Parisul isi reitereaza opozitia fata de aderarea Romaniei la Schengen, invocand coruptia

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 6 ianuarie 2011, 20:58 Actualitate | Esenţial


Ministrul francez pentru Afaceri Europene, Laurent Wauquiez, a reiterat, joi, dezacordul autoritatilor franceze cu privire la intrarea Romaniei si Bulgariei in spatiul Schengen, invocand problema coruptiei si lipsa de securitate a granitelor romanesti, favorizata de salariul mic al vamesilor, transmite Mediafax.

In privinta aderarii Romaniei si Bulgariei la spatiul Schengen, Franta este in dezacord clar cu Ungaria, care detine presedintia semestriala a UE, a declarat Laurent Wauquiez intr-un interviu acordat editiei electronice a cotidianului francez La Croix.

"Aderarea la spatiul Schengen este o responsabilitate enorma. Frontiera lor devine frontiera noastra. Trebuie sa fie capabili sa o controleze, in timp ce aici au loc diverse tipuri de trafic. Trebuie rezolvata si problema coruptiei: un vames roman castiga 400 de euro pe luna", a declarat ministrul francez.

El a adaugat ca aderarea la Schengen nu este o decizie care se ia pentru a face pe plac unei tari sau alteia si ca Franta nu se opune "din principiu" acestei aderari. Conditia pe care o impune Franta este ca aceste tari sa fie pregatite. "Nu este in interesul nimanui sa precipitam lucrurile", a precizat el.

Franta si Germania au decis sa blocheze aderarea Romaniei si Bulgariei la spatiul european in care se poate calatori fara pasaport. Ministrii german si francez de Interne au trimis Comisiei Europene o scrisoare in care au apreciat ca este "prematur" sa se permita aderarea celor doua tari la zona Schengen in martie 2011, adaugand ca Romania si Bulgaria trebuie sa faca "progrese ireversibile" in lupta impotriva coruptiei si crimei organizate.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3767 vizualizari

  • +8 (16 voturi)    
    Prematur (Joi, 6 ianuarie 2011, 21:12)

    Ioanas [utilizator]

    Asta e cuvantul cheie. Nu trebuie sa ne ofuscam, avem de lucru. Punct. Chiar daca ar fi doar un pretext, e foarte bine ales. Pentru ca e incontestabil. Am intrat in UE pe usa din spate, ar fi preferabil sa nu repetam experienta asta patetica.
    • +2 (6 voturi)    
      cindva shirac nea facut popor de tzigani (Joi, 6 ianuarie 2011, 22:37)

      Antonescu jr [anonim] i-a raspuns lui Ioanas

      nici in 666 ani noi tot nu scapam de coruptie, asa ca intirzierea asta e un fel de frectie la un picior de lemn
      acesta e mersiul pentru organizarea congresului francofoniei si alte tainuri
      vorba poetului hugo: niste gunoaie
      • +4 (4 voturi)    
        la treaba, nu la milogeala ! (Vineri, 7 ianuarie 2011, 0:53)

        dino [anonim] i-a raspuns lui Antonescu jr

        daca fie si 10% e adevarat ce spui ATUNCI VOM FI PRIMA TARA EXPULZATA din UE !!!! Coruptia e intretinuta chiar de mentalitatea asta a ta "niciodata nu vom..." sau "las' ca merge si asa". Cand vei decide sa SCHIMBI, sa MISTI ceva, in loc sa te MILOGESTI la usa occidentului, atunci ai sanse sa ti se spuna: OK, asta asteptam de la voi, bine ati venit in Europa ! Pricepi ????? Paza unei frontiere ca cea Europeana NU E O GLUMA ! Franta si Germania si-au luat portia de africani si turci, NU MAI AU NEVOIE DE ALTII, dar nici de drogurile asiatice, iar Romania nu le inspira incredere in paza granitelor, deocamdata.
    • +1 (3 voturi)    
      experienta patetica (Joi, 6 ianuarie 2011, 23:05)

      lb [anonim] i-a raspuns lui Ioanas

      sa inteleg ca am avut o experienta plina de patos, nu?
      • 0 (0 voturi)    
        :-) Ai dreptate: amic fals (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:11)

        Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui lb

        Scuze celor care n-au inteles, inca ma descurc bine in romaneste dar uneori mai gresesc. In sensul asta ziceam:
        Sense 1:
        hapless, miserable, misfortunate, pathetic, piteous, pitiable, pitiful, poor, wretched

        unfortunate (vs. fortunate)

        Sense 2:
        pathetic, pitiable, pitiful

        contemptible (vs. estimable)

        Sense 3:
        pathetic, ridiculous, silly

        undignified (vs. dignified)
  • 0 (10 voturi)    
    Si ce-i rau in asta? (Joi, 6 ianuarie 2011, 21:27)

    Marseiezu' [anonim]

    Vorba proverbului cu Radio Erevan: "Intrebare din partea unui ascultator: - Este posibila instaurarea comunismului in Elvetia? Raspunde Radio Erevan: - Da, dar ar fi pacat."

    Asa si cu Schengenu'. "-Pot intra romanika si bulgarika in Schengen? -Da, dar ar fi pacat. (pentru Schengen, sa ne intelegem)"
    Ce pielea noastra sa caute niste mahalale mizerabile, corupte pana in maduva oaselor, fanariote, feudale, controlate de clanuri de la tigani pana la politicieni in Europa?
    Sa fim seriosi, ne-au bagat cu forta in UE si NATO, daca nu erau interese geopolitice la mijloc Somaliland scria pe noi.
    Dar noi sa fim sanatosi si sa reusim sa omoram caprele vecinilor. Sau macar sa visam ca o facem.
    Hai noroc Romania!
    • +2 (4 voturi)    
      romanika (Joi, 6 ianuarie 2011, 23:14)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Marseiezu'

      nu sunt mandru ca sunt roman, dar nici rusine nu imi e.
      nu am ales sa fiu roman, in schimb nu inteleg rostul pocirii numelui tarii. o mai fi si la altii?
      nu dau 2 bani pe indivizii care se lamenteaza ca s-au nascut in "romanika" (ei sunt de cu totul alt calibru, "se intelege"). s-a gasit un bou sa inventeze inventeze tampenia asta si si-a gasit si cireada care sa il urmeze.
      ok, lucrurile sunt de rahat, au lasat romania sa intre in ue pe usa din dos (ca pe aia din fata nu se putea, la cum aratau lucrurile) si acum o pun la colt pentru ca vrea sa ii prostesca in fata (nefacand ce s-a angajat sa fac, motiv pertinent) si probabil pentru motive colaterale (politica interna franceza, chestii economice).
      nu cu lamentari si autodenigrare vor merge lucrurile inainte.
  • 0 (10 voturi)    
    iata pina unde s-a ajuns (Joi, 6 ianuarie 2011, 21:30)

    gigel [anonim]

    din cauza coruptiei generalizate din anii 2007-2008 din timpul guvernarii comunisto-rusofile pnl + psd,
    plus din cauza lobbyului anti romanesc facut de ponta si antonescu la cancelariile occidentale, romania nu o sa intre anul acesta in schengen

    ponta si antonescu ar trebui sa-si dea demisiile
    • +2 (2 voturi)    
      demisiile? (Joi, 6 ianuarie 2011, 23:07)

      lb [anonim] i-a raspuns lui gigel

      sa-si dea demisiile?! wtf?!
      • 0 (2 voturi)    
        sunt doua, remeber ? (Vineri, 7 ianuarie 2011, 0:56)

        ... [anonim] i-a raspuns lui lb

        hai sa-ti numar ca la gradinita: Ponta= o demisie, Antonescu = alta demisie. Total = 2 (doua) DEMISII ("demisii" e pluralul de la "demisie"). WTF isn't clear ????
    • 0 (0 voturi)    
      Si Burebista e de vina ca Basescuuuu... (Vineri, 7 ianuarie 2011, 9:17)

      niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui gigel

      De 6 ani :(((
  • +2 (6 voturi)    
    Base, Baconschi, Predoiu, au dreptate oamenii (Joi, 6 ianuarie 2011, 21:35)

    Daniel [anonim]

    astia sau nu au?

    Ce spunea Emil Boc pe 6 Octombrie 2008 ?
    "PD-L şi-a validat listele pentru judeţe. Monica Macovei este candidatul nostru pentru ministrul de Justiţie în viitorul Guvern,[...]"

    Mai aveam probleme astazi daca Boc se tinea de cuvant si Monica Macovei era si astazi Ministrul Justitiei in locul lui papa lapte asta care e acum?

    Coruptia nu trece de la sine ca nu e gripa, asta nu pricepe clasa politica !!!
    • +8 (8 voturi)    
      predoiu - macovei (Joi, 6 ianuarie 2011, 23:19)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      ce putea sa faca macovei mai mult decat predoiu? sa aduca voturile in plus la cazul ridzi? sa faca ordine in csm?
      justitia e stat in stat, iar lichelele se apara unele pe altele.
  • +4 (6 voturi)    
    vamesii unguri cu cat sunt platiti ?dar vamesii (Joi, 6 ianuarie 2011, 21:37)

    Eneas [anonim]

    slovaci ? cu 600 de euro si sunt incoruptibili ?
    Adrian Severin are dreptate cu retragerea din Francofonie si in plus ,trebuie sa sprijinim decolonizarea in Coasta de Fildes printrun ajutor umanitar pentru presedintele ales Laurent Gbagbo !
  • +4 (6 voturi)    
    Aha (Joi, 6 ianuarie 2011, 21:49)

    Mario Popa [anonim]

    http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2011/01/06/01016-20110106ARTFIG00414-des-reporters-armes-dejouent-la-securite-de-deux-aeroports.php

    Cururile de francezi borati cu granitele lor sigure cu tot
  • +1 (3 voturi)    
    Hmmm (Joi, 6 ianuarie 2011, 21:55)

    MRSmrs [utilizator]

    Oare de unde o veni coruptia?
    De la opozitie?
    Hmmmm....
  • +5 (5 voturi)    
    Pai si (Joi, 6 ianuarie 2011, 22:02)

    drak latinu [utilizator]

    Romania nu e corupta ? Sa mi raspunda aici cineva care nu a dat mita ?! In 2010 la rutiera mi au luat 410 lei, in 2002 am dat protocol ca sa putem copia la bac si toti din sala au copiat, in 2003 am dat bani la intare in RO ca sa mi faca nevazuta boxa pentru masina si multe alte exemple cotidiene ca de exemplu spaga la doctori deci francezi au dreptate : romania este cotupta de la mic la mare inclusiv eu care am dat la cerere dar din 2011 mi am propus sa trec anul fara nici un " plocon " sper sa reusec ;) !
    • +1 (3 voturi)    
      Ai dreptate... (Joi, 6 ianuarie 2011, 22:42)

      dan [anonim] i-a raspuns lui drak latinu

      numai ca propagarea coruptiei si a darii de mita s-a transmis ca o traditie populara de la un sistem la altul. Va fi greu sa-l facem sa dispara, dar daca vrem, vom reusi.
      Si pe vremea comunistilor era la fel,cu doctorul,mecanicul auto,militianul,profesorul,Kentanul,cafeaua si banii.
      Mita incepe de la noi, mentalitatea este problema noastra principala.
      Apropo de francezi si chiar de nemti sa nu-mi spuna nimeni nimic. Traiesc printre ei si vad clar ca si la ei sunt cazuri de coruptie,mita si criminalitate fiscala. Sau voi chiar credeti ca licitatiile se desfasoara 100% corect? In Luxemburg si Elvetia se face un turism select cu milioane de euro la bancile lor, sa nu plateasca oamenii prea mult la fisc...Ce functioneaza mai bine la ei sunt organele de control si justitia.
      Pai la nemti in Bundestag nu s-ar vota NUP-uri la cazurile de politicieni prinsi cu ocaua mica, sau la legi gen ANI...
  • +4 (4 voturi)    
    unu (Joi, 6 ianuarie 2011, 22:08)

    unu [anonim]

    adevarul e ca romania face progrese in privinta coruptiei doar ca directia e gresita.
    (ritzi pitzi + eba), roberta anastase, udrea care sfida comisia parlamentara (ca nu-i placea componenta), numai cateva exemple de care te ingrozesti, ce shengen?! vise, nene.
    va dati seama ce imagine are romania cu asemenea specimene?
    • 0 (0 voturi)    
      Directia e buna sensul e gresit! (Vineri, 7 ianuarie 2011, 9:18)

      niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui unu

      Vezi vectorii!
      • 0 (0 voturi)    
        unu (Vineri, 7 ianuarie 2011, 9:54)

        unu [anonim] i-a raspuns lui niculita30

        da, ai dreptate. esti mai tanar si ai teoria mai proaspata in memorie. trebuia sa spun directia e buna dar sensul e gresit. poate si punctul de aplicatie. dar ce parere ai de urmatoarele afirmatii incetatenite in limbaj:
        1) Cutarescu schimba directia de jocde pe partea dreapta pe partea stanga
        2) politistul a tras un foc de arma in plan vertical. (poti sa tragi si in plan orizontal?)
        mai sunt si altele haioase:
        - capul lui dudu georgescu a lovit bara
        - ion paste calul (care-i subiectul si care-i complementul?)
  • -1 (7 voturi)    
    aprob (Joi, 6 ianuarie 2011, 22:09)

    gimini [utilizator]

    Foarte bine, bravo Sarkozy. Da-i-o in dinti lui Base.
    • +3 (3 voturi)    
      gimini-un divesionist ciuruit (Vineri, 7 ianuarie 2011, 1:17)

      flit [anonim] i-a raspuns lui gimini

      nu Base o ia in dinti, ci mentalitatea romanului din tara-spaga, aia pe care Base o CIURUIE de unul singur, in timp ce bolsevicii care au construit si propagat coruptia sub bagheta lui ilici-kgb scheuna la fiecare demers reformator aplicat de Basescu ! Pricepi... rosiorule ? Bineinteles ca pricepi , de aia te faci ca ploua si arati spre Base... doar n-ai sa arati inspre tine si amicii tai PSD-istoPeNaLi ca fiind vinovati de represaliile la care TOTI romanii sunt supusi !
  • +9 (11 voturi)    
    Mda... sigur... (Joi, 6 ianuarie 2011, 22:13)

    Doc [anonim]

    Intr-o vreme spuneau ca-i deranjeaza tiganii. Apoi ca acordam cetatenie celor din Rep. Moldova. Apoi ca nu avem justitie corespunzatoare. Acum se pare ca ii deranjeaza ca au vamesii salarii mici.

    E cusuta cu ata alba toata povestea asta. Mi se pare extrem de ciudata reactia Frantei care tot cauta motive pentru a nu ne primi in Schengen. Daca plecau din start cu un motiv clar si nu se abateau de la el poate ii credeam.

    Nu spun ca nu avem probleme. Avem destule. Dar ceva imi da impresia ca problemele noastre actuale sunt doar pretexte aruncate in vant de francezi si de nemti (cand am intrat in UE problemele erau si mai mari si nu a zis nimeni nimic)
  • +9 (9 voturi)    
    doua filtre (Joi, 6 ianuarie 2011, 22:38)

    panfil flecaru [anonim]

    mai bune decat unul singur. cam asa este.
    din punctul lor de vedere.
    daca este frontiera europei, atunci sa fie un serviciu unitar de vama europeana, dupa un cod vamal european si o paza europeana a frontierelor. vamesii si politzistii de frontiera sa apartina si sa fie controlati de o autoritate europeana pentru protectia frontierelor, cu un singur sistem de salarizare si de competente. asa poti avea sef de vama suedez in romania si italian in suedia.
    si permutati periodic, atat sefii cat si agentii.
    • +4 (4 voturi)    
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Joi, 6 ianuarie 2011, 23:39)

      onica [anonim] i-a raspuns lui panfil flecaru

      Perfect! Subscriu!
  • +4 (4 voturi)    
    Vive la France et Vive la Roumanie (Joi, 6 ianuarie 2011, 22:56)

    Camil [anonim]

    Este foarte clar ca Romania nu este usa de biserica, si ca nici de data asta nu ne-am facut treaba...asta nu trebuie sa ne-o spuna Parisul sau Berlinul, ci vedem si simtim zi de zi pe pielea noastra nepregatirea si stadiul lent al reformelor atat de necesare modernizarii Romaniei. Nici abordarea Frantei nu este cea mai fericita in ceea ce priveste Romania, o tara, in mare parte, atrasa de cultura si limba franceza. Nu este admisibil din partea unei democratii ca Franta, sa nu ai o politica coerenta in privinta Romaniei si sa vii cu afirmatii contradictorii. Sunt in total dezacord cu lipsa de tact in relatiile, dintre doua state, in care beneficiile, atat de o parte cat si de alta, sunt net superioare dezavantajelor.Nu trebuie aratat cine este seful, ci prin diplomatie trebuie cooperat si ajuns la o solutie amiabila, multumitoare pentru toata lumea. Vive la France et Vive la Roumanie.
  • +4 (4 voturi)    
    e coruptie, ca peste tot (Joi, 6 ianuarie 2011, 23:30)

    bla [anonim]

    insa la noi nu se merge asa, ca din inertie, e prea mare efortul si prostia...needucati, ...cind poporul roman o sa-i suspende pe toti aia care trebuie? din pacate ce spunea tutea odata s-a indeplinit, doar ca ne trimitem pe insine la abator.....pacat romani, trebuie sa ne organizam si pe alte criterii decit cele egoisto-infractionale.
  • +4 (4 voturi)    
    Este un joc al (Joi, 6 ianuarie 2011, 23:47)

    revelare [utilizator]

    Rusiei, facut de Franta si Germania.
    Ca sa intri in Schengen s-a spus ca trebuie sa faci asta si ailalta, care s-au facut.
    Romania va intra in acest an in Schengen, daca Bulgaria isi rezolva problemele tehnice la frontiera cu Turcia, unde inca nu au rezolvat tot ce trebuie facut.

    Nu va mai lamentati si autodemoniza.
    La nivelul lui 2008, un studiu BM asupra coruptiei in domeniul comenzilor de stat situa Romania la nivel cu Germania.
    • 0 (0 voturi)    
      Numai ca (Vineri, 7 ianuarie 2011, 12:52)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui revelare

      Nici in Franta, nici in Germania nu trebuie sa dai spaga la doctor ca sa nu mori pe targa!
  • -1 (1 vot)    
    ... (Vineri, 7 ianuarie 2011, 0:25)

    dragos234 [utilizator]

    "un vames roman castiga 400 de euro pe luna." Asta e motivul amanarii Romaniei? Suntem vinovati ca suntem saraci...
  • +1 (3 voturi)    
    se umbla cu cioara vopsita (Vineri, 7 ianuarie 2011, 1:07)

    flit [anonim]

    Parisul n-are ce lectii de anticoruptie sa dea Romaniei, au si ei cazurile lor care tin prima pagina a ziarelor ! Iar motivul salariului vamesilor e de-a dreptul stupid. De fapt, daca vamesii tot urmeaza sa pazeasca granita Europeana, n-au decat sa le dea francezii cat salariu vor !
    In fine, Sarkozy doar se razbuna, pt ca din cauza stoparii invaziei tiganesti Franta a luat-o pe cocoasa la Bruxelles si la Vatican. Insa Germania ori asculta de Franta, ori de Rusia, care este arsa de orientarea pro-romaneasca a Moldovei !
  • +3 (5 voturi)    
    circ european (Vineri, 7 ianuarie 2011, 1:45)

    flit [anonim]

    chiar daca aveau o frica cu controlul frontierelor, francezii puteau pur si simplu sa ceara pastrarea dublului control la frontiera romana si ungara pt inca o perioada de timp... Insa nu sa intre cu bocancii peste mandria unei tari UE prin scrisori stupide care sa umileasca si sa incalce vizibil drepturi. E clar ca e o razbunare infantila a lui Sarkozy pe tema tiganilor expulzati din Fr, pt care Frantei i s-a dat peste bot la Bruxelles si Vatican. Si ar fi bine ca Romania sa nu taca in fata acestui abuz. N-au decat sa-si trimita francezii vamesii lor la granita Europei, insa data admiterii in spatiului Schengen N-ARE MOTIV REAL de AMANARE !
  • +1 (3 voturi)    
    Ocoliti_Problema (Vineri, 7 ianuarie 2011, 10:03)

    aurel [anonim]

    sunteti foarte subiectivi !!
    ce treaba are coruptia cu schengen?
    francezii si nemtii mai au vamesi prin porturi si aerogari, la frontierele terestre nu mai au nevoie. i se falfaie francezului ca ia spaga vamesul roman!! de parca prin porturile lor nu intra algerieni, marocani, samd, de parca prin porturile lor nu intra in ue tone de droguri ...
    deasemenea, cred ca nu mai pot francezii sa doarma ca , procesele la tribunalele romanesti dureaza ani de zile ....
    parca chirac al lor ... a fost si primar al parisului si presedinte al frantei .... l-au judecat? l-au condamnat? ori daca el a fost corupt? cati in jurul lui au contribuit? deci unde era coruptia? nu la nivel inalt?
    si acum ........ noi patimim tot pentru cei care au mancat lebede pe lacul prater in viena !!! ce o tot mai dam la gard ????
    asa cum noi nu ne descurcam cu ei, asa cum noi nu am reusit in sute de ani sa-i civilizam ! la fel nici europenii cand au dat fata in fata cu ei !!!! nu au mai stiut ce sa faca!!
    va propun un moment de reflectie !!! ia ganditiva cum ar arata vre-o 10 carute cu coviltir ... indreptandu-se agale spre paris .... fara sa aiba voie nimeni sa-i intrebe de sanatate ???? de ce???? fiindca sunt "romani" din schengen !!!!
    de asta le este lor ... nu frica ... groaza !!!
    multumesc(editat de HotNews.ro)
  • 0 (0 voturi)    
    Termentul "nepotism" (Vineri, 7 ianuarie 2011, 12:40)

    yellowdog [utilizator]

    vine din limba franceza. Au inventat coruptia si acum ne dau cu ea in cap!
  • 0 (0 voturi)    
    Coruptie exista peste tot in lume (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:11)

    cip. [anonim]

    Incerc sa inteleg punctul de vedere al francezilor ; si nu numai al lor. Dar , ma intreb , in Franta , Germania , Olanda , etc , nu exista CORUPTIE ? Sa ne aducem aminte cum s-au privatizat SIDEX Galati , ALRO Slatina , DACIA Pitesti ( a se vedea fostul director g-ral Constantin Stroie , vivepresedinte actualmente ). si cite comisioane s-au dat si s-au luat. Atata timp cit esti de acord sa dai ,, comision '' esti de acord cu sistemul. Iar , bravii investitori straini au fost de acord cu sistemul.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by