VIDEO Daniel Funeriu: Noua Lege a educatiei e moderna, ne pune in pas cu Europa. Trebuie sa ingropam securea razboiului politic, ale carui ravagii pe taramul educatiei pot fi dezastruoase

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 5 ianuarie 2011, 11:46 Actualitate | Esenţial


​"Doresc sa le multumesc tuturor celor care au participat la acest efort (lucrul la Legea educatiei - n.red) si la dezbaterile publice care au inceput inca din ianuarie 2007. Doresc sa le multumesc si celor care au venit cu propuneri care au crescut calitatea legii - comisiile parlamentare de specialitate. Legea este una moderna, care ne pune in pas cu Europa", a declarat, miercuri, ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, adaugand ca invita conducerile universitatilor si asociatiile de studenti "sa ingroape securea razboiului politic, ale carui ravagii pe taramul educatiei pot sa fie dezastruoase".

Daniel Funeriu a adaugat ca "Este nevoie de toti, incepand de astazi, sa fim solidari in jurul unui proiect pentru viitorul Romaniei. Ministerul va depune un efort consistent de explicare a masurilor din aceasta lege".

Printre avantajele legii, ministrul Educatiei a amintit faptul ca "Doresc sa spun parintilor ca aceasta lege aduce mult dorita stabilitate in sistem - regulile nu vor mai fi schimbate de la an la an, in functie de cine este ministru".

El a tinut sa aminteasca si faptul ca "Prevederile noii legi vor intra in vigoare gradual, la momentul oportun, nu in acest an scolar".

In plus, Daniel Funeriu a subliniat ca "Acum avem baza legala pentru a elabora un nou curriculum, in care toceala nu mai are rostul. Aceasta este, in acest moment, prioritatea-zero a Ministerului Educatiei".

Noua Lege a educatiei a fost declarata constitutionala, marti, de CCR, in urma unei sesizari depuse de opozitie, si promulgata de seful statului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2331 vizualizari

  • -6 (12 voturi)    
    Re: (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 11:54)

    vlad [anonim]

    Din pacate acest individ este groparul invatamantului romanesc, daca vrei sa distrugi o tara distruge in primul rand sistemul de invatamant. Nu era el cel mai performant dar nu poti afirma faptul ca vrei sa modernizezi invatamantul si tu inchizi nu stiu cate mii de scoli.
    • +8 (12 voturi)    
      Sa lasam (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:03)

      Vasile007 [anonim] i-a raspuns lui vlad

      Atacurile la persoana si sa atacam ideea.
      De ce nu se pot face scoli mai putine si mai bune ? De unde rezulta ca daca sunt multe, sunt culte ?
      • +1 (3 voturi)    
        Ai dreptate! (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:16)

        radu [anonim] i-a raspuns lui Vasile007

        Mai bine mai putine scoli si bune.
        Dar ma intreb cum poate o invatatoare sa "moara" la catedra pentru elevii sai cand castiga 600 de ron? Eu cred ca daca nu se rezolva problema unei salarizari corecte in invatamant restul este degeaba, doar praf in ochi.
        • +3 (5 voturi)    
          nu trebuie sa "moara" (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:08)

          neutrino [utilizator] i-a raspuns lui radu

          ci doar sa isi faca treaba pentru care e platita. Iar daca nu ii convine, poate pleca.
          Uita-te la salariile profesorilor din UE comparatible cu celalalte salarii tot din UE si o sa vezi ca profesorii, nu au cele mai mari salarii (comparatia e asemenea cu cea de la noi).
          In plus, doar 600 de ron cred ca are un suplinitor.
          Aveam eu acum 6 ani suma asta (cu experineta zero).
          • -1 (1 vot)    
            Culmea, ma refer la un titular care nu are vechime (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 14:27)

            radu [anonim] i-a raspuns lui neutrino

            600 de ron nu este o exagerare, nu ma refer la suplinitori sau mai stiu si eu ce. Tu aveai 600 de ron pana la reducerea lui Boc, acum atat este salariul unei tinere invatatoare titulare.
            Chestia ca "daca nu ii convine poate pleca" este adevarata, poate pleca sau sa stea si sa croseteze, sa deslege integrame sau sa priveasca pe geam ... la banii astia nu poti sa o acuzi ca nu face mai mult.
          • 0 (0 voturi)    
            Clarificari (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 17:04)

            madalin [anonim] i-a raspuns lui neutrino

            Nu cred ca voi fi eu cel care pune capat pentru totdeauna acestor confuzii dar terminati odata cu impartirea aceasta a salariilor intre suplinitori si titulari, asta daca aveti habar de invatamant. Titular=suplinitor, atunci cand e vorba de salarizare. In salarizarea personalului didactic diferenta o fac gradele didactice si anumite sporuri cum ar fi: de naveta, de invatamant special, de simultan etc (nu stiu daca mai exista toate). In schimb cand vorbim de un suplinitor cu gradul I sau titular gradul I intr-un oras, spre ex. Bucuresti, vorbim de aceiasi bani,cf legii educatiei in vigoare. Nu este mai bine platit un titular ca un suplinitor!!!
      • -3 (5 voturi)    
        Re: (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:17)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui Vasile007

        tu chiar crezi ca inchizandu-se 2000 de scoli actul didactic va fi mai profi ??? te inseli amarnic.dc ce sa nu inchidem 2001 scoli sau 1999, pe ei nu-i doare de invatamant, vor reduceri de cheltuieli, nimic mai mult. Dc sa-si taie salariile lor umflate, las ca taiem de la invatamant, de la sanatate .... taierile respective nu se fac in urma unor analize, sa vada si ei unde trebuie taiat, unde nu .... daca nu intelegi problema nu-ti mai da cu parerea. Ca un fapt divers, Franta in timpul crizei a suplimentat bugetul educatiei. Ce mari reforme a facut Funeriu .... nici una, a agitat si mai mult apele si din pacate copii sunt singuri care au de suferit.
        • +1 (1 vot)    
          nu te supara.. (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:10)

          neutrino [utilizator] i-a raspuns lui vlad

          dar cate scoli, universitati are Franta si cate noi?? Vei fi surprins sa vezi ca densitatea (si nu numarul total) e la noi si nu la ei.
          • -1 (1 vot)    
            Re: (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:35)

            vlad [anonim] i-a raspuns lui neutrino

            Sti cum este comparam mere cu pere, cum ne place noua Romanilor. In Franta exista un sistem educational zic eu bine pus la punct. Sa compari babilonia care este la noi cu ce este in franta mi se pare un pic utipic. Sunt de acord ca poate ar trebui inchise anumite scoli, ar trebui facuta o reforma educationala in adevaratul sens al cuvantului in tara dar totul trebuie facut in urma unor analize complexe care nu se fac intr-o saptamana.
    • +5 (5 voturi)    
      cimitire (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:48)

      alin gr [utilizator] i-a raspuns lui vlad

      Asa sunt o gramada de scoli in mediul rural,chiar in comuna mea natala sunt 3 scoli din sate imbatrinite,cladiri imense in care se bagau gramezi de bani pentru intretinere si in care mergeau intr-o zi 30-40 de copii din clasa intia pina intr-a opta,erau clase cu 3-7 copii.Chiar nu cred ca e o mare "crima" sa inchizi acele scoli si sa duci copii cu microbuzul 10 km la o scoala apropiata unde sa aiba conditii mai bune iar economiile din intretinerea scolilor inchise sa mearga pentru conditii mai bune si salarii mai bune .Eu cred ca in sfirsit cineva a avut curajul sa ia taurul de coarne si sa schimbe radical un sistem care nu mai merge.Eu personal le doresc,spre binele nostru al tuturor,mult succes .
      • -3 (3 voturi)    
        Re: (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:39)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui alin gr

        Scuza-ma ca-ti spun dar esti naiv, cine a hotarat sa se construiasca scolile respective desi se stia, banui, ca nu vor fi indeajunsi copii care sa ocupe acele scoli. In Romania totul se face dupa ureche, probabil trebuiau rasplatiti niste afaceristi pentru anumite servicii. Exemple ca ale tale poti fi gasite oriunde in tara, in mediul rural unde s-a construit in prostie. Si te mai miri de ce nu sunt bani nicaieri
        • +2 (2 voturi)    
          cimitire (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 14:30)

          alin gr [utilizator] i-a raspuns lui vlad

          Toate scolile au mai mult de 40 de ani,au fost construite pe vremea comunismului cind erau mult mai multi copii in zona asa ca afirmatia ta e naiva
          • -1 (1 vot)    
            re: (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 14:56)

            vlad [anonim] i-a raspuns lui alin gr

            nu vreau sa intru in polemici, iti pot da exemple de scoli si gradinite construite aiurea in tara, de bani risipiti in loc sa fie folositi cu cap acolo unde este nevoie. Priveste si tu fondul problemei, nu sunt impotriva inchiderii anumitor scoli, problema mea este ca aceste inchideri se fac dupa ureche si nu in urma unor analize. Se taie cu pixul fara sa se gandeasca la efectele care le produc comunitatilor respective.
          • -1 (1 vot)    
            re: (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 14:56)

            vlad [anonim] i-a raspuns lui alin gr

            nu vreau sa intru in polemici, iti pot da exemple de scoli si gradinite construite aiurea in tara, de bani risipiti in loc sa fie folositi cu cap acolo unde este nevoie. Priveste si tu fondul problemei, nu sunt impotriva inchiderii anumitor scoli, problema mea este ca aceste inchideri se fac dupa ureche si nu in urma unor analize. Se taie cu pixul fara sa se gandeasca la efectele care le produc comunitatilor respective.
  • -2 (4 voturi)    
    D-le Funeriu... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:05)

    Xulescu [anonim]

    ...haideti sa vorbim peste cativa ani despre cat de buna sau nu este noua lege. Laudele si pumnii batuti in piept despre cat de buna este actuala lege nu sunt decat praf in ochi. Sa asteptam zic si sa vedem daca-i asa au ba.
  • -1 (3 voturi)    
    Forme fara fond (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:08)

    Bogdan [anonim]

    Teoria formelor fara fond a lui Titu Maiorescu a fost pusa sub semnul intrebarii inca din momentul lansarii si pana astazi. Problema e ca vom avea nevoie de un nou Spiru Haret sau Titu Maiorescu pentru a relansa scoala romaneasca. I.L. Caragiale cred ca ar scrii romane, nu doar nuvele daca ar trai in Romania de azi, independenta si suverana!
  • +1 (1 vot)    
    Titu Maiorescu (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:10)

    Bogdan [anonim]

    ,,Al doilea adevăr, şi cel mai însemnat, de care trebuie să ne pătrundem, este acesta: forma fără fond nu numai că nu aduce nici un folos, dar este de-a dreptul stricăcioasă, fiindcă nimiceşte un mijloc puternic de cultură. Şi, prin urmare, vom zice: este mai bine să nu facem o şcoală deloc decât să facem o şcoală rea, mai bine să nu facem o pinacotecă deloc decât să o facem lipsită de arta frumoasă; mai bine să nu facem deloc statutele, organizarea, membrii onorarii şi neonoraţi ai unei asociaţiuni decât să le facem fără ca spiritul propriu de asociare să se fi manifestat cu siguranţă în persoanele ce o compun; mai bine să nu facem deloc academii, cu secţiunile lor, cu şedinţele solemne, cu discursurile de recepţiune, cu analele pentru elaborate decât să le facem toate aceste fără maturitatea ştiinţifică ce singură le dă raţiunea de a fi“
  • -3 (5 voturi)    
    pacat ca legea este tot anapoda ... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:11)

    daniel [anonim]

    Cu mirare si dezamagire am observat in duscursurile presedintelui Basescu si al ministrului Funeriu ca nu infiereaza decat universitatile de stat, care nu sunt bune, performante, care dau diplome nemeritate etc, iar univeristatile particulare (la care au studiat ebe-le, elenele, igasii etc) au fost iertate, aproape mangaiate pe crestet.
    Mesajul subliminal este ca pentru a reuși in viata secretul este sa mergi la SH sau romano... africana, apoi sa te faci ca studiezi in state... si mandatul de europarlamentar este gata.
    Asta da reforma!
  • +5 (5 voturi)    
    Vrem o tara ca afara! (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:48)

    europeanca [anonim]

    ...atunci trebuie sa acceptam regulile din Europa. Sa le acceptam si (vai de noi!!!!) trebuie sa le si aplicam. Doamne ajuta!
  • -3 (3 voturi)    
    cu faramituri din buget alocate educatiei........ (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:51)

    lili [anonim]

    nici o lege nu va revolutiona educatia in Romania, cum vrea sa-l credem Dl Funeriu..... educatia si sanatatea au fost in toate guvernele cenusaresele bugetului Romaniei, prioritati declarate numai pe hartie, iar rezultatele se vad acum cand Dl Basescu recunoaste ca educatia este la pamant..... Am rezerve serioase ca actuala lor lege va schimba ceva in bine in urmatorii ani... ce s-a tot distrus in astia 20 de ani se va reconstrui in vreo 30... si vor tot schimba guvern dupa guvern aceasta lege, ca si pana acum..... SUCCESURI multe pana atunci.....
  • -1 (1 vot)    
    tipic romanesc.... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:56)

    dorinteodor [anonim]

    toti astia care fac legi le considera perfecte si ca vor dura vesnic. nici funeriul "nostru" nu face exceptie de la aceasta traditie....sa ne vedem sanatosi pina la anul cind o nous lege si mai pefecta se va face.....
  • +1 (1 vot)    
    impresii despre Legea invatamantului (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 18:01)

    miruna [anonim]

    Am citit conditiile de ocupare a functiilor didactice universitate din Legea invatamantului, promulgata de Presedinte...Prin prevederea conform careia este suficient sa ai un doctorat in orice pentru a accede in invatamantul superior, indiferent de disciplina pe care urmeaza sa o predai,(articolul 301), formula actuala este mult mai permisiva decat cea din ultima lege a invatamantului, lasand loc de tot felul de artificii si subterfugii specific romanesti....Pacat ca s-a scos prevederea conform careia trebuia sa detii un doctorat in domeniul disciplinei scoase la concurs....Acum vom vedea aberatii si mai mari decat inainte! Sunt lector universitar, cu doctorat obtinut in Franta, in domeniul disciplinei pe care o predau, si ma trec fiori cand ma gandesc ca tot felul de arivisti cu doctorate dubioase, made in Romania ma vor da la o parte, ranjind cinic si dispretuitor, pentru ca, nu este asa, si el si eu tot doctori suntem.... E trist, e foarte trist....
  • 0 (0 voturi)    
    Sa ingropam securea... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 19:05)

    Atlas [anonim]

    De cate ori puterea ( indiferent care este aceasta ) baga pumnul in gura opozitiei si prin orice mijloace isi impune punctul de vedere, de atatea ori aud ( citesc ) "sa ingropam securea razboiului si impreuna "etc.etc. Personal, cred ca securea razboiului se ascute teribil in asemenea conditii ( in cazul lipsei dialogului si a cooperarii ) si singura preocupare a opozitiei va fi ( evident, daca aceasta va ajunge la putere vreodata...) sa schimbe de urgenta legea. Aceasta situatie va fi perpetua in Romania ( generand lipsa de stabilitate legislativa ) atata timp cat tara va fi condusa prin vointa unora si fara consens national !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by