Numarul angajatilor in MAI, cu 25% mai mare in Romania fata de media europeana

de R.M.     HotNews.ro
Duminică, 26 decembrie 2010, 16:10 Actualitate | Esenţial


MAI afirma ca trebuie sa implementeze masuri de redimensionare a numarului de posturi ocupate de politisti, cadre militare, soldati si gradati voluntari, functionari publici si personal contractual, Romania avand o medie de 500 de lucratori la 100.000 de locuitori, cu 25% peste media europeana, relateaza Mediafax.

Ministerul Administratiei si Internelor supune dezbaterii publice proiectul Legii privind unele masuri speciale pentru reducerea cheltuielilor bugetare la nivelul MAI, care cuprinde si criteriile pentru micsorarea numarului de posturi de personal.

In expunerea de motive pentru adoptarea peroiectului de lege se arata ca programul anticriza - sustinut de Fondul Monetar International, Uniunea Europeana si Banca Mondiala - reprezinta pentru Romania mecanismul care va conduce la normalizarea conditiilor financiare menite sa inverseze dezechilibrele economice si sa pregateasca redresarea economica.

Potrivit Strategiei fiscal-bugetare 2011-2013, programul guvernamental de ajustare bugetara, convenit cu finantatorii externi, vizeaza reducerea deficitului bugetar de la 6,8% din Produsul Intern Brut in anul 2010 la 4,4% din PIB in 2011, bazandu-se pe o reducere a cheltuielilor bugetare cu 2,2%.

In ceea ce priveste cheltuielile bugetare ale Ministerului Administratiei si Internelor, acestea vor fi reduse de la 1,74% din PIB (8,9 miliarde de lei) in 2010, la 1,38% din PIB (7,5 miliarde de lei) in 2011, la 1,24% din PIB (7,4 miliarde de lei) in 2012 si la 1,17% din PIB (7,7 miliarde de lei) in 2013.

Necesitatea demersului de restructurare si modernizare este sustinuta si de datele statistice comparative care permit o evaluare a structurilor de ordine publica din Romania cu cele existente in statele membre ale Uniunii Europene.

Astfel, in privinta numarului lucratorilor din sectorul de ordine publica, statul roman ocupa o pozitie care-l situeaza mult peste media existenta in statele de comparatie: Romania are o medie de aproximativ 500 lucratori la 100.000 locuitori, cu 25 la suta peste media europeana, care este de aproximativ 400 lucratori la 100.000 locuitori.

In vederea respectarii tintei de deficit bugetar si incadrarea cheltuielilor de personal in limita alocata pentru anul 2011, se impune, in mod exceptional, ca Ministerul Administratiei si Internelor sa implementeze unele masuri de redimensionare a numarului de posturi ocupate de politisti, cadre militare, soldati si gradati voluntari, functionari publici si personal contractual. Demersul presupune ca, in acelasi timp, sa fie adoptate si unele masuri de protectie sociala a persoanelor care vor face obiectul aplicarii masurilor de reorganizare institutionala.

Prin punerea in aplicare a prevederilor Legii se urmareste sa se reduca numarul de posturi ocupate de politisti, cadre militare in activitate, soldati si gradati voluntari, functionari publici si personal contractual din Ministerul Administratiei si Internelor, la nivelul ordonatorilor de credite, astfel incat sa se realizeze incadrarea in cheltuielile bugetare, aprobate conform legii.

Pentru realizarea masurii, personalul Ministerului Administratiei si Internelor, al carui raport de serviciu sau de munca urmeaza a inceta, va fi stabilit pe baza unei analize a situatiei profesionale individuale, care va tine seama de: implicarea in fapte cu caracter penal; analiza antecedentelor disciplinare; comportamentul necorespunzator cerintelor de etica si deontologie profesionala; pregatirea necesara ocuparii postului; experienta profesionala; evaluarea activitatii profesionale individuale.

"Persoanele vizate de aplicarea masurilor de reorganizare vor beneficia de masuri active de protectie care au ca scop combaterea somajului si sprijinirea persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca in vederea angajarii", subliniaza MAI in expunerea de motive pentru adoptarea proiectului de lege.

Pana in 7 inauarie sunt asteptate amendamente la acest proiect, lansat in dezbatere publica in 24 decembrie.


Citeste mai multe despre   


















8833 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    sefii (Duminică, 26 decembrie 2010, 17:14)

    adrian [anonim]

    Iar numarul sefilor va ramane acelasi evident ...
    • -12 (12 voturi)    
      Complectare (Duminică, 26 decembrie 2010, 19:56)

      Elena [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Numarul sefilor nu se va diminua cu siguranta domnule , cred ca ai perfecta dreptate, mai ales aceia ce sunt inregimentati politic si care stiu, aplauda zgomotos pentru ca puterea are intotdeauna dreptate.
      Deci , populatia patriei noastre este de vina de soarta tarii , sunt hoti, puturosi, suspecti. Tiganii nu , pentru ca au dat salbe doamnei Basescu, muncesc cu seriozitate, aduc bani in tara , investesc in turnulete , si se lauda ca vor ramine rromi si nu tigani ca au sprijinul Leului.
      .Necesitatea fireasca si morala de respect pentru cetatean s-a diminuat , activitatea infractionala trebuie sa fie tratata diferentiat in functie de preferinta politica a infractorului.
      Si daca infractionalitatea ne este prezentata zilnic in mass media ca fiind in crestere , iata ca gindirea politica ne vinde povesti cu FMI, cat politisti sunt in europa pe cap de persoane.... , dar nu tin cont de densitatea de prostie si lipsa de educatie din Romania, dar mai ales disperarea supravietuirii si mizeria in care suntem.
      Cred ca mai trebuie luat in seama si indicatiunea data de domnul presedinte Basescu, care , nu a uitat de demonstratia politistilor si care va dori sa se razbune finut pe acest minister care i-a inselat asteptarile.
      • +5 (5 voturi)    
        ai descompletat complet.. :) (Luni, 27 decembrie 2010, 13:03)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Elena

        deci sunt inregimentati politic, dar la miting au fost gica contra si base s-a razbunat pe ei.. hmmm.. teoria transpiratiei?
        desigur, tiganii si infractionalitatea in general nu au fost o problema in guvernul pnl sau pana la sfarsitul anului trecut, cand ministru de interne era dan nica (psd).. au aparut toate exact in 2010... cand nu mai era catalin voicu in libertate sa faca 'ordine' in minister.
        da, e mai simplu sa dai vina pe un singur om si gata, ai rezolvat-o. dar ce va faceti, ca de 20 de ani tot exersati postura asta de victime si nu se rezolva nimic.
  • +7 (13 voturi)    
    era de asteptat... (Duminică, 26 decembrie 2010, 17:25)

    cosmin [anonim]

    o asemenea masura. Sant mii de cadre ale politiei care au studii la universitati fantoma sau cu diplome luate pe spagi...sau cu un liceu la seral facut pe hirtie..Nu mai vorbim de cei care sint protectorii infractorilor....Sa ramina cei profesionisti si bine pregatiti..
    • -4 (10 voturi)    
      sa ramana profesionistii... (Duminică, 26 decembrie 2010, 18:01)

      wasabi [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

      adica TU...care le ai cu gramatica mai ceva ca seful de post din comuna Dabuleni.
      • -1 (1 vot)    
        il cunosti personal pe acel sef de post ? (Luni, 27 decembrie 2010, 11:40)

        geo [anonim] i-a raspuns lui wasabi

        draga utilizatorule wasabi este vreun motiv pentru care distrugi imaginea publica a sefului de post din comuna Dabuleni ?

        eu am intalnit "militieni" acum recent si inca unii tineri ... si oameni cu capetele pe umeri educati politicosi si tineri si batrani.

        sau are legatura cu faptul ca Geoana e senator ales intr-o regiune unde se afla si Dabuleni-ul?
        daca da da-mi voie sa te felicit esti doar un aplaudac ... pe langa subiectul dezbatut in acest articol.
        Un an bun!Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!
    • +1 (1 vot)    
      sunt solutii ! (Luni, 27 decembrie 2010, 11:55)

      pragmatic [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      A. in vest marile aglomeratii urbane au propriile formatii de pompieri (ai primariei). B. descentralizarea politiei ar trebui sa duca unele efective la primarii (politie municipala) C. comasarea unor comune si orase vor reduce efectivele
      • 0 (0 voturi)    
        nu se realizeaza (Luni, 27 decembrie 2010, 21:03)

        viorel [anonim] i-a raspuns lui pragmatic

        pana cand primarii nu urmaresc doar interese personale si de partid asa ceva e imposibil. o sa vedem toate rudele, simpatizantii si acolitii in diferite functii( nu pe criterii profesionale), iar politia locala punand afise pentru primar si terorizand contracandidatii, cam ce se intampla cu functiile de directori si directorasi pusi politic acum
        • 0 (0 voturi)    
          nicio solutie? (Marţi, 28 decembrie 2010, 13:22)

          bula [anonim] i-a raspuns lui viorel

          de ce primarul ALES de cetateni nu poate lua o decizie mai buna decat un for oarecare de la judet, for care sigur nu e ales? de ce directorul unei scoli, ales de 33% parinti, de administratia locala si de profesori e mai "politic" decat cel numit de inspectoratul judetean?
    • 0 (0 voturi)    
      Primul e Toba Petre (Luni, 27 decembrie 2010, 15:32)

      toba petricioiu [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      Dle trebuie calculat bine si taiat o data;cate secretare,sef de cabinete,telefonisti,soferi ambulante,sportivi cu grad de polititsi,pompieri care nu merg la foc,general de armata care conduce pompierii MILITARI?cati jandarmi nu au ce face in Bucuresti,se plimba cu 10 demonstranti dupa ei;cati arhivari,cati DGIPI bagatori de seama,cati DGA pe pile cu salarii imense,cati scribi la MAI si alte inspectorate.
      Dar sa nu ne luam de politiepe criterii neortodoxe.Toba Petre cfacultate are?Hyperion sau Spiru Haret.
      • 0 (0 voturi)    
        fina-sau Marius Voicu ce jeep are (Luni, 27 decembrie 2010, 15:44)

        marian mecla [anonim] i-a raspuns lui toba petricioiu

        pai sa il vezi pe fina-su fost major,sofermapoi fin,apoi ofiter apoi sef si acum mare sef prin capitala;sa zi ce jeep are de 3000 de cmcubi si ce vila la Bragadiru,hehe dar studii are la Oxford din alea la ff cu taxa fixa si prezenta cateodata;cica l-au numit peste unu in aceeasi zi ca ramanea baiatu cu functie mica doar sef de sectie si nu avea bani de combustibil la jeep.
    • 0 (0 voturi)    
      din afară e uşor (Luni, 27 decembrie 2010, 20:56)

      viorel [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      nu credeţi că tot cei cu diplome la facultăţi fantomă şi liceu la seral rămân în sistem că sunt "băieţi descurcăreţi" cu şefii iar cei care ar trebui să mai rămână îşi caută loc în altă parte unde e mai bine
  • -4 (12 voturi)    
    informatie completa (Duminică, 26 decembrie 2010, 17:44)

    Janica [anonim]

    Numarul politistilor ar trebui sa fie in legatura cu infractionalitatea. Nu e suficient sa comparam nr politistilor la 100.000 de locuitori ci si nivelul infractionalitatii la 100.000 de locuitori. Ei, cum stam la infractionalitate fata de media europeana?
    • +7 (9 voturi)    
      Gradul de infractionalitate (Duminică, 26 decembrie 2010, 22:20)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Janica

      Nu are legatura cu numarul angajatilor MAI.
      Ideea in sine e chiar tembela intr-o tara in care au murit milioane de oameni din cauza militiei comuniste, s-ar aresta oamenii la fel de usor cum se dau amenzile, numai pentru a-si pastra unii posturile.
      Cei care au prins revolutia, isi aduc aminte ca Iliecu a recompensat in regim de urgenta "oamenii de bine". Militienii au devenit politisti, politistii au fugit in magistratura si au devenit inamovibili, fostele garzi patriotice au devenit peste noapte jandarmi respectiv forte de ordine locala (parca nu se numeau Politie locala pe atunci).

      In perioada respectiva, tot pentru a pastra "linistea" si a se putea face "lichidarea economiei socialiste", cei disponibilizati au fost fortat reangajati "transferati" la alte unitati, a fost un sport national.

      MAI a ramas in urma cu revenirea la normal, mai ales ca au fost "absolut necesari" dupa episoadele cu minerii si cu leginarii si cu ...

      Nu e nimic anormal, ma mir doar ca puterea are tupeul sa-si bata dulaul de paza.
      • -4 (8 voturi)    
        bati cimpii (Duminică, 26 decembrie 2010, 23:05)

        Volodea [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Aiurezi si bati cimpii, n-are logica ce spui.
        Politia are probleme majore in Romania, pe alocuri e in fratie cu mafia, e pasiva de cele mai multe ori.
        Dar, vorbind de o politie cit de cit functionala pe principii profesionale e absolut la mintea cocosului ca numarul de politisit trebuie sa fie concordanta cu numarul infractorilor. N-au sens mai multe explicatii.
        • +3 (3 voturi)    
          Asa (Luni, 27 decembrie 2010, 8:55)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui Volodea

          Unde e logica la tine ?

          Daca ar fi si mai multi n-ar mai fi infratiti cu Mafia ?!? De ce, i-ar depasi numeric si s-ar supara aia din Mafie daca ar fi in inferioritate ?!?

          Numarul de infractori e o specifica a tarii, tine de mentalitate, de gradul de violenta, de experienta colectiva. Nu avem asasini (racheti), teroristi sinucigasi, criminali in serie si alte chestii dure, infractionalitatea la noi tine de zarzavaturi in piatza, furtul popusoilor de pe camp, cate unu imbatat care mai violeaza cate o baba si apare la ProTV...
          Nici in afara tarii nu ne-am dat in stamba cu chestii feroce.

          Tot ce constat este ca ai incercat sa spui ceva, ai plecat pe o idee si ai terminat pe aia care te doare: orice ar fi, dar sa nu fie "mai putini".
          Cumva discut cu vreun fost tractorist facut plotoner la el in sat, fugarit la revolutie de consateni la oras, care se apropie de pensie si are o problema cu recalificarea ?!?

          "N-au sens mai multe explicatii" ? Adica, mai nou te mai duci si pe la biserica, se apropie finalul si incepi sa-ti pui intrebari ?

          Eu am incercat sa spun cum de s-a ajuns sa fie in Militie cate frunza si iarba, imi pare rau ca ti-am provocat dureri de cap, dar sa stii ca face bine sa mai lasi neuronii sa se agite, nu trebuie sa-ti dai cu bulanu-n cap, e ceva normal.
          • -1 (1 vot)    
            iar n-ai inteles (Luni, 27 decembrie 2010, 11:51)

            Volodea [anonim] i-a raspuns lui anonim

            Repet " Dar, vorbind de o politie cit de cit functionala pe principii profesionale e absolut la mintea cocosului ca numarul de politisit trebuie sa fie concordanta cu numarul infractorilor."
            Incearca sa te concentrezi asupra acestui principiu si fa un exercitiu abstract in care vorbim de o politie pe principii profesionale. Daca nu intelegi acest principiu atunci n-avem ce sa discutam. Las-o balta.
            Din nou bati cimpii si te indepartezi de la principiul pe care tocmai ti l-am repetat. Focus, man!
          • -1 (1 vot)    
            AIUREA (Luni, 27 decembrie 2010, 15:36)

            Bors Marian [anonim] i-a raspuns lui anonim

            Va grabiti ca baba la fotograf.Stati sa vedem exact ca eu unul stiu ca nu sunt oameni de ajuns.Avm sansa sa ajungem la nebuni cu dezordini stradale si hotii de intram in Schengen in 2100.
            Amestecati rautatea,jigodismul si imbecilismul cu dreptul la opinie.
            Sunteti luati rau frate.
        • +2 (2 voturi)    
          ai dreptate... (Luni, 27 decembrie 2010, 9:24)

          lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Volodea

          daca se poate cate un politist la fiecare cetatean, mai pe romaneste, jumatate civili, jumatate militieni...
          asta este cea mai buna concordanta si cred ca si numarul infractorilor va scadea... halal judecata...
    • +3 (3 voturi)    
      Partial aveti dreptate (Luni, 27 decembrie 2010, 8:27)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Janica

      Nu sunt sigur ca numarul politistilor ar trebui sa fie legat de amploarea criminalitatii. Cumnatul meu locuieste intr-un orasel din Germania de 7000 loc. Acolo nu au post de politie permanent, vine un politist odata pe saptamana si sta o jumatate de zi intr-un birou si rezolva ce e de rezolvat. Dar, problema e ca in Romania infractionalitatea mica, minora este enorma in comparatie cu Germania. La noi furturile din locuinte, de bunuri din case sunt mult mai frecvente. Plus ca la tara, se fura orice de la o gaina la o masina, se fura cai, materiale de constructii, gardurile oamenilor. Din pacate nici nu stiu daca fenomenul asta poate fi stopat angajand mai multi politisti. Am dubii ca un numar mai mare de politisti ar rezolva problema. Cred ca daca politistul din zona ar rezolva macar o parte din cazuri, ar reduce potentialul de infractionalitate deoarece oamenii s-ar teme de eventualele consecinte. Deci nu cred ca numarul politistilor e important cand mai ales competenta si dotarea lor.
  • +4 (4 voturi)    
    greu de stirpit (Duminică, 26 decembrie 2010, 17:54)

    cashchetele [anonim]

    e multi si prosti.
    sint sigur ca se va gasi o modalitate nu numai sa fie mentinuti pe pozitii, dar vor fi inmultiti in continuare.
    • 0 (0 voturi)    
      reformuleaza (Luni, 27 decembrie 2010, 15:51)

      ZOOM [anonim] i-a raspuns lui cashchetele

      Incearca sa reformulezi .Cred ca mai bine spuneai "e" multe legi si date prost.
  • -9 (9 voturi)    
    sex (Duminică, 26 decembrie 2010, 17:55)

    ion [anonim]

    niciodata nu se va face reducre cu boii asytia la putere ca toti nsunt pilodi
  • +6 (6 voturi)    
    una (Duminică, 26 decembrie 2010, 17:57)

    mara [anonim]

    Adevarul este ca in MAI sunt cata frunza si iarba...militari ca militari dar sunt multi civili care umplu schemele acolo...
    • +2 (2 voturi)    
      alta (Luni, 27 decembrie 2010, 8:15)

      kllaus [anonim] i-a raspuns lui mara

      tocmai militarii sunt problema. Nu mai sunt militarizati cu adevarat, iar acestia reprezinta veriga slaba in lupta cu infractionalitatea. Acestia sunt cei mai bine infipti in sistem si au legaturile puternice cu lumea interlopa.
  • +6 (6 voturi)    
    politia comunitara (Duminică, 26 decembrie 2010, 18:04)

    viorel [anonim]

    parerea mea este ca in Romania au fost create o serie de structuri care au aceleasi atributii.
    de exemplu a fost infiintata politia comunitara.
    ce fac politistii comunitari. hai cativa acolo as fi de acord dar sa infiintezi tu interventie rapida in politia comunitara trebuie sa fii cel putin sarit de pe fix. si apoi dotarile de acolo sunt mult peste dotarile politiei nationale,,,....deci cineva are interes
  • +1 (9 voturi)    
    bun (Duminică, 26 decembrie 2010, 18:05)

    Mazeta [utilizator]

    dar ziceti si cati angajati (ofiteri + informatori) avem in serviciile de securitate... acolo cum stam cu media europeana?
  • +1 (3 voturi)    
    personal (Duminică, 26 decembrie 2010, 18:21)

    gradatu' [anonim]

    Din cate stiu pompierii fac parte tot din structura MAI. In conditiile in care la Galati pompierii joaca toata ziulica fotbal mi se pare foarte normal ca macar "rezervele" sa fie eliminate. Mai nou folosesc si nocturna, ca tot nu au unii bani de curent. La pregatirea care o au cred ca multi isi vor gasi locul la Otelul ( fara nocturna)!!!
  • -6 (6 voturi)    
    johnbutler@yahoo.com (Duminică, 26 decembrie 2010, 18:50)

    minciuna politica de stat [anonim]

    In HG 1040 din 2010 pentru aprobarea Strategiei naţionale de ordine publică 2010-2013 se precizeaza ca exista o medie reala de 437 politisti si jandarmi la 100.000 de locuitori. Adica cu 13% mai putin decat media europeana de 500 de politisti la 100.000 locuitori.

    Cine minte? Boc cand a dat HG-ul ? pupincuristii de la varful MAI, sub presiunea lui Basescu cel razbunator?
  • -3 (3 voturi)    
    Da' cascheta, cat e cascheta? (Duminică, 26 decembrie 2010, 19:07)

    Adrian Ilinca [anonim]

    Mi s-a parut normal sa se ajunga aici din momentul in care politistii au dovedit ca au *oaie si au aruncat cu caschetele in semn de protest. Sa fim seriosi, nu-s nici mai multi, nici mai putini decat in alte parti ( a se vedea, dupa cum a precizat cineva mai sus, HG 1040), problema este la varf, prin structurile de comanda unde sunt o groaza care nu fac altceva decat sa plimbe hartii.
  • +4 (4 voturi)    
    politia din romanica (Duminică, 26 decembrie 2010, 19:25)

    militianul de serviciu [anonim]

    Adevarul este ca sunt foarte multi caschetisti...si acum ii gasesti cu radarul la miloaga , si sa te amendeze ca ai numarul de inmatriculare murdar
  • -5 (5 voturi)    
    M.A.I. (Duminică, 26 decembrie 2010, 20:38)

    fara [anonim]

    Propun actulului guvern cateva puncte :

    1. sa reduca numarul de pompieri drastic,astfel incat o parte a populatiei sa fie lasata sa se inece la inundatii, altii sa arda in foc, altii sa fie prinsi sub moloz la cutremure, iar la altii sa nu mai ajunga nici S.M.U.R,D.-ul, etc. Asa se scapa de unii, oferindu-le alternativa strainatatii, iar de ceilalti pe cale naturala.

    2. sa reduca numarul de jandarmi, astfel incat tiganii sa-si poata face legea lor, marii clanurilor sa-ti bage pumnul in gura, sa-ti fie frica sa iesi pe strada, etc.

    3. politistii, ce sa mai zic, oricum sunt prea multi pentru infractionalitatea care o avem in tara. Oricum la nivel de stiinta erau considerati fara prea multa scoala, de ce nu, cei din politia comunitara care au reusit sa-si faca un liceu, sa le i-a locul acestora, incat sa nu mai reuseasca sa prinda hotii, talharii, criminalii etc.

    4. sa se umfle organigramele celorlalte structuri din administratie, ca oricum nu reuseau sa plimbe hartiile si au nevoie de ajutoare.

    5.sa creasca numarul celor din structurile centrale, astfel incat sa mai fie inventate ceva raportari de situatii pentru justificarea muncii si a postului.
  • -4 (4 voturi)    
    Incredibil (Duminică, 26 decembrie 2010, 21:33)

    Mihai SS [anonim]

    jafurile se inmultesc pe fiecare zi si noi dam afara din structurile de ordine publica
  • +2 (2 voturi)    
    o parere sincera (Duminică, 26 decembrie 2010, 23:11)

    fost politist [anonim]

    Consider ca trebuie scazut numarul functiilor de conducere, in special numarul de adjuncti. spre exemplu fiecare sectie de politie are adjunct, se gaseste cine sa-i tina locul sefului 5 saptamani pe an; consider ca trebuie desfiintata politia de proximitate, nu e decat un moft, petitiile pe care le solutioneaza acestia pot fi facute de sefii de zona.
    Se pot organiza inspectoratele de ploitie pe regiuni, unificandu-se 3-4 judete, cu un inspector sef, un singur serviciu de management si resurse umane, de cazier judiciar samd. Sunt prea multi sefi in politie.
    • -3 (3 voturi)    
      regiuni? (Luni, 27 decembrie 2010, 8:37)

      viitor politist [anonim] i-a raspuns lui fost politist

      Ca sa aiba HARCOV ( HArghita + Covasna ..+ Mures) un etnic maghiar si astfel sa se creioneze visul lor "tinutul autonom HarcovMu"?
      Politistii ar trebui filati de SRI si astfel sa aflam unde e coruptie. Dar se pare ca si servicii de informatii si securitate avem mult peste media europeana!
      Sase servicii romanesti de informatii se calca pe picioare: SRI, SIE, SPP si STS, Directia Generala de Informatii a Armatei (DGIA) si Directia Generala de Informatii si Protectie Interna (DGIPI)
      • +2 (2 voturi)    
        daca nu stii diferenta intre ele (Luni, 27 decembrie 2010, 11:06)

        bula [anonim] i-a raspuns lui viitor politist

        nu esti viitor politist ci actual fraier (sau postac?). Care -in afara de SIE- are voie in afara tarii, de exemplu? ce au informatiile militare cu SIE sau STS sau cu...?
    • 0 (0 voturi)    
      o parere sincera (Luni, 27 decembrie 2010, 9:07)

      o alta parere [anonim] i-a raspuns lui fost politist

      Ai dreptate. Prea multi sefi care nu fac mai nimic.Dar la fel de multi pitifelnici care o ard degeaba. Se poate vedea ca mai toti cand spun MAI spun de fapt POLITIE. Nimic mai gresit ca la MAI suntem si noi cei care facem incasarile la piata, parcari publice , angajati ai primariilor , pompieri , angajati si prefecturilor , etc. Solutia este una singura , daca un incasator de la televiziunile comerciale poate incasa toti abonatii unui cartier de ce la plata taxelor si impozitelor sunt 100 de incasatori ?
  • -1 (5 voturi)    
    Mai sa fie ... (Luni, 27 decembrie 2010, 9:25)

    F.B. [anonim]

    ... v-ati dat seama acum, despre treaba asta, in urma unor "analize amanuntite", sau li se trage bietilor oameni de la "iesi afara ja ... " ?

    Va mintiti singuri. Idolul vostru e pe duca.
    Sarbatori fericite si SucceSuri.
  • 0 (0 voturi)    
    cunoastem !!! (Luni, 27 decembrie 2010, 9:45)

    silvia [anonim]

    Suntem atatia care cunostem....,cum au fost facute studiile , promovarile , salariile avute si mai ales ''sporurile'' acumulate !!!
    Suntem satui de comentarii , articole , declaratii...,precum ca sunt multi , se vor face disponibilizari....,etc.....mai ales ca suntem siguri ca nu se vor face!!!!!! Le dam o gramada de bani iar ei sunt fff putin care isi FAC TREABA !!!
  • 0 (0 voturi)    
    MAI (Luni, 27 decembrie 2010, 10:03)

    bc [anonim]

    asta este restructurarea de care ne tot vorbiti ? nu pricepeti odada pt totdeauna ca suntem ultimii ? cat mai vreti sa fim pe ultimile lcuri in ue si ia lume ? alde psd, ati receptionat mesajul ? dar pnl si pc ? va dati in spatele nepriceputilor de la pdl ? aschia n-a sarit departe de pcr. sunteti toti o apa si un pamant. treziti-va. va luat-o populatia inainte. ca societatea civila ati momit-o cu functii platite din banii publici. ati reusit in 20 de ani sa sa intreceti pcr-ul prin mizeriile pe care ni le serviti zi de zi.
  • +1 (1 vot)    
    Aici sunt Banii Dumneavoastra (Luni, 27 decembrie 2010, 11:18)

    Adisor [anonim]

    Mda asa e la romani, Cind vb de reduceri bugetarii=profesori si doctori (adica aia amariti, majoritatea). Nu tu MAPN si MI. Aia nu, nu pot fii atinsi desi acolo e buba adevarata! O fii prost BOC dar e timpul sai mai caute si pe acestia cineva la pureci.
  • 0 (4 voturi)    
    Sa fim seriosi, ce restructurare....?! (Luni, 27 decembrie 2010, 11:23)

    Pariganti [utilizator]

    E simplu, procentul chiar bate la ochi 25%, plus ca de la caderea lu' Blaga politia a intrat in colimatorul lu' Basescu. Aveti impresia ca se uita "Iesi afara javara ordinara" Pardon, trebuie restructurare :))). In rest, ca politia e corupta, ca face si drege, aiurea peste tot e la fel in lumea asta, fiti fara grija. Doara cei neinformati sau cu perspective formate pe stirile de pe anumite televiziunii cred ca la noi e mai corupta treaba ca la alti in politie. Ideea e ca e mizerie peste tot, stai o luna cu 300 de euro si vezi cum traficanti se uita la tine ca la un gunoi din mertane si A8 tunate si tu un politai de strada cu Logan ai acasa familie, facturi de plata si oprobiul public, Ce trebuie sa faci in situatia asta.... desigur sa fii integru, incoruptibil si in slujba cetateanului :)))) buna gluma!!
  • -1 (3 voturi)    
    dmnului R.M. (Luni, 27 decembrie 2010, 12:05)

    oprutz [anonim]

    Cand ai scris acesta articol "la comanda" ai avut o documentare concreta ce inseamna politie, MAI in strainatate ce intra in aceasta ciorba "politie" la mia de locuitori sau 1000 000 locuitori la cat te referi. Din totalul functionarilor de la MAI cati sunt politisti (pt cetateni}si cati sunt in alte structuri gen pompieri ,scoli, functionari prefecturi, cadastru etc.Nu creea confuzii cu politia comunitara (locala)care e o inventie politica . Mare diversiune, mari artisti politicieni astia stiu pe ce butoane sa apese sa creeze confuzii sa abata atentia de la adevaratele probleme ale tari care este mafia politica infiltrata in toate structurile statului. D-leR.M. ai scris vreun articol despre raspunderea "ministeriala" cei care folosesc-gestioneaza banii publici, acestia de ce nu raspund ca toti muritorii de rand pt actele lor de gestiune? De douazeci de ani am vazut cum au condus si gestionat tara... Usor este sa scrii un articol la modul general ca sa angrenezi patimile unora si altora!
  • 0 (0 voturi)    
    si tot degeaba (Luni, 27 decembrie 2010, 12:05)

    ned [anonim]

    si tot degeaba, ca in trafic nu se vede prezenta politiei..se trece pe rosu fara nici o prblema, se merge cu viteza..etc. Pai daca politia a fost construita pe tiparul retaua Voicu..ce sa mai asteptam de la ea ???
  • +1 (1 vot)    
    o alternativa!! (Luni, 27 decembrie 2010, 12:41)

    adi [anonim]

    ca si angajat al MAI consider inghetarea activitatii pe o perioada nedeterminata pana la solutionarea problemei , asta daca cineva dintre angajatii MAI considera ca nu are suficienta treaba si mai doreste cu 33.3 % mai multa treaba (ca urmare a reducerii de personal), dar cu 25% mai prost platita.
    Cat despre coruptie ..... aceasta este o stare de spirit mostenita din generatie in generatie ..... este prezenta in tot aparatul bugetar nu doar in MAI, si s-ar rezolva peste generatii, prin implementarea unui sistem de invatamant mai bine pus la punct, care sa-si doreasca performante, in concluzie TOTI romanii ar trebui sa-si schimbe modul de gandire ca sa distrugem coruptia
  • +1 (1 vot)    
    coruptie (Luni, 27 decembrie 2010, 12:47)

    aurel [anonim]

    Media europeana a numarului de angajati MI , poate fi valabila si pentru Romania. Dar , ce facem atunci cand , politistul prinde infractorul , judecataorul il lasa in libertate iar infractorul ii rade in nas politistului , ba il mai si ameninta ??????. Oare, nu este desconsiderata munca politistului.?! Oare, nu sunt incurajati infractorii ?! S-a ajuns in situatia ca se tem mai mult politistii de infractori , decat invers.
    Doamna judecatoare conduce autoturismul beata , iar politistii care au constata fapta sunt cercetati , pentru ca au indraznit sa constate. Bravos natiune !!!
  • 0 (0 voturi)    
    si cu toate astea... (Luni, 27 decembrie 2010, 15:39)

    patrula de strada ioc [anonim]

    au scapat strada din mana...!
    dupa ultimele evenimente,am observat ca pe meaisti ii interesa mai mult victimele, nu faptuitorii atacurilor!
    la noi,s-a ajuns la lumea pe dos,aproape in toate domeniile.
    si ne mai facem probleme de ce tarile civilizate
    nu ne inteleg?n-au cum.
  • 0 (0 voturi)    
    reducerea personalului MAI (Luni, 27 decembrie 2010, 18:14)

    tugui costin [anonim]

    La usa fiecarei arhive,a salilor de judecata si pe holurile sefilor de instante sunt "cantonati" la "caldurica" peste 3.000-trei mii de politisti in uniforma MAI.Pentru fiecare persoana militarizata de la buget se cheltuieste 6900 .Ron lunar, adica 1650 euro-repet 6900 ron.-cheltuieli directe si indirecte/per/persoana.Daca absolut toti ar fi disponilizati si,asa cum era mai de mult ,adica sa fie inlocuiti cu aprozi cum era inainte de al doilea razboi s-ar reduce cheltuielile bugetare la 0 treime (cu un aprod se cheltuieste circa 2.250 Ron lunar) si MAI ar scapa de balastul de 3.000 de angajati
  • 0 (0 voturi)    
    Din nou J.O. (Luni, 27 decembrie 2010, 18:27)

    J.O. [anonim]

    In 2005 s-au facut mii de incadrari in MI ptr. a indeplini o cerinta UE.Atunci se spunea ca nr. de politisti este cel mai scazut din Europa comparativ cu nr. de locuitori.Oare s-au inmultit atat de mult in acesti 5 ani??Dar , oare, nu tot regimul baescu e la putere de vreo 6 ani??Ne va spune oare cineva unde anume s-au facut cele mai multe incadrari ???Si de ce oare nu reduc nr. functiilor de conducere, unde salariile sunt mari, prima de comanda e mare, salariul de merit e de 50 la suta, etc.etc. ptr. ca toti sefii au culoare politica si sunt numiti politic.Vor pleca nenorocitii care alearga pe strazi dupa infractori lasati in libertate de justitie, nenorociti care au indraznit sa-si ceara drepturile, care critica actuala guvernare, care au credite pe zeci de ani...acestea vor fi criteriile!!!Halal restructurare.
  • 0 (0 voturi)    
    Este adevarat !!!!!!!!!! (Luni, 27 decembrie 2010, 18:46)

    jean [anonim]

    sunt de 20 de ani in structurile mai, la isu mai exact daca atunci eram 130 de oameni platiti ,(in afara de militari in termen ), acum suntem 1000 de cadre . nu este cam mult.!!!
  • 0 (0 voturi)    
    noi suntem prosti ca ii credem (Marţi, 28 decembrie 2010, 10:24)

    andrei [anonim]

    "Pentru mentinerea, asigurarea si restabilirea ordinii si sigurantei publice, potrivit obligatiilor si responsabilitatilor stabilite prin lege, Ministerul Administratiei si Internelor — prin intermediul principalelor structuri: Politia Romana, Politia de Frontiera Romana si Jandarmeria Romana — are prevazute posturi ce asigura o medie de 500 de politisti/jandarmi la 100.000 locuitori. La inceputul anului 2010, deficitul de personal era de 13%, ceea ce conduce la o medie reala de 434 de politisti/jandarmi la 100.000 locuitori. Deficitul este in special in dispozitivele de ordine si siguranta publica" asta spune in strategia nationala de ordine publica adoptata anul acesta, de guvernul acesta. Pai, ori e deficit, ori e surplus?
  • 0 (0 voturi)    
    !!! RESTRUCTURARE CA IN CARAGIALE !!! (Miercuri, 29 decembrie 2010, 18:33)

    Ionut [anonim]

    Cineva clasificat drept "javra ordinara" incearca sa se reabiliteze in ochii cetatenilor prin denigrarea institutiei Politiei Romane. Statisticile oferite sunt mincinoase, ca si promisiunule din campania electorala, in realitate numarul de politisti este mult SUB media europeana, dar ca sa poata justifica actiunea de distrugere a institutiei au adunat numarul politistilor cu numarul FUNCTIONARILOR si FUNCTIONARASILOR din administratie.
    Iar in loc sa ramana cei care chiar sunt in strada si protejeaza cetateanul, raman oamenii partidului, care lipeau afise in campania electorala si care nu au nici un fel de pregatire.
    NICI UN ALT pRESEDINTE NU A FACUT ATATEA DESERVICII TARII SALE.
  • 0 (0 voturi)    
    de parca ar putea sa va mai compromita cineva (Luni, 3 ianuarie 2011, 7:50)

    body [anonim]

    La cat sunteti de spagari ar putea sa va mai compromita ceva / cineva ? Sa fim seriosi , stati numai cu mana intansa mai ceva ca(,) cersetorii. In loc sa aduceti bani din amenzi la bugetul statului voi va faceti viloaie , de unde din salariu? Sa fim seriosi. O adunatura de analfabeti sunteti . Avea dreptate cineva intr-un post mai sus , aveti diplome de pe la toate liceele si universitatile fantoma , DAR VOI NU STITI BINE SA SCRIETI.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version