Sondaj IRES: 60% dintre romani regreta moartea lui Nicolae Ceausescu

de D.G.     HotNews.ro
Miercuri, 22 decembrie 2010, 21:31 Actualitate | Esenţial


 documente
(22 Dec 2010) PDF, 4MB
Peste 90 la suta dintre romani cred ca sotii Ceausescu ar fi trebuit sa aiba un proces corect, conform unui sondaj realizat de Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES). 23% dintre romani cred ca Ion Iliescu este vinovat de executarea sotilor Ceausescu, 13 la suta cred ca de vina sunt cei care au preluat puterea (FSN, Guvernul sau Parlamentul) si 5 la suta ca vina apartine completului de judecata. De asemenea, 60 la suta dintre romani regreta moartea lui Ceausescu si 55% sustin ca nu au fost de acord nici in 1989 cu moartea celor doi.

Totusi, 62% din tre cei intervievati considera ca Revolutia va ramane in istoria Romaniei un eveniment pozitiv, fata de 15% care cred ca aceasta va ramane un eveniment negativ.

Conform aceluiasi sondaj, 45% dintre romani cred ca Revolutia din decembrie 1989 a fost lovitura de stat, in timp ce tot 45 la suta spun ca a fost revolta autentica a maselor.

Intrebati daca sunt de parere ca Revolutia din 1989 a fost influentata de forte externe, 64% au raspuns afirmativ, 30% ca nu a fost vreo influenta, iar 5% ca nu stiu. 51% dintre romani mai cred ca Rusia a fost tara care a intervenit in Revolutia din Romania, 13% America si 4% Ungaria.

Sondajul a fost realizat intre 19 si 21 decembrie pe un esantion de 1.476 de persoane de peste 18 ani si are o marja de eroare de +/- 2,7 la suta.


Citeste mai multe despre   


















2077 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    Da,asa este (Miercuri, 22 decembrie 2010, 21:51)

    dan63 [utilizator]

    Costachi Negruzzi a spus-o in Alexandru Lapusneanu, insa corect, azi, dupa 50 de ani de spalare a creierelor sub ceasca, sloganul trebuie sa fie: multi,dar PROSTI.
    • 0 (0 voturi)    
      sondaj incorect! (Joi, 23 decembrie 2010, 17:24)

      ceferistul [anonim] i-a raspuns lui dan63

      fundamental gresit.
      pentru simplul fapt ca procentajul prostilor e mult mai mare.
  • +3 (9 voturi)    
    statistica arata de fapt ca: (Miercuri, 22 decembrie 2010, 21:55)

    c# [anonim]

    statistica arata de fapt ca 60% din romani sunt inca comunisti sau ca nu au simtit comunismul pe pielea lor, sau chiar sunt naivi.
    • 0 (0 voturi)    
      pareri (Joi, 23 decembrie 2010, 10:01)

      Vendeta [anonim] i-a raspuns lui c#

      1) Impuscarea sotilor Ceausescu a fost un act abominabil savarsit din dorinta celor ce au preluat puterea de a masca adevaratul motiv al revolutiei (preluarea puterii de catre esaloanele 2 si 3 cu ilici in frunte si acapararea averii statului de catre diferiti indivizi din fostul FSN (actualmente membrii FSN se regasesc in absolut toate partidele))
      2) Revolutia a fost cu adevarat revolutie pana in 22- decembrie, apoi a fost un "haos" controlat de stanculescu si gasca lui ilici cu scopul de a acoperi matrapazlacurile care s-au savarsit...
      3) 60% dintre romani gandesc doar cu burta, dovada suprema pt aceasta afirmatie este ca cel putin 60% din noi mergem la vot pt o "punga" sau o "galeata"
  • +12 (14 voturi)    
    normal ca-l regret. (Miercuri, 22 decembrie 2010, 21:55)

    J [anonim]

    Il regret c-a murit singur si ni i-a lasat pe restul de nenorociti sa ne conduca si sa manance Romania de vie.

    Nu trebuia sa moara Ceasca, trebuia condamnat pe viata la puscarie si intre timp sa ciripeasca tot..

    Sa-si scrie omul memoriile, sa spuna tot!
  • +6 (10 voturi)    
    sondaj? (Miercuri, 22 decembrie 2010, 22:02)

    didi [anonim]

    Rezultatul acestui sondaj este oglinda capitalismului de cumetrie pe care l-a construit PSD-ul sub inteleapta conducere a tatucului Ion Ilici Iliescu.
  • 0 (10 voturi)    
    Corect (Miercuri, 22 decembrie 2010, 22:02)

    G [anonim]

    Numai ca ati uitat sa completati: 60% din romanii aurolaci,cei pensionati de la ars duda pe la stat si cei internati la 9. In rest, toti ceilalti respiram usurati.
    • 0 (10 voturi)    
      siiigur ca da (Miercuri, 22 decembrie 2010, 23:17)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui G

      tu fiind -nu-i asa - un stalp al economiei capitaliste, care plateste taxe enorme si duce in spate o cohorta de asistati! cand citesc aberatiile scrise de mici bisnitari ca tine mi se face o greata cumplita, cetatene.
      • +1 (5 voturi)    
        Nu te mai da mare tovarase (Joi, 23 decembrie 2010, 9:10)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui srpc

        Eu nu sunt stalp al capitalismului, nu am afacere proprie dar lucrez in mediul privat. Am trecut si prin somaj dar am reusit sa scap. Si totusi platesc taxe mari care nu se justifica prin servicii de calitate si duc in spate destul de multi pseudoasiatati (pensionarii cu pensii normale nu intra in aceasta categorie). Si mie imi e greata de toti aparatorii comunismului, oameni fie lenesi, fie care nu sunt in stare sa se tina singuri pe propriile picioare fie care aplica vechiul proverb cu capra vecinului.
  • +10 (10 voturi)    
    e corect ca Stanculescu sa plateasca pentru (Miercuri, 22 decembrie 2010, 22:03)

    Eneas [anonim]

    asasinat si mascarada loviturii de stat dar si Iliescu, Voinea ,Magureanu ,etc toti cei care au participat la asasinarea familiei Ceausescu trebuie judecati pentru omor si condamnati conform legii !plus regizorul Sergiu Nicolaescu care a ordonat executarea nevinovatilor de la Otopeni,plus toti cei care se declara astazi mari revolutionari in fata unei tari saracite de profitorii loviturii de stat!
  • +10 (10 voturi)    
    atentie la intrebare (Miercuri, 22 decembrie 2010, 22:13)

    vlad dracul [anonim]

    Intrebarea a fost:

    Regretati moartea lui Nicolae Ceausescu?

    Asta nu inseamna ca cei 60% care au raspuns afirmativ, sunt nostalgici. Ci mai degraba ca ar fi dorit un proces in urma caruia o parte din cei care ne conduc astazi ar fi fost judecati.

    Nu de alta dar am vazut niste interpretari aberante pe anumite posturi de televiziune.
    • +2 (6 voturi)    
      vlad, degeaba le spui (Miercuri, 22 decembrie 2010, 23:25)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui vlad dracul

      sunt putin cei care pricep
  • -6 (10 voturi)    
    cifrele sondajului.... (Miercuri, 22 decembrie 2010, 22:20)

    lili [anonim]

    sunt un elogiu maret adus clasei politice post-decembriste, mai ales celei care ne guverneaza in ultimii 2 ani de saracire extrema a majoritatii romanilor.....imaginile pe care le poti vedea pe ecranele televizoarelor nu seamana deloc cu ceea ce ar avea nevoie un om pentru o viata decenta si cu atat mai mult cu ceea ce au sperat romanii in decembrie '89....... dar cui ii pasa de cifrele astea, guvernantii au griji marete, grija tarii, adica a Romaniei zice Dl Boc, nu a amaratilor astora de romani......Fiecare cu grijile lui, griji pe masura fiecaruia.....Dl Boc cu ale lui, oamenii astia amarati cu ale lor.....
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate doar partial (Joi, 23 decembrie 2010, 9:24)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui lili

      Actualii guvernanti chiar si din perspectiva simpatizantilor fedesenari aplica exact ceea ce au invatat de la cei care au condus in primii ani dupa '89. Nu sunt cu nimnic mai rai.. Este criza mondiala si asta nu le poate fi imputata lor. Parca fedesenariis-ar fi descurcat mai bine? Doar ne-ar fi cocsat cu taxe si impozite ca sa aiba de unde da pomeni electoratului lor de pomanagii. Cat despre siyuatia generala, daca teiei dupa ce arata televiziunile adica antenele felixiste si Irealitatea m-am lamurit. Sunt si oamnei nevoiasi care in general sunt ghinionistii ce trebuie ajutai sa-si reia activitatea dar sunt si destui puturosi care asteapta sa le de a statul. Si stiu destule cazuri concrete si staistic vorbind procentul de ghinionisti e redus. Cat despre viata decenta, depinde si ce inteleg cei in cauza prin asta, viata decenta iti poti face si cu venituri mai mici daca estiu chibzuit. Asa ca nu mai plange cu lacrimi de crocodil ca nici fedesenarii tai nu ar fi facut mai mult ci doar, cum am mai spus, ar fi strangulat calsa mijlocie, ata cat e cu taxe si impozite pentru a da pomeni pseudoasiatatilor sociali.
  • +4 (6 voturi)    
    o singura intrebare (Miercuri, 22 decembrie 2010, 22:28)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    cine e ires, cine sint proprietarii, ca are un nume interesant, suna a voiciorescu sau vintu, sau, cine stie, mos costache.
    • -4 (8 voturi)    
      alt postac portocaliu! (Miercuri, 22 decembrie 2010, 23:21)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      chiar crezi ca lumea e nebuna de dragoste pt, mafia basesciana? crezi ca lipsurile pot fi suplinite de texte ieftine, de gargara obraznica a derbedeilor ca tine? MULT prea multi oameni traiesc acum mai rau ca inainte, asa ca nu e nevoie de vantu sau voiculescu pt. ca lumea sa deteste toata sleahta de paraziti care-si spun capitalisti! apropo, IRES e al lui Vasile Dancu, omul lui Basescu de vrei 2 ani incoace.
      • +3 (7 voturi)    
        ce legatura are politica cu ce se discuta? (Miercuri, 22 decembrie 2010, 23:54)

        Un om [anonim] i-a raspuns lui srpc

        si lasa-ne cu oamenii care traiesc acum mai rau.
        Daca a fost revolta populara inseamna ca masele au vrut un alt sistem de conducere si organizare. Si-au vazut idealul cu ochii oare prin omorarea sotilor Ceausescu?
        Vii si ne minti aici ca era mai bine atunci pentru pensionari si someri, pentru tine nu conteaza decat nevoile fizice? Iti vinzi libertatea pentru o casa asigurata de stat si un loc de munca?!
        Pune mana si fa ceva daca esti nemultumit de cum iti merge, nu te plange ca nu-ti dau altii suficient sau de pomana. Sau tu esti prea valoros sa muncesti?
        Capitalismul este un sistem care pune in valoare omul intreprinzator. Daca vrei sa-ti dea statul tot, du-te intr-o tara comunista, sau socialista si lasa-ne pe noi, astia care vrem sa realizam prin forte proprii.
        Daca am coloana vertebrala, ca individ, imi asum consecintele alegerii mele, nu? Am iesit in strada pentru capitalism, trebuia sa stiu macar despre ce e vorba inainte, nu?
        Sau tu ai iesit in strada la revolutie pentru certificatul de revolutionar si acum vii si ne ceri bani ca ai luptat pentru cauza noastra?!
        La munca, nu la cersit :))
      • +4 (4 voturi)    
        Ma fedesenarilor (Joi, 23 decembrie 2010, 9:30)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui srpc

        Pentru voi oricine nu acuza actuala conducere e pedelist si postac. Mai schimbati-va optica. Mai exista si oamneni cu memorie si cu demnitate care isi amiuntesc ce a insemnat guvernarile voastre si care au votat cu oricine doar sa scape de voi. Si dupa ce au venit altii care au luat masuri dure dar necesare voi ati profitat de rezulate dar nu ati continuat o linie care v-ar fi indepartat electoratul de pomanagii. Ca sunt oameni care traiesc mai rau e perfect adevarat dar asta nu se intampla doar in Romania. Criza e mondiala. Si nu ati fi fost voi in stare sa o gestionati mai bine. Daca nu e asa de ce fuge PSD de guvernare ca dracu de tamaie?
  • +9 (11 voturi)    
    Nu ma mai mira (Miercuri, 22 decembrie 2010, 22:29)

    denvarel [utilizator]

    Ca PSD ia 30-40% indiferent cat minte, fura, inseala. Are bazin electoral nu gluma.
  • +3 (5 voturi)    
    mda (Miercuri, 22 decembrie 2010, 22:32)

    dragosescu [anonim]

    Si cat la suta regreta regimul?, ca nici eu nu sunt de acord cu faptul ca au fost impuscati ca niste animale, desi uni ar spune ca exact aia erau.
  • +4 (8 voturi)    
    traiesc degeaba, in cazul asta... (Miercuri, 22 decembrie 2010, 22:35)

    zaboo [utilizator]

    si nici macar!! sunt aia obisnuiti cu mana intinsa la stat asteptand "sa li se dea", care l-au facut posibil pe iliciov si ne trag inapoi!!
  • +4 (10 voturi)    
    O temporas!!!!! (Miercuri, 22 decembrie 2010, 22:39)

    dvribe [anonim]

    A-ti uitat noptile la coada la lapte,butelii de aragaz,cartelele de paine,zahar,ulei ,bonuri de benzina,curent in casa de la alternator,lampasul in bloc in sec XX ,2 ore de tvr1 proslavit conducatorul si cate altele..........Mie greata!!!!Punct
    • -4 (10 voturi)    
      usurel (Miercuri, 22 decembrie 2010, 23:22)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui dvribe

      asta a fost in anii 82-89, pana s-au platit datoriile, dar inainte a fost chiar OK! apropo, cum crezi ca-si vor trai zilele cei care nu fura de la stat, ca asa zisii capitalisti romani? anii 80 o sa li se para dulci amintiri fata de ce-i asteapta!
      • +2 (4 voturi)    
        cum dracu (Joi, 23 decembrie 2010, 0:56)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        se face ca toti postacii penelici sint si nostalgici dupa ceasca ? Simplu, i-a adus ceasca de la tara si i-a bagat in blocuri mov tip vanghelie De citiva ani, prin bunavointa mostenitorilor lui pingelica, de tip voiciorescu sau mos costache au primit computere si acces la internet.
        Dar ei, saracii, tot emigranti in propria tara sint.
        Mai mare mila, de fapt sila. Adica scirba.
        • -3 (5 voturi)    
          nu dupa Ceasca, analfabetule! (Joi, 23 decembrie 2010, 8:57)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          ci dupa surplusul evident de ordine, legalitate si normalitate al acelor vremuri! faptul ca tu behai in bembeu cu maneaua la maxx si furi de la buget nu ma incanta cu nimic, portocaliu viitor detinut! punct.
          • +4 (4 voturi)    
            Care legalitate si normalitate? (Joi, 23 decembrie 2010, 11:11)

            Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui srpc

            Daca consideri ca atunci a fost legalitate si normalitate esti dus rau de tot. Cat despre manele urlate la maximum in 1986 am sunat la militie pentru ca un vecin de vreo trei nopti ma inebunea cu manelele epocii date la maximum. Militia m-a trimis la plimbare pentru ca "isi sarbatoreste si omul ziua". Depre amenintarea cu detinutul, cam atat va duce capul. Cine nu e cu noi trebuie anihilat. Deci o noua serie de detinuti politici. Curat comunism si ceausism.
      • +4 (4 voturi)    
        Mai usor tovarase propagandist (Joi, 23 decembrie 2010, 9:36)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui srpc

        In '89 se platisera datoriile. Si ce imbunatatire a vetii ai simtit? Eu nu fur de la stat, sunt un simplu angajat dar sunt pregatit corespunzator, ma bazez pe munca, pregatirea si cunostintele proprii si chiar in conditii de criza o duc incomparabil mai bine ca in socialism. Si mai sunt destuica mine, oameni care au demnitatea sa nu fie niste pomanagii ci care incearca sa se descurce cinstit in lumea necinstita initiata dupa '89 de partidul vostru. Ei sunt dusmanii vostri politici pentru ca nu pot fi manipulati prin pomeni si extinderea acestei categori e cosmarul vostru.
    • +2 (6 voturi)    
      Greata sartriana (Miercuri, 22 decembrie 2010, 23:26)

      copycarbon [anonim] i-a raspuns lui dvribe

      Tu ai uitat in schimb gramatica limbii romane. Asta nu-ti produce greata?
      • 0 (2 voturi)    
        Mea culpa (Joi, 23 decembrie 2010, 0:04)

        dvribe [anonim] i-a raspuns lui copycarbon

        Greata sper ca nu o s-o am!!!
  • +2 (2 voturi)    
    si uite unde s-a ajuns (Miercuri, 22 decembrie 2010, 22:54)

    curca [anonim]

    socant,
    http://www.domnuleprimar.ro/PLOIESTI-FUNNY-VIDEO-Diferenta-dintre-Paste-Craciun-Isus-fost-rastignit-Craciun-Editia-iarna-dpe-s-1-a9976.htm
  • +4 (4 voturi)    
    dar in 1989? (Miercuri, 22 decembrie 2010, 23:01)

    UnCapsunarCanadian [anonim]

    ce ar fi crezut romanii?

    Privind la rece dupa atatita ani crede ca vina apartine:
    -sistemului in care nu era o separatie reala a puterilor;
    -traditiei comuniste: sa nu uitam ca rafuilelile dintre tovarasi s-au termninat, nu de putine ori, cu lichidarea oponentului... in Romania cel mai celebru caz e a lui Lucretiu Patrascanu vazut ca un pericol de Gheorghiu Dej.
    -lui Ceausescu personal care pe langa chinurile la care ne-a supus, n-a desfintat pedeapsa cu moartea, n-a renuntat la putere nici in ultima clipa (daca ar fi demisionat probabil ramanea in viata). Tot datorita lui a ajuns sa fie parasit de toti (armata, securitate, partid, etc)
    -nucleului de putere din acele zile (Iliescu, Roman, Brucan care jucau la cacialma si gralii Stanculescu, Vlad care incercau sa-si salveze pielea, etc)... O situatie oarecum similiara, pe timpul monarhiei, a ramas cu numele amuzant de "Republica de la Ploiesti", dar erau alte timpuri si alte insitutii...
    -completului de judecata care a fost o unealta a noii puteri... Aici ar trebui mentionata si lipsa traditiei de independenta a justitiei romanesti... asta ar intra tot la vina sistemului
    -amestecul (discret) al puterilor straine... Ceausescu era "expirat" de mult, nu mai prezenta un interes pentru nimeni, ba mai mult era un balast pentru rusi.

    In concluzie prea multi factori impotriva cuplului Ceausescu si sa nu uitam ca el era la o varsta senilitatea afecteaza pe multa lume
  • -2 (8 voturi)    
    ce obiective s-au construit cu forte interne,azi? (Miercuri, 22 decembrie 2010, 23:02)

    alegator [anonim]

    rezultatul sondajului este un vot de blam a popwlatiei la actuala clasa politica de la putere, care s-a angajat prin alegeri(contract social) ca duce tara spre prosperitate!.
  • +3 (7 voturi)    
    vai mama noastra (Miercuri, 22 decembrie 2010, 23:04)

    cardiacul [anonim]

    Fratilor, ne-am tacanit se pare! Cum poti oare regreta cea mai crunta perioada din istoria acestei amarite tari?
  • -1 (5 voturi)    
    no comment (Miercuri, 22 decembrie 2010, 23:05)

    mitica [anonim]

    sa se duca in china toti... sau plecam noi restul in lumea civilizata... acum serios: e jalnic...
  • +2 (6 voturi)    
    Logic (Miercuri, 22 decembrie 2010, 23:19)

    George [anonim]

    Pai daca facem adunarea... cei 60% fac exact cam cati votanti are alianta Grivco. Adica PSD-PC-PNL. Nostalgicii dictaturii care le oferea program tv de doua ore, salariu mizer cu care nu se putea cumpara mai nimic, galantare goale, cozi interminabile dar slujba garantata pana la pensie si un acoperis deasupra capetelor imbacsite de comunism in niste cutii odioase in care se auzea tot ce se intampla la vecini... O rusine de tara... Regretele astea grotesti dau masura prostiei si ignorantei tipic romanesti. Sa le fie rusine celor care regreta din diferite motive niste vremuri care, in afara de amintiri si tinerete irosita n-au insemnat in fapt decat suferinta si interminabile umilinte.
    • +1 (1 vot)    
      un pic de rațiune (Joi, 23 decembrie 2010, 5:06)

      cristian [anonim] i-a raspuns lui George

      Stimate domn n-ar fi rău dacă te-ai abține să faci astfel de calcule si generalizări. Uite eu am votat Băsescu-PDL iar mai înainte ( DA,CDR,PNTCD) și consider acum ca și în 89 că procesul Ceaușeștilor a fost o rușine, un act de răzbunare mafiotă și un semnal pentru cei care știau prea multe că trebuie să-și țină gura. Și nici nu am pretenția că aș fi singular. N-ar fi rău dacă ți-ai reciti textul postat și poate vei realiza ca nota de suficiență și aroganță este prea puternică.
      • +3 (3 voturi)    
        Daca analizam din punct de vedre juridic (Joi, 23 decembrie 2010, 11:17)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui cristian

        Ceausescu a fost judecat conform codului peenal si codului de procedura penala adoptate in timpul regimului comunist. Asa ca a fost judecat cu aceeasi masura cu care au fost judecati si detinutii politici din timpul comunismului. Desi e adevarat ca a fost un act facut ca sa ii fie inchisa gura si ppoate si de razbunare. Si-a platit insa crimele la care a fost cel putin autor moral (de exemplu femeile moarte datorita avorturilor)
        In ceea ce ma priveste consider ca a fost una dintre putinele masuri bune lute de Iliescu. Cu actualul curent de opinie e posibil sa il fi avut presedinte ales prin vot popular cinstit si asta ne mai trebuia.
    • -2 (2 voturi)    
      eu si 60% (Joi, 23 decembrie 2010, 8:24)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui George

      georgica iau usurel nu spuneti voi ca in democratie poti sa spui ce vrei tu merge cu (nu gandesti ca mine iesti in potriva mea)daca te uit la sistemul comunist are ceva bun.daca rom petrol ar fi ramas ca la comunisti la stat acum aveai pretu la benzina mic daca curentu ar ramane ca pe vreme comunstilor sau scoala sau sanatatea sau marile compani de stat ca flota ,galatiu,tractorul si multe altele .daca statul ar fi ca pe vremea comunistilor amavea taxe mai mici si cei care vor sa faca o afacere ar avea de castigat ideia este sa amestecam ce este bun de la comuniti i cu democratie
      • 0 (0 voturi)    
        Afaceri in socialism? (Joi, 23 decembrie 2010, 11:26)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

        Nu prea stii ce insemana socialismul. Afaceri in socialism in mod legal nu se puteau face. Cat despre marile companii problema nu este ca nu au ramas la stat care peste tot in lime ecel mai prost administrator ci ca nu au fost privatizate asa cum trebuia, ca de nu ne vindem tara, nu vindem la investitori serisi ca nu dau spaga, vindem la ferl de fel de smecheri arabi care dau spaga si apoi falimenteaza, vand utilajl;le la fier vechi si apoi speculeaza terenul la imobiliare. Preturile se pot mentine mai mci decat cele de la nivel mondial doar prin sbventii de sta. Si asta implica taxe si impozite mari. Asa ca intram intr-un cerc vicios. Iar scala si sanatatea sunt si acum majoritar de stat si sunt adminsitrate asa cum sunt. Discutia e lunga si necesita spatiu. Orticum la noi e capitalismul salbatic al secolelor XVIII-XiX si nu capitalismul modern. Iar din socialism s-au preluat numai aspectele negative si in special dependnta de stat ca un Tatuc bun, ceea ce a condus la un mare numar de pomanagii.
  • +2 (6 voturi)    
    este adevarat (Miercuri, 22 decembrie 2010, 23:27)

    nume [anonim]

    in 1989 inainte ca ceausescu sa fuga, am auzit un fost activist sa afirme ca un profet:
    -o sa regretati pe comunismul si pe ceausescu
    nu am dat importanta dar previziune a fost corecta si nimeni nu explica corect cauza
    oricit vom cauta nu vom gasi cauza adevarata dar multi vor regreta comunismul
    sau poate ce cred ei ca este comunismul
    so astfel istoria se poate repeta
  • 0 (2 voturi)    
    Draga Hotnews (Miercuri, 22 decembrie 2010, 23:32)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Daca se poate, le cereti va rog un exemplar al chestionarului? De asemenea cum au calculat esantioanele...de fapt, tot ce puteti sa le cereti.
    De exemplu este o diferenta mare intre:

    E adevarat ca regretati moartea sotilor Ceausescu?
    DA NU NS NR

    si

    Regretati moartea sotilor Ceausescu?
    Da NU NS NR
  • -1 (5 voturi)    
    da! (Joi, 23 decembrie 2010, 0:41)

    Florin [anonim]

    Comunism in Romania = Disciplina, invatamant, muzica de calitate, infrastrucura, sanatate, agricultura, respect.
    Democratie in Romania = analfabeti, manele, gropi & indundatii, boala & obezitate, E-uri, bianca lu' bote, interlopii lu' peste.
    • +1 (3 voturi)    
      Esti dus cu capul F (Joi, 23 decembrie 2010, 3:17)

      Gino [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Regimul s-a prabusit indiferent cine ar fi fost la putere....Faptul ca o ducem rau ,,in comparatie cu alti '' vina este numai a noastra in primul rind
      caci de 20 de ani avem o clasa politica care
      isi exploateaza propiul popor...cine-i alege pe cei care ne conduc...? Noi suntem primi vinovati...
      Libertatea are costurile ei....si ...,,piticul'' stia
      un lucru esential regimul socialist nu putea
      sa-l tina in friu fara bani...trebuia sa exporte
      cei care aveau bani cumparau cite ceva de la noi
      la preturi extrem de mici...in felul asta nu era
      decit o chestiune de timp pina crapam de foame.
      Cine va opreste sa nu faceti o enclava in Romania unde sa traiti voi ,,comunisti'' in bunastare...Sau luati puterea cind sunt alegeri..
      Totul se rezuma la adaptare...Nu a fost bine nici atunci...nici acum nu este bine...dar sperenta moare ultima...
    • +3 (3 voturi)    
      Tu de unde ai mai aparut? (Joi, 23 decembrie 2010, 9:56)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Muzica de caliatate? Care Cincinalu-n patru ani si jumatate sau Partidul, Ceausescu, Romania, ca sa citez doar douya titluri din multe altele?. Ma baietica, manelele atunci au aparut. Pentru ca la radio in locul muzicii populare adevarate se difuza doar Darli, darli, darli, da/Ce frumoasa e tara mea, cei adusi de la tara au inceput sa consume facaturile difuzate subteran.
      Sanatate? Daca veai o varsata mai inaintata mureai cu zile pentru ca salvarea nu venea. Iar frigul si subalimentrea nu cred ca erau de natura sa creasca gradul de sanatate. Ca sa nu mai vorbesc de situatia gravidelor care avortau, pentru ca era greu sa cresi in conditii adecvate un copil, nu o turma cum prevedeau "documentilii de partid si de stat.
      Agricultura? Da facuta cu militari, elevi si studenti, cu salariati scosi sa ude porumbul cu cana la orerle amezii.
      Respect? Grozav te mai respectau tovarasii activisti, miliotieni si securisti.
      Analfabeti? Faptul ca veau un certificat de 10 clase nu ii facea pe multi sa fie si scolarizati. Faptul ca stia sa citeasca pe silabe si sa isi mazgaleasca o semnatura nu insemana ca erau si alfabetizati. Si cunosc destule cazuri.
      Inundatii au fost destule si in comunism. Dacase rezolva atunci problema, acum nu mai aveam, asa ca las-o ca macane. Iar gropile deminstreaza calitatea infrastructurii construita in acea perioada. u ca actuala r fi mai buna, dar sa fim obiectivi
      Obezitatea a inceput sa para de atunci dar staisticile o mascau. Si asta pentru ca si atunci existau fele de fel de aditivi periculosi in hrana dar nu erau pusi in evidenta cum este obligatoriu acum. Si daca cum cel putin teoretic poti evita eE-urile, atunci nici nu stia de ele.
      Pseudo vipu-ri erau si atunci dar de lata natura. Fel de fel de tovarase fruntase in munca si activitai sociale care se cam stie cum ajungeau in naceste posturi. Macar acum sunt cinstire si recunosc ca , scuze pentru exprimarea mai libera, Si-au pus fundul la bataie.
      Interlopi erau si atunci destui.
    • +3 (3 voturi)    
      Mai bine dormeai... (Joi, 23 decembrie 2010, 9:59)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui Florin

      La ore asa tarzii mintea(memoria) mai joaca feste...
      In comunism:
      - disciplina - cu Militia si Securitatea in spate
      - invatamant - la fel ca acum
      - muzica - romaneasca si atat
      - infrastructura - sosele multe si cam goale, mai ales iarna cand n-aveai voie sa mergi cu masina personala (cand aveai benzina - 30 l / luna)
      - sanatate - 90 % din cazurile de SIDA au fost infestate inainte de 1989, copilul meu era sa moara dintr-o banala toxiinfectie pentru ca nu existau medicamente nici sa le cumperi
      - agricultura - chimizare la maxim si raportari fictive
      - respect - fata de "conducatorul iubit" si cei care ii cantau in struna.

      In democratie - privesti, asculti, vorbesti ce vrei si traiesti cat de bine poti. ESTI LIBER !
    • +3 (3 voturi)    
      Continuare (Joi, 23 decembrie 2010, 10:01)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Si dupa ce militiua ii aresta si justitia ii condamna, atat cat se facea, venea o amniste si erau din nou pe stazi. E adevarat ca unul ca Vanghelie nu avea sansa snici macar sa intre in partid, nu sa devina primar, desi si atunci pe la comune si orase mici erau felde fel de ftriste figuri primari.
      Si inca nu am scris tot pentru ca nu mi-ar ajunge un caiet.
      Iar marea egalitate procalamata nu era pentru catei. Nu te puteai compara in mod real cu untovaras activist, chiar si de la un nivel inferior.
      Asa ca ca baiatul, ori n-ai trait in comunsism su scrii ce au auzit de la unul si altul, ori esti vita de acitvist si ai trait in alt sociualism decat oamenii obisnuiti.
  • -2 (2 voturi)    
    Mai,de un lucru (Joi, 23 decembrie 2010, 9:22)

    Certitudine [anonim]

    sunt sigur:pe a lui Basescu n-o s-o regret niciodata...
    • +1 (1 vot)    
      Dar ce ai sa regreti? (Joi, 23 decembrie 2010, 11:27)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Certitudine

      Perioada fedesenara?
  • -3 (3 voturi)    
    Un erou al neamului (Joi, 23 decembrie 2010, 9:24)

    Komunist [anonim]

    Peste 30 de ani o sa-i ridice statuie.
    • +2 (2 voturi)    
      Asa crezi tu? (Joi, 23 decembrie 2010, 11:31)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Komunist

      Lui Stalin i-au ridicat statuie fiind in viata. Si apoi au daramat-o. Peste 30 de ani toti nostalgicii ca tine nu vor mai fi si intre timp se vor afla si alte adevaruri. Asa ca sa fi multumit daca va mai exista pentru el monumentul funerar din Ghencea. Adevaratii eroi din cimitirul din Sighet nu au nici macar atat.
  • +1 (1 vot)    
    Fara replica (Joi, 23 decembrie 2010, 9:55)

    Un vot [anonim]

    E oficial. 60% din romani sunt I.D.I.O.T.I. !!!
    • +3 (3 voturi)    
      Sau idiotizati? (Joi, 23 decembrie 2010, 11:33)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Un vot

      Daca nu ar fi asa de unde ar mai culege PSD alias pdsr ( adevaratul partid social democrat a fost desfiintat) voturi?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version