RFI: Parisul si Berlinul cer oficial amanarea intrarii Romaniei in Schengen. Motivele: Carentele legate de securitate, justitie, coruptie si criminalitate

de RFI     RFI Romania
Marţi, 21 decembrie 2010, 14:01 Actualitate | Esenţial


Franta si Germania cer oficial amanarea aderarii Bulgariei si Romaniei la Spatiul Schengen. Intr-o scrisoare a ministrilor francez si german de Interne catre comisarul  pentru Afaceri Interne in Comisia Europeana, Cecilia Malmstrom, se spune ca aceasta aderare ar fi "prematura", daca ar avea loc in martie 2011, relateaza RFI.

"Nu sunt reunite toate conditiile pentru aderarea celor doua tari in Spatiul Schengen", scriu cei doi ministri in scrisoarea pe care a putut sa o consulte RFI Romania. Ei vorbesc despre "carente", care au legatura cu securitatea si justitia, cu coruptia si criminalitatea organizata. "Nu este posibil sa nu luam in calcul aceste carente, constatate de Comisia Europeana in Mecanismul de Cooperare si Verificare", spun cei doi ministri.

Aceste carente ar putea avea consecinte grave pentru securitatea interna a Uniunii Europene, mai scriu Brice Hortefeux si Thomas de Maiziere, din cauza influentei pe care o pot avea asupra frontierei si asupra accesului la bazele de date Schengen.

Ca urmare, ignorarea defectelor observate nu ar fi nici realista, nici responsabila, conchid cei doi: "Estimam ca decizia ar trebui luata cand principalele subiecte de preocupare vor fi rezolvate, adica atunci cand vor fi facute progrese ireversibile in lupta impotriva coruptiei si a criminalitatii organizate".

In aceeasi scrisoare se recunoaste insa ca, din punct de vedere tehnic, procesul aderarii Romaniei si Bulgariei la Spatiul Schengen este global pozitiv.

Traian Basescu despre aderarea la Schengen: Ne-am saturat de monitorizari

Presedintele Traian Basescu declarase la Bruxelles, la sfarsitul saptamanii trecute, ca aderarea Romaniei la spatiul Schengen nu reprezinta un cadou, iar Bucurestiul s-a saturat sa fie monitorizat.

"Romania a respectat regulile acestui club din momentul aderarii la Uniune, acum patru ani. Nu as vrea sa cred ca am gresit prin aceasta abordare constructiva si ca beneficiile in Uniune se obtin doar prin abordari confruntationale. Romania nu doreste sa fie victima colaterala pentru tot ceea ce nu merge bine azi in Uniune", a afirmat seful statului, citat de Agerpres.

Basescu afirmase ca aderarea la spatiul Schengen in martie 2011 va fi atat in beneficiul tarii noastre, cat si al intregii Uniuni.

"Aderarea la Schengen nu reprezinta un cadou oferit Romaniei, ci o responsabilitate crescuta pentru statul roman. Este, pe de alta parte, expresia cerintei perfect indreptatite de a fi tratati ca un stat membru cu drepturi depline al Uniunii. Ne-am indeplinit obligatiile si acest fapt trebuie recunoscut in mod corect si trebuie sa aiba in practica consecinte logice si legale", a spus Basescu.

"Ne-am saturat de monitorizari", a adaugat presedintele, care a sustinut ca Romania si-a facut temele pentru aderarea la Schengen si ca rapoartele tuturor misiunilor de evaluare arata acest lucru. "Am muncit extrem de mult pentru indeplinirea criteriilor de aderare la spatiul Schengen: am investit mai mult de un miliard de euro in cursul procesului de pregatire - jumatate din investitii bani comunitari precum Facilitatea Schengen", a spus Traian Basescu.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















145719 vizualizari

  • +69 (117 voturi)    
    multumiri! (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:13)

    popas [anonim]

    in primul rand, multumim dle antiroman Ponta! Cu ajutorul dumneavoastra, europenii stiu ca nu meritam sa intram in spatiul Schengen pentru ca "avem un guvern incompetent si corupt"! Mare om mai sunteti!

    multumim dle Iliescu si dle Roman pentru faptul ca tiganii sunt numiti oficial rromi, si toata europa ne asimileaza poporul roman cu hoardele nomade de tigani!

    multumim intregii clase politice pentru faptul ca in tara asta toate merg struna!

    multumim mogoolilor media pentru faptul ca au pus umarul la desfiintarea autoritatilor statului prin antenele lor!
    • -28 (64 voturi)    
      :)) (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:23)

      anton [anonim] i-a raspuns lui popas

      postashule, de vina sunt toti politicienii, inclusiv mana care te plateste. oricum nu meritam in schengen.
        #showComment#showComment#showComment#showComment
    • -18 (36 voturi)    
      de vina e ponta... si mogulii... si oligarhii... s (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:26)

      ponhta ce am pohtit [anonim] i-a raspuns lui popas

      no comment... un guvern corupt, un presedinte imbatat de pozitia pe care se afla si un popor dupa chipul si asemanaraea conducatorului!
        #showComment#showComment
    • -17 (27 voturi)    
      RE: multumiri (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:31)

      miagy [anonim] i-a raspuns lui popas

      Prietene portocaliu,

      Vad ca ti-ai insusit bine poezia lui Traian Basescu referitoare la PSD si Moguli !
      Ti se pare ca Ponta e anti-roman cand spune ca avem un "guvern incompetent si corupt" ?! As fi fost de acord cu tine daca ai fi adus alte argumente, dar argumentele astea basiste cum ca oricine altcineva e de vina pentru ceea ce se petrece in tara in afara celor care sunt la putere nu dovedesc decat ca esti incapabil sa-ti formezi o opinie. Asta deriva din conditia ta de basist.
        #showComment
    • +16 (20 voturi)    
      multumiri UE (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:34)

      Io [anonim] i-a raspuns lui popas

      Poate astfel mai scapam de cativa comunistoizi din justitie.
      Altfel, cei de pe strada nu sunt afectati cine stie ce in mod direct; business-ul va suferi fiindca vor continua sa stea la coada camioanele in vama.
      PDL va avea probabil sanatos de suferit in sondaje, dar oare cine s-a laudat ca ne-a scapat de tiriplistile lui Ilici?
      Sau acum o sa ne explice ca pe el nu l-au invins securistii ci judecatorii?
        #showComment
    • +5 (9 voturi)    
      multumiri (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:39)

      serbsn [anonim] i-a raspuns lui popas

      Esti nebun irecuperabil, tot comentariul tau se bazeaza pe pacalirea celor din spatiul Schengen prin prezentarea unei anumite imagini a Romaniei. Pentru tine realitatea de acasa nu conteaza! Nu conteaza cum se simt romanii aici si acolo, nu conteaza cum traieste romanul de rand, cum se "strecoara" printre problemele de zi cu zi. Vad ca ceea ce conteaza pentru tine este sa mai dai o teapa!
      Mare om mai esti!
    • -3 (13 voturi)    
      Sila (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:49)

      io [anonim] i-a raspuns lui popas

      Asta imi provoaca articolul tau. E vina PSD-ului ca actuala putere a scapat-o pe Ridzi, de exemplu? Sau ca Anastase presedinte de Camera nu stie sa numere niste voturi? Crezi ca tine la nesfarsit povestea cu "greaua mostenire"?
        #showComment#showComment
    • +10 (10 voturi)    
      Pe 21/12/2010... (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:54)

      haiducul [anonim] i-a raspuns lui popas

      Basescu: "We don't accept new obligations on Schengen"
      Iata raspunsul,cand a spus asta ce va asteptati voi aplaudacilor ca se vor speria amarati asi care nu mai reusec sa iasa din criza???
      Mare scofala nu ne cer,dar la noi este imposibil ca JUSTITIA sa-si faca datoria,iar coruptia a ajuns la nivel asa de inalt ca ...iata rezultatul,pacat mare pacat pentru ca o mana de HOTI protejati de functii isi apara interesele in defavoarea poporului care ia ales.
        #showComment
    • -6 (10 voturi)    
      Multumiri (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:12)

      Rumân [anonim] i-a raspuns lui popas

      Ai uitat sa multumesti cu precadere d-lui Prresedinte si pdl. Aici gasesti cauza , nu fa pe prostul
        #showComment
    • -4 (4 voturi)    
      No comment (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:15)

      Sarcastic [utilizator] i-a raspuns lui popas

      PDL-ist convins.No comment.
    • +3 (3 voturi)    
      hai sa fim seriosi (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:19)

      mary [anonim] i-a raspuns lui popas

      <strong>Ponta </strong>nu a facut decat sa speculeze o bresa!
      Urat, incorect, dar atat l-a dus capul pe el si uite ca au muscat cei interesati sa ingroape Romania!

      Dar gaina era de mult moarta in cotet, tocmai din cauza <strong>permitivitatii coruptionale de care a dat dovada guvernul PSD Nastase </strong>cand a adus si a instalat monstrii sacri in aria justitiei, unii dintre ei inca in viata; draga imi este <strong>Mona Pivniceru </strong>si felul domnieie sale de a fi!

      Cat despre politie, mai bine uitam de ea, ca poate doar la rutier este buna sa ne dea carnete de conducere si sa ne ia amenzi! Ca altfel nu o vedem, nu o auzim, doar dormim linistiti cu <strong>SOV </strong>,liber si fericit de medicul ginecolog ca este cardiac (poate medicul a consultat pipitza care i-a produs starea de rau amicului)!

      Apropo, livrarea propusa pentru anul trecut, si amanata pentru anul acesta numita <strong>Popa </strong>inca nu a ajuns, probabil ca ninge si in Indonezia, sau cutremurul e de vina, Doamne ce de nenerociri la altii, ca noi suntem bine si fericiti aici!

      Ce or avea astia cu noi, eu nu stiu!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru popas (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:30)

      Yoka [anonim] i-a raspuns lui popas

      chiar multi p... au ramas. De vina nu e numai ponta, de vina e intreaga societate de red... si care au fost capabil sa obtina cate un vot de la oameni ...
    • -2 (2 voturi)    
      daca... (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:37)

      me [anonim] i-a raspuns lui popas

      baselu era in stare sa faca ceva, nu mai avea ce spune ponta ca sa nu ne accepte.
      PS: esti atat de naiv sa crezi ca ei nu stiau asta daca nu le spunea ponta?
    • -3 (3 voturi)    
      esti nebun (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:58)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui popas

      voi o sa dati vina si pe extraterestri, numai in ograda voastra nu va uitati. Prietene, trezeste-te, nu mai crede nimeni placa asta cu vina altuia.
      Ex: Ridzi e corupta. Cine a pus-o pe Ridzi ministru? Boc. Cine l-a pus pe Boc prim ministru? Basescu.
      si sunt atatea si atatea exemple.

      Lasati dracu pisica aia-n pace, n-o mai aruncati ca i se sparge capul.
    • -4 (4 voturi)    
      Ralizarile lui BASESCU din 2004 pana acum (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:03)

      aa [anonim] i-a raspuns lui popas

      => nu intram in Shenghen
    • -2 (2 voturi)    
      punctual (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:04)

      Vendeta [anonim] i-a raspuns lui popas

      1) Daca Ponta a cerut asta, trebuie ars pe rug, pana atunci o afirmatie nedovedita este doar o calomie de prost gust...
      2) Base facea parte din acelasi guvern care a schimbat denumirea tiganilor in rromi iar, recent, a declarat ca nu este deacord cu schimbarea din rrom in tigan asa cum ar trebui...
      3) De acord... merita beliti, toti (absolut toti, cu base in frunte)
      4) Care "autoritate a statului"? Justitie, administratie, presedentie, guvern sau care ca nu ma prind? Atacul asupra unui politician nu are nici o legatura cu atacul asupra institutiei statului...
    • -4 (4 voturi)    
      MULTUMIM BASESCU! MULTUMIM !!! (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:05)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui popas

      este rodul muncii dvs. din 2004 pana astazi!
    • +2 (4 voturi)    
      multumim CSM si Curtea Constitutionala (Marţi, 21 decembrie 2010, 18:21)

      rocitizen [utilizator] i-a raspuns lui popas

      multumim judecatorilor corupti si fara coloana vertebrala de la CSM si din toate instantele de judecata din tara precum si fosilelor comuniste plantate de Iliescu la CC si care asculta in continuare de acesta si PSD. Multumim de asemenea tuturor securistilor infiltrati dupa revolutie in toate partidele politice si care azi sunt in Parlament sau controleaza parlamentari si trusturi media care manipuleaza la greu. Cand toti acestia vor disparea sau vor fi inlaturati din posturile lor Romania va avea sansa de a merge inainte. Pana atunci insa ei vor face tot ce le sta in putinta pentru a ne trage in jos.
    • 0 (0 voturi)    
      mai traienel care esti tu portocaliu mic... (Marţi, 21 decembrie 2010, 21:37)

      Zoro [anonim] i-a raspuns lui popas

      Ponta e praf, ca si mogulii cei rai care-l musca de &*% pe Basel, dar nu sunt ei de vina ca prin vamele romanesti se face contrabanda cu tigari si alcool de multe miliarde de euroi pe an. Nici faptul ca Hayssam poate trece granita nevazut si neauzit, cum de altfel poate sa faca orice terorist lesinat ba chiar, carand in carca si 2 tone de bombe.
      Suntem praf, si coruptia e maxima la varful puterii din Romania. Securitatea granitelor e si ea perfecta si sublima, dar lipseste cu desavarsire. Iar golaneala asta (afisata de Basel) de securist manelist, chiar daca da bine in ochii tugulanilor cu 2 clase si in cei ai postacilor portocalii, nu ne ajuta nici cat o frectie la un picior de lemn.
    • 0 (0 voturi)    
      si alte multumiri (Miercuri, 22 decembrie 2010, 13:14)

      Un ardelean [anonim] i-a raspuns lui popas

      Dragilor, ştiti bancul ăla care are ca morală: nu oricine te bagă în rahat îţi vrea răul şi nu oricine te scoate din rahat îţi vrea binele!
      Vesticii cred că ne bagă în rahat şi Ungaria că ne scoate, dar pentru România, dispariţia graniţei cu Ungaria e ceva de groază. Păi ce le mai lipseşte /// decât asta!
      Să rămânem noi frumos cu graniţă normală cu Ungaria şi să nu fim paznicii UE la est.(editat de HotNews.ro)
    • -1 (1 vot)    
      Numai ... (Miercuri, 22 decembrie 2010, 14:24)

      nety [anonim] i-a raspuns lui popas

      ... un///ca tine nu vede de la o posta ca basescu este principalul vinovat de acest refuz::
      1. legaturi, contacte internationale zero;
      2. la csm nu era el cel care spunea ca il sustine pe unul pandrea? si pandrea a iesit;
      3. nu zicea el ca ar condamna imediat un magistrat (presedinte al asociatiei juristilor), ori, nu asa se face justitie;
      4. nu a fost el in lupta eterna cu parlamentul? asta o fi democratia;
      5. multimea de acte normative emise de basescu prin boc neconstituionale;
      6. scaparea lui ridzi pentru a nu ajunge la eba;
      7. alegeri castigate dupa ce le-a pierdut: pe la amiaza i-a injurat pe toti pdlisti si lea spus ca daca el pierde ii asteapta puscaria;
      8. lupta cu toate categoriile profesionale (profesori, medici, politisti, finantisti)
      9. sigur emigrarea medicilor nu ii deranjeaza pe europeni, dar odata cu ei se duc si tiganii, ori basescu spunea tocmai sa plece;
  • -21 (41 voturi)    
    aplauze (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:15)

    contele_de_saint_simon [utilizator]

    Iata un nou succes al politicii externe al dlui Traian Basescu si al dlui Emil Boc.

    Intr-un efort comun si sustinut, cei doi domni au reusit o ireprosabila performanta: aceea de a determina o pozitie oficiala din partea Germaniei si Frantei. Mai bine decat "palmele" pe care i le tragea dl Sarkozy dlui Basescu acum cateva luni, palme pe care un bun interpret al limbajului non-verbal le interpreteaza ca un gest de respingere categoric.

    Sa nu divagam insa. Ma intreb insa pe cine vor mai invinovatii cei din PD-L de data aceasta? Pe cei din PSD sau PNL? Ar fi culmea!

    Eu stiu: sigur, calauzele transfrontaliere sunt de vina.

    Inca 3, respectiv 4 ani, domnilor si scapam de dl Basescu si de PD-L. Asteptam aer curat, nu duhoarea portocalie.
    • +14 (22 voturi)    
      Inca un securist ce mananca din palma lui Ilici (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:24)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      // dupa ce ati cucerit puterea in 1989 prin crima si frauda tu cu ticalosii din PSD si PNL, partide de comunisti si securisti, si ati distrus toate institutiile statului si le-ati umplut de ticalosi acum aruncati vina pe Basescu si PDL singuri care au facut ceva in 20 de ani.
      // asteptam ca securistii de CSM sa se aleaga a doua oara (pe motiv de mandat incomplect) sa avem motiv sa-l mai alegem pe Basescu inca o data (in primul mandat fiind suspendat o luna) si o sa va ingroape leprelor.
        #showComment#showComment#showComment#showComment#showComment#showComment
    • +3 (13 voturi)    
      esti limitat (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:25)

      vasile de la basculeni [anonim] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      pana si vasile de la basculeni isi da seama cat de limitat mintal esti.
        #showComment#showComment
    • +2 (8 voturi)    
      duhoarea ROSIE (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:32)

      CK10 [anonim] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      este mai buna dragutule ?
        #showComment
    • +2 (4 voturi)    
      Stai sa vezi (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:35)

      oki [anonim] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      ce aer curat va fi de la cloaca pesedisto-penelisto- pecista ! Te faci ca uiti ca Ponta Carlanul a cerut personal oficialilor europeni sa nu fim acceptati in spatiul Schengen .
        #showComment#showComment
  • +7 (11 voturi)    
    Tigani, va ordon treceti Carpatii !!! (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:16)

    747 [utilizator]

    Ce naiba, cand credeam ca scapam de ei... Of trebuie sa mai asteptam....
    • +7 (7 voturi)    
      nu (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:28)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui 747

      sa infunde aici puscariile si scolile de corectie, ca uite, au trecut si fara Schengen... dar cand o sa fim in Schengen, atunci sa vezi ....
  • +9 (15 voturi)    
    ceva normal (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:19)

    bogdan [anonim]

    Mi se pare ceva normal pana si aderarea la UE trebuia amanata cu ceva ani nu eram pregatiti.. uitativa la nivelul de absobtie a fondurilor eu ...ca sa nu mai vb de coruptia incredibila din romania.. cum sa dai o asemenea responsabilitate pe mana romanilor care nu pot sa si faca ordine in ograda de atata timp..
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru ca ieri mi-ai spus... (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:34)

      frankestain [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      ...,,dispari haiducule"...pentru comentariul facut ai un + de la mine.
  • -9 (13 voturi)    
    no gata, da!? (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:19)

    terminel [anonim]

    Am terminat-o cu Europa, da?
    Sa mai ia o pauza toti licuricii portocalii...
    Locul nostru e in Uniunea Grecia-Turcia-Armenia.
    • +5 (7 voturi)    
      aveti niste stereotipuri in cap astia comunisti (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:35)

      dorel [anonim] i-a raspuns lui terminel

      - "licurici" ... va referiti la USA ? dusmanul comunismului nu ?
      - "portocaliu" ... culoarea revolutiilor din EU de Est care a schimbat oligarhiile comuniste (in Romania cea a PDSR actual PSD + PC)

      COMUNISMUL nu se va intoarce dragi bolsevici.
        #showComment#showComment
  • +3 (13 voturi)    
    nici nu au votat bine cu Rizdzi .. (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:19)

    minny [utilizator]

    ... si deja ne-au si dat afara inainte sa intram ...
  • -7 (13 voturi)    
    O, nu! (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:19)

    Cornel [anonim]

    Carente? In tara lui Basescu? Nu-i nimic, poporul plateste!
  • -1 (7 voturi)    
    Cu ce ma afecteaza pe mine ca nu suntem in Schenge (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:31)

    Marius [anonim]

    Ce dezavantaj practic am eu?
    Ok, ma verifica de pasaport la iesire din tara, dar nu vad ce e asa tragic, nu mi se restrange dreptul de libera circulatie in UE. Poate doar in cele vreo 2 tari care nu sunt in UE dar sunt in spatiul Schengen.

    Mai degraba diplomatia romana ar lupta pentru deschiderea completa a pietii muncii in tarile UE, asta DA,e o problema.
    • +5 (9 voturi)    
      Normal ca nu ai niciun avantaj pentru ca nu gandes (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:55)

      Realist [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Pentru poporul de rand avantajul concret, in Schengen, este ca nu mai esti controlat, verificat.

      Pentru tine care n-ai habar ce e aia stat de drept sau democratie nu prea te deranjeaza. Pentru ca in totalitarism "controlul" era o adevarata filosofie.

      In lumea moderna, in care ne visam a fi, "controlul" se realizeaza doar cu mandat de la judecatorie.

      In plus, marele avantaj este pentru exportatorii, asa putini cati sunt in Romania, care nu ar mai fi sacaiti si umiliti de catre vamesii maghiari si austrieci.
        #showComment
    • -1 (1 vot)    
      te afecteaza ca posibil or sa te zboare din UE (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:15)

      aa [anonim] i-a raspuns lui Marius

      in maxim 5 ani datorita PDL-ului !
    • +1 (1 vot)    
      stat Schengen (Marţi, 21 decembrie 2010, 17:31)

      adv [anonim] i-a raspuns lui Marius

      eliminarea controalelor la frontierele interne si stabilirea unui set de reguli pentru trecerea frontierelor externe

      separarea fluxurilor de pasageri in porturi si aeroporturi

      armonizarea regulilor referitoare la conditiile de acordare a vizelor

      stabilirea unor reguli pentru solicitantii de azil

      introducerea unor reguli referitoare la supravegherea si urmarirea transfrontaliera pentru fortele de politie din statele Schengen

      intarirea cooperarii judiciare prin intermediul unui sistem rapid de extradare si implementare a deciziilor judecatoresti

      crearea Sistemului Informatic Schengen
        #showComment
  • +4 (8 voturi)    
    Vrajeala (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:33)

    dude [anonim]

    Nu cred ca suntem mult mai corupti decat Francezii- fostul presedinte este condamnat pentru HOTIE - a angajat fictiv personal si a luat banii!
    Problema este ca ne tot conditioneaza pentru interese materiale - sa mai le dam ceva pe gratis, sa nu primim subventii europene din banii pe care Romania ii cotizeaza.
    In ultimii ani am dat 3 Miliarde Euro mai mult decat am primit. Unde se duc banii - in agricultura Fratei si Germaniei, in infrastructura Angliei.
    Ce era daca investeam 3 miliarde - cu tot cu hotia din Romania in infrastructura.
    Si ce daca nu intram in Shengen -tot ei trebuie sa cheltuiasca mai mult - pentru paza gramitelor.
    Sau poate - Vestul - vor sa mai investim adica - sa platim firme din Vest cu bani Romanesti ptr. ca noi saracii sa scoatem Vestul - bogat din criza.
    • +3 (3 voturi)    
      fa diferenta in realitate si realitatea tv (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:35)

      vasile de la basculeni [anonim] i-a raspuns lui dude

      ce spui tu acolo defineste un ecosistem minuscul creat artificial. Realitatea este mult mai complexa.

      1. Coruptie nu inseamna a fura. Coruptie inseamna a fura si a fi lasat libertate de catre justitie, sub protectia politicului.

      2. Subventii europene? C.E. nu confera subventii si limiteaza cele pe care un stat le poate oferi.

      3. 3 miliarde de euro sunt bani putini daca pui in balanta faptul ca mai mult de 1 milion de romani pot munci legal in C.E. Cele 3 miliarde au reintrat in Romania, i-au muncit si trimis acasa romanii mentionati mai sus.

      4. Nu trebuie sa cheltuie mai mult. Granitele erau securizate, iar personalul la nivele la care vamesii romani vor ajunge peste foarte multi ani.

      5. Ultima fraza ai inteles-o doar tu.

      Sper doar ca inertia aderarii la C.E. sa permita copiilor tai sa aiba un nivel de cultura mai ridicat.
        #showComment
    • +3 (3 voturi)    
      dude (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:38)

      goppo [anonim] i-a raspuns lui dude

      1. sa zicem ca nu suntem cu mult mai corupti decat francezii, insa diferenta majora ai mentionat-o chiar tu: fostul presedinte este condamnat pentru hotie. In Romania pe cine ai vazut tu condamnat pentru coruptie la nivel inalt?
      2. esti sigur ca "n-am primit banii"? Eu cred ca nu am fost in stare sa-i cheltuim, ceea ce este o mare diferenta.
      Una peste alta chiar m-as bucura sa nu intram in Schengen ca sa nu-i mai vad pe toti porcii de politicieni cum se falesc cu mareata realizare.
  • +5 (9 voturi)    
    de acord cu ei (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:34)

    boogiewoogie [utilizator]

    nici eu nu consider ca e oportun sa intram acum in Schengen..
    politicienii isi asuma si ne baga in ceva doar ca asa vor ei si vor sa se dea mari ca "ei ne-au bagat in Schengen"...
  • -3 (13 voturi)    
    multumiri! (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:37)

    trnt [anonim]

    Daca e sa multumim cuiva atunci putem sa-i multumim maimutei care este presedinte,ministrului de externe si diplomatiei romanesti in general.Eu zic ca am primit tratamentul pe care il meritam atat ca tara cat si ca popor
    • +8 (12 voturi)    
      lol (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:47)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui trnt

      daca e sa multumim cuiva.. atunci sa o facem poporului...

      nu o mana de oameni (a se vedea 477 sau cati politicieni or fi in magaoaia aia) au controlul absolut asupra statului...

      nu le tin partea, ba din contra, dar nu Basescu il impiedica pe politistul X sa isi faca treaba si sa nu dea mana cu interlopii, nu blonda de la Dezvoltare il invata pe CFRistul compostor ca trebuie sa dea amenda in loc sa ia bani pe sub mana, nu ministrul de externe decide ca o fosila de medic care nu mai are ce cauta in sistem trebuie sa mai lase si pe un rezident sa invete si sa se implice... (exemplele pot continua)

      totul tine de EDUCATIE, cultura si gradul de civilizare a poporului, nu a unor incompetenti ajunsi pe SEMNATURA si VOINTA norodului
        #showComment
    • +2 (2 voturi)    
      Pardon ! (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:40)

      oki [anonim] i-a raspuns lui trnt

      Maimuta e sef la PSD .
  • +7 (11 voturi)    
    Nina cur de fier - turista din Carpati (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:39)

    Schengenistu' [anonim]

    BRAVO LO! Nici nu meritam. S-au prins cam tarziu cum sta treaba cu justitia noastra de jmecheri. cum sta treaba cu securitate lu' peste prajit, de se dadeau spargeri intr-o zi de zici ca se filma Al Capone, Scarface, Heat si Nasul in aceeasi zi .Despre coruptie si criminalitate ce sa mai vorbim? Bine ne face! Da' oricum nu rezolva baietii nimic. La urma urmei cine pleca inainte de 2002 prin strainataturi? Noi turistii? Vax! traficantii de masini, de valuta, coafezele si curvele (pardon!eromaseuzele). Tot p'astia or sa-i aiba, ca altii nu dau spaga sa plece in concediu. Primul lucru care te intreaba de la Muzeul de arta moderna si contemporana din Stassbourg (sau Muzeul de arta din Colmar), si pana la Schonbrunn (inclusiv la Zoo), via Muzeul de instorie a artei, Lichtenstein Museum, Quartier, ... din Viena si castelele muzee din Wurtzburg, Nurnberg, Ansbach, Stuttgart, Aschafenburg ... este : rumenien? bulgarski? Russland?Poland ? Ceea ce spune extrem de multe. Ia ghiciti pe ce baza si-au creat statisca? Pe baza curvelor? a traficantilor de masini? Pe baza lu' Nicu Gheara? As!Cultura frate!
  • +9 (9 voturi)    
    maria SA minciuna (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:39)

    inna [anonim]

    sa multumim si justitiei care judeca in regim de urgenta si da pedepse exemplare exclusiv gainarilor, partidelor care sunt pepiniere de corupti, parlamentului care se "infrateste " cand este vorba sa-i apere pe presupusii infractori, mediei care-si apara infractorii moguli. multumim si poporului roman pentru rabdarea si increderea oferita unor institutii carei-i umileste ce clipa de clipa!
  • -4 (8 voturi)    
    Numai Tariceanu e de vina, (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:42)

    Axa Plescoi-Schengen [anonim]

    presupun...Nu-i asa,pedeilor?!
  • +7 (7 voturi)    
    nimic nu e intamplator... (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:54)

    adi [anonim]

    Noi romanii ne meritam soarta, conducatorii, sistemul, organizatea, si tot.

    Ne tot plangem ca daca erau aia la conducere era mai bine, ba cu aia era mai bine si nu facem nimic.

    Poate ar fi mai bine sa ne uitam in jurul nostru si sa ne facem treaba bine si poate lucrurile vor merge mai bine.

    Poate copiii nostrii o vor duce mai bine daca ne oprim din polemicile aste odata.
  • +3 (3 voturi)    
    o tara de hoti si de smecheri (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:57)

    pyt [anonim]

    Păcat că nu suntem în stare să înţelegem realitatea ! Păcat că nu vedem că noi suntem de vină şi, ca în orice stat, vina principală pentru neputinţa ţării o are Guvernul (boc) şi preşedintele (basescu).
    În rest sunt prostii spuse cu mai multă sau mai puţină patimă.
    Avem ce merităm şi ce suntem: o ţară de hoţi şi de smecheri !
    Europa e altceva! Noi încă nu am înţeles asta, ori credem că merge peste tot cu hoţia; se pare că nu-i chiar aşa; ăia s-au prins cu cine au de-a face!
  • -1 (3 voturi)    
    Europeni (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:58)

    Daniel [anonim]

    Eu personal n-am inteles de ce ne-au luat in UE?

    Lipsa de informare, considerente strategice? Ambele presupun.

    Dar sa fii in Schengen cred ca este clar imposibil.

    Sa sumarizez: Eu ma bucur ca n-au venit cu o propunere sa ne scoata din UE.

    Imi pare rau, dar asta-i parerea mea.
  • -2 (2 voturi)    
    /// (Marţi, 21 decembrie 2010, 14:58)

    marin baboi [anonim]

    afară din ROMANIA cu Renoult-ul lor,afară cu imperialii de francezi care au exploatat Africa secole,afară cu ăștia care au contribuit 50% la lovitura de satat din Romania .//.
  • +6 (6 voturi)    
    Corect (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:01)

    DAS [anonim]

    O decizie Corecta si in ceea ce ma priveste un prim vinovat este JUSTITIA.
    Cel mai bun exemplu este cel al Mafiei Retrocedarilor.
    Legea este aplicata dupa ureche si functie de interese.
    Cumparatorii raman pe drumuri si cu banii luati de catre Stat.
    Sunt decizii majore date de ICCJ prin care se caseaza decizii definitive si executorii, in care practic acel magistrat nici macar nu a vut bunul simt sa Motiveze acea hotarare, daramite sa se demonstreze Reaua Credinta.
    • 0 (0 voturi)    
      cine? (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:43)

      sandu [anonim] i-a raspuns lui DAS

      da si tu un link ceva, cu deciziile ICCJ sa stim si noi cine da afara pe cine si cine retrocedeaza carui mafiot!
      chiar vorbesc serios, ai ceva concret?
  • +3 (3 voturi)    
    si ce.. (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:04)

    Lae [anonim]

    daia nu mai pot eu de Schengen...chestia e ca se inchide firma unde lucrez...asta chiar ma intereseaza.
  • +4 (6 voturi)    
    s-au desteptat (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:05)

    olandezu [anonim]

    RO a intrat in UE pe promisiuni, in special ca reforma justitiei v-a continua. Naivii chiar credeau, hehe! Ei, le-a venit mintea la cap. Pacat pentru RO ca nu au avut minte sa nu ne acepte in UE pana nu se finalizeaza reformele. Romanii ar fi avut numai de castigat.
    • +6 (6 voturi)    
      poate o fi de folos amanarea.... (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:23)

      lili [anonim] i-a raspuns lui olandezu

      poate asa Romania va continua seria reformelor, altfel daca acum am intra ADIO reforme... ne vedem cu sacii in caruta si ce ne mai trebuie reforme pe urma !!!!! Aderarea e la mana politicienilor, nu a muritorilor de rand, responsabilitatea este EXCUSIV a clasei politice.....asta este de fapt si masura capacitatii clasei noastre politice, altfel aderarea la UE a insemnat bunavointa si interesul statelor membre ale UE, nu cine stie ce merite ale Romaniei care au lasat Europa pe spate ....
  • +1 (1 vot)    
    tigani.... (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:08)

    sache [anonim]

    treceti tisa. pina la paris sa nu va opriti
  • +4 (6 voturi)    
    ultima speranta (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:12)

    kllaus [anonim]

    ar fi fost absurd ca in acest moment UE sa faca abstractie de incapacitatea noastra ca popor de a ne descotorosi de comunism si comunistoizi. Acum, dupa ce ne-au integrat economic, si ne-au luat toate resursele, am ajuns la mana lor, si isi permit sa puna piciorul in prag. In cele din urma este o masura utila pentru poporul roman, dar trebuie urmata de multe altele. La fel de dure. La 21 de ani de la Revolutie, cei mai puternici oameni din Romania sunt fosti securisti: Basescu, Voiculescu, Iliescu, Copos, Patriciu, Nastase, Stolojan, Isarescu. Pentru cine a fost facuta aceasta Revolutie daca oamenii de rand au devenit sclavi pentru ca astia sa-si faca imperii si sisteme intregi bazate pe coruptie? Dinozaurii din Justitie blocheaza intrarea tinerilor in sistem, liberalizarea meseriilor de avocat si notar este lasata la indemana unor caste de mafioti.
  • 0 (4 voturi)    
    Daca dpdv tehnic conditiile sunt indeplinite.... (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:19)

    lili [anonim]

    Asa cum sustine Dl Basescu si cum de altfel recunosc autorii scrisorii respective, inseamna ca este o decizie exclusiv politica, adica asta cam inseamna un ESEC de proportii al politicii externe dambovitene.... Care politica externa, cine este responsabil ?!!!! A cui este responsabilitatea politicii externe a Romaniei ??!!!! Cata trecere are Romania pe langa marile cancelarii europene ?!!!! Greu de raspuns, dar acest esec da un raspuns din pacate dezastruos pentru Romania.....
  • +1 (1 vot)    
    Fratilor, nu disperati mai este timp! (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:21)

    mary [anonim]

    Hai, pe cai si hai sa facem ultimele ajustari in politie, justitie si acolo unde mai trebuie! Asa trebuie inteles mesajul transmis!

    Nu uitati cuvintele spune in Dec. 1989: Acum or niciodata! Sa fie ACUM!
  • -1 (5 voturi)    
    Bravo! (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:21)

    shtoaca [anonim]

    Bravo guvern, bravo presedintie,bravo diplomati....suntem mandri de voi !
  • -1 (5 voturi)    
    Romania Te Iubesc !!! (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:28)

    emilrobert [utilizator]

    Nu ne vindem tara! Consens national! Mai, animalule! Good point! I-am ciuruit! Romania bunului simţ! Tiganca imputita! Sa traiti BINE ! si putem continua fiecare dintre noi cu un alt citat.. Cred ca daca s-ar scrie Istoria post-decembrista, ca nu pot sao numesc post-revolutionara, din citatele oamenilor politici, am intelege de ce nu o sa vedem nici maine luminita de la capatul tunelului.
    Ma dore-n cot ca Base e Presedinte azi, nici nu mai conteaza daca-mi pare rau sau bine ce am votat mai sus, e necesar ca toti politicienii sa stea cu totii in fata noastra si sa-si care cu responsabilitate palme peste ochi si suturi in fund.
    In rest ..
  • 0 (0 voturi)    
    Tell me more... (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:30)

    sentenced [utilizator]

    As vrea sa mai imi pese.
    Dar prost sa fiu sa mai dau doi bani pe astfel de vesti.
  • +2 (2 voturi)    
    prin europa (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:32)

    calator [anonim]

    Nu stiu cat de afectat am sa fiu, pana acum m-am plimbat linistit prin europa si in tarile UE am calatorit numai cu buletinul. la vama nici macar nu am coborat din masina, daca nu ai nimic de ascuns de ce va temeti? dupa ce am trecut vama in ungaria nu am fost oprit de nici un echipaj de politie pana la Barcelona si inapoi, am respectat regulile de circulatie si nimeni nu a avut ce sa-mi reproseze!
    • 0 (0 voturi)    
      Dedulcirea la fructele Europei (Marţi, 21 decembrie 2010, 22:02)

      Sengeniotu' [anonim] i-a raspuns lui calator

      Da' in RO cati militieni de politie te-au oprit de-aiurea 'ntramvai . Cate amenzi ti s-a propus sa platesti ca: ai calcat dunga continua; ca ai semnalizat aiurea; ca n-ai acordat prioritate; ... etc. E misto prin Europa, nu? Lasa ca o sa te dai tu pana la Constanta cu 5 amenzi (una la Urziceni - Manasia), iar in Cta iti ia banii pe bariera Mazare. Asa sa va mai treaca Europa asta ; ca a ajuns o curva de care toti romanii si bulgarii trag de ea si o pentreaza de la un cap la altul
  • +1 (5 voturi)    
    Rusine...Dinu Patriciu :)) (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:35)

    Mihai [anonim]

    el, cu mogulii aia rai, cu securistii tot aia rai ca se pare ca avem si dintre cei buni, unu ne e chiar presedinte, hoardele kgb-iste, coruptii aia rai, astia sunt de vina, nu politica externa inexistenta a Romaniei, nu nepasarea institutiilor, nu acoperirea infractorilor prin parlament, nu scapatul teroristilor printre berbecuti, nu tinutul de mana dintre politisti si interlopi, nu coruptia de la frontiera, nu nefinalizarea niciunui dosar de coruptie la nivel inalt in 20 de ani, nu nu astea. Mai era vinovat si tov Iliescu, parca.
    Crede cineva cei din Germania sau Franta nu au informatori la noi in tara si ca ia cineva de bun hartoagele trimise de noi? Ei nu vad cata coruptie e la noi, traficantii de tigari te asalteaza in piete paziti de politistii comunitari, la tribunal daca te duci si dai ceva se rezolva treaba, in parlament se acopera hotii intre ei.
    Oare ei or fi chiar atat de idioti sa dea accesul la o retea europeana de verificare a identitatii persoanelor politiei de forntiera percepute ca una dintre cele mai corupte institutii din tara?
    Noi nici macar nu am reusit sa instalam toata infrastructura necesara.
  • 0 (6 voturi)    
    _ (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:41)

    v [anonim]

    super. asta era pretextul pe care il astepta Base sa bage drujba in justitie.
    • +3 (3 voturi)    
      asa (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:24)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui v

      si nu merita asa ceva "justitia". Cele mai mari salarii de stat din tot sistemul, poate doar companiile de stat ii mai concureaza, dar unele dintre acestea chiar au profit(hidroelectrica, romgaz, transgaz) si tot nu se multumesc, primesc mii de euro spaga. Chiar este nevoie de o drujba in justitie, dinozaurii din epoca ceausista trebuie sa dispara(macar din sistem)
  • +1 (1 vot)    
    dar cu calu' cea-u avut? (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:47)

    alex [anonim]

    saracii bulgari trebuie ei sa mearga mereu de mana cu noi.
    • 0 (0 voturi)    
      scuzeeeee (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:58)

      alex [anonim] i-a raspuns lui alex

      ce-au
  • -1 (1 vot)    
    Fumurile din Europa (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:52)

    valisa [anonim]

    Pai, ce sa mai spun?.... Daca tot nu ne vor producatorii de euri si cancer, poate Romaniei ii va veni mintea la cap si se va indrepta catre Maica Rusie. Avem deja un istoric in ce privesc tranzactiile comerciale si, cand o sa incetati cu plansul/vaicareala, poate mai stam si noi la masa tratativelor.
  • 0 (2 voturi)    
    ma bucur (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:54)

    mimi [anonim]

    sunt de acord. nu avem ce cauta in schengen.
  • 0 (4 voturi)    
    Cine e corupt ? (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:06)

    Malagamba George [anonim]

    Romania are renumele celei mai corupte tari din Europa. Se fura voturi la alegeri, se fura voturi in parlament, clica portocalie aflata la putere fura tot ce apuca, s-a furat flota, petromul etc etc. Rosii, portocalii, albastri, hrebenciuci si patricieni, Vantu si Cocos, Paunestii si Videnii, toti au furat in gasca si nu au patit nimic ! Hoatza Ritzi e libera, Nastase patru case la fel. Europa priveste si scuipa, vede o inculta ca EBA, un komunist ca Vadim, o lichea ca Becali care REPREZINTA Romania. Ma mir, zau, ca inca nu ne-au dat afara din UE.
    • 0 (0 voturi)    
      alooo (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:26)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui Malagamba George

      domnu, ai citit tu in carti de tarot ca romania e cea mai corupta? poate ii uiti pe tovarasii bulgari. Exista si un clasament al celor mai corupte state, vezi unde e romania. Sunt de acord ca "justitia" la noi se face din pix, dar sa nu uitam ca se poate si mai rau
    • 0 (0 voturi)    
      vinovata nu este doar coruptia (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:29)

      so [utilizator] i-a raspuns lui Malagamba George

      Ci mai este si marea prostie a indivizilor ajunsi vremelnic pe posturi de conducere.
      Coruptie este peste tot in lume dar ai nostri exceleaza in prostie.
      Avantajul altor tari il reprezinta faptul ca daca o firma prinde un contract in detrimentul alteia, acea firma este tot din acea tara. Banii din urma contractului raman in circuitul economic din acea tara.
      La noi din pacate de cele mai multe ori banii parasesc Romanica si aduc crestere economica prin alte parti.
  • +2 (4 voturi)    
    eu cred ca TOTUSI intram in Shenghen in 2011! (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:07)

    Anti Nazistu [anonim]

    Eu cred ca vom intra totusi in 2011. De ce? Nemeni nu mai vorbeste inca despre cele 19 miliarde de Euro, datoria Germaniei fata de BNR, , dinainte de razboi. L-am intrebat pe dl Basescu pe hotnews si a ocolit intrebarea. De unde deduc ca acesta este pretul pentru votul nemtilor. Probabil minsitru de interne nu a fost informat inca. Il rog pe Herr Ambasador ( sau cine supraveheaza aceste comentarii din partea Germaniei) sa il informeze sau sa o sune pe madam Teflon.
    Nici francezilor nu le convine sa nu intram, e doar gargara electorala. Renault , BRD si Carrefour au beneficiat si beneficiaza de facilitati imense de la statul roman.
    Putem sa le anulam. SI mai putem sa incepem controale pe acolo. Majoritatea expatilor nu platesc nici un leu impozit aici.Munca la negru, chiar daca nu incaseaza nici un venit aici. Au case si masini cadou, deci tot venit. si mai propun ceva:boicotul produselor franceze, germane si olandeze!
    Pentru restul comentatorilor, de ce e bun Shenghen, pentru ca oamenii cu bani din intreaga lume, care au o viza de EU, vor putea veni si in ROmania. Iar noi vom putea inchide ambasadele si vom dezvolta busines si tursim. Aici ma refere la arabi, chinezi, rusi, sud-americani.
    • -1 (3 voturi)    
      pozitia oficiala a Frantei si Germaniei e OPOZITIA (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:20)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Anti Nazistu

      deci tu esti doar un securist PDL-ist ...si atat
    • -2 (2 voturi)    
      Daca-i pe bani(19miliarde)?!! (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:27)

      liliana [anonim] i-a raspuns lui Anti Nazistu

      Pai decat in Seng... mai bine sa vina Germania cu banii. In rest tot rau-i spre bine! Si apoi 6 luni trec repede!
  • -1 (3 voturi)    
    a cui e vina ? (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:13)

    vice [anonim]

    toata lumea acuza pe toata lumea, adevarul este ca noi toti avem vina...deci ciocu mic si hai la treaba!
    • -1 (3 voturi)    
      nu NOI ci dvs. din PDL si Basescu (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:18)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui vice

      deci nu NOI ci voi PDL-istii!
  • +1 (5 voturi)    
    Lobby Rusia (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:18)

    Gigi [anonim]

    Scrisoare este consecinta lobby-ului Rusiei. Problema Transnistriei. Sa vedem ce va mai spune zilele astea Putin. S-a obisnuit sa-si arate muschii in fata UE, iar greii din Vest vand ieftin piticii din Est. Asta e regula istoriei! La multi ani, Romania!
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:33)

    anonim [anonim]

    Ca sa vezi. Am tras din greu sa ne luam 5-ul si profu' nu vrea sa ne dea.
  • 0 (4 voturi)    
    societate civila zero - adevaratul vinovat (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:37)

    crap [anonim]

    ne-am obisnuit sa batem campii si sa gasim in permanenta vinovati. nu conteaza cum si ce, altii sunt de vina. ba ca ne conduc alte neamuri si saracul roman e asuprit la el in tara.. ba ca 'jidanii', masoneria sau alte entitati oculte din marea finanta ne vrea pe butuci.. ba ca vechii comunisti, ba vechii securisti, domniile fanariote (?) sau chiar rusii, in nemernicia lor ne sapa ca sa ne pastreze in sfera lor de influenta! astea's vax si adevaratii vinovati suntem noi. cand in alte tari intelectuali de frunte raliau masele in jurul lor paralizand un sistem ca cel comunist, la noi daca auzeai de o opozitie mascata, de obicei terminata in emigrarea individului. am votat cum am votat, in conditiile in care am fi putut provoca o schimbare. majoritatea de vina? nu, ei functioneaza dupa modele si modelele le-au lipsit. lipsa de valori si reactie a unei pseudosocietati civile ne-au adus in halul unde suntem. nepasarea fata de ceilalti. cum s-a votat in ultimii ani in parlament, caragelianismul alesilor poporului, al elitei noastre politice, asta e ceea ce ne caracterizeaza. plangem, ne declaram frustrati dar ne batem joc in acelasi timp ce cei ce-au mai incercat sa faca ceva. sa fim seriosi, ne meritam soarta cu varf si indesat. atat timp cat ne invatam copiii ca 'hotul neprins este negustor cinstit' aceeasi hazna civica ii va astepta si pe ei. iar daca blocarea aderarii va aduce o schimbare in bine in justitia romana (si nu numai), atunci ei ne fac un mare serviciu lasandu-ne pe dinafara.. ptr ca in shengen si cu euro ca moneda, parghiile lor ptr a ne sili schimbarea nu mai exista, pa! iar noi vom drifta fudul, cum facem de obicei, in zona glorioasa din spectrul 'banana country'..
  • -2 (6 voturi)    
    multumim (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:54)

    gigi [anonim]

    Multumim d-lui pres. Basescu! Acesta este rezultatul politicii externe al carei initiator a fost dumnealui in ultimii 6 ani. Acestea sunt "succesurile" politicii sale.
  • -2 (2 voturi)    
    schengen (Marţi, 21 decembrie 2010, 17:06)

    tepes [anonim]

    Fratilor, suntem precum faptele noastre.La fel de drepti, la vorba si la fapt, precum jnepenii.Daca am avea nenorocul ( ? ) sa sa trezeasca dintre drepti "Dracula",Viteazul, Maresalul, Capitanul si multi altii, nu ar recunoaste pamantul pe care s-au nascut si pe locuitorii lui. Se implineste timpul!
    GANDITI-VA!
  • +3 (5 voturi)    
    poate punem de un miting contra opozitiei (Marţi, 21 decembrie 2010, 17:10)

    qarews [anonim]

    cred ca am fi prima tara care face asa ceva ... poate doar asa intelege si clasa politica ca e de nashpa .... sau poate nu
  • -4 (4 voturi)    
    So f... what?! (Marţi, 21 decembrie 2010, 17:22)

    Indiferent la Europa [anonim]

    Nimeni nu s-a straduit sa imi explice de ce avem nevoie de acces la Schengen. Nimeni nu mi-a explicat de ce trebuie sa aderam la Euro. In schimb, vad mereu ca Occidentul e teribil de nemultumit de romani! Stramba din nas, ne ia peste picior, ca suntem saraci, inapoiati, primitivi si hoti. Asa o fi... Dar nici ei nu sunt perfecti. Singurii care ne simpatizeaza, din Europa, sunt grecii si turcii, fratii nostri balcanici. Si atunci, va intreb: de ce-mi trebuie mie Europa?! Dragoste cu sila nu se poate...
  • -1 (5 voturi)    
    Nu meritam sa fim in randul europenilor civilizati (Marţi, 21 decembrie 2010, 17:46)

    Alex [anonim]

    Oricine a mers cu masina prin Austria, Germania etc. intelege ce inseamna o granita libera.

    Ar fi o nebunie din partea europenilor sa-si deschida granita cu noi. Oricum au facut prea mult pt ca ne-au lasat sa mergem in Schengen fara viza.

    Intai sa ne mai educam si apoi sa avem pretentii.

    Daca ati vedea ce nivel de educatie e in Germania... Noi nu vom fi asa nici in 1000 de ani.
    De ce ar vrea un neam sa-i umble un roman pe strazi, ca sa-i fure oglinzile de la masina?

    Ei traiesc in alta realitate si noi nu meritam sa facem parte din ea!!! Cel putin nu acum!!!

    Sa le multumim pt asta manelistilor, romilor si altor concetateni care au speriat lumea civilizata + celor care i-au lasat sa iasa din tara.

    Alex
    • +1 (3 voturi)    
      lasa o balta (Marţi, 21 decembrie 2010, 19:09)

      neno [anonim] i-a raspuns lui Alex

      alex esti si tu unul dintre multi pupincuristi care proslavesti orice tara numai pe a ta nu, cu astfel dew mentalitatenu ajungem nicaieri, iar ponta este un gunoi ca si nastase care a subminat economia tarii, psd ul n are nici o treaba cu romania si roamnii ci doar cu un post cald platit bine, partidele in romania sunt o afacere la fel ca orice srl, singurul care chiar a incercat sa faca ceva e base fie ca vreti sau nu
  • -1 (3 voturi)    
    ...titlul articolului e incorect...! (Marţi, 21 decembrie 2010, 19:22)

    bm [anonim]

    Titlul corect : RFI: La ordinul lui Putin ,Parisul si Berlinul cer oficial amanarea intrarii Romaniei in Schengen. Motivele: n-are el chef !
  • +2 (2 voturi)    
    ...uuuueeee! (Marţi, 21 decembrie 2010, 20:11)

    Schengenistu' [anonim]

    Ce se intampla aici baieti? Stie cineva? E rost de dat spaga la Consulatul ... din S...?Trebuie sa facem din nou ochi dulci la cine stie ce stoarfa batrana de la Ambasada ... ? Trebuie sa asteptam, ca ... sa obtina vize pentru distinsele doamne Nina Balerina; Gina lindi.. de otel, Neta Tatoasa si Ica buci de fier?Trebuie sa treaca ..,. cu gasca sa fure masinile mai vechi de ... ani, ca sa aiba aia de la asigurarile lor ce sa plateasca?Mai avem de plasat ceva cosoni?Poate un mic tezaur? O firmulita ceva? O concurenta neloiala pe termen nelimitat? Hai baieti! Hai ca se poate! Base!!! Ai inceput sa culegi ce ti-au semanat altii! Nastase ne-a bagat in UE, Ponta ne-a scos; da' cu injuraturile pentru tine ! Ia-le cetatenia Base! Nu se poate? Baga lege, ... ceva acolo. Hai Base Hai ca se poate !
  • +2 (4 voturi)    
    poate va amuza (Marţi, 21 decembrie 2010, 20:44)

    aladin67 [anonim]

    Astazi am auzit un banc. Suna cam asa:

    Un american, un rus si un roman sunt condamnati la moarte. Vine cel cu coasa si le spune: daca vreti sa scapati de moarte aveti de facut urmatoarele lucruri:
    1. platiti 100 de dolari;
    2. luati 100 de bice pe spate:
    3. mancati o galeata de rahat.

    Americanul scoate 100 de dolari, plateste si este lasat in viata. Rusul spune ca el este mai sarac dar accepta cele 100 de bice pe spate si scapa si el.
    Vine randul romanului: Prima data spune ca vrea sa ia 100 de bice pe sapte. Se ajunge la 70, 75 80, 85 de bice nu mai suporta si intreaba unde este galeata cu rahat. Incepe sa manance un sfert de galeata, o jumatate, trei sferturi ajunge la 90% nu mai poate scoate 100 de dolari, plateste si scapa cu viata intr-un final.

    Morala domnilor cred ca este de prisos. Cam asa este si in politica romaneasca. Poate ne trebuie un nou partid, poate oamenii tineri care au plecat peste hotare ar trebui sa spuna ceva
    • +1 (1 vot)    
      Ti-au spus deja dar nu ai fost atent! (Marţi, 21 decembrie 2010, 21:57)

      vasile de la basculesti [anonim] i-a raspuns lui aladin67

      Ti-au spus "La Revedere!"

      PS: haz de necaz
  • +4 (4 voturi)    
    Rusine (Marţi, 21 decembrie 2010, 20:55)

    Roman American [anonim]

    Ma intreb daca politicienii nostrii realizeaza cat de inapoiata este tara noastra comparativ cu restul Europei.
    Sincer sa fiu mi se pare chiar obraznicie din partea nu numai a lui Basescu, dar a tuturor politicienilor sa aiba tupeul sa se considere egali cu orice tara Europeana.
    Ar face mai bine sa construiasca infrastructura tarii ca sa mearga comertul. Oamenii trebuie educati si justitia aplicata. Toti tiganii interlopi ar trebui in inchisori pe viata, de la Fane Spoitoru si pana la Beinur din Constanta. Pedeapsa cu moartea pentru crime si jafuri.
    Pana nu o sa ne spalam noi ca oameni si pana nu o sa ne curatam tara de paraziti nu o sa fim acceptati nicaieri.
    Aroganti suntem slava Domnului dar pe nimic , ca nu avem ABSOLUT NIMIC de dat inapoi!
  • +2 (2 voturi)    
    au dreptate (Marţi, 21 decembrie 2010, 21:35)

    dan [anonim]

    ceea ce au semnalat acesti doi ministrii ,e adevarat
    Reforma in justitie e o prefacatorie.
    Bine sublinjia cineva sa adoptam sistemul SUA in justitie .Ceva trebuie sa se intample ca sa functioneze.
    Coruptie este peste tot ,dar ca la noi la nimenea in UE
    poate asa o sa faca cu adevarat reforma
    E timpul sa taxam aspru intreaga clasa politica din RO
  • +5 (5 voturi)    
    Scrisoarea unor vremelnici ministri (Miercuri, 22 decembrie 2010, 7:56)

    hotnewsfil [utilizator]

    Daca, in Dec. '89, fostii securisti si nomenclaturisti nu ar fi blocat tara, plasand-o pe un drum post-comunist care sa le asigure continuitatea aflarii la putere, cu Iliescu "scos in fata", deci daca Ratiu ar fi fost lasat (de ei) sa fie primul presedinte al Romaniei revenite la democratie, tara ar fi ajuns foarte bogata si puternica dupa acesti douazeci de ani irositi.
    Nu am fi fost in situatia umilitoare de a ne milogi pe la toate usile, pentru a fi admisi in UE.
    Am fi stat demni in afara acestei uniuni inventate de puternicii Europei, care vor sa tina, doar ei, in folosul lor maxim, fraele continentului, exclusiv in mainile lor.
    Am fi ajuns in situatia, la nivelul, de a ni se face curte de catre cei pe mainile carora am incaput (la discretia carora suntem azi), pentru a adera la UE.
    Am fi putut face mofturi, ne-am fi lasat greu convinsi, am fi negociat conditii de aderare avantajoase si pentru tara noastra.
    Ne-am grabit prosteste, ca fata mare la maritat.
    Tara aceasta bogata si frumoasa a fost daruita de Dumnezeu unor locuitori care nu sunt la nivelul ei, care nu o merita, care accepta tembel sa fie jefuiti de averea pe care si-au facut-o ei, prin munca lor, jefuiti de catre borfasii care au condus si conduc Romania si de catre asa-zisele tari prietene.
    De aceea se spune ca Romania este o minune care nu a avut sansa sa fie locuita de niste oameni destoinici,demni, solidari, veritabili patrioti.
    Am ajuns sa ne dea lectii un oarecare ministru-vremelnic neamt, care pune pe prim plan dependenta tarii lui de cei 40%-gaz metan cu care este tinuta in frau de pragmatica Moscova.
    Cum sa indrazneasca Berlinul sa supere Moscova- daca ne-ar sprijini pe noi? Berlinul se limiteaza doar sa faca afaceri in Romania, la discretia ei, tolerate de ursul de la Moscova.
  • +5 (5 voturi)    
    Scrisoarea unor vremelnici ministri -CONTINUARE (Miercuri, 22 decembrie 2010, 7:58)

    hotnewsfil [utilizator]

    Sarkozy ne sacrifica pe noi ca sa castige puncte in lupta politica pentru castigarea unui nou mandat de presedinte (lupta aprig cu "obiectivul Straus, in ceea ce ne priveste si cu descreeratul extremist de dreapta).
    Mai marilor Europei le convine sa purtam stampila de campioni ai hotiei, ai coruptiei, sa fim plasati la nivelul cel mai de jos, ca sa fim exploatati la un pret derizoriu, sa fim un fel de "asistati-social" ai Europei.
    Romania este prinsa in niste chingi in care nu se mai poate dezvolta rapid si eficient, este conditionata, pentru multe viitoare decenii, prne eliberam si sa ne asezam pe un drum nou, sa muncim din greu, cu modestie, sa valorificam bogatiile tarii, in primul rand prin agricultura si turism, sa folosim strict rezervele de gaz metan, de titei si de carbune, sa nu le risipim alimentand companiile care fac profituri uriase (aluminiu, otel, petrol, ciment, etc.). Sa punem "stop" jefuirii tarii.
    Sa fim demni, sa nu mai speram (sa nu mai avem incredere) in buna-vointa a altor tari care, asa cum este firesc, isi urmaresc stict interesele lor si vor sa aiba un profit maxim din relatiile cu noi, fiind total indiferenti fata de consecintele pe care aceste relatii le pot avea asupra poporului roman.in reguli favorabile celor ce conduc UE.
    Poate ar fi cazul sa rupem aceste chingi, sa ne eliberam si sa ne asezam pe un drum nou, sa muncim din greu, cu modestie, sa valorificam bogatiile tarii, in primul rand prin agricultura si turism, sa folosim strict rezervele de gaz metan, de titei si de carbune, sa nu le risipim alimentand companiile care fac profituri uriase (aluminiu, otel, petrol, ciment, etc.). Sa punem "stop" jefuirii tarii.
    Sa fim demni, sa nu mai speram (sa nu mai avem incredere) in buna-vointa a altor tari care, asa cum este firesc, isi urmaresc stict exclusiv interesele lor si vor sa aiba un profit maxim din relatiile cu noi, indiferente la consecintele pe care aceste relatii le pot avea asupra poporului roman.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by