Peste 30% dintre romani ar emigra daca ar avea posibilitatea - sondaj

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 15 decembrie 2010, 9:34 Actualitate | Esenţial


Aproape o treime dintre romani (31%) ar emigra definitiv daca ar avea aceasta posibilitate, ei fiind devansati in cadrul Uniunii Europene doar de britanici (33%), potrivit unui sondaj Gallup dat publicitatii marti si citat de Mediafax.

Numarul mare al britanicilor care vor sa emigreze nu poate fi atribuit crizei economice globale sau recesiunii prin care trece tara, acesta fiind la fel ca inainte de intrarea in recesiune, in 2008, potrivit sondajului.

Cu toate acestea, doar 2% dintre britanicii care au declarat ca ar emigra sustin ca intentioneaza sa faca acest lucru in urmatoarele 12 luni, un procent mult mai mic decat in alte tari europene. Procentul romanilor care sustin ca intentioneaza sa emigreze in urmatorul an este de 11%, ceea ce claseaza tara pe locul al optulea, la egalitate cu Irlanda.

Pe primul loc in intentia de a emigra in urmatoarele 12 luni se afla spaniolii (15%), urmati de portughezi (15%), unguri si luxemburghezi (13%), bulgari si lituanieni (12%).

Sondajul a fost efectuat pe un esantion format din aproximativ 1.000 de adulti, cu varste de peste 15 ani, in perioada mai-august 2010, in tarile membre UE. Marja de eroare variaza de la 3,5 la 4 puncte procentuale.


Citeste mai multe despre   


















1896 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    1000 de persoane? In toata UE? (Miercuri, 15 decembrie 2010, 9:48)

    Chiar Eu [utilizator]

    Si le-a iesit esantion reprezentativ? Cred ca e o gluma.
    • +2 (2 voturi)    
      Spanioli si portughezi, umiliti de criza (Miercuri, 15 decembrie 2010, 11:07)

      Europa lui UE [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

      Spania si Portugalia fac parte din PIIGS, grupul de tari in faliment sau pe punctul de a intra in incapacitate de plata.
      Ibericii sunt oameni mandri si se simt umiliti de faptul ca au ajuns rasul Europei, la fel ca grecii (balcanici despre care credeau pana acum ca le sunt „inferiori”).

      Ungaria a esuat si acum are un guvern care incearca masuri aproape disperate pt a salva tara de la faliment, FMI nu mai are acord cu Ungaria, agentiile de rating au adus-o la acelasi nivel cu Romania, etc.
      Pt arhicunoscuta mandrie ungureasca (si care a facut totusi mult rau acestui popor in Istorie) e prea mult, asa ca intentia de emigrare din Ungaria e la fel de mare ca aceea din Romania. Vor fi surprinsi doar romanii care habar nu au de realitatile triste din Ungaria, tara cu o clasa politica chiar mai proasta decat a noastra, cu o rata a criminalitatii mai mare si cu la fel de multi tigani.

      Lituania, alaturi de celelalte 2 state baltice, a pierdut foarte mult in ultimii 2 ani, cu scaderi ale PIB de peste 15%, mult mai grav ca in Romania. Se adauga tot felul de probleme interne (relatii complicate cu minoritatea poloneza) si externe (dificultati cu Rusia).
      O parte din lituanieni sunt dezamagiti sau disperati si vor sa paraseasca tara.

      Irlandezii au ajuns din nou sa viseze la emigrare, tara lor e in faliment, asa ca sunt la egalitate cu romanii in privinta intentiei de a emigra.

      Probabil nu stiti, insa exista articole in presa britanica si franceza despre un fenomen nou, ce a debutat de cativa ani: zeci de mii de intelectuali si tineri cu diplome din aceste tari emigreaza definitiv spre USA, Canada, Australia, NZ, etc.
      Pt ca sunt mai bine platiti, pt ca exista o libertate mai mare de exprimare, pt ca Europa e sufocata de un val de imigranti din Africa si tarile musulmane.
      Adaugati la asta criza dura prin care trece UK (11% deficit bugetar, adica dublu fata de Romania!), datoria imensa, islamizarea unor localitati britanice. Asa ca 33% din britanici vor sa plece !
  • -1 (1 vot)    
    doar atatia?! (Miercuri, 15 decembrie 2010, 10:16)

    costica [anonim]

    nu cred, cred mai degraba ca romanii ar pleca in masa.....prin Noua Zeelanda, Australia, Canada.....
  • 0 (0 voturi)    
    Interesant (Miercuri, 15 decembrie 2010, 10:43)

    eugeniu [anonim]

    Si mai interesanta e statistica despre cei care planuiesc sa emigreze in urmatoarele 12 luni! Oare de ce sunt spaniolii pe primul loc? Poate ca vor sa vine in Romania!
    • +2 (2 voturi)    
      pentru ca... (Miercuri, 15 decembrie 2010, 11:09)

      Mihai B [anonim] i-a raspuns lui eugeniu

      sa stii ca in spania este f urat..si in adevaratul sens al cuvantului..
      aici televiziunule si gura cetateanului roman fac criza atat de adanca..
      oricum romanii se plang din orice, oricand..si daca au si daca nu au ei tot plangaciosi sunt..

      dar spaniolii o simt pe pielea lor..
      acolo sunt greve si mitinguri` organizate de oameni..nu de partide politice c a aici
      acolo nu au PSD si securisti cu televiziuni sa manipuleze lumea .. acolo televiziunile incurajeaza lumea.. aici o deprima..de ce? pentru intelresul lor personal.. fac asta in schimbul unei revolutii.. daca acum nu mai pot face revolutie, asa o fac prin televiziune sa scoate oamenii sa lupte pentru ei..cand va fi victorie, pt a 2-a oara or sa se simta bine..prima oara au reusit sa-l impuste pe ceausescu.. acum vor pe base...altii nu mai au cum sa vina la putere..asa ca tara asta daca scapa din mainile lui base.. se va alege prafu de ea.. o sa trebuiasca sa munciti pentru:

      voiculescu, hrebenciuc, patriciu, vantu,becali,diaconescu,etc..
  • +2 (2 voturi)    
    "AR" PLECA (Miercuri, 15 decembrie 2010, 10:50)

    Dani [anonim]

    Cum adica "ar pleca"? Si de ce nu pleaca? De ce naiba nu pleaca toti vitejii care "ar pleca"? Pentru ca e mai usor sa dai din gura si sa te scarpini in nas la o bere decat sa faci? Eu sunt plecat din tara si imi e si bine dar va garantez ca cine spune ca ar pleca nu are habar despre ce vorbeste. Cei mai multi romani, ca de altfel cea mai mare parte a imigrantilor sufera foarte mult si nu isi dau seama de cat de greu e decat dupa ce au plecat. De la dorul de casa pana la discriminarea de care te lovesti la tot pasul, la faptul ca niciodata obiceiurile lor nu vor fi ale tale, ca limba, oricat de bine ai vorbi-o, nu e ca cea vorbita de ei. "Ar pleca" romanii? De ce, pentru ca nu le place de Basescu? De ce nu il dau jos pe Basescu? Pentru ca nu au ce manca? De ce nu fac ceva ca sa aiba ce manca? Crezi ca daca la tine in tara iti e greu, in alta parte te ia cineva in brate? Ca la aeroport te asteapta cu flori si te intreaba cate mii de euro doresti pe luna si daca vrei birou la fereastra? Cunosc medici care acasa spun ca sunt foarte bine si care aici sunt asistenti medicali, profesoare care lucreaza in baruri, oameni care stau la 2 ore cu metroul de centrul orasului dar care spun acasa ca sunt foarte bine. De ce nu va luati fundurile de intelectuali vesnic blazati si nu va duceti la vot, nu luati marlanii de gat pe strada, nu luati la suturi functionarii corupti inainte de a declara cu atata usurinta ca ati pleca din tara?
    • +3 (3 voturi)    
      Ai perfectă dreptate... (Miercuri, 15 decembrie 2010, 11:34)

      ha [anonim] i-a raspuns lui Dani

      +1 de la mine.
      Numai că oamenii mai bine stau în banca lor şi comentează. 30%? Câţi din cei 30% au ieşit măcar o lună să lucreze în afară? Să simtă pe propria piele cum e.
      Ce frumos e în străinătate. Au de toate... Întrebare: cum de au ajuns să aibă de toate? Nu cumva prin muncă?
      • +1 (1 vot)    
        tendinte (Miercuri, 15 decembrie 2010, 13:18)

        johnny [anonim] i-a raspuns lui ha

        Daca in perioada interbelica majoritatea romanilor se duceau afara ca sa faca studii si sa invete, acum majoritatea romanilor se duc afara ca sa invete sa munceasca (de nevoie, desigur).
      • +1 (1 vot)    
        "AR' face multi... (Miercuri, 15 decembrie 2010, 13:25)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui ha

        Cate +10 fiecare din amandoua posturile de mai sus....

        Eu cred ca DACA "AR":
        1) fi munca si respectul pentru munca in locul lenei
        2) fi responsabilitatea mai mare, atat personala cat si a scocietatii in general
        3) fura si minti mai putin
        4) merge la vot in loc sa vorbeasca degeaba ani de zile
        5) fi mai putin dispusi sa astepte sa le rezolve altii problemele din tara

        atunci POATE CA AR fi Romania pe drumul cel bun... Dar eu nu vad nici o sansa in urmatorii 50 de ani, din pacate.

        Si eu sunt plecat din tara, iar daca astazi sunt "bine",singur in birou si pozitie nelimitata, este datorita faptului ca AM MUNCIT 12-14 ore pe zi (uneori si sambata si duminica, ATAT la FIRME CAT SI LA STAT. Cati dintre "extraordinarii" bugetari si functionari muncesc MACAR 8 ore pe zi la noi???? 5%??? Pe restul de 95% i-as da afara urgent, sa nu dea Domnul sa ajung eu presedinte ca as baga miliarde in instrastructura de calculatoare si as scapa in felul asta de 90% dintre putori...

        Auzi la ei, ar pleca, ca deja ma enervez... 30% ar pleca din tara, dar cel mult 1% ar fi dispusi sa munceasca pe branci ca sa o duca bine!!!
        Stiti de la cine am primit in ultimul an cele mai multe cereri sa le gasesc daca pot servici in germania? 75% erau functionari publici.... Am gasit la cineva (singura, cu un copil, studii postliceale) un job de magazionera la o institutie, contract permanent, 10 ore pe zi pentru 1.150 de euro pe luna plus gratuitate la gradinita institutiei (program 8-18)... Si stiti ce imi spune? "Pai cum, eu magazionera? Credeam ca gasesti ceva pe la birou. 10 ore? nici poveste, nu ma intereseaza". No comment...Salariul ei de functionar public cu studii postliceale in RO era de 250 EURO... NO COMMENT

        Imi pare rau sa o spun, dar imaginea romaniei in lume este bine meritata. Asa suntem, au dreptate, chiar daca doare. Iar cei care nu sunt, nu vor sau nu mai vor sa fie asa, sau dispar incet pe zi ce trece sau au plecat demult din tara.
    • +1 (1 vot)    
      Parerea mea (Miercuri, 15 decembrie 2010, 12:54)

      Nano78 [utilizator] i-a raspuns lui Dani

      Sunt de acord cu tine. Dar e periculos sa dai tu sfaturi, cel plecat din tara. De ce nu te intorci si incerci impreuna cu noi, cei din tara, sa mergi la vot, sa iei marlanii de gat, functionarii la suturi, etc?
    • 0 (0 voturi)    
      Adevar graiesti (Miercuri, 15 decembrie 2010, 16:56)

      revelare [utilizator] i-a raspuns lui Dani

      Parca vorbesc eu.
      Daca borfasii se asociaza sa faca rau, de ce si noi sa nu ne asociem sa facem bine?
      ne putemhai sa plecam in plimbare cate doi trei. Unde e o masina parcata peste linii, pe trecere de pietoni, pe spatii verzi, intepat un cauciuc.... asta pt inceput...
      Dar e mai simplu sa facem pe emancipatii, sa ne vaitam, sa aratam cu degetul. dar cand arati cu degetul, cel putin cu late trei degete te arati pe tine...
  • 0 (0 voturi)    
    Dex (Miercuri, 15 decembrie 2010, 11:11)

    Vlad S [anonim]

    "ungari" ? :) 10% penalizare la salariu.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version