Principesa Margareta a Romaniei: "Am trait jumatate din viata mea in afara Romaniei. Acum trebuie sa recuperez."

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Marţi, 14 decembrie 2010, 7:48 Actualitate | Esenţial


Principesa Margareta(credits Paul Buciuta)
Foto: Hotnews
Principesa Margareta a Romaniei intarzie la intalnirea cu jurnalistul care-i va tulbura linistea. Din curtea interioara se vede stindardul Casei Regale care flutura greoi pe acoperisul Palatului Elisabeta. Nu se aude niciun zgomot, dar imi vuieste mintea plina de nume: presedintele Ion Iliescu, premierul Gordon Brown, candidatul Principe Radu. Fiecare dintre acesti barbati a jucat un anume rol in viata femeii pe care o astept. Fiecare dintre ei este un semn de intrebare al prezentului care acopera povestea deja de atatea ori spusa a trecutului. E liniste in Palatul Elisabeta. O liniste care s-ar vrea tulburata.   ​

Vlad Mixich:
Alteta, ce este sangele albastru?
Principesa Margareta: Sangele albastru? (rade) Cand vizitez o scoala, copiii de acolo nu ma intreaba asa ceva, ma intreaba de ce nu am venit cu o rochie lunga si unde e coroana. Le spun ca n-am adus-o pentru ca e prea grea. Sange albastru inseamna regalitate. Dar nu stiu de unde vine expresia aceasta. Trebuie sa caut. Sangele albastru e un fel de simbol, e o descriere a ceva ce de fapt nu exista. 

V.M.: Desi ati venit in Romania de 20 de ani, in interviurile pe care le acordati intrebarile fac referire mai degraba la trecutul indepartat decat la contemporaneitate. Pareti a fi perceputa mai curand ca o legatura cu trecutul, ca o lectie de istorie, decat ca un actor al prezentului.
Principesa Margareta: Se poate.

V.M.: De unde vine aceasta atitudine?
Principesa Margareta: Cand am venit prima oara in Romania, toata lumea mi-a cerut ajutorul: puteti sa ne
 
Si fara bani si fara media e foarte dificil sa mergi inainte.

 
 
Principesa Margareta
redati istoria noastra pierduta? Noi nu cunoastem adevarul, spuneau. Cred ca este o rana care a ramas si din cauza aceasta oamenii sunt fascinati de unde venim. Doar stiind de unde venim putem merge mai departe.

V.M.: Trecuse mai putin de o luna de la executarea cuplului Ceausescu si dormeati deja intr-una dintre camerele hotelului Intercontinental din Bucuresti. Ati povestit ca nu toata lumea v-a primit atunci cu entuziasm si fac o paralela cu relatarile Hertei Muller despre cum, la revenirea in Romania, a fost permanent flancata de umbra unui securist. Ati avut parte de un astfel de tratament?
Principesa Margareta: Nu. De fapt am fost tratata foarte bine. Numai la aeroport a fost putina tensiune. Cand ne-au luat pasaportul pentru control m-au inchis impreuna cu principesa Sofia, sora mea, intr-o camera mica. Am stat aproape o ora acolo. Era cu noi o fata tanara care avea o figura foarte incruntata. Si - atunci nu vorbeam decat cateva cuvinte in limba romana - atunci i-am zambit. Si ea, ea s-a transformat. O transformare absoluta si mai apoi lucrurile s-au relaxat.

 
Nu e suficient sa taiem fonduri, trebuie creat un sistem intreg. E nevoie de un echilibru dublat de servicii.
 
 
Principesa Margareta
V.M.: Care au fost cele mai riscante momente din acea prima vizita?
Principesa Margareta: Nu stiu daca au fost momente riscante. Nu existau pe atunci telefoane mobile si am dorit sa-mi sun parintii, care au fost foarte ingrijorati. Dupa episodul din aeroport am iesit si ma asteptau cei de la Medecins Sans Frontieres si cativa studenti. Era o mica multime acolo. A fost foarte frumos pentru ca am simtit ca nu sunt singura. In plus, am sosit cu niste ziaristi pentru ca am fost sfatuita asa: “cea mai buna protectie este presa”. M-am simtit destul de in siguranta. Stiam ca la Intercontinental, in camere, erau montate aparate de ascultare. Intr-o zi, o prietena a mea a mers jos, pe un coridor, a deschis o usa si a vazut un zid intreg de aparatura de inregistrare. Mi-a povestit imediat. Simteam o senzatie ca de Orwell, dar nu mi-a fost frica. Cand am ajuns eu la Bucuresti, ororile se terminasera si am si avut un pasaport din alta tara, ceea ce iti oferea protectie. Neplacut a fost ca unii imi reprosau “unde ati fost cand noi am suferit atat de mult?”. Noi fuseseram interzisi de comunisti. Apoi am mers prin cateva sate.

V.M.: Stiau oamenii de la tara cine e Principesa Margareta?
Principesa Margareta: Cei mai in varsta si studentii ma cunosteau foarte bine. Generatia de mijloc nu prea.

V.M.: Multe familii de romani s-au identificat cu familia regala prin suferinta care le-a fost pricinuita de comunisti. In 2001, cel mai influent comunist al ultimilor 20 de ani, Ion Iliescu, a pranzit impreuna cu Majestatea Sa Regele Mihai. Iliescu este si astazi invitat la evenimentele de la palatul Elisabeta. Exista aici o lectie pe care ar trebui sa o invatam?
Principesa Margareta: Nu. Dar daca cititi discursul de atunci al Regelui s-a dorit o reconciliere nationala.
 
Palatul Elisabeta a fost inaugurat in 1937, fiind proiectat de arhitectul Corneliu Marcu ca resedinta a printesei Elisabeta, fiica Regelui Ferdinand. Aici este locul unde, in 1947, Regele Mihai a semnat abdicarea fortata.


 
 
Palatul Elisabeta
Regele s-a gandit ca nu este bine ca el sa fie un factor de diviziune. Stiti foarte bine ca Ion Iliescu a fost ales cu o mare majoritate si rolul monarhiei, rolul Regelui, nu este de a fi un simbol al opozitiei. Regele s-a gandit foarte bine, au trecut cateva luni de reflectie si el, cand stie ca ceva e corect, face. El spune mereu: nu conteaza cine are dreptate, conteaza ce este adevarat. Atunci cand arati pe cineva cu degetul, intotdeauna trei degete sunt indreptate inapoi spre tine. Aceasta a fost filozofia lui. Nu a fost usor nici pentru Ion Iliescu, nici pentru Rege. A fost o intalnire dificila, o intalnire necesara pentru natiunea romana, nu pentru el personal. A fost nevoie de o reconciliere pentru ca toata lumea se cearta, si in exil si aici. Si asta e foarte urat. 

V.M.: Incepand cu acea perioada s-a imbunatatit si statutul financiar al Casei Regale...
Principesa Margareta: A, da... oamenii au spus ca...

V.M.: ...o data cu aceasta s-a schimbat din acel moment modul in care oamenii relationau cu Alteta  Voastra?Au inceput sa va priveasca cu mai mult respect?
Principesa Margareta: Da, pentru ca daca esti in exil si esti imbracat nu stiu cum si locuiesti intr-un mic apartament... Oamenii au nevoie de un simbol. Fiind la Palat e ca si cum am devenit intregi, suntem unde
 
Expresia "sange albastru" provine din "sangre azul", folosit in Spania pentru a diferentia intre nobilimea de origine europeana si cea de origine maura. In limba engleza, expresia a patruns la inceputul secolului 19, fiind rapid adoptata pentru ca pielea aristocratilor, neexpusa soarelui, lasa sa se intrevada venele. Exista si o explicatie medicala: hemofilia este extrem de frecventa in randul familiilor regale ale Europei.
 
 
Originea expresiei "sange albastru"
trebuie sa fim, nu mai exista o disonanta intre simbol si realitate. E adevarat ca oamenii au inceput sa se raporteze altfel, au fost mult mai relaxati si mai deschisi. Dar pentru prieteni a fost dificil. Am avut multi prieteni, foarte dragi, care m-au ajutat: “saraca” si asa mai departe. Si cand i-am invitat eu aici, a fost putin un soc pentru ei. A fost o schimbare de rol.

V.M.: Si totusi, simpatia manifesta fata de Casa Regala parca a fost invers proportionala cu cresterea, de altfel indreptatita, a sigurantei financiare. 
Principesa Margareta: Cred ca va inselati. Pentru ca vazand niste sondaje, simpatia a crescut foarte mult. Iar aceasta s-a intamplat pentru ca acum suntem la locul nostru. E adevarat ca, la inceput, fiind o noutate, o stire, exista mai multa agitatie in jurul nostru. Acum exista mai mult calm, dar asta nu inseamna ca s-a produs un declin in aceasta simpatie.

V.M.: Asadar percepeti o receptare publica pozitiva in 2010 fata de anul 2000?
Principesa Margareta: Foarte pozitiva.

V.M.: Unii politicieni vorbesc despre scaderea capitalului de simpatie al Casei Regale.
Principesa Margareta: Spun ei. Se poate manipula orice sondaj. Nu este asa deloc. Noi mergem foarte des in tara. Si peste tot suntem primiti cu mare caldura si simpatie si putem sta de vorba foarte mult cu oamenii. Poate curiozitatea a scazut, poate ca nu mai ies oamenii pe strada, dar frumos este ca putem sa deschidem orice usa.

V.M.: Ca pe fiecare roman, criza actuala a lovit si Casa Regala. Pana la urma cum s-a solutionat problema intretinerii palatului Elisabeta. Cine plateste acum aceste cheltuieli?
Principesa Margareta: E vorba de o suma intre 2000 si 2500 euro pe luna.

V.M.: Care acum este platita de...
Principesa Margareta: ...de noi. Nu este mult pentru o casa atat de mare. Asa s-a rezolvat.

V.M.: Criza aceasta a lovit si intr-o zona extrem de sensibila a societatii romanesti: familia. Alteta Voastra remarca de curand cat “de greu e pentru o mamă care are mulţi copii şi care vrea să-şi facă o carieră să gătească în fiecare zi”.  Iata, se pare ca din 2011 ii va fi si mai greu, dat fiind ca indemnizatia acordata mamelor pentru cresterea copilului a fost redusa. Ce parere aveti despre acest subiect?
Principesa Margareta: Nu vreau sa se dea o interpretare politica declaratiei mele dar, vorbind ca o fiinta umana, ca femeie, acesta este un punct foarte sensibil care trebuie totusi vazut intr-un context general.
 
Principesa Margareta s-a nascut la Lausanne, in martie 1949, la doi ani dupa abdicarea Regelui Mihai. Fiind prima fiica a acestuia este si Principesa Mostenitoare a Romaniei.Face liceul in Elvetia si Marea Britanie si obtine Bacalaureatul Francez. In 1974 isi ia licenta in Sociologie si Stiinte Politice la Universitatea din Edinburgh. Se specializeaza in sociologie medicala si sanatate publica, fiind angajata in cadrul Fondului Natiunilor Unite pentru Populatie si la Organizatia pentru Alimentatie si Agricultura. In ianuarie 1990 vine pentru prima oara in Romania, infiintand organizatia caritabila Fundatia Principesa Margareta. In 1996 se casatoreste cu Radu Duda si din 2001 locuieste la Palatul Elisabeta din Bucuresti.

 
 
carte de vizita
Exista tari in care concediul este doar de cateva luni, alte tari in care si tatal isi poate lua concediu de ingrijire al copilului. Din punct de vedere uman e foarte important pentru un copil sa fie ingrijit de mama si pentru mama e important sa fie impreuna cu copilul. Dar daca o persoana vrea sa munceasca, dupa doi ani de stat cu copilul si-ar putea pierde postul. Asadar trebuie creat un echilibru, un echilibru dublat de alte servicii. De exemplu: fiecare firma ar putea avea o cresa. Mamele care au copii de un an nu pot merge la serviciu pentru ca nu exista facilitati de ingrijire a copilului. Aceste crese trebuie create in paralel. Dar daca aceste lucruri nu se completeaza, nu sunt realizate impreuna, e ca si cum construim tot felul de autostrazi si nu sunt masini. Ca in Nigeria unde s-au fabricat o multime de fabrici de tractoare dar nu au piese de schimb. Trebuie creat un sistem intreg, nu e suficient sa taiem. Nu va fi posibil nici din punct de vedere uman, nici din punct de vedere economic: avem nevoie de doamne care sa lucreze si femeile isi doresc asta. Mai exista o resursa in Romania care este lasata des deoparte: pensionarii. Ei ar putea fi foarte utili in cadrul unui sistem de protectie a copiilor si mamelor. Eu am crescut in Elvetia si acolo sunt crese peste tot, si in alte tari sunt crese peste tot. Trebuie pregatit terenul dinainte pentru astfel de masuri, nu e vina administratiei de acum ci e nevoie de o gandire in timp. Acolo unde exista dorinta exista si o cale de realizare. Daca vrei sa faci ceva, se poate face.

V.M.: Romania e pe locul 3 in UE la capitolul uniunilor consensuale (57%). In aceste conditii, cat de realista este declaratia Altetei Voastre care spunea ca “institutia casatoriei este astazi la fel de actuala ca oricand”?
Principesa Margareta: Da, in Romania poate ca nu mai este chiar asa, dar casatoria e departe de a fi disparut. Unii oameni isi doresc numai asta. Poate ca generatia mai tanara va schimba lucrurile. E important ca un cuplu sa fie unit. De exemplu, Obama si Michelle Obama au in fiecare saptamana, o data pe saptamana, o iesire romantica: merg impreuna la un restaurant, isi fac timp unul pentru celalalt. Asa ceva e foarte important pentru un cuplu si, desi nu e posibil in fiecare zi, trebuie cultivat acest obicei. De exemplu, Principele Radu este acum la Savarsin, eu sunt aici la Bucuresti, dar in fiecare week-end avem grija mare sa eliminam toate presiunile externe si sa fim singuri aici. Numai noi doi. Pe de alta parte stiu cat de grea e viata familiilor tinere din Romania si stiu ca nu le e deloc usor. Foarte multi au emigrat, din pacate, in occident acolo unde legislatia este mai suportiva. Sprijinirea familiilor prin programe comunitare este esentiala. Daca o comunitate este unita si puternica, tot restul poate sa creasca. Am vazut niste rezultate fantastice daca oamenii se unesc. Si nu costa atat de mult. Este vorba de mentalitate si noi, in Romania, suntem foarte individualisti. In alte parti, sentimentul comunitatii este foarte dezvoltat.

V.M.: In 2000, PNTCD v-a pus la un moment dat pe lista candidatilor la Senat. V-au cerut atunci acordul pentru asta?
Principesa Margareta: Da. Cred ca mi-au scris o scrisoare. Am spus ca nu este posibil asa ceva. In Constitutia din 1923, membrii familiei regale aveau dreptul sa fie senatori onorifici si, atunci, le-am raspuns asa. Dar nu pot sa fiu pe buletinele de vot.

V.M.: Familia regala a fost intotdeauna invaluita de un  rol politic...
Principesa Margareta: Da, intr-un fel da.

V.M.: ...cel mai recent rol este candidatura Principelui Radu. Cum priviti acum acel episod? Ca pe o greseala, ca pe o incercare a apei cu degetul?
Principesa Margareta: Nu. El a vrut acest lucru. Noi am vrut acest lucru. Mesajul lui a fost cel de depolitizare a Institutiei Prezidentiale. Cred ca a fost prea devreme. Oamenii nu au fost pregatiti. Se asteptau ca el sa vina cu toate solutiile. Dar el a spus “nu, eu vreau sa respectam Constitutia, unde e scris ca Presedintele are rol de reprezentare si gata”. A fost foarte interesant pentru noi. Pana atunci oamenii ne spuneau ca: “Dar ce faceti voi? Doar stati aici si primiti oamenii la Fundatie.” Cu ocazia asta am aratat insa ca vrem sa facem ceva pentru tara noastra si oamenii dupa aceea au tacut. Au vazut ca facem ceva dar ca mergem prea departe, cum a fost Principele. Pe unii i-a provocat, dar in altii a trezit simpatie. De exemplu, blogul lui a depasit 2 milioane de participanti unici. Prin urmare, exista un mare potential de a fi cunoscuti si de a arata ca suntem aici pentru voi, nu pentru noi.

V.M.: Daca asa stateau lucrurile, de ce s-a retras Principele Radu?
Principesa Margareta: El a vorbit foarte clar despre un boicot mediatic foarte puternic si un boicot financiar. Si fara bani si fara media e foarte dificil sa mergi inainte.

V.M.: Luati in calcul repetarea acestei candidaturi in viitor, la momentul potrivit?
Principesa Margareta: Asta nu stiu. Trebuie sa vedem cum evolueaza situatia. La acel moment a fost un lucru foarte bun de facut. La inceput, cand inca nu aparuse acel boicot, in doar 2 luni a urcat in sondaje pana la 12%. Dar cred ca au existat cateva persoane care s-au speriat din cauza asta.

V.M.: Ma gandesc la rolul jucat de Casa Regala in istoria recenta a Romaniei si va intreb daca Romania a avut ceva de castigat, in ultimul deceniu, ca o consecinta a prieteniei dintre Alteta Voastra si Gordon Brown, fostul premier si cancelar al Marii Britanii?
Principesa Margareta: Nu. Absolut nimic. Zero. Ar fi fost foarte incorect.

V.M.: De ce?
Principesa Margareta: Pentru ca nu am un rol oficial sa pot face asa ceva. Si nu-mi place sa amestec viata privata cu cea publica.

V.M.: Cu toate acestea, in sferele politicii inalte relatiile din viata privata au intotdeauna o influenta.
Principesa Margareta: E adevarat, dar nu. Am simtit ca nu s-ar putea asa ceva.

V.M.: Fundatia Principesa Margareta a reusit sa stranga, in 20 de ani, zece milioane de euro pentru actiuni
 
Fundatia Principesa Margareta a strans de-a lungul a 20 de ani aproximativ 10 milioane de euro, investiti in comunitatile sarace din Romania. Beneficiarii Fundatiei sunt copii, batrani si familii aflate in situatii dificile. Fundatia deruleaza proiecte intergenerationale prin care incearca sa stimuleze comunicarea dintre batrani si copii.


 
 
Fundatia Principesa Margareta
caritabile. E o medie de 500.000 euro/an.
Principesa Margareta: Da, e destul de putin. Dar totusi e ceva.

V.M.: In Romania nu e chiar atat de putin. Cum reusiti sa strangeti acesti bani?
Principesa Margareta: Cu ajutorul unei echipe foarte bune. Avem 6 filiale in lume si fiecare a cules bani. Si evident, numele meu este un garant. Dar daca nu avem proiecte bune, lucrurile nu merg. Facem si un raport oficial pentru fiecare donator care poate astfel vedea unde s-au dus banii lui.

V.M.: Destinul familiei regale in ultimii 50 de ani e marcat de regrete si tristeti. Care e cel mai mare regret al Principesei Margareta?
Principesa Margareta: Nu stiu daca am fost marcata de regrete pentru ca tristetea e un lucru, regretele sunt altceva. Nu am regrete. Am avut tristeti ca nu am putut sa venim aici inainte. E mai grav ce s-a intamplat in Romania inainte: comunismul, care este cel mai oribil lucru pe care l-a trait Romania. Dar noi nu am putut face nimic impotriva asta. Tatal meu a incercat dar... a fost prea tanar. Era Stalin acolo.

V.M.: Ce rol credeti ca va juca peste un deceniu Casa Regala in Romania?
Principesa Margareta: As dori ca Fundatia sa devina mai puternica. Mi-as dori sa ne implicam mai mult in dezvoltarea rurala. Din punct de vedere politic nu stiu, nu pot sa va spun in acest moment. Avem o viziune pentru 30 de ani si vrem sa realizam cateva dintre acele obiective. Sa mergem inainte.

V.M.: Obiectivele nu pot fi realizate fara o implicare activa in viata politica...
Principesa Margareta: Sau in viata economica. Si in domeniul cultural, unde putem sa influentam niste decizii. Depinde.

V.M.: Dar pe viitor, doriti sa jucati un rol consistent in viata cetatii?
Principesa Margareta: Da. As dori. Pentru ca am trait jumatate din viata mea in afara Romaniei si acum trebuie sa recuperez.



Citeste mai multe despre   


















17694 vizualizari

  • +12 (30 voturi)    
    Ce faceti fratilor? (Marţi, 14 decembrie 2010, 8:16)

    Ceesteasta [utilizator]

    Niciun comentariu? Tocmai pe acest subiect? Eu va spun "Traiasca regele!"
  • +9 (29 voturi)    
    Respect (Marţi, 14 decembrie 2010, 8:45)

    aura [anonim]

    Respect si admiratie pentru Casa Regala. Nihil Sine Deo!
    • -5 (21 voturi)    
      ma lasi ?? (Marţi, 14 decembrie 2010, 10:02)

      OBS [anonim] i-a raspuns lui aura

      Pentru ce respect? Pentru o gasca de paraziti? Ce a stiut "regele" sa faca in timpul exilului? A coagulat vreo diaspora, a sustinut vreo miscare de emancipare, vreun guvern in exil, a spart usile cancelariilor occidentale pentru a sustine Romania ?

      Iti spun eu daca nu stii: a cheltuit cu hotarare pensia lunara pe care o primea de la statul comunist. Ca deh, ar trebui sa muncesti ca sa poti trai in Elvetia, de "regi" tradatori nu are nimeni nevoie...

      Iar acum ce face? Vine sa ceara proprietatile pe care Carol I le-a lasat prin testament romanilor.
      • 0 (12 voturi)    
        Ignorantule (Marţi, 14 decembrie 2010, 14:33)

        SS [anonim] i-a raspuns lui OBS

        Citeste adevarata istorie a Romaniei si vei afla ca regele Carol I ne-a castigat independenta la 1877.Niciun presedinte roman(comunist sau nu) n-a facut nimic pentru tara.
        • +2 (10 voturi)    
          ignorant esti tu (Marţi, 14 decembrie 2010, 16:31)

          nenea [anonim] i-a raspuns lui SS

          raspunde la intrebarile lui OBS si dupa aceea fa-l ignorant.
          OBS: "A coagulat vreo diaspora, a sustinut vreo miscare de emancipare, vreun guvern in exil, a spart usile cancelariilor occidentale pentru a sustine Romania ?"
          vreti rege, fara sa stiti ce si de ce vreti.
          • 0 (0 voturi)    
            A coagulat vreo diaspora, a sustinut vreo miscare (Joi, 26 iulie 2012, 22:04)

            Mihai [anonim] i-a raspuns lui nenea

            De spart a spart usile cancelariilor care ii intorceau spatele. De coagulat a coagulat diaspora romanilor si ti-o spune unul care traieste in diaspora de f. multi ani. Guvern in exil a incercat sa faca, insa exista riscul unor asasinate si s-a renuntat la idee.

            Acum sa iti raspund de ce vreau Monarhie Constitutionala si nu absolutista asa cum te manipuleaza iliescu ci basescu de 22 de ani.
            O sa iti raspund in cateva propozitii ca sa intelegi.

            1. Un presedinte apartine unui partid politic si va pune intotdeauna mai presus de interesele Romaniei, interesele de partid si interesele firmelor sponsori.
            2. Presedintele pleaca dupa 4 ani de mandat, sau 5 ani mai nou, ne-terminand nici o data planul de administrare a Romaniei.
            Cu presedinte nu veti avea niciodata planuri pe termen mediu si lung de dezvoltare sau de imbunatatire a nivelului de trai.
            3. Riscul pe care o republica il reprezinta, este renuntarea mult mai simplu la suveranitatea statului si transformarea tarii intr-o colonie administrata de un guvernator.
            4. Un Rege este garantul unei justitii cu adevarat independente. Dupa cum bine stii probabil, justitia se subordoneaza unui consiliu de coroana si nu unui partid sau altuia prin presedintii lor. De asemeni presedintii vor urmarii intotdeauna controlul justitiei pentru ca altfel nu vor putea sa isi favorizeze firmele sponsori.
            5. O Casa Regala, prin puterea exemplului, este o garantie impotriva vulgarizarii societatii.
            Ceea ce un presedinte nu va face niciodata.
            6. Pentru un Rege este mult mai importanta bunastarea populatiei si dezvoltarea tarii decat majoritatile in parlamente si meciuri de football intre partidele politice.
            Bunastarea poporului insemnand dragostea si sustinerea natiunii pentru Regele lor.
            7. Ai avea sansa sa ai o viziune clara si consistenta de dezvoltare a Romaniei (vezi viziunea Casei Regale pentru dezvoltarea Romaniei pe o perioada de 30 de ani). Ceea ce cu o republica nu ai avea.
            8. sistemul este mai ieftin decat republica
    • +4 (10 voturi)    
      ...Romania si Monarhia... (Marţi, 14 decembrie 2010, 12:47)

      John [anonim] i-a raspuns lui aura

      ...Romanii - deficitari la educatie cu tendinte de comportament primitiv si manifestare de tip 'short temper'...o sectiune importanta a societatii a putut fi mobilizata si imbracata in camasi de diferite culori pentru cauze 'patriotice', 'nationaliste', etc iar mai tarziu pentru'lupta de clasa', etc etc....

      ...Mihai - un rege parca blestemat de soarta in mod nemeritat. ..imi aduc aminte cand era tanar - chiar in mijlocul valtorii produsa de tatal lui - Carol II. - Mihai, datorita fizicului sau placut era la inima tuturor Romanilor - facea practic parte din fiecare familie de Romani....

      ...razboiul a impins Romania pe un traseu cu consecinte ireversibile, rezultand in invazia Armatei Rosii si comunizarea care a distrus toate institutiile si structura sociala a unei tari si asa slabita de efortul militar....MS Mihai a devenit inamicul No.1 al comunistilor care nu au crutat nimic (bani sau alte mijloace pentru a-l compromite)....in exil in afara de mesajele anuale pe care putini Romani le-au ascultat la si inteles la VoA sau Free Europe - nimic altceva nu s-a aflat....

      ...cand a vent prima data in tara - sigur ca Romanii vroiau o schimbare - au fost aproape un milion care l-au primit....am vazut la TV - i-au ridicat masina pe brate - sigur nu a fost ceva trucat sau dinainte aranjat....sa ceva nu s-a mai intamplat in nicio alta situatie...sigur ca romanii ar fi dorit un Sf Gheorghe care sa invinga balaurul pe loc...

      ...pentru mine persista indemnul permanent al MS Mihai cat si a Principesei Margareta ca raspuns la 'ce ar trebui facut in Romania de azi?': 'totul trebuie inceput cu schimbari profunde in existenta spirituala si etico-morala'....

      ...pentru toti romanii din Romania de azi - educati dela cresa pana la universitate si in continuare in masina comunista si post/neo comunista ar trebui sa studieze istoria Romaniei dela Carol I pana la 'abdicarea sub amenintarea armei' a lui Mihai cat si ce inseamna 'monarhia constitutionala...
      • +2 (8 voturi)    
        "Ubi bene, ibi patriae" (Marţi, 14 decembrie 2010, 17:02)

        Mihaela Hohenzolirina [anonim] i-a raspuns lui John

        Asa este! Ai dreptate!Ar trebui sa se studuieze mortii si cauzele rascoalelor de la 1888 si de la 1907;ordinele si cine a dat ordinele de impuscare si executarea taranilor.Ar trebui sa se vada cine era in spatele crimei lui Lascar Catargiu si de ce deranja el; ... ar trebui multe, inclusiv de ce unii au dorit unii Republica de la Ploiesti; de ce a trebui sa il potolim "pe Eminescu ala".Stiu; asa este: niste viermi de tarani;in rest niste nebuni.
        Confunzi draga monarhia ca institutie, cu nefericitele exemple de monarhi Carol2 si Mihai. Primul un dezertor dintr-o armata in plin razboi (si pentru ce? pentru o fusta), al doilea un individ care a preferat avioanele lui Stalin,tablourile,timbrele,aurul si tablourile Romaniei, contra unui exemplu elitist pentru istorie (jertfa suprema a unui suveran in fata hoardelor bolsevice). Uaauu! O palarie prea mare pt. Mihai .Oricum nu il mai impusca nimeni. Si sa se fi rugat de ei, si tot nu il impusca nimeni.Era prea mult pentru sovietici. Isi dadeau foc la valiza si, rusii chiar nu ar fi avut nevoie. In rest, asa este era maret, imens, enorm. Numai sa nu fi deschis gura.Cata intelectualitate, cata elita au murit dupa ce a fugit el incomensurabilul, cati au fost deportati; cati au fost schingiuiti si cati au fost lasati prizonieri rusilor.Ce frumos vorbea in89' Mihai despre necesitatea secesiunii Transilvaniei. Ce peroratii; ce dictie, ce retorica!Cum mai infrunta el Mihai gloantele pe front si ce concurs de paraciuni si abjectiuni incestuoase facea la concurs cu propriul tata, catre Stalin. Asta da monarhie. Baieti noi nu am facut nimic bine de vreo 300 de ani. Nici monarhie, nici comunism si nici capitalism. Nici revolutiile nu le-am facut bine. Nimic! Apropos, conu Mocioni-Starcea ce mai face; ca si asta avea ceva de spus despre Mihai. Sau o fi spus rea multe?
        • 0 (2 voturi)    
          1907?! (Miercuri, 15 decembrie 2010, 13:28)

          laura andresan [anonim] i-a raspuns lui Mihaela Hohenzolirina

          Care rascoala de la 1907? Ai mai citit ceva dupa manualul de istorie comunista? Asa-zisa rascoala de la 1907 nici nu mai exista in cartile de istorie - si nu pentru ca ar fi scos-o iudeo-masonii care nu inteleg suferinta taranimii muncitoare si alcoolice, ci pentru ca nu a fost o rascoala. Documenteaza-te, si apoi scoate-ti degetele din fund si mergi la o plimbare!
        • 0 (0 voturi)    
          Monarhia (Joi, 16 decembrie 2010, 17:52)

          Stelu [anonim] i-a raspuns lui Mihaela Hohenzolirina

          Hohenzolirina - cred ca gresesti mult in legatura cu Carol I. A fost poate singurul nostru conducator care a contribuit din plin la solidificarea temeliei statului roman recent constituit. Rascoala din 1907? Mai documenteaza-te putin si vei vedea ca in spatele lor au fost agitatori. A fost intradevar o miscare care putea pune in pericol unitatea statului roman care, din pacate trebuia inabusita - scurt si repede. Stii ca, deja marile puteri ne amenintau cu interventia caci Romania nu-si putea asigura securitatea proprie si, mai mult, prin aceste miscari taranesti - amenintau, conform celor spuse de vecinii nostri DRAGI, si pe ale tarilor lor???
          Despre Carol al II-lea ai dreptate in parte! Mai bine era ministrul culturii, caci in planul asta a facut ceva, decat rege. Mihai, prea moale! O palarie mult prea mare pentru el. Ferdinand - un rege moale, cu o regina foarte influenta si puternica langa el, care a avut de partea sa un timp istoric prielnic. Oricum, pentru mine Carol I - ramine cel mai mare, mai cinsitit si mai DREPT domnitor pe care l-am avut. De o corectitudine si cinste exemplara.
  • +14 (28 voturi)    
    hmm (Marţi, 14 decembrie 2010, 9:11)

    cici1800 [anonim]

    hmm...ce diferenta intre acesti urmasi ai Casei Regale si "trompetele" de politicieni actuali.....ca intre un Mercedes si o Dacia Lastun.

    Hmm... ce bun ar fii acum un Carol 1!!!Doamne Doamne!
    • +1 (3 voturi)    
      Nu uita un amanunt. (Miercuri, 15 decembrie 2010, 2:36)

      T+C [anonim] i-a raspuns lui cici1800

      Nu uita in schimb ca (virgula) Carol al 2-lea a fost un dictator si l-a detronat pe propriul sau fiu.
      Deci in numai 3 generatii, neamtul a devenit roman get-beget.
  • +8 (28 voturi)    
    Respect (Marţi, 14 decembrie 2010, 9:11)

    Ana [anonim]

    Tot respectul pentru Casa Regala a Romaniei.
    • +1 (17 voturi)    
      candidat la presedentie (Marţi, 14 decembrie 2010, 10:09)

      domu [anonim] i-a raspuns lui Ana

      Aş vota pentru candidatura principesei la preşedenţie, cu cea mai mare plăcere.
      Poate cu un preşedinte ca ea s-ar mai abţine şi şacalii ăştia de la hârjoneli, măcar din respect că faţă de familia regală ei sunt neica-nimeni.
      pfff.... Elena Udrea vs. Principesa Margareta (Doamne, ce comparaţie!?)
      • 0 (8 voturi)    
        Monrhie nu republica (Marţi, 14 decembrie 2010, 14:19)

        moldovean [anonim] i-a raspuns lui domu

        Eu as vota pentru ca Romania sa redevina regat.
  • 0 (14 voturi)    
    Regalitatea si efectelor lor asupa galosilor (Marţi, 14 decembrie 2010, 9:41)

    Vasile Roaita [anonim]

    O persoana de drept privat, agreabila (cateodata) sa faci conversatie. Ii lace statutul de companion ? Sau de rege care da declaratii? Nu va 'ncredeti in greci si in darurile lor. La fel ati facut romani si in 1945, si in 1989, si in 200 si in 2004, si in 1888 si in 1907. Asa ati facut de vreo cateva sute de ani incoa'.Confundati eleganta studiata a unei discutii anuntate, pregatite si anticipate, cu necesitatea de a avea un astfel de om. Nu cred ca este ne util, nu ne conduce nicaieri si nici nu ne salveaza. Vom avea doar niste emisiuni mai frumoase si bani mai putini .Uaauuu Zana si Raduleasca intervieveaza cetateanca Margareta. Ha!Ha!Ha! mai sunt si eu p'aici. un prim ministru mic, mic, mic - cum ceau aia de la The Economist.
  • +2 (14 voturi)    
    Respect! (Marţi, 14 decembrie 2010, 9:41)

    Lucian [anonim]

    Respect , speranta si credinta!
  • +2 (6 voturi)    
    Oare e diplomatie sau hotie ? (Marţi, 14 decembrie 2010, 9:45)

    vlad christian [anonim]

    intr-un alt articol citim ca RAPPS cheltuia 676.000 RON pe 2009 pentru Palatul Elisabeta. Aici citim ca sint numai 2500 EUR/luna, adica 30.000 EUR/an, adica 130.000 RON ... Ori Principesa este deosebit de diplomata si atenta cu valorile transmise, ori astia de la RAPPS furau ca porcii ma frate !
    Cautati pe internet dupa 676.000 SGG
  • +4 (12 voturi)    
    Sincere salutari (Marţi, 14 decembrie 2010, 9:45)

    Luke R. [anonim]

    Le multumesc pentru constanta sinceritate si le urez mult succes in toate planurile!
    Toate cele bune !
  • +1 (11 voturi)    
    Principesa a pierdut ocazia de a fi fermectoare (Marţi, 14 decembrie 2010, 9:47)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Hotnews

    Bine ca ati dat definitia *sangelui albastru* .
    Poate afla si pricipesa si nu se mai chinuie sa caute cine stie pe unde.
  • -3 (17 voturi)    
    cine mai are nevoie de regi in sec. 21 ? (Marţi, 14 decembrie 2010, 10:00)

    unu [anonim]

    E usor sa vorbesti frumos cand statul iti asigura tot si stai intr-un palat (unde oare cine plateste intetinerea ?). Carol I a venit cu o valiza in mana , asta era toata averea lui. Dupa 2 generatii Mihai a plecat cu un tren. Carol II a fost singurul conducator spagar din istoria Romaniei. Printre altele prin afacerile vieroase a lasat armata romana fara dotare . Cand au plecat din tara au fost cei mai putrezi moral regi din Europa . La noi a fost un lucru unic : tatal si-a urmat fiul la tron. Cine sunteti de fapt "majestate" ? Credeti ca in secolul 21 mai avem nevoie de niste papusi ca simbol ? De ce a renuntat principele Radu la candidatura ? Nu cumva au inceput sa-l arda in buzunar banii primiti de la statul roman sa faca lobby ?
    • 0 (8 voturi)    
      Pentru unu (Marţi, 14 decembrie 2010, 10:46)

      cristian_77 [utilizator] i-a raspuns lui unu

      Ce te-au mai indobitocit comunistii... Aceleasi marote inoculate la acelasi tip de personaje in general grobiene si semidocte. Asa crezi tu ca regele Carol a venit cu o valiza, tu chiar crezi ca o familie regala in acele vremuri era comparabila cu, probabil, familia ta de 2 lei... si o valiza...
      • +3 (5 voturi)    
        pentru cristian_77 (Marţi, 14 decembrie 2010, 11:49)

        unu [anonim] i-a raspuns lui cristian_77

        Memoria ta si cunostintele tale de istorie de 2 lei a facut sa scrii ce ai scris mai sus. Mai documenteaza-te poate-ti schimbi parerea .Eu zic sa citesti si ceva prin cursurile de Istoria economiei nationale si sa vezi ca regele a inlocuit unul dintre cei mai reformatori conducatori din istorie. Regalitatea a facut in Romania ce n-au reusit turcii in sute de ani de preemtiune asupra marfurilor romanesti : a reusit pentru prima data ca balanta comerciala sa fie negativa.
        Cat despre valiza sa stii ca intr-adevar a avut doar una si a intrat fraudulos in tara pe la sarbi !
        • 0 (8 voturi)    
          eu zic sa studiezi si tu mai bine istoria (Marţi, 14 decembrie 2010, 12:14)

          Robert [anonim] i-a raspuns lui unu

          In primul rand, care sarbi in 1866, era Imperiul Habsburgic, ulterior Austro-Ungaria si a venit incognito pentru ca Prusia, de unde vine regele, era in razboi cu austriecii. Ce a reusit regalitatea in Romania, te intrebi? Ceea ce nu ar fi reusit Cuza in 100 de ani. Constitutia din 1866, independenta, Unirea din 1918, cea mai mare perioada de crestere economica, sociala si culturala a tarii din 1933 pina in 1938. Spui ca a plecat Mihai cu un tren din tara? De aia a trebuit sa lucreze ca pilot pe linii comerciale? Ai fi vrut sa coaguleze o miscare de rezistenta din afara? Cu cine? Sa infuenteze pe la cancelariile occidentale? Cand stai in umbra marelui URSS nu influentezi pe nimeni. Deci studiaza tu mai multa istorie.
          • +3 (7 voturi)    
            istorie (Marţi, 14 decembrie 2010, 13:45)

            unu [anonim] i-a raspuns lui Robert

            Serbia exista si atunci ca si Transilvania. Constitutia instaura monarhia de aia a trebuit scoasa in cateva luni. In afar acetui fapt scrie pe ea mare si frumos A.I. Cuza. Mai citeste si tu macar pe net , uite ceva interesant : http://ro.wikipedia.org/wiki/Alexandru_Ioan_Cuza

            Mihai a carat cat a putut din tara la plecare si a avut pensie de la statul roman ca si altii ... si are in contnuare si nu a platit niciodata CAS ca si fraierii ...
            • -1 (7 voturi)    
              nu stii ce vorbesti (Marţi, 14 decembrie 2010, 14:22)

              moldovean [anonim] i-a raspuns lui unu

              ia in serios sfaturile ce ti s-au dat.
              nu te mai crede destept.
        • -2 (2 voturi)    
          Reforma lui Luther (Marţi, 14 decembrie 2010, 17:06)

          A.I.Cuza [anonim] i-a raspuns lui unu

          Dupa F. Costiniu, raportat la unitatyea de timp si numarul de acte normative, chiar cel mai performant reformator al vietii romanilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Intretinerea (Miercuri, 15 decembrie 2010, 13:32)

      laura andresan [anonim] i-a raspuns lui unu

      Intretinerea o platesti tu din impozitele tale. Da' stii cat ma bucur? Ma bucur ca-ti pare rau - uite, mie nu-mi pare rau ca o parte din banii dati de mine la stat se duc pentru niste oameni care imi sunt superiori, decat sa se duca, de pilda, la o gradinita unde ar putea if crescut copilul tau. Eu as fi sincer supareat sa contribui la bunastarea urmasilor tai!
  • +5 (15 voturi)    
    Respect (Marţi, 14 decembrie 2010, 10:02)

    nelloti [anonim]

    Monarhia ne poate salva. Respect profund pentru Familia Regala .
    • -1 (3 voturi)    
      monarhia (Marţi, 14 decembrie 2010, 11:05)

      elena [anonim] i-a raspuns lui nelloti

      Ai dreptate. Poate am scapa si noi de romanii Franco.
  • +8 (18 voturi)    
    PENTRU TARA SI REGE (Marţi, 14 decembrie 2010, 10:06)

    DIT [anonim]

    Un interviu foarte bine lucrat. Intrebari decente, raspunsuri de bun simt. Si unele, si altele, folositoare noua, muritorilor de rand. Atat de folositoare, incat incep sa sper ca revenirea la Monarhia Constitutionala este posibila. Poate, la centenarul Romaniei Mari. Daca nu atunci, cu siguranta dupa ce toti cei nascuti, crescuti si educati in comunism vom fi trecut la cele vesnice. Traiasca Regele!
    • +2 (4 voturi)    
      DIT, stai linistit ca ei traiesc bine (Marţi, 14 decembrie 2010, 16:38)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui DIT

      aceasta asa zisa familie regala nu vine aici din patriotism, vine ia si sa plece de unde au venit
  • +6 (12 voturi)    
    Bravo (Marţi, 14 decembrie 2010, 10:12)

    frc [anonim]

    Interesant, bravo dle ziarist, ca ai convins-o sa vorbeasca. Traiasca monarhia. Margareta e buna de regina.
  • +7 (13 voturi)    
    Meritati o imagine mai buna (Marţi, 14 decembrie 2010, 10:27)

    sg [anonim]

    Ma adresez Altetei Sale, cat si Casei Regale , In general.
    Intr-adevar ne-ati lipsit peste 50 de ani. Acum, in 2010, multi nu cunosc istoria decat din cartile comuniste.
    Ar trebuie o campanie mai vasta pentru o imagine mai fidela a Casei Regale si a rolului pe care il poate juca in societatea de azi.
    Un rol decizional nu se poate castiga decat prin actiuni sociale mai viguroase. In noul proiect al Statului Social, Regele trebuie sa-si spuna si el cuvantul, pentru ca inca reprezinta o parte din romani cu orientare monarhista.
    Alteta, sunt multi dintre noi, cei anonimi, care va pot sprijini si ar fi fericiti sa redevenim o tara cu grad inalt de civilizatie !
  • +4 (8 voturi)    
    Monarhia salveaza Romania! (Marţi, 14 decembrie 2010, 10:42)

    Valentin [anonim]

    un bun simt care ar trebui sa serveasca drept exemplu multora. Felicitari pentru interviu!
  • 0 (6 voturi)    
    asta este! (Marţi, 14 decembrie 2010, 10:58)

    rep. [anonim]

    Sunt bucuros ca Romania este republica.
  • 0 (4 voturi)    
    Felicitari! (Marţi, 14 decembrie 2010, 11:28)

    Cornelia Predoiu [anonim]

    Alteta Voastra va doresc putere sa continuati activitatea de sustinere a cauzelor sociale si culturale de la fundatie si succes cu strangerea de fonduri si convingerea donatorilor!
  • +4 (8 voturi)    
    reverente meritate (Marţi, 14 decembrie 2010, 11:30)

    benicio [utilizator]

    Bunica din Ardeal imi canta Traiasca Regele cand eram mic, din Trei culori... nu stia nici macar un vers. Iar Desteapta-te Romane nu-i spunea nimic. Doua afirmatii fac pe deplin indreptatite reverente adanci fata de aceasta doamna, Alteta Sa:
    1. "Nu am regrete". Oare cati politicieni pot sa spuan asta cu mana pe inima? Este extraordinar sa ai un trecut fara regrete (tristeti avem toti).
    2. "Mi-as dori sa ne implicam mai mult in dezvoltarea rurala". Comunismul i-a pus pe tarani pe ultimul loc si din pacate aceasta paradigma s-a pastrat in prezent. Nici o reforma nu poate sa il evite pe taran, ma bucur ca Principesa constientizeaza asta. De la sat pleaca totul...
    Sunt foarte mandru cand vad continuitatea valorilor in interiorul Casei Regale de Romania.
    • +1 (3 voturi)    
      Cantece patriotice (Marţi, 14 decembrie 2010, 17:09)

      Gyorfi [anonim] i-a raspuns lui benicio

      Credeam ca iti cant Hai Ardeal Hai Ardeal si Treceti Batalioane romane Carpatii; asta cand nu iti canta oze sepi)
  • +1 (5 voturi)    
    Felicitari Hotnews! (Marţi, 14 decembrie 2010, 11:42)

    Jumanca [anonim]

    Felicitari pentru acest interviu atat de bine chibzuit. Intrebari, raspunsuri...toate sunt in armonie perfecta. As vrea ca Hotnews sa ia un interviu si cu Principele Nicolae, si cu Regele. Pentru ca am avea toate generatiile in viata ale Familiei Regale.

    Felicitari!

    J.
  • +1 (3 voturi)    
    Felicitari Regelui Mihai! (Marţi, 14 decembrie 2010, 11:58)

    Leonidas [anonim]

    Principesa are un frate vitreg pe numele impus de hitleristi Dieter Stanzeleit insa pe numele princiar de Nicolae-Vasile de Alba Iulia şi probabil urmaşul oficial al Regelui Mihai. Felicitari!
    • +1 (1 vot)    
      Halal Rege... (Miercuri, 15 decembrie 2010, 9:57)

      Ililie [utilizator] i-a raspuns lui Leonidas

      care fuge de raspunderea parinteasca, de frica femeilor ca Margareta si mama-sa.
  • -1 (3 voturi)    
    Alteta... (Marţi, 14 decembrie 2010, 12:03)

    Andrei [anonim]

    ...ma inclin.
  • +4 (4 voturi)    
    Cine are drept la tron? (Marţi, 14 decembrie 2010, 12:05)

    Ionel [anonim]

    Urimasii lui Cuza care a fost obligat sa abdice sau urmasii lui Mihai care deasemenea a fost obligat sa abdice.
    Cred ca urmasii lui Cuza care a fost ales de popor si nu impus de o mana de boieri care s-au opus masurilor dure dar corecte ale lui Cuza. Deasemenea urmasii lui Cuza au si dreptul primului.
  • +1 (3 voturi)    
    La multi ani cu santate ! (Marţi, 14 decembrie 2010, 12:42)

    ionelcoroiu [anonim]

    La multi ani fericiti ,cu santate si bucurii !
  • +3 (5 voturi)    
    ma asteotam sa se mobilizeze mai multi monarhisti (Marţi, 14 decembrie 2010, 12:44)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    pacat!

    Raman la parerea mea ca Principesa dezamageste.
  • +1 (3 voturi)    
    Monarhie DA! (Marţi, 14 decembrie 2010, 14:57)

    Geo79 [anonim]

    Sanatate, Success. Oricand as accepta intoarcerea la Monarhie. Sa speram ca o sa vedem asta sa scapam de politrucii nenorociti din ziua de azi.
  • +2 (4 voturi)    
    Monarhia &Co (Marţi, 14 decembrie 2010, 16:03)

    Nae [anonim]

    Sant depasiti....
  • +1 (3 voturi)    
    mai veniti-va in fire bre (Marţi, 14 decembrie 2010, 17:57)

    misu [anonim]

    mortu' de la groapa nu se mai intoarce (fara vreo aluzie la starea precara a "regelui") vad aici pe cate unii laudandu-se ca erau indobitociti de mici cu traiasca regele si imi pare tare rau pentru ei treziti-va suntem in alt secol nu mai exista monarhie nu mai exista casa regala rege si printese sunt niste simpli cetateni plini ce-i drept de privilegii absolut nemeritate lumea evolueza conceptele depasite sunt aruncate la lada de gunoi a istoriei nu mai intereseaza pe nimeni ce au de spus personajele astea de comedie
    • +1 (1 vot)    
      da bre catavencule (Marţi, 14 decembrie 2010, 20:44)

      bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui misu

      ia zi matale cum e progresu....
  • +2 (2 voturi)    
    discutabil (Miercuri, 15 decembrie 2010, 3:54)

    cristian [anonim]

    Din păcate Casa Regala s-a cam compromis prin încercarea de a-l împinge pe "principele" Dudă in prim planul politicii. Eșecul nu se datoreaza unui așa zis complot mediatic (cațeii lui Vîntu și Felix s-au străduit săracii din răsputeri) și cu atât mai puțin de lipsa de bani. A lipsit materialul. În anii 90 eu am votat PNȚCD si CDR dar mă îndoiesc că întoarcerea la regalitate ar fi o soluție. Poate doar pentru unii ca alde Hrebenciuc sau Năstase care și-ar vedea liniștiți de "treburi" sub înaltul patronaj al Majestătii Sale Radu I.
  • +1 (1 vot)    
    Cea mai aleasa consideratie (Miercuri, 15 decembrie 2010, 10:44)

    Fisher [anonim]

    ...pentru ASR Principesa Margareta. Mi-as dori ca aparitiile sale publice sa fie mai numeroase.
  • -1 (1 vot)    
    tacerea oamenilor (Miercuri, 15 decembrie 2010, 19:05)

    mary [anonim]

    Oamenii din tara asta au tacut cand au vazut ca un membru al familie regale isi permite sa se impauneze cu lucruri nefacute! O fost o liniste de mormant, tulburata de un singur comentariu corect si onest pe blogul lui Radu Duda!

    Cine mai poate sa crede in aceasta institutie, Casa Regala, dupa ceea ce a facut, perfect constient fiind, Radu...
  • +1 (1 vot)    
    Bravo Hotnews! (Joi, 16 decembrie 2010, 2:46)

    Lucian_Mares [utilizator]

    In sfarsit, un interview interesant, dupa gunoaie ca basescu, geoana, ponta si altii.
  • +1 (1 vot)    
    principesa Margareta (Joi, 16 decembrie 2010, 10:38)

    ionescu [anonim]

    Doamne ajuta ca romanii sa fie macar acum destepti si sa aleaga monarhia ca solutie
  • -1 (1 vot)    
    lipitori (Joi, 16 decembrie 2010, 19:20)

    Paleopterix [utilizator]

    Mama voastra de lipitori cu "sange albastru".. apareti ca ciupercile dupa ploaie cand simtiti ca e rost de trai pe seama prostilor care muncesc 12 ore pe zi ca au sange "normal". Marsh, era sa zic eu unde, cu monarhia voastra cu tot. Regele carol a castigat independenta??? Nu prostule, nu el, ci zecile de mii de amarati luati de acasa cu arcanul, care au murit ca mushtele. Regele carol a dus-o bine mersi, la caldurica, cu toata camarila lui.
  • -1 (1 vot)    
    Vai de noi cu asa printese (Joi, 16 decembrie 2010, 20:33)

    Maria [anonim]

    Printesa ei...dar nu a Romania...s-a terminat cu regatului!!!! nu mai promovati astefel de titluri care nu vor decat sa fure .....printesa cui?????
    Hai mai scutiti-ne cu familille voastre nobile...
    • 0 (0 voturi)    
      principesa margareta (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 17:25)

      MARIE [anonim] i-a raspuns lui Maria

      ai dreptate maria, chiar doar sa fure ! eu, sunt urmasa a doi voievozi romani, am palate, banci, cladiri istorice ale familiei mele.si nu ma tine statul in cladiri de protocol, papuse de vitrina din banii oamenilor.mai mult, aurul salvat de ai mei in 1940 este tinut de bastardul mihai si fata lui. habar nu are nimeni cat au mintit si ce mincinosi au fost invatati sa devina. psihologic, daca te gandesti, ce monstru a creat minciuna perpetua a imposturii sale de fiu bastard ce trebuia sa para autentic vlastar regal te sperii." de romania " - nu, de impostura, de minciuna, de excroc sadea! de fiu degenerat, oligofren,cred ca nici fi-sa nu e tocmai intreaga, dar e doar abila si cumplit de rea.satanista convinsa si fara iubire de popor. e in schimb recunoscuta de stapana a tuturor tiganilor vrajitori de mg neagra.asta e statutul ei nu printesa, ci stapana a magilor negri, o walkirie.
  • 0 (0 voturi)    
    principesa-margareta-a--trait (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 14:15)

    Marie [anonim]

    ce bine instruita este. Stie exact ce sa spuna.E o mare vrajitoare, e sefa tuturor vrajitorilor. I se zice de catre ei STAPANA. Sotul ei e kgb-ist, ea la fel, altfel nu primeau ok-ul intrarii in Romania de la Iliescu. Bastardul de tac-su e fiul reginei Maria, rusoaica cu istericale si schimbari bruste de dispozitie, dintr-o extrema in alta, sa te innebuneasca ca partener de viata.Frate-su e doar fiul celuilalt membru al casei regale si al Zizinei Lambrino. Fiecare din cei doi cu bastarzii lor. Un copil impreuna nu au reusit sa faca, omeneste, cinstit in fata lui Dumnezeu, doar pe apucate ca hotii si depravatii. Si asta cica e printesa de Romania, de KGB esti, zdreanta de spion unsa cu toate alifiile si vrajitoriile si din occident si din comsomolul sovietic al kgb-ului. Nu e nevoie de voi, nu reprezentati o reala alternativa, sunteti satanisti ca actualii politicieni, ati vrut doar marire si bani, asta e recuperarea voastra pt ca ati lipsit mult din tara, tu esti printesa cat cisma mea aruncata ca e... depasita! si tac-tu e fiul lui ala din garda personala, deci a unui romantic SPP-ist istoric. si era si ologofren, si nici un fecior nu a putut face, ca ironie a sortii, care stie ea ce stie si nu i-a dat impostorului fii. Singurul meu regret e pt doamna mama ta, care e regina si merita ceva mai bun ca sot decat un rege fals si impostor.Umilintele ei de mamica mi le imaginez,si imi pare nespus de rau ca a trecut prin ele. Cred ca merita mai mult decat una ca tine ce te folosesti de tigani si de magia lor neagra si de radiestezistul lui Iliescu, dea mutilatorul si de toti si de toate. Ce perfecta iti e informarea, fara gafe, dar la intrebarea privitor la aur, ai fost tendentioasa si nu ai dat explicatii despre ceva real suferit si ce compensatii cuvenite erau normale. Sa iti fie rusine, printesa impostoare, de la mine, printesa dupa mama si tata si inca de sange romanesc pur autentic.tu esti o cruda si o reptila, nu ai suflet si nici onoare.esti rea si perfida, manip
    • 0 (0 voturi)    
      of (Luni, 25 aprilie 2011, 15:04)

      Ioanaaa [utilizator] i-a raspuns lui Marie

      Cred ca de fapt aveti o frustrare personala, de sunteti condusa de atatea rautati si afirmatii false.
      Limbajul si exprimarea arata exact cine si cum sunteti.Nu meritati nicio lectia de istorie sau de atentionare ca ati incalcat bunul simt, cum s-a deranjat domnul Marius Mihai, dar 3 lucruri va spun:Regele nu este un "bastard", este fiul reginei Elena chiar, si regina Maria nu are legaturi din Rusia nicidecum.
      De unde nu-i...:)
      • 0 (0 voturi)    
        principesa-margareta-romaniei (Vineri, 6 mai 2011, 19:42)

        Marie [anonim] i-a raspuns lui Ioanaaa

        Un comentariu de la o neimplicata in situatie. Tot ce am spus este absolut real. Nu aveti nici un drept sa contestati dv ceea ce mie ei mi-au facut. Sunteti inoportuna si in nestiinta dv nedreapta fata de mine.Eu cunosc realitatea a tot ceea ce eu am afirmat. Dv. nu aveti cum sa o aveti. In afara de mine o mai cunosc initiati in esoterism si alti apartenenti ai nobilimii din Europa si Sua De ce ati intervenit? Timpul dv.,neimplicata il puteti petrece altfel constructiv pt fiintya dv. Stiti sa imi spuneti ceva despre cele 47 de tone de aur pur ascunse de Regele Mihai in 1940. Eu provin din familia celor ce l-au salvat cu buna credinta si l-au adus in Romania in 1940 pt a nu incapea pe mana ungurilor cu ocazia cedarii Ardealului de Nord. Stiti ce a suferit familia mea atunci? Arestari la domiciliu si refugii. Dar nu pentru ei, ci pentru tara. Stiti ce mie ei mi-au facut pt a nu se afla adevarul? Eu nu va doresc sa fiti tinta lor .Ia ganditi, ce ar fi dispusa o familie cu numele lor pt a-si salva onoarea de imensa dezonoare de a se sti ca ei au ascuns aurul acela, iar pe partea economica sa si piarda toate cele 47 de tone de aur pur. Cu cat e mai sus un nume pe scara sociala, cu atat se apara mai mult pt ca are ce pierde.De ce va implicati? Calculati valoarea si pricepeti.Si neaveita cum sunteti nu puneti problema lectiei de istorie dv. Stati in banca istoriei acolo unde familia dv se situeaza prin faptele ei patriotice pt tara si neam. Mie, dv., istoria si realitatea in care nu puteti dv patrunde nu mi-o puteti altera. Este a mea, mizeriile indurate de mine au fost ale mele, nu ale dv.Jenati-va si taceti.Altfel deveniti aliata unor marsavi, sau continuati daca sunteti astfel in elementul propriu. Insa pe mine sa nu ma deranjati, va puteti adula idolul marsav fara sa ma implicati. Nu ati fi unica. Foarte multi in fata puterii se inclina brusc. Si unii au fost si etichetati jenant. Se pare ca se molipsesc de... un servilism penibil. Le respect optiunea.
  • 0 (0 voturi)    
    principesa margareta (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 14:50)

    Marie [anonim]

    Uite ce e, eu sunt romanca si ma trag din voievozi romani si nu sunt de acord sa ai in titulaturatua "de Romania". Daca tii mortis sa fii printesa, ia-ti draguta o titulatura dupa stramosi, ai in Rusia ceva sanse si cam atat.Si nu uita Carol nu este bunicul tau, regele, nici nu trebuia sa fie rege, ci cel mult ofiter SPP-ist al vremurilor. Nu mai da acceptul ala pt analiza ADN ca stie el de ce nu accepta, ca sa nu se vada ca nu are ni mic cu Romania, ci cu SPP-ul vremilor trecute.Pacat ca nu se pot face analize in secret cu adn tatalui biologic al falsului rege Mihai, pe unde o mai fi ingropat el acum si din ce mai e in alte morminte. Sunt prea fini cei din SUA cu voi, la ce ati demonstrat ca sunteti capabili, o cam meritati, a, sa nu uitam, in sfarsit regele are si fiu, sper sa aplice legea care ii permite dreptul sau.de urmas, si gata cu cotoroantele si vrajitoarele, mergeti in Franta si fiti acolo STAPANELE vrajitorilor, voi acum, ce ati spune daca lumea ar sti ce faceti voi cu adevarat, sataniste, vrajitoare,manipulante, si stapane peste tiganii practicieni de mg ng. Numai aia va recunosc ca stapanire
    • 0 (0 voturi)    
      principesa margareta (Vineri, 28 ianuarie 2011, 1:33)

      Marius-Mihai [anonim] i-a raspuns lui Marie

      Sunt consternat de limbajul compet pe langa ratuiue si bun simt.
      Bunica mea (n.1928 - d. 1994) avea si ea o parere proasata despre Regele Mihai I deoarece era tanar si nu oprea la bariera, trecand cu masina desi uneori era semnalul rosu. Cu toate astea, niciodata nu a contestat dreptul de conducator, uns al Domnului si ales de popor al regelui.
      Referitor la Principesa Margareta, stimata domnisoara/ doamna Marie - am senzatia ca va lansati in niste comentarii care snut lipsite de inteligenta si denota mai degraba rautate si invidie.
      Va remintesc faptul ca Regina maria a Romaniei a fost cea care l-a secondat pe Bratianu cand se purtau tratativele cu Imperiul Britanic pentru acceptarea de catre marile puteri in 1918 a unirii cu Basarabia.
      Nu stiu ce cultura si stil de viata aveti dar ma tem ca suntei fan al tabloidelor. Probabil ca va place si filmul "Amadeus", mai ales pentru ca marele compozitor e redat acolo drept un fustangiu.
      In primul rand, Regina Maria era nepoata Reginei Victoria a Marii Britanii, aceasta din urma fiindu-i bunica. Nu cred ca e bine sa va luati de ramura ruseasca, caci nici acolo nu veti gasi ceva compromitator, poate in afara de barfe de palat alimentate de pizma servitoarelor... frustate din cine-stie-ce motive.
      Probabil ca nu stiti ca termenul de "vrajitoare" a fost consacrat de Marea inchizitie din Spania, care la ordinele Papei au executat mii de femei prin ardere pe rug... deoarece aveau eruditie si stiau ca un ceai de tei de bun la raceala si ca o foaie de varza pusa pe cap iti ia raceala cu mana.Ideea e ca toate femeile care aveau idei politice, cunostinte medicale sau pur si simplu erau invidiate din motive mercantile - erau denuntate, cam la felccum era pe vremea comunistilor la noi... cu Securitatea. Poate putin mai aprig... ca totusi le ardeau in pulic, chiar daca marturiseau legatura cu Satana.
      Stimata reprezentanta a sexului frumos: nu prea vorbesti deloc frumos si cred ca disolutia comunismului ti-a lezat sinapsele...
      • 0 (0 voturi)    
        printesa-margareta (Vineri, 6 mai 2011, 20:24)

        MARIE [anonim] i-a raspuns lui Marius-Mihai

        domnule, sa faci calculele. apoi sa imi raspunzi. cat valoreaza 47 de tone de aur pur, la puritate maxima 99, 998%. Adauga si argintul, vezi cate tone de aur de 14 k se pot obtine, imagineaza-ti ca ai angajat bijutieri si ca ei il prelucreaza. Inmulteste cu pretul gr de aur din Romania, cred acum 125 lei gramul. Transforma in euro.Spune-mi si mie cat iese.Gandeste-te ca sunt ai tai, ca risti sa ii pierzi, ca esti cine vrei tu,, ea, mama ei, tatal ei, alegi pe cine vrei, hai sa zicem tatal care a pierdut regatul si nu mai vrea sa piarda si aurul dosit si care astfel le-a ramas lor.Raspunde-mi ce ai fi dispus sa imi faci ca sa nu se stie, apoi ca sa ramai cu muntele de banet.Precis dupa o sa ma crezi si o sa ai si tu sinapsele functionale pe dimensiunea mea istorico-economica. Te invit sa imi raspunzi pe subiect.Nu am gresit de loc 47 tone aur pur. Eu stiu ca intr-un gr aur de 14 k, a paispea parte este aur, restul e argint+cupru.Cate grame de aur de 14 k se pot face din 47 tone de aur pur?Ce munte de bani rezulta de aici? Fa daca vrei un sondaj intre amici si intreaba-i ce ar fi dispusi sa pt a nu-i pierde si pt a nu fi dezonorati de acest fapt.O sa ma rog la Dumnezeu sa iti consacre sinapsele sa nu innebunesti cand afli suma totala.Si apoi poate ma si curtezi, tot ai cazut in desuetudine prin specificari cu conotatii sexuale inafara contextului.Poate o sa ma gasesti irezistibila cocotata pe un munte de aur, o sa imi adori sinapsele lezate, chiar o sa te indragosteti de ele, o sa le consideri adorabile, o sa le visezi noaptea impreuna cu muntele de aur.....succes!
        • 0 (0 voturi)    
          Aurul si ardelenii (Vineri, 11 mai 2012, 12:27)

          Branko [anonim] i-a raspuns lui MARIE

          Pentru MARIE,
          Daca stiti ceva, sau aveti ceva de povestit, va rog sa lasati o marturie, se pot gasi ziaristi cu zecile sa preia si sa publice orice poveste legata de subiectul aurului ... daca ar avea un sambure de adevar ...
  • 0 (0 voturi)    
    Pt necunoscatori (Marţi, 15 mai 2012, 15:54)

    Cristian [anonim]

    In primul rand salu cu respect Familia si Casa Regala.
    Pt cei ce nu cunsoc ar fi mai bine sa nu-si dea cu parerea despre Monarhia Romaneasca , iar pt cei ce cunosc ...Stima
    Care dintre asa zisii patrioti care au tot comentat pe aici ar fi abdicat pt a salva vietile a 1000 de tineri studenti romani arestati fara motiv de gloata comunista , asa cum a facuto Majestatea Sa Regele Mihai.?
    Nimeni..si va spun si de ce!? pt ca suntem un popor de lasi, mincinosi si nelegiuiti.
    Plus de asta Romania a avut una dintre cele mai bune pozitii in viata politica si economica pe vreamea Monarhiei inceputa foarte sanatos de Carol I .
    Bine ca vedeti aschia din ochiul celuilalt si nu vedeti barna care v-au lasato comunistii in ochi.
    De ce nu aveti curajul sa inlaturati politicenii actuali de la putere ? nu vedeti ca suntem condusi de aceeasi gloata de comunisti dar in al stil?
    vreti sa traiti vesnic cu aceeasi carte de istorie plina de minciuni si neadevaruri care v-au fost insuflate timp de peste 67 de ani?
    este alegerea voastra dragi compatrioti, dar documentativa din politica externa unde exista Monarhie sa vedeti marea diferenta dintre statul roman de acum si aceste puteri monarhice.
    Ganditi si faceti ce trebuie facut!
    Haideti sa aducem Monarhia din nou in tara noastra frumoasa Romania
  • 0 (0 voturi)    
    ikaonid@yahoo.com (Sâmbătă, 8 septembrie 2012, 14:24)

    DINO ACI [anonim]

    ALTETA PRINCIPESA MARGARETA
    Am lacrimi in ochi ori de cite ori vad familia regala a Romaniei . Va respect si va admir. TRAIASCA REGELE MIHAI I!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version