VIDEO Traian Basescu: Statul nu are resurse sa se ingrijeasca de fiecare cetatean

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 10 decembrie 2010, 12:24 Actualitate | Esenţial


Traian Basescu
Foto: Agerpres
Statul si Guvernul nu pot fi responsabili pentru fiecare cetatean deoarece nu au resursele necesare, a afirmat vineri presedintele Traian Basescu, citat de Agerpres. "Statul nu mai are resursele comunismului", a declarat seful statului, care a facut un apel la responsabilitatea cetatenilor fata de ei insisi, fata de familiile lor si fata de comunitatile lor in care traiesc.

"Se incearca acreditarea ideii ca statul, guvernul, este responsabil pentru fiecare cetatean. Nu-i adevarat. (...) Statul nu mai are resursele comunismului", a spus Basescu.

"Pe vremea comunismului toate pamanturile erau ale statului, toate veniturile veneau la stat si atunci statul isi asuma responsabilitatea pentru fiecare cetatean. Acum, terenurile nu mai sunt la stat. 70% din economia romaneasca este in sectorul privat. Cine vrea comunism nu poate fi partenerul nostru politic, care reprezentam o miscare de centru-dreapta hotarata sa puna in valoare omul si nu statul. Va trebui sa continuam sa explicam oamenilor ca niciodata statul nu va reusi sa se ingrijeasca de fiecare cetatean", a afirmat seful statului.

Presedintele a facut un apel la responsabilitatea cetatenilor fata de ei insisi, fata de familiile lor si fata de comunitatile lor in care traiesc, dar si la valorile crestin-democrate, justitie sociala, solidaritate, familie, angajare civica, respect fata de drepturile si libertatile omului.


Citeste mai multe despre   


















7069 vizualizari

  • +19 (41 voturi)    
    hai sa va explic eu (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:32)

    DlGoe [anonim]

    Hai sa va explic eu de ce nu are resurse statul. Asa..ca simplu cetatean !

    Fiindca mafiotii au pus laba pe toate resursele statului, zacaminte, industrie, finante.
    Fiindca tot ce a insemnat afacere buna , acum umfla buzunarele mogulilor finaciari interni si internationali.

    Fiindca Romanul nu are protectie cand benzina s-a facut 5 RONI .

    Fiindca toate afacerile bune au fost cedate si urmeaza sa mai fie cedate de cei ce se dau aparatori ai statului, datr care in fond trebuiesc JUDECATI PENTRU TRADARE !
    • -6 (28 voturi)    
      E CLAR: Basescu nu stie sa comunice! (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:42)

      Zak [anonim] i-a raspuns lui DlGoe

      A vrut probabil sa spuna altceva dar a fost prea complicat ce i-au scris consilierii si a spus ce a inteles el..

      a vrut sa spuna ca statul nu-si mai permite sa finanteze "toate alea" pentru cetateni...cred ca asta i-au scris consilierii ...dar el a inteles ca statul "nu mai are bani pentru toti cetatenii"....ceea ce este cu totul altceva!

      Sunteti slab domnule Traian Basescu..iar tara sufera din incompetenta dumitale...UNDE SUNT OAMENII CAPABILI DIN TARA? DE CE STAU PE TUSA?
      • +13 (21 voturi)    
        unde sunt.. (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:03)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Zak

        pai majoritatea nu mai sunt in tara, iar cei care nu au plecat inca nu vor sa-si piarda vremea guvernand peste o majoritate de asistati sociali.
        • 0 (26 voturi)    
          fonduri (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:26)

          pericle [anonim] i-a raspuns lui pehash

          Statul asista doar pe Elena Udrea sa faca hale de sport, care pentru aceste vremuri nu produc locuri de munca, nu produc bani de pensii, produc doar spagi cu care PDL-ul va castiga alegerile din 2010
        • +5 (21 voturi)    
          ...de lenesi si de hoti. (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:29)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Cred ca mai intai ar trebui sa evoluam noi, fiecare..sa devenim mai buni d.t.p.d.v. In felul asta societatea romaneasca va incepe sa se ridice usor ,usor.
          Nu poti sa ceri din partea puterii responsabilitate, competenta si corectitudine cand la baza societatii se afla lenesul si hotul.
          E o tampenie sa te astepti la asa ceva.
          • +3 (11 voturi)    
            Cine nu este in stare (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:49)

            Constantin [anonim] i-a raspuns lui bgd

            sa-i puna la treaba pe lenesi si hoti nu are ce cauta in guvern. Pai daca-i elimini pe astia cu cine vrei sa faci treaba in Romania?
            Schimbarea de mentalitate trebuie facuta la varf si nu la baza: treaba buna poti sa faci si cu lenesii si hotii daca-i motivezi corespunzator.
            • +6 (16 voturi)    
              din putul gandirii... (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:14)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

              "Schimbarea de mentalitate trebuie facuta la varf si nu la baza". wow!
              Permite-mi sa-ti aduc aminte ca in Romania 'varful' se ridica de la 'baza' printr-un proces numit 'alegeri democratice'...
              Cat timp majoritatea e inculta si traieste din cersetorie/pomana/subventii eterne, aceasta majoritate va alege conducatorii pe care ii merita.
              • +1 (11 voturi)    
                Constantin a pus altfel problema (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:32)

                dedeiu [anonim] i-a raspuns lui pehash

                Sa-l dam jos pe Basescu, asta fiind obsesia nationala. Cum bine spun bgd si pehash, hai sa schimbam baza ca sa avem de unde ALEGE un presedinte mai bun si un guvern competent.
                • 0 (6 voturi)    
                  Baza asta e formata in 2000 de ani (Vineri, 10 decembrie 2010, 18:58)

                  Constantin [anonim] i-a raspuns lui dedeiu

                  Cum crezi cu ca se poate schimba baza? In schimb varful e format de numai 20 de ani. Nu vedeti ca judecati dea-ndoaselea? Cel mai destept ar trebui sa cedeze si sa-si modifice mentalitatea conform bazei.

                  Spre exemplu Iliescu a gasit metoda sa-i puna pe lenesi la treaba: i-a lasat pe hoti sa-i fure. Acum ca-l injura toti lenesii asta-i alta problema.
                  • +3 (5 voturi)    
                    trist (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 4:42)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

                    baiete, ti se intorc bunicii in mormant. tu crezi ca in perioada interbelica romania era granarul europei si bucurestiul micul paris pentru ca jumatate din tara traia din asistenta sociala, frecand menta toata ziua? crezi ca taranii la 1900 s-au rasculat pt ca nu le ajungea indemnizatia de crestere a copilului sa cumpere lapte praf si pampersi?
                    de 2000 de ani? crezi ca armatele lui decebal au primit pensii speciale dupa razboi?

                    acum ai scos un nou porumbel.. "Cel mai destept ar trebui sa cedeze si sa-si modifice mentalitatea conform bazei" adica elitele ar trebui sa devina mediocritati? tu esti ruda cu geoana?
                    • +4 (4 voturi)    
                      interbelic (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 14:54)

                      curios [anonim] i-a raspuns lui pehash

                      aveam exploatatii agricole, nu10 milioane de proprietari de cate 1-3 pogoane!! interbelic erau 500 de comunisti nu un partid de 40%! interbelic eram departe de Germania si stiam ca trebuie sa FACEM mai mult, nu ca acum cand CEREM mai mult! interbelic aveam partidul Bratienilor nu partidul unui epigon de al lui Tattarascu ! interbelic un absolvent de liceu stia carte, nu era analfabet cu diploma, ifose si pretentii! interbelic eram "cordonul sanitar" antibolsevic, acum ii suportam discursurile lui Iliescu. Interbelic aveam ziaristi,......
              • +1 (1 vot)    
                Eu n-asvorbi cu atita lejeritate (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 18:16)

                Sile [anonim] i-a raspuns lui pehash

                Despre majoritate. Majoritatea de 60% din electorat nu a participat la alegerile pentru desemnarea actualului parlament( basca da asta dupa o lege in totala contradictie cu ce au votat oamenii la referendum).Daca as fi jurnalist as face o comparatie cu celelalte state U E. Si de altfel nu am incredere in profesionismul cu care sunt facute si interpretate sondajele sociologice. O zi buna!
            • 0 (0 voturi)    
              Oare? (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 11:34)

              adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

              Exista, la nivelul cel mai de jos, "boschetari" in toate tarile. Toate statele sunt de vina ca nu ii motiveaza corespunzator? Si poti urca putin mai sus de boschetari. Si vei vedea ca oamenii sunt diferiti. Unii mai lenesi si altii mai harnici. Normal ca sa aiba un nivel de trai diferit ,nu?
        • +1 (1 vot)    
          perfect ! (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 10:25)

          D [anonim] i-a raspuns lui pehash

          nici eu nu ma simt raspunzator pentru datoriile contractate de stat-nu m-a intrebat nimeni daca vreau bani de la f.m.i-asa ca sa le plateasca cei ce au luat bani imprumut ,recte :guvernantii si dl.prezidente (care inteleg ca le negociaza) ;stiind cum mi-e plapuma ,eu nu mi-am permis sa iau nici macar un leu imprumut de la vreo banca ,iar acum trebuie sa platesc niste imprumuturi de pe urma carora nu vad nimic ,decat noi si noi forme de a lua bucata (amarata)de paine de la gura copiilor ,a mamelor ,a pensionarilor-a tuturor celor ce au venituri "la vedere",chiar daca sunt mici?scoateti banii ,javrelor,ca nu se vede sa fi facut ceva cu ei !
      • +9 (11 voturi)    
        comunicarea (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:48)

        marghiloman [anonim] i-a raspuns lui Zak

        sunt de acord ca a fost o greseala de comunicare.
        base are dreptate, nu'i treaba stautului sa se ingrijeasca de fiecare cetatzean, in parte.
        treaba statului este sa se ingrijeasca de toti cetatenii, de interesul general al poporului.
        cetatzeanul trebuie sa se ingrijeaca, individulal, de binele sau personal.
        statul trebuie sa asigure pacea, apararea tzarii, drepturile fundamentale si libertatile individuale, obligatii care decurg din constitutie.
        bunastarea, este o problema in grija fiecaruia.
        nici comunistii nu dadeau ajutoare sociale cum se cer si se dau azi.
        mana intinsa e o rusine in tarile civilizate.
        si'l vous plait, monsieur....
        bub
    • 0 (14 voturi)    
      contracte cu statul (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:07)

      Tia.Dalma [utilizator] i-a raspuns lui DlGoe

      ai uitat de contractele cu statul, amice, asta e noua metoda portocalie de jefuire a resurselor statului, din cauza asta nu mai sunt bani pt omul de rand, pt ca de ex in romania 1 km de autostrada e de 5 ori mai scump ca in orice tara din europa, ca sa dau numai un exemplu...
      • +2 (10 voturi)    
        si vechea metoda (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:44)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Tia.Dalma

        adica aia a peneldesereului care e ? Varsarea banilor de la buget direct in conturile lui mos costache, voiciorescu, vintu, bombonel? Si cu banii aia se arunca si la sobolanii rosii din kiseleff 10, la subsol, desigur, citeva frimituri.
        Numele de margarina nu tine de foame.
        • +4 (10 voturi)    
          Bine spus. (Vineri, 10 decembrie 2010, 18:48)

          Lilia73 [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Foarte precis sintetizat! Este adevarat, nu exista partid curat in tara asta. Parerea mea e ca lumea e usor de manipulat la noi, de la politistii care au demonstrat scandalos pana la mamicile care ies cu bebelusii in frig sa scandeze si sa tipe langa ei cat de mult le pasa lor de drepturile copiilor, care culmea, nu sunt lasati sa doarma acasa linistiti in patuturi. . Insa cred in sinceritatea acestor 2 politicieni alesi: Basescu si Boc, lacunele fiind evident produse ale subalternilor care-si vad de propriile interese.
    • +6 (8 voturi)    
      resurse (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:57)

      ioan [anonim] i-a raspuns lui DlGoe

      Nici cetatenii nu mai au resurse sa alimenteze un stat mafiot!
    • +4 (6 voturi)    
      cred ca nu ati prins sensul declaratiei (Vineri, 10 decembrie 2010, 19:40)

      mucenic [utilizator] i-a raspuns lui DlGoe

      "Statul ..nu mai este responsabil pentru orice cetatean" este crezul politic al unui stat capitalist, unde toti pun umarul la producerea bogatiei tarii. Asa este corect din punct de vedere economic. In acest cadru nimeni nu mai poate fura. Asta in contrast cu ce-si doresc comunistii care vor statul sa fie motorul societatii, ei sa conduca acest motor si sa aibe astfel prilej sa jefuiasca populatia precum au facut-o in trecut. Dl. Basescu incearca sa privatizeze intreaga economie sa nu-i mai lase pe comunisti, oportunisti si hoti de drumul mare sa jefuiasca tara. Nimic din ce a facut el nu demonstreaza ca el a actionat ca Iliescu, Nastase, Tariceanu. Acuzatiile impotriva lui fara dovezi sant vorbe goale. Ca in trecerea dela comunism la capitalism populatia va suferi este de asteptat. Scandalul il fac aceia care nu mai pot jefui, nu poporul jefuit.
    • -5 (9 voturi)    
      alungati-i pe portocalii! (Vineri, 10 decembrie 2010, 22:33)

      portOCALIU=HOT [anonim] i-a raspuns lui DlGoe

      Statul roman nu are resursedecat pentru clanul besescu adica portocaliii si clientele lor care pute de bogatie si rade din spatele zidurilor vilelor de lux de noi... Dac ati sti cum isi rade udrea si ritzi de acest popor!.... ati lua furci si tiopoare si le-ati pune in piata . Popor roman, trezeste-te si doboara-ti barbarii de tirani pentru ca de prea mult itmp te suge...
  • +24 (34 voturi)    
    da? (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:32)

    alex [anonim]

    "Se incearca acreditarea ideii ca statul, guvernul, este responsabil pentru fiecare cetatean. Nu-i adevarat. "

    Aceasta afirmatie este o prostie monumentala.

    Statul este responsabil pentru fiecare cetatean pentru ca statul exista pentru cetatean. Pentru fiecare din ei. Fara a fi responsabil pentru cetateni statul isi pierde ratiunea de a exista.
    • +17 (19 voturi)    
      gresit! (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:18)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui alex

      nu chiar pentru "fiecare".

      asa cum spunea foarte bine george orwel in "1984", UNII sunt mai egali decat altii! Asa ca statul postdecembrist nu este responsabil pentru TOTI cetatenii care platesc taxe, dar pentu unii dintre ei, "baietii destepti", este o mama extrem de grijulie si generoasa!!!
      • +3 (5 voturi)    
        cred ca era ferma animalelor... (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:14)

        me [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

        sau o fi spus in ambele carti (care din pacate devin din ce in ce mai putin fictiune si din ce in ce mai mult realitate) as indrazni sa adaug la aceasta lista si brave new world a lui huxley
        • 0 (0 voturi)    
          da, scuze! (Luni, 13 decembrie 2010, 10:53)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui me

          era vorba de Animal Farm

          iar prin comparatie cu 1984, sau cu realitatea, Brave New Word pare optimista, este descrisa acolo o societate aproape idilica ...
      • +5 (5 voturi)    
        rectificare! (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:45)

        eghi [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

        citatul este este din "Ferma Animalelor" al aceluiasi autor si are urmatoarea forma :
        toti suntem egali , dar unii sunt mai egali decat altii !

        O seara buna !
    • +7 (7 voturi)    
      citeste constitutia (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:23)

      dan [anonim] i-a raspuns lui alex

      Citeste constitutia si vei vedea ca ai dreptate :d
      Este articol in constitutie cate iti da dreptate
    • +6 (16 voturi)    
      Aoooaaaleuuuu!!! (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:26)

      Zak [anonim] i-a raspuns lui alex

      A luat-o razna Basescu... pai statul are bani doar pentru cine???? pentru membrii PD-L?!

      Bai Voinescu, Preda, & Co... bai fratilor mai educati-l pe marinar ca e aerian total..nici macar regulile de baza a coeziunii sociale in forma de stat national nu o cunoaste!
    • +6 (12 voturi)    
      depinde de context (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:42)

      machiavelli [anonim] i-a raspuns lui alex

      sunt de acord cu afirmatia ca Statul nu este responsabil ptr fiecare cetatean in masura in care aceasta afirmatie se traduce prin " Statul nu este responsabil sa asigure fiecarui cetatean un venit minim garantat, indiferent daca el nu munceste"
      • +5 (11 voturi)    
        ok (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:13)

        alex [anonim] i-a raspuns lui machiavelli

        Hai sa luam niste propozitii si sa ma corectezi tu unde gresesc:

        - Statul este o forma de organizare sociala
        - Orice forma de organizare sociala este creata pentru a satisface mai bine nevoile membrilor sai

        Deci statul exista pentru a satisface mai bine nevoile membrilor sai. Evident ca unora le satisface nevoile mai putin si altora mai mult, dar ideea e ca tuturor le satisface nevoile mai bine decat poate individul sa realizeze de unul singur.

        Statul e responsabil pentru fiecare cetatean sa ii asigure o satisfacere a nevoilor superioara fata de ceea ce poate realiza individul de unul singur.

        Si atunci de unde vine afirmatia lui Basescu? Eu nu ma astept sa ne tina statul de urechi si sa ne dirijeze prin viata, dar statul e responsabil pentru fiecare cetatean. E responsabil macar pentru nevoile de baza (mancare, ingrijire medicala, securitate personala).

        Daca nici la nivel declarativ statul nu accepta acest lucru, statul este caduc si nu are nici un motiv sa existe- si ne intoarcem cu totii in pestera.
        • +4 (6 voturi)    
          lol (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:19)

          me [anonim] i-a raspuns lui alex

          "nevoile de baza (mancare, ingrijire medicala, securitate personala)"
          sa o luam pe puncte
          mancare: pai a scazut veniturile la bugetari, a crescut tvau si multe preturi in general
          ingrijire medicala - a scazut (pentru al 2-lea an concedcutiv) banii alocati pentru sanatate, cu mult. aici se mai adauga si plecarea medicilor pe capete
          securitate personala - cred ca stim cu totii cat de cat de cinstita e justitia si cat de bine pregatita si dotata e politia (evident si foarte cinstitia)
        • 0 (0 voturi)    
          lipseste o fraza (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 15:05)

          bula [anonim] i-a raspuns lui alex

          din ipoteza ta: totul sa se faca printr-un buget ce pica din cer si la care nimeni nu vrea sa contribuie. Sa ni se dea, dar nu cumva sa ni se ceara!
    • +4 (8 voturi)    
      Statul ar trebui sa fie responsabil (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:42)

      Comentator [anonim] i-a raspuns lui alex

      Daca statul nu isi asuma responsabilitatea pentru cetatenii tarii, se rupe si relatia inversa a responsabilitatii cetatenilor fata de stat. Astazi, eu , cetatean, sunt indignat cand vad toate abuzurile aparatului de stat, proasta gestionare a resurselor atat cat exista, marimea uriasa a aparatului de stat si calitatea proasta a serviciilor statului fata de mine. Doresc sa vad legi impotriva functionarilor statului care nu lucreaza corect pentru cetateanul care plateste pentru servicii proaste.Nu exista mecanisme functionale care sa-l apere pe cetatean de abuzurile si dispretul statului!
    • +2 (6 voturi)    
      Homeless (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:53)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui alex

      Sunt curios cum functioneza in vest relatia stat - cetatean somer , fara locuinta .
      • +1 (3 voturi)    
        vestul (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:52)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Gamma

        Unele state pierd incet-incet contactul cu ideea de contract social intre stat si cetatean. In multe tari dezvoltate datorita problemelor economice (si in special datorita indatorarii exagerate) statul devine o entitate politieneasca ce isi abuzeaza propriii cetateni.

        Relatia stat-cetatean somer este simpla dupa cum am spus mai sus: statul trebuie sa asigure mancare, ingrijire medicala si securitate personala (incluzand un adapost deasupra capului) pentru orice cetatean al sau.

        Cred ca unele state iau in considerare si faptul ca somerii refuza sa munceasca si atunci refuza sa asigure aceste servicii minime- ceea ce mi se pare corect.
        • +1 (1 vot)    
          ia intreaba diaspora (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 15:08)

          bula [anonim] i-a raspuns lui alex

          din USA si UK daca statul asigura mancare, ingrijire medicala (si cata ingrijire), acoperis desupra capului????? sau expresia de homeless e in limba swahili???
    • 0 (0 voturi)    
      definim responsabiltatea? (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 15:03)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui alex

      eu o sa fac o lista si tu sa-mi indici in care stat civilizat (UE+USA+CANADA+JAPONIA) regasesti aceste OBLIGATII ALE STATULUI: 1. sa asigure fiecaruia un loc de munca (conform preferintelor? 2. venit minim garantat peste pragul saraciei?3. locuinta cf. cu standardele medii ?4. concediu post-maternal de doi ani platit peste media salariului? 5. asistenta medicala GRATUITA indiferent de boala, indiferent de durata de spitalizare 6. medicamente compensate 90% chiar si pentru boli "scumpe" 7. educatie gratuita la 12 clase 8. indemnizatie de somaj de 6 luni dupa absolvirea scolii 9. 25% pensii de invaliditatea false 10. 24% ajutoare sociale FALSE 11. 50% concedii medicale FALSE ... mai pot continua. Cauta o singura tzara in care se indeplinesc macar doua din "responsabilitatile" de mai sus. Daca nu gasesti, atunci JOS PALARIA pt. curajul pe care l-a avut Basescu sa spuna ce a spus.
  • +20 (22 voturi)    
    statul (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:32)

    tae [anonim]

    atunci de ce ne percepeti taxe si impozite?!?
    • -1 (5 voturi)    
      pentru civilizatie (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:35)

      akanom [utilizator] i-a raspuns lui tae

      Taxele si impozitele cumpara civilizatie.

      Drumurile, parcurile, politia, pompierii, toate astea sunt facute din taxe si impozite. Daca nu vrei sa platesti taxe si impozite, esti liber oricand sa te duci in stepa, sa traiesti cu cortul, si sa te aperi singur, si sa-ti stingi singur casa, cam ca-n vestul salbatic.

      Taxele si impozitele nu sunt facute pentru a da de pomana mancare si case "cetatenilor". Suntem un popor de pomanagii, iar mie personal pomenile astea nesfarsite imi fac scarba si greata.
      • +2 (4 voturi)    
        aha... (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:25)

        me [anonim] i-a raspuns lui akanom

        care drumuri? care parcuri?
        politia e dotata ca in evu mediu. pompierii au aceleasi masini de pe vremea lui ceasca.
        la sanatate s-a scazut vu creo 60% bugetul in 2 ani...
        ce face statul cu banii? banii trebuie sa se intoarca la cetatean (nu ca ajutoare) ci ca servicii, infrastructura etc, ori asta in romania nu prea se intampla (decat cu amanari mai, facute prost si la suprar\pret)
  • +13 (17 voturi)    
    zi-le Loredana (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:33)

    Dan [anonim]

    Si-a descoperit omul latura crestina, dupa ce pana acum cativa ani era socialist! Aferim...
  • +13 (17 voturi)    
    Las' ca are resurse pentru Udrea Berceanu Videanu (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:37)

    Anonim [anonim]

    :)
  • +15 (19 voturi)    
    da? (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:38)

    me [anonim]

    "Statul nu are resurse sa se ingrijeasca de fiecare cetatean" - nici cetatenii nu au resurse sa sustina furturile statului si datoriile externe facute de incompetenta lor. hai sa nu mai platim datorii la stat!
  • +13 (17 voturi)    
    statu? (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:39)

    mircea [anonim]

    statul trebuie sa aiba grija numai de el si de familia lui.
  • +15 (17 voturi)    
    responsabilitate (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:41)

    stef [anonim]

    Statul are o responsabilitate pentru cetatean, chiar daca nu in sensul pe care il avea in comunismul romanesc. Putem sa amintim comunismul stalinist, care nu numai ca nu avea grija de cetatean, dar il mai si omora.
    Responsabilitatea statului fata de cetatean in societatea democratica este de a crea cadrul social in care cetateanul sa si poata folosi drepturile si sa isi poata respecta obligatiile, fara constrangeri. Sunt elemente prevazute in carta drepturilor omului. Aici mai are statul nostru de lucrat.
    • -3 (3 voturi)    
      faci o confuzie: (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:23)

      ela [anonim] i-a raspuns lui stef

      Nu faci diferenta dintre responsabilitate si resurse.Citeste textul inainte de a-ti da cu parrea!
  • 0 (18 voturi)    
    Combinand asta cu un articol precedent (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:41)

    papaleasca [utilizator]

    59% din romani asteapta ca statul sa munceasca pentru ei.Democratia implica si raspunderi.
  • +13 (19 voturi)    
    lol (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:43)

    Marcel Ionita [utilizator]

    bine in schimb ca se gasesc resurse pentru Videanu, Berceanu, Blaga, Udrea, ginerele lu Blaga, Placinta, Syda lu' EBa si lista poate continua.

    Base, vezi ca ti-o furi. O dai cotita cand vine vorba de Rizi si acum ca statu nu mai are resurse pentru fiecare cetatean. Pai normal ca nu are pentru fiecare, are numai pentru cine trebuie.

    Nu cred ca a picat tocmai bine afirmatia asta.Ar trebui sa mai restructurezi putin PR-ul ca pe semne nu se muncesc prea mult.
    • +2 (2 voturi)    
      util izatorule (Vineri, 10 decembrie 2010, 23:22)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Marcel Ionita

      tzi'ai tras singur o droaie de plusuri.
      poti sa'mi zici cat de rau o duc, ilici, bombonel, hrebenciuc, joana, ponta, dragnea, negoitza, voiculescu, patriciu, vintu, orban, fistichiu, dna. auto vasile, lavinia, guse...aaaaa ?!
      are eba leafa mai mare decat madam ponta sau madam antonescu, acolo, la bruksal ?
      sau decat jiji sau tribunu nebunu ?
      bietii de voi, niste amarati, niste saraciti pentru binele popo'ului.
      si'au dat pesedeii si camasa dupa ei pentru grija saracilor.
      a se scuti, marcelino. vrajeala cu sarac si curat nu mai merge. ilici s'a autodenuntat.
      vedetzi-va-ti barna din ochii vostrii inainte sa aratati paiul din ochii altora.
      jack kennedy, un mare social democrat, unul adevarat, si mare presedinte al unei tari mari, zicea: vezi ce poti face tu pentru tara, inainte sa ceri dela tara.
      anii multi de guvernare pesedista a transformat populatia saracita de comunisti, intr'o masa de maini intinse.
      politica pesede a fost intodeauna, va dam, dar votati cu noi. marele tatuc ilici, cel care a dat pamant taranilor. din pamantul lui tac'so si'al satrei lui.
      hai, la plimbare.
      era sa zic, la furat, cum e vorba. dar nu cred ca mai e nevoie de indemn, pentru rosii.
  • +8 (14 voturi)    
    perfect (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:44)

    DAN [anonim]

    daca statu nu poate avea grija de fiecare cetatean.. atunci nici eu ca cetatean nu vreau sa intretin statu.
    oricum pe linga toate contributiile platite la stat imi mai cumpar singur sanatatea..pensia si dreptul(a se citi spaga) de a face ceva in tara asta..
    asa ca domnule presedinte al tuturor romanilor.. vreau sa am posibilitatea de a plati doar ce folosesc.
  • +10 (12 voturi)    
    Responsabilitati! (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:45)

    Mitica [anonim]

    Fiecare cetatean trebuie sa contribuie pentru bunastarea statului platind tot feluri de biruri, dar statul (prin reprezentantii sai alesi si numiti de alesi) ca pe timpuri face numai ce vrea el (tot prin reprezentanti). Poate o data vom alege si oameni care vor fi constienti ca sunt in slujba cetateanului care il plateste.
  • +11 (13 voturi)    
    deja bate campii (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:45)

    andi [anonim]

    l-am votat pe Base, stiu ca e un om politic consecvent (in masura posibilitatilor din Ro), insa datorita temei reformei incepe sa bata campii! Pai daca statul nu poate sa aiba grija de cetatenii sai, de ce mai exista? Adicatelea numai noi sa dam statului, iar statul sa nu ne dea nimic inapoi? Sa existe protectie sociala adecvata, pentru cei ce au cu adevarat nevoie, nu cum aud acum, taie putinii bani dati pina si celor cu handicapuri severe (a fost un caz recent)! Nici chiar asa. Sunt multi amariti, e adevarat, cei ce trebuie ajutati, sa primeasca ajutor. Copii, mame, batrani, cei cu handicapuri, toti acestia au nevoie de ajutor!
  • +10 (14 voturi)    
    bleah (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:46)

    The Saker [utilizator]

    ce naiv am fost ca te-am votat...ca sa il citez pe Cioran:
    "Câţi imbecili şi nebuni am putut să admir! Când mă gândesc la trecutul meu, mă copleşeşte ruşinea"
    • -1 (15 voturi)    
      trecutul tau iti apartine (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:11)

      tamara [anonim] i-a raspuns lui The Saker

      ceva ma face sa cred ca nu l-ai votat niciodata pe base. daca totusi regreti atunci consoleaza-te gandindu-te la cine ar fi fost acum in locul lui base.
      • +3 (7 voturi)    
        la aia sa te gandesti tu (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:30)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui tamara

        ca oamenii ca tine nu pot gandi decat in ori asta ori ala.. de parca ma ajuta ca unu e mai prost decat altul...
      • +4 (6 voturi)    
        hmmm (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:31)

        me [anonim] i-a raspuns lui tamara

        de curiozitate, stii cine e cioran?
        hint: nu canta manele, nu e jucator de fotbal.
    • -1 (7 voturi)    
      si alternativa? (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:21)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui The Saker

      poate ca am fost naiv, poate ca am fost prost de-a binele, dar nu regret!

      evident ca o astfel de afirmatie este inadmisibila, dar care era ALTERNATIVA?
      Crezi ca daca revenea Ilcii la putere, o duceam mai bine, avea un stat de drept, responsabil pt fiecare cetatean?!
      • +3 (5 voturi)    
        deci (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:32)

        me [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

        1 - au fost vreo 10 candidati la resedentie si vreo 5 partide. sa nu gandim la psd sau pdl
        2 - atata timp cat geoana nu a iesit nu poti spune ca era mai bine (sau mai rau) cu geoana. este imposibil sa stii ceva ce nu s-a intamplat.
  • -7 (15 voturi)    
    Sa vedem angajarea civica dupa prima zapada (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:46)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    Abia astept sa vad cum cresc nametii pe trotuare si cum de a doua zi trotuarele vor fi curatate prin efortul cetatenilor manati de spiritul civic sublim din Romania...

    Asteptatul asta ca Statul "sa ne dea" este adevarata mostenire grea lasata de comunism si de care nu ne vom vindeca nici in 3 generatii...

    Era o vorba: "Inainte de a te intreba ce poate face tara pentru tine, gandeste-te ce poti face tu pentru tara".
    • +5 (5 voturi)    
      in primul rand (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:26)

      gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      ce putem si chiar facem toti pentru tara este sa-i dam bani, dupa aceea ar trebui sa asteptam ceva in schimbul lor, asa cum se intampla in orice stat civilizat.
      • +4 (4 voturi)    
        pai de dat tot dam (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:45)

        dj [utilizator] i-a raspuns lui gcorneille

        numai serviciile sunt de toata jena, vezi politia, sistemul sanitar, drumurile etc...
  • +14 (14 voturi)    
    din ciclul, iarna nu-i ca vara.. (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:47)

    sarin [utilizator]

    bun, si statu, care-i rolu statului, sa ne reprezinte la campionatu mondial de table sau e vorba de statu la coada?!.. deci, putem sa plecam naibii, ca si-asa suntem tara de mana a doua, acu nici statu nu mai baga mana-n foc pentru orice amarat de glanetash.. da-n schimb, ii baga fieru-roshit in cur sa produca impozite, taxe, dijme si alte biruri pentru musiu & co... pa, dom'sef, n-ai decat sa fii presedintele cui vrei, a macacilor, a..
  • -1 (17 voturi)    
    nu e adevarat! (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:47)

    pehash [utilizator]

    ponta ne-a promis ca are grija de noi! nu te mai vrem pe tine, ca nu ne dai bani de pomana.. o sa-l votam pe el! (acest mesaj e un pamflet, nu dati cu pietre)

    Oricum, Basescu are uneori niste declaratii cam exagerate... asta e munitie pentru antene si irealitatea pana la craciun, cu titluri gen 'Basescu are grija doar de 3 romani din 10.. tu nu te afli printre ei' :)
  • +10 (12 voturi)    
    pai bine, bugetarule (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:47)

    Mazeta [utilizator]

    Singura problema este ca voi vreti taxe ca pe vremea comunismului, dar oferiti servicii proprii capitalsimului cel mai salbatic. Scutiti-ne de taxe si scapa cine poate. Nu se poate si cu dansa'ntransa si cu gura unsa.
    • 0 (0 voturi)    
      ba se poate (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:01)

      unu [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      dar sunt doua conditii. 'ntransa sa fi si gura, doi- sa ai putintica rabdare.:)))))))
  • +13 (15 voturi)    
    da, dar ... (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:48)

    Bogdan [anonim]

    pentru odraslele presedintelui statul roman s-a incordat si s-a ingrijit de ele. Una a ajuns europarlamentar, iar alta a "castigat" o casa "de milioane" :P
    P.S.
    Cum naibii se face ca si pentru clientela intotdeauna sunt bani la stat ??? Sau astia nu sunt orice fel de cetateni ?
  • +14 (16 voturi)    
    CONSTITUŢIA ROMÂNIEI !!! (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:48)

    gigi [anonim]

    ARTICOLUL 47
    (1) Statul este obligat să ia măsuri de dezvoltare economică şi de protecţie socială, de natură să asigure cetăţenilor un nivel de trai decent.
    • +7 (7 voturi)    
      exact (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:35)

      dan [anonim] i-a raspuns lui gigi

      exact asta voiam sa postez si eu

      ""Se incearca acreditarea ideii ca statul, guvernul, este responsabil pentru fiecare cetatean. Nu-i adevarat"

      nu opozitia sau ziaristii, ci chiar constitutia a acreditat aceasta idee

      ori nu a citit constitutia ori nu da 2 bani pe constituie, avand in vedere actiunile sale cred ca a doua varianta
      • -4 (4 voturi)    
        probabil (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:55)

        alex [anonim] i-a raspuns lui dan

        Probabil ca a vrut sa zica ca statul nu e responsabil pentru cei care atenteaza la bunastarea sociala. Dar a iesit nasol de tot ce a vrut sa zica.

        Daca zicea "Se incearca acreditarea ideii ca statul, guvernul, este responsabil pentru fiecare cetatean- INDIFERENT DE CE FACE ACESTA. Nu-i adevarat"- atunci eu eram de acord. Statul nu e responsabil pentru cei care refuza convietuirea sociala ca modalitate de a ne satisface nevoile mai bine si de a progresa.
        • +2 (2 voturi)    
          probabil (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:44)

          dj [utilizator] i-a raspuns lui alex

          dar daca nu a facut specificatia... ghinionul lui, a reusit sa dea cu bata in balta rau de tot.
      • 0 (4 voturi)    
        rotfl (Vineri, 10 decembrie 2010, 18:18)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui dan

        eu zic sa impartim tara asta in doua.. cei care vor sa fie asistati si cei care vor sa munceasca. fiecare cu constitutia lor... inacest mod simplu puteti sa va puneti in constitutieun singur articol: 'articolul1. statul e obligat sa ma plateasca atat cat cer'...

        ARTICOLUL 56
        (1) Cetăţenii au obligaţia să contribuie, prin impozite şi prin taxe, la cheltuielile publice. (2) Sistemul legal de impuneri trebuie să asigure aşezarea justă a sarcinilor fiscale.

        Deci dane, cum facem sa respectam constitutia asta? Sau tu credeai ca e normal sa ai doar drepturi, nu si obligatii?

        cum ar putea statul sa asigure un trai decent celor 22 de milioane de locuitori daca doar 4-5 milioane suporta aceste cheltuieli? crezi ca asezarea justa a sarcinilor fiscale inseamna ca unul munceste si altul doar cheltuie?
        "nu conteaza! sa ne dea statul!"...
        • -1 (1 vot)    
          statul monstru (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 16:02)

          golan [anonim] i-a raspuns lui pehash

          daca doar 4-5 mil suporta cheltuielile patriei,inseamna ca restul de17-18 mil trebuie facuti din ei sapun,ca pe vremea lui hitler.traiasca Zeul si clica portoalie.
      • 0 (0 voturi)    
        n-ai vrea tu sa definesti "decent"? (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 15:17)

        bula [anonim] i-a raspuns lui dan

        si sa te injure mai toti: unii ca n-ai prevazut tigari de foi in traiul decent, altii ca n-ai pus concediu postmaternitate de 15 ani platit cu 120%, altii ca nu ai pus o vila pt. fiecare, etc etc. Cine defineste decenta? iar pt.aceasta decenta cine plateste?? 4,5 mil de salariati nu pot sustine nici pensiile de azi (nu mai vorbim de pensii decente de 800 euro cerute de asociatiile pensionarilor), 6 mil. de contributori nu pot sustine sanatatea de azi (nu mai vorbim de spital de neurochirurgie la Cocarlati). Un simplu exemplu: urla cineva pe sticla ca in Italia e pensia minima de 450 de euro, fara sa stie/spuna ca nu poti trai in Italia cu 450 de euro. Deci cine plateste pt.decenta, caci banii de la buget nu vin decat din taxe si impozite (a incercat PSD sa fabrice bani si am avut devalorizare de 165% pe an).
    • +5 (5 voturi)    
      Constitutia e un moft (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:03)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui gigi

      E prea subtil pentru marinerul nostru!
      El citeste "cu markere": cu verde cei place si cu rosu ce nu-i place si nu citeste. De vorbit, doar vorbeste....
  • +12 (14 voturi)    
    bine bine, de acord.. (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:49)

    andrei [anonim]

    dar statul trebuie sa ofere cetatenilor sai macar parghiile necesare pentru ca acestia sa aiba singuri grija de ei, iar deocamdata singura politica clara dusa de guvernantii nostri dragi e aceea de eliminare a cetatenilor
    • 0 (0 voturi)    
      in lista celor ce ar trebui sa aiba grija (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 15:24)

      bula [anonim] i-a raspuns lui andrei

      de ei includem pe cine? A. cei 25% cu pensii de invaliditate false B. cei 24% cu ajutoare sociale false C.cei cu 50% concedii medicale FALSE D. medicii de familie care, impreuna, au declarat 25mil. pacienti E. medicii care au prescris medicamente compensate SCUMPE pentru 27 mil. de persoane diferite F. cei 5000 de fermieri din jud. Iasi care au declarat 136 000 vaci fictive (pt.subventia UE) G. "fermierii" care, impreuna, au declarat o suprafata agricola mai mare decta TOATA suprafata RO H. cei 20 de profesori la 60 de elevi din com.Fundata (IL) I. cei ce au demontat instalatiile de udare si irigare si si-au facut cotetze acasa J. controlorilor de tren care nu vor sa vanda bilete...... Acestia toti au grija nemasurata de ei.
  • +9 (13 voturi)    
    esti un mincinos (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:50)

    nu conteaza [anonim]

    si nu te mai crede nimeni, nu ati luat nici o masura de dreapta, impozitarile excesive sunt masuri ale neputintei si incompetentei, nu sunt masuri de dreapta, asa ca i-ati dreapta ta, bag-o undeva si dispari din peisaj
  • +8 (10 voturi)    
    statul nu mai are bani decat pentru clientela..... (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:51)

    costica [anonim]

    tot mai greu de satisfacut, ca fura tot mai mult..... Dl Basescu nu mai vorbeste despre clientela politica din PDL, despre caracatita portocalie......VORBE GOALE si SILA.......Vine 2012 si pe urma 2015 si scapam de PDL si......pe urma si de Dl Basescu.......
  • +8 (10 voturi)    
    Corect! (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:51)

    Garett [anonim]

    Eu ma angajez sa fiu responsabil fata de mine si ai mei! Dar in cazul asta statul se angajeaza sa nu aiba pretentii gen taxe si impozite din partea mea!
    Fie statul isi respecta partea lui din "contractul social" adica sa imi asigure asistenta medicala, invatamant de calitate, protectie sociala prin intermediul pensiei, aparare, etc in schimbul impozitelor platite fie nu isi asuma nici o raspundere dar atunci sa nu aiba pretentii asupra banilor mei!
    Numai ca statul ideal promovat de basescu este cel in care statul isi jupoaie cetatenii fara a oferi ceva in schimb. Sanatate "coplatita" adica de fapt platita de doua ori, invatamant contra cost, pensii cat mai reduse, infrastructura zero barat (10km de autostrada/an), ordine sociala lipsa (politia plange de mila infractorilor) etc, etc. Ce primim din partea statului in schimbul impozitelor noastre? Care este"pretul corect" pentru "prestatiile sociale" oferite de stat?
    • 0 (0 voturi)    
      cu tot respectul (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 15:37)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Garett

      platiti 5,5% din salariul brut pt. sanatate. Calculati si vedeti ce se poate obtine de acesti bani! Pardon, din acesti bani vine si asistenta medicala pt. copii minori si pt. nevasta care nu lucreaza. Si oricum numai o treime din suma asta e pt. dvs si ai dvs, caci 6 mil. de contributori platesc pt. 20 mil. asistati. De unde o fi venind restul? daca nici coplata nu o vrem. Nici USA nu livreaza pt. toti asistenta medicala ideala, dar cat costa si cum e finantata? e posibil sa ai asistenta la top, peste tot (si la Tichilesti) si sa fie -practic- gratuita? Aritmetica e simpla: 5mil.salariati x 1800 ron-lunar x 12 luni x 5,5%. Si din asta intretinem 450 spitale (canada are numai 200), 2000 de medici de familie, programe nationale de vaccinare, gratuitate in spital si la urgente, medicamente compensate. Cu tot respectul faceti calculele.Calcule similare se pot face si la pensii si la educatie si la ordine publica.
  • +15 (15 voturi)    
    OK, d-le Presedinte! (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:54)

    Ella [anonim]

    Sunt de acord si de aceea personal, solicit ca rolul statului sa fie diminuat in relatia cu cetateanul. Adica, politia, justitia si sanatatea publica sa fie singurele domenii in care statul sa intervina! Un Parlament format din cate 3 reprezentanti (cate unul din fiecare partid politic care primeste voturi pentru a depasi pragul electoral) din fiecare judet care sa legifereze, un Guvern cu 4 ministere-Sanatatii, Internelor (unde va intra si activitatea de colectare a taxelor), Justitiei si Externelor.
    Dupa cum observati toate politicile publice s-au dovedit falimentare, n-au creat nici plusvaloare, nici locuri de munca!
    Un stat bazat pe activitatea economica privata nu are decat de castigat!
    Sunt foarte multi salariati la stat care pot sa-si dezvolte propria afacere...
    Trebuie trecut cat mai repede la reducerea taxelor, pentru ca cetateanul sa poata sa se dezvolte.
    Sa se infiinteze carduri de sanatate unde fiecare cetatean sa depuna o anumita suma de bani lunara, care se se transforme in puncte care vor fi utilizate pentru servicii medicale. N-ai puncte pe card, platesti serviciile medicale ca in afara. La fel si cu fondul de pensii!
    Da, in atare conditii, consider ca statul nu mai are mare obligatie fata de cetatean!
    Sub umbrela asta mare a statului nimeni nu face nimic, iar populatia saraceste, nivelul de trai scade, iar unii din alesii poporului sunt mai egali decat altii!
    • 0 (0 voturi)    
      extrem de corect (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 15:42)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui Ella

      si in linii mari aproape de modelul USA! multa opunere la ceea ce ai scris, vezi mai sus, format din POMANAGII si reprezentantii acestora si mai ales de cei exploateaza situatia pomanagiilor. Ochiipe UK, pe Irlanda, pe Portugalia, etc care incet-incet desfiinteaza statul asistential. Cei ce se opun sunt cei ce vor sa li se dea si sa nu li se ceara.
      • 0 (0 voturi)    
        corect, dar cine sa ia aminte! (Luni, 13 decembrie 2010, 13:29)

        Ella [anonim] i-a raspuns lui precaut

        Personal, am luat aminte la faptul ca Presedintele a spus de multe ori lucruri importante si reale! Insa, este foarte greu de transpus in practica, pentru ca exista opozitie din partea celor care profita de un stat asistential...
        Vrem sa traim ca in occident, dar sa muncim ca in comunism?
        Presedintele are o echipa buna de consilieri, dar din pacate sunt teoreticieni. Partea cu practica si pragmatismul este mai greu de inteles, chiar si de guvernanti!
        Din pacate, n-am vazut niciun om politic care sa vina cu solutii practice pentru dezvoltarea comunitatilor in care traiesc!
        Cel putin in domeniul agriculturii, personal, am doua proiecte, care ar conduce la dezvoltarea zonelor rurale si la obtinerea veniturilor din export... Este atat de simplu...
        De aia imi doresc eu un stat rezervat si cu implicatii minime, ca sa pot sa-mi construiesc o afacere solida. Eu, fiind un model in comunitatea respectiva, cu siguranta vor urma exemplul meu si vor avea de castigat! M-am gandit si la cum s-ar putea dezvolta infrastructura cu forta de munca localnica sub forma de munca in folosul comunitatii, dar... sper ca in 2012 sa-mi pot pune in practica ideile!
  • +12 (14 voturi)    
    cum? (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:56)

    un cetatean [anonim]

    dar de cine are grija statul?
    si guvernul?
    pai de ce mai exista?
    sa desfiintam statul guvernul si presedintele !
    cetatenii sa aiba grija de stat si guvern prin plata taxelor si impozitelor , etc.. dar invers nu !
    domnule tresedinte , afirmatia dvs este o absurditate !!!
    • -8 (10 voturi)    
      Corect! (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:05)

      Pink Panther [anonim] i-a raspuns lui un cetatean

      Tocmai ce am auzit de niste omuleti verzi care TREBUIE sa aibe grija de romani.

      Acum serios domnul meu: Statul esti matale, eu, hotii si borfasii de pe strada (prea multi dupa mine), lenesii care vin la slujba la 9.30 si incep cu o cafea (fie in mediul privat fie in cel bugetar), nebunii din trafic,....

      Aici iar ai dreptate: Statul si presedintele sunt de vina.
      • +4 (4 voturi)    
        da' tu ce crezi (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:42)

        gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui Pink Panther

        Cine ar trebui sa se ocupe de problemele din politie, justitie, finante, etc.? Statul sau tu?
        De ce sunt prea multi borfasi pe strada? Pentru ca statul nu isi face datoria. De ce sunt multi nebuni in trafic? Pentru ca statul nu isi face datoria. De ce la stat sunt oameni care vin la munca la 9:30 si intai se opresc la o cafea? Pentru ca statul nu isi face datoria. Acolo unde se intampla asta la privat este treaba angajatorului, daca este dispus sa plateasca nemunca.
        In concluzie da, statul si toti presedintii din 90 incoace sunt de vina.
        • -4 (4 voturi)    
          Partial corect..daaa.. (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:27)

          Pink Panther [anonim] i-a raspuns lui gcorneille

          este unul dintre presedinti muuuult mai de vina decat ceilalti: Ion Iliescu!

          Dar nici macar el nu este problema (sau a fost) ci prostia romanilor care l-au votat in mare majoritate.

          Atunci am avut prima data senzatia ca romanii au o mare problema la etajul superior.

          Dar de, am crezut ca le trece. M-am inselat.
          Prostia si lenea este scrisa in ADN-ul (majoritatii) romanilor.
          Poate doar cu educatia s-ar mai repara ceva.
  • +8 (10 voturi)    
    praf in ochi (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:56)

    DORIN [anonim]

    praf in ochi sunt declaratiile presedintelui...parca ar vorbi unui popor de analfabeti...
  • +8 (10 voturi)    
    pai nu? (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:57)

    logicus [anonim]

    tare neputincios!
    atunci nici sa nu ceara taxe de la fiecare cetatean ci numai de la cei ce profita GRAS de pe urma statului.
    Aici ma refer la guvernanti.
  • +3 (11 voturi)    
    binevenit chiar si acum, dar trebuia spus in '90 ! (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:58)

    Chronosopados [utilizator]

    Explicatia asta amara trebuia sa fi fost spusa de toti liderii in '90, si tot mereu repetata, pâna acum ar fi fost inteleasa...
    Doar pe Petre Roman l-am vazut la TVR in aug-sept '91 spunând: "protectie de la stat pentru copii si bătrâni, ceilalti sa se protejeze singuri prin munca" , dar la putin timp dupa asta au schimbat minerii guvernul...
    Acum e mai dureros de acceptat ideea asta, au trecut optimismul si naivitatea de atunci, iar lipsurile se transforma usor in ură, un fel de "sa fie tăiat capul solului ce aduce vesti proaste".
  • +8 (10 voturi)    
    statul roman... (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:58)

    mihai [anonim]

    Si cum alege statul roman de cine are grija si de cine nu?
    • +4 (4 voturi)    
      100 puncte (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:26)

      oh [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      ai pus intrebarea intrebarilor!
  • 0 (6 voturi)    
    Alegere (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:00)

    ioan [anonim]

    De ce nu ati spus pana acum?
    Televiziunile Realitatea-Vintu si Antenele-Voiculescu, va asteapta cu propuneri sigure. Alegeti Ponta si Antonescu! Succes.
  • +5 (9 voturi)    
    Jos, 4! (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:02)

    tylenol [anonim]

    1. "Statul nu are resurse sa se ingrijeasca de fiecare cetatean" => nu toti suntem cetateni ai statului?? Dubioasa afirmatie

    2. Ca presedinte nu poti spune asa ceva niciodata

    3. Extrapolarea dintre comunism si capitalism denota o necunoastere profunda a sistemelor economico-sociale iar concluzia este ridicola.

    4. Daca statul "nu mai are resursele comunismului", cel putin cele pierdute in ultimii 6 ani, inseamna ca este intr-o mare masura si vina dumneavoastra, domnule Presedinte.
    • 0 (0 voturi)    
      nu-mi da dureri de cap (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 15:49)

      bula [anonim] i-a raspuns lui tylenol

      1. Trebuie sa aiba bugetul de stat resurse pt. fiecare cetatean? si cum se aduna bani la bugetul de stat daca nimeni nu vrea sa plateasca taxe si impozite? cine defineste cate resurse revin pe cap de cetatean (cate tigari, pampersi, sticle de bere, salam, nadragi etc)? 2. asa o fi, dar altcineva a spus-o 3. Inainte de 1990 era o medie de 50 USD salariu, iar restul se dadea cu picatura la cei multi. Si azi tanjim dupa acest egalitarism (sau e mai mult capra vecinului?). 4. am o gaura de memorie, ce resurse s-au pierdut in ultimii sase ani (parca in 2005 s-au interzis prin CSAT privatizarile strategice)?
  • +7 (7 voturi)    
    hm.. (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:04)

    dan [anonim]

    ok, mi se pare normal...

    dar retrocedati toate proprietatile, nu mai lasati politicienii sa stea cu 10E chirie, sau sa le vindeti nushce case cu 1000E, lasati sa aleaga oamenii daca vor sa cotizeze la ceva privat sau la CAS, lafel si la pensii

    ori socialism, ori capitalism... ca la noi e o amestecatura mai spre socialism asa ca sa ii impace pe cat mai multi...

    din partea mea, cel mai corect ar fi cam asa:
    sa nu se plateasca CAS/pensii ci doar un 2-5% pt. un fond social... asa ramane treaba ta sa itzi alegi ceva privat, sau sa iti strangi bani de batranete/sa iti faci asigurare de sanatate de care vrei... si acel fond social sa fie pt. oamenii care nu prea au (da' pe bune) (si daca se face asa sa-mi dea ce am dat la CAS/pensii pana acum)
  • 0 (8 voturi)    
    nici nu trebuie (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:07)

    daroc [utilizator]

    Statul NU trebuie sa se ingrijeasca de fiecare cetaten.
    Statul trebuie sa se ingrijeasca permanent de cei cu nevoi speciale (dar speciale, nu inchipuite!), cum ar fi un orb de exemplu, sau cineva care are o problema cu adevarat (accentuez "cu adevarat") mare de sanatate!
    Statul mai trebuie sa se ingrijeasca (temporar!) de cei care isi pierd un loc de munca. Dar temporar, cateva luni, maxim un an! Daca in perioada asta nu-si gaseste un loc de munca, asta e!
    Restul, ar cam trebui sa ne ingrijim noi insine de noi! Statul NU are aceasta datorie!
    De fapt, ce e statul? Ia intrebati-va, ce e de fapt statul? STATUL SUNTEM NOI TOTI!!! Nu exista stat, ca o entitate independenta!
    Statul social este un esec istoric! Statul social este o forma teribila de haiducism legal! Iar ajutoarele sociale permanente, pentru toata viata, pentru niste persoane sanatoase, asta e culmea prostiei in toata istoria sociala a omenirii.
    Un stat social toceste (si inca rau de tot!) instinctele noastre de supravietuire cu care ne nastem, toceste puternic competitivitatea noastra cu care ne nastem. Ne tranforma (bine, pe unii, nu pe toti) in niste oligofreni sociali! Niste nepunticiosi, care nu au alta "melodie" in viata decat ca altii (adica statul) trebuie sa aiba grija de ei!
    • +4 (4 voturi)    
      de acord (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:29)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui daroc

      dar tot statul este dator sa asigure un cadru legislative coerent si stabil. Si aici pdl-ul a esuat...
      • 0 (0 voturi)    
        legi face parlamentul (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 15:57)

        naiv [anonim] i-a raspuns lui dj

        PDL are 34%. Coalitia-care nu este omogena doctrinar- abia ajunge la majoritate in senat. iar opozitia social-democrata (inclusiv aripa "Gutza Tattarascu" din PNL) duc un razboi de guerilla. Un exemplu: legea ACTUALA (19) a pensiilor este cu 60/65 varsta de pensionare si dateaza din timpul PSD. Legea noua cu 63/65 e atacata pe motiv de discriminare la CCR exact de acelasi PSD.
    • +4 (4 voturi)    
      Sigur (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:35)

      gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui daroc

      Ia spune-le asta si cetatenilor din tarile nordice, de exemplu, unde, pentru banii dati la stat luna de luna, au cel mai bun sistem de protectie sociala in toate domeniile.
      • 0 (0 voturi)    
        imi reamintesti te rog (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 16:00)

        curios [anonim] i-a raspuns lui gcorneille

        cat e nivelul de impozitare in tarile nordice? pt.medici etc ajunge cumva la 80%?? Acesti cetateni cand au avut ultimul razboi? in 1735? cand au avut SOVROM? cand au avut nationalizari si deschiaburiri? dar lagare si canale? dar pe Iliescu? dar clasa politica si clasa mijlocie EXTERMINATA?
    • +3 (3 voturi)    
      statul (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:04)

      maria [anonim] i-a raspuns lui daroc

      In schimbul taxelor eu cer statului o justitie corecta , siguranta pe strazi , politie corecta .
      Eu nu vreau ajutor atunci cand pot plati taxe dar intr-o zi poate se intampla ceva si nu mai pot plati . Statul , la care am platit o gramada de bani, nu mai vrea sa ma recunoasca ?
      Daca acestea nu sunt asigurate nu mai inteleg rolul statului .Atunci sa nu mai platim nici o taxa , sa ne facem firme in Cipru si sa adunam banii la saltea .
    • 0 (0 voturi)    
      BRAVO! (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 15:53)

      bula [anonim] i-a raspuns lui daroc

      in fine cineva coerent. Mai adaug ca diversiunea cu "stat" a unor politicieni, ascunde de fapt ca e vorba de "bugetul statului" si acolo sunt cifre nu opinii politica sau doctrine. Iar UK, Irlanda, timid-Franta, Portugalia,Spania merg in aceeasi directie, a dezumflarii statului asistential.
  • +5 (9 voturi)    
    pai si atunci (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:10)

    smen [anonim]

    de ce mai exista stat,hai sa-l desfiintam,luam averile mafiotilor gen umbrarescu,casuneanu,vantu si toti cei cu averi peste 1 milion de dolari pentru ca nimeni in tara asta nu avea cum sa faca avere peste 1 mil de euro legal,asta e o prostie,fara conexiuni,trafic de influenta,spagi nimeni nu avea cum sa faca o avere mai mare de 500 de mii de dolari din 90 incoa,si sa punem la conducere marea adunare nationala
    • -1 (5 voturi)    
      mai usor cu pianul pe scari... (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:45)

      oh [utilizator] i-a raspuns lui smen

      .... si cu aprecierile astea lautaresti. In 20 de ani poti sa faci si suta de milioane de euro. Totul e sa te duca capul. Daca nu te duce, stai si tragi la saiba gandindu-te cum ti-ar sta tie sa fi milionar in euro.

      Si cu Marea Adunare Nationala ...m-ai facut sa rad. Pentru asta si sunt intelegator cu tine, mic nostalgic comunist ce esti.
    • +1 (1 vot)    
      eu ca tine am mai vazut (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 16:05)

      par-alb [anonim] i-a raspuns lui smen

      in 1948-1950 cand -exact cu aceleasi cuvinte- au fost dusi bunicii mei la canal, mi-au fost impuscati unchii si li s-a luat totul verilor. Pacat ca nu ti-am starpit neamul in 1989!
  • +5 (7 voturi)    
    ok dar... (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:11)

    Demigod [utilizator]

    Si atunci taxele pe care le dai la stat, unde merg?
    La CARE din cetateni? Nu vad nimic sa se schimbe in bine, decat ins ectorul privat.
    In 20 de ani avem autostrada... vreo 30 de km, ce leaga 2 orase de importanta strategica Gilau si Turda. Super!
    Atunci, de ce dracu mai platim taxe la stat?
    • -2 (4 voturi)    
      Bugetari (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:48)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui Demigod

      Da de unde crezi tu ca-si iau salariile bugetarii ?

      In alta ordine de idei la's ca o sa vedeti si forta opozitiei peste 2 ani , ce minuni or sa faca ei cu nivelul de trai .E garantat , caci din 2012 nu o sa mai fie PDL la guvernare .
      • +1 (3 voturi)    
        lacrimi de crocodil (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:57)

        crocodil [anonim] i-a raspuns lui Gamma

        o sa puna romanii doliu la coada maturii ca nu o sa mai fie pdl-ul la putere....
        • 0 (0 voturi)    
          Memorie (Vineri, 10 decembrie 2010, 19:17)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui crocodil

          Cred ca nu stii cati romani regreta acum comunismul ....

          Culmea e ca avind in vedere ce vremuri tulburi ne asteapta (crize legate de resurse - datorii suverane ) as fi de acord cu un guvern de stanga . Dar nu adunatura aia de mafioti cu vechime adunata sub sigla PSD . Nici factiunea secesionista nu-mi inspira mult mai multa incredere din pacate ... dar tot e mai bine decat nimic .
  • +4 (10 voturi)    
    Rusine (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:11)

    Adrian [anonim]

    Rusine sa iti fie, presedinte al Romaniei !
    Nu-i de mirare ca a ajuns sa te blesteme lumea prin autobuz, au si de ce ...
    In ritmul asta, basescu nu apuca sfarsitul mandatului : fie o sa fuga, fie o sa fie maturat de multime, fie "aranjat" de fostii acoliti.
  • +7 (9 voturi)    
    Domnule Presedinte, (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:12)

    oh [utilizator]

    Daca statul nu este capabil sa aiba grija de cetatenii sai inseamna ca este un stat debil.

    Nevoile statului nu sunt nevoile platitorilor de impozite? Atunci de ce sa mai platim aceste impozite?

    Daca statul nu poate avea grija de toti cetatenii sai, ceva trebuie facut. Iar acel ceva e restructurarea statului si astuparea gaurilor prin care banul strans din taxe si impozite se risipeste cu voiosie. Oamenii politici trebuie sa isi schimbe moduil de a privi banul public, ca pe un dat al lor de la Dumnezeu. Banii aia care se strang trebuie sa se regaseasca in serviciile statului catre proprii cetateni. Odata si odata trebuie sa se rupa pisica in doua: nu platesti impozite , nu ai parte de niciun serviciu gratuit din partea statului si platesti pentru orice hartiuta, adeverinta , serviciu medical si asa mai departe. Pe de alta parte si in sens invers: statul nu asigura servicii de banii primiti sub forma de taxe si impozite, ce rost mai au taxele si impozitele? Din punctul meu de vedere, as tine la buget doar cheltuielile legate de justitie, aparare nationala, administratie si interne si serviciile medicale de urgenta. Pentru asigurarea functionarii lor este arhisuficient acel 24 % reprezentant TVA la toate bunurile si serviciile vandute. Restul as privatiza tot. Si daca cineva ar avea nevoie de unul din serviciile privatizabile ale statului, atunci sa plateasca pentru ele. Ar fi cu siguranta echitabil pentru toti. Fiecare primeste exact ceea ce merita si pentru ceea ce a platit. Nimic in plus si nimic in minus. Refuz sa fiu solidar cu puturosii care nu se simt responsabili de painea pe care o pun seara pe masa. Parerea mea
  • +4 (4 voturi)    
    korect (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:15)

    policluj [anonim]

    e corect ce zice presedintele:
    cetatenii ar trebui sa aiba grija mai multa de stat, nu statul de ei.
    asadar propun:
    - majorarea impozitelor
    - marirea nr de parlamentari
    - un guvern marit si cat mai multa centralizarea
    - de sezon: cetatenii sa curete zapada , statul sa stea si sa fie intretinut
  • +6 (6 voturi)    
    APROAPE CORECT... (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:15)

    OMULdinBANAT [anonim]

    ... ce ne spune PRESEDINTELE, dar a uitat sa ne spuna DE CE ? Pt. ca daca clasa politica venita la putere dupa 1989, din care face parte si domnia-sa, nu se apuca de jefuit si de talharit propriul popor prin licitatii trucate, spagi si mite, privatizari frauduloase facute in defavoarea poporului roman si a Romaniei, azi dupa 21 de ani NU ERAM in DEZASTRUL in care SUNTEM AZI. Ceausescu a creat in cca. 25 ani un tip de sistem rau, urat, ateu, anticrist si hidos, clasa politica romaneasca de dupa 1989, ajunsa azi corupta si compromisa total, a creat un ALT tip de sistem rau, urat, dar a caror membrii au jurat pe BIBLIA lui DUMNEZEU la fiecare numire in functie. Cu enorm de putine exceptii, TOATA clasa politica romaneasca de dupa 1989 pana in prezent au distrus viata romanilor si au distrus Romania. Oare se bucura pt. asta ? Sunt fericiti ca au facut asta ? Oare se considera buni profesionisti, daca o tara asa bogata ca Romania a ajuns praf si pulbere ? Nonvalorile au condus si conduc azi Romania. Asa e d-le Presedinte T. Basescu ?
    • +3 (3 voturi)    
      Politicieni (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:16)

      un Constantean [anonim] i-a raspuns lui OMULdinBANAT

      Da intradevar politicienii ne-au distrus Romania. Pai hai sa-i distrugem si noi pe ei. Cum?
      Parca prin Suedia a intrat in Parlament un Partid al Piartilor de pe net.
      Sa facem un partid pe net si cu siguranta toata lumea scarbita de ce e acum la televizor ar vota cu noi. Inpunem niste reguli pt cei care vor candida si ii dam bice. Ce o sa fie greu - sa incepem :)).
  • -2 (4 voturi)    
    probleme de nuanta (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:20)

    daemon [anonim]

    Cred ca a fi responsabil este inteles diferit de oricine.

    Pentru mine responsabilitatea statului inseamna ca dupa ce muncesc 30+ de ani voi avea o pensie minima, voi avea somaj in caz ca am nevoie, voi avea drumuri pe care sa circul cu masina, voi avea politie, tratament medical, etc. Si incerc sa privesc asta ca un safety net si atat.

    Pentru altul inseamna "ne dadea statul casa", "ne dadea statul servici".

    Acum ramane la latitudinea fiecarui platitor de impozite sa decida unde se opreste responsabilitatea si ce asteptari are, dar sa nu confundam asteptarile proprii cu ale tuturor.

    Si apropo de problema asta, intreb retoric. Cum va priviti copiii? Unde se opreste responsabilitatea voastra in privinta lor?
  • +5 (5 voturi)    
    Predictibilitate (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:23)

    eu [anonim]

    dl Presedinte vorbiti ca sa nu taceti. Oamenii sunt responsabili si isi fac bine calculele inainte sa ia o decizie. Ceea ce nu au luat in calcul a fost faptul ca un presedinte si un Guvern incompetent le-au traiat drepturile. Cum mediul de afaceri cere un mediu fiscal predictibil si noi cerem acelasi lucru, Nu vii in mijlocul jocului si schimbi regulile fundamentale. Si nu o data, le schimbi de 3 ori sa zapacesti pe toata lumea. Asa s-a intamplat cu reducerea salariilor bugetarilor, indemnizatiilor mamelor, cu OUG 50/2010 etc. Ne-ati vandup pe 2 argintii FMI-ului si altor institutii si acum puneti in carca noastra ca nu suntem responsabili. Noi nu facem decat sa ne bazam pe drepturile noastre existe si pe legislatia in vigoare. Culmea e ca dvs si Guvernul dvs incompetent nu ne respecta nici drepturile conferite de constitutia pe care o invocati tot timpul si nici legislatia. Ce sa mai spun de multinationale care vor schimbarea codului muncii fara acordul patronatelor de bancile pe care le aparati cu ardoare si care faca abuzuri si incalcari ale legilor cu nemiluita. Mai bine mai verificati putini politicienii corupti, BNR plin de incompetenti de la ISarescu, Vasilescu, Cinteza etc. si mai faceti acolo niste reduceri si lasati drepturile platitorilor de taxe in pace: parinti, bugetari, platitori de credite. Noi cei cu drept de vot va vom taxa atat pe dvs cat si pe partidul dvs. Nu mai visati sa fiti prim-ministru ca nu mai pupati. Si asta v-o spune un cetatiean care v-a votat de 2 ori.
    • -3 (3 voturi)    
      _ (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:08)

      v [anonim] i-a raspuns lui eu

      Base are visul lui de a moderniza statul, si anume masurile pe care tocmai le-a luat. Dar in contextul de crestere economica de acum 3-4 ani nu avea cum sa le aplice. I s-ar fi zis "esti nebun dle, ce taieri, nu vezi ca economia duduie in sistemul actual?" Criza asta a fost o binecuvantare pt base, care foloseste FMI-ul ca o scuza pt ce face el de buna voie de fapt.
      • +1 (1 vot)    
        da! (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:27)

        zulu [anonim] i-a raspuns lui v

        nu era mai bine daca ramaneai filozof? sau poate glumesti
  • -3 (5 voturi)    
    exceptional (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:42)

    gaga [anonim]

    acest gen de explicatii simple trebuie repetate mai des. in felul asta poate se produce declicul necesar in mentalul "lumii care blesteama in autobuz".
  • +3 (5 voturi)    
    resurse (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:45)

    adolf [anonim]

    Cred ca citatul corect era: statul nu are resurse decat pentru mine, familia mea civila si familia mea politica!
  • -2 (4 voturi)    
    constitutie (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:48)

    vali [anonim]

    exista un articol in constitutie prin care statul garanteaza dreptul fiecarui la munca , la un acoperis si la hrana....e prostut...asa e constitutia fiecarui stat...si apoi daca vrei mai mult descurca te...asa cum vor fiicele lui...deci minimum de existenta tre sa il aibe toata lumea...
    si inca nu suntem toti in romania...dar daca se intorc si cele 5 6 milioane de emigranti...
    • 0 (4 voturi)    
      Spui prostii (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:07)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui vali

      Chiar daca NU VREI sa muncesti deloc ? Sau nu vrea sa te agjajeze nimeni pt ca esti un analfabet de exemplu ?
      Exista persoane fara adapost si in America si in Europa , nimeni si nimic nu poate oferi neconditionat casa si masa unui numar nelimitat de cetateni .
  • +6 (8 voturi)    
    omoara-ti vaca ! metafora perfecta (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:00)

    v [anonim]

    era o povestioara: un negustor mergea cu sluga sa in alt oras. Pe drum, in pustietate au ajuns la un bordei in care statea un cuplu. Acestia i-au primit peste noapte. Cand negustorul i-a intrebat cum traiesc acestia au raspuns: "Avem o vaca. Ea ne da lapte, facem branza, cand fata taiem vitelul, mancam carnea, din piele facem haine." Dimineata oaspetii au plecat cu noapte-n cap. Dupa cativa pasi negustorul spune slugii: "intoarece-te si omoara vaca ".
    Peste 10 ani acelasi negustor trecea cu sluga sa din nou pe acelasi drum. In locul unde era bordeiul acum statea o vila enorma in care statea un cuplu. Acestia i-au primit peste noapte. Cand negustorul i-a intrebat cum traiesc acestia au raspuns: "Candva aveam o vaca si cu ce ne dadea ne duceam zilele, fara sa gandim ca am putea avea mai mult de atat. Dar intr-o zi a murit. Ne-a fost greu la inceput, dar a trebuit sa cautam alte metode de a trai. Si asa am pornit o afacere, lucru la care nu m-as fi gandit sa-l fac inainte si acum avem ce vedeti".

    Asta a vrut sa spuna si Base da nu prea i-a iesit: ajutorul de la stat pe de o parte te ajuta. Insa doar sa supravietuesti la limita, nimic mai mult. Pe de alta parte te limiteaza, pentru ca poate ai in tine potential de care nici nu stii, iar traind pe ajutorul de la stat nici nu il vei descoperi vreodata. Daca vreti progres, puneti osul la treaba.
    • +4 (4 voturi)    
      Dar ala care a omorat vaca tot neam prost e (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:34)

      KingSnake [utilizator] i-a raspuns lui v

      Cam asa si cu domnul Basescu. In ciuda a tot ceea ce incearca el, probabil ca statul roman va supravietui. Desi conform declaratiei de azi Romania si-a cam incetat ratiunea de a exista. Pentru ca nu vorbeste de ajutoare sociale, ci de responsabilitate, ceea ce e cu totul altceva. O tara care si-a pierdut pamantul si cetatenii (pentru care nu se mai simte responsabila), de ce mai exista ?
      • -2 (4 voturi)    
        _ (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:23)

        v [anonim] i-a raspuns lui KingSnake

        la fel cum Tariceanu a guvernat in perioada de bum economic iar in urma a lasat potop, tot asa si masurile drastice luate anul acesta isi vor arata efectele in timp.
        Vorba lui Reagan, send the welfare bums back to work.
        Si sa fim intelesi: si mie mi s-a redus salariul cu vreo 20%.
    • +4 (4 voturi)    
      :))) (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:54)

      Fratele Grimm [anonim] i-a raspuns lui v

      ... tu inca mai crezi in basme . Imi place la nebunie cum toti naivii pun botu' la ideea ca oricine vrea poate fi om de afaceri. Totul este sa vrei :)))
      • +6 (6 voturi)    
        _ (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:14)

        v [anonim] i-a raspuns lui Fratele Grimm

        mai, asa era parabola, nu-mi permit sa modific dupa bunul lac. Cat despre "Totul este sa vrei", intradevar, toti papagalii care se dau self-help gurus au dus notiunea asta la extrem si au facut-o cam penibila :-)
        Oricum, ce pot spune cu siguranta e ca daca vrei, nu ai garantia ca vei reusi, insa daca nu vrei, ai garantia ca nu vei reusi.
  • +3 (5 voturi)    
    Pai... (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:31)

    Xulescu [anonim]

    ... cred ca era corect sa spuna "statul nu are bani chiar pentru orice cetatean. Doar pentru "alesi"." Si in cazul asta, eu de ce as mai cotiza luna de luna la statul roman ?
  • +6 (6 voturi)    
    Pai de asta contribuim la buget ? (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:40)

    un cetatean [anonim]

    Dam o gramada de bani taxe si impozite si vine asta sa zica ca nu are statul bani pentru fiecare cetatean ?

    Pai atunci sa nu mai platim si avem fiecare grija de noi...de ce sa cotizam daca oricum statul nu are grija de noi ?
    • -2 (4 voturi)    
      cred ca se referea la cei care nu muncesc (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:03)

      lp [anonim] i-a raspuns lui un cetatean

      cred ca se referea la cei care nu muncesc/nu vor sa munceasca si sunt asistati social.
  • +5 (5 voturi)    
    frustrare (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:44)

    varu' sandel [anonim]

    Deci care va sa zica statul nu are resurse sa se ingrijeasca de fiecare cetatean... hmmm...
    E bine ca fiecare cetatean trebuie sa se ingrijeasca de stat.
  • +6 (6 voturi)    
    fota sau turcan? (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:02)

    hajdu [anonim]

    Stati linistit boier de nava.

    Mi-am facut deja bagajele... din punctul meu de vedere e cool ce spui matale.

    Eu nu am grija de tine (nici macar amenzile de circulatie nu le-am mai platit de vreo 3-4 ani, nu vorbesc de asigurari sau pensie...), nici tu nu ai grija de mine..

    Emigrez frumos in Franta, dau la statul lor vreo 2 salarii dintr-un an (impozit pe venit, asigurare medicala completa) plus mi se trage lunar vreo 32% din salariu.
    Dar in momentul in care am nevoie de acel stat, acela e prezent prin infrastructura, servicii publice performante, prin ajutor social absolut impresionant (1 an 75% din venitul net, dupa care mult timp un maxim de 700 si un minim de 400 eur in cazul somajului) etc. etc.

    Domnu' Basescu, statul pe care il patronezi (acum) matale ma obliga sa fiu incorect, frustrat si nepasator.Dar se pare ca nu va ajunge si mai puneti paie pe foc cu declaratii din acestea, care numai bine nu suna.
    Sa traiti bine, eu si familia mea ne caram.
  • +4 (4 voturi)    
    de ce sa mai platim TAXE???? (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:05)

    Tia.Dalma [utilizator]

    Nici eu nu mai am bani sa platesc TAXE!!!!! Ceea ce nu inteleg comunistii lui Base este ca Statul ne este DATOR noua, CETATENILOR, ca noi cetatenii intretinem statul prin taxele pe care le platim de-a lungul vietii. Astia vor doar sa ne iabanii si sa-i folosesca pt ei, sa-i fure prin contracte aberante pe care le fac firmele lor cu statul. Atata timp cat statul ne ia taxe, are si obligatii fata de cetateni!!!!!
  • +5 (5 voturi)    
    Asa... ce spune constitutia (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:16)

    Margicu [anonim]

    Articolul 22
    (1) Dreptul la viaţă, precum şi dreptul la integritate fizică şi psihică ale persoanei sunt garantate. (De ce cine oare, de sfantul duh?)

    Articolul 34
    (1) Dreptul la ocrotirea sănătăţii este garantat. (aici se poate adauga: in alte state)

    Dar in fine nu stiu de ce sa ma obosesc sa scriu cine stie ce comentariu. Poporul roman si-a ales presedintele pe care il merita. De la comunistul Iliescu a trecut la cocalarul Basescu.
  • +2 (4 voturi)    
    Romania,esti o aberatie! (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:17)

    ionut [anonim]

    Mai demult am fost somer.Am aflat ca primesti ajutor de somaj doar 1 an dupa care poti sa mori de foame linistit,daca nu iti gasesti de lucru.Bun zic;imi fac un grajd de animale la tara si ma descurc.Acum sa vezi dracie.Nu am putut sa fac grajd din materiale mai ieftine caci nu sunt omologate.Si nu primesti autorizatie de constructie.Adica sunt "periculoase".
    Deci poti sa mori de foame dar nu poti sa-ti construiesti un grajd caci e riscant.
  • +1 (3 voturi)    
    vai de statul cu un astfel de sef (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:11)

    viorel [anonim]

    Romania nu a avut nicio data un sef de stat asa jalnic

    PS. astept sa ma viziteze mascatii,,,sunati de 3 ori
  • +1 (1 vot)    
    Statul nu mai poate...? (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:53)

    Contribuabil fara rost [anonim]

    Pai atunci la ce dracu' mai platim impozite?!
  • -2 (2 voturi)    
    ADEVARUL de azi...... (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:59)

    lili [anonim]

    "Unde-i criza? 159 de deputaţi locuiesc în apartamente unde chiria începe de la 2.200 euro pe lună!"
    Acesta este titlul unui articol din ADEVARUL de azi, despre chiriile lunare ce incep de la 2200 Euro ale parlamentarilor romani in complexe imobiliare de lux !!!
    Pentru ei are statul roman resurse, Dle Basescu ??!!!

    http://www.adevarul.ro/actualitate/deputati-locuiesc-apartamente-chiria-incepe_0_387561623.html
    • 0 (2 voturi)    
      Opozitia (Vineri, 10 decembrie 2010, 19:27)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Sa inteleg ca opozitia a dat apartamentele nevoiasilor si isi platesc singuri camerele la hotel ?
      Numai DOI senatori au votat anul asta impotriva majorarii bugetului senatului - deci adio sperante legate de calitatea oamenilor aflati acolo . Mai raman liderii . Ce avem pe masa ?
  • -1 (1 vot)    
    statul nu are resurse..... (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:13)

    pensionaru [anonim]

    Este in regula sa fim nemultumiti.
    Un fost presedinte american ( nu ii stiu numele) spunea: inainte sa intrebi ce face statul pentru tine, intreaba-te ce faci tu pentru ceilalti. Nu sunt fan al nici unui om politic. Prin 1990 exista un tinar, Zoimbra parca, ce spunea ca este de profesie POLITICIAN. Ar trebui sa ne gandim cu totii la aceste lucruri. Ceea ce am spus sunt teorii si utopisme. Eu personal nu pot sa ma comport conform celor scrise. Insa VOTEZ din tot sufletul cu oamenii care au taria sa respecte valorile morale, sa se comporte in consecinta si sa poata impune prin consens si sustinere un comportament * de la om catre om* . Incercati sa reimpuneti,fara exagerari si violente, fara compromisuri, valorile umane Eu nu sunt om de actiune si nu pot sa ma dau de * rotund*. Acest text il consider un comentariu la toate problemele de zi cu zi ale cetatenilor care sunt considerati de catre ALESI turma de vot.
  • +1 (1 vot)    
    declaratie presed. Baseescu (Vineri, 10 decembrie 2010, 18:28)

    rominul [anonim]

    Cum va permiteti dl.presedinte sa interpretati CONSTITUTIA dupa cum va convine?/ Daca Guvernul actual nu este capabil sa gestioneze criza prin care trece tara plecati si nu mai chinuiti un popor care nu are nici o vina in afara de faptul ca s-alasat pacalit de atitea ori de niste politicieni mincinosi sicorupti. RUSINE intregii clase politice actuale .
  • +1 (1 vot)    
    Excelent (Vineri, 10 decembrie 2010, 18:40)

    vercingetorix [anonim]

    Superba zicere, domnule presedinte! E plina tara de cetateni care vor ca statul sa aiba grija de ei! So pe ei! Sa stea cu botu' pe labe! Mama lor de cetateni care formeaza structura unei tari. Pai ce? Tara construieste institutii care sa aiba grija de cetateni?

    Si mai tare e insa zicerea cealalta unde v-ati cam dat de gol: pe timpul comunismului "toate veniturile veneau la stat".

    Intrebare: unde se duc toate taxele si impozitele pe care le platesc cetatenii astia din Romania? In buzunarele cui sunt varsate miliarde de euro?

    Sunt de acord ca statul nu are resurse. Unde sunt resursele pe care statul comunist le avea in totalitate? Nu cumva politicenii din ultimii 20 de ani (PSD, PDL, PNL, UDMR, PRM, CDR, PC, minoritatile etc) le-au gestionat si au facut-o atat de prost incat acum plangeti ca nu mai sunt bani?

    Cu aceste doua fraze aratati de fapt care e parerea pe care politicenii o au fata de cei care ii voteaza?

    Va uitati cu scarba la noi cand sunteti in fotolii caldute si avem nevoie sa vedem ca va pasa de noi si de tara asta si ne cersiti voturi cand vreti sa mai muscati o data din ciolan.
  • +1 (1 vot)    
    vorbe (Vineri, 10 decembrie 2010, 19:33)

    Bokko [anonim]

    Din nou ne spune ca iarna nu-i ca vara. Dar de coruptie se poate ingriji statul? dar de licitatiile nesimtite? dar de evaziune? dar de mersul institutiilor? Aud?
  • +2 (2 voturi)    
    nu va inteleg (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 1:28)

    goe [anonim]

    Basescu tocmai a desfiintat intr-o fraza statul social. Vad ca toti sunteti socati, dar nu inteleg de ce. Daca vroiati stat social trebuia sa votati cu Geoana. Statul social e haiducie legalizata: ia de la aia care muncesc si da la aia care nu muncesc (cu comisionul de rigoare, care ajunge unde trebuie). Vreti sa munciti mereu pentru altii sau vreti sa munciti pentru voi? Asta e intrebarea! Vreti taxe mari si trantori fericiti sau taxe mici si bani in buzunar?
    • +1 (1 vot)    
      taxe mici si bani in buzunar (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 5:06)

      oituz [anonim] i-a raspuns lui goe

      Decat sarac si bolnav, mai bine bogat si sanatos. De 6 ani se chinuie basescu sa ne convinga, iar noi nu si nu.
    • 0 (0 voturi)    
      stat social (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 7:18)

      vercingetorix [anonim] i-a raspuns lui goe

      Au fost date legi care sa se micsoreze taxele pentru cei care muncesc si sa le taie venitul minim puturosilor? Nu! Puterea de azi mentine aceeasi stare de fapt, dar striga in gura mare ca suntem un stat social.

      Singurul motiv pentru care au dus plafonul la 1200 pentru mame a fost sa le forteze sa se intoarca la munca pe cele care aveau salariu mare ca sa plateasca impozite mari.

      De ce nu li se cere celor care primesc venit minim sa faca ceva in folosul comunitatii? Simplu. Pentru ca nu ii vor mai vota.
    • 0 (0 voturi)    
      care stat social? (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 19:06)

      hajdu [anonim] i-a raspuns lui goe

      Goe, matale esti complet dus.

      Nu mai stii cum sa faci mai frumos si sa mai cada vreo firimitura de la masa portocalie.

      Toate statele puternice din Europa sunt "stat social".
      Germania, Franta, Suedia, Austria etc. au asistenta sociala sf (science fiction pentru tine).
      Diferenta e ca banii pe impozitele multiple se duc unde trebuie, nu in buzunarul unora.

      Da, eu vreau taxe mari si trantori fericiti.
      Problema e ca taxele pe care le platim se duc la anumiti trantori si nu la trantorii care chiar au nevoie de ei.

      Probabil parintii tai sunt niste trantori, ai mei nu, parintii mei se asteapta SA TRAIASCA BINE dupa ce au cotizat 40 de ani, micutule bandit.
      Si cand vad la televizor tot felul de inconstienti care LE FURA BANII, ii apuca fibrilatiile si pe ei si pe mine.
      Eu plec din tara asta nu pentru mine ci pentru viitorul copilului meu, pentru ca aici, cu genul oamenilor ca tine si basescu, nu o sa fie bine pe veci.
  • 0 (0 voturi)    
    Romania impotriva curentului...., adica AIUREA.... (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 8:46)

    lili [anonim]

    Statele capitaliste, indiferent de ce tip sunt, atunci cand functioneaza bine, reusesc sa asigure o viata decenta populatiei si, uneori, chiar bunastarea si prosperitatea. De aici decurge stabilitatea sistemului capitalist.
    In Statele Unite, de pilda, daca vreun presedinte ar indrazni sa spuna ca America nu este responsabila pentru viata fiecarui cetatean, el ar fi literalmente linsat. Dimpotriva. Statele Unite afirma in mod oficial, prin vocea tuturor responsabililor, ca raspund pentru viata fiecarui american. Oriunde s-ar afla el. Chiar si in Patagonia. Si la fel procedeaza si celelalte guverne din lumea democratica.
    Dl Basescu rastalmaceste aiurea esenta statului democratic, dar ce mai conteaza, pret pe ceea ce spune Dumnealui tot asa punem si noi.....
  • 0 (0 voturi)    
    Mila... (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 10:22)

    Mitică [anonim]

    Nu am nevoie ca statul să mă protejeze.

    Am nevoie ca statul să îmi ofere posibilitatea să trăiesc decent, să îmi desfăşor activitatea optim prin reducerea infracţionalităţii, a corupţiei, îmbunătăţirea infrastructurii, educaţie şi sănătate de cea mai bună calitate, stimularea investiţiilor pentru reducerea şomajului - dacă rămân şomer să am de unde alege un loc de muncă decent. Şi în cazul mamelor, dacă oamenii ar avea salarii decente, mămicile ar putea trăi acasă din salariul soţului şi un mic ajutor de la stat.

    Asta este obligat să facă statul şi asta nu face. Deci, hai sictir, că nimeni nu mai stă cu mâna întinsă la uşa statului aşteptând pomeni - s-au schimbat generaţiile. Ştiţi foarte bine ce vor cetăţenii, domnule Băsescu.
  • 0 (0 voturi)    
    are dreptate (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 10:35)

    lungu bogdan [anonim]

    statul are bani sa se ingrijeasca doar de cetatenii care au domiciliul in d\sediul PDL.
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 12:28)

    ion voicu [anonim]

    aceasta afirmatie este extrem de grava fiindca afecteaza insasi esenta relatiei stat-cetatean. daca statul isi poate permite sa renunte la mine ca si cetatean, atunci si eu as vrea sa pot renunta la stat cu tot ceea ce implica aceasta.

    sorry, dar intr-un parteneriat real cam asta s-ar intampla...
  • 0 (0 voturi)    
    d.lui 'marghiloman' ..... (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 14:38)

    al 128-lea comentariu.... [anonim]

    apreciez aceste cuvinte: "statul trebuie sa asigure pacea, apararea tzarii, drepturile fundamentale si libertatile individuale, obligatii care decurg din constitutie. bunastarea, este o problema in grija fiecaruia" ....

    Va rog sa accesati Legea 95/2000 si ce nu veti vedea este ca romanii sunt, de fapt, de doua mari categorii: cei ce muncesc si platesc CAS (majoritatea) si pensionarii care pot sa nu munceasca dar, unii..., se incapataneaza sa mai lucreze : astia platesc de doua ori CAS !

    Calculul celui de-al 2-lea CAS, la pensionari se face asa: se aduna Venitul Estimat pe 5 ani (1) + se calculeaza cresterea cotei de 5,5% retroactiv pe 5 ani (2) + penalizarile, asijderea (3) = rezulta o cota CAS probabil mai mare decat o plateau pensionarii cand erau tineri si frumosi..., asa ca dl. Marghiloman are dreptate ! "Bunastarea este treaba fiecaruia, Statul are o singura grija: SA IA !
    Legea este din anul 2000, cand la carma tarii erau altii dar si 'ceilalti'... parca nu stiu ca, mai devreme/ mai tatziu, vor deveni si ei..:Pensionari ! (sic).....
  • 0 (0 voturi)    
    dna T (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 14:47)

    nouvelobs [anonim]

    ce ati zice domnule presedinte de "lectia de supravietuire" si de demnitate a doamnei Minerva, 90 de ani, cu pensia redusa de "onoratul" guv boc la "frumusica" suma de 360 lei??
    sa nu ne facem iluzii.
    "comunitatea" NU exista in romania, "ajutorul social" va costa "mult", prea mult pentru un popor care se vrea totusi european organizatii de ajutor alimentar gen "le restaurant du coeur" NU exista, desi romanii spun ca au inima mareee ..cum pot sa se descurce acei batrani care nu mai au pe nimeni si au prea multa demnitate pentru a nu cersi? sunt condamnati la foame, frig...
  • 0 (0 voturi)    
    Cred ca asta e cea mai mare prostie pe care (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 18:07)

    Silr [anonim]

    A spus-o dl Basescu pina acum.Asa cum fiecare om e raspunzator fata de el insusi si in fata legii si statul e raspunzator fata de cetatenii sai care au dreptul la o buna guvernare.In caz contrar scrie ceva despre asta in constitutia U S A , care in ciuda criticilor stingii ramin o democratie functionala.D-l Basescu ar fi trebuit sa spuna ca impartim cu dreptate putinul pe care il avem. Dar se pare ca mintea d-sale nu concepe asa ceva.Cuvintul in sine, statul e un concept destul de complex si trebuie sa fii profesionist al politicii pentru a putea opera cu el.Dupa cum spunea alt jurnalist se pare ca d-l Basescu si-a atins limita incompetentei. Sa speram totus ca isi va repara gresala. O zi buna!
  • 0 (0 voturi)    
    traianelu seamana cu nelu (Duminică, 12 decembrie 2010, 10:16)

    alecs [anonim]

    traiane esti nesimtit
    te stiu de mult
    pacat ca te-am votat
    dar orice pasare pe limba ei piere
    si tu si lingai d langa tine o sa aveti bani si doar atat
  • 0 (0 voturi)    
    Trist nene,trist..... (Luni, 13 decembrie 2010, 0:43)

    M [anonim]

    Adica avem bani pentru a trimite trupe in Irak, Afganistan si alte locuri de pe pamant si nu avem resurse pentru proprii cetateni.......Hal de presedinte....
  • 0 (0 voturi)    
    Pai si eu de ce mai platesc? (Luni, 13 decembrie 2010, 15:32)

    Vasile Blidaru [anonim]

    Pai daca statul nu are bani sa aiba grija de mine atunci eu de ce sa mai platesc taxe la el? Sau sa faca un fel de loto la care sa traga la sorti de cine are grija in fiecare luna si numai aia sa plateasca!
  • 0 (0 voturi)    
    I-auzi mah (Luni, 13 decembrie 2010, 15:46)

    BX [anonim]

    "Pe vremea comunismului toate pamanturile erau ale statului, toate veniturile veneau la stat si atunci statul isi asuma responsabilitatea pentru fiecare cetatean. Acum, terenurile nu mai sunt la stat. 70% din economia romaneasca este in sectorul privat."
    Nu zau ? Si cine a vandut tot la privat ? Nu statu' ? Si atunci cine e de vina ?
    A...da, statul.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version