Ministerul Transporturilor va lansa pana la finalul anului 2011 proiecte cu finantare europeana de 5,5 miliarde euro

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 5 decembrie 2010, 17:34 Actualitate | Esenţial


 documente
(05 Dec 2010) PDF, 9MB
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii va lansa pana la sfarsitul anului viitor proiecte cu finantare europeana de 5,57 miliarde euro, vizand printre altele constructia a 289 kilometri de autostrada si modernizarea a 166 km de cale ferata, a anuntat duminica ministrul Anca Boagiu, potrivit Mediafax.

"Folosim 5,5 miliarde euro din Programul Operational Transporturi si din bugetul ministerului de anul viitor 72%, adica 8,3 miliarde de lei, vor fi cofinantari pentru aceste proiecte", a afirmat Boagiu intr-o conferinta de presa.

In septembrie rata de absorbtie a fondurilor UE era de 1,7%. Intrebata ce rata de absorbtie va fi in 2011, Boagiu a raspuns "vom vedea".

MTI va lansa pana la finele anului viitor licitatii pentru constructia a 288 km de autostrada, cu o valoare totala de 2,5 miliarde euro, pe cinci tronsoane - Nadlac-Arad (38,8 km, 234 milioane euro), Orastie-Sibiu (82 km, 693 milioane euro), Deva-Orastie (32,8 km, 355 milioane euro), Timisoara-Lugoj (35,6 km, 217 milioane euro) si Lugoj-Deva (99,5 km, 1,02 miliarde euro).

Termenul de finalizare pentru aceste tronsoane este anul 2013, mai putin Lugoj-Deva, care urmeaza sa fie finalizat in 2015.

In prezent, Romania are 314 km de autostrada, respectiv Campia Turzii-Gilau (52 km), Bucuresti-Pitesti (111 km) si Bucuresti-Cernavoda (151 km). In constructie sunt 243 km, acestia urmand sa fie finalizati in 2011 si 2012, valoarea totala fiind de 2,5 miliarde euro.

Referitor la sectorul de autostrada Cernavoda - Constanta, Boagiu a spus ca in vara anului viitor acesta va fi dat in folosinta, fara a fi finalizat insa in totalitate.

Alte proiecte vizeaza constructia a 11 sosele de centura (Sacuieni, Carei, Bacau, Tecuci, Tg Mures, Brasov, Craiova sud-est, Alexandria, Caracal, Mihailesti si Bucuresti), in lungime totala de 138,7 kilometri si o valoare de 539,38 milioane euro.

Totodata, ministerul are in plan sa modernizeze 943 kilometri de drumuri nationale, cu o valoare de 848,45 milioane euro, asigurati printr-un credit BEI.

Pentru transportul pe calea ferata, institutia are ca proiect prioritar modernizarea Coridorului IV si va lansa licitatii pentru trei tronsoane, respectiv Curtici-Simeria, Simeria-Coslariu si Coslariu-Sighisoara, in lungime totala de 166,3 km, cu o valoare de 1,88 miliarde euro, si modernizarea a 21 de gari, investitia fiind de 227 milioane euro, din care in urmatoarele doua saptamani vor fi lansate la licitatie 16 gari, iar in ianuarie restul de 5.

Boagiu a afirmat ca toate companiile feroviare se afla intr-o situatie financiara proasta si au nevoie sa fie restructurate "pentru ca au fost jefuite", iar institutiile abilitate trebuie sa se pronunte in aceasta privinta.

"Toate companiile de cai ferate stau prost. In 2007-2008 au functionat fara bugetul aprobat si toate trebuie restructurate pentru ca au fost jefuite, de la executari silite de vagoane pana la un management prost", a afirmat Boagiu intr-o conferinta de presa.

Intrebata cine sunt jefuitorii, Boagiu a afirmat ca la aceasta intrebare trebuie sa dea raspunsuri "institutiile abilitate ale statului".

Ea a reluat ideea potrivit careia CFR Marfa va fi privatizata cand conditiile pietei vor fi favorabile.

Vezi in atasament hartile detaliate ale proiectelor ministerului.


Citeste mai multe despre   


















3425 vizualizari

  • 0 (12 voturi)    
    Iar vorbe goale? (Duminică, 5 decembrie 2010, 17:49)

    geo [anonim]

    În primul rând, acelaşi mesaj l-a anunţat şi Berceanu anul trecut! În al doilea rând, 8,5 mil. euro/km de autostradă (valoare medie) e un cost imens! În al treilea rând, abia aştept să văd cât se ţin de vorbele ăstea, că promisiuni nu le pot zice!
    • 0 (12 voturi)    
      Ce te pricepi! (Duminică, 5 decembrie 2010, 21:00)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui geo

      Dupa priceperea ta nici nu-ti mai trebuie autostrada.Preferi mersul pe jos,prin tarana.Prietenii tai din PSD care lucreaza la autostrazi stiu ce vorbesti?Daca le spun,te rup cu bataia.Stii care partid este abonat la banii de autostrazi?Stii de ce se face caz,de oamenii aceluias partid,pentru-ca sau sistat si amanat lucrarile la autostrazi?Tu esti din grupul lui Vanghelie,daca te superi cand trebuie sa te bucuri.
      • 0 (0 voturi)    
        prefer CFR (Marţi, 7 decembrie 2010, 10:23)

        boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        "nici nu-ti mai trebuie autostrada.Preferi mersul pe jos" , neah, doar trenul...
    • 0 (10 voturi)    
      Dupa 20 de ani ! (Duminică, 5 decembrie 2010, 21:43)

      niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui geo

      Aceste coridoare erau schitate inca dinainte de 1989 .
      Congresul al XIII -lea al PCR spunea :" avem programe".
      La realizari Boc 1,2,3,4 dupa 2 ani si peste 20 de miliarde euro imprumutati a facut 10 km de autostrada Turda -Campia Turzii .La celelalte doar le-a taiat panglica .
      Toate partidele( incepand cu monumentala declaratie a lui Basescu :Romania nu are nevoie de autostrazi) sunt vinovate de blocarea realizarii coridorului 4 .
      Orice tara isi merita conducatorii :(((
  • -3 (7 voturi)    
    ce de bani (Duminică, 5 decembrie 2010, 18:11)

    gopo111 [utilizator]

    ooooooo ce de euroi de furat, sa vezi acum cum sse fura, macar de iar prinde aia de la PEsa ii bage la puscarie
    • +4 (4 voturi)    
      poate (Duminică, 5 decembrie 2010, 23:08)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui gopo111

      poate sint ceva sanse sa nu mai fure atit daca ue supervizeaza licitatiile
  • +4 (4 voturi)    
    referitor la soselele de centura (Duminică, 5 decembrie 2010, 18:22)

    alex [anonim]

    Sunt tare curios cam cand isi primesc banii pers care au cedat pamantul pt a se construi soselele de centura. De 2 ani de zile astept ca statul sa ma despagubeasca pentru bucata de pamant peste care trece o parte din "noua" Sosea de Ocolire Iasi Varianta I.
    • +5 (5 voturi)    
      Daca varianta este admisa. (Duminică, 5 decembrie 2010, 21:05)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui alex

      Intreaba primarul de Iasi.Este interesul lui si cel putin atat sa faca.Sa clarifice regimul juridic al terenurilor.De ce o lungeste,de aceia se amana,uneori pana se renunta.Autoritatile locale au cea mai mare raspundere in stabilirea traseului si exproprierea proprietatilor.
    • +1 (3 voturi)    
      depinde (Duminică, 5 decembrie 2010, 23:05)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui alex

      depinde ce relatii ai
    • 0 (0 voturi)    
      AS DA O LEGE CORECTA (Luni, 6 decembrie 2010, 12:14)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui alex

      toti cei care au cumparat pamant, asa" dintr-o coincidenta" exact pe unde va trece autostrada, vor trebui sa imparta profitul cu proprietarul initial.
    • 0 (0 voturi)    
      da (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 21:43)

      Dorin [anonim] i-a raspuns lui alex

      daca nu iti da banii poti sa iti faci casa pe sosea... ca doar e pamantul tau :d
  • +4 (6 voturi)    
    Desene pe asfaltul neturnat (Duminică, 5 decembrie 2010, 18:54)

    Rasmus [utilizator]

    La "in pregatire" stam bine, fara vorba!
    Aceasta harta ar trebui postata in fata MT si sa vedem si noi si ei ce se va realiza cu adevarat din astea, la termenele asumate.
  • 0 (8 voturi)    
    excelent d-na Boagiu (Duminică, 5 decembrie 2010, 19:13)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    de ce nu a fost numita de la bun inceput ministru?
    Doar pentru ca este femeie?!
    • -1 (7 voturi)    
      ce este excelent?! (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:18)

      lili [anonim] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      deocamdata VORBE, pana la REZULTATE mai e mult.......
    • +1 (3 voturi)    
      ? (Duminică, 5 decembrie 2010, 23:21)

      x [anonim] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      Boagiu a mai fost o data (imediat dupa AL CINCILEA mandat de ministru al transporturilor al lui basescu) si ... nu a facut nimic ... ALCTEVA decit o cirpire DEPLORABILA (SCUMPA si FARA EFICACITATE) a lui A1.
  • +5 (5 voturi)    
    Nu cred decat ce vad (Duminică, 5 decembrie 2010, 19:14)

    Margarethe [anonim]

    Rog sa-mi fie permis sa nu mai cred decat ceea ce vad. Altfel, de strategii, programe, proiecte si...bune intentii...drept sa spun...
  • +4 (4 voturi)    
    Tare asta. (Duminică, 5 decembrie 2010, 19:30)

    uwe [utilizator]

    Au fost jefuite, hm? Oare ce IQ iti trebuie sa-ti pui intrebarea "De cine dracu?"
  • +4 (4 voturi)    
    Romania are 343 de km de autostrada (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:53)

    Ion [anonim]

    Romania are 343 de km de autostrada si nu 314. A2=152, A1=120+17 (centura Sibiului) si A3=54km
    • 0 (0 voturi)    
      Centura nu se pune (Luni, 6 decembrie 2010, 1:01)

      x [anonim] i-a raspuns lui Ion

      Centura nu e "A".
      Are INTERSECTII.
      (Poate doar daca re-definim notiunea de autostrada in ... strada auto.)
  • -3 (5 voturi)    
    wow (Duminică, 5 decembrie 2010, 21:09)

    cornelone [anonim]

    wow
    Ce fain, super tare, extraordinar!
    Abia astept sa circul cu masina pe toate soselele astea!
    Extraordinar!
    Nemaipomenit!
    Incredibil!
    Ma imbrac in portocaliu!

    Acum serios: m-am saturat de astia. Mai bine ne-ar lasa naibii in pace, sa le faca toate, si la sfarsit sa vina: sa va prezentam ce am facut.
    • -1 (1 vot)    
      mda (Luni, 6 decembrie 2010, 0:28)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui cornelone

      dupa care tu sa te uiti cu coada ochiului si sa bagi de vina ca nu-ti place culoarea parapetilor, transparenta sau netransparenta peretilor antifonici, peisajul care pe alocuri lasa de dorit iar pe alocuri te fura si tot asa.
  • +2 (2 voturi)    
    si (Duminică, 5 decembrie 2010, 23:09)

    spy [utilizator]

    si banii din benzina, din rovignete, etc se duc la DN-uri si DJ-uri?
  • +2 (2 voturi)    
    Buzau + Braila + Galati (Duminică, 5 decembrie 2010, 23:23)

    x [anonim]

    Locuitori ai caii rutiere Buzau + Braila + Galati:
    Nu va mai votati "ALESHII" ca NU AU PUTUT FACA NIMIC pentru zona lor.
    (Uitati-va in proiectul (.PDF) de la inceputul articolului, dreapta.)
  • +4 (4 voturi)    
    vorbe (Duminică, 5 decembrie 2010, 23:38)

    sorin [anonim]

    Doamna ministru a afirmat ca pana la sfarsitul lui noiembrie vor fi scoase la licitatie mai multe tronsoane de pe coridorul 4. Ulterior, cei de la CNADR au spus ca pana la sfarsitul saptamanii trecute vor fi scoase la licitatie tronsoanele astea. Am intrat pe e-licitatie.ro si stupoare maxima: nu exista nici un anunt de participare.
    Deci se pare ca noul ministru nu se prea deosebeste de toti cei dinaintea lui. Promite fara acoperire.
    Sunt curios, cat de greu ar fi fost sa publice macar anunturile alea de participare, chiar daca mai era nevoie de niste zile/saptamani pana la finalizarea documentatiilor. Macar asa ar fi demonstrat credibilitate. Ar fi putut sa traga oricum de timp ulterior, probabil ca asta vor face oricum.
  • 0 (0 voturi)    
    necolaiciuc (Luni, 6 decembrie 2010, 1:38)

    adrian [anonim]

    nu dansa l-a numit pe necolaiciuc la cfr? nu ii este rusine sa vorbeasca de devalizari la cfr? rusine si demisia!
  • +1 (1 vot)    
    Romanu' are memoria scurta... (Luni, 6 decembrie 2010, 3:36)

    Marfa [anonim]

    Guvernul are o noua abordare in constructia de autostrazi
    de Iulian Tudose HotNews.ro
    Marţi, 20 februarie 2007, 0:00

    http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1113925-guvernul-are-noua-abordare-constructia-autostrazi.htm

    " In urma cu doua saptamani, Radu Berceanu a anuntat strategia Ministerului Transporturilor privind constructia si reconstructia de autostrazi in Romania. Strategia este impartita pe doua etape: intre 2007-2013, cand ar urma sa fie date in folosinta 1.794 km de autostrada [...] "

    ........................................

    de Claudia Pirvoiu HotNews.ro
    Luni, 27 aprilie 2009
    Pana in 2013, vrea ca Romania sa aiba aproape 2.000 de kilometri de autostrada in exploatare. In 2009, ar urma sa fie utilizabile peste 400 de kilometri, iar in 2010 aproape 800 de kilometri. Cel putin asa arata planificarea ministerului pentru urmatorii patru ani.

    ................................................
    Radu Berceanu: Autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi deschisa circulatiei in iulie 2010
    de V.M. HotNews.ro
    Marţi, 12 mai 2009
    .....................................................

    Se mai indoieste cineva ca avem de-a face cu vorbe goale?
  • 0 (0 voturi)    
    autostrada Campina-Brasov (Luni, 6 decembrie 2010, 9:10)

    Angel Boghiu [anonim]

    Stimati domni si doamne implicati in procesul decizional de constructii autostrazi si drumuri nationale ,daca vedeti ca acordarea contractului pentru tronsonul de Autostrada Campina-Brasov este in impas ,pana la gasirea unei solutii
    gasiti o modalitate sa construiti centuri ocolitoare pentru statiunile prin care trec, fara nici o " justificare",
    Drumuri Nationale.Vezi statiunile de pe Valea Prahovei,
    dar si altele.Ar fi o modalitate si de a mari numarul turistilor,dar si de a scurta calvarul soferilor.care sant obligati sa le traverseze. Sau daca si asta costa bani ,timp si efort atunci faceti macar niste pasarele suspendate sau subterane pentru ca traversarea la trecerile de pietoni sa nu mai formeze cozi nesfarsite de autoturisme in statiunile cu pricina. Poate aude Doamna UDREA
    si ia vreo masura,ca este chestiune atat de turism dar si de administratie(locala)., daca cei din Ministerul Transporturilor sant sufocati de marile provocari la care trebuie sa faca fata.!!!!
  • +1 (1 vot)    
    ce atatea autostrazi?! (Luni, 6 decembrie 2010, 13:55)

    boogiewoogie [utilizator]

    eu vreau cale ferata!

    doar 166 km?! halal..


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version