Guvernul este de acord cu schimbarea denumirii de rom in tigan

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 2 decembrie 2010, 19:56 Actualitate | Esenţial


Guvernul este de acord cu schimbarea denumirii oficiale a persoanelor de etnie roma din "rom" in "tigan", propusa intr-o initiativa parlamentara. Executivul se bazeaza pe recomandarile Academiei Romane, precum si pe faptul ca acesta este termenul folosit in majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene.

"Ne-am bazat pe recomandarile Academiei Romane si pe faptul ca in majoritatea statelor UE termenul folosit este acesta", au declarat surse ministeriale, citate de Mediafax.

Organizatii civice au organizat, marti, un protest in fata Palatului Victoria, nemultumite de intentia de a schimba oficial denumirea de "rom" cu cea de "tigan".

Deputatul PDL Silviu Prigoana a elaborat o initiativa legislativa in care propune schimbarea denumirii oficiale a persoanelor de etnie roma din "rom" in "tigan", la care Guvernul trebuie sa emita o opinie.

Initiativa a fost inregistrata la Senat in luna septembrie, tot atunci presedintele Traian Basescu declarand ca, in momentul in care s-a decis schimbarea denumirii tiganilor in romi, s-a luat o decizie gresita, europenii facand confuzie intre romi si romani.

Ministerul de Externe a transmis Guvernului si observatia ca initiativa nu permite atingerea scopului invocat, respectiv de a pune capat confuziei generate pe plan international de similitudinea dintre numele Romaniei si al natiunii romane, pe de o parte, si romi, pe de alta parte.

"Daca o astfel de confuzie exista in randul cetatenilor straini, ea nu va fi eliminata prin inlocuirea termenului "rom" in Romania, intrucat decizia autoritatilor romane nu va produce efecte pe teritoriul altor state. Prin urmare, cetatenii straini vor continua sa utilizeze termenul corespunzator celui utilizat actualmente in limba romana (de exemplu, 'Roma' in limba engleza, 'les romes' in limba franceza)", precizeaza Ministerul de Externe.




Citeste mai multe despre   


















5028 vizualizari

  • +30 (36 voturi)    
    Multzumescu-tzi tzie, Doamne... (Joi, 2 decembrie 2010, 20:18)

    Loerincz [utilizator]

    In sfarsit o decizie gandita si mult asteptata a guvernului! Sper sa fie pusa in aplicare cat mai curand.

    Sunt convins ca primul rom al tarii, Iliescu, va apare din borcanul de formol si va condamna hotarerea asta!
    • +2 (2 voturi)    
      Il vor gasi!! (Joi, 2 decembrie 2010, 23:36)

      D [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

      Dupa 6 luni de cautare, vor descoperi ca 10 din agentii lor vorbeau de fapt rusa si nu spaniola, dansau la serviciu kazaciok si nu salsa, beau vokda si nu mojito si mancau soleanka si nu tacos.
      Dupa inca 6 luni de zile vor descoperi ca pe 3 din cei 10 ii viziteaza regulat la serviciu niste domni in uniforme militare rusesti, care vin cu mana goala si pleaca cu niste teancuri de dosare in brate. Nestiind limba rusa, paznicii de la Secret Service au dat din umeri si i-au lasat sa treaca, doar nu te pui cu strainii!
      Se vor prinde de cine este spionul rus intre ei: era tipul care venea in ultimii 20 ani la munca cu un Jiguli vopsit in rosu, cu o secera si un ciocan mare pe capota, care avea un tricou cu Stalin si umbla tot timpul cu un AK47 in spate.
    • +7 (7 voturi)    
      Doamneee (Vineri, 3 decembrie 2010, 7:53)

      Thor [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

      le-a trebuit 20 de ani si eventual sa le deseneze cineva cum sta treaba cu tiganii ... ma cam sperie perspectiva asta cu timpul dar dupa cum zicea:
      << Multzumescu-tzi tzie, Doamne... >>.


      In ceasul al 13-lea .... mai e putin ... trebuie doar votat cu majoritate. ATAT!!!!
    • +7 (7 voturi)    
      Corect, (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:27)

      DL [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

      Cit despre "roma" in limba engleza si "les rommes"in franceza sa ma scutiti , what about "gipsies" "piklies" etc in engleza si "les gitanes"in franceza termeni mult mai raspinditi.
      Succes!
  • +23 (27 voturi)    
    gipsy (Joi, 2 decembrie 2010, 20:30)

    Tepes [anonim]

    Uraaa , in sfarsit o veste buna. Trebuia sa se termine odata cu gluma asta proasta a "rromilor" . Asta sunt ei , tigani !
    • +5 (5 voturi)    
      Cine sunt tiganii? (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:44)

      Tiganiada, versiunea „rroma” [anonim] i-a raspuns lui Tepes

      -populatie non-europeana, cu origine pe valea Indusului (actuala regiune India-Pakistan), emigrata de acolo (fortat sau nu, nu e prea clar) in sec.10-11. S-a deplasat constant spre Vest, lasand in urma o parte din membri (3 milioane in Iran, alte milioane in Turcia de azi, in Egipt si orientul Mijlociu). A trecut in Europa in sec.13-14, odata cu primele invazii de amploare ale musulmanilor arabi si turci.

      -in tarile romane, tiganii au ajuns in sec.14, in numar de cateva mii, fiind aproape imediat inrobiti de o parte a boierilor si grofilor maghiari. Dupa dezrobirea decisa de Cuza, o parte a tiganilor a continuat nomadismul spre Vest, intr-un al doilea mare val migrator (primul in sec.13-14, al doilea in sec.19), iar acum asistam, potrivit specialistilor, la a treia mare migratie europeana a tiganilor, tot spre Vest (ceea ce a condus la reactii violente din partea unor state vestice ale UE).

      -populatie transnationala, nu nationala, nelegata de vreun stat sau un teritoriu anume. In acest sens, se poate spune ca tiganii sunt o problema a Europei, nu una specifica doar anumitori state, fiecare tara din UE avand comunitati de tigani, unii inca nomazi (ca in Franta, unde sunt numiti din cauza asta si „gens du voyage”!).

      -populatie nomada, doar partial sedentarizata. La noi, cei sedentarizati provin in special, istoric, din tiganii „vatrari”, adica cei asezati pe langa „vatra satului” romanesc, maghiar sau sasesc pt a lucra ca zilieri. Etnicii tigani apartinand altor categorii (ursari, aurari, lingurari, etc) au trait din „meserii” sau din furat si alimente „gasite” pe camp (tiganii numiti „cocalari”).

      -unii tigani prefera sa nu-si declare etnia, de aceea ONG-urile tiganesti au obiceiul sa inmulteasca cu un factor 3 numarul tiganilor din recensaminte. De ex. se considera ca Romania are nu 0,5 milioane, ci 1,5 milioane tigani, Ungaria nu 0,7 milioane ci 2 milioane, Bulgaria nu 0,3 milioane ci 0,9 milioane, etc.
      Dupa aceasta metoda, ar fi 8-10 milioane tigani.
  • +22 (22 voturi)    
    Nota 10, domnilor (Joi, 2 decembrie 2010, 20:31)

    Visan [anonim]

    Un guvern serios si logic, in romania se foloseste oficial limba romana, iar in romana aceasta etnie conlocuitoare s-a numit tigani, in documentle din limba lor pot numi rom sau cum vor dansii.

    ONG-urile ar trebui sa fie corecte nu false, si sa apare drepturile cetatenilor in mod egal si echitabil, nu inteleg de ce apara in mod distorsionat doar o singura parte. De ce o bunicuta care este furata pe strazile Parisului, care toata viata ei s-a dovedit a fi o buna cetateana nu merita sa fie aparata, ci doar golanul care prefera sa fure constient si intentionat portofelul altuia in loc sa devina productiv.
    • 0 (0 voturi)    
      grija mare (Vineri, 3 decembrie 2010, 21:17)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Visan

      Mi se pare o chestiune sensibila la care guvernul sper sa procedeze cu mult tact. Altfel vor fi conflicte peste conflicte si suferinta...

      Asa cum e problema noastra e si problema lor confuzia care se creaza in occident. Zic asta pornind de la premiza ca nu vor sa fie confundati cu noi. De aceea cred ca ar fi bine sa fie implicati si reprezentantii lor.
      Nu le convine tigan, ok, atunci sa zica ce le convine in afara de rom care nu ne convine noua.
  • +18 (20 voturi)    
    Bravo bravo bravo (Joi, 2 decembrie 2010, 20:32)

    drak latinu [utilizator]

    Cand se aplica legea???
    • +8 (8 voturi)    
      Dupa publicare in Monitorul Oficial ! (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:01)

      RRomulus din Jamburica / India [anonim] i-a raspuns lui drak latinu

      Dupa publicarea in Monitorul Oficial, romanii isi vor putea apara cu mandrie numele !

      Si nu vom avea confuzie in exprimarea:

      - tigan manelist
      - tigan cersetor
      - doctor tigan ( exista oare)
      - judecata tiganeasca
      - mica tiganiada

      Multumim pentru aceasta clarificare!
  • +19 (21 voturi)    
    Aplauze! (Joi, 2 decembrie 2010, 20:33)

    Ana [anonim]

    Ce bine imi pare!
    Nu stiu daca raul facut de aceasta denumire de "ROM" e reparabil.
    Nu cred ca europenii vor uita inainte de 50 de ani de acest cuvant si nu vor mai face aceasta suparatoare confuzie intre romi si romani, dar e sigur ca daca continuam sa-l lasam sa circule, nu se va mai putea repara nimic, niciodata.
  • +21 (21 voturi)    
    Nastase (Joi, 2 decembrie 2010, 20:44)

    Ioan [anonim]

    Nici un vorbitor de germana, franceza, italiana si spaniola nu ii numeste pe acesti nomazi, altfel decat TZigoinen, Gitano, etc. Numa D Nastase, cu a sa origine amestecata, ne-a facut aceasta magarie.
  • +20 (20 voturi)    
    ! (Joi, 2 decembrie 2010, 20:51)

    iondenoi [anonim]

    Da, DOAMNE, mintea romanului de pe urma!
  • +11 (13 voturi)    
    tigan sau cocalar (Joi, 2 decembrie 2010, 20:51)

    kalu [anonim]

    totuna. Numai sa nu ne mai confunde lumea cu astia...
  • +20 (20 voturi)    
    Nu exista Romi (Joi, 2 decembrie 2010, 20:56)

    nano2k [utilizator]

    In locul Guvernului as raspunem ME cu o alta intrebare: dar cand s-a decis schimbarea in RROM, de ce a fost posibila propagarea acestei denumiri atat de usor pe teritoriul altor state?

    In primul rand, tiganii sa nu mai aiba dreptul sa se numeasca rromi. In limba lor nu au decat. Alte state sa faca bine si sa ne respecte, iar presa de acolo sa foloseasca denumirea de "tigan", nu rom sau rrom.

    Asa cum rrom a penetrat in constiinta europenilor prin intermediul presei lor, tot asa, presa lor ar trebui sa inteleaga ceea ce noi, ROMANII, vrem sa le transmitem.


    NOI NU MAI VREM SA FIM CONFUNDATI CU TIGANII! ME, se aude???
  • +19 (19 voturi)    
    Excelent ! Ar fi probabil primul lucru bun al Guv. (Joi, 2 decembrie 2010, 21:00)

    Creator [utilizator]

    Dupa ce ne-au facut de ras in toata lumea, e timpul sa facem o schimbare.
  • +20 (22 voturi)    
    Un lucru bun. (Joi, 2 decembrie 2010, 21:01)

    George [anonim]

    Tiganii sunt tigani. Si cu asta basta. Puneti in practica aceasta intitiativa si nu tineti cont de presiunile asa ziselor ong-uri care lucreaza impotriva intereselor Romaniei!!!!
  • +14 (14 voturi)    
    Da exact francezi tot (Joi, 2 decembrie 2010, 21:04)

    HESS [utilizator]

    Fuga le vor spune les roms.Spaniolii la fel ,englezii idem,maghiarii tot fuguta etc etc.Denumirea de tigan ca etnie nu e o rusine.Etnia nu e o rusine in sine ci comportamentul unora apartinand acelei etnii.Acum noi romanii cinstiti care muncesc si sant repectuosi cu ceilalti,atat in tara si strainatate ce ar trebui sa facem din cauza romaniilor care fura,sparg magazine,case sau sant sefii unor retele de prostitutie?Sa ne schimbam denumirea in DACI.?Ascunderea c--ui sub pres cum face pisica nu e o rezolvare.Legea si aplicarea ei sant rezolvarea.Daca lipsesc legi sa fie creata.De exemplu spaniolii la stiri au inceput sa spuna ciudadanos rummanos de etnie gitana( cetateni romani de etnie tiganeasca) Nici les rom nici ,los romes.Acum asteptam provincia.Universitatea de stinte hinduse din Nevada ,Weissel SRL etc etc.A da si tipetele RASISM, RASISM.
  • -4 (12 voturi)    
    CE SE INTAMPLA (Joi, 2 decembrie 2010, 21:05)

    HESS [utilizator]

    Nea Baconschi,ti-a intrat paiul in fund.Ai primit vreo telegrama din Nevada si de la acel rabin.?
  • +11 (13 voturi)    
    iera timpul! (Joi, 2 decembrie 2010, 21:11)

    tico [anonim]

    iera timul!!!!;chiar m-a intrebam de ce . tiganul nu se numeste tigan ci rom;poate cine a introdus denumirea de rom pentru tigan iera si el tigan si i-i iera rusine sa-si spuna tigan si atunci si-a zis ca-i mai bine sa-si spuna rom
    • -1 (3 voturi)    
      iera??!!??!!??!! (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:30)

      alex [anonim] i-a raspuns lui tico

      Vai de capul tau cu scoala pe care ai facut-o! Invatati sa scrieti in limba romana si dupa dati-va cu parerea! Cred ca ar fi mult mai intelept sa se gaseasca o varianta de integrare a "rromilor-tiganilor" in societate si sa li se impuna sa frecventeze scoala si apoi un loc de munca. In cazul refuzului sa li se sisteze ajutorul social si atunci am rezolva o mare problema! Nu marginalizarea unei etnii e solutia ci ajutarea lor sa se integreze in societatea in care traiesc. Doar asa se vor putea rezolva in timp "problemele" pe care acestia le fac atat in tara dar mai ales in afara granitelor tarii. Din partea mea le puteti da ce nume vreti voi dar daca nu reusiti sa le schimbati "caracterul" nu ati facut nimic...ba mai mult, se vor considera discriminati si ura va ajunge la cote mult mai ridicate...sau poate dupa veti dori sa-i eliminati ca si Antonescu?!?!?!?....dar unde mai este spiritul crestin in aceasta situatie!?!?!

      Incercati sa priviti aceasta problema a rromilor (tiganilor) in profunzime si in perspectiva si dupa dati-va cu parerea!!! Va asigur ca rasismul si marginalizarea lor nu este solutia!
  • +14 (14 voturi)    
    tiganul e tot tigan (Joi, 2 decembrie 2010, 21:12)

    ela [anonim]

    abia astept,tiganul e tot tigan.
    Iliescu le-a schimbat numele.
  • +17 (17 voturi)    
    I-auzi! (Joi, 2 decembrie 2010, 21:12)

    gradu [utilizator]

    Sa moara ma-sa lu'ministerul de externe ca "cetatenii straini vor continua sa utilizeze termenul"? De unde-a scos-o? Le vor zice asa cum le vom zice si noi: TIGANI. Ca si romi tot faptul ca le ziceam noi asa i-a facut si pe ei sa le zica la fel. Deci, ca sa fie clar pentru toti ministreii de externe: TIGANI!!!
  • +17 (17 voturi)    
    Sa fim seriosi (Joi, 2 decembrie 2010, 21:14)

    Mircea [anonim]

    Bagati la traducatorul Google:
    in romana: tigan
    in engleza : gypsy
    QED.
  • +16 (18 voturi)    
    foarte corect ! (Joi, 2 decembrie 2010, 21:16)

    Romania [anonim]

    Pai TIGANI li se spune de cand lumea. De cand ROMI ? Si de ce ?
  • +16 (16 voturi)    
    corect (Joi, 2 decembrie 2010, 21:18)

    sly [anonim]

    buna idee , tigan este cuvantul corect ! se fac confuzii grave altfel ! in plus rom/romul este o bautura alcoolica !
  • +14 (14 voturi)    
    dupa un somn indeluuung... (Joi, 2 decembrie 2010, 21:23)

    Românu' [anonim]

    S-a trezit in sfârsit Academia Româna...uraaa...uraaa
  • +16 (16 voturi)    
    Doamne multumesc! (Joi, 2 decembrie 2010, 21:24)

    Daniel [anonim]

    In sfarsit se face dreptate!!!!!!!!!!! Sper sa o voteze idiotii din parlament....
  • +11 (11 voturi)    
    yesssss!!! (Joi, 2 decembrie 2010, 22:09)

    Inna [anonim]

    In sfarsit o decizie inteleapta, si pana la urma curajoasa zic eu, care va elimina acea denumire data tiganilor de catre niste emanati idioti si perversi! Denumire care ne-a adus multa imagine proasta peste tot!!
  • +6 (6 voturi)    
    DA (Joi, 2 decembrie 2010, 22:16)

    napoca [anonim]

    Sa treaca macar legea asta si mai votez o data PDL-ul cu toate ca nu a fost stralucita guvernarea asta. Dar pentru asta merita.
  • 0 (2 voturi)    
    Atat am de spus! (Joi, 2 decembrie 2010, 23:13)

    VM [anonim]

    Tiganiiiiiiiiiiiiiiii
    Tiganiiiiiiiiiiiiiiii
    TiiiiiiiiiiiiiGaaaaaaaaaaaaaaaNIIIIIIIIIIIIIIII

    Sunt Tigani si basta!
  • +5 (5 voturi)    
    nume romi (Joi, 2 decembrie 2010, 23:14)

    regateanu [anonim]

    Sa dea Cel De Sus sa se revina la numele adevarat. Tzigani.
  • +4 (4 voturi)    
    tiganiada (Joi, 2 decembrie 2010, 23:31)

    razvan_cluj [anonim]

    nu conteaza cum le zic altii, noi sa le zicem tigani, si in rest, doame-ajuta.
    poate intr-o zi o sa schimbe si englezi din "roma" in traditionalul "gipsy"
  • +5 (5 voturi)    
    jaga (Vineri, 3 decembrie 2010, 0:18)

    tepes [utilizator]

    Normal ca numele lor corect ar fi tigani lucru pe care cei mai multi tigani il recunosc. Isa interesant ar fi ca romani sa stie cine (cu nume si prenume) a hotarit si cind sa le dea numele de romi mai ales in acte oficiale,de aici plecind rusinea pe neamul romanesc.
  • +1 (1 vot)    
    Nume si nume.... (Vineri, 3 decembrie 2010, 0:23)

    Ai [anonim]

    Totusi, ce zic italienii ca tiganii sunt numiti "populatie Roma"????
    Dincole de hilar, francezii de ce numesc pe vecini Allegmane si nu Deutchmane?!?!
    • 0 (0 voturi)    
      de ce Brazilia si nu Brasil? (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:35)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Ai

      Cand se va schimba termenul folosit in manualele de geografie din Brazilia in Brasil? Brasilia este capitala tarii si nu tara?!?!?!?
  • +6 (6 voturi)    
    Înălţător... (Vineri, 3 decembrie 2010, 0:26)

    Dr. M [anonim]

    Subscriu cu entuziasm celor spuse mai sus. Urât mi-a fost de ţigănia asta cu "rromii". Printre atâtea succesuri care vin pe scaune electrice se mai strecoară şi câte o chestie bună. Amin
  • +6 (6 voturi)    
    Cadou (Vineri, 3 decembrie 2010, 2:14)

    Vizitiul [utilizator]

    De ziua ei, Romania primeste un cadou extraordinar!
  • +3 (3 voturi)    
    Cum s-a ajuns aici (Vineri, 3 decembrie 2010, 5:32)

    dana [anonim]

    Preiau din http://www.jurnalul.ro/campaniile-jurnalul/jurnalul-national/propunere-jurnalul-national-tigan-in-loc-de-rom-145427.html:

    Dar cum s-a ajuns ca în loc de "ţigan" să fie folosit termenul "rom"? S-a întâmplat după decembrie ’89. Într-o postare pe site-ul perso­nal, senatorul de Ilfov Iulian Urban povesteşte că 1993 a fost anul când în Consiliul Europei s-a votat pentru folosirea termenului de "romi" în loc de "ţigani", România având atunci doar statutul de ţară invitată. "Pentru că de acolo s-a pornit cu toată această schimbare, nemaifiind folosită denumirea de «ţigan».
  • +3 (3 voturi)    
    Sa dea D-zeu sa se intimple! (Vineri, 3 decembrie 2010, 5:47)

    Paul [anonim]

    In sfirsit aud si un lucru bun. Sper sa nu se termine in coada de peste cum se termina multe initiative bune in tara asta. Daca citeste cineva(guvern,parlament) comentariile v-a vedea ca sunt 99,99% in favoarea propunerii. Ar fi bine sa tina seama de ele.
  • +3 (3 voturi)    
    Nestiinta sau indolenta (Vineri, 3 decembrie 2010, 7:15)

    ion [anonim]

    "cetatenii straini vor continua sa utilizeze termenul"
    Dl. ministru ar trebui sa stie ca orice document oficial se TRADUCE „ad literam”. Am folosit rrom s-a tradus rom. Vom folosi tigan se va traduce gypsy/engkeza, cikán/ceha, gitan/franceza, zigeuner/germana, zingaro/italiana, cigány/maghiara, etc., conform dictionarelor limbilor respective !!!
  • +6 (6 voturi)    
    Nu inteleg supararea tiganilor.... (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:47)

    Rescatorul [anonim]

    Ion Budai Deleanu si-a intitulat lucrarea literara "Tiganiada" si nu "Romaniada".
    • 0 (0 voturi)    
      Sa-ti explic eu de ce si cine se supara. (Vineri, 3 decembrie 2010, 18:12)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      tiganii cinstiti si integrati care sant mai romani decat multi romani nu se supara.si sant .eu cunosc o multime.am prieteni pai si ce chefuri trageam .si dormeam si mancam la ei.curati lux,apartament 4 camere lingeai macu de pe jos.copii crescuti de mici fara tata.o mama cinstita si de o duritate exemplara cu ei.aveau peste 30 de ani si nu gramujdau inaintea ei.am trait 5 ani pe o strada.romani,tigani,maghiari.cand am plecat de acolo tiganii cand ma vedeau ma salutau si cat se vaicareau ca .,ce pacat ca am plecat.la mine omul om si porcul porc.cine se supara .tiganii care umbla cu fofarlica,cersit,hotii si alte marafeturi.si ce si-au zis mai marii.de ce sa incercam sa ne detasam de aceste elemente sau sa ii renegam .,mai bine ne schimbam denumirea.acest lucru sa facut si in perioada interbelica .jhonny raducanu marele jazz-ist cu siguranta este mandru ca e tigan.tatal lui catalin voicu cu siguranta nu i-ar fi fost rusine de originea lui.jean constantin pffff ce actor si om la fel.cred ca si a jucat in filme unde i-se adresa cu mai tigane.nu etnia e o rusine ci comportamentul unor indivizi ale acelei etnii.sper ca tiganii sa ia odata atitudine prin staborul lor si sa-i izoleze pe cei care ii fac de cacao.si noi pe ai nostrii sefi de prostitute si spargatori de case si clonatori de carduri bancare.impreuna am putea reusii .
  • +3 (3 voturi)    
    Sa renuntam la stilul politic-corect! (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:54)

    BEDE [anonim]

    Acum, daca vine vorba de franceza, au si ei cuvantul "tsigan", aproape la fel ca in romana.
    Si tzigani li se zicea si in secolul al XVII-lea si in secolul al XIX-lea. Deci se revine la ceea ce e normal, abandonand o inventie politic-corecta.
    Si cu cat se renunta mai mult la stilul politic-corect in favoarea unei exprimari care sa reflecte mai bine realitatea, cu atat mai bine.
    Printre altele, ar mai trebui sa se renunte la stilul politic-corect si cu privire la islamism in general, numai ca aici pare cateama de agresivitatea lor este un pic prea mare...
  • +3 (3 voturi)    
    era si timpul, (Vineri, 3 decembrie 2010, 10:50)

    bancher [anonim]

    in sfarsit, ia si Academia Romana o initiativa in favoarea romanilor (bine ca si-au amintit ca pe ei scri Academia Romana, nu Academia Roma).
    Ce imi e teama mie: sa nu fie inca o fumigena, care sa ne distraga atentia de la adevaratele probleme ale noastre: criza si saracia.
  • +2 (2 voturi)    
    Reparare !!! (Vineri, 3 decembrie 2010, 11:12)

    silvia [anonim]

    Atunci cand a fost facut "referendumul" cu schimbarea din tigan in rrom ( 2000)a fost cea mai mare tampenie care a ajuns pe "piata" .Cine este initiatorul ..., ar trebui sa fie pedepsit.Mult am avut de suferit ..., chiar sunt PENTRU a reveni la titulatura lor veche : tigan. Nu trebuie sa le fie rusine..., este mai grav sa imi fie mie rusine ca sunt "confundata" cu ei !!!!!!!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    tigani (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:05)

    cristina [anonim]

    Da, este o decizie buna, si indelung asteptata.
    Felicitari guvernului pentru ca a avut curajul de a face aceasta initiativa sa dea roade.
  • +3 (3 voturi)    
    foarte bine (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:23)

    unROMAN [anonim]

    felicitari !!!!in sfarsit n-o sa mai pot fi acuzat de rasism
  • +3 (3 voturi)    
    TIGANI (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:45)

    Bun [utilizator]

    dupa ce si-au compromis natia sub dnumirea de tigani,au migrat si asupra denumirii de rromi cu aceleasi comportamente,compromitind si numele de roman...tigani,nu le place pentru ca reflecta realitatea-reprezinta insusi modul lor de afi...pur si simplu se contopesc in aceasta denumire,care au avut-o dintodeauna.
  • +1 (1 vot)    
    Tigani sau romi ? (Vineri, 3 decembrie 2010, 15:13)

    Nae [anonim]

    S'au suparat ca li se zice "tigani"... Daca s'ar putea..., nu numele ar trebui sa le fie schimbate , ci caracterlele, naravurile...,Acolo ar trebui umblat, dar din pacate asa ceva nu este posibil.
    Au devenit brusc f.f. sensibili !
  • 0 (0 voturi)    
    revenim la normal, atata tot.. (Vineri, 3 decembrie 2010, 19:34)

    corby logan [anonim]

    pur si simplu revenim la o chestie normala...
    problema este ca trebuie sa ne pregatim de foarte multa agitatie, cu sprijinul unor baieti cu ochii albastri de prin preajma...
    sper ca macar aceasta schimbare sa fie dusa la capat de guvernul asta retardat...
  • 0 (0 voturi)    
    In sfarsit o masura normala si corecta!!! (Vineri, 3 decembrie 2010, 21:17)

    Boboc Nicolae [anonim]

    PARLAMENTARI , de toate culorile politice ar trebui sa votati in unanimitate aceasta masura macar acum sa nu mai existe confuzie in lume intre rrom si roman pentru ca drept sa spun mi-e rusine sa ies din tara cu masina de RO la cata ..... ne-am luat din cauza asta.(Nu ca romanii ar fi ingerasi, nici pe departe gandul). Nu ca as avea ceva cu categoria tiganilor cinstiti (pentru ca exista si din astia si sunt oameni de treaba) dar cealalta categorie este numeroasa rau iar ca romani vreau sa ne delimitam de ei ........... DECI FELICITARI PENTRU NIMIC, ACEASTA ESTE MASURA LOGICA, LEGALA DE BUN SIMT SI NU IN ULTIMUL RAND DREAPTA SAU CORECTA si rusine GUVERNANTILOR care la vremea respectiva au acceptat si promulgat fara sa gandeasca termenul de rrom, creeand un precedent , facand atat rau romanilor!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Mai bine mai tarziu decat niciodata (Luni, 6 decembrie 2010, 16:06)

    Vasile lon [anonim]

    Multumesc lui Dumnezeu ca am apucat sa vad aceasta schimbare necesara!
    Sincer, m-am saturat sa merg peste tot prin Europa si sa fiu identificat drept roman ca tigan!
    In Romania tiganii au cele mai multe drepturi nu doar din Europa, ci din intreaga lume si cu toate astea, tiganii striga ca sunt discriminati mai ales acum cand le se va spune pe nume, conform realitatii!
    Sper ca si Senatul sa voteze aceasta schimbare normala!
    In final o urare romanilor: Sa fim mai uniti in fata agresorilor, mai ales in fata agresiunii tiganilor!
  • 0 (0 voturi)    
    pentru cei ce nu cunosc dar vorbesc (Marţi, 10 martie 2015, 18:56)

    Lazar [anonim]

    Cine va scrie acum, va scrie un cetatean de etnie rroma, care mai intaii sunt roman si dupa aceea sunt rrom.
    Rugamintea mea, este, sa lasa-ti etnia rroma in pace. Vreau sa mentionez ca denumirea de rrom nu etse o autointitulare moderna a cuvantului tigan si nici de cum de la roman (Romania) asa cum spune-ti voi, rrom vine de la Romandia o provincie din Nordul Indiei de unde au emigrat rromi, nici decum nu sant Tigani asa cum vreti voi pentru ca cuvantul Tigan vine de la cuvintul armean Atiganos ceea ce inseamna - de neatins. Care este legatura ??????
    Tot se vorbeste ca imaginea Romaniei este denaturata din cauza rromilor.FALSSS. Sunt si rromi care strica imaginea acester tari, dar pe langa ceea ce face-ti voi majoritarii romani e un fel de nimic.
    Acum 4-5 ani la punctele vamale din Romania, autoritatile romane carau hotii vamesi cu elicopterele si autobuzele pentru ca nu reuseau ,fiindca erau foarte multi, sa-i duca la DNA
    Intr-o alta ordine de idei ,dimineata cand ma trezesc si dau drumu la televizor vad oameni incatusati si dusi la DNA cine sunt acestea????? rromi sau romani???? Acesti demnitari ai staului roman de la functionari publici, pana la presedinti de stat , fura ,comit infractiuni, sunt vinzatori de tara. Sunt rromi sau romani??????Oameni pusi in punctele cheie anti mafia ei insasi sunt mafia.Ei au aceste posturi de TV care va poate manipula si va manipuleaza (vara anului 2014, Antena 3) , dupa toate statisticile facute Romania este pe locul II la saracie in Europa, cine au dus Romania la dezastru si saracie rromii sau romanii?????. Asta trebuie sa vedeti voi popr manipulat si iubitor de comunism.
    De aceia va indemn sa va cititi istoria acestei tari, ca primele triburi de rromi (tigani cum spune-ti voi),in cronicile lui Ion Neculce scrie ca au aparut in 1050 cand aceasta tara nu se numea Romania, iar romanii de astazi se numeau Vlahi, Valahi si Rumani,iar in toate scrierile istorice a acestei tari nu se mentioneaza ca Gelu Glad si Menu Morut (cnejii si
    • 0 (0 voturi)    
      continuarea (Vineri, 13 martie 2015, 12:42)

      Lazar [anonim] i-a raspuns lui Lazar

      De aceia va indemn sa va cititi istoria acestei tari, ca primele triburi de rromi (tigani cum spune-ti voi),in cronicile lui Ion Neculce scrie ca au aparut in 1050 cand aceasta tara nu se numea Romania, iar romanii de astazi se numeau Vlahi, Valahi si Rumani,iar in toate scrierile istorice a acestei tari nu se mentioneaza ca Gelu Glad si Menu Morut (cnejii si voievozi ) sunt romani.
      Acum va aduc la cunostinta, dragii mei, ca in scrierile sociologice si-au recunosc etnia rroma marele valori ca Nicolae Titulescu (mare diplomat), Nicolae Iorga (prinministru si mare istoric a acestui neam), iluministi de seama ca Gheorghe Sincai si Ion Budai Deleanu reprezentanti ai scolii ardelene care au participat la unirea Romaniei alaturi de romani de seama ca Vsile Goldes si Timotei Cipariu. Alti rromi de valoare care au reformat invatamantul romanesc si au pus baza legala a Constitutiei Romaniei pe un podium foarte inalt sunt: Domnitorul Alexandru Ioan Cuza si prietenul lui prinministru Mihail Cogalniceanu care au dezrobit rromii si iau improprietarit , pentru ca si ei erau rromi, Emil Racovita, doctorul Ion Marinescu si domnitorul tarii Romanesti Radu de la Afumati. Convinge-te , citind din manualele sociologice despre recunoasterea etniei acestora.
      De altfel va pot enumera multi oameni de arta si cultura din aceasta etnie rroma, care va pastreaza voua intact traditiile si folclorul romanesc pe cele mai inalte culmi si scene ale lumii: George Enescu, Ion Voicu, Stefan Ruha, Grigoras Dinicu, Maria Tanase, Maria Lataretu, Nicolae Botgros, Jan Constantin, Adrian Pintea, Mihaela Martini, Stanciu Simion, Maria Buza, Stefan Banica, Ilie Nastase si multi altii care nu au fost si nu sunt mai putin romani de cat voi.
      Extremistilor !!!!!!!! Iubiti versurile lui Muresan pe muzica etnicului rrom Anton Pan "DESTEAPTA-TE ROMANE"


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version