Bucuresti punkt Bonn, emisiune HotNews.ro-DW

Autorii reportajului multimedia "Crima din telecomanda", Vlad Mixich si Laurentiu Diaconu-Colintineanu, au discutat online cu cititorii

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:27 Actualitate | Esenţial


Vlad Mixich si Laurentiu Diaconu-Colintineanu
Foto: Hotnews
Autorii reportajului multimedia "Crima din telecomanda", Vlad Mixich si Laurentiu Diaconu-Colintineanu, au discutat online cu cititorii HotNews.ro, despre viciile si virtutile presei, despre culisele intunecate ale mass-media dar si despre exemple pozitive de profesionalism, despre viitorul multimedia care poate fi sansa unei noi generatii de jurnalisti si despre povestea din spatele povestii lui Claudiu Mitran, adolescentul care a fost judecat in direct de media tabloida pentru o crima pe care nu a comis-o.

Cele mai interesante intrebari se vor regasi in emisiunea
Bucuresti Punkt Bonn, realizata de HotNews.ro si Radio Deutsche Welle.

Emisiunea "Bucuresti punkt Bonn" se transmite in fiecare vineri, de la ora 17:00, pe HotNews.ro si pe frecventele Deutsche Welle Romania.
  • Emisiunile de stiri ale Deutsche Welle Romania le puteti asculta aici.
  • Stirile zilei la Deutsche Welle Romania pot fi citite aici.


Citeste mai multe despre   












Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 elena

    Ma bucur ca am vazut filmul dvs!
    Nu credeti ca ar trebui dati in judecata cei de la ziare si
    televiziunea care au chinuit acest baiat si pe familia lui?
    Nu credeti ca in scoli ar trebui ca invatatorii sa_i invete pe copii de mici (ales daca parintii nu sunt in stare sa o faca) sa nu agreseze nici verbal nici psihic copiii cu deficiente de orice fel?

    • Laurentiu Diaconu Colintineanu

      Buna Elena!
      Nu credem ca noi ar trebui sa dam in judecata pe nimeni. Am risca sa trecem si noi granita aceea a justitiei operate de presa pe care o dezavuam si o condamnam in material. Nu este - o spunem inca o data - rolul presei de a judeca pe nimeni. Treaba noastra, a tuturor jurnalistilor, este de a prezenta adevarul. Atat. Concluziile si actiunile raman de partea publicului si a celor in masura sa faca ceva.
      Ba da, ai perfecta dreptate. Daca stai sa te gandesti ca termenul englezesc de "bully" nici macar nu are traducere in limba romana, este clar ca trebuie facut ceva in acest sens. E de datoria tuturor: a parintilor, a profesorilor, a psihologilor scolari.

  • Întrebarea nr. 2 Mihai

    Felicitari pentru reportaj, dar aveti de gand sa duceti aceste reportaje mai departe? V-ati gandit sa faceti o campanie mai ampla formata din astfel de reportaje promovata puternic online?

    • Vlad Mixich

      Multumim Mihai
      Acolo "pe teren", cum spune si Claudiu Mitran, exista o multime de povesti triste si dure, puternice si frumoase. Acolo, in afara birourilor, e Romania adevarata, nu cea de pe ecrane, nici cea din versuri. Vom continua sa spunem astfel de povesti, folosindu-ne de forma jurnalismului narativ multimedia, si daca vrem sa-i spunem campanie, o putem face. Dar noi preferam s-o numim mai simplu: datoria si meseria noastra. Cat despre promovarea in mediul online. Nu credeti ca acesta este viitorul si ca o parte din el este deja aici? :)

  • Întrebarea nr. 3 funny

    Felicitari pentru reportaj! Este imbucurator sa vezi ca se poate face si asa ceva in presa romaneasca.

    Stiu ca nu era scopul reportajului, dar ati intervievat cumva si familia copilului decedat? Ma gandesc ca ar fi fost foarte puternica o declaratie a unui membru al respectivei familii care ar fi putut sa sustina punctul de vedere al reportajului.

    Toate cele bune si speram sa vedem mai multe asemenea produse jurnalistice!

    • Laurentiu Diaconu Colintineanu

      Salut!
      Multumim pentru aprecieri!
      Raspunsul este da, am incercat sa includem in reportaj si cealalta familie, cea a copilului care a murit. De altfel, la tabul "Cadru juridic" din proiect am detaliat intregul istoric al cazului si seria de refuzuri cu care ne-am confruntat pe parcursul documentarii materialului. Atat familia copilului decedat cat si directoarea scolii au refuzat sa participe prin luare de pozitie.

  • Întrebarea nr. 4 vamaiot

    Am observat cel mai important efect al acestui articol si anume inversunarea cu care incepeti rational sa condamnati televiziunea obscena, si emisiunile facute pentru bani dupa formatul cel mai grotesc si imoral, cu participarea oricarui labil psihic cu telefon mobil!

    intrebarea mea este:

    De ce, celelalte televiziuni care sunt definite de valori morale, nu iau atitudine in fata mizeriei OTV? care folosindu-se de tomberoane si purtatoare de chiloti la vedere fac contraeducatie oricarui privitor , avantajul urmarit fiind acapararea banilor din rating !

    Personal cred ca inafara solutiilor radicale, Televiziunile din Romania pot stabili un nivel de demnitate astfel incat sa nu ajunga la situatia actuala in care cuvantul ziarist este confundat cu un individ care face poze mari si colorate si le pune in ziar !

    • Vlad Mixich

      Multumim si ne bucuram ca apreciati proiectul. Din pacate nu va pot raspunde la intrebare pentru ca nu lucrez intr-o televiziune. O notita totusi: orice televiziune comerciala este o afacere si, prin urmare, nu este definita de valori morale. Dar asta nu scuza ignorarea uneori completa a bunului-simt.

  • Întrebarea nr. 5 alice

    Credeti ca astfel de materiale jurnalistice pot schimba ceva? Daca da, ce anume, la ce nivel (social, juridic etc.)?

    • Vlad Mixich

      La nivel juridic nu pot si nu trebuie sa schimbe ceva. E vorba de un domeniu a carui independenta (de politicieni, de media, de mediul de afaceri) trebuie mentinuta. Schimbarile sociale apar cu greu si sunt efectul unor ani indelungati de politici de stat. Daca veti accesa in proiect butonul "Scoala la sat" veti putea viziona declaratia lui Eugen Palade, expert al Educatia 2000+ care deseneaza bine situatia. Pentru familia Mitran acest reportaj a avut un efect: o reparatie psihologica benefica si utila. Am vorbit acum 2 zile cu ei si mi-au spus asta. Pentru noi toti, privitorii micilor ecrane, sper eu ca va aduce un plus de discernamant. Sper... dar nu uit ca speranta vine dintr-o cutie a Pandorei.

  • Întrebarea nr. 6 maria

    Cum ati caracteriza presa din Romania in comparatie cu cea din strainatate? Nu cred ca avem mai multi morti decat in strainatate, dar, in mod ciudat, doar ei sunt uneori in prime time? Cum explicati asta? Multumesc.
    Felicitari si mult succes in continuare!

    • Laurentiu Diaconu Colintineanu

      Buna Maria!
      Multumim pentru apreciere!
      Presa din strainatate nu duce nici ea lipsa de accidente, crime sau violuri. Voi face o comparatie scurta cu Germania. Diferenta este ca acel cod etic de AUTOREGLEMENTARE al presei germane interzice prezentarea detaliata si explicita atat a victimelor cat si a autorilor pana cand elucidarea circumstantelor nu este finalizata. O victima din Germania nu va aparea niciodata filmata sau prezentata cu numele intreg pe ecran. Nici autorul unei infractiuni, pana cand procesul sau nu este terminat.
      Apoi, cred ca presa din Romania uita de rolul ei, pe care eu personal il vad a fi "prezentarea corecta a unor informatii utile". Cata utilitate au toate crimele, violurile si alte atrocitati, zau ca nu stiu. Iar prezentarea lor in extenso... nici atat nu stiu.
      Cata vreme presa romaneasca nu isi va gasi un mecanism de autoreglementare, elaborat si impus de ea insasi, derapajele media sunt programate.

  • Întrebarea nr. 7 Andrei

    Ati incercat sa contactati si familia baiatului care a murit? Sau vreunul dintre martorii de la scoala?

    E cam one-sided ce ati facut voi, numai ca in extrema cealalta, de ce nu aveti parerile tuturor celor implicati in povestea asta?

    Sitiu ca jurnalsitic ar trebui sa fie echilibrat, mai ales ca vorbiti de un dezechilibru major in jurnalismul de televiziune.

    • Vlad Mixich

      Am mai precizat acest lucru de cateva ori si este mentionat si subliniat si in caseta informativa a proiectului. Am contactat familia celuilalt baiat dar am fost refuzati ca urmare a sfatului avocatului lor. Am discutat si cu directorul liceului din Strehaia, care nu a gasit de cuviinta sa fie disponibil pentru o discutie cu noi. In proiect este prezentata si opinia unui medic, si a unui jurnalist care nu a fost implicat in proiect, si a unui expert in educatie rurala si citam si din actele juridice la care am avut acces. Daca vi se pare ca am omis ceva, cu drag asteptam precizarea dumneavoastra pentru ca data viitoare sa obtinem un rezultat si mai bun.

  • Întrebarea nr. 8 Ioana Matei

    Va rog sa imi explicati si mie cum de ati intercalat, in montajul pe care l-ati facut, si video si foto? A fost o solutie tehnica pentru eventuala lipsa de imagini filmate pentru ilustratie sau ati urmarit un anumit efect?
    Va multumesc!

    • Laurentiu Diaconu Colintineanu

      Buna Ioana!
      Multumim pentru interesul acordat si detaliilor tehnice.
      Nu, nu am dus deloc lipsa de imagini filmate, la montaj aproape am plans fiind nevoiti sa renuntam la o sumedenie de imagini filmate care nu si-au gasit locul in produsul final. Pentru 15 minute de film am avut zeci de ore filmate.
      Fotografiile se inscriu in mod natural in produsul nostru multimedia. O fotografie iti da ocazia sa "lungesti" o anumita clipa la durata pe care o merita. Iti da oportunitatea sa te gandesti la imaginea respectiva. Si tocmai pentru ca este statica, impactul este cu atat mai mare.
      Un mic detaliu tehnic legat de documentarea pe teren: in majoritate noi folosim pentru filmari aparate HDSLR cu diferite obiective, tocmai pentru a beneficia de acel "look cinematografic". Acel shallow depth of field si focusul extrem de sensibil al obiectivelor ingreuneaza filmarea in miscare. Asa ca fotografiile si redarea unei actiuni intr-o serie intreaga de imagini statice montate ca atare este o solutie extrem de practica.

  • Întrebarea nr. 9 marcel

    ce ne pregatiti in urmatoarea perioada? ideea e ca mai vrem materiale de genul acesta...sunt altceva in peisajul jurnalistic romanesc...

    • Vlad Mixich

      Ne bucura mult comentariul dumneavoastra si da, vom continua cu astfel de materiale. Eu unul sunt sigur ca jurnalismul narativ multimedia se va impune in viitorul apropiat. E natural si are o forta multiplicata de puterea unita a cuvantului, sunetului si imaginii. Deja am inceput sa stabilim un program pentru viitorul proiect care va fi gata inainte de venirea primaverii. Nefericirea noastra este ca jurnalismul narativ multimedia nu este inca suficient de finantat in Romania si, din cauza aceasta, produsele in acest gen sunt destul de rare. Ar fi minunat sa vedem mai multe astfel de povesti in media romaneasca.






3172 vizualizari

  • Felicitari (Miercuri, 1 decembrie 2010, 20:01)

    elena [anonim]

    Ma bucur ca am vazut filmul dvs!
    Nu credeti ca ar trebui dati in judecata cei de la ziare si
    televiziunea care au chinuit acest baiat si pe familia lui?
    Nu credeti ca in scoli ar trebui ca invatatorii sa_i invete pe copii de mici (ales daca parintii nu sunt in stare sa o faca) sa nu agreseze nici verbal nici psihic copiii cu deficiente de orice fel?
    • re: (Joi, 2 decembrie 2010, 11:07)

      Laurentiu Diaconu Colintineanu [utilizator] i-a raspuns lui elena

      Buna Elena!
      Nu credem ca noi ar trebui sa dam in judecata pe nimeni. Am risca sa trecem si noi granita aceea a justitiei operate de presa pe care o dezavuam si o condamnam in material. Nu este - o spunem inca o data - rolul presei de a judeca pe nimeni. Treaba noastra, a tuturor jurnalistilor, este de a prezenta adevarul. Atat. Concluziile si actiunile raman de partea publicului si a celor in masura sa faca ceva.
      Ba da, ai perfecta dreptate. Daca stai sa te gandesti ca termenul englezesc de "bully" nici macar nu are traducere in limba romana, este clar ca trebuie facut ceva in acest sens. E de datoria tuturor: a parintilor, a profesorilor, a psihologilor scolari.
  • Mergeti mai departe? (Joi, 2 decembrie 2010, 0:07)

    Mihai [anonim]

    Felicitari pentru reportaj, dar aveti de gand sa duceti aceste reportaje mai departe? V-ati gandit sa faceti o campanie mai ampla formata din astfel de reportaje promovata puternic online?
    • R: (Joi, 2 decembrie 2010, 11:19)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Multumim Mihai
      Acolo "pe teren", cum spune si Claudiu Mitran, exista o multime de povesti triste si dure, puternice si frumoase. Acolo, in afara birourilor, e Romania adevarata, nu cea de pe ecrane, nici cea din versuri. Vom continua sa spunem astfel de povesti, folosindu-ne de forma jurnalismului narativ multimedia, si daca vrem sa-i spunem campanie, o putem face. Dar noi preferam s-o numim mai simplu: datoria si meseria noastra. Cat despre promovarea in mediul online. Nu credeti ca acesta este viitorul si ca o parte din el este deja aici? :)
  • Super! (Joi, 2 decembrie 2010, 0:36)

    funny [anonim]

    Felicitari pentru reportaj! Este imbucurator sa vezi ca se poate face si asa ceva in presa romaneasca.

    Stiu ca nu era scopul reportajului, dar ati intervievat cumva si familia copilului decedat? Ma gandesc ca ar fi fost foarte puternica o declaratie a unui membru al respectivei familii care ar fi putut sa sustina punctul de vedere al reportajului.

    Toate cele bune si speram sa vedem mai multe asemenea produse jurnalistice!
    • re: (Joi, 2 decembrie 2010, 11:13)

      Laurentiu Diaconu Colintineanu [utilizator] i-a raspuns lui funny

      Salut!
      Multumim pentru aprecieri!
      Raspunsul este da, am incercat sa includem in reportaj si cealalta familie, cea a copilului care a murit. De altfel, la tabul "Cadru juridic" din proiect am detaliat intregul istoric al cazului si seria de refuzuri cu care ne-am confruntat pe parcursul documentarii materialului. Atat familia copilului decedat cat si directoarea scolii au refuzat sa participe prin luare de pozitie.
  • Felicitari, dar aceasta e doar o singura picatura (Joi, 2 decembrie 2010, 10:02)

    vamaiot [anonim]

    Am observat cel mai important efect al acestui articol si anume inversunarea cu care incepeti rational sa condamnati televiziunea obscena, si emisiunile facute pentru bani dupa formatul cel mai grotesc si imoral, cu participarea oricarui labil psihic cu telefon mobil!

    intrebarea mea este:

    De ce, celelalte televiziuni care sunt definite de valori morale, nu iau atitudine in fata mizeriei OTV? care folosindu-se de tomberoane si purtatoare de chiloti la vedere fac contraeducatie oricarui privitor , avantajul urmarit fiind acapararea banilor din rating !

    Personal cred ca inafara solutiilor radicale, Televiziunile din Romania pot stabili un nivel de demnitate astfel incat sa nu ajunga la situatia actuala in care cuvantul ziarist este confundat cu un individ care face poze mari si colorate si le pune in ziar !
    • R: (Joi, 2 decembrie 2010, 11:22)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui vamaiot

      Multumim si ne bucuram ca apreciati proiectul. Din pacate nu va pot raspunde la intrebare pentru ca nu lucrez intr-o televiziune. O notita totusi: orice televiziune comerciala este o afacere si, prin urmare, nu este definita de valori morale. Dar asta nu scuza ignorarea uneori completa a bunului-simt.
  • schimbare (Joi, 2 decembrie 2010, 10:42)

    alice [anonim]

    Credeti ca astfel de materiale jurnalistice pot schimba ceva? Daca da, ce anume, la ce nivel (social, juridic etc.)?
    • R: (Joi, 2 decembrie 2010, 11:12)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui alice

      La nivel juridic nu pot si nu trebuie sa schimbe ceva. E vorba de un domeniu a carui independenta (de politicieni, de media, de mediul de afaceri) trebuie mentinuta. Schimbarile sociale apar cu greu si sunt efectul unor ani indelungati de politici de stat. Daca veti accesa in proiect butonul "Scoala la sat" veti putea viziona declaratia lui Eugen Palade, expert al Educatia 2000+ care deseneaza bine situatia. Pentru familia Mitran acest reportaj a avut un efect: o reparatie psihologica benefica si utila. Am vorbit acum 2 zile cu ei si mi-au spus asta. Pentru noi toti, privitorii micilor ecrane, sper eu ca va aduce un plus de discernamant. Sper... dar nu uit ca speranta vine dintr-o cutie a Pandorei.
  • intrebari (Joi, 2 decembrie 2010, 11:02)

    Vladus [anonim]

    1. In ce mod credeti practic ca pot fi sanctionate ziarele care dau verdicte in astfel de cazuri? Un mult discutat "CNA" pentru presa scrisa ar avea vreo sansa sa devina functional?

    2. Cum poate impaca ziaristul nevoia de a scrie materiale caracterizate de acuratete cu dorinta arzatoare a publicului de a vedea in ziare verdicte, lucruri cat mai certe?

    3. In cazuri precum cel de fata credeti ca daca presa scrie si face presiuni, politia poate fi motivata sa actioneze mai repede in gasirea faptasului. Pe scurt, poate presa sa puna o presiune pozitiva, astfel incat Politia sa fie mai eficienta?
    • re: (Joi, 2 decembrie 2010, 11:35)

      Laurentiu Diaconu Colintineanu [utilizator] i-a raspuns lui Vladus

      Salut!
      1. Nu cred in solutia impunerii unor norme. Nu putem scapa astfel de inerenta temere de cenzura a presei si niciunul din noi nu vrea sa isi aduc aminte de acele vremuri. Solutia este autoreglementarea, asumarea si respectarea unui cod de etica si bune practici de catre media insasi.

      2. Publicul vrea sa fie informat corect si asta cred ca se vede si din reactiile la materialul nostru. Un jurnalist nu trebuie sa impace nimic. Daca el isi face meseria asa cum ar trebui, atunci publicul va fi automat multumit de produsul sau.
      Aici intervine alta problema: certitudinea si documentarea completa a unui subiect cere timp. Si cred ca institutiile de presa ar trebui sa inceapa sa le acorde angajatilor lor timpul necesar pentru un produs de calitate.

      3. Nu. Sunt doua lucruri total diferite. Cu ce difera o asemenea ipoteza de imixtiunea condamnabila a presei de scandal din materialul nostru in treburile justitiei? Si daca este sa luam cazul nostru, cum ar fi putut presa sa determine ceva pozitiv altfel decat prin rabdare? E periculoasa notiunea de presiunea presei atunci cand aceasta presiune nu este aplicata in urma descoperirii unor fapte concrete (de ex. jurnalismul de investigatie).
  • presa (Joi, 2 decembrie 2010, 11:05)

    maria [anonim]

    Cum ati caracteriza presa din Romania in comparatie cu cea din strainatate? Nu cred ca avem mai multi morti decat in strainatate, dar, in mod ciudat, doar ei sunt uneori in prime time? Cum explicati asta? Multumesc.
    Felicitari si mult succes in continuare!
    • re: (Joi, 2 decembrie 2010, 11:26)

      Laurentiu Diaconu Colintineanu [utilizator] i-a raspuns lui maria

      Buna Maria!
      Multumim pentru apreciere!
      Presa din strainatate nu duce nici ea lipsa de accidente, crime sau violuri. Voi face o comparatie scurta cu Germania. Diferenta este ca acel cod etic de AUTOREGLEMENTARE al presei germane interzice prezentarea detaliata si explicita atat a victimelor cat si a autorilor pana cand elucidarea circumstantelor nu este finalizata. O victima din Germania nu va aparea niciodata filmata sau prezentata cu numele intreg pe ecran. Nici autorul unei infractiuni, pana cand procesul sau nu este terminat.
      Apoi, cred ca presa din Romania uita de rolul ei, pe care eu personal il vad a fi "prezentarea corecta a unor informatii utile". Cata utilitate au toate crimele, violurile si alte atrocitati, zau ca nu stiu. Iar prezentarea lor in extenso... nici atat nu stiu.
      Cata vreme presa romaneasca nu isi va gasi un mecanism de autoreglementare, elaborat si impus de ea insasi, derapajele media sunt programate.
  • curiozitati jurnalistice? (Joi, 2 decembrie 2010, 11:08)

    Andrei [anonim]

    Ati incercat sa contactati si familia baiatului care a murit? Sau vreunul dintre martorii de la scoala?

    E cam one-sided ce ati facut voi, numai ca in extrema cealalta, de ce nu aveti parerile tuturor celor implicati in povestea asta?

    Sitiu ca jurnalsitic ar trebui sa fie echilibrat, mai ales ca vorbiti de un dezechilibru major in jurnalismul de televiziune.
    • R: (Joi, 2 decembrie 2010, 11:27)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      Am mai precizat acest lucru de cateva ori si este mentionat si subliniat si in caseta informativa a proiectului. Am contactat familia celuilalt baiat dar am fost refuzati ca urmare a sfatului avocatului lor. Am discutat si cu directorul liceului din Strehaia, care nu a gasit de cuviinta sa fie disponibil pentru o discutie cu noi. In proiect este prezentata si opinia unui medic, si a unui jurnalist care nu a fost implicat in proiect, si a unui expert in educatie rurala si citam si din actele juridice la care am avut acces. Daca vi se pare ca am omis ceva, cu drag asteptam precizarea dumneavoastra pentru ca data viitoare sa obtinem un rezultat si mai bun.
  • intrebare putin mai tehnica (Joi, 2 decembrie 2010, 11:09)

    Ioana Matei [anonim]

    Va rog sa imi explicati si mie cum de ati intercalat, in montajul pe care l-ati facut, si video si foto? A fost o solutie tehnica pentru eventuala lipsa de imagini filmate pentru ilustratie sau ati urmarit un anumit efect?
    Va multumesc!
    • re: (Joi, 2 decembrie 2010, 11:21)

      Laurentiu Diaconu Colintineanu [utilizator] i-a raspuns lui Ioana Matei

      Buna Ioana!
      Multumim pentru interesul acordat si detaliilor tehnice.
      Nu, nu am dus deloc lipsa de imagini filmate, la montaj aproape am plans fiind nevoiti sa renuntam la o sumedenie de imagini filmate care nu si-au gasit locul in produsul final. Pentru 15 minute de film am avut zeci de ore filmate.
      Fotografiile se inscriu in mod natural in produsul nostru multimedia. O fotografie iti da ocazia sa "lungesti" o anumita clipa la durata pe care o merita. Iti da oportunitatea sa te gandesti la imaginea respectiva. Si tocmai pentru ca este statica, impactul este cu atat mai mare.
      Un mic detaliu tehnic legat de documentarea pe teren: in majoritate noi folosim pentru filmari aparate HDSLR cu diferite obiective, tocmai pentru a beneficia de acel "look cinematografic". Acel shallow depth of field si focusul extrem de sensibil al obiectivelor ingreuneaza filmarea in miscare. Asa ca fotografiile si redarea unei actiuni intr-o serie intreaga de imagini statice montate ca atare este o solutie extrem de practica.
  • intrebare (Joi, 2 decembrie 2010, 11:14)

    marcel [anonim]

    ce ne pregatiti in urmatoarea perioada? ideea e ca mai vrem materiale de genul acesta...sunt altceva in peisajul jurnalistic romanesc...
    • R: (Joi, 2 decembrie 2010, 11:32)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui marcel

      Ne bucura mult comentariul dumneavoastra si da, vom continua cu astfel de materiale. Eu unul sunt sigur ca jurnalismul narativ multimedia se va impune in viitorul apropiat. E natural si are o forta multiplicata de puterea unita a cuvantului, sunetului si imaginii. Deja am inceput sa stabilim un program pentru viitorul proiect care va fi gata inainte de venirea primaverii. Nefericirea noastra este ca jurnalismul narativ multimedia nu este inca suficient de finantat in Romania si, din cauza aceasta, produsele in acest gen sunt destul de rare. Ar fi minunat sa vedem mai multe astfel de povesti in media romaneasca.
  • Psihologii (Joi, 2 decembrie 2010, 12:32)

    TGV [anonim]

    Felicitari! Mai ales ca ati pus problema "inexistentei" psihologilor in scoli.
    Ar trebui intrebate doua institutii despre penuria si ineficienta psihologilor in sistemul educational romanesc!
    Ce a facut MED si CPR-ul in acest sens?
    Aveti vreo statistica a cazurilor de violenta in scoli?
    De ce educatorii si profesorii le este "frica" de psiholog, comitind sanctiunea "Daca nu esti cuminte te trimit la psiholog!'" Total gresit,
    Cei care educa stiu care sunt caracteristicile virstei adolescentine?
    SSMD,
    Cu stima,
    TGV
    • re: (Joi, 2 decembrie 2010, 19:35)

      Laurentiu Diaconu Colintineanu [utilizator] i-a raspuns lui TGV

      Salut!
      Ai perfecta dreptate, lipsa psihologilor din scoli sau mai bine zis numarul extrem de redus al acestora si lipsa de pregatire adecvata a lor este un mare lips al sistemului educational romanesc - pe langa celelalte pe care le are.
      Nu avem deocamdata statistici despre violenta in scoli. Am pornit pe subiectul acesta initial, cand am ajuns la Claudiu acasa, dar povestea s-a dezvoltat ulterior intr-o cu totul alta directie, dupa cum bine se vede :)
      Cred ca vom incerca sa gasim raspuns la intrebarile tale, ne framanta si pe noi. Probabil ca va urma in viitor un atare proiect, ramane de vazut cand si cum. Deocamdata suntem doar noi cativa (echipa care a lucrat la acest proiect si la cele dinainte) si fizic (din considerente de timp si finantare) nu putem avea o frecventa foarte mare deocamdata. Dar daca ai nostri colegi vor intrezari potentialul jurnalismului multimedia noi suntem chiar pregatiti sa acordam si asistenta :)
      Numai bine si multumim pentru aprecieri!
  • C sau I (Duminică, 5 decembrie 2010, 11:58)

    tgv [anonim]

    De constatat nu-i problema, cum se intervine, aici e marea problema. Copilul, generic, se dezvolta indiferent daca intervenim rational sau afectiv, ma rog, ambele, pozitiv sau negativ. Nu prea stim sa vedem doi pasi inainte, ne vedem doar virful pantofului si asta zilnic si tot zilnic uitam de altii si uneoi chiar de noi insine refugiindu-ne intr-un balon de sapun la cel mai egoist mod cu putinta. Suntem stresati, suntem ocupati, toti zicem asta, insa cind este vorba de copii nu ne putem ierta nici stresul nici "refugiul in munca".
    Asta in primul rind pentru specialisti educatori si parinti. Copilul a devenit o minge de ping-pong jucata de nespecialisti sau de cei care i-au dat viata.
    TGV
    Continuati sa treziti caracterul vertical din noi.
    Daca aveti Niculae, Nicoleta prin echipa sau in familie, grup de prieteni le zic LA MULTI ANI!
    Tot TGV


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version