Fortele rusesti din Transnistria ii deranjeaza doar pe cei care ar vrea sa vada acolo soldati romani - prim-vicepresedintele Dumei

de Olga Popescu     HotNews.ro
Miercuri, 1 decembrie 2010, 16:51 Actualitate | Esenţial


Recentele declaratii ale presedintelui Romaniei, Traian Basescu, ar fi putut fi catalogate simplu drept iresponsabile, daca nu ar fi fost atat de evidente motivele lor, afirma prim-vicepresedintele Dumei de stat, Aleksandr Babakov, comentand afirmatiile liderului de la Bucuresti, potrivit caruia Bucurestiul nu are incredere in Rusia din cauza prezentei trupelor rusesti in apropierea granitei romane.

"In primul rand, victoria fortelor de stanga in alegerile parlamentare din Moldova vecina priveaza din nou Romania de orice perspectiva de a implica rapid Moldova in isteria antiruseasca. In al doilea rand, prezenta contingentului de pace ruso-transnistreano-moldovean deranjeaza acele forte din Romania care ar fi dorit sa vada in Transnistria exclusiv trupe romanesti", a spus Babakov, citat de agentia RIA Novyi region.

Presedintele Traian Basescu afirmase, intr-un interviu acordat marti cotidianului Romania Libera, ca Romania nu are incredere in Moscova deoarece nu se simte "deloc confortabil cu trupe ale Federatiei Ruse langa granita noastra, in Transnistria".

"Nu ne simtim deloc confortabil ca Federatia Rusa a tinut sa-si prelungeasca acordul de stationare a flotei de la Sevastopol pana in 2042. Daca Rusia priveste cu atat drag la statele din Regiunea Marii Negre, de ce e nevoie de o asemenea flota intr-o mare atat de mica?", a intrebat Basescu.

Pe de alta parte, partidul nationalist din Ucraina UNA-UNSO a cerut oficialilor de la Kiev sa adopte o pozitie severa fata de declaratiile presedintelui Basescu privind posibilitatea intrarii in componenta statului roman a Basarabiei si stabilirea granitei UE pe Nistru, a declarat, pentru agentia RIA Novyi Region, liderul formatiunii, Iuri Shuhevici.

"Este o pretentie directa asupra teritoriilor Ucrainei. Si cand Basescu vorbeste de Basarabia, el uita ca in anii '40 Stalin, dintr-un simplu condei, a eliminat Transnistria din componenta Ucrainei sovietice si a cedat-o Moldovei sovietice. Dar atunci, pentru a transfera o parte din teritoriul Ucrainei trebuia organizat un referendum, prin care urcrainenii sa-si poata spune parerea. Nimeni insa nu a acceptat acest lucru. De aceea, Transnistria a fost cedata ilegal", a sustinut liderul nationalist.

"Iar daca este sa vorbim despre Basarabia, despre Hotyn, astfel de declaratii ale Romaniei sunt nefondate. In Basarabia de nord sunt cateva raioane si ele sunt in totalitate ucrainene. Si, in general, tot ce este dincolo de Nistru nu inseamna numai Transnistria - atat pe malul stang, cat si pe cel drept sunt sate care au fost intotdeauna ucrainene. Asa ca trebuie privit din punctul de vedere al istoriei, geografiei. De aceea, autoritatile ucrainene trebuie sa dea un raspuns dur", a argumentat el.


Citeste mai multe despre   
















4050 vizualizari

  • +14 (18 voturi)    
    si Basarabia de Sud (Miercuri, 1 decembrie 2010, 16:58)

    Rollo Tomasi [anonim]

    Despre cum a ajuns Basarabia de Sud la Ucraina nu vorbeste ?
    • +11 (15 voturi)    
      Putin:„Ucraina e o tara facuta din bucati..” (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:24)

      Imperialismul rusnac alcoolizat [anonim] i-a raspuns lui Rollo Tomasi

      „..luate de la altii!”
      E declaratia lui Putin, pe cand era presedinte al Rusiei si oaspete la Bucuresti la summit-ul NATO, a spus-o public in discutiile cu Basescu !

      Ucrainienii sunt stupefiati de sustinerea masiva pe care o are Romania de la state ca USA (puterea mondiala) sau Germania (puterea europeana).

      Merkel si Clinton au declarat azi la summit-ul OSCE, in declaratii de la tribuna, ca trebuie rezolvat conflictul din Transnistria, dupa o formulare ce convine perfect Romaniei.

      Asta a agasat Rusia, presedintele Medvedev (care a discutat mult si amabil cu Basescu in fata camerelor tv) parasind Astana inainte de terminarea summit-ului.

      R.Moldova a cerut si ea azi, din nou, retragerea trupelor ruse din regiunea rusofona separatista, conform acordului semnat de Moscova in 1999.

      Presedintele Parlamentului European, Buzek, a anuntat ca pe 10 decembrie vine la Chisinau, va discuta despre viitorul guvern democratic si despre Transnistria.

      Basescu a spus si el la Astana ca vrea o rezolvare negociata a crizei de la Nistru, conform dreptului international si angajamentelor semnate.

      Practic, Rusia este cu spatele la zid, diplomatic si politic, nu are nici un argument de bun simt sau legal pt a continua ocupatia militara, incearca doar sa traga de timp si sa complice situatia politica din Romania si R. Moldova prin activarea retelei de agenti vanduti Rusiei dintre politicieni si ziaristi.

      Faptul ca PCRM a esuat la alegeri si nu va putea forma guvernul a enervat si mai tare Moscova, azi comunistii aflati in subordinea ocupantilor rusi au incercat sa creeze scandal cerand renumararea voturilor !

      Romania continua sa isi promoveze interesele nationale pe termen lung, folosind mai multe nivele de presiune, local si international.

      Regiunea dintre Nistru si Bug nu a facut niciodata parte din vreun stat „ucrainean”, fiind ocupata de Rusia tarista abia in sec. 18, pana atunci fiind locuita de moldoveni si tatari !

      Transnistria are 40% etnici romani !
      • +3 (7 voturi)    
        ... (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:57)

        dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Imperialismul rusnac alcoolizat

        Rusia e cu "spatele la zid" pt ca acum, alaturi de SUA, si Germania insista ca trupele ruse sa plece din Transnistria. Singura solutie pt rusi e sa in voce "pericolul romanesc".
        Nu stiu de ce am senzatia ca prietenia dintrea Franta si Rusia, vanzarea de nave Mistral franceze catre Rusia, opozitia franceza fata de scutul antiracheta american in Romania si neintrarea noastra in Schengen au oarecum o legatura. POate Franta vrea sa ne dea o lectie. Exagerez?
        • 0 (0 voturi)    
          "Prietenia" dintre Franta si Rusia (Miercuri, 1 decembrie 2010, 22:30)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui dragos234

          Francezii vor să trăiască bine făcând eforturi minime. Rusii pot să le îndeplinească măcar partial visul, românii - nu prea.
      • +4 (4 voturi)    
        PCRM (Miercuri, 1 decembrie 2010, 18:03)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Imperialismul rusnac alcoolizat

        PCRM a luat 39% din voturi in R Moldova. Nu stiu daca asta e un esec.

        Intr-un fel coalitia de guvernare e la mana Rusiei pentru ca unul din partidele din AIE este PDM (Marian Lupu), cu legaturi stranse cu Rusia. Fara PDM nu exista coalitie de guvernamant a fortelor pro-europene.

        PCRM si PDM ar putea forma la fel de bine o coalitie de guvernamant pro-rusa. Ar fi bine pentru noi sa se mentina AIE, probabil de aia se si duce Buzek la Chisinau.
    • 0 (0 voturi)    
      Transnistria (Joi, 2 decembrie 2010, 14:12)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui Rollo Tomasi

      Regiunea poate fii independenta sau cu trupe ale ONU SAU OSCE SAU ALE UE dar nu ale Rusiei.
    • 0 (0 voturi)    
      Ucraina (Joi, 2 decembrie 2010, 14:18)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Rollo Tomasi

      Stimate domn,Ucraina se comporta dupa principiul - ce-i al meu e al meu,ce-i al tau e tot al meu.Pentru ea nu conteaza faptul ca este partasa la o talharie si din cauza depozitelor de focoase nucleare pe care marile puteri le cocolosesc cu mari sume de bani pentru a nu se enerva!
  • +2 (8 voturi)    
    asa si (Miercuri, 1 decembrie 2010, 16:59)

    minny [utilizator]

    dar sudul moldovei nu il mai socoteste inaltul demnitar ? ah .. am uitat ca acolo tin rusii flota ;)
    • +2 (2 voturi)    
      Gresesti (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:52)

      -Zamolx- [utilizator] i-a raspuns lui minny

      Flota ruso-ucraineana e stationata la Sevastopol. Care e in peninsula Crimeea.
      Cumpara-ti o harta, studiaz-o si apoi scrie comentarii. Ca altfel cred ucrainienii ca Romania revendica si Crimeea... :D
  • +7 (9 voturi)    
    bravo (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:02)

    anton [anonim]

    demult nu am mai scris un comentariu favorabil lui base. dar de data asta imi place atitudinea, chiar daca nu se va rezolva nimic. e bine sa iritam din cand in cand moscova si ucraina, chiar si numai ptr a da un semnal europei ca ceva nu e in regula la granitele UE...
    reactia rusiei mi se pare normala...un stat invadator nu renunta repede la teritorii...reactia ucrainei mi se pare total tampita avand in vedere adevarul istoric...
    dar, cum am mai spus, mult zgomot pentru nimic: in moldova sunt mai multi pro-rusnaci, asa ca asta e...dragoste cu sila nu se poate...emigrati, frati moldoveni...
  • 0 (2 voturi)    
    Alo (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:06)

    Paul [anonim]

    Daca tacea acest tovaras ... asa dovedeste de unde este platit. Pai ce facem cu restul, ne uitam doar unde ne intereseaza? Sudul Basarabiei si Bucovina de Nord ce facem cu ele?
  • +1 (5 voturi)    
    Eu inteleg din delaratia PVP al Dumei... (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:07)

    judex [anonim]

    ...ca, potrivit informatiilor d-sale, UE isi doreste soldati romani in Transnistria.
    Este curios faptul ca, in acest caz, UE s-a adresat domniei sale si nu autoritatilor statului roman. Are Duma vreun control asupra guvernului roman ? I-o fi spus Geoana ceva in timpul peregrinarile sale pe la Moskwa ?
  • +5 (7 voturi)    
    Babakov-purtatorul de cuvant al Ucrainei? (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:11)

    mircea [anonim]

    A ajuns Rusia sa-i fie frica de soldatii romani?Individul fabuleaza.O fi de la vodca.Presupunand ca in Transnistria ar fi soldati romani,acestia nu ar fi un pericol pentru Rusia.Invers insa,soldatii rusi in Transnistria sunt un pericol pentru Moldova,pentru,Ucraina,pentru Romania si chiar pentru Transnistria pentru-ca transmite actualei puteri impresia ca pot face orice ,avand protectia trupelor ruse.Situatia din Transnistria s-ar rezolva rapid si pasnic,daca in loc de trupe ruse ar fi trupe OSCE,NATO,ONU(nu romanesti,ucrainene sau rusesti).Nu cred ca pentru populatia locala este o placere sa asculte zilnic zornaitul tancurilor ruse.Prezenta trupelor ruse face ca Smirnov si ai lui sa fie inflexibili si dupa moarte.
  • +14 (20 voturi)    
    Basescu vorbeste ca un adevarat roman! (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:15)

    Cataleya [utilizator]

    Basescu e primul presedinte al Romaniei, din ultimii 60 de ani, care le spune rusilor de la obraz ceea ce trebuie spus!
    Romania e de 100 de ori mai nesemnificativa decat Rusia in plan economic international dar asta nu inseamna ca cizma ruseasca trebuie suportata ca un fel de conditie obligatorie.
    Atata vreme cat , anual, peste 3000 de rusi parasesc Rusia pt a fugi in occident si niciun cetatean din occident nu fuge in Rusia, nu cred ca mai trebuie discutat!
    Basescu le spune rusilor exact ceea ce trebuie sa le spuna!

    Europa de est vrea alaturi de Europa occidentala nicidecum alaturi de "mama Rusia"
    ca le convine sau nu, rusii trebuiie sa accepte situatia.
    Si nu e vb doar de Romania.
    Alaturi de Romania sunt si Polonia si Cehia si Ungaria si Letonia si Estonia si Turcia..
    Toti vor sa scape de Rusia!
    Bravo Basescu!
    Bravo de 1000 de ori!
  • 0 (6 voturi)    
    ce memorie are d-l ucrainean! (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:16)

    minos [utilizator]

    Poate ar fi bine ca Transnistria sa revina Ucrainei, si sudul Basarabiei Moldovei asa cum erau granitele inainte de 1940. Am putea discuta si de Bucovina, dar din pacate politica de deznationalizare a URSS-ului, a facut ca acolo romanii sa fie minoritari in acest moment.
    Asta daca tot vorbim de aceste aspecte nationaliste care pur si simplu nu-si mai au locul in sec 21. Oricum granitele vor disparea si la est in deceniile care vor urma.
    • +1 (1 vot)    
      Da bade (Miercuri, 1 decembrie 2010, 18:11)

      TUDOR [anonim] i-a raspuns lui minos

      dar tu crezi ca ei renunta la una dintre gurile Dunarii ? Si oricum Transnistria a fost creeata artificial de Stalin ca o republica socialista moldoveneasca + sovietica
      Gandete
  • +2 (6 voturi)    
    Romania (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:26)

    Daniel [anonim]

    Romania va fi totdeauna ca un os in gatul rusilor! Au o ura organica fata de noi, iar dupa al doilea razboi mondial ura lor impotriva Romanilor a crescut!

    Ma intreb oare de ce? Cel mai probabil pentru ca ne-am incapatanat sa existam (de aici si alianta de moment cu ungurii cand, dupa al doilea razboi mondial,au incercat sa distruga Romania)!
    • +4 (4 voturi)    
      cum de ce? (Miercuri, 1 decembrie 2010, 18:05)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Stalingrad- remember?

      Plus afirmatia lui Hitler (facuta publica de curand, dar stiuta probabil la nivel diplomatic de mult): "fara petrolul Romaniei nu as fi atacat niciodata URSS".
    • -1 (1 vot)    
      oare.... (Miercuri, 1 decembrie 2010, 18:15)

      ofelia [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Tezaurul Romaniei nu are niciun rol? M-as mira sa fie asa.
  • -7 (15 voturi)    
    ... (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:27)

    hmm [anonim]

    adevarul este ca Basescu nu si-a facut o favoare nici lui nici Romaniei, nici Moldovenilor si nici Rusilor vorbind atat de deschis despre parerile sale si indirect despre interesele Romaniei sub conducerea sa. Poate ca exista un aspect pozitiv in sensul ca Romania atrage atentie si prin aceasta castiga importanta, dar cu siguranta in chestiunea moldoveneasca declaratiile lui Basescu nu rezolva nimic, in plus incita spiritele si pun presiuni in orice tratative.
    • +9 (11 voturi)    
      pentru <hmm> (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:49)

      torna_fratre [anonim] i-a raspuns lui hmm

      Mai Daniel,mai lasa-ma cu ideile astea cum ca ar fi spus prea direct ce are de spus...pai cu diplomatia o sa-ti moara 10 generatii din neamuri si tot nu se va rezolva nimic.
      Te inteleg ca esti genul care tace si inghite caci nu vrei sa deranjezi sau sa superi ,dar mai bine sa spui ce te doare decat sa ti in tine sperand ca va veni un timp mai potrivit ca sa-ti spui of-ul.
      Cred ca au trecut timpurile cand diplomatia se facea la o cafea si la o barfa,acum se face activ ,direct,energic ,transant.Macar dai de inteles ca sti ce vrei si ca esti dispus sa lupti pentru acel ceva.
    • +6 (8 voturi)    
      Daca esti baiat destept. (Miercuri, 1 decembrie 2010, 18:12)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui hmm

      Inseamna ca minti.Nici tu nu crezi ceia ce spui.Ce mesaj a-i da populatiei locale,daca nu ai da asemenea declaratii.Sau sa nu le dam de frica?De frica, cui?
    • +7 (9 voturi)    
      consonanta (Miercuri, 1 decembrie 2010, 18:22)

      im [anonim] i-a raspuns lui hmm

      Basescu nu vorbeste de capul lui. Este in consonanta cu SUA, NATO, UE. Este anormal cind acesti actori solicita Rusiei sa-si retraga trupele Romania sa nu ia pozitie.

      Mai de vreme sau mai tirziu vor pleca, dar vor, ca deobicei ceva la schimb...
      • +5 (5 voturi)    
        Da (Miercuri, 1 decembrie 2010, 22:46)

        Babilou [anonim] i-a raspuns lui im

        De acord ca presedintele Basescu ca nu vb de capul lui. Dar exista, cred, o motivatie pentru abordarea de catre Germania si mai ales SUA a problemei Transnistriei: acum cativa ani a fost realizat de catre canalul cultural european ARTE un documentar despre Transnistria - faptul ca e o placa turnanta a comertului cu arme "sub nasul Europei" - chiar asa se spunea in comentariul la film. Filmul a fost prezentat de mai multe ori aici in Canada pe canalele de televiziune.
        Asadar cred ca asta deanjeaza, traficul de arme. Vezi ultimele evolutii in acest domeniu, de ex. arestarea traficatului rus de arme in Thailanda.
  • +10 (16 voturi)    
    Basarabia ,pamant romanesc (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:38)

    gigi [anonim]

    Bravo Base,
    Astept demult miscarea asta a ta.De fapt e singurul motiv pentru care am crezut in tine.Eram sigur ca nu o sa reusesti mare branza,dpv al cresterii nivelului de trai al romanului, intro tara plina de hoti de toate formele.E greu ,dar nu imposibil.Adu Basarabia inapoi,nu te intimida de idioti interni si externi.Pune americanii si toata sleahata la treaba ,ca si ei au fost de acord cand ne/au furat/o rusii,si plus de asta,le/ai facut destule favoruri.Fa ceva maret,si vei dainui peste secole.pensiile si salariile de acum se uita in mai putin de 5 ani de la plecarea ta ,dar reintregirea neamului te va pune langa marii nostri Mihai,Stefan,Alexandru...iti poti imagina cum ar suna ?!!??Fa/o,si gata...
    • -10 (14 voturi)    
      Basarabia e pamant rusesc (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:48)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Rusi ati fost si rusi veti fi intotdeauna !!!
      • +6 (6 voturi)    
        tu chiar nu te poti abtine, nu? (Miercuri, 1 decembrie 2010, 22:36)

        aciduzzu [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        Ba baiatule, esti fenomemal de penibil !!!!
        Sunt cateva variante posibil valabile:

        1. esti asa de incuiat ca nu reusesti sa intelegi realitatea in "fraze simple".
        2. esti un rus pentru care elucubratiile astea ale tale sunt de fapt strigate de victorie.
        3. esti suficient de bine platit ca sa fii interpretat ca la punctul 1.

        Si ca sa inchei cu o lamurire pentru sufletelul tau, tin sa te anunt ca exista unii printre cei pe care ii cataloghezi tu cu "rusi", care sunt mai romani (cu bune si rele, dar cu siguranata mai romani) decat ai fi tu capabil vreodata sa realizezi ca e posibil sa existe. Demonstrabil oricand doresti....

        PS: Sper, HN, ca de data asta nu am intrecut masura. Dar un filtru anti-spam nu s-ar putea dezvolta?
      • +2 (4 voturi)    
        neatentie...tz tz tz (Miercuri, 1 decembrie 2010, 22:50)

        aciduzzu [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        baietel, vezi ca ai ratat un articol mai sus despre protestele de la 7 aprilie din Chisinau si plange saracau dupa comentariul tau cu tema "basarabia+rusia=love" (stiu, ar fi trebuit sa spun liubovi", dar la cat de ancorat esti tu in realitate, merge mai bine englezismul).
        Pai se poate asa ceva? Ori suntem trolls ori nu mai suntem?
  • +2 (6 voturi)    
    wow (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:44)

    gussy [anonim]

    Da' sa fie soldati americani,iar deranja?
  • +6 (8 voturi)    
    Da' papasha ce spune? (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:59)

    Lucky [anonim]

    Nimic...
    iliescu tace malc! de obicei mai croncanea cate ceva, dar acum, de ziua Marii Uniri, nu mai spune nimic, nici macar stupidele, dar veninoasele reflectii la "iresponsabilitatea" lui Basescu...
    De cand sunt pe Pamantul asta nu am auzit vreo vorba de dragoste la adresa rusilor, venita de la cineva aflat pe un teritoriu cu adevarat independent. Iar cele mai dure cuvinte de critica vin tocmai de la "aliatii" rusilor, cei ce au facut parte din asa zisul bloc comunist, aflat dupa cortina de fier oferita cu darnicie de sovietici ca "protectie" impotriva occidentului "otravit".
    Rusii stiu foarte bine ca nu sunt iubiti si nici doriti dar au obrazul gros si talpa grea.
    Ce diferenta intre Rusia si Uniunea Europeana!? Ca de la iad la rai.
    Mai devreme sau mai tarziu lucrurile se vor aseza in matca lor fireasca, cu sau fara voia rusilor. Spre binele lor, de preferat cu voia lor...
  • +7 (13 voturi)    
    Rusine rusilor!!! (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:59)

    George [anonim]

    Intotdeauna vor fi dusmanii nemaului romanesc. Ei si cu toate cozile de topor din Romania care ii slujesc. Geoana e unul dintre ei. Iliescu este altul. Iar PSD-PC este organizatia infractionala a rusilor in Romania. Bravo Basescu pentru atitudine si curaj!!!! Esti un om care isi iubeste tara. Romania trebuie sa dovedeasca Rusiei ca este o tara puternica si nu carpa lor de sters pe jos.
    • -6 (6 voturi)    
      Chiar isi iubeste tara (Miercuri, 1 decembrie 2010, 22:43)

      Nepoate [utilizator] i-a raspuns lui George

      De asta am ajuns in halul asta. Pentru ca`si iubeste tara.
  • +4 (8 voturi)    
    dsp Basarabia (Miercuri, 1 decembrie 2010, 18:06)

    opinantul roman [anonim]

    Oameni buni, desi ar parea putin exagerat, cred totusi ca d-l Basescu are dreptate sa spuna adevarul, sa isi exprime asteptarile (care sunt asemanatoare cu ale unui mare numar de basaarabeni si romani), vis-a-vis de realitatea din Basarabia si traseul politic si economic pe care il va urma aceasta provincie romaneasca.

    Desi nu este usor de realizat, se merita incercat ca Basarabia sa se poate reintegra, mai devreme sau mai tarziu in teritoriul national. Si cred ca acest lucru se poate infaptui.

    Acum vreau sa insist cu un punct de vedere asupra unui aspect dsp care eu am mai scris cu aprox 2 saptamani in urma, in urma analizei d-lui Freedman, si anume ca, desi ar fi ideal ca TOATE teritoriile istorice romanesti sa revina in granitele nationale, mai bine decat nimic, sa se negocieze cu Ucraina un schimb de teritorii!

    ADICA: Basarabia ar putea renunta la teritoriile de peste Nistru in schimbul unor teritorii din sudul Basarabiei (ma refer la raionul RENI), respectiv din zona de sud din Bucovina de Nord! Ma refer aici la raioanele Herta (exclusiv romaneasca!), dar si Novoselita, Hliboca si Storojinet, majoritar romanesti!

    Inca odata spun ca ideal ar fi ca TOATE teritoriile istorice romanesti sa revina in granitele nationale, daca s-ar putea, insa acest lucru este mult prea putin probabil, ATUNCI, sa se ajunga la un asemenea compromis, de schimb de teritorii pe baza principiului etnic! Am facut o socoteala avand la baza info de pe wikipedia, iar cele 5 raioane din Transnistria, ar avea un numar de km patrati aproape egal cu cel al celor 5 raioane de care va spuneam anterior: Reni (in sudul Basarabiei-majoritar romanesc), apoi Herta, Novoselita, Hliboca si Storojinet, in Bucovina de Nord!

    Din punctul meu de vedere, un stat tampon intre Romania si Rusia, precum Ucraina, este ideal, insa ar trebui luptat pentru ca, prin diferite mijloace, sa se poata ajunge la un asemenea conens, binefacator pentru toate partile implicate.

    LA MULTI ANI! ROMANIA!
    • 0 (0 voturi)    
      nu cred ca este posibil (Miercuri, 1 decembrie 2010, 21:03)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui opinantul roman

      Ai dreptate opinantule dare mai intii soldatii rusi ar trebui sa paraseasca transnistria,si deabia atunci putem sa discutam despre schimburi de teritorii cu ucraina.Insa nu uita daca s-ar realiza asa ceva Iin Europa s-ar crea un adevarat haos al revendicarilor si nu numai .Autonomiile largite vor fi solutia.
  • +2 (4 voturi)    
    ce tupeu pe Ukraina (Miercuri, 1 decembrie 2010, 18:37)

    luxdesign28 [utilizator]

    Au luat peste 20.000 de kmp din Bucovina si Basarabia si Basarabia a primit in schimb 14.000 kmp care ulterior au devenit un pic peste 7.000 kmp adica Transnistria de azi... Ala in primul rand a fost, este si va fi pamant romanesc. Ce atata gargara ?
  • -4 (6 voturi)    
    declaratie aiurea a lui base, hodoronc-tronc! (Miercuri, 1 decembrie 2010, 18:39)

    gopo [anonim]

    nu stiu de ce base a simtit nevoia de asemenea aberatie.. daca spunea direct ca romania plange dupa basarabia, sau invers, mai intelegeam.. da' cand orice flota si armata din lume are nevoie de doar cateva zile ptr a se mobiliza la antipozi daca e nevoie, sa vii tu si sa spui ca te deranjeaza flota rusa in marea neagra e o aberatie.. flota aia intr-o saptamana poate fi de la vladivostok la odessa, iar daca e ceva rusii trimit cateva zeci de avioane si toata lumea din zona tace malc, n-au ei nevoie de flota ptr intimidare, intimideaza si numai prin proximitate.. avem nevoie de relatii economice bune cu rusia, ca sunt o tara imensa, o piata potentiala uriasa.. noi parca suntem prosti, chipurile goarna americanilor, da' in timp ce noi spunem tampenii si ne punem pe nasoale cu rusii, americanii tac si fac business cu ei.. vorba aia, unde n-ai cap vai de picioare.
  • +3 (5 voturi)    
    declaratia rusului este aiuritoare! (Miercuri, 1 decembrie 2010, 19:18)

    dorinteodor [anonim]

    pai daca pleaca rusii din transnistria nu mai este nevoie de soldati excepting granicerii, ca in orice tara normala.

    scopul plecarii rusilor este tocmai de a da un statut normal si transnistriei.

    transnistria nu este recunoscuta in europa iar transnistrenii nu au pasapoarte recunoscute in europa si nici numere de inmatriculare pentru masini cu care sa poata circula in lume (exceptind rusia si alte citeva tari din zona).

    oare de ce rusii ii tin pe transnistreni izolati?
  • -2 (4 voturi)    
    multe din comentarii nu dovedesc neaparat (Miercuri, 1 decembrie 2010, 20:38)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Multe din comentarii nu dovedesc neaparat reavointa, reacredinţă !
    Mai degrabă neştiinţă !
    Aşa se întâmplă dacă NU se face şcoală în România, ţară condusă de repetenţi şi sferto-docţi !
  • +2 (4 voturi)    
    fortele rusesti din transnistria (Miercuri, 1 decembrie 2010, 21:33)

    husky [utilizator]

    nu stiu ce pretentii puteti avea de la iliescu.un tip cu trecutul lui de, care se mindreste, face parte din istoria urita a romaniei. asa a fost crescut,in ideologia bolsevismului si asa va muri.miine poimiine va avea si el o pagina in manualul de istorie,iar copii nostri vor fi obligati sa invete la scoala despre primul presedinte care a avut 3 mandate
    • +1 (1 vot)    
      CORECTIE (Joi, 2 decembrie 2010, 17:45)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui husky

      Iliescu a fost primul KGB-ist presedinte al Romaniei. Sa speram ca si ultimul. Mare atentie la PSD-PC !!!!!, acolo sunt cei mai multi infiltrati.
  • +4 (4 voturi)    
    ...un fel de hartie de turnesol... (Miercuri, 1 decembrie 2010, 22:23)

    Andrei T [anonim]

    Este extrem de interesant de urmarit reactia conducerilor PSD si PNL, agenti afisati ai Moscovei in Romania. Sa vedem daca au si acum curaj sa se ia de Basescu. Ce se intampla in aceste zile e un fel de hartie de turnesol.
  • +2 (2 voturi)    
    A doua armata de invazie a Europei (Joi, 2 decembrie 2010, 15:12)

    Costica [anonim]

    Lumea nu prea stie amploarea problemei. In buncarele din Transnistria se afla cel mai mare arsenal de arme din estul Europei, armele armatei a 14-a, conceputa ca armata de invazie a Europei pe directia sud/est. Pe directia vest/nord exista o armata geamana in regiune Kaliningrad, furata de la germani, unde se zvonea zilele astea ca Rusia amplaseaza in secret arme nucleare cu raza scurta de actiune. Europa si SUA nu isi pot permite luxul de a le lasa rusilor o a doua baza pentru asa ceva in estul Europei, asa ca s-au pus in spatele Romaniei si ii preseaza sa iasa din Transnistria. Situatia este insa foarte delicata pt ca rusii se tem ca bazele si aerodromurile create de ei in Transnistria pentru a invada Europa ar putea fi folosite imediat de NATO impotriva lor. De asta tipa tare si ucrainienii, pt ca daca rusii vor iesi din Transnistria, aceiasi rusi nu vor mai avea alta optiune strategica decat sa dezmembreze sau sa ocupe Ucraina, cum au mai facut-o de cateva ori in istorie. Probabil se va face un compromis - vor scoate armele, dar regiunea va ramane cu statut special neutru o perioada de timp, pana trec Ucraina la CSI (cand oricum Transnistria nu va mai conta strategic). Basescu joaca tare, cinste lui!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version