VIDEO UPDATE Petre Toba si Dan Fatuloiu, propusi pentru schimbarea din functii. Premierul Boc a fost de acord cu schimbarile

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 23 noiembrie 2010, 11:57 Actualitate | Esenţial


Seful Politiei Romane, Petre Toba, si secretarul de stat Dan Valentin Fatuloiu, seful Departamentului de Ordine si Siguranta Publica, au fost propusi pentru schimbarea din functii, cererile de demitere a acestora fiind trimise la Guvern, au declarat, marti, pentru Mediafax, surse oficiale.

UPDATE Premierul Emil Boc a fost de acord cu schimbarea din functie a sefului Politiei Romane, Petre Toba, si secretarului de stat Dan Valentin Fatuloiu, seful Departamentului de Ordine si Siguranta Publica, au declarat agentiei Mediafax surse oficiale.

Sursele citate au precizat ca Petre Toba era propus pentru schimbarea din functia de sef al Politiei Romane inca de saptamana trecuta, in urma scandalului de la Piatra Neamt.

Cererea de schimbare din functie a lui Toba a fost trimisa la Guvern inca de martea trecuta.

In locul lui Petre Toba ar urma sa fie numit Ioan Dascalu, atasatul de Interne la Ambasada Romaniei din Marea Britanie, potrivit surselor citate.

Inlocuitorul lui Fatuloiu ar urma sa fie Liviu Popa, seful Directiei Generale Anticoruptie.

Potrivit articolului 8 din Legea 218/2002 privind organizarea si functionarea Politiei Romane, Inspectoratul General al Politiei Romane este condus de un inspector general numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului de Interne, dupa consultarea Corpului National al Politistilor.

Numele secretarului de stat in MAI Dan Fatuloiu este legat de cel mai mare scandal de coruptie din Politie.

Dan Fatuloiu, alaturi de fiul sau, Alexandru (administrator a sase firme-n.r.), l-a denuntat pe omul de afaceri Catalin Chelu ca a vrut sa-l mituiasca, in schimbul rezolvarii favorabile a celor 48 de dosare penale in care omul de afaceri este cercetat. Valoarea mitei se ridica la un milion de euro.

Secretarul de stat Dan Fatuloiu i-a cerut ministrului Administratiei si Internelor, Traian Igas, martea trecuta, demiterea sefului Politiei Romane, Petre Toba. Fatuloiu declara, saptamana trecuta, pentru Gandul, ca daca Igas nu il demite pe Toba, el isi va da demisia.

Fatuloiu mai spunea ca Petre Toba a adus Politia Romana la nivelul de acum zece ani.

Cererea de demitere a sefului IGPR a venit in urma scandalului de la Piatra Neamt, in urma caruia s-a pus problema demiterii si sefului IPJ Neamt, Aurelian Soric.

Dan Fatuloiu a mers la Piatra Neamt in urma atacului lui Cristian Chilat asupra fratilor Gheorghita si Bogdan Mararu, cunoscuti membri ai lumii interlope si i-a propus ministrului de Interne, Traian Igas, schimbarea din functie a lui Aurelian Vasea Soric, pentru management defectuos.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














5436 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    nu ma mira (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:03)

    Tom Macaragiu [anonim]

    miroase destul de rau afacerea Chelu si nu m-ar mira sa il vedem pe Fatuloiu si progenitura arestati preventiv....
    • +2 (4 voturi)    
      Mai probabil este (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:44)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Tom Macaragiu

      ca tocmai afacerea Chelu sa-i fi scapat pe cei doi de puscarie. La nivelul lui Fatuloiu, cei din politie sunt doctori docenti in spagi si doar cu colaborarea uneia dintre parti ai sanse sa bagi dupa gratii cealalta parte.
  • -3 (9 voturi)    
    pai nu e corect (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:05)

    NewLevel [anonim]

    Pai de ce sa-l demita pe Fatuloiu?? De aici se vede numai ca Fatuloiu a facut un autodenunt in ce priveste mita de 1 milion de euro. Daca isi da demisi acum e ca si cum ar fi vinovat si vreti sa-i stergeti urmele, sa se dea vreo 2-3 ani la fund inainte sa scoata iar capu'.
    • +9 (11 voturi)    
      ba trebuia mai de mult (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:15)

      dexteriade [anonim] i-a raspuns lui NewLevel

      avand functia lui aceasta mutare este normala...

      da - omul a facut denunt - a colaborat cu politia sa organizeze flagrantul - dar in momentul in care a devenit totul public era normal _nu sa isi dea demisia - ca nu are de ce - dar sa fie inlocuit - trecut pe o functie din spate cu pastrarea beneficiilor (salarii, prime etc) pana cand se termina urmarirea penala a tuturor si cazul ajunge definitiv in instanta... asta pentru a nu exista conflict de interese - ca el e sef si cei din subordine fac si urmarirea penala a celor pe care el ii acuza...

      deci - e normal sa fie trimis putin mai in spate pana se solutioneaza cazul si apoi poate reveni in fata cu si mai mare prestigiu...
      • +2 (4 voturi)    
        Hmmm (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:18)

        Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui dexteriade

        La asta nu m-am gandit. Poate ca ai dreptate.
      • +2 (6 voturi)    
        previzibila acesta miscare ... (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:29)

        Andrzej [anonim] i-a raspuns lui dexteriade

        Eu cred ca Fatuloiu a regizat impreuna cu fiul sau acest flagrant in incercarea de a-si pastra o aparenta de onorabilitate avand semnale alarmante despre miscarile fostilor "parteneri".
        Altfel spus se pare ca din nou se confirma zicala: " hotul, striga hotii".
      • +1 (3 voturi)    
        da, ai dreptate (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:53)

        NewLevel [anonim] i-a raspuns lui dexteriade

        Ai dreptate cu trecerea in spate pina la lamurirea situatiei.
        Numai ca demiterea asta seamana mai mult ori cu o pedeapsa nemeritata (poate omul e nevinovat si pina nu se pronunta justitia asa ar trebui considerat), ori cu o pedeapsa prea blinda (daca e vinovat sa faca puscarie, nu sa fie demis si trimis la odihna).
    • +9 (11 voturi)    
      Esti naiv (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:15)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui NewLevel

      Esti naiv si nu intelegi cum functioneaza mecanismele respective, in toata lumea civilizata dealtfel.

      Nu conteaza DELOC daca Fatuloiu e vinovat sau nu, prin simplul fapt ca e implicat intr-un scandal de asemenea proportii - dauneaza GRAV imaginii Ministerului. De fapt in locul lui mi-as fi dat demisia de onoare.
      • 0 (2 voturi)    
        ? (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:28)

        x [anonim] i-a raspuns lui HP

        Am citit tot comentariul tau, dar n-am inteles ultimul cuvint (eventual expresia formata din ultimele trei cuvinte).
    • +7 (9 voturi)    
      te contrazic (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:19)

      OBS [anonim] i-a raspuns lui NewLevel

      Regula spagii:
      " Nici un personaj (mai ales infractorii) nu incearca sa dea spaga cuiva despre care se stie ca nu primeste."

      De ce a apelat tocmai la Fatuloiu? Nu se gasea altul in tot ministerul?
      De ce s-a dus in biroul respectivului ? Nu cumva stia cateva chestii cu care putea fi santajat?

      La intrebarile astea nu am gasit raspuns !
  • -3 (3 voturi)    
    cam tirziu.? (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:09)

    ogi [anonim]

    D-le ministru nu v-i se pare ca aveti cam multe "pete negre" prin minister????Secretar de stat asupra caruia doar planeaza suspiciuni!!EJECT
    Cam tirziu ati facut pasul asta.
  • +3 (5 voturi)    
    Cine a intocmit cererea de demitere, domnilor? (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:11)

    zexe [anonim]

    Articolul este confuz. Cine a cerut demiterea celor doi?
    • -4 (6 voturi)    
      Se subintelege ca Traian, (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:28)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui zexe

      ministrul de interne... sau presedintele, alege-l pe care vrei.
      • +1 (1 vot)    
        ca daca era nastase (Marţi, 23 noiembrie 2010, 13:27)

        dj [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        nici nu auzeam de astfel de scandaluri, necum sa fie demisi...
        • +1 (1 vot)    
          Adevar sau provocare? (Marţi, 23 noiembrie 2010, 14:25)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui dj

          Ce zici, poate fi provocat Basescu de gestul politistilor de a arunca cu chipiurile la Cotroceni astfel incat sa demita intreaga conducere de la interne?
  • +9 (9 voturi)    
    Fatuloiu de pe Toba.... (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:16)

    haiducul [anonim]

    Au rasuflat fra sa verea despre legaturile stranse dintre cei care ar trebui sa ne apere si mafia,lumea interlopa.
    Asta nu va rezolva acest flagel ba din contra il va face si mai omogen pentru ase evita pe viitor aceste situatii,,neplacute"
    Mafia sa instalat imediat dupa 1989 iar cu timpul sa dezvoltat iata ca va implini in curand frumoasa varsa de 20 de ani.
    Tocmai de aceea nu a existat si nu exista putere in stat care sa-si faca datoria.
  • +3 (7 voturi)    
    Nu inteleg (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:17)

    Razvan007 [utilizator]

    Fatuloiu a ajutat la prinderea unui infractor. Nu s-a facut ca nu aude de mita (sau si mai rau ... sa accepted mita) ci a anuntat DNA si a ajutat in mod direct la prinderea unui infractor dispus sa cheltuieasca sume enorme de bani pt a scapa de puscarie.

    D.p. meu de vedere, omul s-a comportat exemplar: ar trebui decorat nu demis. Poate imi explica si mie cineva unde gresesc.
    • +6 (6 voturi)    
      Se decoreaza eroii adevarati si nu cei falsi! (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:51)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

      In alte parti poate da,dar nu in Romania.Mai usor cu pianul pe scari.Pana la decorare Fatuloiu trebuie sa demonstreze ca este curat ca apa curgatoare.Ceeace nu cred.Nu cred ca in Romania exista vreo pers.publica,politicean,care are pete pe undeva(mai ales ca feciorul sau la 26 de ani are firme si relatii cu acesti camatari si cvasi afaceristi).
      Ar insemna sa decoram fiecare "baiat destept si smecher de Romania"ptr.asa zisele hotii striga uite hotul!
    • +3 (3 voturi)    
      nici eu nu inteleg (Marţi, 23 noiembrie 2010, 13:45)

      NewLevel [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

      Dar mai sus mi-am luat o caciula de minusuri. Unii ziceau ca ar fi trebuit sa-si dea demisia de onoare, ca nu conteaza deloc daca e vinovat, altul aducea ca argument pentru demisie faptul ca regula de baza a mitei este ca nu se da spaga aluia care se stie ca nu primeste etc. Pai deci, daca functionarul primeste mita si e prins, e demis. Daca nu primeste si face auto-denunt, ajutind la prinderea infractorilor, tot e demis. Deci asta e o lectie pentru restul functionarilor: "ori primiti mita si nu afla nimeni, ori va dati demisia, ca alta cale nu e".
      In mod clar ne lipsesc ceva informatii (adevarul e ca nu m-am mai uitat la Realitatea + Antene de mult timp, deci nu stiu ce mai abereaza Chireac si ai lui).
      Deci, care e faza? Trebuia sa ia mita si sa o imparta cu sefii? A luat o parte din ea si e trimis s-o cheltuie? A favorizat infractorul?
    • -1 (1 vot)    
      E simplu (Marţi, 23 noiembrie 2010, 14:03)

      ogi [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

      Cum de pozitia lui se leaga cam multe scandaluri.Omul asta nu stie ca in pozitia lui trebuie sa aiba o anumita conduita morala daca nu mai mult???
      Scandal cu el peste tot si la Baia Mare, Arges, Piatra Neamt, Bucuresti.Si nu fac politica constat doar.Cum de s-a lasat tirit in tot felul de scandaluri???
      Ce D-zeu omul este este Ali -baba ???
      In toate tarile normale la cap persoanele in astfel de functii nici nu stau de vorba cu infractorii dar ai nostri mergi in concedii cu infractorii ....Deci cu alte cuvinte .EJECT
  • +3 (3 voturi)    
    Absolut corect (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:25)

    nae [anonim]

    O decizie corecta, felicitari celor care au luat-o
  • +3 (3 voturi)    
    pentru asemenea cazuri... (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:30)

    egroeg [anonim]

    corect este ca ei si ceilalti in situatia lor sa fie scosi din politie fara drept de reangajare in institutii similare.
  • -2 (10 voturi)    
    o parere (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:32)

    o parere [anonim]

    De ce a fost demis Fatuloiu? Pentru ca este primul oficial din guvern care refuza o mita de un milion de euro ? Sau pentru ca in urma gestului sau, oamenilor de afaceri incepe sa le fie frica sa mai dea mita ?
    Imi este rusine ca toata presa din Romania, inclusiv prezentul site, nu sustin gestul cinstit a lui Fatuloiu, ci dimpotriva il ataca de parca el este cel vinovat in acest caz.
    Cand un functionar ia mita toata presa plange ca Romania este corupta , iar cand un functionar nu ia mita presa il ataca probabil la comanda mituitorului sau a celor ce-l sustin.
    Dupa parerea mea presa de azi este o imagine a intereselor oculte a celor ce o finanteaza.
    • -1 (7 voturi)    
      Ai dreptate. (Marţi, 23 noiembrie 2010, 12:59)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui o parere

      Lui Fatuloiu i-au sarit toate televiziunile in cap.Pe langa antene si realitatea care se mobilizeaza intodeauna aratand cu degetul spre guvern,au aparut si prima si protv.Tinand cont ca nu a fost clarificat cazul,campania de presa este clar de natura mafiota.Daca se va face o ancheta serioasa ,ar trebui ca si unele prezentatoare de stiri sa dea explicatii pentru condamnarea unui om care a incercat sa evite o excrocherie mare.
      • +4 (4 voturi)    
        se maivehiculeaza ideea... (Marţi, 23 noiembrie 2010, 13:33)

        egroeg [anonim] i-a raspuns lui mircea

        ca, initial, Fatuloiu ar fi intrat in discutii dar simtind ca este in vizor s-a autodenuntat sperand sa dea si bine la imaginea sa.
        Exceptand pe cei care eventual l-au monitorizat,numai el stie adevarul si daca a fost sau nu primul incident al sau privind o eventuala corupere.Ele se vor descoperi chiar daca au fost mascate prin 2-3 operatiuni diverse.Problema de fond este insa ca tot sistemul este impanzit,dupa cum se vede,de la agentul de strada care te face sa-i dai diverse sume pana la granzii la care trebuie sa faci frumos cu vile,masini sau sume cu 6 zerouri in valuta.Nici nu stii pe cine sa pui,nici nu stii daca cel care urmeaza nu va fi mai avid de putere si bani decat cel care a fost si nici nu vad sa se schibe ceva cu parlamentarii si guvernantii de azi datorita increngaturilor existente.
    • -3 (5 voturi)    
      sustin parerea (Marţi, 23 noiembrie 2010, 13:09)

      calin [anonim] i-a raspuns lui o parere

      anonima . E rusinos ca cei 2 corifei ai politiei romane sa fie supusi acestui stres abominabil din partea presei aservite intereselor mogulte . Profesionalismul de care au dat dovada ii face indispensabili sistemului , asa incat propun sa faca schimb de posturi .
  • 0 (6 voturi)    
    ce sa mai inteleg ? (Marţi, 23 noiembrie 2010, 13:01)

    Gica contra [anonim]

    ce sa mai inteleg ? ca daca lua spaga, Fatuloiu ar fi ramas bine perci pe functie ?Se creeaza un precedent .
    Cum o dai nu-i bine !
    • +3 (3 voturi)    
      Clanuri (Marţi, 23 noiembrie 2010, 13:27)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Gica contra

      Romanika e condusa de clanuri. Clanul din arges e la Politie. Toti mari sefi de arme din politie din tara romaneasca sunt din arges. Clanurile din moldova sunt in armata. Vedeti ca e o comuna prin botseni care are 12 generali MaPN. Astia s-au tras unu pa altu ca cacatu porkului.
      Argesul a fost judet experimental pe timpul PCR, chiar Ceasca a fost prim secretar acolo. De atunci si pana azi 23 nov 2010 aceste mostre genetice se perpetueaza ca amebele. La Fatuloiu acasa era fabrica de permise srl pitesti permise auto. Statistica nu minte NICIODATA.
  • +2 (2 voturi)    
    intrebare (Marţi, 23 noiembrie 2010, 13:25)

    un alegator [anonim]

    "Seful Politiei Romane, Petre Toba, si secretarul de stat Dan Valentin Fatuloiu, seful Departamentului de Ordine si Siguranta Publica, au fost propusi pentru schimbarea din functii, cererile de demitere a acestora fiind trimise la Guvern, au declarat, marti, pentru Mediafax, surse oficiale".

    Daca nu va e cu suparare, de catre cine au fost trimise la Guvern cererile de demitere ?
  • -1 (3 voturi)    
    Doar in Romania se poate asa (Marţi, 23 noiembrie 2010, 13:26)

    mada [anonim]

    Omul colaboreaza cu politia si nu ia spaga si drept multumire ramane fara serviciu ... nu e prost ca nu a luat milionul?. Sau paote s- au suparat colegii ca a refuzat asa suma rotunda si a stricat piata.
  • 0 (0 voturi)    
    Dincolo de amanunte... (Marţi, 23 noiembrie 2010, 14:01)

    traian [anonim]

    Important este ca Politia sa inceapa sa fie respectata,cel putin la nivelul mediu din Europa.Cat despre efectele directe sau colaterale ale destructurarii unor gasti sau mentalitati din sistem,cui ii pasa?Treaba lor si a familiilor lor!
  • 0 (0 voturi)    
    fatuloiu (Marţi, 23 noiembrie 2010, 14:21)

    panfil flecaru [anonim]

    spunea la 100%, emisiunea lu turcescu, ca a vrut sa demisioneze cand a fost schimbat blaga.
    n'a facut'o la rugamintea lui blaga si a noului ministru, din ratiuni de schengen. pasamite, era nevoie de continuarea programului de masuri tehnice, necesare pentru aprobarea aderararii.
    isi motiva intentia de demisie ca un semn de solidaritate si onoare cu blaga. cum ca, nu numai ministrul avea o vina, ci intrega conducere a ministerului. deci, acum i s'a oferit prilejul.
    ca de onoare, nici vorba nu incape :-)
  • 0 (0 voturi)    
    MAFIA romaneasca (Marţi, 23 noiembrie 2010, 15:15)

    a. bologa [anonim]

    Cu mai bine de 10-11 ani in urma, un mare specialist italian in lupta anti-mafie din ITALIA afirma fara echivoc ca lupta anti-mafie din Romania este incomparabil mai greu de desfasurat decat in tara sa. Specialistul italian argumenta cu faptul ca MAFIA romaneasca este instalata comfortabil la nivelul PARLAMENTULUI roman si al structurilor de putere si din administratia ROMANIEI. Cand se referea la PARLAMENT specialistul italian sublinia ca mafia din Parlamentul roman isi elaboreaza propriile legi care sa-i apere de justitie si tot Parlamentul sau fortele politice la putere numeste sefii in Politie si Justitie pentru a fi aparati pentru infractiunile pe care le savarsesc cu intentie. Putem aprecia ca specialistul italian avea mare dreptate cand a facut aceasta constatare. Cine i-a numit pe Fatuloiu, Toba si Soric in functiile din MAI. Sigur structurile de putere care functioneaza astazi in Romania sub obladuirea Parlamentului, Presidentiei si Guvernului. Pe scurt GASCA lui BLAGA va fi schimbata cu GASCA lui BASESCU. Si din acest motiv Blaga a fost dat jos din Guvern.
    Trebuie sa ne unim cu totii pentru a da jos definitiv aceasta clasa de MAFIOTI care conduc Romania de peste 15 ani.
    • 0 (0 voturi)    
      mafia (Marţi, 23 noiembrie 2010, 15:45)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui a. bologa

      nu comentez cu ce's de acord si io.
      intrebara mea este, dece in ultimii 15 ani ?
      in primii sase a fost numai cinste si echitate, aaaa ?!
      era vremea lui saac si curat....
      marile averi de azi, au pornit atunci. primele masuri pentru spolierea averii nationale au fost granitele deschise si convertirea leilor in dolari, la curs de pomana. toti cei care trebuiau sa stie, au schimbat saltelele de lei ceausisti, in verzisori, scosi fara probleme, prin grantele larg deschise. si nu numai verzisori, ci tot felul de agoniseli. tot prin granitele alea, prin osmoza, s'a imbogatit si paturiciu, din traficul de masini mana a paispea si jiji cu papuci turcesti.
      si bine'ntzeles, vamesii. ghici cine era sef de vama prin nord ?!
      a venit benzina la sarbi. au fost si jafurile din germania si alte tzari occidentale...
      mafia a existat inainte sa se traga'n noi, in 22.....
  • 0 (0 voturi)    
    wtf?! (Marţi, 23 noiembrie 2010, 21:00)

    cetateanu turmentat [anonim]

    dincolo de orice speculatii si teorii literare, mesajul de fond e asta:

    chestorul care a organizat un flagrant unui mafiot este demis si dojenit pana si de presedinte, care nu este de acord cu modul in care a actionat fatuloiu.

    ma socheaza de-a dreptul lipsa unei pozitii oficiale clare privind motivatia demiterii. declaratiile mi se par ambigue, lipsite de consistenta... iar aceasta atitudine mi se pare deosebit de grava, intrucat eu, ca om de rand, am impresia din ce in ce bine conturata ca toti se acopera unii pe altii, iar celor care demasca marile manevre li se pune pumnul in gura.

    sunt un om de rand, caruia nu ii arde de scenarii, supozitii si dat cu parerea. sunt un om de rand, care isi pierde increderea in institutiile acestui stat, pe zi ce trece. de aici pana la a ma simti tradat nu e decat un pas micut...

    sper sa nu vina vremea cand fiecare isi va face dreptate dupa legea lui, cu arma in mana, caci asta pare sa fie alternativa intr-un stat care ocroteste banditii si smenarii.

    nu vreau sa cred ca traim intr-un stat condus de mafioti, insa asta e imaginea receptata. sper ca aceasta imagine terifianta sa fie contrazisa de realitate...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version