Prima racheta spatiala romaneasca, Helen 2, a fost lansata cu succes in spatiu

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 4 octombrie 2010, 14:10 Actualitate | Esenţial


Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica (ARCA) a lansat cu succes in spatiu pe 1 octombrie, in cadrul competitiei Google Lunar X Prize, racheta Helen 2, prima racheta spatiala romaneasca, anunta Agerpres. Lansarea reusita la a patra incercare a avut loc din largul Marii Negre, de pe nava militara NSSL 281 Constanta, insotita de ambarcatiunile rapide Fulgerul si Bombard.

Presedintele ARCA, Dumitru Popescu, a anuntat luni, intr-o conferinta de presa, ca lansarea s-a facut cu ajutorul unui balon purtator din largul Marii Negre, la 20 de kilometri de coasta. Ascensiunea balonului a durat 40 de minute, pana la altitudinea de 14.000 de metri, cand viteza maxima atinsa de balon a fost de 120 kilometri pe ora. De la aceasta altitudine, s-a comandat pornirea motorului rachetei care a functionat timp de 30 de secunde si a plasat racheta pana la altitudinea de circa 40.000 de metri. A urmat reintrarea in atmosfera a elementelor de lansare, capsula rachetei nefiind insa identificata la intoarcere.

Lansarea cu succes a primei rachete spatiale romanesti Helen 2 a fost realizata de Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica (ARCA) in parteneriat cu Centrul de Control apartinand de ROMATSA (Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian) de la Bucuresti si Constanta.

"Suntem prima echipa care a reusit in cadrul competitiei sa lansam o racheta spatiala. La concurs s-au inscris mai multe tari, peste 20 de echipe, majoritatea din SUA. Noi am reusit aceasta performanta pentru drumul Romaniei spre Cosmos, realizarea primului zbor din cadrul competitiei Google Lunar X Prize care vizeaza trimiterea unui robot pe suprafata Lunii de catre o companie privata. ARCA devine astfel una dintre echipele favorite la castigarea Premiului de 30 milioane dolari", a spus Dumitru Popescu.

In urma lansarii rachetei Helen 2 s-au obtinut si imagini din Cosmos.

Competitia a fost lansata in 2008 si se va incheia oficial in decembrie 2012, existand insa sanse sigure ca ea sa fie prelungita pana in 2013.

"Racheta Helen 2 a zburat, a efectuat zborul cu succes, treapta s-a desprins cum era normal sa se intample si a intrat in atmosfera. Desi nu am reusit sa recuperam capsula rachetei, am reusit sa avem imagini transmise in direct, care confirma reusita lansarii", a declarat Dumitru Popescu.

Costurile necesare operatiunilor de lansare au fost suportate de catre ARCA prin sprijinul partenerilor sai.

ARCA pregateste in continuare lansarea unei alte rachete mai mari - HAAS - anul viitor, care probabil se va face de pe suprafata Oceanului Atlantic.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10218 vizualizari

  • -19 (27 voturi)    
    mare lucru (Luni, 4 octombrie 2010, 14:26)

    dardar [anonim]

    Anul trecut lansarea se anulase de N ori, anukl asta probabil nu o furat nimeni chederul de la geamuri... cine stie cunoaste
    • +2 (8 voturi)    
      antimeschinarie (Marţi, 5 octombrie 2010, 8:34)

      radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui dardar

      da' tu ce stii ba sa faci in viata ta?
    • 0 (2 voturi)    
      Felicitari si succese mai departe! (Marţi, 5 octombrie 2010, 9:50)

      paraipan [anonim] i-a raspuns lui dardar

      Cred ca asta ai vrut sa zici in primul rand.
      La cati carcotasi analfabeti sau doctori in fizica a avut proitectul asta, e o minune ca a zburat....
  • +3 (15 voturi)    
    Reintrare in atmosfera la 40km? (Luni, 4 octombrie 2010, 14:29)

    Anonim [anonim]

    Lol, pai acolo tot in atmosfera esti ;)
    • +2 (2 voturi)    
      ROMATSA nu confirma reusita ARCA (Luni, 4 octombrie 2010, 21:03)

      Alexandru [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      ROMATSA nu confirma reusita ARCA. Nici un radar nu a iregistrat in cursul zilei de 1 Oct. 2010 vreun obiect la o altitudine mai mare de 14500 m, in zona de lansare a rachetei Helen-2.
  • -10 (14 voturi)    
    Racheta alba (Luni, 4 octombrie 2010, 14:33)

    un om simplu din popor [anonim]

    Dar de ce nu i-au zis Elena 2? Prea multe conotatii politice?
  • +6 (16 voturi)    
    40.000m (Luni, 4 octombrie 2010, 14:34)

    Vizitiul [utilizator]

    De cand 40.000m = cosmos?
    • +3 (7 voturi)    
      Minusacii (Luni, 4 octombrie 2010, 16:49)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      Pe o carte de geografie nu puneti mana inainte de a da minus, totusi?
    • +2 (2 voturi)    
      Eroare de tipar (Marţi, 5 octombrie 2010, 9:28)

      Thorgrim [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      Evident este vorba de o eroare de tipar. In loc de "spatiul cosmic" racheta a fost lansata defapt in "spatiul comic". Oricum, felicitari ARCA.
    • +2 (2 voturi)    
      cred ca ai dreptate (Marţi, 5 octombrie 2010, 21:50)

      Technicus [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      in enciclopedia mea este scris: sub 50 km este stratosfera.

      Naveta spatiala americana "zboara" intre 400 si 700 km.
  • +15 (19 voturi)    
    ESTE super ! (Luni, 4 octombrie 2010, 14:37)

    tornado [utilizator]

    BRAVO! baieti suntem mindri de voi ,mai auzim si lucruri bune de noi ca natie in, rest numai de bine !MULTUMESC si aveti mare grija de voi!
  • +13 (17 voturi)    
    Felicitari (Luni, 4 octombrie 2010, 14:41)

    slider [utilizator]

    Felicitari pentru eforturi si pentru initiativa!
  • +10 (14 voturi)    
    felicitari! (Luni, 4 octombrie 2010, 14:41)

    discutabil.indiscutabil [anonim]

    nu pot sa fiu atat de carcotas cat sa nu felicit oamenii pasionati de ceea ce fac! pina la urma doar asa putem iesi la un liman, nu carcodind de aiurea ci incurajandu-i pe cei care incearca!
    bravo lor ca au ales sa-si puna in practica ideile, din romania. ar fi putut-o face din alte tari, fiecare dintre ei.
    pentru crezul lor si pentru incapatinarea lor de a pune romania pe harta celor care au lansat o racheta in cosmos, bravo!
    ne putem mindri cu ei!bravo!
    • +4 (10 voturi)    
      Precizare (Luni, 4 octombrie 2010, 15:23)

      alex [anonim] i-a raspuns lui discutabil.indiscutabil

      Credeti-ma ca nu sunt carcotas de fire, insa cand aud de astfel de "realizari" chiar nu pot sa ma abtin. Nemtii in WWII lansau rachetele V2 la peste 80 km altitudine. Cei 40 km nu reprezinta "cosmos" sau "spatiu" ci doar "stratosfera". Tot pe acolo zboara si baloanele meteorologice.
      • +1 (7 voturi)    
        ? (Luni, 4 octombrie 2010, 15:37)

        Nedumeritul [anonim] i-a raspuns lui alex

        pai compari mere cu pere... sau resursele armatei cu o echipa oarecare cu o anume pasiune... daca tot e sa carcotim aiurea putem spune ca oricum concursul nu are sens pentru ca au fost deja trimise rachete in cosmos acum o gramada de timp...
  • +15 (17 voturi)    
    stratosfera... (Luni, 4 octombrie 2010, 14:43)

    NIcky [anonim]

    Hai sa zicem ca au lansat cu succes o racheta in stratosfera! Cinste lor si la mai mare!
    • +3 (5 voturi)    
      Corect (Luni, 4 octombrie 2010, 15:45)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui NIcky

      Corect spus, adica adevarul, oare de ce ei au elevat performanta la "cosmos"?
  • +5 (15 voturi)    
    Racheta spatiala :) (Luni, 4 octombrie 2010, 14:43)

    Vizitiul [utilizator]

    Cu sensul ca ocupa spatiu nu? :)
  • +9 (19 voturi)    
    ce oameni.. (Luni, 4 octombrie 2010, 14:45)

    VictorM [utilizator]

    Ce oameni tristi trebuie sa fiti sa criticati pana si un asemenea succes! Bravo oamenilor de stiinta implicati, sa auzim in continuare numai de bine!
  • -10 (16 voturi)    
    petarda, nu racheta (Luni, 4 octombrie 2010, 14:46)

    la propriu si la figurat [anonim]

    treaba asta facuta pe usa din spate ascunde mult gunoi si bani aruncati aiurea; asa oricine poate sa justifice disparitia oricarei sume de bani si sa ascunda orice matrapazlic.
    asteptam urmatoarea petarda.
    • +3 (7 voturi)    
      ai argumente? (Luni, 4 octombrie 2010, 16:44)

      bolovanul [anonim] i-a raspuns lui la propriu si la figurat

      ai argumente sau iti place sa arunci cu gunoi?
    • +2 (6 voturi)    
      Petarde lansezi tu ! (Luni, 4 octombrie 2010, 18:58)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui la propriu si la figurat

      racheta asta e facuta cu banii lor ! bani de la sponsori privati !

      stai fara grija, ca n-a furat nimeni nimic in proiectul asta, au insa sanse sa "fure" locul i puzderiei de echipe americane cu care se intrec...
    • 0 (4 voturi)    
      altceva in afara sa critici stii sa faci? (Marţi, 5 octombrie 2010, 9:00)

      Malina [anonim] i-a raspuns lui la propriu si la figurat

      Asa-mi plac mie romanii care nu stiu decat sa critice. Daca esti tu mai destept, fa tu ceva mai bun. Altfel, faptul ca stai pe margine si "faci misto" de munca unor oameni este fix 0.
  • +11 (17 voturi)    
    Nasol (Luni, 4 octombrie 2010, 14:48)

    Reader [anonim]

    Bai da carcotasi mai sunteti .... nimic din ce fac romanii nu e bun pentru voi ... cu mentalitatea asta vom ajunge sa cumparam paine nemteasca si lapte englezesc.
    • -5 (15 voturi)    
      mentalitati ... (Luni, 4 octombrie 2010, 14:58)

      dragon54 [anonim] i-a raspuns lui Reader

      Nu, cu mentalitati triumfaliste am ajuns demult sa cumparam rosii olandeze, turcesti etc. Mintindu-ne si laudandu-ne si umflandu-ne in pene.
      • +5 (11 voturi)    
        esti total ilogic (Luni, 4 octombrie 2010, 15:47)

        gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui dragon54

        Cumperi rosii turcesti doar pentru ca esti prea fitzos si superficial pentru a cumpara rosii romanesti. Lauda si umflatul in pene n-au treaba aici ci tocmai invers: mentalitatea ta de perdant si fatalist.

        Reader are dreptate, tu in schimb nu esti in stare nici macar sa-ti argumentezi parerea.

        Despre Arca numai de bine, macar sunt printre cele mai bune echipe din competitia respectiva.
        Cat despre tine, dupa ce ca esti carcotas mai esti si pro...
  • 0 (12 voturi)    
    Comentarii (Luni, 4 octombrie 2010, 14:56)

    Aeroplanul [anonim]

    Cind balonul a atins viteza de 120 km /h....ce relevanta are ac lucru cind balonul se deplasa pe orizontala si nu pe verticala? Din cite stiu si unele avioane militare pot atinge plafoane de 20-25 km..
    Deci nu inteleg cu chestia asta spatiala...eu credeam ca s-a dus in Cosmos un pic...
    Sa fim seriosi cum sa nu fi circotas cind auzi de racheta spatiala care are plafon de avion...
    • +5 (5 voturi)    
      este diferenta mare!!! (Luni, 4 octombrie 2010, 15:48)

      Lucian* [anonim] i-a raspuns lui Aeroplanul

      Singurul avion in stare sa faca un zbor sustinut (si nu doar o urcare) la 25929m a fost SR71 Blackbird.
      Ascensiunea maxima (zoom climb si nu zbor!) oficiala este de 30040m fiind facuta de un prototip de F4.
      Se mai povesteste de un SR71 Blackbird care ar fi reusit un zoom climb de ~36000m, dar aceasta stire este neoficiala si tinand cont de natura misiunilor lui SR71 nici nu cred ca vom sti prea curand in mod sigur.
      Chiar si rachetele antiaeriene sunt o raritate cele care trec de 30000m (nu este nevoie sa zboare mai sus).
      Practic de la 25000m cerul este negru si poti vedea stelele si ziua. SR71 Blackbird avea un sistem de astronavigatie bazat pe orientarea dupa stele.

      In concluzie, bravo celor de la ARCA, chiar daca nu prea seamana a orgnizatie civila (au avut poligonul de la Babadag si trei nave militare ca si suport!).

      Totul este sa faci primul pas.
      • +3 (3 voturi)    
        De acord (Luni, 4 octombrie 2010, 16:32)

        aeroplanul [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

        Ca probabil s-a facut primul pas. Cind insa vorbesti de racheta spatiala te astepti sa treaca de 100 km, altitudine, oricum insignifianta pe linga ce isi propun ei: trimiterea unei sonde pe luna.
        In astfel de termeni , putem considera ca s-a inaltat ceva mai sus de plafonul unui avion militar foarte capabil. Este bine totusi ca ai postat ca asa mai citeste si omul despre recordurile avionului SR 71. Se poate insa sa te inseli cu " singurul"...Plafonul maxim era de 27 000 m la un mig 25 si sint convins ca performantele s-au mai imbunatatit...
        • +3 (3 voturi)    
          ... (Marţi, 5 octombrie 2010, 1:16)

          Gigi Maybachistu' Neaviator [anonim] i-a raspuns lui aeroplanul

          Recordurile de altitudine:

          - Avion turboreactor pe o traiectorie necontrolată (pentru alde Dorel, "un salt"): MiG-25 Ye-266, 37 650 m, 1977;
          - Avion turboreactor în zbor susţinut, orizontal: SR-71 Blackbird, 25 929 m, 1976;
          - Avioane-rachetă pilotate: 95 900 m, 105 900 m şi 107 960 m, X-15, 1962-1963. X-15 nu putea decola independent, era lansat de sub aripa tribord a unui NB-52A.

          Graniţa spaţiului cosmic conform NASA e de 50 mile (80 470 m) şi cel care o atinge are dreptul la insigna de astronaut.

          Graniţa spaţiului cosmic conform FIA e de 100 000 m.
      • 0 (0 voturi)    
        recorduri altitudini (Miercuri, 6 octombrie 2010, 22:58)

        chico [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

        aparatele Mig-25 au atins chiar 37 000 m, dar recordul de altitudine apartine avionului-racheta x-2 - 100 km.
  • 0 (4 voturi)    
    doresc imagini prinemail (Luni, 4 octombrie 2010, 15:02)

    stops [anonim]

    felicitari tari tari!!
    trimiteti si mie imagini
    mersi!
    stops
  • +9 (13 voturi)    
    bravo (Luni, 4 octombrie 2010, 15:07)

    irlandezu [anonim]

    felicitări echipei ARCA! M-am uitat pe imaginile de la lansare şi am citit bucuria sinceră a unei mari realizări pe feţele tuturor participanţilor!

    îmi pare rău că sînt în egală măsură mesaje pro şi contra, chiar e aiurea să faci mişto de reuşita unora.

    dar d-aia e românia aşa de divizată, pentru că la baza ei stăm noi care ne certăm pe banalităţi, chiar şi pe comentarii, sau gramatică, sau denumirea rachetei.

    la fel facem şi cu Dacia şi alte reuşite.
    ne merităm soarta şi locul în lume.
    • +13 (15 voturi)    
      Explicatia e simpla (Luni, 4 octombrie 2010, 15:33)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui irlandezu

      2 explicatii despre starea jalnica a concetatenilor mei:

      1. Majoritatea romanilor stau toata ziua in fata TV-ului care ii bombardeaza numai cu "senzational" si "socant". Nu ii mai suprinde nimic ne-iesit din comun.

      2. Tot asa, majoritatea romanilor, isi pierd catre 100% din timp in fata TV-urilor si/sau a filmelor de mai buna sau mai proasta calitate. Nu stiu ce e aia un hobby, cum e sa ai o pasiune, cum e sa muncesti pentru ceva in care crezi, care te face sa simti ca ai un rost pe lumea asta (altul decat acela de a-ti plati obstestile impozite si taxe).

      Suntem un popor de oameni tristi, ne defineste aceasta eticheta din pacate. Si... si eu sunt trist din cauza asta.
      • 0 (12 voturi)    
        TV (Luni, 4 octombrie 2010, 15:39)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Probabil asa ati ajuns sa fiti de acord cu ideea de cosmos la doar 40km (apropo, in sus zic) :)
        • -1 (5 voturi)    
          Legatura (Luni, 4 octombrie 2010, 17:51)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

          Ceea ce am zis eu mai sus nu are legatura cu Cosmosul, ci cu noi, cu firea noastra.

          Chiar daca Cosmosul nu incepe la 40km de scoarta terestra, efortul celor de la ARCA este extraordinar daca il comparam cu posibilitatile noastre.
    • +2 (6 voturi)    
      Nu (Luni, 4 octombrie 2010, 15:33)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui irlandezu

      Nu face nimeni misto de reusita altora, ci facem misto de exagerari si mod pompos de a prezenta ceva, atat.

      Cosmosul nu este la 40km inaltime, ci zona superioara a stratosferei.

      A, de-aia nu se fac zgarie nori in Romania, ca atingem cosmosul (caci daca prezentam 40km drept cosmos, de ce nu si 300m)? Corect, e si asta un mod de a vedea inevolutia din Romania daca o luam asa.
  • +3 (7 voturi)    
    In numele criticilor si glumetilor (Luni, 4 octombrie 2010, 15:19)

    Vizitiul [utilizator]

    Este laudabil efortul si reusita echipei ARCA, nu asta este problema!

    Problema este ca se lauda cu mai mult decat au realizat, 40km nu este cosmos.

    Avem, printre alte straturi:

    Stratosfera între 7 - 17 până la 50 km (inclusiv stratopauza)

    Exosfera între 500 și 1000 km până la ca. 100.000 km cu o trecere la spațiul interplanetar

    Spatiul interplanetar fiind cosmosul de care se vorbeste aici si care incepe de pe la 100.000km in sus

    Felicitari echipei, dar pana la cosmos mai este, spor la treaba!
    • +1 (1 vot)    
      inseamna ca nici ISS nu e in cosmos (Luni, 4 octombrie 2010, 18:59)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      Corect ce zici oricum dar e traditional sa spui spatiu cosmic.
      • +1 (1 vot)    
        erata (Luni, 4 octombrie 2010, 19:01)

        leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

        vroiam sa zic de fapt abia de la ISS se poate vorbi de cosmos, nici satelitii nu sunt asa sus.
  • +3 (7 voturi)    
    felicitari (Luni, 4 octombrie 2010, 15:23)

    toro [utilizator]

    deci epopeea racketei este comica, dar e un proiect romanesc, deci umorul nu poate lipsi :)

    sincere felicitari :)

    cat pentru carcotashi, carry on. orice o sa postati, tot empty o sa ramaneti.
  • +2 (6 voturi)    
    felicitari (Luni, 4 octombrie 2010, 15:27)

    liviu [anonim]

    Realizarea trebuie vazuta in context. E un concurs a unor echipe ce nu au in spate resurse tehnice, stiintifice si economice foarte mari. Si in acest context, pana acum, au cel mai bun rezultat.
    Deocamdata e un concurs de reachetomodelism cu caracteristici net superioare concursurilor traditionale. E un pas prin care se aduna idei si solutii ce vor fi perfectionate, urmand sa se ajunga la telul propus.
    • -1 (1 vot)    
      E cea mai ecologica racheta ! (Luni, 4 octombrie 2010, 19:05)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui liviu

      Pentru ca este propulsata cu apa oxigenata si NU POLUEAZA atmosfera, asa cum vedem la lansarea rachetelor clasice, deci teoretic se pot lansa oricat de multe fara sa ne sufocam din cauza "taxiurilor spatiale"...
  • -1 (5 voturi)    
    Un pas mic.... (Luni, 4 octombrie 2010, 15:32)

    Puky Puk [anonim]

    Ma rog, poti felicita sau nu.

    Dar chiar daca aplicam zicala: "Lucrul inceput e pe jumatate facut" sunt cam putintei cei 40 Km (adica cam de la Urlati la Aricestii-Rahtivani) fata de cerinta operatiei. Sa nu ne imbatam cu apa rece (alta mare calitate a romanilor....). E un pas mic pentru omenire si cam atat.
    • +1 (3 voturi)    
      nu asa mic (Luni, 4 octombrie 2010, 15:53)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Puky Puk

      pana in spatiu nu sunt decat 100km.
      Primii kilometri sunt cei mai grei. Nu stiu care era scopul misiunii dar cred ca acum si-au testat in sfarsit toate echipamentele pentru a ajunge in spatiu.
    • -1 (1 vot)    
      ce logica dom'le! (Marţi, 5 octombrie 2010, 6:29)

      io [anonim] i-a raspuns lui Puky Puk

      "sunt cam putintei cei 40 Km adica cam de la Urlati la Aricestii-Rahtivani"

      Asta e din ciclul Emil Boc cu avioanele si tancurile. Pai asa si pana in spatiul cosmic propriu-zis, la 100 km, sunt ca de la Buzau la Pascani, ce mare smecherie, nu ?
  • +1 (1 vot)    
    Pacat (Luni, 4 octombrie 2010, 16:07)

    ik [anonim]

    cu nu le-a ramas bani si de un gps. Acum stiu sigur daca mai trebuie sa caute sau nu capsula aia...
  • +1 (1 vot)    
    e un inceput (Luni, 4 octombrie 2010, 17:23)

    a [anonim]

    http://en.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1rm%C3%A1n_line
    "The Kármán line lies at an altitude of 100 km (approx. 62 miles) above the Earth's sea level, and is commonly used to define the boundary between the Earth's atmosphere and outer space.[2] This definition is accepted by the Fédération Aéronautique Internationale (FAI), which is an international standard setting and record-keeping body for aeronautics and astronautics."
    Oricum e un inceput ce a facut ARCA.
  • +1 (1 vot)    
    ROMATSA spune ca nu a depasit 14500m (Marţi, 5 octombrie 2010, 9:02)

    Konrad Haas [anonim]

    Nici un radar nu confirma ca racheta a depasit 14500m, deci credibilitatea d-lui Popescu e singurul element ce-i fundamenteaza afirmatia.
    Pentru orice om cu IQ peste 80, misiunea a fost evident un esec lamentabil.
    • +1 (1 vot)    
      interesant! (Marţi, 5 octombrie 2010, 10:00)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Konrad Haas

      foarte interesant, cite comentarii pro/ contra, chiar cu injurii, dar nimni nu dicuta de aspectul acesta -confirmarea prin radar a traiectoriei si a inaltimii maxime atinse!
    • -1 (1 vot)    
      Lucrezi la ROMATSA? (Marţi, 5 octombrie 2010, 10:36)

      carcotasul [anonim] i-a raspuns lui Konrad Haas

      De unde cunosti informatii legate de activiatea ROMATSA? ca nu sunt publice si in afara de comentariul tau pus pe mai multe ziare nu exista altele.
  • +1 (1 vot)    
    "uite-o ba, uite-o" (Marţi, 5 octombrie 2010, 9:16)

    astia chiar ne cred prosti [anonim]

    concursul de minciuni.
    sau baloanele de sapun.
  • +1 (1 vot)    
    google lunar x prize (Marţi, 5 octombrie 2010, 9:25)

    costyro74 [anonim]

    ma rog - felicitari a.r.c.a-mai jos postez un comentariu amuzant gasit pe net.
    Baaa, geniul romanesc a zdrobit iar concurenta. S-au urcat cu balonu pana la 14 km apoi au pornit motoru. Din nefericire, inregistrarea zborului cu motor nu s-a pastrat, ca n-a functionat parasuta si capsula s-a facut praf. Foarte convenabil, esti de acord? Dar nu-i nimic, au calculat ei c-a ajuns la 40 km. Ce papagali...in locul lor, ziceam ca a depasit a doua viteza cosmica, a facut 2 ture in jurul lunii, a trecut razant pe langa saturn ciufulindu-i inelele si cam intr-o luna ajunge la Proxima Centauri. Daca nu se termina apa oxigenata intre timp.
    Avea cineva curaj sa contrazica asemenea specialisti in astronautica?

    Misto...deci, se screm de 11ani si alta idee geniala nu au avut decat sa "incerce" sa urce asa-zisa racheta cu balonul intr-o zona cu atmosfera rarefiata...cica, de acolo folosesc apa oxigenata sa ajunga pe luna...BUHUHUHUAAA!!!!
    Cititi aici ce scriau intr-un articol din iulie: "Acum, inginerii de la ARCA pregătesc o rachetă care să trimită pe Lună un roboţel ciudat, în formă de sferă cu perniţe: ajuns acolo, se plimbă 50 de metri şi ia imagini în direct, pentru România. Numai atât şi apoi "se stinge". Evident, totul va dura numai câteva clipe, dar pentru momentele astea se pregătesc din 2006. Cel mai târziu, dau drumul rachetei în 2015. Lansarea se petrece în competiţia Google Lunar X Prize , unde marele premiu este de 30 milioane de dolari. Racheta se numeşte Haas şi a costat câteva milioane de euro. Va fi prima rachetă spaţială românească lansată cu balon de heliu. După asta, vor începe să se gândească la soluţii de a trimite şi un om în cosmos. Dar acesta e un plan cu bătaie lungă.

    Deocamdată, prioritatea este racheta Helen 2. Va fi lansată vara aceasta şi va fi prima rachetă spaţială românească plecată într-un zbor suborbital. În capsulă poate transporta camere video, GPS, senzori sau sisteme de urmărire prin satelit. Este programată să urce până la 80.000
  • 0 (2 voturi)    
    baloane ... (Marţi, 5 octombrie 2010, 9:25)

    dragon54 [anonim]

    Imagini de la lansarea a 4-a Helen2. Un balon verde, marea, norii, nave (maritime), oameni foarte fericiti (?!) si o imagine din "spatiul cosmic":
    http://picasaweb.google.com/arcaorbital/Misiunea4b#
    Foarte comic :-)
    Imagini luate dintr-un balon stratosferic facute de niste amatori (hobisti):
    http://vimeo.com/15091562
    Comparati si trageti concluzii singuri. Si astia vreau sa ajunga pe luna??? Sunt deja acolo :D
    • +1 (3 voturi)    
      exif (Marţi, 5 octombrie 2010, 10:15)

      calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui dragon54

      daca te-ai uita la inf exif din foto-urile alea ai deveni si mai sceptic. sursa: adobe photoshop 7. anul 2009. nu ma mai minusatz, ca ei au postat imaginile, nu eu!
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari pentru lansare (Marţi, 5 octombrie 2010, 10:14)

    ta31 [utilizator]

    Dar pana la castigarea premiului de 20 mil. dolari mai e un pic cam mult
    "Un premiu de peste 20 milioane de dolari ii va reveni acelei echipe care ajunge prima cu nava pe Luna si parcurge mai mult de 500 de metri pe suprafata satelitului natural al Pamantului" citat din conditiile puse de google. Si termenul este 2012.
    Dar sa speram, mai e timp.
    Conditia ca acest lucru sa fie facut de o firma sau grup de firme private.
    Nu prea inteleg eu daca marina militara e firma privata sau au luat bani pentru ajutorul dat pentru ARCA.?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu conteaza asta (Marţi, 5 octombrie 2010, 10:45)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui ta31

      Entitatea care lanseaza racheta trebuie sa fie neguvernamentala, fondurile trebuie sa fie private. Astea sunt conditiile. In ceea ce priveste lansarile propriu-zise, nicio echipa implicata in proiect nu va putea lansa fara ajutorul a cel putin unei entitati statale, fie si numai pentru ca vor avea nevoie de o zona de interdictie aeriana pentru cateva ore, din orice parte a lumii vor lansa. Veridicitatea zborului nu poate fi pusa sub semnul intrebarii, exista inregistrari, transmisii de date, filme si fotografii.
      • 0 (0 voturi)    
        Entitatea (Marţi, 5 octombrie 2010, 10:52)

        ta31 [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        AI dreptate Cristi
  • +4 (4 voturi)    
    Geoana (Marţi, 5 octombrie 2010, 10:51)

    Vizitiul [utilizator]

    Imi aduce aminte de Geoana si bucuria aiurea fara sa se verifice, confirme etc...daca faceti o paralela, veti gasi acelasi tipar:

    Spunem ca facem si dregem, ne apucam sa facem, spunem ca reusit si ca nu e cale de esec, suntem pe primul loc, vine momentul, facem ceea ce e de facut, ne asumam victoria, ne bucuram, topaim...in timp ce nimeni nu poate confirma nimic, pana se confirma ca nu e asa... :)

    De-aia sunteti usor de manipulat, ca nu puneti la indoiala si nu cautati dovezi, credeti orice fara a va gandi, fara a implica niste procese logice din creierul ala. Oilor! :)

    De-aia discutiile in contradictoriu la aceasta stire.
    • +1 (1 vot)    
      foarte buna paralela cu geona (Marţi, 5 octombrie 2010, 11:51)

      eterna smecherie de rromania [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      si foarte buna si paralela cu oile =o
  • -1 (1 vot)    
    Felicitari. (Marţi, 5 octombrie 2010, 11:41)

    Petru Burac [anonim]

    Felicitari si Doamne ajuta!
  • +3 (3 voturi)    
    impostura (nu) salveaza romania (Marţi, 5 octombrie 2010, 12:04)

    calugaru' vaxile [anonim]

    e bine ca cineva are preocupari stiintifice.
    nu e nici o nenorocire daca mai sint si esecuri.
    dar cind o dai in bara sistematic, n-ai nici o dovada a realizarilor si iti mai si urlii isteric "victoria", atunci incepe sa puta rau a impostura.
  • 0 (0 voturi)    
    Spala vopseaua (Miercuri, 6 octombrie 2010, 13:55)

    tot eu [anonim]

    Dupa primul strat de vopsea spalata .La rachetili din depozit dai de Secera si ciocanu.Daca mai speli bine si al doi-lea strat de vopsea dai de o stea in 5 colzturi. Si apoi de ce sa nu avem si noi favoritzi nostrii .Uite unde a facut in Oltenia pui Coroliov si Von Braun. Contributzia nostra Noi meletarii iam dus monstrul in ghehaim cu vaporul sa nu ne vada realizarile concurentzi.Bagatziva mintzile in cap panaramelor ,nu totzi sunt idiotzi.
  • 0 (0 voturi)    
    Joke (Miercuri, 6 octombrie 2010, 17:37)

    Youhave Tobekidding [anonim]

    ma rog - felicitari a.r.c.a-mai jos postez un comentariu amuzant gasit pe net.
    Baaa, geniul romanesc a zdrobit iar concurenta. S-au urcat cu balonu pana la 14 km apoi au pornit motoru. Din nefericire, inregistrarea zborului cu motor nu s-a pastrat, ca n-a functionat parasuta si capsula s-a facut praf. Foarte convenabil, esti de acord? Dar nu-i nimic, au calculat ei c-a ajuns la 40 km. Ce papagali...in locul lor, ziceam ca a depasit a doua viteza cosmica, a facut 2 ture in jurul lunii, a trecut razant pe langa saturn ciufulindu-i inelele si cam intr-o luna ajunge la Proxima Centauri. Daca nu se termina apa oxigenata intre timp.
    Avea cineva curaj sa contrazica asemenea specialisti in astronautica?

    Misto...deci, se screm de 11ani si alta idee geniala nu au avut decat sa "incerce" sa urce asa-zisa racheta cu balonul intr-o zona cu atmosfera rarefiata...cica, de acolo folosesc apa oxigenata sa ajunga pe luna...BUHUHUHUAAA!!!!
    Cititi aici ce scriau intr-un articol din iulie: "Acum, inginerii de la ARCA pregătesc o rachetă care să trimită pe Lună un roboţel ciudat, în formă de sferă cu perniţe: ajuns acolo, se plimbă 50 de metri şi ia imagini în direct, pentru România. Numai atât şi apoi "se stinge". Evident, totul va dura numai câteva clipe, dar pentru momentele astea se pregătesc din 2006. Cel mai târziu, dau drumul rachetei în 2015. Lansarea se petrece în competiţia Google Lunar X Prize , unde marele premiu este de 30 milioane de dolari. Racheta se numeşte Haas şi a costat câteva milioane de euro. Va fi prima rachetă spaţială românească lansată cu balon de heliu. După asta, vor începe să se gândească la soluţii de a trimite şi un om în cosmos. Dar acesta e un plan cu bătaie lungă.

    Deocamdată, prioritatea este racheta Helen 2. Va fi lansată vara aceasta şi va fi prima rachetă spaţială românească plecată într-un zbor suborbital. În capsulă poate transporta camere video, GPS, senzori sau sisteme de urmărire prin satelit. Este programată să urce până la 80.000 de


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by