Reportaj Hotnews

Fantoma de la Institutul Cantacuzino

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Duminică, 19 septembrie 2010, 20:29 Actualitate | Esenţial


Disponibilizari la Directiile de Sanatate publica
Foto: Hotnews
Dinspre singura fereastra, deschisa in cel mai indepartat capat al culoarului, se aud niste pasi. Strabat spatiul lung trecand pe langa dulapurile scorojite din tabla pe care cineva a scris cu o carioca albastra “VIBRIO” si cu una maro “HOLERA”. In semiobscuritatea culoarului nu se desluseste decat silueta agila a unui barbat tanar. Se opreste in dreptul usii si lipeste la loc coltul unei hartii pe care scrie “Substante toxice”. Isi trage pe maini, cu o plesnitura vascoasa, o pereche de manusi chirurgicale si intra in laborator.

Printre toate aparatele si eprubetele, Catalin Tucureanu se misca cu siguranta unui criminal profesionist. Are 25 de ani, are 1000 de lei pe luna, are o pasiune secundara pentru escalada si una principala pentru imunologia antiinfectioasa. Catalin lucreaza in cadrul celui mai faimos institut de cercetare din Romania, Institutul Cantacuzino, si nu arata deloc cum te-ai astepta sa arate un savant tocilar. Parul negru lucios ii ajunge aproape pana la brau si seamana putin cu Winnetou: acelasi bronz de piele rosie, aceeasi figura daltuita pe un trup scurt si subtire. Dupa ce pipeteaza o substanta in niste eprubete cat degetul mic al unui copil, apasa pe butonul de pornire al aparatului de centrifugare. Nu se intampla nimic. O noua apasare pe butonul deasupra caruia scrie “Donatie Institut Pasteur”. Din nou nimic. Invarte niste mufe care nu faceau contact, pana ce aparatul incepe sa bazaie. In timp ce asteapta sa treaca cele 90 de secunde ale centrifugarii, Catalin priveste prin geamul murdar catre Casa Poporului, aflata in vecinatate. De acolo se asteapta de 20 de ani sa vina salvarea Institutului Cantacuzino.

***

Era primavara lui 1961 cand Elvira Ciufecu, o tanara doctorita de 27 de ani, vedea pentru prima data Institutul. Pe aleile dintre cladiri domnea o curatenie impecabila, mai multi castani falnici umbreau curtea interioara si peluza pe care se plimbau cativa pauni.* La acea vreme Institutul prepara 174 de produse si trecusera 40 de ani de cand profesorul Ioan Cantacuzino infiintase, din ordin regal,
 
Ioan Cantacuzino s-a nascut in 1863 si a murit in 1934, dorind prin testament sa fie ingropat in cadrul Institutului pe care l-a fondat. Cantacuzino a obtinut la Sorbona doua licente: una in Litere si cealalta in Stiinte Naturale. La 31 de ani devine Doctor in Medicina al aceleiasi universitati pariziene, dupa ce a lucrat 5 ani la Institutul Pasteur din Paris.
In 1901, se creeaza special pentru el o catedra in cadrul Facultatii de Medicina din Bucuresti. Aici, pana in 1921, data infiintarii Institutului, prepara vaccinuri contra febrei tifoide, holerei, difteriei etc. In 1926, Romania devine a doua tara din lume in care se introduce vaccinarea BCG la copii, contra tuberculozei.
Profesorul Cantacuzino a fost membru al Academiei Romane, al Academiei de Medicina din Paris, al Academiei Medicale din Belgia, al Academiei din Roma si comandor al Legiunii de Onoare. A fost Doctor Honoris Causa al universitatilor din Bruxelles, Atena, Lyon, Bordeaux si Montpellier.

 
 
Cine a fost Ioan Cantacuzino
Institutul de Seruri si Vaccinuri. Oamenii care lucrau acolo se simteau inca apartinand unei caste speciale. Caci datorita Institutului Cantacuzino, Romania a fost a doua tara europeana in care s-a practicat vaccinarea BCG (anti-tuberculoza) la copii si tot datorita Institutului Cantacuzino romanii puteau scapa de febra tifoida sau poliomielita. Elvira Ciufecu facea parte din ultima generatie care a mai putut sa profite de mostenirea profesorului Cantacuzino, ea devenind coordonatoarea echipei care a dezvoltat unul dintre ultimele vaccinuri produse la Cantacuzino, vaccinul anti-rujeola.

Deceniul intunecat al anilor ’70 a distrus orice legatura intre Institutul Cantacuzino si fratele sau mai mare de la Paris, Institutul Pasteur.  Cercetatorii cei mai buni ai Institutului se foloseau de prima ocazie pentru a fugi in Occident, doar in 1972 emigrand o intreaga sectie (cinci cercetatori), cea care se ocupa de enteroviroze. In acelasi an a fost desfiintata camera
Profesorul Cantacuzino,in centru,alaturi de colegi
Foto: Hotnews
memoriala a profesorului Cantacuzino, cea care-i gazduia biblioteca si, cand Elvira a parasit Institutul, cu cateva luni inainte de decembrie 1989, trecuse aproape un deceniu de cand nu mai fusese initiata nicio tehnologie noua de productie. Pe locul unde se plimbau paunii aparuse o cladire-cazemata de 7 etaje in care gandeau, claie peste gramada, ultimii cercetatori cantacuzini.

***

E neagra pisica care pazeste mormantul lui Victor Babes, autorul primului tratat de bacteriologie din lume. Savantul e ingropat in curtea interioara a Institutului Cantacuzino, la capatul unei alei care se termina intr-o parcare. Si profesorul Cantacuzino este inmormantat la Institut, intr-o cripta aflata la
 
Victor Babes este fondatorul bacteriologiei romanesti si a trait intre 1854 – 1926, mormantul sau aflandu-se in curtea Institutului Cantacuzino.
A obtinut doctoratul in Medicina la Viena, la numai 22 de ani. La 30 de ani descopera granulatiile Babes care permit identificarea bacilului difteric. La 32 de ani publica primul Tratat de Bacteriologie din lume, premiat la Academia de Stiinte Medicale din Paris de catre Louis Pasteur. 


 
 
Cine a fost Victor Babes
demisolul cladirii principale, si, printre atatea morminte celebre, era de asteptat ca o fantoma sa bantuie Institutul. Dar nu e o fantoma falsa, din cele cu cearsaf alb peste cap si “bu-hu-hu” in vocabular. E reala, urmele raidurilor ei sunt vizibile dar, desi toti o pomenesc in soapta, nimeni nu indrazneste sa-i spuna numele cu voce tare.

O singura data s-a vorbit deschis despre raidurile fantomei. Se intampla in 2005, in sedinta Comisiei de Sanatate a Camerei Deputatilor, cand directorul Institutului din acea vreme, dr. Dorel Radu Lucian, spunea: “Politica(...)Ministerului Sanatatii ce favorizeaza un concern multinational sau altul (e vorba despre marile companii farmaceutice, n.r.) pecetluieste soarta Institutului. Astfel, devine posibil un plan de actiune care a circulat in Ministerul Sanatatii in timpul fostei guvernari (se face referire la guvernul Nastase, n.r.) potrivit caruia terenul pe care se afla Institutul urma sa fie vandut, iar Institutul restrans la cateva departamente de cercetare. Fiind vorba de 4 hectare situate in zona Cotroceni, miza este destul de mare.”
Mormantul lui Victor Babes
Foto: Hotnews
In 2003, cu doar cateva luni inainte de a muri, academicianul virusolog Nicolae Cajal alaturi de profesorul Andrei Combiescu (director al Institutului Cantacuzino vreme de 13 ani, pana in 2003) au cerut o audienta la Presedintele Romaniei. Linia de productie a vaccinurilor fusese inchisa la inceputul anului si, pe la colturile eprubetelor, se vorbea despre rechini imobiliari care salivau privind spre uriasul teren de pe malul Dambovitei. Ion Iliescu, presedintele Romaniei la acea vreme, a tinut seama de interventia celor doi profesori si, la ordinul sau direct, ministrul Gabriela Bartos a blocat proiectul. Cercetatorii din Institut vorbesc si astazi ca “ala a fost singurul lucru bun pe care l-a facut Ion Iliescu in viata lui.”

Profesorul Cantacuzino a gandit de la inceput trei roluri pentru Institut: preparare a vaccinurilor, cercetare stiintifica si supraveghere epidemiologica a tarii. Institutul era de stat si, pentru a-i asigura o finantare consistenta, profesorul Cantacuzino a pus umarul la infiintarea Loteriei Romane, din ale carei fonduri era sustinuta lupta impotriva tuberculozei. Organizarea Institutului s-a mentinut pana astazi, mai putin modul prin care acesta este finantat: in anii '90 a devenit Institut de Cercetare extrabugetar. In ciuda unei aparente autonomii, puterea sta in pixul politicienilor: directorul Institutului este numit de catre ministrul Sanatatii, in Consiliul de Administratie majoritatea o au reprezentantii numiti politic ai institutiilor de stat, iar veniturile si cheltuielile trebuie aprobate prin ordin al ministrului Sanatatii, cu avizul Ministerului Economiei. Raspunderea deplina pentru buna gospodarire a Institutului o poarta insa un singur om: directorul. Un aranjament ideal pentru deresponsabilizarea politicienilor aflati in functii din care pot influenta decisiv activitatea Institutului, fara sa fie implicati si printr-o raspundere directa. In prezent, Institutul Cantacuzino trebuie sa se autofinanteze: salarii, investitii, intretinere fiind toate platite din veniturile obtinute de Institut prin vanzarea vaccinurilor si produselor injectabile pe care le produce. Sau mai exact, pe care ar trebui sa le produca...

La aproape 90 de ani de la infiintarea lui, Institutul Cantacuzino mai producea in toamna lui 2010 consumabile pentru laboratoarele de analize si un singur vaccin, cel gripal sezonier.
Pe culoarul Institutului Cantacuzino
Foto: Hotnews
Gabriel Ionescu, care lucreaza in Institut de 20 de ani si este directorul acestuia de cateva luni, aminteste de intunecatii ani ’70: “Cu cel putin 20 de ani inainte de 1989 a existat acea politica de inchidere a Romaniei: s-au blocat atunci toate importurile si accesul la informatie si astfel s-a ajuns la un decalaj tehnologic cu care s-a intrat in 1990. Recuperarile au fost mult prea lente si timide. Noi am mers pe tehnologiile vechi pana cand nu s-a mai putut.” Si, incepand cu anii 2000, mostenirea profesorului Cantacuzino nu a mai putut. 

Din cele 10 vaccinuri obligatorii in Romania, Institutul ar mai putea produce astazi doar unul, cel antituberculoza (BCG), in cazul celorlalte “know-how-ul” Institutului si tehnologia sa fiind complet depasite. De aceea se apeleaza la alti producatori. Pe langa Institutul Cantacuzino, Ministerul Sanatatii a cumparat in 2008 vaccinuri pentru Programul National de Imunizare de la alte 6 companii farmaceutice. In 2010, Institutul a disparut complet de pe aceasta lista pentru ca Agentia Nationala a Medicamentului nu a mai acordat autorizatie de functionare pentru linia de productie a vaccinului BCG. Desi procesul de modernizare al liniei BCG fusese inceput, finantat exclusiv din fondurile Institutului, banii cantacuzinilor s-au terminat si cu ei a disparut si autorizatia. Bebelusii nascuti in prima jumatate a lui 2010 nu au mai fost vaccinati BCG dar Ministerul a rezolvat problema apeland la un fond de rezerva subventionat de UNICEF. Din fericire, modernizarea liniei BCG va reincepe gratie unor fonduri de sprijin alocate in acest scop de catre Guvern la ultima rectificare bugetara. Desi acesti bani erau asteptati de o buna bucata de vreme, au aparut abia in toamna lui 2010. De ce? Cum Ministerul Sanatatii nu este dator sa finanteze activitatea Institutului Cantacuzino – cel atat de “autonom” -, raspunsul trebuie cautat la fantoma care bantuie prin preajma mormintelor de savanti.

Agentia Nationala a Medicamentului a ridicat autorizatia si pentru linia de productie a unui alt vaccin: cel gripal sezonier. Aproape doua luni, in primavara trecuta, Institutul nu a produs acest vaccin apoi, gratie unei finantari din partea Bancii Mondiale - semnata in urma cu trei ani(!), incluzand si o participare din partea Ministerului Sanatatii - modernizarea a fost finalizata si productia reluata. Dar fantoma a lovit din nou pentru ca, desi vaccinul gripal sezonier poate fi produs, el nu poate fi inca
Dulap cu substante periculoase la Institutul Cantacuzino
Foto: Hotnews
ambalat conform normelor europene. De ce? Pentru ca modernizarea zonei de ambalare nu s-a terminat la timp. In prezent acolo se lucreaza. Dar de ce au trecut trei ani fara ca acesti bani sa fie in intregime utilizati? Daca fosti inalti oficiali din cadrul Ministerului Sanatatii, sub rezerva anonimatului, pun intarzierea lucrarilor pe seama blocarii banilor pe care Ministerul trebuia sa-i aloce in perioada mandatului social-democratului Ion Bazac, fostii inalti oficiali din tabara celui din urma arunca vina in curtea tapului ispasitor perfect: Radu Iordachel, numit de Bazac si demis dupa 6 luni, provenind din afara sistemului, sub a carui “domnie” au fost incurcate licitatii si au fost cheltuiti bani fie pe masini de lux, fie catre firme recent infiintate.**
  
Ca Institutul nu a putut produce nimic in 2010 nu a fost suficient. Cantacuzinii au fost obligati sa si returneze bani Ministerului Sanatatii. In toamna lui 2009, in plina pandemie gripala, Institutul a primit de la Ministerul Sanatatii comanda de a fabrica 5 milioane de doze de vaccin gripal pandemic (diferit de cel gripal sezonier). Agentia Nationala a Medicamentului acorda autorizatia pentru fabricarea vaccinului pandemic (presiunea publica fiind uriasa). Cantacuzinii incep procesul de fabricatie care include mai multe etape, vaccinul existand simultan in diverse stadii de productie dar, in ianuarie 2010, la numai trei luni dupa acordarea autorizatiei, Agentia Nationala a Medicamentului revine asupra deciziei suspendand productia. Contractul dintre Institut si Minister a fost astfel anulat la jumatatea derularii sale si aproximativ 2 milioane de doze, aflate in diferite stadii de productie, nu au mai putut fi livrate. Institutul Cantacuzino a fost obligat, printr-o decizie a Curtii de Conturi, sa returneze banii Ministerului Sanatatii si a si ramas cu cheltuielile de productie neacoperite. “O luna de zile daca mai aveam autorizatie puteam sa terminam si banii aia ramaneau ai nostri si nu mai trebuia sa mergem cu mana intinsa la Guvern”, spune Gabriel Ionescu care in acea perioada nu era inca director, ci “doar” cercetator microbiolog. Am cerut explicatii Agentiei Nationale a Medicamentului, dar aceasta ne-a comunicat ca nu ofera relatii despre producatori, cum este si Institutul Cantacuzino, deoarece Agentia este o institutie de reglementare.

Insetata de sange, Fantoma a lovit din nou. Institutul a diagnosticat in toamna lui 2009 mii de cazuri de gripa pandemica (apareau zilnic in ziar la rubrica “inca 20 de imbolnaviri de gripa”). Pentru acest val de analize cantacuzinii s-au indatorat la furnizorii de reactivi. Insa Ministerul Sanatatii inca nu a platit in totalitate aceste analize din motive birocratice. In plus, cantacuzinii au
La demisolul cladirii este cripta in care este inmormantat Profesorul
Foto: Hotnews
ramas fara doua dintre cele mai de succes produse ale lor: Cantastim-ul si Polidin-ul. Liniile de productie depasite nu au mai primit autorizatie si e nevoie de investitii de cateva milioane de euro. Pana se vor gasi banii, Cantastim-ul se distribuie “pe pile” din rezervele  Institutului.           

In cabinetul directorului Institutului Cantacuzino mai exista inca fostul birou al Profesorului Cantacuzino si un samovar urias. Incaperea e saracacios mobilata, un portret mic al Profesorului e agatat de perete si Fantoma bantuie pe sub ferestre. “Beneficiarii produselor noastre sunt unitatile sanitare care apartin de Ministerul Sanatatii sau sunt finantate de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate. Ei nu au avut bani sa ne plateasca marfa pe care le-am livrat-o, noi nu am avut bani sa le platim furnizorilor nostri si, uite asa, lucrurile s-au blocat”, explica Gabriel Ionescu, actualul director.

In laboratoarele Institutului sfaraie multe substante si fierb multe soapte. Dar daca intrebi direct cine este acea Fantoma care a reusit sa transforme intr-o caricatura mostenirea Profesorului Cantacuzino... Actualul director, Gabriel Ionescu, e intr-o pozitie prea delicata pentru a raspunde. Radu Iordachel, tapul ispasitor desemnat, nu poate fi contactat de presa. Fostul director Dorel Radu Lucian (care lucreaza in continuare in cadrul Institutului), singurul care a vorbit in public in 2005 despre spectrul care bantuie Institutul, afirma ca acele cuvinte, dactilografiate in dreptul numelui sau in procesul verbal al sedintei Comisiei de Sanatate, nu ii apartin lui, ci directorului sau adjunct din acea vreme. Acesta din urma spune ca s-a razgandit in privinta afirmatiilor sale de atunci, care oricum nu-i pot fi atribuite intrucat documentul oficial nu-l atesta ca fiind emitatorul acestora.

Aceasta pernicioasa soptire care pune prabusirea Institutului pe seama unor interese imobiliare si financiare mult mai puternice decat cercetatorii cantacuzini este explicabila. Inainte de a detine o functie de conducere temporara, toti acesti oameni fac stiinta. Sunt microbiologi, virusologi, studiaza bacterii si tot soiul de boli periculoase. Breasla lor e mica si evolutia lor profesionala depinde de fondurile controlate de catre diferite institutii de stat. Chiar daca proiectul de cercetare la care lucreaza este finantat cu banii japonezi sau australieni, mai devreme sau mai tarziu tot se vor lovi de un functionar roman mult mai puternic decat ei, cei care stiu cum sa imblanzeasca virusuri mortale. Si aceasta lume, soptita, ii prinde bine Fantomei care bantuie Institutul Cantacuzino. Oricine primeste un nume poate fi controlat. Doar ca aceasta Fantoma nu are nume.

***

Exista totusi o cladire minunat renovata in cadrul Institutului. Laboratoarele sunt bine dotate si coridoarele au tencuiala la locul ei. Sunt Centrele Nationale de Referinta, unitatea de pompieri epidemiologici ai Romaniei: acolo poate fi diagnosticata orice maladie care apare in Romania. Aici este continuata dorinta Profesorului Cantacuzino de a supraveghea epidemiologic tara.

Samovarul lui Cantacuzino
Foto: Hotnews
Fiind o unitate de mare interes si pentru Organizatia Mondiala a Sanatatii si avand un profil care poate atrage usor finantare, Centrele Nationale de Referinta au fost modernizate in 2005 din fonduri PHARE. Insa se pare ca ele vor iesi cat de curand de sub obladuirea Institutului si, desi cladirea nu poate fi mutata cu totul din curtea cantacuzina, esential este magnetismul pe care aceste laboratoare il au pentru felurite finantari. 

Surse la nivel inalt, din Ministerul Sanatatii, considera ca apartenenta acestor laboratoare la Institutul Cantacuzino poate fi asemanata cu “o marmelada prea amestecata”. Este luata in calcul posibilitatea ca ele sa fie trecute in subordinea Institutului National de Sanatate Publica, acolo unde a fost director Alexandru Rafila. In prezent, Rafila este membru in Consiliul de Administratie al Institutului Cantacuzino si membru in Comitetul National de Vaccinologie. “Institutul Cantacuzino face vaccin gripal. Vaccinam populatia cu vaccin gripal, dupa care se face un studiu al eficacitatii vaccinarii. Unde sa testezi acest studiu? La laboratoarele de referinta care sunt tot la Institutul Cantacuzino? Organismul care verifica calitatea unui produs nu poate fi acelasi cu cel care il produce. Este un conflict de interese”, afirma Alexandru Rafila.

 In declaratia de avere a lui Alexandra Rafila se mentioneaza ca, in perioada 2008-2009, a tinut mai multe prezentari in cadrul unor manifestari organizate de marile companii multinationale din industria farmaceutica. Despre relatia sa cu aceste companii, Alexandru Rafila spune ca: “Am strict legaturi profesionale, cum are orice cadru didactic si, daca am facut o prezentare a unui produs, la un moment dat, s-a facut transparent. Bineinteles ca facem prezentari, toata lumea face prezentari. Eu, intr-un an, am castigat 3000 de lei din chestii de genul asta. Nu exista nici conflicte de interese, nici probleme legale”.

***

Dupa ce a lucrat cateva minute deasupra flacarii deschise a unui bec Bunsen (o flacara inalta, de un albastru fantomatic) fruntea lui Catalin Tucureanu e uda ca dupa ploaie. Paraseste grabit incaperea laboratorului pentru racoarea placuta de pe hol. Cativa pasi spre iesire si apasa pe clanta unei alte usi. Cand il vede pe Catalin, sefa Laboratorului de Imunitate Antiinfectioasa
Catalin Tucureanu, cercetator la Institutul Cantacuzino
Foto: Hotnews
, Aurora Salageanu, incepe sa rada: “Cand stateam si lucram Cantastim-ul ore in sir, mi se ardeau sprancenele de la flacara.” Catalin se aseaza pe scaunul alaturat scaunului sefei sale si, cu un pix, incepe sa completeze rubrici de tabel. “De ce trebuie acelasi tabel in doua locuri dar cu vorbe diferite. Eu nu inteleg asta!”, explodeaza Salageanu. Are ochelari fini si isi lanseaza vorbele repede, ca sa nu piarda urma gandurilor. Camera de lucru e cat o bucatarie de bloc. Patru rafturi pe pereti, dintre care doua sunt cu dosare de acte. Din acest loc, nu de sub marmura Casei Poporului, a venit in aceasta vara salvarea Institutului Cantacuzino.

Aurora Salageanu vorbeste frumos despre Catalin, dar atunci cand acesta nu e de fata incepe sa vorbeasca si cu admiratie. Salageanu coordoneaza o echipa de tineri cercetatori (Catalin fiind mezinul) cu rezultate remarcabile. Trebuie sa fie buni, nu au incotro. Catalin, de exemplu, e platit doar din contractele de cercetare castigate. Are idei, stie sa le explice, are si lucrari publicate in reviste importante? Atunci castiga contracte.
 
In 1886, la Paris, se infiinteaza Institutul Pasteur cu fonduri obtinute din donatiile personalitatilor vremii  dar si ale publicului incantat de marele succes al vaccinarilor. S-au strans atunci 2000 milioane de franci.
In 1921, 35 de ani mai tarziu, pe acelasi model se infiinteaza, la Bucuresti, Institutul Cantacuzino. Profesorul Cantacuzino a sustinut infiintarea Loteriei Romane, ale carei beneficii au fost folosite pentru combaterea tuberculozei.
In iunie 2010, Institutul Cantacuzino deschide un cont prin care se solicita donatii pentru reamenajare si modernizare. Deocamdata aceste conturi sunt goale.


 
 
Cronologia donatiilor
Contractele inseamna bani: pentru un laptop, pentru reactivi, pentru un aparat la care doar visau. De curand si-au cumparat un microscop performant la care pot filma ciclul de dezvoltare al celulelor. Problema a fost ca nu mai aveau bani sa cumpere si un incubator special pentru microscop care, prin incalzire, sa grabeasca diviziunea celulara. Dar romanul e inventiv si Catalin a cumparat din piata patru aparate la care a mesterit ceva vreme transformandu-le in incubatoare, cu ajutorul carora incalzeste acum intreaga incapere in care e microscopul. Noroc ca nu e mai mare decat o debara. Catalin trece in “debaraua” alaturata sa verifice cum au crescut culturile de celule. Pe monitorul microscopului electronic se vad niste pete rotunde mari, de un gri uracios. “Extraordinar cat de mari sunt. E ceva straniu cu ele, nu stiu ce, ca le-am dat sa manance ca de obicei. Uite la asta: e uriasa!”, si tanarul priveste fascinat celulele pe care le hraneste zilnic, ca un fermier care are grija de animalele sale.

Se intoarce si Salageanu il priveste cu ciuda: ”Uite asta fac toata ziua, completez tabele, indicatori RE, FP...dracu...numai de stiinta nu mai am timp.” Proiectele de cercetare vin cu o nenorocire la pachet: birocratia luxurianta. Inainte de a intra in “nebunia asta” Salageanu habar nu avea ce-i ala un deviz. Acum completeaza mai multe pe luna si in ele trebuie sa justifice tot ce cumpara: “Am facut cercetare sa vedem unde gasim cel mai ieftin trafalete, ca daca il luam pe cel mai scump ne intrebau <<Da’ de ce l-ati luat pe cel mai scump?>> Odata am trecut in deviz revolver – asta e o componenta de microscop – si ne-a venit inapoi nota: <<rog explicati revolver>>”. La pranz Catalin scoate doi covrigi dintr-o plasa si Salageanu mai multe sandviciuri si fructe: “Hai, mananca. Ca pana la 8 nu plecam de aici.” Mai sunt doar cateva zile pana ce semneaza contractul proiectului. PROIECTUL!

Inainte de a depune Proiectul, intreaga echipa a lucrat o saptamana non-stop. La doua noaptea, in ziua in care expira termenul, Catalin a apasat pe butonul “send” si, imediat dimineata, au mers cu masina Institutului la Minister. Soferul striga pe geam: “La o parte, mergem sa depunem Proiectul!”. Salageanu a aflat prima ca au castigat, printr-un e-mail. S-a dus in laborator unde Catalin lucra si acolo, in timp ce-i arata tabelul, “a si plans putin”. Institutul Cantacuzino aparea selectat pe primul loc castigand, prin proiectul scris de ei, o finantare de peste 4 milioane de euro, din fonduri europene structurale, pentru dezvoltarea infrastructurii de cercetare.
 
Institutul Cantacuzino a deschis urmatoarele conturi pentru donatii in vederea finantarii lucrarilor de reamenajare a spatiilor si achizitiei de echipamente necesare desfasurarii activitatilor:
B.C.R. Sector 5
cont IBAN RON -  RO60 RNCB 0076 0294 2086 0006
cont IBAN EUR -  RO25 RNCB 0076 0294 2086 0054
BANC POST Libertatii
cont IBAN RON -  RO24 BPOS 8500 702 6544 RON14
cont IBAN EUR -  RO24 BPOS 8500 702 6544 EUR02



 
 
Unde puteti dona pentru Institutul Cantacuzino
Cladirea-cazemata, cu peretii scorojiti, cu liftul stricat si neoane vechi de zeci de ani va putea fi renovata si dotata civilizat. Pe locul fostei peluze, unde in vremea profesorului Cantacuzino se plimbau paunii, vor putea si cercetatorii cantacuzini sa-si plimbe din nou gandurile.

***

Ce s-a ales in 2010 din cele trei roluri gandite pentru Institut de catre Profesorul Cantacuzino, in urma cu 90 de ani? Productia de vaccinuri si alte substante e falimentara. Supravegherea epidemiologica va fi cel mai probabil rupta de Institut. Cat despre activitatea de cercetare, aceasta se zbatea pana de curand sa supravietuiasca in laboratoarele demodate si distruse de vreme si nepasare. Dar acum exista din nou o speranta.

Fantoma fara nume aproape ca a reusit sa distruga Institutul si ar fi izbandit fara inspiratia ultima a profesorului Cantacuzino. Testamentul sau, in care a precizat ca doreste sa fie inmormantat in cripta Institutului, i-a ocrotit creatia minunata peste aproape un secol. Caci e aproape imposibil sa construiesti un mall sau o cladire de birouri peste mormantul savantului roman al carui bust este asezat in holul principal al sediului Organizatiei Mondiale a Sanatatii de la Geneva.
Actuala cladire a cercetatorilor pe locul fostei pajisti cu pauni
Foto: Hotnews 

Dar aceasta a fost, probabil, ultima magie reusita a Profesorului. Pe viitor, Institutul are nevoie de noi salvatori. Si o speranta in a-i fi gasit exista. “Nu stiu de ce mai stau aici?”, se intreaba uneori Catalin Tucureanu, tanarul cu alura unui indian. “Sunt atatea lucruri pe care le urasc la tara asta. Daca nu as avea o sora deja stabilita in Bucuresti, nu as putea trai din salariul meu. Sigur, voi pleca la un stagiu afara, dar n-am de gand si nu vreau sa plec de tot. Dintotdeauna mi-am dorit sa fac cercetare si am ajuns sa fac imunologie. Imi place mult si vreau sa o fac aici. De ce? Nu stiu. Am o bunica care ma intreaba: “Iar te ocupi cu gongile?”. Dar cealalta bunica inca ma asteapta sa descopar leacul pentru reumatism.”



Note:
*Descrierea este mentionata intr-o scrisoare a Elvirei Ciufecu publicata in volumul “Personalitati de prestigiu ale Institutului Cantacuzino” (de Anca Israil, ed. Asclepios, 2009).
** Astfel de informatii au fost publicate de-a lungul anului 2010 in presa centrala. Radu Iordachel nu a putut fi contactat pana la momentul publicarii.    




Citeste mai multe despre   
















27896 vizualizari

  • +26 (26 voturi)    
    Trist (Duminică, 19 septembrie 2010, 21:29)

    bgd [utilizator]

    Ne batem joc de noi.

    Romania trezeste-te !!!
    • +17 (17 voturi)    
      Subscriu (Duminică, 19 septembrie 2010, 23:40)

      sile [anonim] i-a raspuns lui bgd

      As vrea sa apuc ziua cand cercetatorii romani sunt invitati pe la toate televiziunile, sa vorbeasca despre munca lor. Si Hotnews sa publice articole despre manelisti care isi castiga cu greu existenta.
      • +8 (8 voturi)    
        o sa vina si vremea aia (Luni, 20 septembrie 2010, 1:02)

        paraipan [anonim] i-a raspuns lui sile

        dupa cum se vede, apar boli noi, antibioticele incep sa-si piarda din efect, iar boli considerate eradicate vor lovi din nou.
        • +2 (2 voturi)    
          Intre timp (Luni, 20 septembrie 2010, 17:06)

          flavian [utilizator] i-a raspuns lui paraipan

          Mda, centrele de cercetare mor si oamenii valorosi duc lipsa de resurse.

          Intre timp noi ramanem la mana corporatiilor straine, care ne vand vaccine ce ne imoblnavesc tot mai tare si medicamente proaste la preturi piperate, in timp ce stainii cu cercei ne intoxica in mass-media cu pandemiile pentru diverse comisioane... :(
      • +5 (5 voturi)    
        multinationalele sunt prea puternice (Luni, 20 septembrie 2010, 11:04)

        fari [anonim] i-a raspuns lui sile

        Multinationalele au bani sa "unga" pe cine trebuie acolo la Ministerul Sanatatii pentru incheierea de contracte banoase, in dezavantajul Institutului. Multinationalele farmaceutice au batut fiecare cui in cosciugul Institutului, pe cai indirecte.
      • +1 (1 vot)    
        Corect (Luni, 20 septembrie 2010, 19:36)

        pete1 [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Toate tarile dezvoltate investesc masiv in cercetare, iar cercetarea medicala este prioritara, numai politicienii "nostrii" de rahat se gandesc doar la propriul buzunar.
        SA VA FIE RUSINE, LA TOTI!!! (parlamentarii)
    • +5 (5 voturi)    
      biata tara (Luni, 20 septembrie 2010, 10:29)

      Caragiale [anonim] i-a raspuns lui bgd

      Biata tara ! nu mai ramane nimic din valorile noastre , doar inchinaciunea mafiotilor la bani, si masini de lux si o societate de consum bazata pe importuri .
      Politica asta criminala este dusa de 20 de ani !
      • +1 (1 vot)    
        corect, dar incomplet (Luni, 20 septembrie 2010, 17:12)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Caragiale

        dar cine ii tot voteaza si revoteaza pe mafiotii astaia, de 20 de ani incoace?
        nu cumva noi?
    • +1 (1 vot)    
      ANTINATIONAL ! (Luni, 20 septembrie 2010, 12:53)

      escu [anonim] i-a raspuns lui bgd

      In Romania s-a indus voit ideea ca industria si cercetarea sunt instrumente comuniste apartinand nationalismului ceausist !!! Ca atare, cu sprijin extern au fost distruse ! Coruptia inerenta capitalismului de tip sud -american, impus Romaniei, face ravagii, mai ales cu o guvernare de dreapata care apara interesele capitalului mondial nu ale romanilor !!
      • +1 (1 vot)    
        Gandit gresit (Luni, 20 septembrie 2010, 18:56)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui escu

        Guvernarea de dreapta e singura ce ne mai tine la suprafata. Statul social, stangist..ne-a adus unde suntem acum.

        Socialism = cancer !
    • +2 (2 voturi)    
      SA-I SPONSORIZAM (Luni, 20 septembrie 2010, 13:46)

      gabriel4west [utilizator] i-a raspuns lui bgd

      Minunat articol - mi-a mers la suflet.

      Sugestia mea pentru toti ROMANII este sa-i sponsorizam - avem bani, sigur ca unii nu au, sau nu-si pot permite, dar cei care ISI POT PERMITE sa dea bani , sa ii dea pentru acest minunat institut si pentru oamenii care mai cred in el.

      Avem conturile institutului, sa le trimitem bani, fiecare cat poate, dar sa-i ajutam sa relanseze cercetarea.

      Sa o facem pentru ei, pentru noi si pentru copii nostri.
  • -11 (13 voturi)    
    BCG pe linie moarta (Duminică, 19 septembrie 2010, 21:29)

    Doc [anonim]

    Cu toate ca in Romania rata de vaccinare este de aproape 100% si in alte tari nu se mai foloseste BGC de decenii, totusi avem cel mai mare numar de imbolnaviri de tuberculoza din Europa. Aceasta spune totul despre eficacitatea vaccinului BCG. Peste tot in lume se renunta la vaccinul BCG. In loc sa se mai faca investitii pe aceasta ramura, mai bine s-ar cheltui fondurile pentru retehnologizarea liniilor de productie a vaccinurilor intr-adevar eficiente (antitetanos, antidifteric, antipolio etc.). BCG este tras pe linie moarta si ar fi pacat sa se duca si Institutul Cantacuzino odata cu el.
    • +11 (11 voturi)    
      Boala sărăciei extreme... (Luni, 20 septembrie 2010, 1:51)

      Dr. Mengele [anonim] i-a raspuns lui Doc

      Tuberculoza este boala sărăciei extreme, a mizeriei sociale şi a malnutriţiei cronice, asta explicând şi locul "fruntaş" (în Europa) deţinut de România . Vaccinarea reprezintă numai o verigă din lanţul prevenirii şi combaterii TBC. Dacă ai fi intrat vreodată într-un salon de Pneumo-Ftiziologie te-ai fi lămurit imediat despre "clientela" acestor secţii care este formată în principal din cazuri sociale (boschetari, alcoolici, etc, etc). Deşi boala în sine poate fi tratată cu succes , o problemă des întâlnită este lipsa de complianţă terapeutică a bolnavilor adică aceştia ,odată externaţi, revin în mediul lor şi îşi întrerup tratamentul .Durata medie a terapiei este de 6 luni iar medicamentele necesare sunt gratuite. Rezultatul abandonului terapiei este acela că bolnavii devin purtători de bacili rezistenţi la antibioticele specifice şi vor disemina în jur germenii bolii.
      • +3 (3 voturi)    
        Follow the money.. (Luni, 20 septembrie 2010, 12:11)

        Dr. Mengele [anonim] i-a raspuns lui Dr. Mengele

        Ceea ce se întâmplă la Cantacuzino urmează acelaşi tipic prin care statul român a pierdut aproape tot ce era profitabil şi reprezentativ (flota, Petrom, etc, etc). Schema este foarte simplă şi eficace şi constă în prima etapă în infiltrarea la nivelul conducerii "obiectivului" a unor inşi care sabotează din interior tot ce înseamnă bunul mers al lucrurilor. Odată îngenuncheată victima ,( prin contracte păguboase, etc, etc,) se intră în etapa a II-a când apar "experţii" care declară fără echivoc "Dom'le, e nasol, nu se mai poate face nimic, trebuie vândut totul". Etapa a III-a, cea terminală, este reprezentată de licitaţia trucată unde apar "salvatorii providenţiali" care cumpără totul la preţ de nimic. Urmarea este cea (arhi)cunoscută : preluarea obiectivelor strategice de către puteri străine sau de către privaţi (Petromidia), etc, etc. Toată schema asta se încadrează la trădare de ţară care este cea mai gravă infracţiune din Codul Penal şi este pedepsită ca atare. Cine ar fi dispus să facă ordine în ţara asta ar trebui numai să urmeze principiul "Follow the money". Să trăiţi bine...
        • 0 (0 voturi)    
          Petromidia este un caz fericit! (Luni, 20 septembrie 2010, 17:15)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Dr. Mengele

          Ai dreptate!
          dar exemplul dat nu este cel ma bun - da, Petromidia a fost cmparata pe nimic, iar paturiciu a vindut-o la kazahi, dar macar rafinaria a ramas si functioneaza. nenumarate alte uzine si institute au fost demolate, pentru dezvoltari imobiliare sau mall-uri!

          asa ca se poate si mai rau decit la Petromidia ...
      • 0 (0 voturi)    
        Re: boala saraciei (Luni, 20 septembrie 2010, 20:04)

        Doc [anonim] i-a raspuns lui Dr. Mengele

        Asa cum spui, tuberculoza este boala saraciei extreme. Am fost in timpul Facultatii prin saloane la Pneumo-Ftizio si stiu ce este acolo. Tocmai de aceea, si avand in vedere ca eficacitatea vaccinului BCG este foarte controversata, nu sunt un adept al vaccinarii in masa. In unele tari, vaccinarea nou-nascutilor este chiar contraindicata. Nici revaccinarile BCG nu au efect, din contra, au numai efecte adverse, si de aceea s-a si renuntat la revaccinarile obligatorii de la 14 si 18 ani. Nu vad legatura dintre vaccinarea BCG si abandonul tratamentului dupa externare.
  • +26 (28 voturi)    
    Extraordinar articol (Duminică, 19 septembrie 2010, 21:34)

    swolf [utilizator]

    Multumesc, Vlad!

    Munca celor de la Cantacuzino este remarcabila si ma bucur sa vad ca inca mai exista oameni care pastreaza vie flacara cercetarii romanesti!
  • +32 (32 voturi)    
    impresionant (Duminică, 19 septembrie 2010, 21:35)

    profesor [anonim]

    M/a impresionat extraordinar acest articol. Am o mare rugaminte la voi, cei de la Hotnews ... faceti putin lobby la B1tv, pt ca stiu ca sunteti in relatii bune cu Radu Moraru, sa realizeze niste emisiuni despre Institutul Cantacuzino ... poate se reuseste sa se faca ceva mai mult. Acest subiect are nevoie de o mediatizare si la tv. Personal, datorez acestui institut vindecarea baiatului meu gratie unui vaccin individualizat produs acum vreo 12 ani acolo. Va rog, inca o data, cereti ajutorul unui post tv dispus sa va asculte.
    • 0 (0 voturi)    
      Subscriu (Marţi, 21 septembrie 2010, 14:29)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui profesor

      Nu e de mirare ca Vlad Mixich a mai facut un articol “greu”.
      Insa cred si eu, domnule Mixich, ca ar trebui sa mai faceti un lucru (l-as face eu, dar nu port numele dvs., deschizator de usi si nici nu am adresele de mail ale unor persoane care ar putea ajuta): sa trimiteti acest articol spre exemplu unui prieten care lucreaza la o agentie de publicitate si altora din media.
      Asa cum ruleaza o campanile pentru Marie Curie, poate s-ar putea face ceva asemanator si cu IC… fara prea multi bani (a se citi gratis).
      Apoi, o alta campanie la primavara, pentru donarea a 2% din impozitul pe venit…

      Sunt sigura ca [mai] exista oameni care ar putea ajuta (si nu dintre noi, cei marunti, care nu [nu prea] contam). Trebuie doar ca acest articol sa ajunga si la ei, poate ei nu intra pe Hotnews…
      Trebuie doar ca lumea sa afle. Si, din pacate, Hotnews nu este sufficient pentru asta.
  • +17 (17 voturi)    
    Un institut ce trebuie salvat (Duminică, 19 septembrie 2010, 21:40)

    Ionut [anonim]

    Felicitari pentru articol. Felicitari celor care inca mai cred in lucruri ce par imposibil de realizat in Romania.
    Catalin este unul dintre cei pentru care visele devin realitate.
    Sper sa se alature acestei intiative de salvare a institutului Cantacuzino si ONG-uri sau companii romanesti care sa contribuie financiar.
  • +1 (11 voturi)    
    Nostalgii (Duminică, 19 septembrie 2010, 21:41)

    Ioan [anonim]

    Incremenire vegetala in mijocul unei ploi de toamna. Cu visuri si dorinte nu ajungem nicaieri. Lumea rela a murit ori a emigrat. Suntem ultimii mohicani, pierduti in oceanul de tiganie.Cu bagajele facute. gata sa prindem ultimul tren spre Wien. Ori spre Eternitate. Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca.
  • +16 (16 voturi)    
    Donatie Institutul Cantacuzino (Duminică, 19 septembrie 2010, 21:59)

    Alexandru [anonim]

    Se poate face o donatie pentru Institut poate reusim sa il ajutam . Hai sa incercam! Avem nevoie de acest institut la noi in tara. Cum putem sa organizam o strangere de bani pentru acest institut si sa fim siguri ca bani chiar ajung acolo si se face ceva folositor cu ei ?
    • +6 (6 voturi)    
      Subscriu total ideii privind donatia (Luni, 20 septembrie 2010, 9:38)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

      Acest institut nu numai ca aduce bani (pe vaccinuri si altele) dar si impiedica cheltuirea de bani de la buget (importuri de vaccinuri, etc.). Acesta ar putea sa fie "cuiul lui Pepelea" - interesele firmelor farmaceutice (intregul lant de la import la distributie) - care si-ar dori ca acest institut sa nu mai existe.
      Daca se lanseaza ceva gen donatie voi participa fara rezerve.
    • +1 (1 vot)    
      Sprijin (Luni, 20 septembrie 2010, 14:04)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      Ca prim pas cred ca se pot directiona cei 2% din impozitul pe venituri in contul institutului.
    • 0 (0 voturi)    
      e trist... (Luni, 20 septembrie 2010, 15:24)

      radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

      Oricum donam in fiecare zi, prin taxele si impozitele noastre, tuturor insitutiilor de stat. Iata ca trebuie s- o mai facem o data, caci ce am dat pana acum s-a furat! Cat sa mai hranim acest sac fara fund, care e statul roman? Ne rad in nas cei in buzunarul carora intra fara scrupule agoniseala noastra, munca noastra... in loc sa fie investiti acolo unde trebuie.
  • +9 (9 voturi)    
    Pic cu pic se face stropul (Duminică, 19 septembrie 2010, 22:11)

    Alexandra Ciocodeica [anonim]

    Este foarte trist ce se intampla... Toata admiratia pentru acesti oameni dedicati si multa putere de munca! Succes Proiectului si la mai multe!
  • +16 (16 voturi)    
    zambete printre lacrimi (Duminică, 19 septembrie 2010, 22:27)

    Marcel Ionita [utilizator]

    Articolul acesta nu are cum sa nu-ti franga inima cand vezi cum daruinta acestor genii care au pus umarul la dezvoltarea stiineti mondiale sunt aruncate la lada de gunoi a istoriei. Nu departe de acesta situatie se gaseste si Institutul National Victor Babes aflat sub "obladuirea" lui L.M. Popescu.

    In tara asta traiesc foarte multi oameni cu o adevarata coloana vertebrala, dar problema este ca acesti oameni sunt tradati de scursurile societatii care ajung in posturil cheie de decizie ce se vand pentru cativa arginit.

    Stiinta romaneasca din perioada interbelica a cunoscut succese remarcabile pe plan mondial daca vorbim de Cantacuzino, Babes, Coanda, oameni care intr-adevar au participat la progresul societatii moderne. Ce facem noi acum ,este sa demolam idealurile pentru care acesti oameni au luptat o viata si pentru care s-au sacrificat. Suntem oare constienti de asta?
  • +12 (12 voturi)    
    impresionant articol (Duminică, 19 septembrie 2010, 22:40)

    Laszlo VONDRACSEK [anonim]

    La fel, m-a impresionat peste masura articolul... Si revoltat totodata de cauza care l-a facut pe autor sa-l scrie.....Ce altceva mai trebuie pentru a salva Institututul Cantacuzino????
  • +9 (9 voturi)    
    foarte trist din pacate (Duminică, 19 septembrie 2010, 22:49)

    Alexandra [anonim]

    un articol incantator care exprima foarte bine realitatea trista in care traim. e oribil ca am pierdut o ordine normala a lucrurilor, bazata pe valori si pe capacitati.
  • +2 (8 voturi)    
    Distrugere totala (Duminică, 19 septembrie 2010, 23:31)

    Lucianmotzul [anonim]

    Asta sa urmarit !distrugerea tari si sa facut incet dar sigur ,in 20 de ani uitati unde am ajuns.Felicitari MA ILIESCULE si acolitilor tai a-ti reusit .Acum trebuie sa vina cineva care sa il doara de Romania si de popor ,sa conduca spre bine si nu acesti avortoni de canali si ne oameni distrugatori de neam si tara,apoi ne mai trebuie inca 20 de ani sa ne revenim.Aceste 3 partide sunt zero barat ,trebuie un alt partid ,care sa RENASCA ROMANIA..PARTIDUL RENASTERI NATIONALE ,haideti sa-l facem.
  • +7 (7 voturi)    
    impresionant! (Duminică, 19 septembrie 2010, 23:44)

    un epidemiolog [anonim]

    Felicitari pentru articol si succes colegilor de la institut!
  • -13 (13 voturi)    
    dar cu gramatica ce-ai avut? (Duminică, 19 septembrie 2010, 23:54)

    jo [anonim]

    Pentru cultura ta generala, mai domnu' autor de articol, se scrie "nici un", "nici o", "nici unele", etc. Iar in contextul "O data am trecut in deviz ...", odata se scrie legat. Vezi daca mai au vreun loc liber si pt tine la scoala generala, sa mai iei ceva lectii de gramatica.
    • +9 (11 voturi)    
      "o data"..si.."odata" (Luni, 20 septembrie 2010, 1:00)

      neutrino [anonim] i-a raspuns lui jo

      Stii..exista : o data, de doua ori..etc..cand se scrie deslegat si..
      A fost odata un prost..legat..
      Nu mai fa morala la atii, ca nu da bine..studiaza matalutza cand e "o data" si cand "odata", sau mai reciteste gramatica.
      • -1 (3 voturi)    
        de Institutul Cantacuzino este vorba!!! (Luni, 20 septembrie 2010, 8:43)

        Laszlo VONDRACSEK [anonim] i-a raspuns lui neutrino

        Da, asa este: "o data" si "odata", este bine sa scriem cum trebuie...Dar in primul rand, de iminenta disparitie a Institutului Cantacuzino este vorba, in tot ce scriem cu totii!!! CE ESTE DE FACUT???
        PS .Apropo de gramatica : dezlegat se scrie intotdeauna cu "Z"......Si totusi, ca nu lectiile de gramatica sunt prioritare la articolul nostru, cum oprim "masacrarea"Institutului Cantacuzino???
      • -1 (1 vot)    
        A (Luni, 20 septembrie 2010, 10:06)

        Paco [anonim] i-a raspuns lui neutrino

        Incearca sa studiezi noua gramatica a limbii romane (prezenta de aprox 2 ani). O sa fii uimit de faptul ca poti sa scrii "odata/o data" cand ai chef si cum te taie..
        • 0 (0 voturi)    
          pai tunci..nu si au rostul comentariile.. (Luni, 20 septembrie 2010, 12:36)

          neutrino [anonim] i-a raspuns lui Paco

          Cat priveste Institutul Cantacuzino, o solidaritate romaneasca ar fi impetuos neceara...Cum putem dona bani la biserica, pt. manturiea neamului, tot asa putem dona si pt. Institut..Asta pt. un prim inceput...pentru partea de vaccinuri, cu totii suntem beneficiari. Pt. partea de cercetare, stiu ca Cantacuzino deja s-a reorientat catre poriectele europene (cel putin unele grupuri)..si ar fi pacat sa nu continue.
          Cat despre cine este vinovat, poate ca ar trebui sa cerem justitiei sa se apuce de treaba si nu sa cerem doar bani pentru pensii.
    • 0 (0 voturi)    
      niciun, nicio (Luni, 20 septembrie 2010, 15:27)

      radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui jo

      se scriu legat de ceva timp, la 'ordinele" Academiei Romane... probabil esti plecat din tara si de-aia nu stii (?)...
  • +2 (6 voturi)    
    Excelent articolul (Duminică, 19 septembrie 2010, 23:58)

    andrei [anonim]

    Vlad Mixich e un pic prea bun pentru hotnews.ro.
  • +12 (12 voturi)    
    Felicitari (Luni, 20 septembrie 2010, 0:12)

    Nimeni [anonim]

    Se pare ca inca mai exista jurnalism in Romania.
    Credeam ca profesia asta a murit...
    Felicitari pentru acest articol bine documentat si atent realizat.
    Situatia institutului este aceeasi cu a tuturor institutelor din tara...poate ar trebui sa faceti o serie...
    Poate se va aprinde o licarire de speranta pentru cercetarea romaneasca...
  • +9 (9 voturi)    
    reportaj hotnews (Luni, 20 septembrie 2010, 0:19)

    elena mosteanu [anonim]

    Moartea domnului Lazarescu, moartea Institutului Cantacuzino si ma intreb ce mai urmeaza? O campanie de promovare a acestei institutii remarcabile nu ar pagubi pe nimeni. Am lucrat in cercetare si cunosc neajunsurile de dinainte de 1989, dar si pe cele ce au urmat. Este revoltator sa nu putem sustine moral si material o academie a geniului stiintific. Mintile stralucite trebuiesc pastrate acasa si nu lasate sa se dezradacineze. De acolo de sus, sau poate de dincolo de mormant, Cantacuzinul va veghea in continuare la nepieirea noastra ca neam..., dar noi, noi cei vii ce facem?
  • +1 (5 voturi)    
    In sfarsit (Luni, 20 septembrie 2010, 0:29)

    Alex One [anonim]

    presa isi face datoria. Daca ne spunea si numele fantomei(lor), dar deh frica pazeste pepenii.....
  • +7 (7 voturi)    
    dupa Ei, potopul... (Luni, 20 septembrie 2010, 0:41)

    klein [anonim]

    cunosc "from the inside" situatia de la INCDMI Cantacuzino.... cel mai mult rau a facut Radu Iordachel, a stat 6 luni si a furat cat altii in 10 ani... performanta, ce mai.... contracte date la cunstinte, si-a adus oamenii lui pe niste salarii uriase pentru Cantacuzino... s.a. . Nu a fost el singurul care a facut din astea.... dar el a pus capac. Interesele marilor jucatori internationali producatori de medicamente au interesul cel mai mare de a distruge Cantacuzinoul, si pentru asta au politicieni platiti care ii sustin.

    Din ceea ce stiu eu - referitor la teren, Cantacuzino a dat terenul pentru Insitut cu o clauza, ca poate fi folosit doar pentru Institut si atat... ca altfel ar fi fost de mult halit de rechinii imobiliari
  • +6 (6 voturi)    
    iordachel (Luni, 20 septembrie 2010, 0:45)

    cucu [anonim]

    Stiti cum s-a retras autorizatia de productie a Cantacuzino? sa va povestesc.... au venit in inspectie cei de la Agentia Medicamentului.... director era Iordachel. I-a dus in sectia de productie, si-a aprins o tigara, a fumat-o si a aruncat-o pe jos cancand-o cu pantoful. Asta intr-o sectie unde curatenia trebuei sa fie mai ceva ca intr-o sala de operatie.... asa a "obtinut" retragerea autorizatiei.
    • +3 (3 voturi)    
      afacerile lui Iordachel (Luni, 20 septembrie 2010, 2:48)

      misescu [utilizator] i-a raspuns lui cucu

      http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Dubite_de_fite_la_fabrica_de_vaccinuri_0_234577124.html
  • +3 (3 voturi)    
    Fantoma, idiotii si literatura (Luni, 20 septembrie 2010, 2:21)

    val [anonim]

    Faceti prea multa literatura domnule autor. Cand subiectul e atat de grav, de fierbinte, cand clocotesti de furie, ce mai conteaza tot felul de paranteze si subtilitati!
    Va somez sa ne spuneti repede numele "fantomei", sunteti dator sa faceti acest lucru.
    Suntem un popor format in majoritate din imbecili. Din acest motiv ne-a furat oricine a vrut. Noi ne-am lasat antrenati in tot felul de scandaluri, politizarea ne-a acaparat si niciodata nu am stiut sa distingem esentialui de tot felul de aspecte neimportante spre care am fost dirijati.

    Dati vampirul in vileag ca sa-l tratam cum se cuvine. Odata trebuie sa incepem.
    Daca nici presa nu are curaj decat pe jumatate!
    • +2 (2 voturi)    
      Citeva observatii (Luni, 20 septembrie 2010, 8:38)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui val

      "Subiectul" este... subiectele. Situatia descrisa in articol se regaseste in foarte multe alte locuri. Daca pina acum ai trait... pe Luna nu ai cum sa stii. Daca ai fost aici este inexplicabil cum de nu le-ai observat.
      "Fantoma" nu are un singur nume. "Fantoma" are multe capete, bine organizate intr-o ierarhie. Fiecare cap are numele propriu. Nu le cunosti? Pe cele mai multe dintre ele le-ai vazut afisate pe garduri in anii electorali. Si le vei mai vedea. Si le vei mai... vota.
      Timpul trecut al verbelor din comentariul tau trebuie inlocuit cu timpul prezent.
      Autorul articolului are meritul ca a izbutit sa ii indigneze pe cei care au avut rabdarea sa il citeasca. Citi sint acestia? De ce sint doar citi sint? "Literatura" i-a reusit, de aceasta data. Cit va dura indignarea? Pina miine? Pina... ieri?
  • -1 (1 vot)    
    Urmare logica (Luni, 20 septembrie 2010, 5:43)

    albescu [anonim]

    Intr-o tara unde se afirma la cel mai inalt nivel ca ar fi nevoie de ospatari si de tinichigii, de ce va mirati ca dispar institutiile de cercetare!!!!????
  • +2 (2 voturi)    
    Armele secolului 21 (Luni, 20 septembrie 2010, 6:59)

    Costica [anonim]

    Daca cineva se intreaba care sunt cele mai bune arme "stealth" sa afle ca nu sunt avioanele F117, ci armele biologice. Capacitatea de riposta biologica a Romaniei este nula fara Institutele Cantacuzino, Babes, etc. Daca D-nul Boc nu poate face ceva, poate cineva de la Armata mai are ceva minte in cap. Cei care au pus Institutul Cantacuzino pe lista obiectivelor de importanta strategica pentru Romania au stiut de ce au facut-o. Asta pe langa importanta istorica, traditie, etc. De ce nu se integreaza (macar partial) cu Academia Romana - sectia Stiinte Biologice si cu Universitate Bucuresti - Facultatea de Biologie? Toata lumea ar avea de castigat!
  • +3 (3 voturi)    
    foarte bun (Luni, 20 septembrie 2010, 7:30)

    ccbgdn [anonim]

    Foarte bun articolul.... impresionant.
    Asteptam continuari eventual si de la alte Institute de Cercetare. de ex. Inst. de Cercetare Marina unde se fac niste lucruri remarcabile
  • -4 (6 voturi)    
    IC (Luni, 20 septembrie 2010, 8:26)

    Andrei [anonim]

    Cam plin de lamentari articolul. Suntem intr-o piata concurentiala, loiala sau neloiala, are mai putina importanta. Ce e important e ca suntem in concurenta peste tot, inclusiv in cercetare. Daca stai doar sa visezi si sa te lamentezi cat de greu e, nimic nu se va intampla. Au venit multinationalele sa ia Institutul. Foarte bine ar fi fost, o negociere la sange cu un mamut farmaceutic ar fi salvat nu doar Institutul Cantacuzino, ci si produsele sale. Au ramas independenti, dar cu un singur vaccin, asta cata vreme "imperialistii" isi vad de treaba, anihiland incet incet Institutul conservator. Cu ce s-au ales astfel cei de la Cantacuzino? Am lucrat 10 ani in cercetarea medicala din Romania. Nici o revista serioasa, ISI, nu va accepta spre publicare un articol in care la "material si metode" ai folosit aparatura nestandardizata, necalibrata si neomologata, cum ar fi cele 4 aparate cumparate din piata. Nu e nimic laudabil in asta, ca sa accelerezi diviunea celulara ai nevoie de cativa paramentrii cum ar fi temperatura, presiune, concentratia de CO2 etc. Cum le poti masura in niste improvizatii? Si, in plus, de ce ai face asta??? Stiinta din creion si naivitatea unot idealisti exaltati nu vor aduce niciodata Romania in topul cercetarii. Un pic mai mult pragmatism n-ar strica, mai ales cand ai ales sa concurezi cu o Dacie in fata unui Ferrari. E nasol, dar asta e adevarul. Multinationalele sunt rele. OK. Dar e mai bun falimentul?
    • +3 (3 voturi)    
      Contaminare (Luni, 20 septembrie 2010, 8:59)

      val [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Andrei, din pacate, desi ati lucrat in cercetarea medicala, spiritul de piata v-a convins,acaparat intr-o masura exagerate. Piata, concurenta, nu sunt prioritare in orice domeniu.
      Aici este vorba despre distrugerea unui institut care asigura in conditii decente vaccinurile pentru populatia tarii. Gogoritele si superstitiile, precum cele ce v-au convins, au lasat Romania descoperita, la discretia afaceristilor de toate soiurile. Daca in constructii, petrol si in alte domenii lacomia care si-a deschis drum are urmari mai suportabile, in sanatate consecintele sunt devastatorare
      • -1 (1 vot)    
        Evolutie (Luni, 20 septembrie 2010, 9:24)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui val

        Intr-un copac erau 10 maimute. Au mancat tot ce era pe crengile de jos, pana n-a mai ramas nimic. Singurele fructe mai erau doar in varf, asa ca 4 dintre ele au facut o scara din corpurile lor si au dat fructele din mana in mana, schimband treptat locul culegatorului, sa nu fie extenuat de efort. Ce crezi ca s-a intamplat cu celelalte 6 care au inceput sa se planga c anu mai au de mancare? Se cheama adaptare la mediu si selectie naturala. Ca sa poti avea o pasiune, trebuie sa ti-o poti permite, in conditiile in care statul habar nu are sa gestioneze diamentele pe care le poseda.
        • +1 (1 vot)    
          lol (Luni, 20 septembrie 2010, 10:26)

          jiji [anonim] i-a raspuns lui Andrei

          celelalte 6 au coborat din copac si au evoluat in oameni.cele 4 din varf au murit de foame :)
    • +1 (1 vot)    
      concurenta si asociere (Luni, 20 septembrie 2010, 9:01)

      mar [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Ai pus un diagnostic sec cu o singura alternativa, corect pana intr-un punct. Dar cred ca este necesar sa ne mai pastram putinele valori identitare si nu numai, foarte important strategice!! Ori lucrul asta s-a vazut anul trecut, cant au facut fata la productia de vaccinuri.
      Poate ca mintile luminate ale acestei tari ar tb sa faca o startegie pe termen mediu si lung, cu posibilitati de implementare reale pornind de la ce mai exista aici si de la ce se poate atrage de afara prin programe de cercetare, inclusiv asocieri.
      Nu cred ca mai este vorba de "imperialistii rai" asta a fost valabil in anii 1990 cand vroiam sa construim socialismul cu fata umana si " nu videam tara" dar am vandut la pachet sau mai rau, am dezafectat si vandut ca "un morman de fier vechi". Marea drama a acestei tari este ca toti asteptam o minune si am adoptat politica strutului, iar cand mai ridicam capul din nisip ne plangem de mila.
      • -3 (5 voturi)    
        Colaborare (Luni, 20 septembrie 2010, 9:20)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui mar

        Oare cum ar fi ca una dintre companiile mari farmaceutice (Pfizer, GSK, Sanofi, Astra Zeneca, Roche etc) sa participe la o licitatie de preluare a Institutului Cantacuzino? Ar putea fi facut un contract destept, in care denumirea, brand-ul, fostele si actualele produse sa ramana intacte, dar sa poata fi si produse? Exista echipe de negociatori special pregatiti pt asta. Asa am avea si vaccinuri si aparatura si eliminam si riscul rechinilor imobiliari. Cand te lupti cu o mana de cercetatori e foarte simplu sa ii bati, cand te lupti cu un urias nu stiu cate sanse ai. E neplacut, asa-i, dar avem doar doua alternative: ori se darama cu totul din cauza conditiilor infecte din el, ori facem cumva sa il valorificam si sa ne pastram ce e al nostru. Credeti ca putem altfel decat aliandu-ne cu altii mai mari?
    • +2 (2 voturi)    
      Problema e ca s-a facut din faliment un obiectiv (Luni, 20 septembrie 2010, 10:12)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Sa ramai fara autorizatia care iti da dreptul sa produci vaccinul care aduce veniruriile din care poti sa platesti personalul si sa faci si investitii, nu poate fi decat pana prostului (care a ramas fara benzina in mijlocul drumului), sau mai rau o rea credinta de natura PENALA.
      Institutul Cantacuzino trebuie sa ramana o institutie de importanta strategica pentru tara. Pentru asta e nevoie de MANAGEMENT cu BUNA CREDINTA .
      Nu am nimic cu multinationalele, dar sa favorizezi crearea unei dependente a intregii populatii de produsele exagerat de scumpe in detrimentul produselor autohtone pe care LE POTI PRODUCE la costuri mult inferioare, mi se pare o CRIMA NATIONALA.
      Pretul la Medicamente este cu CERERE INELASTICA, iar multinationalele stiu acest lucru si speculeaza. Vom ajunce ca tot ce castigam sa dam pe medicamente. Vezi cazul pensionarilor care mai intai isi cumpara medicamente(si alea subventionate) si apoi mai cumpara si mancare.
      Atata timp cat pretul medicametelor produs de faimoasele multinationale va fi stabiit doar de acest grup restrans cu caracteristici de CARTEL, trebuie sa fim constienti ca aceasta situatie nu este altceva deacat un BIR pe care vom vi nevoiti sa il platim cu totii.
    • 0 (0 voturi)    
      Comparatie (Luni, 20 septembrie 2010, 14:12)

      roman [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Mai Andrei, eu nu prea cred ca ai lucrat efectiv in cercetare, eu cred ca erai printre aia adusi de un "iordachel" (sau cum naiba il cheama pe nemernic) si care taiau frunza la caini asteptand sa le pice purcoiul de bani.
      Si in alta ordine de idei ferrari si-a chemat in fabrica ptr reparatii o multime de masini in timp ce dacia e lider de vanzari pe numeroase piete ...
      • 0 (0 voturi)    
        :)) (Luni, 20 septembrie 2010, 22:43)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui roman

        Sunt printre putinii care au publicat ISI din Romania ca student, prim autor. In plus, am publicat mult mai mult decat ai putea tu citi cu atitudinea asta. Mai invata desteptule.
    • 0 (0 voturi)    
      Economia de piata (Marţi, 21 septembrie 2010, 13:08)

      Icsusx [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Din pacate, un institut de cercetare nu supravietuieste in conditiile unei economii de piata !! Aici statul trebuie sa intervina pentru sustinerea acestuia. Statul, oricare ar fi acesta ca sistem, socialist sau capitalist, este obligat sa mentina sanatatea populatiei sale, pe care o reprezinta! Dar Statul nostru, este bolnav si nu mai doresc sa continui pentru ca o sa incep sa jignesc toate persoanele care ne conduc.
  • +1 (1 vot)    
    Donatie (Luni, 20 septembrie 2010, 10:47)

    Cristina-Veronica Pop [anonim]

    Am incercat sa fac o donatie pe contul EUR de la BCR deschis de Institut, insa BCR mi-a transmis ca IBAN-ul e invalid. Hotnews, va rog verificati.
    PS Excelent articol.
    • 0 (0 voturi)    
      donatie prin e-bcr. (Luni, 20 septembrie 2010, 11:42)

      oh [utilizator] i-a raspuns lui Cristina-Veronica Pop

      Contul este corect. Copiaza cu atentie IBAN-ul contului bcr trecut mai sus, fara spatii intre cifre si vei vedea ca functioneaza. Eu am facut o donatie dimineata la ora 8 si 10 minute si nu am avut probleme.

      Cred ca cei de la Institutul Cantacuzino ar trebui sa deschida pe site-ul lor o sectiune dedicata pentru sponsorizari si donatii prin care sa se sustina activitatile de cercetare-dezvoltare derulate de ei.
  • +1 (1 vot)    
    donatie (Luni, 20 septembrie 2010, 10:47)

    Dan [anonim]

    De acord cu donatia. Chiar si de genul "2 euro prin sms ". Va rog sa transmiteti celor de la Cantacuzino sa exploreze posibilitatile legale. Hotnews poate infiinta o fundatie mica care sa vehiculeze fonduri mari ? Intreb pt ca nu stiu ce posibilitati legale exista. Succes.
  • +1 (1 vot)    
    Dumnezeule... (Luni, 20 septembrie 2010, 11:13)

    valisa [anonim]

    cat de orbi sunt cei ce nu se mai satura...

    "Ministrul Sanatatii, Cseke Atilla, nu a oferit niciun raspuns solicitarii unui interviu pe acest subiect"
    Cat de nemernic poate fi acest individ. Orice decizie pe care o ia, actiune sau inactiune sunt cu toate in scop personal. Si, desi acest individ a dovedit de prea multe ori ca nu reprezinta interesele nationale, el continua sa detina aceasta functie.

    Am mai spus-o si o repet: Doar nationalizarea ne mai poate salva. Sa-i returnam Romaniei tot ceea ce este al ei: resurse naturale, fabrici, institutii de cercetare, societatile de productie si servicii, etc.
  • +2 (2 voturi)    
    re (Luni, 20 septembrie 2010, 11:16)

    SF [anonim]

    Este o problema de securitate nationala si mai multe institutii ale statului ar trebui sa ia urgent masuri!
    Dar traim in Romania...
  • +1 (1 vot)    
    misha! (Luni, 20 septembrie 2010, 11:18)

    cristi [anonim]

    condei, nu gluma, misha! pacat de toate astea si cate multe altele! :))
  • +1 (1 vot)    
    sa nu facem confuzii (Luni, 20 septembrie 2010, 11:27)

    mimi [anonim]

    Institutul Cantacuzino a fost si este performant, se poate sustine financiar daca nu i-ar fi puse bete in roate... Ei au produs si pot produce, chiar si pentru piata externa... dar daca nu sunt lasati? si daca nu li se platesc facturile la timp iar ei nu pot sa-si achite datoriile (care cresc pe zi ce trece) catre furnizori, pentru ca statul nu le da banii? Problema e statul... insa nu statul in sine are ceva cu IC ci anumite persoane din ministerul sanatatii si alti cativa senatori. Credeti ca Radu Iordachel, desi nu era din sistem , a ajuns director intamplator? El a fost trimis politic, de PDS, sa puna lacatul pe Institut. El a vrut din prima saptamana sa inchida productia si sa o mute la Iasi, ca in Bucuresti sa nu mai ramana nimic - ca sa aiba motiv sa "elibereze" terenul. Sustinerea lui politica era atat de mare incat nimeni din Institut nu i se putea impotrivi de teama.
  • +1 (1 vot)    
    Cantacuzino (Luni, 20 septembrie 2010, 11:34)

    bc [anonim]

    istoria postdecembrista a institutului repeta multiple situatii similare. slava domnului. tineri indragostiti de vocatia lor, refuza exilulul mentinand in viata donatiile publice din urma cu 90 ani. sa nu uitam ca regele ferdinand a semnat actul de infiintare a institutului. e de neanteles cum parlamentarii nu reusesc sa egaleze prin fapte ce a facut un strain pt romania. parlamentarii rosii au simtit gustul prazii. se infrupta copios. nu conteaza finalul. dle iliescu, fara sa va dati seama ati creat aceasta masina devoratoare. mai grav e ca toate partidele participa cu un urias apetit la hacuirea tarii..
  • 0 (0 voturi)    
    salvati Institutul..va sustinem (Luni, 20 septembrie 2010, 12:28)

    LAURA TARGOVISTE [anonim]

    minunat articol...bravo..va felicit...faceti tot ce va sta in putinta (tv, media, internet) si salvati Institutul.
  • 0 (0 voturi)    
    Frobenius ca fenomen (Luni, 20 septembrie 2010, 12:54)

    val [anonim]

    Frobenius , nu am trait pe Luna. Am fost si eu printre zevzecii care s-au lasat agitati de umbrele pe care fantomele le aruncau ca sa latram noi la ele. Acum, fantomele s-au inmultit, au devenit un fenomen confuz, difuz, viclean, pe care nu mai stim cum sa-l abordam si ne declaram neputinciosi.
    Nu ne-ar ramane decat, daca am prins o fantoma, sa-i dam la cap imediat.
    Dar nici asta nu se poate, ca apar cei cu teoriile care te intreaba de ce tocmai acum, de ce nu si pe celelalte, dece nu rezolvi fenomenul in totalitatea lui.
  • +1 (1 vot)    
    putem ajuta (Luni, 20 septembrie 2010, 14:15)

    marius [anonim]

    Toti dintre noi putem ajuta acest institut,chiar si prin aceea donatie de 2% din impoitul anual pe care il donam la fel si fel de asociatii sau ma rog la ce il mai donam.Stiu,nu este mult dar se aduna de la mine ,de la tine,de la cel care citeste acest articol aceste comentarii,se poate strange de la noi toti,care inca mai credem in aceasta tara si in valorile noastre.Haide ti sa redevenim mandrii ca suntem romani.
  • +1 (1 vot)    
    Multumesc (Luni, 20 septembrie 2010, 14:33)

    Anonim [anonim]

    Multumesc Aurora Salageanu, multumesc Catalin Tucureanu...
    Multumesc Cantacuzino si tuturor celor care lucrati in acest institut!
    • 0 (0 voturi)    
      Daniel Boda (Luni, 20 septembrie 2010, 16:22)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Vreau sa dau un comentariu referitor la Dnul Daniel Boda. Acesta este specialist dermatolog. Am fost anul trecut la dansul la consultatie la Spitalul Euroclinic si dupa ce am platit acolo, m-a chemat la clinica de stat unde mi-a facut interventia cu laser. Bineinteles ca am mai contribuit la bunastarea dansului...
      Toate bune si frumoase, n-ar fi prima oara in Romania cand statul consuma si privatul isi ia dreptul. Dar Dnul Daniel Boda si-a batut joc de interventia cu laser pe care trebuia sa mi-o faca, astfel incat au mai fost nevoie de inca doua si dureri foarte mari pentru mine. Ultima dintre ele a fost realizata de colegul lui de la clinica de stat. Un doctor cu mai putin tupeu dar mai mult bun simt si care chiar m-a ajutat.
  • 0 (0 voturi)    
    20 (Luni, 20 septembrie 2010, 15:33)

    HESS [utilizator]

    De ani de conducere criminala a unor asasini economici a unor nazisti constituiti in asa zise pasrti de politice.In denumire adevarata HAITE.
    Romania va ajunge la faliment in curand transformandu-se intr-un lagar de concentrare.Nu mai revolutia adevarata si o mana de fier mai poate scoate tara din CACAT.Ordine ,Disciplina, Lege .
  • 0 (0 voturi)    
    cauza Facebook? (Luni, 20 septembrie 2010, 17:05)

    Iulian Boia [anonim]

    Felicitari pentru articol, cred ca ati reusit cu succes sa faceti vizibila situatia Institutului!

    Cred ca actiunea asta ar trebui continuata - macar o cauza de Facebook pentru a atrage atentia si apoi a stringe donatii. In clipa de fata nu exista si cred ca ar fi bine sa fie pornita chiar de catre cei din conducerea Institutului pentru a fi legitima.

    Numai bine!
  • 0 (0 voturi)    
    NIH (Luni, 20 septembrie 2010, 17:09)

    liana [anonim]

    Ar trebui sa avem si noi un NIH. Si Cantacuzino sa fie o parte a lui. Ia uite ce zice Collins: <<A report issued by Families USA estimated that in 2007, every $1 in NIH funding resulted in an additional $2.11 in economic output in the U.S.>> si <<Our nation’s biomedical research effort is in a race that we cannot afford to lose. Science is not a 100-yard dash. It is a marathon – a marathon run by a relay team that includes researchers, patients, industry experts, lawmakers, and the public>>. http://www.nih.gov/about/director/budgetrequest/fy2011directorsperspective.pdf
  • +2 (2 voturi)    
    EU AM DECIS SA AJUT CU O DONATIE! (Luni, 20 septembrie 2010, 21:25)

    Aurora [anonim]

    Am lecturat cu mare chin tot ce s-a intamplat in toti acesti ani cu Institutul nostru de cercetare in domeniul virusologiei si il inteleg pe Catalin, si pe toti cei care se incapataneaza sa faca cercetare in tara. Sunt farmacist si am fost contactata de multe cunostiinte sa le gasesc vaccinul BCG. Erau tinere mamici, colege de facultate, de liceu, care au fost externate cu bebelusii lor , fara ca acestia sa fi primit imunizarea anti-tuberculoza. Ca orice roman, am jucat la Loto si am sperat in Mare premiu de Craciun, de Paste, etc.
    Nu m-am gandit niciodata daca Institutul Cantacuzino are un cont pentru donatii si daca au primit vreodata vreo donatie. Dar daca demersurile de a-l salva nu merg spre bine, vreau sa stiu ca am fost de partea celor care macar au incercat.
    Ne simtim mandri cand citim ce au realizat inaintasii nostri, ne creste inima, ne vin lacrimi in coltul ochilor, dar hai sa ne gandim si cat au trudit la implinirea visului lor, cat efort au depus si la cate or fi renuntat. Cand esti optimist, asta ajuta. Cand esti pesimist, incearca macar sa nu-i incurci pe altii.
    O donatie cat de mica e mai bine decat niciuna.
    Autorul articolului a incercat sa sensibilizeze opinia publica si il felicit. Daca a reusit sa ajunga la constiinta multora, eu sper sa ajung si la inima lor si sa fiu un exemplu.
    Pot sa adaug aici ca am vazut pacienti radiind de fericire ca au scapat de boli urate cu Cantastim. Voi incerca sa propun urne de donatii in farmacii pentru Institut.
    Va multumesc pentru ajutorul dvs. sau pentru rabdarea cu care ati citit comentariul.

    Cum era...."Dati un leu, pentru Ateneu"
    • 0 (0 voturi)    
      "DATI UN LEU, pt Institutul Cantacuzino" (Marţi, 21 septembrie 2010, 1:47)

      anamaria [anonim] i-a raspuns lui Aurora

      Doresc nespus de mult sa ajut Institutul Cantacuzino.
      Nu avem dreptul sa ne batem joc de ceea ce au facut inaintasii nostri.

      Domnule jurnalist, va rog din suflet, sa apelati la colegii din televiziune, sa realizeze o emisiune cu teledon.
  • 0 (0 voturi)    
    salvati institutul Cantacuzino (Marţi, 21 septembrie 2010, 14:40)

    moira [anonim]

    Cu respect pentru munca lor, felicitari pentru personalul institutului. Felicitari totodata si pentru autorul articolului ca a readus in atentie acest subiect. Haideti sa incercam sa facem ceva, ne lasam coplesiti. E buna ideea, trebuie mediatizat foarte mult subiectul.
  • 0 (0 voturi)    
    RUSINE! (Marţi, 21 septembrie 2010, 18:20)

    cip [anonim]

    Suntem un popor de rahat,am ajuns slugile europei ,am umplut tara de secanhenduri de la ei,asteptam papita de la ei,o sa ne aduca si medicamente ambalate frumos,ca ale noastre nu mai sunt bune ,Mi-i scarba ca sunt ROMAN.
    • 0 (0 voturi)    
      asadar, cautam solutii pentru salvarea Institutulu (Miercuri, 22 septembrie 2010, 19:20)

      Aurora [anonim] i-a raspuns lui cip

      Haideti, va rog, sa nu ne mai fie rusine ca suntem romani si sa gandim in termeni de actiune. Sa nu mai scriem "roman" alaturi "rusine" . Sa-l scriem alaturi de ceea ce vrem sa devenim.
      FAPTE, NU VORBE!

      Cand va exprimati necazul, nemultumirile, va indepartati de solutionarea propriu-zisa. Nu le putem face toate odata, asadar sa le luam pe rand. Acum a venit randul Institutului Cantacuzino. Are nevoie de noi si noi de el.
      Putem ajuta donand o suma de care ne putem lipsi. Sper sa apara si la tv subiectul si sa-l intoarcem pe toate fetele, pana il rezolvam.
      Cineva poate ajuta cu "asta", altcineva s-a gandit sa incerce si "asta".
      Vine salariu, aveti drum la banca si contul copiat pe o bucatica de hartie. Tranzactia e gata, semnezi ordinul de depunere, esti bucuros ca ai ajutat atat cat ai putut tu sa ajuti, dar ai ajutat.

      Incercati sa va ganditi la SOLUTII. Focalizare!
      Eu cred ca IMPREUNA il vom salva.
  • 0 (0 voturi)    
    Cantacuzino (Miercuri, 22 septembrie 2010, 14:42)

    acinigrev [anonim]

    Rusine pt decadenta tuturor care au lucrat si lucreaza (simpli functionari si persoane de raspundere) in managementul si operationalul din domeniul sanatatii in Romania. Se pare ca miturile privind criminalitatea din industria farmaceutica nu sunt doar simple speculatii ci adevaruri de prea multe ori extrem de dureroase ...
  • 0 (0 voturi)    
    nu mai e timp de cercetatori (Joi, 30 septembrie 2010, 22:59)

    tiberiu [anonim]

    Romania nu are timp nici de cercetatori, nici de olimpici, nici de savanti, nici de inovatori.
    Este prea ocupata sa se certe PSD cu PDL tot timpul pe cele 2 posturi marsave si mincinoase.
    Este prea ocupata sa scrie si sa dea cat mai multi manelisti bogati, cat mai multe nunti de tigani borati si asa-zisi "regi".
    Este prea ocupata sa dea salariile de 100.000 lei , 200.000 lei noi ale senatorilor , deputatilor, ministrilor, guvernantilor, generalilor, coloneilor, directorilor, patronilor, etc.
    Este prea ocupata sa dea pensii nesimtite de 80.000 lei, 60.000 lei, 40.000 lei etc. pentru toti lingaii care au supt degetele sefilor lor si au ajuns in functii nemeritate.
    Este prea ocupata sa dea stiri zilnice in ziare, reviste, mass-media in general despre cine cu cine s-a culcat, cine cu cine a divortat, cine cu cine sunt amanti, cine e cu adevarat simona senzual, cu litere mici, evident, cine si-a mai pus silicoane la buci si la buze ( ca tot cu "b" incepe ), cine si-a mai marit bustul cu silicoane, care din "vedete" este falsa si refacuta in laboratoarele de chirurgie estetica si multe alte tampenii de nedescris, caci asta e Romania de azi si astia sunt oamenii pe care ii are.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version