Mark Gitenstein, ambasadorul SUA: In primii zece ani dupa Revolutia din 1989 nu s-a schimbat nimic in Romania. Nici acum nu functioneaza sanatatea si educatia

de A.N.     HotNews.ro
Miercuri, 15 septembrie 2010, 14:16 Actualitate | Esenţial


Mark Gitenstein
Foto: DGP / HotNews.ro
Ambasadorul SUA la Bucuresti, Mark Gitenstein, a declarat miercuri ca, in opinia sa, in primii zece ani dupa Revolutia din 1989, in Romania nu au existat schimbari, transmite Mediafax. Diplomatul sustine ca nici acum nu functioneaza sistemul sanitar, sistemul de educatie publica si unele institutii. Ambasadorul american si sotia sa, Elisabeth Gitenstein, au vizitat miercuri Complexul Educational Lauder-Reut.

"Un bun exemplu de ceea ce functioneaza se afla aici, in aceasta camera", a spus Gitenstein, in timpul vizitei la Complexul Educational Lauder-Reut, adaugand ca scoala respectiva este "un proiect extraordinar si un exemplu de model de succes" in invatamantul privat.

Gitenstein a adaugat ca exemple de ceea ce nu functioneaza sunt sistemul sanitar, sistemul de educatie publica si unele institutii publice.

"Revolutia a avut loc cu 20 ani in urma. Parerea mea umila si personala este ca mai nimic nu s-a schimbat in primii cel putin zece ani. Odata cu alegerea lui Emil Constantinescu lucrurile au inceput sa se schimbe", a sustinut ambasadorul SUA, care l-a descris pe fostul presedinte roman drept "un mare lider".

"Practic, ati avut doar zece ani pentru schimbari. Si ceea ce ati incercat sa schimbati in zece ani, la noi a durat 100 de ani", a spus ambasadorul SUA.

Diplomatul american a spus ca este nevoie de timp pentru schimbari, adaugand ca "am un optimism in crestere in ceea ce priveste aceasta tara. Si sunt in mod special optimist atunci cand intalnesc tineri ca voi", le-a mai spus ambasadorul elevilor.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3131 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    ... (Miercuri, 15 septembrie 2010, 14:21)

    andrei [anonim]

    mentalitatea comunista nu se schimba in 10 ani, asa ca mai avem de asteptat.
    • -2 (12 voturi)    
      Ei si ...?! (Miercuri, 15 septembrie 2010, 16:33)

      dan [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Nu inteleg de ce cam o data pe saptamana trebuie sa apara ca stire o parere de-a ambasadorului SUA. Eu zic ca dupa 20 de ani de la revolutie ar fi trebuit sa se schimbe ceva si anume sa mai ingitim pe nemestacate tot felul de pareri de la unii si de altii. Se pare ca in mintea ambasadorului SUA Romania a ramas in stadiul unei tari care trebuie sa accepte cu mai multa usurinta bechtel-izarea altfel nu-i pe placul fratelui mai mare.
      • +2 (6 voturi)    
        fugi mai tare de aici (Miercuri, 15 septembrie 2010, 18:42)

        it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui dan

        Ce atitudine sanatoasa ai ! cred ca ai un bun dosar de cadre. "Romanii e destepti, huh" ?
  • +12 (12 voturi)    
    hello, amicii lui Ponta ?! (Miercuri, 15 septembrie 2010, 14:29)

    dorel [anonim]

    pe unde sunteti ? si asta e dezinformat ?
    oare cum de perioada in care PSD a fost la putere nu este mentionata de ambasador ?

    sigur ... Basescu trage toate atele si la Casa Alba ....
    • +9 (9 voturi)    
      Nu-i adevarat! (Miercuri, 15 septembrie 2010, 15:18)

      Pontanac [anonim] i-a raspuns lui dorel

      MInerii au sfredelit in teste in loc de mine, dupa creieri nu dupa carbuni. Deci s-a schimbat ceva!
      Dar, normal, agentii americani, au tot interesul sa denigreze progresul socialist. Oricum noi, nu vom tine seama de aceste minciuni in fals si cu ochii atintiti catre fratele nostru mai mare de la Rasarit, vom cladi o Rumanie socialista! Nu va fie teama domnule Ponta, Geoana, Iliescu, Vantu! Pana la urma vom invinge!
  • +7 (7 voturi)    
    Statul nu prea s-a schimbat (Miercuri, 15 septembrie 2010, 14:30)

    Constantin [anonim]

    in schimb latura privata a societatii s-a schimbat vazand cu ochii.

    E firesc ca statul sa nu se schimbe atata timp cat oamenii ce de rotesc la conducerea lui sunt facuti din acelasi aluat. Vreti sa schimbati statul? Votati oameni cu educatie diferita fata de actualii politicieni.
  • +4 (4 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 15 septembrie 2010, 14:31)

    ady [anonim]

    care revolutie?
    cea inceputa de comunisti ?
  • -10 (10 voturi)    
    Te inseli ambasadorule! (Miercuri, 15 septembrie 2010, 14:39)

    Mihai V [anonim]

    Ori nu cunosti Romania, ori esti rau intentionat.Sa afirmi ca in primii 10 ani de dupa revolutie nu s-a schimbat nimic in Romania te descalifica ca om si ca reprezentant al celui mai democratic stat din lume.Asemenea aprecieri nu ajuta la nimic. Daca nu te pricepi , este mai inteligent sa taci . De fapt nu este prima data cand dai cu bata in balta.
    • +6 (6 voturi)    
      nu au fost in primii 10 ani ... (Miercuri, 15 septembrie 2010, 15:00)

      dorel [anonim] i-a raspuns lui Mihai V

      mineriadele ? hmmmm ... ai uitat, nu-i asa ? ;)
      • -1 (5 voturi)    
        in afara de mineriade (Miercuri, 15 septembrie 2010, 15:42)

        xy [anonim] i-a raspuns lui dorel

        te informez insa ca s-au intamplat si alte lucruri in tara. par egzamplu, a venit Coca-Cola, prima investitie americana in Romania (macar pe asta ar trebui s-o stie ambasadorul, ca firma se lauda cu asta pe unde apuca), au inceput multe din afacerile actuale puse pe picioare de romani, am avut alegeri libere, alternanta la putere, a aparut presa privata, s-a liberalizat piata valutara, au inceput privatizarile si restructurarea industriei si alte mizilicuri pe care de la distanta lui rauvoitoare, Gitenstein ori se face ca nu le vede, ori habar n-are ca s-au intamplat, si atunci n-ar mai trebui sa deschida gura si sa-si arate nestiinta.
  • -2 (6 voturi)    
    Constantimescu a fost si el in primii 10 ani (Miercuri, 15 septembrie 2010, 15:03)

    MIHAI 2 [anonim]

    Primii 10 ani de la Revolutie s-au implinit
    la 22 decembrie 1999...
    Atunci in primii 10 ani ...dl ambasaor nu stie ...s-a adoptat Constitutia, s-a stabilit un
    regim Parlamentar (doua camere ca in SUA, nu una cum a fost in RSR ...si cum va fi din nou, in al treilea deceniu) ,
    s-a stabilit ca Presedintele sa fie ales ales direct de mbă romani (tot ca in SUA) ,
    au avut loc 3 randuri de alegeri ,
    printre care si cele din 1996, cand
    puterea a fost preluata democratic ...DE MO CRA TIC ...de CDR si Emil Constantinescu.
    *
    Carevasazica cea mai mare parte
    a mandatului de 4 ani al
    lui Constantinescu s-a consumat inainte de
    22 decembrie 1999 , in deceniul neschimbarii.
    Din moment ce il lauda pe Constantinescu e clar
    ca dl ambasadorul da vina pentru stagnare pe premierii si ministrii din acel deceniu..de pilda pe ăla care a fost la Transporturi ...
    (de ce nu mentioneaza dl ambasador transporturile alturi de sanatate si invatamant e usor de inteles / din cauza de BECHTEL)
    *
    Pe de alta parte
    in cei ”doar zece ani pentru schimbari” care
    au urmat datei de 22 decembrie 1999 vreo 4 ani
    sunt cei in care Iliescu si-a consumat ultimul mandat, avandu-l Premier pe Nastase.

    Alt exponent al deceniului schimbarii
    a fost Tariceanu , care a condus Guvernul
    de la sfarsitul lui 2005 la sfarsitul lui 2008.

    Si desigur a urmat Emil Boc....marele vector al schimbarii
    • +2 (4 voturi)    
      ...tocmaii de aia l-a si laudat pe Constantinescu (Miercuri, 15 septembrie 2010, 15:55)

      judex [anonim] i-a raspuns lui MIHAI 2

      ...amabasadorul SUA, ca sa fie clar la cine se refera mesajul, recte Iliescu. Eu sunt insa sigur ca tu ai inteles, de fapt... Imbarligatura de demonstratie pe care o incerci pornind de la "10 ani" este penibila si este doar o incercare de tulburare a apelor, in asa fel incat sa-i convingi pe cei mai creduli ca mesajul ambasadorului nu s-ar referi expres de Ilici. Din numarul de plusuri de la comentariul tau o sa poti vedea direct pe cati ai reusit sa-i prostesti.
      • 0 (2 voturi)    
        Bineinteles ca se refera la Iliescu cel rau (Miercuri, 15 septembrie 2010, 19:27)

        MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui judex

        ...se refera de asemenea la Basescu cel bun.
        Chiar daca singurul nume de presedinte
        mentionat in discurs este al lui Cnstantinescu...

        Eu cred ca 99% dintre cititorii Hot News au inteles asta , chiar daca printre ei mai exista destui care se prefac ca nu ...
        As fi dezamagit daca cineva ar fi fost indus in eroare de postarea mea
        pana intr-atat incat sa nu priceapa in cine da
        si pe cine magaie trimisul de la Washington.
        *
        Postarea mea dorea sa sublinieze doar ca istoria celor 20 de ani a fost sinuoasa
        Ilici a plecat ...si a revenit...
        ...iar domnului ambasador inca nu a aflat ca
        nu au fost doua perioade OMOGENE 10 ani rai si 10 ani luminosi.

        Ignoranta domnului Ambasador este totusi de scuzat - sunt destui romani care nu inca nu au bagat se seama ca in Ro Dreapta a fost la putere
        fix cat Stanga...si cu fiecare zi se contabilizeza zile ale Dreptei...dar ce zile triste...!
        *
        Asta nu inseamna ca mi-ar fi teama sa spun adevarurile istorice si cronologice:

        De exemplu acela ca intrarea in NATO si in UE se datoreaza in destula masura lui Nastase si putin, putin chiar si lui Iliescu , chiar daca lui trebuie sa-i ”multumim” pentru
        anii nenorociti in care
        el si Vacaroiu ne-au tinut afara din joc.
        *
        Alte adevaruri sunt cele afirmate in prima mea postare despre instituirea unui regim Constitutional, bicameral, bazat pe separarea puterilor in stat ...chestii care au avut loc
        sub Iliescu cel cumplit ...si pe care
        le vedem diluaindu-se sub ochii nostri.
        *
        Pozitia SUA referitor la acest ultim aspect
        este irelevanta...americanii au o istorie intreaga de sprijinire a unor regimuri dubioase
        (prin America de Sud, prin Pakistan...chiar si Osama a fost candva aliatul lor)
        • +1 (1 vot)    
          jumatati de adevar - minciuna completa (Miercuri, 15 septembrie 2010, 20:08)

          judex [anonim] i-a raspuns lui MIHAI 2

          De acord cu ce afirmi mai sus in explicarea revizuita a mesajului ambasadorului american, impartind de facto presedintii Ro in buni si rai (in viziunea acestuia, bineinteles).
          Iata cu ce nu sunt de acord, insa: eu cred intrarea in NATO a Ro a fost perceputa de Iliescu/Nastase&comp. ca o posibilitate de a infiltra inca o data NATO (...mai tii minte de vanzoleala din presa vremii cu tema Iliescu-KGB ?). As spune ca reactivarea cuplului Caraman-Militaru a fost mesajul principal peerceput de NATO ca provenind de la PSD, partid ce s-ar fi sinucis daca adopta o atitudine fatis anti-NATO in fata opiniei publice a momentului. In schimb, Constantinescu a vazut miscarea ca o posibilitate de a se alipi celei mai puternice aliante militare a vremii, cu scopul de a asigura securitatea statului roman in timpuri extrem de periculoase.
  • +5 (5 voturi)    
    Are dreptate (Miercuri, 15 septembrie 2010, 15:28)

    Orpheus [utilizator]

    Dincolo de orice polemici politice, omul are perfecta dreptate!
  • +1 (5 voturi)    
    fatarnicie made in USA (Miercuri, 15 septembrie 2010, 15:59)

    cireasa [anonim]

    Da domnu american, nu functioneaza nici educatia si nici sanatatea. Dar stii ceva mata? Noi am platit pana acum un miliard de euro de la buget pentru 40 de km de autostrada. Stie Excelenta dvs cumva cine o construieste? Sponsorii de la Washington, cumva? Nu ca n-ar fura si regii asfaltului si partidele de la Bucuresti dupa modelul Bechtel.
  • +5 (5 voturi)    
    1990-1996 (Miercuri, 15 septembrie 2010, 16:12)

    Pantera Roz [utilizator]

    Atunci am pierdut startul si am lalait-o cu "democratia originala","modelul suedez","nu ne vindem tara","oameni de bine","consens national",etc.In timpul asta cehii si polonezii privatizasera grosul economiei,adusesera investitori occidentali,pe cand noi aduceam arabi si brutarii turcesti...Bine,nici din '96 si pana acum n-am rupt gura targului,dar,vorba aia,ce incepe prost se termina si mai prost...
    • -2 (4 voturi)    
      sa lasam trecutul (Miercuri, 15 septembrie 2010, 17:47)

      alecu [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

      pe cehi si polonezi i-a mai ajutat si pozitia pe harta. noi am fi putut sa facem ceva daca aveam autostrazi dar na, era un ministru al transporturilor care sustinea ca romania nu are nevoie de autostrazi. nu zic acum ca in acest timp sa fi avut zeci de mii de km , dar macar o autostrada arad-constanta era de bun simt. sa privim totusi increzatori in viitor
  • -3 (7 voturi)    
    Nu am inteles eu bine? (Miercuri, 15 septembrie 2010, 17:04)

    gheorghe [anonim]

    Gatenstein este amsador al USA in Romania sau obsevator al USA? Ca vad ca se comporta ca un fel de super-vizor. MAE nu are nimic de spus la insolenta acestui individ?
  • 0 (4 voturi)    
    nu sunt de acord (Miercuri, 15 septembrie 2010, 17:22)

    gogu [anonim]

    nu stie ce vorbeste. Suntem departe de calificativul "satisfacator", dar nu poti sa spui ca nu s-a schimbat nimic. Sistemul lor de sanatate e perfect? daca ai bani da, daca nu, mori ca si in Romania.
    Si inca ceva, chiar si asa "nefunctional" cum zice el ca este, invatamintul romanesc e mult mai bun decit cel american, ei construiesc cu creierele imigrantilor, destui de multi provenind din Romania
  • -6 (6 voturi)    
    100 de ani pentru schimbare ??!!!! (Miercuri, 15 septembrie 2010, 17:23)

    lili [anonim]

    Ha, ha, ce bine stam.!!!!!! Si noi care nu stim deloc sa apreciem...... Bine ca ne spuse Dl Ambasador, ca ne mai luminaram.... cat despre ceea ce nu functioneaza aici in Romania, noi vedem zi de zi, nu prea inteleg ce functioneaza in opinia Dlui Ambasador, ce vede Dumnealui ca functioneaza si noi nu vedem........
    Cat despre faptul ca in SUA au trebuit 100 de ani pentru schimbare, Dl Ambasador uita sa spuna ca SUA a parcurs fara probleme etapele firesti ale schimbarilor petrecute in istoria omenirii, etape care Romaniei i-au fost interzise in cei 50 de ani de comunism si apoi mult intarziate de mostenirea mentalitatilor comuniste......
  • 0 (2 voturi)    
    ambasadorul american (Miercuri, 15 septembrie 2010, 17:46)

    v.muhas [anonim]

    Pentru toti PC(pupin....isti) care va dati democrati .
    D.l ambasador al USA are perfecta dreptate,numai ca trebuie sa inceapa perioada de prin anii 70.
    De atunci nu s-a schimbat nimic,ba pardon,s-au schimbat puncetele cardinale.In acei ani,cum nu-i convenea ceva tatucului de la rasarit,iesea la TV ambasadorul Drozdenco,sau cerea audienta la Ceasca,si noi eram 'independenti,cu ajutorul fratelui de la rasarit.
    Si acum suntem 'independenti',numai ca ajutorul ne vine din vest, ca de!,ne-am democratizat,si ambasadorul USA poate trage concluzii despre o tara de care probalil nu auzise pina sa fie numit ambasador in Romania,necum sa cunoasca realitatile acelor ani.
    Nu va suparati,dar si pe dl. Gitenstein, l-asi trimite acolo unde il trmitem si pe Drozdenco al rusilor ,adica la origini,pentru ca atunci eu ascultam Europa Libera si puteam injura in libertate.
  • -2 (6 voturi)    
    Dar cum sta SUA cu sanatatea? (Miercuri, 15 septembrie 2010, 17:46)

    AL Canada [anonim]

    Cel putin in Romania sanatatea a fost la pamant dintotdeauna, in locul diplomatului american mi-as face mai multe griji despre sanatatea din SUA care a fost eficienta dar cat de curand o sa ajunga la nivelul celei din Canada si alte tari cu "social heatlhcare".
  • 0 (2 voturi)    
    ???? (Miercuri, 15 septembrie 2010, 19:43)

    Lili Marlene [anonim]

    Excelenta sa Ambasadorul Americii sa se intrebe de sistemul de sanatate din SUA care e reformat de Presedintele Obama de bun ce este : peste 40 mil americani nu au asigurare medicala aproape de 2 ori populatia Romaniei???

    Cit despre scolile americane invatamintul e zero: elementar si in liceu, iar Universitatile sunt pline de asiatici: Chinezi, indieni, est europeni: romani, rusi. Americanii sunt campioni la alcool si droguri.

    Apropo: in Canada la un studiu statistic s-a constatat ca cei mai buni elevi sunt copiii de romani mai ales datorita parintilor care se ocupa de ei si care au beneficiat de o scoala excelenta sub regimul comunist.
    Ca o concluzie la educatia de azi copii resortisantilor din tarile comuniste inclusiv China sunt in top in palmaresul mondial in ceea ce priveste rezultatele in scoli internationale.

    Cit despre scoala cu pricina nu ne miram de unde se gasesc bani spre o dotare superioara scolilor romanesti: vechi lectii de istorie ne-au invatat destule pe noi romanii: cunoastem mai multe chiar decit Dnul Ambasador...

    Pe curind..
  • +1 (1 vot)    
    pentru hotnews (Miercuri, 15 septembrie 2010, 21:41)

    profu [anonim]

    Voi puneti titlul asta constienti fiind ca denaturati total spusele lui, sau pur si simplu nu intelegeti ce spune omul?

    "Practic, ati avut doar zece ani pentru schimbari. Si ceea ce ati incercat sa schimbati in zece ani, la noi a durat 100 de ani", a spus ambasadorul SUA.

    Ati transformat un mesaj optimist, de incurajare, intr-o critica a unui sistem. M-am si socat cand am citit "stirea", ma mira ca un ambasador foloseste asa exprimare.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by