VIDEO Flash-mob anti-birocratie la ministerul Finantelor: "Luati-ne banii, nu ne pierdeti timpul"

de T.T.     HotNews.ro
Vineri, 27 august 2010, 13:46 Actualitate | Esenţial


Aproximativ 70 de persoane au protestat in aceasta dimineata impotriva birocratiei generate de ordonanta privind plata contributiilor de asigurari sociale pentru veniturile din drepturi de autor. Convocati pe retelele de socializare online, participantii au adus in fata Ministerului Finantelor borcane cu monezi pe care le-au agitat pentru cateva minute in fata intrarii institutiei. O parte dintre cei prezenti au tinut in maini afise cu indemnuri la greva fiscala si mesaje in care cereau un tratament demn din partea institutiilor statului.



Participanii au precizat ca nu se opun in niciun fel platii impozitelor si taxelor datorate statului, dar nu sunt de acord sa fie obligati sa mearga lunar la cate trei  ghisee pentru a le achita.

Directorul CRPE, Cristian Ghinea, a depus pe scarile ministerului textul unei petitii online semnata pana la ora manifestarii de peste 3.500 de persoane care cer guvernului sa simplifice procedurile de colectare a taxelor si sa faca posibila plata acestora online. Tot pe treptele institutiei au fost lasate, la finalul intrunirii, borcanele cu monezi si afisele folosite in timpul protestului.

Niciun reprezentant al ministerului nu a coborat pentru a discuta cu manifestantii.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3076 vizualizari

  • +11 (15 voturi)    
    Opa! (Vineri, 27 august 2010, 13:49)

    Vizitiul [utilizator]

    Incepe Romanu' sa aiba coloana vertebrala :)

    Bravo, la mai multe proteste pasnice!
    • 0 (0 voturi)    
      pacat (Vineri, 27 august 2010, 14:29)

      c# [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      Pacat ca doar ala muncitor are coloana (ea oricum evident, ca doar face parte din clasa muncitoare).
      Guvernantii sunt inca in stadiul de nevertebrate, si abia le-a dat primul neuron.
      Si ii mai si doare al dracului de tare.
  • -1 (9 voturi)    
    Protest (Vineri, 27 august 2010, 13:50)

    raluca [anonim]

    Cainii latra, caravana merge....
    tipic romanesc
    • -5 (5 voturi)    
      Si-a lasat barba, ca GuevaraandCastro (Vineri, 27 august 2010, 15:14)

      Liviu Iordache [anonim] i-a raspuns lui raluca

      Stati asa, ca nu-i asa, e doar inceputul! Uitati-va la domnul autor Ghinea, si-a lasat barba, ca Castro, pina se termina revolutia nu o da jos! Si totusi, ma intrebam cum se petrece schimbarea cite unuia si devine de un penibil gros, asezat, jegos? Sau poate l-am perceput gresit inainte, de fapt el asta era, nu facea scolile de soi de afara pentru o cariera solida, ci ca sa devina chelner de bacsisuri mici, sa zdrangane borcane pe strada si sa fie felicitat la terasa de vreun absolvent de scoala de meserii?
      • +4 (4 voturi)    
        asa tovarase! (Vineri, 27 august 2010, 17:31)

        bolovanul [anonim] i-a raspuns lui Liviu Iordache

        asa tovara! demasca elementele dusmanoase la adresa oranduirii! partidul va fi aproape de dumneata!
  • -7 (13 voturi)    
    Flash-mob fara sens. (Vineri, 27 august 2010, 13:57)

    AlinNeculai [utilizator]

    Am inteles ca deja se pot depune declaratiile buclucase prin posta, prin e-mail si de la sfarsitul lunii septembrie de pe internet, pe site-ul institutiilor respective. Ba mai mult, plata se va putea face in contul cu pricina prin tranzactie online.
    Asadar, de ce agitatie, de ce flash-mob? Deja au obtinut ce-au dorit!
    • +11 (13 voturi)    
      Pai da, dar... (Vineri, 27 august 2010, 14:08)

      AMS [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Eu am de platit 2,16 lei la somaj - plicul ma costa 4 lei iar tranzactia online 5 lei. Daca as putea plati totul o data pe an, acei 9 lei n-ar mai suna asa de penibil (suma de platit ar fi una normala si s-ar justifica). Deocamdata, pentru 2,16 lei platesc de 4 ori mai mult birocratia. Ti se pare okay?
      • -2 (8 voturi)    
        Alin Neculai e un postac pedelist (Vineri, 27 august 2010, 14:14)

        Speedo [utilizator] i-a raspuns lui AMS

        E un postac pedelist care habar nu are ce inseamna sa umbli o zi pe luna pentru a polati o suma de 3 lei la fiecare institutie. UE statului roman!!
        • +4 (6 voturi)    
          suferi de PDLita sau Basescita? (Vineri, 27 august 2010, 14:44)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Speedo

          Nu toti cei care au pareri diferite de tine sunt neaparat si fani PDL sau Basescu.
          Tu doar ai dovedit ca esti fie un postac din celalata tabara :) sau ca suferi de o obsesie.
          Stii bancul cu ciobanul, nu? You have an obsession sir!
        • +1 (1 vot)    
          mda (Vineri, 27 august 2010, 17:36)

          bolovanul [anonim] i-a raspuns lui Speedo

          "amicul" Neculai nici macar nu se intreaba cat costa statul roman sa incaseze acei 3 lei. sa-l ajutam noi:
          - costul pe ora al functionarului
          - costul tiparirii formularului
          - costul arhivarii si prelucrarii formularului

          La asta mai adaugam si faptul ca acel om ar fi produs ceva pentru el si familia lui in acele zile, bani cu care ar fi cumparat produse si servicii.
      • 0 (0 voturi)    
        DE CE SA-I DAI ?Va cresc banii in copac? (Vineri, 27 august 2010, 17:10)

        marcel [anonim] i-a raspuns lui AMS

        Cum beneficiaza un PFA,AF,II sau DDA de somaj? In ce conditii poti beneficia de somaj. Cum este luat in considerare stagiul de cotizare minim? Pot norme din oug 58/2010 si si din hg 791/2010 sa modifice norme juridice din Legea 76/2002? Raspuns: nu pentru legea are o putere juridica mai mare decat OUG sau HG.Faptul ca tov. Vladescu are deficit la fondul de somaj si scrie pe genunchi o ordonanta de urgenta nu va impiedica sa analizati legalitatea ei.Pe acest fapt se si bazeaza politrucii - nimeni nu-i va conteste pentru 1 sau 2 lei pe luna. D-lor ministrii, cersitul, chiar prin OUG este interzis!
    • +1 (7 voturi)    
      Ciocu Mic postac pedelist ce esti (Vineri, 27 august 2010, 14:11)

      Speedo [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

      De pe ce planeta vii? Daca nu esti implicat, mai bine taci din gura. Habar nu ai cum e sa fii vanat de oligofrenii din echipele de control ANAF, care nu vad furturile de sute de milioane de euro, insa observa imediat un bon de benzina pe care nu apare denumirea firmei, sau o declaratie care a fost depusa cu 3 zile mai tarziu fata de termenul limita. DIXIT
      • -5 (7 voturi)    
        Pana la urma (Vineri, 27 august 2010, 14:20)

        AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui Speedo

        Problema pare sa fie ca dati si voi bani ca tot prostu' nu? Vi s-a indeplinit tot ce cereti, si voi faceti flash-mob-uri aiurea-n tramvai. Cred ca da, asta este problema voastra: trebuie sa platiti contributii sociale nu modul in care il platiti.
        • +3 (5 voturi)    
          batman, batman (Vineri, 27 august 2010, 14:51)

          dorian gray [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

          Alina, ei bine, si eu cred ca asta e problema ta: nu te duce capu'. Asta cred eu, desi tu sustii contrariul:)
    • 0 (2 voturi)    
      n-ai inteles (Vineri, 27 august 2010, 14:34)

      Io [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Au obtinut PROMISIUNEA ca se va putea plati electronic.
      Cresterea salariilor cu 50% a fost lege si pana la urma a iesit scadere 25%
      • -2 (2 voturi)    
        Scuze, (Vineri, 27 august 2010, 15:51)

        AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui Io

        Dar nici informaticienii extraterestri din AlphaCentauri nu-ti fac un soft functional atat de repede. 3 saptamani este un termen rezonabil.
        • 0 (2 voturi)    
          Evident - software-ul trebuie sa coste vreo 3 Mil (Vineri, 27 august 2010, 19:43)

          Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

          Evident - software-ul trebuie sa coste vreo 3 Mil de Euro, ca sa alimenteze firma Vladescu, care este patron in sectorul IT din Romania.

          "Patria si Dreptul Meu!"

          .
        • +1 (1 vot)    
          e din ce in ce mai clar (Vineri, 27 august 2010, 22:45)

          dorian gray [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

          ca esti unul dintre functionarii care au lucrat l elaborarea tampitei de legi, sau pe acolo, daca tie nu se pare strigator la cer ca acest nu ESTE DEJA gata, ca nu a fost macar comandat unei firme, de aici sau de pe alpha centauri.
    • 0 (0 voturi)    
      si ce anume declari ? (Sâmbătă, 28 august 2010, 8:33)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

      ... sau iti explica ministruld e finante cand va intalniti la o bericica la scriitori ?
  • +1 (5 voturi)    
    luati-ne banii?? :lol: (Vineri, 27 august 2010, 14:11)

    Sargon [utilizator]

    Bine mai baieti, daca tot vreti sa va dati banii , ii accept eu bucuros si va promit tot ce vreti voi sa auziti!
  • +2 (2 voturi)    
    NU ESTE SUFICIENT (Vineri, 27 august 2010, 14:15)

    Speedo [utilizator]

    Semnati petitia:


    http://www.petitiononline.com/grevfisc/petition.html
    • +1 (3 voturi)    
      Toata discutia e inutila... (Vineri, 27 august 2010, 14:44)

      Degeaba [anonim] i-a raspuns lui Speedo

      Au incercat sa ne enerveze amenintandu-ne cu cozile. Au incercat sa ne ameteasca cu termeni confuzi de tipul "repetitiv" si "ocazional". Au incercat sa ne pacaleasca spunand ca nu dau amenzi. De ce? Ca sa uitam de lege.

      Cu toate astea, va reamintesc ca, potrivit Constitutiei, o Ordonanta de Urgenta nu poate trece peste o Lege.

      Prin urmare, Ordonanta de Urgenta 58/2010 e ilegala. De ce? Pentru ca:

      Legea Pensiilor si Asigurarilor Sociale (nr. 19) din 17 martie 2000, actualizata in 2010, articolul 26 1b si 2 (modificat in 2008):

      Art. 26. – (1) Contribuţia de asigurări sociale nu se datorează asupra sumelor reprezentând:
      b) diurne de deplasare şi de delegare, indemnizaţii de delegare, detaşare şi transfer, drepturi de autor, precum şi venituri primite în baza unor convenţii civile sau contracte de colaborare;

      (2) Sumele asupra cărora nu se datorează contribuţia de asigurări sociale, prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c), nu se iau în considerare la stabilirea prestaţiilor din sistemul public de pensii." (Legea nr. 200/2008)

      PRIN URMARE, CONTRIBUTIILE DE SOMAJ & PENSII PE CARE LE CER MINUNATII GUVERNANTI SUNT ILEGALE. INDIFERENT DACA AVEM SAU NU CARTI DE MUNCA.

      PANA LA COZI SI FORMULARE EXISTA, TOTUSI, LEGE...
      • 0 (0 voturi)    
        ba poate, dar (Vineri, 27 august 2010, 15:37)

        suzi [anonim] i-a raspuns lui Degeaba

        O ordonanta de urgenta poate sa modifice o lege pentru ca sunt pe acelasi palier legilsativ sa zicem. Doar ca in OUG 58 nu se fac referiri la faptul ca se modifica articolele corespunzatoare din legea 19. Abia in Normele Metodologice se vorbeste despre Legea nr. 19/2000, iar Normele sunt aprobate prin Hotarare, care intr-adevar nu poate modifica o lege. Cu un avocat bun s-ar putea sa ai dreptate :D.
  • +2 (2 voturi)    
    flash mob cu 70 de persoane ... HO HO HO (Vineri, 27 august 2010, 14:55)

    Ministrul [anonim]

    Buuuun! deci masura a fost buna, daca artisitii care ar tb sa fie receptivi la falsh mob-uri nu au venit ... e clar! Masura este foarte buna si ne gandim sa nu mai introducem depunerea on line! puteti folosii posta sau bineinteles: CARTEA DE MUNCA si nu PFA. Va multumesc... He he he 70 de persoane :)
  • +1 (1 vot)    
    Eu nu mai inteleg nimic... (Vineri, 27 august 2010, 15:07)

    goGO [anonim]

    In tara asta toata lumea se plange ca impozitele sunt mari, inrobitoare, 50%, ba chiar 80% din venituri, ca statul le face si le drege, si astia platesc 2 lei, 5 lei sau alte sume asemanatoare, cu care fie vorba intre noi, ce poti sa faci? Pai daca sunt platite sume din astea jenante, care sunt pana la urma veniturile declarate? Cred ca sunt mai mari cheltuielile de administrare ale unor asemenea sume decat suma colectata... Apoi se bat cu pumnul in piept ca vor pensie sau servicii medicale care costa ceva banuti (ex. daca ar fi sa luam ex. o operatie de apendicita banala care apreciez ca ar costa cca 4000-6000 ron, inseamna ca astia de platesc asemenea sume si au suferit o asemenea interventie, nu ar mai trebui primiti), ca sa nu mai pomenim de infrastuctura, etc.
    • 0 (0 voturi)    
      Nici eu (Vineri, 27 august 2010, 15:26)

      AleM [anonim] i-a raspuns lui goGO

      In tara asta toata lumea se plange ca statul nu respecta cetateanul, ca-i ia banii si ii fura ca platim asigurari de sanatate si cas si somaj dar cand e sa beneficiem de ele ...
      Ca se sta la coada la fisc, că nu se poate plati si declara online ca angajatii din institutiile statului te plimba de la birou la altul ca e birocratie etc etc ca nu se respecta legea

      Si cand vin astia sa protesteze si sa ceara sa fie tratati cum se cuvine, sa fie respectata legea si cetateanul apar comentarii de genul ”las sa moara si capra vecinului” de ce sa-mi fie numai mie rau sa le fie si lor...

      Oamenii platesc cat le cere legea sa plateasca - daca 5 lei ai de plata aia e ce vrei sa dai suma rotunda 100 lei? ca sa nu mai zic de aberatia cu impozitul pe sanatate - Ce cu cat castigi mai mult cu atat beneficiezi mai mult? Atunci de ce platesti mai mult?

      Cum ar fi ca toate lucruruile sa coste in functie de cat castigi? Vrei RCA - 5% din slariu, vrei casco 15%, vrei asigurare pe casa 3% din salariu etc. NU VREI - nu se poate că e obligatoriu.
    • -1 (3 voturi)    
      Ai sesizat corect. (Vineri, 27 august 2010, 15:44)

      AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui goGO

      Amesteca abil subiectul asteptatului la coada (care a si fost rezolvat - din cate am inteles pot trimite pe e-mail declaratiile) cu plata contributiilor sociale.
      In loc sa zica merci ca au beneficiat de asigurari de sanatate ani de zile si nu au platit nimic tot ei sunt tari in flash-mob-uri. Gandire de hotomani...!
    • 0 (0 voturi)    
      taxe (Vineri, 27 august 2010, 16:47)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui goGO

      Platim oricum un impozit de 16% din venitul brut. Nu am spus ca nu vrem sa platim, ci sa platim odata pe an, la final eventual sau lunar dar macar sa fie online
  • +2 (2 voturi)    
    felcitari pt flash-mob (Vineri, 27 august 2010, 15:32)

    suca [anonim]

    ma bucura asfel de inititiative. ajuda la redresarea problemelor actuale.
    de punctat doua lucruri in schimb...
    1. sper din tot sfuletul ca acest lucru sa nu fie politic. masura politica este doar de plata a taxelor. nu si cozile si birocratia care este mostenita de la celelalte guverne. daca birocratia era eliminata de pe vremea pnl-ului acum discutam altceva :)
    2. unde lucrez mi s-a propus la angajare sa lucrez pe pfa. asta acum2 ani si nu am acceptat din foarte multe motiva. in primul rand alegand pfa renunt la drepturile mele de angajat stipulate in codul muncii. cu pfa te dau afara cand vor ei.
    in al doilea rand, nu beneficiam de somaj, pensie si asigurare.
    si nu in ultimul rand... birocratia. hartiile pe care trebuia sa le completez lunar. frumurile la ghisee care trebuiau facute, lunar. pt ce toate acestea? sa ajut patronul? de ce? daca eram bun acceptau conditiile mele. si au acceptat. contract de munca cu tot salariul pe cartea de munca.

    in firma in care lucrez, cu pfa sunt cei care nu sunt stapani pe experienta pe care o au. drept urmare accepta de frica ce le propune conducerea. imi pare rau, dar narea majoritate care lucreaza pe pfa sunt cei care alt atu nu au la angajare. puteti sa dati cu minusul in mine cat puteti, dar asta-i adevarul. punct!

    cereti sa lucrati pe carte de munca si scapati de birocratie/hartii/cozi.
    ce face acum ministerul muncii este sa discrediteze angajarea prin pfa. credeti-ma ca este in avantajul vostru.
    pe pfa eu vad meserii ca: instalator, electrician, cosarul :), cel ce-ti instalaeaza/repara calculatorul acasa. nu un jurnalist care lucreaza zilnic pt acelasi om. nu un programator ce se duce zilnic in acelasi birou.
    intelegeti, pfa-ul este pt altceva. angajatorii de acum v-au facut sa stati la coada, nu ministrul.
    ati acceptat birocratia cand ati acceptat sa lucrati prin pfa.

    dar, ideea de flah-mob este bine-venita cat timp vrea sa indrepte ceva, nu sa castigea electoral altcineva.
    • 0 (0 voturi)    
      cartea de munca (Vineri, 27 august 2010, 22:56)

      russian blue [anonim] i-a raspuns lui suca

      obsesia romanului din toate timpurile.
      Hai sa-ti explic eu cum stau lucrurile cu...sa zicem un traducator,.
      Acest traducator lucreaza constant ( nu lunar) cu 3-4 firme plus multe alte firme cu care lucreaza ocazional. Incaseaza venituri pe PFA, variabile ca fecventa si volum. Firma X ii trimite traduceri de 20 de milioane intr-o luna, poate in luna viitoare de 10 etc etc. Firma Y la fel, comenzi variabile ca volum si tot asa. Boooon
      Sa mai zicem de ex ca respectiva persoana mai traduce si cate-o carte, si, conform regulilor , este platit cu drepturi de autor. Poate traduce 2-3 carti intr-un an, la edituri diferite sau nu, poate una, poate niciuna.
      Sa luam un It-ist. Poate 2 luni lucreaza la un proiect mare pt o firma, in urmatoarea luna va face 5 proiecte mici pt alte cinci firme.
      si tot asa, nu mai continui, ma bazez pe capacitatile tale cognitive.

      CUM VREI TU, IN ATARI CONDITII, sa se angajeze acesti oameni cu carte de munca? la cine?
      • +1 (1 vot)    
        stiu asta (Sâmbătă, 28 august 2010, 9:21)

        suca [anonim] i-a raspuns lui russian blue

        tocmai de aceea am scris in postul precedent "nu un jurnalist care lucreaza zilnic pt acelasi om. nu un programator ce se duce zilnic in acelasi birou."

        majoritatea cu pfa sunt ca cei pe care i-am descris eu. sunt si cei descrisi de tine dar sunt putini.

        pfa-ul s-a inteles gresit. sau mai bine spus firmele au trecut de la angajatul la negru la angajatul cu pfa. diferenta intre cei doi este cala pfa apare si birocratia. in rest, pt angajat niciun profit. cel putin pana acum cand macar te obliga statul sa-ti platesti pensia si asigurarea de sanatate.
    • 0 (0 voturi)    
      Da, omule... (Sâmbătă, 28 august 2010, 10:42)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui suca

      ...insa ce spui tu se potriveste numai unei parti din cei afectati, celor care intr-adevar folosesc statutul de pfa ca sa-si minimizeze -- LEGAL -- taxele.
      Dar sunt si ceilalti, destui, care sunt intr-adevar independenti. Astia ce sunt, victime colaterale ale imbecilitatii guvernamentale???
      Este exact rationamentul de anul trecut, cu forfetarul (normal, ca doar cam aceiasi oameni le-au gandit) -- nu conteaza ca belim zeci sau sute de mii de firme corecte, atata vreme cat scapam de niste evazionisti. Toti sunt vinovati pana la proba contrarie.
      Rezultatul, in pasul 1, 56,000 de mii de someri in plus si probabil alte zeci de mii de someri "nevazuti", micii patroni ai acelor firme.
      In pasul 2, deficit in fondul de somaj si sincera uimire guvernamentala -- "Ia te uita, si fondul de somaj e pe deficit!!! Ce chestie... Nu-i nimic, ia sa mai bagam noi niste taxe. Cum, n-avem cui??? Ei, asta-i, bagati-le si PFA/DDA, chiar daca astia de fapt n-au cum sa si beneficieze, la o adica. Ce daca-i absurd, suntem in Ro, suntem guvernul si noi decidem ce-i absurd sau nu, prin OUG!"
      Cat despre felul in care o sa beneficiezi tu de pensie de la statul roman, daca mai esti si tanar da-mi voie sa-ti spun ca esti naiv tare... Ce platesti tu si angajatorul nu e contributie, prietene -- e practic un impozit.
  • 0 (0 voturi)    
    Doar 70... :( (Vineri, 27 august 2010, 16:38)

    bob [anonim]

    Bine ... ca puteau fi doar 7!

    Deci continui planurile de emigrare! (Ar fi pacat de efort de altfel, sa renunt acum..)

    Voi cei 70 sper ca ati facut schimb de mailuri. Poate mai strangeti oameni ! Oricum, felicitari pt efort! Sunteti eroii mei.
    • +2 (2 voturi)    
      seven son of the seventh (Vineri, 27 august 2010, 17:57)

      nouvelobs [anonim] i-a raspuns lui bob

      7,70, 7mii ..7 milioane.

      e un inceput.
      daca as fi trait in romania as fi mers la proteste. chiar si din afara il voi contacta pe dl Ghinea si sper sa conving si alti diasporeni sa contribuie moral si financiar la aceasta initiative de formare a unei aliante civice "anti -taxe idioate". doar asa vom mai avea sperante ca vom trai candva normal in propria tara!
      • 0 (0 voturi)    
        orice actiune conteaza (Sâmbătă, 28 august 2010, 10:06)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui nouvelobs

        Subscriu in totalitate.
        Pacat ca multi nu vad actiunea, nu vad scanteia ci doar numarul participantilor.

        http://www.povesticutalc.ro/povesti-Stele-de-mare.html


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by