Premierul francez i-a cerut lui Barroso sa se asigure ca cele 4 miliarde de euro alocate anual Romaniei, fonduri europene, sa fie folosite pentru rezolvarea situatiei tiganilor

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Miercuri, 25 august 2010, 14:49 Actualitate | Esenţial


Premierul francez Francois Fillon a trimis miercuri o scrisoare presedintelui Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, prin care ii cere sa forteze Romania sa foloseasca cele 4 miliarde de euro din fonduri europene alocate anual pentru integrarea tiganilor, informeaza Reuters.

"Franta nu are mijloacele legale de a forta guvernul roman sa cheltuiasca aceste fonduri pentru adaposturi si educatia populatiei sale", a justificat secretarul pentru afaceri europene, Pierre Lellouche, initiativa guvern ului francez. "Insa Europa poate si de aceea i-a scris premierul domnului Barroso", a spus el.

Miercuri se afla la Paris o delegatie guvernamentala romaneasca pentru a discuta problema tiganilor si a deportarilor. Guvernul presedintelui Sarkozy si-a aparat politica de repatriere a sute de tigani in saptamanile care au trecut, sugerand ca ar putea bloca intrarea Romaniei in spatiul Schengen daca nu reuseste sa rezolve problema.

"Guvernul roman trebuie sa faca din asta o prioritate nationala si, daca nu o face, anumite lucruri s-ar ptuea intampla - in principal referitoare la aderarea Romaniei la Schengen", a mai spus Lellouche, citat de Reuters.

Guvernul francez va organiza o intalnire interministeriala pe tema migratiei in 6 septembrie, insa Romania si Bulgaria nu au fost invitate. De altfel, nici Comisia Europeana, nici Polonia, Ungaria sau Cehia nu au primit invitatie, iar Belgia, detinatoare a presedintiei UE in acest moment, ar putea refuza invitatia pentru a nu parea ca legitimeaza si este de acord cu politica franceza privind tiganii, sustine EUobserver.

Diplomati europeni citati de publicatia de la Bruxelles sustin ca neadresarea unei invitatii acestor tari este pentru ca Franta ar vrea sa impuna chestiunea romilor la nivel bilateral, pentru ca nu este pe agenda niciuneia dintre intalnirile Consiliului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5679 vizualizari

  • +24 (28 voturi)    
    :| (Miercuri, 25 august 2010, 14:54)

    rakkone [utilizator]

    Eu as renunta oricand la 4 miliarde de euro numai sa nu mai vad EVER picior de tigan in Ro. Nu vrea Franta sa foloseasca ea cele 4 miliarde si sa "integreze" ea tiganii?
    • +5 (9 voturi)    
      Sa dea banii pentru cercetarea medicala (Miercuri, 25 august 2010, 15:47)

      Modificarea codului genetic [anonim] i-a raspuns lui rakkone

      Sun buni acesti bani pentru cercetarea medicala de modificarea codului genetic a acestor cetateni afectati de nomadism.Sa se gaseasca si sa se blocheze genele care cauzeaza dorul de duca, lipsa tragerii de inima la platirea taxelor si pentru cele necesare traiului, vindecarea malformatiei degetelor lungi si lipicioase pe ce apuca, inmuierea picioarelor si mainilor cand este vorba de munca, etc.Sau poate face Franta aceasta cercetare ca este avansata in medicina.
      • +1 (1 vot)    
        Gresesti amice... (Miercuri, 25 august 2010, 17:03)

        iancu jianu [anonim] i-a raspuns lui Modificarea codului genetic

        .....,mai bine lasa-i sa se duuucaaaaa. Si sa se intoarca atunci cind o sa-i chem eu, ca sint satul de baragladine.
        • +3 (3 voturi)    
          eu as vrea sa primim banii aia (Miercuri, 25 august 2010, 18:17)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui iancu jianu

          si de 4 miliarde anual sa le construim scoli si le construim bazine de inot cu apa si sapun.
          dar la scoala sa nu fie primiti decat curati, spalati. si daca vin spalati, imbracati curat stau la 4 ore si invata atunci ar trebui sa le dea si de mancare.
          daca iei una bucata puradel si-l inveti de mic cum e cu scoala, ca daca invata si ia note primeste mancare si alte alea cred ca in 20 de schimba cat de cat situatia. vor invata ca trebuie sa muncesti ca sa primesti si sa ai.
          • +1 (1 vot)    
            de banii aia.. (Joi, 26 august 2010, 15:46)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            Solutia pentru tigani este pur si simplu sa aplicam legile in vigoare!
            Daca nu au grija de plozii lor ii luam de langa parinti si ii bagam de mici in internate.
            Pentru infractori munca la greu in folosul comunitatii. Pentru frecatorii de menta care traiesc din ajutoare.. munca la greu in folosul comunitatii. :)
            Banii economisiti din munca lor pot fi folositi pentru acele internate in care vor fi la inceput zeci de mii de copiii.
            De ce sa irosim fonduri nerambursabile pe tigani? Asta este discriminare!
    • +2 (4 voturi)    
      Nu se publica unele comentarii, de ce? (Miercuri, 25 august 2010, 15:50)

      Masa de manevra [anonim] i-a raspuns lui rakkone

      Se baga bani in aceast grup etnic din cauza ca trebuie sa devina elita politica conducatoare a tarii in urmatorii ani. Din punctul de vedere al UE, se pare ca se presupune ca acest tip de cetateni sunt seriosi cu programele politice de viitor ale tarii in folosul cui trebuie Excursiile din strainatate au folositoare acest grup etnic care a deschis ochii mari si li s-a ridicat nivell de incredere si pretentii. Acum sunt ceva mai confidenti in comparatie cu 1990.Mai vorbesc si 4 -5 limbi straine pe unde au umblat. Va rog sa nu fiti invidiosi. Pisica unde nu ajunge ,sgarie..

      UE sa dea banii.Sun buni acesti bani pentru cercetarea medicala de modificarea codului genetic a acestor cetateni afectati de nomadism.Sa se gaseasca si sa se blocheze genele care cauzeaza dorul de duca, lipsa tragerii de inima la platirea taxelor si pentru cele necesare traiului, vindecarea malformatiei degetelor lungi si lipicioase pe ce apuca, inmuierea picioarelor si mainilor cand este vorba de munca, etc.Sau poate face Franta aceasta cercetare ca este avansata in medicina.
      • +1 (1 vot)    
        Nici mie nu mi-au publicat mesajele!! (Miercuri, 25 august 2010, 19:35)

        Inna [anonim] i-a raspuns lui Masa de manevra

        Ma refer la ultimile 2. Si erau pentru articole diferite, insa in legatura cu acelasi subiect si anume despre tigani. Si nu era nimic lipsit de bun simt in ele. Trist!!
    • +4 (6 voturi)    
      de acord (Miercuri, 25 august 2010, 16:12)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui rakkone

      Chiar as plusa un miliard de la bugetul Romaniei, ca oricum ei ne costa mai mult.
    • +3 (5 voturi)    
      Parlamentul UE se va intruni pt a condamna Franta (Miercuri, 25 august 2010, 16:17)

      Franta arabizata vs. Uniunea Europeana [anonim] i-a raspuns lui rakkone

      Politica agresiva si rasista a guvernului francez, inutila de altfel (pt ca tine doar de propaganda, tiganii se vor intoarce) va face obiectul unor dezbateri in prima sesiune din toamna a parlamentului francez.

      Subiectul va fi introdus pe ordinea de zi de grupurile liberal-democrat (PNL face parte), social-democrat (PSD face parte) si ecologist. Marti a fost deja depusa cererea la secretariatul PE.

      Comisia UE si presedintia belgiana vor fi chemate sa raspunda in fata euro-parlamentarilor despre problema tiganilor si felul in care Franta respecta drepturile individuale ale cetatenilor UE.

      In afara guvernului francez, toate partidele franceze au considerat 'rasista' sau 'inutila' actiunea impotriva tiganilor cu cetatenie romana sau bulgara. Mai multe state UE, si chiar si o comisie a ONU, au cerut explicatii Frantei pt atitudinea fata de cetateni ei UE.
      • +10 (12 voturi)    
        Mamaaa de ce mai nascut Roman? (Miercuri, 25 august 2010, 16:44)

        nemesis [anonim] i-a raspuns lui Franta arabizata vs. Uniunea Europeana

        De multe ori regret ca nu m-am nascut TIGAN.,uitati-va cate foruri sar in apararea acestei etnii.
        Eu ca Roman ma chinui ca prostu, sa-mi caut de munca,sunt certat daca sunt somer,jignit daca sunt bugetar,tratat ca un gunoi daca sunt medic,batjocorit daca sunt pensionar,stau la cozi infernale pentru a-mi plati impozitele,trimis la capsuni daca sunt profesor.
        Iar aceasta etnie beneficiaza de toate facilitatile cu toate ca sunt cersetori,hoti,traficanti orice numai in afara de MUNCA.
        Iar acum au ajuns subiect de disputa cu tarile care ne-au ajutat sa intram in EUROPA ,in care noi ROMANI ne cautam un loc mai bun sub soare.
        • +1 (1 vot)    
          Nu ai ce face frate . . . (Miercuri, 25 august 2010, 17:50)

          gheorghe [anonim] i-a raspuns lui nemesis

          . . . tara si parintii nu ti-i poti alege ele iti sunt date. Asa ca ne ducem crucea.
      • 0 (0 voturi)    
        vezi-ti dom'le de treaba ... (Miercuri, 25 august 2010, 20:23)

        the [utilizator] i-a raspuns lui Franta arabizata vs. Uniunea Europeana

        si du-te sa-ti educi cetatenii, sa-i speli, sa-i hranesti ... nu mi-i mai trimite mie sa-i tin din impozitele mele ...
    • -1 (1 vot)    
      Pai nu vrea (Miercuri, 25 august 2010, 17:07)

      DanBruma [anonim] i-a raspuns lui rakkone

      nu vezi ca nu vrea?
    • -1 (1 vot)    
      Nu vrea Franta ... ? (Miercuri, 25 august 2010, 20:20)

      the [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

      Nu vrea, domle ... !
      Daca ar veni in România câteva zeci de mii de olandezi sau de danezi sa traiasca în Cishmegiu, Parcul Carol si Herastrau pe socoteala matale, cum ai reactiona ?
      Da daca ar intra in casa matale de vacanta de la Afumati sau de la Bran, cum ti-ar conveni ?

      Aveti o tara ... cum procedati, mah ?
      când nici scursorile din guvern si din conducerea partidelor nu le puteti rezolva,
      vi se pune pata pe tigani, ca iar sunt la moda ?
      Ia, pardon, "aplicati" in alta parte :)))
  • +2 (6 voturi)    
    problema tiganilor (Miercuri, 25 august 2010, 14:55)

    AsmVax [anonim]

    Este clar ca Europa va arunca la noi toate gunoaiele.
    • +12 (12 voturi)    
      Pardon mon cher. (Miercuri, 25 august 2010, 15:46)

      frankestain [utilizator] i-a raspuns lui AsmVax

      Aceste gunoaie ne apartin, de la inceput cu venirea lui iliescu si pana in ziua de azi.
      Ei sunt vinovatii pentru ca pentru niste voturi le-au facilitat,permis sa faca ce vor.Nu li sa cerut socoteala pentru banii castigat prin alte moduri in afara de munca.
      Manelisti,vrajitoare,cesetori,traficanti au fot lasati sa-si faca de cap,alti au fost asistati si sunt social au facut cate o turma de puradei pentru a beneficia de alocatii.
      • 0 (8 voturi)    
        corect (Miercuri, 25 august 2010, 18:39)

        srg1 [anonim] i-a raspuns lui frankestain

        Pana una alta sunt tiganii expulzati sunt cetateni romani. De ce sa-i integreze Franta?
        Acesti tigani sunt - tehnic vorbind - cetateni romani, iar daca ei sunt considerati un grup infractional responsabilitatea revine statului roman.
        Nu-mi plac manifestarile lor dar trebuie sa ne asumam faptul ca daca ei creeaza probleme responsabilitatea revine statului din care ei provin.
        La urma urmei tigani sunt si in Spania si in Franta, dar nu sunt atat de gregari si de needucati ca cei romani.
        Deci daca avem 4 mld de euro anual pt ei, sa-i folosim cum trebuie.
        • +2 (2 voturi)    
          Ai dreptate... (Miercuri, 25 august 2010, 19:11)

          bibiloi [anonim] i-a raspuns lui srg1

          ...in legatura cu tigani de prin alte tari.Nu stiu cum sunt tigani Francezi.dar am cunoscut sau vazut tigani.Germani,Elvetieni,Austrieci,Spanioli Portughezi nu i-am vazut la cersit.Au aceelasi caracter sa te insele sa te pacaleasca,in schimb daca nu ai treaba cu ei nici ei nu au nimic cu tine.
          Ei traiesc in comunitatea lor in care nu se baga nimeni,au anumite facilitati pentru ca in general se ocupa cu comertul.si nu platesc taxe sau impozite.
          Eu personal era sa fiu pacalit de un tigan German.
      • -3 (3 voturi)    
        Puradeii (Miercuri, 25 august 2010, 19:23)

        roko [anonim] i-a raspuns lui frankestain

        Cum adica ne apartin? Tiganii sunt in Romania de ceva vreme, veneti de undeva din India/Pakistan. Romania a fost pentru ei doar o tara de transit ...
  • +7 (7 voturi)    
    Vive la France! (Miercuri, 25 august 2010, 14:58)

    Jegosu [anonim]

    M(ama) U.E. pentru francezi, ciuma pentru romm...
  • +9 (11 voturi)    
    Am puso... (Miercuri, 25 august 2010, 15:00)

    frankestain [utilizator]

    Dar de ce nu se ia o masura ca ei tigani sa se integreze singuri.Au destui bani castigati prin cersetorie,trafic de toate tipurile.
    Prea multi bani sau cheltuit in van pentru aceasta etnie,si rezultatele sau vazut.
    Dupa ce ca ne sfideaza cu orasele de palate construite pe langa orasele romanilor care traiesc ingesuiti in cutiile de chibrit cu caldura taiata.
    Tot ei sunt discriminati?
  • +5 (7 voturi)    
    Or sa rezolve f... un mare ... (Miercuri, 25 august 2010, 15:09)

    Harpagon [anonim]

    Franta nu putea gasi un moment mai bun sa taca.
  • +1 (5 voturi)    
    Ce,4mld.de euro anual?! (Miercuri, 25 august 2010, 15:10)

    Rammy [anonim]

    Ptr. integrarea romilor?!Ce dra....cu pazesc ONG-urile ?E atat de greu sa faca niste proiecte?Stiu sa dea din gura cand ii jignesc europenii dar cand e vorba sa ii ajute chiar ei nu fac nimic.ONG-istii romilor vor bani de la guvern.De ce nu ii iau pe cei europeni?4mld de euro anual?!
  • +6 (14 voturi)    
    Si anume ce s-ar putea intampla? (Miercuri, 25 august 2010, 15:10)

    Dx [anonim]

    E culmea, Franta ne santajeaza ca daca nu ne luam tiganii nu mai intram in Schengen,

    Ar trebui ca statul roman sa ia o pozitie oficiala dura fata de o asemenea declaratie umilitoare pentru poporul roman.
    Just, tiganii sunt o problema, dar nu numai a Romaniei ci a intregii Europe.Ei sunt un popor nomad.

    Oricum, se va vedea ca teapa asta numita UE se va destrama in urmatorii 20 de ani.
    Pai in America locuitorii originari din Lousiana, ce locuiesc in Nebraska sunt deportati in statul de bastina?
    Eheee, dragilor, uita asa SUA castiga putere( mai degraba, de fapt, si-o consolideaza).
  • +8 (10 voturi)    
    Dar (Miercuri, 25 august 2010, 15:10)

    HESS [anonim]

    Pt romanii care si muncesc si sant vai de steaua lor.Sau alte etnii care si muncesc si la fel sant vai de mama lor alocati ceva miliarde.Dobitoci santeti voi astia din UE.Si cu dubla morala si standarde.Parca ati fi ca politicienii nostrii rupti de realitatea .Invatatii cu bani pe cei care nu vor sa munceasca si auto-integreze ca asa o vor face.
  • +4 (6 voturi)    
    Tiganii &draq (Miercuri, 25 august 2010, 15:12)

    omii [anonim]

    Da de ce nu indrasnesc ei sa vina cu o idee de "integrare" Ei chiar nu au inteles ca nu ai cu cine. Sa le cumparam carti sa faca foc cu ele
  • +3 (3 voturi)    
    Stie. .. (Miercuri, 25 august 2010, 15:15)

    Gigi [anonim]

    ... cineva daca exista alegeri in perioada urmatoare in Franta? Ca altfel nu pot fi lamurite misterele unor asemenea declaratii. Nu stiam ca fondurile UE sunt alocate 100% pe masura "Integrarea popoarelor nomade" si ca Romania deturneaza fondurile ... dl premier francez pare a avea alta informatie.
    • +8 (8 voturi)    
      nu sunt alegeri... (Miercuri, 25 august 2010, 16:37)

      ella [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      insa Sarko a scazut in sondaje si trage tare cu ce stie el mai bine : securitatea. .. practic e doar pentru imagine.... totul a pornit de la un scandal la Grenoble ( in care in treacat fie zis, nu a fost implicat nici un tzigan).. si ce si-a zis .. acum e momentul sa scot bla bla-ul cu securitatea si ma dau la tzigani.. nu ai mei ci aia din estul Europei.. Doar ca nu a iesit cum a vrut el pentru ca foarte multi sunt impotriva masurilor pe care le-a luat cetateni francezi, oameni politiici...
      Nu va mai spun ca francezii nu fac din pacate diferenta dintre romani si tzigani.. au ramas muti de uimire cand le-am aratat pe internet "palatele" din Strahaia.. nu le venea sa creada .. si ma tot intrebau de unde au bani sa-si faca asa case.. cand le-am explicat ca din ajutoarele sociale primite de la primarii in franta, cersit, furt si mai stiu eu ce alte "meserii" din astea onorabile.. au cazut de foarte sus!! Habar nu aveau ca exista asa ceva in Romania.. ca un mic amanun : reportajele care sunt prezentate de televiziunile franceze despre romani, arata mai degraba satele parasite de sasii si ocupate de tigani . si evident mizeria aferenta.... Cred ca daca ar vedea palatele pe care le au la Strehaia, Buzescu sau aiurea nu ar mai da nici un ajutor de 300 de euro sau de 3600 ( da ati citit bine) !! Pentru tiganii care prezinta un proiect de integrare in tara de origine suma pe care statul francez o aloca e de 3600 de euro.
      Am vazut asta intr-un reportaj facut la Timisoara unde o familie de tigani care deschisesera un magazin au primit 3600 de euro de la statul francez. Evident ca au dat faliment si tocmai le spuneau jurnalistilor francezi ca se gandesc sa se intoarca in Franta ca nu mai au bani :))
      Concluziile le trageti singuri...
    • -1 (3 voturi)    
      Sarko (Miercuri, 25 august 2010, 17:18)

      da [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Sarko si francezii lui nu mai pot bomborda vreo tara si se leaga de cine pot si ei. CRED ca Sarko nu isi mai poate bomborda nici sotia.
    • +2 (6 voturi)    
      nefron = neuron francez (Miercuri, 25 august 2010, 17:18)

      Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Domnul premier francez, este un bou incompetent, a carui cariera politica este spre final, la fel ca cea a presedintelui sau. Mi-e greu sa cred ca in Europa de astazi, devierile rasiste vor fi tolerate. Asistam la delirul unei generatii de policieni francezi rataciti in secolul XXI.
      • 0 (2 voturi)    
        Mare noroc ai, bade ! (Miercuri, 25 august 2010, 20:28)

        the [utilizator] i-a raspuns lui Rafael Che Guevara

        deh, România are si un guvern bun, si un presedinte de calitate, si un parlament exemplar ...
        ba chiar si cetateni inteligenti, asa ca matale ...
        • 0 (2 voturi)    
          Unde dai si un' se crapa! (Miercuri, 25 august 2010, 22:08)

          Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui the

          Bine ca se gasesc unii sa bata campii, asa ca matale.

          Ia zi: "Ocupati gariiileeee! Ocupati gariiileeee!" Nu-ti fie rusine, internetul te suporta.
  • +5 (7 voturi)    
    e corect (Miercuri, 25 august 2010, 15:17)

    bigone [anonim]

    Ar trebui sa folosim acesti bani si pentru reintergrarea sutelor de mii de medici, ingineri, profesori care au emigrat in Franta. De asemenea ar trebui sa ii folosim si pentru reactivarea fabricilor distruse de concurenta franceza in Romania. Ideile franceze (si italiene) sunt jalnice.Am ajuns sa fim in Europa discriminati. Tactica si a francezilor si a italienilor este clara "Facem scandal cu tiganii fiindca este avantajos din foarte multe motive:
    1.Imigrantii romani corecti care muncesc vor fi fortati sa nu mai spuna ca sunt romani, ceea ce va duce la o asimilare rapida a a acestora.
    2.Romania va fi o tara care va fi fortata cu aceasta arma, sa faca lucruri care nu-i convin de ex. sa mai vinda ceva din domeniul energiei Frantei sau Italiei.
    Nu ne ramine de urmat decit calea Poloniei ,fiindca e clar pentru toti ca in UE nu mai avem decit "Fight or flight" - calea de mijloc duce la rusine si subdezvoltare economica.
    • +1 (1 vot)    
      Calea Poloniei ? (Miercuri, 25 august 2010, 17:20)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui bigone

      Enlighten me please :)
      • -1 (1 vot)    
        veto (Miercuri, 25 august 2010, 21:28)

        bigone [anonim] i-a raspuns lui sentenced

        Poloniaa folosit amenintarea cu veto de cel putin 3 ori si baietii s-au mai potolit.Duce o politica agresiva , nu se lasa intimidata de acuzatii gratuite gen coruptie, discriminare.Eu nu zic ca suntem corecti, dar de ce nu mergeti in tarile acestea sa vedeti cit costa un pod de exemplu.Vad ca suntem acuzati ca utilizam in mod corupt fondurile UE.Am fost de doua in Spania am ramas socat de exemplu cum rebilitarea iluminatului unui parc costa 3 milioane de euro in conditiile in care stalpii erau existenti.Suntem niste lasi, alegem niste politicieni incompetenti si ne meritam soarta.Daca Gigel de France ne mai acuza de coruptie de ce nu mergem in tara lui sa gasim proiecte identice platite de 3 ori mai mult decat fac?
  • +7 (7 voturi)    
    Daca cititi articolul aferent pe site-ul (Miercuri, 25 august 2010, 16:07)

    Laurita [anonim]

    Le Figaro, in comentarii francezii aduc aminte lui Sarkozy sa nu cumva sa uite sa dea si ministrilor nostrii cei 300 de euro de persoana, ca sa fie sigur ca pleaca ... :-(
  • +4 (4 voturi)    
    Nu este clar ? (Miercuri, 25 august 2010, 16:12)

    Prostu [anonim]

    Cine apara Romania / romanii in fata unor asemenea atitudini vestice ?
    Baconschi- ca tot a fost ambasador in Franta ?

    Nu este clar de ce am fost admisi in UE ? Pentru a fi controlati !

    Forta de munca ieftina pentru vestici .
    Piata de desfacere , tot pentru ei.
    Lada de colectat gunoaiele Europei.

    Are cineva alte pareri ?
    • 0 (0 voturi)    
      nu, nu , nu ! (Miercuri, 25 august 2010, 20:29)

      the [utilizator] i-a raspuns lui Prostu

      n-am alta parere ...
      ti-ai ales bine pseudonimul !
  • +3 (7 voturi)    
    Solutia? (Miercuri, 25 august 2010, 16:25)

    roko [anonim]

    De ce guvernul Francez nu a aplicat un program de integrare cu tiganii de la ei din ograda in loc sa ii trimita inapoi in Romania? Sa dea un exemplu cum pot fi integrati, si Romania sa urmeze exemplu. Asadar ce ramane Romaniei? Sa le de 300 Euro de caciula si sa deporteze in India/Pakistan? Francezii sunt suparati pentru cateva sute de tigani care sunt acolo de cativa ani, ce sa mai zicem de romani care ii suporta in numar mult mai mare (2 milioane?!?) si de sute de ani. De faptul ca Franta atrage sute de medici si alti specialisti de calitate din Romania, nu vorbesc acesti ipocriti (Sarkozky/Fillon).
  • +3 (5 voturi)    
    4 miliarde pentru tiganii calatori?! (Miercuri, 25 august 2010, 16:27)

    valisa [utilizator]

    Zau asa...cum dr..u nu se gasesc bani pentru investii in sistemul de sanatate, pentru industrie si invatamant dar primim pomana o caruta de bani pentru tigani. Nu era mai usor daca erau trimisi la origini?

    Ii rog inca o data pe "frantuzi" sa pastreze ei aceasta rasa, cu bani cu tot, cu obicieiurile lor si sa ii integreze printre ai lor, ca tot se aseamana. Eu personal, nu vreau sa ii mai vad pe tigani in Romania. Si sa mai stie frantuzii ca "ma doare" in cot de UE sau de spatiul Schengen. Iar amenintarile sa le faca catre ai lor nu catre romani.
  • +7 (7 voturi)    
    Cu toata parerea de rau, francezii fac ce trebuie (Miercuri, 25 august 2010, 16:33)

    Jack Inghoff [anonim]

    Sint roman, locuiesc in Franta de un an. E o tara nici mai buna, nici mai rea decit a noastra, dar cu ceva mai multi bani veniti din turism. Au aceleasi probleme fundamentale ca si Romania si unele mai grave in plus. In fine, asta nu e relevant in acest caz particular. Ce e clar e ca francezii nu vor sa repete greselile pe care le-au facut cu magrebienii, carora le-au permis sa vina in Franta si sa faca 3-4-5 copii. Acestia dobindesc cetatenia franceza la nastere, iar statul, prin legile sale, este obligat sa ii asiste material, cu ajutoare in bani si locuinte. Guvernul francez incearca evitarea aparitiei unei a doua generatii de tigani, francezi. Vor sa-i trimita inapoi de unde au venit pina cind nu e prea tirziu. Eu unul nu-i pot condamna. O fac chiar in litera legii. UE presupune libera circulatie a fortei de munca. Insa tiganii veniti din est nu pentru munca sint aici, chiar ei recunosc.

    Da, cu certitudine, tiganii romani sint acum o problema minora a Frantei. Se incearca prevenirea transformarii ei intr-una majora.
    • -2 (2 voturi)    
      din ce punct de vedere? (Miercuri, 25 august 2010, 19:18)

      roko [anonim] i-a raspuns lui Jack Inghoff

      Probabil din punctul tau de vedere, ti se pare normal ca francezii sa trimita tiganii din Franta in Romania ca si o solutie adecvata, probabil pentru ca tu traiesti acolo si nu vrei sa mai vezi picior de tigan. Afla ca nici in Romania nu se mai vrea picior de tigan insa trebuie sa ii suporte asa cum sunt. Prin masurile luate de guvernul francez, se desprinde o idee foarte clara: rezolvarea problemei tiganilor = tinerea lor departe de Franta! In ignoranta si egoismul tau, nu realizezi ca in spatele acestei practici se ascund miscari politice mai importante: se creaza cetateni ai UE cu drepturi diferite. Nu mai trece mult si probabil tu vei fi urmatorul pe lista sa fi trimis inapoi in Romania, propabil nu pe acelasi motiv ca si tigani dar o sa gaseasca ei ceva (de exemplu, avand in vedere criza economica, poate sa te trimita inapoi in Romania pe motiv ca somajul este mare si ei prefera sa dea jobul tau unui francez fara job). Problema tiganilor exista, noi romanii o stim de foarte multa vreme, insa solutia experimentata de Franta e pe departe cea corecta.
      • 0 (0 voturi)    
        Din toate punctele de vedere (Joi, 26 august 2010, 12:24)

        Jack Inghoff [anonim] i-a raspuns lui roko

        Da, este foarte posibil ca la un moment dat sa ramin fara job si in locul meu sa fie angajat un francez, este un risc pe care mi l-am asumat si care ma va urmari oriunde pe glob aleg sa muncesc, inclusiv in Romania. Deocamdata contractul meu CDI face aproape imposibila concedierea, iar in cazul unor restructurari masive de personal, compania este obligata, prin lege, sa-mi plateasca niste compensatii pe care oricum nici un angajator roman nu le-ar oferi. In industria in care lucrez lucrurile stau destul de rau si acasa, asa ca nu am nimic de pierdut in Franta fiind.

        Vorbesti despre cetateni UE cu drepturi diferite. Ei bine, tiganii refuza cu obstinatie sa-si foloseasca dreptul de a munci. Cum comentezi asta?

        Romania nu s-a confruntat niciodata cu o invazie autentica. As fi tare curios sa vad care ar fi reactia la nivel national in fata unei imigratii masive ale unui popor subdezvoltat si parazit.
    • 0 (0 voturi)    
      Eu nici macar nu invinuesc francezii!! (Miercuri, 25 august 2010, 19:40)

      Inna [anonim] i-a raspuns lui Jack Inghoff

      Bine ma deranjeaza emfaza cu care zic ca este doar responsabilitatea noastra, insa sunt politicieni, ce sa faca? Sunt sigura ca francezii obisnuiti, nu gandesc asa.
      Dar daca si politicienii nostri ar gandi ca ei , ne-ar fi cu siguranta mai bine
      • 0 (0 voturi)    
        Nu romanii au inventat demagogia (Joi, 26 august 2010, 12:30)

        Jack Inghoff [anonim] i-a raspuns lui Inna

        Cam jumatate din francezi fac distinctia dintre roman si tigan roman. Ceilalti sint masa de manevra, votanti. O specie (prea) des intilnita si la noi.

        Politicienii lor sint exact ca ai nostri, cu diferenta ca au capacitatea de a minca ciuperci un pic mai elegant :)
  • -4 (6 voturi)    
    na (Miercuri, 25 august 2010, 16:37)

    Ana Maria [anonim]

    Romania trebuie urgent sa faca alianta cu toate tarile din ex-blocul comunist pt. a contra pretentiile hegemoniste ale triburilor germanice: francezi si nemti. Aceste triburi moderne se considera superioare restului Europei. Poate cea mai tare lovitura pe care ar putea s-o dea Romania blocului germanic este o alianta a ex-Tratatului de la Varsovia cu Rusia. Isi dau cu spray in nas pt. miros, iau o felie de lamaie pt. greata si isi strang bine cureaua la pantaloni sa nu le cada in vine si isi iau un aliat puternic contra Vestului salbatic care le vinde porcarii si ii exploateaza la maxim, umilindu-i cu tot felul de imbecilitati.
    • 0 (4 voturi)    
      de acord partial (Miercuri, 25 august 2010, 17:15)

      bigone [anonim] i-a raspuns lui Ana Maria

      Decit axe marete gen Bucuresti-Washington, o alianta intre statele provenite din Tratatul de la Varsovia contra Frantei si Germaniei (astia au fost mai corecti) este mai buna.Trebuie sa reusim sa ii oprim din pretentiile neocoloniale pe francezi si germani altfel suntem condamnati la saracie.
  • +3 (9 voturi)    
    De ce (Miercuri, 25 august 2010, 16:45)

    unu [anonim]

    oare numai francezii si italienii deporteaza tigani. Nemtii nu au probleme, nordicii nu...

    Mai bine, subventiile pe care francezii le iau pentru agricultura, ar fi alocate de UE pentru rezolvarea problemelor fasciste ale Frantei. In totalitate.

    O natiune mareata decade. Daca 4 mld de euro ar fi de ajuns Romaniei sa rezolve problema a 1,5-2 mil. de tigani, pentru ce nu ne roaga Franta, in eventualitatea in care nu are, sa dam noi 2000 de euro de tigan sa-l integreze ea. Bai alde Fanfan, sunteti mai demagogi decat ai nostrii.

    Cu scarba
    unu
    • 0 (0 voturi)    
      e cald acolo (Miercuri, 25 august 2010, 18:21)

      unu_de_aiurea [anonim] i-a raspuns lui unu

      Nu prea se duc tiganii unde e frig, pentru ca e mai greu cu supravietuitul in corturi si cutii de carton....
  • +2 (6 voturi)    
    da, o idee buna (Miercuri, 25 august 2010, 16:53)

    midnightk [anonim]

    ...sa ne dea 4 mld de euro pentru integrarea tiganilor. Avand in vedere ca un cartus costa aproximativ 1 euro....2 milioane de tigani-2 mil de euro integrarea, plus inca vreun milion instalatia de integrare (in absolut - pe cosul de fum), asta inseamna 3 milioane de euro. voluntari care sa ii integreze se gasesc, asa ca uite si solutia. finala. Cu restul de bani scoli, spitale si drumuri.
  • +4 (4 voturi)    
    Care 4 miliarde?! (Miercuri, 25 august 2010, 16:55)

    MARIA [anonim]

    A luat Romania 4 miliarde de la UE? Frantujii astia-s cam aiurea! Ce pazeste ambasatorul lor, de ce nu informeaza corect?
  • 0 (2 voturi)    
    Sarko care ii idea??* (Miercuri, 25 august 2010, 17:25)

    oau [anonim]

    Vii stai la voi furi si cerseti, si dupa ce ii deportati sa le facem case. Pai facem toti la fel atunci!
    • 0 (0 voturi)    
      adica (Miercuri, 25 august 2010, 20:32)

      the [utilizator] i-a raspuns lui oau

      ce vrei sa spui ? ca nu prea e clar ...
  • +2 (4 voturi)    
    asta e (Miercuri, 25 august 2010, 17:30)

    Raluca [anonim]

    Mie imi place cum cei din UE isi leaga singuri leatul de gat cu frica de discriminare.
    Da tiganii sunt o problema si nu ii vrea nimeni (nici o tara) dar unele tari nu pot sa zica nu ii dorim de frica discriminarii.
    Eu ma bucur ca s-a dat liber de circulatie si ca unii dintre tigani si-au gasit/facut o situatie mai buna in alta tara.
    Pentru ca incet incet s-a facut un pic mai multe liniste in unele orase din Romania prin lipsa acelor tigani care au plecat.
    E normal ca UE sa vrea sa profite cat mai mult de pe urma aderarii unei noi tari, dar vrand nevrand dintr-o aderare mai preiau si unele necazuri.
    Asta e...luati si voi cativa...peste cateva generatii nu o sa mai fie romi din Romania.
  • +1 (3 voturi)    
    CLAR (Miercuri, 25 august 2010, 17:45)

    Ionutz [anonim]

    E evident ca aproape toti tiganii merg in tarile straine pentru: cersit, prostitutie, tahlarii si prea putini pentru munca.Din cauza lor am ajuns sa fim asociati cu aceasta rasa de ciori libidinoase.
  • +2 (2 voturi)    
    bani virtuali ... (Miercuri, 25 august 2010, 17:46)

    hail to the thief [utilizator]

    este trist si ptr francezi si pentru noi romanii ...
    adevraul este precum spunea cineva aici: nu o sa vezi niciodata in SUA grup de minoritati impinsi sau mutati intr-o alta zona- este de neacceptat acest lucru considerind ca UE doreste sa devina Uniunea Europeana - este de neacceptat - si daca ideile europenilor se opresc aici pot sa spun de pe acum UE este un esec total. Oamneii trebuie sa circule liber iar francezii italienii trebuie sa se obisnuiasca de pe acum cu acest lucru. Doar legea ii poate schimba. Fondurile alocate sunt bine venite, ideea cu fondurile este excelenta si trebuie aplicata peste tot - oriunde nu doar in rominia. Ma repet izolarea si trimiterea dintr-o parte in alta parte a acestor minoritati nur ezolva nimic pe termen lung- praf in ochi. Este trist si pentru tigani - ce se intimpla - ei trebuie sa se lase transformati de societatea Europeana in ani si ani ... alungarea lor nu ajuta la nimic !!! Europa trebuie sa lucreze de acum in comun la aceste probleme- este trist sa vad cum pa gindeste in aceasta situatie! Europa cu aceste idei isi va inchide taraba curind ... f trist
    si incaodata nu vom vedea niciodata in america un grup de minoritati mutat sau alungat in alta parte- Europa trebuie sa se integreze total asta este visul -
  • +1 (3 voturi)    
    daca tiganul nu vrea sa munceasca? (Miercuri, 25 august 2010, 17:48)

    yellowdog [utilizator]

    cum sa il integrezi?
    lagare de munca?
  • +2 (4 voturi)    
    sa le faca locuri de munca (Miercuri, 25 august 2010, 17:55)

    spy [utilizator]

    nu munceste, nu maninca.
  • -1 (3 voturi)    
    Baai, scarbe mai sunt francezii astia... (Miercuri, 25 august 2010, 18:22)

    Trica [anonim]

    Auzi ce le mai da prin cap... Sa folosim banii de la UE pentru integrarea tiganilor, ca sa nu mai vina pe capul lor!? Nu cumva ar vrea sa ne forteze si sa il punem pe Cioaba rege al Romaniei?!
    Franta sa nu uite ca Romania le-a dat facilitati investitorilor ei, pe care nu le au in alta parte. Guvernul roman ar trebui sa le reaminteasca de privatizarile Dacia, Distrigaz, Lafarge si multe altele. De puzderia de hypermarketuri franceze (Carrefour, Auchan, Cora, etc.) ce impanzesc teritoriul romanesc. De ajutoarele de stat (nenumarate) date Renault pentru a produce la Colibasi cea mai vanduta masina din Europa. Sunt lucruri concrete facute de Guvernul roman pentru Franta si nu se cade ca ei sa ingroase obrazul in asa hal, pentru niste nenorociti de tigani...
    • +1 (1 vot)    
      Bai Tricaaaaa (Miercuri, 25 august 2010, 20:36)

      the [utilizator] i-a raspuns lui Trica

      esti grozav domle ...

      nu uita sa le aduci aminte francejilor ca la Bucale s-a deshchis primele Galerii Lafaiet !
      si ca in Cishmegiu moare un lieutenant in bratele unei biete infirmiere românce care-l suporta de peste obzeci de ani ...
      si ca Bucale e ce n-a vazut Parisul !

      dupa aia poti sa meri la culcare ...
  • -2 (2 voturi)    
    Pauvre France! (Miercuri, 25 august 2010, 18:23)

    Radu [anonim]

    Fratzilor e lata. Latraii puterii din Franta au pus tunul pe noi. Uitatzi-va pe Le Figaro. Ce rushine!
    Mi-e mila de romanii din Franta. Cate umilintze vor inghitzi!
    Nu le pot recomanda decat sa tzipe tare tare de tot si sa-i acuze imediat de rasism! Frantzujii se uda cand aud aceasta acuzatzie. In asa fel au ajuns arabo-africanii sa se c... in capul lor.
  • 0 (2 voturi)    
    mai bine sa se faca ca in china (Miercuri, 25 august 2010, 18:24)

    kalu [anonim]

    sa ii plateasca sa accepte sa fie sterilizati. Este cel mai simplu asa, ca tot vor ei bani nemunciti.
  • 0 (0 voturi)    
    4 miliarde Euro anual pentru tigani??!! (Miercuri, 25 august 2010, 18:54)

    lili [anonim]

    pai, romania da cu piciorul la zeci de miliarde de euro pentru romani, pentru ca nu e-n stare sa-i absoarba !!!! credeti ca pentru tigani or fi mai competenti sa reuseasca sa-i absoarba??!! da' de unde ..... contributor net la ue......
  • 0 (0 voturi)    
    O alta propunere (Miercuri, 25 august 2010, 20:53)

    calator [anonim]

    Nu ar fi mai bine, ca francezii sa ia cele 4 miliarde si sa-i integreze pe toti rromii la ei in tara?
    • +2 (2 voturi)    
      aoleo !!! (Miercuri, 25 august 2010, 20:57)

      the [utilizator] i-a raspuns lui calator

      pai daca-i integreaza, ce mai face partidul romilor ?
      n-o sa mai aiba de ce se plânge la palavramentul Eropean !
  • -1 (3 voturi)    
    tiganiada in varianta franceza (Miercuri, 25 august 2010, 21:04)

    cititor hotnews [anonim]

    Se spunea despre tigani in bascalie ca sunt frantuzi.
    Ei de mult vroiau sa ajunga la paris,dar s-au oprit in micul paris.
    Lasati-i sa-si continuie drumul,si sa ajunga la destinatia finala.
    Atunci putem vorbi de integrarea lor.
  • +1 (1 vot)    
    Premieru, banii si tiganii!! (Miercuri, 25 august 2010, 23:25)

    Hell [anonim]

    Nu inteleg de ce trebuie investiti atatia bani in ei? De ce nu in oameni de bine? de ce sunt TIGANII mai presus decat noi romanii? Stasi putin!!! asta ii discriminare! adica ce ei au doua trei perechi de oua ? sau cum? Daca vor si nu au ce face cu bani sa isi bage banii lor broscarii astia nespalati..... nu noi avem probleme cu tiganii, ei le au..... Sa si le rezolve nu sa vina un Acela de doi lei sa dicteze ce facem noi in tara cu bani nostri sau dedicati tarii noastre (nu ca nu ar fi bani pe care tot noi contribuabill i-am plitit ca imbecilu ala sa o faca pe grozavu....
  • 0 (0 voturi)    
    uraa (Joi, 26 august 2010, 7:42)

    URAA [anonim]

    multam fain nenea Fillon! sti matale cat de mult ne-ai ajutat?Nu sti!i-ti spun eu ca daca iti iese pasenta ne facem cu vro 4 mild de euroi si se vor vaporiza pe aici cu tot cu supraveghere iar tiganii tot la francezii matale or sa traga.
  • 0 (0 voturi)    
    fonduri pentru integrarea romilor (Joi, 26 august 2010, 9:00)

    ana [anonim]

    Corect demnitarul francez. bani pentru medidici -au alocat. Cercetatii unde au ajuns si ce s-a facut cu ei.
    Studiu de caz: Banca Religiilor proiect rromi pentru brutarie,scoala,dispensar si altele,studiati cat a costat,drumul fondurilor si pe unda sunt tezaurizati bannii fara sa creeze plus valoare.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by