Colegele asistentei Florentina Carstea: Ingrijea in tura si cate 17-18 prematuri, a facut mult mai multe pentru copiii care i-au trecut prin mana decat este mentionat in "fisa postului"

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 25 august 2010, 13:32 Actualitate | Esenţial


Patru medici specialisti neonatologi care au lucrat cu asistenta medicala Florentina Carstea, arestata pentru ucidere din culpa si vatamare grava in cazul incendiului de la Maternitatea Giulesti, au transmis miercuri un mesaj de sustinere a acesteia, in care cer ca ea sa fie judecata corect, in afara presiunilor mediatice.

Apelul transmis de colegele asistentei Florentina Carstea:

Nu am ales intamplator specialitatea neonatologie. Inceputurile sunt intotdeauna grele si am crezut ca e important sa ajuti atunci.

Drama parintilor care si-au pierdut copiii in incendiul de la Giulesti este greu de exprimat in cuvinte. 12 minute au adus o vesnicie de suferinta in randul familiilor care au ramas fara copii.

O cunoastem pe asistenta Florentina Carstea din anii de rezidentiat. Este una dintre cele mai bune, ne-a invatat multe secrete ale manevrelor medicale, am urmarit-o mai bine de 3 ani cu cata grija, constiinciozitate si devotament si-a facut meseria. Daruirea ei si simtul clinic au ajutat multi medici sa puna copiii pe drumul cel bun in momente critice - pentru ca intr-o sectie de terapie intensiva asa sunt majoritatea momentelor. Si munca este de echipa.

Aceasta asistenta ingrijea intr-o tura si cate 17-18 copii prematuri si/sau in stare critica, multi dintre ei ventilati mecanic. Era chemata de medici sa-i insoteasca la nasterile cu probleme chiar daca nu era atributia ei in acel moment. Activitatea ei pana la tragicul accident a fost fara repros. A facut mult mai multe pentru copiii care i-au trecut prin mana si pentru parintii acestora decat este mentionat in "fisa postului". A refuzat oferte de munca tentante pentru ca a considerat ca acolo poate sa ajute cu adevarat.


In sistemul medical nu exista o "cultura" a procedurilor poate si pentru ca, din cauza lipsurilor, multe lucruri trebuie improvizate: sisteme de drenaj, diverse piese ale diverselor aparate, etc. Poate pentru ca asistentele, medicii sau managerii nu au avut suficiente schimburi de experienta cu cei din tarile unde procedurile si mecanismele functioneaza.

Stim ca nimic nu poate scuza sau diminua tragedia si ca asistenta Florentina Carstea raspundea de acei copii in fiecare din cele 720 de minute ale turei ei. Din pacate 'sistemul" nu va fi trimis in judecata alaturi de ea pentru cele 12 minute in care greseala ei s-a insumat cu greselile altora care vor scapa nepedepsiti.

Suntem dezolate deopotriva pentru pierderea parintilor dar si pentru aceasta asistenta care a ingrijit cu daruire sute de copii, mult mai mici de un kilogram, pentru care munca asistentelor este la fel de importanta sau uneori chiar mai importanta decat a doctorilor. Oriunde in lume.

Speram intr-o justitie corecta in afara presiunilor mediatice. Speram ca nu va fi incarcata si cu vina altora, cu furie si cu ura. Speram ca in urma acestui proces sa nu le fie frica sa mai mearga la serviciu tuturor medicilor si asistentelor "singuri pe tura" in spitalele din Romania.

Alexandra Cozinov, medic specialist neonatolog

Georgeta Grecu, medic specialist neonatolog

Madalina Dobrescu, medic specialist neonatolog

Daniela Matrof, medic specialist neonatolog


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















7832 vizualizari

  • +20 (28 voturi)    
    raspundere (Miercuri, 25 august 2010, 13:41)

    George [anonim]

    Daca tragedia se intampla in alta tara, ministrul sanatatii era primul judecat (a se vedea cazul "melamina" din China).
    Aici in tara se gaseste un tap ispasitor cat mai jos pe scara ierarhica, se da repede o rectificare de buget si gata, toata lumea e multumita.

    Mai e si idiotul ala mic la care "nu ajung asemenea informatii" si gata, reteta pentru perpetuarea incompetentei in functiile publice este gata.
    • -4 (18 voturi)    
      Da.. bine.. (Miercuri, 25 august 2010, 14:12)

      Alius [anonim] i-a raspuns lui George

      Orice ai zice și ai face, nu exista scuza! Tipic romanesc: mergi la chef, la cafeluțe, la etc în timpul serviciului.

      Pe de alta parte, spitalul este în "grija" primăriei. De ce sa fie judecat Ministrul Sănătății? Sa fie judecat Oprescu!

      Când un imbecil merge cu 200 la ora, după tine trebuie judecat Ministrul de Interne, ca de.. nu știu, asa trebuie.. Ca asistenta aia se duce la chef, știind ca nu mai supraveghează nimeni salonul, trebuie judecat Ministrul Sănătății...

      Ministrul este de vina, ca.. nu exista personal suplimentar, astfel încât unii sa stea la chefuri și alții sa își facă treaba din când în când.
      • +1 (9 voturi)    
        da , ministrul este vinovat pentru incompetenta (Miercuri, 25 august 2010, 14:26)

        GeorgeT [anonim] i-a raspuns lui Alius

        incompetent si nesimtit.
        Nesimtit pentru ca ar fi trebui de mult sa isi dea demisia , cu lacrimi in ochi cerind iertare nefericitilor parinti .
        • -1 (3 voturi)    
          ? (Miercuri, 25 august 2010, 23:13)

          dan [anonim] i-a raspuns lui GeorgeT

          Ma intreb daca erai atat de categoric daca ministrul nu era ungur si ar fi fost si pesedist,pedeasupra.
      • +3 (9 voturi)    
        demitere (Miercuri, 25 august 2010, 14:32)

        George [anonim] i-a raspuns lui Alius

        De ce sa fie demis ministrul de interne daca un imbecil merge cu 200 la ora?
        Pe de alta parte, asistenta face parte dintr-un sistem sanitar care este condus de ministrul sanatatii si de alti imbuibati (presedinte casa de asigurari, directori de spitale, etc.)
        Sincer nu ii iau partea asistentei, chiar sunt de acord cu pedeapsa maxima pentru ce a facut. Dar nu sunt de acord sa fie singura vinovata.

        In plus, in ultima perioada, se pare ca toata lumea a intors tunurile spre sistemul medical. Aici sunt cei mai mari corupti ai tarii, aici sunt cei mai incompetenti angajati, aici ... etc.
        Nu cred ca e asa.
        • +3 (5 voturi)    
          Adica a fost bine ca... (Miercuri, 25 august 2010, 15:46)

          enter [utilizator] i-a raspuns lui George

          - sistemul sanitar sa prevada ca un om e de ajuns pentru toti micutii de la terapie intensiva
          - directorii habar n-au avut despre ce e aia norma PSI si importanta lor, nici prin cap nu le-a trecut ca e nevoie de detectoare. Si daca nu le-a trecut lor prin cap, nci altui organ de control (de la pompieri? de la minister?) nu i-a cantat nici o pasarica in acest sens
          - la terapie intensiva nu era prezent nici un medic

          La mai mare....
          • +1 (3 voturi)    
            Cred ca ar fi ceva mai bine... (Miercuri, 25 august 2010, 16:50)

            Snake Eyes [utilizator] i-a raspuns lui enter

            Daca fiecare si-ar face indatoririle nici mai putzin da nici mai mult,atat! Ps Totusi cred ca-i utopic a spera intr-un mediu civilizat in Roumania butaforica,ostentativa si de stamba.
      • +2 (4 voturi)    
        Da este si Ministru de vina (Miercuri, 25 august 2010, 15:20)

        gica [anonim] i-a raspuns lui Alius

        SI toti pana la el, toti sunt de vina de starea deplorabila a mai tuturor unitatilor sanitare.
        Da asistenta a gresit, si care este problema suntem oameni toti gresim, dar greaseala ei ar fi fost foarte usor compensata de un sistem de avertizare in caz de incendiu, usa ar fi trebui se se deblocheze automat in caz de incendiu.
        Dar daca ar fi explodat instalatia de AC ? cine mai era de vina ? Instalatia sa supraincalzit probabil tot din cauza asistentei. Sunt prea multe erori care au condus la acest dezastru si prea putini vinovati.

        gica
    • 0 (4 voturi)    
      ce vorbesti??? vezi cazul Germaniei.. (Miercuri, 25 august 2010, 14:16)

      neutrino [anonim] i-a raspuns lui George

      de saptamana trecuta unde la Mainz au murit trei bebelusi si inca nu s-a hotarat cu exactitate cine este vinovatul....producatorul perfuziilor contaminate cu bacteria sau neglijenta personalului medical. Oricum, ministru nu are nici o treaba (nici nu se pune problema demisiei)..nici macar managerul in acest caz. Si vb. aia, e Germania...
    • +9 (9 voturi)    
      Apel catre PROCURATURA si ministrul Justitiei (Miercuri, 25 august 2010, 14:30)

      gheorghe [anonim] i-a raspuns lui George

      Ai dreptate, George!
      Domnilor procurori, instrumentati corect cazul!
      Judecati procesul cu usile deschise! Care este motivul pentru care tineti secret un astfel de proces! Dezvaluie cineva secrete nationale!?

      Renuntati la metodologia "Acarul Paun"!
      De ce nu se pomenste nimic de managementul spitalului? UNDE a lipsit asistenta cand a lipsit!
      Incetati batjocura si manipularea fata de un popor intreg! Ganditi-va ca este foarte posibil ca descendentii vostri sa vrea sa traiasca totusi in aceasta tara.

      Nu spune nimeni ca managementul spitalului trebuie sa ia 20 de ani de ocna, dar nici ca sunt nevinovati si curati ca lacrima, asa cum vreti dvs. sa-i scoateti.
      • +2 (4 voturi)    
        vinovati (Miercuri, 25 august 2010, 15:31)

        unu [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

        Cred ca ar trebui saltat si medicul/medicii neonatologi care raspundeau de bebelusi in acel moment, nu de alta dar acum ne scriu nuvele (poate romane in curand) despre cat de corecta era colega lor. Cred ca nu era nici mai corecta nici mai putin corecta ca si ei ! Sa fac bine justitia si sa ia masurile care se impun tuturor nu numai asistentei !
        • +1 (5 voturi)    
          oare de ce... (Miercuri, 25 august 2010, 16:40)

          adi [anonim] i-a raspuns lui unu

          unu, te-ai intrebat, inainte de a trimite postarea, de ce ar dori o asistenta sa lucreze la un asemenea serviciu, cu asa de multe si sensibile probleme ? oare ce alt motiv ar fi decat dragostea fata de copii si fata de profesie. De ce nu admiti ca cei patru medici specialisti nu isi apara colega din spirit de breasla ci , pur si simplu, pentru ca era buna profesional ?
          • +1 (1 vot)    
            de ce? (Miercuri, 25 august 2010, 17:14)

            dd [anonim] i-a raspuns lui adi

            nimeni din afara acestei meserii nu poate intelege ca mergi de multe ori la munca pe nimic, ca acoperi o lipsa de 30% din personal,asumandu-ti in acelasi timp un milion de riscuri, ca incerci sa faci performanta cu.... nimic, ca de multe ori aduci de acasa daca vrei sa-ti faci meseria, doar pentru ca ai ales aceasta meserie cu sufletul( bineinteles ca uscaturile exista, dar in cazul de fata chiar nu este cazul, iar uscaturilor nu li se intampla asa ceva pentru ca te feresti sa-i lasi singuri pe tura); spre stupoarea multora exista inca multi OAMENI in aceasta meserie, care nu stau sa astepte ,,atentii,, pentru a-si face meseria
          • +1 (3 voturi)    
            simplu, pentru șpagă (Miercuri, 25 august 2010, 17:21)

            meioza [utilizator] i-a raspuns lui adi

            tu știi despre ce este vorba? acolo ți se ia șpagă și pentru că respiri (asistentele sînt destul de agresive), iar chestia asta împuțită începe cu directorul spitalului (care a pus stăpînire pe un etaj pentru uz propriu)
            • 0 (0 voturi)    
              spaga asistente (Marţi, 12 octombrie 2010, 23:27)

              flory [anonim] i-a raspuns lui meioza

              ti se ia spaga unde,la terapie intensiva copii, cred ca confunzi sectia, asistentele nici nu vad asa ceva, doctorii poate, sa spuna mamele care au fost acolo cata spaga au dat ele la asistente, uneori nu dau nici buna ziua... .
        • +1 (3 voturi)    
          de aia suntem aici... (Miercuri, 25 august 2010, 22:10)

          camelia [anonim] i-a raspuns lui unu

          De asta se afla poporul roman in situatia de astazi, pentru ca gandesc asa ca tine...
          Te-ai intrebat vreodata daca ai rezista 12 ore la locul de munca fara sa ai voie sa iti faci necesitatile fiziologice? NU cred...Pentru ca asta s-a intamplat la Giulesti, si nu este un caz singular... Personalul medical este subdimensionat, multumita maestrului de ceremonii BOC si compania sa... Nu lucrez in sistemul medical, dar este prima data cand imi este rusine ca sunt romanca... Si ceea ce i se intampla asistentei, ar trebui sa fie o rusine nationala... Daca as fi fost in locul celor care lucreaza la ATI, as fi refuzat sa mai intru in salon in urma a ceea ce i s-a intamplat asistentei. Pentru ca asta se poate intampla oricui. Dar raman acolo, pentru oamenii care sunt internati in sectie, ca acesti oameni sa ii poata judeca dupa... Daca un nesimtit de parlamentar poate dormi in sedinta de plen fara sa i se intample nimic, si mai ia si un salariu gras si frumos, proportional cu burta din dotare, o asistenta din ATI nu isi permite... Eu ma intreb ce se intampla daca asistentei i se facea rau... Banuiesc ca tot ea era vinovata, nu? Imi doresc ca asistenta sa aiba un avocat bun, care sa poata deschide un proces lui Boulet&company si sa ii acuze de genocid... Pentru ca asa se cheama masurile de austeritate...
          • +2 (2 voturi)    
            ne facem ca nu pricepem (Joi, 26 august 2010, 8:48)

            unu [anonim] i-a raspuns lui camelia

            Eu scriu una voi intelegeti alta . Mie nu mi se parea corect sa raspunda numai asistenta ci si medicul care era de serviciu. Si mai departe toti cei care se plimabau pe coridor cu cartela in buzunar si n-au deschis usa. Ce subdimensionare frate ca in toate spitalele asistentele fac tratamentul adica la 6, 12 si iar la 6 dupa care stau la povesti. Ca la ATI e altfel trebuia sa o informati si pe colega voastra sa "nu mearga cu furca prin vecini". Daca avea o problema trebuia sa anunte medicul sau o colega sa vina sa-i tina locul sau daca pica pe scari sa sune la 112, dar ea e clar ca a plecat la barfa . Ma indoiesc ca in toata maternitatea nu era cineva care putea sa-i tina locul dar de obicei in spital nu gasesti asistenta daca o cauti, sau n-o gasesti pe a ta, in schimb in lifturi sunt 2-3 care se plimba (fara pacient sau fara probe de analiza). Cat de umani sunteti acesti doctori umani se vede , si dupa ce au murit 5 copii si alti 6 sunt mutilati pe viata mai aveti tupeul sa comentati, ar trebui sa va fie macar rusine ! Macar de asta ca de spaga nu va e !
    • +2 (6 voturi)    
      Asistentei i s-au recoltat probe biologice ? (Miercuri, 25 august 2010, 14:31)

      Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui George

      Asistentei i s-au recoltat probe biologice in timp util dupa accident - penrtu a se determina daca consumase alcool la locul de munca ?

      Am auzit ca participase la o onomastica, organizata in spital, ocazie cu care se consuma in general bauturi alcoolice.

      Celorlalte persoane care lucrau in tura li s-au recoltat probe biologice in acelasi scop ?

      Nu este aceasta o practica curenta in caz de accidente de munca ?

      Poate ni se explica si noua acest amanunt ....

      caci pana una alta, pentru incalcarea legii nu ar trebui acordate nici un fel de derogari.

      Decizia de arestare este buna, pentru ca o protejeaza pe asistenta impotriva linsajului.

      "Patria si Dreptul Meu!"

      .
    • 0 (4 voturi)    
      raspundere (Miercuri, 25 august 2010, 15:32)

      lauren [anonim] i-a raspuns lui George

      este grav ce s-a intamplat.dar ma intreb, oare este singuara vinovata? CATI MEDICI SAU ALTI RESPONSABILI DIN SISTEM NU AU GRESIT MULT MAI GRAV SI SUNT LIBERI?
      asistenta platesti greselile unor tampiti care nu si.au facut treaba corect in instalarea acelor cabluri.ei sunt trasi la raspundere? TREBUIA CA ASISTENTA SA STIE SI ELECTRICITATE SSAU CUM FUNCCIONEAZA AEURL CONDICIONAT?
    • 0 (4 voturi)    
      de ce a ingaduit Dumnezeu (Miercuri, 25 august 2010, 17:26)

      pcd [anonim] i-a raspuns lui George

      asa o tragedie??? daca va uitati cu atentie, doi dintre medicii care semneaza mai sus sunt evrei(Cozinov si Matrof si s-ar parea ca si Dobrescu-Dobrovici e ceva 'popor ales'). domnul Marinescu este cunoscut pentru 'fertilizarile in vitro' facute pentru evreii din israel si nu numai. sa va explic CRIMA mai pe romaneste. se ia un ovul de la o femeie romanca 'fertila', se fecundeaza 'in vitro'(adica in eprubeta) si se implanteaza in uterul unei evreice sterile. acum, pentru un nou nascut este 'necesar' sa moara minim 6 'embrioni viabili'. adica dupa cum invata Biserica si dupa cum ii priveste Dumnezeu PRUNCI NEVINOVATI. mai pe romaneste, in clinica asta indracita, se omoara pui de romani nevinovati pe capete. daca adaugam si avorturile facute de romance 'in draci' avem tabloul complet al unor crime pe care Dumnezeu nu le-a mai suportat. bineinteles ca nu veti auzi nimic la stirile familiei Lauder(masonii protv) despre crimele astea. domnul Gitenstein ce comenteaza? sau se abtine?
      • +2 (2 voturi)    
        corect (Miercuri, 25 august 2010, 20:29)

        cuca [anonim] i-a raspuns lui pcd

        du-te si da-te cu capu' de perete de 5 ori si-ti trece
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns pentru pod (Duminică, 5 septembrie 2010, 11:50)

        Mihaela [anonim] i-a raspuns lui pcd

        Ar fii trebuit sa stiti ca toti oamenii, indiferent de rasa, religie sint egali si ca Unicul ii iubeste pe toti: e o entitate iubitoare nu una punitiva, in rest intervine liberul arbitru. Cunosc doua din dr care au semnat apelul, respectiv Dr Grecu si Dr. Cozinov.Va rog sa ma credeti ca nu aveti dreptate! Sigur, este parerea d-voastra, aveti libertatea sa v-o sustineti, dar aceste doua dr chiar sint oameni deosebiti (in bine)- sufletiste, medici buni, mame si fiice model. Sa va mai spun ceva, asa pentru D-voastra... sint romance get beget! dar asta nu are nici o importanta,pentru ca in primul rind SINT OAMENI
    • +1 (1 vot)    
      Diretorul nu trebuie și el mazilit? (Miercuri, 25 august 2010, 17:27)

      meioza [utilizator] i-a raspuns lui George

      Păi pentru cine nu știe, dl. Marinescu (că doctor nu cred ca îl putem numi) a creat primul spital privat pe banii statului. Un etaj îi aparține, singura zonă care arată cît de cît a spital în dărăpănătura aia… De ce privat? Pentru că dispune discreționar de respectivul etaj (probabil și de șpaga aferentă), saloanele sînt cu chei (la etajul doi stau cel puțin cîte 10 în salon, sus, la trei, maxim două!) iar bodyguarzii plătiți din banii contribuabililor apără ca niște cerberi zona șpagogenă.

      De ce este oare directorul spitalului? Nu se știe, o avea prieteni unde trebuie (gura tîrgului zice de relații cu ochi albaștri și stele pe umăr)… Oricum ar fi, domnul respectiv nu se îngrijește de nimic în afară de etajul lui propriu! De altfel, șpagofilia s-a rășpindit ca o molimă peste tot în spital: liftiera cere bani de la obraz, bodyguarzii așijderea, asistentele te scot din salon (mai că nu te trimit acasă la o oră după naștere) dacă nu cotizezi suficient (nu, nu e o metaforă: poți sta și pe hol ca lăuză, ce credeți?!), așa că nu e de mirare că se întîmplă ce se întîmplă: eficiența e mică în zonele unde sînt bebeluși… doar nu credeți că bebelușii oferă șpagă! S-a ajuns inclusiv la afaceri de genul că ți se cere înainte de naștere să aduci produse de care va avea nevoie bebelușul („că la noi în spital nu mai sînt”), dar de fapt nu le folosește p-alea ci pe cele din spital, iar p-ale tale „uită” să ți le dea.

      În timpul acesta, gîndacii zburdă veseli pe pereți, murdăria în saloane la ea acasă, wc-urile sînt asemănătoare celor din gară, iar materialele cu risc biologic extrem de mare (tampoane și pansamente pline cu sînge) sînt aruncate pe casa scărilor, după ușă! Nu mai zic de pereții în ruină și structura de rezistență de bulină roșie (prima senzație la întîlnirea cu clădirea este certitudinea că aceasta este o fabrică dezafectată). Orice inspecție corectă s-ar speria de nivelul siguranței în spital… probabil de aceea nici nu vin controale: le e frică pentru viața lor :)
    • 0 (0 voturi)    
      serios? (Miercuri, 25 august 2010, 23:08)

      dan [anonim] i-a raspuns lui George

      In "alta tzara" personalul medical NU PRETINDE si nu primeste mita.Astia baga banii in buzunare ca fachirii.Iar colegele "mult iubitoarei de copii",ar face mai bine sa taca din gura ,ca nici ele nu sunt mai breze.
      • 0 (0 voturi)    
        siiigur (Joi, 26 august 2010, 11:09)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui dan

        pe bani marunti, ca in Rrominica fac asta in alte tari? vezi ca bati campii sub orice critica, praleo!
  • -7 (21 voturi)    
    de ce? (Miercuri, 25 august 2010, 13:54)

    cristi [anonim]

    Asistenta Florentina Carstea raspundea de acei copii in fiecare din cele 720 de minute ale turei ei.
    Sa raspunda inclusiv pentru cele 12 minute cat a lipsit!
    • +11 (17 voturi)    
      te prefaci sau chiar esti .. (Miercuri, 25 august 2010, 14:10)

      GeorgeT [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Nu mai aruncati cu noroi si intr-un om care, ca oricare dintre noi, are dreptul la prezumptia de nevinovatie (sau cum exact s-o fi zicind )
      /***/
      Cum sa lasi o sectie de terapie intensiva pe seama unui singur om ????
      /***/
      Raspunderea pentru ce s-a intimplat este in totalitate la nivelul managerial - sef sectie- director , ministrul sanatatii

      /****/

      Si Cristi draga matale cam cite minute te pi.. pe tine , intr-o zi , asta doar asa sa vedem cit de bine stai cu prostata ...
      • -3 (9 voturi)    
        @te prefaci sau chiar esti (Miercuri, 25 august 2010, 14:18)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui GeorgeT

        Incompetenta este una dintre cauze! De ce a ramas, daca avea atatea ocazii sa plece!? A ALES sa ramana, trebuie sa raspunda!
        Offtopic Pot sa pun pariu ca esti asistent(a) sau ruda cu ea!
        PS Tu chiar esti! :D
        • +1 (5 voturi)    
          Tu esti.. (Miercuri, 25 august 2010, 14:30)

          Bulan [utilizator] i-a raspuns lui cristi

          sigur venit de pe alta planeta,sa aiba si parintii tai aceasi soarta ca femeia asta si cand or sa-i condamne toti cu toate ca ei nu au nicio vina o sa vedem daca iti mai arde sa comentezi...
          • +1 (5 voturi)    
            pai de ce sa aiba??? (Miercuri, 25 august 2010, 14:47)

            neutrino [anonim] i-a raspuns lui Bulan

            Parintii mei nu si-a incalcat niciodata datoriile. Femeia nu are nicio vina? Nu este principala vinovata..asta este altceva..Insa are partea ei de vina si aceea ca a plecat fara sa se asigure ca ar trebui sa ramana altcineva in locul ei. In alte tari, o chestie din asta atrage automat desfacerea contractului de munca..chiar daca nu se intampla nimic in acel moment..e terapie intensiva..bebeluii ( sau oamenii) dupa caz au nevoiede asistare permanenta 100% din timp.
            • +2 (4 voturi)    
              Esti (Miercuri, 25 august 2010, 16:02)

              Bulan [utilizator] i-a raspuns lui neutrino

              prea indoctrinat amice!
              • -1 (1 vot)    
                oare cine? (Miercuri, 25 august 2010, 17:20)

                neutrino [anonim] i-a raspuns lui Bulan

                intotdeauna comparati salariul unei asistente din Romania cu una din afara..Responsabilitatile nu intre in criteriile voastre..doar banii?
        • 0 (0 voturi)    
          nu sunt ea , sunt un Gheorghe (Miercuri, 25 august 2010, 15:00)

          GeorgeT vine de la Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui cristi

          sunt un simplu Gheorghe Cristi draga
      • +7 (7 voturi)    
        as (Miercuri, 25 august 2010, 14:21)

        gogol [anonim] i-a raspuns lui GeorgeT

        Ce conteaza cate minute te pi___ intr-o zi,
        chiar este posibil ca in 12 minute sa ia foc aproape tot spitalul? este cineva atat de naiv sa creada ca asistenta a lipsit 12 minute?
        Acum trei luni am fost sa vad nepotelul meu in sectia care a ars, nu era inchisa nici o usa, am stat mai bine de o ora si nu am vazut nici o asistenta.
        • +2 (2 voturi)    
          da, sistemul este gresit (Miercuri, 25 august 2010, 15:03)

          GeorgeT [anonim] i-a raspuns lui gogol

          Ai dat un alt exemplu in care o nenoricire mai mica sau mai mare se putea intimpla.
          Si cum spuneam mai inainte(i tu ai dat un bun exemplu in favoarea acersteiu afirmatii) :

          Raspunderea pentru ce s-a intimplat este in totalitate la nivelul managerial - sef sectie- director , ministrul sanatatii
          • +1 (1 vot)    
            încearcă logica, frate (Miercuri, 25 august 2010, 17:39)

            meioza [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeT

            Dragule, încearcă să gîndești un pic.

            În mod cert asistenta este vinovată. Ea avea treabă să monitorizeze 100% din timp copiii, asta trebuia să facă. Foarte bine că au băgat-o un pic la bulău. Așa poate o să o stimuleze să spună tot.

            Dacă nu spune nimic, nici unul dintre superiori nu poate fi luat la întrebări (în cel mai rău caz, îi poate demite cineva, dar se poate contesta în justiție și de regulă revine la post).

            În momentul în care asistenta dovedește că practicile de supraîncărcare a turei există, intervine legislația muncii, probabil că o exonerează pe ea și se trece din ce în ce mai sus: șef-secție, manager general, primar, ministru, prim-ministru, președinte UE șamd. pînă se descoperă toți vinovații.

            Oricum, ea va scăpa cu o mustrare scrisă și 10% penalizare la salariu, așa ca măcar zilele la bulău să îi fie amintire pentru indolența ei.

            P.S. Pentru cei care au impresia că instalația de aer condiționat ia brusc foc și ajunge la 2000 de grade: sînteți semiidioți. Dacă asistenta era acolo, observa scurtcircuitul și oprea AC-ul (dădea și un telefon mai sus să vină cineva să îl repare). De asemenea, cursurile PSI și protecția muncii sînt obligatorii în orice instituție! Amin.
            • +2 (2 voturi)    
              exonereaza si mai cum (Miercuri, 25 august 2010, 17:59)

              GeorgeT [anonim] i-a raspuns lui meioza

              Dragule , nu stiu ce mai e si aia exonereaza (poate imi zici)
              dar crede-ma ca am vazut luind foc o priza cu cablu montat pe perete .
              A fost ca o explozie intradevar , s-a folosit extinctorul si a fost si ceva panica .

              Se intimpla intr-o sectie a Electromagneticii - cale Rahovei , citiva ani inainte sa moare impuscatu'.

              Parerea mea este ca asistenta nu este vinovata cea mai mare.
              Poate ai auzit de vorba aia "boul care trage este cel ce ia bataie" .
    • +3 (3 voturi)    
      de aia (Miercuri, 25 august 2010, 14:18)

      Sycka [utilizator] i-a raspuns lui cristi

      Tu cat timp petreci la birou in cele 8 ore pe care trebuie sa le petreci la munca? Asta in cazul in care muncesti la birou... ai citit cumva codul muncii??? Daca nu ar fi bine sa o faci inainte sa comentezi:

      TITLUL III - Timpul de muncă şi timpul de odihnă
      CAPITOLUL 2 - Repausuri periodice
      SECTIUNEA 1 - Pauza de masă şi repausul zilnic
      Art. 130. [pauza de masă şi alte pauze]
      (1) În cazurile în care durata zilnică a timpului de muncă este mai mare de 6 ore, salariaţii au dreptul la pauză de masă şi la alte pauze, în condiţiile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern.
      (2) Tinerii în vârstă de până la 18 ani beneficiază de o pauză de masă de cel puţin 30 de minute, în cazul în care durata zilnică a timpului de muncă este mai mare de 4 ore şi jumătate.
      (3) Pauzele, cu excepţia dispoziţiilor contrare din contractul colectiv de muncă aplicabil şi din regulamentul intern, nu se vor include în durata zilnică normală a timpului de muncă.
      [ 2 adnotări ]
      1. Având în vedere că este favorabilă salariaţilor, este admisibilă inserarea în contractul colectiv de muncă sau în regulamentul intern a unei clauze în sensul includerii pauzelor de masă...
      2. În conformitate cu dispoziţiile Contractului colectiv de muncă unic la nivel naţional, pauza de masă este de cel puţin 15 minute, fiind inclusă în programul de lucru dacă nu depăşeşte...
  • -8 (20 voturi)    
    ucidere din culpa (Miercuri, 25 august 2010, 13:56)

    lucid [anonim]

    Asta e incadrarea corecta, caci trebuia sa nu lase nici un minut salonul prematurilor nesupravegheat. Mafia criminala a sistemului sanitar romanesc se apara ca orice sistem mafiot ordinar. La limita, ar trebui totzi doctorii si asistentele concediatzi de catre stat si inlocuitzi cu medici si asistente din afara - arabi, indieni, chinezi, caci nu or fi totzi ca Raed Arafat dar spagari ordinari ca romanii sigur nu vor fi.
    • 0 (8 voturi)    
      Corect (Miercuri, 25 august 2010, 14:03)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui lucid

      Un medic daca prescrie un antibiotic se crede Dumnezeu. Cred că e timpul să apelăm la medici din China și să-i dăm afară pe cei care nu vor să-și facă meseria.
    • +17 (19 voturi)    
      oare (Miercuri, 25 august 2010, 14:10)

      dan [anonim] i-a raspuns lui lucid

      va inversunati toti pe asistenta asta care are partea ei de vina dar nu principala vina si scapati din vedere ca mai sunt multi altii culpabili. asta e dovada ca suntem usor de manipulat. v-au adus baietii unde au vrut. nimeni nu mai intreaba cine a facut improvizatia care a stat la baza incendiului, nimeni nu mai intreaba cine a receptionat lucrarea aia facuta de mantuiala, nimeni nu mai e interesat cum de era o singura asistenta pe tura, si multe alte intrebari la care ar mai trebui raspunsuri. vi s-a aruncat un os de ros si acum toti dati verdicte si va intreceti in acuzatii . am ajuns o natie de frustrati pentru care cea mai mare bucurie e sa vada cum o pateste altul, fara sa ne gandim ca poate maine acel "altul" suntem noi.
      • +1 (1 vot)    
        fals, de ce încerci să manipulezi? (Miercuri, 25 august 2010, 18:05)

        meioza [utilizator] i-a raspuns lui dan

        Dacă asistenta gîndea cu capul ei (oricare dintre cele care lucrau la ATI) făcea referat conducerii despre improvizația la aerul condiționat. dar cum știe că și ea lucrează la mișto, l-a înțeles pe „meseriaș” cînd a făcut improvizația...

        Oricum, nu contează că a fost un incendiu, asta e altă problemă. Da, ăla e un idiot care merită amendat, dar dacă o iei pe firul apei, hai sa dăm în judecată constructorul aerului condiționat, că au făcut firul prea scurt...

        Asistenta a greșit, rămîne de stabilit dacă e exclusiv vina ei sau e un complex de împrejurări generat de prostul management sau nu.

        Dacă asistenta a fost la o petrecere, contează că e prost managerul sau ministrul sau primarul?!

        Însă dacă superiorul ierarhic a trimis-o altundeva (ceea ce mă îndoiesc, oricum dacă a făcut-o nu cred că îl are cu nimic la mînă), trebuie acuzat ȘI el (în cazul ăsta asistenta trebuia să se opună și să ceară ordin în scris).
        • 0 (0 voturi)    
          esti printre noi? (Joi, 26 august 2010, 18:35)

          zulu [anonim] i-a raspuns lui meioza

          - referat conducerii despre improvizatie?! ai tu informatii cum ca asistenta era si specialist electrician in timpul liber si isi putea da seama daca o interventie la circuitul electric era sau nu improvizatie? si, presupunand ca era un guru al electricienilor, stii tu ca improvizatia s-a facut pe tura ei astfel incat sa stie de ea?

          - asistenta trebuia sa se opuna si sa ceara ordin scris?! ineptie mai mare nu stiu daca am mai vazut. as rade in hohote daca nu ar fi o situatie deosebita. tu clar esti pe o alta planeta
    • 0 (2 voturi)    
      Sigur ca da... (Miercuri, 25 august 2010, 14:35)

      AlexM [anonim] i-a raspuns lui lucid

      Copii au fost uciși de incendiu nu de asistentă!

      Ea ar fi putut să-i salveze - dar nu e singura. Nu poți acuza JURIDIC pe cineva că nu a salvat o pe altcineva chiar și de la moarte.

      Poți acuza moral, uman dar nu juridic.

      De ce nu sunt arestați și judecați toți din preajma salonului care nu au intervenit la timp? Chiar nu era nimeni acolo, nu a simțit nimeni miros de fum! Așa cum pare absurd să-i acuzi pe alții că nu au alarmat/intervenit la fel de absurd e să o acuzi și pe asistentă.

      Nu poti spune ca nu era treaba lor ca nu era in fisa postului, ca nu erau angajati etc...

      Nici asistentele nu au in fisa postului ”salvarea in caz de incendiu”.
      • -1 (1 vot)    
        ai citit codul penal? (Miercuri, 25 august 2010, 18:30)

        meioza [utilizator] i-a raspuns lui AlexM

        Dacă nu, citește-l și abia dup-aia ne oferă minunatele-ți panseuri.

        Oricîți alții ar fi fost în jurul camerei respective, doar asistenta avea în fișa postului să răspundă de copii.

        Hopa, asta nu cumva înseamnă că trebuie să ia o decizie în cauri de extremă urgență?

        Da, probabil că și spitalul trebuie sanctionat (recte mangagerul general) pentru că era obligatoriu să existe alarmă de incendiu.

        Dar asta nu are a face deloc cu vina asistentei.
  • 0 (4 voturi)    
    Justiția e oarba! (Miercuri, 25 august 2010, 13:58)

    Ion [anonim]

    Vinovații să plătească.
  • +6 (14 voturi)    
    Ce sa spun?! (Miercuri, 25 august 2010, 14:00)

    ana [anonim]

    Daca au arestat-o parca ar mai aduce bietii prunci inapoi! Masura arestarii preventive se impune atunci cand suspectul reprezinta pericol public, vezi criminali, talhari, violatori, etc. Da' femeia asta ce facea daca o cercetau in libertate? Procurori de cacao si judecatori, mai rau, de rahat!
  • +11 (17 voturi)    
    ma bucur (Miercuri, 25 august 2010, 14:00)

    elena [anonim]

    ca in sfarsit si la noi in tara se gaseste cineva sa ia apararea unei persoane arestate si sa ceara judecarea corecta si fara patima;cu cat esti mai mic in Romania cu atat judecata e mai aspra.Trebuie sa vedem si ce face bun un om nu sa-l judecam numai cu ce a gresit;imi pare rau pentru ea si pentru bebelusi.Cauza incendiului la cine este?N-am auzit nimic despre asta.
  • +9 (15 voturi)    
    bravo (Miercuri, 25 august 2010, 14:02)

    dan [anonim]

    felicitari celor 4 pentru acest demers decent si potrivit in aceste momente.
    Greseala este o chestie umana... ce trebuie asumata.
    Doar daca sinteti uniti, stimati medici care va faceti treaba, puteti obtine ceva. Cu cit veti stringe rindurile si veti dezvalui putregaiul din sistemul medical.. cu atit mai mult veti avea puterea de partea Dvs. Va rog .. oricit de greu ar fi.. nu va complaceti in a obtine avantaje imediate in acest sistem de rahat.... demascati neregulile si cereti standarde europene.
    E mult mai corect sa plecati din tara decit sa acceptati un sistem medical ca cel din ziua de azi.
  • +7 (13 voturi)    
    Sunt de acord (Miercuri, 25 august 2010, 14:02)

    Raz [anonim]

    cu apelul colegilor medici si cred ca este inca odata (a nu stiu cata oara) o mizerie de actiune a procuraturii si in general a statului impotriva unui cetatean. Sigur, trebuie cercetat cu mare atentie tot ce s-a intamplat pentru ca este o mare tragedie, dar de aici la catuse, pericol public, televiziuni si linsaje mediateice, e drum lung. Inca odata se omite prezumtia de nevinovatie si se incerca aruncarea intregii tragedii pe umerii ''acarului Paun''. La fel ca mai toata lumea, astept demisia de onoare (care nu cred ca exista) a ministrului sanatatii, acest dr. Mengelle al sistemului de sanatate. Si astept o dezbatere serioasa, pana la primul ministru in care responsbilitatea dezastrului sa fie evaluata si impartita corect. Si astept pe marele nostru ''carmaci'' sa isi asume si el partea lui de responsabilitate prin mentinerea la putere a acestei gasti de incompetenti. Sau daca nu e nici o golaneala de facut nu il intereseaza. RUSINE STATULUI ROMAN.
  • +6 (10 voturi)    
    Acarul paun (Miercuri, 25 august 2010, 14:04)

    Taxatorul [anonim]

    Sigur, este de la sine inteles ca va fi singurul om trans la raspundere. este posibil chiar sa fie o asistenta consiincioasa asa cum declara cele ce o cunosc.
    Daca ar fi murit si ea in incediu oare cine ar mai fi raspuns?
  • +9 (13 voturi)    
    comentariu (Miercuri, 25 august 2010, 14:05)

    LIA [anonim]

    Haideti sa privim lucrurile realist si sa nu o scoatem pe aceasta femeie vinovata; vinovat este intreg sistemul sanitar, inclusiv medicii si ministrii care s-au perindat pana acum. Gasim un tap ispasitor, il scoatem vinovat si gata, totul e ok. S-a rezolvat cazul, deja, nu? Ce mai vreti?!
  • +8 (12 voturi)    
    nu se justifica arestul preventiv (Miercuri, 25 august 2010, 14:06)

    ovidiu35 [utilizator]

    nu fuge din tara , nu distruge probe iar in cele 12 minute a fost la toaleta , nu a iesit din spital.
    Daca era de arestat preventiv cineva erau directorul spitalului ( pentru aerul conditionat improvizat, nu avea montat senzori de fum /alarma de incendiu si nu avea infirmiere acolo) ,primarul Doctor Oprescu ( nu are contract cu spitalul ) si Ministru Sanatatii. Sa vedem ce se intampla in germania la un caz similar.
    • +3 (3 voturi)    
      ca pe vremea comunistilor (Miercuri, 25 august 2010, 14:26)

      alina [anonim] i-a raspuns lui ovidiu35

      Pai da, ca trebuie sa stea seful cu biciul ca ceilalti sa isi faca treaba...ce senzori de fum???
      ei nu au bani de tampoane pentru lauze si voi vreti senzori de fum???? sa zica bravo lui Marinescu ca s-a luptat pentru cea mai buna sectie de prematuri din tara...Doctorul opereaza vede ca este ok, asistentele si infirmierele se ocupa de pacienti...Daca fiecare si-ar fi facut treaba nu s-ar fi intamplat asa ceva.
  • -1 (9 voturi)    
    raspundere (Miercuri, 25 august 2010, 14:06)

    jacky [anonim]

    De fapt ,aceasta asistenta nu este un tap ispasitor!Nu mai dati vina pe sistem.Cind cineva este angajat ,ca asistent ,la terapie intensiva,atunci nu are ce cauta la birfe prin alte saloane,si nici sa suplineasca alte colege.Vad ca-i sar in ajutor tot felul de somitati,stimati D-lor dr.fapta celei in cauza ,infirma laudele d-voastra.Asa ca, lasati-o mai "pianno",mai bine ar fi sa trageti niste invataminte din cele intiplate si sa va ginditi ca si d-voastra puteti fi ,intr-o zi,in aceasi situatie ,daca acoperiti o asa crasa lipsa de profesionalism.
    • +2 (4 voturi)    
      Mestere (Miercuri, 25 august 2010, 14:24)

      Bulan [utilizator] i-a raspuns lui jacky

      Mai bine ai lasa demagogia asta ieftina si ti-ai scoate barna din ochi!?
      ai muncit tu acolo sa vezi cum este bah neghinita?Dupa tine un om este robot si trebuie tintuit de podea cat este la servici,nici macar criminalii in serie nu sunt asa la inchisoare!
      Vai de fundul ei de amarata,cine stie cate chesti mult mai bune a facut si cate vietii a salvat dar asta este tot ce se observa..12 MINUTE!!
      Ea poate este vinovata moral,dar vine efectiva apartine celor din management,minister,responsabili cu PSI,etc!
      Bine ca v-au prostit astia cu televizorul de tot...
    • +1 (1 vot)    
      Urare (Miercuri, 25 august 2010, 14:34)

      Michell [anonim] i-a raspuns lui jacky

      Sa dea Dumnezeu sa ajungi in spital sa vezi cum este. O singura asistenta la 3 - 5 saloane de bolnavi pe timp de noapte.
      Da domnilor. Asta se intampla in mai toate spitalele di Romania
      Si tot asta le doresc procurorilor, judecatorilor si in special ministrului sanatatii.
      • -2 (2 voturi)    
        Nu e chiar asa! daca le (Miercuri, 25 august 2010, 15:27)

        Audit [utilizator] i-a raspuns lui Michell

        mai aduce pe cineva ii deranjeaza pentru ca le scade ciubucul. Las-o ca macane.
    • +2 (2 voturi)    
      OK, hai sa stabilim gradul de vinovatie (Miercuri, 25 august 2010, 14:37)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui jacky

      a dat ea foc la sectie?
      a improvizat ea instalatia?
      a proiectat ea sistemul sectiei care prevedea acces cu cartela dar fara un sistem centralizat de acces la usi si fara senzori de fum/foc?

      vedeti? astea sunt adevaratele probleme, incepand de la designul tipic romanesc (e forma) al uni sectii de maxima importanta, pana la improvizatii de 2 bani.

      da, ea se face vinovata de neglijenta si as vrea sa fie judecata si condamnata conform gravitatii faptei ei atata timp cat toti ceilalti vinovati sunt pedepsiti.
    • +2 (2 voturi)    
      E greu, dar sa nu judecam cu patima (Miercuri, 25 august 2010, 14:46)

      sile [anonim] i-a raspuns lui jacky

      Crede cineva ca asistenta a lasat nou-nascutii sa sfarseasca asa cu buna stiinta?

      Trebuie sa plateasca si cine a semnat ca improvizatia electrica e in regula, si cine a aprobat o singura asistenta pe tura, si oricine altcineva a mai fost implicat. Cu toate astea, daca asistenta respectiva ar fi avut prezenta de spirit sa cheme pe cineva s-o inlocuiasca cat a lipsit, tragedia ar fi fost evitata. Deci are si ea partea ei de vina pentru care va plati.
  • -5 (9 voturi)    
    ? (Miercuri, 25 august 2010, 14:07)

    b [anonim]

    fapta ramane fapta: acei ingerasi au avut parte de o moarte groaznica datorita ei. chiar ar trebui sa ne impresioneze calitatile ei umane?! nu prea. ar trebui sa i se arate in fiecare zi a vietii ei cate o poza cu acei copilasi
    • +1 (3 voturi)    
      Hmm.. (Miercuri, 25 august 2010, 14:25)

      Bulan [utilizator] i-a raspuns lui b

      Sper sa dea Dumnezeu sa feti si tu ingerasi d-astia si sa nu te bage in seama nimeni la spital,ca tu nu ai nevoie de asistente,doctori,etc...ei sunt criminali pt tine
    • +3 (3 voturi)    
      vinovat (Miercuri, 25 august 2010, 14:27)

      donache [anonim] i-a raspuns lui b

      E drept ca daca era in salon nu era atat de grava situatia dar cu siguranta victime ar fi fost. Si-atunci pe cine s-ar fi dat vina? De vina sunt cei care au acceptat improvizatia, care au semnat pentru lucrarea prost facuta.
    • 0 (0 voturi)    
      1. din cauza, nu datorita, praleo! (Joi, 26 august 2010, 11:17)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui b

      2. nu din cauza\ ei ci a statului roman abuziv si hot (presedinte, premieri, ministri)
      ai inteles, cap de gandacel?
  • +5 (9 voturi)    
    Felicitari colegilor acestei asistente (Miercuri, 25 august 2010, 14:10)

    Sycka [utilizator]

    Off... in Romania trebuie schimbat totul din radacini :(.Toti suntem constienti ca problema incepe de la guvern;minister; primarie; conducerea spitalului si asa mai departe. Putea fi oricine in locul acestei asistente si daca nu avea o prezenta de spirit mai buna decat dansa in acel moment patea exact acelasi lucru din cauza ca justitia noastra incearca tot timpul sa acopere mizeria din sistemul nostru de sanatate si nu numai.
    Raman consternat de tupeul, lipsa de bun simt si asumare a raspunderii pe care o afiseaza toti reprezentantii acestui sistem (de la ministru pana la conducerea spitalului) toti s-au dat la fund. Referitor la sistemul de justitie: hmmm... sunt atatia golani pe strazi care itzi dau in cap noaptea pentru o tigara si te lasa in fundul gol, sunt prinsi de politie iar a doua zi ii gasesti in acelasi loc facand exact acelasi lucru. Cand vom primi ceva raspunsuri oficiale din partea acestor oficialitati tinand cont de cum decurg lucrurile pana acum?
  • -4 (10 voturi)    
    ani grei de puscarie (Miercuri, 25 august 2010, 14:13)

    alina [anonim]

    sa le dea ani grei de puscarie, de la asistenta la doctorul de garda, infirmiere de pe etaj, electricieni si restul.
    sa dardaie halatele pe ei !!!
    Daca tot au murit acei ingerasi, macar sa aiba un sens putinele lor clipe de pe pamant.
    • +1 (1 vot)    
      si tie mai multa minte... (Miercuri, 25 august 2010, 22:19)

      camelia [anonim] i-a raspuns lui alina

      ...sa poti citi si intelege prevederile Codului Muncii care mentioneaza in mod explicit ca orice angajat care lucreaza mai mult de 6 ore are dreptul la repaus periodic, la pauza de masa... Sau poate vrei sa imi povestesti cum stai tu, similar unei asistente ATI, 12 ore la locul de munca fara sa te duci la toaleta... Si ca s aintelegi asta, nu it trebuie prea multa carte, ci numai o minima logica...
  • -7 (11 voturi)    
    Spanzuratoare... (Miercuri, 25 august 2010, 14:13)

    Meputo [anonim]

    Spanzuratoare in piata Victoriei sa fie pt toti de la maternitatea aia ! Si atunci garantez ca nu vor mai fi neglijente prin spitalele romanesti.
    • +2 (2 voturi)    
      Si in streang... (Miercuri, 25 august 2010, 14:35)

      Michell [anonim] i-a raspuns lui Meputo

      ... sa fii tu cu familia ta.
  • +2 (4 voturi)    
    12 minute?! (Miercuri, 25 august 2010, 14:17)

    madalin [anonim]

    Voi chiar va imaginati ca focul ala a izbucnit in 12 minute?!! De ce nu se face o reconstituire a facptelor asa cum trebuie? Mi se pare o ofensa la adresa parintilor o astfel de atitudine iar daca as fi procuror in acest caz povestea asta cu 12 minute m-ar face sa fiu si mai drastic. Apropo directorul spitalului de ce nu e inculpat?
  • +5 (9 voturi)    
    Vinovat e cel mai slab (Miercuri, 25 august 2010, 14:20)

    George32 [utilizator]

    De FLorentina Carstea mai au nevoie multi copii pe viitor, de ministrul Sanatatii au nevoie doar copiii lui... dar ma gandesc ca oricum sunt asigurati de taticu'. Sa stai 12 ore singura intr-o incapare e absurd. Era la munca, nu la inchisoare. Pana si puscariasele au voie sa mai schimbe un tampon sau sa mearga sa faca treaba mare. Sau ar fi trebuit sa ia olita cu ea la terapie intensiva sau sa schimbe tamponul langa copii? Nu ea a facut improvizatia la circuitul electric, nu ea a facut disponibilizari in sistemul sanitar si nu ea e de vina ca are nevoi fiziologice.
  • +5 (7 voturi)    
    incendiu (Miercuri, 25 august 2010, 14:21)

    Catalin [anonim]

    Pai asistenta trebuia sa izoleze firele alea? Cauza incendiului nu se ancheteaza? Daca era la toaleta cand incepea focul, tot ea era de vina/anchetata? Are partea ei de vina, dar nu trebuie aruncat cu rahat doar asupra ei...
    • 0 (0 voturi)    
      vina ca a fost la toaleta? (Joi, 26 august 2010, 11:18)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      hai ca esti tare!
  • +2 (4 voturi)    
    " nu exista o cultura a procedurilor" in sanatate. (Miercuri, 25 august 2010, 14:29)

    lili [anonim]

    Asta mi se pare GRAV. Pai, ne mai miram ca in sanatate se intampla zi de zi cazuri care mai de care mai dureroase si unele chiar incredibile. Ma astept ca macar de-acum ceva sa se SCHIMBE, este INACCEPTABIL ca mediici respectivi sa vorbeasca cu atata usurinta despre ceea ce mi se pare fundamental intr-un domeniu ca sanatate: LIPSA PROCEDURILOR, cum ca noi nu am avea ca aia din strainatate aceasta "cultura a procedurilor". Pai, ia sa ne gandim la domeniul aviatic, de exemplu, ce ar insemna ca pilotii de pe TAROM sa nu aiba aceasta "cultura a procedurilor". Doamne fereste. Sa nu mai zic de Centrala nucleara de la Cernavoda. De-aia este Romania unde este si nu va depasi multa vreme acest stadiu pentru ca in tarile unde procedurile si mecanismele functioneaza ele functioneaza in TOATE DOMENIILE, nu numai in sanatate si asa functioneaza acele societati. SUNT FUNCTIONALE. Romania este un stat NEFUNCTIONAL, adica toate functioneaza aiurea. Lipsa de proceduri, lipsa de responsabilitati, chiar si acolo unde procedurile exista ele nu functioneaza, totul este FORMAL. Si asta se vede de la nivelul cel mai inalt pana la cel mai jos. Nimeni nu raspunde , nimeni nu da socoteala.
    Cat priveste vinovatia asistentei, responsabilitatea ei trebuie pusa in corelatie cu fisa postului despre care nu s-a spus prea multe, dar exista acele responsabilitati ale persoanelor cu functii de conducere, pana la Ministrul sanatatii, ei sunt raspunzatori pentru acest SISTEM de SANATATE disfunctional unde oameneii mor prea des.
  • +2 (2 voturi)    
    din pacate... (Miercuri, 25 august 2010, 14:29)

    egroeg [anonim]

    daruirea si iubirea pentru cei mici aratata intr-o viata petrecuta in spital nu vor putea inlatura greseala de a lasa nesupravegheata locatia 12 minute...dar,ma intreb, oare nu exista o vina,raspundere,cel putin morala,a celui care a facut o improvizatie de conectare la priza fara sa se asigure o izolare perfecta a firelor,fapt care a dus la formarea unui arc voltaic ce a produs incendiul devastator si pentru care nu 12 minute,doar 5 minute erau suficiente ca incendiul sa se intensifice?.In niciun caz nu poate fi invinuita ca sufleteste,mental sau profesional s-ar fi gandit sa expuna viata acelor bebelusi.Ghinionul asistentei a fost ca era de serviciu in acea zi,dar putea fi oricare alta colega.Cel care insa si-a batut joc de acea improvizatie cauzatoare de moarte a fost unul singur.
  • +2 (2 voturi)    
    oooo daaaaa (Miercuri, 25 august 2010, 14:30)

    andrei [anonim]

    Ok, o gasesc vinovata, o condamna. Si? Gata? Ast inseamna ca s-au rezolvat problemele? :)) Nici pe departe.
    Are si ea partea ei de vina, dar in locul ei poate oricare alta asistenta, nu azi, maine poate, sau peste o luna, sau peste un an. Sau nu se mai intampla la giulesti, ci al alta maternitate. Deci cauzele raman, ei condamna efectele acum.
    • -1 (3 voturi)    
      poate ca ai dreptate... (Miercuri, 25 august 2010, 14:41)

      neutrino [anonim] i-a raspuns lui andrei

      insa daca ea va fi condamnata cu siguranta, pe viitor, oricare asistenta se va gandi de 5 ori inainte de a parasi salonul si de a nu lasa pe nimeni in loc. In plus, se pare ca arestarea ei nu este mai mult o chestiune de siguranta a desfasurarii procesului intrucat ea a mintit cand a dat prima declaratie. So, lucrurile nu sunt lamurite de deplin si e prematur sa discutam. Cert este faptul ca, nu trebuia sa paraseasca salanul fara a lasa pe nimeni in loc. In Cipru, chestia asta este pedepsita cu desfacerea contractului de munca automat (daca se afla), asta binenteles daca nu exista nici o urmare grava..si asta pentru o "amarat" de asitenta responsabila pt. 10 pacienti la terapie intensiva. Nu stiu care pot fi urmarile n cazuri grave (cum a fost cel de la Giulesti). Oricum, nu am inteles ce s-a intamplat cu medicul..ca trebuie sa fie si un medic responsabil.
      • +3 (3 voturi)    
        Gresit (Miercuri, 25 august 2010, 16:36)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui neutrino

        Daca va fi condamnata, pe viitor, orice asistenta se va gandi de 5 ori inainte sa intre in salon si sa isi asume riscul de a plati pentru un electrician criminal care a izolat firele prost, pentru un proeictant criminal care nu a prevazut un senzor de incendiu, pentru un sistem criminal care nu permite angajarea si motivarea unui personal suficient si toate acestea pentru un salariu de 2 lei.
        Data urmatoare va veti ingriji singuri..
  • +3 (3 voturi)    
    Adevaratii vinovati ! (Miercuri, 25 august 2010, 14:34)

    Un om [anonim]

    Observ, atat cat se poate din incompetenta si inconstienta presa romaneasca , pe baza informatiilor furnizate de "singurul" procuror din Romania care apare in astfel de cazuri "spectaculoase", ca nimeni , dar absolut nimeni nu vrea sa vada adevaratii vinovati , pana la Boc , Basescu si alti fosti si viitori imbeciloizi potentati.
    Deci :
    - Cine a proiectat un sistem care blocheaza usile cand incendiul (fum) este in interior, nu in exterior ?
    - De ce nu a fost proiectat un sistem care sa decupleze automat curentul la fum si sa anunte automat pompierii ?
    - ce materiale izolatoare au fost folosite astfel incat sa fie intretinuta arderea ?
    - Cum au dat aprobare pompierii ca o astfel de sectie sa funtioneze pe baza unui astfel de proiect /realizare ?
    - cand au facut ultima oara , tot pompierii sau cei cu astfel de atributii, simulari sau exercitii/instructaje cu personalul medical , tocmai pentru a preveni astfel de incidente tragice, asa cum prevede legea?
    - de unde vin banii pentru "modernizarea" acestei sectii a "mortii" ?
    - cine a fost constructorul/instalatorul si care ii sunt actionarii sau patronii ?
    - cine este directorul administrativ al spiatulului si care ii erau atributiile ? Cum a ajuns acesta sa fie numit in aceasta functie ?
    etc.
    ....
    Aceasta femeie este posibil sa fie condamnata ! Este evident ca chiar daca nu va fi , tot va avea cosmaruri si va trai o tragedie ingrozitoare.
    Oare toti papagalii si fatucile care se perinda pe la tv si scriu prin presa, chiar nu s-au saturat sa frece menta si sa injure pe toata lumea, numai pe cine trebuie nu ?
    Mi-e scarba de toata presa romaneasca !
    Rusine ei in aceeasi masura ca si clasei politice pe care o slujeste prin incompetenta (in primul rand) si din interes.
    Interes inconstient dar liber consimtit !
  • 0 (4 voturi)    
    absurd (Miercuri, 25 august 2010, 14:34)

    Mordor [anonim]

    Cum sa plateasca o amarata de asistenta care lucra peste norma, singura cu 16-17 copii in stare critica, cu un salariu de cateva sute de lei dinuat si ala 25%, fara inlocuitor etc. ?
    Senatoarea Placinta (PDL) spunea aberant ieri la Realitatea ca raspunderea individuala la locul de munca precede raspunderea administrativa. Nu zau? Adica pune omu sa munceasca in orice conditii si pe urma il tragi si la raspundere. De demisie nu stiu guvernantii. Nu ei au taiat fara discernamant personalul bugetar? Nu ei fac politicile publice ale fiecarui domeniu? Le face asistenta Carstea? Nu ei aloca fonduri? Conducerea spitalului, Primaria Bucuresti n-au nici o vina? Daca stiau ca este doar o asistenta pe tura de ce n-au facut un regulament intern si sa spuna ca nu poate parasi locul de munca fara sa fie inlocuita. Dar nu la mishto cu 3 asistente pe 4 sectii. Fizic nu se poate inlocui o asistenta in astfel de situatii. Bag mana in foc ca nu exista astfel de documente de reglementare interna. La fel de bine trebuiau sa prevada mijloace de avertizare si siguranta in caz de incendiu, cutremur etc. Asistenta trebuia sa prevada detectoare de fum?
    Base, in loc sa dai dosuri de palma celor care te critica mai bine ai schimba piticu din fruntea guvernului. Pana unde urci incompetenta in tara asta?
  • +3 (3 voturi)    
    APEL LA MANIFEST (Miercuri, 25 august 2010, 14:37)

    laur [anonim]

    stimati romani. nu sunt cadru medical, sunt un biet somer dat afara de la o multinationala. dar ...
    hai sa ne unim, intr-un fel sau altul, si sa luptam ca toti vinovatii sa raspunda pentru aceasta greseala. indiferent cat a lipsit (probabil in acea zi mai mult de acele 12 minute) tot spitalul de acolo trebe sa raspunda.
    1. manager - trebuia sa faca in asa fel incat sa fie doua persoane pe tura
    2. unde era doctorul de garda? s-a urmarit daca era acolo sau la o tigara?
    3. cine a facut improvizatia? sa plateasca si acela. ala e primul vinovat.

    haideti oameni buni sa dam dovada ca suntem uniti (nu cred in asa ceva, pentru ca romanului ii place doar sa urasca) si sa se inceapa urmarirea penala asupra tuturor si abia atunci va fi un proces corect.

    nu iubesc doctorii de nici un fel (antecedente de ale mele prin spital) dar aici ultima vinovata (si pur si simpu ghinionul de a fi plecata exact cand a izbucnit acel incendiu) este aceasta asistenta. da, sa i se retraga dreptuld e practica - sa plece vanzatoare la piata ca acolo nu e responsabilitate, sunt de acord. dar judecata impreuna cu toti vinovatii.
    • -1 (1 vot)    
      medicul de garda zis superman (Joi, 26 august 2010, 9:35)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui laur

      Si ce vroiai sa faca medicul de garda? Ca daca miine intra unu' prin spital, sa fure cite ceva, inseamna ca medicul de garda e de vina ca nu statea la poarta sa-i controleze pe cei cu mutra suspecta?
      Asta nu e caz de malpraxis poate cel mult de neglijenta...dar care nu tine de actul medical. Se putea intimpla si intr-o gradinita. Si atunci, poate, tot medicul era de vina, ca ai tu, si altii ca tine pitici pe creier

      Pacat de apelul tau...si eu cred ca asistenta e ultima vinovata.
  • -1 (3 voturi)    
    Vinovati (Miercuri, 25 august 2010, 14:40)

    Maria [anonim]

    Este logic si fara nici un dubiu ,un om nu poate supraveghea singur un salon de terapie intensiva, doar daca sunt camere de luat vederi si cineva urmareste ce se intampla pentru a anunta la timp orice problema aparuta si nici asa.Asistentei poate sa i se faca rau ,poate sa se intample ceva cu un copil in timp ce ea este ocupata de un altul la capatul celalalt al salonului.Treziti-va !sistemul este de vina si trebuie schimbat cu orice costuri.Trebuie schimbat in toate domeniile pentru ca numai astfel putem spune ca suntem cu adevarat o tara Europeana si nu o ruda saraca.
    Lozinca nu sunt bani nu este sustenabila(toate guvernele de aproape 21 ani sunt raspunzatoare si o data cu asitenta trebuie judecati rand pe rand si ei.
    Mai bine doua spitale dotate din toate punctele de vedere dact 1000 aducatoare de moarte.
  • +1 (3 voturi)    
    danad767@yahoo.com (Miercuri, 25 august 2010, 14:42)

    dana [anonim]

    Bla, bla... Asta cu a refuzat oferte mai bune pt ca... sa o spuna cui vor ei ca in afara nu exista ciubuc si munca e munca. Nu pleci de la postul tau nici daca faci pe tine daca asa scrie in fisa postului. Iar ca a lipsit 12 minute asta e varianta cea mai favorabila aleasa din intervalul dat de cei care au cercetat cazul. Au spus "cel putin 12 minute". Un incendiu nu se aprinde asa repede, mai intai firul ala neizolat se incinge, apoi ajunge la dulapul respectiv si incepe sa scoata fum, si fumega mult pana ajunge sa parjoleasca tot cum s-a intamplat acolo. La minutele alea de chin prin care au trecut pruncii aia ma gandesc tot timpul. daca n-au gura sa strige si sa povesteasca cum s-au chinuit noi numai ne imaginam (daca vrem) si ii cautam scuze asistentei ca ea are gura sa se justifice si colegi sa o apere.
    Da si eu sunt de acord ca primul trebuia sa cada ministrul sanatatii dar si cei mai mari care au redus bugetul sanatatii pana la cota de avarie.
    Ei sunt vinovatii moral iar asistenta penal.
    • -1 (1 vot)    
      Unii nu merg la WC (Joi, 26 august 2010, 9:41)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui dana

      Fii draguta si spune-ne de cite ori te-ai c....pe tine in timpul serviciului?

      Stii care este salariul unei asistente (venita din Est) ATI in Anglia (si care intotdeauna are un back-up pe sectie) ? In jur de 3000 pounds pe luna, bani in mina. Chiar crezi ca se ia un ciubuc mai mare intr-un Spital din Romania? Stii care e definitia ciubucului? (e ceva cu suma mica....)
  • 0 (4 voturi)    
    Socant! (Miercuri, 25 august 2010, 14:44)

    Audit [utilizator]

    Citesc asa-zisul apel sau ce o fi el si ma blochez. Este tipic pentru Romania!
    Faceti MACAR ce scrie in Fisa Postului si este suficient sau ceea ce era in Fisa postului nu acopera numarul de ore ce le petreceti la serviciu altfel nu se justifica cum ave timp si "pentru alte activitati".
    Dar oricum cei din sistemul medical, in special cei din spitale, nu au trecut in Fisa postului "primirea sistematica de ciubucuri" si totusi o fac. Regulat. La fiecare consultatie acordata in spital. Tariful este OBLIGATORIU si se transmite prin viu grai. Ca doinele si baladele de alta data.
    Ma ingrozeste gandul ca se apropie vremea (datorita varstei, sau mai bin spus "din cauza" vartei) sa intru in acest malaxor inuman al sistemului sanitar.
    Sunteti oamenii cei mai detestati cu toate ca vi se zambeste de fiecare potentiala victima!
    • 0 (4 voturi)    
      Nu ai priceput nimic (Miercuri, 25 august 2010, 15:12)

      laur [anonim] i-a raspuns lui Audit

      Nu inteleg de ce te blochezi. Eu nu zic ca nue v inovata si ea. Am adus si argumente in manifest (citeste bine). Doar ca eu nu sutn de acord sa o bage la racoare pe ea si cazul va fi inchis. Tu esti de acord ca singura vinovata este asistenta? Daca da, atunci apucate de citit stiri sportive :)
    • -1 (1 vot)    
      Cine detestă pe cine.. (Joi, 26 august 2010, 1:20)

      Dr. Mengele [anonim] i-a raspuns lui Audit

      Stimabile, nu te grăbi cu "îngrozitul", când îţi va veni sorocul să intri în "malaxorul inuman" o să ai neplăcuta surpriză să constaţi că ăia pe care-i deteşti atât de tare (adică personalul medical) nu mai sunt acolo pentru tine şi pentru alţii de teapa ta. Când o să te doară mai tare şi o să-ţi fie mai rău o să găseşti un lacăt mare pe uşa de la Urgenţă. Tu şi alţii ca tine o să rămâneţi cu şabloanele voastre ireductibile logic (şpăgi de mii de euro, criminali cinici în halate albe, doctori care se hârjonesc toată ziua cu asistentele, etc). Te-ai întrebat vreodată cum se face că tot Occidentul caută cu limba scoasă personal medical românesc numai aici aceeaşi categorie profesională este dispreţuită şi urâtă?. Dacă vrei spitale performante du-te şi spune-le ălora care dorm în Parlament să le taie ajutoarele la milioanele de lipitori sociale şi să-i pună la muncă. În maxim 10 ani n-o să mai fie picior de doctor prin ţigănia asta , e o chestie pe care n-o să ţi-o spună nimeni oficial dar pe care o s-o descoperi (la modul dureros) pe propria piele. Nu te amăgi cu faptul că o să vină chinezii şi negrii să te oblojească pe 8 milioane salariu fiindcă o să ai un şoc când o să descoperi adevărul. Spor la detestat şi succesuri (EBA dixit).
  • 0 (4 voturi)    
    Cine e vinovat? (Miercuri, 25 august 2010, 14:45)

    gogu [anonim]

    Asistentii medicali sunt abilitati sa faca controlul instalatiilor electrice? Trebuie ei oare sa sa faca revizia aparaturii medicale? De ce oare sunt atitea aparate medicale nu pentru a supraveghea pacientii?
    Daca asistenta era in acea camera poate nu mai era in viata acum, atunci cine era de vina femeia de servici?
    Imi raspunde cineva????
    • 0 (2 voturi)    
      saraca asistenta- era bebelusa!!! (Miercuri, 25 august 2010, 15:38)

      alina [anonim] i-a raspuns lui gogu

      daca era in salon deschidea dracu usa, ce era neajutorata ca bebelusii aia?
      sau daca tot ii ardea de chefuiala de ce nu a lasat pe cineva in salon sa fie atenta?- o mamica a vreunui bebelush-ca avea mai multa grija decat nenorocitele de cadre medicale cheflii.
      • +2 (2 voturi)    
        ?? (Miercuri, 25 august 2010, 16:09)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui alina

        Esti sigura ca se mai putea deschide usa cu cartela dupa acel scurtcircuit?
        De vina o fi si ea ca nu a murit in acea camera.

        Firma care facea service-ul acolo de ce nu e de vina? Tu sti citi bani iau aceste firme de service de la spitale?

        Sa te fereasca Dumnezeu sa iti ia foc televizorul de la un scurt si tu sa dormi, vei arde in mai putin de 5 min. Cu focul provocat de scurcircuite si in general de la curentul electric sa te feresti. Am vazut o masina care s-a facut scrum in mai putin de 1 min. de la un scurt facut de bricheta.
        • -1 (1 vot)    
          facea taraboi (Miercuri, 25 august 2010, 16:32)

          alina [anonim] i-a raspuns lui gogu

          facea galagie inainte sa se faca scrum totul in camera aia...dadea telefoane ca avea celulare(sau nu avea minute?) putea sa faca o groaza de chestii, avea un cap si doua maini.
          SAU POATE DORMEA:)
        • +2 (2 voturi)    
          Cum se impart responsabilitatile? (Miercuri, 25 august 2010, 16:51)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui gogu

          O firma care face service-ul la ce aparatura era in camera aia ia cel putin 5.000 euro pe luna.

          Ce salariu au 3 asistente ?
  • +1 (3 voturi)    
    11 bebelusi arsi de vii (Miercuri, 25 august 2010, 14:51)

    Ion [anonim]

    11 bebelusi ard de vii si unii incearca sa gaseasca circumstante atenuante!. PUSCARIA trebuie sa-i manance pe toti dupa tura aia. Te duci la spital sa ai grija de bolnavi nu sa faci chefuri si sa iei spagi. Rusine jigodiilor acestea numite medici! mizerii de oameni de doi lei, plecati din tara sa scapam de voi. Va inlocuim ca pe niste masele stricate cu medici din China.
    • +1 (3 voturi)    
      Dar de ce sa nu arda de vii membrii guvernului ? (Miercuri, 25 august 2010, 16:46)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Ion

      Ei au facut astfel incat posturile sunt blocate, salariile taiate, nu sunt suficienti asistenti si doctori, ei ii indeamna pe doctori si asistenti sa plece din tara. Ei nu au o vina, poate cea mai mare ?
  • +1 (3 voturi)    
    jeguri de oameni (Miercuri, 25 august 2010, 14:53)

    Ion [anonim]

    11 bebelusi ard de vii din cauza unor jeguri umane care iau spaga zi de zi. Pleaca acasa cu buzunarele doldora de bani si nu le mai ajunge. Escroci ordinari de prima clasa in nicun caz medici.
  • +2 (4 voturi)    
    pleaca Florentina si nu privi inapoi ! (Miercuri, 25 august 2010, 15:56)

    flit [anonim]

    daca ingroparea de vie a asistentei este rasplata pt devotamentul unei munci ireprosabile pt salvarea atatora vieti de bebelusi, atunci sa plece si sa nu intoarca capul spre lagarul rrromania ! romanii nu merita asemenea servicii la comportamentul canibal pe care il au. doar pt a proteja baietii deshtepti din firma care este la originea uciderii bebelusilor ! atentie, cei ce sunteti ca florentina - responsabilitate si rezultate maxime, recunostinta minima: voi urmati ! mai bine plecati acum !
    • 0 (4 voturi)    
      o mai ia dracu (Miercuri, 25 august 2010, 16:15)

      alina [anonim] i-a raspuns lui flit

      dupa vreo cinci ani de puscarie, dracu o mai angajeaza, poate la capsuni...plecati draga asistente...sa vedeti cum este in Londra fara spaga considerabila pe care o luati si munca adevarata.
      Acolo nu se uita nimeni in fundul vostru, nu munciti afar"
    • -1 (1 vot)    
      PLECATI SI NU MAI CREDETI CA SISTEMUL SE VA SCHIMB (Miercuri, 25 august 2010, 16:27)

      lauren [anonim] i-a raspuns lui flit

      plecati si lucrati afara!!!!!!! eu pentru nimic nu m.as mai intoarce in romania in sistem.lucrez de trei ani in sistemul spaniol in spital si va spun ca progesul profesional in acesti ani este cat al unui asistent in 50 de ani in romania.esti apreciat, respectat, ajutat si platit pentru munca pe care o faci.vai de tara noastra, imi imaginez ce greu le este colegilor mei.
      plecati , nu sunteti secretarii medicilor, ptr ca asta face un asist in tara.
      plecati daca vreti sa practicati meseria voastra.
  • 0 (0 voturi)    
    trist (Miercuri, 25 august 2010, 16:08)

    Raluca [anonim]

    Eu cred ca de vina este sistemul, pt. ca un singur om nu poate sa aiba grija de orice de unul singur fara o pauza cat de mica.
    Sa fim seriosi, pune si un robot o sa greseasca daca o sa fie prea suprasolicitat.
    Daca pt acele indatoriri erau 2 persoane care sa poate prelua din atributii in caz de lipsa uneia dintre ele cred ca era mai bine.
    Ma enerveaza foarte tare felul in care toate cazurile in care se pierd vieti sau case sunt expluatate de anumite persoane cu interese dupa bunul plac.
    Si media profita din plin de nenorocirea oamenilor pentru asi face audienta.
  • +2 (4 voturi)    
    impotriva opiniei publice... (Miercuri, 25 august 2010, 16:13)

    EU [anonim]

    Suntem oameni!?
    De ce o persoana aflata in dificultate este "mazilita"?
    Pentru ca suntem neam din nemul lui Tepes - razbunator si insetat de sange.
    Am vazut multe cazuri in care prima oara dam cu bata si dupa aceia judecam.
    Nu cunosc persoana / nu sunt din sistem, dar ar trebui sa gandim la rece.
    Daca era in salon si nu reusea sa salveze decat un copil... ce era erou sau neglijenta?
    Daca era in salon si lesina in prima clipa? ce era? asistenta care a ales sa moara cu copii ei?

    Un sistem este facut sa previna erorile si sa le gestioneze. In romania nu este un sistem.

    Desi spun un lucru greu de inteles pentru unii, cred ca asistenta trebuie incadrata la "neglijta" cu circumstante atenuante.
  • +2 (2 voturi)    
    Induiosator! (Miercuri, 25 august 2010, 16:27)

    JimJim [anonim]

    Am inteles ca individa asta era Maica Theresa a spitalului Giulesti! Daca seful ei a pus-o sa aiba grija de 3 saloane in acelasi timp , atunci e de vina seful. De ce nu sint arestati pe linie ierarhica sefii 'mneaei.
    Sintem miscati de solidaritatea colegiala! Erau si dinsii la toaleta cu asistenta?
  • 0 (0 voturi)    
    asistenta (Miercuri, 25 august 2010, 16:37)

    mada [anonim]

    nu cred ca este vina unui singur om ,este o vina comuna care incepe cu ministrul sanatatii si poate se termina cu omul de jos asistentul medical
  • -1 (1 vot)    
    vina este impartita (Miercuri, 25 august 2010, 16:46)

    Otilia [anonim]

    Nu fac nici o apologie a sistemului medical din Romania...toata lumea stie ca este de mult in colaps, si de mult ne gandim ca e posibil sa iesim din spital cu picioarele inainte...Totusi, eu cred ca dincolo de manipularea care exista in presa, care de fapt este rezultatul presiunilor politice de o parte sau de alta, ar trebui sa gandim echilibrat si sa aratam cu degetul pe cine trebuie.
    Am avut o bunica bolnava care a stat in coma aproape o luna si de fiecare data cand m-am dus acolo am constatat ca si asistentele si infirmierele isi faceau treaba. Totusi, stiu ca exista spitale unde s-au intamplat accidente ingrozitoare, insa nu cred ca ar trebui acuzata numai asistenta in cauza. Puneti-va in locul ei: esti singur pe tura dar ai nevoie sa mergi la toaleta sau chiar sa intrebi ceva pe o colega si iesi din salon un sfert de ora, fara sa banuiesti ca urmeaza o tragedie. Intrebarea este: de ce era singura responsabila de acei copii? De ce sunt platite asa de prost cadrele medicale? De ce sunt atat de putine cadre medicale? DAR MAI ALES CUM ESTE POSIBIL CA INTR-UN SPITAL INTR-O TARA EUROPEANA SA NU EXISTE DETECTOR DE INCENDIU??? Personal, cred ca s-a ajuns in aceasta tara intr-un asemenea hal de coruptie si demagogie incat cei care sunt cu adevarat criminalii in aceasta situatie nu vor plati niciodata.
  • +1 (1 vot)    
    criminala (Miercuri, 25 august 2010, 17:02)

    diana [anonim]

    nu pot sa cred ca sunt oameni care ii iau apararea asistentei. inseamna ca avem multi oameni sanatosi, care nu au trecut prin mainile murdare ale medicilor si asistentelor noastre. care nu s-au lucrat cu lacrimi in ochi de ei in timp ce le indesau bani in buzunare sa aiba grija de parintii sau copiii lor. si nu au primit niciodata nesimtirea in fata de la "minunatii" medici si "minunatele" asistente. nu o sa avem niciodata un sistem sanitar decent si de fapt niciun stat decent daca nu suntem in stare sa intelegem ca responsabilitatea pleaca si de jos in sus. si sa uitam sa ne multumim sa asteptam "de sus" tot timpul. da, intr-adevar, multi sunt vinocati acolo, dar ea trebuia sa isi faca treaba. lucra intr-un mediu in care procedurile primeaza si daca nu intelegem asta, nu vom intelege niciodata nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    Procuratura ! (Miercuri, 25 august 2010, 17:21)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    este usor sa "prinzi" vinovatul gata la pachet.

    Cercetati firmele care au lucrat la instalatii.
    Este prea greu?

    Aveti timp, aveti bani, aveti oameni, cercetati.
  • +2 (2 voturi)    
    Aveti sindicat ? Pentru ce ? (Miercuri, 25 august 2010, 17:22)

    Buerebista [anonim]

    Unde a fost in tot acest timp Sindicatul unitatii? De ce nu a aparat drepturile angajatilor din meternitate? De ce nu a cerut revizuirea fisei postului pentru acel loc de munca, dotarea unitatii cu sisteme de alarmare si siguranta, instruirea personalului in acest sens, interzicerea supraincarcarii cu sarcini a personalului etc. Acum toti scot la iveala nereguli crase de sistem de parca spitalul ar fi fost de abia inaugurat. Colectivul va avea de suferit din vina delasarii lor. Pacat de sufletele nevinovate care au platit indolenta personalului medical angajat sa-i tina sanatosi nicidecum sa-i omoare.
  • -2 (2 voturi)    
    Neglijenta este a intregului sistem medical (Miercuri, 25 august 2010, 18:05)

    pq [anonim]

    Femeia este doar un tap ispasitor. Toata lumea stie cat de absente sunt asistentele in saloanele bolnavilor si ca cele mai multe nu misca un deget fara spaga. Ea a vut doar nesansa de a se intampla nenorocirea pe tura ei. Sistemul este grav bolnav. Asa cum ne-au obisnuit, autoritatile, indiferent de culoare politica, traiesc in lumea lor in care asistenta medicala e asigurata in strainatate ori in clinici private. Nu au habar si nici nu vor sa stie ce se intampla si cum se pot rezolva problemele foarte mari din sistem. Nu cauta solutii, ci justificari. Peste tot in aceasta tara, sistemul medical descurajeaza profesionalismul, integritatea morala a angajatilor.
  • -2 (2 voturi)    
    sa fim impartiali (Miercuri, 25 august 2010, 18:29)

    kllaus [anonim]

    in acest caz, nu cred ca trebuie nici sa aruncam cu pietre in asistenta respectiva, nici sa o absolvim complet de vina. Are si ea o vina mare, la fel cum culpa , parerea mea, este comuna, pentru mai multe cadre medicale, inclusiv "managerul" spitalului. Este totusi o mare greseala a Guvernului Romaniei, ca atunci cand a inceput descentralizarea nu a fost capabil sa impuna, printr-o lege, termeni clari si termene pentru constituirea noilor conduceri ale spitalelor. Asa s-a ajuns la situatia in care un medic, fara nicio pregatire administrativa, sa conduca un spital, fara a avea un contract cu spitalul respectiv. Noi ne plangem ca nu avem medici, dar ne permitem sa-i punem administratori si manageri in spitale.
  • +1 (1 vot)    
    raspundere (Miercuri, 25 august 2010, 21:44)

    jacky [anonim]

    Am facut,mai devreme un comentariu,legat de scrisoarea colegilor acestei asistente.Sunt socata de comentariile la cele postate de mine.Si eu sunt cadru medical,lucrez ,in sistem ambulatoriu,intr-o institutie din Germania.la angajare am primit ,pe linga Fisa postului,un mini computer,de marimea unui celular,in care sunt cuprinse numele pacientilor din tura mea,timpul alocat deplasarii mele ,de la un pacient la altul,timpul prevazut pentru fiecare procedura.Sunt zile in care maninc ,in timp ce conduc masina ,de la o adresa la alta .Pentru fiecare intirziere se retine din salar.Asa ca ,stimate cadre medicale,veniti aici ca sa invatati ce inseamna munca,o astfel de individa era arestata imediat.Cei care ii ridica osanale sunt vinovati de nesimtirea acestei criminale.
  • +1 (1 vot)    
    De vina e (Joi, 26 august 2010, 0:37)

    HESS [utilizator]

    De la vladica la opinca.De la ministru la asistenta.
    Pai trebuie sa moara niste bebelusi arsi ca dovleacul lipitorii numite ministru sa isi de-a seama ca in spitale e necesar sisteme de alerta la fum,gaz si sistem de stins incendiile.Ca fiecare spital sa aiba cadrele pregatite cum sa actueze in caz de incendiu.Ca la fiecare usa de slon e nevoie de un instinctor.E asa de greu sa gandeasca si sa de-a dispozitie pt implementarea acestor masuri preventive.Si a altor masuri.Si sa isi miste curul de pe fotoliul ministerial sa faca controale inopinante. Ca si asa e dolofan saracul.Si in imaginiile difuzate pe HotNews erau o multime de asistente si asistenti pe scari gura casca .Oare daca trebuia sa isi faca necesitatiile nu putea asistenta sa roage pe cineva sa o inlocuiasca.Nu are nici o scuza.Posturi cu risc inalt de periculozitate nu trebuiesc parasite nici daca coboara Hristos sau vine sfarsitul lumii.Posturiile din din garda armatei,la centralele nucleare, sectiile de reanimare etc etc.
  • +1 (1 vot)    
    greseala (Joi, 26 august 2010, 7:54)

    gabi [anonim]

    incontestabil asistenta a gresit si pt asta au murit cinci copii. Ea este principalul vinovat pt ca nu si-a facut datoria. Daca un sofer conduce 20 de ani si la un moment dat omoara cinci copii din vina lui, at ar trebui sa nu fie condamnat pt ca a condus bine cei 20 de ani?
    mai si zice ca s-a intimplat de mai multe ori sa plece de linga copii, deci in final se putea intimpla oricind erea doar o chestiune de dimp pina la tragedie
    Sa plateasca cu virf si indesat pt ca din cauza ei au ars cinci bebelusi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    sistem (Sâmbătă, 28 august 2010, 19:39)

    SOFIA [anonim]

    Lucrez in sistem scriu lunar zeci de referate pe care le pastrez dar nimeni nu ne i-a in seama Ca sa supravetuim facem improvizati,intocmim un lucru cu altul ,astfel se inchide spitalul la fel ca toate Nol nu avem de lucru iar voi nu aveti unde naste .ADMINISTRATIA ESTE DE VINA DE LA ELECTRICIAN LA DIRECTOR ECONOMIC CARE RASPUNDE DE PERSONALUL TESA Ginditi-va ce electician sau om bun la toate mai sta sa lucreze in sanatate FARA BANI NU SE V-A FACE NIMIC SE V- A CIRPI SISTEMUL SAU PRIMI CARE VOR PLECA VOR FI MEDICI SI ASISTENTELE CARE NU SE MAI COMPLAC CU SISTEMUL
  • 0 (0 voturi)    
    MINISTRUL E VINOVAT DE GENOCID (Sâmbătă, 28 august 2010, 20:53)

    ANONIM [anonim]

    Câţi oameni mai trebuie să moară , ca să avem spitale dotate material şi cu personal? cui îi pasă ?
    d-le ministru faceţi ceva.Doar vorbe. Ne-am săturat DE POVESTI CU REDUCERI DE PERSONAL , DE MATERIALE SANITARE, TOT ASTA AUD CADRELE MEDICALE INTR-UN SPITAL CARE ESTE LA LIMITA DE AVARIE.
    asistenta si-a făcut doar datoria , a respectat procedurle medicale. de vină este conducerea spitalului CARE NU A DOTAT CORESPUNZĂTOR SPITALUL . trebuiau să fie mai multe asistente şi doi medici de gardă. UNDE ESTE ORDINUL ASISTENŢILOR , UNDE ESTE SINDICATUL? CINE NE APĂRĂ PERSONALUL MEDICAL?
  • 0 (0 voturi)    
    Cine e de vina ? (Marţi, 31 august 2010, 14:21)

    GreenDragon [anonim]

    Cine e de vina pentru cele intamplate la maternitatea Giulesti ? Traim intr-o tara in care fiecare ins a trait cel putin o experienta neplacuta legata de sistemul sanitar. Fie in ultimii 20 de ani, fie pe vremea lui Impuscatu'.

    Si totusi, problema se mai poate pune si altfel. Cel putin atunci cand ti se dezvolta capacitatile paranormale si, intrigat de cele intamplate azi, arunci o privire in trecut, ca sa te lamuresti. Ceea ce am vazut eu in viata anterioara a bebelusilor de la maternitatea Giulesti am descris in acest post de astroforum.ro:
    http://www.astroforum.r/index.php?showtopic=4512
  • 0 (0 voturi)    
    cine e florentina? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:01)

    loredana [anonim]

    ei bine eu am nascut la giulesti si am vz cum sta treaba pe acolo sunt asistente bune si asistente nesimtite eu nu stiu ce a cautat florentina in spitalul ala?nu este meserie ptr puturoase si nu cred ca a fost asa de responsabila cum zice ea iar din surse sigure mai stiu ca ea nu se afla la nici o petrecere ci era in salonul de cezariene comenta cu o alta asistenta despre altele adik le barfea eu cunosc jumate din personalul de la giulesti unii merita respect altii...............la mine au tipat pana si infirmierele asa ca nu tin partea nimanui chiar daca am prietene acolo singurul care nu e vinovat e directorul marinescu ce vina are el ca sunt altii neresponsabili?
  • 0 (0 voturi)    
    dreptatea este a lui Dumnezeu (Duminică, 17 octombrie 2010, 14:33)

    alin [anonim]

    Buna ziua.Sunt un tatic din Romania.Doresc sa va transmit voua mamicilor care va plangeti de neglijenta cadrelor sanitare in legatura cu voi.Mintiti cu nerusinare!Sotia mea a nascut si mi s-a plans in spital tot timpul a este neglijata.Am facut plangere (ca un prost)la medicul de salon.Stupoare!Ce am aflat?Sotia mea ducea copilul la asistente noaptea pentru ca sa se poata odihni.Nu ar fi fost mare lucru ,dar am aflat ca refuza si sa-l alapteze..de ce/...pai sa nu-si ,,strice,,sanii.Si mie mi se plangea tot timpul ca este neglijata.Nu generalizez,dar m-am uitat mai atent in jur si am constatat ca 90% dintre ,,grijuliile mamici au acesta meteahna...de a face pe victimele.deci incetati sa mai faceti pe victimele1Sotia mea la externare s-a grabit sa se fardeze si sa arate bine.O.k....dar copilul?L-a imbracat o asistenta,,rea,, fara sa-i dau nimic..da,fara nimic.Acasa,sotia lasa copilul in plata Domnului...este obosita.De ce am scris asta/da,mi-e rusine dar vrea sa arat fat adevarata a fata asa ziselor mame ,,maltratate,,psihic de asistente,Un alt aspect: Monica Tatoiu a afirmat intr-o emisiune ca daca moare leaga toti medicii de gatul ei si moare cu ei deodata.De ce?Pai dansa a afirmat ca :seful cardiologilor din Romania i-a pus diagnosticul de infarct si dansa nu a avut asa ceva.Deci morala?In Romania ai voie sa tai penisuri si sa ucizi in voie doar daca ai diploma universitara..daca nu....stai bland!Noi oamenii suntem inundati zilnic de mass media cu tot felul de stiri care difera de pe un canal pe altul.Stiri uneori eronate pentru a avea audienta.Eu nu tin cu nimeni ci acuz doar sistemul sanitar romanesc care da castig de cauza medicilor indiferent de ce ar face ei.Pe de alta parte acuz pe acele doamne care fac pe mironositele si au nevoie de servitoare(cazul sotiei mele..si nu numai)in spital.Este greu sa lucrezi cu oameni si pentru oameni.Nu-i poti multumi orice ai face.Doresc ca Dumnezeu sa faca dreptate in legatura cu spitalul Giulesti.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by