VIDEO Dimitry Grigoryev (Rompetrol): Din 2007 am investit 1,8 miliarde dolari in economia Romaniei / Avocatii Rompetrol: Statul roman nu are instrumente legale pentru a refuza conversia datoriilor in actiuni sau plata partiala

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Miercuri, 25 august 2010, 10:01 Actualitate | Esenţial


Statul roman nu are instrumente legale pentru a refuza conversia obligatiunilor in actiuni sau plata partiala a datoriilor din partea Grupului Rompetrol, sustin avocatii de la cele trei case de avocatura care reprezinta compania. Aceasta deoarece in contractul semnat de KazMunaiGas la preluarea Petromidia este prevazuta posibilitatea actionarului de a opta intre aceste posibilitati. Reprezentantii Rompetrol au spus ca inca variantele sunt deschise si au loc negocieri cu Ministerul de Finante, dar, in orice caz, "compania nu are resurse pentru a plati mai mult de 100 milioane dolari in acest an". Valoarea actualizata a datoriilor Petromidia catre statul roman, preluate de KazMunaiGaz se ridica la circa 600 milioane dolari si sunt scadente la 30 septembrie.



Declaratiile facute miercuri, 25 august. HotNews.ro a transmis conferinta LIVE TEXT.

Dimitry Grigoriev (Rompetrol):


  • Totusi in ciuda rezultatelor fincnaiaree speram ca aceasta ciza va trece si suntem la fel de angajati sa dezvoltam infrastructura si sa patram aceasta forta de munca activa.
  • Rompetrol este a doua ca importanta in Romania.
  • Din punct de vedere economic, daca analizam preturile la produse petroliere s-ar parea ca este mai bine sa inchidem rafinaria.
  • Preturile la petrol sunt relativ ridicate, marja de profit este foarte mica, toate rafinariile din lumea intreaga merg pe pierdere.
  • Pentru noi ar fi mai bine sa importam produse din India, Coreea China si sa le aducem in Romania dar vrem sa mentinem rafinaria, este vorba mai ales despre angajati
  • Platim 7% la bugetul de stat
  • Ca sa intelegeti de ce avem resuse limitate, capacitatea de a plati este limitata, dorim sa avem un dialog constructiv c Ministerul de Finante, decizia finala se va lua la scadenta termenelor, in luna septembrie.
  • Credem ca Guvernul a beneficiat foiarte mult de pe urma acestui instrument de la momentul in care a fost pus in aplicare fiindca am platit aprox 260 milioane dolari dobanda si a fost calculata in termenii pietei
  • KMG poate asa asigure independenta energetica a Romaniei, aceasta relatie aduce beneficii statului Roman, rstructurarile din rafinarei au ca scop cresterea capacitatii rafinariei
  • Procesam 4.5 milioane tone iar in 2011-12 vom produce mai mult
Despre CNVM:
- anumiti mebri ai comisiei au facut anumite declaratii si au influentat preturile.
- Am venit intr-o tara in care avem unele experiente nefavorabile cu actiuni agresive ale autorittailor statului ; ar insemna ca trebuie sa ne aparam drepturile;
- CNVM ne-a adus prejudicii de 50 milioane de dolari.
- Impresia mea fata de auoritatile statului - atitudinea lor nu este benefica pentru economia Romaniei

UPDATE "Ieri, statul roman a pierdut primul proces impotriva Rompetrol (Ana Diculescu Sova - NNDKP).
Prin acest proces Ministerul de Finanţe a cerut blocarea majorării capitalului social al Rompetrol.


Gheorghe Musat (Musat si Asociatii):
  • Problema Rompetrol este ca isi respecta in totatlitate obligatiile dar se confrunta de un an si ceva cu ingerinte ingrijoratoare in viata companiei din partea institutiilor precum CNVM.
  • Ministerul Finantelor este un creditor privat ca orice alt creditor, nici macar nu este unul privilegiat. Pornind de acolo, ne-am trezit cu ingerinte greu explicabile. Asa am ajuns ca in momentul de fata sa fie aparat de primele 3 firme de avocatura din Romania.
  • In mod normal,nu ar avea nevoie dce asa ceva, dar m-a socat pe mine ca avocat cu parul alb atitudinea CNVM
  • Rompetrol a fost socat de maniera in care a fost tratat in ultimele 12 luni
  • O simpla majorare de capital a ajuns sa fie atacata
  • CNVM a impus anul trecut ca trebuie sa facem oferta publica de preluare a datoriilor si ne-am conformat desi am pus in discutie daca chiar trebuie dar ne-am copnformat din respect fata de institutia pietei de capital
  • Comportamentul CNVM si imi asum raspunderea, incontinuu abuziv, discriminatoriu si chiar lipsit de rasponsabilitate
  • O institutie care ar trebui sa fie impartiala, sa protjeze jucatorii si piata de capital
  • am facut oferta publica de preluare.
  • CNVM mi-a suspendat un drept prevazut de lege: delistarea
  • Ne-am interesat - se suspenda pana la clarificarea imprumutului cu Ministerul Finantelor
  • O companie de talia Rompetrol care plateste peste 1 miliard pe an la bugetul de stat; in ultimii 3 ani aproape 4 miliarde,acesta este tratamentul?
  • Cunoastem mediul, stim cum se comporta autoritatile; Rompetrol este ingrijorat - este o actiune violenta a CNVM, inexplicabila.
Ana Diculescu Sova (NNDKP)
  • Efectul atitudinii CNVM a avut efect in procesul de ieri, atitudinea a fost analizata; Judecatorul a respins cererea Ministerului de Finante.
  • Ceea ce spune colegul meu prefigureaza o lupta juridica dusa pana la capat impotriva autoritatilor.
  • Nu cred ca MFinante care a solicitat opinia CNVM in cazul de ieri a facut-o ca partener Rompetrol
Girgoriev:

  • Ambele parti vor beneficia daca solutionam corect. Contribuim cu o multime de taxe si cu o multime de produse, producem 1/3 din tot ceea ce consuma Romania.
  • Piata deja se resimte. Daca una din cele mai impirtante rafinarii din Romania nu va produce timp de cateva luni, este o coincidenta, expira licentele, toate rafiniariile trebuyi
  • Daca rafinaria va ramane mai mult timp in aceasta stare piata se va resimti. Facem tot ce putem pentru a mentine rafinaria operationala si sa investim o suma mare de bani.
  • Facem tot ce ne sta in putinta.
  • Ramanem foarte deschisi si suntem dispusi
  • Grupul KMG este foarte mare si este impicat in explorarea unora din cele mai mari zacaminte din lume.
  • Suntem implicati in explorari ; avem o cifra de afaceri impresionanta, producem 25-26 milioane tone, mai mult decat tot ceea ce consuma Romania, la titei.
  • Vom continua sa operam, vom continua sa dezvoltam si salte proiecte si speram ca situatia se va rezolva in curand.
Stefan Damian, Tuca Zbarcea si Asociatii:
  • In 2003 situatia avea niste datorii bugetare uriase.
  • Statul a decis conversia acestora in obligatiuni, fata de alte cazuri similare in care au fost pur si simplu sterse.
  • Dobanzile la obligatiuni au fost platite pana acum in totalitate
  • Stingerea se poate face fie pe parcurs anticipat printr-o replata, noi am facut o replata partiala de 60 milioane dolari; la optiunea Rompetroil pot fi reconvertite in actiuni.
  • Marul discordiei este ca solicitam respectarea conventiei si nimic mai mult. Rompetrol si-a respectat toate obligatiile fata de statul roman. Cerem respectarea legislatiei interne, a legilor speciale sau generale.
  • Rompetrol analizeaza inclusiv apararea in fata unor instante internationale.
  • Vrem un stat partener, nu prietenos, dar care sa isi respecte obligatiile contractuale
Ce instrumente legale are statul roman sa refuze plata fie si partiala?
  • Avocatii:
  • Regula este consacrata in codul civil ca platile pt fi si partiale asa ca stingerea partiala a unei datorii istorice este perfect legala. Statul are o neintelegere asupra conventiei in care nu exista limitari privind plata partiala sau totala. Statul roman nu
  • OUG 118 are natura juridica a unei legi de exceptie cu caracter individual, este data pentru Rompetrol. Regulile stabilite intr-o lege cu caracter individual pot fi oricand derogatorii fata de Codul Civil - Dreptul de a opta el si nu titularul creantei fie pentru rascumparare, fie pentru conversie.
Girgoriev:
  • Ce sa va intampla dupa 30 septembrie, ramane discutia deschisa.
  • Nu am inchis usa negocierilor cu Guvernul pentru ca trebuie sa ne arate ca nu este interesat sa devina actionar alaturi de noi
  • Pe 9 august am platit 71 milioane dolari, adica 54 milioane euro.
  • Un calcul simplu - in functie de ceea ce se spune in conventie - aceasta plata ne permite sa detinem capital majoritar
  • am vrea sa gasim si o solutie multumitoare din punct de vedere al Guvernului
  • Respectam conventia, trebuie sa platim dobanda - vom palti Gv pana la 100 milioane dolari anul aceste
  • Pozitia noastra este foarte deschisa dar trebuie sa vedem ce bani avem disponibili; anul aceste suntem pe negativ cu lichidittaile
  • Inchiderea rafinariei - subiectul ramane deschis. OIptiunile sunt: inchidem rafinaria sau tinem oamenii? Este o abordare pragmatica. Nu avem lichiditati, nu mai platesc banci,nu mai platesc furnizori, nu mai platesc salarii.
  • Din punctul nostru de vedere nu avem capacitatea sa facem plata totala, de aceea incercam sa gasim cea mai buna solutie
Ana Diculescu-Sova
  • Decizia poate fi atacata cu recurs in 5 zile de Ministerul de Finante. Daca ramane definitiva inseamna ca majorarea de capital a fost facuta corect.
  • La 7 septembrie se mai afla pe rol o pozitie la majorarea de capital. Majorarea nefiind suspendata, hotararea AGA s-a finalizat, pe 18 august a avut loc ultime subscriere de actiuni.
  • CU CNVM ne aflam intr-o procedura prealabila, s-a depus plangerea prealabila pe 4 august; CNVM are posibilitatea sa isi reevalueze masura. Au timp 30 de zile. In functie de raspuns, ne vom adresa instantei
Musat: Vom ajunge in mod sigur in contencios, cat de curand. Plangerea este facuta pe 30 de pagini.

Ce procent ar castiga statul din companie daca toata datoria va fi convertita in actiuni?

Stefan  Damian:
  • Teoretic procentul va semnificativ dar nu majoritar, 40 si ceva la suta.
  • Statul va fi unul din cei mai importanti parteneri. Nu exista obligativitatea de a investi.
Grigoriev:
  • Este raspunderea Guvernului, nu a noastra, ca datoriile au fost incluse in bugetul de stat
  • Cand am cumparat am spus ca ne vom comporta in interesul companiei.
  • Nu ne-am schimbat pozitia pana in momentul de fata.
  • Am comunicat Guvernului chiar acum un an si am inceput consultarile chiar in ianuarie si in februarie am comunicat pozita noastra
  • Pocedura AGA pentru conversie a fost demarata deja.
  • Inca din momentul achizitionarii am avut opinii bazate pe obligatiile contractuale. Nu ne-am schimbat opinia.,
  • Inca de la inceputul anului am inceput consultarile si am explicat in detaliu care este situatia economica a Rompetrol.
  • Am explicat ca nu se genereaza suficient flux de numerar.
Stefan Damian: Noi nu schimbam natura obligatiei, este prevazut de la bun inceput in conventie.

Grigoriev:
  • Nu este niciun secret ca cumparam titeiul la pretul de piata. Stiti ca se vinde si se cumpara la aceste preturi
Din 450 milioane lei capital majoritar cat ati fi dispusi sa platiti in numerar ?
  • Grigoriev: Am merge pana la 100 milioane de dolari, adica aproape toata suma. Avem proiecte in desfasurarea pentru retehnologizarea datoriei, programul pentru anul acesta este 170-180 milioane de dolari; contracte care deja au fost angajate pentru 5 noi unitati de productie
Chiar aveti serios in vedere inchiderea rafinariei?
  • Grigoriev: Eu nu judec decat dupa rezultatele economice, nu vorbesc desre acoperirea riscurilor. Daca nu ar fi functionat aceasta rafinarie am fi economisit 50 milioane dolari.
  • In grupul KMG incercam sa crestem valoarea pe fiecare parte a procesului, de aceea incercam sa crestem si pe productie, transport, de aceea si pe rafinare.
  • Kazahstan va produce pana la 150 milioaner tone titei, de 30 de ori mai mult decat produce Romania.














Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5288 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    economie (Miercuri, 25 august 2010, 10:12)

    stefan [anonim]

    abureala pentru fraieri!!!
    • +2 (4 voturi)    
      LACRIMI DE CROCODIL. MAI BINE SE FACEA POLITICIAN (Miercuri, 25 august 2010, 10:53)

      cris [anonim] i-a raspuns lui stefan

      De ce rafinaria merge pe pierderi?
      Simplu KazMunaiGAZ detine 70% din actiunile rafinarie, restul sunt ale tertilor. Cum se fac cheltuielile in rafinarie? Asta e secretul... Toate achizitiile de bunuri si servicii se fac prin Rominserv care care contracteaza o lucrare la de 5 ori pretul la care ia un subcontractant.
      Liderii rafinariei PETROMIDIA ar trebui acuzati de prejudicii aduse statului roman si actionarilor minioritari..
      De ce sa i-a 70% din profit cazacul cand poate sa i-a 100%?
      Aceleasi politica o au si celete rafinarii in cadrul PETROM si LUKOIL.
      Se tem insa si ca daca lasa tot profitul pe rafinarie vine statul si creste acciza.
      In final consumatorul plateste.
      • 0 (0 voturi)    
        ROMPETROL A INVESTIT.. In economia ROMANIEI (Miercuri, 25 august 2010, 13:32)

        tudor [anonim] i-a raspuns lui cris

        Rompetrol cica a investit 1,8 miliarde de dolari in economia Romaniei.
        Citit printre randuri se intelege Rompetrol a avut chetuileli de 1, 8 miliarde prin ROMINSERV cand de facpt avea nevoie de cheltuieli de 300 milioane de dolari pentru achizitii. Achizitiile s-au facut in proportie de 90% din strainatate.
    • -1 (3 voturi)    
      nu inteleg... (Miercuri, 25 august 2010, 12:01)

      x [anonim] i-a raspuns lui stefan

      Statul vinde cu pretul 640 de milioane rafinaria lui Patriciu fara sa incaseze decat 40 de milioane ramanand sa mai incaseze 600 de milioane. Patriciu vinde cu 4 miliarde(4000 de milioane) rafinaria altora. De ce Patriciu nu a dat restul 600 de milioane la stat ramanand cu 3 miliarde ! ? Nu-i mai ajung banii ? De ce statul nu l-a executat pe Patriciu de restul de 600 de milioane ? De ce statul nu l-a arestat pe Patriciu ?(care e diferenta intre furt si refuzul platii datoriilor ?)

      Poate cineva sa explice ?
      • -3 (7 voturi)    
        Te fac eu sa`ntelegi.. (Miercuri, 25 august 2010, 12:36)

        pff [anonim] i-a raspuns lui x

        Da. Pot eu sa`ti explic micutzule; in primul rand miliardele care le arunci acolo cred ca sunt in lei; zic asta deoarece patriciu a incasat putin peste 1 miliard de euro. O societate se vinde cu active, cu pasive iar in cazul de fata toate partile stiau despre ce e vorba. In capatzana ta aia mica, aproape invizibila crezi ca cineva dadea un miliard si ceva de euro fara sa citeasca contractul, micule idiot ??? Kazacii au cautat sa intre pe piata din Europa si bien au facut; daca Patriciu ramanea la conducere nu avea de unde plati banii; bucura`te ca sunt kazacii ca iar ma plictisea televizorul cu arestari retardate. Vaco.
        • -1 (1 vot)    
          Mai pff... (Miercuri, 25 august 2010, 22:10)

          y [anonim] i-a raspuns lui pff

          ..eu cred ca remarca lui x este de bun simt. Si-ti mai spun si ca aceia care ti-au dat minus cred acelasi lucru ca x. Si mai cred ca pentru fiecare minus ar trebui sa-ti adresezi singur, in fata oglinzii, cuvintele cu care il gratulezi pe x: "capatzana ta aia mica, aproape invizibila", "micule idiot", "Vaco". Sa-ti fie rusine...
    • +2 (4 voturi)    
      staul poate sa ia toata rafinaria (Miercuri, 25 august 2010, 13:00)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      Adica cum nu are statul cum sa isi recupereze datoria?!?
      Pai poate sa va ceara insolventa si sa ia rafinaria cu totul pentru datoria de 600 mil $. Rafinarie pe care kazaci au dat 2 miliarde. sa vad atunci cum o sa le explice cazacilor marele business pe care l-au facut: au dat 2 miliarde si apoi au pierdut controlul pentru 600 milioana.
  • 0 (6 voturi)    
    Musat si Asociatii (Miercuri, 25 august 2010, 10:23)

    cris [anonim]

    deci dna Carmen Musat de la Observator Cultural e implicata si in afaceri cu Dinu Paturiciu?????


    securist la securist trage....
  • +13 (15 voturi)    
    Mi-e mila de voi (Miercuri, 25 august 2010, 10:36)

    Rammy [anonim]

    Cand e vorba de datorii va plangeti ca nu faceti profit ca aveti angajati ca petrolul e nu stiu cat.Nu ma intereseaza.Aveti datorii la stat,platiti.Nu numai voi o duceti rau,toate firmele din Rom au probleme cu toate acestea isi platesc datoriile la stat.Stiati de datoria asta cand ati cumparat de la puscariabilul Patriciu,trebuia sa platiti pana acum.Ati ammanat sperand ca va veni iar PSD sau PNL la guvernare si va va amana datoria inca vreo 7 ani.
    • +4 (4 voturi)    
      Inca ceva de adaugat (Miercuri, 25 august 2010, 11:39)

      Rammy [utilizator] i-a raspuns lui Rammy

      Redeventa in Rom e de 3%,de pe vremea lui Nastase..In tarile normale e de 20-25%.Asa ca Gaz munai sa ne lase cu plecatu in alte tari.Ii convine de minune aici.
    • -1 (3 voturi)    
      nu ai dreptate amice (Miercuri, 25 august 2010, 12:26)

      oilman [utilizator] i-a raspuns lui Rammy

      KMG poate legal sa nu plateasca mare parte din cei 600 mil precum am scris mai jos. Din pacate, termenii obligatiunii le dau aceste optiuni. Ce era murdar s-a facut in 2003 si acolo trebuie umblat. Acum Min de finante, care stie perfect ca nu prea are optiuni, incearca sa negocieze ...
      • +3 (3 voturi)    
        Nu te supara... (Miercuri, 25 august 2010, 13:51)

        Rammy [utilizator] i-a raspuns lui oilman

        ...daca KZM sunt atat de acoperiti pe cat spui tu nu mai declarau cele de mai sus.De ce atatea amenintari(ar fi mai bine daca importam din India China etc)si scuze(platim 7%la buget,avem mii de angajati etc)?Imi pare rau nu cred o iota din ce spui tu sau KMG.Sa vedem ce va face guvernul,partea asta mi se pare cea mai interesanta.
        • +1 (1 vot)    
          facts .. (Miercuri, 25 august 2010, 16:32)

          oilman [utilizator] i-a raspuns lui Rammy

          Nu prea are importanta ce crezi - conteaza faptele. Citeste mai jos ce am postat legat de datoria rompetrol. Nu am nici o legatura cu KMG, afirmatia mea e simpla: Legal, KMG poate sa faca majorare de capital si / sau sa faca o plata partiala si sa ramina actionar majoritar (e.g.: control) al Rompetrol. KMG nu vrea o relatie ostila cu guvernul tarii in care isi are businessul ... dar nici nu vrea sa plateasca 600 mil cind are alternative legala sa nu le plateasca. Mai bine ii intrebi pe cei care au aprobat schema (convertirea datoriei de 600 mil in obligatiune, termeni superbi pentru Patriciu) de ce (sau pentru cit) au facut-o decit sa refuzi sa te uiti la niste fapte simple. Numai bine
  • -6 (10 voturi)    
    e clar (Miercuri, 25 august 2010, 10:37)

    alex [anonim]

    Mesajul e clar: ori ne lasati in pace ori inchidem rafinaria (care da 7% din sumele incasate la bugetul de stat!). Eu as lua in considerare amenintarea, mai ales in perioada asta in care statul are nevoie de bani.

    E loc de negociere pentru ca si kazahii au interesul sa isi plaseze petrolul undeva pt rafinare. Degeaba o dau ei cotita cu "cotatiile petrolului", pe ei ii intereseaza profitul intre costul de extractie si pretul pietei (diferenta e de 30-40 USD/baril). Isi permit o pierdere mica din rafinare.

    Ramane ca statul (care are interes pentru banii la buget) si KMG (care are interes sa isi rafineze petrolul extras in Kazahstan) sa se inteleaga.
    • +4 (10 voturi)    
      Gresesti (Miercuri, 25 august 2010, 11:01)

      GT2 [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Nu pot inchide ca au profit. Doar tipa la luna. Stiau de datorie dar Patriciu le-a dat asigurari verbale ca acea datorie nu va fi ceruta niciodata.

      Surpriza a fost cand asta s-a vazut cu banii in desaga si i-a lasat cu buza unflata.
      • +2 (2 voturi)    
        lucrezi la SRI?:P (Miercuri, 25 august 2010, 11:29)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui GT2

        Mai dar ce informat esti, stii tu ca Patriciu le-a dat asigurari verbale :)) Credeam ca atunci cand e vorba de miliarde de euro si de tari din spatiul ex-sovietic lucrurile nu se fac ca la gradinita.
        Concluzia e oricum clara: " Sa-ti fie rusine Dinu Patriciu!"
      • +1 (1 vot)    
        lol (Miercuri, 25 august 2010, 11:39)

        alex [anonim] i-a raspuns lui GT2

        Alt inteligent. Cand faci o tranzactie de miliarde de dolari nu cred ca "asigurarile verbale" sunt suficiente.

        Deci ori exista un act prin care Patriciu a garantat ca datoria va fi reesalonata/anulata samd, ori vorbim ca sa ne aflam in treaba.

        PS: nu inteleg de unde vorbesti de profit. Profitul e la KMG care livreaza petrolul, rafinaria e pe pierdere de ani de zile.

        Uite aici datele:

        Rompetrol Rafinare, a company member of the Rompetrol Group, recorded in the first half of 2010 a consolidated turnover* of USD 1.76 billion, with 24% increase as compared to the same period of 2009. At the same time, the operational result (EBITDA) and the net result were negative amounting USD 24,7 million and USD 119 million.
    • +5 (9 voturi)    
      clar ca apa tulbure (Miercuri, 25 august 2010, 11:09)

      dumil [utilizator] i-a raspuns lui alex

      o rafinarie cu cateva mii de angajati da 7% din bugetul de stat!? cat de prost trebuie sa fii sa inghiti gogorita asta !?!?

      oricum era vorba de contributia grupului Rompetrol, desi si asa tot umflat rau de tot e.

      Inca o chestiune, rafinaria Petromidia are profit de ordinul zeci de milioane dolari anual, deci chestia cu inchiderea e o alta gogoritza....pt ca nimeni nu inchide o afacere care este in picioare si da profit!!!

      pur si simplu vor inca o amanare de vreo 5-10 ani...pentru stiu ca se poate!
      • -2 (2 voturi)    
        mda (Miercuri, 25 august 2010, 11:33)

        alex [anonim] i-a raspuns lui dumil

        O gramada de inteligenti.

        Bugetul de stat se alimenteaza doar din impozit pe venit monsher? Ce zici de accize (petrol), TVA, activitatea tuturor subcontractorilor samd?

        E greu sa inchizi o rafinarie precum Petromidia. Dar ma rog statul roman e suveran si face ce vrea pana la urma. Daca vrea sa se bata pentru toti banii eu cred ca e o cauza nobila, insa trebuie vazut si ce poate obtine si ce poate pierde daca vreun kazah se decide sa se tina tare.
        • +2 (2 voturi)    
          inca esti confuz (Miercuri, 25 august 2010, 12:32)

          dumil [utilizator] i-a raspuns lui alex

          ce legatura are rafinaria cu distributia/consumul de produse petroliere?
          chiar daca se va inchide, desi este exclus pt ca rafinaria in sine e profitabila, tot atata bezina va consuma romania(din import), si in fond accizele le platesc cei care alimenteaza la benzinariile romepetrol. inca te scalzi in ape tulburi moncher, si ce e mai grav iti lipsesc si notiunile elementare dar iti place sa combati.

          subconractanti? ai idee cat importa petromidia si cat ia de piata interna(petrol cat si utilaje etc)?

          chestia cu inchiderea este un element de negiciere si nimic mai mult.
      • -1 (1 vot)    
        date (Miercuri, 25 august 2010, 11:48)

        alex [anonim] i-a raspuns lui dumil

        Rompetrol Rafinare continued to be one of Romania's most important tax payers, and contributed in the first half of 2010 more than USD 484 million to the state budget.

        Dupa mine un miliard de dolari la bugetul de stat nu e de aruncat.
        • +2 (2 voturi)    
          confuz din nou (Miercuri, 25 august 2010, 12:49)

          dumil [utilizator] i-a raspuns lui alex

          iar confunzi lucrurile, rafinaria petromidia nu reprezinta nici 10% din romeprol rafinare!
          iar oamenii astia, in caz ca nu ai observat vorbest strict de rafinaria petromidia.


          uite ce lipseste din extrasul ala al tau:

          "* The consolidated financial statements of Rompetrol Rafinare include the results of Rompetrol Rafînare S.A. and the results of the subsidiaries Rompetrol Petrochemicals S.R.L., Rom Oil S.A., Rompetrol Downstream S.R.L. and Rompetrol Logistics S.R.L. (together with the subsidiary Rompetrol Gas S.R.L.)."

          deci practic tot (nu chiar pt ca mai sunt niste fonduri de investitii de care putina lume stie si nu sunt incluse in lista de mai sus).
        • +3 (3 voturi)    
          Ce nu intelegi tu... (Miercuri, 25 august 2010, 13:38)

          denvarel [utilizator] i-a raspuns lui alex

          Este ca "Rompetrol Rafinare continued to be one of Romania's most important tax payers, and contributed in the first half of 2010 more than USD 484 million to the state budget."
          Gaz Munai este alta firma.
          Daca Rompetrol apartine acum Gaz Munai nu inseamna ca daca ei vor vinde sau pierde majoritatea, Rompetrolul nu va mai plati taxe. Tot pe acolo vor fi, in functie de cat de bine merge firma.
          Sau crezi ca Shell sau Exxon sau oricine ar cumpara actiunile statului in cazul in care acesta redevine majoritar vor avea un management prost si va da faliment.
  • +4 (6 voturi)    
    Tariceanu (Miercuri, 25 august 2010, 10:37)

    Emil [anonim]

    Oare in contractul lui Patriciu (semnat pe vremea lui Nastase), avea acesta dreptul sa vanda si datoria? Adica el banii statul roman datoria? Oare Tariceanu a fost de buna credinta? Mici intrebari.
    Cat despre avocati.................
  • +4 (6 voturi)    
    Hotii de Tariceanu,Nastase,Patriciu. (Miercuri, 25 august 2010, 10:50)

    mircea [anonim]

    Cu ce tupeu sustin ca tot ei sunt cei care dau,dupa ce au luat pe gratisun bun al statului romanAstia nu or sa plateasca nici-un ban,umbla cu fofarlica sa transforme datoriile in actiuni,pe care sa le devalorizeze cand vor ei si sa o tina tot asa.De fapt tot Patriciu trebuie strans cu usa sa plateasca.Cand a incasat banii de la cazahi trebuia sa-si acite datoria.Patriciu,Nastase si Tariceanu merita spanzurati in piata publica.Asemenea oameni mai au tupeul sa vina sa ne dea sfaturi.
    • -3 (3 voturi)    
      hotii si haiducii (Miercuri, 25 august 2010, 12:11)

      dobre [anonim] i-a raspuns lui mircea

      hoti o fi cu totii, dar intre timp rompetrol a platit dobanzi in fiecare an, la zi, de vreo cateva miliarde de dolari, plus ca a facut investitii si nu a inchis rafinaria. statul a primit bani la privatizare, dupa doua incercari esuate de privatizare, de era pe lista "la 1 leu"... sfaturi nesfaturi, sunt bani multi care vin luna de luna la buget. altfel ramanem fara bani de pensii si salarii.
  • +3 (5 voturi)    
    De ce s-o mai agita statul roman? (Miercuri, 25 august 2010, 10:59)

    sile [anonim]

    A vandut o rafinarie cu 60 milioane, rafinaria s-a vandut mai departe cu 2 miliarde. Intre timp statul a mai primit niste frimituri din profitul rafinariei. Cred numai noi, astia "lingaii lui Basescu", mai putem crede ca a fost ceva penal la mijloc. </sarcasm>
    • -1 (1 vot)    
      de bani... (Miercuri, 25 august 2010, 11:35)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui sile

      sunt de acord ca nu miroase bine afacerea. Totusi eu nu sar la beregata lui Patriciu, pentru ca imi amintesc atatea fabrici cumparate la 1 euro si vandute la fiare vechi cu cateva milioane. Patriciu a reusit sa transforme rafinaria intr-o mega afacere, asa ca poarta o parte din merit, in opinia mea.
      Cat despre datorii, din ce am auzit, ele sunt datorii istorice, dinainte de a fi cumparata de Patriciu (asa cum au Steaua sau Dinamo, datorii istorice de milioane de euro pe care nu le mai plateste nimeni).
      Cred ca banii trebuie recuperati de statul roman si cred ca kazahii nu sunt copii de gradinita si stiu ce-au semnat atunci cand au cumparat rafinaria cu tot cu datorii.
  • +1 (3 voturi)    
    abureli (Miercuri, 25 august 2010, 11:05)

    kiko [anonim]

    daca nu vor plati se va creea un precedent care poate fi invocat apoi de orice firma privata..precedente de neplata a datoriilor exista destule la firmele de stat dar daca si astea private incep sa se traga pe cur ....atunci unde ajungem?.....nu platesc?paaaaaaaa! incideti taraba si cu asta basta!
  • +4 (6 voturi)    
    santajul, tradarea si boicotul Romanesc (Miercuri, 25 august 2010, 11:09)

    altul [anonim]

    Acest comunicat al companiei si comunicatele avocatilor nu sunt alceva decat elementele unui santaj ordinar.
    Acesta este cadoul otravit oferit de Patriciu si Tariceanu poporului Roman.
    Dupa comunicatul KMG trebuie sa ne rugam de ei si sa le multumim ca exista.

    Nu stiu ce atitudine vor avea autoritatile dar propun ca noi sa boicotam benzinariile Rompetrol si afacerile lui Patriciu(mic.ro, adevarul etc) si Tariceanu( Citroen sau ce mai are acum)
    • 0 (0 voturi)    
      si ford.. (Miercuri, 25 august 2010, 11:34)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui altul

      tariceanu a preluat ford ca doar nu degeaba le-a dat atatea subventii la craiova
    • +3 (3 voturi)    
      costacheeee (Miercuri, 25 august 2010, 11:36)

      rzv [anonim] i-a raspuns lui altul

      1. ba legea poate fi modificata de boc" art 1. conversia obligatiuninilor se face in totalitate la scadenta" si gata cu miliardele de avocati.
      2. costache nu putea vinde decit daca avas nu ridica postprivatizarea in 2007, la initiativa lu atanasiu.
      3. e clar ca nastase, tariceanu si costache sau inteles si sau si acoperit cu legea respectiva.
      4.costache tre sa inapoieze la kazaci c/v obligatiunilor daca conversia duce statul la 50+1actiune si costache nu vrea, daia lupta el pt geoana.
      5. cnvm are text de lege ce poate impedica delistarea 225 din legea 297/2004.
      6. nu uitati de procesul penal, daca costache este condamnat pe latura civila se desfinteaza si c/v al rafinariei.
      rusine dinu patriciu costache
    • +2 (2 voturi)    
      Tariceanu (Miercuri, 25 august 2010, 12:31)

      oilman [utilizator] i-a raspuns lui altul

      Decizia de a transforma datoria in obligatiune a fost finalizata in 2004, dar practic totul s-a hotarit dinaintea venirii lui Tariceanu. As fi ultimul care sa-l apere pe fostul PM si slugoi al lui Dinu, dar trebuie sa fim consecventi. Guvernul Nastase i-a facut multe servicii (nu gratuite ...) lui Patriciu
  • -1 (1 vot)    
    ha ha ha (Miercuri, 25 august 2010, 11:42)

    Bogdan [anonim]

    esti dus cu pluta prietene, no offence!
    "Poporul roman" are alte preocupari in afara de a-ti face tie si portocaliilor jocurile politice. Experimentam o grava criza economica si guvernul este complet depasit, populatia e pauperizata dupa reduceri salariale consecutive si cresteri de TVA...
    • +1 (1 vot)    
      Sova cumva? (Joi, 26 august 2010, 2:17)

      prietenul [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Esti Sova cumva si face parte din contractul lui mamica sa combati pe aici?
      Daca te refereai la mine vezi ca nu sunt portocaliu sun rosu dar nu din clanul lui VANghelie cum probabil esti tu
  • +3 (3 voturi)    
    STAT PUTERNIC = ROMANIA (Miercuri, 25 august 2010, 11:51)

    STAT PUTERNIC = ROMANIA [anonim]

    Statul roman nu are instrumente legale pentru conversia datoriilor in actiuni sau plata partiala

    STATULUI ROMAN, VA ROG CREATI IMEDIAT " instrumente legale pentru conversia datoriilor in actiuni sau plata partiala", ca sa terminati cu aberatiile avocatiilor...
  • +2 (2 voturi)    
    Amestecarea planurilor (Miercuri, 25 august 2010, 11:59)

    Samurai [anonim]

    Forta caselor de avocatura romanesti se vede (ca si toate marile "business-uri) dor in tara. In afara, fapt dovedit cu combinatul de la Valcea, pierd pe toata linia. De ce? Pentru ca acolo exista justitie care se bazeaza pe probe si nu pe 'relatii" personale cu judecatorii. In cazul de fata vorbim despre o datorie publica, adica fata de contribuabilul roman. Partea de business este alt plan. Nicaieri in lume nu poti justifica (decat de avocatimea romana) cu cifra de afaceri si cota de TVA returnata statului faptul ca tu nu-ti platesti alte datorii! Intrebarea care se pune este: cum putem scapa de aceasta justie care falimenteaza statul roman? Doar apeland pentru procese mari la instante internationale??!!
  • 0 (0 voturi)    
    legea e lege (Miercuri, 25 august 2010, 12:00)

    crina [anonim]

    trecutul e trecut si discutam pe lege acum - statul nu poate incalca niste norme legale, orice ar fi. dar ne-am obisnuit in ultima vreme... oricum, e si ilogic sa omori un contribuabil bun care tine in spate poate sute de mii de pensionari, sa il determini sa inchida rafinaria (vezi cum face petrom cu arpechim si doljchim!) si sa ramana oameni someri. asta vrem? batem gaina sa faca repede oua de aur si apoi murim de foame?
    • +1 (1 vot)    
      stai tu relax (Miercuri, 25 august 2010, 15:43)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui crina

      a ahahhaah. stai sa ma opresc din ras, cat zici ca tine in spate??? sute de mii de pensionari??? oO. De ce nu zici milioane de pensionari ca tine in spate. Combinatul asta tine vreo 3 milioane in spate si rompetrolul inca 3 si e gata. Mai raman acum inca 4 milioane de asistati pe care probail il tine in spate adevarul + irealitatea. oO

      O Solutie : conversie actiuni pachet majoritar fara a accepta plata inca vreunei transe sau majorari de capital pentur a ramane dupa conversie actionar majoritar, apoi revanzarea actiunilor. Se pierd bani in proces dar decat 50 milioane din 600 cat au platit ei, tot ai obtine de vreo 8 ori mai mult
  • +3 (3 voturi)    
    conversia datoriei in actiuni (Miercuri, 25 august 2010, 12:12)

    marpo [anonim]

    este toata problema. Datoria exista, Rompetrol o recunoaste, dar nu vrea sa o plateasca integral.
    Daca nu plateste nimic datoria se poate transforma in capital iar Statul ar deveni actionar majoritar, ceea ce evident ca nu le convine celor de la Rompetrol.
    Daca plateste insa o anumita suma, datoria ramasa convertita in actiuni nu ar permite Statului sa ajunga actionar majoritar, ceea ce le-ar conveni de minune celor de la Rompetrol.
    Daca se si delisteaza, reprezentantii Statului vor intra in societate doar la Adunarea generala a actionarilor, iar de dividende...
    Problema este ca Statul cere sa i se plateasca integral datoria sau deloc, din motivele expuse mai sus.
    Sincer nu vad cum Statul poate refuza o plata partiala. Sigur se ajunge in instanta
  • +2 (2 voturi)    
    Pozitie partinitoare (Miercuri, 25 august 2010, 12:16)

    denvarel [utilizator]

    Cum adica nu au bani sa plateasca o datorie de care aveau cunostinta cand au cumparat pachetul majoritar?
    Acesta se numeste faliment!
    Majorarea de capital pe care incearca sa o bage pe sub usa la CNVM are rolul de a minora sub 50% eventuala conversie integrala a obligatiunilor in actiuni. Asta ne spune ca au deschis razboiul pe 2 fronturi: unul in care incearca sa plateasca doar atat cat sa le permita mentinerea majoritatii si altul, in cazul in nu le tine prima varianta, de a majora capitalul social astfel incat chiar convertind toate obligatiunile, conform contractului de imprumut, statul sa fie tot minoritar.
    Dincolo de declaratiile lor, actiunile lor arata clar au incercat sa pregateasca defensiva dar s-au incurcat in CNVM. Asta ne arata ca stiu ca sunt vulnerabili. Restul este praf in ochi!
    Si aia cu inchiderea fie si temporara a rafinariei e hazlie. Daca pierd majoritatea datorita conversiei se convoaca AGA si se constituie un nou Consiliu de Administratie. Atat!
    Daca vechiul Consiliu de Administratie inchide temporar sau definitiv productia poate fi acuzat penal de multe lucruri, poate chiar si de subminarea economiei, dat fiindca nu mai este reprezentativ pentru noua structura a actionariatului si actioneaza impotriva intereselor firmei.
    Guvernanti, Gaz Munai este inghesuit la colt! Nu mai suntem o tara de mana a treia, procedati in consecinta!
  • +1 (1 vot)    
    back to 2003-2004 (Miercuri, 25 august 2010, 12:23)

    oilman [utilizator]

    Tot cea ce spun mai sus avocatii, dpdv legal este corect. Din pacate, toate astea se stiau de cind Patriciu a obtinut acesti termeni din 2003 cind a convertit cele 600 mil dolari in obligatiunea scadenta in 2010. Termenii eraqu superbi pentru Rompetrol, in ciuda faptului ca teoretic compania nu avea atingul (nu avusese niciodata pina atunci profit...) necesar. Deasemenea se stia de atunci ca Rompetrol avea numeroase oportunitati LEGALE sa nu plateasca mai mult decit dobinda anuala de cca 25 milioane, sa nu plateasca cei 600 mil si sa ramina cu participarea majoritara (marire de capital, conversie in actiuni, etc). Patriciu a infestat toata presa cu 'datoria Petromidia era istorica, eu am preluat-o si am investit'. Pe dracu, datoria (cam 250 mil la preluare, apoi s-a marit ca rafinaria era mulsa de Patriciu...) era parte din contractul de vinzare cumparare, Patriciu a platiti in total 51 mil in 2 transe, a doua la peste un an de la preluarea rafinariei. Si de fapt considering cantitatea de titei preluata pretul a fost mult mai mic de 51 mil....
    Dar Ministerul de Finante STIA foarte bine toata situatia si totusi schema lui Patriciu a fost aprobata. Cind ai in simbrie o mare parte din elita politica a Romaniei totul este posibil.
    KMG a stiut de toate optiunile cind a platit cu cel putin 50% peste pretul pietei pentru Rompetrol !
  • 0 (0 voturi)    
    rompetrol (Miercuri, 25 august 2010, 12:26)

    adrian [anonim]

    daca sunt obligatiuni , nu stiu ce se mai poate filozofa , din cultura mea ,, parca acestea au titlu executoriu,, domnii avocati stiu asta .... parca la bugetari s-a taiat 25"% din salar si nu am vazut nu stiu ce casa dimboviteana de avocatura sa se scuture si sa vina cu solutii.
    ar trebuii analizate si situatiile de la rafo etc... ca si acolo ar cam trebuii sa fie ceva banuti lasati la cheremul unor offshore
    NU AM INTELES NICIODATA .DE CE????
    NU SUNT INTERZISE ACESTE FIRME PE TERITORIUL ROMANIEI!
    CE PIERDEM CA SI STAT? daca sunt interzise aceste firme ?
    noi dorim sa avem un mediu concurential intre firme le permitem unor ,,personulitati,, sa faca ce vor.
    Statul ce pirgii de redresare din criza mai are?
    Sedinte,Solutii, Sedinte,Solutii,Sedinte,Solutii,Sedinte,Solutii,
    care nu au nici o finalitate dorita de populatie.
  • +1 (1 vot)    
    Daca astia nu platesc, (Miercuri, 25 august 2010, 15:21)

    mircea [anonim]

    Liberalii vor avea probleme serioase in a se mai mentine ca partid politic.Si PSD prin Nastase.Romanii vor afla rapid de aceste excrocherii marca PNL si PSD.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by