Avocata asistentei Florentina Carstea de la Maternitatea Giulesti: Plange si spune ca micutii erau ca si copiii ei. Nu e adevarat ca a fost la o onomastica

de A.N.     HotNews.ro
Marţi, 24 august 2010, 14:56 Actualitate | Esenţial


"Asistenta plange si spune ca erau ca si copiii mei pentru ca de multe ori sta cu acei copii mai mult decat stau cu parintii", a declarat avocata Simona Luciana Parvu, refereindu-se la clienta sa, asistenta Florentina Carstea de la Maternitatea Giulesti, acuzata de ucidere din culpa si vatamare corporala grava din culpa. Parvu a declarat ca asistenta acuzata nu a participat la o petrecere onomastica, asa cum s-a spus anterior. Magistratii Judecatoriei sectorului 6 judeca marti, incepand cu ora 15.00, procesul in care procurorii Parchetului General solicita arestarea asistentei. Cinci nou-nascuti au murit si alti sase sunt grav raniti dupa un incendiu izbucnit la inceputul saptamanit trecute la Maternitatea Giulesti.

Iata cateva dintre cele mai importante declaratii facute de avocata Simona Luciana Parvu:
  • asistenta plange si spune ca erau ca si copiii mei pentru ca de multe ori sta cu acei copii mai mult decat stau cu parintii
  • cu siguranta ca stai si te atasezi de ei
  • colegii sunt alaturi, probabil ca sunt foarte multi aici in fata judecatorului si sufera ca au pierdut un om foarte bun
  • copiii care au nevoie de ajutorul ei in acest moment probabil ca sufera
  • in momentul in care un cadru sanitar, gen asistenta, cere ajutorul medicilor este altceva
  • nu se stie ce s-a intamplat cu celelalte persoane care au avut cardul de acces in salon, nici asistenta nu intelege de ce se sustine ca alta persoana a descoperit incidentul
  • daca alta persoana a vazut acest lucru, de ce n-a deschis acea usa, fiindca avea card
  • doamna a deschis usa cand a vazut: s-a dus, a deschis-o si a fost inabusita de fum
  • dar era tarziu cand a facut-o, pentru asta se afla aici
  • ea nu numai ca a deschis-o, dar a spart si celelalte geamuri intr-un moment de criza
  • nu este adevarat ca a fost la o onomastica
  • am intrebat-o de mai mult si mi-a spus: categoric ca nu e adevarat
  • doamna a fost propusa ca sef de sectie, a refuzat, zicand ca nu iubeste birocratia, iubeste copiii
  • i s-a propus sa mearga la alte spitale insa a refuzat, zicand ca acolo copiii nu au nevoie de o astfel de ingrijire
  • a ramas acolo si acum mi-a spus, plangand, ca oricand daca as putea, tot acolo m-as duce pentru ca la Giulesti sunt copii cu nevoi
  • probabil ca sistemul ne invata sa fim egoisti
  • eu nu cred in intamplare sau ghinion, dar parca nici istorie cu "daca" si cu "parca" nu se face
  • s-a intamplat asa
  • la carte scrie ca un cadru medical, o asistenta nu trebuie sa paraseasca incaperea: probabil ca o asistenta trebuie sa faca pe ea si poate ca nu mureau acesti copii si acum aveam alte stiri
  • poate ca domnii procuroi au mai multe dovezi; daca exista probe va urma o judecata si va primi o pedeapsa pe masura
  • eu nu cred ca exista probe
  • nu a fost nicio petrecere
  • este un om cu doua saloane si zeci de copii
  • nu mai era nimeni: in momentul in care cineva paraseste salonul, trebuie sa vina altceva sa supravegheze copii
  • sper ca justitia sa nu fie influentata de zvonurile care sunt
  • trebuie sa prevenim ceea ce este de prevenit
  • nu stiu daca saptamana aceasta ea a mai fost la munca
Procurorul-sef Marius Iacob, care se ocupa cu ancheta privind incendiul de la Maternitatea Giulesti, a declarat luni ca "am dispus inceperea urmaririi penale fata de asistenta medicala Carstea Florentina (n.r. - de la sectia de Terapie Intensiva din Maternitatea Giulesti) pentru ucidere din culpa si vatamare corporala grava din culpa". Potrivit procurorului, asistenta a lipsit din salon timp de 12 minute, intre orele 18.24 si 18.36, perioada in care a izbucnit incendiul.

Ulterior, asistenta medicala Florentina Carstea a fost retinuta, pentru 24 de ore, de catre Parchet. Ea a fost audiata luni, la Parchetul General, si i-au fost aduse la cunostinta invinuirile.




Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















7003 vizualizari

  • +22 (30 voturi)    
    am si eu o nelamurire (Marţi, 24 august 2010, 15:04)

    bbk [anonim]

    cica asistenta si-a incalcat sarcinile de servici, ca a parasit incinta 12 minute, si nu a observat incendiul.

    1. nu cred ca e normal ca cineva sa fie tinut 8 ore intr-o camera, non-stop, fara o pauza de cafea, baie, sau alte mici urgente.
    2. nu cred ca scrie nicaieri in sarcinile de servici ca ea trebuie sa fie detector de incendiu.
    3. astept inculparea si celorlalti vinovati (cei care fac norme, cei care nu instaleaza un amarit de detector intr-o institutie publica, cei care fac improvizatii la instalatia electrica intr-un salon unde ai sursa de oxigen pur, etc)
    • +15 (17 voturi)    
      corect (Marţi, 24 august 2010, 15:20)

      ady [anonim] i-a raspuns lui bbk

      directorul unitatii avea responsabilitatea de a securiza incinta cu senzori de fum..este strigator la cer ce se intampla..
    • 0 (10 voturi)    
      da insa... (Marţi, 24 august 2010, 15:47)

      Andra [anonim] i-a raspuns lui bbk

      De acord cu tine la pct 2 si 3 ...cat despre 1...sa avem pardon...nu scrie nimeni ca trebuie sa stai lipit de-o camera 8 ore...dar nebuna asta a lipsit MUUULT mai mult de cateva minute la toaleta/tigara/cafea..dovada:un incediu care nu ar fi izbucnit cu atata forta si nu ar fi avut atata amploare daca cineva il descoperea dupa revenirea de la toaleta/tigara/cafea...sper ca esti de acord cu mine ca nu zic tamenii..corect? si...sa nu uitam...ai chef de cafeasau tigara sau te taie oaresece nevoi fiziologice? avand in vedere ca esti intr-o maternitate nu lasi totul balta ca pe santier...ci iti tine locul cineva...corect sau incorect?? deci dupa mine pct 1 cade
      • +7 (7 voturi)    
        Mda (Marţi, 24 august 2010, 16:18)

        calin [anonim] i-a raspuns lui Andra

        Sustin ideea ta in sensul ca si daca persoana care este principal responsabila de salon are de mers undeva genul baie, tigara, onomostica, altcineva trebuie sa supravegheze acei copii.
        Acum a fost vorba de un incendiu, dar ce se intampla daca unui copil (care e la terapie intensiva din cauza ca e nascut prematur - deci are nevoie de supraveghere stricta) apar probleme de respiratie sau mai stiu eu ce?
        Parerea mea e ca in acel salon trebuie sa existe cel putin o persoana 24/7.
        • +5 (5 voturi)    
          la Terapie Intensiva trebuie si un medic ! (Marţi, 24 august 2010, 17:18)

          PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui calin

          la Terapie Intensiva trebuie si un medic !
          Unde era Medicul !
      • +5 (7 voturi)    
        Nu cunosti (Marţi, 24 august 2010, 16:37)

        Solaris [anonim] i-a raspuns lui Andra

        Un incendiu poate izbucni intr-o incapere si sa distruga acea incapere in circa 3 minute. Uitati ca toti inteligentii au spus ca asistenta trebuie sa fi lipsit peste 30 de minute ca sa se produca acest dezastru. Uite ca a lipsit doar 12 minute. Putea lipsi doar 4 minute si dezastrul putea fi acelasi. Chiar nu intelegeti ca intotdeauna cel mai mic plateste.
        • -1 (3 voturi)    
          super (Marţi, 24 august 2010, 18:00)

          roxana [anonim] i-a raspuns lui Solaris

          cel mai petinenet comentariu de pana acum! sa speram cxa il vor mai citi si altii si nu i se va intampla nimic rau d-nei florentina...si ca sa vedeti ca nu numai la noi se intampla asa ceva uitati-va la ceeea ces-a intamplat in germania acum cateva zile cu surpriza bebelusi 2 morti si alti nu stiu cati infectati!
          • 0 (2 voturi)    
            mai mai (Marţi, 24 august 2010, 21:49)

            Bubu [anonim] i-a raspuns lui roxana

            "Doamna Florentina, "sper sa nu i se intample nimic rau"...ciudat cum sunt romanii Gica contra...de unde valul acesta de simpatie pt nelijenta asta??? ce fel de logica este asa? cine sunt vinovati...bebelusii poate ca stateau in calea flacarilor ...si nu "Duamna Florentina"??? periculoasa tara in care li se ia apararea neglijentilor...ESTE VINOVATA SI EA!! sa va fie clar...sper sa infunde puscaria si sa fie exemplu si altora care isi bat joc de bebelusi si gravide...exemple sunt destule...pe oameni ca voi, ca tine, Roxana...nu ii pot intelege...nu inteleg ce mod e asta de a gandi...probabil nu esti mama
            • 0 (0 voturi)    
              corect.. (Miercuri, 25 august 2010, 10:43)

              Vendeta [anonim] i-a raspuns lui Bubu

              ... si ea este vinovata... dar hai sa nu o scoatem "tap ispasitor"... caci sunt alti "pesti" mult mai mari decat ea care trebuie prajiti (doctorul de garda, managementul spitalului, responsabili de la primarie si minister si chiar ministrul)
              • 0 (0 voturi)    
                da (Miercuri, 25 august 2010, 14:48)

                Bubu [anonim] i-a raspuns lui Vendeta

                Asa este...ar trebui sa fie si ei pedepsiti..SI EA dar...SI EI...dar se va intampla asta? asta-i durerea
            • 0 (0 voturi)    
              "duomnule" (Marţi, 12 octombrie 2010, 20:27)

              roxana [anonim] i-a raspuns lui Bubu

              cred ca ati vazut tot ce s-a discutat in media romaneasca in acest caz...si de facto daca sunt sau nu mama nu cred ca conteaza prea mult... de iuto acea asistenta "nenorocita" este mama. Spun "nenorocita" pt ca nu va mai fi in stare de nimic de acum incolo, oricat de mult sedinte de terapie si consiliere va urma...nu e vina ei si punct !!! Din punct de vedere al unui cadru didactic pot sa-ti zic ca am avut parte de parinti ai multor copii care au reactionat asa ca tine si mereu mi-au spus ca vai copii lor sunt buni si eu sunt o jigodie.. pt ca nu mi-am lasat elevii la ore cu telefon mobil, fardatesi super parfumate fetitzele si etc etc... asa ca ...
      • +3 (3 voturi)    
        focul (Marţi, 24 august 2010, 16:54)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui Andra

        va rog sa urmariti uramtorul film, si vedeti ce se intampla cu focul intr-o incapere si cat de repede se propaga. http://www.youtube.com/watch?v=piofZLySsNc
        • +2 (2 voturi)    
          Solaris si Andrei (Marţi, 24 august 2010, 17:11)

          Andra [anonim] i-a raspuns lui andrei

          Solaris: corect, un incendiu se poate propaga rapid..posibil chiar si in 3 minute...nu neg...ideea e ca...sa zicem ca ea a lipsit 3 minute da? sau 12 cat zice...nu peste 30...ok...dar de ce nu era altcinea cre ar fi observat incendiul? primele flacari? sunt de acord ca incendiul a fost rapid...dar incaperea era nesupravegheata..acest aspect nu esste normal, nu uitati! si da, intotdeauna cel mai mic plateste..ca suntem in Romania...dar...chiar a fost si vina ei...si a multor altora incepand cu sistemul sanitar...dar...sunt bine cunoscute asistentele din multe maternitati...cata "daruire" le anima...stiu pt. ca sunt proaspata mama...
          Andrei: am sa urmaresc filmul...dar asa cum i-am spus lui Solaris...indiferent de rapiditate...un ochi vigilent aflat in camera poate ar fi schimbat soarta micutilor...ea nu e singura vinovata...nici pe departe..dar este si ea!!
          • +2 (2 voturi)    
            educatie si raspundere (Marţi, 24 august 2010, 18:10)

            andrei [anonim] i-a raspuns lui Andra

            Andra, ai dreptate, este inacceptabil ca in incaperea respectiva sa nu fi fost cineva permanet ( mai ales din motive de urgenta medicala). Focul putea fi stins foarte repede daca era detectat la inceput sau putea fi evacuta incaperea. Problema este ca la noi regulile sunt pentru prosti iar cei care ar tebuii sa le impuna trec cu vederea foarte usor peste nereguli, deoarece, "oricum la noi merege si asa" iar regulile de protectia muncii si stingerea incendiilor sunt insusite in cateva secunde, cat sa semnezi o hartie.
            • 0 (0 voturi)    
              incendiu (Luni, 30 august 2010, 19:38)

              Mihai [anonim] i-a raspuns lui andrei

              de acrod... dar nici masuri de siguranta impotirva incendiilor nu am vazut, nu era prezent nici un detector de fum, hidrantul din cate am auzit avea sursa de apa limitata ( pt ca spiutalul avea datorii la intretinere.. sau asa ceva) eu nu cred ca ii ajuta cu problema financiara aceasta masura, deoarece nu cred ca un oarecare on ar fi folosit hidrantul fara nici un motiv, si un hidrant functioneaza cu o presiune de apa mare, asa ca nu oricune l-ar fi putut folosi abuziv fara motiv).

              Nu-mi vine sa credca in Romania nu exista sprinklere anti incendiu...au fost inventate acum 120 de ani... n-am ajuns niciodata intru-n spital, si sper sa nu ajung niciodata, si stiam ca Romania e in urma technologic, dar nici chiar asa de mult.

              http://www.youtube.com/watch?v=h7AokeE5Bvc
      • 0 (0 voturi)    
        da insa... esti fatzarnic. (Miercuri, 25 august 2010, 14:19)

        Mordor [anonim] i-a raspuns lui Andra

        Sa-mi spui mie cum stai tu la servici 8 ore lipit de locul de munca si nu te cred... fara sa mergi la buda, sa iei pauza de masa sau chestii de-astea necesare oricarui om normal. L-am auzit aseara si pe Bogdan Chiriac la Realitatea cum striga infuriat ca trebuia sa faca pe ea asistenta si sa nu plece. Bolnav omu' si e si jurnalist. Probabil e obisnuit sa se kache pe el si i se pare normal. Trec peste aberatia comentariului si spun ca macar in spital la TI trebuie un mediu septic.
        Sa fim seriosi la 7-800 de lei (-25%) cat ia asistenta aia pe luna chiar facea mult prea multe. Stiu, o sa zici de shpaga (a doua natura a sistemului de sanatate)...
        Gata, am gasit acarul Paun. E de vina numai femeia fiindca lucra singura pe tura; conducerea spitalului, guvernantii n-au nici o vina. Incompetenta lor cine o plateste?
        • 0 (0 voturi)    
          mdaaa... (Miercuri, 25 august 2010, 14:58)

          Andra [anonim] i-a raspuns lui Mordor

          Nu sunt fatarnicA...daca ai fi citit cu atentie comentariul meu, ai fi inceput chiar cu numele...meu...in fine...asta mie imi demonstreaza ca nu ai citit decat din 2 in 2 randuri...am raspus si spus ca problema nu este ca s-a dus la "buda" cum gingas te-ai exprimat...ci ca nu a lasat o alta persoana in locul ei!!!! nu inteleg de ce nu este clar ca aici a gresit...daca ii venea sa se "kache" pe ea...te citez aici pe tine...e simplu, chema o alta "asistenta...si eu ma duc la toaleta (sau buda pt tine) dar draga Mordorule, eu nu am in ingrijire viata unor copii prematuri, eu lucrez cu acte/documente...daca lipsesc ca ma duc nu stiu unde nu mor ele in lipsa mea nici nu fac stop cardiac...MAI CONTEAZA SI CU CE TE OCUPI...una-i hartia, alta-i viata omului...asa ca....incorect ceea ce afirmi...cat despre salariu...alta prostie...pai daca ai 7-800RON sa te doara in dos de niste copii????? pai daca da si ii gasesti scuze, hai sa stingem lumina si sa plecam ca asta nu este tara ci o jungla africana...in fine...fiecare o tine pe a lui...normal ca nu numai ea este vinovata...DAR SI EA este vinovata...n-am inteles valul de simpatie..pastrati-o in functie si sa va ingrijeasca copilul....daca tot nu e vinovata cu nimic, nu? :)
          • 0 (0 voturi)    
            of of (Joi, 26 august 2010, 16:18)

            Stella [anonim] i-a raspuns lui Andra

            Draga Andra... dupa ce NU SUNT ASISTENTE, si cele care sunt au cate doua-trei saloane si femeile de serviciu au paliere intregi, nu sunt ajutoare, etc.... pe cine mama saraciei sa cheme sa stea acolo????? Un civil? Este vinovata, da, fiindca lucreaza ca asistenta si tocmai in Romania. Asta e vina ei. Din pacate.
            • 0 (0 voturi)    
              Bun (Joi, 26 august 2010, 20:54)

              Symbol [utilizator] i-a raspuns lui Stella

              Iti inteleg Stella punctul de vedere dar...tot raman la parerea mea...pe cine trebuia sa cheme? cu siguranta nu pe tanti Rodica de la ABC-ul din colt...si...o colega...chiar nu era nimeni...nimeni nimeni????pai ala era desert sau spital sau ce era? daca chiar SUB NICI O FORMA nu avea pe cine sa cheme atunci....administratia spitalulu..sa ramana adanc in puscarie...pai ce admnistrezi tu daca ai 1 om la nu stiu cati copii..am zis...CLAR sunt altii vinovati la fel...si mai mult...doar ca eu, spre deosebire de multi dintre voi, refuz sa o transform pe femeia asta in Ioana D'Arc..pardon...dar pt copii aia nu are nimeni simpatie...pe parinti nu-i intereseaza ca "saraca" era la nu stiu cati copii...pe ei ii intereseaza ca nu mai au copil!!! mai puneti-va si in locul parintelui..si de ce nu, in locul bebelusilor...ei nu meritau sa NU moara...sau numai "duamna asistenta saraca de ea" sa NU fie la puscarie..nu va suparati, dar sunteti culmea :(
    • 0 (0 voturi)    
      corect... (Miercuri, 25 august 2010, 10:39)

      Vendeta [anonim] i-a raspuns lui bbk

      as mai adauga si pe cei care atribuie contractele catre firmele care instaleaza detectoare, AC-uri etc... Si cred ca astia sunt "cei mai vinovati"...
  • +4 (18 voturi)    
    DACA... (Marţi, 24 august 2010, 15:07)

    STAN PATITU [anonim]

    daca asistenta ar fi murit si ea arsa in incendiu?
    daca asistenta ar fi fost in salon la izbucnirea incendiului si ar fi luat-o la fuga de frica, lasindu-i balta pe micuti? ar fi putut fi acuzata de ceva? are ea obligatia de servici sa lupte cu flacarile si sa salveze copii din incendiu?
    consider ca asistenta nu poate fi condamnata legal ci numai moral deoarece a facut de ras aceasta tara in care toti cetatenii sunt gata sa sara in ajutorul vecinului, colegului...
    • +1 (1 vot)    
      lol (Marţi, 24 august 2010, 16:22)

      calin [anonim] i-a raspuns lui STAN PATITU

      Pai si daca nu e asistenta are obligatia de cetatean de a incerca sa actioneze in vreun fel:
      1. Sa incerce sa stinga focul cu un instinctor (problema e ca nici instinctor nu cred ca era pe acolo). Sa fim seriosi ca doar focul nu a luat amploare asa dintr-o data si a aparut o flacara imensa in doar cateva secunde.
      2. Daca era acolo ar fi anuntat pompierii sa intervina mai repede. Am zis si mai sus, nu trebuie sa stea 8 ore acolo in camera, dar atunci cand lipseste fie si pt 2 minute sa mearga la baie, trebuie sa existe o alta persoana care sa supravegheze o astfel de sectie (care sa nu uitam era de terapie intensiva).
      • +6 (6 voturi)    
        erau fff multi români săritori pe hol care (Marţi, 24 august 2010, 17:19)

        PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui calin

        erau fff multi români săritori pe hol care căscau gura !!!
      • 0 (0 voturi)    
        OBLIGATIA DE CETATEAN (Miercuri, 25 august 2010, 14:00)

        STAN PATITU [anonim] i-a raspuns lui calin

        De cind obligatia de cetatean te baga la puscarie? Daca... Daca era acolo si fugea pe scari de frica lasind balta copii ? Avea ea obligatii sa salveze copii in incendiu ? Scrie asa ceva in fisa postului ?
    • +2 (2 voturi)    
      da (Marţi, 24 august 2010, 16:27)

      mihnea [anonim] i-a raspuns lui STAN PATITU

      Stane este cum esti...Asta era intr-un salon de terapie intensiva si la bebelusi...In orice moment unul din copii putea sa aiba probleme si cine era acolo?
      • +2 (6 voturi)    
        10 ani i-as da (Marţi, 24 august 2010, 16:44)

        ali [anonim] i-a raspuns lui mihnea

        i-as da 10 ani, sa dardaie halatele pe ele cand se duc sa se fataie dupa doctori, in loc sa aiba grija de pacienti.
        curvaraseala si mizerie- definitia spitalelor din Romania si a personalului medical.
        • -1 (1 vot)    
          10 ani i-as da (Miercuri, 25 august 2010, 21:30)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui ali

          de unde stii tu desteptule viata din spitale. Cum poti spune ca exista curvasereala si altele . Stii tu cum tremuri langa un bolnav grav si cata energie iti consuma atat psihica cat si fizica. Stii tu cat consum nervos exita langa un pacient grav. stii tu cata lume a fost salvata si readusa la viata in spitale. nu stii nimic. e usor sa arunci cu arunci cu noroi in cineva atunci cand nu conosti si nu stii nimic. bravo! tine o tot asa ca o sa ajungem departe peste 1000 de ani
  • 0 (12 voturi)    
    Domnu' Iacob (Marţi, 24 august 2010, 15:11)

    Claude [anonim]

    ...pare putin frustrat ca o alta femeie i-a tras clapa (e vorba desigur de Elodia pe care nu a gasit-o nici acum) si a hotarit sa-si verse furia asupra acestei asistente. Este clar ca aceasta a gresit GRAV, ca greseala ei a avut consecinte tragice si ca trebuie sa plateasca, dar prea se face parada de aceasta arestare. "Smecherii" care secera fiinte nevinovate pe trecerile de pietoni ne rid in nas, aia nu-s criminali, pe cind amarita asta a devenit inamicul public nr. 1 Ma mir ca n-au lasat-o sa fuga si apoi sa organizeze live la tv vreo haituire prin tara....
  • +7 (9 voturi)    
    dreptatea asta!!!!! (Marţi, 24 august 2010, 15:24)

    marius [anonim]

    nu cred ca e corecta masura arestarii, mai poate ea influenta ancheta? s-au strans toate ptobele de la giulesti, nu cred ca reprezinta un pericol public, vb cuiva de mai sus smecherii care omoara pe trecerea de pietoni nu au nici un stres.
    e adevarat trebuie sa plateasca pt ceea ce a facut, dar nu cred ca trebuie transformata in inamicul nr. 1 al tarii, si daca are un avocat bun nu cred ca o sa stea in arest, nu scrie nicaeri ca trebuie sa stai numai in salon, mai ales ca ele trebuiau sa fie 4 asistente in salon
    • +1 (1 vot)    
      pai... (Marţi, 24 august 2010, 16:24)

      calin [anonim] i-a raspuns lui marius

      Pai e aceeasi acuzatie "omor din culpa". Deci daca va primi puscarie va primi cu suspendare deoarece asa cum zici si tu nu este un pericol public si nu a vrut in mod deliberat ca acei copii sa moara.
    • +1 (1 vot)    
      DREPTATEA ASTA ! (Miercuri, 25 august 2010, 10:57)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui marius

      Suntem o tara anapoda cu locuitori asijderea. Suntem o tara de milogi,de puturosi, de invartiti, de increzuti, dar mai ales de *milosi*. Ni se face mila de toti neispravitii, de toti pungasii de toti lenesii, de toti cei care daca ajung cumva in vizorul procuraturii incepem sa protestam ca *bietii excroci* sunt anchetati pe nedrept si neaparat din ordin politic. Probabil ca 90% dintre noi procedam la serviciu exact ca aceasta infirmiera sau ca directorul spitalului care habar nu are ce se intampla in spitalul pe care il pastoreste sau ca proiectantul care a omis sa prevada sisteme de avertizare in astfel de incaperi sau ca inginerul care a supravegheat lucrarile de instalatii electrice, sau ca electricianul care a acceptat lipirea firelor electrice cu izolirband etc. etc. Nu vezi si nu auzi decat LAMENTATII, LAMENTATII, LAMENTATII. Toti ne vaicarim de dimineata pana ne ia somnul de cat suntem de oropsiti, de cat de mult muncim noi iar remuneratia nu este cea visata ! Si daca doctorii, asistentele, personalul sanitar in ansamblu, profesorii, judecatorii (si-mi cer scuze pentru generalizare, dar adevaratii profesionisti si pasionati de munca lor au devenit rara avis) sunt plini de bani iliciti si se duc la serviciu numai si numai pt. asi umple buzunarele, vinovati si IMPLICATI in aceasta nemernica stare a natiunii suntem NOI TOTI ! Nu martienii dau bacsisuri, nu martienii inchid ochii la toate neregulile din jurul nostru, nu ei au deviat cvasi total de la comportamentele normale si morale, nu ei sar in apararea nelegiuirii ci NOI.
  • +5 (13 voturi)    
    12 minute (Marţi, 24 august 2010, 15:26)

    Cocalarul_Electronic [utilizator]

    cam atat stau eu pe wc, deci daca as lucra la maternitate in conditiile astea (singur pe tura) si m-ar apuca nevoia la toaleta ar putea fi nasol de copii aia in cazul absurd in care ar fi un incendiu exact in intervalul ala pentru ca un electrician a facut o "manarie" la reteaua electrica din cauza lipsei de materiale. Si atunci directorul ala, manager sau cum se cheama el, pentru ce e pus acolo? Nu ca sa aiba grija sa nu se ajunga la aceste lucruri?
    • +5 (5 voturi)    
      da de raspunderea directorului, ati auzit? (Marţi, 24 august 2010, 15:51)

      electricianu de serviciu [anonim] i-a raspuns lui Cocalarul_Electronic

      Probabil ca asistenta are si ea vina ei, insa are cea mai mica vina, si cel mai mare ghinion, pt ca putea fi in camera cand izbucnea incendiul si s-ar fi evitat catastrofa.
      E ciudat si ca incendiul a izbucnit exact cand a iesit asistenta din salon si timp de 12 min a ajuns la o intensitate atat de mare.
      In plus:
      - asistentele trebuie sa aiba grija dpdv medica de copii
      - de incendii, paza, securitate sunt altii raspunzatori: administratorii, directorii, firmele de supraveghere, cei care incheie contractele
      - exista un proces de acceptanta al punerii in functiune al acelui aparat de AC?
      - La ce sunt folosite camerele de luat vederi si cine trebuia sa le supravegheze?
      - Nu exista senzori de fum/incendiu? De ce? Cine a gestionat banii de dotare cu sisteme de securitate ?
      - Exista o procedura care sa stipuleze ca la iesirea asistentei din salon, copiii trebuie sa fie preluati de altcineva? Daca da, unde erau restul?
      • 0 (0 voturi)    
        hm (Marţi, 24 august 2010, 16:26)

        calin [anonim] i-a raspuns lui electricianu de serviciu

        Pai teoretic ar fi destul de simplu de aflat momentul in care asistenta a parasit camera (asta in cazul in care se inregistreaza undeva astfel de informatii). Ma refer la faptul ca daca usa are acces pe baza de cartela electronica atunci s-ar putea tine o evidenta cu astfel de timpi.
      • 0 (2 voturi)    
        cine supraveghea camera de luat vederi ? (Marţi, 24 august 2010, 17:21)

        PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui electricianu de serviciu

        cine supraveghea camera de luat vederi ?
        Se vede clar in film cum iese fum !!!
  • +5 (9 voturi)    
    Manipulare (Marţi, 24 august 2010, 15:39)

    Liviu [anonim]

    toti vor sa o vada "spanzurata" pe asistenta de la maternitatea Giulesti si nimeni nu mai mentioneaza ca era singura responsabila de 11 copii in incubator! Singura! Fara infirmiera, fara medic... Cine rezista 8 ore fara o pauza? Daca trebuie sa iesi la toaleta? Daca ti-e foame? Daca 2 copii au probleme respiratorii simultan? Caci daca nu a venit nimeni sa o ajute cand a luat foc sectia, atunci clar nu vine nimeni nici in alte situatii...
    • +4 (4 voturi)    
      corect (Marţi, 24 august 2010, 16:30)

      Nicolae [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      Ia stati fratilor si ganditi-va pe indelete: nu cumva totul e legat de HOTIILE facute cu banii pe sanatate?? Adica dai bani pentru incubatoare, AC-uri, termopane si mai stiu eu ce, dar nu dai pentru un senzor de fum, pentru o retea electrica cum trebuie??? De ce? Ca sa mai bagam noi in buzunar niste banuti? Cine s-a ocupat de toata povestea asta (managerul spitalului, contabila, sefa de sectie si mai stiu eu, aia trebuie trasi al raspundere). O verificare elemantara a actelor de cheltuire a banilor, va scoate imediat la iveala care a fost politica respectivilor. Sa arunci toata vina in capul unei asistente amarate, cu un program infernal, cu sarcini de serviciu de te crucesti si cu un salariu de batjocura, seamana a spalare pe maini si a simpla gasire de tapi ispasitori.
  • +1 (3 voturi)    
    tragedia giulesti (Marţi, 24 august 2010, 15:41)

    profesionism? [anonim]

    chiar nu se intelege ce inseamna sarcina de serviciu/ ce atatea comentarii ....nu poti alta slujba...ce credeti ca n-au reguli nu poate sa fie inlocuita, daca bebelusul nr.5,de ex. avea o problema de respiratie si murea pana venea ea...de ce e regula sa fie cineva acolo...de ce primesc bani mereu ca altfel nici nu se uita la tine...sa fim seriosi....auzi cica ea a deschis usa...(editat de HotNews.ro)
  • -2 (6 voturi)    
    arestare preventiva (Marţi, 24 august 2010, 15:43)

    alexandru [anonim]

    Eu cred ca dna. asistenta este un real pericol public. Cum sa indraznesti sa iti faci nevoile? Cum sa indraznesti sa fi bolnav? E strigator la cer asa ceva nu se poate, trebuie doar munca, munca si iar munca. Voi astia care aveti habar cine e Maslow, sa stiti ca a fost un cretin, sistemul romanesc are alta piramida.
  • -4 (6 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 24 august 2010, 15:43)

    Rhadoo [utilizator]

    Ministrul sanatatii de ce nu si-a dat demisia? Tot amaratii si plateasca, in cazul asta o asistenta cu program supraincarcat?
  • +2 (6 voturi)    
    Deci s-a gasit si-un tap ispasitor... (Marţi, 24 august 2010, 15:43)

    she [anonim]

    Asistenta are cu siguranta vina ei, dar sa fie singura responsabila pt accident mi se pare aberant! instalatiile alea stau aproape sa cada peste pacienti si tot vina cadrului medical este...deh, ca-n spitalele romanesti iti trebuie o noua diploma cu dubla specializare: asistent-tehnician : cu o mana dai biberon si cu cealalta repari instalatiile si-n felul asta se ajunge la vorba lui "petit sarkozy" (adica base) - productivitate maxima cu forta de munca minima!
    Asta este, cineva tot trebuie sa plateasca pentru ce s-a intamplat, si cine altcineva decat cea mai slaba veriga...
  • +1 (1 vot)    
    sute de minusuri (Marţi, 24 august 2010, 15:49)

    ina [anonim]

    ok.... sa zicem ca asistenta nu e 100% vinovata, dar....
    mi se pare normal sa fie trasa la raspundere, sanctionata, etc.
    munca in tara asta nu se ia in serios.... se merge pe ideea "sunt platita prost imi fac 10 % din treaba"...
    doar la angajare stia salariu, stia sarcinile, stia ca o sa fie singura pe sectie cu o gramada de copii...
    n-a dus-o nimeni la munca in spania cu forta, fara sa stie la ce se baga...
    • +5 (5 voturi)    
      NU ESTE SINGURA VINOVATA (Marţi, 24 august 2010, 16:07)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui ina

      deoarece au spus ca trebuiau 4 asistente pe terapie intensiva. deci vina ei este 1/4 ! si restul de 3/4 a directorului de spital !
  • +1 (3 voturi)    
    UE (Marţi, 24 august 2010, 15:50)

    mda [anonim]

    normele UE spun ca la ATI trebuie sa fie o asistenta la 2 prematuri. La giulesti erau 11 prematuri si 1 asistenta. Concluzia: o impuscam pe asistenta. De ce nu auzim nimic de firma care a montat AC, de responsabilitatea directorului, ministrului care trebuiau sa respecte normele , etc.
  • +2 (2 voturi)    
    S-o omoram cu pietre in Piata Unirii !!!!!!! (Marţi, 24 august 2010, 15:56)

    Cristian [anonim]

    Daca asistenta e vinovata sau nu e greu de spus insa aceleasi criterii care i se aplica ei ar trebui sa li se aplice si:
    1. Persoanei care a autorizat si receptionat reparatia respectiva, daca oricine poate merge sa schimbe fire prin spital atunci e grav.
    2. Persoanei care a realizat reparatia firelor. Trebuie sa-si asume raspunderea pentru ce a facut.
    3. Directorului spitalului care nu a asigurat un sistem de prevenire si stingere a incendiului.
    4. ISU - (astia sunt buni doar sa dea amenzi si sa ia spagi) - ca nu a depistat situatia de la pct 3.
    Si la final o intrebare: daca se darama cladirea si mureau copii, era asistenta de vina ca nu si-a indeplinit sarcinile de servici ? Acarul Paun va spune ceva ?
    • 0 (2 voturi)    
      logica demna de ogica (Marţi, 24 august 2010, 18:28)

      sch [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      eu o platesc ca sa stea acolo si sa-si faca treaba. la puscarie! imi pare rau pt ea, dar a gresit
      • 0 (0 voturi)    
        pentru sch (Miercuri, 25 august 2010, 11:07)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui sch

        deci tu o platesti si tu i-ai facut probabil fisa postului, asa-i inteligentule? si cum o platesti? cu cat din acei 6.5 % pe care-i dai la sanatate?
  • +4 (4 voturi)    
    acarul paun... (Marţi, 24 august 2010, 16:02)

    vinovatul [anonim]

    Offff.....asistenta sa fie de vina ??? director , director de ingrijiri , medical , administrativ...electricuieni, mama dracu...nu ne e rusine ??? chiar deloc ??? vajnicii controlori de la pompieri si-au facut insemninare artificiala cu indolenta cand au fost pe la giulesti ???
  • +3 (3 voturi)    
    Spitalul trebuie sa raspunda (Marţi, 24 august 2010, 16:03)

    Monica [anonim]

    Spitalul, respectiv managerul care a decis cate asistente sunt pe tura, trebuie sa raspunda in primul rand. Asistenta are partea ei de vina, insa fara pedepsirea managementului ea nu este decat tapul ispasitor. Boala vine de sus, de la cei care stau in birouri.
  • +4 (4 voturi)    
    disfunctii sistemice (Marţi, 24 august 2010, 16:06)

    Maria [anonim]

    sper sa se organizeze o ancheta si asupra problemelor sistemice care sunt si ele cauze ale acestui incident: lipsa de personal, reduceri de personal fara grija pentru siguranta pacientilor, pe fond de criza economica. De acord cu cei mai multi comentatori care spun ca nu se poate ca o singura asistenta sa fie responsabila pentru doua saloane si 11 copii! Decidentii din sistemul de sanatate ar trebui sa nu poata sa puna capul pe perna la ora aceasta. Florentina oricum va trai toata viata cu remuscari si probabil isi va reveni cu foarte multa greutate, daca isi va mai reveni vreodata. Oare nu are nimeni altcineva mustrari de constiinta?
  • +2 (2 voturi)    
    romania (Marţi, 24 august 2010, 16:07)

    dek [anonim]

    Focul a ucis copiii, nu asistenta. Focul declansat de o instalatie executata incorect. Daca era asistenta, si se declansa focul, sunt curios cine s-ar mai fi bagat sa scoata copii. Din caseta video se vede cu toti stateau si nu faceau nimic
    • 0 (2 voturi)    
      Pai sa condamnam focul! (Marţi, 24 august 2010, 16:17)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui dek

      Sa punem "focul" sa raspunda pentru asta si apoi sa-l condamnam la puscarie.Asistenta putea inchide aerul conditionat pentru 10 minute cat lipsea(vad ca de la 40 de minute s-a ajuns la vreo 10, in curand o sa spuna ca n-a plecat deloc)
  • -2 (4 voturi)    
    cam tarziu (Marţi, 24 august 2010, 16:08)

    retired [anonim]

    E cam tarziu pentru lacrimi si nu au nici o valoare. Au murit 5 oameni din cauza ei, nu pot s-o compatimesc de loc. La parnaie cu ea.
  • 0 (4 voturi)    
    au murit 5 copii (Marţi, 24 august 2010, 16:11)

    Bogdan [anonim]

    si s-ar putea sa mai moara...mai lasati-ma cu "saraca asistenta"!Fi-miu s-a nascut tot la Giulesti si pot sa spun ca n-am vazut in viata mea asa canalii!Iar la capitolul grija fata de nou nascuti pot sa spun ca in salonul cu copii abia nascuti, salon in care accesul era interzis teoretic practic era trafic ca pe Magheru si nu ca ar fi venit parintii ci diversi vecini,prieteni, etc.Norocul meu ca nu s-a imbolnavit fi-miu ca pe cineva as fi strans de gat pentru asta!
  • 0 (2 voturi)    
    uite de-asta (Marţi, 24 august 2010, 16:12)

    bunicunicolae [anonim]

    uite de-asta nu sunt oamenii responsabili. pentru ca stiu ca in realitatea cotidiana cei care detin anumita putere vor scapa indiferent de intamplare, iar masele (muncitori/secretari/contabili/paznici/profesori/medici/etc) si-o iau pe cocoasa. Exemplu: un bou nu se asigura ca se iau masuri de siguranta pe santier. Are loc o tragedie. Prostul care a cazut si micro-sefuletul sau sunt de vina. Nu seful de santier. Nu patronul. Nici macar primaria care a aprobat constructia care intre timp se dovedeste a fi ilegala.

    Asa au gasit si aici o biata femeie. Hai sa-i taiem capul sau s-o ingropam pan' la gat si sa dam cu pietre in ea. Pentru ca s a dus sa faca pipi sau pentru ca nu a detectat focul.

    Hai sictireanu, be:)
  • 0 (4 voturi)    
    nedumerire, putin off topic (Marţi, 24 august 2010, 16:49)

    yellowdog [utilizator]

    Am incercat sa pun o intrebare domnului ministru al sanatatii dar dar totul e in UNGURESTE!

    Nici un cuvintel in romaneste!

    http://www.csekeattila.ro/

    Dispretz fatza de romani?
  • +2 (4 voturi)    
    la terapie intensiva nu se lipseste pt niciun moti (Marţi, 24 august 2010, 16:52)

    Io [anonim]

    Oameni buni, la terapie intensiva nu e permis sa lipsesti macar un minut....cu atat mai putin 12..daca vroia sa lipseasca trebuia sa fie inlocuita neaparat de cineva- obligatia de serviciu se respecta, si mai ales obligatia de a fi om.... De vina este si managerul, pentru ca un singur om pe terapie intensiva nu e suficient ,iar protocolul spune ca trebuie sa fie si un medic acolo de garda... Acolo in orice secunda se poate intampla ceva...
    Deci, nu e singura vinovata, dar este vinovata in cea mai mare masura de tragedie...daca era acolo urmarile nu ar fi foste acestea...copii nu ardeau acolo la foc mocnit, iar incendiul nu ar fi escaladat atat de rau...asa ca ar trebui sa plateasca cu varf si indesat pentru ce a facut...desi nimic nu ar fi suficient pentru vietile acelor bebelusi... Nu e vorba deci despre o "biata " femeie, ci despre o femeie care si-a neglijat obligatiile de serviciu si pt asta s-a platit cu 5 vieti...deci la randul ei trebuie sa plateasca...
    • 0 (0 voturi)    
      pentru io (Miercuri, 25 august 2010, 11:14)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Io

      bai desteptule, principalul vinovat e cel care a facut instalatia aia improvizata. dar de asta nu mai spune nimeni nimic. plebea a vrut sa vada sange si justitia a aruncat-o leilor pe amarata asta. trebuie sa fii rau intentionat sau cu un IQ subunitar incat sa nu vezi ca exista si alti vinovati, mult mai grav.
  • -1 (1 vot)    
    in sfarsit, dreptate... (Marţi, 24 august 2010, 18:00)

    relu [anonim]

    In sfarsit, justitia isi face treaba...
    de cand asistenta criminala pericol public a fost retinuta pentru 29 de zile, ma simt ma usurat..in sfarsit pot sa ies pe strada, langa nutu camataru, beizadeaua lu covei, cei 16 camatari de la constanta judecati in libertate si alti si alti interlopi si cefe groase care terorizeaza romania...
    Bravos Justitia romana, bravo dom' ministru, tineti-o tot asa...
    Asa sa va dea Dumnezeu la toti dupa sufletele voastre...
  • 0 (0 voturi)    
    opinie (Marţi, 24 august 2010, 18:04)

    costică [anonim]

    Cand la Spitalul Municipal Pascani, in timpul orelor de serviciu, medicii participa la sedintele Consiliului Local, merg la Service sa-si repare masina, merg in oras sa-si rezolve problemele personal, parasind ore intregi Spitalul, nu se sesiseaza nimeni, nici macar managerul, ca n-are destul sange sa se ia de colegii lui, medicii. In schimb, se descarca razbunandu-se pe asistente si infirmiere, care se lasa terfelite, amenintate fiind ca la poarta Spitalului sunt sute de cereri de angajare.
    Traiasca lupta pentru pace!
  • 0 (2 voturi)    
    ce-o fi atat de greu de inteles (Marţi, 24 august 2010, 18:25)

    xbn [anonim]

    nu conteaza unde a fost. conteaza unde n-a fost si era platita sa fie. e normal sa faca puscarie. trebuie ca natia asta de retardati sa inteleaga ca atunci cand gresesti trebuie sa platesti.
    • 0 (0 voturi)    
      Vrem sange... (Marţi, 24 august 2010, 20:01)

      mitica [anonim] i-a raspuns lui xbn

      Iata-l si pe acarul Paun... in fusta.

      Astia chiar ne cred tampiti. Sa ne asteptam la tot soiul de grozavii, atata vreme cat aseistii (cu toata stima pentru competenta lor acolo unde le este locul) vor conduce spitale in locul medicilor. Ii doresc lui Nicolaescu sa fie tratat intr-un astfel de spital.

      In rest, sanatate multa...

      P.S. nu sunt la curent, dar parca nu am auzit de nici o demisie.
    • 0 (0 voturi)    
      pentru xbn (Miercuri, 25 august 2010, 11:17)

      dan [anonim] i-a raspuns lui xbn

      ce vorbesti, maestre? chiar asa? si daca a fost chemata de medic in alt salon? crezi ca putea sa zica "nu"? ia incearca, tu asistenta, sa faci asa ceva cand esti solicitata de un medic, si sa vezi ce ti-o iei.
    • 0 (0 voturi)    
      xbn (Miercuri, 25 august 2010, 19:37)

      corina [anonim] i-a raspuns lui xbn

      subscriu, asa este
  • +1 (1 vot)    
    DIRECTORUL SPITALULUI, ASISTENTA (Miercuri, 25 august 2010, 8:59)

    dan 98 [anonim]

    nu se rezolva mare lucru dc face puscarie asistenta!! sa faca puscarie directorul spitalului !!!nu uitati ca pestele se strica de la cap!!
    puscarie ar trebui sa faca si ministrul sanatatii pentru indolenta de care da dovada!! e o mare problema ca se i-au masuri dupa ce se intampla ceva, nu inainte de a se intampla!.
    va mai intreb odata: daca din copiii care au murit se afla un copil d'al vostru?!...
    cand te gandesti ca altii fac tot felul de tratamente ca sa faca un copil...iar unii isi bat joc si trateaa cu superficialitate o sectie de terapie intensiva!!!
    deja vad ca tineti apararea la asistenta: asistenta a gresit si ea pt ca putea sa-si aduca o colega si s-o inlocuiasca sau trebuia sa-i comunice directorului nu sa stea ca proasta cu mainile in san sa zica ca eu nu pot sa le fac pe toate!!! nimeni nu poate sa le faca pe toate!!!! dar daca cere ajutor llucrurile se pot rezolva pe rand!!!(editat de HotNews.ro)
  • +1 (1 vot)    
    cine suntem? (Miercuri, 25 august 2010, 9:48)

    Cecil [anonim]

    Doamne cu cata usurinta judecam, punem diagnostice, dam verdicte! Oare in ce calitate? "Cine este fara de pacat sa arunce primul cu piatra..."
  • 0 (0 voturi)    
    Cine a facut instalatiile (Miercuri, 25 august 2010, 9:48)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    nu este cercetat?
    De ce?
    Toti ne lovim de iresponsabilitatea electricienilor si a instalatorilor de ocazie.

    Vinovatia este poate mai mare a celui ce a improvizat o instalatie decat aceea a asistentei care a lipsit cateva minute.
  • 0 (0 voturi)    
    Bogdan Marinescu director al maternitatii (Miercuri, 25 august 2010, 11:36)

    anonim [anonim]

    Bogdan Marinescu a fost directorul institutiei in ultimii 20 de ani.

    Spitalul era foarte prost organizat - circuite nerespectate, foarte multe zone neingrijite, cladire foarte veche, lipsa rooming-in.
    La neonatologie personalul era insuficient. Copiii ramaneau de multe ori singuri.

    Am nascut in acel spital. Nu am dorit sa nasc acolo, dar asa a fost sa fie...
    La copiii nascuti la termen asistenta era depasita. Multi copiii si o singura asistenta. La copiii nascuti la termen nu exista nici macar o usa cu cartela (cel putin acum 1 an cand am nascut eu). Puteai intra si lua orice copil de acolo, deoarece asistenta putea sa fie plecata in celalat salon.

    Bogdan Marinescu este cel de care asculta toti - el este directorul, profesorul, etc.

    M-am mirat de mizeria si putinul din acel spital tinand cont ca in acel spital se nasc copiii obtinuti prin fertilizare in vitro, copiii pentru care parintii lor platesc enorm de multi bani (fertilizarea in vitro nu e decontata de la casa). Macar pentru acesti parinti te-ai fi asteptat sa se ofere conditii. Unde sunt banii de la fertilizare in vitro?

    Inainte sa ajung sa nasc in Giulesti vazusem maternitatea de la Spitalul Universitar - diferenta de organizare si curatenie nu sufera comparatie. Totusi la Giulesti era cea mai buna sectie de neonatologie - stiu oameni care au ajuns acasa cu copii sanatosi cu toate ca au fost nascuti ft ft devreme.

    Am avut prieteni care au nascut la Euroclinic, Medlife si alte maternitati renumite si curate, dar care si-au vazut copiii transferati la Giulesti deoarece sectia lor de prematuri era foarte buna. Dar aceasta calitate profesionala a medicilor si asistentelor de la neonatologie nu indreapta cu nimic delasarea administrativa din spital. Deci Bogdan Marinescu si-a facut imagine pe spatele lor - dar el ce a facut?
    Fertilizari in vitro? Uneori la persoane care ulterior au obtinut sarcini si pe cale naturala?
  • 0 (0 voturi)    
    foarte interesant (Miercuri, 25 august 2010, 11:55)

    clau [anonim]

    chiar trebuie sa gasim tap ispasitor intotdeauna in persoana celui care munceste cel mai mult si isi asuma cele mai mari riscuri, in conditiile in care sistemul nu-ti ofera nimic. Nu este normala atitudinea procurorilor de a acuza o sarmana asistenta care munceste 12 ore pe zi singura intr-un salon de terapie intensiva. Daca 2 copii intra in stop cardio respirator in acelasi timp ce poate face o singura asistenta? se gandeste pe care trebuie sa-l salveze prima data. Este dureroasa acuzarea ei dar si scandaloasa. Unde sunt adevaratele persoane care trebuie sa raspunda pentru ce s-a intamplat la Giulesti? A fost un accident nefericit(credeti ca cineva vroia sa moara acei copii nevinovati?) si asistenta nu a comis nici o crima DOMNILOR MAI MARI AI SISTEMULUI,nu este vinovata de nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    MERITA sa INTRATI si pe: (Miercuri, 25 august 2010, 12:16)

    carat [utilizator]

    http://www.campusnews.ro?stiri-interviu-7723863-fost-student-universitatea-din-paris-1-panthon-sorbonne-romanii-nu-mai-sunt-
  • 0 (0 voturi)    
    SISTEM,TARA DE.....2 LEI (Miercuri, 25 august 2010, 12:37)

    mirella [anonim]

    daca asistenta ar fi fost in salon ar fi putut sa fie moarta in momentul de fata.sunt curioasa pe cine ar fi dat vina?probabil tot pe ASISTENTA.
  • 0 (0 voturi)    
    incendiu (Miercuri, 25 august 2010, 12:59)

    parere personala [anonim]

    un incendiu provocat de o instalatie electrica defectuasa este foarte puternic si avanseaza foarte rapid. deasemenea poate sa se extinda pe toata instalatia electrica a incaperii in cateva secunde producand mult fum de la izolatia electrica care arde cu zgomot (asemenea unui foc de artificii). deasemenea cred ca fiecare dintre noi a patit o spaima grozava cand din cauza unui scurt s-a generat o flama puternica (insotita de o bubuitura) si sare siguranta. in cazul de fata nu a sarit siguranta. m-a indoiesc ca asistenta chiar daca ar fii fost in salon in momentul producerii incendiului ar fii facut altceva decat sa fuga cu cartela cu tot.
    temperatura inalta de peste 200 grade este specifica incendiilor generate de electricitate, dar temperatura inalta se gaseste doar in preajma instalatiei electrice sau electronice neputand sa genereze caldura pentru toata incaperea. parere personala - bebelusii erau arsi din primul minut de incendiu prin arc electric, adica din momentul din care s-a declansat focul de artificii si pana cand a inceput sa sara in aer aparatura electrica
  • 0 (0 voturi)    
    VINA ASISTENTEI... (Miercuri, 25 august 2010, 13:14)

    STAN PATITU [anonim]

    Ma bucur ca incet, incet, incepem sa gandim. Asistenta nu poate fi acuzata legal de nimic pentru ca ea nu are obligatia in fisa postului sa stinga incendii sau sa salveze pe cineva din incendiu. Ea poate fi acuzata pentru culpe medicale sau daca ar fi responsabila pentru siguranta aparaturiilor care au luat foc sau pentru proasta lor manevrare, utilizare. Daca ar fi fost acolo, in salon, cand lua foc si fugea de frica, pentru ce ar fi fost acuzata? Sau suntem un popor de viteji? Amintiti-va cum si-a dat foc femeia aia si a fost acuzat barbatu-sau desi de fata era o "cioarda" de fotoreporteri care pozau si filmau, dar nu i-a trecut nimanui prin cap sa intervina !!!
    Pe de alta parte acest foc este foarte ciudat. Nu s-a explicat cum s-a produs atat de brutal. S-a zis ca nu a fost o explozie dar dupa cum s-a desfasurat pare explozie. S-a recunoscut ca vre-o doua tuburi cu oxigen ar fi participat intr-un fel dar nu s-a dat o explicatie clara.
  • 0 (0 voturi)    
    asistenta (Miercuri, 25 august 2010, 13:19)

    iulia [anonim]

    e revolatator ca ,,acarul paun,, e vionovat in cazul giulesti.\
    in primul rand ca arestul se impune atunci cand persoana e pericol public.
    ori aceasta asistenta nu e pericol public.
    sistemul in sine e oericol public. dar dobitocii astia vor sa se spele pe maini cu aceasta fiinta. poate ca a avut si o forma de vinovatie, dar unde e prezumtia de nevinovatie ? un pricipiu de drept. dracul sa-l ia de sistem. ministreu si alti capi nu si-au dat demisia , asa cum era normal in o tara democratica si de drept dar sar toti pe fiinta asta! vinovatia apartine in primul rand ministrului si apoi se pleaca in jos. dar tara asta e guvernata de lichele. si raspund mereu oamenii simpli. responsabilitatea guvernantiilor si a deciziilor lor unde este???? huo!(editat de HotNews.ro)
  • 0 (0 voturi)    
    . (Miercuri, 25 august 2010, 19:08)

    ioana [anonim]

    este strigator la cer ca toata vina cade pe o asistenta ,asa se spala pe maini cei vinovati...nu este vina ei ca spitalul nu avea dotarile necesare.....avem un sistem sanitar infect in tara asta si stie toata lumea acest lucru.
  • 0 (0 voturi)    
    sa se imparta corect responsabilitatile (Miercuri, 25 august 2010, 19:55)

    masenka [anonim]

    1.l-as demite urgent pe ministrul sanatatii, pentru ca este coautor( moral) la acesta tragedie
    2.l-as sanctiona pe Primarul Bucurestiului, deoarece timp de 2 ani nu a fost capabil sa organizeze concurs pentru ocuparea acestor functii manageriale in cadrul spitatelor pe care le-a preluat
    3. as propune ca functiile manageriale sa nu fie ocupate de doctori( acestia lucreaza si la stat si la privat, nu au timp fizic , energie si motivatie si pentru o functie de conducere)
    4.as propune( recunosc, inutil) depolitizarea functiilor manageriale
    5.asistenta, doctorul, managerul, cel care a dat avizul PSI, cel care a facut acea improvizatie, toti, absoluti toti trebuie sa plateasca scump ..
    6.as interzice cu desavarsire mita la nivel de asistente si doctori ;cine nu are chemare pentru aceste slujbe, sa plece din sistem.
    7. nu stiu insa ce as putea sa propun pentru ameliorarea durerii impartasite de catre parinti
  • 0 (0 voturi)    
    AGRESORII TREBUIE SA RASPUNDA PENAL INDIFERENT DE (Miercuri, 25 august 2010, 21:06)

    ADEVAR SI DREPTATE [anonim]

    minciuni de ale avocatei pentru ca asistenta vinovata sa primeasca un minim de pedeapsa iar mai apoi sa primeasca o suspendare a executarii pedepsei
    dupa ce functionarul de la giulesti a spus in 20.08.0cpersoasnei cu camera scunsa,ca prematurii trebuiau sa moara,sorin oprescu a venit la doua zi (.08.0ll)a maternitate si i-a spus persoanei respective sa isi tina gura.si sa nu mai vorbeasca gura fara el
  • 0 (0 voturi)    
    asistenta, saraca (Miercuri, 25 august 2010, 21:41)

    dfgbn [anonim]

    asistenta a avut vina ca a lucrat in acest sistem
    altfel EA NU E VINOVATA
    asistentele lucreaza in sistem precum negrii pe plantatie.in sistemul sanitar e sclavie!!!!
    de ce cind e vorba de merite ies in fata doctorii iar cind e vorba de necaz cad asistentele intotdeauna????????????

    asistenta trebuie sa dea in judecata statul roman, sistemul sanitar pentru ca urmare a faptului ca a fost pusa in situatia de a lucra atit de mult, a face munca a 4 persoane a juns ea sa fie hartuita, haituita, batjocorita , subestimata.
    statul a obligat/o sa procedeze asa prin deficitul de personal

    Unde se regaseste in salariu atribuirea de norme suplimentare??de ce nu sunt platite?

    cine a facut planificarea muncii de ce nu a tinut cont de norme / nr de persoane??

    in fisa postului categoric nu prevede sa depisteze foc, sa se lupte cu flacari, cu incendiu.

    acuzatiile aduse de procurorul iacob sunt nefondate

    NU EA E DE VINA.
    vina e la altii

    de ce a fost admis sa se lucreze in camera cu oxigen cu improvizatii?
    cine le/a facut?
    cine le/a admis?
    s/a sesizat cineva inaintea incendiului?

    unde a fost medicul de garda?
    de ce nu se face referire la acesta?

    o expertiza corecta impartiala ar dovedi ca a luat foc instantaneu cablurile elctrice si practic nu avea ce face!
    unde e expertiza?

    ea era arestat prin fisa postuluyi 12 ore /asta nu cred
    nevoi fiziologice, forta majora si altele.....

    de a fost arestata? unde e pericolul social?

    nu exista fapta a ei care sa fi dus la acest dezastru
    nu ea a cauzat dezastru!!!!!!!!!!!!

    doamna avocat fiti o luptatoare si nu lasati fata aia saraca sa zaca in puscarie .

    vina nu e la ea!!!!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    crima! (Joi, 26 august 2010, 17:41)

    Val [anonim]

    un incendiu care a topit bratarile de la manutele bebelusilor in asa fel incat n-au putut fi identificati nu s-a declansat in numai 12 minute. nu exista scuza tigara/cafea. cafeaua se bea in chiar in salon, tigara se fumeaza acasa iar pauza de pipi dureaza 2-3 minute. pedeapsa trebuie sa fie exemplara, dar sunt mult mai multi vinovati acolo. imi vine greu sa cred ca flama s-a produs exact cand asistenta a iesit pe usa. fara sa pot demonstra am convingerea ca ea a lipsit foarte mult. cum sa lasi bebelusi nesupravegheati, mai ales ca erau prematuri sau cu diverse alte probleme? CRIMA!
  • 0 (0 voturi)    
    incendiu (Vineri, 27 august 2010, 14:54)

    Isabella [anonim]

    si eu sint asistenta medicala intr-o sectie de patologie neonatala, dar acum lucrez in Italia. E clar ca asistenta Carstea este prima vinovata pentru ceea ce s-a intamplat, dar vor fi luati la raspundere si asistenta sefa, ce nu a garantat personal medical suficient intr-o sectie atat de grea, de exemplu in cazul nostru ar fi trebuit sa fie 3 asistente in tura. Dar ce e de facut cand angajarile sint blocate chiar de Ministerul Sanatii? Oare nu sint si ei vinovati ca nu previn astfel de accidente?Se economiseste in sanatate...trist nu? Si in Italia e la fel, criza de personal peste tot, iar angajarile in structurile publice sint limitate. Chiar daca lucrez singura in tura de noapte, cel putin camerele au detectoare de fum, sistem antiincediu automat, monitoare ce suna in cazul in care copii au probleme iar eu de nu sint langa ei in acel moment. Ca sa nu mai spun ca a trebuit sa fac cursul anticendiu, cu proba practica si simulare incendiu, e obligatoriu sa stiu ce trebuie sa fac in caz de incendiu, sa folosesc un extinctor, un hidrant, ecc.
    Revenind la incendiul din Giulesti, in momentu in care asistenta s-a intors la terapia intensiva era deja imposibil ca ea sau un alt civil sa intre si sa incerce sa scoata copii de acolo. Oricum intr-o incapere cu atatea surse de oxigen in functiune in acel moment, e ca o bomba. Extrem de periculos.
    Ca de obicei insa, si asta se intampla peste tot, s-a gasit tap ispasitor in acea asistenta. Doar cine lucreaza in acest domeniu, stie ce inseamna aceasta meserie, o responabilitate imensa, in fiecare secunda de munca. Si cine lucreaza in spitale, mai ales in cel pediatric nu o face pentru bani( salariile nu sint cine stie ce), o face din pasiune.
    Sint alaturi de toti parintii ce si-au pierdut copii in acel incendiu, sper ca ei sa primeasca tot ajutorul necesar ca sa reuseasca sa depaseasca acest dramatic moment din viata lor.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by