UPDATE Asistenta de la Maternitatea Giulesti a fost arestata pentru 29 de zile

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 24 august 2010, 14:26 Actualitate | Esenţial


Asistenta Florentina Cirstea, retinuta luni pentru ucidere din culpa si vatamare corporala grava din culpa in legatura cu incendiul de la Maternitatea Giulesti, a fost arestata preventiv pentru 29 de zile, dupa ce Judecatoria Sectorului 6 a admis, marti, propunera procurorilor.

Decizia nu este definitiva si poate fi atacata cu recurs.

Sedinta de judecata s-a desfasurat cu usile inchise si a durat aproximativ o ora, informeaza Agerpres.

Asistenta a fost retinuta luni seara, pentru 24 de ore, anchetatorii sustinand ca se impune arestarea acesteia deoarece a parasit in mod nejustificat salonul de la terapie intensiva, unde s-a produs un incendiu soldat cu moartea a cinci nou-nascuti.

Dupa dezbateri, avocatul asistentei, Simona Parvu, a declarat ca nu a fost prima data cand Florentina Carstea a parasit salonul unde se gaseau bebelusii, aceasta fiind chemata in nenumarate randuri de catre medici in alte saloane.

In plus, ea a aratat ca Florentina Carstea nu trebuia sa fie singura in salon, deoarece, potrivit fisei postului, ar fi fost necesar sa aiba in subordine doua asistente debutante si una sau doua infirmiere.

"Asistenta plange si spune ca erau ca si copiii mei pentru ca de multe ori sta cu acei copii mai mult decat stau cu parintii", a declarat avocata Simona Luciana Parvu, refereindu-se la clienta sa, asistenta Florentina Carstea de la Maternitatea Giulesti, acuzata de ucidere din culpa si vatamare corporala grava din culpa. Parvu a declarat ca asistenta acuzata nu a participat la o petrecere onomastica, asa cum s-a spus anterior.






Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















4546 vizualizari

  • +14 (24 voturi)    
    buna (Marţi, 24 august 2010, 14:51)

    constantin [anonim]

    Asistenta trebuie judecata in libertate, iar procesul acesteia, sa se desfasoare cu usile deschise.
    • +13 (19 voturi)    
      Cu usile deschise?!?!?!! (Marţi, 24 august 2010, 16:33)

      fara nume [anonim] i-a raspuns lui constantin

      Cum adica!? Pai vrei sa afle toata lumea ce s-a intamplat!??! Sa cada capetele vinovate!??! Toata floarea ce vestita a intregii maternitati?!? Sefu' de sectie? Directoru' Marinescu!??! Da' cum iti permiti sa scrii asa ceva?! Suntem in RO tovarashu'! Aici esti sub jurisdictia statului de tip mafiot si fara de justitie. Ia mai terminati cu impertinenta asta. Pai ce, voi puneti mai presus viata a catorva copii nevinovati, arsi de vii, si a multor familii traumatizate pentru tot restul vietii, decat linistea clanului Marinescu? E posibil asa ceva? Hai, gata, liniste, o judeca repede pe shestache, ii da cativa ani, intervine baietzii si iese in cateva luni. Ce atata tevatura?!
      • -4 (8 voturi)    
        Complotu' lu' peste (Marţi, 24 august 2010, 19:43)

        satanae [anonim] i-a raspuns lui fara nume

        Desigur, exista o intreaga conspiratie care urmareste s-o scape basma curata pe prapadita asta de asistenta. Noroc ca exista procuroru' lu' Elodia care sta si vegheaza si nu-i va lasa pe acesti ticalosi sa dispara ca magarul in ceata, cum a facut-o stricata aia pe care a cautat-o el pina mai ieri fara s-o gaseasca.
        Cit despre exploziile de ura impotriva medicilor si asistentelor cu care se hranesc oamenii astia multi si "fara nume", nu pot sa spun decit sa treaca si ei sa faca ceva si sa nu mai stea toata ziua cu destu-n nas in fata calculatorului ca sa posteze tot felul de comentarii penibile pe net. Le sugerez chiar sa incerce sa faca numai facultatea de medicina si apoi sa profeseze ca medic rezident - asta daca sint in stare sa treaca examenele - in orice spital din tara, si apoi sa vorbeasca de vinovatia medicilor. Descopar cu scirba faptul ca doctorul Marinescu este judecat toata ziua de tot felul de analfabeti care nici n-au mai auzit de omul asta pina acum si care, desi n-au muncit o zi in viata lor, isi tot dau cu presupusul de cum isi face omul asta el meseria. Ei, tocmai de-aia o sa avem asemenea servicii medicale, pentru ca tot felul de bagatori de seama pe la diverse ziare cistiga un salariu de doua ori mai mare decit un sef de sectie de la un spital cu enspe operatii pe zi si apoi mai si judeca munca astuia. Avem serviciile medicale pe care le meritam.
        • +8 (8 voturi)    
          sau poate nu (Marţi, 24 august 2010, 21:40)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui satanae

          O fi doctorul asta Marinescu dat dracului de bun, dar ca manager e varza. Nu inteleg de ce trebuie sa fie doctorii directori de spitale? Ce treaba are chirurgia cu electricitatea ? uite ca a facut un caca din organizarea aia si a iesit cum a iesit.
          Si inca ceva - ce te face pe tine sa crezi ca suntem toti analfabeti iar voi aia care terminati medicina sunteti genii? Fiecare isi alege meseria care o vrea; tu ai ales sa fii doctor, eu am ales sa fiu inginer; daca vrei si tu poti sa fii ca mine, dar sa stii de la bun inceput ca la mine nu se scoate spaga, asa ca nu stiu daca o sa-ti convina.

          Vai de mama lui de procuror, daca el constata ca numai asistenta aia nu si-a facut meseria! Sunt mai multi acolo care au pe constiinta copilasii aia, dar probabil ca va ramine ca-n gara pina la urma.
          • +1 (1 vot)    
            PROCURORI DE KKO si JUDECATORI LA FEL!!! (Miercuri, 25 august 2010, 8:47)

            Pingi [anonim] i-a raspuns lui gogu

            Cum naiba sa o aresteze pe amrta asta.. preventiv.. sa previna ce..? Sistem juridic de retarzi... procuror incompetent ce abuzeaza de putere! Ce pericol public prezinta beata femeie sa o judeci in stare de arest??? Asta e tara democratica si libera.. doamne fereste! Cretinul de procuror ar trebui sa fie bagat intr-o camera sterila timp de 8 ore din care sa nu aibe voie sa plece sa manince sau sa bea sau se sa kakao si pipiaie!!... iar daca pleca sau face pe el sa fie arestat 30 de zile...

            Ce mai debiteaza procurorul..? Pai cica daca asistenta nu ar fi arestata .. populatia si-ar pierde increderea in sistmul de justitie si cel medical ROMNESC! Pai ce are sula cu prefectura tovarasi incompetenti ai procuraturii romane? Daca eu spun azi sus si tare ca sistemul MEDICAL DE STAT PRIVAT TREBUIE DESFINTAT SI PRIVATIZAT 100%... trebuie sa fiu arestat ca populatia devine agitata si isi pierde increderea.. ce are una cu alta... ce are libertatea omului si dreptul la prezumptia de nevinovatie.. cu ce gindeste in masa populatia..? Oare oameni astai au facut dreptul vreodata.. sau au intrat si trecut facultatea pe baza de pile.. aveti alta explicatie? Problema este ca acest tip de atitudine din partea variatelor instituii ale statului sunt larg raspndite... abuzul de putere... iarasi larg raspndit... incalcarea drepturilor fundamentale ale omului.. iarasi larg raspndite...
            As vrea sa vad ziua in care toti acesti procurori ajunsi in functii prin pile politice o sa ajunga ei insasi la prinaie...
            Problema cu cazul giulesti este foarte complexa si tine de sistem... subfinantare cronica iar putinii bani ramasi se ciordesc la greu pina sa ajunga la spitale etc etc...
            Cazul trebuie judecat pe fond corect....

            Sper ca judecatorii care vor judeca in continuare acest caz sa o faca impartial. sa isi aplice meseria cu verticalitate nu sa fie lasi si sa dea decizii strimbe sub influenta presiunii populatiei si a mass media asa cum se pare ca ar facut prima instanta...
        • 0 (4 voturi)    
          medicii (Marţi, 24 august 2010, 22:36)

          horia1962 [utilizator] i-a raspuns lui satanae

          cred ca esti de acord cu mine ca pe salariatii de sistemul sanitar,dar pe absolut toti nu i-a obligat nimeni sa urmeze cariera medicala....la fel cred ca esti de acord ca fiecare lucrator indiferent in ce domeniu activeaza TREBUIEsa-si faca treba la locul de munca.tu vii acum si spui ca pesonalul sanitar lucreaza in conditii grele ca au facut nu stiu cati ani de facultate,ca e stres mare ,samd.prietene,am tota stima ptr cei ce i-si fac treba cu daruire fara sa comenteze atat,in acelasi timp nu pot sa fiu de acord cu cei ce toata ziua se plang de toate alea.eu zic ca intr-o tara libera nu te obliga NIMENI,dar absolut nimeni sa demisionezi dintr-un loc de munca unde nu crezi ca faci fata,unde crezi za nu esti recompensat destul,etc....in concluzie cred ca nu are importanta la momentul actual ce mare doctor e marinescu,ce lucruri deosebite a facut,etcAU GRESIT,TREBUIE SA PLATEASCA,intentionat am folosit majusculele ptr ca pana acum in lumea medicala nimeni dar absolut nimeni indiferent ce functie a avut nu a platit in vreun fel cu toate ca s-au petrecut lucruri grave(ca sa fiu un pic bland).trebuie odata luat taurul de coarne indiferent cum se numesc actorii.
    • +7 (11 voturi)    
      ... (Marţi, 24 august 2010, 18:56)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui constantin

      Cauza mortii copiilor este incendiul si nu faptul ca asistenta a parasit salonul. Deci nu se poate afirma ca acei copii au murit din cauza asistentei, ci evident din cauza incendiului. Ce se intampla daca era o explozie si asistenta murea cu ei odata? N-ar mai fi avut pe cine sa dea vina!

      Deoarece producerea incendiului e responsabilitatea Managementului Spitalului, a Primariei si a Ministerului, probabil ca adevaratii vinovati nu vor pati nimic. Vor incerca prin toate mijloacele sa ne induca in eroare spunand ca acei copii au murit din cauza asistentei si ca autoritatile nu pot sa stea dupa fiecare angajat in parte. Fals!

      Primaria trebuia sa modernizeze instalatiile, Managementul spitalului trebuia sa aiba garantii de calitate de la firmele care au executat instalatiile / aparatura iar Ministerul trebuia sa se asigure ca asistenta nu era singura pe post. In 12 minute putea sa mearga la WC de exemplu!
      • -2 (4 voturi)    
        M cer (Marţi, 24 august 2010, 20:36)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Cum ti-ar sta pe un at de ATI > Gandeste-te ca in 12 minute ai timp de 2-3 ori sa intrii in stop si sa ajungi cu scoartza warza, adeca un fel de leguma, moarte cerebrala. Doantor de organe. 12 minute.
        Sa-ti fie clar daca asistenta nu pleca de acolo, putea sa de alarma. Asta daca nu murea in explozie, dar exploziile nu se produc instant. Au nevoie de caldura,etc... doar daca nu e bomba sau scurgere de gaz.
        NIMIC in lume nu o scuza.

        La ATI din cand in cand vien cOana cu COASA, aka Moartea. Trebuie sa stai de panda s-o onesti sau sa inceci macar. Daca pleci, lasi pacientii direct in ghearele si coasa ei. Cine face recurs, sa se gandeasca de 2 ori ce are pe constiinta.
    • +1 (1 vot)    
      demisia ministrului & directorului (Miercuri, 25 august 2010, 9:32)

      george [anonim] i-a raspuns lui constantin

      Deci singurul vinovat este asistenta ???
      Si cum adica ,unitatea de terapie intensiva era servita de o singura assistenta ????
      Probabil ca intro tara ne-babaniera ministrul sanatatii l-ar fi demis pe directorul spitalului dupa care si-ar fi dat si demisia ..
  • +20 (20 voturi)    
    dar procesul celor care au facut instalatiile (Marţi, 24 august 2010, 14:55)

    vasi [anonim]

    cand incepe? Sau a directorului sau a cui naiba a dat voie sa faca asemenea instalatii?

    Nu zic a nu e vinovata, pt ca tragedia s-a produs pe tura ei si era resonsabilitatea ei.

    Dar daca in locul incendiului era o explozie, bum si gata nu mai ai ce sa faci. Atunci ar fi luat cineva la intrebari pe cei care s-au ocupat de lucrarile din salonul ala?

    Sincer nu m-ar mira ca asistenta sa primesca arest preventiv ca sa nu mai paraseasca vre-un salon. In timp ce un cocalar care a facut praf un porche si a omorat un om e liber acum si a plecat in vacata cu alta masina sport...
  • +10 (16 voturi)    
    Deci s-a gasit si-un tap ispasitor... (Marţi, 24 august 2010, 15:29)

    she [anonim]

    Asistenta are cu siguranta vina ei, dar sa fie singura responsabila pt accident mi se pare aberant! instalatiile alea stau aproape sa cada peste pacienti si tot vina cadrului medical este...deh, ca-n spitalele romanesti iti trebuie o noua diploma cu dubla specializare: asistent-tehnician : cu o mana dai biberon si cu cealalta repari instalatiile si-n felul asta se ajunge la vorba lui "petit sarkozy" (adica base) - productivitate maxima cu forta de munca minima!
    Asta este, cineva tot trebuie sa plateasca pentru ce s-a intamplat, si cine altcineva decat cea mai slaba veriga...
    • -3 (5 voturi)    
      zicea ... (Miercuri, 25 august 2010, 0:15)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui she

      Oprescu, iar de data asta ii dau dreptate, ca e vina si a cretinilor alora care au dat afara si au blocat angajarile....

      sa ajunga cu ancheta pana la prim-ministru si cei care au votat aceste masuri de "redresare economica"
  • +13 (15 voturi)    
    jos comunistii! (Marţi, 24 august 2010, 16:17)

    I [utilizator]

    s-au hotarat sa dea vina pe asistenta asta e clar. Daca era singura pe tura nu e vina ei. Daca a facut scurt instalatia nu e vina ei. Ca a lipsit 12 minute e normal avand in vedere ca suntem oameni nu roboti. Vinovati sunt cei care
    -au facut (sau nu au facut) organizarea in spital (au pus o asistenta pe tura; daca facea infarct? pe cine mai dadeam vina?)
    -au comandat instalatia de clima (aici nu se cauta pentru ca sigur e o firma care e agreata de conducerea spitalului sau primarie sau minister; e o firma cu relatii). Nu vor sa gaseasca vinovati printre rude, prieteni, matusi.
    -au instalat clima fara sa verifice partea electrica la comun cu proprietarul spitalului care la fel, nu a verificat instalatia.
    • -2 (4 voturi)    
      vai, cum? (Miercuri, 25 august 2010, 9:24)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui I

      vrei sa spui ca e de vina guvernarea bashinescu? sau mafia din sistemul sanitar? sa-ti intre in cap: numai asistenta e de vina, si reprezinta un pericol social major, nu ca aia care omoara oameni cu beemveurile, sau ii bat pana intra in coma, sau fura din banii publici pana le crapa conturile! aia sunt blanzi si buni (ca orice roman) numai scroafa aia de asistenta e pericol public! bleah, ma duc sa decartez, am scris cuvantul ala cu r, despre cel mai gretos popor balcanic.
      • -1 (1 vot)    
        formidabil! (Miercuri, 25 august 2010, 10:21)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        ast popor chiar abunda in retardati agresivi! unul dintre ei a dat minus la postul de mai sus! dezgustator.
  • +24 (26 voturi)    
    Justitie? (Marţi, 24 august 2010, 16:44)

    cititor [anonim]

    Sunt medic si am lucrat in terapie intesiva nou nascuti in Vest. Am tot respectul pt asistentele de la terapie intesiva, fiind probabil dintre cele mai dedicate si profesioniste.

    In sectia in care am lucrat este o asistenta la 2 copii;
    -asistentele au pe parcursul turei cateva perioade de odihna si masa protejate prin contract de munca negociat de sindicatul asistentelor in care sunt inlocuite de o asistenta de rezerva;
    -TOATE spitalele, sunt dotate cu detectori de fum si cu sisteme automate de incendiu care imprastie apa in incintele cu fum;
    -spitalele sunt dotate cu usi speciale de metal care impiedica propagarea focului de la o camera la alta;
    -in incaperile cu grad de pericol crescut, ca cele de terapie intesiva in care se lucreaza continuu cu oxigen, instalatiile electrice au norme de securitate speciale pt a evita producerea de astfel de incendii;
    -asistentele sunt atrenate special la intervale regulate de timp la care se fac exercitii de alarama de incediu simulate, in care sunt pregatite sa stie fiecare ce face in caz de incendiu.

    Daca a fost pe fisa postului o singura asistenta si nu era organizata o asistenta de schimb, asistenta in cauza nu are nici o vina, de vina e spitalul, proprietarul spitalului si angajatorul si managerii. Angajatorul a incalcat norme elementare si a exploatat nerealist asistentele.

    Sanitas trebuie sa ia atitudine si sa nu lase spitalele sa abuzeze asistentele, altfel nu are nici o putere.

    Spitalul nu este omologat conform normelor europene de securitate la incendii specifice, iar angajatorul a acceptat pacienti si angajati sa lucreze in locuri si cu instalatii improprii, care este act criminal in acest caz.

    Procurorul nu face alceva decat sa actioneze ca un tortionar, ascunzand problema majora prin a acuza cea mai mica piesa din mecanism. Tipic procurorilor securisti din cele mai negre vremuri comuniste.

    Profesionistii medicali trebuie sa traga spitale la rasundere si sa recastige respectul lor.
    • +12 (14 voturi)    
      Justitie in RO? (Marţi, 24 august 2010, 16:51)

      Dr. Justice [anonim] i-a raspuns lui cititor

      Sustin 100% comentariul tau "cititor"-ule! Dar, te intreb, ai pomenit pana acum, vreo singura data, JUSTITIE in Romania!? Eu nu! Aceasta institutie lipseste cu desavarsire in Romania. Este un aparat, o institutie de protectie a infractorilor, de aplicare a faradelegii. Pai daca am avea JUSTITIE, lucrurile s-ar schimba in tara asta vazand cu ochii.
    • +4 (4 voturi)    
      DESI.... (Marţi, 24 august 2010, 18:07)

      CIOMBE [anonim] i-a raspuns lui cititor

      Sistemul sanitar are tare grave in general ceea ce ai spus este corect.
      Dar, un singur lucru trebuie sa-l inteleaga absolut toti romanii: "NU TREBUIE SA MAI EXISTE PRETUL CEL MAI MIC!!!"
      Asta va fi drama noastra pentru multi ani de-acum incolo si Doamne fereste de un cutremur!!
    • +2 (2 voturi)    
      USA (Marţi, 24 august 2010, 20:39)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui cititor

      Tot Ministerul Sanatatzii are usi metalice. Pentru prostani se pun termopane pvc usr inflamabile.
    • -2 (4 voturi)    
      meserii şi meserii (Miercuri, 25 august 2010, 9:45)

      gabhry_el [anonim] i-a raspuns lui cititor

      Dvs. cu meseria dvs., procurorul cu meseria lui. Chiar dacă sunteţi un medic priceput şi cu practică în străinătate.

      Cum să tragi "spitalul" la răspundere? Cum să tragi o clădire - pereţi, instalaţii etc. - la răspundere?

      Responsabili sunt oamenii, domnule doctor, nu obiectele. Şi nici sistemul, aşa, în general.

      Dacă asistenta considera că responsabilitatea o depăşeşte - pentru că nu sunt condiţii ca în vest - nu trebuia să şi-o asume.

      După dvs., până când vom trăi ca în vest - adică peste vreo 50-100 de ani - nimeni nu are nici o responsabilitate în ţara asta?

      Ba tocmai de aceea nu trăim ca în vest, pentru că nu există responsabilitate individuală şi nimeni nu este pedepsit de lege pentru că... sistemul e de vină.
      • 0 (0 voturi)    
        revenire (Miercuri, 25 august 2010, 15:54)

        Cititor [anonim] i-a raspuns lui gabhry_el

        Nu am spus ca asistenta nu este vinovata.

        Am spus ca daca vrei ca astfel de incidente sa nu se mai intample, trebuie sa rezolvi problema fundamentala, adica aceea de sistem. Adica mentalitatea oamenilor care nu vad dincolo de amarata asta care a facut ce a putut si s-a adaptata (ca orice roman de altfel) la conditiile oferite. Asta se intampla in sistemele de tip dictatorial, piramidal in care sefu da ordin si ne facem ca nu vedem ce efecte are ordinul sefului bun sau rau. Asta e mostenirea lui Nea Nicu.

        Intr-un sistem ca cele la care vrem sa ajungem, in care sa judecam ce am gresit si sa vedem ce putem sa facem ca astfel de greseli sa nu se mai intample, sau sa punem in loc un sistem care se auto-corecteaza din mers. Un manager modern asa face si trebuie educat sa faca, indiferent ca el conduce un spital, o casa de batrani sau o altfel de institutie. E o functie tehnica. La noi managerii au functii mai degraba politice de a recompensa lingaii.
        Asa cum am spus, in Vest medicii sunt profesionisti independenti, nu au functii administrative, incendii, organizare asistente etc. Medicii fac ce au fost invatati sa faca, sa analizeze starea bolnavului si sa ia decizii si sa faca proceduri medicale specifice.
        Din pacate in Ro, nu poti sa faci ceea ce trebuie sa faci daca nu ai cat de cat putere de decizie asupra locului de munca. Din pacate aceasta responsabilitate vine si cu alte obligatii de care medicii nu au timp si nu trebuie sa se ocupe, ca de exemplu procetactia la incendiu si circuite electrice. Director medical ar fi normal sa fie o pozitie maxima ocupata de un medic terapeut. Un medic manager poate sa accede la functia de CEO spital doar daca e dedicat acestei functii si are pregatirea necesara, de obicei un MBA in administrare spitale.

        Faptul ca nu avem fonduri nu inseamna ca nu putem fi organizati si responsabili. Faptul ca inchizi ochii si lasi o asistenta de terapie intenc. singura in tura este criminal. Este un dezastru care asteapta sa se intample.
        • 0 (0 voturi)    
          aveţi perfectă dreptate: (Miercuri, 25 august 2010, 16:17)

          gabhry_el [anonim] i-a raspuns lui Cititor

          "Faptul ca nu avem fonduri nu inseamna ca nu putem fi organizati si responsabili".
  • +5 (5 voturi)    
    Cand o sa vedem si medici arestati? (Marţi, 24 august 2010, 17:59)

    traian [anonim]

    Cu prea multa usurinta se sare peste raspunderea medicilor,a celor care isi asuma managentul acestor spitale jenante pentru sanatatea din UE!
    Sa nu uitam ca asistenta medicala este doar o persoana care asista.Raspunderea pentru actul medical sau pentru haosul din spitale nu apartine asistentelor!
    • +11 (11 voturi)    
      aberant (Marţi, 24 august 2010, 18:17)

      Parzival [utilizator] i-a raspuns lui traian

      Fratilor, ce pericol reprezinta asistenta asta, si-asa lovita de soarta, pentru noi? De ce nu poate fi judecata in libertate? E serial killer? Romania - tara aberatiilor! Nu spun ca nu e vinovata, dar sa faci din ea un pericol public, in timp ce atatia criminali si mafioti sunt liberi - ingrozitor! Nu e destul ca trebuie sa se trezeasca in fiecare dimineata cu vina- ce poate e doar in mica masura a ei - hai sa facem din ea un stigmat - sa potolim setea de sange - ingrozitor! Mi-e rusine pentru justitia romana!
  • +12 (12 voturi)    
    29de zile??? (Marţi, 24 august 2010, 18:06)

    roman_roz [utilizator]

    Pentru ce naiba au arestat-o 29 de zile??? Nu zic ca este vinovata sau nevinovata. Nu conteaza asta, deocamdata. Dar au tratat-o ca pe un criminal periculos, care poate influenta procesul, sau ca pe un mare mafiot, care poate fugi din tara. Este absurd! Un abuz, facut din frica presupun, frica fata de opinia publica.
  • +15 (15 voturi)    
    Din pacate ma asteptam (Marţi, 24 august 2010, 18:07)

    gaspy [utilizator]

    Situatia e veche.

    Inainte de pensionare, mama mea a lucrat cativa ani ca medic la o intreprindere. Dispensarul medical nu avea nimic, niciun fel de dotare si nici medicamente de baza.

    Mama mea si asistentele au pus mana de la mana - din salariu, timp de luni intregi - ca sa cumpere acel minim necesar de instrumentar si medicamente ca sa poata trata urgentele (si apareau urgente, accidente de munca).

    A scris o serie de memorii conducerii firmei, care bineinteles au fost ignorate, dar macar sa existe o dovada a problemelor si lipsurilor. Ajunsese sa nu mai doarma noaptea, stiind ca daca vine un caz grav si cineva ii moare in dispensar, va fi scoasa ca vinovat. Asta bineinteles pe langa presiunile facute de conducere pentru a nu acorda concedii medicale chiar daca ele se impuneau.

    In cele din urma a demisionat si a plecat la o clinica privata.

    Asta se intampla in sanatatea din Romania.

    Asistenta va fi gasita vinovata intr-un proces rapid, pentru ca nu are bani de un avocat bun si pentru ca publicul vrea un vinovat. Nimeni din conducere (maternitate, minister, etc.) nu-si va da demisia si nu va mai exista alt vinovat. Adevaratele intrebari nu vor fi puse si problemele vor fi maturate sub covor.
    • -6 (6 voturi)    
      !!!!!!! (Miercuri, 25 august 2010, 0:13)

      horia1962 [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

      intrebare:de ce a acceptat mama ta sa lucreze in conditiile acelea?????stia ca in scurt timp i-si va recupera cheltuielile cu varf si indesat.....asa decurg lucrurile la noi....
      • +4 (4 voturi)    
        Habr n-ai (Miercuri, 25 august 2010, 7:57)

        gaspy [utilizator] i-a raspuns lui horia1962

        A acceptat sa lucreze pentru ca nu avea alta posibilitate, un compromis pe care-l facem toti la un moment dat. Nu are rost sa intru in detalii, sunt lucruri obiective legate de specializarea ei.

        Im pare rau ca iti stric imaginea despre medici, insa nu a acceptat niciodata spaga de-a lungul carierei. Copil fiind, nici nu stiam ca exista medici care indraznesc sa ceara asa ceva. Mai mult decat flori sau ciocolata nu primea, daca primea cafea sau tigari le dadea la asistente. Bani - niciodata.

        Iar acolo la intreprindere, in conditiile in care conducerea facea scandal cand acorda concedii medicale care se impuneau (discutam de persoane real bolnave), cine crezi ca dadea spaga?

        Dupa ce a plecat, la clinica privata castiga de 4 ori cat la intreprindere si putea sa isi profeseze cu adevarat specializarea, plus nu trebuia sa faca compromisuri sau sa tremure.

        Incercati sa intelegeti ca e vorba de o categorie de forta de munca foarte calificata, care e tratata ca un gunoi de sistem. In ritmul asta, in 10 ani vom plati CU TOTII de 2 ori - contributia la sistemul de sanatate (pentru ce??) si consultatia la clinica privata.

        Il inteleg pe @porcabron, relatia asta love-hate dintre pacienti si medici. Din pacate sistemul a pervertit totul si medicii sunt priviti ca niste chelneri - "de ce sa le dam salarii mari daca tot iau spaga?" iar ei ajung sa accepte (sau sa ceara) spaga din cauza salariilor mizere. Sigur, sunt si cazuri de medici care s-au imbogatit din spagi si operatii facute preferential si tot soiul de matrapazlacuri, dar ei reprezinta 1%.
  • -6 (12 voturi)    
    Trebuie sa faca puscarie (Marţi, 24 august 2010, 18:15)

    anonim [anonim]

    Daca ea statea in salon acei copii traiau in acest moment. Job-ul pentru care ea lua bani era acela de a sta in salon si de a se uita 100% din timp la acei copii. Nici la baie nu avea voie sa mearga fara sa lase pe cineva in loc. Domnilor, discutam de vieti nu de animale sau altceva, au murit oameni din cauza nepasarii. Sa raspunda, pentru ca a doua oara sa nu se mai intimple.

    Conducerea .... :) , spagarii aia .... o sa scape fata curata
  • +9 (11 voturi)    
    opinie (Marţi, 24 august 2010, 18:17)

    femeie ingrozită dar si dezgustata [anonim]

    buna seara ! acea instalatie a fost montata de cineva, trebuie verificate cum, cand, cine a montat-o, asistenta are anumite atributii de serviciu, in mod normal seful ei, cine o fi, nu are cum legal, sa o numeasca doar pe ea la peste 10 copii, ar trebui arestati de la cel mai mic-electrician la cel mai mare sef sectie sau manager sau director ce o fi el, si procurorii sa ne mai lase ca au arestat ei o asistenta, INSUFICIENT.
  • -4 (6 voturi)    
    Ironia sortii (Marţi, 24 august 2010, 18:25)

    Andrei [anonim]

    Asistenta aceasta e acuzata pentru uciderea din culpa a unor copii de cateva zile. Medicii care omoara deliberat copii care n-au iesit inca la lumina zilei fac linistiti bani frumosi.
    • -4 (6 voturi)    
      Dilema (Marţi, 24 august 2010, 20:43)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Pentru dilema ta consulta Parlamentul. La pesiune unoa si altora s-a liberalizat avortul. Medicii, in acest caz sunt criminali platiti, mercenari. Cine comanda ? Cine le deschide usa la cervix? Nu cumva femelele de om ? Mame se numesc acela de nasc.isi doresc sa nasca. Nu ucigasele (avortistele).
      Excludem cazurile de avort terapeutic pentru salvae vietii pacientei,.
    • 0 (0 voturi)    
      addendum (Miercuri, 25 august 2010, 15:17)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      De fapt victimele erau nascute prematur, asadar care e diferenta?
  • +9 (9 voturi)    
    revoltator (Marţi, 24 august 2010, 18:34)

    cetatean [anonim]

    Este o vina colectiva a conducerii spitalului, medicului de garda si asistentei. Informatiile furnizate presei manipuleaza opinia publica. Vinovata este si asistenta ca si-a parasit postul fara sa lase un inlocuitor dar daca a chemat-o un medic in alt salon? Sigur in teorie ea trebuia sa refuze dar in practica nu prea indraznesti sa refuzi un medic. In plus nu s-a vorbit deloc pana acum de medicul de garda. Aparatura in acea sectie fiind ultra-moderna, bun nu existau senzori de fum dar cand functiile vitale sunt pe duca, nu piuie nimic? Unde este directorul spitalului care a lasat la Terapie Intensiva o singura asistenta? Asistenta cu cartela nu era pe acolo cand a izbucnit incendiul dar celelalte cadre medicale nu aveau card de acces? Ce organizare in caz de incendiu are acest spital? Orice cladire publica este obligata sa dispuna de un plan de evacuare in caz de incendiu asumat de directorul spitalului. Se cam incearca musamalizarea si ascunderea vinovatilor principali. Apropos de medici ce s-a mai intamplat cu spitalul de la transporturi unde intrasera in coma cele 2 femei datorita unei bacterii de prin perfuzie? Prim solista Operetei isi revenise dar cealalta femeie care era si gravida? Poate se intereseaza redactia Hotnews. A fost sanctionat cineva, seful de sectie, directorul sau tot vreo asistenta a fost scoasa vinovata exclusiva?
  • +6 (6 voturi)    
    faceti ANCHETA, NU CIRC ! (Marţi, 24 august 2010, 18:51)

    flit [anonim]

    pt ce procurorul cu apucaturi sekuriste a cerut arestarea unei asistente care si-a luat deja "pedeapsa" - va ramane socata pt restul vietii - pt o vina care o imparaseste doar 1% ?? cei responsabili de declansarea incendiului sa fie pedepsiti, nu un cadru medical in carui atributii intra orice, numai sa fie pompier nu ! atributiile asistentei sunt legate de actul medical, de supravegherea medicala, nu impotriva incendiilor ! deci daca ea decide ca din punct de vedere medical poate lasa copiii x minute singuri, atunci o face ! daca intre timp intra un asteroid pe fereastra si prajeste totul, inseamna ca e vinovata ? nu ! inseamna ca e norocoasa ca n-a ajuns friptura la morga si ca poate continua sa ingrijeasca copii care au nevoie de ea !!
  • -4 (4 voturi)    
    judecare sub arest (Marţi, 24 august 2010, 19:02)

    bogdan [anonim]

    In lumina faptului ca acum cateva zile se declara ca au fost neconcordante intre declaratiile martorilor, si a faptului ca ancheta nu este incheiata mi se pare normal sa o judece in arest. Sper sa gaseasca si restul vinovatilor...
  • +5 (5 voturi)    
    Vinovatii adevarati! (Marţi, 24 august 2010, 20:46)

    The Ripper [anonim]

    Inca din 2002 sa incercat informatizarea centralizata a sistemului medical romanesc (solutia SAP de la Piatra Neamt si spitale, etc).
    Au fost solutii business inteligence *(BI), SAP, etc.
    Sa vorbit mult prin congrese si prezentari cu chiolhane pe la hoteluri dar, practic sa facut: NIMIC!

    Daca acest sistem (in care deja s-au pierdut zeci de milioane de euro prin investitii in roboti Zombi si morti prin centre de date neproductive dar consumatoare de bani) era implementat asa cum trebuie adica un E-health complet cu Call-Center, suport al deciziei, EHR, E-prescribing, telemedicine si suport economico-financiar atunci ACESTI COPII NU MUREAU ACUM SI AR FI FOST SALVATI!

    S-ar fi salvat si economisit ulterior milioane de euro, s-ar fi imbunatatit calitatea actului medical, ar fi scazut dramatic mortalitatea si mallpraxisul pana la valori minime, etc.

    BANI AU FOST GARLA SI POMANA DE LA EU si fondurile europene!
    Erau aproximativ 3 milarde euro fonduri gratis de la EU si nu imprumuturi FMI (vad ca in ultimile zile si televiziunea Money Channel vorbeste timid despre asta) !!! inclusiv pentru solutii de outsourcing, externalizare si personal supercalificat!

    De ce nu sa implementat? R: Simplu, pt ca trebuia sa se protejeze si sa se ascunda spalarea de bani si investitiile, achizitiile, folosirea fondurilor si bugetelor pentru posturi vacante si investitii din spitale, policlinici, ambulatorii, etc.
    Trebuia protejat furtul si finantarea in fundal ascuns si background al unor partide, fosti bolsevici si absolventi ai Academiei de trista amintire Stefan Gheorghiu impreuna cu urmasii pilele si odraslele piloase si corupte ale lor.

    Incercari au fost multe dar, de fiecere data serviciile secrete si oamenii din umbra s-au opus! Ce vreti? De ce sa se vada public sistemul medical, sa aiba alesii poporului controlul pe trocul secret de finantare secreta a borfasilor din sistem?

    Domnilor securisti, bolsevici, hoti, nostalgici, corupti, "oameni de bine", etc, et
  • +7 (7 voturi)    
    Sange si puroi .... (Marţi, 24 august 2010, 22:10)

    SHEAPA [utilizator]

    Exista doua cauze pentru reactia tampita a justitiei romanesti:

    1. Coruptia

    2. Influenta psihologica

    In acest caz s-a vrut sange si puroi, pentru ca asa au vrut televiziunile, deci asa au vrut si masele .....

    Ei bine, asta au primit ..... asistenta aia trebuia judecata in libertate, pentru ca de influentat procesul nu are cum, iar rau nu poate sa-si faca decat ei insasi ...

    Dar de, asa e cand justitia se face la televizor ....
  • +2 (2 voturi)    
    Justitia lu peste.... (Miercuri, 25 august 2010, 10:18)

    ina [anonim]

    Pentru ce i-au dat 29 de zile? E vre-un pericol public?

    In urma cu ceva timp Realitatea a dus cativa comentatori sa spuna ca sen Voicu nu trebuie arestat pt ca nu a comis vre-o fapta violenta. A vrut doar sa puna mana pe Interne.

    Aceiasi Realitate a dat non stop aproape o saptamana din 10 in 10 minute cate un "reportaj" despre incendiu.

    Bine ca nu avem si noi procese cu juriu unde 10-12 tampiti decid ce e drept si ce nu...
    Nu ca judecatorii ar fi mai destepti. O mica paranteza: din clasa mea de liceu sunt 2 judecatori acum. Aia 2 erau tari de cap rau de tot dar s-a rezolvat cu spaga.

    In schimb avem TV/Mob justice. Trimiteti un sms daca credeti ca este vinovat x sau y si ii aruncam noi in groapa cu lei ca-n
  • 0 (0 voturi)    
    S-a gasit tapul ispasitor... (Miercuri, 1 septembrie 2010, 0:23)

    Adrian N [anonim]

    Dumnezeu sa-i odihneasca in pace pe micutii morti fara vina. Plang si acum...abia azi am aflat si eu de la cineva de tragedia asta.
    Dar nu inteleg de ce doar asistenta e de vina? Ce a fost? Incendiu prin lipsa? NU se intreaba nimeni prin ziare de ce a izbucnit incediul? Cine e vinovat de izbucnirea incendiului? Ce nu s-a respectat?
    Cine sunt vinovatii? In mod sigur se cunosc dar se si cunosc intre ei... daca intelegeti ce vreau sa spun.
    Vinovati suntem si noi... pentru ca contribuim si noi la infundarea tot mai mult in namol si impamantenirea bacsisului, spagii si a altor traditii romanesti si/sau balcanice. Oameni care nu au o letcaie sa dea ca doctorul sa isi faca treaba nu sunt bagati in seama. Asistentele se plang ca nu le-a iesit decat un pachet de cafea in tura de noapte (aici vorbesc in cunostinta de cauza deoarece mama mea e asistenta la o maternitate).
    Oameni buni din sistemul sanitar: nu va convine salariul? Sunteti liberi sa plecati, nu va tine nimeni cu forta si totusi voi fortati oamenii ca sa va dea si voua cate ceva ca sa va faceti datoria. Cum munciti si voi asa muncim si noi, pentru bani mai multi sau mai putini.
    Sunt oameni putini in sistemul sanitar si angajarile sunt blocate? Pai haideti sa nu mai tinem posturile fixe cu doctori si asistenti care deja le tremura mana de atata batranete si exercitiu de intins sau de deschis (mana sau buzunarul, nu altceva) si care in acelasi timp mai mananca si un salar doua pe la vreo facultate de medicina unde fac o onorabila prezenta cand si cand.
    Sunt bani putini deoarece nu sunt alocati de la buget? Noi i-am pus acolo, prin prezenta sau neprezenta noastra la vot. In Italia se voteaza duminica si luni. La noi doar duminica, atunci cand omul ori se duce la biserica, ori se duce la un gratar ca deh! e relax duminica, ori sta acasa sictirit de o saptamana intreaga de rupt oasele.
    Inca o data Dumnezeu sa-i odihneasca in pace pe micuti si condoleante familiilor


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by