Ancheta de la Maternitatea Giulesti

VIDEO Asistenta de la Maternitatea Giulesti, retinuta de procurori, pentru ucidere din culpa si vatamare din culpa

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 23 august 2010, 17:41 Actualitate | Esenţial


Marius Iacob
Foto: Agerpres
"Am dispus inceperea urmaririi penale fata de asistenta medicala Carstea Florentina (n.r. - de la sectia de Terapie Intensiva din Maternitatea Giulesti) pentru ucidere din culpa si vatamare corporala grava din culpa", a anuntat luni, intr-o declaratie de presa, procurorul-sef Marius Iacob, care se ocupa cu ancheta privind incendiul de la Maternitatea Giulesti. Potrivit procurorului, asistenta a lipsit din salon timp de 12 minute, intre orele 18.24 si 18.36, perioada in care a izbucnit incendiul.

UPDATE (ora 18.45) - Asistenta medicala Florentina Carstea a fost retinuta, pentru 24 de ore, de catre Parchet, sub acuzatiile de ucidere din culpa si vatamare corporala grava din culpa, anunta Mediafax. Ea a fost audiata luni, la Parchetul General, si i-au fost aduse la cunostinta invinuirile.

Parchetul instantei supreme va solicita, marti, Judecatoriei sectorului 6 Bucuresti emiterea unui mandat de arestare preventiva pe numele asistentei Carstea.




Principalele declaratii facute de procurorul Marius Iacob, seful Sectiei de Urmarire Penala si Criminalistica din cadrul Parchetului General:
  • La dosar au fost depuse mai multe rapoarte - un raport de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta (ISU), un raport de la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) si un raport de perchezitie informatica de la Institutul de Tehnologie Avansata din cadrul SRI
  • Din raportul tehnico-stiintific al ITM reiese existenta unor conductori electrici improvizati 
  • Raportul ITM Bucuresti a constatat ca in salonul in care s-a produs incendiul flacara a cuprins 10% din incapere. Incendiul a avut doua faze: intr-o prima faza, incendiul a izbucnit intr-un mediu normal, din cauza unui conductor electric improvizat, iar ulterior s-a extins foarte rapid in momentul in care in incapere a patruns oxigen si aer comprimat de la instalatiile aflate in salon
  • Din datele raportului intocmit de Institutul de Tehnologie Avansata, coroborate cu aspectele relatate de persoanele audiate, s-a stabilit ca asistenta medicala a lipsit din salon timp de 12 minute, in intervalul orar 18.24 - 18.36
  • Este perioada in care incendiul a izbucnit si s-a amplificat foarte rapid. La ora 18.36 incendiul a fost constatat de un alt cadru medical, care a sunat la 112
  • In cursul zilei de astazi, am dispus inceperea urmaririi penale fata de asistenta medicala principala Carstea Florentina, pentru savarsirea infractiunilor de ucidere din culpa si vatamare corporala grava din culpa
  • S-a constatat ca asistenta nu si-a respectat atributiile de serviciu, in sensul ca a parasit nejustificat incaperea in momentul cand a izbucnit incendiul, facand imposibila sesizarea acestuia la timp
  • In acest timp, ea a fost prin alte saloane. De altfel, anterior, ea a parasit de mai multe ori incaperea, avand in vedere ca era singura de garda pe acea sectie
  • Asistenta se afla in sediul Parchetului, a luat la cunostinta invinuirile care i se aduc si urmeaza sa fie audiata in perioada imediat urmatoare
  • Asistenta risca o pedeapsa cuprinsa intre 2 si 7 ani de inchisoare, existand posibilitatea unui "spor", avand in vedere numarul victimelor
  • Exista posibilitatea extinderii urmaririi penale si fata de alte persoane, fizice sau juridice, in functie de probe si celelalte elemente descoperite in ancheta
  • Nu numai asistenta principala avea acces la sectia de terapie intensiva, toate cadrele din acea tura aveau cartele magnetice. Erau opt asistente in acea tura



Cinci bebelusi au decedat, iar sase sunt in stare grava dupa incendiul izbucnit in urma cu o saptamana la Maternitatea Giulesti.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9250 vizualizari

  • +17 (25 voturi)    
    ca de obicei (Luni, 23 august 2010, 17:51)

    saab [anonim]

    ...platesc numai cei mici si capetele dolofane din varful sistemului raman neatinse.
    Nu zic ca asistenta nu are partea ei de vina, dar nu e singura. De managerul unitatii si de sefii de sectie nu spune nimeni ceva? iar la primar si la ministru nu indrazneste nimeni sa le ceara socoteala in legatura cu dezastru din sanatate.
    • +1 (17 voturi)    
      Pedeapsa exemplara ar trebui ca sa se invete lumea (Luni, 23 august 2010, 18:24)

      ShoboLingoZauR [utilizator] i-a raspuns lui saab

      sa stie de frica...

      In SUA ar lua 5 x omor din culpa...
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Marţi, 24 august 2010, 17:00)

        dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

        si asistenta e devina dar mai sunt si altii, firma care efectueaza reparatii si intretinerea la sistemul electric, managementul spitalului, primaria care are in subordine spitalul, astia cand sunt trasi la raspundere????
    • +18 (20 voturi)    
      si cine inlocuieste asistenta? (Luni, 23 august 2010, 18:34)

      bolovanul [anonim] i-a raspuns lui saab

      in organigrama nu era normal sa fie 2 persoane care sa vegheze?
      daca una din din asistente se duce sa aduca ceva materiale, sau la baie cine supravegheaza?

      aici e vina managementului. parerea mea.
    • +1 (15 voturi)    
      asistent ,a luat ostatica maternitatea si a lipsit (Luni, 23 august 2010, 18:40)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui saab

      exact 12 minute,ce daca focul se declansase de 1(una ) ora !
      fratilor, uitati-va la procuror :ori e el tampit(exclus,desi fizicul il ajuta) ori ne ia pe noi de tampiti(mai mult ca sigur ,la cate a inghitit poporul asta !) !
      in loc sa ii declare responsabili pe toti managerii maternitatii,acarul paun-pauna in acest caz-e bun de plata!rusineeeee,unde esti tu Dan Chitic sa strigi rusineeeee diktaturii,alaturi de noi ?!
      • -1 (9 voturi)    
        haha (Luni, 23 august 2010, 18:55)

        golanu [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        este dupa week end si te-ai uitat prea tare la iRealitatea TV si A3 si d-asta ai spume asa la gura ?
    • +11 (13 voturi)    
      Pe cand si responsabilii PSI? (Luni, 23 august 2010, 18:56)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui saab

      - cei care au permis functionarea spitalului fara detector de fum
      - cei care au permis alimentarea electrica cu improvizatii
      - cei care nu au verificat indeplinirea atributiunilor de serviciu ale : asistentei, sefului acesteia, directorului spitalului s.a.m.d.
      Astia ... pe cand ?
    • 0 (10 voturi)    
      trebuie sa plateasca cine a gresit (Luni, 23 august 2010, 19:02)

      dorel [anonim] i-a raspuns lui saab

      daca fisa postului spunea ca asistenta sa stea acolo 8 ore si nu a stat, foarte bine : este vina doar a EI, nu a lui Basescu, Obama si Papa de la Roma !

      daca conform procedurii trebuie sa cheme alta asistenta cand pleca si aceasta nu exista in organigrama atunci este vina managerului daca nu a escaldat problema.
      Daca a escaladat problema si nu s-a rezolvat atunci este o chestie asumata

      Atunci cand nu muncesti si nu iti platesti CASul si astepti doar transferurile de la stat ca unic venit trebuie sa te gandesti ca nu vei primi aceeasi grija de la un doctor platit din bani publici ...
      • -2 (10 voturi)    
        CRIMINALI NE CONDUC (Marţi, 24 august 2010, 2:23)

        tom [anonim] i-a raspuns lui dorel

        Am lucrat pana in iunie ca asistent medical in romania intr-o sala de operatie,dupa ce am auzit de cazul copilului ars la maternitatea in care ereau 2 copii in incubator si tot asistenta erea vinovata desi avea in ingrijire 60 de pacienti am decis sa plec.
        Acum lucrez in Marea Britanie si poat sa va spun ca aici se ia O ORA PAUZA DE MASA in timpul programului de 8 ore, in timpul pauzei te duci maninci poti sa pleci sa te relaxezi afara pentru-ca sistemul este organizat in asa fel in cat sa nu ramai singur niciodata.
        Cum sa stai sa lucrezi continu 8 ore eficient ?
        Sper sa plece toti asistenti ca nu se merita sa iti risti pielea si pe un salariu de nimic.
        • +4 (4 voturi)    
          @Tom (Marţi, 24 august 2010, 10:37)

          Ion [anonim] i-a raspuns lui tom

          Scuza-ma ca te intreb, dar unde ai facut " scoala " de asistenti ?!?!
          Ca dupa cum scrii nu pari sa ai mai mult de 4 ( patru ) clase.
          " ereau 2 copii ", " erea vinovata ", " sa plece toti asistenti "
      • 0 (4 voturi)    
        hmmm (Marţi, 24 august 2010, 8:26)

        ramen [anonim] i-a raspuns lui dorel

        Singura vinovata? Ceva e putred aici!!!

        Si eu 'plec' cate 12 min de la servici, si?

        Poate a avut o urgenta (toaleta, etc) si nu a vrut nimeni sa o inlocuiasca., poate.

        E usor sa arunci cu pietre cand nu cunosti toate faptele.

        Dar sa fie ea singura vinovata? Ceva e putred aici!?

        Poate ca a lipsit nemotivat 12 min, dar cei care au facut improvizatia electrica, nu?

        Daca a gresit va trebui sa plateasca.
      • +1 (7 voturi)    
        ERA SINGURA !!! (Marţi, 24 august 2010, 8:38)

        -Zamolx- [utilizator] i-a raspuns lui dorel

        Ea era singura responsabila de 11 copii in incubator! Singura! Fara infirmiera, fara medic... Cine rezista 8 ore fara o pauza? Daca trebuie sa iesi la toaleta? Daca ti-e foame? Daca 2 copii au probleme respiratorii simultan? Caci daca nu a venit nimeni sa o ajute cand a luat foc sectia, atunci clar nu vine nimeni nici in alte situatii...
    • -2 (10 voturi)    
      la inchisoare la inchisoare inima rau ma doare (Luni, 23 august 2010, 20:00)

      kokorak [anonim] i-a raspuns lui saab

      Hai bai, las-o incolo ca eu unul as interzice petrecerile astea la servici, ce mama dracului la noi se petrece incontinuu, cda-o incolo de treaba, la puscarie cu ea si cu toti idiotii care la servici petrec si stau la cafele si la bauta punand viata oamenilor in joc, asa sa stea la puscarie sa se caiasca, io daca eram unul dintre tati o spanzuram pana acum.
      • +4 (10 voturi)    
        Sunt multi vinovati indirecti (Luni, 23 august 2010, 21:57)

        gg [anonim] i-a raspuns lui kokorak

        Voi chiar nu intelegeti unde e problema? Ok femeia e vinovata dar e singura? De ce era doar o femeie de garda? De ce nu se iau masuri de precautie? Detectoare de fum, alarme, etc. ? Cine a realizat instalatia electrica? Samd....
        Va limitati doar la un om... Va plati femeia aceea va asigur si altii ca ea poate... E un om oarecare... n-are bani, n-are relatii si oricat ar plati copii inapoi nu-i va aduce nimeni asta e clar si astfel de accidente se vor mai intampla... De ce? Pt. ca sistemul e la pamant, medicii buni si chiar si cei mai putin buni pleaca, nu sunt bani, nu sunt dotari, nu exista bunavointa, managerii de spitale se ocupa cu totul alte probleme, nu peste tot, dar in cazul de fata poate ar trebui mai atent cercetat... Pai dupa cazuri d'astea cine se mai risca sa se faca asistenta si pe un rahat de bani... iti iei campii... si pleci unde vezi cu ochii. Si o sa dati dvs. bani grei sa tineti copii in clinici particulare, frumos... ca sanatate la stat nu va mai exista...
        Eu altfel vad o pedeapsa... Ea are rolul sa corecteze niste vicii de sistem si unde s-a gresit cu buna stiinta sa se plateasca ca sa nu se mai repete in alte situatii, fie ca e vorba de niste persoane sau de vicii de procedura/realizare. Scopul este sa nu se mai repete, ca, copii din pacate nu-i mai poate aduce nimeni inapoi. Dar viciul sistemului e clar ca nu numai la asistenta este ci undeva mult mai sus mergand pana la ministrii... Probabil daca existau bani si/sau nu se dadeau spagi o firma ca lumea realiza instalatia electrica si nu se intampla nimic rau.
      • -2 (4 voturi)    
        pentru kokorak (Marţi, 24 august 2010, 10:06)

        fane [anonim] i-a raspuns lui kokorak

        ancheta a stabilit clar faptul ca asistenta in cauza NU a participat la respectiva petrecere. asa ca las-o mai moale
        • 0 (0 voturi)    
          pentru fane (Joi, 26 august 2010, 14:24)

          kokorak [anonim] i-a raspuns lui fane

          E vinovata atat ea cat si sefii ei si altii , este o imprejurare nefericita ptr ea, dar asta e, daca instalatia era buna, ea putea sa lipseasca fara ca nimeni sa o traga la raspundere, insa, a avut ghinion, de aceea e bine sa fii corect, intelegi?
          Daca 10 oameni beau la o petrecere si apoi pleaca cu masina si pe unul il ia Politia, ghinionul lui nu?
          Repet, trebuie sa fii corect in viata, altfel o furi, mai devreme sau mai tarziu.
    • +4 (6 voturi)    
      evident (Luni, 23 august 2010, 20:04)

      me [anonim] i-a raspuns lui saab

      au rezolvat asistenta e de vina...
      faptu ca nu erau alarme de incendiu, faptuyl ca aparatele alea s-au stricat... ca nustiu incendiu nu izbucneste singur zic eu... , faptul ca nu este personal suficient si probabil era o asistenta la o gramada de copii, ca nu sunt bani etc etc etc nu vede nimeni...
      gata a platit pleava si gata... am dat sange la prosti si totu e uitat... putem fura in continuare...
    • +4 (4 voturi)    
      ...cine plateste ? (Luni, 23 august 2010, 20:37)

      carutasul [anonim] i-a raspuns lui saab

      Normele UE pretind ca o cladire de oarecare utilitate sa dispuna de un anumit numar de usi INTELIGENTE! Adica cele ce se deschid automat incazde fum,gaz metan ,fara interventie umana.Exista si in Romania firme care au aceste disponibilitati lucrative cu un anume cost evident.
      Cred ca aici este problema si nu povestea acarului Paun.Este deci vorba de competenta manageriala ca in toate domeniile.In Romania buna intentie se confunda de multe ori cu competenta.Deci nu cred ca o asistenta omniprezenta ar fi putut fi si ..pompier.
    • 0 (0 voturi)    
      Vina (Miercuri, 25 august 2010, 8:20)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui saab

      Femeia asta, chiar daca a gresit, e tot o victima a sistemului bolnav din Romania. Cred ca oricine ar fi fost in locul ei, nu ar fi rezistat sa stea in continuu in acel salon. Sarcina ei de serviciu trebuia in mod normal sa fie impartita intre mai multe asistente si infirmiere. In schimb, e posibil ca din cauza lipsei de personal asistentele sa se mai ajute intre ele prin diverse saloane.
      Ghinionul ei a fost sa fie de serviciu cand s-a intamplat. Se putea intampla oricui. Vina trebuie oricum impartita cu electricianul, administratorul cladirii s.a.m.d
      Mai mult, se pare ca in afara de un singur tatic, mai multi barbati au asistat ca la circ la incendiu, cu mainile in buzunare. Aceasta societate cu spume la gura, vrea sa o judece pe aceasta femeie.
      In acest context, o pedeapsa cu executare la inchisoare pe mai multi ani mi se pare absurda si nedreapta.
  • +1 (13 voturi)    
    ati spalat-o si pe asta (Luni, 23 august 2010, 17:55)

    dfx [anonim]

    mi se pare mie, sau ar trebui sa fie 5 capete de acuzare pentru omor?
    • +4 (4 voturi)    
      pt dfx (Marţi, 24 august 2010, 10:11)

      fane [anonim] i-a raspuns lui dfx

      daca nu ai cunostinte juridice, taci. in justitia noastra (spre deosebire de cea din USA), la cumul de infractiuni se da o singura pedeapsa, cea pentru infractiunea cea mai grava. nu se cumuleaza pedepsele.
  • -10 (12 voturi)    
    GTA, S-A TERMINAT! (Luni, 23 august 2010, 17:56)

    bese [anonim]

    Cuplul basescu boc cred ca au dat de naiba si vor avea de-a face cu justitia pentru ca asa cum toata lumea stie, ei sunt de fapt vinovati de ceea ce s-a intamplat la Giulesti! iN adevar, politica de implantare a portoclaiilor in functii de conducere dupa criteriul "te pun acolo pe salariu mare dar dai partidului 80% din salariu", si cea de subfinantare in dusmanie a diverselor sectoare care nu le convin celor doi pentru ca s-au dovedit ostile la alegeri, sunt cele doua crime impotriva sanatatii poporului roman. Pana acum lumea stie de peste 60000 de vixctime, de subminare a economiei nationale, de tentativa de fuga din tara pe baza unor fonduri depuse in banci din strainatate si mai mult ca sigur mai sunt inca multe alete capete de acuzare care vor iesi la iveala dupa ce cade guvernul antiromanesc al lui bocanila. Este esential acum ca cei doi sa fie urmariti in justitie si sa fie pedepsiti exemplar pentru ca nicicand in viitor cineva sa nu mai cuteze sa faca ce au facut ei, udrea, bleaga, berfceanu, vicleanu, sulfina gaina, cotoi, toader, eba, iba adica gasca de hoti portocalii. Dac procurorul are sange in el si e barbat cu adevarat, el va spune tuturor acestor lucruir pe nume. dar nu sunt prea optimist din acest pdv...
    • +3 (11 voturi)    
      mai pesedeule ! (Luni, 23 august 2010, 18:15)

      gabriel [anonim] i-a raspuns lui bese

      Orice societate, indiferent de oranduirea sociala, mai evoluata sau nu, mai mult sau mai putin justa, mai mult sau mai putin producatoare de bunastare, are nevoie pentru a supravietui de ordine sociala, de echilibru. Acestea , in caz de perturbare, sunt restabilite de spiritual civic, patriotic, moral al natiunii sau prin mijloacele de coercitie create pentru acest scop de insasi societatea. In situatia nou creata in Romania, unde infractori verosi au acaparat mijloacele de formare a opiniei, pe fondul entropiei populatiei, echilibrul s-a rupt, societatea civila nu se mai poate autoregla. Asanumiti lideri de opinie, infractori deosebit de periculosi grupati in jurul agenturilor ostile tarii propavaduiesc distrugerea statului, dezordinea, compromiterea valorilor morale prin posturile tradatoare rtv si a3 care functioneaza pe principilul oficinelor. Cum se poate autoechilibra un popor cand de morala lui se ocupa canalii ca vantu, voiculescu sau patriciu, nus, felix si conu; dinu………In aceasta situatie se impune autorizarea folosirii fortei pentru salvarea tarii !
      • 0 (4 voturi)    
        ...si femeia de servici ! (Marţi, 24 august 2010, 8:36)

        alex [anonim] i-a raspuns lui gabriel

        RUSINE....astept incarcerarea femeii de servici si a tehnicianului de la subsol....in felul asta am gasit adevaratii vinovati !
        Cum puteti accepta asemenea magarie...halal justitie...Bine ca nu ati arestat si mamele ca si-a permis sa nasca in maternitate si au violat ordinea publica..mi-e greata cind citesc asemenea articole....
  • +14 (18 voturi)    
    Si mai sus ... (Luni, 23 august 2010, 18:04)

    Reader [anonim]

    ... haideti domnilor .... cautati vinovati si mai sus. trebuie sa pice capete sa se sperie lumea si sa fie mai responsabili toti. asa daca pica doar o bieta asistenta nu se rezolva nimic ... data viitoare vor muri si mai multi bebelusi
    • +1 (7 voturi)    
      Cit de sus, hai? (Luni, 23 august 2010, 21:38)

      JimJim [anonim] i-a raspuns lui Reader

      Daca era copilul tau ars de viu mai spuneai "biata asistenta"? Treaba e ca n-o sa pateasca nici asta nimic , d-apai ai mai mari in functie. Spune , mai degraba ca nu e nimeni vinovat si sa asa a vrut Dumnezeu. SI sa inchine tot poporul cruci , sa clatine din cap si sa zica asta e , daca n-a avut zile copilasii aia....Asta pina ti se intimpla si tie si nu-ti mai convine regula asta cu sa plateasca altul si cel mai bine ... nimeni!
      • +4 (4 voturi)    
        prietene, esti dus ... (Marţi, 24 august 2010, 8:00)

        Reader [anonim] i-a raspuns lui JimJim

        ... rau de tot daca nu ai inteles ce am vrut sa spun cu "biata asistenta". vrei sa spun ca e un monstru si, personal, as vrea s-o vad condamnata pe viata (sau chiar mai mult)?
  • +10 (20 voturi)    
    de tot ca.catul (Luni, 23 august 2010, 18:06)

    gogu [anonim]

    Tipic romanesc. Pentru conductorii aia improvizati tot pe asistenta o condamnati? De lipsa de cadre medicale tot asistenta aia e de vina?
    • +3 (13 voturi)    
      Sau de lipsa senzorilor de fum?!?! (Luni, 23 august 2010, 18:44)

      andreiutz [utilizator] i-a raspuns lui gogu

      E culmea, pe ce post esti obligat sa stai in aceasi incapere tot timpul?!?! Asta contravine sigur codului muncii. La toaleta nu te mai duci, pauza de masa.... Sa fim seriosi, in nici unul din spitalele din vest nu trebuie sa stea cineva de veghe intr-un salon tot timpul, exista senzori care vegheaza starea pacientilor + senzori fum, temperatura.... Oare directorii/conducerea spitalului nu ar trebui acuzati in primul rand?
      • +4 (6 voturi)    
        Esti sigur? (Luni, 23 august 2010, 19:54)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui andreiutz

        La sectia terapie intensiva ptr bebelusi in vest exista asistent permanent. Eu zic sa nu ne dam cu parerea daca nu stim.
        • -2 (6 voturi)    
          nu (Luni, 23 august 2010, 21:03)

          me [anonim] i-a raspuns lui Marius

          1 - nu este obligatoriu sa fie cineva permanent... teoretic te anunta aparatele daca e o problema...
          2 - ca sa fie cineva permanent trebuie sa ai si personal ca sa faca asta...
          • +7 (7 voturi)    
            Terapie intensiva (Luni, 23 august 2010, 21:47)

            gusterul [anonim] i-a raspuns lui me

            Catre Me:
            1) Sectiile de terapie intensiva au un regim diferit decat al saloanelor obisnuite. Este OBLIGATORIE prezenta personalului medical 24X7.
            La cat esti de nestiutor/oare , cred ca as baga mana in foc ca esti cadru medical.

            2.Sigur ca asistenta nu este singura vinovata. Pe langa ea ar tb. dsa fie retinuti sefi de sectie , managerii spitalului si responsabilul PSI ( daca au asa ceva).
            Acestia pentru neregulile constate de catre anchetatori si facute publice in ultimele 7 zile in toata media .
            • +1 (1 vot)    
              aha... (Marţi, 24 august 2010, 9:24)

              me [anonim] i-a raspuns lui gusterul

              nu sunt cadru medical... si daca nici tu esti pot intreba de unde stii aceste lucruri?
              raspunde-mi te rog la o intrebare:
              daca tot timpul trebuie sa fie cineva in terepie intensiva, d c in aceasta statistica exista si unwitnessed cardiac arrest... asa ca idee si nu sunt chiar putine
  • -1 (15 voturi)    
    Acarul Paun (Luni, 23 august 2010, 18:07)

    Nae [anonim]

    Procurorul e fara minte. Daca asistenta a lipsit numai 12 minute, adica foarte putin, nu poate fi acuzata. Daca esti asistenta si te apuca nevoile ce faci? Faci in salon terapie intensiva?
    Sigur firma care a facut improvizatia electrica era a unui mahar care nu poate fi agatat. Meseriasul intangibil era de fapt adevaratul vinovat.
    • +2 (12 voturi)    
      scuze aiurea (Luni, 23 august 2010, 18:28)

      a [anonim] i-a raspuns lui Nae

      Tipic romanesc este si scuzarea alora mici. "numai 12 minute" .. asa a gandit si ala de a facut improvizatia: "merge".
      Si daca in cele 12 minute nu era nici un incendiu, dar unul dintre bebelusi se ineca sau patea ceva? Daca este datoria ei sa fie acolo sau sa caute inlocuitor inainte de a parasi sectia, de ce nu a facut asta??
    • +3 (7 voturi)    
      Doar se-au spalat pe maini, (Luni, 23 august 2010, 18:58)

      Inna [anonim] i-a raspuns lui Nae

      .. ca de fiecare data cand ceva grav se intampla. Eu nu inteleg. De ce, de ce trebuie sa moara oameni, ca sa aflam ca suntem indisciplinati, delasatori si iresponsabili?
      De ce nu se face tot ce este normal ( adica sa respectam normele) , PENTRU A PREVENI asemenea situatii grave?
      Au gasit-o pe asistenta, ok . Merita, pentru ca a lasat bebelusii nesupravegheati ( muuuult mai mult de 12 minute, decat o cotesc ei acum, sunt sigura de asta) Probabil face asta frecvent ( paraseste bebelusii) , insa acum a fost ghinionista. O pedepseste, si???? Ii aduce inapoi pe lume , pe copilasi?
      Eu nu cred o iota din aceasta poveste. In primul rand, ca stim cu totii ca o priza proasta , sau o izolatie, miroase de te indoaie, cand este supusa unei suprasarcini ( defect) , cu mult inainte ( cu zile, chiar) de a se declansa un incendiu.
      Idioata, nu a vazut ca ceva nu miroase bine acolo, si sa se intrebe?? Dar ia responsabilitatea de unde nu-i! Dar culmea, este ca nu putem sa aruncam toata vina numai ei. Ea este doar partasa.
      Un scurtcircuit este automat deconectat de la sursa cu sigurante calibrate. Cum este posibil sa nu se fi intamplat asta?
      Cu individul cu improvizatia, cum ramane? Cu indivizii care au proiectat instalatia electrica, cum ramane??? Cu responsabilitatea lor asupra garantarii calitatii lucrarii, cum ramane??
      Cu celalate asistente ( si medici partasi la chiolhan) care au invitat-o sa sarbatoreasca, cum ramane?? Ei stiau ca bebelusii nu trebuiesc lasati nesupravegheati. Si totusi "le-a pasat", la fel de mult de bebelusi, ca si asistentei pedepsite..
      Si multe multe altele...
      Asta ma va face sa cred, ca lucruri de acest fel se vor intampla mereu, mereu, pentru ca .. de fapt nu s-a facut nimic sa se previna ceva..
    • +2 (4 voturi)    
      Nu, o lasi asa, ca merge. (Luni, 23 august 2010, 19:00)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui Nae

      Haide, nea Nae, ca nu-i ca'n filme. Nu ti se pare corect ca la terapie intensiva sa existe cel putin 2 oameni pe posturile critice?
      Iar de firma maharului, nu mi-as face probleme, ca la urma urmei.. nu maharul nu e cel care a tras firul aiurea, ci un tehnician. Maharul e cel care a putut trage mai multi bani facand o treaba de mantuiala pe o licitatie aranjata.
    • +4 (6 voturi)    
      nu chiar (Luni, 23 august 2010, 19:21)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui Nae

      nu e postul de la birou sau maturatoarea pe saloane, e asistenta la terapie intensiva. Daca unui nou nascut prematur ii era rau sau varsa si 5 minute sunt vitale deci trebuia sa cheme pe cineva cat lipsea ea (medic de garda, alta asistenta etc) in functie de proceduri. Daca nu sunt proceduri e vina managementului.
      Oricum e si vina managementului ca nu era senzor de fum, si vina instalatorului care a facut improvizatia etc. Dar principalul vinovat ramane asistenta.
    • +3 (5 voturi)    
      Nu poate?!? (Luni, 23 august 2010, 19:34)

      MirceaD [anonim] i-a raspuns lui Nae

      Mai paunule - papagal ce esti! Maiii atotstiutorule ce esti! Cum adica "nu poate fi acuzata"?! Mai paun - papagal, tu stii ce inseamna "terapie intensiva"? Bai baiatule, sigur nu ai facut armata pentru ca daca ai fi facut-o, nu erai atat de zevzec in gandire, tu stii ce inseamna sa dormi in post? Bai paunule - papagal, sunt anumite meserii, in care, daca lipsesti nu 12 minute, ci 1 minut, pui integritatea corporala sau chiar viata in pericol!! Cu certitudine si alti - poate chiar toti - sefii ei ar trebui trasi la raspundere, dar profesional pentru ca in fisa postului lor nu prevede ceea ce prevede fisa postului nefericitei asistente, dar in primul rand, NU ERA LA BAIE, era in alte locuri dar nu acolo unde trebuia. Nu mai fa tu, paunule - papagal, tot felul de teorii ale conspiratiilor, pentru ca nu ai capacitatea intelectuala ca sa o poti face!! Daca ea era acolo unde trebuia sa fie si ea stia asta, este platita IN SPECIAL pentru asta, ia spaguta pentru asta si stia riscurile la care se expune daca paraseste incaperea FARA SA RESPECTE PROCEDURA, trebuie sa suporte consecintele!
      Inca ceva paunule - papagal! Te-ai uitat vreodata la "BD in alerta" sau "BD la munte si la mare"? Mai stii partea in care Jean Constantin - Dumnezeu sa-l ierte! - este hot de caini de apartament si este prins? Eh, sigur stii despre ce vorbesc, cand il prinde pe hot, politistul, Toma Caragiu - si pe el Dumnezeu sa-l odihneasca! - ii spune ca: daca el nu fura cainele, hotul nu intra in casa, nu iesea pe fereastra si nu se ajungea la a fi un omor!
      Daca asistenta nu pleca, copiii erau acum in viata, familiile lor si ale celorlalti copii erau ultra fericite in continuare, nu erau evacuate atatea persoane. Punct
      • -4 (8 voturi)    
        Bah baiatule...MirceaD (Luni, 23 august 2010, 20:05)

        Bulan [utilizator] i-a raspuns lui MirceaD

        Cred ca ai face un bine tuturor daca ai disparea de pe planeta Pamant!
        Ti-e pofta de sange?!Te bucura ca o condamna pe aia fara nicio vina?!Trebuie sa faca probabil in galeata nevoile ca sa fi tu fericit ca nu si-a parasit postul!!
        Bahhh,,,vina este mai sus,acolo unde pestele sa impute,adica de la cap,nu la amarata aia!
      • -1 (5 voturi)    
        bine ca esti tu destept... (Luni, 23 august 2010, 21:10)

        me [anonim] i-a raspuns lui MirceaD

        1 - daca e O (UNA, EINZ, ONE etc) peroana... ea are dreptul sa lipseasca... nevoi fiziologice,. i se face rau etc... trebuie sa fie 2
        2 - din cate stiu, se pot lasa oamenii nesupravegheati si la terapie intensiva... de exemplu era un articol care spunea (nu in romania):
        sansele se supravietuire de la stop cardiac:
        blablabla
        stop cardiac NEASISTAT IN SPITAL! x%...
        daca e 24 din 24 un om acolo... oare d c aveau si statistica asta?! nustiu ma gandesc si eu...
        3 - d c e de vina numai asistanta
        4 - sanatatea este o afacere ca oricare alta (trist dar adevarat... stii ca medicamentele sunt cea mai profitabila afacere dupa armamente?!). aici se vorbeste de cost/venit... cum ziceam asta e lumea... nimeni nu o sa arunce prea multe resurse daca nu merita...
        nu sunt de acord cu punctul 4, dar asta este realitatea din pacate. si pentru asta, credema... nu e de vina o asistenta dintr-un spital...
        • +1 (1 vot)    
          Nu stii sa citesti (Marţi, 24 august 2010, 14:48)

          Nus [anonim] i-a raspuns lui me

          Neasistat in spital inseamna ca persoana era in afara spitalului! (sau eventual ca era in spital dar nu la terapie intensiva)
    • +1 (5 voturi)    
      @MirceaD 23.08.2010, 19:34 & ceilalti (Luni, 23 august 2010, 22:53)

      TotNae [anonim] i-a raspuns lui Nae

      Lasa nene filmele SF si citeste din raport ca “… anterior, ea a parasit de mai multe ori incaperea, avand in vedere ca e_r_a__s_i_n_g_u_r_a__d_e__g_a_r_d_a__p_e__a_c_e_a__s_e_c_t_i_e.”
      Ai citit cu dificultate comentariul meu si de zevzec ai uitat ce scria in stire si de-aia n-ai inteles nimic.
      Tu ai vazut prea mult zeroTV si "BD in alerta, si la munte si la mare" si te-a apucat teoria conspiratiei cu mine. Spune-ne si noua ”capacitate intelectuala” ce esti, cate si ce tipuri materiale inflamabile trebuie sa existe in incaperile inchise in care se lucreaza cu oxigen pur ca la Terapie intensiva? Ce clasa anti-explozie avea echipamentul electric de-acolo? Cine l-o fi pus acolo? Medicul? Felcerul? Sau moasa? E foarte posibil ca si fiind cineva acolo, dar sperios si neantrenat pentru incendii, sa nu fi facut mare lucru pana sa soseasca pompierii. Incendiile intretinute cu aport de oxigen pur se propaga uluitor de repede si se sting foarte greu.

      Si daca angajatorul a socotit ca trebuie o singura supraveghetoare in ATI in loc de doua-patru, e vinovat[ cea care a preluat postul? Ce trebuia ea sa faca? Sa plece si ea? Sa se planga in tribunale unde-i vacanta-mare, si sa lase pacientii sa se descurce n'shpe ani pana rezolva judecatorii cazul?

      Nici la galeata n-avea voie sa faca, intrucat galeata cu dejectii ar fi prezentat o sursa de infectie chiar mai periculoasa decat incendiul pentru pacienti :-)

      Am mai raspuns, dar probabil am fost cenzurat !
  • +3 (9 voturi)    
    prea tarziu (Luni, 23 august 2010, 18:17)

    nelu [anonim]

    din pacate e prea tarziu....macar e un semnal de alarma pentru restul asistentelor/medicilor din tara asta care sub pretextul "salariului mizerabil" gasesc de cuviinta sa nu-si faca treaba corect.rusine lor.
  • +5 (11 voturi)    
    Intrebari (Luni, 23 august 2010, 18:19)

    Tedu [anonim]

    Ancheta penala incepe sa se miste... spor la treaba procurorului!

    Nu caut circumstante atenuante asistentei, doar vreau sa cateva intrebari: Cum de a fost lasata o sigura asistenta pe tura la Terapie Intensiva? Doctorul de pe sectie si doctorul sef de tura ce au pazit la Raportul de preluare a garzii in dimineata zilei? Cum nu au vazut ca nu au decat o asistenta pe tura la Terapie Intensiva? De ce nu au chemat inca o asistenta de acasa? Cum se gandeau ca pot asigura supraveghere permanenta pe sectie cu doar o asistenta? Oare asta nu este neglijenta criminala?
    • +1 (1 vot)    
      Raspuns: (Marţi, 24 august 2010, 14:50)

      Tug [anonim] i-a raspuns lui Tedu

      Aici in Rom e gaura neagra pe care unii se temeau sa n-o creeze cei de la CERN.
  • +2 (4 voturi)    
    12 minute (Luni, 23 august 2010, 18:22)

    Pepi [anonim]

    "La ora 18.36 incendiul a fost constatat de un alt cadru medical, care a sunat la 112"
    cele 12 minute sunt de cand a iesit asistenta din salon pana la anuntarea incendiului. Din ce deduc e ca nici macar nu se intorsese de unde plecase... Si hai sa fim seriosi, stai 12 minute la baie daca ai diaree, ori aci nu prea poate fi cazul, ca nu prea poti sa intri in contact cu prematuri cand e posibil sa ai un proces infectios...
  • +2 (4 voturi)    
    pacat (Luni, 23 august 2010, 18:24)

    alex [anonim]

    ar trebui judecati si cei care "au permis" ca in cea mai mare si mai moderna maternitate din tara sa fie doar o singura asistenta de garda..... daca erau mai multe asistente probabil nu se intampla acea tragedie....
    • 0 (4 voturi)    
      asistente (Luni, 23 august 2010, 18:59)

      asistenta [anonim] i-a raspuns lui alex

      daca erau mai multe asistente , ar fi parasit toate pentru "12 minute" salonul de reanimare . nu se mai aminteste nimic de acea festivitate la cere ar fi participat TOATE asistentele . am avut mare incredere in procurorul iacob dar vad ca mai nou foloseste si el ATA ALBA la cusut . aceste 12 minute , vor musamaliza acest caz dupa cateva luni ... este timpul necesar probabil asistentei de a ajunge din salon la toaleta si retur . deci ea "nu a fost la acea festivitate " a fost pur si simplu la toaleta , nu ? omenesc ! in 12 minute , un incendiu nu poate lua o asemenea amploare !!!
  • -1 (7 voturi)    
    bravo, bah (Luni, 23 august 2010, 18:29)

    bango [anonim]

    ati gasit acarul paun. va puteti acum spala pe maini ca si cum nimic nu s-a intamplat.

    o asistenta singura de garda pe o singura sectie?! criminalii sunt cei ce au permis asa ceva.
    • 0 (4 voturi)    
      Total (Luni, 23 august 2010, 20:06)

      Bulan [utilizator] i-a raspuns lui bango

      De acord cu tine!
    • -1 (3 voturi)    
      N-a gasit nimeni pe nimeni (Luni, 23 august 2010, 21:46)

      Dingo [anonim] i-a raspuns lui bango

      De fapt , daca ma iau dupa cum se scrie pe siteul asta , n-ar fi trebuit sa fie nici o asistenta acolo la nou nascuti , nu doar ca era Sf Marie , ci in general nu trebuia sa fie nimeni si copiii aia , ghinionul lor ca s-au nascut si e ca in Africa unde scapa cine poate. Si atunci de ce mai platesc romanii asigurari de sanatate? Ca mai bine s-ar infiinta sectia de Vraci la Universitatea Sporu Harem , invatamint la cit mai mare distanta. Ca de asta aveti nevoie toti, de vraci.
  • +2 (4 voturi)    
    cand TOTI SUNT VINOVATI - NIMENI nu e vinovat (Luni, 23 august 2010, 18:31)

    DOCTORUL si Spitalele [anonim]

    vina nu poate apartine tuturor
    poti sa ceri pedepsirea sefilor, dar numai dupa ce se gaseste vina reala, caci vina reala nu poate sa apartina decat numai unuia singur: e individuala

    cand toti sunt vinovati - atunci singur nu e nimeni vinovat si de-aia sistemul merge inainte: asta e sistemul comunist in care nu exista nicio vina individuala, vina e colectiva deci nimeni nu e vinovat

    in final trebuie sa vedem de ce a vrut doctorul toate spitalele, daca el nu-si asuma nicio vina
  • +1 (5 voturi)    
    Patetic (Luni, 23 august 2010, 18:33)

    lucard [anonim]

    D-l procuror a ajuns la o concluzie tipica ... 'acarul Paun' e de vina. De altfel, ca si in cazul asistentei de la Bucur, deznodamandul este previzibil ... asistenta pedepsita, sefii avansati.
    D-l procuror nu spune nimic despre:
    - improvizatia la instalatia electrica
    - despre faptul ca era doar o asistenta (la urma urmei putea sa fie la wc pentru 10 minute!!!)
    - despre faptul ca nu exista o procedura de urmat in caz de incendiu.
    Cel mai fraier o pateste, asta-i sistemul de justitie in Romania.
    Au stat atata timp sa ne spuna ceva ce stiam deja.
    • +1 (3 voturi)    
      Mai oameni buni, (Luni, 23 august 2010, 19:53)

      c.mike [utilizator] i-a raspuns lui lucard

      voi nu cititi nimic cu atentie ? "Exista posibilitatea extinderii urmaririi penale si fata de alte persoane, fizice sau juridice, in functie de probe si celelalte elemente descoperite in ancheta" ast e pentru tine ,iar pentru cei care se lamentau ca era o singura asistenta pe tura cititi aici :
      "Nu numai asistenta principala acea acces la sectia de terapie intensiva, toate cadrele din acea tura aveau cartele magnetice. Erau opt asistente in acea tura"
  • +1 (3 voturi)    
    Pisica (Luni, 23 august 2010, 18:35)

    Vizitiul [utilizator]

    Acum incepe aruncatul pisicii pana naparleste!
  • +2 (4 voturi)    
    si totusi.. (Luni, 23 august 2010, 18:38)

    pacient [anonim]

    ce prevede procedura/protocolul medical pentru sectia terapie intensiva? Cate asistente trebuie sa fie pe tura? Orice individ se poate duce la toaleta, mai bea niste apa, trebuie sa si manance. Ce se intampla in aceste intervale de timp? Cheama asistenta la intamplare pe cineva sa o inlocuiasca? Conducerea suspendata a spitalului parca a intrat in pamant, la fel si ministrul sanatatii. Il scot toti la inaintare pe acest procuror si din cand in cand mai apare primaria dar de legislatie si de practica medicala responsabil este ministerul.
    • +1 (1 vot)    
      Sa vedem cum merge ancheta (Luni, 23 august 2010, 19:12)

      DanBruma [anonim] i-a raspuns lui pacient

      Daca procurorul a deschis urmarirea penala impotriva asistentei asta inseamna ca deja a descoperit ca o anumita procedura a fost incalcata de catre aceasta. Daca totusi acea procedura nu este integrata intr-un sistem coerent, extinderea procedurii penale poate avea loc asa cum se spune in articol catre alte persoane responsabile.
    • 0 (2 voturi)    
      Avem o lista de posibili vinovati (Luni, 23 august 2010, 20:35)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui pacient

      Si anume:
      - cei care au taiat din grilele de personal pana nu s-a ajuns la actuala situatie (1 asistent/tura la TI), cu grile de personal facute dupa ureche
      - directorilor, numiti pe criterii de competenta, care in opinia mea nu sunt altceva decat niste complici, care au vegheat ca treaba sa se faca ietfin si prost pentru bolnavi, insa cu comisioanele stranse de la 'firmele care castiga licitatii pe banda si sponsorizeaza partide'
      Daca acei directori aveau coloana vertebrala, nu acceptau grila de personal subdimensionata.
  • +4 (6 voturi)    
    Popor de nenorociti (Luni, 23 august 2010, 18:48)

    Cornel [anonim]

    Deci astia sunt imbecili, nenorociti, fara scrupule, adevaratii asasini, daca vor sa ne spuna ca un SINGUR OM trebuia sa stea NEMISCAT 8-10 ore INTR-UN SALON cu zeci de bebelusi? IN-CRE-DI-BIL !!!

    In salonul ala trebuia sa fie 20 de asistente !!! Instalatia nu trebuia improvizata !!! Spitalul nu trebuia sa primeasca aprobare de functionare fara detector de fum in camera nou nascutilor !!! Criminali din culpa sunt toti politicienii care au furat bugetul de stat, implicit banii sistemului de sanatate !!!

    Asistenta asta incepe urmarire penala pentru omor din culpa - ca sa se calmeze un pic populatia, la un an de tergiversari prin tribunale se va ajunge la omor prin imprudenta, dupa inca un an se va scadea si mai mult si va sfarsi cu un an de puscarie cu suspendare - ca doar n-are antecedente - iar cazul si adevaratii criminali au fost musamalizati.

    Urat ! Sper in judecata de Apoi. Macar acolo sa existe o balanta Dreapta !
  • +5 (5 voturi)    
    Intrebari... (Luni, 23 august 2010, 18:54)

    cgi [utilizator]

    Eu imi pun urmatoarele intrebari:
    1. Cine a fost "profesionistul" care a realizat improvizatia ce a luat foc? De ce? Fiindca este INADMISIBIL. Mai exact, o instalatie electrica proiectata, executata si exploatata corect nu are cum sa ia foc
    2. Cat a costat lucrarea?
    3. Cum se face ca incaperea nu avea senzori de fum (costa o nimica toata)
    4. Pe culoar, nu erau butoane de alarma incendiu?
  • +1 (1 vot)    
    procedurile?? (Luni, 23 august 2010, 18:59)

    alex [anonim]

    dar de ce nu se zice ca saraca femeie a urmat prpcedirile din fisa postului ( sa mearga sa anumte superiorul ) si plus intr-un salon ca ala nu avea ce cauta tabloul electric, trebuia sa fie pe hol!
  • +1 (1 vot)    
    Nu se poate limita la asta (Luni, 23 august 2010, 18:59)

    DanBruma [anonim]

    Urmeaza firma care a realizat instalatia defecta si in cele din urma managerul.
  • +3 (3 voturi)    
    praf in ochi.... (Luni, 23 august 2010, 19:23)

    dorinteodor [anonim]

    daca a lipsit numai 12 minute atunci sigur este nevinovata. oricine poate avea probleme timp de 12 minute iar fiind singura pe sectie faptul ca a lipsit atit de putin este de inteles....

    cred ca se incearca musamalizarea deoarece un avocat bun poate oricind sa dovedeasca in instanta ca este un timp rezonabil data fiind natura muncii....

    de fapt, oricine simte ca aici avem o problema de sistem nu de personal....

    problema principala este cum a fost posibil ca o problema electrica sa dezvolte atita energie intr-un timp asa scurt....

    cum a fost posibil ca o usa sa nu poata fi deschisa in caz de urgenta...

    cum este posibil ca paznicii prezenti acolo sa nu intervina...

    un scurt-circuit de obicei intrerupe curentul (prin siguranta sau pur si simplu prin vaporizarea pieselor electrice in contact) deci un scurt-circuit nu poate explica decit initierea unui incendiu. acolo sigur au fost ceva substante inflamabile care au luat foc brusc iar aceste substante nu se aflau acolo din vina asistentei....

    din ce s-a scris eu vad ca de vina a fost al de sus....astept o ancheta serioasa....
  • 0 (6 voturi)    
    Bravo (Luni, 23 august 2010, 19:28)

    drak latinu [utilizator]

    Sunt multi vinovati dar ea este responsabila direct de moarte bebelusilor !! De ce ? Ea nu si a facut datoria.
    • 0 (4 voturi)    
      Asa... si? (Luni, 23 august 2010, 20:37)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui drak latinu

      Propui ca DOAR asistenta sa fie pedepsita, si gata? Pentru ca s-a aflat 'in lumina reflectoarelor'?
      Oscar se da pentru regie, efecte speciale, cel mai bun actor in rol secundar...
    • +1 (1 vot)    
      citi ani ai ma? (Marţi, 24 august 2010, 16:05)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui drak latinu

      nu si-a facut datoria ca nu a dimensionat bine instalatia electrica, nu a izolat firele si nu a facut :"uiu-uiu-uiu" la producerea incendiului, nu???//
  • +1 (1 vot)    
    procuror IACOB (Luni, 23 august 2010, 20:50)

    acar [anonim]

    adevarul de aceasta nu tragedie o mare nenorocire nu trbuie cautata doar la asistente s au la medici vina este a intregului sistem inclusiv al procuraturi care ave semnale de ani de zile de accidente dar nu vede acun a gasit tapul ispasitor (in cazul elodia pauza cu bani cheltuiti din bani nostri fara o decontare la finlul anchetei) dar nu cauta si pe cei din sistemul sanitar din minister care cunosc situtia si nu au facut nimic .cum o asistentanta la 11 prematuri ?toti au vina produceri nenorociri dela giulesti dar...macar in ceasul al 12 nu mai dati vina pe cadre medicale dati vina pe proasta gestionare a sanati a invatamantului dati vina si s a raspundu toti pentru dezastrul din acest 20 de ani. multumesc(editat de HotNews.ro)
  • +1 (1 vot)    
    capul lui motoc vrem (Luni, 23 august 2010, 21:14)

    anonim [anonim]

    exact asa se caracterizeaza ceea ce fac acum procurorii.
    trebuie cautat un tap ispasitor ca sa multumeasca masele si asta fac.
    chiar daca este vinovata, sigur nu este singura vinovata, dar probabil va fi singura care va plati. asa e in romania. pica cei mici ca sa nu pice cei mari.

    sa amintesc ca prin belgia a demisionati ministrul de interne pentru ca a evadat unu (acu niste ani)?!?!?!?! la noi ar omora toata conducerea puscariei numai ca sa nu-si piarda scaunele...
    nu are legatura cu acest caz, dar logica este similara
  • -2 (2 voturi)    
    Vrajeli (Luni, 23 august 2010, 21:30)

    jimJim [anonim]

    De la o ora s-a ajuns la 45min ca pina la urma sa se stabileasca ca individa a lipsit 15min desi NU TREBUIA sa lipseasca nici 1 min. Ar fi trebuit sa fie in puscarie din seara respectiva, nu sa stea o saptamina libera. Nu conteaza ca avea 4 milioane , ori 10 salariul , avea RESPONSABILITATEA sa-si faca treaba ca de aia era platita. Nu sa stea la baute si mincate in timpul programului , nu in pauza de masa. In orice tara civilizata , din UE , individa ar face ani grei de puscarie si ar plati daune de milioane. In Romania or sa-i dea , in cel mai bun caz, 6 luni cu suspendare , o reducere din salariu cu 10%, ori o sa fie mutata de la nou nascuti la alta sectie. S-a ajuns ca in cazuri din astea sa le doresti mai marilor societatii sa li se intimple nenorociri din astea , ca sa simta pe pielea lor unde s-a ajuns cu nepasare , nesimtirea si nerespectarea legilor! Ca altfel, in baza Justitiei romane.....vine coana Pivniceru si zice ca judecatorii trebuie sa aiba salarii mari pentru treaba ( mare ) pe care o fac!
    • +1 (1 vot)    
      Ooookey jim! (Luni, 23 august 2010, 22:04)

      Gie [anonim] i-a raspuns lui jimJim

      Foarte bine jim... Atunci daca ii va aplica o pedeaspsa capitala, sa-i dea 40ani la inchisoare asistentei ca e singura vinovata, n-o sa se mai faca nici naiba asistenta pe banii si pe conditiile de aici... iar medicii or s-o tuleasca toti... si-o sa-ti tratezi mata copii la particulari pe o caruta de bani si aproape la fel de prost (ma refer la competenta medicala ca la dotari sa zicem ca stau mai bine) si/sau in strainatate.... Stai linistit nu esti singurul care gandeste asa... Mai exista o sleahta de politicieni in frunte cu-un Marinar... care merg prin Austria, Franta, Germania...
      Corect ar fi sa fie o ancheta cinstita care sa aibe urmari si la nivel inalt, ministri, Parlament, Primar, etc.... Sa aloce un procent mai mic furtului din buget si sa puna mai mult la sanatate, la dotari, la medici, la Universitate/ti ca sa avem un sistem de sanatate bun si toata lumea sa beneficieze de servicii de sanatate sigure.
    • 0 (0 voturi)    
      pentru jim (Marţi, 24 august 2010, 10:31)

      fane [anonim] i-a raspuns lui jimJim

      ce tare esti, eroule! probabil ca tu mergi la munca, te pui cu fundul pe scaun si nu te mai ridici 8 ore de-acolo. nu tu pipi, nu tu caca, nu tu papa. chiar vrei sa te cred? zici tu ca trebuia sa mearga in pauza de masa. care pauza de masa? tu nu stii ca se lucreaza in sistem comunist? nu exista pauze de masa. esti atat de orb incat nu vezi ca vina este si a altora, nu numai a amaratei asteia care va plati toate oalele sparte?
      • 0 (0 voturi)    
        pentru fane (Marţi, 24 august 2010, 18:44)

        geoc [anonim] i-a raspuns lui fane

        da domn fane,sa egzista si asa fel de oameni, chiar daca unii nu crede!Lasand gluma la o parte acum.Cand am auzit de tipa care a murit de munca si care lucra pe vre-o 5000 de coco sau de euroi am facut k.k pe mine de ras/Pai eu fratiorii mei am lucrat in sistemul de securitate national si pana la ora 17 nu ma duceam sa fac pipi iar cand plecam la ora19 acasa aveam sentimentul ca chiulesc.Cel mai ades plecam la miezul noptii acasa si veneam si sambata pana la pranz la munca.Stiti pentru cat?pentru echivalentul a 550 de euro.Ca sa fac tara mare!Osa spuneti ca am fost un dobitoc.ACUM SPUN SI EU ACELAS LUCRU!
      • 0 (0 voturi)    
        pt fane (Marţi, 24 august 2010, 18:49)

        GEO [anonim] i-a raspuns lui fane

        Bine-nteles ca sunt de acord cu tine !Boc trebuie luat de galci pentruordinul criminal cu reducerea otova a locurilor de munca in toate sectoarele!
  • +2 (2 voturi)    
    Mafia Dunav (Luni, 23 august 2010, 21:43)

    Santos de Oregon [anonim]

    sare de mare s-a sucit şi monştrii de la gargară!


    ps:oare nu este exagerată această măsură? doar cei ce reprezintă un pericol public sunt reţinuţi! nu înţeleg de ce toată lumea dă vina pe asistentă pentru această tragedie! pate s-a dus la toaletă! de unde era ea să ştie că se va întâmpla aşa ceva? în plus, sistemul e de vină! de ce e pusă doar o singură asistentă la un salon plin cu bebeluşi? zău aşa, până când o să se mai întâmple astfel de lucruri în românia? treziţi-vă, boc şi băsescu cu guvernul dv. de incompetenţi!
  • +2 (2 voturi)    
    neprofesionlism la anchetatori (Luni, 23 august 2010, 21:49)

    ron [anonim]

    Tragedia s-a produs de la instalatia electrica si de la echipamentele existente. Daca ele ar fi functionat corect, nu se ajungea aici. Cum sa acuzi o asistenta de omor din culpa ? Posibil ca instalatia electrica sa nu fi avut niciun proiect sau echipamentele gen priza, intrerupatoare, cabluri, nu erau conform STAS. Daca totul era executat corect nu se ajungea aici. Nu asistenta a produs scurtcircuitul ci executia defectuoasa a instalatiei. De asta s-au si apucat repede de renovat, sa stearga urmele. Instalatia electrica produce incendii daca este suprasolicitata, se incalzeste si se aprinde.
    • 0 (0 voturi)    
      S-au apucat sa renoveze? (Marţi, 24 august 2010, 14:58)

      Bucur [anonim] i-a raspuns lui ron

      In mijlocul anchetei? That's a new one!
  • +1 (1 vot)    
    capu face fundu trage (Luni, 23 august 2010, 22:19)

    acarul Paun [anonim]

    nu incerc sub nici o forma sa ma substitui procurorului de caz ,ci consider ca miroase a superficialitate si lipsa de interes din partea justitiei noastre ca in acest caz deosebit de grav,la repezeala,sa fie astupata gura lumii cu o asemenea enormitate , doar o amarata de asistenta este principalul vinovat de falimentul sanatatii noastre chiar daca vor mai urma si alti pioni de sacrificiu ar trebui luate masuri de sus in jos in clusiv cei responsabili din punct de vedere tehnic. ps, celor ce serbau onomastica le-a fost pusa fiola la iesirea din maternitate?........
  • -1 (3 voturi)    
    asistenta (Luni, 23 august 2010, 22:59)

    mihai [anonim]

    sal.si eu sunt asistent medical.sunt niste legi clare.la fiecare 3 ore ai 10 minute pauza.nu e vina ei ca era la baie.vina eventual o au cei care dadea petrecerea.in meseria asta nu mai voie sa mananci,sa bei sa te duci la baie.decat sa fii sclavul doctorilor.ei taie,ei spanzura,ei iau banul si tot ei dau vina pe altii.nu e vina asistentei ca a luat foc,sau ar trebui sa fie si pompier.e vina unui sistem bolnav asa ca boc si basescu,mintal
  • +3 (3 voturi)    
    Era previzibil (Luni, 23 august 2010, 23:34)

    anonim [anonim]

    Este evident ca se cauta cea mai usoara solutie, asa a fost gasita asistenta. Daca isi gaseste insa un avocat serios, poate sa ii dea in freza bine de tot statului roman pt ca nu se putea sa fie numai o asistenta in norma.
    Cei care au facut improvizatia electrica sigur nu vor pati nimic pentru ca nu exista interesul cautarii lor, s-a gasit deja vinovatul.
    In alte tari evident, ar fi fost sanctionate asistentele (mie imi este evident ca nu are cum doar o singura persoana sa fie infundata cu asa responsabilitate), dar cei care au facut legatura electrica ar fi luat-o in freza super tare. La fel si sefii acestora.
    Ma gandesc ca, teoretic, aparatura din sala ar fi functionat perfect si fara sa fie o asistenta prezenta, iar bebelusii ar fi fost monitorizati de aparate, daca ar fi probleme s-ar fi semnalat sonor si sistemului informatic si ar fi aflat toata unitatea ca sunt probleme, dar probabil ca nu au fost inca conectate complet pt ca sunt prea recent achizitionate.
  • +1 (1 vot)    
    Doar ea??? (Marţi, 24 august 2010, 8:31)

    -Zamolx- [utilizator]

    Toti vor sa o vada "spanzurata" pe asistenta de la maternitatea Giulesti si nimeni nu mai mentioneaza ca era singura responsabila de 11 copii in incubator! Singura! Fara infirmiera, fara medic... Cine rezista 8 ore fara o pauza? Daca trebuie sa iesi la toaleta? Daca ti-e foame? Daca 2 copii au probleme respiratorii simultan? Caci daca nu a venit nimeni sa o ajute cand a luat foc sectia, atunci clar nu vine nimeni nici in alte situatii...
    Si sa nu fim ipocriti: cand se intampla ceva rau intr-un spital, asistenta e de vina! Dar ea e doar o secretara (si ca salariu si ca responsabilitati) si nu poate decide nimic singura. deci unde era medicul de garda? Nu tot la chef? Asistenta a lipsit 12 minute, dar medicul cat a lipsit de pe Terapie intensiva???!
  • +1 (1 vot)    
    Asistenta (Marţi, 24 august 2010, 9:47)

    Maria [anonim]

    Cum poti sa ai o singura asistenta la o sectie asa importanta si sa o consideri vinovata ca a lipsit 12 minute!!!!!!!!!Numai in Romania se poate intampla .Dar este om si are necesitati nu era ubn robot.Halal judecata,ca de obicei procurorii si judecatorii cauta in tara asta vinovatii care nu sunt ''vinovati'' iar cei care comit fapte grave sunt in libertatea.
  • +1 (1 vot)    
    Iarasi si iarasi acarul Paun (Marţi, 24 august 2010, 9:59)

    Duiliu [anonim]

    Cum se intampla o tragedie la noi, "acarul Paun " e vinovat. Nu sunt vinovati deputatii si senatorii care voteaza legi inaplicabile, nu sunt vinovati ministrii si directori generali care emit instructiuni in totala necunostinta de cauza si care, omeneste vorbind, nu se pot aplica nici daca ziua ar avea 48 de ore. Nu sunt vinovati nici cei care se ocupa de managementul de personal. Nu toti si-au facut datoria PUNAND PE HARTIE si cele mai absurde sarcini. Vinovat este cel de la locul faptei, deoarece nu s-a gandit o ckipa ca ar putea folosi pampersi senil pentru ca timp de 8 ore sa nu paraseasca o clipa incaperea.
    Trist, dar adevarat.
  • 0 (0 voturi)    
    adevarul si numai adevarul.. (Marţi, 24 august 2010, 10:59)

    lolosaurus [anonim]

    ..e ca nimeni din conducere nu va fi tras la raspundere, asistenta va pica tap ispasitor (nu firma care a instalat AC-ul, nici oprescu cu detectoarele de fum, nici statul care da negrul de sub unghie sanatatii-pentru ca nu vrea si pentru ca nu are- din moment ce incurajeaza munca la negru prin programul anti-criza.
    concluzia...se vor mari contributiile sociale la sanatate :) sau/si se va dezvolta si mai tare sistemul privat.
  • 0 (0 voturi)    
    eroare de sistem (Marţi, 24 august 2010, 11:22)

    medic [anonim]

    In primul rand este vina sistemului. aparatele de terapie intensiva au fost achizitionate prin diverse programe europene si bani ai ministerului, dar bani pentru solutii de securitate NU au mai existat. asa se intimpla cu o multime de aparate de inalta tehnologie existente in spitalele romanesti: exista si nu pot fii folosite pentru ca nu sunt consumabile (costa prea putin si achizitia lor nu este "interesanta", sau pe acel capitol bugetar nu sunt bani) sau le folosesti in conditii de risc.
    Aparatul administrativ este supradimensionat, pentru un act medical, un om (medic, asistenta) lucreaza ,si 3 fac acte si rapoarte.
    trebuie reformat sistemul in primul rind. nu este un sistem sigur pentru pacienti, are multiple brese de securitate, cunoscute de altfel, si care nu pot fii acoperite toate de munca personalului medical.
  • 0 (0 voturi)    
    tara lu' papura voda (Marţi, 24 august 2010, 11:31)

    gogu [anonim]

    luati fisele de post si organigrama la control sa vedeti cit personal era pe terapie intensiva pe tura respectiva si pe urma vorbiti. pentru toata pulimea atotstiutoare, muncitoare 24/7 nonstop: si in armata exista "pe loc repaus!".
  • 0 (0 voturi)    
    dar cel care a facut improvizatia? (Marţi, 24 august 2010, 12:11)

    Liliana [anonim]

    Eu as vrea sa stiu de ce nu este urmarit penal si cel care nu a izolat firele intr-un mediu ca acela (in spatele unui dulap de lemn, etc.). Este cel putin la fel de vinovat, daca nu cumva chiar mai vinovat. Eu pe el l-as "ciufuli" putin. Altadata sa nu mai considere ca "merge si-asa" cand lucrezi la o instalatie electrica, mai ales cand este vorba de o incinta plina de copii. Nu avem respect pentru viata, asat este problema.
  • 0 (0 voturi)    
    Blaim it on the Weatherman..! (Marţi, 24 august 2010, 13:23)

    szasz [anonim]

    Daca astistenta asta primeste pedeapsa cu inchisoare, atunci facti o mare greseala. Omul evident ca are vina lui insa vina apartine tuturora din sistemul medical. La fel nu isi fac treaba toti, medici, asistente chiar si femeia de serivici, sa nu mai zic ca portarul este seful peste tot.
    Intr-o tara in care sistemul medical functioneaza si se intampla asa ceva asistenta care nu era acolo primeste condamnare de 30 de ani nu 5.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by