Organizatiile pacientilor cronici vor o lege care sa oblige alesii sa se trateze in tara

de A.N.     HotNews.ro
Joi, 19 august 2010, 13:46 Actualitate | Esenţial


Coalitia Organizatiilor Pacientilor cu Afectiuni Cronice (COPAC) sustine ca intreg sistemul de sanatate din Romania este in colaps si propune elaborarea unei legi a responsabilitatii fata de tara a alesilor si a celor ce sunt numiti in functii de conducere publice care sa ii oblige pe acestia sa-si trateze problemele de sanatate in sistemul sanitar national, transmite Agerpres. Legea ar trebui aplicata atat alesilor, cat si familiilor lor. Nerespectarea legii de catre alesii ar trebui sanctionata cu pierderea mandatului.

"Vinovatii pentru aceasta situatie mizerabila in care a ajuns sistemul de sanatate sunt majoritatea celor care s-au aflat la conducerea Romaniei in ultimii 20 de ani si care, prin masurile luate, au facut ca astazi Romania sa isi arda pruncii dupa cateva clipe de viata", precizeaza COPAC.

Coalitia sutine ca "are o solutie simpla: Sa se decida printr-o lege a responsabilitatii alesilor fata de Romania ca orice persoana aleasa de popor prin vot pe o functie, de la presedinte pana la consilierul local de la o primarie, precum si orice persoana numita politic intr-o functie de conducere sa fie obligati sa-si trateze problemele de sanatate in sistemul sanitar din Romania, atat ei, cat si familiile lor".

COPAC e de parere ca situatia sistemului de sanatate este o problema de siguranta nationala urgenta iar tragedia de la Maternitatea Giulesti " este doar varful foarte vizibil al iceberg-ului prin elementele cutremuratoare pe care le cumuleaza". Coalitia invita parlamentarii si politicienii "care mai au inca responsabilitate fata de tara pe care o conduc" sa initieze si sa impuna masurile legislative necesare.

COPAC considera ca pentru sanatate ar trebui alocat 6% din PIB, trebuie impus un management bazat pe performanta, "nu pe alte interese", iar alesii trebuie sa se lupte sa tina in tara medicii si "nu sa ii alunge din tara".

"Astfel banii din sanatate vor fi cheltuiti eficient si nu se vor mai scurge in alte buzunare, CNAS va lucra pentru pacienti, nu pentru a face economii pe spinarea lor si a le impune biruri; alesii vor avea ocazia sa intre intr-un spital din Romania si sa vada realitatea crunta cu care se lupta un pacient din aceasta tara; alesii se vor putea pune in locul pacientilor din Romania care isi asteapta moartea pentru ca nu au acces la tratamentele necesare luptei cu diversele boli", se precizeaza in comunicat.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2045 vizualizari

  • +17 (21 voturi)    
    Foarte interesanta propunerea (Joi, 19 august 2010, 13:54)

    lmc [utilizator]

    si o sustin!
    • +13 (13 voturi)    
      precis (Joi, 19 august 2010, 14:55)

      tiana [utilizator] i-a raspuns lui lmc

      Cu siguranta e neconstitutionala!!!!
      • -1 (1 vot)    
        Domnilor, (Joi, 19 august 2010, 21:08)

        luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui tiana

        domnilor, va rugam. Chiar asa sa ii condamnam pe sarmanii politicieni, care de cand se scoala de dimineata doresc doar binele semenilor lor.
    • +6 (8 voturi)    
      Subscriu (Joi, 19 august 2010, 14:57)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui lmc

      Am sustinut asta de 3 ani de zile. Sunt perfect de acord. Ar putea stimula clasa politica romaneasca.
    • -1 (7 voturi)    
      Glumiti, desigur (Joi, 19 august 2010, 15:36)

      misha [anonim] i-a raspuns lui lmc

      Pe langa faptul ca sunt ingradite libertatile persoanei, propunerea este pur si simplu populist-cretinoida: sa ne fie la toti la fel de rau, nu sa ne fie la toti mai bine!
      Aveti si drept de vot?
      • +1 (1 vot)    
        Legea lui Peshte !!!! (Joi, 19 august 2010, 22:13)

        xian [utilizator] i-a raspuns lui misha

        Pe cand o lege care sa stipuleze ca cei din provincie nu au dreptul sa fie tratati medical in unitatile medicale din Bucuresti si chiar vicevesa .
        Cetatenii unei localitati sa fie obligati sa se trateze numai in orasul de resedinta si chiar extrapolind la fel cu angajarile numai in orasul in care au actul de identitate .
    • -2 (6 voturi)    
      si cei bogati sa isi doneze averile (Joi, 19 august 2010, 15:38)

      Utopie [anonim] i-a raspuns lui lmc

      si toti sa fim egali ..
      Suna a ceva ce am invatat la scoala acum vre-o 25 de ani , ii ziceau comunism parca, unde toti oamenii sunt egali si toti sunt la fel de fericiti .

      Din pacate viata e mai grea si mai urita decit visele frumoase...
    • +2 (4 voturi)    
      O initiativa buna! (Joi, 19 august 2010, 16:40)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui lmc

      O sustin si eu!!!
    • +1 (1 vot)    
      ? (Vineri, 20 august 2010, 2:25)

      Catz Kitty [utilizator] i-a raspuns lui lmc

      O extinzi si la Patriciu, Voiculescu si altii ? Oamenii care au bani se trateaza unde "vrea muschii lor".
  • -14 (18 voturi)    
    fara rost (Joi, 19 august 2010, 13:55)

    AYLIN [anonim]

    o mare prostie,ar trebiu sa se ocupe cu lucruri mai serioase aceasta asociatie
  • +14 (16 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 19 august 2010, 14:06)

    [anonim]

    • +7 (7 voturi)    
      insa cu sanse mici de reusita (Joi, 19 august 2010, 14:13)

      Emigrantu' [utilizator] i-a raspuns lui

      Foarte interesant. Insa ma indoesc se se poate aproba o astfel de lege. Nu sunt specialist, dar cred ca sa il obligi pe un om sa foloseasca un anume serviciu, contravine unor drepturi de baza. Oricum, sunt curios sa vad ce se alege. Eu unul as vota pentru (daca s-ar pune problema).
    • +6 (6 voturi)    
      Politica este iresponsabila la noi. (Joi, 19 august 2010, 14:35)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui

      Aceasta iresponsabilitate este cauzata de sistemul politic . Acest sistem trebuie modificat in vederea responsabilizarii clasei politice; se fac ceva incercari cu votul uninominal, reducerea numarului de parlamentari, ANI, insa modificarea se lasa asteptata.

      Pe politicieni ii responsabilizezi printr-un sistemul politic, adaptat mentalitatii romanesti, si nu prin cel de sanatate.
  • +6 (6 voturi)    
    Nu cred ca e o solutie...se vor trata la privat (Joi, 19 august 2010, 14:06)

    gabita [anonim]

    Solutia cea mai buna atunci cand nu iti mai convine ceva este sa nu mai platesti acel serviciu...deci TOATA lumea sa opreasca plata taxelor de sanatate si pers fizice si juridice si poate vor intelege ca ceva trebuie schimbat din temelii....dar nu, ei inventeaza alte taxe (coplata) iar noi le platim dupa care ne vaitam ....eu stiu una si buna ...nu imi place painea de aici ma duc si iau din alta parte, nu imi place nici de acolo nu mai iau paine iau covrigi si gata, dar nu continui sa platesc, cumpar painea si o arunc ca nu e buna, ori noi asta facem, platim din ce in ce mai mult si ne vaitam ca niste neputinciosi ce suntem...
    • +7 (7 voturi)    
      si ce daca? (Joi, 19 august 2010, 14:15)

      Emigrantu' [utilizator] i-a raspuns lui gabita

      Pana la urma trebuie sa scapam de ideea ca sistemul sanitar este doar cel public. Din pacate o astfel de gandire e destul de comunistoida. Si sistemul privat de sanatate poate aduce beneficii romanilor. Daca s-ar dezvolta mai mult, atunci ar apare concurenta, si in final preturile vor deveni mai accesibile. Nu mai bine platesc un doctor privat cu chitanta, decat pe cel public cu spaga?
    • +6 (6 voturi)    
      asa este corect! (Joi, 19 august 2010, 14:40)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui gabita

      Asta este singura metoda democratica.
      In democratie avam dreptul de a ALEGE - politicieni, servicii, marci de produse.
      Daca nu imi place margarina X, sau televizorul Y, solutia nu este sa ma duc sa arunc in aer fabrica producatoare, sau sa il bat pe vinzator, ci pur si simplu data viitoare sa cumpar de la alta firma.
      S desigur, sa anunt toti prietenii si cunostintele ca margarina X este rea, sa o evite cu orice pret.
      la fel treuie procedat s in sanatate!
      • +1 (1 vot)    
        as putea fi de acord.... (Joi, 19 august 2010, 16:27)

        anc@ [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Ioan

        daca nu as fi platit deja margarina x ori televizorul y..... cand mi se va permite sa aleg daca platesc CAS-ul, promit sa nu mai am pretentii de la sistemul public medical... niciodata....
        • +3 (3 voturi)    
          mda ... (Joi, 19 august 2010, 16:57)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui anc@

          Da, cam asa este, alegerea nu este chiar libera!
          Si inainte de 1989, si dupa, am platit CAS si contributia pt pensie "la Stat", care stat zice acum ca este in faliment si trebuie sa ne descurcam cu privatii. Dar macar de acum inainte, putem sa nu mai platim!
  • 0 (4 voturi)    
    Absurd (Joi, 19 august 2010, 14:10)

    Marc [anonim]

    Doamne fereste, da` e libertatea fiecaruia sa se trateze unde vrea...si daca se trateaza in tara dar isi aduce un medic in strainatate?
    Nu e vorba de sistemul medical, e vorba de o constiinta profesionala care nu prea mai exista, nici la medici, nici la electricieni sau ce-o fi...
    Si poate medicul isi da interesul pt nu stiu ce persoana sus-pusa, dar pe mine, muritor de rind, ma trateaza de mintuiala. Deci n-am facut nimic, asta nu e o solutie.
    • 0 (0 voturi)    
      preda mandatul (Joi, 19 august 2010, 19:51)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Marc

      Preda mandatul si daca aduce medic strain sa il trateze in RO ... ce e asa greu de inteles?

      E libertate sa te tratezi unde vrei in lumea asta, dar nu cand detii o functie publica votata de populatie. Toti sunt liberi sa aleaga: in parlament sau la spitale si scoli in strainatate. Nu te obliga nimeni sa stai la Parlament!
  • +3 (3 voturi)    
    foarte bine (Joi, 19 august 2010, 14:11)

    iovan [anonim]

    Iata o idee foarte buna insa ma mir ca Romania se va trezi din visare.
  • +2 (4 voturi)    
    propunere buna (Joi, 19 august 2010, 14:11)

    luxian [utilizator]

    Si mie mi se pare o propunere buna - alesii nu au cum sa dea legi bune daca nu au habar de realitate, si chiar daca au habar nu ii intereseaza, ci doar sa fure cat mai mult prin licitatii aranjate.

    Basescu merge sa se trateze in strainatate, apoi da replica la televizor ca nu e problema ca pleaca medicii, ca raman destui medici.
    Ia sa se trateze aici, sa vada cati medici raman si cat sunt de buni, si sa vada in general care e starea spitalelor - si daca va avea parte oricum de tratament special, tot se va lovi de unele probleme de pe la noi.
    • +2 (2 voturi)    
      tratament (Joi, 19 august 2010, 15:14)

      costi [anonim] i-a raspuns lui luxian

      Ai memorie cam scurta prietene ! Postac anti-Base, intzeleg dar e cam greu sa ne prostesti pe toti ! Iti reaminesc cu drag, ca Base a fost dus la Elias unde dadeau din colt in colt in conditiile in care incepuse se instaleze paralizia si nici un alt spital nu era pregatit sa-l preia. Intzeleg ca ti-ar fi placut sa-l vezi paralizat dar daca era tatal tau il lasai acolo, la Elias, sau faceai orice ca sa-l salvezi ? Mai apoi, stii bine ca de tiroida s-a operat la militar ! Fii corecti cind iti exprimi o opinie, destul ca suntem mintiti zi de zi de cei de la putere!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu e bine (Joi, 19 august 2010, 14:17)

    Tudor [anonim]

    Daca au treaba cu tine te rezolva medical .Se intampla tot felul de accidente la operatie .
  • +4 (4 voturi)    
    Sistemul de sanatate este dinamitat intentionat? (Joi, 19 august 2010, 14:48)

    Bogdan [anonim]

    Eu am o teorie mai personala legat de ce se intampla cu sistemul de sanatate de la noi. In ultima vreme au aparut foarte multe clinici si spitale private, cu dotari mult peste spitalele noastre ponosite. In acelasi timp, pe fondul acesta de crestere la privat, sistemul de santate de stat este permanente dinamitat prin fonduri insuficiente si alocari din PIB reduse progresiv. Eu din asta inteleg ca statul incearca sa deturneze oamenii de la spitalele finantate de la buget, catre privati. Adica platesti serviciile medicale, dar ai parte de tratare ca lumea. Statul se spala pe maini ca nu are bani, privatii se bucura ca le cresc veniturile. Problema este ca oamenii platesc de doua ori, ceea ce nu este corect.
  • 0 (0 voturi)    
    problema... (Joi, 19 august 2010, 14:52)

    marius [anonim]

    gestionarii resurselor in Sanatatea romaneasca ar trebui cel putin simplificata: mergem pe mana pediatrilor si a chirurgilor ca specialisti si investim in instruirea superioara a asistentelor/asistentilor plus igienizarea si intretinerea locatiilor de tratament. fac pariu ca in aceste conditii serviciile medicale de la noi ar fi mult superioare.
  • +1 (1 vot)    
    Si medicii la fel. (Joi, 19 august 2010, 15:10)

    CCC [anonim]

    Eu zic mai intai sa obligati medicii sa se trateze acasa si in alt spital decat spitalul din care fac parte. Sa vezi ce calitate vom avea dupa?
  • +1 (1 vot)    
    Mai mult decat de acord (Joi, 19 august 2010, 15:13)

    victor [anonim]

    Si in plus copii alesilor sa studieze in tara la scoilile si liceele de stat ca dea aceea sunt alesi , sa fie bine in tara. Daca nu le convine nu au decat sa emigreze in alte tari, sa candideze in alte tari si sa fie alesi in alte state.
  • +1 (1 vot)    
    ei, da, ar fi o chestie!! (Joi, 19 august 2010, 15:24)

    alex [anonim]

    insa trebuie neaparat stipulat ca sa se trateze IN SISTEMUL PUBLIC! altfel canaliile se duc in spitale cu circuit inchis, in care au acces doar ei si beizadelele lor. iar alea evident, si le-ar dota cu echipamente de ultima generatie iar plebea va face in continuare vaccin cu ace utilizate de "n" ori.

    problema cea mare e insa ca o astfel de lege, in ipoteza greu de crezut ca ar fi data, ar fi declarata neconstitutionala imediat ca cica le ingradesc dreptul la sanatate, la libera alegere etc etc...prostii de genul asta.

    si poate tot asa ar trebui si la INVATAMIANT!!!
  • -1 (1 vot)    
    Imi pare rau ca trebuie s-o spun (Joi, 19 august 2010, 15:37)

    Sile [anonim]

    Dar ideea e de un tembelism tipic mintii de lemn si a lui Ceasca. E ca si cum ai incerca sa tratezi o diaree bagindu-i bolnavului un dop in fund.Exista niste principii fundamentale de drept pe care legiuitorii trebuie sa le respecte.Ne trebuie o legislatie coerenta si clara in acord cu principiile fundamentale de drept si cele din tratatul Lisabona.Dupa care , ne trebuie functionari integri si profesionisti care s-o puna in practica.Cu aiureli de felul asta nu vom rezolva nimic. O zi buna!
  • +1 (1 vot)    
    Sustin (Joi, 19 august 2010, 15:44)

    frankestain [utilizator]

    Unde trebuie semnat?
  • +1 (1 vot)    
    De acord. (Joi, 19 august 2010, 15:52)

    frankestain [utilizator]

    Insa acum o luna sa dezbatut la Bruxelles o lege de libera miscare si alegerea bolnavului clinica si tara unde vrea sa fie tratat.
    La aceasta dezbatere numai doua tari nu au fost de acord si anume Portugalia si Polonia
    Daca se va aproba va intra in vigoare in doi ani,deci oricare dintre noi platitori de taxe putem alege clinica si tara unde vrem sa fim tratati in oricare din cele 27 de state.
  • -1 (1 vot)    
    o prostie comunista (Joi, 19 august 2010, 15:56)

    io [anonim]

    si cea mai buna metoda sa murim cu toti!in loc sa se gaseasca metode sa traim toti mai bine se vrea legiferarea traiului prost! sper ca toti acesti dobitoci sa ramana fara drept de vot
  • 0 (0 voturi)    
    Urmatoru pas (Joi, 19 august 2010, 16:01)

    gigel [anonim]

    Cum se spunea mai sus, urmeaza ca alesii sa isi doneze averile iar cei care nu se supun sa fie vanati de haiduci pe plaiurile mioritice. Haideti sa fim seriosi, mai dati-va jos din COPAC si civilizativa.Cum este posibil sa ii ceri cuiva, indiferent de pozite, sa nu se trateze unde vrea? Vorba aia sa moara si capra vecinului.
    • 0 (0 voturi)    
      Gigele (Joi, 19 august 2010, 21:29)

      luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui gigel

      invata sa scrii româneşte. Propun acelasi sistem si in invatamant pentru handi ca cel de mai sus. Poate or sa invete sa scrie corect gramatical.
  • +1 (1 vot)    
    Alta varianta (Joi, 19 august 2010, 16:24)

    Gie [anonim]

    Propunerea ar trebui refolmulata poate astfel. Toti alesii statului sa poata sa se trateze in strainate numai si numai daca isi platesc cheltuielile din buzunarul propriu... Astfel n-ar mai fi deloc neconstitutionala. Insa tot sanse mici ar avea sa fie pusa in aplicare... Cine-i va controla de unde iau banii? Dar ma rog...
  • 0 (0 voturi)    
    Cine vrea minciuni? (Joi, 19 august 2010, 17:53)

    mircea [anonim]

    Daca acei bolnavi cronici au fost prin spitale,ar fi vazut ca in mare majoritate a lunii,saloanele si paturile stau goale,iar in ultimele zile stau si cate doi sau trei in pat,toti internati la urgenta.Stiti de ce la urgenta?Uite ca nu am sa va spun,ca sa va determin sa cercetati ce se intampla in sistemul de sanatate din Romania.Daca si o asociatie a bolnavilor e partasa la hotie si deziinformare.....


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by