Laszlo Tokes: Modelul metropolitan al Clujului este "o urna de incinerare a comunitatii maghiare"

de D.G.     HotNews.ro
Miercuri, 18 august 2010, 21:16 Actualitate | Esenţial


Europarlamentarul Laszlo Tokes se opune crearii zonei metropolitane a Clujului, oras despre care spune ca ar trebui sa aiba un statut special precum Bruxelles.

"Modelul metropolitan nu este prietenos, este doar o urna de incinerare a comunitatii maghiare", a declarat, miercuri seara, Laszlo Tokes, in discursul de deschidere a manifestarii "Zilele Culturale Maghiare din Cluj", relateaza Agerpres.

El a criticat politica derulata de-a lungul anilor in Romania prin care sustine ca s-a realizat "schimbarea procentajelor grupurilor etnice" si considera ca acelasi efect de modificare a procentajelor respective s-ar petrece prin realizarea unei zone metropolitane prin care mai multe localitati invecinate s-ar alatura municipiului Cluj-Napoca.

Laszlo Tokes a mai spus ca prin obtinerea unui statut similar Bruxelles-ului, unde traiesc mai multe etnii, maghiarii din Cluj-Napoca ar putea sa-si pastreze mai bine identitatea culturala.

Laszlo Tokes participa, la Cluj-Napoca, la prima editie a manifestarii intitulata "Zilele Culturale Maghiare din Cluj". Manifestarea este organizata de CNMT si de UDMR, in perioada 18-22 august.


Citeste mai multe despre   


















3289 vizualizari

  • +16 (16 voturi)    
    ... (Miercuri, 18 august 2010, 21:25)

    d [anonim]

    E mai important sa dezvoltam zona decat procentele lui Tokes.
    • +2 (2 voturi)    
      Il baga cineva in seama? (Joi, 19 august 2010, 9:45)

      Inna [anonim] i-a raspuns lui d

      Vremea lui a trecut deja , inca din 1989. Si chiar pentru momentul de atunci nu ar trebui sa-si aloce meritul absolut. Ca fara batranele enoriase, hotarate sa nu se supuna nicidecum, nu ramanea in istorie.
      Cred ca ar trebui sa fie totusi mai responsabil, si sa-si mai ascunda din iredentismul fatis, si alte apucaturi ..personale. Mai ales ca detine functii si in PE . Acolo, reprezinta Romania, si nu Ungaria parca, nu-i asa?
  • +10 (10 voturi)    
    Tokes este setat pe iredentism! altceva creierul (Miercuri, 18 august 2010, 21:25)

    Eneas [anonim]

    sau mic nu poate cuprinde, vorba lui NicholasTaleb !
    dupa ce pe scitii numiti azi secui i-a botezat unguri ,dupa ce ca umbla numai dupa enoriase grase si frumoase , acest popa fustangiu ,care isi tortura fosta sotie dintrun sadism mintal de care face dovada la orice pas,va muri cum a trait -o intruchipare a raului etern deghizat in popa!
  • +13 (13 voturi)    
    . (Miercuri, 18 august 2010, 21:31)

    radukku [utilizator]

    tokeshe, nu stii ca zona metropolitana e o asociatie si NU o unitate administrativ-teritoriala? Unde se schimba procentajul etnic? Dobitoci care nu stiu ce vorbesc. Iar daca vrea sa se faca o zona similara Buxellesului atunci e nevoie de incorporarea catorva comune in noua unitate administrativ-teritoriala pentru a permite dezvoltarea ulterioara. Cat iq trebuie sa ai ca sa declari asa ceva? Presupun ca nu foarte mare.
  • +10 (10 voturi)    
    da ? (Miercuri, 18 august 2010, 21:37)

    pulisor [anonim]

    Mai exista ,, personajul ,,?
    • +1 (1 vot)    
      personajul (Joi, 19 august 2010, 12:53)

      vlad dracu [anonim] i-a raspuns lui pulisor

      ar disparea daca nu i-ar mai acorda nimeni atentie.

      Pur si simplu faptul ca exista 25 de comentarii la acest articol, in momentul acesta, ii va asigura continuitatea.

      Daca urli ca descreieratul in mijlocul noptii vei deranja tot cartierul.
  • +11 (11 voturi)    
    .... (Miercuri, 18 august 2010, 21:41)

    d [anonim]

    Hai sa punem Clujul sub o cupola de sticla, ca sa fie Tokes multumit.
    Si sa nu mai treceti prin Cluj, ca se prajesc de tot procentele lui Tokes! Pe autostrada!
  • +7 (7 voturi)    
    orasele romanesti... (Miercuri, 18 august 2010, 21:45)

    marius [anonim]

    au mare nevoie de o dezvoltare echilibrata dar si expansiva, in afara de Bucuresti care pare a fi un fel de 'esec genetic' din punct de vedere metropolitan.... nu cred ca incercand sa conservam anumite comunitati 'hibride', pe post de nationalitati, prin impiedicarea dezvoltarii urbane vom aduce vreun sprijin comunitatii respective, aceasta fiind parte a unei populatii urbane sub-dezvoltate deocamdata.
  • +12 (12 voturi)    
    Popa asta... (Miercuri, 18 august 2010, 21:47)

    Seneslau [anonim]

    se pare ca nu e sanatos. Nimic nu-i place, nimic nu-i convine. Trece printr-o depresie sau ce are? Cind aude de autonomia unei baterii de telefon mobil cred ca sare ca ars si spune ca si la altii e la fel. Asta e atit de nebun incit pt fiecare timpenie gaseste un model: Bruxelles, Catalonia, Alland, nordul Italiei. Dupa mintea lui bolnava toate modelele care ii convin lui ar trebui aplicate la noi. Dar ce e tara asta, bataia lui de joc? Eu cred ca modelul romanesc al tratarii minoritatilor e cel mai bun, cred ca e perfect. Altii ar trebui sa ne copieze pe noi nu noi pe ei.
    • +1 (1 vot)    
      ai perfecta dreptate (Joi, 19 august 2010, 19:13)

      radub [anonim] i-a raspuns lui Seneslau

      si fii linisdtit ca nici aici in occident nu-l mai ia nimeni in seama. Il doare ca Romania este tratata mai nou drept tara model in relatiile ei cu minoritatile.
      Asta o spun si multi unguri din Serbia sau Slovacia.
      Si sa nu uite preasfantul ca dupaa datele unui sondaj unguresc facut la Budapesta pe 10.000 de subiecti, la intrebarea care va este etnia cea mai nesuferita rapsunsurile au fost dupa cum urmeaza : pe locul 1 tiagnii, locul 2 UNGURII din Romania, locul 3 evreii si romanii pe locul 6 sau 7
  • +10 (10 voturi)    
    Eroare ! (Miercuri, 18 august 2010, 21:49)

    motul [anonim]

    Municipiul Cluj - Napoca trebuie sa aibe statutul Budapestei, nu al Bruxelles-ului. Nu -i mai bine asa d-le Tokes ?
  • +7 (7 voturi)    
    EuroTokes (Miercuri, 18 august 2010, 21:49)

    Un patriot [anonim]

    1. Cu ce drept indrazneste "sa se opuna"?
    2. Sa ne mai lase in pace si sa nu mai bage fitile permanent. Numai asta face, doar doar ar reusi sa federalizeze Romania.
    3. Din pacate, de 20 de ani, toate partidele si toate guvernele au ... umblat cu limba scoasa dupa cele 6 procente ale maghiarilor, ca sa aiba mai multe voturi in Parlament si le-au facut concesii ingrozitoare. Acum se mai si plang ! As vrea sa vad daca in tari precum Franta sau Marea Britanie au tupeul sa ceara ce vor in Romania.
  • +13 (13 voturi)    
    CE EROARE (Miercuri, 18 august 2010, 21:54)

    SIMONA [anonim]

    BELGIA , inclusiv Bruxelles, pot fi model pentru multe lucruri, dar in nici un caz pentru modul de rezolvare a problemelor etnice. Belgia este in pragul destramarii ca stat tocmai din cauza pb. interetnice si a nerezolvarii problemei specifice la Bruxelles-ului. Domnul Tokes ar trebui sa cunoasca bine aceste lucruri si sa nu faca afirmatii hazardardate. se face in pimul rand de ras pe sine!
  • +10 (10 voturi)    
    ASA-I ? (Miercuri, 18 august 2010, 22:10)

    Joan [anonim]

    si yo cred ca e f bine cu zona metropolitana. Toate liceele si cladirile vechi care au fost retrocedate "conform legii de retrocedare" ca apartinand bisericii catolice au fost construite si din birurile luate de la satele romanesti aflate la periferia Kolosvarului (la acea vreme). Romanii care aveau doar "dreptul" de a munci pe mosia grofilor si contilor maghiari au contribuit cu bani publici la ridicarea Kolosvarului. Copii romanilor invatau in scolile alea laolata cu copiii maghiari ca doar pt asta plateau. Numai in zilele noastre guvernanti debili si imputinati la minte puteau retroceda asemenea propietati. Prin crearea zonei metropolitane s-ar mai repara o parte din raul deja facut romanilor din periferia Napocai (caci mai intai a fost Napoca, si abia apoi Kolosvar). Cat despre popa Tokes sa-si ia oile secuiesti si sa le pasca la Bruxelles ca si asa e multa varza si salata pe acolo !
    • -1 (1 vot)    
      invatamant (Joi, 19 august 2010, 5:37)

      szilard [anonim] i-a raspuns lui Joan

      Este o cacealma, ce zici cu taxa. Gradul de scolarizare in Transilvania era mai ridicat decat in vechiul regat, insisi romanii erau mai alfabetizati decat confratii de peste munti. Scolile, fiind construite in marile orase, acestea au fost locuite preponderent de maghiari. Exceptie fiind Blaj, acolo se studia in limba romana deoarece scoala confesionala era administrata de biserica unita.
      • +1 (1 vot)    
        Prietene maghiar.. (Joi, 19 august 2010, 12:03)

        ala rau [anonim] i-a raspuns lui szilard

        Nu pot sa cred ca scrii textul : "Scolile, fiind construite in marile orase, acestea au fost locuite preponderent de maghiari." Adica in Romania cucerita in razboi erau mai multi unguri ca romani??? cred ca visezi. E ireal si la un IQ ca al lui Tokes asta. Foarte bine ca se face zona metropolitana. Ce ati vrea??? sa ramanem in epoca primitiva??? Simplu fapt ca in unele zone oamenii vorbesc alta limba nu inseamna nu sunt romani. Cat timp stai pe pamantul acesta de peste 2000 de ani nu poti sa zici ca e altceva. De ar traii Decebal v-ar taia gatul instantaneu... Poate ca asa ceva ar trebuii... popor de migratori... Naspa ... si romanii pot fi agresivi dar se pare ca sunt mult mai cumpatati decat Tokes asta...
  • +8 (8 voturi)    
    asta e omul! (Miercuri, 18 august 2010, 22:13)

    cet23 [anonim]

    De la Laszlo Tokes nu te poti astepta decat la astfel de declaratii. El peste tot vede tentative de genocid cultural sau planuri secrete pentru nimicirea sau destramarea comunitatii maghiare din Romania.
    Nu vrea nimeni sa nimiceasca comunitatea maghiara din Romania, Laszlo Tokes este ancorat in trecut.
    Este irecuperabil! Cred ca pana si majoritatea dintre maghiari s-au saturat de el. Dar deh, e un simbol, si a romanilor si a ungurilor si n-ai ce face. (pana la urma, el a declansat revolutia romana).
    Vestea rea este ca inca multi ani de aici inainte va incerca sa agite spiritele. Vestea buna e ca Romania de acum nu mai este Romania din 1990 de la Targu Mures.
    Iar comparatia cu Bruxelles este penibila! Caci - indiferent de administrarea metropolitana sau nu a acelui oras - in ultimile decenii Bruxelles a suferit niste transformari dramatice in ponderea etniilor care il populeaza: acum aproximativ 40% din locuitorii orasului sunt ori arabi ori negri. Ori Tokes tocmai de acest aspect se plange si acum, de diminuarea comunitatii maghiare, prin "diluarea" ei in marea masa de cetateni de alte etnii. Si da ca exemplu Bruxelles! Jenant!
  • +4 (4 voturi)    
    Individul asta (Miercuri, 18 august 2010, 22:28)

    Mihai [anonim]

    ar trebui sa lase clanta mai mica, e in Romania, nu in Ungaria si ar trebui sa faca si el ceva util pentru acesta tara care ii suporta toate delirele. Nu suntem obligati sa-i inghitim toate aberatiile, nu-i convine sa plece in alta parte, pamantul e mare. M-am saturat de porcul asta sa tot manace ce stie al mai bine peste tot, nu il obliga nimeni sa stea in Romania
  • +6 (6 voturi)    
    gresiti domnule Tokes (Miercuri, 18 august 2010, 22:30)

    sakura [anonim]

    Va rog sa veniti sa stati cu noi la Cluj, sa vedeti cat de diferite sunt comunitatile de Romani si Maghiari de langa Cluj, sau Tigani. Sa vedeti ce diferenta este intre Maghiarii din Jucu, Bontida, Sic, Visea,(cei de pe Somesul Mic in jos) si cei din amonte, Capusu, Huedin, Sancrai. La fel cu Tiganii din Cluj si aia din Baciu, Aghires, Huedin, pe de o parte si Apahida-Jucu-Bontida. Gasiti diferente de dialect, comportament. Daca noi ne bucuram ca sunt Maghiarii cu noi sa nu ne manance Tiganii, de ce este dansul impotriva? Trebuie sa fie zona metropolitana, sa aiba acces la facilitatile culturale, economice ale Clujului toti clujenii. Domnule Tokes, va rog nu va comportati ca un administrator de destine, lasati-ne pe noi sa le administram. Din Kolosvar cu stima,
  • +3 (3 voturi)    
    neconstitutional (Miercuri, 18 august 2010, 22:50)

    ioil [anonim]

    de ce nu e scos in afara legii acest personaj care m,ereu incalca constitutia tarii fara ca nimeni sa i faca ceva prin declaratii care incita la revolte si la sfartecarea tarii?Pana cand?Pai acest simbol ???al revolutiei a fost nascut sa atate spiritele si sa bage zazanie intre unguri si romani.
  • +7 (7 voturi)    
    Individul e retard ... (Joi, 19 august 2010, 0:04)

    Daniel [anonim]

    Am trait 15-16-17-18 Decembrie 89 in Timisoara. Am iesit in strada ca sa aparam un preot (nu ca eram credincios pe-atunci dar pentru noi reprezenta un protest impotriva comunishtilor). Stiam ca-i ungur dar nu conta. Si ca mine erau multi, multi Timisoreni si numai.

    Ei bine, eu cu siguranta si sunt convins ca si ceilalti Timisoreni, daca ar fi stiut cine-i tokes nu l-ar mai fi luat in seama, ar fi ras si ar fi incurajat militia sa-l ridice si sa-i dea si o mama de bataie!

    Vezi, mai dobitocule, ca daca mai insishti mult ai sa reushesti sa creezi un PROFUND sentiment anti-unguresc in Romania.

    Sa le aducem aminte cum le vorbesc ungurilor din Romania (ca secuii nici nu sunt oameni) cei din Ungaria? Dobitocilor, aici macar sunteti respectati si tratati egal (treaba voastra daca vreti privilegii!), aia de dincolo scuipa pe voi!!!
    • +4 (4 voturi)    
      avem o tara (Joi, 19 august 2010, 0:39)

      ro [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      @daniel
      si eu cred ca aici e marea lor problema, practic, nu-si gasesc locul nicaieri : ungaria-i tratează relativ condescendent, în românia se autovictimizeaza ca sunt discriminati. m-a siderat odata un tanar secui cu cuvintele : ”va ... pe voi, romanii, pentru ca aveti o tara ! ”
      ps1- substituiti cu un cuvant dur, dar nu ... porno :” !
      ps2- subscriu la ce ai spus, dar ... mai finut ...
    • +4 (4 voturi)    
      Acolo eram si eu, Daniel ... (Joi, 19 august 2010, 9:32)

      Petronius. [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Ai dreptate, Daniel; eram si eu acolo, ca sa il aparam pe "popa ala" de care zicea Radio Budapesta. Imi aduc aminte cum ne ruga de la geam sa plecam, sa il lasam ca totul este in regula etc.

      Sunt lucruri despre care nu se vorbeste. Har-Cov este de fapt (nu de drept) un teritoriu maghiar. Romanii nu au nici o sansa sa isi gaseasca un loc de munca acolo. Sunt expulzati, fara sa existe un complot in acest sens; este un consens tacit. Limba vorbita acolo este maghiara, steagul arborat este cel maghiar, chiar si ora din acest teritoriu este ora oficiala a Ungariei (nu stiati, nu-i asa ?!)

      Singurii romani care pot supravietui acolo sunt cei care vorbesc ungureste si cei care lucreaza pentru armata si politie; dar ce viata este asta ?

      Trebuie sa intelegem ca mai devreme sau mai tarziu "ceva" se va intampla acolo, iar de acest lucru profita acum cei care ne santajeaza cu diverse contracte de autostrazi paguboase si avioane de lupta la mana a treia.
  • +4 (6 voturi)    
    Ma tokes (Joi, 19 august 2010, 0:57)

    Lucianmotzul [anonim]

    Tu esti chiar BOLUND ;tu nu vezi ca Clujul nu mai este ce a fost ca si compozitie etnica ,voi ca si unguri sunteti sub 20% si scadeti ,scadeti continu ,bine sa facut pe vremea inpuscatului ca sau facut cartierele Ghiorgheni si Manastur ,a-ti fost majoritari prin ani 50 ,guiti de JABA ma retartardule si ar trbui sa fi la puscarie sau persoana nongrata si expulzat din ROMANIA. dar nu o sa fi ales,la urmatoarele alegeri .
  • +1 (1 vot)    
    Saracia si voturile (Joi, 19 august 2010, 10:41)

    Ion [anonim]

    Orice speranta de mai bine pentru comunitatea maghiara este o amenitare pentru Tokes care se vede fara procente la alegeri.
  • +2 (2 voturi)    
    E cam nebun si incompetent (Joi, 19 august 2010, 11:01)

    suki [anonim]

    Crearea zonelor metropolitane in jurul marilor orase - nu oricare, ci cele cu statut de pol de dezvoltare - este o necesitate de prima urgenta, si numai un bou incompetent poate comenta aceasta forma de organizare administrativa sub raport....etnic...
    Pur si simplu nu are nici o legatura, zona metropolitana fiind o asociatie intre mai multe unitati administrative care observa ca in fapt depind unele de altele (migratia fortei de munca, schimburi economice, etc), si decid sa conlucreze impreuna conjugat.
    E o forma superioara de organizare, care la noi doar s-a mimat si s-a incercat dar nu s-a prea reusit, din pacate.
    Dl Tokes e realmente incompetent si n-are habar despre ce e vb; cred ca etnicii maghiari ar face f bine sa se dezica de el, ca mai mult incurca.
    O zona metropolitana poate decide realizarea integrata a unor mari obiective: lucrari de aductiuni de apa, de canalizare, platforme ecologice de colectare a deseurilor, si asta dintr-un aspect simplu: unii (orasul mare) au banii, iar ceilalti au terenul si eventual forta de munca bruta locala (comunele). Am dat un exemplu simplist, dar cei care stiu cum sunt organizate administrativ unitatile in aceasta tara, inteleg despre ce e vorba. In lumea reala nu prea mai ai cum sa fii complet autonom si independent; de fapt, functioneaza peste tot o interdependenta; orasele au nevoie de o conlucrare puternica cu periferiile, altfel nu se mai pot dezvolta si vor fi sufocate. Industria nu poate fi adusa in centrul istoric, aductiunea de apa vine de undeva de peste 3 sate, groapa de gunoi trebuie sa fie departe de orice zona locuita si trebuie sa deserveasca cit mai multi, pt ca sunt costuri mari.
    Ce sa mai lungim vorba... omul e total depasit de realitati, si din pacate nu e singurul politician fara creier care reprezinta din pacate... aceasta tara.
  • 0 (0 voturi)    
    Frumos limbaj domnule PE Laszlo Tokes, (Joi, 19 august 2010, 11:23)

    yellowdog [utilizator]

    "o urna de incinerare a comunitatii maghiare" -

    incitati la "iubirea" intre romani si maghiari - mai sunteti si fata bisericeasca - asta spune f mult de caracterul d-voastra.
  • 0 (0 voturi)    
    Tipul e nebun (Joi, 19 august 2010, 12:40)

    Iulian [anonim]

    total depasit de realitati
  • 0 (0 voturi)    
    modelul pentru Targu Mures (Joi, 19 august 2010, 13:28)

    bigone [anonim]

    Draga Tokes, daca vrei sa fii fericit gindeste-te ca in Targu Mures peste 20 de ani, veti fi sub 20%, dupa modelul orasului Cluj. Si ca sa-ti mai dau un motiv de fericire (pastor imoral ce esti) gindeste-te la Sf.Gheorghe peste 30 de ani, cu majoritate romana.Maghiarimea din Romania va fi redusa in urmatorii 20 de ani sub 600.000 de oameni.Cine credeti ca va accepta in UE secesiunea a cite 10 sate din fiecare judet din Ardeal . De altfel, in conditiile in care nimeni nu emigreaza in Ungaria , e logic ca maghiarii din tarile invecinate sa umple golul si sa se termine astfel cu sperantele la Regatul ungar de 1000 de ani.
  • 0 (0 voturi)    
    dupa cum se vede... (Joi, 19 august 2010, 15:33)

    egroeg [anonim]

    dl.Tokes se agata de orice ocazie pentru a agita spiritele.Pacat ca un simbol al inceperii REVOLUTIEI din Romania este macinat de o atitudine iredentista
    • 0 (0 voturi)    
      Nici un simbol (Joi, 19 august 2010, 17:06)

      HESS [utilizator] i-a raspuns lui egroeg

      Al revolutiei.Totul a fost organizat de dinainte si popa Tokes avea rolul lui.Acum al cui si ce rol joaca ca vad ca nu inceteaza cu idioteniile.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version