Responsabilii de functionarea defectuoasa a instalatiei de aer conditionat, la Maternitatea Giulesti, tinuti la secret de conducerea spitalului

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 17 august 2010, 19:24 Actualitate | Esenţial


 documente
(17 Aug 2010) PDF, 241KB
Problema principala declarata drept cauza a exploziei de la Maternitatea Giulesti, defectiunea tehnica la instalatia de aer conditionat, nu a fost clarificata dupa 24 de ore de la producerea tragediei. HotNews.ro a realizat o documentare pentru a raspunde la cateva din intrebarile legate de aspectele tehnice. Prima, si cea mai simpla intrebare, a fost adresata Directorului financiar-contabil al maternitatii Giulesti, Ion Pecingina: cine se ocupa de verificarea acestei instalatii? Raspunsul: "Nu pot sa va dau aceasta informatie".

Pe de alta parte, surse din cadrul anchetei penale au declarat pentru HotNews.ro ca Maternitatea Giulesti nu a reusit pana la aceasta ora sa le explice anchetatorilor cine era responsabil de functionarea instalatiilor electrice. De asemenea, persista semne de intrebare legate de capacitatea instalatiei electrice din spital de a suporta un consum energetic mare (aparatura de aer conditionat, aparatura medicala). Aceleasi surse au declarat ca "in cursul zilei de marti au fost audiati electricienii spitalului care au explicat anchetatorilor ca datoria lor era sa se asigure ca aparatele sunt bagate in priza".

Potrivit surselor citate, principala suspiciune in ceea ce priveste cauza incendiului ramane o instalatie improvizata la unul din cele doua aparate de aer conditionat instalate in salonul de terapie intensiva unde a izbucnit incendiul. HotNews.ro a efectuat in paralel verificari din care rezulta ca din 2008 nu mai este clar cine se ocupa de verificarea instalatiei de aer conditionat.

HotNews.ro a verificat achizitiile efectuate de Maternitatea Giulesti, inregistrata in sistemul electronic de achizitii publice (www.e-licitatie.ro) ca "Spitalul Clinic Panait Sirbu", in ultimii doi ani si jumatate. Din documentare reiese ca singurul contract legat de instalatia de aer conditionat a fost incheiat in 2008 si a avut ca obiect servicii de intretinere a instalatiei: "Service echipamente de aer conditionat".

Descrierea contractului: "Contract de service prin care se asigura lunar urmatoarele operatii de revizie tehnica preventiva lunara si reparatii necesare pentru echipament aer conditionat 9000 - 18000 BTU/h. Service implica urmatoarele operatii: curatare, verificare  lunara filtre unitate interna, verificare parametrii tehnici si electrici, verificare, curatare radiatoare unitate externa, verificare, ungere mecanisme,masurare si completarea agentului frigorific. Se asigura reparatii necesare cu  materiale,componente si piese de schimb platite de beneficiar pe baza de deviz. Trimestrial se vor asigura: revizia completa a tuturor aparatelor de aer conditionat, intretinerea si neutralizarea biologica a circuitului de eliminare a condensului. Manopera si numarul de interventii sunt incluse in pretul ofertat."

Pretul de vanzare al contractului: 28,7 RON.

Contractul a fost atribuit companiei EXPERT SERV COMPANY S.R.L. Din datele disponibile la Registrul Comertului, reiese ca firma are ca unic actionar si administrator pe Grigoroiu Madalina Lidia, medic de profesie, asa cum reiese din CV-ul atasat.

Aceasta insa nu a putut fi contactata: reporterii HotNews.ro au sunat la numerele de telefon ale companiei, unde a raspuns o persoana care nu a vrut sa ofere niciun fel de detalii. Reprezentantul firmei a spus doar ca "Doamna Grigoroiu este plecata din tara de trei sau patru ani" si ca "nimeni nu se mai ocupa de firma in prezent". Mai concret, a adaugat acesta, "firma nu mai functioneaza. De ieri".

Expert Serv Company figureaza pe portalul www.e-licitatie.ro cu peste 100 de contracte de achizitie directa pentru furnizare de diferite produse si servicii, cele mai multe catre doua spitale: Institutul National de Endocrinologie C.I. PARHON, Institutul Oncologic Prof.Dr. Alexandru Trestioreanu, dar si catre alte institutii publice.

Totusi, contractul cu Maternitatea Giulesti a expirat in decembrie 2008; de atunci nu mai este clar cine se ocupa de verificarea instalatiei de aer conditionat.

HotNews.ro l-a contactat pe directorul financiar-contabil al maternitatii Giulesti, Ion Pecingina, solicitandu-i sa precizeze cine se ocupa de verificarea acestei instalatii sau, macar, daca este vorba de o firma privata sau de personalul spitalului. Raspunsul la toate intrebarile a fost: "Nu pot sa va dau aceasta informatie".

Nici macar anchetatorii nu au reusit sa extraga aceste raspunsuri de la conducerea spitalului, potrivit surselor consultate de HotNews.ro. Acestea au declarat pentru HotNews.ro ca "in final, cel care raspunde este managerul spitalului, care va trebui sa explice de ce lipsesc aceste informatii".

Marius Iacob, procuror sef al Sectiei Urmarire Penala a Parchetului instantei supreme, a declarat ca "procurorii au inceput urmarirea penala pentru ucidere din culpa si vatamare corporala grava in cazul accidentului de la Maternitatea Giulesti", potrivit Mediafax.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8173 vizualizari

  • +18 (24 voturi)    
    Intr-o zi rudele unui mort nevinovat in spitale (Marţi, 17 august 2010, 19:30)

    Ovidiu [anonim]

    va pune mana pe topor si se va duce dupa toti, incepand de la ministru..

    Pana atunci, romanii se vor fura intre ei si isi vor ingropa apropiatii care mor dintr-o prostie in spitale.

    In Ministerul Sanatatii este o coruptie IMENSA. 90% din contracte le iau unii medici sau oameni cu relatii politice.

    Sistemul sanitar primeste de 5 ori mai multi bani decat in 2004, dar se fura ENORM.

    Cred ca se pot face anchete jurnalistice ani de zile, doar pe aceasta tema.
    • +12 (14 voturi)    
      ai dreptate (Marţi, 17 august 2010, 19:40)

      un om [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Numai ca nici presa nu mai face anchete jurnalistice de multe ori caci se fura pentru toata lumea - a se vedea declaratiile de avere la foarte multi directori financiar-contabili de la spitalele mari din toata tara.
    • +6 (8 voturi)    
      90% ? (Marţi, 17 august 2010, 21:08)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      adica tu crezi ca exista 10% din contracte incheiate corect? Te inseli amarnic. Nu exista contract facut pe bune cu o firma de stat. TOATE contractele firmelor de stat sunt aranjate si in 90% din cazuri (aici e valabil) cu firme de apartament de 1-2 persoane care dau mai departe contractul, dupa ce dubleaza pretul.
    • -1 (5 voturi)    
      Nu-i nevoie de topor ci de justitie (Marţi, 17 august 2010, 21:44)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Se poate apela justitia europeana avand in vedere dimensiunea tragediei.
      • +2 (2 voturi)    
        justitie in romania? (Miercuri, 18 august 2010, 9:47)

        Vendeta [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        .... cred ca glumesti... In olt, seful DNA este nasul unui cunoscut camatar iar defapt banii pe care acest camatar si asociatii lui ii folosesc pt imprumuturi sunt, defapt ai unor procurori, judecatori si ofiteri de politie... cum plm sa speri la justitie cand primii care incalca legea sunt cei care ar trebui sa-o aplice???
        • +1 (1 vot)    
          camatar (Miercuri, 18 august 2010, 13:22)

          George [anonim] i-a raspuns lui Vendeta

          si cum il cheama pe acest domn camatar din olt?
    • +6 (6 voturi)    
      fata generalului Grigoroiu ,mafia olteneasca (Marţi, 17 august 2010, 22:09)

      Tertius [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      v-ati prins ? filiera general dr Grigoroiu .....
      • 0 (0 voturi)    
        gen. grigoroiu (Miercuri, 18 august 2010, 15:01)

        Cornel [anonim] i-a raspuns lui Tertius

        sal'
        ai mai multe date despre gen. dr. grigoroiu?
    • 0 (0 voturi)    
      ovidiu, (Miercuri, 18 august 2010, 14:53)

      emil_m [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      aici este o mare problema.vinovata de producerea acestui scurt circuit este firma care a montat aerele conditionate,nu cea care trebuia sa le intretina.caci firma care le-a montat trebuia sa cunoasca normativele in vigoare,insa ce sa ceri unui medic spagar?nu vezi,gata,a si inchis firma si cica nu mai este in tara.criminalul este directorul spitalului.el trebuie sa intre la puscarie!
  • +2 (8 voturi)    
    Incredibil... a facut 11 ani de facultate (Marţi, 17 august 2010, 19:37)

    Daniel [anonim]

    Asa reiese din CV!!!!!!!

    01.10.1982 – 30.09.1993

    La care se adauga Stagiatura in 1994 -1995, rezidenta 1995-2001 samd

    Eu stiam ca facultatea se face 6 ani si nu 10!!!! Sau e dupa principiul:
    "Primii 6 ani sunt grei, pana treci de anul 3! " :) :) :)
    • +4 (6 voturi)    
      11 ani facultate la CRAIOVA !!!!! (Marţi, 17 august 2010, 20:47)

      PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      Ce a fost insa taticul ei ???
      Vad ca a facut scoala:
      "Limbi străine cunoscute:
      - franceza – studii primare si elementare la scoala franceza « Auguste Renoir » din
      Marrackech, Maroc"
    • +5 (5 voturi)    
      eroare (Marţi, 17 august 2010, 21:01)

      Roxana [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      daca e nascuta in 1968, nu avea cum sa inceapa facultatea la 14 ani, adica in 1982. E o greseala in cv, nu ca a facut fac in 11 ani
    • +1 (3 voturi)    
      deh (Marţi, 17 august 2010, 21:09)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      trebuia sa se ocupe de aere... conditionate
  • +20 (20 voturi)    
    Trebuie inceput cu Herr Pecingina (Marţi, 17 august 2010, 19:38)

    Ovidiu [anonim]

    Cand ajungi la cineva care nu vrea sa dea informatii, ala este omul de care ai nevoie.

    1. Verifica-i averea, de unde face bani el, de unde sotia, cu ce i se ocupa fata si baiatul.
    2. Vezi din ce partid face parte.
    3. Vezi cu cine e partener si la ce firme.
    4. Vezi cu cine e asociat.
    5. Vezi cu ce institutii au contracte acele firme.
    6. Care au fost conditiile de licitatie si cine a intocmit caietul de sarcini.

    Daca s-a blocat ca nu vrea sa dea informatii, ori e implicat-e vinovat ori acopera pe cineva - complicitate ori el l-a ajutat pe cineva sa prinda acele contracte-trafic de influenta.

    Si evident trebuie aplicata cea formula pentru detectarea coruptiei.

    Daca cheltuieli anuale < venituri anuale & nu se imprumuta, e clar ca nu traieste din salar.

    Bravo Hotnews, excelenta intiativa, sa vedem reflectorul pe ei. Vrem sa stim tot - ce mananca, ce masini conduc, cate case si-au luat in ultimii 5 ani, din ce traiesc copii /parintii lor.
    • +16 (16 voturi)    
      Draga Hotnews, informatii pentru voi (Marţi, 17 august 2010, 19:53)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Ion Pecingina - asta nu vrea sa va dea informatii.

      Bun, am plecat de la numele lui pe Google si ce am gasit:

      1. este casatorit cu Doina Pecingina, care fusese asistenta sefa la sectia de neonatologie, la Maternitatea Giulesti, pana cand si-a dat demisia.

      De ce a demisionat?

      Asistenta sefa de la neonatologie din cadrul Maternitatii Giulesti, Doina Pecingina, si-a dat demisia, in urma scandalului privind bebelusii arsi in cap cu un dezinfectant, a declarat, joi, pentru MEDIAFAX, directorul spitalului Bogdan Marinescu.

      Tot joi, directorul Maternităţii Giuleşti a declarat că arsurile bebeluşilor au fost provocate de un dezinfectant folosit pentru mâini, plăgi şi mănuşi, această substanţă fiind utilizată şi de medicii care intră în blocul operator.

      http://www.stiri21.ro/asistenta-sefa-de-la-sectia-neonatologie-din-cadrul-maternitatii-giulesti-a-demisionat-141395.html


      Asistenta care a utilizat substanţa, care i-ar fi putut ucide pe copii a rămas şi ea angajată. Singura măsură impusă a fost mutarea acesteia la secţia de gestionare a datelor.

      Potrivit unui comunicat al Spitalului clinic de Obstetrică şi Ginecologie "Prof. dr. Panait Sârbu" - Maternitatea Giuleşti, comisia de disciplină, întrunită astăzi, a analizat cazul celor patru bebeluşi care au suferit arsuri la cap.

      Membrii comisiei au stabilit că pe 2 septembrie la solicitarea asistentei coordonatoare, infirmiera a ridicat de la magazia spitalului un bidon cu soluţie de culoare albastră care nu avea etichetă. Soluţia a fost confundată cu sticla de spirt medicinal şi a fost pusă într-un recipient care avea eticheta de alcool sanitar în salonul de prematuri. Mai apoi, aceasta a fost utilizată la dezinfectarea locului de punţie pentru prelevarea analizelor de la nivelul scalpului conform protocolului în vigoare.

      Cum poate capcaunul asta sa nu vrea sa spuna cu cine este incheiat contractul, desi este vorba de contract din BANI PUBLICI.
  • +16 (20 voturi)    
    demisia oricui, numai a famigliei Marinescu ,ba! (Marţi, 17 august 2010, 19:40)

    Eneas [anonim]

    daca esti un doctor exceptional ,dar un manager slab,daca utilizezi spitalul la concurenta cu propria clinica cu acelasi profil,daca utilizezi laboaratoarele spitalului in interesul clinicii ,daca ai fost ministru la Sanatate in guvernul loviturii de stat ,Irealitatea TV,Antenele ,te feresc cu grije, sa nu te supere!
    in rest toata lumea e vinovata inclusiv Basescu si toti ar trebui sa isi dea demisia!
    e un caz de tentativa de hipnoza in masa pentru a spăla pacatele unui mason dar ,vinovat in primul rand ,e dr.Bogdan Marinescu si e bun de plata !parintii bietilor copii trebuie sa se indrepte impotriva lui !
    • +7 (7 voturi)    
      DA, (Marţi, 17 august 2010, 20:11)

      Mih [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Ai dreptate! Managerul nici nu trebuie sa fie medic.Despre celelalte aspecte, nu ma pronunt, ca nu stiu. Din pacate, poti fi un medic bun, dar un om cu caracter indoielnic.M-am gandit si eu ce atitudine ar fi avut RTV, Antenele, fata de directorul unui spital oarecare din tara, daca accidentul s-ar fi produs acolo.
    • +9 (9 voturi)    
      Reforma radicala (Marţi, 17 august 2010, 20:26)

      nico2 [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

      Din pacate jigodiile care au pretentia sa ii numim medici ( sau asistente medicale)sunt atat de multe incat numai o reforma radicala mai poate rezolva ceva.Reforma radicala trebuie sa inceapa cu inchiderea unitatii medicale, concedierea intregului personal si pe urma angajarea pe criterii de competenta cu examinatori straini adusi din Franta, Germania, Suedia etc. adica din tarile in care pleaca cadrele medicale din Romania si care sunt date drept exemple de tari care platesc bine sistemul sanitar.Avem curajul de a face acest lucru?
      • +6 (6 voturi)    
        in 1989 erau 40.000 de medici, azi sunt 49.000 (Marţi, 17 august 2010, 20:39)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui nico2

        de medici !! am doua intrebari :
        1.unde au plecat * restul * daca aparatul sanitar s-a tot marit in timp ce populatia in tara a scazut cu 3-4 milioane?
        2.pe ce se duc banii daca astazi-2010- din bugetul national primesc de 4 ori mai multi bani decat in 2004 si spitalele s-au redus ca numar cu 100 ,iar paturile din spitale cu 60.000 fata de 1989?
        • +7 (7 voturi)    
          mafia sanatatii (Marţi, 17 august 2010, 23:07)

          nico2 [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

          Raspunsul este f. simplu.Atat sistemul medical cat si serviciile fara de care nu se poate trai (apa, gaze, electricitate, combustibili etc) sunt cele mai moderne forme de imbogatire.Adica fortezi statul sa bage cat mai multi bani (de la buget) si pe urma ai grija sa ai buzunarele larg deschise.Nu vrea statul sa bage banii, scoti oamenii in strada.Din 2004 si pana acum suma repartizata sanatatii a crescut de 5 ori.Se vede ceva in bine?Mai zilele trecute Guvernul anunta ca va plati in luna august restante catre sistemul medical si din 2005.Aloca ministerul mai multi bani ptr. medicamentele compensate imediat maresc preturile si distribuitorii de medicamente.Zice ceva ministerul sar imediat in sus si-ti baga sub nas preturile din Europa.Se stie ca exista o mafie a medicamentelor cat si o mafie politica.Politicul ajuta mafia din sanatate si invers.Frateste.
      • +4 (4 voturi)    
        aiurea ! (Marţi, 17 august 2010, 21:30)

        mirela [anonim] i-a raspuns lui nico2

        Problema care se pune : pe cine angajezi ? Teoria sa vina altii de prin alte tari,nu tine.Suntem in UE si nu poti angaja decat din aceasta zona.Care medic ar veni la conditiile de dotare si salarizare? In aceasta seara, am aflat ca aceasta sectie salveaza mii de vieti in fiecare an,din toata tara,copii nascuti chiar si cu 600 de gr.Oricat de revoltata as fi,nu sunt de acord cu apelativul '"jigodii" pt. o intreaga clasa.Daca e sa fim corecti, "jigodii" intalnim in acelasi procent in toate clasele sociale din tara asta.Inclusiv la cel ce a lasat firele neizolate !
        • +7 (7 voturi)    
          Corect (Marţi, 17 august 2010, 22:52)

          nico2 [utilizator] i-a raspuns lui mirela

          Sunt de acord cu cele afirmate.Jigodii sunt peste tot.In cazul de fata discutam despre cele intamplate .Atunci cand s-a facut receptia salonului nu s-a observat improvizatia?Sa admitem ca aparatul a fost montat dupa receptie.Si in acest caz s-a intocmit un proces verbal de receptie si , cel putin teoretic, s-a verificat, de catre persoanele abilitate, lucrarea respectiva.Nu s-a intamplat asa avem parte de multe jigodii.Problema este aparatul de aer conditionat sau firul lui de alimentare(daca a fost el), dar tot atat de grav(daca nu mai grav) este faptul ca prin acel salon de TI nu a trecut nimeni zeci de minute.Grav este faptul ca se incearca musamalizarea sau minimizarea factorului uman.Avem o multime de jigodii din mai multe compartimente si meserii care si-au dat mana, au luat banii sau salariile lunare si au dormit linistiti acasa.Daca s-a dorit sa se faca un salon de TI cu personal la fara frecventa de ce nu au facut peretii de pe coridoare din sticla ca sa se vada ce este acolo?De ce nu au montat detectoare de fum sau de alte gaze si substante si de ce nu au montat camera de supraveghere?
          • 0 (0 voturi)    
            evident! (Miercuri, 18 august 2010, 14:28)

            Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui nico2

            ai perfecta dreptate.
            s pentu intsalatie, si pentru spraveghere, si pt evacuare in caz de dezastru, exista PROCEDURI.
            iar daca s-au facut reduceri de personal, de ce nu existau detctoare de fum si camere de supraveghere?
            Mia ales ca acum, o camera video costa foarte putin, in urma cu 30 de ani pretul putea fi prohibitiv , iar calitatea, slaba, dar acum nu mai este cazul!!
  • +3 (9 voturi)    
    mascati tot (Marţi, 17 august 2010, 19:50)

    fsda [anonim]

    masiniile rtv si antena 1 au fost in fata cladirii inaintea dezastrului.Azi postacii ne arata cat de bun era directorul spitalului, ieri cat de rau e Basescu.PUTE.Pentru mine pute de la o posta a crima cu premeditare.O voita stire despre sistemul de sanatate care a degenerat.
    • +3 (5 voturi)    
      tu stii ce spui? (Marţi, 17 august 2010, 21:47)

      CoanaKiritza [anonim] i-a raspuns lui fsda

      si daca e asa, ai dovezi?
      Pentru ca o asemenea afirmatie inseamna ca incendiul a fost provacat... nu se stie cu ce scop. E de datoria ta sa probezi o asemenea afirmatie periculoasa, sau sa nu vorbesti aiurea.
  • +17 (17 voturi)    
    Jigodiile din sistem (Marţi, 17 august 2010, 20:19)

    nico2 [utilizator]

    Ce se intampla in aceste zile demonstreaza faptul ca sistemul sanitar(in acest caz) este corupt pana in cele mai mici particule ale sale.Coruptia este cuvantul de ordine.Medicii s-au trezit stapani peste spitale sau clinici, partidele isi pun si ele cativa lingatori de serviciu iar sistemul sanitar este gaura neagra in care se pierd miliarde de euro fara sa existe un rezultat pozitiv.La meternitatea de la Giulesti avem un salon care a fost modernizat cu bani grei si acum constatam ca intretinerea aparatelor de aer conditionat era castigata de o firma fantoma, la care patronul este plecat din tara de 4 ani, dar care a castigat ptr. 28,7 ron /luna o licitatie.Pai ptr. banii aia nici benzina nu o acoperi.Pe IREALITATEA tv tampita de moderatoare sustine ca mita din spitale este ceva foarte normal daca luam in calcul salariile cadrelor medicale.Pai ,daca generalizam gandirea idioatei, putem sa afirmam ca in toata Romania este normal sa dai si sa iei spaga in toate sectoarele de activitate.Atunci sa incepem de maine sa dam spaga gunoierului, vanzatoarei de la aprozar, mecanicului de la service ca te baga in seama, zidarului ca ti-a zidit casa, brutarului ca iti face paine, postasului ca iti aduce corespondenta, sectoristului ca patruleaza prin cartier, functionarului de la ghiseu ca vine la program etc.Toti idiotii acestui neam au ajuns moderatori tv. si incearca impreuna cu somitati medicale (din pacate) sa explice ca avem un sistem sanitar sublim dar lipseste cu desavarsire.In acest caz este vb. fara dubii de coruptie si cred ca ar trebui arestati toti menegerii spitalului si acuzati, impreuna cu cei vinovati de tragedia de ieri, de crima.Chiar daca este vb. despre doctorul x sau y care fecundeza in vitro sau pe langa vitro.Niste nemernici si nesimtiti au ajuns sa fie numiti medici cand ei sunt de fapt niste scursuri ale sistemului si ale Romaniei.Acum avem si explicatia la disparitia miliardelor de euro/an din sistemul sanitar.
  • +2 (2 voturi)    
    Atasat ......UNDE ???? (Marţi, 17 august 2010, 20:33)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    "Grigoroiu Madalina Lidia, medic de profesie, asa cum reiese din CV-ul atasat."
    Atasat ......UNDE ????
    Sfânta Şpagă !! Că acum Spitalele au tot felul de directori...cu diverse facultăţi... mentale...de stat sau ...particulare (private?!)
  • +2 (2 voturi)    
    Am gasit ceva la adresa (Marţi, 17 august 2010, 20:37)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Grigoroiu Madalina Lidia EXPERT SERV COMPANY S.R.L.
    http://www.hepato-gastro-fundeni.ro/documente/CCGTH/resume/MADALINA%20GRIGOROIU.pdf
    "Aceasta insa nu a putut fi contactata: reporterii HotNews.ro au sunat la numerele de telefon ale companiei, unde a raspuns o persoana care nu a vrut sa ofere niciun fel de detalii. Reprezentantul firmei a spus doar ca "Doamna Grigoroiu este plecata din tara de trei sau patru ani" si ca "nimeni nu se mai ocupa de firma in prezent". Mai concret, a adaugat acesta, "firma nu mai functioneaza. De ieri"."
    Din CV nu reiese ca ar fi plecata din tara !!!???
  • +6 (6 voturi)    
    Puscarie pe viata pentru acesti criminali (Marţi, 17 august 2010, 20:42)

    Frankie [utilizator]

    Sper sa putrezeasca dupa gratii toti acesti nenorociti ...
    • +1 (1 vot)    
      evident! (Miercuri, 18 august 2010, 14:30)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      ai perfecta dreptate.
      s pentu intsalatie, si pentru spraveghere, si pt evacuare in caz de dezastru, exista PROCEDURI.
      iar daca s-au facut reduceri de personal, de ce nu existau detctoare de fum si camere de supraveghere?
      Mia ales ca acum, o camera video costa foarte putin, in urma cu 30 de ani pretul putea fi prohibitiv , iar calitatea, slaba, dar acum nu mai este cazul!!
    • +2 (2 voturi)    
      cine??? (Miercuri, 18 august 2010, 14:33)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      nu vezi ca nu este absolut nimeni vinovat?!

      ca domaa Grigoriu e plecata din tara, iar de firma de servicii nu se ocupa NIMENI?

      presupunind ca doar Dorel instalatorul e vinovat de explozie, cum poate fi tras la raspundere, daca de firma de montaj nu se ocupa nimeni?
  • +4 (4 voturi)    
    Explozia (Marţi, 17 august 2010, 20:42)

    scepticul [anonim]

    Ma duce gândul ca acolo (la reanimare) a fost cu totul altceva. Seamana a explozie a unei emanatii de gaz metan. Explicatia cu scurtcircuitul care a dat foc la un dulapior nu tine decit in cazul in care acolo nu era personal medical, care ar fi simtit fumul. Pe de alta parte cit s-a putut dezvolta incendiul, cit timp i-a luat pina au venit pompierii sa stinga focul ? Nu aveau stingatoare care sa functioneze ? Orice institutie este obligata sa aibe asa ceva.
    Si apoi "explozia" sau "deflagratia". O fi explodat o aspirina ?
    O instalatie de aer conditionat nu cred sa explodeze dind nastere la un incendiu. Nu am mai auzit de asa ceva.
  • +3 (3 voturi)    
    pareri (Marţi, 17 august 2010, 21:04)

    solomon [anonim]

    1.Electricienii trebuie sa spuna de ce sigurantele care se aflau pe circuitul pe care s-a produs scurtcircuitul, nu s-au decuplat sau nu s-au ars daca erau fuzibile.
    2. Fara a fi specialist, la arderea mocnita a maselor plastice, buretelui, etc, se produc gaze care la o anumita concentratie explodeaza, asa cum explodeaza monoxidul de carbon intr-o soba cu tiraj prost. Asadar, in sala foarte probabil focul ardea de mult si la un moment dat gazele produse au "explodat", de fapt o explozie de mica amploare dar insotita de bubuitura.
  • -1 (1 vot)    
    Ati inceput sa simtiti ce inseamna? (Marţi, 17 august 2010, 21:17)

    jkhhhhb [anonim]

    Intelegeti voi la ce ma refer, ca sunteti baieti educati.
  • +2 (4 voturi)    
    Ciudat lant al vinovatiei (Marţi, 17 august 2010, 21:17)

    Anonim [anonim]

    Nu inteleg de ce se cauta firma ce trebuia sa verifice instalatia de AC. Chiar daca ar fi o firma, nu putea sa detecteze o astfel de problema. De ce? Pt ca sigur aparatul merge la verificare. Chiar daca s-ar fi masurat pierderile de tensiune pe fir tot nu s-ar fi putut prevede o catastrofa de la o legatura improvizata. Asta daca era izolata. Totusi ciudat ca nu era izolata. Sigur nu a facut-o vreun angajat electrician? Ca astia am vazut ce superficiali sunt (in institutiile bugetare), cunosc pt ca am vazut cu ochii mei ce le poate mintea. Sigur nu le intra in atributii si schimbarea de prize, intretinerea sistemului electric, verificare sigurante, cabluri, etc?
    Problema cred ca trebuia sa se puna altfel:
    1) cine a facut acea legatura, iar de aici sa porneasca tot.
    2a) un electrician angajat : gasit vinovatul. Final ancheta.
    2b) firma ce a instalat aparatul de AC
    3) vazut daca AC-ul este in garantie (pe aparat, deci si pe lucrare pt ca nu ai voie sa intervii la cablul electric).
    4a) daca da atunci firma respectiva e vinovata. Final.
    4b) nu e in perioada de garantie, atunci da, se cauta firma ce trebuia sa asigure verificarea aparatelor. Sau electricienii angajati.
    Evindent situatia a fost agravata si din alte motive de ex lipsa personalului. Dar aici iarasi se poate discuta.
    Daca cumva lipsa personalului se datoreaza insuficientei nr de posturi? (adica o asistenta cati copii are voie sa aibe in ingrijire?) Aici putem ajunge si mai departe, daca vina este si din lipsa personalului, mai ales din cauza blocarii posturilor in sanatate, nu cumva e vina celor care au dat acele legi care au creeat premizele producerii unei astfel de catastrofe? Nu ar trebui si ei sa raspunda penal la fel ca orice cetatean al acestei tari?
    Eu zic si ca una din problemele acestei tari este si lipsa pedepselor pentru incompetenta, pt ca sigur va fi gasit un tzap ispasitor, probabil asistenta de garda si probabil ca nu se va face ancheta asa adanca precum in alte state, gen SUA, etc
    • +1 (3 voturi)    
      iata un comentariu in afara isteriei si a manipula (Miercuri, 18 august 2010, 1:12)

      Pop Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Iata un comentariu inteligent, analitic. In isteria si manipularea folk provocata de un accident de cauze nemedicale sunt acuzate iarasi cadrele medicale!
      • -1 (3 voturi)    
        Cauze necunoscute? (Miercuri, 18 august 2010, 9:34)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui Pop Gheorghe

        Ma doare capul cand va vad cat sunteti de obtuzi. Cum poti sa spui ca sunt acuzate pe nedrept cadrele medicale? Vina este DOAR a celor care sunt angajati ai acelui spital, a tuturor angajatilor acelui spital. De la managerul spitalului responsabil pentru proasta gestionare a banilor destinati investitiilor, pana la electricieni care nu stiu altceva decat sa stearga de praf niste aparate medicale oricum reparate de firmele care castiga contracte de service pentru aparatura medicala si nu in ultimul rand a tuturor asistentelor si medicilor care au fugit sa-si salveze fundul in loc sa sparga geamurile, sa intre in incapere si sa incerce sa salveze ce se putea. Focul a ars mocnit mult timp pana sa fie observat, nimeni nu a trecut macar pe acolo. Hai sa nu mai aruncam pisica moarta in gradina guvernului, cand suntem la munca trebuie sa ne facem treaba nu sa ne prefacem ca muncim. Tragediile de genul asta ar trebui sa ne faca sa vedem ca dincolo de slaba remuneratie salariala exista o slaba pregatire a personalului dar mai ales interesul pe care si-l dau in aceste situatii este inuman...
    • 0 (0 voturi)    
      probleme tehnice (Miercuri, 18 august 2010, 9:37)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      ansamblul priza-steker este o componenta foarte importanta. cred ca multi dintre voi ati avut situatii cind ceva se incalzea acolo.

      in functionare normala nici priza si nici stekerul nu trebuie sa lucreze calde....cind se incalzesc inseamna contact prost sau in steker sau in priza sau la contactul priza-steker.....

      in mod normal un electrician de spital trebuie sa faca inspectii periodice prin toate locurile in care exista consumatori de putere (aer conditionat, boilere, aeroterme, masini de spalat....) si sa verifice cu mina daca ansamblul priza-steker se incalzeste (faci si voi testul asta acasa la masina de spalat, la boilere,....) ca sa nu aveti surprize.....

      daca a existat un contact prost (nu scurt-circuit) la vreo priza, atunci firul se poate incalzi si prin transmisia caldurii de-a lungul lui si sa provoace incendiu fara a declansa protectia de scuirt-circuit.

      acum, la ce gaze se pot elibera prin incalzirea izolatiei, asta nu o stiu dar in general, materialele izolatoare autorizate nu produc nici gaze toxice si nici gaze explozive dar nu stiu ce izolatie aveau firele.....

      violenta incendiului sugereaza insa ceva cu mare putere calorica si cu dezvoltare rapida si asta chiar este o enigma. chiar daca lua foc dulapiorul de care se vorbeste, tot nu putem intelege violenta si puterea arderii.....
    • 0 (0 voturi)    
      Vinovati (Miercuri, 18 august 2010, 9:41)

      luxian [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      Nu e finala ancheta, daca au gasit un electrician...
      Si daca lua cumva foc, tot trebuia sa fie cineva acolo sa supravegheze copiii , si sa ii scoata afara.
      Nu ma pricep la chestii electrice, dar cred ca la scurt trebuia sa sara siguranta, nu sa ia foc- deci nici acolo nu s-a facut ceva bine..

      Cred ca ar trebui sa va adunati acolo in Bucuresti in fata spitalului si sa cereti demisia tuturor celor din conducere , incepand de la ministru pana la conducerea spitalului.
      Cretinii astia sunt nesimtiti si in loc sa isi dea demisia si sa intre in pamant de rusine, dau declaratii gen "suntem in stare sa stapanim situatia".
  • +1 (1 vot)    
    spitalul !!! (Marţi, 17 august 2010, 21:34)

    je [anonim]

    cred ca ceea ce sa- intamplat in acest spital est un incident deosebit de grav

    si acest incident nu ar fi fost grav daca nu ducea la decesul acelor copii. daca nu nu era nici un incident etc etc toata lumea ar fi zis ca asta este mergem mai departe.
    lucrez in sisteme care nu permit asa ceva adica ceva de genul "lasa ca merge si asa" si cred ca problema aia cu agregatul de climatizare este problema cea mai mica. nu cred ca un electrician din spital se ocupa de pus in priza echipamentele (acum daca luam electricienii din spitale pana la ora 11.00 din orice spital din ro o sa cam miroase a alcool). daca asta face inseamna ca nu este electrician ci este alceva si acum trebuie sa raspunda de nefunctionalitatea aceteia. ma mira faptul ca au putut se declare asa ceva. ma mira faptul ca nu exista un sistem de detectare a incendiului si ce o mai trebui sa fie acolo (aceste echipamente sunt deja normale sa fie folosite).
    cred ca ar fi ff multe de amintit aici vis-a-vis de ce si cum se face si se intampla in spitalele din ro
  • 0 (4 voturi)    
    Eminescu spunea: (Marţi, 17 august 2010, 21:47)

    daraian [anonim]

    "in Romania o sa fie bine doar atunci cand n-o sa mai fie vecina cu rusia"
    ADIKA NICIODATAAAAAAAA !
  • 0 (0 voturi)    
    Firma executanta (Marţi, 17 august 2010, 21:50)

    dan b [anonim]

    Vai mama voastra... Sunteti portavocea SRI si habar n-aveti de capul vostru. Firma executanta se numeste Tenax SRL Ploiesti care a lucrat in subantrepriza nu numai la giulesti ci la mai multe spitale din capitala. Pe langa aer conditionat au facut si blocurile operatorii- asa numitele camere curate. Furma e cunoscuta pt contracte cu statul dar nu luate direct.
  • +1 (5 voturi)    
    Cat timp... (Marţi, 17 august 2010, 21:56)

    ggjghgmlk [anonim]

    .... credeati ca vor mai face apostolat lucratorii din sanatate si invatamant.
    Au ramas in tara numai cei ”indispensabili”, care, dupa ce fac o greseala grava, sunt ”rotiti” la sectia de gestionare a datelor. De ce? Pentru ca cei competenti au ascultat de glasul instinctului sau de sfatul ”Parintelui” si au plecat sa-si exerseze profesia sau meseria in afara tarii. Mearga cine o vrea sa mai practice aceste nobile profesii in Romania, pentru cateva sute de lei pe luna, ajustate si alea din ratiuni superioare, ce tin de siguranta statului! Macar in tarile africane subdezvoltate ar avea parte de putin respect din partea bastinasilor.

    Avertisment!
    Pe cel care imi va raspunde ca, daca sunt nemultumiti de salariu, medicii si profesorii isi pot cauta alta slujba, il scuip cu nesat (in sinea mea, bineinteles).
  • +5 (5 voturi)    
    Managerul - (Marţi, 17 august 2010, 21:57)

    JD [anonim]

    Managerul Bogdan Marinescu este fiul ministrului Sanatatii din vremea lui Ceausescu Voinea Marinescu (http://ro.wikipedia.org/wiki/Voinea_Marinescu) - daca asta are vreo relevanta apropos de modul cum este reflectata activitatea la antene si irealitatea.
    • +1 (1 vot)    
      CV Bogdan Marinescu (Marţi, 17 august 2010, 23:40)

      PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui JD

      http://www.transplant.ro/CVs/Bogdan%20Marinescu.doc
      In ceea ce priveste D-na Grigoroiu iata alt CV
      Madalina-Lidia Grigoroiu, MD:
      [-]
      Date and place of birth:
      14.06.1968 Calafat, Romania
      Mailing address:
      Fundeni Clinical Institute, Center of General Surgery and Liver Transplantation Soseaua Fundeni, No 258, sect 2, Bucharest, Romania
      Tel/Fax:
      + 40 21 318 04 17
      E-mail:
      madalina.grigoroiu@icfundeni.ro
      Current position:
      Thoracic surgeon, Thoracic Surgery Compartment in General Surgery and Hepatic Transplantation Center, Fundeni Clinical Institute, Bucharest, Romania
      Education: -1974-1982 - Elementary School no. 1, Calafat, Romania
      -1982-1986 - “Nicolae Balcescu” Mathematics and Physic’s High school, Craiova,
      Romania
      -1987-1993 - General Medicine College – University of Medicine, Craiova,
      Romania
      Diplomas: - 1986 - High school Graduation in Sciences, Baccalaureate Diploma
      - 1993 - Medical Doctor Diploma
      Professional experience:
      - 1990, 1992 - Clinical training as medical student in Ambulance Services,
      Orthopedics, Emergency Medicine and Intensive Care Services - La Payronie Hospital,
      Saint Elois Hospital, Clinique du Parc Hospital - Montpellier, France
      - Feb. 1994 - Feb. 1995 - House Officer in Universitary Hospital’s of Craiova, Romania
      - Feb. 1995 - Aug. 1995 – Resident MD in General Medicine in Universitary Hospital’s of
      Craiova, Romania
      - Oct. 1996 - Confirmed as Resident MD in Thoracic Surgery (National Contest of
      Residency, Nov. 1995)
      - Feb. 1996- Ian. 2001 – Resident MD in Thoracic at Central Military Hospital, Bucharest,
      Romania
      - 18 – 22 Sep. 2000 – Visitor in Thoracic and Cardio-vascular Service – Renne
  • +1 (3 voturi)    
    "responsabilitatea romaneasca"..... (Marţi, 17 august 2010, 22:01)

    lili [anonim]

    Adica lipsa ei de fapt este ceea ce duce Romania de rapa zi de zi, intr-un ritm deja periculos. Daca nu exista un responsabil care sa poata fi indicat de conducerea spitalului, atunci RESPONSABIL este NR 1 din spital, conform tuturor regulilor de management. Este responsabilitatea Nrului 1 intr-o institutie, firma, structura organizatorica de orice tip sa existe Regulamentul de functionare si organigrama institutiei si responsabilitati stabilite pentru toate activitatile. La fel, la nivelul fiecarei subdivizuni trebuie sa existe responsabilitatile stabilite, autoritati de decizie, delegari de responsabilitate. Numarul 1 este responsabil in final pentru TOT SI TOATE , mai ales pentru ceea ce inseamna management, adica responsabilitati.
    • 0 (0 voturi)    
      culpa non-medicala (Miercuri, 18 august 2010, 15:17)

      Cristia Ioan [anonim] i-a raspuns lui lili

      corect, de data asta culpa principala este de ORGANIZARE, nu medicala (ca le-a dat medicamente gresite).
      Daca a fost scurt-circuit, trebuia sa sara siguranta.
      Este inadimisibil sa fie materiale inflamabile sau care degaja fum toxic.
      Sistemul pe anamblu trebuia sa fie "fail-safe"
      cum e posibil ca sala sa fie ramas nesupravegheata ataita timp?
  • +1 (1 vot)    
    concluzie personala (Marţi, 17 august 2010, 22:06)

    cet23 [anonim]

    Concluzia personala in urma citirii acestui articol este ca vinovat de tragedie este coruptia.
    Un medic care are o firma specializata in aparate de aer conditionat... Teoretic se poate. Dar pe urma citesc ca firma asta are peste 100 de contracte de achizitie directa pentru furnizare de diferite produse si servicii. Accentuez: diverse servicii! Pentru servicii, ai nevoie de oameni specializati. Continui sa citesc: "nimeni nu se mai ocupa de firma in prezent".
    Poate gresesc, dar pentru mine vinovatul este coruptia. Ca fenomen. Sigur, in mod normal cineva, cel putin o pesoana trebuie trasa la raspundere.
    Vedeti? Ce efecte are aceasta plaga sociala, aces cancer? Corpuptia! Totul se plateste in viata asta, atat la nivel individual, cat si la nivel de societate!
  • +3 (3 voturi)    
    Ce nu inteleg (Marţi, 17 august 2010, 22:27)

    Stefan [anonim]

    E clar ca nu a fost o explozie. Daca un cablu a facut scurt si un dulap a luat foc asta nu s-a putut intampla in 5 min. Concluzia logica este ca nici o persoana din cadrul spitalului nu a intrat in sectia de TI timp de cel putin 30 min. Cum a fost posibil, tinand cont ca era totusi o sectie cu risc mare? Asta e neglijenta crasa. Sau, ca sa imi citez nevasta, este atitudinea tipica in spital: te plaseaza undeva si dupa aia nu le mai pasa, poti sa si mori...

    Ca si concluzie: sunt fericit ca i-am dat sotiei mele linistea de a naste intr-o clinica privata. Muncesc ceva timp sa platesc, dar merita!
  • +2 (2 voturi)    
    sugestie (Marţi, 17 august 2010, 23:06)

    mirela [anonim]

    stimata redactie hotnews,
    daca sunteti interesati si daca aveti posibilitatea analizati putin ativitatea managerului Institutukui Oncologic Bucuresti Alex. Trestioreanu. D-na manager, o prietena apropiata a Mihaelei Geoana, dar si a fundatiei Renasterea a sotiei liderului PSD, este un personaj extrem de interesant pentru o ancheta jurnalistica. d-na a fost chiar si medicul ce l-a tratat de asa-zisul cancer pe omar haysam. a fost acuzata de plagiat. institutul este mosia personala a dumeaei. va imaginati ca IOB sub conducerea luminata a d-nei nu are nici macar un tomograf? voi reveni cu amanunte.
    • 0 (0 voturi)    
      spune tot aici (Miercuri, 18 august 2010, 22:15)

      @mirela [anonim] i-a raspuns lui mirela

      ne intereseaza pe toti genul asta de informatii, si daca oricine altcineva poate spune mai multe despre orice spital din Romania, sigur ne va fi util.
  • +2 (2 voturi)    
    De regula ..... (Marţi, 17 august 2010, 23:23)

    Un instalator [anonim]

    Aparatul poate fi instalat de orice firma, insa raspunderea circuitului electric de alimentare este intotdeauna a beneficiarului. Firma care instaleaza sau face service-ul e responsabila de aparat pana la introducerea stecherului in priza. De circuitul electric, de la priza la tablou si mai departe e responsabil beneficiarul. Daca beneficiarul nu a furnizat priza cu un circuit electric dimensionat corespunzator, atunci poarta intreaga responsabilitate.
    Restul e o poveste de genul hai sa vanam pe cineva si sa-l facem raspunzator. Cu cat rascolim mai mult, cu atat mai bine.
    Vinovat in cazul de fata este spitalul ca nu a asigurat alimentarea aparatului dintr-un circuit electric dimensionat corespunzator si sigur.
    • -1 (1 vot)    
      sa lasam circuitul, (Miercuri, 18 august 2010, 9:38)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Un instalator

      ca nu cred ca este macar un singur spital care sa le aiba cum trebuie....ideea este ca incendiul a intervenit la sectia de reanimare nou nascuti UNDE TREBUIA SA FIE O ASISTENTA. dar nu a fost nimeni...
    • +1 (1 vot)    
      gresit partial (Miercuri, 18 august 2010, 12:35)

      hatru [utilizator] i-a raspuns lui Un instalator

      Ca firma de montaj cer un anume tip de circuit pentru alimentarea aparatului pe care trebuie sa-l montez.Pana cand nu mi se da ce-am cerut nu montez nimic.Punct.
  • +4 (4 voturi)    
    lantul slabiciunilor - de citit cu atentie! (Marţi, 17 august 2010, 23:25)

    federal [utilizator]

    lantul este urmatorul:
    1.incaperea a fost inchisa si lasata nesupravegheata timp indelungat( tiimp in care au fost create conditiile sa aiba loc explozia).
    2.a fost incalcat regulamentul de ordine interioara privitor la salonul de terapie intensiva , banuiesc.
    3.nu a fost facuta urmarirea in exploatare a instalatiilor din incapere, probabil.
    4.interventiile la aparatul de AC au fost facute conform unui plan de mentenanta neaprobat de catre beneficiar, probabil.
    5.personalul care a facut interventiile nu avea decizie si capacitatea necesara .
    6.clasa de reactie la foc a materialelor de finisaj,mobilier,dotari , din incapere nu corespundea regulamentelor in vigoare.
    7.in spital nu se respecta normele de securitate la incendiu, daca s-ar fi respectat nu se intampla tragedia.
    8.instalatia electrica a fost efectuata defectuos si cu materiale combustibile.
    9.asistenta de tura si medicul de garda nu au avut stiinta despre ce se intampla acolo timp indelungat.
    10.seful de sectie nu are habar despre ce se intampla pe sectia aia.
    11.probabil se va descoperi ca s-au facut interventii neautorizate la instalatia in cauza.
    12.capacele incubatoarelor ca sa se poata topi a fost necesar sa stea in foc deschis,foc de suprafata timp de cel putin 5 minute
    13.nu au fost facute probabil exercitii de avertizare in caz de incendiu.
    14nu exista probabil instalatie de semnalizare in caz de incendiu, ceea ce contravine legii
    15.cine cauta , daca e de meserie gaseste material probator ca sa-si dea demisia si ministrul ala imbecil care n-a fost in stare sa decida o singura masura de revenire la normalitate, noroc cu nepotul lui Arafat.

    Ca toate cele de mai sus sa aiba loc inseamna ca afost neglijenta crasa.
    Domnul sa-i ierte pe bebelusii aia care au murit si sa-i aiba in paza pe cei care mai sunt cu noi.
    8.
    • +1 (1 vot)    
      analiza corecta (Miercuri, 18 august 2010, 15:22)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui federal

      dincolo de problema electrica, este inadmisbil ca la salonul de TI sa nu fi fost NIMENI

      o asistenta specializata, corespunzator calificata ese greu de gasit, dar putea fi oricine, oricit de necalificat, vedea din timp fumul si dadea alarma!
  • +2 (2 voturi)    
    spitalele (Marţi, 17 august 2010, 23:45)

    IOAN [anonim]

    sa vedeti acum dupa transferul politic al spitalelor la administratiile locale ce inseamna nenorociri in sistem.
  • +4 (4 voturi)    
    incendiu maternitate (Miercuri, 18 august 2010, 0:15)

    anonim [anonim]

    Noii nascuti, chiar si cei prematuri trebuiesc lasati langa mamele lor ca in toate clinicile civilizate din lume - spitalele romanesti trebuiesc amenajate in acest sens de urgenta. Unde erau infirmierele care trebuie sa supravegheze copii si care cer tarif de milioane de la parinti. Cat au suferit bietii copilasi. O rusine nationala
  • +3 (3 voturi)    
    penitenciar (Miercuri, 18 august 2010, 2:38)

    nuna [anonim]

    de ce o maternitate arata ca un penitenciar ?de ce un salon de neonatologie era nesupravegheat ?de ce nu raspunde nimeni pentru nimis in spitalele roamnesti ? nu au bani ? atatia cat au fost daca erau administrati cu buna credinta - ajungeau ......sunt cativa care muncesc cu daruire si devotament si multime de farisei profitori care au facut ca aceste suflete nevinovate sa moara in asa chinuri ..........ce fel de medici avem ? au dotat o maternitate si au INCUIAT usile ? au transformat in Penitenciar ? asta .....MEDICII sunt PRINCIPALII VINOVATI >>>>>>>>>>incredibil ........odihneasca-se in pace dragutii de ei .
  • 0 (2 voturi)    
    nu (Miercuri, 18 august 2010, 5:34)

    kuc [anonim]

    nu, kktii de politruci sunt prioncipalii vinovati. da; e ordin de la stapanire sa scoata medicii vinovati. care spagi iau putorile de politicieni si cati limbrici sar sa-i apere ...
  • +1 (3 voturi)    
    Nu va impacientati (Miercuri, 18 august 2010, 8:30)

    Pantera Roz [utilizator]

    Dupa o ancheta "serioasa",va fi anuntat vinovatul:nea Misu electricianu',pe post de acarul Paun.Si toata lumea va fi fericita.Mai putin familiile lovite de dezastrul asta.
  • +2 (4 voturi)    
    dc copii care au murit erau copiii vostri?!?! (Miercuri, 18 august 2010, 8:51)

    Dan [anonim]

    pe scurt : Trebuie ceruta demisia directorului spitalului si ministrului iar acestia sa numai aiba functie de conducere cat timp vor trai.!!
    • 0 (0 voturi)    
      in ce tara? (Miercuri, 18 august 2010, 9:55)

      alin [anonim] i-a raspuns lui Dan

      ...
  • +1 (1 vot)    
    Nu poate da aceasta informatie (Miercuri, 18 august 2010, 9:35)

    Bogdan [anonim]

    pentru ca si patronul firmei respective, daca se simte pus la colt, se poate apuca sa spuna cata mita a trebuit sa dea si cui anume, si atunci...
  • +1 (1 vot)    
    De ce e vinovat ministerul (Miercuri, 18 august 2010, 10:50)

    worker [anonim]

    - pentru ca normle e de functionare ale spitalelor nu prevad instalatii de avertizare a incendiilor (cine a scris aceste norme? cine le-a actualizat?)
    - pentru ca normele de dotare a spitalelor nu prevad mobilier ignifug (cine a permis ca sa fie folosit mobilier de lemn???)


    Nu mai dati vina pe acarul paun: cind Toyota si-a chemat masinile inapoi nu au fost de vina cei ce au montat prost frinele ci cei ce nu au proiectat cum trebuie instalatia de frinare. Si seful Toyota si-a dat demisia. Punct
  • +2 (2 voturi)    
    Demisie si alte alea (Miercuri, 18 august 2010, 11:04)

    Petre [anonim]

    Nu mai urlati pe aici demisie in stanga si in dreapta. Toti ar trebuie sa ne dam "demisia" pentru ca toti am contribuit in 20 de ani la situatia in care ne aflam.

    Noi suntem specialisti in toate, cine trebuie sa fie director de spital, daca trebuia sa dea arbitrul rosu sau galben sau daca TVA trebuie sa fie mai mic sau mai mare dar cand e vorba sa ne aparam drepturile dansam Pinguinul in fata guvernului si ii votam pe aia care au fost in opozitie pentru ca i-au injurat pe astia de la putere uitand ca in legislatura anterioara au furat ca in codru la randul lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Vinovatii sunt ... (Miercuri, 18 august 2010, 11:53)

    ioanolah [anonim]

    Sa-i spuna cineva la doamna organul de ancheta ca vinovatii sunt bebelusii. Daca nu erau ei, nu s-ar fi intamplat nimic. Oamenii mari? Cum sa le pui in carca o responsabilitate? Ce, suntem copii?
  • 0 (0 voturi)    
    trucaje (Miercuri, 18 august 2010, 19:34)

    toba [anonim]

    Inca odata se demonstreaza ca majoritatea contractelor cu statul sint trucate,licitatiile sint formale si atribuite in cea mai mare masura clientelei politice care pe linga ca sifoneaza banul public fac si lucrari necorespunzatoare cu personal slab calificat sau neautorizat pentru a face astfel de lucrari iar rezultatele apar mai devreme sau mai tirziu! Aceasta e tara lui basescu unde zugravii fac instalatii electrice iar gospodinele pensionare proiecteaza sali de sport!
  • 0 (0 voturi)    
    despre madalina grigoroiu (Miercuri, 22 septembrie 2010, 1:22)

    daniela [anonim]

    am cunoscut-o pe madalina in copilarie si ne-am vazut pana ce am inceput facultatea,fiind de aceeasi varsta.a fost un elev de exceptie.parintii ei au fost profesori de matematica in calafat,orasul in care ea s-a nascut.a foste remarcabila si in facultate.despre asocieri la firme nu stiu,am vrut doar sa-i corectez pe cei ce o faceau fata de general...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by