Reactia autoritatilor: Nicio demisie in sistemul de sanatate dupa tragedia de la Maternitatea Giulesti / Inca doi bebelusi sunt in stare foarte grava / Nu se stie cauza accidentului care a dus la moartea a patru nou-nascuti

de Magda Barascu     HotNews.ro
Marţi, 17 august 2010, 10:59 Actualitate | Esenţial


Oficialii au dat explicatii despre tragedie
Foto: Agerpres
Ministrul Sanatatii, Cseke Attila, si secretarul de stat in Ministerul Sanatatii, Raed Arafat, au declarat intr-o conferinta de presa ca toate procedurile de interventie au fost corecte in cazul tragediei de la Maternitatea Giulesti. Pina in acest moment nu a fost anuntata nici o demisie, iar directorul Spitalului Grigore Alexandrescu a anuntat ca starea a doi bebelusi transferati de la Giulesti este foarte grava.

Intrebat de reporterul HotNews.ro cum este posibil ca managerul Maternitatii Giulesti,
Bogdan Marinescu, sa fie concomitent si seful sectiei de ginecologie de la clinica particulara detinuta de sotia si fiul sau, ministrul Cseke Attila a spus "Sa asteptam care sunt cauzele acestui accident".

Managerul general al Maternitatii Giulesti, Bogdan Marinescu, a spus ca nu vede demisia ca o solutie in acest moment, si nu a raspuns intrebarii legate de conflictul de interese in care se afla.
  • HotNews.ro a transmis LIVE TEXT conferinta de presa de la Ministerul Sanatatii. Vezi cele mai importante declaratii
Ministrul Sanatatii, Cseke Attila: "Accident teribil la maternitatea Giulesti, cel mai negru accident"
  • "Situatia in acest moment: au fost transferati 114 pacienti. Au fost inregistrate 4 decese. Zilnic reprezentantii spitalului Grigore Alexandrescu vor da detalii despre starea sanatatii nou-nascutilor."
  • "Nu cred ca cetatenii Romaniei asteptau ieri ministrul Sanatatii la maternitatea Giulesti. Asteptau coordonare si oameni care sa-si faca datoria"
  • Ancheta este in desfasurare, Parchetul va da detalii.
  • Maternitatea Giulesti ramane inchisa.
    Transmit condoleante famiilor indoliate, suntem aproape de ei.
  • Pentru mine a fost o dilema. Am tinut legatura cu toti cei responsabili. Eram in Parlament la momentul accidentului. A fost o dilema daca sa ma duc la fata locului sau nu. Cred ca sunt momente in care adevaratii profesionisti trebuie lasati sa munceasca. Ministrul Sanatatii sau oricare alt politician nu avea cu ce sa ajute

  • Secretarul de stat in Ministerul Sanatatii, Raed Arafat: "Eu vreau sa subliniez anumite aspecte tehnice"
  • Procuratura va face un test ADN copiilor si parintilor pentru a nu exista nicio incurcatura
    Structurile care au fost pregatite sa colaboreze au dovedit ca se poate.
    Ne cerem scuze daca au existat intarzieri in a comunica cu mass-media.
    Serviciul de ambulanta Bucuresti a oprit garda de zi si seara pentru a rezolva situatia de urgenta.
    Am avut o interventie normala, dupa sosirea pompierilor.
    Trebuia sa mutam toti copiii la Grigore Alexandrescu care sunt specializati pentru a primi cazuri de urgenta de acest fel.

Directorul maternitatii Giulesti, Bogdan Marinescu:

  • Eram in concediu la 300 de km cand s-au intamplat accidentul.
  • La acea ora, medicul de garda era cu ubn etaj mai jos, la o operatie. Asistenta de tura a facut anuntul la 112.
  • Nu avem declaratiile de la personalul medical pentru a da mai multe detalii.
  • Multumesc colegilor de la celelate spitale care ne-au ajutat.
  • Exista la ora actuala o ancheta in desfasurare, motiv pentru care nu ma pot pronunta despre ce a fost vorba.
  • Inainte de aceasta conferinta am strans intreg colectivul care a fost in garda si la fata locului.
  • ENEL-ul si Romgaz-ul fac controale pentru a verifica toate circuitele.
  • Maternitatea isi va relua activitatea in ambulatoriu de specialitate.

Doctorul Radu Balanescu, directorul medical al Spitalului Grigore Alexandrescu:

  • Inca doi bebelusi sunt in stare foarte grava.
  • Spitalul nostru a avut tot ce este nevoie si are pentru a trata nou-nascutii de la maternitatea Giulesti.
  • Toti nou-nascutii adusi de la Giulesti sunt prematuri.
  • Bebelusul care a murit in cursul noptii avea arsuri pe 80% din corp, era cel cu malformatia de cord.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14003 vizualizari

  • +18 (20 voturi)    
    masuri (Marţi, 17 august 2010, 11:06)

    adrian [anonim]

    Mi se pare firesc sa fie eliberata din functii toata conducerea spitalului care are legatura cu aspectele tehnice si administrative, directorul general e de la sine inteles ca trebuie dat afara din functiile de conducere si sa nu mai poata niciodata sa detina astfel de functii, sa ramana la ce se pricepe, medicina, sa lase altii sa faca management. Fara sa mai ia 300 de lei per noapte per pat in rezerve.
    • +1 (19 voturi)    
      Intreg sistemul este bolnav ! (Marţi, 17 august 2010, 11:56)

      Holospin [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Ar trebui sa-si dea demisia tot guvernul impreuna cu presedintele romaniei ! Multe conduceri ale spitalelor sunt pe placul sistemului, ei accepta improvizatiile si masurile nejustificate de restructurare pe care ministrul sanatatii tot de dragul fotoliului nu are curaj sa bata cu pumnul in masa si sa-si puna demisia pe masa primului ministru in momentul in care acesta mai cere disponibilizari si restructurari in sistemul sanitar care si asa oricum este subnutrit si fragil, de unde sa mai dai afara ? sanatatea ar trebui privilegiata si asa suntem un popor bolnav, ne mai inchid si spitalele. Nu sunt vinovati atat de rau guvernantii cat sunt lingusitorii care fara creier accepta desfiintarea unor posturi care pot pune in primejdie bolnavii asa cum sa intamplat cu acesti copii, personalul de intretinere este indispensabil daca se doreste siguranta.
      • +9 (17 voturi)    
        8,2 MILIARDE DE EURO trebuie imprumutati pt. pensi (Marţi, 17 august 2010, 12:08)

        Romania "investeste" in gaura pensiilor PSD-iste [anonim] i-a raspuns lui Holospin

        .



        - In urmatorii 2 ani 2011 si 2012 : Romania are nevoie de credite externe de 8,2 de MILIAARDE DE EURO numai ca sa plateasca pensii si alocatii PSD-iste.
        - INVESTITII = zero.

        - - 2011 = 3,7 miliarde de euro trebuie imprumutati pentru plata pensiilor si alocatiilor date de PSD in 2008
        - - 2012 = 4,5 miliarde de euro trebuie imprumutati pentru plata pensiilor si alocatiilor date de PSD in 2008


        PSD nu “stie” de unde va face rost de acesti bani.
        Dar nici nu este intrebat de cineva.
        • -4 (12 voturi)    
          scarba (Marţi, 17 august 2010, 14:57)

          alex [anonim] i-a raspuns lui Romania "investeste" in gaura pensiilor PSD-iste

          mi-e scarba cand vad ca inca mai sunt oameni care incearca sa profite politic de pe urma acestei tragedii.....
          ce are PSd-ul sau PDL-ul sau care dracu or mai fi cu ceea ce s-a intamplat acolo?
          toti sunt o apa si-un pamant.....

          nu stiu cum s-au putut stapani parintii acelor copii.......
          • +4 (10 voturi)    
            Daca nu intrebi acum, atunci CAND ...? (Marţi, 17 august 2010, 16:04)

            Romania "investeste" in gaura pensiilor PSD-iste [anonim] i-a raspuns lui alex

            iar o sa intrebam abia dupa ce votam ...?

            daca acum refuzi sa vezi ca tot bugetul se duce pe salarii si pensii, si ca se ia de la altele ca sa se dea totul pt. pensii, cine crezi ca o sa indrepte lucrurile - psd, adica tocmai partidul care le-a creat ....?

            psd-ul te-ndeamna sa fii "scarbit" ca sa nu-ti mai bagi nasul in ce fac ei.
            de-aia nu-i mai intreaba nimeni cu ce bani o sa plateasca salariile si pensiile marite pe care le [promit la televizor,
            si ce bani o sa mai ramana dupa asta pentru investitii in spitale si autostrazi
            • 0 (0 voturi)    
              nu-si dau demisia ca e criza (Miercuri, 18 august 2010, 14:34)

              CRIZA [anonim] i-a raspuns lui Romania "investeste" in gaura pensiilor PSD-iste

              Care o fi fraierul sa-si dea demisia pe saracia asta ? E criza nene, daca-si da demisia, ii da Boc loc de munca? cand ei vor sa mai bage alta suta de mii in somaj ??
      • +7 (11 voturi)    
        Si toti romanii. (Marţi, 17 august 2010, 12:12)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Holospin

        Nu scapam odata de sistemul comunist de stabilire a cauzelor.Tu vrei sa gasesti vinovati pe care sa-i linsezi si cu asta sa nu rezolvi nimic.Candva fenomenul se va repeta.De ce nu astepti si o concluzie oficiala si pe urma sa te pronunti.Ce spui tu este o tampenie a la Hitler.In plin razboi,pentru o nereusita decapitezi toata conducerea si lasi totul de izbeliste.Oricine poate fi revoltat pentru asemenea situatii,dar putini sunt OAMENI care sa gandeasca de ce,si sa vina cu masuri corecte.
        • -3 (3 voturi)    
          calcule (Marţi, 17 august 2010, 12:32)

          x_man [anonim] i-a raspuns lui mircea

          esti sigur de aceste calcule sau vorbesti doar ca sa te aflii in treaba? eu cred c-i varinata 2 ca sa distragi atentia...
        • +4 (6 voturi)    
          concluzie oficiala??? (Marţi, 17 august 2010, 13:09)

          oarecare [anonim] i-a raspuns lui mircea

          ce spui mai? concluzie oficiala? adica ceva care va veni tot de la clica nenorocita care are puterea? iti garantez de pe acum ca o asemenea concluzie va fi favorabila conducerii. deja se vorbeste ca un copil avea grave malformatii congenitale, adica vrea sa se spuna ca si asa ar fi avut probleme si deci vor sa minimalizeze faptul ca acel copilas nevinovat a murit din cauza neglizentei si neprofesionalitatii celor implicati?!??????
      • +4 (10 voturi)    
        sa iesim in strada (Marţi, 17 august 2010, 12:24)

        tralala [anonim] i-a raspuns lui Holospin

        Eu zic sa nu ne oprim la Guvern, Parlament si Presedintele Romaniei, sa iesim in strada si sa cerem si demisia Parlamentului European, stau acolo si nu-i intereseaza ce se intampla in Romania. :lol
        • +1 (1 vot)    
          O vai! (Marţi, 17 august 2010, 18:41)

          Konrad [anonim] i-a raspuns lui tralala

          In majoritatea cazurilor aparatele in functiune, indiferent de natura lor, emit niste semnale sonore sau de alta natura inainte de a se defecta, care pot fi interceptate de om. Eu cred ca buba consta in INDOLENTA oamenilor din jur in asemenea cazuri. ACEST LUCRU trebuie noi sa-l intelegem inainte de a ne gandi la demisia ministrului sau a presedintelui. Acest lucru este valabil nu numai in domeniul tehnic, ci in toate domeniile, inclusiv cel social. Reactia sau lipsa de reactie in asemenea cazuri este in functie de noi, mai ales in acei oameni care activeaza nemijlocit la fata locului.
        • 0 (0 voturi)    
          N-ar fi mai simplu.. (Miercuri, 18 august 2010, 9:08)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui tralala

          .. sa cerem inainte de asta angajatilor din "sistem" sa vina la lucru (am inteles ca din 3 asistente pe sectie era prezenta doar una) si ulterior chiar sa stea acolo unde sunt asignati? la privat se face asta cu succes chiar dupa reduceri de personal.
          • 0 (0 voturi)    
            se poate, sigur (Miercuri, 18 august 2010, 19:52)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

            dar trebuie sa le dai alti bani, cam ca la privat.
      • +2 (4 voturi)    
        Raspuns unuia (Marţi, 17 august 2010, 15:16)

        urbanie [anonim] i-a raspuns lui Holospin

        Da, "sistemul" este bolnav, pentru ca societatea e alcatuita din oameni ca tine.
      • 0 (2 voturi)    
        lui "holospin" (Marţi, 17 august 2010, 15:21)

        victor [anonim] i-a raspuns lui Holospin

        1/ România se scrie cu majuscule,
        2/ Personalul acela, "insuficient" chiar, ar trebui sa stea pe locul de munca, nu într-alta parte în Spital.
        3/ Daca "nu sunt vinovati atat de rau guvernantii" de ce "ar trebui sa-si dea demisia tot guvernul" ?
        4/ Nici o vorba despre una din cauzele pentru care "sistemul sanitar ......este subnutrit si fragil" cum ar fi sabotarea bugetului statului de catre evazionistii fiscali ? De ce nu iesiti în strada pentru a cere vânarea lor ? Ori asteptati
        sa va scoata sindicatele si PSD-ul ? O sa asteptati mult si bine .....
      • -3 (3 voturi)    
        Vrem masuri imediate! (Marţi, 17 august 2010, 15:40)

        mm [anonim] i-a raspuns lui Holospin

        Pana la insanatosirea sistemului trebuie opriti CRIMINALII de la Giulesti, sa nu mai faca alte victime! Ne-am saturat de mancatorii de cacat de la posturile TV - politruci ca abramburica, care trag spuza pe turta lor! Si in sanatate si in educatie avem nevoie de specialisti, de la cap (ministru) pana la coada (asistenta / pedagog) ! Avem nevoie de profesionisti! De oameni responsabili! Avem nevoie urgenta de fapte, nu de vorbe! In tara asta incompetenta te omoara de viu! Un gest de normalitate este demiterea imediata a conducerii spitalului Giulesti! Cine nu stie pentru ce lucreaza in spital, cine nu are chemare sa salveze vieti omenesti - sa plece acasa, acum, sa are pamantul, sa-si construiasca casa, sa faca avere! Sa ramana doar cei care au chemare spre medicina si sa dispara nesimtitii din sistem! Altfel ne omoara cu zile! Un gest elementar de bun simt si o dovada ca ungurul este cu o clasa ca civilizatie peste roman, este ca ministrul sanatatii sa-si dea demisia, dar numai dupa ce demite conducerea spitalului! Altfel veti afla ce inseamna ochi pentru ochi si dinte pentru dinte!
      • +1 (1 vot)    
        tragedie de neiertat (Marţi, 17 august 2010, 22:13)

        medic [anonim] i-a raspuns lui Holospin

        nu inteleg cum ministrul sanatatii sa afirme,CITEZ DIN MEMORIE:nici nu stiti cate cazuri de acest fel s-au produs in Europa si America.CINISM !
      • 0 (0 voturi)    
        gresit (Miercuri, 18 august 2010, 8:57)

        tvliv [utilizator] i-a raspuns lui Holospin

        nu prea inteleg ce are basescu si intreg guvernul cu incompetenta conducerii unui spital. e adevarat ca pana nu mor copii nu se face nimic. artrebui inasprite controalele in spitale
    • +8 (8 voturi)    
      70% din Buget = PENSII+AJUTOARE; INVESTITII = zero (Marţi, 17 august 2010, 11:59)

      Romania "investeste" in gaura pensiilor PSD-iste [anonim] i-a raspuns lui adrian

      .



      - RECTIFICARE BUGETARA 2010: 1 MILIARD DE EURO de la Buget s-au dus la pensii si alocatii

      - - De la Educatia Copiilor : s-au luat 495 de miloane pt. Pensii si Sanatate
      - - De la Justitie si Politie : s-au luat 477 de milioane de lei pentru Pensii si sanatate
      - - De la Aparare : s-au luat 279 de milioane de lei pentru Pensii si Sanatate
      - - De la Justitie, Dezvoltare, Agricultura, Autostrazi – Transporturi Si Parchetul general : s-au luat 827 de milioane de lei care s-au dus la Pensii si Sanatate


      ♦ 11 august 2010, HotNews.ro : Rectificarea bugetara:

      Guvernul aloca bani pentru plata pensiilor, achitarea unor datorii si cofinantarea proiectelor europene, DAR TAIE DIN CHELTUIELILE DE CAPITAL

      Ministerul Muncii va primi, la rectificarea bugetară, 4,36 miliarde de lei pentru a asigura plata pensiilor, a ajutoarelor de şomaj, a alocaţiilor pentru copii, dar şi a altor indemnizaţii.
    • -13 (13 voturi)    
      Attila si Arafat ar trebui sa demisioneze ! (Marţi, 17 august 2010, 12:12)

      Ministrii si secretarii sunt sfinti fara vina [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Daca ar avea bun simt si ar fi 'diferiti' de politicienii de etnie romana, cei 2 ar trebui sa isi prezinte imediat demisiile.

      Dar sunt la fel de canalii si mizerabili, ahtiati dupa putere si privilegii, ca si ceilalti indivizi numiti pe criterii politice (ambele functii detinute de cei 2 sunt incadrate politic, potrivit 'algoritmului de alianta de guvernare' !

      Cat despre mafia imputita formata din familii si clanuri de medici, care sunt un cancer in sistemul medical din Romania, ce sa mai vorbim, alde Marinescu sunt cu sutele in sistem, cu o mana pe o functie si bani de la bugetul public, si cu alta pe afaceri private de tip 'capusa' (firme cu acelasi profil ca si unitatea publica condusa de sot,sotie, tata, fiu, ginere, etc.).

      Actualul ministru nu are nici un fel de bilant, e preocupat exclusiv de dat declaratii inutile si pompoase pe la tv, sa para ca are activitate, si de numit directori maghiari si secui, de spitale, in Transilvania.

      Cel care in primaria Bucuresti e responsabil de spitale municipale (cum se pare ca e si maternitatea asta din Giulesti) e cupabil si el de neglijenta si indolenta, jobul sau nu e sa produca ca un prostanac hartii, e sa fie permanent pe teren, sa-i stie directorii 'de frica'.

      Cat despre cei care au improvizat o conexiune electrica fara sa izoleze firele sper sa fie condamnati la ani buni de puscarie, pt ca fapta lor a condus la morti si mutilati.
      • +10 (10 voturi)    
        E clar ca n-ai avut nevoie de salvare in viata ta (Marţi, 17 august 2010, 12:29)

        RUSINE POLITRUCILOR SI POSTACILOR LOR !!!!! [anonim] i-a raspuns lui Ministrii si secretarii sunt sfinti fara vina

        nu stii ce-nseamna sa fie nevoie sa fii transportat la spital imediat - ca altfel, e inutil, ramai fara picioare sau fara maini, handicapat pe viata

        suna tu la o salvare romaneasca sa vezi in cat timp vine - si daca vine

        stai o zi pe holuri la urgenta la floreasca sa vezi drame exact ca asta la fiecare 10 minute

        si oamenii aia sunt injurati non-stop si facuti spagari iar ei trebuie sa suporte insultele astea in timp ce se lupta pentru tine sa nu ajungi infirm pe viata
        ///

        dinm cauza voastra lupta pentru orice in romania nu mai are nicio valoare
        • -2 (6 voturi)    
          De ce nu plecatzi ma? (Marţi, 17 august 2010, 13:56)

          Florin [anonim] i-a raspuns lui RUSINE POLITRUCILOR SI POSTACILOR LOR !!!!!

          Vezi ce conditzii rele avetzi! Datzi in branci cu munca, vi se reduce din salariul shi suntetzi injuratzi non stop. Ash fi vrut sa constat ca nu mai sunt medici si asistentzi in spitale. Ca nu mai e tzipenie de doctor. Ca atzi plecat cu totzi in occident.
          • +8 (10 voturi)    
            Nu sunt medic inteligentule (Marţi, 17 august 2010, 15:16)

            semper fi [anonim] i-a raspuns lui Florin

            Sunt un fost pacient adus de SMURD la urgenta
            Am vazut acolo drame nu una ca aici ci drame pe banda rulanta
            daca toti ziceti ca medicii sunt spagari, uitati-va in ochii lor si spuneti-e asta cand va omorati intre voi la betie, sau cand veniti la ei cu picioarele taiate si cu ochii scosi

            ocaraste-i cum te'nvata aia la Antena 3 tot timpu, si-apoi du-te-n tot la ei cu plicu'n mana sa te vad daca te mai salveaza plicu
      • +11 (11 voturi)    
        Esti !!!! (Marţi, 17 august 2010, 12:49)

        Gaetano [anonim] i-a raspuns lui Ministrii si secretarii sunt sfinti fara vina

        Arafat e singurul care e ok !!! Ar trebui clonat, pentru ca sa putem scoate sistemul sanitar din /// !!!
    • +4 (4 voturi)    
      demisia de onoare (Marţi, 17 august 2010, 13:22)

      V [anonim] i-a raspuns lui adrian

      nu pot sa arat cu degetul si sa zic ca: X sau Y e vinovat pt ca nu am toate datele problemei si nu este rolul meu sa "dau verdicte", dar, ca om, daca eram sef/manager/director intr-o institutie (privata, sau de stat) si 4 oameni (mai grav 4 copii) mureau intr-un asemenea incident mi-as fi depus demisia de onoare.... dar a vorbi despre onoare intr-o tara precum romania e ca si cum ai vorbi despre "Cordon Bleu" in somalia...
    • +2 (2 voturi)    
      Responsabilitate (Marţi, 17 august 2010, 16:00)

      Marius G [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Cine are pozitia cu cea mai mare responsabilitate in acest spital ? (Responsabilitatea inseamna, mai ales, a raspunde pentru greseli). Directorul general nu are doar privilegii nenumarate, el trebuie sa si poarte raspunderea pe care o implica postul respectiv. De ce SUNT ADMISE lucrari improvizate, fara securitatea maxima impusa de un asemenea obiectiv?
  • +3 (17 voturi)    
    Explicatii si detalii? (Marţi, 17 august 2010, 11:09)

    george [anonim]

    In loc sa dea „explicatii” sau „detalii”, onest ar fi sa isi dea demisia.
    Nu pot fi invinuiti in mod punctual de tragedia de la Giulesti dar pastoresc sistemul in care tragedia a avut loc. In orice tara civilizata, Ministrul ar demisiona.
    • -3 (11 voturi)    
      neah (Marţi, 17 august 2010, 11:21)

      dark [anonim] i-a raspuns lui george

      Inca nu a terminat epurarea etnica de prin spitalele din ardeal, apoi poa' sa plece linistit ;) Asa e karma tarii asteia sa fie condusa de inconstienti napaditi de ura si prostie.
    • +7 (9 voturi)    
      se tot cer demisii (Marţi, 17 august 2010, 11:31)

      unu [anonim] i-a raspuns lui george

      Voi chiar nu intelegeti ca astia nu ar demisiona niciodata? Ar fi culmea dupa cat s-au chinuit sa apuce ei tot ciolanu'......si ar mai fi una....ce ar rezolva demisia?
    • +18 (20 voturi)    
      macar respect putem avea... (Marţi, 17 august 2010, 11:34)

      un domn [anonim] i-a raspuns lui george

      1..pentru memoria micutilor si s anu comentam nimic in plus
      2 pentru Raed arafat care a condus operatiunea de aseara, cine a vazut altceva decat senzationalul de la teve si imbecilii de crainici...ar trebui, saumai corect spus ar fi trebuit s avada ca omul acest care s a lupta cu proiectl SMURD si a facut ceva...a facut si ordine aseara in Giulesti..respect ptr munca lui, altii ar trebui sa il sustina si sa ii continue demersul...sau sa afle..ca ACUM din pacate nu se poate decat management de criza !!!! atat la cotroceni cat si la victoria cat si la clusj cat si in parlament cat si peste tot...ponta/bombo/chiombo..videanu....daca aveti onoare apucati va si faceti ceva petr tara pana l asfarsitul anului...sau tzara o sa faca ceva cu voi pana la sfarsitul anului !!!!
    • -1 (5 voturi)    
      aha (Marţi, 17 august 2010, 11:36)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui george

      deci copiii sunt de vina, cine i-a pus sa fie prematuri si sa aiba diverse afectiuni? ma asteptam ca electricianul sa fie gasit vinovat, dar se pare ca nici acesta..
      • 0 (6 voturi)    
        esti rau (Marţi, 17 august 2010, 11:57)

        un domn [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        amice, nu esti un exemplu de postare..ci de cinism combinat cu sarcasm ieftin..probabil esti genul egoist care nu are in grija nici..copilul vecinului...taci si du te la biserica...scrii tampenii cat site ul asta !!!(marimea lui ma refer)
      • +9 (11 voturi)    
        vinovati (Marţi, 17 august 2010, 13:17)

        bozo [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        vinovate sunt asistentele ca au lasat copiii nesupravegheati. daca era cineva prin preajma simtea fumul si dadea alarma. asistentele erau la fumat sau la tv. din cite am inteles copiii au fost scosi de pompieri. de ce nu a intrat nimeni sa incerce sa ii salveze? aaaa, pentru ca nu era treaba lor, asta e scuza din România. Salariile diminuate nu reprezinta nici asta o scuza. pentru ca, slava Domnului, iau spaga cit cuprinde. mai mult, cer de la obraz.
        • +5 (5 voturi)    
          omul sfinteste locul (Marţi, 17 august 2010, 14:20)

          mihaela [anonim] i-a raspuns lui bozo

          Aceasta este concluzia finala si realiatea,asa cum a scris bozo.Pina cind nu o sa facem fiacare la locul de munca o prestatie responsabila,nu o sa evoluam ca natiune .Se poate vorbii mult pe aceasta tema.
    • +11 (15 voturi)    
      @george (Marţi, 17 august 2010, 11:37)

      ion [anonim] i-a raspuns lui george

      Cu demiterea conducerii spitalului sunt absolut de acord, dar cu demisia ministrului nu.
      Este vinovat ministrul sanatatii pt. ca o asistenta sau un doctor dintr-un spital nu si-au facut treaba ?
      • +1 (7 voturi)    
        pt un doctor sau o asistenta NU... (Marţi, 17 august 2010, 13:31)

        V [anonim] i-a raspuns lui ion

        .... dar pt un intreg sistem medical care se prabuseste... DA...
        PS. Sincer, nu imi aduc aminte ca in ultimii 6-7 ani de cand sunt la guvernare, UDMR-ul sa fi facut ceva bun pt tara asta in care traiesc si ei, implicit nici pt etnia maghiara nu au facut nimic... Dar stai, nici politicienii romani nu au facut nimic pt tara, de ce ar face ceva ungurii?
    • +10 (14 voturi)    
      Si ce putea face ministrul (Marţi, 17 august 2010, 11:43)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui george

      Adica daca eu vreau sa schimbam ministrul este suficient sa sabotez o instalatie de aer conditionat sau sa introduc voit un naumit virus periculos in spital? Credeti ca asa simplu se rezolva problemele? Ce a facut ministrul de a provocat accidentul? Vinovat poate fi un electrician incopentent, cine a receptionat lucrarile etc, sau poate a fost un material cu defect. Nu ministru a gresit de data asta, are si el bubuele lui, si chiar multe dar sa nu ii asoiciem si altele
      • +1 (5 voturi)    
        . . . (Marţi, 17 august 2010, 13:24)

        george [anonim] i-a raspuns lui catalin

        Mentin in totalitate ce am scris.
        Functia de ministru este nu doar una de executie ci si una de reprezentare. Vreau sa spun ca este o demnitate publica. Indiferent ca iti place sau nu, ca ministru, esti responsabil pentru toate imperfectiunile sistemului pe care il pastoresti. Din acest motiv, atunci cand sistemul pe care il pastoresti se face de ras, te faci odata cu el. Si atunci, ca sa te protejezi, pentru ca numele tau sa nu mai fie legat de gongile din spitale, de subfinantarea cronica, de etc, demisionezi.
        In fapt, ma intreb de ce a acceptat postul :-)). Hai ca aici stim toti raspunsul!
      • +2 (2 voturi)    
        controale!!! (Marţi, 17 august 2010, 18:10)

        oanaotilia [utilizator] i-a raspuns lui catalin

        se pot face controale! NEANUNTATE! ca sa nu mai aiba nimeni timp sa "pregateasca terenul" si sa musamalizeze toate imperfectiunile. atata timp cat la "control" toate sunt in regula, ce ar mai fi de ajustat? controlati domnule ministru! trimiteti echipe incognito ca sa vedeti cu adevarat cum se lucreaza in sistemul sanitar romanesc
    • +8 (8 voturi)    
      Primaria Bucuresti e raspunzatoare (Marţi, 17 august 2010, 11:47)

      un om [anonim] i-a raspuns lui george

      Spitalul apartine de Primaria Municipiului Bucuresti si nu de Ministerul Sanatatii, asa ca explicatiile trebuiau sa vina de la primarie, care insa tace milc.
    • 0 (10 voturi)    
      incredibil (Marţi, 17 august 2010, 12:22)

      Parzival [utilizator] i-a raspuns lui george

      Mi se pare incredibil faptul ca nu conteneau cu felicitarile si ca au declarat ca intreaga operatiune a fost "un real succes"! Intr-un moment in care patru nou nascuti au murit ARSI DE VII intr-un prestigios spital din capitala, condus de o distinsa somitate in medicina, tu, ministru, multumesti ca la premiile Oscar celor care si-au facut treaba???!!! Plecati din tara asta, cat mai sunteti tineri!
      • +2 (2 voturi)    
        distinsa somitate (Marţi, 17 august 2010, 16:23)

        patrunjel [anonim] i-a raspuns lui Parzival

        marinescu nu e o distinsa somitate. este un vechi comunist, intrat la facultate in anii in care originea sociala sanatoasa si atasamentul fata de partid iti asugurau un loc din oficiu, mai apoi, director patronand un spital ca pe tarlaua lui, ministru, parca si deputat. un politruc cu abilitati comune de obstetrician, dar cu faima construita dupa modelul altei somitati celebre , oprescu.
        acesti politruci au desfigurat toate institutiile din tara asta. nu doar spitale, dar si universitatile, academiile, institutele de cercetare sunt fiefuri ale unor comunisti rapace.
        ne vom civiliza atunci cand aceste specimene vor disparea. e simplu.
    • +3 (3 voturi)    
      Vinovatii ? (Marţi, 17 august 2010, 12:23)

      ioanolah [anonim] i-a raspuns lui george

      Indiferenta caracterizeaza societatea romaneasca din prezent iar raspounsurile sau explicatiile care se arunca in public sunt doar de fatada. Personal, nici nu inteleg de ce se mai chinuie sa dea explicatii ... Daca pentru cei mai multi indiferenta inseamna ca pot scuipa pe strada sau pot sa isi arunce gunoaiele din mers pe geamul masinii, in acest caz, managerul este platit sa nu fie indiferent la problemele institutiei. In bunul spirit romanesc, vinovatii vor fi gasiti micutii copii si nicidecum altcineva.
  • +9 (9 voturi)    
    Altii mai buni ! (Marţi, 17 august 2010, 11:14)

    Frankie [utilizator]

    Nu sunteti in stare sa administrati un spital, plecati acasa incompetentilor ! Luati leafa degeaba criminalilor
  • -6 (10 voturi)    
    ce nenorociri trebuie sa se mai intample, (Marţi, 17 august 2010, 11:18)

    elena [anonim]

    ca sa plece acasa ministrul? omul asta nu are nici o treaba cu ministerul pe care il conduce.
  • +10 (12 voturi)    
    in vest, directorul facea puscarie (Marţi, 17 august 2010, 11:25)

    mihai [anonim]

    in vest, directorul facea puscarie. pentru ca acolo a fost o problema de administratie.
    • +3 (5 voturi)    
      prostie (Marţi, 17 august 2010, 12:12)

      kk [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Aici nimeni nu are răspundere, dar meritele şi le însuşesc toţi. Probabil va ieşi de vină vreo infirmieră. Managerul nu e de vină că era în concediu. Scârbă. Asta e mentalitatea socialistă.
    • -1 (1 vot)    
      aceleasi gandiri (Marţi, 17 august 2010, 13:41)

      irina [anonim] i-a raspuns lui mihai

      cu ce e de vina directorul ca incompetentul de electrician nu stie sa izoleze doua fire?sau mai nou medicul trebuie sa-l verifice si sa-i spuna daca treaba e facuta bine sau nu?atunci de l-ar mai chema pentru verificarea instalatiilor si de ce l-ar mai plati?
      degeaba exista initiativa daca nu exista bani de la minister.
      • +3 (3 voturi)    
        administrativ (Marţi, 17 august 2010, 14:32)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui irina

        cand se intampla ceva administrativ, de vina este administratorul. acest director are vreo 2 clinici particulare prin bucuresti. chiar crezi ca il mai doare in c.. de maternitatea giulesti? pentru ce crezi ca sta el director acolo? normal ca nu are timp si chef pentru maternitate cand el are treaba in alta parte. Un director este intotdeauna vinovat sau primeste merite pentru orice se intampla intr-o institutie.
      • +2 (2 voturi)    
        are (Marţi, 17 august 2010, 14:34)

        I [utilizator] i-a raspuns lui irina

        exista electricieni care stiu sa izoleze 2 fire, doar ca firmele lor nu castiga licitatiile domnului director ;)
    • +2 (2 voturi)    
      Alo !!! (Marţi, 17 august 2010, 16:29)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Treziti-va, oameni buni !

      Faceti un dus rece inainte de a comenta !!!

      La care "vest" te referi? Probabil la Bolintinul de Vest, pentru ca in west-ul in care traiesc eu:

      1 Se declanseaza AUTOMAT o ancheta !
      ( Care poate sa dureze un AN !!! )

      2 DUPA terminarea anchetei, se trimite dosarul la Tribunal.

      3 Tribunalul stabileste vinovatul sau vinovatii si dupa aceea - SI NUMAI DUPA ACEEA - vorbim de pedepse

      ( Nu poti trimite in puscarie Febrica de cabluri electrice - in cazul in care incendiul care a provocat explozia a fost din "vina" instalatiei electrice. Asa ca, Fabrica de Cabluri "Ciorogirla", primeste o amenda penala de bla, bla, bla dolari pe care daca-i are, ii va plati. Daca nu, da faliment; si cu asta, basta ! )

      Hai sa lasam comentariile de "specialisti in TOATE domeniile" la o parte; mai bine o rugaciune pentru sufletele acestor ingerasi.
  • +5 (9 voturi)    
    ce demisie... (Marţi, 17 august 2010, 11:27)

    gabone [utilizator]

    ... cand ei doar s-au laudat ce bine au intervenit.. ce profesionisti sunt.. si cum s-au ajutat intre ei (primarie, smurd, pompieri, etc).. cat despre bebelusii morti "le pare rau si spera sa nu se mai intample"... jalnic si patetic...
  • +5 (9 voturi)    
    Alegeti! (Marţi, 17 august 2010, 11:27)

    Buerebista [anonim]

    Trebuie interzisa cu desavarsire detinerea unei functii de conducere intr-o unitate de stat si desfasurarea de activitati adiacente in mediu privat.
    Un manager nu lucreaza 8 ore pe zi. El este la dispozitia unitatii (ar trebui sa fie) permanent.
    Ce te motiveaza sa conduci o unitate bugetara cu un salariu modest cand ai un post bine platit la particular?
    Sau sunt aceste persoane de neinlocuit!?
  • +2 (6 voturi)    
    Si? (Marţi, 17 august 2010, 11:27)

    Ionescu [anonim]

    Ce-ar rezolva o demisie formala? Mai degraba as vedea "nicio reactie a ministrului sanatatii". Dar ma rog, eu nu-s ziarist si nu ma intereseaza senzationalul, numai normalul.
  • 0 (12 voturi)    
    Ministrul sanatatii = demisia (Marţi, 17 august 2010, 11:28)

    lucard [anonim]

    Dl. Atilla ar trebui sa aibe bunul simt sa isi dea demisia de onoare. Nu suntem Afganistan sa spunem ca o astfel de tragedii sunt un accident.
    Oameni buni ministerul asta ne extermina!
    • +2 (2 voturi)    
      afganistan (Marţi, 17 august 2010, 12:12)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui lucard

      asa e nu suntem afganistan suntem bangladesh.
  • +11 (11 voturi)    
    felicitari? (Marţi, 17 august 2010, 11:30)

    maria [anonim]

    traieste cumva in alta realitate???

    "Felicitari", "multumiri"??!!

    "Sistemul medical romanesc are resurse"??

    .. sa ce? sa omoare si alti nevinovati?
    ________________

    nu au functionat detectoarele de fum?
    cum a putut sa arda mocnit si nimeni sa nu observe?
    cat timp au lasat prematurii (era sectie de terapie intensiva, nou-nascuti prematuri, cu probleme) nesupravegheti?
  • +6 (6 voturi)    
    In loc (Marţi, 17 august 2010, 11:31)

    Pantera Roz [utilizator]

    de masuri-felicitari personalului medical si condoleante familiilor lovite.Eternul si fascinantul spirit mioritic....Soarta,nene,nu incompetenta noastra...
  • -10 (12 voturi)    
    Eu cred ca la fata locului trebuia sa vina Basescu (Marţi, 17 august 2010, 11:32)

    MIHAI 2 [anonim]

    ...dar ce sa-i faci, vine o varsta de la care
    chiar si mai celebrui ”instinct politic” se fleoscaieste...
    Am vazut secvente cu femeileinnebunite de disperare - cu pompierii care im mod vadit erau devastati de treba pe care o aveau de facut ....poporul isi astepta tătucul imbracat cu camasa din fata de masa cadrilata care sa vina cu in mare viteza cu Loganu si sa maraie energic ...”sa ia masuri”...de pilda sa intrebe unde e ministrul...ca daca tot n-a venit poate e mai bine sa ramana acasa si sa-si scrie demisia...
    *
    Sunt constient ca ii dau idei - inca mai poate recupera momeentul - dar vreau sa am prioritate.
    *
    Florin Salam ar putea sa compuna o manea ...pacat ca partenera lui din campania electorala , ma referez la Printesa Ardealului, e temporar indisponibila dupa gratii....
    • +4 (6 voturi)    
      Trebuia s'aduca PSD banii de PENSII de-acasa (Marţi, 17 august 2010, 12:13)

      Romania "investeste" in gaura pensiilor PSD-iste [anonim] i-a raspuns lui MIHAI 2

      Pt. ca in loc sa imprumutam bani sa-i bagam in gaura PSD-ista a pensiilor

      Sa imprumutam bani pentru autostrazi si spitale
      • -1 (3 voturi)    
        Domnule (Marţi, 17 august 2010, 13:14)

        simion [anonim] i-a raspuns lui Romania "investeste" in gaura pensiilor PSD-iste

        Aveti un fix cu pensiile si pensionarii.
        Pensionari vor fi mereu, toti imbatranim si mai devreme sau mai tarziu toti ajungem acolo.
        Guvernul ar trebui sa conduca naibii tara asta mai bine ca sa fie atragatoare pentru oameni si sa nu mai plece romanii aiurea in lume sa-si caute de lucru.
        Ce o sa se faca guvernul cand o sa ramana in tara numai cu pensionarii? Cu ce sunt astia de vina ca cei care ne conduc sunt niste incapabili?
        Au jefuit pensionarii pe cineva?
        Urlati toti ca pensionarii asa si pe dincolo! Li s-a calculat o pensie! pe aia vor sa o primeasca! Atat!
        Dar presedintelui si tuturor celorlalti le-a convenit sa-i minta si sa le ia votul, nu-i asa?
        Acum , gata, presedintele nu mai are nimic de pierdut si se da mare strateg economic!
        La fel si guvernul!
        Niste incapabili si niste netrebnici! Toti!
  • -2 (4 voturi)    
    Obraz gros si frica de a nu mai intra in Parlament (Marţi, 17 august 2010, 11:36)

    Catalin [anonim]

    ...Cam asta are UDMR-ul in acest moment. Era oportuna o demisie, asa cum se intampla in toate tarile civilizate.
  • +4 (6 voturi)    
    Condamnari pentru omucidere a conducerii spitalulu (Marţi, 17 august 2010, 11:38)

    Mihai [anonim]

    Dupa 3 evenimente la Giulesti (copii arsi cu dezinfectant si copil ars in incubator) conducerea spitalului trebuie sa raspunda penal pentru omucidere iar din minister asteptam demisii.

    O butelie de oxigen explodeaza dupa 15-30 de minute de expunere la foc. Copilasii aveau arse benzile de identificare care nu ard instantaneu in urma unei deflagratii prin urmare s-au chinuit rau ca sa nu mai vorbim de chinurile prin care trec cei ce au scapat.
    • +4 (4 voturi)    
      M-as fi mirat (Marţi, 17 august 2010, 14:01)

      oki [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      sa nu-l scoateti vinovat pe Basescu ! Toti sunt vinovati ,in afara de noi .Cred ca acest dezastru se datoreaza exclusiv celor care lucreaza acolo ; nesimtirii si delasarii acestora.Si neplatit sa fii tot te duci si mai arunci un ochi in salon daca mai ai un dram de omenie in tine.Sa lasi nesupravegheata o sectie de terapie intensiva timp de O ORA e deja un act criminal. Va amintiti de Cighid ,orfelinatul groazei ? Pai era vinovat Ceausescu de halul in care erau tinuti amaratii aia ? Le ordona el sa-i tina legati pe paturi metalice , fara saltea ,cearceaf sau orice carpa, si dezbracati ?.Va amintiti ca erau niste schelete iar ingrijitoarele abia incapeau pe usi ?Le furau si bruma de hrana pe care o primeau. Atunci mi-a fost rusine pt. natia din care fac parte . Vad comentarii pe aici ca nu-s aparate performante ca nu-s bani etc. Cred ca inainte de toate trebuie sa fii om si sa-ti pese de ce e in jur .
  • +2 (2 voturi)    
    Vor mai fi multe nenorociri ! (Marţi, 17 august 2010, 11:43)

    Costi Holospin [anonim]

    Vor mai fi multe victime pana cand clasa politica va intelege ca sanatatea trebuie sa fie prioritara in aceasta tara, din toate punctele de vedere, ba chiar privilegiata. Atat timp cat alesii nostri isi pot permite sa se trateze in alte tari, nu vor intalege nimic, numai atunci cand vor avea nevoie personala de ingrijiri medicale vor intelege. Acest lucru in curand nu se va intampla. Este inadmisibil sa faci restructurari in sanatate cand si asa suntem sub limita posibilului si din punct de vedere al personalului medical cat si al suportului tehnic. personal tehnic de specialitate este restructurat, este de rasul cu..lui sa-ti tai creanga de sub picioare.
    • -1 (1 vot)    
      gresit... (Marţi, 17 august 2010, 13:36)

      Vendeta [anonim] i-a raspuns lui Costi Holospin

      ... este nevoie de mai multe victime pana cand vom intelege noi ca nimeni din clasa politica nu da doi bani pe noi... daca nu ne trezim curand, romania nu va mai avea nici un viitor...
  • +5 (7 voturi)    
    Mi se pare normal... (Marţi, 17 august 2010, 11:43)

    mM [anonim]

    Mi se pare normal si scuzabil faptul ca raspunderea nu ii apartine directorului spitalului prin simplu fapt ca era la 300 km in concediu si a tinut neaparat ca acest fapt sa fie subliniat. Sper ca va dati seama de ironia a ceea ce am spus.
  • +3 (3 voturi)    
    punctual (Marţi, 17 august 2010, 11:46)

    rodica [anonim]

    Pacat de copii si de familiile afectate de aceasta tragedie.
    114 sa 113 transferari?
    Cine ii supraveghea pe bebelusi in momentul inceperii incendiului?
    Spitalul are un protocol pentru situatii de acest fel, insusit de toti angajatii?
    Felicitari celor de la SMURD pentru modul in care au actionat intr-o situatie creata de indolenta din sistemul de sanatate romanesc.
  • +9 (9 voturi)    
    aer conditionat individual? (Marţi, 17 august 2010, 11:47)

    bogdanlungu [utilizator]

    in secolul 21 se doteaza spitalele cu aer conditionat casnic, individual? tehnic se pot concepe si trebuie implementate sisteme centralizate de aer conditionat alimentate cu energie electrica din exterior fara improvizatii. dar scuze, noi abia am demolat wc-ul din spatele curtii, aer conditionat centralizat este un sistem din cartile SF.
  • +8 (8 voturi)    
    stau si ma intreb (Marţi, 17 august 2010, 11:52)

    brato [anonim]

    cat de violent a izbucnit incediul asta ca nimeni din personalul spitalului nu a intervenit??
    Nu tu o asistenta ,o femeie de servicu,un paznic etc. care sa mute copii intr-un loc mai ferit de foc Dupa mine asta este crima.
    • -1 (1 vot)    
      - (Marţi, 17 august 2010, 12:51)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui brato

      Sunt absolut sigur ca dupa ce si-au dat seama ca arde au stat in tocu usii si dansau de fericire... ///
    • 0 (2 voturi)    
      mai usor cu pianul pe scari (Marţi, 17 august 2010, 13:30)

      fane [anonim] i-a raspuns lui brato

      n-ai fost acolo, n-ai vazut asa ca nu poti emite o parere. incendiul, zice-se, a generat la inceput mult fum, deci nu prea se mai putea intra fara echipament de protectie. dar probabil ca tu ai fi intrat si i-ai fi salvat. cum poti pretinde unei femei de serviciu care nu ia 400 de lei in mana sa intre foc. mai ales ca nici nu e treaba ei. sau a unui paznic platit la fel de bine. sau chiar a unei asistente. eroi cu gura e usor sa fim.
  • +2 (4 voturi)    
    Hmm... (Marţi, 17 august 2010, 11:52)

    JULIO [anonim]

    Demisie?
    Cred ca este o gluma!
    Intr-o tara de mana a doua sau de doi lei, cum preferati, nu exista asa ceva!
  • +5 (5 voturi)    
    Esentialul unde e ? (Marţi, 17 august 2010, 12:01)

    mirela [anonim]

    Ceea ce ma socheaza pe mjne,atat la crainici penibili,cat si la comentariile generale, e ca, nimeni nu e curios cine a facut instalatia si reparatia de acum cateva zile,asa cum am inteles.Adica toti urlam la conducere,la ministru,care au rahaturile lor,dar cine e cel ce a pus mana acolo direct prin lucrarea lui?Eu vreau sa_i vad fata,sa-i aud explicatiile ! Sau asta nu intereseaza pe nimeni !
    • +1 (1 vot)    
      nea nicu electricianul... (Marţi, 17 august 2010, 13:42)

      Vendeta [anonim] i-a raspuns lui mirela

      .... este vinovat, nu-i asa? Sincer, ma doare undeva ce om sau ce firma a executat lucrari la instalatia electrica intr-un spita... intrebarea e cine i-a chemat/contractat... Lucrul la o instalatie electrica intr-o zona cu Oxigen pur este un lucru delicat si nu toti "electricienii" sunt "specializati" in asa ceva, parerea mea e ca firma/electricianul care a lucrat la instalatia electrica nu poate avea decat o parte din vina, vina cea mai mare le revine celor ce i-au contractat...
  • +3 (7 voturi)    
    parnaie (Marţi, 17 august 2010, 12:04)

    meto [anonim]

    marinescu trebuie sa faca parnaie pentru chestia asta. el face cascadorii medicale in clinica aia, fertilizeaza babe de 65 de ani in timp ce de la pacientii tineri ia bani ilegal, bani pe care ii baga in buzunar, nu in utilarea si renovarea clinicii. giulestiul e unul din cele mai oribile spitale din tara asta, sint buzi in gari de provincie care sint mai curate decit spitalul asta. ar trebui sa se faca o ancheta pentru a se lamuri unde se duc banii incasati FARA CHITANTA pentru fertilizarile in vitro facute in clinica.
    ca sa nu mai vorbesc de testari ADN retrospective sa se vada citi din fericitii parinti sint intr-adevar parintii copiilor lor, genetic vorbind. acolo se face trafic de embrioni ca la piata. iti ia banu, sperma si ovocitele si apoi vedem noi unde mai este nevoie de embrioni si cine e dispus sa plateasca pentru ei.
  • +2 (2 voturi)    
    aş putea să jur că nu vor fi pedepse (Marţi, 17 august 2010, 12:11)

    valer [anonim]

    Nu se va găsi nici un vinovat clar, nimeni nu va fi mişcat de pe scaun.

    În cel mai rău caz vor fi tăieri de salarii gen zece la sută pe trei luni şi nişte condamnări cu suspendare.
  • +1 (5 voturi)    
    Conflict de interese? (Marţi, 17 august 2010, 12:14)

    Cornel [anonim]

    Eu nu vad nici un conflict de interese acolo. Scriu cate unii doar ca sa dea bine si sa inflameze spiritele. Conflict de interese este daca se dovedeste ca acel doctor refuza pacientii la spitalul "de stat" si ii directiona catre clinica acestuia, unde le percepea un tarif de 10 ori mai mare.

    In lipsa acestor probe, la fel de bine as putea spune si eu ca defapt este un erou - pentru ca in loc sa-si dea demisia de la spitalul de stat unde lua un salariu mizer - si sa se dedice 100% clinicii lui private unde se imbogatea - a decis sa faca munca voluntara si la maternitatea Giulesti. Voi stiti cat primea salariu acolo, de vorbiti asa fara sa fiti intrebati?

    Vina este in exclusivitate a celor care au improvizat aer conditionat in camera bebelusilor si a asistentelor care nu au verificat din 5 in 5 minute starea micutilor - cu atat mai mult cu cat toti au fost nascuti prematur si deci aveau nevoie de supraveghere permanenta.

    Reactiile majoritatii - in presa si in comentariile de aici - ma fac sa inteleg de ce tragedia a fost posibila: pentru ca sunteti toti niste animale, indiferent de care parte a baricadei va situati astazi. Maine puteti fi voi monstrii.
    • -1 (1 vot)    
      Cornele, (Marţi, 17 august 2010, 16:20)

      Stapanu [utilizator] i-a raspuns lui Cornel

      eu cred ca tu esti femeie, si pe baza sofismelor pe care le debitezi, mai cred ca esti vreo ruda indepartat a lui Goebbels.
  • +5 (5 voturi)    
    ASIGURARE INAINTE DE INTRARE !!!!!!! (Marţi, 17 august 2010, 12:15)

    CETĂŢEANU DE RÂND [anonim]

    dumnezeu să-i odihneasca in pace!!!!
    omul de rand trebuie sa se asigure(polita)inainte de a intra intr-o institutie de stat ,caci nu v-a sti nimeni de tine cand au loc asfel de tragedii.
    rusinee!!! ruşine.....
  • +6 (6 voturi)    
    Chef de chef (Marţi, 17 august 2010, 12:17)

    nico2 [utilizator]

    Putina rabdare pana aflam primele informatii despre ce s-a intamplat aseara.Nu cred ca a fost explozie sau cel putin nu de la o explozie s-a ajuns la tragedie.Cauza incendiului este posibil sa fie un contact imperfect al instalatiei de aer conditionat.Incendiul produs este consecinta lipsei asistentelor din camera respectiva.Poate ca pusesera de-un chef avand in vedere ca era a doua zi dupa SF.Maria (a se vedea si ora la care s-a anuntat incidentul - 18 si 40 min.)S-a anuntat la ora 18 si 40 dar incendiul s-a produs cu cel putin 20 min. inainte.Daca era cineva in camera era f. usor sa traga din priza aparatul defect si totul se rezolva.Ca sa ai incendiu de la un cablu defect trebuie sa treaca minute destul de multe, timp in care iese fum, aparatul nu mai functioneaza etc.Treaba cu explozia de la aerul conditionat este aruncata asa ca sa dea bine in prima faza.Cine a vazut pana acum un frigider sarind in aer?Incendii produse din cauza subdimensionarii retelei electrice s-au vazut cu sutele.Probabil ca salonul nu avea detector de fum si probabil ca tabloul electric nu era prevazut cu sigurante automate sau calibrate corespunzator.Daca a sarit in aer un tub de oxigen inseamna ca tot salonul a fost aruncat in aer.Bebelusii nu au murit din cauza unei explozii. Din imaginile de la tv. nu s-a vazut asa ceva.Ferestrele de la salonul afectat erau intregi.Doar geamurile au fost sparte de pompieri.Din pacate intamplarea de ieri scoate in evidenta deficientele sistemului sanitar.Angajari pe pile, pregatire medie si slaba etc. si multa multa spaga.se pare ca cele 2 masini luxoase(BMW) erau ale medicilor din spital.Saracutii le-au cumparat cu banii din salariile mizere din Romania.Bani in sistem sunt enorm de multi.Modul in care sunt cheltuiti este marea problema.
    • +2 (4 voturi)    
      Demisie (Marţi, 17 august 2010, 12:26)

      A [anonim] i-a raspuns lui nico2

      Am terminat o facultate de profil , in lume exista doar 2 sisteme medicale cel rusesc in care se calculeaza doctori/mia de muncitori si cel american unde serviciile medicale sunt disponibile doar pentru cei ce platesc, mai exista un sistem englezesc care le combina pe cele 2 , Romania vrea sa treaca de la policlinica la mia de locuitori la sistemul englezesc sau american , cum putem face asta daca inca tinem in spate oamenii care au cotizat in sistemul vechi.?Procesul o sa dureze zeci de ani si trebuie facut cu pasi mici. Demisiile nu ne ajuta , copii sunt morti mamele indurerate si mai rau alte mame care urmau sa nasca la giulesti afla cu cateva zile inaiinte ca nu au unde sa nasca , hai sa ne preocupam sa rezolvam valul de probleme pe care l-a atras tragedia si dupa aceea cautam responsabilil. Dumnezeu sa-i odihneasca in pace pe acei copii !!
      • +1 (1 vot)    
        Cand incepe? (Marţi, 17 august 2010, 12:35)

        nico2 [utilizator] i-a raspuns lui A

        De acord cu tine.Sa incepem sa rezolvam problemele.Cum crezi ca se poate incepe daca sistemul (sanitar) se opune cu toate puterile.Angajarile pe pile, pe spaga, spaga din sistem etc.Daca Procuratura ar intreba pe mamicile care au fost evacuate din spital daca au dat spaga nu cred sa fie una singura care sa fii nascut fara "atentia " cuvenita.
        • +1 (1 vot)    
          e usor sa vorbim de mita... (Marţi, 17 august 2010, 14:38)

          spagatul [anonim] i-a raspuns lui nico2

          ...eu nu inteleg de ce // tot vorbim de mita din spitale, mita catre agentul de circulatie, atentiile catre cadrele didactice sau catre cele din administratie, chiar nu inteleg... Vinovat este si cel care da nu doar cel care cere...si apoi, in afara de mita, sistemul medical este mult subfinantat vorbim de spitale fara bani de medicamente, cu echipamente invechite si asa mai departe... Atat timp ca statul (care s-a dovedit ca este cel mai prost gestionar/manager) va fi responsabil pt finantare spitalelor sa nu va asteptati la ceva bun... singura solutie in acest caz este desfintare sistemului de asigurari de sanatate de stat si creerea unui obligatoriu de asigurari de sanatate privat iar banii sa mearga direct de la asigurator la spitalul contractat. Asta implica existenta unui spital/clinici particulare care sa aiba contract cu casele de asigurari (private) iar finantarea lor sa vine direct de la asiguratori... Altfel spus: Eu vreau sa fi arondat asiguratorului X (ex ING) care are contract cu clinicile Y, Z, T.. eu platesc s% din salariu in fiecare luna care se traduc intr-o suma de Z mii euro deci spitale Y,Z, T pot sa imi ofere asistenta medicala in valoare de Z mii euro...
          • 0 (0 voturi)    
            CALEA DE MIJLOC (Marţi, 17 august 2010, 15:25)

            nico2 [utilizator] i-a raspuns lui spagatul

            Ai dreptate pana la un punct.Din pacate s-a dovedit ca si sistemul privat are problemele lui.Spre ex. cazul SUA unde datorita salariilor din sistemul privat cat si a costurilor procedurilor s-a ajuns in situatia sa nu mai ajunga banii colectati.Tot in SUA sunt peste 50.000.000 persoane care nu au asistenta medicala.Pe urma exista mafia producatorilor de medicamente care nu se dau in laturi de la nimic.Parca zilele trecute se spunea ca se ancheteaza , tot in SUA , spaga primita de medici de la producatorii de medicamente ptr. promovarea celor scumpe si ptr. cresterea consumului.Fiecare sistem are parti bune si rele.Acum cateva luni am vb. cu un medic stomatolog care spunea ca are in tratament cativa pacienti veniti din Spania.De ce?Ptr. ca aici ii costa mult mai putin sa-si puna dantura.
      • -1 (1 vot)    
        De ce? (Marţi, 17 august 2010, 14:14)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui A

        De ce sa dureze zeci de ani? De ce trebuie facut cu pasi mici?
        • +1 (1 vot)    
          Demisie (Marţi, 17 august 2010, 14:41)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui Florin

          Pai hai sa vedem ce optiuni au acum mamele insarcinate:

          1) Se"inscriu" la un doctor la care cotizeaza sa monitorizeze sarcina. Doctorul e responsabil sa vreeze sistemul dis spate , ecografia , salonul etc...Cand trebuie sa nasti te duci dupa doctor ,daca se intampla sa fie de garda nasti la spital (iar atentia se duce in buzunarul angajatilor) in relatii bune cu medicul

          2) Daca vrei sa nu te complici dai 2500E pentru o cezariana si te trateaza acelasi doctor la o clinica particulara la care e si el inscris

          Ce se intampla cu o mamica insarcinata a carei sarcina nu a fost monitorizata inainte ( a se intelege care nu a cotizat la vizite) si merge doar cu 1 luna inainte de a naste. E simplu nu vrea nimeni sa se ocupe de ea si in cel mai bun caz naste pe camera de garda de la Filantropia

          De ce zeci de ani , sa putem convinge oamenii ca nu spaga rezolva problemele ci le incurajeaza.

          Prin pasi mici inteleg

          1) Un cadru legislativ actualizat
          2) O politica de angajate si testare a cadrelor medicale
          3) Dezvoltarea policlinicilor de cartier si degrevarea spitalelor de pacientii cu probleme minore
          4) Management si autonomie pentru spitale asigurate local nu de primarii..

          Ma rog va dau un singur exemplu ,

          La Floreasca se opereaza de cancer in conditiile in care nu au sectie de oncologie. Mai exact se elimina portiunea afectata insa nu se curata locul In concluzie pacientul pleaca fericit si dupa 3 luni constata ca i-a revenit problema. S-a dat o lege in care se reglementa specializarea spitaleor , ghiciti ce s-a intamplat. Mediciii s-au opus pentru ca , desigur nu mai iesea spaga

          Cred ca e mai simplu sa schimbam noi tara si sa plecam decat sa schimbam sistemul.
          • 0 (0 voturi)    
            Mult prea complicat (Miercuri, 18 august 2010, 9:26)

            Florin [anonim] i-a raspuns lui Alex

            Mentalitatea colectiva se schimba in secole sau chiar milenii. Eu cred ca se schimba structura populatiei inaintea mentalitatii. Prin urmare ai gresit ordinul de marime. S-a mai exprimat un politician (Silviu Brucan) ca s-ar intampla schimbari majore in 20 de ani. Si cat de actuali sunt Eminescu si Caragiale.

            Un manager trebe sa desfaca cateva contracte de munca pt indisciplina sau neindeplinirea sarcinilor. Sa inceapa cu cativa chirurgi profesori, sa continue cu cateva asistente sefe si cateva ingrijitoare si sa institue un regulament sever. Si in maxim 6 luni o sa mearga treaba unsa.
        • +1 (1 vot)    
          Pentru simplul motiv... (Miercuri, 18 august 2010, 6:05)

          Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui Florin

          ...ca:

          - Constructia piramidei lui Keops a inceput cu o singura "caramida"
    • +1 (1 vot)    
      s-a mai intimplat (Marţi, 17 august 2010, 16:54)

      nico -666 [anonim] i-a raspuns lui nico2

      s-a mai intimplat prin 1978 la o gradinta- un calorifer electric cu ulei defect a explodat si a omorit 8 ( opt ) copii..........se zice ca supraveghetoarea...se uita la ..Dallas....( un serial tv de pe timpuri)
  • +2 (2 voturi)    
    bebelusi? (Marţi, 17 august 2010, 12:21)

    TGV [anonim]

    In spitale improvizatiile sunt la ordinea zilei, tehnicieni nespecializati, management prost, "specialisti" in "doru' leli". Ai tehnica dar trebuie stapinita. Copii si familii afectate pina la Dumnezeu. In bransa asta pe nasteri (proces natural) s-a cladit o intreaga piramida cu virful in jos.
    TGV
    • +2 (2 voturi)    
      bebelusii (Marţi, 17 august 2010, 13:08)

      raj [anonim] i-a raspuns lui TGV

      Pentru a naste in Romania,imtr-o maternitate trebuie sa cotizezi ,chiar daca ai o nastere normala,nu mai amintim de cele cu probleme..
      Iar atit timp cit doctorii (managerii) sunt si in politica pe diferite functii ,nu se vor mai implica si in problemele de sanatate in care sunt specializati...


      Daca opteaza pentru politica sa lase functiile e management la altii care chiar vor sa faca ceva..
      Dar ,nu trebuie sa acapareze cit mai multe functii ...pentru a lua cit mai multi bani....
      Cam asta e situatia ...
    • +2 (2 voturi)    
      Mare tragedie. (Marţi, 17 august 2010, 13:44)

      garabetian1 [anonim] i-a raspuns lui TGV

      O tragedie petrecuta datorita unor guvernanti care repet de 20 de ani nu au facut nimic in nici un domeniu.
      Cand se face bugetul singurul interes pe care-l au este ca sa-si pastreze privilegile si eventual sa le mareasc.
      Parcul auto al lor in fiecare ani au facut achizitii cu toate ca avem cel mai luxos parc auto la nivel de guvern,parlament.
      Sau alocat bani cu nemiluita la ministerul transporturilor rezultatu-l vedemcu toti avem sosele ca pana si Etiopieni rad de noi.In schimb avem Regi ai asfaltului fara numar ai caror odrasle ne calca pe trecerea de pietoni cu masinutele lor Ferrari,Lamborghini.Maserati etc.
      Ministerul agriculturi care practic ar trebui desfintat este un aspirator de fonduri cu toate ca agricultura se face la nivelul anilor 960 inainte de Cristos.
      Si ar fii multe alte ministere care toaca banii fara nici un rezultat mai nou sa inventat si un minister al turismului ,scurgeri masive de bani in interesul personal al celor privilegiati,rasplata ajutorului dat pentru alegeri.
      Alocatiile din buget pentru sanatate au fost mereu sub nivelul necesar.Iar din putinul alocat sa mai si furat.Iar acum vinovati sunt cautati printre cei mici care au fost nevoiti sa-si practice meseria cu ceea ce aveau cu o tehnica si tehnologie a anilor 30.
      Se cere demisia administratiei spitalului, bun de acord ,dar de ce nu se face o ancheta mai profunda care sa ne arate de ce toate spitalele au ajuns in faza de de ruina.
      Vinovati trebuie cautati printre cei care au subminat economia nationala fie cei din trecut fie cei din prezent problema este ca niciodata nu avem curajul sa dam vina pe cine trebuie.
      Ar trebui sa ne trezim odata la realitate si sa vedem lucrurile cu ochi nostri o singura privire in jurul nostru si vezi realitatea sumbra in care ne-au adus de 20 de ani incoace
  • +3 (3 voturi)    
    fara valoare (Marţi, 17 august 2010, 12:29)

    Vasile Blaga [anonim]

    Ori cite scuze, demisi sau cauze s-ar spune nimic nu poate alina durerea acelor mame care nu au avut bucuria de auzi cuvantul mama spus de prunci lor. Cu ce ii va alina pe acele famili ca se va gasi un vinovat? Copii lor nu se vor mai intoarce. Ministrul sanatati nu ar fi trebuit sa spuna un cuvant. Decent este sa TACA. A trebuit sa vina un om strain sa ne invete ce insemna serviciul SMURD. Nimeni nu la ajutata pe acest om.Acest serviciu traieste din donati si care sunt putine , foarte putine in comparatie de bugetul de asigurari. Nu am auzit pe nimeni sa se planga de SMURD din contra toata lumea se roaga sa vina la interventi SMURD-ul. Si atunci te intrebi de ce sanatatea din romania sufera desi sunt bani. Sunt destui dar sunt dirijati de unui si de alti spre buzunarele celor care traiesc din suferinta prostimi. Vinovati suntem toti ca spunem ca asa a vrut dumnezeu. Nu e asa. cat timp o sa luam o atitudine mioritica si nu vom cere socoteala celor care ne conduc ne meritam soarta de oi duse la taiat. Se vede incompetenta in continuare. Normal ministrul sanatati ar fi trebuit sa ceara control imediat in toata tara in maternitati a echipamentlor ca sa nu se repete accidentul. dar nu o sa vedeti. Si ar mai fi o problema pe care nimeni nu o vede sau o face ca nu o vede. A crescut numarul prematurilor, este enorm fata de alte perioade. Acest lucru ar trebui sa puna pe ganduri pe cei care ne conduc si in primul rand pe noi prostimea. De ce a crescut numarul lor? Din cauza vieti bunepe care o ducem?
  • +5 (5 voturi)    
    asistenta mamelor. (Marţi, 17 august 2010, 13:06)

    mama [anonim]

    Ii puteti intreba, pe domnii de mai sus, cum sunt sustinute psihologic mamele care au copii la G. Alexandrescu sau ai caror copii au murit!? Nu de alta, dar intr-o astfel de situatie, iti poti pierde mintile!

    Sa nu mai vorbesc de chinurile prin care trec acei bebelusi arsi. Fiecare dintre noi am avut in viata o arsura cat de mica si stim ce inseamna!

    Felicitari Smurd si intregii echipe de interventii speciale pentru profesionalism!

    Dumnezeu sa ne ierte si sa ne ajute sa invatam din aceasta tragedie si pe ingerasi sa-i tina aproape!
  • +2 (4 voturi)    
    daca ati fi in china (Marţi, 17 august 2010, 13:15)

    dan [anonim]

    daca se intampla in china erau impuscati de la ministru la asistenta...cum suntem in Romania mi s-ar parea normal ca de la ministru pana la asistenta sa vad pedepse aspre, printre care multe sa fie maxime...cum insa suntem tot in Romania, nu se va intampla nimic...ministru ne va explica ca noi suntem prosti si de fapt sistemul medical merge foarte bine, medicii vor lua in continuare spaga pentru a-si face meseria pentru care sunt platiti...pana cand se va umple paharul si roamanul va venii cu paru peste voi
  • +7 (7 voturi)    
    medicii, asistentele....sunt rar "oameni" (Marţi, 17 august 2010, 13:23)

    deea [anonim]

    sunt mama, si aseara am plans ore in sir,
    am plans pentru copilasii fara vina, am plans pentru suferinta parintilor
    si imi doresc sa fac ceva, sa facem ceva ce poate schimba gandirea si atitudinea oamenilor din jur.
    suntem cu totii vinovati pentru ceea ce s-a intamplat.
    nu suntem o tara saraca financiar.
    suntem o tara saraca omeneste. nu mai suntem oameni, …. de multi timp.
    alergam dupa niste himere, dupa ceea ce credem noi, in nimicia noastra, ca ne poate aduce fericirea, si ajungem sa traim cele mai mari tragedii pe care le poate trai o persoana pe fata pamantului.
    sunt mama si am plans ore in sir.
    am nascut acum un an, in maternitatea polizu. nu cred ca exista diferente majore intre maternitatile/spitalele de stat.
    poate difera doar gradul de indiferenta al medicilor/asistentelor.
    in romania medicii/asistentele nu sunt oameni la locul de munca.
    sunt rare cazurile in care putem intalni iin vreun spital de stat diin romania un medic/o asistenta care sa fie OAMENI in acelasi timp. ei sunt doar niste angajati si atat. eu am simtit asta pe propria piele.
    personalul spitalicesc este undeva, sus, pe un piedestal, iar pacientii nu au nici un drept, doar obligatii.
    din pacate noi nu formam medici, noi formam doar angajati.
    este adevarat ca foarte mult tine de caracterul fiecaruia in parte, dar un medic/o asistenta trebuie sa faca ceea ce fac din convingere si pasiune.
    sa lucrezi cu oameni (mai ales suferinzi) este cel mai greu lucru de facut pe pamantul asta.
    iar medicii/asistentele au cea mai mare raspundere de pe fata pamantului. in mainile lor se naste viata. iar ei habar nu au de acest lucru (sau mai bine spus, cei mai multi dintre ei – nu e corecta generalizarea totala).
    si atunci…cum ii invatam pe acestia? cum ii educam ca viata este cel mai de pret lucru? cum le putem arata ca atentia lor este esentiala pentru pacienti?
    dinpacate, pentru cei care inca nu au inteles aceste lucruri, acum ma tem ca este prea tarziu.
  • +5 (7 voturi)    
    medicii, asistentele...sunt rar "oameni" (Marţi, 17 august 2010, 13:25)

    deea [anonim]

    Cineva mi-a spus mai demult ca exista trei categorii de indivizi ce apartin speciei umane: barbati, femei si soferi de tir.
    Eu as adauga inca o categorie: asistentele medicale.
    cine nu le-a cunoscut, nu-i doresc vreodata sa le cunoasca.
    iar cine le-a cunoscut, sa le uite.
    da, stiu, acum or sa sara asistentele sa imi spua cum ele castiga 600 sau 700 lei pe luna. meseria lor nu se reduce la 700 lei pe luna. NU SE REDUCE LA ASTA!!
    meseria lor este sa panseze ranile oamenilor si sa le supravegheze/aline suferinta. Asistentele din romania nu fac lucrul asta.
    daca ar face-o, atunci ar primi poate si acea spaga pe care multe o cer direct, dar nu din obligatia externa indusa pacientului, ci ca semn de recunostinta din partea pacientului pentru serviciile extraordinare de care a avut parte din partea asistentei.
    acest lucru nu se va intampla la noi decat peste 50 de ani.
    eu nu voi mai trai atat de mult, si voi face tot posibilul sa imi indrum copilul sa plece din aceasta tara. nu pentru ca as fi eu sau el las, ci pentru ca vreau si consider ca merita o sansa reala la viata lui.
    sincere condoleanta parintilor care sufera si vor suferi o viata intreaga de acum incolo.
    e trist.
  • +3 (5 voturi)    
    Luminari (Marţi, 17 august 2010, 13:35)

    x [anonim]

    As dori sa ii rog pe cei din Bucuresti sa mearga la maternitatea Giulesti cu o floare sau o luminare. Poate ca gestul asta de solidaritate ii poate ajuta putin pe parintii indoliati
    Multumesc.
  • +1 (3 voturi)    
    reactia autoritatilor (Marţi, 17 august 2010, 13:57)

    Maria [anonim]

    Poate ca este timpul ca dl. Emil Boc sa inceapa remanierea. Propun ca, inainte de toate sa fie schimbat ministrul sanatatii. Si mai cred ca cel mai potrivit pentru functia de ministru este Dl. Dr. Raed Arafat!
  • +1 (3 voturi)    
    cu embrionii inghetati ce s-a intampla? (Marţi, 17 august 2010, 13:59)

    monique8010 [utilizator]

    stie cineva ce s-a intamplat cu embrionii inghetati? mai traiesc? :((
  • +1 (1 vot)    
    Mi- se pare (Marţi, 17 august 2010, 14:00)

    Elena Burcsa [anonim]

    Dupa comentariile facute de unii conationali de-ai nostrii ,putem deduce ,ca incendiul a fost provocat intentionat ,cu scopul demiterii Domnului Ministru al Sanatatii,al Domnului Attila ,cu scopul Demiterii conducerii Maternitatii Giulesti...In loc sa ne gandim logic ,sa prevenim izbucnirea altor explozii,incendii,care puteau fi provocate de o mica scurgere de gaz,de oxigen,care se acumula in acea incapere,care probabil nu era dotat cu senzori,care ar fi semnalizat prin declansarea alarmei,sau verificarea tuburilor de oxigen de catre producatorii care incarca tuburile,un scurt-circuit electric,oricare dintre acestea puteau provoca incendiul.Noi demitem din functii oameni ,care n-au nicio legatura cu incendiul,ca doar asta stim.Medicul daca te trateaza gresit,e vinovat de moartea ta,dar in cazul acesta,medicii nu sunt vinovati cu nimic,Nu au cauzat moartea nimanui,in schimb adevaratii vinovati,cei cu verificarile,cu proasta si imprecisa productie a tuburilor de oxigen,vor fi trasi la raspundere vreodata?!Oare dorm ei lnistiti stiind ,constientizand ca au provocat moartea unor sufletele imaculate?!
  • 0 (4 voturi)    
    Intr-o tara normala... (Marţi, 17 august 2010, 14:06)

    traian [anonim]

    Ministrul sanatatii era inca de ieri demis sau demisionar si nici prim ministrul nu se simtea prea bine!
  • 0 (2 voturi)    
    Tragedie (Marţi, 17 august 2010, 14:25)

    Maria [anonim]

    Tragedia de la materniatatea Giulesti nu s-ar fi intamplat in alte tari sau ar fi fost pagube minime intr-o tara civilizata .Nu poti avea o singura asistenta medicala de serviciu pentru 11 bebelusi sau una singura la un salon de terapie intensiva.Nu poate sa faca fata in astfel de saloane o singura persoana si nici macar doua persoane nu este suficient.
    Aici avem probleme grave care din pacate curand nu se pot rezova.Trebuie sa efiecientizam sistemul de stat prin suplimentarea numarului de angajati acolo unde este necesar si disponibilizari acolo unde nu trebuie.
  • +2 (2 voturi)    
    vina si/sau responsabilitate (Marţi, 17 august 2010, 15:13)

    marius [anonim]

    citind majoritatea comentariilor de mai sus sunt din ce in ce mai convins de un lucru. multi vorbim de vina. a cui este vina. vina apare de fapt ca o consecinta a unui accident. si noi nu suntem interesati de fapt decat de accidente... daca am fi interesati de normalitate, de creare si intretinerea unei stari de normalitate am fi interesati si am vorbi de fapt de responsabilitate... daca am vorbi mereu despre responsabilitate, despre cine cum si cand isi asuma responsabilitatea in normalitate si chiar si in cazul extrem al accidentelor, a cui este (era) responsabilitate evitarii acestuia, multe, dar foarte multe lucruri s-ar schimba radical in tara asta si in viata noastra...lucrul despre care spuneam ca sunt din ce in ce mai convins: habarn-avem ce-nseamna responsabilitatea... cu atat mai mult nu avem vreun chem sa ne-o si asumam vreodata...
  • -1 (1 vot)    
    Demisia! (Marţi, 17 august 2010, 15:15)

    vali [anonim]

    Demisiile se impun. Nu trebuie asteptat niciun rezultat al vreunei necropsii sau finalizarea vreunei anchete. Vrem demisii de onoare. Simplu. Omeneste. Iar cei care vor ramane fara sa-si dea DEMISIA AZI, vor trage dupa ei oprobiul oamenilor care sunt atenti la cele ce se intampla, iar ura noastra va creste exponential si nu se va astampara pana in clipa cand vom avea si noi cuvantul. ASA CEVA NU SE UITA !
  • +1 (3 voturi)    
    romani bolnavi (Marţi, 17 august 2010, 15:21)

    ioana [anonim]

    Concluzia mea e una singura: suntem un popor bolnav si fara scapare. Stiu pe propria-mi piele ca managerul blamat este unul dintre cei mai buni medici pe care tara asta ii mai are. Inca! Habar nu aveti ca omul asta sta de la 7 dimineata pana la 12 noaptea in spitalul pe care il iubeste cu toata viata lui. Habar nu aveti cum plange ca un copil cand o femeie ramane insarcinata dupa a zecea oara de FIV. Habar nu aveti ca refuza sa se linisteasca si sa faca bani in propriul lui cabinet si vine zi de zi la spitalul lui. Habar nu aveti ca i se datoreaza sectia ATI, acea sectie ATI, care era cea mai buna si mai dotata din tara... Habar nu aveti cat sufera in acest moment... In fine, nu stiti si aruncati cu pietre...
    S-ar putea, ca la un moment dat, sa aveti nevoie voi, femeile, sau sotiile sau mamele voastre de un chirurg senzational si sa nu il mai aveti... Dar probabil va veti duce in Austria sa va operati dupa ce va veti vinde casa.
    Si, HOTNEWS, nu inteleg unde este conflictul de interese????? Care clinica? Are un cabinet, intr-adevar, dar cu siguranta nu este seful sectiei... Care sectie???
    Dati cu pietre degeaba... ganditi-va inainte!
    • +1 (1 vot)    
      vina vs. responsabilitate (Marţi, 17 august 2010, 15:50)

      marius [anonim] i-a raspuns lui ioana

      adevarul este ca nu doctorul marinescu poarta vina nenorociri intamplate aseara... nimeni nu-i poate contesta calitate de medic de exceptie prin prisma accidentului...dar la fel de adevarat este ca nenorocirea s-a intamplat in institutia administrata de managerul marinescu, iar responsabilitatea tuturor lucrurilor petrecute in institutie, bune sau rele, succese medicale sau nenorociri este totalitate a domniei sale... la fel cum in totalitate este a superiorilor sai din sistemul de administrare al sanatatii...
    • +1 (1 vot)    
      Demisii (Marţi, 17 august 2010, 15:58)

      vali [anonim] i-a raspuns lui ioana

      M-am referit la demisii politice, adica ministru de resort in primul rand si in subsidiar la demisii manageriale. Oricum dv vorbiti de niste competente profesionale si umane extraordinare pe care le are acel manager de spital. Probabil aveti dreptate in legatura cu talentul profesional deosebit, dar haideti sa facem distinctie intre competenta profesionala si cea manageriala. Sunt lucruri absolut distincte.

      In zona de actiune a unui manager bun nu prea au cum sa se intample astfel de accidente oribile. Pur si simplu eminentul profesor dr. la care va referiti nu a avut suficienta competenta in a face sau verifica reviziile obligatorii ale aparaturii pe care o avea in grija. Fireste nu direct, ci prin subalternii si subcontractorii sai.

      Plecarea lui din functia manageriala se impune, nicidecum plecarea din postul de chirurg, unde are adevaratele competente. Nu prea pot coexista in acelasi om competente multiple simultane, de profesionist ilustru si de manager imbatabil.
    • 0 (0 voturi)    
      Ghetele in cui ... (Joi, 19 august 2010, 11:44)

      talibanul [anonim] i-a raspuns lui ioana

      In viata trebuie sa stii cand sa te retragi cu fruntea sus! Daca fortezi lucrurile, ca mosul asta nesatul de 66 de ani, si nu-ti vezi limitele, primesti un sut in cur de la soarta de nu te mai salveaza nimeni!
  • +3 (3 voturi)    
    nenorocire (Marţi, 17 august 2010, 15:34)

    maddog [anonim]

    Intr-adevar, cine e tanar sa plece fara sa se uite in urma pentru ca, in afara faptului ca in RO toata lumea a innebunit, calitatea umana (si poate si profesionala) este jalnica. Este adevarat ca directorul & ministrul ar trebui sa isi dea demisia (daca nu au o vina imediata, demisia de onoare), ca asistentele au fost niste vaci ordinare, ca probabil licitatia pentru instalatii a fost trucata, ca Marinescu nu are timpul fizic necesar sa se ocupe de 10 cabinete si spital etc. dar eu cred ca tinerii ar trebui sa emigreze pentru ca astfel de tragedii tin de gena noastra bolnava - lucruri de mantuiala in orice intreprindem, frica de raspundere, inavutire fara noima, fara scoala, fara sanatate, fara buget, fara cineva pe care sa il votezi. Si cred ca mai e ceva - ne lamentam cu totii dar societatea civila e slaba pentru ca preferam sa stam la monitor si TV ...
    • 0 (0 voturi)    
      nu zau (Miercuri, 18 august 2010, 3:13)

      xy [anonim] i-a raspuns lui maddog

      Te rog sa-ti permiti sa generalizezi numai atunci cand toti, sau macar 90% dintre oamenii cu care iei contact zilnic, inclusiv familia si prietenii tai, "au innebunit" si au o calitate umana jalnica, net inferioara multiplelor natii pe care le-ai cunoscut tu. Sau daca peste tot unde te-ai dus sa te tratezi, clinica privata sau spital de stat, ai fost tratat oribil.

      Deci ii acuzi pe altii ca se lamenteaza si prefera sa stea la TV, dar tu insuti te lamentezi si ii indemni pe toti sa emigreze. Ce fel de logica e asta? Atunci hai mai bine sa ne sinucidem in masa, ca toti avem "gena bolnava" si nu meritam sa traim, ce sa mai incurcam alte natii emigrand?
      • 0 (0 voturi)    
        nu zau (Miercuri, 18 august 2010, 10:25)

        maddog [anonim] i-a raspuns lui xy

        XY,

        Nu am vrut sa generalizez (am medici in familie), dar asta e parerea mea iar daca nu esti de acord, nu e nici o problema, este treaba ta.

        Ceea ce cred este ca, daca media (servicii platite, atitudine, responsabilitate) este mediocra, sistemul nu functioneaza; nu am vrut sa spun nici o clipa ca sunt mai bun iar tara "nu ma merita"; am vrut doar sa spun ca, daca as mai fi tanar, as emigra, pentru ca eu cred cu tarie ca afara te poti forma mai onest (nu mai usor, nu mai confortabil, doar mai onest).

        Si mai cred ca nu exista nici o justificare pentru care sa moara copii in maternitate, asa ca procentele tale sunt de prisos.

        In general da, cei din familie care au ajuns la spital am fost tratati aiurea (nu vorbesc de mancare si/sau curatenie) ci de actul medical.

        Si nu inteleg pe cine am insultat. Tu, daca ai fi fost asistenta de garda, nu ai fi trecut macar la sfert de ora sa vezi ce fac copiii aia? E adevarat ca sunt platiti prost, insa cine ii obliga sa stea acolo? Vrei sa imi spui ca stau pentru ca le pasa .... pe principiul asta, poate greseste si unul de la Cernavoda maine, de ce nu?

        Cat despre sinucidere/nu merita sa traim, nu inteleg nimic (probabil te-ai enervat, dar nu inteleg de ce - pana la urma avem dreptul la opinie in aceasta tara in care 90% este totul in regula :).
  • 0 (2 voturi)    
    demisie (Marţi, 17 august 2010, 15:53)

    un roman [anonim]

    Ministrul sanatatii trebuie sa isi asume responsabilitatea pentru aceasta tragedie si sa isi dea demisia sau sa fie demis de catre primul ministru. Si odata cu el toata conducerea spitalului in frunte cu dr. Bogdan Marinescu care este prea ocupat cu clinica sa privata pentru a acorda atentia cuvenita si spitalului de stat de unde isi racoleaza pacientele. Tragedia de la spitalul Giulesti nu are legatura cu subfinantarea, ci mai mult cu administrarea locala a spitalului. Daca esti prost platit si nu iti convine locul de munca pleci. Din moment ce nimeni din personalul medical nu a fost ranit nici macar intoxicat cu fum inseamna ca acea sectie de terapie intensiva a ramas nesupravegheata un timp indelungat pana cand in fine o asistenta a catadicsit sa sune la 112. Vorbim de terapie intensiva, cea mai sensibila zona a unui spital si nu de saloanele cu pacienti.
    • +1 (1 vot)    
      demisie (Miercuri, 18 august 2010, 0:28)

      Elena Burcsa [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Domnule , cu demisia acelui proaspat -numit ministru al sanatatii ,Attila Hunul,chiar crezi ca situatia dezastruasa a structurii mecanismului sanatatii va functiona mai bine,adica ,vor fi alocati mai multi bani pentru pentru functionarea normala a sistemului sanitar,vor fi angajate cadre sanitare in numar necesar,ca atunci cand asistentei ii vine sa-si faca nevoile(ca doar este si ea om si se pisa si ea,ca doar nu se pisa in mijlocul salonului de nou-nascuti),atunci o alta asistenta sa ramana sa supravegheze copilasii.Actualul ministru a preluat un sistem sanitar bolnav,disfunctional,inbolnavit de ministrii predecesori,care au tot demisionat din functia de ministru al sanatatii. Oare,crezi dumneata,ca s-a dus Domnul Attila sa dea foc maternitatii?! Ca mie imi vine sa cred,ca un nebun sovin ar fi dat foc acelor muguri umani,cu scopul de a demite din functii ministrii si directori.
      Salariile asistentelor,ale medicilor,nici reducerea numarului personalului medical,dupa cum stiu eu,de la revolutie incoace ,n-au fost reduse de Attila Hunul, ci de Hotararea Guvernului,si restucturarile s-au facut treptat ,pana cand si "ultimul mohican",medicul devotat profesiei sale,isi va lua talpasita si va pleca in tara in care este platit omeneste,nu in batjocura.Atunci spitalele se vor inchide,vor fi lasate sa se deterioreze,la fel ca uzinele si vor fi cumparate de marii samsari,care-i vor demola si vor construi supermarketuri.Asa merge pe la noi.Oamenii cinstiti n-au ce cauta intr-o tara ale caror ziduri miroase de mucegaiul inavutirii necinstite.N-avem decat sa plecam,ori ramanem sa putrezim ca slugi si tacem.Va aduceti aminte de 11 septembrie ,de imensele cladiri daramate,turnurile gemene ,TWIN TOWERS din New York?!Au fost daramate in scop politic si au fost ucisi,nu 4,ci sute,mii de oameni!!
      Vor invia cei 4 ingerasi,daca demiti pe unul,pe altul?! Logic,ca Nu!!! Avea dreptate Blaga cand a scris,ca" Dumnezeu s-a intors de la noi", o meritam oarecum...
  • 0 (2 voturi)    
    incendiu de la maternitatea Giulesti (Marţi, 17 august 2010, 16:15)

    cozana [anonim]

    Faptul ca nu si-a dat ,inca demisa ministrul sanatatii nu ma mira.M-as mira sa fi fost altfel.Domule ministru aveti copii?Va puteti pune in locul acelor parinti.A celor care nu stiu daca bebelusul lor traieste sau nu.Care asteapta rezultate ADN.Ce oameni sunt cei de la Giulesti care nu au spar usile cu scaunele ca sa scoata bebelusii de acolo.era fum?Sunteti parinti?Nu v-as mai lasa sa faceti nici o injectie
    • +1 (1 vot)    
      nenorocire (Marţi, 17 august 2010, 17:02)

      maddog [anonim] i-a raspuns lui cozana

      Da, ai perfecta dreptate, si eu am copii. Daca ai avea nevoie doar de o injectie, ar fi cum ar fi. Daca ai insa o problema serioasa si nu ai bani sa mergi afara, ce te faci? Ati vazut cum s-a prapadit bietul copil la Oltenita din cauza unei FRACTURI? Suntem in anul 2010 in Romania
  • 0 (0 voturi)    
    moarte hotilor! (Miercuri, 18 august 2010, 9:28)

    Ja5onX [anonim]

    sint tata de baietel de 7 luni, am plins ieri cit sint de mare pentru copilasii aia nevinovati....
    daca sinteti oameni care tineti la viata copiilor vostri in tara asta de kkt in care toti ne fura si ne omoara haideti sa punem mina pe ciomege.
    sa-i omorim pe toti!!!!
    linsare pe fata, m-as duce singur si i-as omori ca pe bebelusii aia nevinovati care s-au nascut intr-o tara de hoti si de curve.
    toti sintem vinovati! toti!
    pentru ca nu sintem in stare sa ne aparam drepturile si viata noastra si a copiilor.
    drgai romani, traiti dupa dictonul "las' ca merge si asa"......
    sa traiti bine!
  • 0 (0 voturi)    
    Siguranta in spilale (Vineri, 20 august 2010, 10:54)

    Doina Pop [anonim]

    Siguranta spitalelor poate fi asigurata prin respectarea standardului IEC 60364, care prevede monitorizarea in permanenta a starii izolatiei cablurilor electrice , lucru ce permite semnalizarea si remedierea defectelor inainte de a produce vreo paguba.Din pacate in Romania sunt numai cateva spitale care si-au pus problema respectarii acestor cerinte obligatorii.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by