UPDATE Diplomatul Gabriel Grecu, retinut la Moscova pentru spionaj militar, declarat "persona non grata"

de Redactia Stiri     HotNews.ro
Luni, 16 august 2010, 18:00 Actualitate | Esenţial


Gabriel Grecu
Foto: Oficiul Naţional pentru Cultul Eroilor
Rusia a retinut un inalt diplomat roman suspectat de implicare in furtul de informatii militare secrete, anunta Reuters. Anuntul a fost facut de FSB (Serviciul Rus de Securitate). France Presse anunta ca este vorba despre Gabriel Grecu, secretar 1 al Departamentului Politic din Ambasada Romaniei la Moscova. Reprezentantii Ambasadei ruse la Bucuresti au refuzat sa comenteze informatiile aparute, insa Ministerul de Externe de la Moscova a exprimat partii romane, prin canale diplomatice, "protestul in legatura cu activitatea lui Grecu, necorespunzatoare statutului de diplomat".

FSB a precizat ca "Gabriel Grecu a fost arestat la Moscova pe 16 august, in timp ce incerca sa primeasca informatii secrete de natura militara de la un cetatean rus".

Retinerea lui Gabriel Grecu vine la un an si jumatate dupa ce Romania
a expulzat trei diplomati rusi in scandalul de spionaj "Floricel".

Iata stirea completa a agentiei Ria Novosti (poate fi gasita
aici).

Un angajat al Serviciului roman de informatii externe, Gabriel Grecu, care lucra la ambasada nationala "sub acoperire ca secretar I al departamentului politic" a fost retinut la Moscova in timp ce incerca sa obtina de la un cetatean al Federatiei Ruse informatii secrete cu caracter militar, a anuntat Centru pentru relatii cu societatea al FSB. "Asupra spionului au fost gasite obiecte specifice activitatii de spionaj, care confirma in totalitate activitatea ostila impotriva Federatiei Ruse", se arata in comunicat. Suspectul a fost retinut la 16 august de angajatii FSB, precizeaza in comunicatul de presa. In prezent, cazul este in curs de analiza.

Ulterior,
Grecu a fost declarat "persona non grata" si a fost instiintat ca trebuie sa paraseasca Rusia in 48 de ore.

Reprezentantii Ambasadei Romaniei la Moscova au refuzat sa comenteze informatiile, iar MAE roman a anuntat ca "nu comenteaza".

Presa rusa a reactionat imediat la arestarea lui Grecu. Iata cateva titluri din presa rusa de luni:
* La Moscova, in incercarea de a obine informatii secrete, a fost retinut un cetatean roman (Ecoul Moscovei)
* La Moscova a fost retinut un spion roman (Pravda.ru)
* Razboaie de spionaj: un spion roman a fost deconspirat la Moscova (AiF)

Agentia Reuters aminteste de faptul ca, in luna februarie a acestui an, oficialii rusi si-au exprimat nemultumirea dupa ce Romania a anuntat ca va gazdui elemente ale scutului american antiracheta. Desi autoritatile de la Bucuresti si Washington au afirmat in repetate randuri ca scutul va oferi protectie impotriva amenintarilor balistice iraniene, Moscova a criticat amplasarea scutului in sfera ei de influenta.

In plus, retinerea lui Grecu a venit la doar cateva saptamani dupa ce FBI-ul a arestat mai multi agenti rusi ce activau sub acoperire pe teritoriu american. Acestia au fost schimbati ulterior cu patru rusi, aflati in inchisoare pentru ca ar fi incercat sa vanda secrete Occidentului.




Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















18357 vizualizari

  • +11 (29 voturi)    
    Sa fie oare reactia serviciilor rusesti.... (Luni, 16 august 2010, 18:09)

    judex [anonim]

    ...la deconspirarea publica lui Geoana, sau poate la recentele atacuri ale guvernantilor romani la adresa unora ca Vantu si Patriciu ?
    • +19 (23 voturi)    
      Ei l-au prins pe al nostru (Luni, 16 august 2010, 18:53)

      Licuriciul [anonim] i-a raspuns lui judex

      Dar noi ce facem cu cele cateva sute ale lor, plus agentii de influenta si alte lichele kaghebiste?
      • +1 (13 voturi)    
        Mandrie ... (Luni, 16 august 2010, 21:01)

        Escu [anonim] i-a raspuns lui Licuriciul

        Io sunt foarte mandru de acest om, si imi scot palaria in fata lui pentru ca este unul din putinii romani patrioti.

        Sa te expui unor riscuri enorme pentru a-ti apara tara prin mijloacele spionajului extern necesita o imensa tarie de caracter, un autocontrol exceptional si o gandire agera.

        Il asteptam acasa, si ar trebui sa fim toti mandri de el, pentru ca este un adevarat ROMAN!
        • +4 (6 voturi)    
          Riscuri enorme? (Luni, 16 august 2010, 22:36)

          muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui Escu

          La ce riscuri enorme se expune un cetatean care beneficiaza de imunitate diplomatica?
          Esti prins, ti se bate obrazul si esti trimis acasa, dupa care esti retrimis in alta tara.
          Riscurile si le asuma cei care nu beneficiaza de umbrela ambasadei.
          • +1 (5 voturi)    
            n-ai auzit niciodata (Luni, 16 august 2010, 22:57)

            papagal [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

            de accidente stupide ? ... gen cazutu' in fata la metrou, sinucidere din singuratate, lovitu' cu masina pe o strada pustie

            hmm, pe ce lume traiesti sincer :)
            • -2 (6 voturi)    
              Bond, James Bond (Marţi, 17 august 2010, 2:14)

              muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui papagal

              Pai james draga, spune-mi cate astfel de cazuri ai intalnit? De cati oameni calcati de metrou, masini, compresoare sau macarale ai auzit?
              Sau macar zi-mi ce fumezi, ca sa incerc si si eu.
              • +1 (1 vot)    
                Poloniu (Marţi, 17 august 2010, 16:52)

                bmick [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

                Dar de intoxicare cu poloniu, ati auzit stimate muciflenduri ?
          • +1 (1 vot)    
            imunitate? (Marţi, 17 august 2010, 10:33)

            daniel [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

            imunitate?! cati astfel de ''diplomati'' mor inainte de vreme?
            • -1 (1 vot)    
              Nu am idee (Marţi, 17 august 2010, 14:23)

              muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui daniel

              Zi-mi tu, ca vad ca si tu te pricepi.
              Cam cati cetateni straini care au imunitate diplomatica au murit in Romania?
              Sau cati romani au murit in alte tari?
              E clar ca tu ai informatii direct de la sursa si sunt curios care-s acele numere spectaculoase.
      • 0 (0 voturi)    
        am putea sa (Marţi, 17 august 2010, 8:07)

        nelu [anonim] i-a raspuns lui Licuriciul

        ii dam pe mana lui Nico V. Kalas ?!
      • 0 (0 voturi)    
        Bine ca nu l-au arestat pe TONI GRECU :)) (Marţi, 17 august 2010, 10:55)

        Hahahha [anonim] i-a raspuns lui Licuriciul

        sss
    • +29 (35 voturi)    
      Pai, sa facem ca americanii (Luni, 16 august 2010, 19:11)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui judex

      Vi-l dam pe Geoana, dati-ni-l pe Grecu!
      Si va mai dam si jumate de PSD, un sfert de PNL si alt sfert de PDL(in TOTAL un FSN), ca sunt tot de-ai vostri :))
      • +14 (24 voturi)    
        Geoana, Iliescu, Patriciu, Tariceanu, (Luni, 16 august 2010, 19:38)

        dani [anonim] i-a raspuns lui CezarN

        Cozmin Gusa. Astia sunt unii dintre cei mai importanti pioni ai Moscovei in Romania: politicieni, afaceristi, francmasoni in loji rusesti, agenti de influenta.
    • -9 (21 voturi)    
      reactie la ,,LOIALI ISRAELULUI " ??? (Luni, 16 august 2010, 19:31)

      escu [anonim] i-a raspuns lui judex

      Este cu siguranta o reactie la declaratiile aiuristice ale dlui. Basescu : ,,Romania este partener loial Israelului" !!!!!?
      De ce? De unde? De cand ? si mai ales Pentru ce ? sau La ce?
    • +9 (11 voturi)    
      bravo ,avem si noi James Bondul nostru (Luni, 16 august 2010, 19:42)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui judex

      cred ca a intrebat un politai moscovit cam cati pompieri au murit la incendiile care nu se mai sting!contra o sticla de votka politaiul a estimat la cateva mii de pompieri ,doua sute de avioane si 3000 de tancuri transformate in fier vechi!,plus munitia aferenta.....
    • +2 (2 voturi)    
      "Spionii" de azi (Marţi, 17 august 2010, 10:15)

      D [anonim] i-a raspuns lui judex

      Cine studiaza presa internationala afla ca marile talente gen "James Bond" n-au existat niciodata. Si nici n-ar exista: orice tip prezentabil, inalt, bine imbracat si musculos ar fi imediat banuit de spionaj (mai ales prezent in Rusia sau vreo tara araba). Spionul ideal e femeia de serviciu, mecanicul de la masina, preotul caruia ii spui tot, tiganul care iti sterge parbrizul. Masina ideala de spion (dar si de terorist!) e o ambulanta sau o masina de pompieri, sau o Dacie din care curg tablele. Cei ce culeg informatii nu au pregatire speciala, ofiterul de informatii isi creaza o retea de informatori si verifica datele din minim doua surse apropiate, dar care nu stiu una de alta. CIA a mers si mai departe: presa americana ii ia in deradere ca stateau in ambasade si asteptau sa le vina turnatorii in ambasada. Vazand ca puturosenia de acolo atinge limite alarmante, capii lor s-au gandit ca e pacat sa arda funduri de american prin tari mizerabile, si au inventat o noua gaselnita: le-au bagat in NATO, cu obligatia de a le face treburile murdare. Si iata marele fas denumit servicii secrete. Ce pretentii de inteligenta, creativitate si patriotism poti avea de la ofiteri de informatii platiti cu salarii sub ale functionarilor de ghiseu de la banca, mai ales ca li s-a taiat 25%? Mai lucreaza ei pt tara sau isi baga picioarele si trec de partea intunecata, ajungand mai tarziu in politica ca toata clasa noastra conducatoare, fosti securisti?
      Stam si visam la mari conspiratii mondiale cand multi nu stiu decat sa fure pentru ei. Nu exista un creier pt lumea asta, nici macar "Masoneria" nu are puterea de a face asta, atat timp cat fiecare pune propriile interese in fata celor comune, se mananca si aia intre ei. Criza a venit natural, declansata de lacomia oamenilor si de marginile de profit imense cerute de patronat, nu e generata nici de arabi, rusi sau extraterestri...
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns (Marţi, 17 august 2010, 11:46)

        savescu [anonim] i-a raspuns lui D

        "Ce pretentii de inteligenta, creativitate si patriotism poti avea de la ofiteri de informatii platiti cu salarii sub ale functionarilor de ghiseu de la banca, mai ales ca li s-a taiat 25%?"

        Salariu casier banca : intre 700 lei si 1200 lei
        Salariu operator cont :1200 lei
        Salariu analist :1500 lei

        Ma indoiesc ca un agent de informatii lucreaza pe gratis ?!!!!!

        Nu mai raspandii informatii false cu privire la salarile dein banci !!!
    • +1 (1 vot)    
      Nastase zicea pe TVR (Marţi, 17 august 2010, 10:48)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui judex

      ca e vorba de ce o sa se intample in Republica Moldova, referendumul din toamna... si imaginea noastra in general
  • +19 (27 voturi)    
    ... (Luni, 16 august 2010, 18:16)

    gheorghe [anonim]

    Arde toata Rusia asa ca spre cine sa indrepte ei furia publicului? Spre dusmanul extern de serviciu, Romania,
    • +1 (11 voturi)    
      stiu si eu ce sa zic... (Luni, 16 august 2010, 18:39)

      pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui gheorghe

      Eu nu cred ca serviciile secrete ale unui stat, indiferent ca discutam de Rusia, Statele Unite, Germania, chiar Romania etc, dorm vreodata. Poate sa fie Moscova in flacari ca aia isi vad de treaba lor... E ca si cum ai spune ca americanii nu il prind pe Bin Laden pentru CIA este ocupata cu ce stiu eu incedii sau inundatii... Ca se fac si jocuri d'astea sunt de acord... dar la cat e Rusia un scenariu d'asta ar fi mult mai plauzibil daca ar fi fost vorba de spioni chinezi, germani, englezi sau americani... nu romanasi...

      Si zic asta nu ca noi am fi niste coate goale, ca nu suntem si in domeniu de servicii secrete dam clasa multora, dar rusnacii sunt mult prea mari, si mai mult trei sferturi din tara aia nu a auzit de Romania (nu zic de Rusia - partea europeana... zic de Rusia cu totul)

      (poate gresesc, dar asa vad eu lucrurile in momentul asta)

      O seara buna
    • +4 (4 voturi)    
      buna gluma (Marţi, 17 august 2010, 9:25)

      alex [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      romania dusmanul de serviciu al rusiei... :)))))) nu pot sa zic unde ii doare pe aia de noi ca nu mai apare mesajul :)
  • -7 (15 voturi)    
    Pacat! (Luni, 16 august 2010, 18:25)

    BobbyR0 [anonim]

    Pe cetateanul rus il vor trimite la cariera, in Siberia, iar noua ne vor majora pretul gazelor cu 25%!!
    • +4 (6 voturi)    
      Huh? (Luni, 16 august 2010, 19:00)

      Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui BobbyR0

      Cee? Nu am inteles nimic :|

      Ce legatura are cu articolul?
      • 0 (0 voturi)    
        Stai jos, ai nota 4. (Marţi, 17 august 2010, 8:22)

        phenomena [utilizator] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

        "[...] incerca sa obtina de la un cetatean al Federatiei Ruse informatii secrete [...]". Acel cetatean rus. Acum ai inteles?
  • -4 (8 voturi)    
    e groasa! (Luni, 16 august 2010, 18:28)

    sache [anonim]

    oare cu ce i-am deranjat asa tare? sa le dam romgazul?
  • +18 (22 voturi)    
    raspus in cazul ... (Luni, 16 august 2010, 18:30)

    dorel [anonim]

    Floricel ! pot doar sa-l expulzeze !

    foarte bine ca Romania mai participa la astfel de operatiuni ! si foarte bine ca javrele comuniste nu sunt la putere !
  • +11 (13 voturi)    
    Riscurile meseriei. (Luni, 16 august 2010, 18:34)

    frankestain [utilizator]

    Asa este in spionajul real o meserie frumoasa dar si cand esti prins.James Bond e doar un film.
    • -1 (1 vot)    
      L-au prins... (Marţi, 17 august 2010, 4:05)

      des [utilizator] i-a raspuns lui frankestain

      Saraaacul... a uitat sa se degizeze...
  • +16 (28 voturi)    
    CAL DE BATAIE (Luni, 16 august 2010, 18:35)

    coco04 [utilizator]

    O alta ocazie minunata de a politiza orice stire pe care Antena 3 si Realitateasi bineinteles ca o vor folosi.Si cine e de vina?! Bineinteles Presedintele si Guvernul.
    • +3 (9 voturi)    
      Bravo (Luni, 16 august 2010, 19:01)

      Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui coco04

      Plus de la mine
    • 0 (4 voturi)    
      Nu inteleg (Luni, 16 august 2010, 20:04)

      nemesis [anonim] i-a raspuns lui coco04

      ce legatura au televiziunile cu spionajul nu vad nici o legatura.Cat despre presedinte al oricarei tari are acces la aceste informatii ale serviciilor secrete ori spionaj.
  • +14 (18 voturi)    
    ABUZ (Luni, 16 august 2010, 18:42)

    Bogdan [anonim]

    Nu ai voie sa arestezi un diplomat de rang inalt...se pare ca vizita presedintelui Israielului isi arata coltii...este un abuz, trebuia sa-l expulzeze in 24 de ore...sunt calificat sa spun asta
    • 0 (0 voturi)    
      Calificatul lui peste (Marţi, 17 august 2010, 14:10)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Vad ca esti calificat la fel ca ala prins.. Rusii sunt mai destepti ca noi ... l-au retinurt nu l*-au arestat bulache..tu oi fi ala care i-a predat lui asta spionajul un tinerel cu exoperienta numai din filmele cu Bond.. haha calificat auzi la el
  • 0 (10 voturi)    
    Seamana... (Luni, 16 august 2010, 18:43)

    mihair [anonim]

    Seamana baiatul asta grasuliu cu un shpion precum seman eu cu Alain Delon.
    • +1 (3 voturi)    
      seamănă (Luni, 16 august 2010, 18:56)

      neomul [utilizator] i-a raspuns lui mihair

      da nu răsare :))
      dar pentru Rusâia orice scuză e bună.
    • +6 (10 voturi)    
      nu băga mâna-n foc (Luni, 16 august 2010, 18:57)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui mihair

      cred că mimetism se numeşte, un spion trebuie s-arate cât mai la fel cu cei în cercul în care se-nvârte, dacă-i prea deosebit nu numa că bate la ochi, dar "beneficiază" şi de-o reacţie de respingere din partea celor din jur. Ca-ntr-un banc vechi, cu americanii care-au antrenat 20 de ani un copil să-l facă spion la ruşi, cu rusă, votcă, cazacioc şamd, şi-n zece minute după ce-a fost paraşutat a fost prins de ruşi, pentru simplul motiv că era negru.
    • +4 (8 voturi)    
      Bravos !! (Luni, 16 august 2010, 19:04)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui mihair

      Parca ai fi ala de la OTV care se uita la o poza si spune ce boala te macina.
      Esti o comoara! Pot astia sa desfiinteze SRI-ul si sa-ti dea tie pozele tuturor strainilor sa spui care este spoin si cine nu. :))

      Revenind la subiect, problema nu este atat de simpla. Abuzul este evident, in sensul ca diplomatii de rang inalt au imunitate si nu pot fi arestati. trebuie sa dam Rusia in judecata la Haga sa o oblige Curtea sa-l elibereze, ca alte metode nu avem. :)))

      Apoi, mai este altceva. S-ar putea ca domnul diplomat roman sa fie spion, insa nu lucrand pentru Romania, ci pentru cine stie cine. Tripla lovitura: Romania, ca este diplomat roman, si puterea straina pentru care lucreaza, plus inca o data Romania ca a luat o mare teapa.

      In eventualitatea ca diplomatul roman lucra pentru altii, se poate chiar ca arestarea sa sa fie opera romanilor. Insa daca puterea pentru care lucra este "prietena" nu am avut noi cojones sa-l arestam, ci i-am rugat sau pacalit pe rusi sa o faca.

      De obicei, atunci cand detectezi un spion, nu-l arestezi, ci il folosesti pentru a intoxica inamicul cu informatii false. Daca rusii, totusi, l-au arestat poate ca omul a reusit sa fure in ultima vreme niste informatii valoroase si rusii vor sa compromita aceste informatii sugerand ca ei erau la curent cu operatiunea si, deci, informatiile sunt false, sunt intoxicarile fabricate de ei.

      Si ar mai fi multe de spus, dar trebuie sa plec sa cumpar bere pentru meciul de diseara. ;))
    • +3 (5 voturi)    
      oare... (Luni, 16 august 2010, 19:13)

      moruzov [anonim] i-a raspuns lui mihair

      ... stii cum arata un spion? ca florin piersic, alain delon sau john wayne?
      in mod normal, avand statut diplomatic, individul nu trebuia retinut. reactia autoritatilor romane fata de arestarea/retinerea unui diplomat este jalnica, lamentabila. ar trebui facut scandal diplomatic mosntruos pentru incalcarea regulilor diplomatiei. nu conteaza daca a fost sau nu spion, ci c-a fost incalcat un principiu fundamental al diplomatiei. punct. jalnic se comporta autoritatile. exista o similitudine cu lipsa de verticalitate fata de americani cand unul de-al lor (fara statiut diplomatic) a ucis un cetatean roman). asta suntem, o natie cu conducatori care ne fac pres in fata altora.
    • +2 (2 voturi)    
      vezi ca te-a pacalit :) (Marţi, 17 august 2010, 9:28)

      alex [anonim] i-a raspuns lui mihair

      tocmai asa arata spionii ca sa nu atraga atentia. cat mai umil posibil ;). spionii de peste 1.90m plini de muschi sunt doar in filme sau sunt doar soferi ai demnitarilor :)
  • +3 (7 voturi)    
    asta e politica! (Luni, 16 august 2010, 18:46)

    stefan [anonim]

    Dintotdeauna ambasadele au fost oficine de spionaj. In toate timpurile si sub toate regimurile. Relatiile politice si economice au fost si sunt acoperirea.
    Nu vad de ce Romania ar fi exceptia.
    Acum ca membra a NATO este evident ca Romania este privita ca potential inamic.
    In fond spionaj se face si pe vremea comunismului.
    Si fiecare tara stie fosrte bine ce hram poarta cei din ambasade. Din cind in cind mai trimit pe cite unul pe acasa.
  • +1 (5 voturi)    
    Iata ca se poate (Luni, 16 august 2010, 18:49)

    Nosferatu [anonim]

    (null)
  • +2 (2 voturi)    
    diplomatul?! (Luni, 16 august 2010, 19:19)

    lilli00700 [anonim]

    un spion deconspirat devine inutil...parerea mea...
  • +3 (7 voturi)    
    Specific (Luni, 16 august 2010, 19:22)

    JB [anonim]

    "Asupra spionului au fost gasite obiecte specifice activitatii de spionaj"

    Pix, foi, stick?
  • +13 (15 voturi)    
    De ce ni se intampla? (Luni, 16 august 2010, 19:23)

    marcu [anonim]

    1. Pt ca Romania sustine guvernul pro-occidental de la Chisisnau.
    2.Pt ca Romania da pasapoarte la moldoveni si vrea sa scoata Moldova de pe orbita Rusiei.
    3.Pt ca Romania va gazdui rachete ale scutului anti-racheta american.
    4Pt ca Rusia se confrunta cu criza incendiilor de padure si orice stire care sa abata atentia de la autoritatile incompetente e binevenita.
    • 0 (0 voturi)    
      exact! (Marţi, 17 august 2010, 18:41)

      radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui marcu

      Exact asta vroiam sa scriu si eu dar mi-ai luat -o inainte. Ii deranjeaza foarte mult schimbarile din Rep. Moldova ( Basarabia- mai corect ) si relatiile dintre Bucuresti si Chisinau.
  • +8 (12 voturi)    
    parere (Luni, 16 august 2010, 19:25)

    gabriel [anonim]

    Cu siguranta este razbunarea moscovei pentru ca prostanacul geoana, campion al normalizarii relatiilor romano-sovietice, nu mai are liber la exprimarea tampeniilor timp de 6 luni !
  • +1 (3 voturi)    
    sa nu exageram... (Luni, 16 august 2010, 19:27)

    mirceab1 [utilizator]

    Secretar I nu prea e grad inalt in diplomatie, sa fim seriosi...Daca asa ar fi, atunci consilierii, ministri - consilieri si ambasadorii ce sunt?:)
    • +1 (3 voturi)    
      grade,functii (Luni, 16 august 2010, 20:18)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui mirceab1

      Tu ce grad ai? Ma refer la cel diplomatic :):)
      De acord cu tine dar Secretarul I poate fi si prim colaborator si atunci te intreb are grad inalt in diplomatie ? Functia doboara gradul ! Parca asa era candva.Nici nu vreau sa ma gandesc ca te-ai simtit putin lezat. Doamne fereste se poate intampla oricui !
      • -1 (1 vot)    
        grade (Marţi, 17 august 2010, 14:14)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui andrei

        gradele de junior sunt refernt atasat si SIII, SII si SI sunt senior ooficer si pot avea si functii de conducere la nivel de sef serviciu sau birou, copnsilier, min copns sau plenipot sunt manager officer.. vad ca multi bat campii pe aici...in loc sa dea search google
  • +13 (15 voturi)    
    Politica pumnului in gura (Luni, 16 august 2010, 19:33)

    Rhadoo [utilizator]

    Asta e raspunsul Rusiei la declaratiile presedintilor Traian Basescu si Mihai Ghimpu de acum cateva zile.
    • 0 (0 voturi)    
      Tipic sovietic (Marţi, 17 august 2010, 18:45)

      radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

      E prea mare coincidenta , ca sa nu ne gandim la stilul in care stiu kgb- istii sa dea avertismente vizavi de lucrurile care nu le plac...
  • -3 (7 voturi)    
    cred ca a mancat prea mult (Luni, 16 august 2010, 19:49)

    paul [anonim]

    cred ca a mancat prea mult inainte de actiunea de spionaj ....
  • +6 (6 voturi)    
    "persona non grata" (Luni, 16 august 2010, 19:58)

    lili [anonim]

    ..il asteptam acasa...
  • -1 (3 voturi)    
    am apreciat poza (Luni, 16 august 2010, 19:59)

    the [utilizator]

    Foto: Oficiul Naţional pentru Cultul Eroilor !

    hahaha !
    acu stau si ma gândesc ca rusii l-au facut erou ... românii doar s-au obosit sa-l recunoasca.
    Daca-l capaceau, doamne feri ?
    Ca pâna sa-l sanctifice, mai dura ...
  • +5 (11 voturi)    
    Ei si (Luni, 16 august 2010, 20:32)

    Nelu [anonim]

    Rusii ultimul timp au reusit sa decapiteze Polonia si practic pe flancul estic a ramas doar Romania impotriva imperiului raului. Rusii isi ies din minti pentru torpilarea intereselor lor la Marea Neagra de catre Romania si Georgia. South stream este costistor si nu va mai fi construit dupa punerea in practica a planului Romaniei, Georgiei si Azerbadjanului de a transporta gazul in Europa. Rusia moare cu incetul si asta e scaparea noastra !
  • +2 (4 voturi)    
    Tare mi-e teama ca.... (Luni, 16 august 2010, 20:38)

    Rescatorul [anonim]

    suntem penetrati de rusi la cele mai inalte si senzitive niveluri. Agentii rusi ne sfideaza si sunt tot mai agresivi, iar SRI si SIE dorm. Nu pot sa nu mentionez satisfactia anuntarii acestui eveniment de catre cei de la Realitatea-FNI (Vocea Moskovei 2) si actiunile Realitatea-Catavencu. Evenimentele complexe din ultima vreme (aricole inpresa occidentala, inundatii, etc.) sunt actiuni tipice KGB, de provocare si agresiune, de intimidare. Se vede ca KGB-ul, impreuna cu tradatorii din tara, continua presiunile si provocarile. Nu ne ramane decat sa ne asteptam la provocarea de instabilitate politica de catre agentii KGB.
    • -2 (6 voturi)    
      conspirationistii rusi (Luni, 16 august 2010, 21:23)

      ilici [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      "suntem penetrati de rusi la cele mai inalte si senzitive niveluri" :)) yeah right, din pacate politica externa a romaniei cu federatia rusa din ultimii 20 ani nu e negativa, ci nula... pina in prezent absolut nici un guvern romanesc, de dreapta sau de stinga nu a avut un comportament normal fata de rusia, o strategie constructiva ceva, si asta doar din cauza lingerii curului american... moscova e centrul business al continentului de citiva ani buni iar romanii din moscova se feresc de ambasada romaniei ca dracu de tamiie, fiindca se stie ca iti fac doar probleme, toti politicienii, ca ziaristii habarnisti o dau intr-una cu "rusia comunista"... treziti-va bai la realitate...
      • +1 (1 vot)    
        o dau intr-una cu "rusia comunista"? (Marţi, 17 august 2010, 9:51)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui ilici

        si cu ce-ar trebui sa o dea, cu rusia "democratica"?

        bai ilici, daca tu ai o asa buna parere de "nehabarnist" despre rusia, de nu te duci tavarishe acolo sa faci biznis in "centrul business al continentului"? ai putea sa iei tot psd-ul cu tine si jumate din penele. Ba chiar si cativa pedelei ai putea lua, in frunte cu Videanu.

        de ce nu mergeti voi mai tavarishi sa faceti biznis in rossia, de ce trimiteti tara la rusi? vreti sa ramaneti doar voi cu Ritea Naidusul in tara si pe restul sa-i deportati la rusi?
      • 0 (0 voturi)    
        Te contrazic! (Marţi, 17 august 2010, 19:01)

        radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui ilici

        "Politica externa a roamniei cu federatia rusa" nu numai ca n- a fost nula, ba chiar a avut o "legatura" interesanta : slugoiul pro-sovietic Iliescu, ce a anulat definitiv ( sau poate nu...)sansa reunificarii celor doua teritorii romanesti! Cat despre afaceri in rusia, a se vedea de exemplu cazul Ikea.
    • -2 (8 voturi)    
      sa fiti bucurosi ca avem rusii la dreapta (Luni, 16 august 2010, 22:27)

      armonie [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      nostra, ca daca nu am fi fost invadati de galbejiti si ati fi mancat orez zilnic, ati fi luat salariu doar 100 dolari pe luna si monitorizati de 7000 camere video pe km/patrat.
      • 0 (2 voturi)    
        +++ (Marţi, 17 august 2010, 0:09)

        ai [anonim] i-a raspuns lui armonie

        de la noi
      • +1 (1 vot)    
        Nu cunosc (Marţi, 17 august 2010, 19:04)

        radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui armonie

        deocamdata pe nimeni invadat de "galbejiti". Iar daca vor, o pot face oricand. Nu stiu cum ti- avenit ideea :))
  • +5 (7 voturi)    
    la aeroport? :) (Luni, 16 august 2010, 20:59)

    suca [anonim]

    meregem sa-i facem o primire pe cinste la aeroport? :)

    tare ar fi frumos :)
  • +6 (8 voturi)    
    .... (Luni, 16 august 2010, 21:01)

    gheorghe [anonim]

    Cam prosti rusii. Ne-au facut singuri reclama degeaba. Asa a aflat toata lumea ca micutza Romanie spioneaza Rusia. :)

    Acum o sa citeasca toti stirea si o sa exclame: "Ia uite ce curaj au romanii astia, spionau..... Rusia."
  • +4 (8 voturi)    
    Agenti romani sub acoperire (Luni, 16 august 2010, 21:08)

    Cine lucreaza ptr SRI [anonim]

    Ptr cei care nu stiu (si presupun ca nu sunt prea multi ) TOTI atasatii militari si secretarii sunt agenti care lucreaza intr-o masura mai mica sau mai mare ptr Serviciul de Afaceri Externe. Toti ..
  • 0 (4 voturi)    
    Slava organelor (Luni, 16 august 2010, 21:19)

    satanae [anonim]

    Oh, baietii nostri! Cita finete, cita clarviziune - cel mai bine este sa nu schimbi nimic. Ce daca numirea ca rezident sef intr-o tara a unui personaj din cadrul ambasadei era un procedeu fumat, pe care-l invatasem chiar de la rusi. Ai nostri continua sa-i foloseasca pe diplomati ca acoperire pentru spioni si asta chiar in Rusia. Ba mai mult decit atit, lucrurile stau chiar mai rau ca pe vremea lu' Ceasca - atunci il foloseau pe soferul ambasadei sau pe vreunul din personalul de intretinere, acum il folosesc chiar pe secretarul 1. Pe cind il prind rusii si pe ambasador?
    Ce m-a mai impresionat la baietii nostri a fost flerul lor incredibil. Dupa aventurile consulului ala vesel din Moldova, pe care l-au prins cu pantalonii in vine, te-ai astepta ca ei sa beleasca ochii mai mari cind vine vorba de rusi. Cind colo - ce curaj, ce atitudine de invingatori, cita finete si inteligenta din partea lor, minca-i-ar tata pe ei - putin le pasa de fraierii astia de rusnaci. Lor chiar le face placere sa cada in toate capcanele pe le intind acesti josnici urmasi ai KGB-ului. S-ar putea ca atunci cind ii prind, sa le dea niste sampanie, icre negre, vodca si, de pofta, ai nostri nu se pot abtine s-o dea in bara.
    Acum am vazut o gramada de postari patriotice, care-i injura pe rusi ca ne persecuta, ca ar fi inscenare etc. O asemenea dragoste de tara ma misca pina la lacrimi. Probabil ca o atitudine similara se poate intilni acum si pe holurile SIE, printre toti burtosii aia penibili care cica mor de dragostea tarisoarei non stop si tot lupta pt ea. Acum, tolomacii aia au toate motivele sa se afiseze ca mari patrioti - iau o gramada de bani pt asta, ca au niste salarii enorme - dar voi, fraierilor, ce motive aveti sa inghititi toate brasoavele pe care ni le vind astia ca sa-si ascunda prostia?
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Luni, 16 august 2010, 21:29)

      miru [anonim] i-a raspuns lui satanae

      De ce folosesc diplomati in spionaj? E simplu, au imunitate diplomatica si nu ajung in Siberia daca ii prinde.
    • 0 (4 voturi)    
      Esti de-a dreptul ...... (Luni, 16 august 2010, 21:41)

      Escu [anonim] i-a raspuns lui satanae

      Ingust la creier. Si mai esti si un trist pe de-asupra.

      Lasa ca stii tu pentru ce sa te bucuri in viata: ultimul album al lui Gutza, o spaga primita sau o teapa data prietenilor, rudelor ......

      Obositule ..... habar n-ai de ce traiesti ......
    • +1 (1 vot)    
      bine spus (Luni, 16 august 2010, 22:30)

      nbd [anonim] i-a raspuns lui satanae

      cel mai tare comentariu! felicitari! cineva trebuia sa spuna adevarul...
    • +3 (3 voturi)    
      Te cam inseli (Marţi, 17 august 2010, 5:45)

      Nepoate [anonim] i-a raspuns lui satanae

      Din fericire serviciile secrete inca mai functioneaza la noi, deci da`mi voie sa`ti spun ca te inseli. MI6 plateste bani buni pentru antrenamente in Romania. Cooperarea SIE cu Mossad e cunoscuta de ceva ani. Nu e vorba de patriotism sau alte chestii de genul asta, dar expulzarea diplomatului arata ca serviciile romanesti sunt active. Sincer, eu unul sunt pentru normalizarea relatiilor cu Rusia. Trebuie sa invatam in a fi pragmatici si sa incetam in a ne baga capul in nisip si sa spunem Russia bad, USA good. Daca suntem destepti putem trage bani si de la unii si de la altii (sigur, nu e o caracteristica a poporului roman, cel putin in ultima perioada).
      Ca si fapt divers serviciile romanesti au fost laudate pentru misiunile din Irak si Afganistan depasindu`le ca rata de succes chiar si pe cele poloneze. Deci scoala noastra de spionaj inca functioneaza si da ce e mai bun.
  • -2 (6 voturi)    
    RE:expulzare (Luni, 16 august 2010, 21:30)

    Ovidiu [anonim]

    Si rusii s-au saturat de Base:))
  • +5 (7 voturi)    
    Spioni sunt peste tot (Luni, 16 august 2010, 22:00)

    nico2 [utilizator]

    Ambasada unui stat ( indiferent cum se numeste el) adaposteste un numar f. mare de persoane insarcinate cu misiuni secrete.Nu este nimic nou sub soare.Si SRI cunoaste spionii altor tari care isi fac veacul pe la ambasadele din Romania cum si oamenii nostrii sunt cunoscuti de spionajul altor tari.Actiunea Moscovei are o mativatie care acum ne scapa.Peste ceva timp vom afla adevaratele intentii.este posibil ca si Romania sa declare persoana non-grata un spion rus.Vom vedea.
  • +1 (3 voturi)    
    La aeroport (Luni, 16 august 2010, 22:12)

    Nosferatu [anonim]

    Sa mergem la aeroport sa �l primim ca pe un erou!
  • -2 (2 voturi)    
    Schimbati-l cu Caraman! (Luni, 16 august 2010, 23:43)

    vlad007 [anonim]

    Daca Grecu a spionat in Rusia de ce nu il schimbam cu Caraman care a spionat in Franta pentru Rusia, URSS si mai putin Romania?
  • -1 (3 voturi)    
    Ma-ndoiesc ca spiona pentru noi. (Marţi, 17 august 2010, 1:23)

    Bogdan C [anonim]

    Nu prea cred ca ai nostri nu aveau ceva mai bun de facut decat sa fure secrete militare de la rusi. Daca vroiau sa spioneze ar fi spionat alt gen de informatii. Mai probabil e sa fi actionat ca intermediari. Careva de afara i-a zis lui Basescu sa puna un spion in Rusia care sa fure informatii militare, si Basescu s-a conformat. O alta varianta e ca respectivul strangea informatii pe care apoi ai nostri le vindeau. Dupa cum ziceam nu prea cred ca ai nostri aveau ei nevoie de secrete militare rusesti.
  • +2 (2 voturi)    
    spionul ... (Marţi, 17 august 2010, 7:51)

    doru [anonim]

    sunt convins ca e doar o reactie a moscovei. de altfel rusii sunt inprevizibili in tot ceea ce fac.. Au dat precis un raspuns la o....???? stiu eu ce treaba ???...asa li se nazaresc lor.De altfel imi pun intrebarea,ce strain nu e considerat spion la moscova??? AAA da...am descoperit cauza, - caldurile de la ei,le-a topit mintea si s-au inbatat cu apa,caci nu au mai baut votca,
  • +2 (2 voturi)    
    Informatii importante pe surse, de ultima ora (Marţi, 17 august 2010, 8:51)

    James Bond [anonim]

    Am aflat pe surse ce obiecte folosite in activitatea de spionaj a gasit FSB-ul asupra "spionului "nostru:
    -o pereche de ochelari de vedere, folositi la scris;
    - un stilou si un pix, folosite, de asemenea, in periculoasa activitate de scriere a rapoartelor;
    -un bilet de metrou, folosit la parasirea rapida a locului de intalnire cu "sursa";
    - o cartela de telefon- cel mai compromitator"obiect"- folosit numai in cazuri extreme, cand orice alta posibilitate de comunicare cu "sursa" era imposibila;
    - in fine, o mica surupelnita pe care "spionul" nostru o folosea in situatiile penibile cand i se defecta(foarte des) broasca de la portiera Daciei 1301, spre a putea parasi rapid locul de intalnire cu "sursa".
    Toate aceste probe evidente si deosebit de compromitatoare, spun aceleasi surse, au fost depuse intr-un safe la etajul -6 de la Lubianka, sub o puternica paza, 25 de ore din 24.
  • +1 (1 vot)    
    Spioni (Marţi, 17 august 2010, 9:42)

    mbr74 [anonim]

    Ceea ce vedem este un razboi psihologic intre rusi si NATO pe de o parte, dar si intre rusi si noi pe de alta parte, caci noi si rusii nu am fost niciodata buni prieteni.
    Este cunoscut faptul ca de multe ori personalul diplomatic face parte din structurile serviciilor de informatii.
    Acest caz mi se pare mai mult o inscenare caci nu cred ca un secetar al ambasadei purta la el aparatura specific activitatii de spionaj ... In general acest lucru este realizat de oameni care nu apartin personalului diplomatic, prin canalele diplomatice se transfera in geenral informatiile obtinute pe alte cai ...
    Vom mai vedea astfel de situatii.
    Sa nu uitam ca Rusia trebuie sa devieze atentia populatiei de la alte grave probleme cu care se confrunta ...
  • 0 (0 voturi)    
    Se vede treaba ca noi nu avem ce da la schimb (Marţi, 17 august 2010, 14:53)

    karenina [anonim]

    Ne certam cu vecinii ca sa ne imprietenim cu "extraterestrii".
  • 0 (0 voturi)    
    base, your move (Marţi, 17 august 2010, 18:18)

    florin [anonim]

    hai, scoate asul din maneca si da-le rusilor peste nas, cu 2-3 bucati, nu doar 1


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version