Le Monde: Litoralul romanesc, noul El Dorado pentru energia eoliana

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 15 august 2010, 16:46 Actualitate | Esenţial


Pentru anumite regiuni ale litoralului romanesc, unde saracia sare in ochi, singura certitudine este vantul, pe care companii mari de energie precum CEZ l-au transformat intr-o "binecuvantare", instaland in zona comunei Fantanele cel mai mare parc eolian terestru din Europa, noteaza publicatia franceza Le Monde, intr-un material dedicat dezvoltarii energiei eoliene in sud-estul Romaniei.

"Suflarea vantului a devenit o binecuvantare, pentru ca taranii din Fantanele care si-au pus terenurile la dispozitia companiei primesc pana la 3.000 de euro pe an", scrie Mirel Bran. Suma care, pentru cei care traiesc la tara, este o adevarata "mina de aur".

Inceput in noiembrie 2008, proiectul companiei CEZ a atins in acest an prima sa etapa: 115 eoliene, din 139 prevazute la Fantanele, sunt instalate si gata sa fie racordate la reteaua electrica.

Ce-a de-a doua etapa, care trebuie sa se incheie la sfarsitul anului 2011, prevede instalarea a inca 101 de eoliene in satul vecin, Cogealac. In total, cele 240 de eoliene vor avea o putere de 600 MW, echivalentul reactorului de la centrala nucleara de la Cernavoda.

"Vrem sa asiguram productia a 10% din energia verde a Romaniei. Si, pentru asta, vom investi 1,1 miliarde de euro," a declarat pentru Le Monde Cosmina Marin, de la departamentul de comunicare al CEZ.

Romania s-a angajat in fata Comisiei Europene sa produca 20% din energia sa din resurse regenerabile, pentru a respecta obiectevele Uniunii Europene pentru 2020.

Aproximativ 100 de tarani din zona comunei Fantanele lucreaza la acest proiect, alaturi de cei 400 de muncitori veniti din mai multe tari europene.

O noua retea de drumuri si poduri a fost instalata, iar locuitorii vor avea de acum inainte acces la apa potabila. Primaria a beneficiat de sprjin financiar de 1,5 milioane de euro din fonduri europene nerambursabile pentru construirea canalizarii.

Astfel, Fantanele se debaraseaza de imaginea de sat sarac si rupt de lume, noteaza Le Monde. Autorul remarca si faptul ca oamenii isi renoveaza fatadele caselor cu banii de la eoliene.

"Si oamenii se imbraca mai bine", constata Filofteia Stanciu, unul dintre locuitorii care si-au inchiriat terenul companiei, de la care primeste de la 1800 de euro pe an. "Se vede ca au mai multe resurse. Sunt si cei care si-au pierdut mintea si si-au cumparat masini luxoase ca sa iasa in evidenta. Pana la urma, fiecare dupa capul lui, dar totul se schimba in sat", spune ea.

O poveste de succes care a atras deja atentia altor investitori. Grupul spaniol Iberdrola, numarul 1 la nivel mondial in acest sector, a deschis un birou la Bucuresti si a anuntat ca este gata sa investeasca circa 2 miliarde de euro intr-un parc eolian situat langa Marea Neagra.

In incheiere, materialul aminteste de poetul Ovidiu, remarcand faptul ca pamanturile aride pe care acesta calca in alte timpuri, "exasperat de vanturile marii", au devenit "noul eldorado" al energiei eoliene din Europa.

Cititi materialul complet pe site-ul Le Monde.

Marile investitii in Romania in "domeniul cel mai exploziv"

Energia eoliana reprezinta "domeniul cel mai exploziv" din punct de vedere al investitiilor in Romania, a declarat la inceputul lunii pentru HotNews.ro Ionel David, public affairs manager la Asociatia Romana pentru Energie Eoliana.

Potrivit acestuia, in urmatorii ani, Romania are sanse sa ajunga pe primul loc in Europa Centrala si de Est in privinta capacitatii de productie a energiei eoliene, insa cererile de racordare din partea investitorilor depasesc de aproape patru ori capacitatea sistemului energetic national de preluare a energiei eoliene.

Printre proiectele avansate din Romania se afla cel al grupului CEZ care investeste 1,1 miliarde Euro in realizarea unui mare parc eolian pe uscat din Europa, cu o putere totala instalata de 600 MW. Parcul Eolian CEZ de la Fantanele si Cogealac va avea dublul capacitatii instalate a celui mai mare parc operational in prezent (Parcul eolian Whitelee, Scotia, 322 MW).

Primele 139 turbine eoliene cu o capacitate de 347,5 MW urmeaza sa fie complet puse in functiune pana la sfarsitul anului 2010.

De asemenea, compania Iberdrola Renovables din Spania a anuntat in aceasta primavara ca primit de la transportatorul national de electricitate Transelectrica drepturile de a dezvolta proiecte de productie energie electrica din surse eoliene de 1.500 MW, in Dobrogea, compania intentionand sa dezvolte 50 de ferme eoliene intre 2011 si 2017.

Nici compania Italia nu se lasa mai prejos si va începe în acest an constructia unui parc eolian de 140 MW în comuna Valea Nucarilor, din judetul Tulcea. In 2010, vor fi puse în functiune 40 MW din acest parc eolian.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12235 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    las ca (Duminică, 15 august 2010, 17:02)

    ady [anonim]

    le tragem teapa si ne instalam panouri solare..
    • +3 (3 voturi)    
      eolian (Duminică, 15 august 2010, 23:33)

      firefox [utilizator] i-a raspuns lui ady

      Potentialul eolian este mai mare in Litoral decat solar oriunde in tara, la panouri mai mult de 1-200w pe metru patrat nu prea scoti.
      • +1 (1 vot)    
        Cine credeti ca va da voua autorizatie? (Luni, 16 august 2010, 13:10)

        Free Face [anonim] i-a raspuns lui firefox

        Miliarde sa aveti si nu va baga nimeni in seama daca nu bagati un procent in buzunarul cui trebuie sau daca nu aveti legatura cu cercurile privilegiate. In conditiile in care drepturile de folosire a terenurilor pentru centrale eoliene se acorda discretionar, nu e de mirare greutatea cu care se misca lucrurile. Va mai amintiti de povestea cu pasarile care chipurile raman agatate printre palele elicelor de la eoliene? Mare problema de mediu domnilor! Chiar credeti ca nu aveam pana acum toata Dobrogea plina de eoliene daca era totul transparent si corect din partea statului
        (pardon, hotilor de guvernanti si cine mai sta in spatele lor) ?
  • +28 (30 voturi)    
    Daca (Duminică, 15 august 2010, 17:05)

    garabetian1 [anonim]

    am fii avut o conducere de dupa 1989 si nu si-ar fii insusit bunurile comune am fii fost la nivel national un El Dorado.La resursele si capacitatile intelectuale ale Romaniei daca de la caderea dictaturi am fii avut conducatori Patrioti care sa speculeze pozitia geostrategica,bogatiile subterane,cat si cele terestre campii care odata erau supranumite granarul europei,muntii impaduriti cu subsolul plin de tot tipul de bogatii,delta, iesire la mare etc etc.am fii fost intradevar O ELVETIE DE EST.
    • -13 (21 voturi)    
      Lasa modestia deoparte. (Duminică, 15 august 2010, 17:27)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui garabetian1

      Ma intreb cine te-a optit sa te afirmi?Esti priceput in toate asa cum erau adevaratii comunisti.
      • +14 (16 voturi)    
        Imi dau si eu cu parerea (Duminică, 15 august 2010, 19:06)

        garabetian1 [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Cat depre priceperea de comunist,tin sa specific ca refuzul de a intra in partidul comunist si afirmatiile anticomuniste in plina dictatura mi-a facut viata un infern,nu stiu de cate ori ti-a batut securitatea la usa si sa simti fiorul morti sau luat de pe strada si tinut pe la sectiile de politie.Iar cand am disparut sa-ti fie mama anuntata ca vei fi adus intre patru scanduri.Iar tu sa dai telefon dupa trei luni iar mama ta sa-ti spuna ca tocmai se pregateau pentru Parastasul tau.
        • -6 (6 voturi)    
          tot respectul (Duminică, 15 august 2010, 22:37)

          nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui garabetian1

          pentru pareri si pentru scoala vietii, dar pe la cealalta scoala nu prea ai trecut.
      • 0 (0 voturi)    
        deci (Luni, 16 august 2010, 11:13)

        sanaq [anonim] i-a raspuns lui mircea

        care e problema?? omul a punctat perfect situatia, daca nu ar fi fost rahateii astia care au furat ca in codru e putin spus, au adus tara la faliment doar ca sa o poata lua pe 1 euro si sa o vanda la fier vechi...au vandut petromul cu tot cu resurse cu valoare de 100 de ori cat tot omvul pe doi bani care nu sunt sigur ca au fost inca incasati...cu cat au vandut sidexul??50 de mil de euro sau dolari? ca nu mai stiu, legat de subiectul de azi e bine ca avem destepti care baga cate miliarde de euro sa construiasca un reactor la cernavoda cand la o investitie mai mica poate sa produca aceeasi energie si fara riscuri asa mari ca o centrala nucleara, dar de ce sa faca ei asta?sunt ceva baieti destepti care incaseaza bani de acolo...
        • 0 (0 voturi)    
          amesteci lucrurile (Luni, 16 august 2010, 12:35)

          cucu [anonim] i-a raspuns lui sanaq

          nu poti compara un reactor nuclear cu niste moristi ! habar nu ai ce implica in stabilitatea sistemului energetic national functionarea moristilor astea ! Nu poti asigura functionarea normala a SEN doar cu astfel de instalatii care functioneaza dupa cum bate vantul , daca nu stii ce presupune stabilitatea SEN nu-ti mai da cu parerea !
    • +9 (9 voturi)    
      corect ! nu am avut noroc decat de un bolsevik (Duminică, 15 august 2010, 17:35)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui garabetian1

      si de securisti -profitorii lovituri de stat! securistii aveau dreptul cel mult, si vedeti azi ce haos a creat magistratura care are la baza tot dreptul !numai cu drept nu s-a ridicat nici o tara ! dar de furat au fost furate zeci ! bine ca macar strainii fac afaceri profitabile in Romania daca impotenta oranduirii e atat de vizibila!
    • +1 (9 voturi)    
      Eu am doi fii (Duminică, 15 august 2010, 17:38)

      Loplop [anonim] i-a raspuns lui garabetian1

      Si daca am sti si nitica gramatica, chiar n-ar mai ride nimeni de noi
      • 0 (6 voturi)    
        Ai dreptate (Duminică, 15 august 2010, 18:36)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui Loplop

        nu pot scrie cu diacritice dar pot scrie ca: daca am "stii" putina gramatica, chiar n-ar mai "rade" nimeni de noi
        • +5 (5 voturi)    
          un destept (Luni, 16 august 2010, 1:49)

          Ina88 [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

          se scrie "daca am sti" cu un singur "i" . E modul conditional si cuvantul "sti" e invariabil, nu-si schimba terminatia. Si-o schimba la timpul prezent, spre exemplu : eu stiu, tu stii ! pentru ca primul "i" e din radacina cuvantului, al doilea e terminatia de la persoana a doua plural.
          Asa poate iti ramane in cap si nu mai corectezi aiurea fara sa stii !
          • 0 (0 voturi)    
            El Dorado (Luni, 16 august 2010, 9:39)

            miha [anonim] i-a raspuns lui Ina88

            si "daca am fii avut o conducere" nu este corect.
            corect este "daca am fi" cu un singur i.
            si tot asa, greu cu gramatica romaneasca
      • +4 (6 voturi)    
        Ai dreptate (Duminică, 15 august 2010, 18:54)

        garabetian1 [anonim] i-a raspuns lui Loplop

        Fac greseli gramaticale recunosc,scuze am multe dar nu ma apuc sa le enumar(fii).oricum multumesc pentru atentionare.
    • +4 (6 voturi)    
      sigur ca da.... (Duminică, 15 august 2010, 18:39)

      carcotasu' [anonim] i-a raspuns lui garabetian1

      Absolut toata lumea stie ca suntem harnici, cinstiti, mereu pusi pe munca, dornici sa ne ajutam semenii. De fiecare data cand ceva merge prost altineva este de vina.....
    • +1 (3 voturi)    
      Nea Nicu....!? (Duminică, 15 august 2010, 22:58)

      aciduzzu [anonim] i-a raspuns lui garabetian1

      Parca el mai visa la asa ceva, Elvetia de Est.
    • -1 (1 vot)    
      am fi... (Duminică, 15 august 2010, 23:15)

      Aonim [anonim] i-a raspuns lui garabetian1

      am fi mai ales daca am vorbi corect romaneste
      • +4 (4 voturi)    
        Cred ca vorbesc corect Romaneste (Luni, 16 august 2010, 0:24)

        garabetian1 [anonim] i-a raspuns lui Aonim

        In schimb daca am probleme cu gramatica scrisa,asta-i alta poveste sunt unguri care traiesc in Romania care habar nu au de limba Romana.Sunt persoane cu functii de conducere chiar foarte inalte cu probleme mari de exprimare si o dictie care lasa de dorit .
        Asa ca problema nu sunt eu sau altul care isi exprima parerile si fac greseli de ortografie pe acest site.
        • +1 (3 voturi)    
          nu e chiar asa (Luni, 16 august 2010, 1:51)

          Ina88 [utilizator] i-a raspuns lui garabetian1

          "limba romana" nu necesita nicio litera mare...
          ba eu cred ca e necesar sa se cunoasca limba romana, corect ! Scuza-ma, dar ai gandire...aiurea. Iti compari defectul cu al altora. Ce poate fi mai "romanesc" decat atat ?!?
          • 0 (0 voturi)    
            limba romana" nu necesita nicio litera mare... (Luni, 16 august 2010, 17:54)

            garabetian1 [anonim] i-a raspuns lui Ina88

            nicio sau nici-o multumesc de lectia de limba romana cu r mic,.Garbetian este chiar numele meu sunt Armean ,asta inseamna ca imi asum responsbilitatea si nu ma ascund sub diferite pseudomine cum fac majoritatea.
    • 0 (0 voturi)    
      Daca (Luni, 16 august 2010, 13:15)

      M.Andrei Iulian [anonim] i-a raspuns lui garabetian1

      Nu lasam trecutul acolo unde-i locul si nu ne vedem de treaba sa urnim ce mai avem si 1% daca ar fi din ce era atunci avem probleme grave, prea multi "daca" era asa, ba altcumva, problema este ca am dat-o in bara rau de tot si nu putem decat sa analizam ce au gresit ce-i de atunci mult mai important este ca noi sa n-o festelim ca ei atat trebuie sa stim.Am ideea ca prin acel "Daca" nu ne dam batuti prea usor cu ce avem in fata.
    • +1 (1 vot)    
      vise... (Luni, 16 august 2010, 14:38)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui garabetian1

      daca am fi avut capacitatile intelectuale la care visezi tu.. :)
      din pacate capacitatile intelectuale se pot estima foarte usor: o data la 4 ani, cand romanii voteaza; in fiecare zi, in ratingul televiziunilor locale; in milioanele de capsunari exportati vs cateva zeci de mii de profesionisti care lucreaza peste granite.
      Poti sa faci o 'elvetie de est' doar cu exceptiile? Din pacate media conteaza... prosti, da' multi...
  • +8 (8 voturi)    
    Pacat ca nu investesc si romanii... (Duminică, 15 august 2010, 17:17)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    In asemenea resursa (gratuita) de energie nu este dispusa sa investeasca nicio companie romaneasca ?! Fondurile de investitii au ceata pe ochi si nu vad perspectiva de profit ?! As baga si eu 1.000 de lei intr-o eoliana, dar n-are cine sa mi-i ia...
    • +3 (3 voturi)    
      Cine sa investeasca frate... (Luni, 16 august 2010, 7:05)

      gigicu [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      e vorba de un buisness pe bune nu combinatii, ce sa caute jegurile noastre, pardon, oamenii nostri de afaceri( sa ma scuze cei cu cifra de afaceri sub un milion::) in el, nu e nimic de ciordit...
  • +8 (8 voturi)    
    Bate vantul, bine-mi pare, in gradina am (Duminică, 15 august 2010, 17:22)

    bigbrother [utilizator]

    o ditamai centrala eoliana. Am niste rude prin zona aia, ar fi cazul sa le dau un telefon :))

    Pana la urma, interesul poarta fesul. Si cand e vorba de bani multi, toti cei care au ceva de castigat dau o "mana de ajutor". Adica cei care decid soarta SEN (sistemul energetic national) isi vor lua partea leului + politicienii + intermediarii.

    Si uite cum Romania, cu sprijin din afara, produce bani. Nu pentru noi, ci pentru cine trebuie. Cei care cred in spiridusi sperand ca pretul energiei va scadea si vom avea curent gramada, ii rog sa se linisteasca. Intai "platim", apoi "dansam".
    • +1 (1 vot)    
      Productie (Luni, 16 august 2010, 8:27)

      Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui bigbrother

      Atata timp cat se produce la noi, avem numai de castigat. La urma urmei, niste investitori "isi risca" banii, si pe langa asta sunt multe familii care primesc 3000 euro anual doar pentru ca-si pun terenul la dispozitie. Statul va primii TVA, reteaua de distributie va avea profit si va platii si ea dividente, isi va plati agajatii care la randul lor platesc si ei taxe pe salarii si creeaza consum, CEZ la fel, si multi alti subcontractori, care vor avea salarii, profit, sau cu dividente corespunzatoare platibile catre stat. Mai mult, producem in tara si ne acoperim deficitul energetic, adica nu importam, ceea ce inseamna stoparea hemoragiei valutare- cu efecte benefice asupra aprecierii monezii nationale. Daca mai ajungem si in in situatia de a exporta, atunci efectul asupra monezii nationale este dublu. O supraproductie de energie electrica va duce la o scadere a pretului per KWh cu efecte benefice propagate in intreaga economie.Trebuie sa ne abtinem de la a tot considera ca cine investeste ca sa produca, are numai el de castigat si restul de pierdut. Nu-i asa. In cazul acesta, avem cu totii de castigat, si cu atat mai mult pentru ca investitia e facuta in sistemul energetic si pentru ca vantul bate si va continua sa bata. Singura amenintare ar putea venii de la capusele care nu au nici in clin nici in maneca cu aceasta investitie si considera ca li se cuvine mai mult decat sunt indreptatiti sa primeasca in mod corect si rezonabil (a se vedea cazul primarului din Cogealac- care s-a simtit genetic indreptatit sa vrea el grosul cascavalului). Incurajez pe deplin acest tip de investitie, iar daca reteaua de distributie nu poate prelua toata energia produsa, atunci mai bine investim in marirea capacitatii sale de transport si distributie decat in stoparea acestui tip de investitii. Asta doar daca nu vrem sa ne furam singuri caciula.
      • 0 (0 voturi)    
        .............. (Luni, 16 august 2010, 12:47)

        cucu [anonim] i-a raspuns lui Rafael Che Guevara

        nu e vorba doar de transport ! Pe langa aceste investitii trebuiesc facute investitii in alte unitati flexibile ce pot intervenii rapid cand eolienele sunt afectate de conditiile meteo ( nu bate vantul sau bate prea tare ) . Daca nu vor fi facute aceste investitii vom avea mare probleme in asigurarea stabilitatii SEN . In plus eolienele sunt destul de limitate referitor la performante ( nu pot participa la asigurarea stabilitatii SEN , nu pot regla tensiunea in noduri de retea si multe altele )
        • 0 (0 voturi)    
          corect. (Luni, 16 august 2010, 14:05)

          Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui cucu

          Si sigur sunt solutii si pentru astfel de probleme.
      • 0 (0 voturi)    
        entuziasm naiv...... (Luni, 16 august 2010, 22:09)

        aciduzzu [anonim] i-a raspuns lui Rafael Che Guevara

        Pretul kwh verde este cu mult mai mare fata de pretul de piata. Subventionat (dar subventionat rau de tot) de stat sau cu diferenta recuperata de la furnizor (povestea cu certificate verzi) el tot in factura noastra ajunge, si da, de acolo pleaca spre exterior (investitorii straini).

        Bineinteles ca ne putem incalzi cu acumularile la buget (tva, impozit, etc), daca ar trebui sa ne incalzeasca asa ceva.

        Pretul energiei nu va scadea niciodata, chiar si in caz de supraproductie (desi in cazul energiilor verzi nu se pune niciodata problema de supraproductie - calculele sunt putin mai complexe, in caz ca se depaseste un anumit plafon de kwh, stabilit prin contract, eolienele, exemplul de fata, se opresc). Cererea de energie are o crestere cu mult mai dinamica decat a capacitatilor de productie.

        Despre capuse ..... asta este o cu totul si cu totul alta realitate (paralela). Stii cat "costa" racordarea la retea ? Intreaba-l personal pe directorul ANRE.... ;)
  • +9 (9 voturi)    
    va roog, nu mai dati vesti bune, ca-i omorati :)) (Duminică, 15 august 2010, 17:23)

    va rugam [anonim]

    Daca Romania nu merge rau e de rau

    Bine = "rau"
    va rugam
  • +5 (5 voturi)    
    o investitie de durata (Duminică, 15 august 2010, 18:02)

    anonim [anonim]

    Acum, ca bate vântul prin buzunarele tuturor românilor, investitia ar putea acoperi întreaga tara ...
  • +4 (8 voturi)    
    reversul...... (Duminică, 15 august 2010, 18:34)

    dorinteodor [anonim]

    au inceput plingeri contra centralelor eoliene. in primul rind din partea ECOLOGISTILOR !!!....

    cica omoara pasarile si uritesc peisajul. dar nici cetatenii din zona nu sint prea multumiti din cauza zgomotului permanent care cu timpul creaza stresuri..... nu cred ca este prea placut sa locuiesti linga acele chestii....
    • -1 (3 voturi)    
      este placut (Duminică, 15 august 2010, 23:34)

      firefox [utilizator] i-a raspuns lui dorinteodor

      Ecologistii vor trebui sa aleaga intre om si pasare.
      • +2 (4 voturi)    
        Ecologishtii (Luni, 16 august 2010, 1:04)

        sile [anonim] i-a raspuns lui firefox

        Sunt o rasa de ratatzi frustratzi, paraleli cu tehnologia si intelegerea lumii, frustratzi ca nu sunt bagati in seama. Greenpeace e doar o organizatie pentru pus bete in roatele tuturor proiectelor si viseaza la o lume roz, in care animalutzele umbla linishtite, iar oamenii cresc in copaci. Nici dr-acu nu ii mai ia in seama, cand vede cat de aberantzi sunt.
        • +1 (3 voturi)    
          ecologisti (Luni, 16 august 2010, 1:55)

          Ina88 [utilizator] i-a raspuns lui sile

          eu cand aud de ecologisti ma gandesc la "bagatori de seama" . Sa ne scuteasca cu ideile lor. Oamenii mor de foame, au nevoie de banii astia, avem nevoie de investitii in Romania. Natura din Romania se duce de rapa nu din cauza oamenilor care vin aici sa investeasca si sa faca ceva, ci a omului de rand care se duce la un gratar sa il asculte pe Guta si lasa tone de gunoaie in urma. De educatia oamenilor de rand ar trebui sa se ocupe "ecologistii" nu de chestiile astea cu "pun bete in roate, poate-mi iese si mie ceva"
    • 0 (0 voturi)    
      ecologisti (Luni, 16 august 2010, 9:11)

      matei filipescu [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      La Fantanele s-au bagat zeci de mii de euro in studii de mediu. Nu cred ca gasesti un ecologist de marca sa comenteze despre Fantanele pentru ca au fost consultati si s-au urmat recomandarile lor. Ruta de migratie a pasarilor nu trece pe la Fantanele-Cogealac. Daca vorbim de alte parcuri eoliene atunci da, e dezastru.
  • +1 (1 vot)    
    Firma romaneasca (Duminică, 15 august 2010, 18:43)

    Mircea [anonim]

    Eu stiu ca exista si o companie romaneasca ENERGOBIT care a cumparat acolo cateva sute de hectare pentru centrale eoliene.
  • +1 (1 vot)    
    omlette du le monde (Duminică, 15 august 2010, 19:50)

    antibroscar [anonim]

    la cum o lauda astia pe CEZ,sigur e franceza.
  • +1 (5 voturi)    
    litoralul si energia eoliana (Duminică, 15 august 2010, 19:52)

    giuliano [anonim]

    cine vorbeste de perioada lui ceausescu ? ori cei platiti stiti de cine sa intretina aceasta ura ori de unii care nu stiu ce este cu ei pe acest pamant. daca citim istoria romaniei vom vedea ca tara noastra de sute de ani a fost exploatata din punct de vedere economic de alte state si puteri. au putut face asta cu ajutorul unor nenorociti care erau la putere in romania. ce avea romania in 1965 ? nimic. iata ca in 24 de ani ceausescu asa taran a facut ca romania sa fie o tara puternica din toate pdv. toate bogatiile statului erau ale poporului. acum ale cui sunt? ce au facut nenorocitii tarii in 20 ani? vedeti si voi daca ganditi. strategia a fost clara,,,;;; trebuie securitatea anihilata ca sa putem sa luam totul pe nimic.;; de ce ,,,pt ce ei erau cei mai patrioti si bine pregatiti,,,,pacat ca si acum unii spun ca din cauza securitatii am ajuns aici. pai sa vada mai intai cine a pus mana pe resurse si apoi sa vorbeasca. de ce vin cehi sa construiasca in romania ?? ca sunt destepti si pe nimic fac ce vor.
  • +2 (4 voturi)    
    Mica poveste capitalista... (Duminică, 15 august 2010, 20:04)

    Cadillac [utilizator]

    A fost odata o gasca de baieti "dastepti" in Franta, care intre doua pahare de coniac si "havane" s-au gindit la o pungasie:

    Energia eoliana poate face bani
    Nu putem sa renuntam la paminturile viticole si foarte prospere pentru noi; pe de alta parte, nu poti sa-i prostesti pe fermierii francezi sa inlocuiasca citeva hectare de vie cu panarama ta de elice pentru 1.800 de euro pe an!!!!
    Asa ca, ne ducem gramada peste romini, care pentru bani ar fi in stare sa-si vinda si parintii.
    Si le vom spune ca in Franta nu mai bate vintul.
    Dupa aceea, le vom vinde tot lor - rominilor - electricitatea rezultata la niste preturi de nivel frantuzesc.

    Vive la Romanie...
    • +2 (2 voturi)    
      au si francezii campuri eoliene.... (Duminică, 15 august 2010, 22:57)

      aciduzzu [anonim] i-a raspuns lui Cadillac

      ..... mai mari decat toata Dobrogea ta. Stai linistit.
      Plus ca am impresia ca la CEZ sunt cehi:))))) Google knows better.....
    • +2 (2 voturi)    
      Raspuns de franta :) (Duminică, 15 august 2010, 23:37)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui Cadillac

      ar trebui sa te informezi ca electricitatea in Franta e mai ieftina ca in Romania cu toate ce e in EUR.
      • +1 (3 voturi)    
        In caz ca te-ntreaba cineva... (Luni, 16 august 2010, 4:05)

        Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui cucu

        ...si ca sa nu mori.............................naiv:

        Nu poti sa compari costul curentului electric din Franta cu cel din Rominia? De ce??

        Pentru ca nu folosim aceeasi "unitate de masura"

        Stii care este "moneda universala"???

        Bineinteles ca NU !

        Nu este nici dolarul, nici euro-ul, nici lira sterlina si nici rubla.

        "Moneda" dupa care se pot face comparatii intre tari cu sisteme sociale diferite la capitolul "nivel de trai" - cel putin - este UNA SINGURA si se numeste ORA/MUNCA !!!

        Aceeasi profesie: sofer de autobuz;

        Cite minute are nevoie sa lucreze cel francez pentru un litru de lapte?

        Cite minute are nevoie sa lucreze soferul romin pentru a cumpara acelasi litru de lapte?

        Acest calcul se face vis-a-vis de produse ABSOLUT necesare unui trai decent: piine, lapte, unt, carne,imbracaminte - NU Armani - incaltaminte - NU italieneasca - un aragaz modest, un frigider "de bun simt" - NU unul de abator si care sa faca si reparatii auto - o locuinta decenta si sanitara, etc, etc.....

        Abia ATUNCI poti compara nivelul de trai al unui electrician auto din elvetia cu unul din Rominia, de exemplu.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Luni, 16 august 2010, 10:29)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

      si daca nu veneau eolienele cat puneau la PIB tzaranii aia din Fantanele? Nimic. Decat nimic mai nine eoliene.
  • 0 (0 voturi)    
    El Dorardo! (Duminică, 15 august 2010, 20:12)

    M.Andrei Iulian [anonim]

    Din cauza ca au fost impuscaturi recent, francezii isi permit sa ne critice pe unde pot si isi mai permit sa faca ineptii(cuvant imprumutat din media online) cu El Dorado.Atitudine
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Duminică, 15 august 2010, 20:31)

    dragos234 [utilizator]

    1,1 miliarde!! Ce bine ca avem vant in Dobrogea. :)
    Am avut petrol si gaze de la Dumnezeu, acum avem vant tot de la Dumnezeu. Nu ne mai trebuie minte sau altceva.
  • +1 (1 vot)    
    sunteti generosi... (Duminică, 15 august 2010, 21:26)

    penelope [anonim]

    bucurandu-va ca satenii au cate 2-3000 de euro si nu va pasa ca o sa platiti energia de 2-3 ori mai scump! Daca am citi si legi, nu doar articolele altora...
  • +1 (1 vot)    
    Cu reactorul ati pacalit poporul (Duminică, 15 august 2010, 22:19)

    Lol Lolovici [utilizator]

    Zice articolul: " In total, cele 240 de eoliene vor avea o putere de 600 MW, echivalentul reactorului de la centrala nucleara de la Cernavoda. ".

    Care din reactoare ca e mai multe? E vro doua aproximativ, circa. Fiecare cu megavatii lui.
  • +6 (6 voturi)    
    Investitiile statelor europene in statul roman (Duminică, 15 august 2010, 23:54)

    ionut [anonim]

    Ce frumos investesc alte state la noi.Statul grec a luat Romtelecom,statul ceh Electrica,etc.Ce nevoie avea statul nostru de asemenea investitii pe teritoriul tarii noastre.Caci cum bine zicea tovarasul Iliescu,noi mai mult decat orice aveam nevoie de LINISTE.
    Iar LINISTEA era indispensabila pentru a-i astampara lui setea de putere,nimic altceva nu mai conta.
    Faptul ca se spolia un popor era minor.Dar ce conteaza asta cand PSD este singurul partid care propune "masuri sociale".
  • 0 (2 voturi)    
    maşini de lux (Luni, 16 august 2010, 2:37)

    Sakura [utilizator]

    Mă întreb ce fel de maşini luxoase au putut cumpăra sătenii cu max. 3000 €. Dacă se compară cu vechile căruţe cu cai, da, probabil şi Dacia 1300 este luxoasă...
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 16 august 2010, 10:48)

    dragos234 [utilizator]

    Ar trebui sa preluati si articolul asta:

    En Transylvanie, le retour des Allemands participe à l'essor économique de la région

    Autrefois désertés, des villages reprennent vie et s'ouvrent au tourisme. Ils sont de retour. Des milliers d'Allemands reviennent s'installer dans les villages de Transylvanie, région du centre de la Roumanie, qu'ils avaient désertée après la chute du régime communiste en 1989. Ce phénomène de retour en masse a commencé en 2000, lorsque la Roumanie démarrait les négociations d'adhésion à l'Union européenne (UE). Sept ans plus tard, le pays devenait membre à part entière de l'UE et son envol économique a changé la perception de la minorité allemande qui l'avait quitté il y a vingt ans. Holger Hihn, 35 ans, est installé dans le village de Cund, à proximité de la ville médiévale de Sighisoara.

    http://www.lemonde.fr/cgi-bin/ACHATS/acheter.cgi?offre=ARCHIVES&type_item=ART_ARCH_30J&objet_id=1131809


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by