VIDEO Traian Basescu despre un eventual conflict israeliano-iranian: Romania va fi un partener loial al NATO si al Israelului

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 12 august 2010, 12:35 Actualitate | Esenţial


Presedintele Traian Basescu a discutat joi cu presedintele israelian Shimon Peres despre reluarea negocierilor cu palestinienii, fara preconditii precum si despre negocierile israeliano-siriene. In privinta Iranului, seful statului a declarat ca: "respinge  ideea ca un stat ca Iranul sa detina armament nuclear".

"Am abordat problema iraniana si l-am informat pe domnul presedinte ca Romania sustine fara rezerve aplicarea ultimei rezolutii a Consiliului de securitate cu privire la sanctiunile ce urmeaza sa fie aplicate Iranului si am subliniat ca plecam de la principiul dreptului fiecarui stat de a utiliza energia nucleara pentru scopuri civile, dar respingem ideea ca un stat ca Iranul ar putea sa fie detinator de armament nuclear", a declarat presedintele Basescu.

Intrebat daca Romania va pune la dispozitie bazele sale Israelului in cazul unui conflict cu Iranul, presedintele Basescu a raspuns: "nu e momentul sa vorbim de conflict, noi speram ca sanctiunile impuse Teheranului sa duca la solutia corecta, nu aceea a saparii de gropi pentru militarii  americani.... Romania va fi un partener loial al aliantei NATO si un partener loial al Israelului". "Diplomatia este cea care trebuie sa solutioneze diferendul Iranului cu lumea, cu democratia", a completat seful statului roman.

La randul sau, Peres i-a multumit presedintelui Basescu pentru faptul ca s-a ocupat personal de situatia creata dupa prabusirea elicopterului cu soldati israelieni in Bucegi.

"Am fost miscat ca atunci cand am pierdut pilotii, presedintele si-a pus deoparte propria agenda pentru a se ocupa personal de acest lucru, astfel incat soldatii cazuti sa se intoarca in Israel. Nu a fost una din atributiile presedintelui, ci expresia unei inalte umanitati", a declarat Peres.

"Nu vom uita niciodata ca in perioada nazista Romania a ajutat la salvarea a sute de evrei", a continuat presedintele israelian. Peres s-a aratat increzator in revenirea economica a Romaniei: "incep sa creasca aripile care ii vor permite Romaniei sa zboare".

Presedintele israelian Shimon Peres a sosit miercuri, intr-o vizita oficiala de doua zile la Bucuresti. Aceasta este prima vizita a unui presedinte israelian in Romania de la crearea statului evreu.

Vezi imagini din timpul vizitei lui Shimon Peres in Romania.




Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















5592 vizualizari

  • +13 (19 voturi)    
    aliante, alea, alea... (Joi, 12 august 2010, 12:44)

    toteu [anonim]

    Israelul cauta parteneri pentru un inevitabil conflict cu Iranul ... zic eu
    • +8 (14 voturi)    
      Israelul deja are parteneri (Joi, 12 august 2010, 12:50)

      PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui toteu

      Israelul deja are parteneri.
      Dupa cum s-a vazut anterior vizitei d-lui Peres.
    • -1 (13 voturi)    
      SUA s-o califica ? (Joi, 12 august 2010, 13:12)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui toteu

      ca e clar ca nu au sange in ei sa atace Coreea de Nord pentru ca baietii or sa le bage niste rachete nucleare balistice pe gat daca o fac si sa vezi atunci ...
      Dar nu inteleg care e treaba cu NATO.Israelul nu e membra NATO...
      • +1 (27 voturi)    
        NATO ar fi trebuit sa atace Israelul. (Joi, 12 august 2010, 13:28)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui vlad

        Deoarece Israelul a atacat o nava apartinand unei tari NATO.
        Parca la fel s-a intamplat si in cazul presupusului atac terorist la WTC. De asta fortele NATO se afla in Afganistan, pt ca un membru a fost atacat.
        Ar fi fost muylt mai justificat un atac al fortelor NATO asupra Israelului...decat asupra Afganistanului. Ca doar Afganistanul n-a atacat SUA.
        Dar se pare ca articolele din tratatul semnat de toate tarile membre n-au nici o valoare. NATO face ce doreste SUA si atat. Iar in cazul Israelului...asa ceva nu e posibil, ca doar sunt "frati" cu americanii.
        Altceva...chiar ieri am vazut pe Discovery un documentar super interesant (Macintyre: Worlds Toughest Towns - Napoli) despre Gomorra si despre cum baga NATO in fiecare an in jur de 50 de milioane de euro in buzunarele mafiei italiene.
        Cam asta-i cu NATO.
        • +5 (5 voturi)    
          Numai prostii scrii (Joi, 12 august 2010, 13:52)

          c.mike [utilizator] i-a raspuns lui bgd

          Gomorra ? cred ca voiai sa scrii Camora daca voiai sa te referi la mafie.
          • -3 (5 voturi)    
            Da scuze... (Joi, 12 august 2010, 14:01)

            bgd [utilizator] i-a raspuns lui c.mike

            Aveam in minte filmul ala.
          • +2 (4 voturi)    
            Da scuze... (Joi, 12 august 2010, 14:15)

            bgd [utilizator] i-a raspuns lui c.mike

            Camorra... Ma gandeam la filmul ala...
        • -3 (3 voturi)    
          ai ultimele zile! (Joi, 12 august 2010, 17:17)

          glumetz-serios [anonim] i-a raspuns lui bgd

          dupa ce intra legea Olgutza Vasilescu in vigoare, poti fi acuzat de antisemitism si asta COSTA!
      • +1 (15 voturi)    
        Nato (Joi, 12 august 2010, 13:44)

        caragiale [anonim] i-a raspuns lui vlad

        Israelul nu e membru NATO dar America care ii sprijina da.

        Desigur ca vor cauta arme chimice si nu vor gasi sau il vor cauta pe Bi-Ladin in Afganistan si vor gasi litiu !

        In ce priveste Romania ar trebui sa isi vada de treburi , suntem un popor pasnic si nu avem ce cauta tarati in conflictele altora .

        Doar ca .. in toata istoria acestui popor am fost cald e bataie in favoarea mai marilor imperialisti.
        • +2 (6 voturi)    
          istoria si curu (Joi, 12 august 2010, 15:24)

          vlad dracul [anonim] i-a raspuns lui caragiale

          Urlam peste tot ca noi ne aparam si nimeni nu stie de noi. Invatam la scoala de cele x victorii in aparare si habar nu avem de cate ori ne-am luat-o pe coaja de la toti si de ce. Invatam de Marasti - Marasesti dar nu ni se se prezinta circumstantele. Traim o minciuna.

          De ce sa ramanem o nota de subsol in cartea istoriei cand putem mai mult.

          Popoarele ramase in istorie sunt poapoare care au dus o politica expansionista. Romania ar trebuii sa devina agresiva pe plan diplomatic si economic. Sa nu ne mai conduca niste mule fripte.

          Se pot face multe pe plan diplomaticm atata timp cat exista oameni inteligenti ,bine intentionati, cu caracter si curaj.
          • +1 (5 voturi)    
            ne trebuie politicieni cu oo.... (Joi, 12 august 2010, 18:24)

            dadan [utilizator] i-a raspuns lui vlad dracul

            ...lui Nastase nu stiu cine i le numara dar nu o sa gaseasca mare lucru....singurul care are curaj si viziune (amandoua in acelasi timp) in politica externa este Base.....bravo lui ca se implica , daca stai pe curul tau de fiecare data cand esti solicitat sa ajuti , poti sa fi sigur ca asa ajutor o sa si primesti cand ai nevoie....oricum barbosul de Ahmadinejad are probleme pshihice si nu ar trebui sa conduca o tara....pacat de iranienii de rand care sufera de pe urma fanaticilor religiosi......eu zic sa ne pregatim caci se apropie ceva serios in viitorul apropiat....vizita asta s-ar putea sa nu fie intamplatoare.....si mai zic o chestie - un posibil razboi Israel-Iran are puternice conotatii religiose , deci de ce parte alegem sa fim? a musulmanilor fanatici? eu nu prea cred....
        • +1 (7 voturi)    
          Xenofobie si izolationism (Joi, 12 august 2010, 15:43)

          XtrO [utilizator] i-a raspuns lui caragiale

          Stimate domn aveti macar o umbra de habar, cam ce inseamna o alianta militara asa cum este NATO ? Mira-m-as, cu un asemenea discurs poporanist ("suntem un popor pasnic si nu avem ce cauta tarati in conflictele altora", "in toata istoria acestui popor am fost cal de bataie in favoarea mai marilor imperialisti"). Chiar si pe vremea comunistilor eram intr-o alianta, Pactul de la Varsovia, daca aveti habar de acea perioada. Deci, chiar si Ceausescu, cu toata politica sa izolationisat si xenofoba (idei care, fie vorba intre noi, seamana izbitor de mult cu ale dumneavoastra), nu prea avea de ales. Cu asemenea convingeri, Cuba, Venezuela sau Coreea de Nord v-ar fi mai potrivita.
          • +1 (3 voturi)    
            ... a avut de ales si a ales ... (Joi, 12 august 2010, 16:37)

            utug [anonim] i-a raspuns lui XtrO

            http://www.youtube.com/watch?v=2vREdWr00NY

            http://vodpod.com/watch/3006765-21-august-1968-ceauescu-condamn-invazia-sovietic-n-cehoslovacia-2-video
    • 0 (10 voturi)    
      Da' pe noi ne intreaba cineva ? (Joi, 12 august 2010, 14:52)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui toteu

      Ce sa cautam noi intr-un razboi care nu ne priveste ? Trupele de comando israeliene se antreaneaza la noi, si noi nu stim. Mircea Basescu aparent transporta armament si munitie pentru Israel, si noi nu stim.

      Macar la declaratii oficiale se pot obosi sa ne intrebe si pe noi ?
      • 0 (2 voturi)    
        nici SRS n-a indraznit (Joi, 12 august 2010, 17:19)

        bula [anonim] i-a raspuns lui dragos

        sa manance kko despre arme pt. Israel. Elicopterele zboara pt.antrenament! Sunt trupe inauntru? Stii tu sau te-a informat Vadim?
    • +1 (5 voturi)    
      sa caute in alta parte (Joi, 12 august 2010, 15:29)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui toteu

      si politicienii sa nu accepte asa ceva... altfel in linia I sa mearga
    • 0 (4 voturi)    
      un cetatean roman impotriva razboiului lui basescu (Joi, 12 august 2010, 17:03)

      papadie [anonim] i-a raspuns lui toteu

      nu stiu ce sa zic. iranienii sunt indo-europeni, ca noi, israelienii nu. iranienii sunt mostenitorii unei vechi culturi, cea persana, si probabil ca prostia cu islamul se va atenua si la ei, incetul cu incetul. iranienii sunt 80 de milioane, cum sa te lupti cu 80 de milioane, americanii nu-si dau seama de greseala? mai mult, nici un iranian nu simpatizeaza pe americani, sa nu mai vorbim cum ii simpatizeaa pe evrei. razboiul cu iranul nu poate fi castigat de nimeni pe termen lung. si atunci de ce sa ne bagam in porcaria asta? personal sunt cu sufletul mai aproape de iranieni decat de americani sau evrei. romanii cu saracia lor ii pot intelege mai bine pe iranieni, care marea majoritatea sunt la fel de saraci ca noi. de ce i-as intelege pe americanii bogati care vor sa tranteasca bombe la 80 milioane de saraci numai ca sa le ia petrolul si sa devina si mai bogati.
    • -4 (4 voturi)    
      Ushurel in declaratii, tovarase presedinte ! (Joi, 12 august 2010, 17:12)

      Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui toteu

      Ushurel in declaratii, tovarase presedinte !

      Romania este un partener fidel al NATO. Heretz Israel nu este o stat membru al Aliantei Nord Atlantice, ca urmare nu are statut de cobeligerant cu Romania.

      Romania are obligatii asumate fata de Organizatia Natiunilor Unite si Uniunea Europeana, pe care si le va respecta prioritar, indiferent de declaratiile Dvs., belicoase.

      Pe viitor - inainte de mai face astfel de declaratii, va rugam sa consultati Constitutia Romaniei si legile tarii.

      Nu ii calcati pe urme premierului Boc, zis si Creier Mic, pentru ca va veti face de rusine precum acesta.

      "Patria si Dreptul Meu!"

      .
  • +4 (12 voturi)    
    Sute de mii, nu sute (Joi, 12 august 2010, 12:52)

    radu [anonim]

    d-le Pers, au fost 300000 de evrei care au plecat din Romania spre Israel in timpul razboiului, de aceea o treime din israelieni cunosc limba romana! Pacat ca nu sunteti corect pana la capat, ar fi cu adevarat un semn prietenesc, nu o declaratie diplomatica.
    • +13 (15 voturi)    
      articol gresit (Joi, 12 august 2010, 13:07)

      gic [utilizator] i-a raspuns lui radu

      In interviu Peres a spus ca Romania a salvat 400.000 de evrei. A fost pe TVR. E o greseala de tehnoredactare.
  • -9 (35 voturi)    
    Uite si la asta! (Joi, 12 august 2010, 12:52)

    Laurentiu [anonim]

    Da' cine esti tu, mai, Basescule, sa "respingi ideea ca Iranul sa detina armament nuclear"?
    Mare scula pe bascula?
    Parca au aia nevoie de Romania sa faca bombe.
    • +9 (27 voturi)    
      intrebare (Joi, 12 august 2010, 12:57)

      victor L [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu

      @ Laurentiu,
      Basescu e presedintele Romaniei.
      Tu esti un necunoscut.
      • -13 (23 voturi)    
        eu ii accord credit lui Laurentiu (Joi, 12 august 2010, 13:15)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui victor L

        Basescu am vazut clar ce poate.
        • -6 (12 voturi)    
          genial.. (Joi, 12 august 2010, 13:30)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui vlad

          pai basescu nu a ajuns presedinte din acelasi motiv? adica am votat pe oricine altcineva ca sa nu iasa cine era inainte?
          nu crezi ca ar fi timpul sa invatam din greseli?
    • +6 (22 voturi)    
      Eu am voie. (Joi, 12 august 2010, 13:07)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu

      Daca tu crezi ca Basescu nu are voie,uite ca nici eu nu sunt de acord ca Iranul sa aiba bombe nucleare.I-mi dai voie?
      • +12 (16 voturi)    
        Ba nu ai voie (Joi, 12 august 2010, 13:15)

        faranume [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Nu ai voie fiindca nu stii sa scrii.
      • -2 (18 voturi)    
        DE CE SA NE BAGAM UNDE NU NE FIERBE OALA (Joi, 12 august 2010, 13:18)

        cris [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Base in loc sa-si vada de problemele romanilor isi creeaza dusmani gratuit.
        Iranul pna acum nu a creat nici un dezastru economic. In schimb SUA a creat cele mai mari dezastre ecologice de pe acesta planeta: lansarea bombelor atomice si deversarea de petrol din golful mexic.
        Israelul se limiteaza de 40 de ani sa spuna ca nu vor fi primi care introduc bomba atomica in orientul mijlociu. Desi dau aceasta declaratie nimeni nu-i cerceteaza daca au s-au nu arsenal nuclear.
        Adica fac ca in BIBLIE "Cel fara pacat sa arunce primul cu piatra".
        Se pare ca lumea asta e condusa
    • +4 (14 voturi)    
      Prietenii ii alegi ... rudele... (Joi, 12 august 2010, 13:18)

      diplomat pretendent' [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu

      Oamenii isi aleg in viata prieteni cu care sa se insoteasca, cu care sa se ajute, cu care sa stea la masa la ocazii deosebite... asa sunt si statele.
      De fapt, diplomatia cauta si ea legaturi prietenoase si sprijin la problemele care devin din ce in ce mai groaznice (terorismul de ex)

      Dar, cine are nevoie de un prieten care merge cu cutitul la brau pe strada lumii?

      Si asta te intreb si pe tine Laurentiu, e diplomatia Iraniana un prieten teribilist de care Europa si restul civilizatiilor sa aibe nevoie?

      PS:

      Cat despre Basescu, sa stii ca mananca diplomatie pe paine de vreo' 30 de ani (punct)
  • +8 (20 voturi)    
    Cat adevar in aceasta fraza. (Joi, 12 august 2010, 12:54)

    nemesis [anonim]

    ,,Incep sa creasca aripile care ii vor permite Romaniei sa zboare".In curand vor zbura toti care-si vor gasi un loc de munca AFARA.
    • +6 (8 voturi)    
      a mai spus o minunatie Dl Peres..... (Joi, 12 august 2010, 13:34)

      lili [anonim] i-a raspuns lui nemesis

      Zise Dumnealui ca Romania este o "tara avansata si care se indreapta spre tehnologii inalte" !!! Nu mi-a venit a crede, diplomatie, diplomatie, dar sa spui asta despre subdezvoltata Romanie, auzi"tehnologii inalte" !!!! Sa mai zici ceva.... probabil ca Dl Basescu se si umfla in pene.....
      • +1 (5 voturi)    
        ipoteze... (Joi, 12 august 2010, 14:53)

        OBS [anonim] i-a raspuns lui lili

        Pai cum sa-ti explic; vizita asta si declaratiile reprezinta mult mai mult decat iti poti imagina..
        Ar trebui sa privesti si dincolo fraze, nu sa iei cuvintele mot-a-mot.

        1- Daca spune Israelul ca se vor dezvolta tehnologii inalte, inseamna ca companiile americane din domeniu au unda verde sa vina cu investitii. Ca informare institutille financiare mondiale sunt dominate de evrei; agentia americana pentru industrii la fel. Ce altceva mai trebuie? O sa cumperi procesoare de calculator made in Zabrauti sau Strehaia si o sa fii mandru de asta :)))

        2- Romania a iesit de pe lista neagra a Holocaustului, ceea ce niciodata pana acum nu a vrut sa faca Israelul. Poate acum vom putea sa ne scoatem la lumina istoria interbelica si probabil reabilitarea lui Antonescu

        3- O repozitionare geopolitica a RO in Europa si la Marea Neagra. Recunosterea internationala a relatiilor speciale cu MD. Probabil vom primi ceva ajutor in relatia cu Rusia si Ucraina.

        Cat despre pretul care trebuie platit pentru cele trei ipoteze de mai sus, nu stiu sa anticipez..... Oricum cred ca va fi scump; sper sa se merite afacerea (sau politica externa cum vrei sa-i spui...)
        • -1 (5 voturi)    
          bati campii, "analistule" (Joi, 12 august 2010, 15:15)

          titi [anonim] i-a raspuns lui OBS

          eu atata iti spun: nu te apropia de fereastra, poate iti trece ceva si mai nasol prin cap.
        • 0 (4 voturi)    
          nu dau 2 bani pe vorbele politicienilor ... (Joi, 12 august 2010, 17:31)

          lili [anonim] i-a raspuns lui OBS

          Sa afirmi despre Romania ca "este o tara AVANSATA care se indreapta spre tehnologii INALTE", mi se pare o jignire finuta la adresa unei Romanii falimentare dpdv a ceea ce inseamna tehnologie si mai ales tara AVANSATA !!! Romania este o tara manufacturiera, pana mai ieri eram inca numiti TARA PANTALONILOR, fabricile de lohn inca nu au plecat toate din Romania, ce tara avansata, cand Romania nu mai are industrie de nici un fel, nici usoara nici grea, o singura fabrica DACIA este a francezilor, sau SIDEX, care este a indienilor, dar nu sunt romanesti.....
          • 0 (0 voturi)    
            vrajitorie (Sâmbătă, 14 august 2010, 7:51)

            oarecare [anonim] i-a raspuns lui lili

            Ia uite cum se fransforma Romania noastra peste noapte!!!Ca/n basme!Din Cenusareasa de < mana a doua > in printesa avansata.....
      • 0 (4 voturi)    
        e in varsta omu', nu fi rea (Joi, 12 august 2010, 15:12)

        titi [anonim] i-a raspuns lui lili

        se mai intampla. probabil isi amintea de tinerete, in vizita in america.
      • 0 (2 voturi)    
        iar nu ai habar (Joi, 12 august 2010, 17:29)

        simplicius [anonim] i-a raspuns lui lili

        Bell Helicopters, Elbit Systems, Textron iti spun ceva? daca nu, stric orzul pe gascan!
    • -2 (2 voturi)    
      eu sper (Joi, 12 august 2010, 17:28)

      bula [anonim] i-a raspuns lui nemesis

      sa zbori tu primul, ca ne descurcam mai bine fara cei ca tine! si mai ales fara sefii tai de partid!
  • -4 (14 voturi)    
    ceea ce sigur nu vor uita... (Joi, 12 august 2010, 13:04)

    antonexu [anonim]

    este cum armata romana a lichidat 20.000 de evrei batrani,femei si copii la Odessa.
    • 0 (10 voturi)    
      touche! (Joi, 12 august 2010, 13:16)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui antonexu

      foarte putina lume cunoaste acest fapt. in nicio carte de istorie de sc generala, liceu nu zice asa ceva :).
    • 0 (6 voturi)    
      un genocid mic, acolo (Joi, 12 august 2010, 14:11)

      Alex XXX [anonim] i-a raspuns lui antonexu

      Acel macel a aratat clar ca romanii nu se dau in laturi de la genocid. Totul e sa le promiti ceva, de ex un petic de pamint. Evident, nu o sa gasiti nimic despre asta in cartile de istorie romanesti.
    • +2 (4 voturi)    
      cata minciuna (Joi, 12 august 2010, 17:15)

      coco [anonim] i-a raspuns lui antonexu

      de unde ai mai scos prostia asta antonexule, emisa de dusmanii romaniei, care n-are absolut nici o baza documentara. documentele spun cu totul si cu totul altceva, dar pentru propaganda antiromanesca nu este nevoie de documente, doar de afirjmatii fara acoperire, spuse cu voce tare, in media cu impact maxim. cei pe care i-am primit la 1877 in tara noastra ca venetici, cand nu-i primea nimeni in europa se cred acum stapanii romaniei. i-am poftit la masa si acum ne scot din casa.
  • +6 (8 voturi)    
    ma bucur ca aparent judeci (Joi, 12 august 2010, 13:13)

    vlad [anonim]

    Citez din articol:
    "Diplomatia este cea care trebuie sa solutioneze diferendul Iranului cu lumea, cu democratia", a completat seful statului roman."

    macar la nivel declarativ...
  • 0 (20 voturi)    
    ha! (Joi, 12 august 2010, 13:14)

    Cocalarul_Electronic [utilizator]

    Dar eu poate nu sunt de acord ca Israelul sa aiba arme nuclare! Pe evrei cine ii verifica??
  • +3 (17 voturi)    
    da, baba si mitraliera (Joi, 12 august 2010, 13:14)

    Gigel [anonim]

    pe noi ne-a intrebat cineva daca vrem sa ne opunem indirect iranului? poate se supara musulmanii si detoneaza o bombitza la Unirii la metrou. In afara celei autohtone biologice.
    Noi n-avem spitale, lege, politie, educatie, industrie, economie, mediu, agricultura etc dar suntem parteneri de nadejde.
    Lumea moare prin spitale dar noi sugem cu dragoste si de la americani si de la evrei.
  • +7 (15 voturi)    
    Ca intodeauna. (Joi, 12 august 2010, 13:16)

    frankestain [utilizator]

    Suntem bagati in seama doar atunci cand marile puteri au nevoie de noi in cazul unui conflict.Se folosesc de noi si dupa aceea pa.
  • -3 (11 voturi)    
    dl Basescu nu citeste presa ? (Joi, 12 august 2010, 13:19)

    utug [anonim]

    Israeli Ambassador to UN: 'Israel Is World’s Most Isolated Country'
    http://www.dp-news.com/pages/detail.aspx?l=2&articleId=46375

    'Israel is world’s most isolated country' - Outgoing UN envoy fears international delegitimization.
    http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=182060

    NEW YORK – Outgoing Ambassador to the UN Gabriella Shalev told American journalists on Monday that Israel is “the most isolated, lonely country in the world,” and that the biggest threat to its existence is not Iranian nuclear proliferation, but international attempts to delegitimize it.
    Shalev told an Israel Project luncheon in Washington that threats to Israel’s right to defend itself constitute the “first challenge” of the Jewish state, according to The Washington Times.
    Shalev cited Iran and tensions with the Palestinians as other significant problems, but particularly highlighted the international community’s actions toward Israel as being potentially detrimental to the country’s future.
    She specifically cited European court prosecutions of Israeli officials for alleged human rights offenses and UN efforts to single out Israeli conduct for reprimand.
    Shalev said that as sanctions resolutions at the UN put international pressure on Iran, Israel’s biggest threat is now those who question the Jewish state’s right to exist and defend itself, the Washington Times reported.
    Israel Project president Jennifer Laszlo Mizrahi told The Jerusalem Post she felt Shalev’s remarks had been on point.
    “Iran has been the No. 1 issue in the pro-Israel community for many years, but right now there is something of a sigh of relief that the world has come to a deeper understanding that Iran is not just Israel’s threat, it is the world’s threat,” Mizrahi said, citing sanction developments in the US, UN and Europe.
    “What [Shalev] was saying was that everyone at the UN in theory supports Israel’s right to defend itself, but when it’s actualized, they stop supporting it in many cases,” ...
  • +4 (12 voturi)    
    limbajul diplomatic nu e pentru oricine (Joi, 12 august 2010, 13:21)

    lucid [anonim]

    "Romania va fi un partener loial al aliantei NATO si un partener loial al Israelului"
    Tradus: Romania are ca prioritate NATO, deci cum se va pozitziona NATO se va pozitziona si ea. Fatza de Israel, Romania este si va fi partener, NU ALIAT, la fel ca si toate tzarile EU. Aliat cu Israelul e doar USA.
  • 0 (12 voturi)    
    si adevarul este ca... (Joi, 12 august 2010, 13:21)

    dan [anonim]

    suntem parteneri loial NATO(mai bine spus USA), poate te-o primii si pe tine Obama la Casa Alba...in alta ordine ideii, inarmam militarii romani cu furci si coase si ai trmitem la razboi
  • +1 (17 voturi)    
    O declaratie normala (Joi, 12 august 2010, 13:34)

    Doc [anonim]

    Pentru cei care tina partea Iranului: sunteti naivi (ca sa nu fosolsesc un cuvant mai dur). Habar nu aveti care este miza acestui conflict.

    Daca Iranul va avea o arma nucleara:

    1. Va putea decide pretul petrolului din intreaga lume. (poate bloca dupa bunul plac stramtoarea prin care trece cea mai mare parte din petrol). Iar voi idiotilor, va veti c*#ca pe voi pentru ca nu veti avea nici ce manca in cazul unei astfel de crize.

    2. Iranul e condus de fanatici (in caz ca nu ati observat). Voi plecati de la premiza ca Iran nu va folosi niciodata o arma nucleara de frica unei eventuale riposte. Fals! Nebunii sunt intotdeauna imprevizibili.

    3. Impotriva cui credeti ca vor fi indreptate acele arma? Doar impotriva Israelului! Naivilor! Lumea musulmana fanatica are o ura bolnava impotriva crestinilor si a occidentului. Ce tara crestina constituie o tina facila pentru rachetele fanaticilor Iranieni (cine sa afla mai aproape dpdv geografic?)

    Mai lasati anti-americanismul asta tembel deoparte si mai ganditi-va si la propiile voastre interese!
    • -2 (12 voturi)    
      @ Doc (Joi, 12 august 2010, 13:54)

      Matei [anonim] i-a raspuns lui Doc

      1) Chiar crezi ca doar Iranul ar decide pretul petrolului? Nu de alta, dar vorbeai de naivitate.:-)
      2) Este condus de fanatici, asa sunt toate tarile arabe, fanatice. Dar, asta nu este neaparat un lucru rau, sunt fanatici cu propria tara, intr-un fel este normal.
      3) Americanii vor sa faca din Iran ceea ce au facut si din Afganistan si Irak. Adica sclavii lor. In plus, mai informeaza-te. Arabii, musulmanii, sau cum vrei sa ii numesti, nu au nimic cu toti crestinii. Ci au cu cei care s-au dus peste ei, respectiv cruciatii. Care, daca nu stiai pana acum, erau directionati de la Vatican, respectiv Biserica Catolica.
      Nu sustin Iranul, dar m-am saturat sa se atace tari doar pentru ca deranjeaza. Vreti sa renunte Iranul la armamentul nuclear? Foarte bine, sa renunte toata lumea atunci.
    • -2 (12 voturi)    
      ? (Joi, 12 august 2010, 14:00)

      Emil E [anonim] i-a raspuns lui Doc

      Cred ca tu nu ai 'abar care e miza acestui conflict si care a fost si miza celorlalte conflicte. Productia de opium in afganistan a crescut cu 80%! wow! pai cum? americanii-s acolo si aia produc opium pe banda? incredibil! din irak se trimite petrol fix in rezervele sua si acum din iran se doreste gaze naturale (iranul e al 2-lea producator de gaze naturale din lume) si petrol (al 5-lea exportator din lume). Evident, este si o cauza geo-politica si anume suprematia evreiasca in orientul mijlociu.
      Pe coreeni cand ii ataca ? din cate imi amintesc si aia trambiteaza o data pe luna ca au rachete care ating coasta de vest a americii, etc, etc. Ah, aia nu au resurse! clar!
      asa ca televizorica, baga FoxNews in tine in continuare!
      interesele mele sunt ca Romania sa fie lasata sa se dezvolte. Deocamdata UE ne-a dat restrictii la agricultura si nato ne-a produs cheltuieli si cu armata si cu autostrada transilvania.
      • +1 (3 voturi)    
        corect. (Joi, 12 august 2010, 17:40)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui Emil E

        informat. bine spus. spre deosebire de petardele, pardon fratii nostri care se roaga la macdonalds si madonna.
    • -2 (8 voturi)    
      Felicitari (Joi, 12 august 2010, 14:03)

      gdans [utilizator] i-a raspuns lui Doc

      Felicitari pentru post.
  • -2 (10 voturi)    
    razboi sau pace (Joi, 12 august 2010, 13:45)

    Vasile Blaga [anonim]

    Iranul are bombe nucleare? La fel ca in Irak unde se spunea de arme biologice etc, si dupa razboi nu s-a gasit nimic. Asa ca mai mult ca sigur Iranul nu are bombe nucleare. Iranul ameninta Israelul? O vorba din batrini spune ciinel care latra nu musca si nu ii vad pe Iran sa atace primi cu atatea trupe americane in zona. Atunci ce ii supara pe evrei? Lipsa unui conflict in zona. A fost prea multa pace in zona? Israelul a venit la Bucuresti pentru a sonda autoritatiile romane daca sunt de acord sa faciliteze accesul la baza de la Constanta a trupelor americane si evresti in cazul unui conflict. Noi suntem a 6 roata la caruta in NATO si nu prea contam decat ca pozitie georgafica.
    In privinta iesiri din criza totul este o declaratie diplomatica, de genul o sa te faci bine chiar daca esti acum bolnav.
  • -4 (8 voturi)    
    israelul ar trebui sa atace unilateral (Joi, 12 august 2010, 13:47)

    atreus [anonim]

    iranul cu sprijinul tacit al SUA si NATO! Ar trebui sa-si rezolve si ei problemele singuri macar odata! Au armata puternica si bine pusa la punct. Iranul n-ar trebui sa fie o problema pentru ei. Sa-l dea jos pe Ahmi si sa faca un regim democratic adevarat!
    • 0 (6 voturi)    
      asa se va si intampla (Joi, 12 august 2010, 14:31)

      vezi ca chem pe fratemiu' [anonim] i-a raspuns lui atreus

      vezi razboiu din Gaza. A zis cineva ceva? NU. Mucles gramada. A marait vreo tara musulmana? NU, inca Egiptul inamicul evreilor si-a inchis granitele pentru palestinienii din tarcul numit fasia Gaza. S-a bagat SUA? NU, pt ca SUA le-a dat aprobarea si tot SUA a decis si incheierea razboiului, doar depunea Obama juramantul. Si ce juramant memorabil pt reconciliere si pace putea da daca evreii le dadeau la funduletz la palestinieni ca se joaca cu rachete.

      Concluzia: Evreii tac si fac, chiar acu is pe pozitii. Daca SUA da GO-ul, i-au tocat pe iranieni si ti-i baga in propriile gropi comune ce le-au sapat pt americani.
      • -2 (4 voturi)    
        si bine si fac! (Vineri, 13 august 2010, 7:25)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui vezi ca chem pe fratemiu'

        Eu am o stima deosebita pentru Israel si ceea ce a realizat intr-o zona asa de instabila politic si economic!
    • +2 (6 voturi)    
      de obicei isi rezolva singuri problemele (Joi, 12 august 2010, 14:31)

      ion [anonim] i-a raspuns lui atreus

      Se pare ca nu sti ca in 1981 au atacat bombardat reactorul nuclear din baghdad (care a fost primit de la franta) si despre care se credea ca e folosit in programul de inarmare nucleara al irakului. Au trimis 2-3 avioane si gata problema.
  • +2 (10 voturi)    
    pacat (Joi, 12 august 2010, 13:57)

    caragiale [anonim]

    Pacat ca lumea se indreapta spre autodistugere !
    De atata amar de vreme se poarta razboaie in numele pacii si democratiei ! in numele patriotismului !

    De ani de zile se creeaza focare de razboi pe glob, nu se stinge bine unul si hopa repede se aoprinde altul.

    In spatele acestor focare aceleasi creiere bolnave si aceleasi interese banesti si meschine !

    Treziti-va Romani si vedeti adevarata fatza hidoasa a acestor manipulari bolnave !
  • -1 (11 voturi)    
    Se baga ca O.B.-ul in seama. (Joi, 12 august 2010, 14:02)

    Danuts [anonim]

    L'a intrebat cineva de sanatate ?
    Il baga cineva in seama ?
    Stie careva de el ?

    Jenant Base ....
  • +3 (13 voturi)    
    Despre blocarea islamului (Joi, 12 august 2010, 14:23)

    Daniel [anonim]

    Mai Romani, Poporul nostru a luptat 1000 de ani cu musulmanii. N-au reusit sa intre in Europa pe la noi si au intrat mai prin vest (chiar, "marele popor maghiar" isi aduce aminte ca ei chiar au stat "capra" sa le-o traga turcii pe vremea Pashalacului de le Buda :) ?) Au intrat pe la "democratii" si stangishtii de francezi si italieni ... mai de curand si pe la britanici ... Si incep incet, incet sa se inmulteasca si sa-si impune legile lor. Nu credeti ca Europa ar trebui sa reactioneze?

    Sunt convins ca se vor gasi multi care pun botu' la declaratii "politically correct" dar, de fapt, nu-i asa. Eu am lucrat cu musulmani. Erau 40 de natiuni pe acel santier si NIMENI, dar ABSOLUT NIMENI nu avea incredere in musulmani, mai ales in cei proveniti din Orientul Mijlociu ...

    Asa-i, Israelul nu-s cei mai buni, frumoshi sau corecti, dar ... eu prefer sa fiu lasat in pace de un Israel care respecta, totusi, valorile europene decat agresat de o turma retardoida a carui unic scop este impunere VIOLENTA a "impresiilor" unui pedofil avar si sadic care a trait acum o mie trei sute de ani ...

    Si inca ceva. Presedintele Traian Basescu a facut PENTRU Romaia mai mult decat au facut iliescu si Constantinescu impreuna pentru singurul si simplul motiv ca nu a facut nimic IMPOTRIVA (ca in cazul criminalului iliescu). Are dreptul sa vorbeasca in numele Poporului Roman mai mult decat oricine altcineva. Sau poate l-ati prefera pe Gioana care trebuie sa ceara voie prima data de la Moscova?
    • +1 (1 vot)    
      100% de acord (Vineri, 13 august 2010, 7:28)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      cu ceea ce ai spus! Iar relatiile bune cu israelul ii tin pe jalnicii europeni in sah in ceea ce priveste romania!
  • -2 (6 voturi)    
    partener loial NATO da, dar ... (Joi, 12 august 2010, 14:39)

    zic si io [anonim]

    sa inteleg ca in cazul izbucnirii unui conflict in Orientul Mijlociu vom trimite trupe impotriva Iranului?! dupa declaratia facuta azi de presedinte exista posibilitatea de a deveni o tinta pentru teroristii islamisti si cred ca in situatia actuala numai asta ne mai lipsea! nu e bine, nu e bine deloc!
    • +1 (3 voturi)    
      declarati oricum inutile.... (Vineri, 13 august 2010, 7:18)

      lili [anonim] i-a raspuns lui zic si io

      Romania nu este bagata in seama la masa tratativelor mondiale, cine se-mpiedica de Romania ??!! Sa fim sinceri, nu existam pe nicaieri. Ne facem eventual rau punandu-ne in cap cine stie ce elemente teroriste, ca asta ne cam lipsea..... Vreo bubuitura la nu stiu ce aeroport.... Doamne fereste.....
  • -2 (6 voturi)    
    Pâine, porci, energie şi un plan pentru România (Joi, 12 august 2010, 15:05)

    Eufrosin [anonim]

    Asta e declaratia de aservire a tarii noastre fata de interesele iudeo-americane, indiferent cat de nocive sunt ele pentru noi si pentru restul lumii. Cei care se fac partasi la vicleniile altora, o vor sfarsi urat de tot.
    Lumea dupa Eufrosin, tocmai a trasat 10 puncte generale pentru salvarea Romaniei din marasm. Gasiti-o usor cu google si dati-va parerea. Articolul e intitulat precum comentariul.
  • -1 (9 voturi)    
    Razboi... din pacate (Joi, 12 august 2010, 15:26)

    Catalin [anonim]

    Baba Vanga din Bulgaria care a murit in 1996 a lasat un mesaj pentru Romania, care a fost transmis pe 24 ianuarie 2005, de o nepoata a ei, si in care spune ca avem un rol special in aceasta lume, ne vom ridica si aici va fi raiul (nu cel biblic). A mai spus si ca in noiembrie 2010 va incepe al III-lea razboi mondial care va tine pana in octombrie 2014. Criminalii au declansat criza economica, si apoi vor declansa si razboiul mondial. Propun ca in cazul in care politicienii ne baga in razboi sa ajunga in linia I. Tehnologii avansate exista de foarte mult timp, numai ca interesele financiare ale unor criminali nu permit folosirea acestora. Exista masina care funtioneaza cu hidrogen din apa, exista tehnologii de vindecare a cancerului si a SIDA dar interesele companiilor farmaceutice ar fi amenintate, exista conspiratii care ne manipuleaza. Concluzia este ca trebuie sa ne trezim odata si sa schimbam fata Romaniei.
    • +3 (5 voturi)    
      rad cu lacrimi... (Joi, 12 august 2010, 19:40)

      toro [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      Daca tu crezi ce ai scris, te invidiez. Inseamna ca esthi liber de orice constrangere a rationalului, plutesti, esthi sublim. Esthi cu adevarat liber :))

      Pe de alta parte, mai sunt 4 luni din anul asta. Ce se intampla daca nu incepe "Marea Galceava III"? Vei avea curaj sa vii pe hotnews shi sa-ti ceri scuze pentru prostiile debitate? Ma indoiesc. Aia ar presupune un dram de ratiune shi onestitate. Heil Allah! :)

      PS. Baba Vanga versus Omida. Care e mai tare? Discuss.
      • -2 (6 voturi)    
        nu fi prost (Vineri, 13 august 2010, 2:14)

        bo [anonim] i-a raspuns lui toro

        zice bine ce zice...sunteti orbi si plini de voi...nu mai stiti care este calea...baba Vanga a zis multe....cam toate s-au adeverit pana acum
      • 0 (0 voturi)    
        adevarat graiesti ... (Sâmbătă, 14 august 2010, 0:12)

        chimicul [utilizator] i-a raspuns lui toro

        ... mare-i gradina in care trebuie sa traim.
        Pacat ca nu mai traieste Baba asta ca poate ne mai salva de la te miri ce nenorociri ... :-)))))
  • +2 (6 voturi)    
    Ne bagam ca musca in fundul calului. (Joi, 12 august 2010, 19:46)

    sspaga [anonim]

    Intotdeauna Roamnia a fost ca o curva si s-a dat mereu de partea celor mai puternici la momentul respectiv si intotdeauna a avut de pierdut, asta pentru ca nu avem coloana vertebrala sa spunem ca nu ne amestecam in treburile interne si externe ale altor tari si ca nu vrem razboi cu nimeni, ca suntem neutrii si ca ne vom lupta cu orice tara care ne va ataca sau va incerca sa patrunda pe teritoriul tarii noastre. Acum sa pierdem relatiile economice (alea care au mai ramas) cu tarile arabe, nu sunt de acord cu pozitia lui Basescu, e/suntem prea mici pentru astfel de chestiuni.
  • +3 (3 voturi)    
    Unde se muta evreii in caz ca...? (Joi, 12 august 2010, 22:48)

    A Serious Man [anonim]

    Imi imaginez urmatorul scenariu: arabii se unesc impotriva evreilor si ocupa Israelul. Unde se muta evreii ramasi? Cel mai probabil in Romania. Niciun alt popor nu ii primeste cu bratele deschise asa cum ii primim noi!
    • -1 (3 voturi)    
      da, (Vineri, 13 august 2010, 7:32)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui A Serious Man

      pentru ca peste tot unde au locuit evreii au produs prosperitate. Bunaoara zonele locuite de evrei sunt economic si politic stabile si cresc economic. Dar NU, europenii trebuie sa-i accepte pe musulmani care aduc dupa ei doar purici si boli! Aia da, pe arabi sa-i primeasca, poate le mai dau foc la niste masini si case, ca multumire! Prefer evrei!
  • +3 (5 voturi)    
    Domne' (Vineri, 13 august 2010, 0:55)

    Vizitiul [utilizator]

    Sa nu ne facem iluzii, Romania va pica prost de pe urma oricarui razboi, va rog frumos, nu uitati istoria caci altfel sunteti destinati sa o repetati!

    Repetentilor :)
  • +1 (3 voturi)    
    Son of Hamas (Vineri, 13 august 2010, 10:23)

    Helmuth [anonim]

    Dragii mosului, cititi cartea "Son of Hamas" si mai vedem daca Israelul merita sustinerea tuturor. Tortura administrata lor in al doilea razboi, pentru care au fost atat de compatimiti (pe buna dreptate), au aplicat-o ei palestinienilor. Nu va mirati de ce organizatii ca Hamas au luat fiinta. S-a intamplat stric ca urmare a opresiunii si torturii statului si colonistilor israelieni.
    • 0 (0 voturi)    
      Intrebare (Duminică, 15 august 2010, 16:30)

      karenina [anonim] i-a raspuns lui Helmuth

      Cartea o pot gasi tradusa in romana? Daca da, da-mi te rog un indiciu. Multumesc.
      • 0 (0 voturi)    
        Raspuns (Duminică, 15 august 2010, 17:20)

        chimicul [utilizator] i-a raspuns lui karenina

        Din pacate nu stiu sa existe in romana, eu am citit-o in germana. Foarte probabil insa ca va urma, prin veste are un succes nebun.
        • 0 (0 voturi)    
          Multumesc Chimicul :) (Luni, 16 august 2010, 9:15)

          karenina [anonim] i-a raspuns lui chimicul

          Sper sa gasesc pe internet macar cateva idei principale ale cartii si in Limba romana.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by