BBC: Sistemul romanesc de sanatate este in pragul colapsului in timp ce liderii politici se trateaza in strainatate

de A.N.     HotNews.ro
Joi, 12 august 2010, 11:49 Actualitate | Esenţial


Sistemul romanesc de sanatate este in pragul colapsului, se afirma intr-un documentar realizat de corespondentul BBC la Bucuresti, Oana Lungescu. "Romania cheltuie mai putin pe sanatate decat orice alta tara din Uniunea Europeana si, din cauza celei mai grave recesiuni din istorie, planuieste sa cheltuiasca si mai putin", precizeaza ziarista, adaugand ca subfinantarea cronica si plecarea personalui medical peste hotare pot pune in pericol viata pacientilor.

Corespondenta BBC exemplifica problemele sistemului medical din Romania amintind de cazul lui Cristian Grigore, un baiat in varsta de noua ani, care in luna mai a mers la spitalul din Slatina cu mana rupta "dar a murit, cel mai probabil din cauza unei infectii severe contactate acolo".

Tatal lui Cristian a declarat ca "pur si simplu doctorii i-au ignorat fiul". Familia a trebuit sa-si cumpere singura analgezice. Apoi, ei i-au dat doctorului 6 dolari, tot ce-si puteau permite. "Daca as fi avut mai multi bani, el (n.r. baiatul) s-ar fi intors acasa", a spus Grigore.

BBC scrie ca moartea copilului arata "cat de bolnav este sistemul de sanatate din Romania".

Conducerea spitalului si medicii care l-au tratat pe baiat au fost dati afara. Corespondenta BBC il citeaza pe noul director medical al spitalului, Romeo Stanculescu, care precizeaza ca: "Fantoma lui (n.r. a lui Cristian) ne bantuie. Cred ca acest copil a fost victima sistemului. Dar noi suntem sistemul si toate esecurile noastre sunt reflectate de astfel de cazuri".

BBC precizeaza ca in intreaga Romania, spitale precum cel din Slatina "sunt inglodate in datorii. Uneori, ele isi permit sa plateasca doar pentru unele dintre medicamente si din proviziile medicale de care au nevoie". Deseori, ele nu mai au lucruri de baza, precum antibioticele.

BBC aminteste si de reducerile salariale de 25% care au afectat si sistemul medical. Sora-sefa a spitalui din Slatina, Valentina Gheorghe, a marturisit ca, desi lucreaza la acea institutie medicala de 28 de ani, intentioneaza sa emigreze in Anglia sau Franta pentru ca are nevoie de bani: "Am doi copii, este foarte greu".


Attila Cseke: "Sistemul se afla intr-un moment foarte dificil"

BBC l-a intrebat pe ministrul Attila Cseke daca e de parere ca sistemul medical se afla in pragul colapsului. "Nu l-as descrie ca pe un colaps, ci ca pe un moment foarte dificil - o rascruce de drumuri in 2010. Trebuie sa gasim virajul corect care sa ne scoata din aceste probleme", a afirmat ministrul.

Potrivit BBC, Cseke primeste cel mai mic buget din toate Ministerele Sanatatii din UE - 3.6% din PIB, adica jumatate din cel alocat in Marea Britanie si o treime din cel alocat de Germania.

Articolul BBC aminteste de masura lui Cseke de a transfera controlul majoritatii spitalelor catre Consiliile Locale, insa vorbeste si de faptul ca ministerul nu poate face prea multe pentru a creste salariile personalului medical.

Din aceasta cauza, incepand din 2007, aproape 5.000 de doctori romani au plecat in Europa Occidentala.

In acest context, politicienii de frunte ai tarii prefera sa mearga sa se trateze in strainatate. Cantareata de opereta Amelia Antoniu, care era sa moara in urma unei operatii de rutina, a criticat vizita pe care presedintele Traian Basescu a facut-o la Viena pentru o operatie de hernie de disc in urma cu cativa ani: "A fost ca o palma peste obrazul nostru romanesc".

BBC precizeaza ca problemele din sistemul romanesc de sanatate au implicatii si dincolo de granitele Romaniei, deoarece tara noastra are cea mai mare rata de infectii cu tuberculoza din Uniunea Europeana. Romanii pot exporta astfel boala in UE, lucru care face necesara colaborarea cu autoritatile din Uniune.

Vezi aici materialul integral al celor de la BBC.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5953 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    huhu (Joi, 12 august 2010, 11:54)

    naoky [utilizator]

    o sa ajungem sa murim pe capete in spitale :D
    • +9 (9 voturi)    
      o sa murim acasa (Joi, 12 august 2010, 12:21)

      vasile69 [utilizator] i-a raspuns lui naoky

      ca din lipsa de bani o sa inchida spitalele. si asa 90% din ele le-au trecut in subrodinea primariilor care pun directori pe criterii politice ca apoi sa sifoneze fondurile prin contracte de pasa, termopane, service, etc.
      • +9 (13 voturi)    
        solutia evidenta! (Joi, 12 august 2010, 12:50)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui vasile69

        este sa lasam aceste spitale sa se inchida!!!
        deja au aparut in bucuresti cabinete medicale si spitale private care arata mult mai bine. sunt mult mai curate, stii de la inceput cat te costa o consultatie sau o interventie si stii exact pe cine dai in judecata daca apare o problema. evident ca nu sunt perfecte, dar sunt un mare pas inainte.
        daca se inchid spitalele gestionate de ministerul sanatatii casa nationala de sanatate va fi nevoita sa apeleze la privati si sa deconteze cheltuielile asiguratilor... care cheltuieli oricum erau deja imense in spitalele publice. e foarte probabil sa descoperim ca o consultatie privata costa de fapt cam la fel de mult cat una din spitalul public.
        • +6 (6 voturi)    
          Sa se inchida ... (Joi, 12 august 2010, 13:51)

          Buba [anonim] i-a raspuns lui pehash

          e de acord si guvernul, dar romanii sa plateasca in continuare asigurarea de sanatate! Sa aibe si gura lor ce sa manance.
          Cun e posibil ca la retinere compatibila ca valoare cu pretul unei asigurari private in vest, sistemul sa nu-ti ofere nimic. O fi bani putini dar gestionarea lor e catastrofala. Se fura de sus in jos si de jos in sus, fura fiecare de unde poate!
        • +4 (4 voturi)    
          ... (Joi, 12 august 2010, 14:18)

          d [anonim] i-a raspuns lui pehash

          Nu poti sa le inchizi. Sunt multe interventii care nu se pot face decat in spital, nu la cabinet.
          La cabinet poti sa faci niste consultatii sau niste interventii simple dar ce te faci cu operatiile care dureaza ore si ore unde ai nevoie de sala de operatie, de sectie de ATI, si alte fel de fel de specialitati si utilitati de care are nevoie un bolnav grav si care costa enorm si un cabinet sau o clinica mica nu si le poate permite.
          • 0 (2 voturi)    
            ba poti sa le inchizi! (Joi, 12 august 2010, 17:27)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui d

            Inchizi unitatea economica, nu darami spitalul in sine. vor fi, rand pe rand, preluate de companii private.
            Exista deja spital privat in bucuresti cu sali de operatie si sectie de terapie intensiva. Nu o sa-i fac eu acum reclama, dar il gasesti lejer la o cautare...
            • +2 (2 voturi)    
              ha,ha (Joi, 12 august 2010, 19:00)

              ionescu [anonim] i-a raspuns lui pehash

              D,da,da, asa e. Am auzit ca marile companii fac coada sa preia spitalele romanesti si sa le rentabilizeze lol. Daca te uiti si la tari puternic dezvoltate o sa vezi foarte putine spitale mari private. De exemplu in SUA (renumita pentru sistemul medical dur, bazat pe criterii economice), spitalele de urgenta sunt tinute pe fonduri guvernamentale sau locale. Exista si spitale "private" finantate de multimilionari filantropi, fundatii caritabile, biserici. Nicaieri in lume privatizarea unui spital mare nu este rentabila. Si aici am vorbit de SUA. La celalat capat o sa vezi Franta, Germania, Canada, tari cu guverne socialiste in care aproape tot sistemul sanitar este de stat. Si tu vrei privatizarea spitalelor in Romania. Poate te referi la un parteneriat public-privat: statul suporta cheltuielile, privatul ia incasarile. Asa te incep sa te cred :)
              • 0 (0 voturi)    
                Am si io o intrebare (Vineri, 13 august 2010, 17:26)

                kolo [anonim] i-a raspuns lui ionescu

                De unde pana unde e Oana Lungescu "corespondentul BBC la Bucuresti"?

                Mi se pare mie sau nu e? Parca era "BBC european affairs corespondent". Cel putin BBC asa o prezinta.
        • +2 (2 voturi)    
          intradevar este solutia justa (Joi, 12 august 2010, 17:44)

          viola, Italia [anonim] i-a raspuns lui pehash

          cu timpul statul va trebui sa apeleze la privati si sa deconecteze toate cheltuielile, asa este si in vest , se fac contracte speciale si clinicile private sint subventionate de stat
    • +8 (8 voturi)    
      sa ajungem ? (Joi, 12 august 2010, 12:27)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui naoky

      ... se intampla deja

      poate face cineva de la Hotnews un articol cu cati bani se cheltuiesc exclusiv cu CASS-urile, si cati mai raman pentru spitale.
    • +5 (5 voturi)    
      ??? (Joi, 12 august 2010, 12:27)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui naoky

      Si ce e de râs in asta, amice?
      Doamne, cata superficialitate mai ales cand e vorba de un subiect vital.

      Nu vreau sa te jignesc sau sa generalizez, dar cand ii vad pe concetatenii mei ca rad de necaz cu atata usurinta, mi se pare ca ne meritam soarta...

      Sa mai razi din cand in cand de necaz e sanatos, insa noi am cam inceput sa radem parca la comanda, in loc sa ne implicam sa schimbam ceva, fiecare la nivelul lui...

      Scuze pt mica "lectie", nu ma consider superior tie, si la mine au inceput deja sa functioneze aceste reflexe neconditionate, insa incerc sa le controlez pentru ca in loc sa ma responsabilizeze, ma fac sa cred ca realitatea asta crunta e doar un film prost la care sunt un spectator care plateste in fiecare zi cate un bilet.

      Numai cand ne lovim personal de problemele astea intelegem cat de importante sunt si cat de prosti suntem ca natiune ca nu suntem in stare sa ne rezolvam macar problemele vitale (alimentatie, sanatate, munca). De restul ne mai putem lipsi...

      Numai bine.
      • +3 (5 voturi)    
        11111 (Joi, 12 august 2010, 12:34)

        naoky [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        si ce vrei acu sa explodez in plans ? cand se stie cum se cheltuiesc banii :)
        • +1 (3 voturi)    
          Nu (Joi, 12 august 2010, 16:39)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui naoky

          Nu vreau sa explodeze nimeni nici in plans nici in ras. Nu trebuie sa fim in extreme. Cel mai bine e la mijloc, acolo unde avem contact cu realitatea.

          Daca radem in hohote sau explodam in plans nu o sa rezolvam niciodata nimic...

          Parerea mea.
    • +2 (8 voturi)    
      Pai nu vrea PSD-nl "reducerea chelt de capital" ? (Joi, 12 august 2010, 12:29)

      PSD-nl TV [anonim] i-a raspuns lui naoky

      Pai sa le multumeasca toata lumea si sa se reduca sa nu mai ramana nimic din "sanatate" !
      • +2 (4 voturi)    
        Tu ori ... (Joi, 12 august 2010, 14:17)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui PSD-nl TV

        ... esti ori te prefaci (in mod foarte convingator). Ce treaba au salile de sport in sate unde mai sunt cativa batrani sau mia de case aiurea in tramvai a Lenutzei Udrea sau cazurile de tipul WC-urilor de 100,000 euro / bucata cu sistemul medical?
  • +7 (13 voturi)    
    Buba in Romania este tot legea. (Joi, 12 august 2010, 12:10)

    mircea [anonim]

    Nu cred ca stie corespondentul BBC,cat se fura din spitalele din Romania.Injectii pe care nu le gasesti in spital le gasesti la cadrele medicale.medici si asistenti acasa.Faceti numai o proba.Spuneti unei asistente ca-i platiti pentru o anumita injectie sa va fie facuta acasa.Sigur va spune ca va face dansa rost,mai ieftin.In spitale e boala veche.Si ciubucul,care uneori parca este necesar ca tratament placebo,dar sustragerea de medicamente,aparatura si materiale trebuie oprita.
    • +5 (7 voturi)    
      Ba corespondentul BBC stie (Joi, 12 august 2010, 12:39)

      M [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Pe corespondenta BBC o cheama Oana Lungescu. Ea stie, la fel ca noi toti.
  • +5 (13 voturi)    
    Iar Nastase si-a trimis fiul la liceu in Elvetia (Joi, 12 august 2010, 12:11)

    fLoreign [utilizator]

    Nu doar Basescu stie ce buna e sanatatea romaneasca, insa fostul sau contracandidat la prezidentiale stie si cat de buna e educatia in Romania.

    Se pare ca nu difera prea mult in opinii...
    • 0 (12 voturi)    
      pentru Base e prea tarziu (Joi, 12 august 2010, 12:22)

      vasile69 [utilizator] i-a raspuns lui fLoreign

      sa-si trimita fetele la studii.....
      purceaua-i moarta in cotet.... EBA, adica
    • +4 (8 voturi)    
      :) Tu n-ai face la fel? (Joi, 12 august 2010, 12:28)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui fLoreign

      Daca ti-ai permite, nu ti-ai trimite copiii in strainatate ? Liceu, facultate, spitale, etc.... nu?
      Basescu, Nastase, eu, tu...toata lumea la fel ar face.
      • +4 (6 voturi)    
        Depinde (Joi, 12 august 2010, 12:43)

        fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui bgd

        Daca as fi elvetian, probabil ca nu mi-as trimite copilul la studii in Romania. Poate nici in UK.
        Ca despre asta e vorba, despre cat de bune sunt serviciile din Ro.
  • 0 (8 voturi)    
    e nasoala treaba (Joi, 12 august 2010, 12:18)

    marius [anonim]

    Mie mi se pare cam suspecta situatia din ultimul timp,o groaza de publicatii de afara au ca inceput sa dea cu parul in noi,
    Adevarul este ca am luato pe un drum f accidentat, iar al de Base cu Boc nu au nici o treaba, ne-au cam terminat, pacat imi pusesem mari sperante in ei, nu au specialisti de loc, ne pleaca valorile din tara si base ii incurajeaza, nu e bine
  • +5 (9 voturi)    
    Ne taiem singuri creanga... (Joi, 12 august 2010, 12:23)

    ionut [anonim]

    Ce ne poate spune un ministru al sanatatii care este de formatie jurist? (si asta nu este tot, daca citi CV-ul ministrului sanatatii o sa vedeti cat de subtire este http://www.senat.ro/FisaSenator.aspx?ParlamentarID=ece32e30-5e63-4531-bbdc-8f14c0fa42f3). Pai cu oameni din astia sa facem treaba? Nici in 1000 de ani unul ca asta nu poate schimba nimic chiar daca ar vrea.
    Ne mor copii, fratii si surorile in spitalele romanesti in timp ce porcii din politica romaneasca se trateaza in strainatate. Cat mai suportam asta?
  • +4 (6 voturi)    
    Toata Romania e aproape de colaps.... (Joi, 12 august 2010, 12:23)

    lili [anonim]

    Nu numai sistemul sanitar, nu exista azi domeniu in Romaniei care sa functioneze, totul e un haos generalizat......Incotro se indreapta Romania??!!! Nimeni nu stie, Romania nu are port de destinatie, orbecaie aiurea prin lumea asta, ca o nava cu capitanul alcoolic sau drogat.....
    • +4 (4 voturi)    
      Pot sa.. (Joi, 12 august 2010, 14:34)

      asterix [anonim] i-a raspuns lui lili

      Pot sa iti raspund eu? Romania care in curiand va fi Rromanica se indreapta spre haos. Gandeste-te ca actualii elevi care au avut maaaari probleme sa treaca examenul de bac,care au ca si valori in viata adi minune,salam,becali, dragusin samd, vor trebui sa conduca tara asta .... mai vrei detalii?
      • +1 (3 voturi)    
        intrebare era retorica.... (Joi, 12 august 2010, 14:55)

        lili [anonim] i-a raspuns lui asterix

        ce raspuns sa mai astept............
        • -2 (2 voturi)    
          ;-))) (Joi, 12 august 2010, 15:06)

          asterix [anonim] i-a raspuns lui lili

          Si raspunsul meu era pentru o astfel de intrebare.... O zi buna sa ai, daca se poate!
  • -1 (5 voturi)    
    foarte interesant (Joi, 12 august 2010, 12:27)

    sebi [anonim]

    Pe verticalnews . ro sunt cateva articole foarte interesante care arata care sunt motivele pentru care medicii tineri parasesc Romania.
  • +2 (6 voturi)    
    . (Joi, 12 august 2010, 12:30)

    FlorinM212 [utilizator]

    Ar trebui guvernantii sa fie obligati sa se trateze in Romania, sa isi trimita copii la scolile din Romania si tot asa. Poate atunci avem o sansa ca lucrurile sa se imbunatateasca. Parca nu te mai doare in cot cand te afecteaza si pe tine...
  • 0 (6 voturi)    
    ... (Joi, 12 august 2010, 12:32)

    d [anonim]

    Cand o sa platiti cat trebuie pt sanatate atnuci veti avea servicii de calitate. Pana atunci , puteti sa faceti cate articole si emisiuni revoltate vreti, ca nu se va schimba nimic in sistem. Nimeni nu luceaza pe gratis. Asa e in capitalism.
    • +4 (8 voturi)    
      Si cam cat trebuie? (Joi, 12 august 2010, 12:56)

      Dani [anonim] i-a raspuns lui d

      Eu am un salariu destul de mare din care mi se ia ca lumea ptr sanatate si nu sunt tratat diferentiat fara de un tigan. De ce oare?
      • +3 (5 voturi)    
        ... (Joi, 12 august 2010, 13:03)

        d [anonim] i-a raspuns lui Dani

        In Ungaria o nastere e 2000 de euro. In Romania, la privat, e 1500 de euro. Nastere normala, nu cezariana. Astea sunt adevaratele costuri ale serviciilor de sanatate.
        • +7 (7 voturi)    
          Pai atunci (Joi, 12 august 2010, 13:18)

          Dani [anonim] i-a raspuns lui d

          Nu mai vreau sa cotizez la stat, cotizez totul in sistemul privat. Oricum nu merg niciodata la stat sa ma tratez. Si am asigurare deja si in sistemul privat. M-am saturat sa platesc pentru toate lichelele care n-au si nici n-au avut vreodata serviciu. Si nu cotizez deloc putin. De ce trebuie sa cotizez si la stat unde se fura ca in codru din bani?
          • +1 (3 voturi)    
            ... (Joi, 12 august 2010, 13:30)

            d [anonim] i-a raspuns lui Dani

            E f bine ce faci. Sperc sa apara cat mai multe spitale private in Romania, asta e singura solutie.
            iAR Banii stransi de CNAS au fost permanent deturnati ca sa sa se astupe gaurile din bugetul de stat. Platesti pt pensii si alte datorii pe care le are statul.
            • +3 (3 voturi)    
              Ok (Joi, 12 august 2010, 13:49)

              Dani [anonim] i-a raspuns lui d

              Ma deranjeaza sa arunc banii pe fereastra cotizand si la stat pentru sanatate, unde nu merg niciodata sa ma tratez. Ce facem in privinta asta?
              • 0 (2 voturi)    
                ... (Joi, 12 august 2010, 14:10)

                d [anonim] i-a raspuns lui Dani

                Nu cred ca e posibil. Nu cred ca statul roman se va abtine vreodata sa nu ia bani de la cetateni, chiar daca ei si-au rezolvat deja problema de care statul pretinde ca se ocupa.
                • +1 (3 voturi)    
                  Pai atunci n-are sens (Joi, 12 august 2010, 14:37)

                  Dani [anonim] i-a raspuns lui d

                  ce ai scris la inceput. Eu platesc cu varf si indesat, chiar si pentru altii, de plecat medicii tot pleaca, sistemul medical e tot in pom. Deci vina nu e a mea. Undeva se fura si nimeni nu e interesat sa rezolve asta. Se zice ca tot noi nu platim suficient. Cam cati bani ar mai trebui sa dau in plus fata de cat dau ca sa aibe curaj se trateze si personalitati ca domnu Basescu in tara??
                  • 0 (4 voturi)    
                    ... (Joi, 12 august 2010, 15:42)

                    d [anonim] i-a raspuns lui Dani

                    Chiar daca toti banii platiti de contribuabili la CNAS ar ajunge in sistem tot nu ar fi de ajunns.
                    Iti dai seama de cati bani e nevoie ca sa reabilitezi toate spitalele dinRomania care au fost subfinantate de zeci de ani? Sa le iei aparatura moderna etc. Enorm. Noi avem bugete de 3% pt sanatate din 89 incoace si nici inainte de 89, sanatatea nu era prioritatea regimului, in timp ce afara sunt bugete de 10%. Nici Bulgaria nu da atat de putin ca noi.
                    Singura speranta e sa apara investitori straini care sa investeasca in spitale particulare. E vorba de milioane de euro, nu oricine poate face treaba asta. De la statul roman nu mai astept nimic.
                    • +2 (4 voturi)    
                      Pai tu spuneai (Joi, 12 august 2010, 16:22)

                      Dani [anonim] i-a raspuns lui d

                      ca nu platim noi suficient. "Cand o sa platiti cat trebuie pt sanatate atnuci veti avea servicii de calitate. Pana atunci , puteti sa faceti cate articole si emisiuni revoltate vreti, ca nu se va schimba nimic in sistem. Nimeni nu luceaza pe gratis. Asa e in capitalism. " De fapt nu noi suntem de vina, cineva arunca intentionat vina pe noi ca nu platim cat trebuie ca sa isi ascunda incompetenta in a aduce acei investitori straini de care vorbeai.
                  • +1 (1 vot)    
                    Cat platiti cu varf si indesat? (Vineri, 13 august 2010, 8:50)

                    ion [anonim] i-a raspuns lui Dani

                    Nene, e scris deja in articol cat cheltuie alte tari: UK cam 7% din PIB, Germania cam 10% din PIB pentru sanatate. Noi, 3,6% din PIB

                    Practic ar trebui sa dublam bugetul alocat sanatatii. Nu ca sa avem o sanatate ca in Germania, ci sa fim pe linia de plutire.

                    Adica sa avem un buget de cam 8-9 miliarde de euro.

                    Cat se colecteaza acum? Pai 11% din salariul mediu pe economie brut (450 de euro) face cam 50 de euro medie pe angajat. Multiplicam cu 12 luni si cu 5 milioane de cotizanti (sa zicem!) si obtinem cam 3 miliarde de euro. Am calculat eu cam din burta, dar nu sunt departe de realitate (3,6% din PIB)

                    Intelegeti ca sunt bani MULT, MULT prea putini? Asta e realitatea, o putem da cu furatul oricat. Se mai fura, dar pur si simplu suma e prea mica. Raportat la un locuitor Bulgaria cheltuieste peste noi. Ungaria mult peste noi. Germania mult, mult, mult peste noi.

                    Solutia? Nu cred ca se mai pot mari taxele de sanatate aplicate salariatilor. Lipite cu asigurea de pensie sunt deja foarte mari. Nu poti sa dai la nesfarsit cu biciul in boul care trage.

                    Deci eu zic asa:
                    1. COPLATA. Ne place sau nu, o mare parte din locuitori cam trag targa pe uscat in materie de taxe, dar vor sa beneficieze. Sa nu fie sume prohibitive, dar sa se taxeze orice: de la un consult, pana la spitalizare. Sanatatea costa mult si trebuie sa bagam bine la cap asta

                    2. Incurajarea celor mai instariti sa migreze spre sistemele private (acceptarea ca o cota ceva mai mare din asigurarile de sanatate sa poata sa fie redirectate spre sistemul privat)
        • +4 (4 voturi)    
          Cuvinte cheie (Joi, 12 august 2010, 13:18)

          Niko [anonim] i-a raspuns lui d

          "In Ungaria o nastere e 2000 de euro" Stat? Privat?

          Cel la care ai comentat: "Eu am un salariu destul de mare din care mi se ia ca lumea ptr sanatate"
          Pe langa asta mai tb sa plateasca 1500 de euro. Deci el plateste pentru tigan si pentru el. Bafta data viitoare cand nu ai dreptate.
  • +3 (11 voturi)    
    Apropo (Joi, 12 august 2010, 12:33)

    Dani [anonim]

    O sa ne trezim ca ne trimite domnu' presedinte sa ne operam la Viena, ca el. O sa ne ceara sa nu ne mai plangem ca e prost sistemul aici, ca doar avem "libertatea" de a iesi in afara!
  • +4 (6 voturi)    
    Revolutia lovilutia din Dec 1989 (Joi, 12 august 2010, 12:40)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Revolutia lovilutia din Dec 1989 a aruncat ideologia.
    Activistii si slugile lor au devalizat averea tarii si s-au imbogatit
    Nu mai au nevoie nici de invatamant si nici de sanatate.
    Se trateaza la spitale din Europa de Vest
    Isi trimit copiii la scoli in Vest sau USA
    Ceilalti cetateni votanti, votatori sa traiasca fericiti in Romania
  • +7 (7 voturi)    
    apoi... (Joi, 12 august 2010, 12:48)

    spectator [anonim]

    si medicii au vina lor... au "pensionat de boala"
    sute de mii de persoane, au "pensionat cu handicap" alte sute de mii de persoane... tot de la bugetul de unde acum ei, medicii, cer bani. Mafia nu aduce prosperitate!
  • +2 (4 voturi)    
    Cat adevar. (Joi, 12 august 2010, 12:57)

    nemesis [anonim]

    Pai care dintre politicieni nu sa tratat AFARA.Pana si pentru o carie se urca in avion ,cine poate poate.
  • +5 (5 voturi)    
    Nu va convine? Nu va tine nimeni in tara! (Joi, 12 august 2010, 13:24)

    AlinN [anonim]

    Dupa ce toata lumea era de acord ca doctorii nu au fost obligati de nimeni sa fie doctori si trebuiau sa-si ia salariul de 800RON dupa 12 ani de scoala si sa nu se dedea la spagi, sau daca nu le convine sa plece iata ca apar si fructele intransigentei prostimii.
    Medicii (ditai supriza!, da) au plecat. Oamenii mor pe capete in spitale din afectiuni banale. Acum cam acelasi mesaj il am si eu pentru prostime: nu va convine sa muriti dintr-o fractura de metatarsian? Plecati in alta tara! Nu va obliga nimeni sa traiti (si mai ales sa muriti) in Romania!
  • +3 (5 voturi)    
    NSDAP (Joi, 12 august 2010, 13:25)

    Dedalus [anonim]

    De fapt, s-a cam terminat.

    Statul roman nu mai exista.

    Exista doar cativa oameni pe ici- pe colo care inca mai sustin, cu eforturi personale, autoritatea de stat bazata pe principiul legii (nu pe lege, ca legea in romania e o colectie de reguli ce favorizeaza Guvernul SRL).

    Va fi impozibil de reparat aceasta nava gaurita, vom putea doar sa cantam un imn in timpul scufundarii.

    Democratia este incapabila sa mai rezolve ceva, de fapt nici nu mai exista in Romania. Avem un guvern peronist, adica un fel de nazism economic.

    Nu avem nici o clasa politica, ci un grup de impostori care au pus stapanire pe finantele statului si au modificat legea spre a binele propriu si personal.

    Pasul urmator va fi stapinirea mediei si introducerea politiei politice.

    De fapt nici nu suntem departe, avand in vedere ca Fisiul si Garda Financiara controleaza la comanda, ca justitia primeste telefoane (vezi raportul CE, nu ce zic eu...) , vezi cotnolul CNA asupra internetului (pentru a se evita sitautii precum twitter revolution in China) samd,

    Gashka de impostori si profitori ce formeaza Guvernul SRL nu se va lasa dusa. Situatia catastrofala a asistentei medicale denota exact strategia de purjare a tuturor sectoarelor in folosul propriu al Guvernului SRL. Spitalele au fost date la autoritatile locale pentru ca sa se elibereze resurse centrale in vederea furtului centralizat samd.

    Heil Boc!
  • +8 (8 voturi)    
    popor de ratati... (Joi, 12 august 2010, 13:28)

    unu' dintre multi [anonim]

    da, da, da, daaaa.... fiti cuminti, nu faceti politica, nu miscati, unii, care vreti, votati, nu criticati, nu va bagati, stati culcati, nu respirati ! asta e, fiti egoisti, rromani, nu va solidarizati, nu va amestecati in treaba altuia decat cand, din cauza lui v-a cazut casa-n cap si sunteti buimaci ca nu stiti cum ati ajuns aici, vedeti ca se-nvarteste si soarele si luna in jurul vostru ! de-asta se-ntampla asta cu sanatatea, si poluarea cu masinile celor ce le folosesc, si furturile din buget si bagatul banilor in buzunare mari prin dezgropat broduri si sosele intregi, de-asta, ca voi sunteti lasi, prosti, slabi, nu reactionati, nu va uniti, nu cititi, nu vreti sa stiti de voi, va place sa calcati in rahatul javrelor pe care ii lasati sa va muste pe drumuri, sa va imbolnaviti de microbii adusi de muste, calcati in flegme urduroase si urina betivilor, de-asta rromanilor care va plac manelele ! e bine ca unii cu cap mai au si capul sa manance mai curat, mai sanatos, sa se fereasca de prostimea murdara ce umple spitalele, pardon, morgile mascate ! continuati, maret popor, sa-mi spuneti ca sunt prea radical cand va atrag atentia asupra legaturii dintre administratie-politica si guma de mestecat din gura voastra, caci totul se leaga... da' las' ca e bine, soarele se invarteste in continuare in jurul pamantului pt 43% dintre rromani, caci ailaltii sunt de-a dreptu' orbi si nu e treaba lor sa-i intereseze ce se intampla atat timp cat nu-i frige direct si numai pe ei ! veti ajunge in cosnita de gunoi a istoriei, mai curand decat veti crede ! multumesc pentru atentie, tuturor !
    • -3 (3 voturi)    
      chiar asa este! (Joi, 12 august 2010, 16:52)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui unu' dintre multi

      Daca la un comentariu care are ca si titlu "popor de ratati" apar numai plusuri, apoi chiar sunteti niste ratati!
      Mergeti mai, astia ca voi la un psihiatru, ca voi numai negru vedeti peste tot! Doamne!!!!
      • +1 (1 vot)    
        mehr licht ! (Vineri, 13 august 2010, 9:49)

        unu' dintre multi [anonim] i-a raspuns lui cet23

        (=mai multa lumina !) a spus saracul Goethe cand i s-a intunecat privirea in clipa de pe urma... eu, cel care am scris, si cei ce au plusat, si carora le multumesc pt. ca ma sustin, dandu-si seama de starea de fapt, ne simtim nevinovati sa fim orbiti in intuneric de gloata celor ce nu gandesc, ci formeaza un corp inert social, un noroi prin care trebuie sa ne taram noi, in loc sa mergem voios pe sosele sociale bine intretinute (adica printre oameni ce gandesc)... dar, pt. ca vedem totul asa cum e, in negru, poate vii tu si ne luminezi, cet23, caci tocmai de asta ne plangem si noi, intelegi ? sa critici esti bun, rromanule, insa o solutie ai ? caci eu - si cei ce pluseaza - cerem mai multa reactie, nu inchistare de genul lasa ca e bine, intelegi ? iar de nu-i intelegi sensul, e normal... pe de alta parte, am vazut mai sus, nu-s de acord cu ideea sa plec, aici m-am nascut si am proprietate, aici sunt obligat sa platesc impozit, daca statul mi-ar transfera si proprietatea as pleca - de ce sa nu fac curat in jur, ci sa accept mizeria altora ce ma tachineaza cu nesimtirea lor si sa nu iau pozitie aici ?!? aici e locul meu si cine ma deranjeaza dupa ce ii atrag atentia ca nu e bine si ca nu i-am gresit, va trebui sa sufere consecintele... iar cine tace si lasa, ca tine, cet23, mi se pare ca e or inadaptat social, nu stie sa comunice, or, oricum, defazat fata de normele de civilizatie, sa nu spun mai mult, caci ce e evident la noi nu mai poate fi ignorat, te deranjeaza vizual si olfactiv si acustic si etc... sau, pe cei mai multi, din pacate, nu... a nu avea simturi inseamna fizic si primar a fi nesimtit ! multumesc tuturor pentru atentie !
  • +3 (3 voturi)    
    de ce nu scrie nimeni de spaga care sa da (Joi, 12 august 2010, 13:39)

    gigi [anonim]

    spaga la consultatii 50-100 lei, spagile la consultatii au ajuns sa fie mai scumpe decat o consultatie la privat. O nastere 10-15 milioane, o operatie 5-10-20 milioane? de ce nu scrie nimeni de chestia asta. Stiu ca sunt doctori amarati care castiga 8 milioane si imi pare rau de ei, dar de rechinii mari de ce nu scrie nimeni??? Mai bine platesc jumate din banii pe care "sunt obligat" sa ii dau doctorului sa ma bage in seama si poate avem alte conditii in spitale. in tara aste e numai JAF, JAF, JAF ...
  • +4 (4 voturi)    
    sistem bolnav (Joi, 12 august 2010, 13:50)

    acinigrev [anonim]

    sistemul sanitar din Romania este bolnav din toate punctele de vedere: management, logistica, act medical, resurse umane ... si asta de dinainte de '89 cand de cele mai multe ori deveneau doctori cei cu pilem relatii si cunostinte ... si multi bani. Coruptia si lacomia tuturor celor implicati in actul medical sunt cauzele principale care au dus la situatia de fata.
    • +1 (3 voturi)    
      chiar asa? (Joi, 12 august 2010, 14:42)

      fane [anonim] i-a raspuns lui acinigrev

      numai coruptia si lacomia au adus sistemul sanitar in rahatul in care e acum? oare finantarea tot mai redusa an de an nu are nici o vina? n-am auzit inca sa se fi alocat intr-un pentru sanatate mai mult decat in precedentul. se merge pe principiul "daca s-au descurcat anul trecut cu putin, ia sa mai taiem un pic, ca inseamna ca se poate". partea proasta e nu se mai prea poate. am ajuns sa folosim in spital antibiotice de la inceputul erei antibioticelor, de rad si bacteriile de noi. asta in timp ce altii folosesc cefalosporine de ultima generatie. si cateodata lipsesc si antibioticele alea jenibile. nu mai vorbesc de medicamentele pentru cancer sau alte boli grave. aici e jalea si mai mare.
    • -1 (1 vot)    
      daca nu pricepeti, fac un rezumat (Vineri, 13 august 2010, 3:18)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui acinigrev

      da, toti au ajuns doctori cu pile; si mai toti pleca in strainatate; evident tot cu pile; nu de alta, dar de alt sistem de promovare se pare ca nu ati auzit; coruptii pleaca din tara sa-i trateze pe altii; nu vi se aprinde nici un beculet in cap ?; daca nu acum, vi se va aprinde in citiva ani; oricum e prea tirziu
  • +1 (3 voturi)    
    sistem in afara (Joi, 12 august 2010, 14:01)

    eva [anonim]

    cum sa functioneze un sistem sanitar, daca rata lunara la casa de asigurari este asa mica?
    in afara te ustura asigurarea OBLIGATORIE de sanatate, dar stii ca esti tratat. si aici cu riscuri ca pt anumite chestii trebuie sa platesti extra. in germania de curand s-a modificat, pe asigurarea medicala lunara sunt unele analize care inante nu se plateau, acum se platesc si mult..unele medicamnte care erau date compensat acum se platesc..deci criza s.a simtit peste tot.
    Da, nu comparam salariile, dar cred ca cei din afara platesc mai mult raportat la salariu ca cei din romania. cred ca un sistem sanitar in rom ii trebuie la fel de multi bani ca celui din germania ca sa functioneze. limitele bunei decente cred ca sunt la fel pt toti oamenii..cu ma functioneze, cand nu se baga bani destui in el??? si daca salariile angajatilor scad du 25% tragic! un cerc vicios si o politica extrem de prost gandita...incerca sa-si scoata parleala peste un sistem la pamant..asta nu poate decat sa inrautateasca si mai mult
  • +2 (2 voturi)    
    si inca ceva. (Joi, 12 august 2010, 14:04)

    eva [anonim]

    si apropos...normal ca mai bine vin in strainate sa ma tratez, cand o consulatie cu analize costa 80 euro pt cei din afara, decat sa dau spaga la doctor in rom..sau solutia clinicile private cu taxe in rom
  • +2 (2 voturi)    
    sistem medical Romania (Joi, 12 august 2010, 14:55)

    AsmVax [anonim]

    Sistemul medical este format in mare parte din medici.
    Asta zic si eu, medicii sunt in "colaps profesional"
    • +4 (4 voturi)    
      din pacate (Joi, 12 august 2010, 17:35)

      Alsta [utilizator] i-a raspuns lui AsmVax

      sistemul medical e format , cel putin in parte decizionala, din "neamul lui invarte hartia" asociat cu neamu l"nepotului de frate de var de amanta".
      Mai tineti minte, anul trecut, acea scrisoare deschisa a unui medic primar de urgente toracice?
      Vaaaai, toata lumea a zis timp de doua zile "ce nasol" apoi s-a trecut la altceva.
      Pe de alta parte, cand 5 mil platesc asigurari si 2o beneficiaza de ele, clar sistemul nu e sustenabil.
      Aici exista medici buni, chiar exceptionali. Dar lucrurile bune se platesc. Si da, sunt mari chirurgi, care au dus o viata de apostolat - dar nu toti suntem mari si, chiar cei care sunt, nu o pot face toti - si nu vor.
      Orice ar crede unii, nu suntem fapturi imateriale care se hranesc cu roua si isi transmit stiinta prin comunicare telepatica.
      Mancam, platim intretinere /chirie, avem poate familie si copii si culmea, ne si cacam.
      A, si cum spunem, ale dracu carti costa cat jumate din salariul tau de rezident. Daca esti rezident, ori ai parinti sa te intretina ori, cel putin, niste prieteni buni la hackerit sa iti descarce cartile ale - ca nu-s genul sa circule pe torente.
      Si ziaristii au vina lor - si mare
      Acu' poate sunt io paranoica, dar dupa ce ani de zile presa a influentat lumea sa urle " medicii e neste cremenali" i-a apucat grija?
      Pai sa vina in spitalul unde lucrez eu, sa vada cum am asistat nastere in conditii de transee (curent oprit, 2 felinare si 3 lumanari ) in Romania secolului XXI.
      Adica e dusa o campanie media de vreo 3 ani impotriva medicilor - la care toata presa a marsat cu avant, ca, na, ce s-ar face presa fara sange - si acu si-au dat seama ce au facut?
      Da , medicii primesc bani - nu discut aci de aia care cer, sunt o forma de subumanitate pe care o detest. Pentru ca sunt prost platiti. Sa ridice mana sus cel care vrea sa fie operat de un medic caruia in autobuz i s-au furat actele si, in plus, maine nu are cu ce plati intretinerea.
      Stiti cat costa un tratat medical serios? - incepand de la 100 EU.
      • +1 (3 voturi)    
        opinie (Joi, 12 august 2010, 18:39)

        lulu [anonim] i-a raspuns lui Alsta

        scuze - marii chirurgi nu te baga in sala de operatii pana rudele nu "vorbesc" cu ei asa ca de mia si ceva de euro
      • 0 (0 voturi)    
        medici (Vineri, 13 august 2010, 12:43)

        AsmVax [anonim] i-a raspuns lui Alsta

        Daca nu se descurca cu invatatul sau cu banii de ce aleg sa fie medici?
        De aia in Romania nu exista profesionalism, fiindca fiecare este semipregatit in munca pe care o depune.
        • 0 (0 voturi)    
          gresesti putin... (Luni, 16 august 2010, 21:47)

          me [anonim] i-a raspuns lui AsmVax

          in facultati sunt 2 categorii de studenti la medicina
          - cei care sunt bata
          - cei care invata o limba straina...
          ghici care raman in romanica...
  • 0 (4 voturi)    
    Principalii vinovati suntem noi (Joi, 12 august 2010, 16:36)

    petru [anonim]

    Principalii vinovati pentrusituatia actuala suntem noi, cei 18 mil de romani. Citesc foarte frecvent comentariile de pe acest site si am ajuns la exasperare cand vad pareri de genu: "Ar trebui ca...", "in afara este...". Nu suntem nici "afara" si acel "ar trebui ca..." cine sa-l faca. Spunea cineva ca politicienii nostri ar trebui sa se trateze in tara si atunci ar fi alfel. Ei nu se vor trata aici niciodata pentru ca nu au incredere in sistem sau vor crea unul doar pentru ei( vezi cazul spitalului Elias inainte de revolutie). Ii doare fix in cont de restul populatiei, nu au nici un fel de scrupule. Cine sa-i oblige? legea e facuta tot de ei.
    Asi vra sa vad si aici in romania o actiune ca in Filipine parca prin care oamenii s-au cualizat si au refuzat plata impozitelor catre stat din cauza coruptiei de acolo. Asi vrea sa vad pe retelele de sociaizare grupuri toto mai mari care cauta si gasesc solutii pentru aceasta actiune.
    Cand vom face asta vom putea tine capul sus chiar daca nu vom reusi. pana atunci nu facem decat sa ne plangem de mila, fara nici un rezultat.
    • +1 (1 vot)    
      si tu (Joi, 12 august 2010, 17:33)

      eva [anonim] i-a raspuns lui petru

      pai, uite si tu dai un exemplu de "in afara"
  • 0 (2 voturi)    
    sistemul (Joi, 12 august 2010, 16:46)

    lumi [anonim]

    La Constanta,se desfinteaza fizioterapia din cadrul policlinicii,din cauza "crizei".De la 1 iulie,oricum procedurile se faceau contracost.Tot nu e de ajuns,au zis ca mai bine o desfiinteaza,sa scape de ea.Problema e alta,bine,bine,nu sunt banii,o inchidem,dar casa de asigurari are contract cu o policlinica privata(ava)si mai sunt si alte cabinete care au contracte cu casa de asigurari si se fac gratuit procedurile.Adica ,daca e privat,de ce el nu se sustine singur,vrea bani de la casa de asigurari,in schimb sectiile dotate cu tot ce trebuie unei sectii de recuperare,chestii care nu exista la privat,gen bai galvanice,parafina,dus subacval,etc,trebuiesc distruse si desfiintate.
    • +1 (1 vot)    
      Hei (Joi, 12 august 2010, 17:42)

      Alsta [utilizator] i-a raspuns lui lumi

      parca acolo vor sa faca o sectie de " medicina traditionala chineza" - orice ar fi aia
  • +1 (1 vot)    
    continuare (Joi, 12 august 2010, 17:37)

    Alsta [utilizator]

    stiti unde se duc banii colectati de asigurarile de sanatate - in bugetul de stat.
    Si de acolo...
  • +2 (2 voturi)    
    comentariu personal (Joi, 12 august 2010, 18:38)

    silvia [anonim]

    Sa recapitulam : politicienii , oamenii puternici din punct de vedere financiar se trateaza in strainatate , fac concedii in strainatate , copiii lor sunt la studii in strainatate...., deci despre ce vorbim ? Este cineva dintre ei ..,interesat sa "faca" ceva ptr ac tara? NU , categoric nu si nu discutam despre cei actuali.., fac referire la TOTI ( dupa 1989) cei care s-au perindat la guvernare au aplicat ac tactica : luam cat reusim si prostimea ramane tot prostime !!!!!!!!!!!!
    Daca dupa 1989 aveam o speranta ca am scapat de fostul....., ca ne indreptam spre un drum mai bun , spre o viata mai buna ( aveam 32 ani atunci) , in prezent sunt FERM CONVINSA ca nu mai avem scapare si au reusit TOTI sa ne ingroape de vii.
    Sa mai coentam.........????? Nu are sens , caci ramanem cu comentariile si ei cu bunastarea .
  • +1 (1 vot)    
    sanatate in colaps (Joi, 12 august 2010, 23:50)

    angela [anonim]

    Este de mult in colaps,dar s-au facut ca nu vad.Nimeni nu respecta nimic.Legile sunt anapoda.
    In primul rand statul nu respecta legile.Chiar daca ar primi spitalele mai multi bani nu s-ar rezolva mare lucru.S-ar fura mai mult din spitale si s-ar duce la cabinetele private.Ori lucrezi la stat ori la privat.Nu exista si colo si colo.INca este bine.Va fi si mai rau in sanatate.Atat timp cat nu se va face cu adevarat reforma in sanatate,lucrurile nu vor merge bine.Parca s-a facut un concurs de cum nu trebuie sa functioneze sanatatea si noi romanii l-am castigat
  • +2 (2 voturi)    
    daca taceai, filozof ramineai (Vineri, 13 august 2010, 0:45)

    Vera [anonim]

    Aceasta cintareata Antoniu, a fost finanata de Felix Voiculescu sa plece in strainatate. Acum a devenit si ea o sluga a securistului, la fel ca Ciutacu, Firea, Gidea, Badea etc, Asa ca ce povesteste ea la BBC nu are nici o relevanta. Nu ati auzit-o ? A inceput si ea sa vorbeasca de rau de Basescu. Rusine Antoniu !!!!!!!!!!!!!!!
    • +1 (1 vot)    
      cum ati fi vorbit dupa asemenea experienta??? (Vineri, 13 august 2010, 7:22)

      lili [anonim] i-a raspuns lui Vera

      Credeti ca ati fi ridicat in slavi sistemul sanitar romanesc ??!!! Mai ganditi-va inainte de a judeca oamenii, punti-va macar in acel moment in locul lor.... Ce parere aveti ??!!!
  • +3 (3 voturi)    
    cainii latra, caravana trece (Vineri, 13 august 2010, 1:24)

    goe [anonim]

    Cel mai infect mediu profesional din Romania este medicina. Si la propriu si la figurat. Doctorii se impart in doua categorii: aia care iubesc acest sistem pentru ca se infrupta din el si aia care il urasc dar numai pentru ca nu fac parte din prima categorie. Cine sa schimbe sistemul?
  • +1 (1 vot)    
    construiti un site si faceti-i cunoscuti (Vineri, 13 august 2010, 6:33)

    rating online [anonim]

    Vedeti site-ul:

    http://www.ratemds.com/doctor-ratings/129604/Dr-Pantazi-Calgary-AB.html

    ca se stim de cine sa ne ferim, cine e bun castiga un ban bun.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by