Emil Boc: Peste 88.000 de posturi din sistemul bugetar au fost reduse in acest an. Vin vremuri care nu sunt usoare pentru tara

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 7 august 2010, 20:45 Actualitate | Esenţial


Premierul Emil Boc a declarat, sambata, la Iasi, ca in acest an au fost reduse in sistemul 88.067 de posturi, dintre care 14.462 erau posturi vacante, iar 73.605 reprezentau posturi ocupate. El a adaugat ca pentru o parte dintre aceste posturi, procedurile de disponibilizare sunt in derulare. Emil Boc a mai adaugat ca "vin vremuri care nu sunt usoare pentru tara si cu consecinte dureroase pentru foarte multi dintre noi".

"Pentru toate aceste disponibilizari exista acte normative, iar in unele situatii procedurile sunt in derulare. Rezultatele muncii noastre de acum se vor vedea in 2011 si 2012. E un bilant de etapa, suntem in grafic, dar procesul continua. In fiecare domeniu de activitate vor ramane atatia oameni cat va fi nevoie", a afirmat premierul, citat de Mediafax.

"Aceasta este cheia procesului de restructurare, si anume ramanerea la slujba a celor competenti, iar ceilalti sa-si gaseasca alt loc de munca", a adaugat Emil Boc.

Emil Boc a spus ca angajatii disponibilizati au posibilitatea sa se recalifice profesional sau sa-si gaseasca o slujba din cele 10.000 de locuri de munca vacante existente la nivel national. Potrivit acestuia, Guvernul va sprijini mediul privat pentru a putea absorbi forta de munca disponibilizata din sistemul bugetar.

"Vor veni si sunt in derulare proceduri de restructurare, de disponibilizare a personalului bugetar, cu alte cuvinte, vremuri care nu sunt usoare pentru tara si cu consecinte dureroase pentru foarte multi dintre noi. Aceste masuri sunt mai necesare acestei tari pentru a insanatosi si functionarea sistemului bugetar si functionarea tarii, in ansamblu, si a statului, in totalitate. Este exact ca la medic: cand ai o boala, trebuie sa intervii cu un medicament care nu are un gust bun, dar iti asigura sanatatea pe termen mediu si lung", a incheiat primul ministru, potrivit Agerpres.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5840 vizualizari

  • +3 (29 voturi)    
    Masuri ? (Sâmbătă, 7 august 2010, 20:56)

    niculita30 [utilizator]

    Masurile anticriza trebuiau luate de un an si jumatate ,nu indatorata tara,nu forfetar .
    Boc poc boc!
    :(((
    • +1 (1 vot)    
      Oare de ce? (Sâmbătă, 7 august 2010, 21:41)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui niculita30

      Oare de ce noi, romanii, nu suntem constructivi si atat?
      Faptul ca jignim persoanele cu care nu suntem de acord nu ne ajuta cu nimic, crede-ma.

      De ex, sunt 100% de acord cu tine cand zici:
      "Masurile anticriza trebuiau luate de un an si jumatate ,nu indatorata tara,nu forfetar"
      Insa finalul mesajului este in decor mai ales ca nu rezolva absolut nimic si nu aduce nimic in plus mesajului.
    • +1 (1 vot)    
      cu (Sâmbătă, 7 august 2010, 21:43)

      cu [anonim] i-a raspuns lui niculita30

      cu cine? cu un guvern pe jumatate psd-ist?

      chiar si asteptarea pana dupa ce s-a "primenit" curtea constitutionala e justificata, chit ca primenirea a fost inutila in privinta pensiilor: daca se incerca trecerea legilor mai inainte, cand erau toti dinozaurii comunisti in cc, orice masura de reforma ar fi fost anti-constitutionala in ochii cc.

      guvernul si premierul au facut ceea ce s-a putut, intr-un anumit context politic si cu niste oameni (clasa politica) pe care i-au avut la dispozitie.

      iar clasa politica (parlamentarii), noi ii desemnam. la alegeri.

      sau, te pomenesti ca noi nu avem nicio vina? guvernul, parlamentarii si primarii ne-au fost parasutati de catre extraterestri?
      • +1 (1 vot)    
        Pe zi ce ... (Duminică, 8 august 2010, 18:39)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui cu

        ... trece sunt mai convins ca decizia PNL-ului de a nu intra la guvernare cu hoarda portocalie a fost foarte inteleapta. Basescu, Udrea si turma lor de hoti si incompetenti trebuie lasati sa-si rupa singuri gatul. Daca nu, intotdeauna vor avea un "vinovat de serviciu". Cine a luat la guvernare PSD-ul in 2008? Mama? Cine a zis ca si-a vazut visul implinit cu ochii? Oare nu Traian Basescu? Nu a putut face reforma din cauza lor? Ipocritilor ... Ziua scadentei se apropie. De la "Petre esti cel mai tare!" si pana la "nu puteam nominaliza un prim ministru stabilit la Grivco" (in 2009 ca in 2004 nu a fost nici o problema) toate minciunile si tradarile lui Basescu isi vor gasi rasplata. Populatia e calma, nici o miscare de strada, nici penisonarii nici bugetarii ... liniste ... pentru ca populatia si-a dat seama ca are o arma mai puternica, mult mai puternica. Luarea ciolanului din fata tradatorilor mincinosi. E cea mai dura razbunare posibila ... si o veti simti portocaliilor.
    • -1 (1 vot)    
      Cu cine ? cu populistii de Psd-isti si PNL-isi (Sâmbătă, 7 august 2010, 22:27)

      unul din popor [anonim] i-a raspuns lui niculita30

      Cu cine ? cu populistii de Psd-isti si PNL-isi, care urla ca solutia SALVATOARE sunt alegerile anticipate, adica salvatoare pentru EI, ca dupa 20 de ani ne-am saturat de minciuni, nu mai suntem prostii lor, astia de acum care sunt la putere sa-si faca treaba, iar dupa , daca nu este bine sa vina altii daca sunt capabili, dar toti spunem ca la noi ca la nimenea, iar cand se iau masuri de NORMALITATE nu ne mai convine, si ne uitam toti la OCCIDENT ce bine e, dar daca ii intrebati pe romanii de acolo, toti sunt de acord ca trebuie sa rupem odata " pisica " in doua
    • 0 (0 voturi)    
      mda... (Duminică, 8 august 2010, 1:29)

      mda.. [anonim] i-a raspuns lui niculita30

      bine bine... dar intrebarea e alta: cati dintre cei disponibilati sunt "reangajati"
      de aceeasi societate(bugetara de drept) pe un alt domeniu in care de fapt sunt "experti"?
    • 0 (0 voturi)    
      mai bine mai tarziu... (Duminică, 8 august 2010, 2:22)

      pehash [anonim] i-a raspuns lui niculita30

      decat niciodata..
      alternativa era geoana.. impozit progresiv si sa ne imprumutam de la rusi... ca sa crestem pensiile
      din pacate nu putem angaja o companie privata sa gestioneze legile si finantele publice. cred ca ar fi singura solutie eficienta.
    • 0 (0 voturi)    
      sa traiti bine (Duminică, 8 august 2010, 5:24)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui niculita30

      si mai ramanea basecu presedinte? nop.
      de aia au luat baniii. aia era centura de siguranta.
    • 0 (0 voturi)    
      masuri intarziate prea mult ,ministri ineficienti (Duminică, 8 august 2010, 7:40)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui niculita30

      ai senzatia ca se asteapta sa treaca cei 4 ani ,sa vina altii si ei sa ramana prieteni cu acesti altii!
      cel putin in economie nici o gaska pnlisto-psdista nu a fost destramata de prietenul presedintelui anume Videanu ,cele doua companii energetice se vor finaliza la pastele cailor ,privatizari nu se mai fac ,poate pentru ca sa aiba si statul -recte partidele- unde sa isi de-puna oamenii ! cred ca solutia va fi un guvern la nivelul UE care sa coordoneze o politica comuna si disparitia guvernelor si parlamentelor nationale !avem o clasa politica exagerat de proasta ,deprofesionalizata, buna doar de furat, o cleptocratie in clar!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu l-ea iesit anul trecut, s-au ales cu motiune (Duminică, 8 august 2010, 9:46)

      vali [anonim] i-a raspuns lui niculita30

      si au picat.

      In fine, alta era situatia anul trecut. Nu era datoria asa de mare, deficitul era mai mic si alianta anti-romania(psd,pnl,udmr) aveau un alta proiect...Iohanis

      Asta pt cine are isi mai aminteste ce era anul trecut...
    • 0 (0 voturi)    
      hei (Duminică, 8 august 2010, 10:50)

      alina [anonim] i-a raspuns lui niculita30

      spune-i asta comunistilor din PSDNL care au bagat mereu bete in roate la toate initiativele PDL-ului
    • 0 (0 voturi)    
      bugetari+ masuri (Duminică, 8 august 2010, 17:40)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui niculita30

      eu vad un pic altfel: daca se iau masuri corecte si eficiente, urmeaza vremuri BUNE pentru tara; consecintele sunt dureroase doar pentru bugetarii ce paraziteaza sistemul ( am pe cineva in situatia asta si stiu foarte bine cum s-a angajat, si ce munceste...)
  • +1 (1 vot)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 7 august 2010, 21:10)

    [anonim]

  • +2 (2 voturi)    
    Tarziu (Sâmbătă, 7 august 2010, 21:10)

    Ilies [anonim]

    Masurile care se iau sunt o parte mica din salvarea Romaniei in acest moment. Astept sa vad rezultate la incasarile la bugetul statului, reducerea evaziunii fiscale, astept sa vad o noua filozofie de cheltuire a banului public, astept sa vad partidul piticului cum promoveaza oameni competenti in functii, astept ceva ce nu va venii niciodata, e mafia lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Dle Boc, degeaba......... (Sâmbătă, 7 august 2010, 21:51)

    lili [anonim]

    De-acum si de-ati vrea si de-ati putea si de-ati face, in fata romanilor dragi inimii Dvs aveti o singura calificare: vorbe, vorbe goale, minciuni, minciuni.... Sa dea Dumnezeu sa reusiti sa faceti ceea ce tot spunti de nu stiu cand si inca nu ati facut !!! Dar eu NU MAI CRED in spusele Dvs...... Si majoritatea romanilor, la fel, vedeti sondajele, ati vazut reactia oamenilor fata de Dvs si de Dl Basescu de cate ori mai apareti in fata lor.... Tot mai rarut, e-adevara, Dl Basescu a renuntat de tot la baile de multimi electorale soldate la final cu tot atatea minciuni ......
  • +2 (2 voturi)    
    Cea mai mare minciuna... (Sâmbătă, 7 august 2010, 21:59)

    George [anonim]

    Mai oameni buni, Boc asta il intrece pe Ceausescu! Va mai amintiti recoltele acelea uriase anuntate "de pe tot cuprinsul tarii"? Va mai amintiti cifrele de plan depasite si cincinale realizate in 4 ani si jumatate? Cam asa face si Boc. Cati oameni disponibilizati dintre bugetari ati vazut dv. din cei 73.605? Sunt doar cifre aruncate in aer (de fapt in neant) ca sa arate ca Guvernul e consecvent, ca face ce zice, ca aplica masuri drastice, ca este intransigent, etc. E de ajuns sa vedeti cum se roaga de fiecare dintre ministrii cabinetului sau sa faca odata si odata restructurarea personalului si asta nu de azi sau ieri, ci in toate sedintele Guvernului de prin iarna pana acum, iar ministii... nici nu-l baga in seama!
  • +2 (2 voturi)    
    vremuri grele vin de 20 de ani,dar numai pt unii (Sâmbătă, 7 august 2010, 22:06)

    ref [anonim]

    cine dracu mai crede ce scoti tu din gura mai boc?
  • +2 (2 voturi)    
    carmen_cocora@yahoo.com (Sâmbătă, 7 august 2010, 22:06)

    carmen36 [utilizator]

    Ce 88.000 ? Ce masuri? Ce restructurari ? Pe cine pacaleste incompetentul de constitutionalist ? S-au facut angajari in toate institutiile statului, se poate verifica pe fiecare site al unei institutii publice ultimul concurs pe post . Mai deunazi auzeam explicatia unei tanti..... ce anume s-a restructurat de fapt : posturile neocupate/vacante....tot ea explicand ca s-a facut o reducere de costuri/cheltuiala prin aceasta masura ( de fapt nu s-au dat oameni afara ), ceea ce ma duce cu gandul ca ei raportau cumva posturile ocupate si cineva lua banii ?! Nu e hilara explicatia duduiei ? Cineva lua banii....ce d.r.a.c. de tara mai e asta ????
  • 0 (0 voturi)    
    ...prea putini ...! (Sâmbătă, 7 august 2010, 22:12)

    bm [anonim]

    ...inca un milion ...si atunci puteti sa le dublati salariile , cu conditia sa nu dati afara meseriasii !
  • +1 (1 vot)    
    Acest ... (Sâmbătă, 7 august 2010, 22:21)

    Gigi [anonim]

    ... individ, ca si mentorul sau spiritual de la Cotroceni, si-a pierdut orice urma de bun simt...poti sa bagi 70 mii bugetari in 10 mii locuri de munca din sistemul privat, vin vremuri care nu sunt usoare pentru tara (probabil singurul adevar din toata declaratia asta) dar rezultatele muncii se vor vedea in 2011-2012 (culmea fix in an electoral), ramanerea in slujba a celor competenti si guvernul care sprijina mediul privat. Atatea minciuni pe m2 nu am mai vazut decat la patronul sau spiritual ...
  • +2 (2 voturi)    
    vraja marii - in curu garii (Sâmbătă, 7 august 2010, 22:25)

    toma [anonim]

    Eu unul nu cred.
    Au rotit posturile alea la misto de lea luat dracu pe statistici. Si na a iesit pe minus cu tspe mii de posturi.
    Care sunt aia disponiblizati de la stat? Eu unul nu stiu pe nimeni nici nu cred .
    Daca sunteti vere-o unu postati aici.
  • +1 (1 vot)    
    traim o comedie neagra (Sâmbătă, 7 august 2010, 22:26)

    lupi [utilizator]

    oamenii astia sunt rupti de realitate;nu vad , nu stiu,nu sunt capabili sa vada ca tot ce au in jur se destrama, ca masurile pe care vor sa le aplice sunt tardive ca raul s-a intamplat dar ca vor rezolva intr-un fel-iata vor stimula sectorul privat care sector privat? unde este sectorul privat- toti se tarasc sa supravietuiasca, si ei vorbesc de absortia fortei de munca!
  • 0 (0 voturi)    
    raman competentii si cei de care e nevoie? (Sâmbătă, 7 august 2010, 22:30)

    andrei [anonim]

    ia sa ne arate domnu; boc evaluarile de posturi si de personal, sa vedem? bine, ma refer la evaluari macar cat de cat profesioniste, nu cele de genul " ministrul x a zis ca are nevoie de n oamenii" si "seful xulescu a acordat calificativele urmatoare".
  • +1 (1 vot)    
    Are dreptate,sa ramana competentii... (Sâmbătă, 7 august 2010, 22:30)

    maria [anonim]

    Sa ramana cei competenti,cei care nu sunt in stare ,sa plece...Trebuie sa dai exemplu, Bocule, esti CEL MAI INCOMPETENT PREMIER...PLEACA!!!Fa/le romanilor, pe care i/ai nenorocit pentru trei generatii, aceasta bucurie...
  • 0 (0 voturi)    
    transcrierea in fapte a declaratiei (Sâmbătă, 7 august 2010, 22:33)

    sose [utilizator]

    "Aceasta este cheia procesului de restructurare, si anume ramanerea la slujba a celor competenti" = AI NOSTRI

    "iar ceilalti sa-si gaseasca alt loc de munca" = CEI CE NU SUNT IN PDL
  • +1 (1 vot)    
    trebuia sa spuna (Sâmbătă, 7 august 2010, 22:47)

    spy [utilizator]

    "consecinte dureroase pentru foarte multi dintre voi"
  • 0 (0 voturi)    
    Chiar asa? (Sâmbătă, 7 august 2010, 22:49)

    Cataleya [utilizator]

    De un an jumate spui?
    Ai uitat cumva ca in 2009 jumate din guvernare ii apartinea PSD-ului?
    Ai uitat ca in acel an "de groaza" Boc nu putea schimba nici macar o femeie de serviciu fara ca PSD si toata presa sa se opuna din rasputeri oricaror masuri luate de premier?

    Si tu vrei acum sa spui ca Boc e de vina pt toate magariile facute de PSD cat timp au fost partasi la guvernare? Ce repede uitati. Fisa postului, nu-i asa?
  • 0 (0 voturi)    
    rromanii (Sâmbătă, 7 august 2010, 23:03)

    marius [anonim]

    Nefericitul asta care se declara ardelean serios, pe langa ca nu stie cat fac 2 cu doi, nu intelege nici limba romana. Ori s-a facut reducerea, ori reducerea e in derulare. Vorba reclamei de la berea Albacher: "barbatul destept si hotarat: deci, aa, deci".
    Ca si clujean, il astept inapoi la primarie, nu de alta, dar ucenicul nu cred ca ii va ceda locul
  • 0 (0 voturi)    
    Inceputul sfarsitului. (Sâmbătă, 7 august 2010, 23:11)

    garabetian1 [anonim]

    ,,Vin vremuri care nu sunt usoare pentru tara si cu consecinte dureroase pentru foarte multi dintre noi".
    Declaratie realista dar total gresita la final care ,,NOI" corect era ,,VOI".Adica noi trebuie sa platim pentru incompetenta acestor politicieni din ultimi 20 de ani.Cat despre recalificari de ce nu sa facut asta cu cei care erau deja someri obligandui sa ocupe cele 10000 de locuri vacante si sa nu mai astepte pomana..Ingrosarea numarului de SOMERI POMANAGII nu este o masura anticriza nu trebuie sa fii economist pentru ati da seama ca e gresit. Multi bugetari au fost angajati pe criterii politice nicidecum pentru competenta care ocupa locuri inventate de-a lungul timpului de toate partidele dar acestia cu siguranta nu vor fi dati afara.
  • 0 (0 voturi)    
    Hai cu revolutia ! (Sâmbătă, 7 august 2010, 23:24)

    Dan [anonim]

    Vin vremuri grele acum dupa ce ati furat intr-o veselie, deci sper sa vina si revolutia sa va spanzuram in public pe toti care ati furat banul public in ultimii 20 de ani.
  • 0 (0 voturi)    
    halal restructurari (Sâmbătă, 7 august 2010, 23:37)

    cosmin [anonim]

    Boc care face poc se da mare cocos acum cu restucturarile lui de posturi.toata presa scrie ca restructurari se fac doar pe hartie la bugetari.
    la galati de exemplu, primaria a creat mai multe societeti comerciale platite tot din banul public, unde poate sa isi mute toti salariatii incompetenti.
    si nu e singurul exemplu.
    de ce nu face nimic tovarasul boc pentru creerea de locuri de munca la privat? de ce nu ajuta firmele cu masuri economice bune care sa le ajute sa se dezvolte.
    nu a stiut decat sa puna biruri peste tara. s-au inchis sute de mii de firme de cand a aparut impozitul forfetar.
    rusine
  • 0 (0 voturi)    
    prostie curata (Sâmbătă, 7 august 2010, 23:40)

    mystic [anonim]

    sunt dati afara ~100.000bugetari si ei trebuie sa se angajeze la cele 10.000 de posturi existente?!sunt luati in calcul cumva si cei care au finalizat studiile, somerii si cei care s-au intors in tara si stau pe bara..ei ce fac,unde sa se duca?!...sa emigreze,lucru care se intampla oricum?!...masuri de tot rasul luate de niste cretini incompetenti care in 2009 au spart bani in campania electorala si nu au luat in seama avertismentele..si nu doar atunci!
  • 0 (0 voturi)    
    demisii (Sâmbătă, 7 august 2010, 23:40)

    joiana [anonim]

    Bine spus ca trebuie sa ramana numai cei competenti. Oare pe functiile mari de conducere sunt numai oameni competenti? De ce nu restructurati si postul de presedinte si prim ministru si o sa fie numai lapte si miere in tara asta?
  • 0 (0 voturi)    
    Prea tarziu Boculetz (Sâmbătă, 7 august 2010, 23:49)

    un roman [utilizator]

    Mult prea tarziu.
    Ca de obicei v-ati trezit in al 25-lea ceas.
    Ultimul stinge lumina.
  • 0 (0 voturi)    
    nu (Sâmbătă, 7 august 2010, 23:51)

    brasoveanca [anonim]

    Toata manipularea asta facuta pentru a arata FMI ca s-au luat masuri este o minciuna enervanta! NU au scazut veniturile, mie mi-a crescut cu 56% de la inceputul anului, NU a fost dat afara nimeni la noi in minister, ba mai mult au aparut unii noi, parintilor mei nu lis-a taiat pensia.destul cu prostia asta care enerveaza ingrozitor.aia au inteles = s-a taiat .=gataaaa cu minciunile astea
  • 0 (0 voturi)    
    ceilalti sa-si gaseasca alt loc de munca... afara (Sâmbătă, 7 august 2010, 23:52)

    Dan [anonim]

    In Romania vor ramane atatia oameni cat va fi nevoie pentru ca PDL sa poata guverna. Daca sunt prea multi, PDL nu face fata complexitatii situatiei. A asteptata sa treaca, dar criya nu trece de la sine si pace.
  • 0 (0 voturi)    
    medicamente (Sâmbătă, 7 august 2010, 23:55)

    doctorul [anonim]

    sa nu va dea astia multi si prosti "medicamente" la toti hotii!!!!!
    ati furat o tara, acum cica dati afara incompetentii!! Am vazut cine ne reprezinta in Parlamentul European!!!
  • 0 (0 voturi)    
    gargara (Duminică, 8 august 2010, 1:03)

    Sestache [anonim]

    Nu stie ce vorbeste
  • 0 (0 voturi)    
    ce ?! (Duminică, 8 august 2010, 1:22)

    manu [anonim]

    Boc! Habar n-ai ce scoti pe gura, cum poti sa spui tu in mijlocul crizei ca vin vremuri grele !? Daca spuneai asta acum 5-6 ani, cand pietii imobiliare i-a scazut ritmul de CRESTERE, era o treaba. Asa, tot ce faci tu e sa repeti cuvintele altor oameni, asa-zisi specialisti. Sanatate
  • 0 (0 voturi)    
    reduceri? (Duminică, 8 august 2010, 1:34)

    diu1so [utilizator]

    Eu nu am auzit de nicio cunostinta fost bugetara care sa-si fi pierdut locul de munca datorita disponibilizarilor, insa in mediul privat e plin...si am cunostinte in ambele sisteme.
  • 0 (0 voturi)    
    sa ne minunanm ca se intampla ...cand trebuia.... (Duminică, 8 august 2010, 3:49)

    cineva [anonim]

    in Romania este bine ca camcar se intampla atunci cand se intampla.........

    ....despre cand trebuia ....e o discutie fara final
  • 0 (0 voturi)    
    Ce mai trebuia explicat.... (Duminică, 8 august 2010, 6:53)

    Virgil Economu [anonim]

    Trebuia sa spuna dl.Boc si cat reprezinta suma de bani care nu se va mai plati la Fondul National de Pensii in urma concedierii celor 73.605 de angajati bugetari si , de asemenea, cat reprezinta suma si cu cat va creste ajutorul de somaj pe care il vor primi acesti oameni.Unde e castigul? C luam pe mere, dam pe pere...
    Iar in concluzie, trebuia sa mai spuna ca aceste reduceri si pierderile de contributii pentru Fondul de Pensii sunt cauza directa a deficitului acestui fond,de 500 de milioane, pe care il mentiona cu doua zile in urma.SI toate acestea se intampla din cauza lipsei unei viziuni strategice si a unor masuri clare de combatere a crizei prin redemararea economiei.
  • 0 (0 voturi)    
    Corect (Duminică, 8 august 2010, 6:57)

    teddy09 [anonim]

    "Aceasta este cheia procesului de restructurare, si anume ramanerea la slujba a celor competenti, iar ceilalti sa-si gaseasca alt loc de munca".

    Pai sa incepem cu tine.
  • 0 (0 voturi)    
    Eficienta distructiva a schemei de personal (Duminică, 8 august 2010, 7:00)

    hotnewsfil [utilizator]

    Patronii firmelor private isi adapteaza continuu dimensiunea schemelor de personal, functie de situatia financiara. Ei asigura astfel eficienta firmei fiecaruia. Masurile de modificare a schemelor se iau promt, pentru a se asigura, functie de situatie, fie dezvoltarea fie restrangerea activitatii. Patronii nu stau mult la discutie cu angajatii care sunt scosi din schema. Orice tergiversare, prin parlamentari, insistente, si vociferari ale celor concediati ar determina scaderea eficientei firmei. Schemele firmelor private, reduse la strictul necesar, ii tine permanent 'in priza' pe cei ramasi in schema.
    La particulari, fiinteaza dictonul "vorba multa, saracia omului".
    Firma globala 'statul roman' nu functioneaza pe baza legilor eficientei, de importanta capitala in domeniul privat, ci pe baza unor legi proprii care protejeaza ansambul schemei, o face intangibila, indiferent de consecinte, privind eficienta acesteia, la nivel general si individual, al fiecarui angajat.
    In mod exceptional, cand, in prag de pierzanie, o institutie de stat face imprudenta "nelegala" de a concedia unu, doi salariati, fie trebue sa le plateasca vreo zece, douazeci de salarii "compensatorii", fie, daca se incumeta sa il concedieze, justitia il obliga pe patronul firmei-stat sa ii reangajeze, sa le plateasca salariul pe intrega perioada in care au fost concediati.
    Angajatii la stat au legi speciale care sa le asigure continuitatea angajarii, oricat de necalificati si de lenesi ar fi, s-au organizat in ' cohorte sindicale' care il ameninta pe patronul firmei-stat, il tin permanent sub presiune, il joaca pe degete.
    In campaniile electorale schemele firmei stat, toate cu sens unic (numai intrari, nu si iesiri), sunt umflate cu pompa si raman incremenite. Prim ministrul se ocupa 'bob-cu-bob', de fiecare angajat, dintre cei 1,4 milioane de angajati la stat dar nu se ocupa nici macar cu o mangaiere pe cap de ansablul celor concediati de patronii particulari.
    Presa apara aceasta situatie.
  • 0 (0 voturi)    
    Care masuri? (Duminică, 8 august 2010, 8:22)

    Ion [anonim]

    Si care sunt masurile anticriza? Reducerea populatiei prin moartea pensionarilor si emigrarea celor care pot sa gandeasca si sa munceasca? Cei buni la "export de creiere", ceilalti sa crape in scurt timp cu un sistem sanitar distrus, cu un invatamant ca in Evul Mediu, paziti de o Politie neputincioasa in fata mafiotilor politici, judecati de o Justitie incurcata de legi schimbate de pe o zi pe alta dupa bunul plac al "clientilor" tuturor puterilor trecute, prezente si viitoare, aparati de o armata dotata cu tehnica defecta si perimata. Mai este cineva trecut de 45 de ani care sa considere ca vom mai supravietuii ca stat si natiune peste 20 de ani? Oare de ce draq nu pleaca toti borfasii astia care au furat ce se putea fura, sa ne lase si pe noi, astia amarati, sa incercam sa facem ceva pentru viitorul copiilor nostrii? Sau sunt altii care vor sa vina sa locuiasca aici si noi ii incurcam?
  • 0 (0 voturi)    
    88.000? (Duminică, 8 august 2010, 8:36)

    AlinN [anonim]

    Pai avem 1.7 milioane angajati la stat cu norma intreaga si 2.3 la privat.
    88.000 inseamna foarte putin! De aproape un secol s-au inventat calculatoarele! Nu mai avem nevoie de vanturatori de hartii si punatori de stampile!
  • 0 (0 voturi)    
    Disponibilizari versus locuri de munca (Duminică, 8 august 2010, 8:45)

    Mihai [anonim]

    Toti prostii si incompetentii pot sa disponibilizeze,dar numai desteptii si competentii creaza sau mentin locuri de munca.Aviz amatorilor!
  • +1 (1 vot)    
    Prima masura (Duminică, 8 august 2010, 8:48)

    Andone [anonim]

    Prima masura: DEMISIA!
  • +1 (1 vot)    
    sa traiti ca noi, cu 800 de lei (Duminică, 8 august 2010, 8:53)

    sa va fie rusine! [anonim]

    lor le va fi greu? nenorocitii! noua, bugetarilor ne va fi nu greu, ci extrem de greu. nu vom mai avea ce punem copiilor pe masa, nu vom mai putea sa ne platim ratele, darile, sa mancam, sa ne imbracam etc.
    le doresc sa ajunga tot atat de saraci, ca si noi, si sa se zbata ei si familiile lor asa cum ne chinuim noi sa supravietuim cu copii cu tot din salarii de mizerie, de profesor sau de functionar public. si le mai doresc sa se mai si imbolnaveasca si sa nu se poata trata decat in spitale romanesti, ca sa simta umilinta si neputinta noastra, asa cum le simtim noi de cand traim.
    astia nu sunt oameni, sunt niste jigodii, niste mizerabili, niste criminali.
    ma intreb cat mai dureaza pana vor exploda mamaligile romanesti... e singura noastra sansa.
  • 0 (0 voturi)    
    fals (Duminică, 8 august 2010, 9:29)

    satmareanul [anonim]

    nu cred ca e adevarat , cel putin nu e real ... nici un functionar nu a fost redus din primaria SM , Cons jud. SM si nici la Prefectura , unde e reducerea ?"
  • 0 (0 voturi)    
    emetica aratare (Duminică, 8 august 2010, 9:31)

    dr. jivago [anonim]

    acest boc, chintesenta incompetentei mioritice, e pisicher mare. foloseste, ca nimeni anecdote cu iz sanitar... ca nivel de inteligenta n-ar putea deschide nicio carte de medicina.foloseste intensiv poante slabe cu medici si chinina. de fapt nici el nici tatine-su, nu ne suporta, neam . jalica, rominie
  • +1 (1 vot)    
    procesul de selectie (Duminică, 8 august 2010, 10:02)

    oilman [utilizator]

    Cea ce face acum guvernul este corect, trabuia sa nu se ajunga la situatia asta si restructurarile ar fi trebuit facute in ultimii 20 de ani. Oricum, mai bine mai tirziu decit niciodata. Ma indoiesc insa - vorbind de o selectie serioasa pe baza de competenta - ca primarul din oraselul x sau chiar primarul de sector din bucuresti - isi va disponibiliza zecile de rude si cunostinte angajate altfel decit pe merit, si va pastra intr-adevar indivizii calificati. Aceasta restructurare a sistemului bugetar este un proces lung care executat peste noapte va duce la masuri arbitrare, tribunale pline si ineficienta - cel putin la inceput - sporita. Cancerul trebuie operat cit mai devreme - 1990 a fost o oportunitate irosita
  • -1 (1 vot)    
    numaratoare (Duminică, 8 august 2010, 10:36)

    ioan [anonim]

    Cine nu crede sa numere disponibilizatii! In privinta competentei, o prima conditie este sa fie membru PDL (sau ruda cu acestia) surd, schiop, nu conteaza atata timp cat se poate lua de pe spatele salariatilor si pensionarilor, nemaivorbind de sugativarea bugetului national prin asa zisele licitatii publice si achizitii dubioase. Rezultatele se vor vedea la data anuntata, prin faptul ca se vor anunta noi masuri de "reforma!" De 20 de ani ni se arata o perspectiva viitoare "luminoasa" a carei apritie este mereu amanata, de catre o clasa politica tot mai rapace si mediocra, indiferent de culoarea ei!
    Pentru a mai prezenta un argument, legea salarizarii unice al domnului Boc, anuntata cu mare tam-tam, menita sa creeze asa zisa echitate sociala, a produs o asemenea "echitate" in care un sofer sau femeie de serviciu din unele institutii publice clientelare, sunt platiti la nivelul unui colonel din sistemul national de aparare. Mai trebie amintit ca "...in partea a-II-a a lui 2010 iesim din criza!" Domnilor politicieni nu mai suntem prosti si nu va mai credem!
  • 0 (2 voturi)    
    Conducerea oranj = FALIMENT (Duminică, 8 august 2010, 10:43)

    Dani [anonim]

    (no comments)
  • +3 (3 voturi)    
    competenta (Duminică, 8 august 2010, 12:02)

    omucu [anonim]

    boc zice ca angajatii incompetenti pleaca de la stat si o sa ii angajeze cineva in mediul privat :)) sigur ca da. astept cu interes momentul in care va zice "am facut" ceva. pana acum, de 2 ani incoace auzim doar "vom face"
  • +3 (3 voturi)    
    dureroase? (Duminică, 8 august 2010, 13:37)

    cob [anonim]

    ...dureroase? Pe fiecare dintre noi ne doare doar ca in locuri diferite
  • +5 (5 voturi)    
    Jos CENZURA..... (Duminică, 8 august 2010, 14:29)

    Carmen [anonim]

    Pentru ce ne mai indemnati sa punem comentarii- aici - daca nu le postati..... pentru ca nu va convin voua sau PDL-ului ? Da, e rau pentru BASE' , asa-i ? Sa va fie rusine, ca ne cenzurati sau credeti ca suntem asa de naivi incat sa credem ca nu este un subiect de interes. HOTNEWS....CU CINE VOTEZI ?
    • +5 (5 voturi)    
      Subscriu (Duminică, 8 august 2010, 17:01)

      George [anonim] i-a raspuns lui Carmen

      E o forma de a fi apreciat de sef, de superior, de oricine iti poate netezi ascensiunea. E rusinos ca nu-si pot asuma sau inghiti criticile. Am observat ca de mult procedeaza asa, dar ma ambitionez sa critic (atunci cand e cazul, bineinteles) orice mi se pare ca trebuie criticat. Chiar la aceasta stire am pus doua mesaje care... au fost ignorate! Si, cum mi s-a mai intamplar mai demult, probabil, pentru a-mi arata ce"indulgenti" sunt, mi le vor afisa, cand va fi in subsolul paginii sau maine-poimaine-raspoimaine...
      • +2 (4 voturi)    
        Asa este (Duminică, 8 august 2010, 17:37)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui George

        Postarile care critica PDL, presedenitel sau pe Boc nu sunt admise.
        Am postat ieri seara si nici urma de postare.
  • -1 (1 vot)    
    Foarte bine (Duminică, 8 august 2010, 15:33)

    Ducu [anonim]

    Deci mediul privat declara ca nu va angaja fosti bugetari ? Un motiv excelent de a trimite controale la firmele acuzate ca refuza angajarea. Dupa cateva amenzi inclusiv patronii aia isi vor cauta de lucru.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by