The Economist despre brandul de tara al Romaniei: Plagiat carpatic...O frunza ghinionista

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 5 august 2010, 21:36 Actualitate | Esenţial


Romania este ironizata de  saptamanalul The Economist cu privire la frunza din brandul de tara. "Atragerea turistilor printr-o campanie care a inceput cu un scandal de plagiat nu este cea mai ortodoxa cale, dar in Romania s-ar putea sa mearga", scrie publicatia, referindu-se la logo-ul lansat la expozitia de la Shanghai.

Un designer belgian a cedat, in urma cu doi ani unei baze de date cu imagini vizuale,  drepturile de autor asupra desenului, pe care se bazeaza elementul central al logo-ului noii campanii de promovare turistica a Romaniei. Logo-ul poate fi cumparat cu 250 de euro si a mai fost folosit de cateva companii din Europa.

Scandalul "frunzei ghinioniste" intervine la mai putin de o luna de la raportul Comisiei Europene, in care UE a criticat dur reformele juridice si masurile anticoruptie din Romania, avertizand Guvernul ca isi incalca angajamentele asumate la aderare, in ianuarie 2007, subliniaza publicatia.

Compania responsabila de campania de promovare a Romaniei,THR-TNS, o asociatie spaniola-britanica, sustine ca similitudinea dintre cele doua imagini este "o coincidenta". Dar ministrul turismului din Romania, Elena Udrea, a decis sa inghete platile catre intreprindere pana la rezolvarea problemei (desi imaginea va continua sa fie utilizate pentru moment). Compania a avut obligatia legala de a utiliza elemente originale, si nu  imagini de stoc, spune ea.

Aceast lucru ar putea explica si "nervozitatea" doamnei Udrea. "Nimeni nu a sugerat ca forte lugubre au lucrat in scandalul privind turismul", continua ironic The Economist, adaugand ca ministrul a insistat ca licitatia a fost transparenta si legala si ca firma THR-TNS a castigat contractul pentru ca oferta sa a fost cea mai ieftina.

In fata criticilor privind risipirea banilor intr-o perioada de austeritate, in care tara a contractat un imprumut de 20 de miliarde de euro de la FMI, Banca Mondiala si UE, Udrea a declarat ca aceasta campanie nu este numai despre logo-uri si sloganuri, ci include si cercetari in strainatate pentru a ajuta la dezvoltarea turismului in Romania.

In ceea ce priveste scandalul de plagiat, ea a adaugat ca lucrurile nu sunt chiar atat de "daunatoare": "Promoveaza brandul intr-un mod pe care nu ni l-am fi permis".

Brand-ul turistic al Romaniei, cu sloganul "Explore the Carpathian garden", a fost lansat oficial saptamana trecuta, dar chiar inaintea lansarii, pe mai multe blog-uri romanesti a aparut informatia ca logo-ul de tara al Romaniei seamana izbitor cu cel al companiei britanice Change Transport.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5639 vizualizari

  • -7 (13 voturi)    
    ziaristii pakistanez de cetatenie britanica de la (Joi, 5 august 2010, 21:49)

    Eneas [anonim]

    aceasta abjecta foita de propaganda islamica ,ne incearca din nou rabdarea cum ca ce bine e in UK de ei si ce rau este in Romania de noi! pe buna dreptate....
    • +2 (10 voturi)    
      pakistanez? (Joi, 5 august 2010, 22:50)

      ionascu [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      nu ca ar conta etnia jurnalistului, dar de obicei articolele de politica din Europa de Est sunt scrise de Edward Lucas, care-i englez sadea si care are niste observatii foarte interesante despre cum merg lucrurile in Europa de Est si Rusia.
    • +5 (7 voturi)    
      Ce treaba are islamul cu prostia de la noi? (Joi, 5 august 2010, 23:38)

      Ady [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Mai nene, daca ai obsesii, nu le transpune in secvente din astea aiuristice pe aici, ca nu intereseaza pe nimeni rasismele tale!
      Propaganda islamica , e de vina ca suntem noi o tara de cretini? Tot altii sunt vinovati, noi suntem sfinti? Acuma musulmanii sunt de vina ca am ramas in frunza goala? De unde scoateti nene ineptiile astea?
      • 0 (2 voturi)    
        si tu si Ionascu, nu stiti de gluma! (Vineri, 6 august 2010, 6:19)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui Ady

        ce sa va fac ?bagati-va in seama ...sunteti prea incordati...
  • -4 (6 voturi)    
    Mogulii intre ei ... (Joi, 5 august 2010, 21:56)

    Zulu [anonim]

    Au sarit sa-i ajute pe Felix si Nus, nu-i nimic adevarat din ce spun! Nu seamana frunzele, nu s-au cheltuit banii degeaba. Conteaza ca brandul vechi a adus 20 milioane turisti anul asta in ROM si asta nou o sa aduca la anul peste 50 de milioane! Daca nu-i asa isi da Basescu demisia in 5 minute!
  • -3 (5 voturi)    
    SECURISTII... FRECAU PUNTEA... (Joi, 5 august 2010, 22:09)

    STAN PATITU [anonim]

    PE MEDITERANA ! Frunza este originala. Este prima frunza originala din istorie. De aia a costat un milion. Al naibii "NUS".... Cum citii mai sus la anul nu vom mai avea loc in tara de turisti. Concluzia este ca romanii care nu au fost in misiune la Anvers sunt securisti. Restul, care au fost la Anvers, sunt fete mari, romani verzi, cu privirea usor sasie, cracanati, chei, altfel foarte frumosi, deliciul blondelor vopsite dar fierbinti...
  • +1 (3 voturi)    
    Udrea e cool! (Joi, 5 august 2010, 22:56)

    Adrian [anonim]

    Compania a avut obligatia legala de a utiliza elemente originale, si nu imagini de stoc, spune ea.

    Daca imi spune cineva ce e rau in declaratia ei ...
  • +3 (3 voturi)    
    arta de doi lei (Joi, 5 august 2010, 23:18)

    vasilestan [utilizator]

    Nu stiu ce sta in spatele acestei campanii dar poti sa-ti dai seama de la distanta ca a fost o afacere profitabila din care s-au incasat bani frumosi fara prea multa munca. Imi pare rau ca nu se gasete cineva care sa puna in valoare traditiile romanesti. Parerea mea ca se puteau gasi sibuluri traditionale care puteau sa inlocuiasca acea sigla de doi lei. In mod normal se putea face un concurs de creatie la nivel national in care artisti din toata tara sa lucreze la o emblema turistica adevarata.
    • +1 (3 voturi)    
      Intr-o tara de cretini tot scandal ar fi iesit! (Joi, 5 august 2010, 23:44)

      Doba [anonim] i-a raspuns lui vasilestan

      Daca se facea concurs cum zici tu, aparea Realitatea si Antena sa descopere ei "afacerea secreta" si relatiile castigatorului cu Basescu si PDL!
      Sa nu fim ipocriti, orice s-ar fi facut altfel, tot la fel ar fi fost! 100%! Suntem o natie cretina si aia e!
      Ce e interesant ce repede se informeaza strainii cand apar la noi mascareli din astea, am eu asa o vaga impresie ca sunt unii pe aici care dau ponturi cu mare placere, si multe articole externe ironice au si suport greu din Romania! Filiera Nus lucreaza!
      • 0 (0 voturi)    
        cooperare (Vineri, 6 august 2010, 5:33)

        Nae [anonim] i-a raspuns lui Doba

        Chiar daca n-ar exista comunicare directa intre jurnalistii romani si straini, exista presa in limba engleza la noi care este accesibila ziaristilor straini. Udrea are dreptate : Promoveaza brandul intr-un mod pe care nu ni l-am fi permis :D
      • +1 (1 vot)    
        tara de cacao!!! (Vineri, 6 august 2010, 8:07)

        UnveiledPanic [anonim] i-a raspuns lui Doba

        daca ar fi facut un concurs national pentru creerea unui logo/slogan credeti-ma nimeni nu ar fi cerut un ban (bine nimeni care este un roman adevarat .. gen eu :P ) ci doar ar fi fost multumit ca si-a ajutat intr-un fel sau altul tara si guvernul nu ar mai fi fost nevoit sa "DEA" o caruta de bani ( sau sa ii bage in buzunarul lor fara fund) ... ceea ce se intampla este strigator la cer... romanii nu mai au talent? suntem chiar atat de degeaba incat cred ca nu putem fi in stare sa desenam si noi o frunza? scuzati-ma dar daca faceau un concurs si spuneau va oferim doar o diploma pentru un merit oricat de mic ar fi fost mult prea multi oameni care nu i-ar fi deranjat sa stea o zi sa se gandeasca la un desen si un slogan... este o alta vrajeala prin care sa spele bani si sa se spele pe cap
      • -1 (1 vot)    
        ipocrizie (Vineri, 6 august 2010, 10:05)

        obi [anonim] i-a raspuns lui Doba

        "sa nu fim ipocriti",sa fim doar lingaii haitei pedeliste
  • 0 (0 voturi)    
    brand (Joi, 5 august 2010, 23:18)

    gheo [anonim]

    eu zic ca din greseala se fac cele mai mari descoperiri
    de ani de zile se chinuie o gramada sa scoata un concept pentru brandingul romaniei, ceva sa se potriveasca si sa fie dincolo de orice dubiu, tipic romanesc
    ei bine iata: scandalul - indiferent de abordare, la noi totul iese de kko
    si ca sub-element: plagiatul
    suntem o tara in care se copiaza pe rupte; agentiile de publicitate copiaza, elevii copiaza, profesorii copiaza, tezele de doctorat sunt copiate
    suntem o tara in care si fitzele sunt copiate, nu avem unele originale...
    eu zic sa-i dam inainte cu acest USP (unique selling proposition) pentru ca oricum vestul ne stie dupa aceasta 'marca'
    macar sa o facem oficiala
    • 0 (0 voturi)    
      Curat, murdar ! (Vineri, 6 august 2010, 9:38)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui gheo

      Numai ca plagiatul a fost facut de o firma din vest.
      In cazul asta pe "specialistii" de la minister poti doar sa-i acuzi doar ca sunt blegi.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Joi, 5 august 2010, 23:19)

    dragos234 [utilizator]

    Aiurea. Cititi articolul din The Economist, nu este deloc asa negativist cum reiese de aici. Pur si simplu a relatat ce s-a scris in presa din Romania despre frunza, atata tot.
    Si daca tor a venit vorba cititi si ce scrie despre Ungaria, un articol mult mai nefavorabil:

    http://www.economist.com/node/16743945?story_id=16743945
    • 0 (0 voturi)    
      greseala (Joi, 5 august 2010, 23:28)

      vasilestan [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      articolul se refera la ungaria si la masurile guvernului Orban
  • +3 (3 voturi)    
    turism (Vineri, 6 august 2010, 0:17)

    vinderapid.ro [anonim]

    Am fost saptamana trecuta la Sighisoara si la centrul de informare turistica am primit gratuit o brosura despre Transilvania. Era in romana ca in engleza nu aveau desi as fi dorit una pentru un prieten canadian care era cu mine. Avea tiparita in interior o harta schematica cu drumurile principale si localitatile mai importante. Mi s-a parut nefiresc faptul ca nu erau marcate toate obiectivele care se afla pe lista patrimoniului universal Unesco. De fapt nicaieri in brosura nu am gasit explicit o lista cu aceste monumente. Ma gandesc ca mai important ar fi sa facem niste brosuri de calitate decat sa cheltuim banii pe brand de tara sau alte chestii. Momentan, cred ca strainii care vin in Romania cu masina isi verifica harta la fiecare 10 minute din cauza lipsei indicatoarelor. Probabil ca deocamdata ne facem mai multa recla proasta decat buna
  • 0 (0 voturi)    
    ce tb sa facem sa evitam un scandal si mai mare (Vineri, 6 august 2010, 1:44)

    ce tb sa facem sa evitam un scandal si mai mare [anonim]

    EXEMPLU DE PRODUS TURISTIC .PARTEA 3
    Conform acestei conceptii care trebuie sa tina cont si de acea mitologie legata de vampiri se stie ca cei cazuti in lupta intr-o astfel de situatie se pot transforma in vampiri si tocmai de aceea pentru a impiedica acest lucru sa se intample, un personaj din gradina Evei care joaca rolul unui sef de trib ii mobilizeaza pe pigmeii sai folosindu-se de un sunet produs de cornul boului. La auzirea acelui sunet de peste tot si de pe la diverse crengi ale altor copaci din gradina Evei apar acesti pigmei gata imbracati pentru a face un ritual in jurul celor cazuti la datorie.pentru ca stiu ca altfel se tranforma toti in vampiri insetati care o sa fie gata oricand sa “sara la bereghetele” turistilor .Incepe ritualul iar dupa 2-3 acorduri pe melodia “Thriller” a lui Michael Jackson cei cazuti in lupta incep sa se ridice exact asa cum se intampla in videoclip-ul respectiv numai ca din nou se aude o alta rafala de mitraliere si toata lumea se pune pe burta la pamant pana la un anumit moment in care din dorinta de a privi catre cer pentru a cere ajutorul Domnului ei isi dau seama ca acel zgomot asemanator unei rafale de mitraliere a fost produs de o explozie de baloane si confety, semn ca totul s-a terminat cu bine si ca se poate declansa Fiesta!
    DUPA ACEST MOMENT URMEAZA UN ANUMIT TIP DE EVENIMENT CARE SE VA INTAMPLA CONFORM UNOR SCENARII BINE STABILITE
    Iar a doua zi cei cazuti in lupta vor merge impreuna cu un ghid care ii vor duce atat la castelul Bran cat si la alte fortarete din gradina Evei si acolo dupa ce ghidul le va povesti felul in care stramosilor romanilor luptau pe vremuri cu inamicul isi vor da seama ce greseli au facut de au cazut secerati la prima rafala de mitraliere trase de catre inamic. Iar din acel moment bucurosi ca au fost readusi in viata prin intermediul unei forte magiace a unui ritual incepe sa aprecieze si sa se bucure din plin de fiecare clipa de distractie care li se ofera in cadrul acestui concept de
  • 0 (0 voturi)    
    produse turistice dinamice interactive si neconven (Vineri, 6 august 2010, 1:46)

    EXEMPLU [anonim]

    EXEMPLU DE PRODUS TURITIC PARTEA 2
    CUM VA AVEA LOC ACEASTA LUPTA?
    Dupa ce un grup de turisti care survoleaza aceste regiuni arunca cu ajutorul unor parasutisti profesionisti pe cativa prieteni care ii insotesc in gradina ei si isi continua zborul insa la un moment dat pe ecranul aparatului ei detecteaza pe radar un alt grup de turisti care sunt inarmati cu sulite si se indreapta calare catre gradina Evei.In acest moment considerand ca turistii se afla intr-un mare pericol cei de la bord transmit un SOS catre baza de comanda iar de acolo imediat se decoleaza fel si fel de aparate zburatoare si pleaca pana la o anumita baza aflata langa Poiana Brasov si care se numeste Parcul de aventura.Aici avand in vedere ca locatia e prevazuta cu o serie de capcane ,turistii care joaca rolul unor adevarati comandanti de brigade sunt parasutati de urgenta in locul respectiv cu mult timp inainte ca inimicul sa ajunga in regiune si cum trec in contact cu solul se pregatesc imediat de ambuscada.De partea cealalta ceilalti care se indreapta Calare si care sunt inarmati si gata de atac sunt foarte increzatori in fortele lor incat de fiecare data cand cuceresc o palma de pamant din gradina Evei e un moment de bucurie pentru ei. Ceilalti care au fost parasutati,au pregatit ambuscada, deoarece sunt intr-un numar mult mai mic si trebuie sa foloseasca anumite strategii inteleginte de atac prin surprinderi deoarece altfel nu au nici-o sansa sa supravietuiasca. Din acest motiv ei dau buzna peste un depozit de armament si pentru a evita contactul direct cu sulita inamicului pune mana pe mitraliera si trage fara mila in ei. Datorita starii de spirit, zgomotul rafalei mitralierelor si atmosferii de razboi creeata la fata locului, totul pare real numai ca atunci cand se arunca o privire catre cei cazuti se vede ca au fost mitraliati cu un arsenal de paintball.
  • 0 (0 voturi)    
    EXEMPLUL UNUI PRODUS TURISTIC CE POATE FI REALIZAT (Vineri, 6 august 2010, 1:48)

    exemplul unui produs turistice care poate fi reali [anonim]

    EXEMPLUL UNUI PRODUS TURISTIC CE POATE FI REALIZAT
    Costurile minime de productie si care ajuta din toate puncte de vedere Romania sa isi atinga obiectivele.
    LA ELABORAREA UNUI ASTFEL DE PRODUS

    vom considera ca aceasta gradina carpatica pleaca de la Poiana Brasov se intinde catre zona Harghitei si Covasnei care este considerat Elvietei a Romaniei apoi trece prin regiunile frumoase si neatinse din Bicaz ,Piatra Neamt care face legatura pe o portiune forte extinsa care cuprinde Vatra Dornei. Impremjurimile pana in aproprierea Bistritei PRIVIND TOATE ACESTE REGIUNI VOM VEDEA CA CEL MAI APROPRIAT SI ACESIBIL AEROPORT
    care sa faciliteze,aduce grupuri de turisti din strainatate si este in Suceava.De aici avand in vedere ca pentru a-l aduce la Vatra Dornei dureaza cel putin 3 ore cu masina aproape dublu fata de ce a facut cu avionul , atunci pentru a masca un astfel de dezavantaj care tine de lipsa de infrastructura potrivita in conceptul in care trebuie elaborati turistii vor sti ca inca de la Suceava vor pleca la bordul unor ,elicoptere sau avioane de agreement pentru a putea survola aceasta gradina carpatica ocazie in care se pot bucura de aer ozonat si in acelasi timp privesc si admira intreaga panorama a gradinei.Avand in vedere ca la elaborarea oricarui produs turistic trebuie tinut cont de anumite aspecte care tine si de dezvoltarea economica a regiunii ne-am gandit la felul in care trebuie motivat fiecare turist in parte sa cheltuiasca banii fara sa isi dea seama ca acesta a fost si scopul strategic a celui care a scris conceptual. Din aceste motive ,in acest exemplu de concept creeat de companiea noastra ca sa putem creea locuri de munca in aceasta regiune in domeniul artizanat si suvenir am prevazut diverse scenarii si concepte de produse turistice de aventura la care se vor adresa grupurile de turisti exclusivisti,si care ii motiveaza sa compare astfel de produse.Ca sa poate exista o vanzare cat mai buna a unor astfel de produ
  • +2 (2 voturi)    
    frunza ghinionista (Vineri, 6 august 2010, 4:12)

    Marius [anonim]

    E o chestiune umflata cu pompa si toate lamentarile nu isi au rostul.
    Pare ca nu e vorba de niciun plagiat, pentru ca inteleg ca drepturile asupra frunzei s-au putut cumpara legal cu 250 euro. Daca in contract s-a specificat ca elementele de design trebuie sa fie originale, atunci firma respectiva a incalcat contractul iar MT poate lua masuri impotriva lor, inclusiv refacerea design-ului.

    Atata tot !! Nu sunt nici ironii, nici "foita islamica", nici "moguli", nici "tara de cretini" nici nimic altceva
  • +1 (1 vot)    
    original (Vineri, 6 august 2010, 9:57)

    bedexe [utilizator]

    ce bine ca ati dat si originalul, ca sa vedem ca traducerea e un pic nuantata.

    Atragerea turistilor printr-o campanie care a inceput cu un scandal de plagiat nu este cea mai ortodoxa cale, dar in Romania s-ar putea sa mearga

    KICKING off a promotional campaign with a plagiarism scandal is not the most orthodox way to attract clients. But in Romania, it may work

    Inceperea unei campanii promotionale cu un scandal de plagiat nu este cea mai ortodoxa cale de a atrage clienti. Dar in Romania s-ar putea sa mearga.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Vineri, 6 august 2010, 14:37)

      adi [anonim] i-a raspuns lui bedexe

      pai ia stai putin!..

      cine sunt clientii romaniei? strainii care vin la noi sa cheltuie bani. si ce zice autorul articolului? ca inceperea unei campanii promotionale cu un scandal de plagiat nu este cea mai ortodoxa cale de a atrage clienti, dar hei, in romania s-ar putea sa mearga.

      pai ce sa mearga in romania, ca brandul de tara nu s-a facut pentru turistii romani, ci pentru cei straini, pentru clientii din afara. deci ma repet, ce s-ar putea sa mearga in romania?

      i-a cam dat cu virgula aici.
  • 0 (2 voturi)    
    este doar unul dintre toate contractele... (Vineri, 6 august 2010, 10:34)

    dedalus [anonim]

    nu prea vad ceva de ras in fitzele astea costisitoare.
    1) Romania nu e si nu poate fi o destinatie turistica -singurul punct de atractei ce indeplineste conditii de destinatie e Delta Dunarii, dar aia trebuie sa o protejam foarte bine si chiar si asa, tot nu aduce bani...
    2) brandingul e un moft pentru fraieri, in turism; ce branding are Elvetia?!
    3) ce a facut firma aia grozava pe aproape un milion faceau si 3 studenti pe 10,000 EUR; faza ca "barandigul e scump" e pentru fraieri care nu dau din buzunarul lor, ci din cel al Guvernului, recte al meu, al tau etc...

    Comisia Europeana are dreptate in ce priveste lipsa justitiei in Romania: pentru o asemenea chifla, ministrul ar fi trebuit arestat si firma pusa pe lista neagra...

    Dar asta nu e decat inceputul. In curand (adica in perioada septembrei 2010 - decembrie 2011) probabil ca 99% din contractele de stat si din proeictele eruopene vor fi numai plati "politice".

    O asemenea organizare politica cum e in Romania anului 2010 o regasim in Argentina lui Peron si (intr-o mai mica masura ce e drept) in Portugalia lui Salazar.

    Bun venit in regimul peronist, stimati concetateni! Nu e asa rau cum e comunismul sau anzismul, dar nici democratie nu e.

    Peronism inseamana de fapt a dispune de resursele statului in scop personal (nu de grup!), in paralel cu mentinerea libertatior cetatenesti, atat timp cat nu deranjeaza purjarea bugetului.

    Niciodata institutiile finantatoare internationale sau statele nu au fost impotriva peronismul, pentru ca el conduce intoteauna spre imprumuturi de stat, a caror rambursare insemna imbogatire facila pentru unii.

    Frunza e daor un simptom
  • 0 (0 voturi)    
    Victima (Vineri, 6 august 2010, 17:07)

    Horatiu [anonim]

    Cred ca noi ar trebui sa fim uniti cand alti fac misto de noi. Dna Udrea s-a chinuit si se poate sa fi fost victima unei inselaciuni.
  • 0 (0 voturi)    
    bun (Vineri, 6 august 2010, 19:59)

    oacheshul [anonim]

    un brand de tara e dovada de stabilitate, inseamna ca ne cunoastem identitatea. Cred ca brandul asta spune multe despre noi, in buna parte adevarate. Si reactiile la fel...
  • 0 (0 voturi)    
    cine e de vina? (Vineri, 6 august 2010, 20:00)

    mirela [anonim]

    nu e vina ministerului ca speciliatii aia n-au gasit si ei mai multe modele de frunze...
  • 0 (0 voturi)    
    marfa (Vineri, 6 august 2010, 20:02)

    jincu popa [anonim]

    foarte frumos! acum pare suspicios ca ne laudam tara. chiar sunt chestii frumoase de vazut aici.
  • 0 (0 voturi)    
    mda.... (Vineri, 6 august 2010, 20:03)

    costica frunza [anonim]

    romania, motivul de gluma al tuturor.poate nu ar trebui sa radem cu ei si sa incepem sa le dam peste nas. Elena udrea incearca asta, dar un singur om nu reuseste nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    chiar ca (Vineri, 6 august 2010, 20:12)

    cuzino [anonim]

    e un slogan inteligent construit si cred ca foarte graitor pentru tara noastra. Cu carpatii ne mai laudam si noi,
  • 0 (0 voturi)    
    plagiat? (Vineri, 6 august 2010, 20:34)

    lolla [anonim]

    nu stiu daca sunt ei siguri ca a fost plagiat. Pana la urma, de la eminsescu incoace, toata lșumea asociaza spiritul romanului cu natura. Ce e gresit acuma?
  • 0 (0 voturi)    
    nu e plagiat (Marţi, 10 august 2010, 14:35)

    ntoskrl [anonim]

    Nu este nici o vorba de plagiat ci doar de faptul ca si-au cuparat imaginea din acelasi loc


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by