Designerul belgian Tom Nulens a cedat, in urma cu doi ani unei baze de date cu imagini vizuale, drepturile de autor asupra desenului, pe care se bazeaza elementul central al logo-ului noii campanii de promovare turistica a Romaniei. Contactat de realitatea.net, Nulens a spus, dupa ce a vazut logo-ul campaniei Explore the Carpathian Garden, lansata de Ministerul Turismului condus de Elena Udrea, ca este bazat pe desenul lui.

Deasupra logo-ului campaniei "Explore the Carpathian Garden" lansate de Ministerul Tursimului, in partea dreapta, apare un element grafic asemanator unei frunze de-a lungul unei ape curgatoare. Acesta este elementul pe care l-a recunoscut Nulens ca fiind bazat pe creatia sa.

Designerul si-a cedat creatia bazei de date istockphoto. care stocheaza imagini de la creatori independenti si apoi le vinde, platind o cota parte creatorului original.

Brand-ul turistic al Romaniei, cu sloganul "Explore the Carpathian garden", a fost lansat oficial, joi la pranz, la Expozitia Mondiala de la Shanghai. In paralel, cu doar cateva zeci de minute inaintea lansarii oficiale de la Shanghai, pe mai multe blog-uri romanesti a aparut informatia ca logo-ul de tara al Romaniei seamana izbitor cu cel al companiei britanice Change Transport (informatie aparuta in premiera pe blogul Piticu.ro si preluata rapid de presa).

In replica, Elena Udrea a declarat ca produsul a fost achizitionat "in urma unei licitatii publice de la o mare firma de brand". Firma se numeste THR-TNS, iar Udrea a subliniat respectabilitatea firmei argumentand ca aceasta are contracte cu tari precum Spania, Grecia, SUA, Cuba.