Cum sunt descrise incidentele militarilor romani din Afganistan in documente secrete americane

de Attila Biro     HotNews.ro
Miercuri, 28 iulie 2010, 20:11 Actualitate | Esenţial


Incidentele in care sunt implicati militarii romani au fost consemnate in cateva dintre cele peste 90.000 de documente secrete ale armatei americane, publicate duminica de Wikileaks. Cel mai mediatizat incident este cel in care un convoi militar romanesc accidenteza un copil afgan care ulterior moare. HotNews.ro va prezinta integral raportul realizat in urma incidentului. Site-ul specializat in publicarea de informatii confidentiale Wikileaks a publicat duminica seara peste 90.000 de documente secrete legate de razboiul din Afghanistan. 

Unul din rapoartele prezentate in presa internationala prezinta un incident in care a fost implicati soldati romani. Iata ce spune raportul armatei SUA despre acest incident: 22 martie 2007  TF (Task Force) Diablo a primit un raport in care se arata ca un convoi romanesc care se deplsa pe ruta  Gardez Kabul a lovit un copil afgan in vecinatatea Puli Alam Bazaar. Se pare ca romanii au lovit si ucis copilul afgan. Politia Nationala din Afganistan a oprit elementul roman si a contactat baza  Puli-Alam. Romanii sunt acum la centrul  Muhammad Agha District.  Baza  Puli-Alam a dislocat un detasament pentru a asista politia si elementele coalitiei. Au fost contactati reprezentantii romanilor.

In raport se mentioneza si cum s-a produs accidentul in viziunea militarilor romani: copilul s-a despris de mama sa si a intrat pe sosea lovindu-se de bara din spate a primului vehicul care l-a doborat pe copil. Raportul mai arata si ca in zona in urma accidentului s-au adunat mai multe persoane care,  potrivit raportului, au compromis securitatea convoiului romanesc. Raportul mai arata si ca militarii romani au fost nevoiti sa ofere declaratii sub juramant despre incident. Raportul mai noteaza si ca familia copilului afghan a primit ajutoare umanitare si o suma de bani drept compensatie.

Descarca aici raportul in limba engleza. Acronimele au fost decriptate cu ajutorul unui tabel utilizat de cotidianul The Guardian pentru a decripta dosarele secrete publicate de wikileaks.org.  

Vezi mai jos raportul oficial asa cum apare el pe wikileaks.org


raport secret militari romani au accidentat un copil

HotNews.ro a mai descoperit ca militarii romani au mai fost implicati intr-un incident rutier. Pe 3 decembrie Task Force Bayonet a raportat un accident la 11 kilometrii de Kandahar  pe directia Sud. Task Force Devil a raportat ca in timp ce executa manevra de intoarcere un blindat ce apartine armatei romane a lovit un localnic. In urma accidentului localnicul a suferit traume la nivelul capului, se noteaza in raport. Raportul original poate fi citit aici

Deutsche Welle noteaza intr-un articol publicat luni ca, din cele 92.000 de documente secrete ale armatei americane, referitoare la razboiul din Afghanistan, in cateva sute apar mentiuni despre militarii romani dislocati in Afghanistan. Deutsche Welle a mai artat si ca un raport secret vorbeste despre rapirea unor militari romani. Un alt raport, difuzat pe 7 noiembrie 2006, vorbeste despre planurile de rapire puse la cale de mullahul Dadullah, identificat ca aflandu-se in Waziristanul pakistanez - iar printre cei vizati de liderul insurgentilor dintr-un grup NFI (adica neidentificat) se numara diplomati straini si militari romani din regiunea Khandahar.
  • HotNews.ro a consultat cateva din aceste documente care privesc militarii romani. In principal, aceste raporate arata misiunile in care sunt implicati soldatii dislocati in Afghanistan. Cele mai multe dintre rapoarte ii prezinta pe soldatii romani avertizand despre prezenta dispozitivelor explozive improvizate in zonele unde patruleaza. Astfel de rapoarte pot fi citite aici.
  • Militarii romani nu au fost singurii implicati in incidente cu victime din randul localnicilor. Un raport detaliaza un accident in care au fost implicati soldatii americani aflati la bordul unui Humvee care a intrat in coliziune cu o motocicleta condusa de un localnic in apropierea aeroportului din BAGRAM. In urma accidentului localnicul identificat ulterior a decedat. Vezi aici raportul complet .
  • Un alt raport din 11 decembrie 2009 prezinta cum un blindat care patrula prin orasul ALI-SHIRZAI a accidentat mortal un copil afghan. Raportul noteaza ca blindatul a alunecat de pe sosea iar copilul a ajuns sub rotile sale. Raportul mai noteza si ca: localnici afghani cu care s-a vorbit vad inicidentul drept un accident de circulatie. Vezi raportul aici.
  • Referitor la informatiile prezentate in presa despre militarii romani in Afganistan MAPN nu a dorit sa faca nici un fel de comentariu. "Ministerul Apararii Nationale nu face comentarii in legatura cu informatiile publicate de mass-media pe tema operatiunilor militare din Afghanistan", a precizat Ministerul luni, la solicitarea MEDIAFAX.

Alte rapoarte vorbesc despre intalniri intre reprezentanti ai armatei americane si autoritatile afghane. In rapoarte nu se mentioneaza daca la intalniri participa ofiteri ai armatei sau ale altor structuri. Intr-unul din rapoarte se descrie o intalnire cu guvernatorul Patan in care acesta este informat ca subalterni ai sai au legaturi cu talibanii. Guvernatorul i-a asigurat pe reprezentantii armatei ca ii va inlocui pe subalternii sai care au legaturi cu talibanii. Din raport reiese si faptul ca guvernatorul afghan le-a atras atentia americanilor ca nu si-a primit fondurile lunare in suma de 140.000 de dolari si urmeaza sa plece in SUA. De asemenea, guvernatorul le-a relatat o conversatie telefonica pe care a purtat-o cu presedintele Hamid Karzai. Intregul raport poate fi citit aici.

Documentele secrete au fost publicate duminica seara de site-ul specializat in publicarea de informatii confidentiale Wikileaks. Peste 90.000 de documente secrete legate de razboiul din Afghanistan au fost publicate pe site intr-o baza de date la care are acces oricine. Potrivit relatarilor din presa internationala informatiile din documente arata ca Pakistanul, aliatul SUA in acest razboi, permite ofiterilor sai de informatii sa trateze in mod direct cu talibanii. Publicarea documentelor a avut un ecou international. "Statele Unite condamna ferm publicarea de informatii confidentiale de persoane si organizatii care ar putea pune in pericol viata americanilor si a aliatilor nostri si ameninta securitatea noastra nationala", a declarat consilierul pentru Securitate nationala al presedintelui Barack Obama, generalul James Jones, intr-un comunicat de presa.

Vezi aici si un portret al fondatorul Wikileaks, Julian Assange, care sustine ca cele 90.000 de documente secrete descriu adevarata fata a razboiului din Afghanistan.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12121 vizualizari

  • +11 (19 voturi)    
    ... (Miercuri, 28 iulie 2010, 20:42)

    ics [anonim]

    accidente de circulatie se-ntampla tot timpul pe-acolo si sunt destul de firesti. n-au de ce sa fie secrete si de-aia au aparut pe wikileaks. ca sa aveti voi cu ce umple pagina.
    • +1 (5 voturi)    
      organizare (Miercuri, 28 iulie 2010, 23:11)

      Mihai2009 [utilizator] i-a raspuns lui ics

      Mie mi se pare tare ca documenteaza prin rapoarte toate evenimentele. Is nebuni cu organizarea americanii astia.
  • +7 (23 voturi)    
    Propaganda de ultima speta (Miercuri, 28 iulie 2010, 21:21)

    Doc [anonim]

    "Adevarata fata a razboilui"? Ce cretinatate! De parca noi credeam ca NATO s-a adus acolo pentru a-i ajuta pe afgani sa-si dezvolte agricultura!

    Acolo e un RAZBOI! Evident ca mor oameni. De multe ori mor si nevinovati! E o realitate cruda ce nu poate fi schimbata. Convoaile militare nu isi pot permite sa "opreasca la semafor" sau la trecerea de pietoni!

    Daca copilul respectiv a fost ucis datorita prostiei unui militar atunci acel militar trebuie sa plateasca. Dar sa nu se creeze impresia ca acel incident izolat ar fi reprezentativ pentru actiunea militara NATO de acolo sau pentru romanii de acolo.

    Se vede de la un kilometru distanta ca in spatele acestor asa-zise dezvaluiri stau diferite interese (cel mai probabil finantate de banii "petrolieri" sauditi). Se incearca manipularea opiniei publice si deformarea realitatii.

    Si inca ceva: de ce nu publica acest site si informatii despre talibanii care trimiti copii si femei cu centuri de explozibil pe ei in fata convoaielor NATO. De ce nu publica informatii despre atrocitatile comise de regimul criminal taliban inaintea invaziei?
    • +6 (14 voturi)    
      80% dintre romani ... (Miercuri, 28 iulie 2010, 22:21)

      corne [anonim] i-a raspuns lui Doc

      nu doresc ca militarii lor, asa prost dotati si fraieri cum or fi ei ... sau poate nu ....;)
      sa ucida in numele si cu insemnele tarii lor pe umar !
      • +5 (7 voturi)    
        scotand din contextul (Joi, 29 iulie 2010, 9:34)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui corne

        regretabil comentariul dumitale, pai soldatii trebuie sa ucida (nu copii, bineinteles) si trebuie sa o faca cu insemnele pe umar altfel incalca conventia de la Geneva.
      • +3 (3 voturi)    
        greseti! (Joi, 29 iulie 2010, 10:33)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui corne

        Romania nu este in razboi cu nici un stat / guvern.
        Romanilor nu le pasa unde se angajeaza X sau Y in ce calitate atata timp cat lucreaza legal si mai plateste si impozite.
        Daca cineva vrea sa lucreze ca militar/mercenar oriunde pe lumea asta o face pe propie raspundere.
        probabil se merita jobul pentru ca nu am auzit nici un militar sa se planga de misiunile de acolo.
        Soldatii nostrii se duc acolo de buna voie! Cine sunt eu sa decid unde vrea sa lucreze X sau Y. E o tara libera si dreptul la munca e garantat prin constitutie. Fiecare munceste ce vrea...unde vrea. Unii fac filme porno unii fac misiuni in zone de razboi.
        E muncesc intr-un birou...si cred ca sunt cel mai plictisit dintre toti :)
        Altfel spus...terminati cu propaganda de timpul...romanii nu sunt de acord cu soldatii care se lupta acolo. Amintiti-va ca ei se duc acolo pentru BANI! Si nu e nimic ne cinstit in asta. Bravo lor ca au curaj si pregatire sa faca astfel de joburi. Eu nu vreau si oricum nu as fi capabil nici fizic nici psihic.....
    • +6 (8 voturi)    
      confunzi amice starea de razboi cu (Miercuri, 28 iulie 2010, 22:38)

      bila [anonim] i-a raspuns lui Doc

      starea de ocupatie. cind un blindat, masina, motocicleta merge pe strada si nu se trage, nu e sub foc, e ca si cum ai merge pe magheru...intelegi?
    • +5 (5 voturi)    
      hm (Miercuri, 28 iulie 2010, 22:54)

      r123 [utilizator] i-a raspuns lui Doc

      Ai spus
      "Daca copilul respectiv a fost ucis datorita prostiei unui militar atunci acel militar trebuie sa plateasca"

      Vezi, aici e problema. Militarii (de orice natie) care comit genul asta de "greseli" voite sau nu, in general nu sunt pedepsiti, ci sunt aparati de armata sau guvernul tarii care i-a trimis la razboi - chiar daca respectivii o comit destul de urat .

      Numai in cazurile gen varf de ice-berg care ajung in presa se pare ca o armata isi incrimineaza proprii soldati, si atunci foarte bland.
    • 0 (4 voturi)    
      mai citeste inainte sa faci afirmatii! (Joi, 29 iulie 2010, 9:26)

      katun [anonim] i-a raspuns lui Doc

      "E o realitate cruda ce nu poate fi schimbata."
      ba poate fi schimbata, se retrag trupele nato din afganistan si gata... e atat de simplu, nu exista nici o justificare a prezentei lor acolo, nu l-au gasit pe bin laden, aia nu detin arme de distrugere in masa care sa ameninte america sau alt stat partener, sunt doar niste parliti care de sute de ani se lupta intre ei pentru nimic!

      "cel mai probabil finantate de banii "petrolieri" sauditi"
      dom' sustinator al americanilor, mai documenteazate, arabia saudita este tara prietena a americanilor, asa ca nu are nici un motiv sa finanteze atacuri impotriva lor, mai ales ca razboiul din irak, si punerea pe butuci a economiei irakiene le-a adus profituri bunicele prin cresterea pretului la petrol si de asemenea prin cresterea cantitatii vandute, irakul era una din tarile mari exportatoare de petrol, asa ca atunci cand a iesit de pe piata ceilalti jucatori au vandut mai mult!
    • -2 (4 voturi)    
      Care manipulare Doc-ule? (Joi, 29 iulie 2010, 10:10)

      Cocolores [anonim] i-a raspuns lui Doc

      Era manipulare daca se scria in documente cum ca americanii ar fi 'accidentat'(bineinteles colateral) in Irak vreo juma de milion de oameni, majoritatea femei si copii.
      Eu oricum sunt linistit cand stiu ca militarii romani se lupta vitejeste sa ne apere pe noi de teroristi si daca vom iesi invigatori vom primi vreo cateva kile de cupru sau alte metale pretioase care tocmai au fost descoperite in Afganistan.
  • -5 (23 voturi)    
    eu (Miercuri, 28 iulie 2010, 21:33)

    mda [anonim]

    ce vrajeala ieftina pe astia de la wikileaks...

    de parca americanii nu puteau restrictiona orice acces la acel domeniu...

    pentru cine nu stia, americanii filtreaza tot internetul... au culturi intregi de supercomputere sub pamant care scaneaza orice email, orice accesare pe net referitoare la armata americana, irak sau afganistan.

    asta a fost ceva lasat de armata americana, ca sa mai vada cei de acasa ca e nevoie de bani in plus pentru "razboaiele" contra terorismului :)
    • +2 (6 voturi)    
      Nope (Miercuri, 28 iulie 2010, 21:50)

      Gigi Maybachistu' Internaut [anonim] i-a raspuns lui mda

      Nu filtrează. (Cantitatea de informaţii e uriaşă, nu se poate citi nici măcar un procent semnificativ din ea, de luat o decizie nici nu poate fi vorba) .Sistemul Echelon dă alarma la anumite cuvinte-cheie pe care le găseşte. Nu numai în fiecare pagină care există, ci şi în orice fel de comunicaţie electronică prin satelit, telefonie, GSM, televiziune etc.

      Odată copiate documentele şi făcute publice, e interesul lor să bage capul în nisip ca struţul. O reacţie violentă (punerea sub acuzare, încercarea de cenzurare etc) abia i-ar stimula şi pe alţii să mai scoată ceva la lumină.
    • +3 (7 voturi)    
      vorbesti fara sa stii sau doar incerci (Miercuri, 28 iulie 2010, 22:20)

      corne [anonim] i-a raspuns lui mda

      sa denigrezi o sursa de informatii ... habar nu ai care este mecanismul tehnic prin care nu se poate restrictiona accesul la documentele wikileaks ... oricat ar vrea CIA
      sau mizezi pe ideea ca lumea nu are habar despre astea ...
      • +3 (7 voturi)    
        eu (Joi, 29 iulie 2010, 8:38)

        mda [anonim] i-a raspuns lui corne

        chiar credeti ca internetul asta e liber si poti face ce vrei ? e o libertate falsa...

        exista tehnologii care nici nu inteleg pc-urile noastre, care iti scaneaza si ce sms ai dat prietenei tale... de net nu mai zic...

        voi chiar credeti ca un amarat de site wikileaks este invincibil ? e un fir de nisip in comparatie cu ce tehnologii si ce puteri de calcul au americanii ascunse pe sub pamant, prin munti si ferit de ochii lumii.

        cum ziceam, documentele astea au fost lasate de armata americana, sa vada ca nu se freaca menta in afganistan si irak... sa le mai inchida gura celor din america care militeaza pentru retragerea trupelor si care tot zic ca razboiul asta dus de ei este costisitor si nu se aleg cu mare branza...

        NIMIC NU E LA INTAMPLARE, totul e controlat la un nivel atat de supra secret si super inalt.

        mai ramane sa-mi ziceti ca bin laden chiar exista, si el chiar a daramat WTC, adica simbolul new york-ului si a americii :))))))))
        • -1 (1 vot)    
          he he.... (Joi, 29 iulie 2010, 11:55)

          maze [anonim] i-a raspuns lui mda

          Partial ai dreptate in sensul ca au fost lasate intentionat.

          Motivatia insa e cu totul alta. Aripa Brejinski a pierdut puncte pretioase in urma esecului revolutiei din Iran. Ca urmare aripa lui Dick Cheney este in carti, iar solutia lor e o confruntare militara directa cu Iranul. Conform estimarilor in toamna asta se cam doreste pornirea operatiunilor.

          Aripa Brejinsky a aruncat documentele pe piata pentru a scadea suportul populatiei pentru raboi. In America suportul populatiei ofera politicienilor sprijinul necesar pentru luare unor astfel de decizii.
  • +1 (3 voturi)    
    ??? (Miercuri, 28 iulie 2010, 21:43)

    ileana [anonim]

    Si ce vrea sa ne transmita articolul asta?
  • +17 (17 voturi)    
    "Adevarata fata a razboilui" (Miercuri, 28 iulie 2010, 22:10)

    ampersand [anonim]

    Nu există "adevărata faţă a războiului" - războiul are o singură faţă - urâtă, nu este duelul pistolarilor sau spadasinilor. Eroism, tragism, laşitate, măreţie, statistic şi alte astfel de cuvinte pompoase sunt scoase la bătaie de cei care nu iau parte directă la lupte. Combatanţii au furie, frică, curaj, inconştienţă, cinism, naivitate, inspiraţie, vigilenţă, neatenţie, spiritul dreptăţii şi al nedreptăţii. Ca unul care am făcut cândva armata, ştiu c-am fost instruiţi nu să ne respectăm adversarul, ci să nu-l subestimăm. În primul rând, eram instruiţi cum să lovim eficient cu baioneta, nu cum să pansăm o rană. Întîi eram instruiţi cum să aruncăm eficient grenada, şi-abia apoi cum să folosim completul nr.1 de protecţie antichimic. Dar, întodeauna, fără a se sublinia explicit, se ştia - în război, inevitabil, se moare. Tu sau el. Unul de-al tău sau unul de-al lui. Nu-ţi convine, nu te duci, stai acasă şi vorbeşti despre faţa adevărată a războiului
    • +1 (1 vot)    
      Asa o fi... (Joi, 29 iulie 2010, 14:20)

      Gigi Maybachistu' Internaut [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      Din punctul de vedere al unui ostaş de rând, e într-adevăr cât se poate de mizerabil. Dar faptul că recruţi obişnuiţi au făcut de fiecare dată lucruri cât se poate de neobişnuite (http://en.wikipedia.org/wiki/Yogendra_Singh_Yadav) demonstrează că, situaţie mizerabilă sau nu, cine vrea şi nu se lasă, poate :)

      P.S. E valabil şi pentru marinari, alpinişti sau aviatori. Şi nu numai la război.
  • +1 (1 vot)    
    daca citesti raportul (Miercuri, 28 iulie 2010, 22:53)

    I [utilizator]

    era bara din spate nu cea din fata.
    • -1 (3 voturi)    
      totusi copilul a murit! (Joi, 29 iulie 2010, 9:33)

      katun [anonim] i-a raspuns lui I

      daca acel convoi se deplasa prin localitate, probabil ca avea un 20-30km/h... cu ce viteza trebuia sa alerge copilul dupa convoi, astfel incat sa se loveasca mortal de bara din spate!

      suntem prosti, dar nici chiar asa.
  • 0 (2 voturi)    
    Rear bumper e bara din fata la Hotnews (Miercuri, 28 iulie 2010, 23:07)

    Vlad [anonim]

    Sa inteleg ca in toate documentele astea americanii scriau totul codificat, alb insemnand negru, fata insemnand spate, si a te lovi insemnand a alerga?

    Daca totusi nu se vorbeste codificat, "running into the passenger rear bumper" nu prea are are cum sa insemne "alergand spre bara din fata", ci "lovind-use de bara din spate a pasagerului" (probabil a fost agatat de bara din spate pe partea pasagerului).

    Pentru mai multe detalii vedeti si http://idioms.thefreedictionary.com/run+into

    Oricum, foarte haios numele localitatii. Desi subiectul e trist, n-am putut sa ma abtin sa nu rad.
  • +5 (5 voturi)    
    Deci acolo... (Miercuri, 28 iulie 2010, 23:26)

    Observator [anonim]

    ...au fost trimisi militarii romani: la baza Puli-Alam... Frumos. Aproape predestinat... :-)
  • -1 (11 voturi)    
    Razboi (Miercuri, 28 iulie 2010, 23:44)

    Vasile [anonim]

    Ce cauta romanii acolo in Afganistan? ce le-au facut afganistanezii romanilor ca sa se duca sa-i omoare acolo la ei in tara?
    • -1 (3 voturi)    
      Corect (Joi, 29 iulie 2010, 9:34)

      ignatiu [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

      Corect. Si inca una: ce cauta soldati americani la noi in tara?
    • +3 (3 voturi)    
      citeste-l pe maresalul carl von clausewitz! (Joi, 29 iulie 2010, 9:57)

      katun [anonim] i-a raspuns lui Vasile

      a fost un teoretician german al razboiului, a trait in secolul 18 si a scris cartea "despre razboi", daca ai noroc, o gasesti si la noi prin anticariate, s-a tradus prin '85... acolo se spune, printre multe altele ca:

      - a razboiul este politica dusa cu alte mijloace
      - toate razboaiele au motivatie economica (pornesc de la un interes economic si se termina cand costurile razboiului depasesc beneficiile)
      - identifica centru geopolitic al lumii cu zona geografica a afganistanului de astazi, adica, pentru ne cunoscatori, asta inseamna ca toate miscarile geopolitice din aceasta lume/planeta, toate razboaiele care au fost sunt si vor fi, s-au declansat sau au avut ca izvor actiuni/evenimente produse in afganistan

      pare ciudat ca viata noastra, a europenilor, plus a americanilor, rusilor si chinezilor sa fie influentata de ce se intampla intr-o arie geografica atat de saraca si care pare lipsita de miza, dar lucrurile astea sunt spuse de acest mare teoretician al razboiului, recunoscut in toata lumea pentru teoriile lui si eu tind sa il cred... iar razboiul rusilor cu afganistanul din anii '80 si razboiul americanilor de acum confirma prin dorinta manifestata de aceste doua mari puteri militare de a controla aceasta zona geografica!
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 29 iulie 2010, 14:26)

        Gigi Maybachistu' Internaut [anonim] i-a raspuns lui katun

        Se întâmplă acolo 2 lucruri foarte curioase:

        - faptul că şi în cazul indienilor, şi în cazul englezilor de 3 ori în secolul 19, şi în cazul URSS, şi în cazul americanilor, nu au extras niciun fel de beneficiu direct din Afganistan, deşi costuri au avut mai mult decât puteau duce;

        - faptul că de fiecare dată au câştigat în câmp deschis, toţi pe rând, şi totuşi nu au putut stăpâni ceea ce au cucerit.

        De fapt, singura forţă din istorie care a cucerit Afganistanul în aşa fel încât să îşi lase amprenta acolo au fost arabii care l-au islamizat.
  • +2 (2 voturi)    
    Accidente (Joi, 29 iulie 2010, 6:35)

    Vizitiul [utilizator]

    Accidentele astea or fi marca Ionescu :)
  • +2 (4 voturi)    
    asa, si?? (Joi, 29 iulie 2010, 8:36)

    soso [anonim]

    Sincer, nu inteleg ce e atat de compromitator....mai zic, daca romanii violau localnici, sau ii umileau, in vreun fel sau altul cum au procedat americanii&co, atunci da, era ceva senzatie. Sau daca ii puneau unui localnic teava AK la ceafa si trageau....dar ce sa-ti povestesc...accidente de circulatie...uau....parca nici nu am citit nimic din stirea asta, sau parca e o stire de la ora 5 de pe protv..... jizas, e zona de razboi!!!! astia cred ca razboiul se intampla doar in zone special desemnate?? adica....hai in livada sa ne ascundem dupa copaci si sa ne jucam pac-pac, ca pe camp nu ne lasa dom' general.... vorba aia...c'e la guerre :) uau.....accidente in zone de razboi....cam asta e singurul 'rau" facut de baietii nostrii?? hai, da-ti delete la stirea asta, ca e neinteresanta!
  • +2 (4 voturi)    
    a fost un accident (Joi, 29 iulie 2010, 9:44)

    bancher [anonim]

    Un blindat nu e asa de usor de condus ca un autoturism, ci mult, mult mai greu ,( mai ales daca blindatul e romanesc). Sa nu uitam ca titlul de ,,cel mai greu de condus utilaj din lume'' a fost castigat de tancul romanesc TR 85 (care e mai greu de condus decat imensele camioane americane). Plus ca vizibiltitatea e mult mai mica, asa ca eu cred ca acel copil s-a desprins de mama sa, si a ajuns sub rotile blindatului.
    In al doile rand, acolo chiar e zona de razboi in adevaratul sens al cuvantului. Am o ruda care in prezent este soldat in trupele rom din Afgansitan, oficial spune ca e bine, dar am prins-o odata la telefon si mi-a spus ca acole e RAZBOI. Traieste sa simta pe propria piele ,, ce vedea in filmele cu Sergiu Nicolaescu'' cand era mic. Si in zone de razboi se mai intampla si asemenea accidente. Caci eu cred cu tarie ca a fost un accident.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by