​Multimedia

Cafegiul Florescu a raspuns intrebarilor cititorilor: "Toti marii capitalisti romani si-au facut averea pe baza afacerilor din perioada comunista"

de Vlad Mixich, Cristian Radu     HotNews.ro
Miercuri, 28 iulie 2010, 0:35 Actualitate | Esenţial


Gheorghe Florescu
Foto: Cristian Radu
Gheorghe Florescu avea ceva ce isi doreau cu totii, fie ei securisti, oameni simpli sau academicieni. Stia cum merg lucrurile, stia cum sa faca rost de cognac, de ciocolata fina dar mai ales stia sa prepare cea mai grozava cafea din Bucuresti. In vremurile cand, prin alimentare, se gaseau doar creveti vietnamezi si tacamuri (daca aveai noroc), Florescu avea codul care deschidea fabuloasa pestera a lui Ali-Baba. Urmariti mai jos povestea lui.





Gheorghe Florescu a raspuns intrebarilor cititorilor Hotnews din noul sau magazin de cafea de pe strada Cristian Radu, deschis la mai bine de 20 de ani dupa ce cafegiul a fost inchis la Jilava ca urmare a unui proces supranumit "ciocolata China".

RASPUNSURI LA CELE MAI INTERESANTE INTREBARI:

Zoe Manoe [anonim]
Domnule Florescu, inteleg ca aveati cheile unuia dintre magazinele alea grozave la care ravneam cu totii inainte de 89. Cum functiona domnule mecanismul comertului comunist din anii 80? Cum se facea ca dumneavoastra
 
Toti marii capitalisti ai Romaniei de azi si-au facut averile pe baza afacerilor din comunism.
 
 
Gheorghe Fllorescu
aveti si prin alimentare nu era? Plateasi spagi sau magazinul era de fapt o prelungire o afacerii Securitatii? Si dintre marii capitalisti romania de astazi (Patriciu, Vantu, Voiculescu si altii) cati si-au facut averea pe baza afacerilor din epoca aia?

GHEORGHE FLORESCU:
Sarut mana doamna. E o situatie foarte complicata pe care am descris-o in detaliu in carte. Se pare ca nu a fost inca inteleasa de toata lumea. Dar voi reveni cu clarificari. Nu am facut parte si nu voi face parte niciodata din mafie. Nu am nimic de ascuns. In Romania nimic nu se putea face fara peschesuri. Securitatea nu avea pe vremea aceea un cafegiu al ei. Pretul pe care l-am platit eu era ca am fost cafegiul lor si i-am servit ca pe casa regala. Am fost un magazin aprovizionat datorita acestui fapt. La mine se putea aproviziona si imparatul si tot satul. Lumea care ma cunoaste stie despre ce e vorba. In legatura cu lumea artistica care mi-a fost clientela: am considerat ca acesti oameni merita mai mult din partea mea decat altii. De aceea il rog pe Dumnezeu ca, daca am gresit, sa-mi dea pe cealalta lume un loc cat mai racoros.
Toti capitalistii mari ai Romaniei de azi si-au facut averile pe baza afacerilor din perioada comunista. Toti, toti, toti. Niciunul dintre ei nu a facut primul milion in 1989, aveau banii dinainte.

Robert Dobrescu
Am o nelamurire pentru ca nu inteleg din carte ce s-a intamplat cu dl. Ranga pe care toata lumea il vana?

GHEORGHE FLORESCU:
Victor Ranga era un nume de imprumut. Unul dintre numele lui, folosit ca persoana civila. Ca
 
Gheorghe Florescu este autorul cartii "Confesiunile unui cafegiu". (ed. Humanitas, 2008).
A detinut in anii 80 un magazin de delicatese de unde se aproviziona protipendada bucuresteana.
 
 
carte de vizita
militar, in cadrul Securitatii, se numea Victor Rukenstein, si era din aceeasi familie cu sotia rabinului Moses Rosen. El a fost seful Securitatii Botosani. Imediat dupa Revolutie a plecat din Romania, fiind amenintat cu moartea, si a ajuns la Paris unde locuia fiica lui. Fiica lui a ajuns la Paris cu grija, el fiind agent dublu KGB. A murit la 92 de ani.

rmr [anonim]
Ati avut vreun contact dupa revolutie cu cafele contrafacute? V-am citit cartea si realizez ca aveti propria reteta, dar sunt curios daca cumva ati cunoscut "marfa" prietenilor mei din copilarie. Daca da, ce parere aveti? Era ceva de calitate? Inteleg ca ei speculau brand-ul Jacobs, dar sunt curios daca era ceva de calitate acolo.

GHEORGHE FLORESCU:
Da, am avut. E dezastru national deoarece e intrebuintata cafeaua de Vietnam care e alterata de dioxina. E posibil ca toata cafeaua din Vietnam sa fie infestata cu aceasta substanta. In prezent
 
Mafia cafelei in Romania e foarte puternica.
 
 
Gheorghe Florescu
mafia cafelei in Romania e foarte puternica si are afaceri de milioane de euro. De jur imprejurul Bucurestiului, mafiotii italieni si nu numai au fabrici de contrafacere a cafelei, vanduta ulterior sub firme consacrate. Acestia se numara printre sponsorii unor partide politice romanesti. Si nu se atinge nimeni de afacerile lor. 

despina [anonim]
Acceptasem ca familia Ceausescu sa aiba mai mult, considerind ca restul eram cam egali. Nu mi-am inchipuit insa niciodata ca reteaua profitorilor sa fie atunci (si acum!) atit de vasta! Plus, toate luptele din culise!
Citindu-va, mi-a disparut ce-mi mai ramasese din nostalgia vremurilor "dinainte", dar nici vremurile de azi nu-mi pot da multe sperante. Pe de alta parte, si aici sint destule probleme...


GHEORGHE FLORESCU:
Multumesc. Familia Ceausescu a fost o familie marioneta. Profitorii erau in spatele lor. Dupa 1989, profitorii au revenit in Romania, dupa misiunile pe care le-au avut in strainatate, fiind posesorii unor sume uriase de bani negri, cumparand tot ce se poate cumpara, in special constiinta oamenilor politici. Seful spionajului extern in RFG a reusit sa plateasca toate cheltuielile electorale a CDR, in 1996, personal pe dl. Emil Constantinescu la sponsorizat dar si pe altii. El sponsorizeaza o multime de manifestari politice, educationale si culturale din Romania. El e Alfa si Omega, calea si poteca. De asemenea, la emisiunea Nasul apare din cand in cand un general de armata de 4 stele, un parinte al patriei, care ca din intamplare vine cu niste dezvaluiri senzationale. M-ar bucura foarte mult sa vina sa spuna cine sunt parintii lui.

Liviu [anonim]
Extrem de interesanta carte, incitanta si provocatoare de melancolii dar si de oroare.
 
Familia Ceausescu a fost o familie marioneta. Profitorii erau in spatele lor.
 
 
Gheorghe Florescu

In legatura cu aceasta din urma, ati mai avut probleme cu Stanica & co. de la "baetzii patrioti cu ochi albastri" in a va deschide business-ul? Sau ati cazut la pace cu ei? Daca da, cat este procentul pe care il "donati" mafiei in cazul dv.?

GHEORGHE FLORESCU:
Nu sunt, nu am fost si nu voi fi niciodata membru al mafiei. De pe urma mea n-a plans niciodata un copil. In Pta Rosetti mafia are construit un bloc nou. Pe el scrie “noi suntem cei care conducem Romania”. E pe locul vechii bodegi Nicoresti. Veniti sa-l vedeti.

sorin [anonim]
nu sunt bautor de cafea insa am citit cartea si mi s-a parut extraordinara ...

GHEORGHE FLORESCU:
Multumesc dar e pacat ca nu beti cafea. Pe langa vin, cafeaua iti da atata minte incat te face sa gandesti mult mai bine. Te ajuta sa stai cu mintea deschisa si cu slitul inchis.













Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.










Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Vlad Mixich

    Victor Ranga era un nume de imprumut. Unul dintre numele lui, folosit ca persoana civila. Ca militar, in cadrul Securitatii, se numea Victor Rukenstein, si era din aceeasi familie cu sotia rabinului Moses Rosen. El a fost seful Securitatii Botosani. Imediat dupa Revolutie a plecat din Romania, fiind amenintat cu moartea, si a ajuns la Paris unde locuia fiica lui. Fiica lui a ajuns la Paris cu grija, el fiind agent dublu KGB. A murit la 92 de ani.






17420 vizualizari

  • Felicitari dle Florescu (Miercuri, 28 iulie 2010, 1:38)

    ovidiu35 [utilizator]

    Reinodati traditia...asa de aproape de magazibul vechi...care a cazut la cutremur!mult succes
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 14:41)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu35

      Va multumesc frumos. Si va astept pe Cristian Radu, nr. 6, langa groapa lui Oprescu.
  • Cafea (Miercuri, 28 iulie 2010, 8:01)

    Robert Dobrescu [anonim]

    Buna ziua
    ma numar printre cei ce au citit cu nesat cartea dvs, este captivanta si detaliata. Pentru cei ce au trait si in acea vreme, este un ghid de supravietuire.
    Am o nelamurire, pentru ca nu am inteles din carte: ce s-a mai intamplat cu dl. Ranga, pe care toata lumea il vana?

    Multumesc,
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 14:43)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui Robert Dobrescu

      Victor Ranga era un nume de imprumut. Unul dintre numele lui, folosit ca persoana civila. Ca militar, in cadrul Securitatii, se numea Victor Rukenstein, si era din aceeasi familie cu sotia rabinului Moses Rosen. El a fost seful Securitatii Botosani. Imediat dupa Revolutie a plecat din Romania, fiind amenintat cu moartea, si a ajuns la Paris unde locuia fiica lui. Fiica lui a ajuns la Paris cu grija, el fiind agent dublu KGB. A murit la 92 de ani.
  • Cafea (Miercuri, 28 iulie 2010, 9:04)

    dan [anonim]

    Buna ziua, domnule Florescu!

    As vrea sa va intreb atat de multe lucruri, dar am sa ma limitez aici la cateva. In primul rand as vrea sa-mi spuneti daca exista secrete legate de modul de servire al cafelei. Conteaza cestile, conteaza temperatura etc? In al doilea rand mi-ar placea sa ne mai povestiti despre intalnirile scriitorilor si actorilor din acea perioada. Probabil ca sunt multe de spus, iar aici atat de putin spatiu si de aceea indraznesc sa va intreb daca la un moment dat ati fi dispus sa beti o cafea impreuna cu un tanar dornic sa inteleaga mai bine timpurile in care au trait parintii lui. Va multumesc!
    • Raspuns (Vineri, 30 iulie 2010, 14:44)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Temperatura mai putin, dar cestile conteaza. O cafea buna servita in cesti de portelan deosebit creaza o atmosfera speciala pentru cel care consuma acest elixir. In general se serveste fierbinte. Va astept in cafeneaua de pe str. Cristian Radu. Casa a fost locuita de cumnata lui Gheorghiu Dej (familia Angheluta, sora nevestei lui). Eu promit ca voi face aici o cafenea literara. Am propuneri mai multe in directia asta. Va astept.
  • Jacobs (Miercuri, 28 iulie 2010, 9:11)

    rmr [anonim]

    Niste prieteni din copilarie s-au apucat imediat dupa revolutie sa vanda cafea Jacobs, contrafacuta. Desi nu mai traiesc in Romania de douazeci de ani, cand am vizitat Bucurestiul mi-au aratat operatia lor, prajitul, impachetatul...mi s-a parut fascinant si bizar in acelasi timp, venind dintr-o tara normala sa vezi o operatiune de contrafacere la nivel de tone de cafea.

    Intrebare: ati avut vreun contact dupa revolutie cu cafele contrafacute? V-am citit cartea si realizez ca aveti propria reteta, dar sunNut curios daca cumva ati cunoscut "marfa" prietenilor mei din copilarie. Daca da, ce parere aveti? Era ceva de calitate? Inteleg ca ei speculau brand-ul Jacobs, dar sunt curios daca era ceva de calitate acolo.

    Intrebare: fiul locuieste in Canada. Am inteles ca ati vizitat Canada. Nu mai tyin minte unde locuieste fiul, dar eram curios daca ati vizitat vreun magazin Starbucks si ce parere aveti despre cafeaua lor. In general cafeaua pe continentul nord-american e calitativ inferioara cafelei din Europa, dar Starbucks tine calitatea destul de sus.
    • Raspuns (Vineri, 30 iulie 2010, 14:45)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui rmr

      Da, am avut. E dezastru national deoarece e intrebuintata cafeaua de Vietnam care e alterata de dioxina. E posibil ca toata cafeaua din Vietnam sa fie infestata cu aceasta substanta. In prezent mafia cafelei in Romania e foarte puternica si are afaceri de milioane de euro. De jur imprejurul Bucurestiului, mafiotii italieni si nu numai au fabrici de contrafacere a cafelei, vanduta ulterior sub firme consacrate. Acestia se numara printre sponsorii unor partide politice romanesti. Si nu se atinge nimeni de afacerile lor.
  • Cafea cu... (Miercuri, 28 iulie 2010, 9:30)

    worker [anonim]

    mirodenii?! (de exemplu hell-ul arabesc). E interesanta ca gust, ce parere aveti?

    Mult succes!
    • Raspuns (Vineri, 30 iulie 2010, 14:45)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui worker

      Mie nu-mi place. Cea mai interesanta cafea este cea cu aroma de cafea naturala. Cafeaua propriu-zisa adica. Multumesc pentru urare.
  • nedumerire (Miercuri, 28 iulie 2010, 9:33)

    ionut [anonim]

    in cartea pe care am citit-o pe nerasuflate intr-o noapte, mentionati ca, dupa revolutie, ati incercat sa continuati activitatea de comercializare a cafelei, dar ati intampinat mai multe obstacole, reprezentate de "fosti", care isi cereau cota parte, destul de maricica.

    intrebarea mea e simpla si nu ma astept sa-mi raspundeti, pt ca v-as intelege: dupa 20 de ani, credeti ca s-a schimbat naravul?
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:03)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui ionut

      Intrebarea dvs se datoreaza lipsei de informare. Dar eu va stau la dispozitie cu informatii daca veniti la mine si discutam fata in fata. Eu vorbesc deschis tete a tete cu oricine si oricand.
  • completare (Miercuri, 28 iulie 2010, 9:37)

    ionut [anonim]

    citind cartea, regretam ca nu mai exista un magazin ca al dvs in bucuresti. ma bucur nespus ca l-ati deschis, m-as bucura sa fiti acolo, sa ne dati cafea buna si sa povestim.

    sanatate!
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:04)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui ionut

      In afara de cafeneaua mea mai exista inca 2 locuri foarte bune: exista domnul Mihai Carol Honciuc la Pta Gemeni care e administratorul firmei unui armean si mai este locul starostelui cafegiilor din Romania, Haig Cheschirian (83 de ani), pe strada Grigore Manolescu 16, care serveste doar Columbia Suave, una dintre cele mai bune cafele din lume.
  • supravietuire ? (Miercuri, 28 iulie 2010, 9:58)

    dorin novac [anonim]

    Am 45 de ani si initial m-a atras ideea de a retrai (citind cartea) acea perioada de trista amintire , cel putin pentru mine personal . Nu am reusit sa termin cartea si probabil ca nici nu o voi face. Imaginea acelor vremuri este asemanatoare cu cea a unui lagar de concentrare ( "Mauthausen 186 de trepte" de Cristian Bernadac pentru curiosi) , nu degeaba faceam parte din "lagarul" socialist . Si acolo, ca si la noi , a existat o specie de supravietuitori care au fost dispusi la orice compromis pentru supravietuire : furt , "organizare" , mita, minciuna ... dar cel mai simplu ,s-au pus in serviciul celor puternici (daca nu poti chiar sa faci parte dintre ei) . Lectia asta o vedem aplicata din plin, zilnic , in jurul nostru , deci (ca mentalitate) nu ne-am indepartat prea mult de acele vremuri .Sper sincer ca generatia mai tanara va intelege mesajul cartii d-voastra ca "asa nu" , si nu ca o reteta a succesului , valabila inca si in lumea capitalista . Numai bine .
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:04)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui dorin novac

      Domnule Novac va rog sa veniti sa bem o cafea impreuna si discutam orice doriti dumneavoastra.
  • Cafeaua "La Florian" (Miercuri, 28 iulie 2010, 10:37)

    andreea [anonim]

    cum vi se pare?
    Am citit cu mare interes/placere cartea dumneavoastra, mai ales ca am lucrat si eu in comert inainte de revolutie, la ICRA Bucuresti si la ICL Alimentara, sectorul 1 (era director Serbanescu).
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:05)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui andreea

      Nu prea vreau sa comentez. Va rog sa decideti dumneavoastra. Acea cafea care e pe gustul dumneavoastra aceea e cea mai buna. Dar va sfatuiesc sa incercati sa-l cunoasteti personal. Solicitati pana cand veti reusi sa obtineti o audienta la dansul. Daca totusi il intalniti, intrebati-l ce materie prima foloseste la cafelele lui si de ce toate cafelele lui au acelasi pret? Mai intrebati-l ce inseamna cafeaua Maestro, expusa la loc de cinste. Si mai intrebati-l de la cine a invatat aceasta meserie. Cine e maestrul lui?
  • memoriile unui cafegiu II (Miercuri, 28 iulie 2010, 10:53)

    dana [anonim]

    Felicitari pentru carte, exceptionala!, Vis a vis de fapte, scrisa fara patima si frustrari, vis a vis de descrierea pasiunii si felului in care ati pus-o in practica scrisa cu o savoarea din care aproape simteai mirosul cafelei numai citind cartea. A citit-o toata familia, si imi pare rau ca nu am putut sa vin la conferintele TNB sa va si aud. O carte de memorii perfecta, si credeti-ma am citit foarte multe.
    Dar una una peste alta intrebarea mea e scurta: pe cind continuarea?
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:06)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui dana

      Multumesc. Continuarea este in lucru si se bazeaza pe dosarul meu de securitate care incepe la 16 septembrie 1959.
  • Frumoasa carte! (Miercuri, 28 iulie 2010, 11:33)

    Maan [anonim]

    La sfarsit mi-a parut rau ca s-a terminat. Ma bucur, insa sa aud ca ati deschi magazinul. O sa-l vizitez negresit.
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:06)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui Maan

      Va astept la o cafea impreuna cu intreaga dumneavoastra familie, daca e posibil asta.
  • salutari si urari de bine dle Florescu (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:01)

    jb [anonim]

    Din Florida, Miami..vin la Buc in August si va caut Dle Florescu...pe unde ? este str Crisian Radu !!? aveti si decofenizata ?? all the best !! john
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:07)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui jb

      Daca e vorba de John Bilco din Florida atunci va astept la o cafea decofeinizata Fidel Castro sau la o cafea Herta Muller pe care o voi lansa atunci cand domnia sa va veni in Romania. Aceasta cafea va avea la baza o reteta complexa alcatuita din 4 cafele sublime si una magnifica.
  • o carte buna (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:41)

    sorin [anonim]

    nu sunt bautor de cafea insa am citit cartea si mi s-a parut extraordinara ...
    baftta si sanatate in continuare.
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:07)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui sorin

      Multumesc dar e pacat ca nu beti cafea. Pe langa vin, cafeaua iti da atata minte incat te face sa gandesti mult mai bine. Te ajuta sa stai cu mintea deschisa si cu slitul inchis.
  • cafenea in Bucuresti (Miercuri, 28 iulie 2010, 14:15)

    Costin [anonim]

    As vrea sa va intreb unde ne recomandati sa bem o cafea buna in Bucuresti. Ati mentionat un loc intr-o emisiune televizata, dar n-am apucat sa-l notez. Multumesc,
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:08)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui Costin

      Se poate bea o cafea buna in str. Cristian Radu alaturi de groapa lui Oprescu sau in pta Galati(Gemeni) la cafeneaua OK.
  • Felicitari (Miercuri, 28 iulie 2010, 16:02)

    Razvanescu [anonim]

    Buna ziua,

    Dupa ce m-am delectat citindu-va carte am ramas in memorie cu povestea vietii dumneavoastra.

    Am citi despre o perioada in care nu aveam cum sa o traiesc nefiind nascut... cand oamenii erau domni si aveau un grad de civilizatie care astazi nu se mai gaseste.
    Am citi povestiri din cartiere pe care le-am mai prins verticale dar in momentul in care erau depersonalizate.
    Am retrait momentele de viata in comunism si mi-am adus aminte de ele si cu nostalgia copilariei (cu banane si portocale procurate cu sacrificii de parinti) dar si cu ura adultului de astazi care constientizeaza prin ce a trecut.

    Vreau sa va felicit ca ati mai avut puterea sa reveniti la vechea meseriei.

    Vreau de asemenea, sa va intreb daca in ziua de astazi mai aveti posibilitatea sa va aprovizionati cu cafeaua aceea de pe vremuri de care povesteati in carte?

    Vreau sa trec pe la cafeneaua dumneavoastra si sa simt mirosul cafelei proaspat prajita care probabil pana astazi nu l-am mai resimtit decat accidental pe o strada laturalnica din centrul Zurich-ului intr-o seara de Mos Ajun.
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:08)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui Razvanescu

      Da, va pot aproviziona dar in conditiile unei piete libere. Pana pe 15 august la mine veti gasi cele mai rare soiuri de cafea din lume. Va astept. Atunci voi lansa una dintre cele mai bune cafele organice la un pret accesibil. Pe romani ii asteapta vremuri bune in privinta cafelei.
  • Adevarat? (Miercuri, 28 iulie 2010, 17:21)

    cafea la ibric [anonim]

    Va salut, stimate domn. Din cateva surse, am inteles ca lucrati la inca o carte. E adevarat?

    Toate cele bune!
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:08)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui cafea la ibric

      Da. Lucrez la “Pretul gloriei” si e despre pretul pe care l-au platit o serie intreaga de intelectuali pentru a-si mentine pozitia prin relatiile cu Securitatea. Apoi urmeaza “Juramantul unui cafegiu”, continuarea memoriilor mele. Charles Aznavour spunea “in viata nu exista porti mari sau porti mici, ci portile hazardului”. Va fi o carte despre hazardul care m-a condus prin viata. Sunt ferm convins ca maica Tereza a avut dreptate cand a spus “daca uram nu mai putem sa iubim”.
  • Totusi ... cam scump! (Miercuri, 28 iulie 2010, 20:13)

    Ilinka DIMA [anonim]

    Buna Ziua,
    As vrea sa va intreb daca pe vremea Republicii Socialiste Romania cafeaua era tot atat de scumpa cum este astazi in magazinul deschis de Dvs in piata Rosetti? 350 LEI (treimilionejuma') pentru un kg!!! Avendis suave am gasit si cu 40 LEI iar la Dvs costa un milion kilogramul... Aveti farmec, v-am cumparat cartea am sa o cumpar si pe urmatoarea dar... chiar daca ati invatat meserie de la un negustor armean parca v-ati indepartat de povetele lor... Asa ca prefer sa cumpar de la un armean adevarat, de pe strada Grigore Manolescu, nr. 16, pe lângă Piaţa 1 Mai...
    Cu simpatie, Ilinka
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:09)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui Ilinka DIMA

      Stimata doamna Ilinka. Fiecare cafea are povestea ei. Preturile difera de la o cafea la alta. Eu am adus cafea rara si dumneavoastra va referiti la cele mai rare cafele din lume. E vorba de cafeaua Jamaica, care are pret de plecare de cel putin 80 euro din plantatie, iar Galapagos pleaca cu 30 de euro din plantatie. Pana ajunge la Bucuresti pretul mai creste si in plus statul roman considera cafeaua un produs de lux. In legatura cu domnul Cheschirian care este ca si tatal meu, si care a implinit 83 de ani, vreau sa va spun ca domnia sa vinde doar Columbia Suave, care are o calitate remarcabila, dar nu de calitatea soiurilor vandute de mine. Domnia sa vinde acelasi soi de mult timp. Amandoi am vandut in timpul comunismului doar acest soi. Eu am prajit sub comunisti si cafele exotice dar numai pentru lumea nomenclaturii, la dorintele lor. Sper sa veniti sa beti cu mine o cafea minunata, Cafea Jamaica Blue Mountain. Veniti oricand doriti si putem discuta mai pe larg.
  • Cartea... (Miercuri, 28 iulie 2010, 20:30)

    despina [anonim]

    ... dumneavostra e fantastica! O adevarata cronica istorica pentru acele vremuri. Va felicit pentru stilul atit de concis si direct. (Tatal meu, de loc din Strehaia, povestea la fel si gindea la fel. Felicitari, oltenilor!).

    Acceptasem ca familia Ceausescu sa aiba mai mult, considerind ca restul eram cam egali. Nu mi-am inchipuit insa niciodata ca reteaua profitorilor sa fie atunci (si acum!) atit de vasta! Plus, toate luptele din culise!

    Inginer de profesie, aproape de pensionare - traind in Moldova, Bucuresti, California - approx. un numar egal de ani - sint oarecum la raspintie: sa decid daca revin in tara.
    Citindu-va, mi-a disparut ce-mi mai ramasese din nostalgia vremurilor "dinainte", dar nici vremurile de azi nu-mi pot da multe sperante. Pe de alta parte, si aici sint destule probleme...
    M-ati convins sa aleg familia... si va multumesc.

    Va doresc sanatate si succes in tot ce va propuneti.
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:09)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui despina

      Multumesc. Familia Ceausescu a fost o familie marioneta. Profitorii erau in spatele lor. Dupa 1989 profitorii au revenit in Romania dupa misiunile pe care le-au avut in strainatate, fiind posesorii unor sume uriase de bani negri, cumparand tot ce se poate cumpara in special constiinta oamenilor politici. Seful spionajului extern in RFG a reusit sa plateasca toate cheltuielile de ajungere la putere a CDR, in 1996, personal pe dl. Emil Constantinescu la sponsorizat dar si pe altii. El sponsorizeaza o multime de manifestari politice, educationale si culturale din Romania. El e Alfa si Omega, calea si poteca. De asemenea, la emisiunea Nasul apare din cand in cand un general de armata de 4 stele, un parinte al patriei, care ca din intamplare vine cu niste dezvaluiri senzationale. M-ar bucura foarte mult sa vina sa spuna cine sunt parintii lui. Dixit.
  • Mafia si cafeaua (Miercuri, 28 iulie 2010, 22:32)

    Liviu [anonim]

    Extrem de interesanta carte, incitanta si provocatoare de melancolii dar si de oroare.
    In legatura cu aceasta din urma, ati mai avut probleme cu Stanica & co. de la "baetzii patrioti cu ochi albastri" in a va deschide business-ul? Sau ati cazut la pace cu ei? Daca da, cat este procentul pe care il "donati" mafiei in cazul dv.?
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:10)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

      Nu sunt, nu am fost si nu voi fi niciodata membru al mafiei. De pe urma mea n-a plans niciodata un copil. In Pta Rosetti mafia are construit un bloc nou. Pe el scrie “noi suntem cei care conducem Romania”. E pe locul vechii bodegi Nicoresti. Veniti sa-l vedeti.
  • Intrebare (Joi, 29 iulie 2010, 9:16)

    Zoe Manoe [anonim]

    Domnule Florescu, inteleg ca aveati cheile unuia dintre magazinele alea grozave la care ravneam cu totii inainte de 89. Cum functiona domnule mecanismul comertului comunist din anii 80? Cum se facea ca dumneavoastra aveti si prin alimentare nu era? Plateasi spagi sau magazinul era de fapt o prelungire o afacerii Securitatii? Si dintre marii capitalisti romania de astazi (Patriciu, Vantu, Voiculescu si altii) cati si-au facut averea pe baza afacerilor din epoca aia? Ce procent dintre marii capitalisti romani de azi credeti au castigat primul milion de dolari din afacerile din jurul momentului 1989 (si inainte si dupa)?
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:11)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui Zoe Manoe

      Sarut mana doamna. E o situatie foarte complicata pe care am descris-o in detaliu in carte. Se pare ca nu a fost inca inteleasa de toata lumea. Dar voi reveni cu clarificari. Nu am facut parte si nu voi face parte niciodata din mafie. Nu am nimic de ascuns. In Romania nimic nu se putea face fara peschesuri. Securitatea nu avea pe vremea aceea un cafegiu al ei. Pretul pe care l-am platit eu era ca am fost cafegiul lor si i-am servit ca pe casa regala. Am fost un magazin aprovizionat datorita acestui fapt. La mine se putea aproviziona si imparatul si tot satul. Lumea care ma cunoaste stie despre ce e vorba. In legatura cu lumea artistica care mi-a fost clientela: am considerat ca acesti oameni merita mai mult din partea mea decat altii. De aceea il rog pe Dumnezeu ca, daca am gresit, sa-mi dea pe cealalta lume un loc cat mai racoros.

      Toti capitalistii mari de azi si-au facut averile pe baza afacerilor din epoca comunista. Toti, toti, toti. Niciunul dintre ei nu a facut primul milion in 1989, aveau banii dinainte.
  • de ce? (Joi, 29 iulie 2010, 9:37)

    brod [anonim]

    recunoasteti ca ati fost unul dintre mambrii mafiei aliementare, care profitau de pe urma politicii pcr, castigand imens? de altfel... in volumul care va poarta semnatura, nu pomeniti nimic deste unul dintre partenerii dv. de afaceri - gen.i.ef. desi il pomeniti extrem de transparent. (mai ales ca, si in blocul din hristo botev 8 locuia... stim cine) de ce oare?
    ////.
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:12)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui brod

      Stimate domn, vorbele dumneavoastra aparent enigmatice puneti-le intr-un borcan si aduceti-le in str. Cristian Radu 6 sa le aruncati in marele canion al lui Oprescu, care e alaturi de magazinul meu. Recunosc ca am fost o cartita strecurata de Dumnezeu in mafia comunista si acum redau toate faptele intamplate sub ochii mei, fapte pe care le-am trait pe propria-mi piele. De vreme ce mentionati un general, fara sa-i spuneti numele complet sau macar porecla, veniti in str. Radu Cristian sa vorbim concret. Va promit ca discutia noastra o voi inregistra si o voi reda in urmatoarea carte. Va mai rog ceva: daca aveti fapte concrete, aruncati anonimatul in groapa lui Oprescu.
  • Cartea, cafeaua, viata... (Joi, 29 iulie 2010, 15:17)

    Dan M - Toronto [anonim]

    Ca si in convorbirea telefonica pe care am avut-o, va felicit pentru carte. Este cea mai dragalasa carte pe care am citit-o in ultima vreme, desi contine multe lucururi inspaimantatoare.
    Va admir pentru curajul de a spune lucruruile pe nume despre cei de atunci dar mai ales despre Dvs.
    Este cel mai bun semn ca in Romania se poate face pace intre oameni.
    Mi-ati spus cand am vorbit ca cel mai important lucru intr-o meserie ca aceea de cafegiu (si nu numai) este sa respecti clientul si sa nu fii lacom. Cum credeti ca se potriveste acest lucru cu viata de astazi din Romania? Credeti ca este posibil?
    Pe aici prin Canada stiti ce cafea se bea. Credeti ca suntem chiar asa pierduti?
    Oricum de-abia astept sa vin la Bucuresti sa va cunosc personal si sa beau o Avedis.
    Multa sanatate?
    • Gheorghe Florescu raspunde (Vineri, 30 iulie 2010, 15:12)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui Dan M - Toronto

      Multumesc. Cred ca se poate azi in Romania sa-ti respecti clientul si sa nu fii lacom. Astept sa va revad. In Canada beti cafeaua pe care o doriti. La Toronto cautati un magazin unde se prajeste cafea si incercati sortimentul care va place. Daca nu in Toronto, incercati la Montreal langa parcul La Fontaine, cafeaua Rico care face una dintre cele mai bune cafele din lume.
  • Carte (Sâmbătă, 31 iulie 2010, 1:00)

    Bogdan [anonim]

    Cum se numeste cartea care ati scriso sint foarte curios, si daca vreau sa o cumpar unde o gasesc. Multumesc
  • cafea (Sâmbătă, 7 august 2010, 3:46)

    lulu [anonim]

    Doamna Ilinka
    La Londra cafeaua Jamaica Blue Mountain costa 800 de RON KILOGRAMU si se gaseste doar in doua locuri
    Domnul Florescu are dreptate.
    intrbarea mea este daca cafeaua Avedis Carabelaian
    este Columbia Supremo sau Jamaica?
    sau gustul i-l da modul de preparare
    deasemena i-l rog pe domnul Florescu sa -mi spuna daca se poate sa-mi trimita prin posta cafea Avedis la Londra?
    leonabramovici@hotmail.com
  • BRAVO (Luni, 18 aprilie 2011, 18:14)

    GABI K [anonim]

    felicitari d-le florescu pentru cartea dvs!apreciez sinceritatea cu care ati descri si activitatea dvs de atunci.
    socante mi se par ticalosiile celor ce credeau ca deasupra lor e doar cerul...
    sunt foarte curioasa care era numele avocatului pe care il numiti in carte „d-l acuma”! astept cu nerabdare urmatoarea dvs carte!
  • Felicitari (Vineri, 21 martie 2014, 15:49)

    EspressoCafe.ro [anonim]

    D-l Florescu face din cafea o arta. Toata stima si respectul
  • ANYA S (Sâmbătă, 18 februarie 2017, 8:17)

    adin [anonim]

    Am cumparat cafea boabe de la magazinul ANYA S din Craiova care vinde produse Florescu pe plan local. O bataie de joc romaneasca!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version