Presedintele Societatii Universale de Hinduism: Romania nu trebuie sa se spele pe maini in cazul romilor

de D.G.     HotNews.ro
Duminică, 25 iulie 2010, 13:58 Actualitate | Esenţial


Romania nu trebuie "sa se spele pe maini" de responsabilitatea pe care o are in cazul integrarii romilor, chiar daca incluziunea sociala a acestei etnii este "o urgenta" in intreaga Europa, declara duminica  presedintele Societatii Universale de Hinduism, Rajan Zed, citat de Thaindian News.

Rajan Zed spune despre conditiile de viata ale romilor din Romania ca "poarta cele mai multe semne de apartheid" iar tara noastra ar trebui sa faca urgent ceva concret pentru a opri maltratarea lor. Potrivit rapoartelor, intre 1,8 si 2,5 milioane de romi traiesc in Romania si aproximativ 75% traiesc in saracie.

In acelasi timp si rabinul Jonathan B. Freirich, lider proeminent al comunitatilor evreiesti din Nevada si California a declarat recent: "A sosit momentul ca Uniunea Europeana sa intervina de urgenta in Romania pentru a  face ceva "concret si real" pentru imbunatatirea situatiei romilor.

Reactiile vin dupa ce presedintele Traian Basescu a declarat, sambata, la Baile Tusnad, ca incluziunea romilor nu este doar o problema a Romaniei sau a Ungariei, lansand un nou apel pentru elaborarea unui proiect european in acest sens.

"Un proiect de interes pentru Romania si Ungaria este incluziunea romilor. Stiu ca nu ne place sa vorbim deschis despre acest subiect, dar in niciun caz problema incluziunii romilor nu mai este o problema nationala a Romaniei sau a Ungariei sau a oricarei alte tari care gazduieste aceasta minoritate pe teritoriul sau", a declarat Traian Basescu.

"Si romii sunt cetateni europeni! Lansez din nou ideea ca UE trebuie sa aiba un program la nivel european pentru incluziunea romilor, pentru ca teoria conform careia vreun stat care gazduieste romi ar putea sa le interzica accesul in Europa este fals, iar Romania nu va recurge la o astfel de abordare", a mai spus Basescu.


Citeste mai multe despre   
















6601 vizualizari

  • +24 (36 voturi)    
    Cine e ma asta? (Duminică, 25 iulie 2010, 14:01)

    Altu' [anonim]

    Cu ce drept vorbeste asta despre Romania?
    • +12 (14 voturi)    
      Orice zburatoare merita ocrotita. In rezervatii. (Duminică, 25 iulie 2010, 15:01)

      Societatea de Ornitologie [anonim] i-a raspuns lui Altu'

      Prima problema cu care se confrunta tiganii sunt ei insisi, traditiile lor, mentalitatea privind munca si felul in care percep valorile de cinste si respect, felul in care inteleg ei importanta scolii si studiilor.

      A doua problema e lipsa vointei de a se integra in societatile europene. Nu te poti pretinde #european# si in acelasi timp sa incerci sa traiesti ca la Bombay, Ryad sau Ouagadougou. Europa se cheama astfel pt ca e locuita de europeni, nu de hindusi sau arabi si pt ca pe acest continent exista anumite valori sociale, morale, culturale, politice si chiar religioase/laice.

      Nu-ti place? Pai nu arunci jegul in jur, murdarind si stricand o societatea care te-a primit, ci pleci acolo unde se traieste asa cum iti doresti, cu turbane, burci, 10 fuste lungi cu flori, case cu turnulete dar fara wc, manele non-stop, etc.

      Tiganii, populatie migratoare ce cuprinde etnii indo-pakistaneze din regiunile Sindh si Gujarat, impartite in neamuri (cocalari, aurari, lingurari, lautari, etc.) si clanuri, nu apartin culturii si civilizatiei europene, au fost si au ramas straini de Europa, indiferent de tara in care s-au asezat.

      UE e absolut incapabila de a elabora criterii serioase pt o politica globala de integrare a tiganilor (circa 8-10 milioane). Nici macar cifrele vehiculate nu sunt atestate/verificate, majoritatea fiind aruncate in dispret si pt propaganda de catre ONG-uri subventionate la nr de tigani luati in grija.

      In general, in orice stat UE, numarul tiganilor de la recensaminte se inmulteste cu 2 sau 3 pt a avea o estimare realista.
      Dupa metoda asta simpla, Romania ar avea 1,5 milioane, Ungaria circa 900.000, Bulgaria 500.000, etc.

      Evident, UE recunoaste dreptul la auto-definire, nu pot obliga un tigan sa se declare tigan, roman sau maghiar, e dreptul lui sa isi defineasca apartenenta etnica.
      In Romania, majoritatea tiganilor prefera sa se declare romani, maghiari sau..turci (in Dobrogea).
    • -15 (21 voturi)    
      Da' tu (Duminică, 25 iulie 2010, 17:46)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui Altu'

      cine esti? Un neica nimeni...
    • +15 (15 voturi)    
      paria (Duminică, 25 iulie 2010, 22:49)

      bucov [anonim] i-a raspuns lui Altu'

      Alt escroc care vorbeste. In India nu s-a desfiintat sistemul castelor. Exista acei paria care nici nu sunt considerati oameni. Sunt oameni care se nasc sau mor pe strada. Sa rezove gogomanul situatia mizera dein India si apoi sa dea lectii
  • +30 (34 voturi)    
    Populatia Indiei a depasit China (Duminică, 25 iulie 2010, 14:03)

    Cristi [anonim]

    India a depasit China ca populatie, ce doriti sa faceti sa le dam gratuit case la romi si sa faca cate 10-11 copii apoi la toti sa le dam din nou case ?
    • +8 (14 voturi)    
      dintre miile de bisericutze si organizatzii (Duminică, 25 iulie 2010, 16:38)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      din america, vesti de vesti, ca'n povesti !

      societatea indiana este cea mai sectara. si acum se iau in betze cu fratzii lor pakiz, de care s'au despartzit / aparthide (!) curat. :-))

      ei inca mai respecta impartzirea in caste sociale.
      probabil, tziganii provin din casta cea mai de jos, cea mai lipsita de drepturi in india.

      in america merge orice propaganda impotriva civilizatziei crestine si a bisericilor apostolice.. taaman din cauza sectarizmului in randul populatziiei, si anticatolicizmul traditzional american.

      sa vina hindusii si sa'i ajute sa'si termine palatele, care de cand cu criza au ramas cu scanduri in jamuri.
  • +33 (41 voturi)    
    Dar India (Duminică, 25 iulie 2010, 14:04)

    Task Damager [utilizator]

    Dar India de ce s-a spalat pe maini? A umplut lumea de jegosi si acum ne da noua lectii! INCREDIBIL!
    • +12 (18 voturi)    
      ti-as da 1000 de plusuri! (Duminică, 25 iulie 2010, 17:43)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

      ai perfecta dreptate!
  • +23 (31 voturi)    
    eu cred ca voi v-ati spalat pe maini de ei (Duminică, 25 iulie 2010, 14:06)

    cristi [anonim]

    vezi ca sunteti inruditi mai mult decat suntem noi cu ei..
    • +7 (7 voturi)    
      Who, me!? (Duminică, 25 iulie 2010, 21:37)

      Gigi Maybachistu' Indian [anonim] i-a raspuns lui cristi

      În India sunt diferenţe majore între categoriile sociale care folosesc duşul sau baia de 7 ori pe zi şi alte categorii care nici măcar pe mâini nu se spală :)))
  • -5 (9 voturi)    
    asta fiind cine? (Duminică, 25 iulie 2010, 14:09)

    vladc [anonim]

    la care din cei 3 din articol te referi? serios nu inteleg
  • +40 (40 voturi)    
    De pe margine (Duminică, 25 iulie 2010, 14:13)

    rufusache [anonim]

    99% din rromii cu care m-am intalnit in viatza m-au mintzit si au incercat sa ma pacaleasca. Sa se integreze ei in normalitate si apoi nu va mai exista aceasta problema. Nu am nimic cu rromii, cu culoarea lor sau cultura lor. Am o problema cu modul in care vad ei integrarea in societate. Parca vor doar drepturi nu si indatoriri... Sper sa ma insel.
  • +31 (31 voturi)    
    problema e pe invers (Duminică, 25 iulie 2010, 14:14)

    cititor-privitor [anonim]

    Trebuie sa atraga atentia tziganilor,ca au responsabilitati,se izoleaza de societate practicand un apartheid fata de majoritari,ii maltrateaza pe acestia,nu se socializeaza,nu se duc la scoala,nu doresc sa duca un trai decent si cinstit.
    Folosind cuvintele lui,trebuie sa ii lamureasca si sa faca ceva concret si real pentru a le imbunatati situatia.
    In rest ii doresc sa ii ia si sa ii faca vecini,sa nu mai aiba nici o temere despre ei.
  • +26 (30 voturi)    
    despre 'romi' (Duminică, 25 iulie 2010, 14:16)

    d [anonim]

    in primul rand ei se numesc tigani. in al doilea rand ei nu sunt niste mielusei ci niste infractori periculosi. in al treilea rand ei nu sunt hindusi deci ce problema are individul ala?
    • +11 (11 voturi)    
      corect! (Duminică, 25 iulie 2010, 17:44)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui d

      100% corect
    • +6 (6 voturi)    
      Nope (Duminică, 25 iulie 2010, 21:39)

      Gigi Maybachistu' Indian [anonim] i-a raspuns lui d

      După ce au adoptat numele de romi, acum nu le mai convine, unii dintre ei au propus să se auto-denumească INDO-ROMI, ca să fie mai uşor de deosebit de oricine altcineva :)
      • +3 (3 voturi)    
        Indo-romi sa fie. (Luni, 26 iulie 2010, 7:03)

        Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Indian

        Perfect. Sa se numeasca indo-romi. Si sa se stie ca limba lor e indo-romana. Pt ca in filmul wolfman era o satra de tigani care era tradus ca vormesc limba "romani" si ghici ce vorbeau? Normal romaneste pur. Am inlemnit. Si religia lor era cu spiritele rele si diavolul. Macar de ii lasa sa vorbeasca tiganeste. Insa regizorului in fnd l-a durut. Ori nici macar nu a facut diferenta dintre romana si romani. Macar atunci sa fie indo-romana frate.
    • +2 (2 voturi)    
      ce treba??? (Luni, 26 iulie 2010, 9:12)

      Amoredivino [anonim] i-a raspuns lui d

      Tiganii nu au nici in clin nici in mineca cu hinduismul. De unde s-a sesizat nenea asta sa le tina partea? Tiganii nu adopta decit formal cite o religie, pe a celora care ii capuseaza. Religia lor este un fel de paginism / woo-doo / vrajitorie.
  • +27 (27 voturi)    
    aiurea (Duminică, 25 iulie 2010, 14:17)

    popescu [anonim]

    incepe si asta sa ne dea lectii - vezi concertul madonei, cind a inceput si aia cu prostiile astea. S-au facut destule incercari, s-au cheltuit fonduri ue pentru acest lucru si degeaba - tiganii nu vor sa se integreze, asta e adevarul. Pierdem vremea aiurea
  • +21 (23 voturi)    
    Din pacate (Duminică, 25 iulie 2010, 14:17)

    Florin_Oradea [anonim]

    Din pacate rromii constituie cea mai grava problema a societatii din ziua de azi. Trebuie sa mearga la scoala.
  • +21 (23 voturi)    
    Da cum se scrie??? (Duminică, 25 iulie 2010, 14:22)

    Andrei Mihailescu [anonim]

    Eu stiam ca-s tigani, da hai sa zicem ca rromi, de unde acuma sunt romi? Romania - romi, cu un singur r? Incredibil...
    • +20 (22 voturi)    
      Darwin (Duminică, 25 iulie 2010, 14:41)

      Florea [anonim] i-a raspuns lui Andrei Mihailescu

      Rromii nu-s o etnie,ei reprezinta rezultatul selectiei naturale avand drept criterii:lenea,hotia,minciuna,nesimtirea,etc.
      • 0 (0 voturi)    
        tiganii (Vineri, 6 august 2010, 21:52)

        cla [anonim] i-a raspuns lui Florea

        imi place ffffmult cum ai pus punctul pe i problema tiganilor aici in italia e fff preocupanta pt noi care suntem de zeci de ani in teritoriu stain . te felicit cu adevarat .iti doresc numai bine si multa sanatate
  • +24 (24 voturi)    
    ... (Duminică, 25 iulie 2010, 14:29)

    sentenced [utilizator]

    Imi place cum pun toti strainii problema integrarii tiganilor din Romania in societate .
    E usor sa vorbesti elevat si sa tratezi problema cu obiectivitate cand nu traiesti cu ei in tara .
    De asemenea se tot spune sa nu avem idei preconcepute si prejudecati cand vine vorba de tigani pentru ca "nu toti sunt la fel" , ei bine , e posibil ca undeva in lumea asta sa fie un tigan super-integrat , dar eu nu l-am cunoscut , asadar lasati-ma sa am prejudecati cand vine vorba de ei .
    • 0 (0 voturi)    
      clar (Luni, 26 iulie 2010, 7:06)

      Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Eu am cunoscut 3 pur sange tigani buni. Dar se romanizasera si munceau si una e chiar avocata. Dar numai atat am cunoscut. In rest care nu se emancipeaza si nu ies din tiganie, nu se vor integra niciodata.
    • +3 (3 voturi)    
      LUI ASCHE (Luni, 26 iulie 2010, 11:34)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Ex. de tigani super integrati: Banica senior si jr., Jean Constantin, Adrian nastase, Ion Iliescu, am cunoscut un dr. cardiolog f. bun la spitalul Caritas, mai cunosc o familie de tigani care au un aprozar unde muncesc zi lumina s.a. Problema la noi este ca majoritatea tiganilor NU VOR sa se integreze preferand sa traiasca de azi pe maine dar fara nici un fel de constrangere (nu scoala, nu curatenie, nu norme de conduita civilizata, nu legi, nu nimic decat libertate prost inteleasa)
  • +19 (21 voturi)    
    Ii facem pe tigani pachet (Duminică, 25 iulie 2010, 14:29)

    valisa [anonim]

    si vi-i trimitem voua in India. Intregul pachet este moca. Daca ii vreti, va platim si transportul. Cred ca cel mai bine le-ar fi in America. Acolo curge lapte si miere. Cu siguranta ca o sa invete toata planeta noi metode de a jefui, viola si ucide.
    • +2 (2 voturi)    
      HAHAHAHA (Luni, 26 iulie 2010, 18:09)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui valisa

      in Ameriica scoate nenea Sam pistoletul cand ii prinde la catretul cu gaini.Dar nenea asta fachir sau yoghin ce-o fi ar putea sa ii infieze.Doar pe cei cu probleme de intergrare.
  • +21 (23 voturi)    
    Trebuie recunoscut un lucru (Duminică, 25 iulie 2010, 14:35)

    Adrian [anonim]

    Orice minoritate ajunsa intr-o comunitate solida se adapteaza normelor.

    Daca tiganii nu au facut asta in Romania ori ei sunt problema ori Romania e sat fara caini.

    Dar cehii, ungurii, polonezii de ce au aceleasi probleme ?
  • +26 (30 voturi)    
    nu-i mai numiti romi (Duminică, 25 iulie 2010, 14:36)

    tiberiu [anonim]

    De ce statul roman, uniunea europeana si restul lumii ii numesc pe tigani romi? NU sunt romi si n-au fost niciodata. Sunt tigani, zingari, gitanes, gipsies, gitani, जिप्सी, zigeuners etc. In toate limbile pamantului nu exista cuvantul romi. De unde a venit porcaria asta? Toate statele lumii au impresia ca romi = romani datorita acestei denumiri pocite venite nu se stie de la cine din tara asta cu asta imputiciune de creiere umflate de bautura si bogatie.
    Tiganii nu au casa si nici tara. Sunt veniti din India si trebuie facute un memorandum si un protest scris de populatia romana, semnate si trimise la Haga, Bruxelles si Strasbourg prin care sa se arate ca tiganii sunt o populatie nomada si rau-voitoare, cumplita pentru oricare natiune, cu toate defectele posibile, neintegrabila si neintegrata nicaieri, care trebuie trimisa acolo de unde a venit, adica in India.
    Uniunea Europeana ne condamna pe noi romanii la izolare deplina din cauza tiganilor care fura si omoara in toate tarile lumii.
    Pentru ce?? Cum pot romanii sa mai indure astfel de umilinte cumplite in lumea intreaga din cauza tiganilor atat de mizerabili si infecti, oricare ar fi ei si oriunde s-ar afla.
    Pentru ce statul roman le da nas punandu-i in functii, asa cum este tiganul rozator de seminte de Vanghelie, fara scoala, cu diplome cumparate de la coruptii din invatamant, care are cel mai infect si imputit sector posibil, o rusine pentru Bucuresti, capitala europeana.
    Cum e posibil sa le faca emisiune la TV, sa le dea voie sa cante liber si nestigheriti de nimeni manele scarboase cu cuvinte mizerabile, care arata gradul de incultura si lipsa de scolarizare. Asa a ajuns Romania???
    O tara a tiganilor, manelistilor si scuipatorilor de seminte????
    Stiti cum este considerata in Europa aceasta tara ??
    Gunoiul Europei. O sleahta de tigani hoti si criminali pe care o "ctitoreste" guvernul PDL-ist, Basescu si parlamentul format din hoti, curvari si mincinosi
    • +8 (10 voturi)    
      vina e a gunoaielor politice ,o spun de mult (Duminică, 25 iulie 2010, 17:31)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui tiberiu

      dar denumirea s-a incetatenit din vremea comunista cand militia,securitate erau infestate de tigani !erau extrem de obedienti regimului comunist ,care avea grije maxima de tigani...
    • +3 (3 voturi)    
      LUI TIBERIU (Luni, 26 iulie 2010, 11:44)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui tiberiu

      Numele de rromi le-a fost acordat de Ion Iliescu presedinte si Petre Roman premier in 1990 !
  • +32 (32 voturi)    
    care maltratare frate!?!?!?!? (Duminică, 25 iulie 2010, 14:38)

    me [anonim]

    asti-as maltratati?!?!?!?!
    NOI suntem maltratati de ei !!!
    sa va fie rusine cu corectul vostru politic!!!
    NU vor sa munceasca, ci vor sa fure sau sa cerseasca... asta e maltratare?!?!?!

    noi suntem in kkt pana-n gat cu criza, nu suntem in stare sa ne ajutam pe noi si vreti sa ajutam tiganii?!?!?! vai de capu vostru....

    PS: unde au plecat tiganii au facut ravagii de i-au innebunit pe italieni, spanioli,nemti irlandezi etc... aia nu au reusit sa ii civilizeze... noi d c am reusi?!?!?! sa dea ei un exemplu... (si prin exemplu se inteleg a-i civiliza, nu a-i expulza)
  • +29 (29 voturi)    
    ba (Duminică, 25 iulie 2010, 14:39)

    gigi [anonim]

    nu exista romi, nu exista rromi, exista doar tigani.
  • +26 (28 voturi)    
    de ce? (Duminică, 25 iulie 2010, 14:45)

    katy [anonim]

    de ce nu se ajuta ei intii intre ei?sunt uni tigani bogati de merg in papuci de aur si fratii lo saraci cauta in gunoaie.de ce nu se ajuta intrre eiiiiiiiiiiii?de ce?........
    • +9 (9 voturi)    
      e vorba de TIGANI! (Duminică, 25 iulie 2010, 15:05)

      eu [anonim] i-a raspuns lui katy

      r(r)omi este o notiune inventata. este vorba de TIGANI TIGANI TIGANI TIGANI TIGANI - mizerabili, jegosi, cu mentalitate de hoarda, gata sa incalce oricand regulile unei comportari normale. Dati-ne drept de porta arma, instruiti dracului politia sa deschida focu' cand e o bataie intre clanuri, sa ii impuste in cap si sa ii lase vreo doua zile la soare. Astea sunt metodele de integrare a TIGANILOR in societate. Daca "organele" nu pot sau nu vor desfiintati-i ca sa nu le mai platim salarii degeaba si DATI-MI O ARMA. Iar indianu' ala sa isi vada de societatea lui care e oragnizata pe caste si unde in general nu iti poti depasi conditia sociala, ca deh, te-ai nascut intr-o casta inferioara. O sa punem kalasnikovu' pe voi intr-o zi. Bine au facut aia in Cehia ca au izolat tiagnii. Ciuma societatii coloratii astia.
    • -12 (16 voturi)    
      Solidaritate (Duminică, 25 iulie 2010, 15:46)

      van kiparos [anonim] i-a raspuns lui katy

      katy , ai dreptate.Sigur , baragladinele bogate sa mai dea si la cele sarace. Tocmai mi-ai dat ideea sa ma duc la basescu sau Videanu , sa-mi ofer serviciile si sa ma ajute sa-mi fac o cripta cu doua locuri. Oare ma ajuta? Stiu ceva carte , cam cat toata familia lu' base , la un loc, dar nu cred ca bat palma cu nici unul dintre imbuibatii politici pt. ca ei ,( nu-i asa ?), au facut averi fabuloase datorita cinstei in afaceri , talentului si descoperirilor facute!
    • -1 (3 voturi)    
      LUI KATY (Luni, 26 iulie 2010, 11:56)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui katy

      Din aceleasi motive pt. care romanii nu numai ca nu se ajuta reciproc, dar isi mai dau si in cap unii altora. Au si tiganii un lucru pentru care merita sa fie apreciati: sunt solidari intre ei si la nevoie sunt uniti.
  • +9 (9 voturi)    
    tigaaaaaaaaaaaaani ! nu rromi! (Duminică, 25 iulie 2010, 15:00)

    resita31 [utilizator]

    tigani, nu rromi !!!!!!!!! sa ii ieie pe toti in india daca ii pasa chiar atat de mult. sunt convins ca intreaga europa ar fi de acord sa le sponsoriyeye intoarcerea in patria lor natala...
  • -8 (10 voturi)    
    mda (Duminică, 25 iulie 2010, 15:06)

    hollow [anonim]

    Citindu-va pe toti imi devine din ce in ce mai clar zi de zi ca daca voi reprezentati majoritatea romanilor, eu nu-mi mai doresc sa fac parte din ea. Sau chiar sa fiu roman.
    Cu respect si scarba.
    • +8 (8 voturi)    
      intelectual finut ce esti (Duminică, 25 iulie 2010, 21:51)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui hollow

      care parte te deranjeaza?? faptul ca se spune pe fatza care e problema si ca nu mai suportam sa inghitim gogsile ong-urilor?? explica-mi si mie de ce nu se duc toganii la scoala?? de ce nu se spala? de ce nu muncesc? de ce nu platesc taxe ? de ce intr-o proportie de 98% fura si au tendinta asta inca de mici?? de ce tot timpul cersesc? de ce?? de ce de ce de ce??? de ce trebuie sa le oferim locuri speciale la facultate?? de ce trebuie sa le oferim noi din taxele noastre ajutoare peste ajutoare ??
      ii poti lua sa te speli cu ei pe cap!! ii urasc in tot sufletul!!
  • +8 (8 voturi)    
    de ce (Duminică, 25 iulie 2010, 15:08)

    un baiat [anonim]

    de ce trebuie sa ii ajutam noi?cand ei nu fac pur si simplu nimic bun?ne jignesc incontinuu cu stilul lor de viata si acum vine rabinu pi2dii sa ne dea noua sfaturi sa ii integram.
    ROMANIA NU VA VREA BAI CIORILOR.
    INAPOI IN INDIA CU VOI>
  • +7 (7 voturi)    
    ... (Duminică, 25 iulie 2010, 15:08)

    www.mtsphotography.ro [anonim]

    Rromi se scrie cu doi de "R". De ce face HotNews greseli de clasa intai?

    Daca cei la Societatea Universala de Hinduism vor sa rezolve ceva, de ce nu propune "adoptarea" rromilor inapoi in "Tara Mama" ca din India vin ei. Nu provin din Romania. Si asa, Romania de abia isi permite sa sustina toata populatie existenta.

    Ciudat este ca se adreseaza numai Romaniei, chiar daca multi rromi au plecat in Italia, Spania, Anglia, Franta, Germania si vin doar "in vacanta" in Romania...
  • +6 (6 voturi)    
    Rapoart de anul trecut sau 2008 al CE (Duminică, 25 iulie 2010, 15:09)

    releu [utilizator]

    Romii sunt cel mai bine integrati in Romania.
  • +6 (6 voturi)    
    Romania nu trebuie sa se spele pe maini (Duminică, 25 iulie 2010, 15:17)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    dar romanii trebuie sa se spale pe miini dupa ce au de-a face cu rrromii, caci saracii de ei sint cam murdarei, cam nespalati...
  • +9 (9 voturi)    
    romania este lenesa (Duminică, 25 iulie 2010, 15:35)

    ... [anonim]

    si in privinta tiganilor...
    legea spune ca invatamantul este obligatoriu - si totusi, cati copii de tigani ajung la scoala? pe majoritatea parintii ii tin acasa. am avut anul acesta o eleva gravida in clasa a X-a - fata simpatica, dar din familie de tigani, nu a venit la scoala decat la sfarsitul anului, ca sa capete o adeverinta in baza careia sa poata lua alocatia - fata era, saraca, nevinovata, dar mama ei ar fi meritat sa faca puscaria. toate cazurile de fete tiganci cu copii la 14-15 ani ar trebui analizate, iar cei ce au permis asa ceva sanctionati. pentru ca nu este vorba de accidente si exceptii... domnisoara asta era exceptia care frecventa scoala, restul orasului presupun ca era plin de fete tiganci de aceeasi varsta care nu mergeau deloc la scoala si aveau copii...
    mai sunt acei tigani culegatori - de ce nu se poate ca munca lor sa fie platita corect, iar nu rechizitionate fructele/ ciupercile pe preturi de nimic? - asta se intampla atat tiganilor, cat si romanilor din zonele montane, care in afara de asta au ca sursa de trai taiatul lemnelor :D - care, dimpotriva, este incurajat de catre stat.
    exista tigani zilieri - sunt, evident, cei mai saraci si mai amarati. in timp ce tiganii care fura, cei mafioti o duc atat de bine...
    parerea mea este ca statul roman lasa aceste lucruri la voia intamplarii. este o vina colosala.
    sunt atatea familii de tigani care traiesc, la limita subzistentei, din alocatiile puzderiei de copii. - asa cum aceste familii sunt sustinute legal, cred ca ar fi posibila gasirea unei forme legale prin care sa fie incurajata alfabetizarea, gasirea unor locuri de munca etc.
    "sa se civilizeze singuri" este o remarca nu neaparat rautacioasa, dar deplin inutila. - cati tigani "bastani" ati vazut sa miluiasca pe un frate de-al lor mai amarat? - NICI UNUL. daca noi, romanii, nu ne putem salta din rahatul in care ne aflam, cu atat mai putin vor putea face lucrul acesta tiganii, care sunt mult mai jos.
    • +2 (2 voturi)    
      Asa, e obligatoriu (Luni, 26 iulie 2010, 12:33)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui ...

      Si daca renunti ce se intampla? Fix pix nimic! Parca nu-s si romani destui care renunta? E inca o lege facuta ca sa fie. Ti se da amenda c-ai renuntat la scoala (tie sau parintilor)? Te duce legat la scoala? Nu. Cum ziceam, e doar "sa fie acolo, ca da bine".

      Am avut si eu o familie de tigani, vecini cu bunicul (ne despartea o casa), si am putut observa cum se comporta (am fost acolo an de an cam o luna, vreme de macar 15 ani). Toti, munca cu ziua, pe unde apucau, si mai toti banii aruncati pe bautura. Baietii, pe la 40 de ani, sunt alcoolisti, le tremura mana de parca sunt in priza. Ca sa mai poata munci ceva trebuie sa dea pe gat juma de kil de tzuica. Fetele, toate au ramas gravide, unele nici nu stiau cu cine. Sa nu mai zic, ca de pe strada, din casele din zona, a lor arata cea mai devastata (asta in conditiile in care erau case nelocuite de 10 ani, sau in care locuiau batrani de 80-90 de ani). Si in satele vecine erau ceva tigani, fiecare cu specific. Erau lingurari, erau lautari, erau caramidari, si erau din astia care munceau pe unde apucau. Cei mai curati/ingrijiti erau lautarii. Care aveau si casele cele mai ingrijite. Asa ca, sunt unii care se ridica, prin forte proprii. Altii, se complac in mocirla toata viata. Apropo, ati vazut cat de jalnic arata caii pe care-i au? Cam toti imi aduc aminte de Bator :(. Daca nici de ei nu au grija cum trebuie, ce sa mai zici.
  • +14 (14 voturi)    
    saraci si cinstiti (Duminică, 25 iulie 2010, 15:43)

    saraci si cinstiti [anonim]

    nu trebuie sa-i uite deloc statul roman in privinta confiscarii averilor nejustificate. poate asa vor plati o parte din ceea ce au primit din banii nostri, ai imbecililor care muncim si platim dari, ca sa primeasca ei ajutoare de nemunca, locuri in scoli la care nu vor sa se duca, dar noi ne batem pe ele... fata de ei, care primesc si nu contribuie nicaieri cu nimic ! nici macar cu bun simt.
  • +14 (14 voturi)    
    TV-urile = Tiganiada (Duminică, 25 iulie 2010, 16:13)

    Dr. Dumi [anonim]

    CE viseaza astia domle? Pai la TV-uri libere numai de tigani se vorbeste. Nunti de tigani, botezuri de tigani, cumatrii la tigani, moda la tigani. Cel mai iubit serial e INIMA DE TIGAN. Postul de Televiziune TARAF a devenit de-a dreptul odios, numai "maree neagră", de dimineaţă pînă seara, numai manele tiganesti tîmpite, lălăite, behăite, stroflocite. Ce păzeşte CNA-ul? Cîtă şpagă iau unii membri ai CNA de la Silviu Prigoană? Ce ruşine mare pe capul Poporului Român care e prea tolerant!
  • +11 (11 voturi)    
    despre tigani (Duminică, 25 iulie 2010, 16:16)

    gimini [utilizator]

    Pai Ceausescu le-a dat case in centrul vechi al Bucurestiului (pe Lipscani), i-a alfabetizat, le-a dat servicii. Si tot nu a fost suficient ca sa-i civilizeze. Sa-i ia americanii. Si subscriu la ce a zis cineva mai sus, incetati cu cuvantul "Rromi", eu ii stiu de "tigani" de cand sunt mic!
  • +12 (12 voturi)    
    Suntem prea toleranti cu tiganii infractori! (Duminică, 25 iulie 2010, 16:17)

    Maria [anonim]

    "Comentatorii" astea ar trebui sa stie ca s-a ajuns aici din cauza ca romanii sunt prea toleranti cu tiganii. Ce le-ar putea oferi mai mult Romania? . Sa-i bagam prin casele nostre ca pe vremuri cand erau "cazati" in casele sasilor, alaturi de proprietari, sa-i pui la masa si sa-i speli...? Sa-i cerem in casatorie? M-am saturat de tigani hoti, murdari, mincinosi, infractori, violatori,l enesi, cersitori,.. Aproape ca nu mai conteaza ca sunt si unii cumsecade care traiesc ca oamenii normali.
    Cred ca romanii sunt prea toleranti cu tiganii si cu alte asemenea populatii care se pripasesc pe la noi.
  • +16 (16 voturi)    
    integrare in absolut (Duminică, 25 iulie 2010, 16:22)

    teh-nik [anonim]

    integrarea acestei etinii sa dorit si inainte de 90, militanul de catier sau sectoristul mergea la parintii i-responsabili ai acestei etnii sa-i trimita la scoala, asa interes prezenta integrarea pt ei si atunci, li s-au oferit apartamente la blocuri dar ei cauta libertatea in tot felul de ghetouri in care nu e nevoie de platit facturi, simt civic si civilizatie.Asadar sa-i integreze UE unde vrea si poate o sa faca si o lege a migartiei a celor care nu doresc nici o responsabilitate sociala, ci doar "socialu' "
    • +10 (10 voturi)    
      Tiganii indieni, o mare problema! (Duminică, 25 iulie 2010, 17:21)

      Simplucetatean51 [anonim] i-a raspuns lui teh-nik

      Integrarea acestor nomazi veniti in sec. XIII-XIV din India nu s-a putut face nici azi. Li s-au dat pamanturi, case si drepturi, dar tiganii indieni vreau sa fie liberi, sa fure, sa jefuiasca si sa traiasca fara munca. Da, stiu sa cante la cetera si sa danseze! Dar nu e suficient. Fara munca, insusirea educatiei si respectarea legilor in teritoriile unde traiesti nu se poate sa fi acceptat ca si cetatean onorabil! DE CE sunt obligati CETATENII EUROPENI sa traiasca cu frica de ei? Cu ce au gresit? De ce sunt ei vinovati? Este normal sa le dai ajutoare sociale si ei, tiganii, cetateni europeni, sa nu lucreze, sa te insele, sa te ucida, sa iti fure copiii si lucrurile? Este o problema delicata a lumii contemporane, dar in special al Indiei, de unde sunt originari. Oricum ea nu se va rezolva curand!
  • +8 (8 voturi)    
    Logica beton (Duminică, 25 iulie 2010, 16:29)

    dobrica [anonim]

    Pai si in Paris, Madrid, Berlin, au mers romanii dupa tigani sa-i separe de francezi? Romania ar trebui sa interzica nu burka ci hainele tiganesti, care ii separa de civilizatia europeana. Cum sa se integreze cu un comportament arhaic si agresiv, domnul rabin, sa taca, desi admir evreii sa nu isi imagineze ca ei au raspuns la toate, cumva tiganii si evreii traiesc in ro. ca fratii? Sa-i aduc aminte ca insasi evreii ortodocsi din Israel traiesc in ghetouri si separati de lume?
  • +8 (8 voturi)    
    Tzigan=athinganoi(in greaca) (Duminică, 25 iulie 2010, 16:35)

    dvribe [anonim]

    ....inseamna ceva ce nu trebuie atins!Deci normal ca nu trebuie sa ne spalam pe mainiHaitz!!!!
  • +6 (6 voturi)    
    FMI (Duminică, 25 iulie 2010, 16:40)

    rau si negru'n ceru' gurii [anonim]

    Concentrati-va pe venirea maine a delegatiei FMI, nu pe articolul asta din Thaindian News, unde pana la urma "se vor aduna cu matura" toti tiganii apatrizi din Europa si li se va da cetatenia romana, case si drepturi in Romania.
    • +6 (6 voturi)    
      ma tem ca ai dreptate (Duminică, 25 iulie 2010, 17:52)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui rau si negru'n ceru' gurii

      am mai auzit si din alte parti ca Romania este pregatita, incet-incet, pt. a deveni un fel de sanctuar (bine zavorat) al tiganilor si interlopilor din UE (laolalta cu Kosovo); de aici si incredibila toleranta a autoritatilor noastre fata de infractori si promovarea, cu obstinatie, a obiceiurilor tiganesti, precum si atacarea valorilor (a se vedea campaniile antiprofesori si antimedici, dar lipsa oricarei campanii antitigani sau antiinterlopi); daca e adevarat, ne-am ars...
  • +10 (10 voturi)    
    Propunere (Duminică, 25 iulie 2010, 16:42)

    george [anonim]

    Rajan Zed, frate cu Grig Bivolaru (sa va integrez in absolut pe amandoi!) si cu Madona, se plictisea, se scarpina ca maimuta si se ingrijora brusc de viata tiganilor din Romania. Se autointitula atunci presedintele unei societati fantoma - Societatea Universala de Hinduism - si convoca o conferinta de presa in Nevada. Batut in cap de soarele desertului, ajunse la concluzia (aici am de comentat - „concluzia” este rezultatul unui proces de gandire si legat de capacitatea asta am niste indoieli cand vine vorba de Rajan) ca tiganii din Romania au probleme. Si grai asa: „conditiile de viata ale romilor din Romania poarta cele mai multe semne de apartheid iar Romania ar trebui sa faca urgent ceva concret pentru a opri maltratarea lor. Potrivit rapoartelor, intre 1,8 si 2,5 milioane de romi traiesc in Romania si aproximativ 75% traiesc in saracie.” Sa ne uitam in DEX: APÁRTHEID - Politică de discriminare rasială. si A MALTRATÁ, maltratez, vb. I. Tranz. A trata pe cineva cu asprime, a-i provoca dureri fizice sau morale; a chinui; a brutaliza.
    Care sunt, mai Rajan, politicile prin care sunt discriminati tiganii in Romania? Saracia celor 75% dintre ei este rezultatul politicii statului roman? Care este legea care le ingradeste accesul la bunastare? Si mai am o intrebare. Cati dintre cei 25% care nu sunt saraci au venituri cinstite, justificabile si pentru care platesc statului roman impozite? Si ajung acum la maltratare: cine ii chinuie si brutalizeaza? In ce fel se intampla asta? Le face cineva baie cu apa fierbinte impotriva vointei lor? Mai degraba, cred ca statul roman greseste cand le plateste ajutoare sociale incurajandu-le lenea. Ar fi multe altele de comentat dar cred ca am pierdut deja prea mult timp cu Rajan.
  • +9 (9 voturi)    
    ...nu pe maini ci pe fata (Duminică, 25 iulie 2010, 16:55)

    agora [anonim]

    Da ; trebuie sa se spele pe fata pentru ca ne-au murdarit-o rau de tot tiganii cu "obiceiurile lor"
  • +11 (11 voturi)    
    cel putin, in fine ,un indian a recunoscut rromii (Duminică, 25 iulie 2010, 16:59)

    Eneas [anonim]

    ca facand parte din triburile Indiei! cel putin e un pas inainte pentru India in a recunoaste troaca si cocina! SUA este tara de imigratie ,orice scursura poate accede la nobilul titlu de cetatean american si la cartea verde ,Romania nu este tara de imigratie si nu are nevoie sa asiste social tiganii ,sute de ani ,pana cand se integreaza!
  • +12 (12 voturi)    
    integrearea tiganilor (Duminică, 25 iulie 2010, 17:05)

    Rafael Che Guevara [anonim]

    are o singura solutie. Toleranta infractionala 0 (0 insemnand zero), pentru absolut toata lumea. Si pe timpul condamnarii, scolarizare silnica. Duarata 40-50 de ani de astfel de tratament o sa-i faca sa se integreze. Indiferent de etnie. Doar ca alte etnii se vor integra mult mai repede sau nu vor avea nevoie de integrare.
    Ce-i cu prostia asta de a da drepturi unor minoritati in detrimentul majoritatii? Obligatii si responsabilitati numai pe baza de cetatenie (deci egale pentru toti cetatenii). Notiunea etnica sa ramana cu valoare culturala.
  • +2 (4 voturi)    
    rajan zed (Duminică, 25 iulie 2010, 17:53)

    adrian [anonim]

    Ii recomand tovarasului rajan zed ca mai intati sa suga P..a la toti tiganii din romania (romi sau altceva) si dupa aia sa dea sfaturi. Sau sa isi adune gunoaiele de aici, sa le duca in india lui plina de balega de vaca intangibila si sa ne lase dracului in pace. Daca as avea de ales intre un sejur gratuit la groapa de la Glina sau unul in india, as ezita foarte mult si cred ca in final le-as refuza pe amandoua.
  • +5 (9 voturi)    
    Romania nu trebuie sa se spele pe maini.... (Duminică, 25 iulie 2010, 18:13)

    necos [anonim]

    Romania trebuie sa faca baie. Toate ciorile facute sapun. Starpite ca si parazitii periculosi si purtatori de molime. Ku Klux Klan-ul americanilor era o asociacie sportiva de tir . Ciorile lor aveau singura vina ca erau negre. Ciorile de la noi ar trebui executate in piata publica ca sa nu mai pozeze in victime. Romanii sunt prea prosti si toleranti si probabil cat de curand o sa fim noi o minoritate in tara asta.
    • 0 (8 voturi)    
      incalcare a legii (Luni, 26 iulie 2010, 0:29)

      PaulR [utilizator] i-a raspuns lui necos

      Hotnews sper ca va dati seama ca mesaje precum cel de mai sus indeamna la ura etnica.
      • +2 (2 voturi)    
        limbaj de lemn (Luni, 26 iulie 2010, 11:59)

        ? [anonim] i-a raspuns lui PaulR

        stimate domn, comentariul de deasupra ESTE ura etnica. la el au indemnat urmatoarele:
        - articolul de fata
        - individul care a pronuntat sentinte atat de pervers departate de realitate (precum apartheid si maltratare)
        - statul roman care permite situatia intolerabila a tiganilor din romania si care a neglijat atata timp sa se ocupe efectiv de educarea, integrarea, sanctionarea lor
        - uniunea europeana si restul organismelor ce propun frectii la picior de lemn cu aberatiile lor numite "toleranta obligatorie" si cu lipsa de abordare rationala a chestiunii.
        - natura umana care face ca, in conditiile susmentionate, mare parte a indivizilor sa dezvolte comportamente de respingere, uneori agresive...
  • +3 (5 voturi)    
    Intrebari (Duminică, 25 iulie 2010, 18:17)

    Andrei [anonim]

    Am o serie de intrebari:
    a. cum se face ca Romania este sub presiunea Kosovo, tigani, crime de razboi WWII; cine este in spatele scandalurilor astora?
    b. dupa ce le-au violat femeile italienii au reactionat; incep sa reactioneze si altii, irlandezii, de pilda, insa nu trebuie sa acuze Romania ci sa propuna o solutie globala;
    c. cred ca eduactia este cheia problemei;
    d. 'statul minimal' ar putea fi o solutie? adica, daca muncesti ai, daca nu, nu?
    Multumesc,
    A
  • +5 (5 voturi)    
    Confuzie rom-roman (Duminică, 25 iulie 2010, 18:37)

    Clovis [anonim]

    Nu stiu cine a introdus numele de rom pentru tigan, dar stiu ca acesta creeaza o confuzie uriasa in randul strainilor...
    Trebuie creata o petitie pentru a obliga Parlamentul sa emita o lege pentru abolirea denumirii de rom si revenirii la cea de tigan (sau cum or vrea ei sa se numeasca). E inadmisibil ca un stat european sa permita o astfel de confuzie, intentionata sau nu.
    NU DENUMIRII DE ROM!!!
    • +1 (1 vot)    
      LUI CLOVIS (Luni, 26 iulie 2010, 12:13)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui Clovis

      tiganii au primit denumirea de rromi in 1990 de la Ion Iliescu sub semnatura premierului de atunci, Petre Roman
      • 0 (0 voturi)    
        Numele de rromi (Marţi, 3 august 2010, 21:29)

        Roxie [anonim] i-a raspuns lui carat

        Numele de rromi stiu ca a fost inregistrat de catre evrel George Soros undeva prin America fara sa ni se ceara parearea macar!
  • +6 (6 voturi)    
    despre tigani (Duminică, 25 iulie 2010, 21:18)

    sory [anonim]

    Cine are urechi de auzit sa auda ..porcul tigan de vanghelie a scos pe Lahovary din mormint si a bagat cioroiul de bunic ,,sa dea bunul Dumnezeu ca cioroiu sa nu-si gaseasca linistea nici pe lume ailalta ..Suntem popor de lasi nimeni nu a protestat pentru asta ..Vanghelie ar trebui intemnitat pentru asta si cei care iau fost partasi la magaria asta . Au furat pe linga bani si istoria noastra curata ..nu murdarita de seminte si manele
  • +1 (5 voturi)    
    subiect vechi dar tot mai actual! (Duminică, 25 iulie 2010, 21:45)

    stanley [anonim]

    Probleme mari cu tiganii nu avem doar noi, au si ungurii, slovacii, cehii, etc. Doar ca in Romania datorita coruptiei pana la nivel inalt situatia nu mai este de loc sub control. Si ce este mai grav, este ca in Europa Romania este perceputa clar ca si o tara de rromi! Se stie deja cine este autorul acestei marsavii antiromanesti: evreul Petre Roman, care in calitate de ministru de externe sub regimul Constantinescu a pregatit acest act normativ prin care tiganii sa fie numiti romi (daca nu ma insel, pe curentul.ro a fost publicata copia actului normativ). Sa fie foarte clar, toata aceasta politica de protejare pana la absurd a tiganilor in particular si a minoritatilor in general este dictata de comunitatea internationala a evreilor, care prin aceasta politica de fapt urmaresc propria protectie, avand in vedere cresterea alarmanta (pentru ei!) a antisemitismului in lume. Deci tiganii trebuie sa le fie recunoscatori evreilor pentru grija deosebita care li se poarta.
    Amintiti-va la Campionatul Mondial de fotbal din Africa de Sud de manifestatiile de propaganda antirasiala pe stadion, dictate de presedintele FIFA, evreul Sep Blatter. Cand era presedintele UEFA, a pus in vedere ca Federatia Romana de fotbal sa-l cuminteasca pe saracul Mitica Dragomir care era proprietarul revistei Atac la persoana, revista in care tiganii si evreii erau cam besteliti, iar Mitica a trebuit sa-si vanda revista pentru binele fotbalului romanesc.
    . Mai are cineva vreo indoiala cine conduce lumea?
    Iar revenind la tigani, este clar ca de fapt EI NU VOR SA SE INTEGREZE! Toate fondurile primite pentru aceasta actiune sunt bani aruncati! Ca si in bancul cu Bula cu ajutatul de catre toti a batranei sa treaca strada, dar de fapt batrana nu vroia sa treaca strada!
    Dumnezeu sa ajute Romania!
  • +2 (2 voturi)    
    tziganii (Duminică, 25 iulie 2010, 21:47)

    culitza [utilizator]

    Presedintele Societatii Universale de Hinduism
    ar face bine sa viziteze Romania, apoi sa faca vorbire!!!
  • 0 (2 voturi)    
    cum de a reaparut problema romilor (Duminică, 25 iulie 2010, 21:52)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    exact dupa declaratia Romaniei ca nu recunoaste Kosovo?

    A mai fost o problema imensa alaturi de copiii abandonati din '96 pana in 2006 cand Romania pregatea pentru aderare.

    De ce?
  • +3 (3 voturi)    
    rrrromi (Duminică, 25 iulie 2010, 22:20)

    snake [anonim]

    Rrrrrrrromi? Sau cu câți de r se scrie chestia asta? Soluția e simplă:să muncească și paraziții ăștia.Că pînă la urmă nu sunt decât o "minoritate" parazitară care trăiește pe cârca noastră....Așa ca fapt divers,care sunt cei mai mulți asistați sociali ? Eu zic că ar trebui umblat la ajutoarele sociale ale celor care vin să și le încaseze coborând dintr-un Mercedes,și nu la salariile și la pensiile unor oameni care au muncit o viață întreagă.
  • +3 (3 voturi)    
    De ce nu mi-ati publicat opinia? (Duminică, 25 iulie 2010, 22:39)

    stanley [anonim]

    Pentru ca am aratat cine este autorul actiunii antiromanesti de introducere a notiunii de rrom in loc de tigan?
    Pentru ca am aratat cine este in spatele actiunii de protejare in general a minoritatilor si in particular a tiganilor? Cu scopul de a fi de fapt ei protejati?
    Pentru ca am aratat cine de fapt conduce lumea?
  • +4 (4 voturi)    
    propun infiintarea unei petitii (Duminică, 25 iulie 2010, 22:56)

    rocitizen [utilizator]

    propun infiintarea unei petitii in care sa se stranga semnaturi pentru schimbarea denumirii de rom in cea de tigan asa cum a fost dintotdeauna. trebuie ca noi cetatenii romani de etnie romana sa facem un lobby puternic pentru aceasta chestiune, altfel Romania va deveni in curand tara romilor si toti romanii vom purta stigmatizarea de tigan. Degeaba noi romanii strigam in gura mare in fata strainilor ca noi nu suntem tigani cata vreme acceptam ca tiganilor sa li se zica romi sau rromi. E vina noastra ca nu luam atitudine. Sa nu fie prea tarziu cand ne vom trezi numa.
  • +2 (2 voturi)    
    care saracie (Duminică, 25 iulie 2010, 23:14)

    andu [anonim]

    care tigani saraci, saraci pe hartie, in realitate.... ma rog poate se referea la lautari, ei sunt saraci.
  • +2 (2 voturi)    
    sa nu stim ca sint altfel decit noi.... (Luni, 26 iulie 2010, 0:07)

    monica L [anonim]

    in primul rind vorbim de tigani... rom e bautura aia caraibiana, iar rrom e fandoseala aia a consiliului europei... nici n-as sti ca exista tigani, daca ar respecta legile, regulile, daca ar plati taxe, daca s-ar spala, daca si-ar da copii la scoala, daca si-ar controla nasterile pe masura capacitatii economice, daca n-ar cersi... ati remarcat vreodata pe strada etnici polonezi, maghiari, greci?
  • +2 (4 voturi)    
    Sa bo luam pe rand si faptic (Luni, 26 iulie 2010, 1:28)

    releu [utilizator]

    1/ In Romania sunt mult mai multi romani saraci decat tigani.
    2/ Nici un regyulament de functionare in nicio intreprindere sau firma nu poate dicrimina pozitiv pe tigani.
    3/Raport al CE din 2008 sau 2009: tiganii sunt cel mai bine integrati in Romania.

    Corolar: Administrati aprezidentiala din SUA si-a cerut scuze si a propus reangajarea aceli functionare afro-americane?
    Tu cand iti vei cere scuze? sau vrei sa demonstrezi a nu stiu cata oara ca tiganul tot tigan ramane?
  • +4 (4 voturi)    
    Tigani? (Luni, 26 iulie 2010, 10:50)

    ducu [anonim]

    Eu vin dintr-o zona a tarii plina de tigani, sau rromi, cum li se zice acum...de cand forurile internationale au considerat ca termenul de "tigan", "zingaro", "gipsy", etc este un termen peiorativ atribuit acestei natii. Nu am cunoscut oameni care sa urasca atat de mult tiganii (imi pare rau, eu nu le voi zice rromi, pentru ca nu mi se pare corect sa le atribui un termen care se poate confunda cu "roman" asa usor), incat sa ii izoleze de societate. Verbal, sigur, cred ca romanii i-ar izola, dar nu cred VREODATA ca un patron sau detinator de afacere (cum sunt si eu) ar refuza un tigan capabil sa munceasca si care sa vrea asta. Din cate tari am vizitat, o singura comparatie am de facut: romanii au "gura mare", dar sunt capabil sa integreze toate natiile cu succes, in schimb altii, sub masca unui zambet fals, pot face lucruri inimaginabile altor minoritati (vezi englezi/francezi cu pakistanezi/indieni, americani cu arabi, etc)

    Concluzia este: romanul nu uraste persoana, in speta tiganul, arabul, negrul, etc. Romanul uraste, ca orice om cu mintea intreaga din lumea asta, modalitatea de propagara a furtului, cersitului, mizeriei umane si a valorilor improprii unei civilizatii a secolului XXI.

    In final, pentru a termina cu defensiva, as vrea sa zic ceva ofensiv. Atentie, ofensiv, nu ofensator.

    Daca orice persoana, fie el tigan, roman, rus, maghiar, etc incalca libertatile personale si liberul arbirtru al celui care se afla in apropierea sa, el ar trebui sa se care din acel loc si sa locuiasca acolo unde felul in care traieste este acceptat. Omul este capabil de adaptare. Problema aici este ca incearca ei sa ne adapteze pe noi la modelul lor si nu incearca pentru o secunda sa se adapteze ei la natiunea si locurile in care traiesc.
    • 0 (0 voturi)    
      Romanul e crestin! (Marţi, 3 august 2010, 21:34)

      Roxie [anonim] i-a raspuns lui ducu

      Si stie sa aplice zicala "Uraste pacatul, dar iubeste-l pe pacatos"
  • +1 (1 vot)    
    tiganii (Luni, 26 iulie 2010, 11:35)

    numar13 [anonim]

    din pacet asa cum au punctat si altii aici , tiganii nu vor sa se integreze in societatea romaneasca si de fapt in nici o societate. singurele lor preocupari sunt cum sa faca ceva smecherii si furtisaguri. tot ce spun, spun din proprie experienta. am lucrat in studentie sofer la niste tigani si stiu exact ce fel de oameni sunt. romania are deficit de populatie dar sincer nu are deficit de tigani. cu tigani carora tot timpul trebuie sa le platesti ajutoare sociale si alocatii la puradei nu evoluezi. nu stiu cum dar ar trebui luate niste masuri ca numarul tiganilor sa scada nu sa creasca daca nu vrem sa ajungem un stat cu clanuri tiganesti care vor face legea (daca nu cumva deja fac legeam in multe locuri din tara). sa nu uitam de hadareni , unde oamenii din sat nu au mai suportat talhariile si umulintele la care erau supusi de catre tigani si s-au rasculat . din pacete autoritatile inchid ochii cand e vorba de tigan
    • +1 (1 vot)    
      problema este chiar la nivel social (Luni, 26 iulie 2010, 12:40)

      hm [anonim] i-a raspuns lui numar13

      gresit: sunt tigani care se integreaza in societate. iar acestia, in cazul in care raman totusi saraci si in mizerie, sunt ignorati si parasiti.
      in timp ce tiganii care NU se integreaza in societate, care traiesc din furat sau din alte invarteli mafiote, care nu platesc impozite, care fac scandal etc. - ei bine, astia sunt tolerati de catre stat - in cazul lor, statul se face ca nu-i vede, ajutandu-i astfel.

      daca ignorarea tiganilor de catre stat ar inceta, cu siguranta ca s-ar putea ameliora situatia.
    • 0 (0 voturi)    
      Nr tiganilor, creste (Marţi, 3 august 2010, 21:36)

      Roxie [anonim] i-a raspuns lui numar13

      Nr tiganilor nu va scadea daca vrem sa avem loc de ei ar trebui sa facem noi copii mai multi ... O familie de tigani are in medie 10 copii pe cand romanii 1 sau 2 si ne miram ca ne sufoca!
  • +2 (2 voturi)    
    De ce rrom??-putina etimologie, va rog (Luni, 26 iulie 2010, 12:46)

    BANCHER [anonim]

    Ion Iliescu trebuie sa ne raspunda la aceasta intrebare. In limba tiganeasca, exista cuvantul DOM, care inseamna BARBAT (adica mascul). De aici a venit si initiativa/ideea lor prin anii 1980 ca sa se numeasca DOMI. Atentie, dom inseamna om in sensul de barbat, mascul, de sex masculin, nu in sensul de fiinta umana (barbat sau femeie). Deci trecem peste misoginismul initiativei, care a exclus si femeile din denumire, si ajungem in 1990, cand singurul presedinte DOM din Europa, Ion Iliescu, decide ca cea mai potrivita denumire pt tigani este de RROMI (nici domi, nici altceva). Unii guvernanti s-au opus (mai ales Teodor Melescanu), motivand ca se pot genera grave confuzii cu denumirea de roman. Numai ca cine se putea pune contra lui Ion Iliescu in 1990?
    Ideea de a se numi RROMI si nu DOMI, tot de la ei vine, pt ca obisnuiesc sa isi ia denumirea popoarelor in care traiesc (traiesc in Romania, se cheama RRomi). Acest obicei il au inca din Evul mediu, si are scopul de a creea confuzii , pt a cersi mai usor. Asa se explica ca gypsies din Evul mediu pretindeau ca se trag din Egyptians, ca sunt urmasii crestini ai vechilor egipteni si ca sunt plecati in pelerinaj la Roma. Va dati seama ce pomana primeau in Europa catiloca cand se autointitulau Egyptians plecati in pelerinaj la Roma??!
    La fel si tiganii din NewYork, care se cheama Yasseri...de fapt, ca se dea bine la arborele genealogic si sa para mai de soi, tiganii pretindeau ca sunt urmasii ienicerilor din Istanbul. (indienii nu prea erau iubiti in SUA atunci, nu ca acum ar fi iubiti\).

    Asa se explica cum de ei au ajuns sa se cheme RROMI: ca sa poata fi mai usor condundati cu populatia locala, care i-a adoptat. Desi ideea e de dinainte de 1989, Iliescu nu trebuia sa o legifereze. Sau punea DOM, (ca sa nu ii jigneasca),
    sau ii lasa sa se cheme tigani, termen folosit inca din Evul Mediu.
    Din pacate Intaiul RROM al tarii, a luat decizia cea mai crunta pt populatia majoritatra.
  • +2 (2 voturi)    
    Tiganii sunt din India (Luni, 26 iulie 2010, 12:59)

    Vasile Zarnescu [anonim]

    Unii lideri ai tiganilor isi fac un tiltu de mindrie in a arta ca privin din India. Asa ca acest individ, Rajan Zed, ar trebuie sa ii ia la el in India. Pentru detallii, cititi studiul "Tiganii - vectori ai razboilui axiologic contra Romaniei", accesibil aici: http://revista-epoca.com/2010/01/22/vasile-zarnescu-%E2%80%9Etiganii-vectori-ai-razboiului-axiologic-contra-romaniei%E2%80%9C/, precum si cel anterior, de aici: http://neamulromanesc.wordpress.com/opinii-si-atitudini/vasile-zarnescu-%E2%80%9Etiganii-o-iminenta-bomba-politica%E2%80%9C/.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version