Ministerul Transporturilor: CFR Calatori va trebui sa majoreze din nou pretul biletelor

de D.G.     HotNews.ro
Luni, 19 iulie 2010, 13:57 Actualitate | Esenţial


CFR Calatori va trebui sa majoreze din nou pretul biletelor, cu aproximativ 9%, pentru a-si optimiza situatia financiara, pentru ca, la ora actuala, societatea este pe pierdere, potrivit datelor remise Agerpres de Ministerul Transporturilor.

CFR Calatori a majorat deja tarifele cu circa 4% de la 1 iulie, in urma majorarii TVA.

Ultima crestere a preturilor la biletele de tren, cu 8,1% s-a produs la 1 septembrie 2007.

Societatea CFR Calatori a avut a avut pierderi de 73,29 milioane lei in primul trimestru, in crestere cu 27,3 la suta fata de primele trei luni din 2009, si o cifra de afaceri mai mica cu 16,9 la suta, de la 483,44 milioane lei, in primul trimestru din anul trecut, la 401,26 milioane lei, au declarat reprezentantii companiei.

Pierderea in primele trei luni din 2009 a fost de 57,57 milioane de lei, iar in perioada ianuarie-martie 2010 a fost de 73,29 milioane lei. Principalele cauze ale pierderilor au fost scaderea traficului de calatori si reducerea compensatiei alocate comparativ cu aceeasi perioada a anului 2009.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2683 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    aoleu (Luni, 19 iulie 2010, 14:12)

    eps [anonim]

    mai e mah mult de furat din compania aia??
    • 0 (0 voturi)    
      cu siguranta... (Luni, 19 iulie 2010, 15:01)

      gabone [utilizator] i-a raspuns lui eps

      isi trag singuri suturi cu scumpirile astea.. de ex.. Bucuresti - Targu-Jiu.. 305 km.. 5 ore durata (pe bilet) cu acceleratul.. 6 ore dus (vineri) si 6 ore intors (duminica).. pret 85 lei (dus-intors)... cu autocarul 70 lei (dus /ntors) si nu a avut niciodata intarziere..
      • 0 (0 voturi)    
        Calitate (Luni, 19 iulie 2010, 15:50)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui gabone

        Sunt de acord sa isi optimizeze situatia financiara. De asemenea consider ca, odata optimizata situatia, profitul companiei CFR Calatori trebuie reinvestit pentru optimizarea calitatii liniilor CF. Avem nevoie de magistrale de trafic in tara, atat CF cat si autostrazi. Profitul si spagile ulterioare vor veni de la sine, odata pusa la dispozitie o infrastructura sanatoasa.
        In numele nationalismului veritabil, GANDITI!
        • 0 (0 voturi)    
          sa ma gandesc? (Luni, 19 iulie 2010, 20:30)

          Kor [anonim] i-a raspuns lui Eu

          La ce sa ma gandesc? La "spagile ulterioare"? Nu, mersi, mai bine merg cu masina mea sau cu un autocar/microbuz. Ajung mai repede si platesc mai putin. In numele carui nationalism trebuis sa sprijin un monstru care fara rost toaca banii mei si ai bugetului de stat? Pai eu si cu bugetul de stat nu facem parte din natiune? Ba chiar "in numele nationalismului veritabil" ar trebui sa boicotam CFR-ul; poate scapam draq de lipitorile aciuate acolo.
        • 0 (0 voturi)    
          la ce sa ma gandesc? (Marţi, 20 iulie 2010, 17:32)

          ceferistu' [anonim] i-a raspuns lui Eu

          ma gandesc chiar serios ca m-am dus la agentie sa incerc sa iau bilet la vagonul de dormit si mi s-a spus ca s-a scos (de la singurul tren pe zi spre Sighet) ca nu mai circula in fiecare zi... Un bilet costa ~180 ron/sens...

          ma gandesc apoi ca pana la Brasov un bilet decent costa cam 50 de lei, 160 km, si trenul face... 5 ore!!! Tot atat costa si cu masina si fac 2,5 ore circuland regulamentar...

          alte exemple? Din pacate CFRul e plin de exemple negative, din pacate!

          Deci ramane sa ne mai gandim numai la spagi. Sa vedem de unde le vor mai lua cand in tara nu prea vor mai ramane prea multi care sa plateasca la stat ptr structurile lor falimentare.
  • +2 (6 voturi)    
    Pai normal ca sunt pe pierdere. (Luni, 19 iulie 2010, 14:13)

    gogu [anonim]

    ... din moment ce jumatate din calatori circula fara bilet. Mai intai buzunariti-l pe nashu' si pe urma scumpiti biletele. Altfel puteti sa le scumpiti cat vreti, ca n-o s-o duceti mai bine.
    • +6 (6 voturi)    
      :))) (Luni, 19 iulie 2010, 14:23)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui gogu

      trebuie sa fii naiv sa crezi ca de asta e cfr-ul in situatia dezastruasa de acum. si inainte de 89 de circula cu nashu... si nu mourea nimeni.. CFR-ul a ajuns asa din cauza directorilor pe linie politica si a hotiilor de la varf.!
      • 0 (0 voturi)    
        da (Luni, 19 iulie 2010, 15:06)

        ION I [anonim] i-a raspuns lui cristi

        a fost o ancheta foarte buna pe PROTV in cadrul emisiunii "Romania te iubesc" , despre CFR; puteti vedea aici:

        http://stirileprotv.ro/stiri/romania-te-iubesc/romania-te-iubesc-cfr-pe-ultimul-loc-in-europa-e-in-pragul-falimentului.html

        recomand, daca e in totalitate, sa il vedeti;
        • 0 (0 voturi)    
          multumesc pentru informatie (Luni, 19 iulie 2010, 15:29)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui ION I

          nu stiam de acest reportaj... sunt ingrozit..efectiv nu am cuvinte.. este un atentat la siguranta cetatenilor!
    • +1 (1 vot)    
      :))) (Luni, 19 iulie 2010, 14:23)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui gogu

      trebuie sa fii naiv sa crezi ca de asta e cfr-ul in situatia dezastruasa de acum. si inainte de 89 de circula cu nashu... si nu mourea nimeni.. CFR-ul a ajuns asa din cauza directorilor pe linie politica si a hotiilor de la varf.!
    • 0 (0 voturi)    
      fara nashu (Luni, 19 iulie 2010, 15:20)

      amna [anonim] i-a raspuns lui gogu

      ca sa faca economii sa scoata controlorii ca tot nu fac nimic. adica fac, dar pentru ei. mai bine ca la RATB, control din cand in cand si amenzi usturatoare. dar controlorii spun in gura mare ca din ceea ce iau de la blatisti dau in sus la sefi. toti se plang ca trebuie sa dea din ce in ce mai mult, ca e greu, dar nici unul nu renunta de buna voie la serviciul acesta. deci mai este inca o vaca buna de muls. lasa sa scumpeasca biletele si sa plateasca tot fraierii care-si iau bilet...
  • 0 (2 voturi)    
    nu serios! (Luni, 19 iulie 2010, 14:14)

    daniel [anonim]

    Sa faceti voi plici ca preturile CFR au stat pe loc din 2007 incoace!
  • +4 (8 voturi)    
    mai exista? (Luni, 19 iulie 2010, 14:18)

    ekek [anonim]

    who cares?

    uitasem de cfr.
  • +1 (1 vot)    
    optimizare situatie financiara (Luni, 19 iulie 2010, 14:20)

    ION I [anonim]

    De ce nu sunt valorificate:

    - sinele de cale ferate
    - vagoanele
    - dalele si stalpii de beton

    care sunt abandonate de ani de zile pe marginea tronsoanelor?

    Astia au auzit de centre de reciclare / fiare vechi, care platesc pentru astfel de materiale?

    Economie:

    - stingerea luminii din tren pe perioada zilei! nu la ora 11 sau 14 sa mearga cu instalatia de iluminat pornita (chiar si integral cateodata) in tren..
    • +1 (1 vot)    
      adaugire (Luni, 19 iulie 2010, 14:26)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui ION I

      As fi tare curios sa vad ce contracte au cei de la CFR Calatori (si ce alte societati or mai fi in CFR-ul asta, ca sunt sute de SA-uri) cu furnizorii lor de servicii (de la electricitate - mai ales pentru caile ferate nu pentru spatiile lor de birouri - si pana la telefonie)
    • 0 (2 voturi)    
      Apropo de luminile din tren.... (Luni, 19 iulie 2010, 14:33)

      Popa Mihail Ioan [anonim] i-a raspuns lui ION I

      Sistemul de iluminare din vagoane este alimentat electric prin miscarea trenului, respectiv printr-un dinam montat la roti si o baterie.

      Nu de aici se face economie.

      Ar trebui ca CFR-ul sa fie privatizat, ori sa se faca un parteneriat public-privat pentru reabilitarea retelelor de cale ferata.

      Desi conditiile din trenuri s-au imbunatatit semnificativ si chiar este ok, degeaba ai tot confortul din lume daca tu ajungi la destinatie de doua sau chiar de trei ori mai tarziu decat in anii 90, respectiv fata de alte mijloace de transport.

      Ca va face trenul intre Bucuresti si Bacau, spre exemplu, 2 ore si 30 de minute, cu un pret care sa nu depaseasca motorina sau benzina necesara pe aceiasi distanta, va circula din nou lumea cu trenul, pana atunci nu exista sanse sa creasca numarul de pasageri.
      • 0 (0 voturi)    
        . (Luni, 19 iulie 2010, 14:56)

        ION I [anonim] i-a raspuns lui Popa Mihail Ioan

        ok, multumesc pentru raspuns.

        poate ca nu luminile ar fi problema, dar se pot face destule ajustari iar cat despre confort, acesta exista in unele trenuri. Totusi mai sunt situatii in care tu platesti pentru un confort dar vagonul in care te afli e de la un tren de rang mai mic, iar pentru aceeasi distanta si acelasi timp platesti mai mult.
        iar in majoritatea, toaletele lasa mult de dorit...
      • +1 (1 vot)    
        Felicitari ptr perpetuum mobile !! (Luni, 19 iulie 2010, 15:02)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Popa Mihail Ioan

        Felicitari!

        Tocmai ai descoperit un perpetuume mobile: becurile din vagoanele CFR care ilumineaza fara a consuma nimic. Bravo! Sa fii pe-acasa atunci cad te vor cauta astia de la fundatia Nobel. :))

        O singura intrebare: de ce atunci cand trenul nu merge si motorul locomotivei este oprit becurile nu pot sta aprinse 100 de ani, sa zicem?
        • 0 (0 voturi)    
          raspuns (Luni, 19 iulie 2010, 15:09)

          ION I [anonim] i-a raspuns lui CezarN

          "un dinam montat la roti si o baterie" ,
          presupun ca de aceea a specificat baterie... daca nu rezista bateria poate ca trage din liniile de tensiune
        • 0 (0 voturi)    
          Si tu le stii pe toate nu? (Luni, 19 iulie 2010, 21:45)

          Popa Mihail Ioan [anonim] i-a raspuns lui CezarN

          Ideea de a folosi un dinam si o baterie, ca la bicicleta daca vrei, nu e noua si se foloseste dinainte sa te nasti tu.

          Daca vrei sa ma exprim pompos pot sa inlocuiesc dinam cu generator, pus in miscare de una dintre rotile vagonului, generand astfel energie electrica, stocata intr-un acumulator.

          Ideea era sa inteleaga totata lumea.

          Becurile din vagoane nu consuma absolut nimic, ele sunt alimnetate de un acumulator, incarcat de miscarea trenului. La fel, alte sisteme din vagoanele moderne folosesc aceiasi sursa de energie.

          Nu stiu sigur daca prizele sau aerul conditionat sunt alimentate tot de acumulator, ori de locomotiva, insa iluminatul se face prin acumulator si generator, tocmai pentru a fi idependent de locomotiva, asa incat daca apar intreruperi in alimentare sau exista probleme la locomotiva sa nu raman vagoanele pe intuneric.

          Iar ca sa-ti raspund la intrebarea ta de o inteligenta debordanta, becurile nu stau aprinse 100 de ani pentru ca se consuma la un moment dat bateria.
  • +2 (2 voturi)    
    Au fost vreodata pe "plus"? (Luni, 19 iulie 2010, 14:23)

    Mircea [anonim]

    De la revolutie incoace tot se pompeaza bani si niciodata nu sunt destui pentru a aduce CFR pe plus.

    Desi imi vine greu sa cred ca in Romania se poate intampla asa ceva, suspectez niste afaceri necurate, bani deturnati, "nasii" care baga banii de amenzi in buzunar, niste manageri incompetenti si ministrii idioti. Dar cu siguranta ma insel, nu se poate ca CFR sa fie furata chiar de oamenii ei, e clar ca e vina...extraterestrilor care au ceva cu aceasta companie de stat..degeaba.
  • +2 (2 voturi)    
    cai ferate (Luni, 19 iulie 2010, 14:25)

    schumi [anonim]

    iun timp ce tarile europene isi faceau autostrazi ceausescu a mizat pe cai ferate. am avut una dintre cele mai mari si mai bune retele de cai ferate din europa. acuma a ajuns o ruina pe care se merge cu 20km/ora din cauza unor directori care stau si numara banii si nu raspund cu zeci de ani de inchisoare pt actele lor de coruptie.
    daca era condusa bine aceasca companie avea tgv-uri dar cand platesti cel mai sump km din lume la autostrada n-ai cu cine sa discuti.
  • +1 (1 vot)    
    mda (Luni, 19 iulie 2010, 14:26)

    eu [anonim]

    CFR ca si alte companii detinute de stat sunt niste gauri negre, unde dispar banii de la buget in cai misterioase... nimeni nu mai gaseste urma lor...

    credeti ca vor zice "gata de azi inchide CFR, asta este, se cheltuie prea multi bani"

    nevoie.. la fel ca, compania de lignit sau alti colosi comunisti ramasi mostenire care au devenit surse sigure de supt pentru diferiti secretari de stat/directori si alti acoliti care sug de la buget miliarde de lei pe an.
  • +1 (1 vot)    
    eficienta (Luni, 19 iulie 2010, 14:28)

    Tudor [anonim]

    Prevad un viitor luminos CFR-ului:
    - pierderile nu sunt acoperite prin eficientizarea companiei (disponibilizari/marirea productivitatii actualilor angajati/oprirerea furturilor, etc) ci de calatori. care calatori nu prea mai dau banii pe conditiile mizerabile oferite de CFR.

    Eu cred ca o privatizare si o concurenta reala le-ar face bine celor din CFR (indiferent de divizie) sa vezi atunci ce inseamna eficienta.
    Am citit sapt. trecuta cum dl. ministru Berceanu aprecia ca magistrala Bucuresti - Constanta va fi terminata la anu (trebuia terminata in 2009) si cum calatoria va dura 2:40 (?!?!) . Pai atat era si inainte de a incepe lucrarile!!! Intre timp doar s-au platit din banii tai niste miliarde bune de lei ;) Succes!
  • +4 (4 voturi)    
    inteligenta economica 0 la MT (Luni, 19 iulie 2010, 14:47)

    anaalbu [anonim]

    Un singur sfat am pentru MT: daca intr-adevar se doreste ca CFR sa atea mai bine dpdv economic, solutia cresterii preturlor este cea mai proasta posibila. Ce ziceti de: scaderea preturilor (un pret rezonabil ar duce atat la cresterea numarului de calatori cat si la scaderea numarului celor care calatoresc "cu nasul"); aplicarea de amenzi serioase celor care nu vor sa plateasca; sanctionarea adecvata a controlorilor care accepta mita; respectarea orarelor de calatorie si, unde este posibil, ar trebui sa se incerce realizarea unor timpi mai buni pentru trenuri.
    Sincer, daca un autobuz costa pe x ruta 30 de lei si trenul, pe idem ruta e 65 de lei; autobuzul face 4 ore iar trenul 6, de ce naiba m-as urca in tren??????????? Asta e problema dvs domnilor de la MT!!!!!
    • +1 (1 vot)    
      corect (Luni, 19 iulie 2010, 15:27)

      amna [anonim] i-a raspuns lui anaalbu

      asa ar trebui sa gandeasca domnii din cfr. cred ca ministrul berceanu stie ca asa ar fi corect, dar la cati directori si alti specialisti sunt prin ministere care nu stiu mai mult de tabla inmultirii...
      sa speram ca vad si cei din mtf aceste comentarii
  • +1 (1 vot)    
    Doar mecanicul (Luni, 19 iulie 2010, 14:54)

    Mihai [anonim]

    o sa mai circule cu trenul daca se continua in ritmul asta. Calitatea serviciilor e mai mult de cat jalnica, toaletele sunt focare de infectie, ma gandesc la femei ce riscuri trebuie sa isi asume. Tot felul de indivizi vanzatori de suveniruri, cersetorii tuciurii, cei care o fac pe orbii, hotii de buzunare, retardatii care nu sunt in stare sa se comporte civilizat intr-un tren,
    durata unei curse, zgomotul de la rularea trenului, nepasarea celor care ar trebui sa asigure linistea cetatenilor, ultima oara cand am mers de la Bucuresti la Bacau eru niste indivizi care se tot agatau de oamenii care treceau pe langa ei, ba ca ce are in geanta, ba ca unde merge iar cand a fost facuta reclamatie controlorului a zis ca nu e problema lui.
    Cam asta e imaginea CFR-ului, sa nu uitam de deturnarile de fonduri, de angajarea pe grade de rudenie, clientela politica care paraziteaza firmele de stat.
    Cand ma uit la alte privatizari, gen Sidex, Petromidia sau altele si cum devin peste noapte rentabile e clar ca politicul e bagat pana la gat in manareli.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 19 iulie 2010, 15:26)

    tirolez [utilizator]

    Merg periodic cu trenul si vad mereu blatisti. Ultima oara am vazut sambata acum 2 saptamani, in acc. de 7 dimineata care ajunge (si) la ploiesti.
    Era plin ochi si cred ca eram 5 persoane care aveam bilet la noi in vagon, era vagon din asta model nou, deschis.
    La Ploiesti s-a golit , probabil se practica pe distante mai mici?
  • -1 (1 vot)    
    Majorati.... (Luni, 19 iulie 2010, 15:27)

    lili [anonim]

    Ca maine poimaine intrati in faliment, in insolventa sunteti de mult..... Cine-o sa mai mearga cu trenurile voastre, nu stiu.....
  • +1 (1 vot)    
    In conditiile (Luni, 19 iulie 2010, 16:21)

    L_i_v_i_a [anonim]

    in care CFR Calatori continua sa mareasca preturile, iar calitatea serviciilor sa ramana la fel de proasta, tot mai putini vor fi cei care vor circula cu trenul. De ani de zile se da vina pe aceeasi mare problema: infrastructura proasta. Eu am calatorit ultima data cu trenul, de Pasti si nu am de gand sa repet prea curand experienta. Pe scurt, calatoria a fost foarte lunga, incomoda si costisitoare (cu intercity). Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca in Mersul Trenurilor trenurile intercity si rapide sa plasate la ore "strategice" dimineata si dupa-masa, astfel incat, daca nu ai alternativa pentru deplasare, sa trebuiasca sa platesti pretul exorbintant al unui bilet de calatorie cu un tren "de viteza", in speranta ca vei ajunge mai repede la destinatie, desi toate circula la fel de lent. Doar pretul mai face diferenta.
  • 0 (0 voturi)    
    cfr e condus de gaini? (Luni, 19 iulie 2010, 17:44)

    V [anonim]

    Si nu orice marire... peste tot in lume, cand se vorbeste de cresteri de preturi, e vorba de obicei de 1-2%, de ajustare. Dar nu, la noi, 9% dintr-un foc. Gainile care conduc CFR-ul chiar au impresia ca daca meresc preturile cu 9% o sa le creasca veniturile tot cu 9%? Varianta ca o sa le ..scada cu 20% au luat-o in calcul? S-au gandit ca daca ar micsora preturile, ar atrage poate dublu de calatori? Dar la ce sa te astepti de la niste capete de curca.
    Pe de altaaa paaarte, poate chiar asta vor, sa distruga complet cfr-ul ca sa aiba apoi motiv sa il vanda apoi pe bucati pe 2 bani, l aunii sau altii. Metoda e deja clasica. Solutia: in loc de scumpire a biletelor: dati afara toata conducerea cfr si puneti oameni responsabili. Daca nu exista asa ceva in romania, cautati in Germania undeva.
  • 0 (0 voturi)    
    perfect! (Marţi, 20 iulie 2010, 9:12)

    Miki [anonim]

    Da, asta e calea cea buna, dragi manageri ai CFR: cresteti pretul biletelor, relativ la aceleasi minuate servicii asigurate. Astfel firma (era sa spun "a dvs") pe care o conduceti va merge din succes in succes. Da, asta mai lipsea, in rest e perfect!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by