Traian Basescu: Emil Boc putea sa-si asume, prin ordonanta de urgenta, impozitarea pensiilor, si nu majorarea TVA

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 8 iulie 2010, 22:10 Actualitate | Esenţial


Presedintele Traian Basescu a afirmat joi seara, la TVR1, ca Emil Boc ar fi putut sa-si asume, in calitate de premier, impozitarea pensiilor in locul majorarii TVA, prin ordonanta de urgenta, si a recunoscut ca exista o "oarecare dificultate" in relatia sa cu guvernul, in ansamblul sau.

"Poate ca Emil Boc putea sa-si asume ca sef al Guvernului alta solutie, introducerea impozitarii pensiilor, putea sa o faca prin ordonanta de urgenta", a spus seful statului, intrebat care sunt solutiile pentru relansarea economiei Romaniei.

El a precizat ca decizia de majorare a TVA a apartinut coalitiei de guvernare si a fost asumata inclusiv de liderii PSD. In acel moment, spune Basescu, premierul a incercat "o discutie": "Emil Boc a incercat o discutie, stiind ca solutia era reducerea de cheltuieli, si nu cresterea TVA".

Presedintele a reafirmat ca era de preferat o reducere temporara a pensiilor in locul majorarii TVA, inclusiv pentru pensionari: "Era mult mai buna pentru pensionari o reducere temporara a pensiilor, interval in care Ministerul Muncii ar fi pieptanat tot sistemul social si ar fi eliminat abuzurile. Cred ca solutia aceasta e mai rea pentru pensionari. Ea e groaznic de nedreapta pentru cei din sistemul bugetar, unde veniturile s-au redus deja cu 25%", a argumentat el.

In ceea ce priveste "dificultatile" in relatia cu Guvernul, ele provin din diferentele intre declaratii si fapte: "E la fel de adevarat ca Guvernul una a spus si alta a facut. Acest lucru motiveaza o oarecare dificultate a relatiei mele cu Guvernul in ansamblul lui".

Traian Basescu a subliniat ca nu poate accepta ideea declaratiilor de genul "reducem personalul, reducem cheltuielile", "si cand tragem linie la primul trimestru vedem cresteri".

"Aceasta dificultate a aparut dupa ce am vazut cifrele primului trimestru. Nu e o dificultate intre mine si premierul Emil Boc", a adaugat Basescu. ​








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5791 vizualizari

  • +11 (19 voturi)    
    Si de ce n-o face (Joi, 8 iulie 2010, 22:18)

    anonim [anonim]

    Sumele retinute pentru fondul de pensii nu sunt luate in calculul impozitului (asta e formula salarizarii din ziua de azi), sunt sume care nu ar fi nici pe departe dublu impozitate.
    A doua mistificare, pe care pensionarii o "uita", incepand cu anul 1980 in romania s-au dat salarii NETE, statul nu a mai retinut de la angajati bani pentru fondul de pensii (posibil au fost calculate, dar cu siguranta nu au fost virate).

    Daca nu se impoziteaza pensiile INFLATIA chiar o ia rara. Prin impozitare, chiar si acum in ceasul al 12-lea, se micsoreaza lichiditatea din piata.

    Limita de impozitare: SALARIUL MINIM PE ECONOMIE! (pensiile mai mici decat salariul minim pe economie sa nu fie impozitate)
    • -5 (15 voturi)    
      impozit pensii (Vineri, 9 iulie 2010, 0:01)

      golan pensionar [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Azi am aflat mergand la farmacie,cu reteta compensata,ca numai cca 23% se compenseaza din valoarea medica mentului ce trebuie sa-l iau lunar..Am propus mai demult ca regimul securist actual,sa ne dea doze de cianura,noua pensionarilor.O domna propusese,ca sa se mearga la guvern sau la poarta dictachiorului,cu cate un cap de pensionar,propunere pe care am considerat-o mai buna.Cred totusi ca acum ministrii democrati-liberali,vor veni cu propuneri mai bune,avand in vedere experienta acumulata si tinand cont si de una din scandarile noastre"unde-s teroristii,i-ati facut ministrii",isi vor face simtita prezenta si mai cu folos.
      • 0 (4 voturi)    
        Poetul catre Presedinte: (Vineri, 9 iulie 2010, 7:59)

        MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui golan pensionar

        Un poet ( binecunoscut pentru devotamentul sau pro-prezidential) a ajuns sa scrie Seful Statului cam asa:

        ”Dar oamenii au necazuri.
        Tara trece printr-un moment greu.
        Valorile sint plafonate, adesea, tot mai multi "vigilenti" de ocazie, debitori si introducatori de zizanie va irita, va dau informatii false.
        Aveti nevoie de liniste, spre a va concentra asupra misiunii dumneavoastra istorice.
        Dar asta nu se poate realiza decit printr-o reasezare a valorilor pe criteriul strict al daruirii si vocatiei, nu pe criterii false de adeziune formala si uscata.
        Ce folos aduce tarii cel ce se face ca striga lozinci si nu munceste nimic?”

        Poate explica cineva semnificatia acestui text...? Cartarescu de exemplu ...
      • +8 (10 voturi)    
        din (Vineri, 9 iulie 2010, 8:01)

        din [anonim] i-a raspuns lui golan pensionar

        din pacate, in romania deficitul este in primul rand structural: sunt, pur si simplu, prea multi pensionari pe cap de salariat.

        ce om poate ca din munca lui sa acopere nevoile sale si a altor 2.2 pensionari pe care ii finanteaza direct? ar trebui sa lucreze 24 de ore din 24... e prea mult.

        societatea in sine nu isi poate permite sa plateasca decat un fond de pensii mult mai mic (fie se reduce cuantumul pensiiilor, fie numarul de pensionari prin crestearea varstei de pensionare).

        dpdv economic, Romania nu este o tara cu 22 de milioane de locuitori, ci o tara cu 4.5 milioane de salariati. si 7 milioane de pensionari.
      • +7 (9 voturi)    
        generice (Vineri, 9 iulie 2010, 8:09)

        oilman [utilizator] i-a raspuns lui golan pensionar

        Sfatul meu este sa-i spui doctorului sa-ti prescrie medicamentul generic - nu e nici o diferenta dpdv al efectului si ti se compenseaza in intregime.
        • 0 (2 voturi)    
          Vorbesti prostii cu hotarare. (Vineri, 9 iulie 2010, 11:08)

          AlinN [anonim] i-a raspuns lui oilman

          Incepand cu 1 iulie nu mai este asa. Pana pe 1 iulie la o anumita substanta activa se compensa in intregime cel mai ieftin produs comercial cu acea substanta.
          De pe 1 iulie la aceeasi clasa de medicamente (deci la mai multe substante active) se compenseaza in intregime produsul cel mai ieftin cu una dintre substantele din acea clasa. Daca tie-ti trebuie alta substanta (pe motiv de un efect advers) care este mai scumpa ai doua optiuni. 1.Moartea; 2.Sa scoti banul.
    • +7 (7 voturi)    
      Daca . . . (Vineri, 9 iulie 2010, 8:01)

      gheorghe [anonim] i-a raspuns lui anonim

      , , , propunerea ta cu neimpozitarea pensiilor mai mici decat salariul minim ar fi aplicata bugetul consolidat ar castiga praful de pe toba pentru ca deja ce depaseste 1000 lei aste impozitat iar pensiile mai mici de salariul minim reprezinta peste 80% din total. Asa ca vezi targetul propus de Presedinte se vrea a fi tocmai acest segment pe care tu il dai deoparte. Vrem nu vrem ne convine nu ne convine in tara asta nu mai sunt bani pentru ca produsul realizat cumulat cu nenorocirile naturale este mai mic decat consumul si vrand nevrand va trebui sa strangem cureaua. De vina? De vina suntem toti pentru ca am cam uitat gustul muncii si unde intorc capul nu aud decat: Vreau sa ies la pensie! Va veni vremea cand ne vom intreba: Luna asta mi-or veni ceva bani? De vina este presiunea constanta a liderilor de sindicat asupra tuturor guvernelor care au cedat prea usor in fata insistentelor acestora.De vina sunt prea desele campanii electorale in numele carora se fac tot felul de danii dintr-un sac tot mai gol. De vina suntem noi parintii care nu concepem decat ca odraslele noastre musai trebuie sa fie doctori si ingineri deci sefi si nu cumva sa fie muncitor sau lucrator in agricultura. Si toate vinele acestea si multe altele pe care le puteti adauga singuri au ajuns mai farati romani la scadenta. Nu e vinovat numai Basescu sau Boc, ei incearca sa evite colapsul. De vina suntem toti!
  • +7 (33 voturi)    
    Marinarul are dreptate (Joi, 8 iulie 2010, 22:23)

    marinarul [anonim]

    D-le presedinte intelegem ce ne spuneti si asteptam de la dvs. si guvern sa dati dovada de vitejie si inteligenta, sa luptati cu pretul imaginii si sa rezistati la presiunea exercitata de curvele opozitiei (unii gen Stan de la Antena 3). V-am votat cu speranta ca prin felul pe care-l aveti sa dezbinati clasa politica in asa fel in care sa apara riscul marilor hoti de a intra la puscarie. V-am votat cu credinta ca ve-ti pune in practica legea morala pe care D-zeu v-a sadit-o in suflet.Opriti-va din cand in cand sa realizati cine sunteti, unde va aflati ce faceti - pentru ce sunteti presedinte. Succes! Sper sa luptati cu orice pret pentru viitorul copiilor nostrii
    • -15 (43 voturi)    
      @marinar (Joi, 8 iulie 2010, 22:44)

      nu_conteaza [anonim] i-a raspuns lui marinarul

      Desi sunt foarte departe de tara citesc comentariile si imi dau seama exact din postari ca si asta de mai sus care este profilul psihologic al celor pe care i-a prostit vaporeanul. Nu pot sa zic decat WOW.
      Cu asemenea specimene si cu tineretul care e varza, tara noastra viitor de aur are.
      Multumesc Doamne ca mi-ai aratat calea cea buna si am emigrat!
      • +13 (31 voturi)    
        pentru nu conteaza (Joi, 8 iulie 2010, 22:52)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui nu_conteaza

        Intradevar esti deperte de Romania. Foarte departe si nu mai intelegi nimic din realitatile de aici. Dar oricum ,pentru noi cei ramasi acasa ...nu conteaza ce intelegi tu.
        • -12 (22 voturi)    
          @adrian88000 (Joi, 8 iulie 2010, 23:08)

          nu_conteaza [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

          Draga Adrian, in principiu ai dreptate, nu conteaza pentru voi ce inteleg eu. Dar, mazochist fiind, urmaresc tot ce se intampla pe scena politica si incerc sa inteleg si cred ca de multe ori am avut dreptate. Ca de exemplu cand am hotarat sa emigrez acuma 11 ani cand mi-am dat seama ca tara aia nu se va face bine niciodata!
          Pe de alta parte sa stii ca numai daca emigrezi iti dai seama in ce gaura neagra traiesti acolo. Multe lucruri mi se pareau normale locuind in Romania, deabea dupa ce pleci iti dai seama in ce ghetou traiai de fapt.
          Sutn convins ca nu iti dai seama nici tu exact de realitatile de acolo, dar asta nu e vina ta ci a sistemului.
          Cu stima!
          • +8 (14 voturi)    
            si cine iti zice exact daca si cand (Joi, 8 iulie 2010, 23:47)

            zaboo [utilizator] i-a raspuns lui nu_conteaza

            ai dreptate? am senzatia ca tu stabilesti, si e trist... totusi, ce norocos esti ca iti dai seama numaidecat - cu mare precizie - cum stau lucrurile... numai caracatita Paul te depaseste, se pare...
            fara stima
        • -1 (5 voturi)    
          mintim, pentru ca da bine.. (Vineri, 9 iulie 2010, 9:46)

          un nemarinar [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

          Dumnule Adrian 88000, chiar crezi ca acest Boc a facut de capul lui ceea ce a facut??
          Ai impresia ca toti trebuie sa fim niste cretini obligati sa-l credem pe acest presedinte care a ridicat minciuna la rang de virtute in aceasta tara amarata?
          Chiar vreti sa ne convingeti ca trebuie sa-l credem ca suntem vinovati pentru imbecilitatile pe care le face, impreuna cu clica lui de "superspecialisti"??
          Chiar credeti ca tara asta poate fi intoarsa din drumul spre Europa si tinuta in neagra postura de popor care are nevoie de un "TATUC" ??
          Eu cred ca a venit momentul sa nu mai batem campii postand tampenii pentru a preamari un individ obscur, treaba pe care am facut-o timp de 50 de ani, si sa gasim solutii sa cautam niste oameni cu creer si inima care sa conduca natia..
          • 0 (0 voturi)    
            deci tu 50 de ani ai postat tampenii?? (Vineri, 9 iulie 2010, 22:41)

            zaboo [utilizator] i-a raspuns lui un nemarinar

            am o curiozitate: de la aragaz sau de la lampa cu gaz?
    • -6 (26 voturi)    
      Ma! Tu chiar crezi ce zici ... (Joi, 8 iulie 2010, 23:05)

      Rosebud [utilizator] i-a raspuns lui marinarul

      Ma! Tu chiar crezi ce zici sau esti tonomat de-a lu' tovarasu' Presedinte Basescu?
      • +3 (7 voturi)    
        atat de putin te duce mintea (Joi, 8 iulie 2010, 23:48)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Rosebud

        ca nu te-ai prins ca e la misto?? trista viata ai, nene...
  • -6 (20 voturi)    
    Semantica (Joi, 8 iulie 2010, 22:26)

    Orpheus [utilizator]

    Care e diferenta intre micsorarea pensiilor si impozitarea pensiilor, alta decat semantica? Nu e rezultatul identic? Si atunci nu inseamna ca e tot neconstitutional?

    Personal, cred ca orice solutie de micsorare a pensiilor "normale" este imorala. Sa nu uitam ca 99% din varstnicii Romaniei traiesc practic in mizerie.
    • +15 (23 voturi)    
      pentr Orpheus (Joi, 8 iulie 2010, 22:54)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Sa vedem cum vor trai cand vor merge cu pensia intrega la piata , dar vor gasi toate produsele mai scumpe.
      • +7 (9 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 8 iulie 2010, 23:41)

        [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

        • -9 (9 voturi)    
          . (Vineri, 9 iulie 2010, 7:58)

          Aldea [anonim] i-a raspuns lui

          Domnule radukku. Cresterea TVA este de 5 puncte procentuale, adica de 25%. Deci vei cumpara mult mai putin decat ai anticipat.

          Inca nu pot sa cred cum o mana de oameni infecti au reusit sa invrajbeasca oamenii intre ei, in timp ce nenorocitii fac bani grei pe seama cotizantilor.

          Udrea are o caruta de bani la minister. De ce nu se sesizeaza nimeni sa umple golul? Hoti!
          • +2 (2 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Vineri, 9 iulie 2010, 12:09)

            [anonim] i-a raspuns lui Aldea

        • -5 (5 voturi)    
          nu (Vineri, 9 iulie 2010, 8:32)

          xxxx [anonim] i-a raspuns lui

          Nu esti sanatos daca crezi ca in 20-30 de ani o sa mai existe vre-un fel de pensie
    • +1 (5 voturi)    
      e mizeria pentru care au votat (Vineri, 9 iulie 2010, 2:16)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      regimul iliciov - o reala democratie minereasca la care mareata Curte nu s-a sesizat nicicum... vezi ce a dreaq e viata asta si cum te tine minte???
    • +4 (4 voturi)    
      dar (Vineri, 9 iulie 2010, 8:04)

      dar [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

      dar tinerii? or ti se pare ca noi avem apartamente luate aproape gratis de la ceausescu/iliescu? sau propui sa stam cuminti in banca noastra si sa asteptam rabdatori sa ne vina si noua randul la jaf si trait pe spatele altora?
  • -3 (15 voturi)    
    Emil Boc (Joi, 8 iulie 2010, 22:32)

    Mihai [anonim]

    sa isi asume combaterea evaziunii fiscale, a clientelei politice care capuseaza bugetul sub marea ingaduinta a luptatorului anitcoruptie, nimeni altul decat cel care ne-a vandut flota, presedintele Romaniei. Noi vrem rezultate aici, la evaziune, la contractele publice date pe clientela, la baietii destepti, eliminarea mafiei din piete etc.
    Aici vrem rezultate, de vorbe suntem satui.
  • -5 (9 voturi)    
    asigurari de sanatate (Joi, 8 iulie 2010, 22:33)

    andu [anonim]

    De ce pensionarii nu platesc asigurari de sanatate atata timp cat beneficiaza de servicii?
    • 0 (8 voturi)    
      iegzact! (Joi, 8 iulie 2010, 22:54)

      StefanB52 [utilizator] i-a raspuns lui andu

      Si de ce iau pensia fara sa munceasca. Ce, mie-mi da cineva salar daca nu merg la slujba?
      • +18 (20 voturi)    
        Suna-l pe Crin Antonescu (Joi, 8 iulie 2010, 23:13)

        Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui StefanB52

        daca doresti sa afli cum poti lua salar fara sa mergi la munca.
    • +2 (2 voturi)    
      Pensionarii (Vineri, 9 iulie 2010, 9:07)

      simion [anonim] i-a raspuns lui andu

      platesc asigurari de sanatate. Mai intai informeaza-te si pe urma da cu piatra.
  • -6 (14 voturi)    
    Sincer (Joi, 8 iulie 2010, 23:01)

    gabriel4west [utilizator]

    ..cred ca dl Basescu a facut o fixatie pe pensii ---- cred ca nu mai doarme bine de grija micsorarii pensiilor .
    Nu am mai vazut de mult asa o inversunare pe o idee.
    • +13 (15 voturi)    
      Si mai sincer (Joi, 8 iulie 2010, 23:22)

      trtt [anonim] i-a raspuns lui gabriel4west

      Nu e vorba de fixatie, proglema mare tocmai aici este pentru ca fondul de pensii este insuficient pentru a acoperi plata pensilor. Aici este buba sistemului, si ca atare trebui sa achionezi acolo unde este problema, orica alta masuri ai lua nu ai rezolva nimic, doar o prelungire a agoniei.....Atat timp cat sau marit pensiile in ultimii 2-3 ani fara o acoperire reala in economie , trebuia sa ne asteptam la asa ceva. Daca nu se iau cat mai urgent masuri care sa scada , NU SA CREASCA transferul de bani din bugetul de stat in cel de pensii si ajutoare sociale , va fi tragic.
      • 0 (0 voturi)    
        dar (Vineri, 9 iulie 2010, 16:07)

        dar [anonim] i-a raspuns lui trtt

        dar de ce sa nu se modifice sistemul pensiilor in felul urmator: cati bani se strang intr-o luna din cotizatii, aceia se impart la numarul de puncte de pensie care trebuie platite in luna respectiva si, astfel, valoarea punctului de pensie se calculeaza de la sine.

        nu ar mai fi nici deficit si nici excedent. fiecare pensionar ar primi o pensie de cuantum usor variabil, dar proportionala cu numarul de puncte de pensie avute.
    • +6 (8 voturi)    
      Sincer.. cred ca esti complet (Vineri, 9 iulie 2010, 8:53)

      Crina [anonim] i-a raspuns lui gabriel4west

      ..pe dinafara. Ca si tanarul care vorbea mai sus, emigrat de multa vreme in tari straine, si unde vorbeste de noi.. "de tara aia".
      Problema este nu de fixatie,ci cat se poate de reala. Numarul de pensionari ( creat artificial de guvernele anterioare, incapabile de un plan de redirijare a fortei de munca catre alte domenii pe care ei ar fi trebuit sa le creeze, in urma desfiintarii celor vechi) este muuult mai mare decat numarul celor care contribuie la acest fond de pensii.
      In plus sistemul de pensionare este complet gresit. Este dupa modelul caritas, in opinia mea.
      In sensul ca pensia este mai mare uneori , si de cat a castigat individul, darmite cu cat a contribuit la fondul de pensii. Si daca jumatate din pensionari au lucrat o medie de 20-30 de ani, si asteapta sa primeasca o pensie de la stat pe o perioada de 30-40 de ani dupa, DE UNDE ??? Te-ai intrebat??
      Fa un exercitiu de imaginatie, si inchipuie-ti ca acest fond de pensii este bugetul familiei tale. Si in fiecare luna, consumi de 1,5 ori mai mult decat acumulezi. Vezi in curand ca nu iti ajunge, ok? Imprumuti pe la neamuri, etc.. dar si asa peste inca cateva luni vezi ca nu iti ajunge. Ce faci, in continuare cheltui fara sa zici nimanui ca nu mai este de unde??? Sunt mai multe variante: muncesti mai mult, sau ii rogi pe toti membrii familiei sa munceasca mai mult si mai serios, sau.. iti vinzi casa ( vezi Rosia Montana acum, si ce s-a vadut pe nimic inainte). Dar daca nu faci nimic cu acesti bani, si in continuare ii consumi.. gandeste-te ce se intampla cu tine si familia ta. Ei numesc faliment
  • +19 (23 voturi)    
    un presedinte liber (Joi, 8 iulie 2010, 23:09)

    B.T. Alexandru [utilizator]

    Presedintele Basescu este in postura policianului eliberat de interesul electoral. Isi permite sa spuna adevaruri pe care alti politicieni , chiar de buna credinta , nu le pot spune daca vor sa primeasca voturi la urmatoarele scrutinuri. Este foarte bine ca electoratului i se spune unde se afla economia Romaniei. Putem sa deducem cine suntem, unde suntem, unde este locul nostru. Lupta presedintelui cu realitatea politica este eroica. Efectele imediate vor fi mici. Clasa politica va face tot posibilul sa -si conserve un status-quo avantajos , impiedecand inoirea . Vor folosi media pentru a injecta ura, pasiunea, presentimente in mintea electoratului . Deja s-a creat o masa critica de telespectatori - votanti , la care nu mai lucreaza logica, nu exista indoieli, nu functioneaza discernamantul . Din pacate la forta mediatica a celor doua televiziuni este foarte mare si nu exista contrapondere. Iesirile presedintelui chiar daca nu pot schimba fundamental mersul politicii in Romania incurajeaza politicienii onesti ( minoritari) care fac politica din convingere si nu din interes de capatuiala .
  • +9 (11 voturi)    
    situatia nu e roza deloc (Joi, 8 iulie 2010, 23:26)

    UnCapsunarCanadian [anonim]

    Eu cred ca situatia e mult mai grava si personal cred ca se va trece la anul si la impozitarea pensiilor... deja Basescu a mentionat ca toate veniturile ar trebui impozitate...

    Solutia cu inflatia din anii 90 nu se mai poate repeta, banii din privatizari s-au sus si nu se stie pe ce si s-a ajuns la momentul adevarului: cheltuielile trebuie sa fie egale cu veniturile...

    numai bine
    UnCapsunarCanadian
  • -11 (11 voturi)    
    Si mai beau o dushca... (Vineri, 9 iulie 2010, 0:02)

    Basina Traian [anonim]

    Eu nu m-am putut duce la inundatii ca am fost in coma alcoolica, apoi am citit "Punguta cu 2 bani" si dupa aia a trebuit sa vad un dvd cu desene animate cu un marinar
    • +7 (11 voturi)    
      lilium (Vineri, 9 iulie 2010, 0:23)

      mar [anonim] i-a raspuns lui Basina Traian

      tu esti??Acum te-ai trezit, oricum prezenta ta la Parlament este de sub 1%, stai mama acasa sau mergi la plimbare, ca se discuta lucruri serioase care fac rau la gandire, la grupul nostru de interese si cea ce este cel mai grav ne strica gasca.
      Stii mama a iesit Presedintele cu cifre, grafice si alte date pe care tu nu le agrezi!! Stii ca ai declarat si in campanie anul trecut acest lucru.
      Asa ca stai mama acasa sau mergi la irealitatea, ca la Senat timpul trece, banii si privilegiile curg asa ca nu trebuie sa te mai stresezi. De fapt daca stau sa ma gandesc asa ai procedat in ultimii 20 de ani, si vezi ce bine este...ai ajuns Presedinte de partid.
    • +7 (9 voturi)    
      @bt (Vineri, 9 iulie 2010, 4:28)

      des [utilizator] i-a raspuns lui Basina Traian

      Esti unul dintre cei care prefera sa fie mintiti. Adevarul doare, asa ca arunca tu venin in cel care-l spune, atita te pricepi (sau esti platit sa faci).
      In USA taote veniturile sint impozabile, Pensii si ajutoarele de somaj fiind incluse... si asa pare normal in toata lumea. De ce sa nu sa continuam noi cersim noi de la stat (ca-n comunism), ptretinzind ca muncim (ca-n socialism)... vezi Crin Antonescu
  • -9 (11 voturi)    
    De ce? (Vineri, 9 iulie 2010, 0:09)

    Basina Traian [anonim]

    De ce nu postati comentariile pe care le scriem, noi, cititorii? Nu mai e democratie? Aaaaa.... mi-am amintit, de 6 ani nu mai e democratie. De 6 ani e securitate, telefoane ascultate si stiri la TV cu chiori, chei si betivi. Ma duc sa-mi pun un dvd cu desene animate in care personajul principal e un marinar borat. Ati ghicit cine e marinarul paniu, nu? Sigur ca da, este Popeye care o capaceste non-stop pe una Olive care inghite scatoalce de o viata intreaga
    • +8 (12 voturi)    
      Scuteste-ne,,, (Vineri, 9 iulie 2010, 4:35)

      des [utilizator] i-a raspuns lui Basina Traian

      ... de produsul inteligentei tale.
      N-ai inteles ca bu te vor - tot noi cititorii - ca nu spui nimic, doar improsti cu noroi presedintele ales democratic. E ca-n fabula aceia cu boul si vitelul... democratia ta?
  • -1 (5 voturi)    
    regret numirea lui Boc Premier (Vineri, 9 iulie 2010, 1:00)

    Adrian [anonim]

    atat prima oara cat si a doua si a treia...trebuia sa facem anticipate la fiecare 6 luni - oamenii ar fi dus-o mai bine - se mai mareau salarii cu 50%, se mai mareau pensii, mai o ciocolata mai un contract - regret...
  • -11 (15 voturi)    
    nenorocit esti (Vineri, 9 iulie 2010, 1:33)

    un ins onest [anonim]

    pentru anonimul de pe locul intai

    vrei pensii impozitate? pe maica-ta ai intrebat-o?
    ca sa-ti spuna ca a platit o viata niste bani de care statul s-a folosit din plin si pentru care nu a platit vreo DOBANDA! pensiile nu sunt un venit obtinut de pe urma prestarii unei munci sau a unei afaceri ci sunt rezultatul creditarii GRATUITE a statului de catre cetateni

    asa probabil ca esti de acord si cu aberatia incercata de vladescu sa puna impozit RETROACTIV pe dobanzile bancare, ca doar staul nu are bani si sa cotizam frate ca avem nevoie de borduri,rereasfaltari, tobogane de copii, sali de sport si alte inventii utilii clicii PDL din care pare-se ca faci si tu parte.
    • +5 (7 voturi)    
      Basescu are dreptate din nou (Vineri, 9 iulie 2010, 8:19)

      oilman [utilizator] i-a raspuns lui un ins onest

      Cred ca si de data asta Basescu a re dreptate dar putea sa se exprime mai clar. Romania are doua probleme: este inca in recesie (1) si are o problema majora cu deficitul bugetar. Evident cel mai important este sa revenim la crestere economica, dar in timp prima problema - ca sa nu ajungem la faliment - este sa rezolvam deficitul bugetar. Reducerea pensiilor si micsorarea salariilor bugetarilor ar fi rezolvat problema deficitului bugetar. Nu a fost sa fie asa, CCR a decis altfel. Aici guvernul a fost intr-adevar slab si a cedat. Ce recurs avea opozitia la impozitare apensiilor (presupun ca suma totala colectata din impozit ar fi fost aproape de cei 15% cu care s-a propus initial sa se reduca pensiile) ? Marirea TVA rezolva problema deficitului bugetar, dar efectele negative asupra cresterii economice pot fi dezastruase. Inflatie, limitarea puterii de cumparare a populatiei. Sper in continuare intr-o reducere a aparatului bugetar (un program de re-training e esential) cu cel putin 50% !!!
    • +1 (3 voturi)    
      amice...tu gandesti? (Vineri, 9 iulie 2010, 10:03)

      Shaddow [utilizator] i-a raspuns lui un ins onest

      Pensiile nu reprezinta un venit obtinut de pe urma prestarii unei munci ci reprezinta o creditare gratuita ! Bravo! M-ai lamurit! Si culmea culmilor e ca nu ti-au dat astia si dobanda ...
      pfoai...mama lor de hoti ! Ti-au papat si pensia...si dobanda...ticalosii.
      De ajutor social ai auzit amice? Tu chiar crezi ca statul se foloseste de banii tai de pensii ?
      Amice...banii ce-i cotizezi tu pentru pensii se duc instant catre pensionari...nu stau la stat sa-ti aduca tie dobanda. Sunt distribuiti rapid..nu se investesc...nu produc nimic. Sunt destinati celor batrani....si nici Papapius nu are dreptul de a risca o investitie sau altceva de genul cu acele fonduri pentru a multiplica sau a produce ceva !
      Si culmea e ca toti vor multiplicari frate...am dat 5 lei acum 30 de ani....pai dobanda? Pai valoarea ?
      Dar asa suntem noi romanii....daca dam un leu...ori cerem de 10 ori inapoi...ori sarim la bataie ...
  • -4 (4 voturi)    
    Da' de ce (Vineri, 9 iulie 2010, 7:31)

    Pantera Roz [utilizator]

    nu dai matale direct un decret pezidential si elimini definitiv pensiile astea care incurca atat bugetul patriei?Sa fii fericit,in sfarsit.Si sa nu ne mai invartim atat in jurul cozii.Ce atata Constitutie?Ca vad ca dl.Boc nu are sange in instalatie...
  • -4 (4 voturi)    
    Ilegal (Vineri, 9 iulie 2010, 8:04)

    Cristin [anonim]

    Din cate stiam, incepand cu ceva vreme in urma, voi incepe sa-mi platesc pensia depunand un procent din salariu in fondul de pensii. De asemenea, am posibilitatea de a-mi face o pensie privata.
    Platesc impozit pe salariu, platind impozit pe pensie ar echivala cu o dubla impozitare ceea ce ar fi ilegal.

    Depinde ce fel de pensii se vor impozita, probabil ca ar trebui stabilit un prag minim de impozitare (ceva de genul: pensii peste 600 lei, adica peste salariul minim in economie). Ar fi absurd sa-i impozitezi pe cei care deja nu mai au cu ce-si plati facturile, rezultand intr-o pierdere si mai mare la buget.

    Parca ar iesi la pescuit pe o balta si pentru a prinde peste scot apa din ea, fara a calcula ce se intampla dupa ce se termina pestele.
  • -4 (6 voturi)    
    Vorbe, vorbe... teorii academice..... (Vineri, 9 iulie 2010, 8:13)

    lili [anonim]

    Dna Vass, cu studii econpomice inalte , consiliera a Dlui Boc nu ati venit cu 1 idee in acesti multi ani de cand sunteti la guvernare !! 1 idee din care sa iasa ceva pentru Romania asta pe care ati adus-o in ruina, nu ati avut!!! O lalaiti, asta e cuvantul, LALAIALA, din noiembrie 2008 de cand sunteti la guvernare !! M-am saturat de teoriile Dvs si de lalaiala asta. VORBE.....Ce ramane in urma guvernarii portocalii, JAAAALLLEEEE!!!
  • -5 (9 voturi)    
    da (Vineri, 9 iulie 2010, 9:26)

    ady [anonim]

    Nu inteleg ce are omul asta cu pensionarii de ce ii uraste asa mult oare mama lui ne e si ea pensionara.Cum poti sa spui ca pensionarii sunt solutia sau cauza problemei.Cum spunea un actor " SA DEA DUMNEZEU SA NU AJUNGI LA VARSTA MEA".
    Trist este ca toti vom fi pensionari oricum majoritatea si nu cred ca dupa ce ati muncit atatia ani veti dori un asemenea tratament de la insusi presedintele romaniei.
    Nu il inteleg pe basescu asta ce vrea sa faca sa ia toti banii de la saraci ca sa-si alimenteze clientela politica.Halucinant.
    Aseara dadea exemple de tigani cu palate si masini germane care mergeau sa-si ia pensia minima de 350 ron.Cat de penibil acestea sunt exceptii de la regula dintr-o mare de oameni exista si hoti si necinstiti este normal.
    Abia astept sa vina 2012 ca sa putem sa taxam leprele astea pdliste si poate atunci vom putea sapa si de basescu ca nu cred ca ma rezistam mult cu omul asta presedinte.
    Si licurici portocalii mai usor cu aberatiile lumea nu este asa proasta incat sa creada ce ziceti si anume prostii la comanda.
    Oricum JOS BASESCU!!!!!!!!!!!!!!!
    • 0 (2 voturi)    
      Si nu doar exceptii..... (Vineri, 9 iulie 2010, 10:25)

      gabriel4west [utilizator] i-a raspuns lui ady

      In cei 6 ani de guvernare basescu, care a venit calare pe TEPELE lui, acest minunat sistem de a lua ajutor social cu mercedesul la poarta s-a institutionalizat.

      Tot asa cum s-a institutionalizat spaga la medicii care te fac pensionar de boala --- am o prietena , bolnava rau, pensionata de boala si care a mers 5 ani la rand la Comisie ca sa obtina faimoasa hartie care spune ca este invalida in continuare --- stiti ca an de an a trebuit sa dea SPAGA 150 euro, atata era tariful, desi femeia are poliartrita reumatoida si multe altele....ESTE ABSOLUT REVOLTATOR.

      Ideea de baza este ca daca nu venea CRIZA Basescu nu mai facea atata pe justitiarul si pe cel care apara tara de faliment, el si numai el ... ca oricum de tepele lui s-a ales praful.

      In primul mandat nu a facut mai nimic.

      De ce sa-l cred acum ca l-a apucat brusc grija de tara ?

      Teama mi-e ca de fapt l-a apucat grija de propria lui piele si vrea sa arunce, cu multa maiestrie, tot raul in spinarea lui Boc si a PDL-ului.

      Ca el nici usturoi n-a mancat nici gura nu-i miroase.
    • -1 (3 voturi)    
      Simplu ca buna ziua! (Vineri, 9 iulie 2010, 10:32)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui ady

      Pensionarii sunt preponderent electorat PSD ... d'aia ii si uraste atat de tare.
      • 0 (0 voturi)    
        pe (Vineri, 9 iulie 2010, 16:10)

        pe [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        pe buna dreptate. si eu urasc ceva la ei: complacerea intr-un sistem si lipsa de efort pe care o fac ei pentru a intelege dificultatile unui sistem in care pensiile le sunt finantate de un numar din ce in ce mai redus de salariati. merita sa aiba o pensie, dar asta chiar cu pretul de a-si ingropa inainte de vreme copiii si nepotii care muncesc pentru a le plati lor pensiile respective sau care vor munci dupa aceea ca sa plateasca imprumuturile facute ca sa acopere deficitele de la bugetul asigurarilor sociale?
  • +2 (2 voturi)    
    O intrebare... (Vineri, 9 iulie 2010, 9:41)

    Michael Schumacher Balcescu [anonim]

    As dori sa stiu cu cat se impoziteaza salariile "mult-iubitilor" politicieni romani si a averilor lor (case, vile, conturi in strainatate, odraslele lor date la licee si universitati de elita din Europa si lume).
  • -1 (3 voturi)    
    De ce (Vineri, 9 iulie 2010, 9:50)

    Anoinm pensionar [anonim]

    De ce nu ne omorati? Sau costa mai mult decat impozitul de pe pensii?
    • +2 (2 voturi)    
      si majorarea tvaului (Vineri, 9 iulie 2010, 10:14)

      me [anonim] i-a raspuns lui Anoinm pensionar

      are acelasi impact asupra pensionarilor, numai ca p-ala nu-l vedeti pentru ca primiti aceeasi pensie...
  • +2 (2 voturi)    
    ok.... (Vineri, 9 iulie 2010, 10:14)

    me [anonim]

    si d c nu a propus asta sau macar n-a spus-o inainte de a se majora tvau????
    dupa razboi.......
  • -1 (3 voturi)    
    Domnul ... (Vineri, 9 iulie 2010, 10:30)

    Gigi [anonim]

    ... Presedinte nu face decat ceea ce a devenit obisnuit pentru domnia sa ... emite niste prostii pentru a prosti prostii.

    Impozitarea pensiilor (anterior neimpozitate) este tot o forma de reducere a lor. Si tot neconstitutionala. S-o fi crezand dl Basescu smecher dar si daca ii zice la chestia asta cu -15% indexare cu deflatia tot aia e. Oamenii iau mai putini bani.

    Vorbim despre principii, cum face UE, venituri, ca ar trebui impozitate toate veniturile. Vreau sa spun doar atat ... BULLSHIT!

    Adevarul e ca pensiile oricum sunt de cacao (asa neimpozitate). Ca impozitarea asta e un fel de mutare a banilor dintr-un buzunar in altul. Ca datoriile companiilor de stat la bugetul de pensii e 3 mld euro. Ca problema fundamentala este raportul populatie activa / pensionari. Ca o alta problema pe termen lung este imbatranirea populatiei (durata de viata mai lunga, natalitate redusa). Ca exista prea multi pensionari anticipat si prea multi invalizi fictiv. Ca pensia minima garantata nu e pensie, e ajutor social si ar trebui platita din bugetul de stat nu din bugetul de pensii. SAMD.

    Acum daca as fi jibon portocaliu as crede ca IMPOZITAREA asta e solutia pentru toate aceste probleme ... din pacate insa ma duce capul un pic mai mult si imi dau seama ca guvernantii impreuna cu Basescu nu au habar nici pe ce lume sunt nici cum sa gaseasca si sa implementeze niste solutii viabile. Gargara portocalie cu spritz!
    • +1 (3 voturi)    
      Solutia ta e perfecta... (Vineri, 9 iulie 2010, 12:09)

      Shaddow [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      Adica pensia nu e pensie ...e ajutor social...si trebuie platita din bugetul de stat...hahahahaaa
      Cu alte cuvinte maestre....asigurarea sociala(pensia) nu e ceea ce se spune ca e...de fapt nu prea e dar este chiar ce nu pare a fi . Ai inteles ceva? Nu...nici eu...dar am incercat sa spun exact ceea ce ai spus tu mai devreme .
      Spui ca ar trebui platita din BS( bugetul de stat)...pai ce zici nene...adica banii contribuiti catre pensii nu se varsa in BS...dar ar trebui scosi din BS ptr plata .
      Adica desi nu ne ajung banii sa platim salariile ptr politisti,pompieri,medici, profesori,in loc sa construim ceva drumuri , in loc sa creem ceva locuri de munca....Gigi are solutia viabila... sa luam domne banii si sa-i dam la pensii .
      Ai dreptate cand spui ca te duce capul.....problema e ca nici tu nu stii unde te duce ....dar mai indrumi si pe altii .
      Per ansamblu ai dreptate...e doar gargara.....gargara rosie cu iz de vodka !
      • -1 (3 voturi)    
        Stai jos... (Vineri, 9 iulie 2010, 12:41)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui Shaddow

        ...ai nota 4. Nu ai inteles nimic!

        Asistatii social ...aia de urlati toti ca prostii fara a stii exact care e treaba sunt aia cu "pensie" minima. Nu au contribuit deloc sau prea putin pentru a primi o pensie normala. SI atunci statul le da "pomana".

        Daca scoti asta din bugetul de pensii al oamenilor care au muncit toata viata si au contribuit conform cerintelor legale izolezi "cancerul" lui Basescu ... si vezi cat e populism marca PD (pentru ca pensia minima e din 2009) si cat e problema reala cu pensiile (pensiile reale, alea pe baza de contribuitivitate).

        Daca nu te duce capu' prea mult mai bine nu te bagi in discutii din astea complicate ... du-te mai bine sa zici ca e bine ca Udrea le da pantof cu toc sinistratilor ... e mai pe nivelul tau.
        • 0 (2 voturi)    
          Iertare dom'profesor (Vineri, 9 iulie 2010, 14:04)

          Shaddow [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

          "Asistatii social ...aia de urlati toti ca prostii fara a stii exact care e treaba sunt aia cu "pensie" minima."

          Amice esti idiot !...e clar.
          In categoria asistatiilor sociali intra: pensionari (pensii pe caz de boala, de urmas, de invaliditate etc) , copii , familii cu un venit net sub anumite praguri ,persoane cu handicap ,ajutor social ptr caldura , ptr electricitate,ptr casatorie...samd.
          "Cancerul" Basescian este reprezentat de obtinerea ilegala a unor astfel de beneficii ,majoritatea sunt falsuri si boli inchipuite...asta tipa Basescu .
          Daca solutia ta este sa le muti de colo colo....n-ai rezolvat nimic .Doar ai aruncat din curtea BASFS in curtea BS...si atat.
          Dar nu ma mir ca nu ai inteles nimic.....esti pe alta frecventa.
          • 0 (2 voturi)    
            E clar ca ... (Vineri, 9 iulie 2010, 14:30)

            Gigi [anonim] i-a raspuns lui Shaddow

            ... nu ai nici o treaba cu realitatea.

            Nu am zis ca numai aia sunt "asistati sociali" (cei cu pensie minima). Dar fac parte dintre asistatii social.

            Si da ...se rezolva problema pentru ca lucrurile devin transparente si eu (care contribui conform cerintelor legale timp de 30-40 de ani si ies la pensie la 60+ etc) imi primesc pensia pe care o merit nu una micsorata pentru ca Basescu+PD mai vor niste voturi si introduc "pensii minime" si "venituri minime garantate"

            Invalizii (reali), copii, persoanele cu handicap etc. nu au nimic de-a face cu asta ... e tot un talmes balmes in capul tau.

            Iar cancerul Basescian se rezolva prin verificarea si eliminarea celor care au obtinut aceste drepturi ilegale si intarirea procedurilor (pentru a le face imposibile in viitor). Nu prin impozitare.

            NU VREAU SA PLATESC IMPOZIT CAND VOI AVEA PENSIE DOAR CA SA IA EBA VOTURI DE LA LENESI SI SMECHERI!!!
  • +1 (1 vot)    
    Cum sta treaba cu pensiile... (Vineri, 9 iulie 2010, 14:54)

    Gigi [anonim]

    Vine Vladescu si spune "nu mai fixati voi pensia dinainte ca % din salariul mediu pe economie ca sa pot eu sa o fixez cat poate bugetul".

    Eu vin si spun "fixati pensile bazate pe contributivitate ca % din salariul mediu si fixati pomenile, privilegiile si ineficienta cat poate bugetul". Si izolati problemele. Daca puneti totul intr-un sac (bugetul asigurarilor sociale) dupa aia sa nu va mirati ca nu intelegeti nimic.

    Vladescu se plange "…sunt prea mari transferurile de la bugetul de stat la bugetul asigurarilor sociale".

    Eu vin si spun … "Vladescule recupereaza datoriile la bugetul asigurarilor sociale datorate de firmele de stat – 3mld euro". Si scoate pomenile electorale din bugetul asigurarilor sociale si platiti-le voi din bugetul de stat. In felul asta nu mai aveti nevoie de "transferuri". Jos labele de pe pensiile oamenilor care au muncit si contribuit !!!

    Puneti-va pomenile, privilegiile si ineficienta in bugetul de stat ca sa le vedeti si sa va preocupe reducerea lor. Ce sunt pomenile, privilegiile si ineficienta? Pai pomenile sunt "pensie minima garantata", "venit minim garantat", ajutor pentru caldura, pentru casatorie, pentru pampersi etc. Ce este ineficienta? Pensionari invalizi fictivi, pensionari anticipate cu duiumul. Ce sunt privilegiile? Pai sunt pensiile egale cu 80% din ultimul venit si care sunt cu mult peste contributie.

    Si apoi intrebati-va: "ne putem permite privilegiile la nivelul asta, la un nivel mai redus sau chiar deloc?", "ne putem permite pomeni peste pomeni?", "ne putem permite ineficienta?". Si daca reusiti sa reduceti astea poate veti avea o bruma de bani si pentru investitii….investitii am zis ... nu pentru furaciuni de partid!
  • +1 (1 vot)    
    eu sug banul (Vineri, 9 iulie 2010, 15:28)

    gix [anonim]

    si dupa aia platim amândoi.
    pai de impozitat tot o sa le impoziteze, le-ar trebui 100% impozit pe pensii si pe salarii + vreo 5 miliarde de coco pânãla sfârshitul anului. plus tva mare cât vârful dealului. ceea ce nu-i va impiedica pe shmecherii care actzioneaza in zona rambursarilor de tva (si stiu o groaza) sa faca bani si mai multi.
  • 0 (2 voturi)    
    impozitare pensii (Vineri, 9 iulie 2010, 22:00)

    marin [anonim]

    Ganditi-va la urmatoarea diversiune (scenariu): Cuplul de aur Basescu - Boc s-au inteles cu C.C.R. (obedienta lor acum ) sa declare ca neconstitutionala reducerea pensiilor. In aceasta situatie nu aveau - vezi Doamne - alta iesire decat marirea T.V.A. Pentru ca, in cele din urma, Basescu sa revina la obsesia sa nemiloasa - lovirea si in pensiile mici. Ce ziceti, si-au atins ei scopul?! Au impuscat ei sau vor impusca trei iepuri deodata?!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by