FOTOGALERIE Toaletarea de primavara, moartea  copacilor din Capitala

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 29 aprilie 2010, 3:17 Actualitate | Esenţial


Toaletarea de primavara, moartea copacilor din Capitala
Bulevardul Ferdinand din Capitala a fost desfigurat de toaletarile de primavara. Din copacii seculari de pe marginea strazii, care dupa spusele localnicilor, dadeau farmec locului,  nu au mai ramas decat trunchiurile si cateva crengi. Specialistii spun ca arborii din coroana carora se taie mai mult de 30 la suta sunt sortiti pieirii. In aceeasi situatie se afla si o parte dintre arborii de pe marginea bulevardului Aviatorilor.

In cazul toaletarilor de pe bulevardul Ferdinand, Primaria Capitalei spune ca Administratia Domeniului Public sector 2 avea aviz doar pentru taierea ramurilor uscate si reducerea cu maxim 3 metri a ramurilor care deranjau circulatia. „Pentru B-dul  Ferdinand s-a emis avizul nr. 945/20.07.2009, in care se aproba toaletarea arborilor din plantatia de aliniament.

In aviz s-a precizat faptul ca se vor elimina doar ramurile uscate si frante din coronament si se vor reduce cu max 3 m. din lungimea ramurilor inclinate accentuat spre carosabil si imobilele din apropiere, in vederea evitarii producerii de prejudicii fatadelor si asigurarii desfasurarii  traficului in conditii de siguranta.

Mentionam ca in aviz s-a specificat faptul ca lucrarile se vor executa de catre ADP2,  in perioada de repaus vegetativ pentru a nu fi afectat echilibrul biologic al acestora”, ne-a declarat sefa Directiei de Mediu din cadrul Primariei Capitalei.

Nici in cazul Bulevardului Aviatorilor, lucrurile nu stau prea bine. „Pentru B-dul  Aviatorilor  s-a emis avizul nr. 246/15.02.2010, in care se aproba toaletarea a 8 ex tei si 21 frasini din plantatia de aliniament,  In aviz s-a precizat faptul ca se vor elimina doar ramurile uscate si frante din coronament si se vor reduce cu max1/ 3 din inaltimea coronamentelor pentru diminuare masei vegetative”, ne-a declarat Nazare. Asa cum se poate vedea in fotografii nici aici nu au fost respectate prevederile avizului, arborii fiind mutilati.

In plus, Monica Nazare spune ca directia pe care o conduce nu a dat nici un aviz care sa permita toaletarea a mai mult de 30 la suta din coroana arborelui. In conformitate cu Hotararea de Consiliu General nr. 304/ 2009, ADP-urile care nu respecta prevederile avizului vor fi sanctionate cu sume cuprinse intre 2500 si 5000 lei.

Dincolo de aspectele estetice, ONG-urile considera toaletarile abuzive drept un atentat impotriva naturii si a sanatatii oamenilor. „Din cate stim noi, Primaria Capitalei nu permite toaletarea a mai mult de 30 la suta din coroana copacului. Insa ADP-urile Primariilor de sector fac ceea ce vedeti. Este un atentat impotriva naturii si a sanatatii populatiei fiindca circa 2 mp de spatiu verde din cei 12 mp pe cap de locuitor provin de la aliniamentele stradale, adica acesti copaci toaletati. Toata lumea stie ca daca tai mai mult de 30-40 la suta din coroana copacilor acestia se usuca in majoritatea cazurilor. In plus, toaletarile se fac inainte de intrarea in vegetatie a copacului, adica inainte sa inverzeasca. In cazurile in care se comit abuzuri, sefii de echipa sunt amendati”, ne-a explicat Nicolae Radulescu Dobrogea, presedintele Ecocivica.

Diana Culescu, peisagist spune ca sunt doua tipuri de toaletari, dar ca ambele trebuie facute doar de specialisti. „Taieri de formare - atunci cand vrei sa conduci intr-un anumit fel coroana arborelui, cel mai elocvent exemplu fiind modul in care francezii taie platanii. Dar, pentru acest tip de taiere se presupune ca tu ai un cadastru verde, ca deja esti foarte sigur imaginea pe care vrei sa o creezi.

Ma indoiec ca muncitorii aceia supravegheati de la sol, in cel mai bun caz de un inginer horticol, au cea mai vaga idee de ce taie o ramura si nu alta. Din cate vad eu, le taie pe toate ca sa fie siguri. In plus, fiecare planta are modul ei de a creste. Nu pot sa tai un frasin care creste cam 30 cm pe an ca pe un artar care este considerat de horticultori un fel de "buruiana" intre arbori si creste mult mai accelerat.

Mai sunt taieri de intretinere, adica te duci si tai ramurile uscate sau cele care nu corespund cu imginea pe care vrei sa o aiba copacul. Aici, imi permit sa citez din cartea prof. univ. dr. Ana-Felicia Iliescu - Cultura arborilor si arbustilor ornamentali: "Retezarea anuala a coroanelor unor arbori (salcami, castano, artari), pastrandu-se doar trunchiul si partile bazale ale ramurilor inferioare, este o practica nejustificata, deosebit de pagubitoare, epuizand treptat capacitatea de refacere a coroanei si scurtand viata arborilor". In Bucuresti toti arborii sunt taiati asa. Si daca salcamul si artarul sunt un fel de buruieni, adica au o putrere mare de regenerare, acesta asta nu este si cazul altor specii, in consecinta acestia fiind si mai amenintati de aceste taieri severe”, a explicat Diana Culescu.

  • Trimite-ne poze cu alte exemple de copaci distrusi in orasul tau folosind formularul de mai jos


Citeste mai multe despre   

















22228 vizualizari

  • +6 (10 voturi)    
    şi-n restul ţării (Joi, 29 aprilie 2010, 5:27)

    Sakura [utilizator]

    La fel şi-n restul ţării. La Reşiţa au tăiat aprape toţi copacii la 2 m de pământ. În locurile unde deja nu aveau coroană deoarece îi jumuleau locatarii, au tăiat multe trunchiuri cu totul. Primarul este pădurar de meserie, are firmă în domeniu şi cred că are impresia că i se evaluează activitatea de la primărie în funcţie de numărul de metri de masă lemnoasă recoltată.
  • -4 (30 voturi)    
    "specialistii" (Joi, 29 aprilie 2010, 5:28)

    michael [anonim]

    cea mai mare tampenie pe care au auzit`o vreodata, cum ca un tund de intinerire ar putea dauna. pomii se pot tunde aproape in totalitate, capacitatea lor de regenerare este uimitoare.

    sa spuna semnatarul acestui articol cine sunt acei...specialisti?
    • -2 (16 voturi)    
      ti-au dat minus (Joi, 29 aprilie 2010, 11:12)

      io [anonim] i-a raspuns lui michael

      desi ai spus un adevar.
      foarte ciudat cum unii dau minusuri doar pentru ca comentariul tau nu e unul care sa faca "rating".
      si noi avem in fata casei doi tei, iar peste drum, linga vale, citiva arini si plopi.
      tata , in fiecare primavara, taie toate crengile, nu ramin decit trunchiurile cu cioturile in virf.
      si se regenereaza foarte frumos, in iunie sunt deja verzi.
      masura, impreuna cu varuitul trunchiurilor, este menita sa previna transmiterea si proliferarea bolilor de la un an la altul.
      insa deh, ce sa-i faci , daca nu satisfaci setea multimii de a da cu piatra in autoritati, primesti minusuri.
      • +1 (1 vot)    
        Hai ca am ras si pe ziua de azi (Duminică, 21 aprilie 2013, 14:29)

        Zummm [utilizator] i-a raspuns lui io

        Iti zic doar atat "varuitul trunchiurilor" exista numai la Romanicaaaa si in alte tari care sunt la intuneric. Viziteaza tu tot globul asta si sa-mi spui si mie in ce parcuri din lume mai gasesti INEPTIA asta cu varuitul arborilor. Pune mana pe o carte si nu te mai da rotund
    • +7 (9 voturi)    
      Pai luminati-ne. Dar cu argumente (Joi, 29 aprilie 2010, 12:28)

      ion [anonim] i-a raspuns lui michael

      Totusi, pe ce va bazati, altfel decat pe parerea proprie? Sunteti specialist? Stiti vreun studiu? Aveti vreun link spre asa ceva?

      Articolul a citat diverse persoana si a spus cu ce se ocupa fiecare.

      Eu nu sunt specialist, dar am trait o perioada in Paris. Si aia au niste spatii verzi de iti vine sa plangi. In afara de tunderea coroanei pentru a ii da o forma, eu nu am vazut altceva. Si acea tundere doar aranja coroana, nu facea nenorocirile de mai sus. Exact cum se spune mai jos, nu se taia mai mult de 30% din coroana. Arborii de mai sus sunt practic cheliti compet.

      Si doi. Din ce se spune mai sus: Primaria Capitalei nu permite toaletarea a mai mult de 30 la suta din coroana.

      In cazul copacii de mai sus a avut loc o tundere de 100% a coroanei. In cat timp mai apar frunze din nou? Cat oxigen va mai produce un astfel de arbore?

      Intreb si eu.
      • +2 (8 voturi)    
        Argument (Joi, 29 aprilie 2010, 14:46)

        neaosh [utilizator] i-a raspuns lui ion

        In fata blocului meu este un plop. Acum 3 ani a fost " toaletat " de catre primaria sectorului. Toaletarea asta a insemnat taierea a mai mult de 75 % din coroana copacului ( copacul initial ajungea pana la etajul 6, dupa taiere abia mai ajungea la et. 3 ). Initial am avut aceeasi reactie de ura fata de cei de la primarie ...
        Acum, dupa 3 ani de la aceasta operatie, plopul are o coroana superba si a ajuns deja la etajul 5.
        Concluziile le poti trage singur.
        • -2 (6 voturi)    
          Un cuvant! (Joi, 29 aprilie 2010, 19:07)

          Stroe Marius [anonim] i-a raspuns lui neaosh

          Da, categoric. Este normal sa se taie asa. Cred ca cei care fac asta nu o fac de capul lor. Se consulta cu niste specialisti si au indicatii stricte in ceea ce priveste arborii. De altfel, nici Oprescu nu le-ar fi permis sa-si bata joc de copaci, daca despre asta ar fi fost vorba.
          • +5 (5 voturi)    
            ... (Vineri, 30 aprilie 2010, 9:25)

            Aurora [anonim] i-a raspuns lui Stroe Marius

            Poate acest lucru e valabil doar pentru plopi, teiul, castanul ,spun specialistii, trebuie tratati altfel,adica nu trebuie hacuiti. Am vazut tei care dupa toaletarea care i-a schilodit au pierit.
            La noi una se aproba si alta se face pe teren.
            • +1 (1 vot)    
              nu mai înfloresc (Vineri, 30 aprilie 2010, 18:51)

              Sakura [utilizator] i-a raspuns lui Aurora

              În Reşiţa primăvara mirosea oraşul a tei şi salcâm. De când a fost tăiată în întregime coroana copacilor, de abia au dat câteva crenguţe în doi ani. Nici urmă de flori... Şi nici n-o să mai fie înfloriţi mulţi ani de acum încolo. Asta indică clar că tăierea coroanei afectează grav copacii.
        • +2 (4 voturi)    
          masacrarea copacilor (Duminică, 6 iunie 2010, 19:51)

          Elena [anonim] i-a raspuns lui neaosh

          In februarie 2009 APDP sector 6 a "toaletat " plopii din fata blocului meu. Legea spune clar: toaletarea se face fara a afecta mai
          mult de 30% din coronament. Au ramas niste cioturi. Plopii atingeau nivelul etajului 9 si au ramas pana la nivelul etajului 3. Vara trecuta au facut ceva ramuri. Acum sunt mai bogati in frunzis. Probabil ca in doi, trei ani se refac, dar zona in care locuiesc (Bd. Timisoara, Bucuresti) este extrem de poluata si orice frunza sau fir de iarba inseamna aer. Nu trebuie sa ne batem joc de copaci doar ca primarul Poteras sa poata sa jefuiasca banul public cu 1,5 mil euro /an. El trebuie sa arate ca "toaleteaza" copacii de 1,5 mil eur/an. Ce se intampla Drumul Taberei este atac criminal impotriva vietii oamenilor. Trebuie sa invatam ca traim doar daca spatiile verzi din Bucuresti nu dispar ca sa faca loc la nesfarsit parcarilor. Luptati-va pentru copaci si astfel luptati pentru viata copiilor si nepotilor vostri.
    • -1 (3 voturi)    
      si eu (Joi, 29 aprilie 2010, 14:56)

      eu [anonim] i-a raspuns lui michael

      vreau sa aflu care a fost acel specialist care a afirmat asa ceva.
  • +14 (16 voturi)    
    asa e cand un om ce are talent de frizer (Joi, 29 aprilie 2010, 5:32)

    Ovidiu [anonim]

    primeste o drujba si o scara.....
  • +11 (17 voturi)    
    şi în comune (Joi, 29 aprilie 2010, 5:37)

    Sakura [utilizator]

    Mi-am adus aminte, în ultimii ani sunt comune în care platanii vechi de sute de ani din curtea bisericii au fost "toaletaţi", rămânând din ei doar un trunchi de ~3 m înălţime şi peste 1-1,5 diametru. Imaginaţi-vă ce "frumoşi" sunt... Nu ştiu cine a avut ideea de a toaleta astfel copacii, dar i-ar prinde bine să-i fie toaletat la fel şi capul. Poate îi va creşte unul mai deştept în loc.
  • +7 (11 voturi)    
    Incredibil (Joi, 29 aprilie 2010, 6:36)

    DanS [anonim]

    absolut incredibil!!!!!!!!!!!!!

    Cei care sant responsabili pentru aceasta distrugere ar trebui sa raspunda penal pentru neglijenta si distrugere criminala.
  • +5 (5 voturi)    
    Va rog, calcati pe iarba! (Joi, 29 aprilie 2010, 6:39)

    jjr [anonim]

    Undeva, pe o insula, se afla un parc. Aici, in urma cu vreo 40 de ani, primul Comisar al Parcurilor a avut o idee nastrusnica: sa planteze in parc pe linga plante si arbori si niste tablite pe care scrie "Va rog, calcati pe iarba". De atunci peste 200 de parcuri metropolitane au aceste tablite...
    Oare a facut bine?
    Se poate si in Romania?
    --------------------------------
    ref.: Tommy Thompson (1913-1985}
  • +11 (13 voturi)    
    iubitori de copaci n-avem (Joi, 29 aprilie 2010, 6:42)

    Belkin N [anonim]

    Bine ca avem iubitori de caini, iubitori de copaci se pare ca nu prea avem. Asa ca taiati copacii, si lasati cainii sa umble cu covrigi in coada peste tot prin Bucuresti.
    • +9 (9 voturi)    
      Ar trebui sa se sesizeze.... (Joi, 29 aprilie 2010, 8:50)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui Belkin N

      .... si iubitorii de ciini in privinta soartei copacilor... Unde isi vor mai face nevoile civilizat, cateii?
  • +6 (8 voturi)    
    Iuliu Maniu (Joi, 29 aprilie 2010, 6:52)

    Cristi.S [anonim]

    Sa fi vazut ce au facut anul trecut pe Iuliu Maniu - dupa autogara, zona master
    • +6 (8 voturi)    
      Iuliu Maniu (Joi, 29 aprilie 2010, 9:23)

      Natalia [anonim] i-a raspuns lui Cristi.S

      Da, da, in drumul spre carrefour/auchan, pomii de pe marginea drumului arata jalnic, iti vine sa plingi de mila lor! Si asa verile in Bucuresti sint sufocante, daca mai taiem si din sursa de umbra naturala si cu adevarat racoroasa, o sa ne asfixiem in curind intre atitea betoane. :(
  • +7 (9 voturi)    
    din pacate (Joi, 29 aprilie 2010, 6:53)

    pamfletaru [utilizator]

    ultrazelosi... din pacate este o situatie generala in capitala... peste tot au fost ciopartiti copacii in halul acesta... cei resposabili de "masacrul" asta vor fi trasi la raspundere?
  • +5 (7 voturi)    
    ! (Joi, 29 aprilie 2010, 7:03)

    chiuaua [utilizator]

    asa se intampla in fiecare an. "meseriasii" s-au pus pe treaba.
  • +6 (8 voturi)    
    Cismigiu (Joi, 29 aprilie 2010, 7:14)

    Dorel [anonim]

    Si in Cismigiu i-au taiat asa, pe aleea din fata restaurantului Monte Carlo. Sunt niste cretini, cand se vad cu drujba in maba, nu se mai opresc.
    • +5 (7 voturi)    
      mda... (Joi, 29 aprilie 2010, 10:07)

      StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui Dorel

      Nu s-au oprit. Defrisarea continua.
      Azi era ceva ciudat in Cismigiu; ceva disparuse. Apoi m-am prins ca "disparusera" copacii. In locul lor erau niste trunchiuri ciuntite.
      Halal "toaleta"...
  • +6 (6 voturi)    
    Si nu numai (Joi, 29 aprilie 2010, 8:00)

    Sandu [anonim]

    Sa vedeti in Cismigiu ce au taiat , e de nerecunoscut , nu mai e un pic de umbra pe aleile parcului.
  • -5 (7 voturi)    
    Atentat la sanatate (Joi, 29 aprilie 2010, 8:23)

    Dan [anonim]

    Singura solutie viabila este emigrarea. Nu mai are rost sa stam intr-o tara in care cainii ne ataca pe strazi, rahatul de caine este peste tot in capitala, masinile personale pisate zilnic de caini, copacii mutilati de niste nemernici, locurile de parcare date cu spaga si hotie, ca la sectorul 6 etc.
    Ce sa intamplat cu ancheta DNA a Primarului Poteras de la sectorul 6 unde era vorba 20.Milioane Euro prin vinderea abuziva a unor terenuri publice?
    Mafie, coruptie, jaf, prostie, ATENTAT LA SIGURANTA NATIONALA.
    • +3 (3 voturi)    
      Apropo de incurajarea ta (Joi, 29 aprilie 2010, 10:51)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Oare cum se simt romanii plecati ?
      Nu stiu altii, dar eu m-as simti ca arborii astia mutilati.

      Si stau sa fiu muscat (si numar adesea cainii pe de Banu Manta - recordul e o haita de 17 care se asezase la soare, intr-o parcare, cand au dat primele frunze - sect. 1, langa fosta primarie; apoi, sambata trecuta am numarat 11 pe o zona verde, langa Piata Crangasi; a vazut careva mai multi deodata?)
      Si c'ac in rahatu' lor, numai ce sa ma urc in masina. Si poi da si spala, spala si parfumeaza. Spala covorase, spala incaltari. Si asta inainte sa plec la munca, cand inca dorm si nu vad toate cate's pe la picioarele mele. Macar de-ar mirosi a balega de cal sau vaca. Da' ce poate oferi Bucurestiul mai frumos decat o haita de caini ? Da' nu plec. Si nu ca m-as fi invatat asa.)

      Verde ? E culoarea mea preferata. Altora le place rosu, altora cremul, unora crengile uscate, altora praful, altora mizeria, altora cacatu' de caine. Acum ce sa zic?! Fiecare are "libertate"-a de a trai asa cum vrea. Da' nu plec. Inteleg altfel libertatea si p'asta inca o am.

      Parcari ?
      Oooo... Tu doar visezi barbate.
      Toti doar facem plecaciuni la primari si la palate,
      doar s-or narui cu toate.
      Si-or ramane'n locul lor locasul masinilor.

      Si-am sa stau scrasnind la ei,
      si-am sa urlu de'am sa pot,
      dar plecat de'aici nu vreau,
      cat traiesc, inca mai pot.
  • +7 (7 voturi)    
    toaletarea de primavara (Joi, 29 aprilie 2010, 8:33)

    viorel [anonim]

    Asa se intampla si in tara.
    Modelul este luat din Caransebes. Din putinii copaci a mai ramas doar trunchiul.
    Ma intreb, cu cat sunt platiti cei care se ocupa de administrarea domeniului public?
    In ce consta responsabilitatea lor?
    Au doar un loc de munca!
    Vine vara si nu o sa ai putina umbra.
    Unde sa va ajunge in Romania din lipsa de responsabilitate a unor functionari!
    Sunt atatia oameni ca nu au unde lucra, nu se gasesc si angajati competenti pentru a fi angajati?
    In Romania se plateste incompetenta!
    De fapt nu ar fi primul domeniu in care incompentii sunt platiti, o spun cu regret.
    • +2 (2 voturi)    
      De ce? (Joi, 29 aprilie 2010, 13:47)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui viorel

      Si eu m-am tot intrebat care e logica, gandirea planurile etc de se taie in Carasnsebes in halul asta inclusiv pomii ornamentali din fata primariei?!Din cate stiu s-au ieftinit concediile in Egipt, Tunisia...
  • +7 (7 voturi)    
    Aici e problema (Joi, 29 aprilie 2010, 8:45)

    NC [anonim]

    Problema nu e ca se toaleteaza, asta e o operatie benefica din mai multe puncte de vedere: si al cresterii arborilor si estetic. Problema este ca nu se face profesionist, ADP-urile lucreaza prin traditie si vocatie cu macelari de copaci iar firmele agreate sa faca asta vin pe filiera politica fara a avea macar oameni specializati sa faca acest lucru. In Bucuresti cel putin pentru ca in anumite orase din tara lucru asta pare sa se faca de catre oameni priceputi. Vezi de exemplu RM Valcea sau Pucioasa.
  • +7 (7 voturi)    
    In toate orasele , la fel ! (Joi, 29 aprilie 2010, 8:46)

    Jim cel negru [anonim]

    In Iasi sa intamplat la fel.In cartierul in care stau era un parculet cam cu 60 de copaci care au crescut frumos in circa 18 ani.Erau o groaza de pasari car ciripeau de rupeau dimineata de te crede-ai in alta parte nu in oras.Iar coronele impedicau sa vezi blocurile vecine(mentinez ca ele sunt intr-un careu ,la care vezi perfect ce face vecinul din blocul alaturat)Acum o luna a venit o echipa,de la primarie a taiat absolut toate coroanele lasand doar niste cioturi.Te apuca amocul cand vezi cum arata acuma si cum era inainte.Ce sa mai zici sau ce sa mai faci ?
  • +6 (6 voturi)    
    taiere (Joi, 29 aprilie 2010, 8:46)

    Ada [anonim]

    Si in alte orase copacii sunt taiati la fel !!!
    Arata ca niste schelete...
    Cand am intrebat intr-o primavara de ce ii taie asa, si am intrebat persoana care era la conducerea " operatiunii " am primit raspuns : asa este regula.
    Noi avem in fata casei niste copaci, printre care si tei, si, de cati ani au inventat ei regula taierii la sange, teii nostri nu mai fac nici o floare...
    Plus de alta, fiind doar cioturi goale, nu mai ai nici un pic de protectie la praful care se ridica de pe sosea...
    Daca copacii ar putea, sunt convinsa ca ne-ar mutila si ei pe noi ! Sa vedem si noi cum este ...
    Pacat.
  • +3 (3 voturi)    
    si in cimicioara se practica prostia asta (Joi, 29 aprilie 2010, 8:55)

    la scara larga [anonim]

    prostii intotdeauna au taiat cu salbaticie copacii.
  • +5 (5 voturi)    
    "mintea romanului de pe urma" (Joi, 29 aprilie 2010, 9:04)

    observator "neresemnat" [anonim]

    Salut aceasta luare de atitudine!

    Din pacate de cel putin un an au inceput aceste masacre, zise "toaletari" fara cap si suflet!
    Sper macar sa plateasca atat cei care sunt raspunzatori direct de fapta lor dar si superiori lor care au inchis ochii si au acceptat asa ceva.
    Ar trebu sa zboare din acele posturi pt ca si-au dovedit incompetenta!!
    Macar sa fie pilda pentru actiunile viitoare.
  • -10 (12 voturi)    
    toaletare copaci (Joi, 29 aprilie 2010, 9:04)

    nicu [anonim]

    si daca or sa cada pe masini cei care nu sunt toaletati sau pe copii in parcuri , sau oriunde pe strada CE SPUN AMARATELE DE ONG care nu fac decat zazanie si nu vin cu nimic concret ?????!!!!
    • +8 (8 voturi)    
      metalitate de om prost (Joi, 29 aprilie 2010, 9:25)

      adi [anonim] i-a raspuns lui nicu

      Se vede ca nu ati umblat prin lume. Oare in alte tari de ce nu cad pe masini?
      Peste tot in lume copacii sunt lasati sa creasca, se creeaza adevarate paduri in jurul oraselor pentru un aer cat mau curat, in jurul constructiilor noi se afla arbori de sute de ani si au avut grija de ei in timpul constructiilor. Se toaleteaza arborii si in alte tari dar cu cap, se taie ramurile care prezinta pericol.
      La noi se lasa un ciot, ce priveliste frumoasa cand te plimbi prin orase si pe strazi in loc de copaci frumosi care ar trebui sa tina umbra vezi numai cioturi.
      Asta e romanul, cu idei putine si fixe, stie sa bea si sa dea foc la miriste in rest zero.
    • -2 (4 voturi)    
      ONGurile mai bine sa nu intervina (Joi, 29 aprilie 2010, 9:26)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui nicu

      Ar ciunti si mai mult ca si cu votul uninominal, sau icoanele in scoli sau referendumul pentru parlament redus cand datoriita lor si curtii de apel cetatenii au parcurs o procedura mai complicata de vot si timp pierdut , doar doar stapanii lor parlament(dar si parlamentarii au stapani) nu vor fi redusi.. ONGurile - celule de partid in slujba neocomunistilor.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Joi, 29 aprilie 2010, 11:29)

      corcoos [anonim] i-a raspuns lui nicu

      Tare ma tem ca dupa ce se vor usca in urma "toaletarii", incidenta copacilor dobarati de vant va creste considerabil. Oricum sa-ti fie frica ca-ti cad copaci in cap frizeaza patologicul. Si meteoriti cad in cap, dupa o statistica mai mult sau mai putin adevarata omoara 6 oameni pe an in toata lumea. Acum ca stiti asta, mai iesiti din casa?

      Pt. o istorie si nu numai a "toaletarii", duceti-va la http://www.bucharest-today.org/home-ro.html . (multumiri anticipate hotnews)
    • +1 (1 vot)    
      Daca citeai cu atentie (Vineri, 30 aprilie 2010, 12:52)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui nicu

      Toaletarea presupune inlaturarea crengilor uscate, si interventii cosmetice (la fel cum tu te duci la frizer sa-ti faci freza, nu sa-ti ia jumate de scalp). La fel cum, daca se observa ca radacinile nu mai sunt puternice (uscate, putrezite, etc) copacul ar trebui sacrificat.
  • +6 (6 voturi)    
    toaletare incompetenta (Joi, 29 aprilie 2010, 9:21)

    Natalia [anonim]

    In sect. 6 aceasta bataie de joc are loc deja de ani de zile! Copaci frumosi au fost pur si simplu mutilati, au ramas efectiv niste buturuge inalte. :((( O parte din copaci nici nu mai dau frunze, uscindu-se in scurt timp. In Drumul Taberei se "toaleteaza" in draci, anul intreg, nu doar in anumite perioade, cum am inteles ca trebuie facut.
  • +2 (2 voturi)    
    sectorul 4 (Joi, 29 aprilie 2010, 9:22)

    gabi4 [anonim]

    si pe Dimitrie Cantemir au facut la fel ba chiar au taiat si 'ceva' copaci si au ramas niste radacini urate si de unde era zona teilor cu coronament mare si frumos mirositor in iunie acum numai cioparteli de copaci
  • 0 (4 voturi)    
    vorbarie multa..... (Joi, 29 aprilie 2010, 9:32)

    EeK [anonim]

    Eu ma distrez teribil atunci cand vad astfel de comentari , ca cele de mai sus . Idea este simpla , si anume ....
    Daca in tara asta cei de la putere fura, altii vor sa omoare cainii , altii omoara copacii, se da spaga pentru orice, etc de ce nu faceti mai mult decat a da din gura ? Romanul , in general , este foarte las si carcotas. Nu va place ce se intampla , iesiti in strada.

    Un popor cu "oua" este franta , de ex. Au blocat parisul cu 1000 de tractoare pentru ca s-a auzit ca vor sa dea o lege ce nu convenea agricultrilor. Chestia tare e ca aia nici nu o sa plece de acolo pana nu o sa se faca in asa fel in catsa fie bine si pentru ei.

    Romanul ce face ? Sta pe internet si comenteaza 2 fotografii.... Daca ii zici sa iasa sa se "rascoale" o da cotita si spune ca ... Las' ca nu ma afecteaza in mod direct pe mine. Merge si asa .
    • +5 (5 voturi)    
      io ma bag (Joi, 29 aprilie 2010, 9:37)

      salut EeK [anonim] i-a raspuns lui EeK

      ma bag la o miscare de-asta... organizezi ceva?
      • -1 (3 voturi)    
        ... (Joi, 29 aprilie 2010, 12:12)

        eek [anonim] i-a raspuns lui salut EeK

        Nu e vorba de organizat ceva dar prea ne plangem pentru toate. Repet , nu ne place ca se fura , nu ne place ca suntem mintiti , nu ne place ca avem salarii mici , ca muncim mult , etc.

        Pai cine ne obliga sa inghitim toate astea ?
  • +4 (4 voturi)    
    Ferdinand (Joi, 29 aprilie 2010, 9:35)

    xolv [anonim]

    Pe Ferdinand si Carol "toaletarile" s-au facut pe placul bisnitarilor imobiliari care tocmai au afisat falnic bannere de inchiriere. Si Pe D. Pompei in fata Pipera Business Tower e aceeasi situatie. Business is business
  • +3 (3 voturi)    
    vinovatii (Joi, 29 aprilie 2010, 9:38)

    daniel [anonim]

    Asteptam sa citim in ziare, peste o luna, un an sau chiar mai mult, cine a fost vinovatii
  • +4 (4 voturi)    
    toaletarea arborilor (Joi, 29 aprilie 2010, 9:39)

    Andriesei Petru [anonim]

    La fel s-au petrecut lucrurile si langa benzinaria de la Pta. Dorobanti ! Dupa ce am cerut de vreo 2 ani sa fie toaletat ulmul aflat acolo (chiar la inceputul str. Tudor Stefan), am primit o adresa de la ADP sector 1, prin care ni se comunica ca se va efectua toaletarea, constand in taierea ramurilor uscate si reducerea cu cel mult 30% a coronamentului. Au venit apoi doi muncitori de la ADP, si au mai lasat doar trunchiul si niste craci...noroc ca nu au putut taia si cracile aflate deasupra carosabilului, de frica sa nu loveasca masinile parcate...Dupa care au mai si declarat ca de-abia asteapta sa se usuce tot copacul, ca sa vanda lemnul...
    Oare mai avem vreo sansa sa scapam de toti indivizii acestia, fie ca dau dispozitii, fie ca le executa ?
  • +5 (5 voturi)    
    Toaletarea (Joi, 29 aprilie 2010, 9:43)

    eu [anonim]

    Nu e vorba de exces de zel sau ca sunt iresponsabili......calculul este simplu....cu cat se taie mai mult cu atat se "produce" mai mult lemn atat de valoros....ce sa faci doar cu niste crengi uscate sau ramuri subtiri??? doar traim in romania
  • +3 (3 voturi)    
    veniti pe str. dr. Luis Pasteur, Cotroceni!! (Joi, 29 aprilie 2010, 9:47)

    kermen [anonim]

    Ieri au ciuntit copacii de pe str. Luis Pasteur in ultimul hal! Veniti sa vedeti, va apuca plansul!!
    Erau copaci frumosi care dadeau umbra vara si au ajuns niste trunchiuri, n-au lasat nicio frunza!!
  • +4 (4 voturi)    
    toaletare spatii verzi (Joi, 29 aprilie 2010, 9:50)

    diana [anonim]

    cred ca de fapt problema este generata de lipsa unor persoane specializate care sa se ocupe de toaletarea arborilor. Solutia ar fi instruirea celor care au astfel de sarcini, in sensul calificarii lor pentru acest tip de job. Intrebarea ar fi, daca in cazul de fata, nu exista nici o masura de penalizare a celor responsabili de mutilarea arborilor. Trebuie luata atitudine intr-un fel, pentru ca scena se va repeta in fiecare an, pana cand nu vor mai avea ce sa toaleteze.
  • +4 (4 voturi)    
    in tot orasu se practica prostia asta (Joi, 29 aprilie 2010, 9:56)

    valentin [anonim]

    si pe Calea Ferentari nr.9 s-au facut aceleasi toaletari abuzive, pe baza unei simple cereri a unei asociatii de locatari/proprietari...de ce legea permite unro cretini analfabeti sa faca ce vor?
  • +2 (2 voturi)    
    http://www.bucharest-today.org/home-ro.html (Joi, 29 aprilie 2010, 9:58)

    corcoos [anonim]

    Of, e o intreaga poveste mizeria asta. In septembrie 2007 am facut si un webside caruia inca ii platesc hosting-ul. Din pacate si mai mult din sila, nu l-am promovat si nici updatat corespunzator. Totusi acolo gasiti un istoric al macelaririi copacilor, poze si o petitie. Cine stie, daca domnii de la hotnews lasa link-ul, si primesc ceva feedback pt. website, poate ma reapuc de el.

    Adresa este: http://www.bucharest-today.org/home-ro.html .
  • +4 (4 voturi)    
    Despre tăierea copacilor (Joi, 29 aprilie 2010, 10:00)

    Cornelia Topală [anonim]

    E vorba de o acţiune care are loc de câţiva ani buni. Eu nu cred că e vorba doar de nepricepere. Cineva se foloseşte de crengile tăiate. Ar trebui cercetată această problemă şi penalizaţe individual persoanele care efectuează aceste operaţii. O amendă de 2500 de lei pentru o firmă nu reprezintă mai nimic prin comparaţie cu valoarea lemnului.
    Ce fac organismele de protecţia mediului?
  • +3 (3 voturi)    
    O noua sansa (Joi, 29 aprilie 2010, 10:21)

    ion [anonim]

    E bine.... Acum imi vor comanda ghivece cu copaci ca doar bani publici berechet... si devin un om de afaceri orientat spre cerintele cetatenilor, prosper...Si poate am o sansa si cu spatiile verzi pe acoperisuri dupa ce se distrug toate cele de la sol....
  • +3 (3 voturi)    
    copaci (Joi, 29 aprilie 2010, 10:34)

    ana [anonim]

    Acelasi lucru se intampla si in Parcul Cuza din Balta Alba. Au fost taiate toate tufisurile de iasomie, pinii au fost la fel macelariti iar de arbori numai spun. Chiar acum s-au mai taiat cativa copaci sa se mai toarne ceva betoane si sa se construiasca nu stiu ce in mijlocul unui palc de copaci.Pacat de un parc atat de frumos si de vechi care a fost pur si simplu decimat.
  • -5 (5 voturi)    
    nimic nu va convine (Joi, 29 aprilie 2010, 10:36)

    me [anonim]

    Cand toamna si iarna pica copacii pe masini in mijlocul furtunilor nu va convine - primaria nu a facut destul pentru toaletare. Cand ii curata primavara - i-au toaletat prea mult, nu mai avem coroana. Fie-mi permis un comentariu poate prea generalist, asa-i romanul - ca fata batrana - nu-i bine nici iarna nici vara.
    • +3 (3 voturi)    
      tie iti convine? (Joi, 29 aprilie 2010, 10:55)

      primarul [anonim] i-a raspuns lui me

      lucrezi la primarie si te simti ofensat?...sau habar nu ai despre ce se scrie aici?...daca taceai erai cu 5 minute mai destept...in rest..poluare linistita...
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Joi, 29 aprilie 2010, 10:58)

      corcoos [anonim] i-a raspuns lui me

      Ma tem ca va inselati. Sunt diferiti cei carora le pasa de soarta copacilor si implicit de sanatatea lor, de cei care au fobie de copaci. Dar nu asta-i problema. Problema este ca populismul autoritatilor trebuie sa aiba o limita. Nebunia taierii si mutilarii copacilor a inceput din mass media, dar vina tot primariile o poarta. Daca sunteti curios, puteti vedea un istoric la: http://www.bucharest-today.org/home-ro.html .
    • +3 (3 voturi)    
      Sa gindim! (Joi, 29 aprilie 2010, 13:06)

      Ioana Munteanu [utilizator] i-a raspuns lui me

      Daca pica un copac la o furtuna, asta nu inseamna ca trebuie ciuntiti toti copacii... Mai intii gindim, dupa aceea actionam. Masurile extreme sint reactii viscerale, nu actiuni bine cumpanite.
  • +3 (3 voturi)    
    dezastru (Joi, 29 aprilie 2010, 11:19)

    big_fufu [utilizator]

    Aceste fapte se petrec in toate orasele tarii. Niste cretini total incompetenti se apuca ei de "toaletat" arbori aiurea in tramvai, confundind ditai stejaru cu un dud decorativ sau mai stiu eu ce.
    Ma intreb unde sunt specialistii in pomicultura si peisagistica ai acestei tari? Daca nu avem, sa dam aafara toata hoastele alea batrine care populeaza universitatile de agronomie, si sa aducem profesionisti straini, ca tot atita ne costa, daca nu cumva mai putin.
    Pacat de arbori, mai mare jalea, se usuca 80% dupa asemenea taieri masive. Aloo, agentia de mediu, pe unde mai cascati gura?
  • +4 (4 voturi)    
    incompetenta... (Joi, 29 aprilie 2010, 11:25)

    paris [anonim]

    este vorba doar de incompetenta crasa a angajatilor de la primariile din toata tara... nu stiu pe ce criterii sunt angajati... oamenii care se ocupa de toaletarea copacilor si de intretinerea spatiilor verzi sunt, in mod normal formati pentru a face acest lucru... eu vad aici, in Franta, in ce fel se realizeaza intretinerea copacilor si spatiilor verzi... e o munca specializata, nu oricine o poate face si rezultatele se vad... din pacate la noi nu e cazul si am vazut copaci in parcuri care au pierit din cauza unor taieri facute la intamplare...
  • +4 (4 voturi)    
    de domeniul psihiatriei (Joi, 29 aprilie 2010, 12:24)

    Ioana Munteanu [utilizator]

    Totul porneste dintr-o ura bolnava pe verdeata. Mai cu seama taranimea uraste sa isi aminteasca de origini. Occidentalii nu concep sa nu se inconjoare de cit mai multi pomi, ar locui cu totii in padure, daca ar putea, in vreme ce salbaticii nostri se cred cu atit mai civilizati cu cit se inmorminteaza mai adinc in beton. Nu se gaseste nimeni sa ii opreasca pe nebuni?
  • +4 (4 voturi)    
    Si in Timisoara (Joi, 29 aprilie 2010, 12:45)

    AnonimTm [anonim]

    In Timisoara a venit un canadian ca sa demonstreze cum trebuie taiati in mod corect copacii. Sa speram ca reuseste sa convinga autoritatile locale. Si aici sunt mutilati fara mila copacii. De plantat planteaza niste copacei amarati. Macar in unele locuri ar putea sa planteze niste stejari sau platani, nu niste copaci care abia ajung la vreo 10 metri inaltime.
    • +6 (6 voturi)    
      copacii mici (Joi, 29 aprilie 2010, 13:04)

      Ioana Munteanu [utilizator] i-a raspuns lui AnonimTm

      Da, asa e trendul, sa se planteze copaci mici. Nu stiu cum de nu pricep gagauzii astia ca, in halul de despadurire in care se afla tara, e nevoie de copaci inalti mai mult decit de orice. Unde pui ca sint si mai frumosi...
  • +4 (4 voturi)    
    Daca vrei sa distrugi natura... (Joi, 29 aprilie 2010, 13:22)

    T+C [anonim]

    Daca vrei sa distrugi natura oriunde in lume angajeaza ADP sector 2.
    Nici uraganul nu-i intrece.
  • -2 (2 voturi)    
    toata lumea se pricepe la toate. (Joi, 29 aprilie 2010, 13:30)

    hash [anonim]

    hai sa ne dam cu parerea si sa scriem un articol de ziar; nedocumenat, fireste, bazat numai pe vorbe si declaratii.


    http://www.ploiesti.ro/Hotarari/2006/02%20%2828%20februarie%202006%29/56%20anexa.pdf

    http://gradinaruliscusit.blogspot.com/2010/01/tunderea-pentru-forma.html

    hai sa ne isterizam c-asa-i la moda ..
  • +3 (3 voturi)    
    Peste 20 de arbori "toaletati" de la radacina (Joi, 29 aprilie 2010, 14:20)

    icflorescu [utilizator]

    Peste 20 de arbori inalti de peste 30m au fost "toaletati" de la radacina in aceasta iarna pe Str. Mehadia din Sectorul 6.
    Au fost trimise numeroase sesizari catre ADP, PMB, Primaria Sectorului 6, Garda Nationala de Mediu, etc. Citez din raspunsul trimis de PMB:
    "[...] va facem cunoscut ca pentru executarea lucrarilor de defrisare si toaletare a arborilor [...] nu s-a emis aviz de spatii verzi."

    Mai multe informatii si o serie de fotografii sunt disponibile in sesizarile trimise online catre primarul sectorului 6:

    www.domnuleprimar.ro/36469-plopi-masacrati-Stimate-Domnule-Cristian-Poteras-stiu-daca-actiu.html (prima sesizare, 3 Nov 2009)

    http://domnuleprimar.ro/38911-Distrugerea-barierei-verzi-Stimate-domn-Revin-aceasta-mesaj-com.html (a doua sesizare, 23 feb 2010)
  • +1 (1 vot)    
    acelasi subiect (Joi, 29 aprilie 2010, 14:52)

    andrei S [anonim]

    iata si linkul http://andreisandu.wordpress.com/2010/04/01/zece-doamne-si-toti-zece/
  • -5 (5 voturi)    
    Mai au si altii copaci in Europa (Joi, 29 aprilie 2010, 15:28)

    Danny [anonim]

    Nu inteleg de ce este toata lumea atat de disperata. Sincer! Cei care au calatorit in afara Romaniei (Belgia, de exemplu) au constatat, cu siguranta, ca aceasta reprezinta o situatie absolut normala. Iar rezultatele sunt uimitoare (coroane frumoase, tinere, care sunt si tunse intr-o viziune unitara ulterior). Ca atare, sa mai asteptam vreo 2-3 luni pana sa dam cu toporul!
    • +5 (5 voturi)    
      partial adevarat (Joi, 29 aprilie 2010, 16:03)

      d.c. [utilizator] i-a raspuns lui Danny

      Partial adevarat, toaletarea facuta cum trebuie are sens si duce la coroane unitare si "tinere". Doar ca nu dureaza 2-3 luni, ci vreo 5-10 ani.

      Vezi de exemplu la Facultatea de Drept - acum 10 ani erau niste copaci de-o varsta cu cladirea. Dupa ce li s-a taiat coroana, s-au uscat toti (nu imediat, ci in 1-2 ani). In cele din urma au fost taiati, pentru ca - nu-i asa - erau uscati :).

      Ca sa nu mai zic pe Iuliu Maniu, unde s-au toaletat inclusiv copacei tineri care inca nu-si formasera coroana complet (toaletat = taiat tot mai putin trunchiul).
  • -4 (4 voturi)    
    toaletarea copacilor (Joi, 29 aprilie 2010, 17:32)

    Petrut Serban [anonim]

    Domnilor, locuiesc in Belgia de 3 ani si sa stiti ca aici asa se procedeaza in fiecare an. Nu este nici o problema, copacii cresc la fel de bine dar nu mai sunt rupti de eventuale furtuni
    • +2 (2 voturi)    
      Romania si Belgia (Joi, 29 aprilie 2010, 18:28)

      Ioana Munteanu [utilizator] i-a raspuns lui Petrut Serban

      Nu intelegeti ca aici unii se usuca? Toaletarea asta se poate face taind mai putin, ce Dumnezeu e asa de greu? Oricum, avem nevoie de oxigen, caldurile din Romania cresc constant, e o realitate. Umezeala din Belgia creeaza alte conditii pentru dezvoltarea arborilor.
  • +2 (2 voturi)    
    asa-i si la Sibiu (Joi, 29 aprilie 2010, 21:01)

    ela [anonim]

    Ce nu jumulesc "blocatarii", jumulesc asa zis toaletatorii, si daca tot mai ramane un copac in picioare, atunci strada se reamenajeaza prin defrisarea zonelor verzi. Au distrus strazi intregi de copaci transformate in parcari si zau daca era nevoie pe strazi cu case de sute de metri de parcari. Oamenii au in curte si garaje, la ce sa lase masinile in strada ?
    Am ajuns ca dintr-un cartier verde (Terezian), sa nu mai avem pe unde umbla pe la umbra. Mai exista o strada pe care au jumulit-o anul trecut si copacii sarmanii au mai dat niste frunza ... dar in rest au disparut cu tot petecele de umbra....
    Ultima strada care a cazut la "datoriile primariei" (Rusciorului) era plina de copacei unul mai frumos ca altul care infloreau toata primavara pe rand... au ramas tufe si alea doar daca se afla la mai putin de 2 m de blocuri.
    O alta victima din alt cartier strada Hegel ... au intrat cu buldozerele in ea, si nu era stricata, sa zici ca vor s-o repare ...
    La fel si in centru, a raschetat parcul din piata mare ceausescu, iar acum jumulesc copacii in fiecare an, sa ne bata soarele in cap, sa nu mai rezistam sa ne asezam pe o banca.
    Nu stiu cum e permis asa ceva, in EU daca vrei sa-ti construiesti casa n-ai voie sa tai nici un copac de pe terenul tau....
    Halal capitala culturala... am ajuns capitala culturala a incompetentilor
  • +1 (3 voturi)    
    CARE MAI ESTI MAI PRIMAR AL CAPITALEI?!? (Vineri, 30 aprilie 2010, 1:58)

    Tatiana [anonim]

    cine naiba e Primar al Capitalei?!? si ce face??? doarme in fotoliu la Primarie?!? ce ar spune daca ar fi ''tratat'' la fel cum a tratat copacii??? sau ce ar spune daca ar trebui sa plateasca din contul personal toate daunele si replantarea de noi copaci in toata Capitala ...that will be a great idea and would teach him a lesson as well !!!...in cazul acesta...el nu a invatat la Botanica in cls.a V-a :ca oxigenul este eliberat in atmosfera terestra de catre COPACI SI PLANTE ??? poate ca era corjent la Botanica pe toate cele 3 trimestre ale anului scolar ...corijenta ptr. toamna!!! sau poate el supravietuieste fara oxigen...poate plamanii lui sunt pe invers ...inspira Bioxid de Carbon si expira oxigen ...ha ha ha ...it makes me laugh out loud...but it's not funny at all what happened to the trees...; de ce nu protestati voi aia din Capitala??? unde sunt ECOLOGISTII NOSTRI??? mamma mia ...aici a fost o razmerita intreaga cu proteste de strada impotriva vanarii de animale salbatice ( vor avea o noua lege care va aduce ''up to date'' ptr. sec.21 legea vanarii animalelor salbatice; s-a declarat ca vanatoarea nu mai poate fi considerata un sport ci doar CRUZIME IMPOTRIVA ANIMALELOR SALBATICE si va fi considerat un delict sa ca cineva sa vaneze!!! and they are dead right !!!bloody hell !!!
  • 0 (2 voturi)    
    stiti unde au ''aterizat''copacii Romaniei??? (Vineri, 30 aprilie 2010, 2:10)

    Tatiana [anonim]

    a fost o emisiune TV care prezenta noi surse de energie pentru viitor; reportajul l-au facut in Austria si s-au luat interviuri catorva persoane din domeniu; stiti ce au declarat dupa ce camera de luat vederi a prezentat imaginea unui morman urias de rumegus??? ca toti copacii pe care ii primesc acolo care au spus clar ca provin din taieri de paduri din Muntii Carpati, ii maruntesc pana obtin acel rumegus si il folosesc la incalzirea caselor si apei menajere IN LOC DE CARBUNE SI GAZE ...ce parere aveti??? va place unde ajung copacii Romaniei ( care ar trebui sa ofere Romanilor oxigen, o viata sanatoasa si protectia impotriva alunecarilor de teren si desertificarii solului Romaniei????????????????????????? Mie NU !!! auzi ...sa faca un prapad ecologic ca sa ii tina pe Austrieci pe ''combustibil'' IEFTIN !!! ca de, gazul de la rusi costa scump..................daca le tolerati asta inseamna ca pur si simplu va sinucideti ...
  • -3 (3 voturi)    
    duceti-va acum (Vineri, 30 aprilie 2010, 9:31)

    dj [utilizator]

    si o sa vedeti ca au ramuri verzi si sunt frumosi. Nu stiti ce afirmati cu distrugerea....
  • 0 (0 voturi)    
    mutilarea copacilor- sect 6 buc-Drumul Taberei (Luni, 19 iulie 2010, 11:33)

    deliusus [anonim]

    o echipa de muncitori s-au apucat de taiat copacii din jurul blocului TD15, dar sint de-a dreptul mutilati! Au taiat TOATE crengile, au lasat doar tulpina in plin sezon vegetativ! nu 30%, nu in afara sezonului vegetativ, ci fix cind copacul se hraneste! ce vor face aceste tulpini macelarite? se vor usca! operatiunea se desfasoara intre orele 10-11 AM, ca sa nu poata fi opriti de oamenii care intelg ce se intimpla, dar trebuie sa munceasca!
  • 0 (0 voturi)    
    copaci uscati (Marţi, 10 mai 2011, 21:52)

    gabi [anonim]

    Crangasi este o zona care cu greu intra in categoria cartier ingrijit curat si deratizat.Avand in vedere ca este o zona cu apa multa Lacul Morii si multa vegetatie nu se da cu nimic de tantari capuse molii etc....este plin de aurolaci care stau langa farmacii, culmea ca sa transmita TBC, paduchi....la capitolul toaletare si taierea copacilor stam la fel de bine! De 3 ani stau cu un nuc uscat in fata geamului ca intr-un film horror pe B-dul CONSTRUCTORILOR nr.31 crangasi sec 6 la POTERAS poate ma citeste cineva cu dare de mana si ne scapa de nuc, ca o sa ne distruga masinile din parcare, o sa cada peste oameni la prima furtuna
  • 0 (0 voturi)    
    Toaletarea in Orasul Macin,Jud.Tulcea (Luni, 30 aprilie 2012, 22:50)

    Anne [anonim]

    E jale cu toaletarea si in Orasul.Macin,Jud.Tulcea tot ce s-a toaletat acum 2 ani s-a uscat pentru ca s-a taiat coroana si s-au lasat doar tulpinile la saracii copaci.
  • 0 (0 voturi)    
    Proteste, nu vorbe (Joi, 25 iulie 2013, 16:49)

    Andrei [anonim]

    Daca vreti sa nu ni se mai taie abuziv copacii, ce ar fi sa iesim si sa-i intimidam cel putin pe cei care o fac: muncitorii cu drujbe si sefii de santier. Acest lucru a fost deja testat in Drumul Taberei unde au fost salvati o multime de copaci din calea taierilor pentru metrou prin simpla prezenta a oamenilor locului si a impotrivirii lor. Faceti ceva!
  • 0 (0 voturi)    
    Braila verde e distrusa!!! (Luni, 22 iunie 2015, 15:08)

    george [anonim]

    In Braila distrug cel mai verde cartier al orasului-Hipodrom-chiar in acest moment.Zeci de arbori frumosi si sanatosi au fost taiati definitiv.La conducerea primariei e PSD-ul.Nu exista nici o toaletare-e o minciuna ordinara.Lemnul se vinde si astfel primarii unsi in functie isi platesc locurile catre partid.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version