Dorin Chirtoaca: Cainii vagabonzi nu sunt ucisi cu cruzime cum se vehiculeaza, ci eutanasiati in conformitate cu practica europeana 

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 27 aprilie 2010, 17:08 Actualitate | Esenţial


Dorin Chirtoaca
Foto: Agerpres
Primarul Chisinaului, Dorin Chirtoaca, cere "sa fie dezminitite informatiile cu privire la tratamentele inumane la care ar fi supusi cainii vagabonzi" din capitala moldoveana, precizand ca animalele fara stapan nereclamate de nimeni in termen de 10 zile sunt eutanasiate, dar numai in conformitate cu practica europeana si in niciun caz "nu sunt otravite, batute pana la moarte, arse sau gazate. "Aceste animale fara stapan nu sunt ucise cu cruzime precum este vehiculat. Informatiile cu privire la presupusul tratament inuman al cainilor sunt pe deplin eronate", subliniaza Chirtoaca intr-o declaratie remisa marti redactiei HotNews.ro.

"Cu regret, tin sa mentionez faptul ca reactiile negative la adresa actiunilor Primariei Chisinau in solutionarea problemei maidanezilor sunt exagerate. In acest tumult de proteste s-a omis un aspect important precum agresivitatea acestor animale: atacurile asupra persoanelor, in special asupra copiilor, fiind situatii deosebit de periculoase in cazurile de infectie cu rabie", declara edilul, care precizeaza ca in Chisinau au fost muscate de caini 1.388 de persoane (dintre care 305 copii) numai in 2008, iar in 2009 au fost inregistrate 1.443 astfel de cazuri (347 fiind copii).

"Acesti caini necesita vaccinare, sterilizare si nu in ultimul rand adaptarea in cadrul unui program durabil pentru supravegherea si monitorizarea populatiei de caini vagabonzi, ceea ce este aproape imposibil in acest moment", explica Chirtoaca.

"Conform deciziilor Consiliului municipal Chisinau, cainii vagabonzi intr-adevar sunt adusi la azil si daca in termen de 10 zile nimeni nu-i reclama, sunt eutanasiati in conformitate cu practica europeana si cu prevederile Conventiei europene pentru protectia animalelor adoptata de Consiliul Europei la Strasbourg in 1987 si in mod absolut aceste animale nu sunt otravite, batute pana la moarte, arse sau gazate", subliniaza edilul Chisinaului.

"Conventia Europeana, in art. 11 "Eutanasia" si art. 12 "Reducerea numarului de animale fara stapan", prevede ca "atunci cand un stat estimeaza ca numarul de animale fara stapan prezinta o problema, va lua masuri adecvate pentru reducerea numarului lor: prin capturare, adapostire sau eutanasiere"", arata Dorin Chirtoaca.

"Aceste dispozitii ale Conventiei sunt cuprinse intr-un proiect de lege in ceea ce priveste detinerea si protectia animalelor, aprobata in prima lectura de Parlamentul Republicii Moldova in 2007, promovat si sustinut de organizatiile pentru protectia animalelor din Chisinau. Art. 17 al proiectului de lege "Eutanasierea animalelor bolnave" prevede la paragraful 6 ca animalele bolnave, cu rabie, care au atacat persoane, precum si animalele periculoase, pot fi eutanasiate", mai precizeaza acesta.

Dorin Chirtoaca mentioneaza de asemenea ca, potrivit deciziilor Consiliului municipal Chisinau, la 26 februarie 2010 a fost alocat un lot de teren special pentru constructia unui azil pentru animalele fara stapan. "Speram, odata ce va fi construit azilul preconizat care va avea capacitatea de a adaposti peste 1.000 de maidanezi, sa fie initiat un program viabil de control al populatiei lor. In plus, Primaria va fi ajutata in acest demers de 15 clinici veterinare private si de Facultatea de Medicina Veterinara", precizeaza primarul moldovean.

In final, Chirtoaca subliniaza ca "fara indoiala, consultanta sau consiliere din partea sustinatorilor animalelor fara adapost este necesara si oricand binevenita", dar ca "protestele nu solutioneaza in mod efectiv problemele". "In acest sens, am apelat la unele organizatii internationale importante din domeniul protectiei animalelor in vederea solicitarii unui suport. Eforturile noastre de a identifica solutiile optime ale acestei probleme continua si orice ajutor efectiv in definitivarea lor este asteptat si binevenit", conchide edilul Chisinaului.


Citeste mai multe despre   


















1224 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    la turnu magurele au inceput ! (Marţi, 27 aprilie 2010, 17:58)

    alerta [anonim]

    impusca caini pe strada. azi, o femeie, aproape plangea ca a vazut, dintr'o dacie, cum cineva, razand a impuscat un caine pe strada.
    halal imbold, baietzi !
    bravo. primari si prefectzi. mai avetzi sa impuscatzi oameni pe strazi !
    they shoot horeses, don't they ?!
    rushine !
    • +2 (6 voturi)    
      muscat (Marţi, 27 aprilie 2010, 18:43)

      marius [anonim] i-a raspuns lui alerta

      cred ca nu ai fost muscat niciodata de o javra din acestea. Eu am fost (din senin, nici macar nu le dadeam atentie, sau poate de asta) si nu doresc nimanui. Din partea mea, sa faca orice, numai sa ii scoata de pe strazi. Sunt un real pericol public.
    • 0 (0 voturi)    
      e mult mult mai rau decat atat.... (Marţi, 27 aprilie 2010, 23:25)

      ionescu [anonim] i-a raspuns lui alerta

      persoane importante din conducerea administrativa a unor orase mari au inceput sa discute de cateva zile despre faptul ca ar exista caini vagabonzi pe strazile acestor metropole. Se pare ca vor sa aplice solutia finala, si anume deportarea bietelor animale, sau inchiderea lor in acele adaposturi, adica puscarii.
      Prin asta li se va rapi libertatea cainilor vagabonzi in modul cel mai brutal cu putinta.
      Aceasta noua nenorocire nu poate decat sa ne intristeze, de parca criza economica nu ar fi fost deajuns.
      Odata cu libertatea cainilor fara stapan, si oamenirea intreaga si-a pierdut bunul ei cel mai de pret.
      Este revoltator de-a dreptul sa stii ca in tara a inceput sa se traga asupra maidanezilor in plin, si ca putinii oameni de bine nu mai pot face nimic impotriva puhoiului de barbari cu copiii mutilati de patrupede.
      Am inteles ca doamna respectiva din Turnu Magurele a inceput greva foamei, cerand ca domnul care radea sa fie trimis in fata plutonului de executie.
  • +2 (6 voturi)    
    civilizatie, nu promiscuitate! (Marţi, 27 aprilie 2010, 18:24)

    sandu [anonim]

    sa terminam cu promiscuitatea plinsului pentru bietele animale. Nu se poate tolera muscarea oamenilor fiindca exista iresponsabili care isi abandoneaza ciinii. Nu se poate trai intr-o lume ideala, unde toti ciinii si oamenii traiesc ca in paradis, nici un ciine hatuit si flamind nu musca si curge lapte si miere. Terminati odata cu mentalitatea de sat si de ciobani! Ciinii vagabonzi trebuie sa dispara din orase, altfel e o aiureala!
    • 0 (0 voturi)    
      La sat... (Marţi, 27 aprilie 2010, 23:31)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui sandu

      ...nu prea exista caini vagabonzi. Pentru ca practic fiecare familie isi are propriul/proprii caini si o totala lipsa de entuziasm in hranirea cainilor nimanui. Or, daca nimeni nu-i hraneste...
  • -3 (7 voturi)    
    mishto... (Marţi, 27 aprilie 2010, 18:27)

    Codruta N [utilizator]

    Habar nu aveam ca a ucide pe cineva (in orice mod) fara a fi in legitima aparare sau fara a avea nevoie sa mananci "nu e cruzime" ci, daca "se respecta norme europene", e ok, o fericire, un vis frumos, poate chiar o placere pt. cel ucis!

    Pai, si Hitler era "european", tovarashi! Pe cand va fi ok daca se vor aplica "norme europene" si la oameni? >:)
  • -3 (7 voturi)    
    se pare (Marţi, 27 aprilie 2010, 18:43)

    alerta [anonim]

    ca utilizatorii sunt pentru impuscat caini pe strada.
    sa traitzi bine !
  • +1 (3 voturi)    
    pentru (Marţi, 27 aprilie 2010, 19:52)

    flor [anonim]

    Persoanele care se opun uciderii cainilor nu ofera nici un fel de solutie problemei ci se limiteaza la a acuza in toate partile de lipsa de umanitate.
    Sa nu uitam ca datorita legii Marinescu Bideu si a loby-ului agresiv a ONGurilor s-a ajuns ca toate orasele tarii sa fie impanzite de caini comunitari. S-a ajuns ca patrupezii prinsi intr-un oras sa fie eliberati la marginea unui alt oras pentru ca efectiv nu aveau unde tine atatia caini.
  • +3 (3 voturi)    
    unde.. (Marţi, 27 aprilie 2010, 20:56)

    oarecare [anonim]

    ...sunt banii care s-au investit pentru sterilizarea lor? de ce ,dupa sterilizare, numarul cainilor s-a triplat ????!!!nu pun in balanta, nici in gluma, viata sau sanatatea unui om si a unui caine,dar mi se pare ca cineva ne minte....
    • -1 (3 voturi)    
      sterilizarea (Marţi, 27 aprilie 2010, 21:59)

      oarecine [anonim] i-a raspuns lui oarecare

      ar costa probabil mai puzin ca o campanie electorala pentru primaria capitalei.
      eu am trei caine, un mascul si doua femele. pe cea mai mare am castrat'o pe banii mei.
      pe cea mica, o voi duce la castrat cand face un an, la recomandarea veterinarului.
      totzi trei sunt salvatzi dela tzarani.
      cineva dacea vina pe tzarani.
      tzaranii omoara catzeii mici, ii ineaca sau ii arunca spre infometare inainte sa le dea ochii.
      cainii de la tzara, adusi la oras, nu rezista. cainii maidanezi sunt crescutzi la orase, stiu sa treaca strada pela semafoare.
      • +1 (1 vot)    
        De zece ani (Marţi, 27 aprilie 2010, 22:25)

        bobo23 [utilizator] i-a raspuns lui oarecine

        se tot sterilizeaza caini si nr lor tot creste. Canta la alta masa cu propunerea ta, ca nu mai pacalesti pe nimeni de aici.
    • +1 (1 vot)    
      Sterilizarea ici si colo nu e eficienta (Marţi, 27 aprilie 2010, 23:17)

      Petru Moldovan [utilizator] i-a raspuns lui oarecare

      Din cate am citit eu mai demult nemtii s-au izbit de aceeasi problema dupa al II-lea Razboi Mondial: orasele erau pline de maidanezi. Dar cand ei au hotarat sterilizarea au facut niste tarcuri mari si i-au prins, i-au sterilizat si i-au pus in tarc pe toti, si le-au dat drumul numai dupa ce s-a terminat campania. Dupa 10-12 ani au disparut toti maidanezii de acolo ca au murit toti de batranete.
    • 0 (0 voturi)    
      Exista un oarecare conflict de interese (Marţi, 27 aprilie 2010, 23:36)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui oarecare

      Nu vreau sa acuz pe nimeni, dar este evident ca aceia care ar trebui sa captureze/sterilizeze cainii vagabonzi n-au niciun interes personal sa faca treaba asta asa cum trebuie... pentru ca si-ar elimina singuri obiectul muncii.
      Cam asa se explica faptul ca si catele sterilizate/marcate ca atare procreeaza in continuare.
      De vreme ce tot exista tehnica asta cu cipuri si nu stiu ce, ar trebui sa existe un soi de trasabilitate -- sa se poata afla usor ce veterinar a sterilizat cateaua X si daca operatia "n-a reusit" sa existe oarece consecinte.
  • -2 (2 voturi)    
    eutanasierea cainilor (Marţi, 27 aprilie 2010, 21:21)

    ivan [anonim]

    Aceasta eutanasiere va rezolva problema,tot asa cum a rezolvat si sterilizarea?
  • +1 (1 vot)    
    Rusine (Marţi, 27 aprilie 2010, 22:52)

    Goe [anonim]

    Rusine !
    Doar la Moldoveni si la Capitala (sub emblema prefectului) se poate intimpla asa animalitate !

    Da tot nu ati raspuns : BANI DE MASINI DE LUX SUNT ?
  • 0 (0 voturi)    
    caini (Vineri, 30 aprilie 2010, 18:18)

    dana [anonim]

    Anual se incearca tinerea sub control a inmultirii cainilor vagabonti, rezultatul a fost un dezastru. Zilnic sunt muscate sute de persoane, adulti si copii, anual se inregistreaza decese umane produse de catre cainii comunitari, cine trebuie tras la raspundere pentre aceasta situatie fara precedent? Unde sunt atunci cei care protesteaza pentru protectia animalelor? Pentru oameni cine protesteaza? Suntem cunoscuti ca tara pentru inca un lucru rau...Suntem tara europeana insa nu vezi in Europa ceea ce este pe strazile noastre.Si eu am un caine si nu pot iesi cu el in fata blocului sau la plimbare din pricina haitelor de caini comunitari. Acum 4 luni baiatul meu a fost muscat cand venea de la scoala, de un caine fara stapan, fara ca acesta sa latre, sau sa dea vreun semn ca ar fi agresiv, A atacat pe la spate, muscandu-l de pulpa. A urmat drumul la spital, consult, injectie, tratament. Eu am trecut peste aceasta intamplare, gandindu-ma ca se putea mai rau, insa copilul meu a ramas cu teama. Iubesc cainii, insa nu intr-atat de mult incat sa pun viata oamenilor in pericol. S-a mers prea departe cu protejarea cainilor si se pune prea putin pret pe viata oamenilor. Cainii nu au ce cauta pe strazi fara stapan. Pe vremea comunista nu erau atatea rele, prea multe comentarii acum si s-a ajuns unde s-a ajuns. Nu am vazut atatea demonstratii pentru copiii strazii, copii, batrani flamanzi, bolnavi, oameni fara casa, care se sfarsesc fara ca cineva sa stie sau sa-i pese. Acolo e nepasare mai mare. Am urmarit ieri pe un post tv cazul omului care a cazut pe strada facand atac de cord si timp de 2 ore a facut semn soferilor sa opreasca sa-l ajute. Un simplu telefon la salvare ar fi facut ca omul sa fie in viata si sa se aibe alaturi familia. Cate mii de astfel de cazuri mai sunt?... Nu am vazut vreum protest pentru asemenea cazuri. Sper ca guvernul sa ia masuri si sa-si mentina deciziile. Cine ai vrea, sa ai ia acasa, cei de pe strada sa fie luati. Si eu as dona lunar o suma de bani
  • 0 (0 voturi)    
    ciinii (Marţi, 4 mai 2010, 8:57)

    ILIE GEORGETA [anonim]

    ...unde-mi este comentariu?sunt de acord sa platesc si eu o suma de bani pentru ca sa fie castrati si pentru un adapost sa fie si ei undeva la un adapost ,iarna ...daca nu ai mila , degeaba toate celelalte ...
  • 0 (0 voturi)    
    Chirtoaca tras la raspundere (Duminică, 9 mai 2010, 11:04)

    anonim [anonim]

    Chirtoaca minte,nu exista eutanasiere,nu exista 10 zile,primaria nu dispune de un azil pentru caini,exista Necropola in str.Uzinilor,camera mortii ,unde sarmanii maidanezi sunt omorati cu bestialitate de catre regia Autosalubritate in frunte cu Dl.Manev si Gangal (dovezi yuotube.com video Shock Fabrica mortii -cum sunt eutanasiati maidanezii in Moldova) maidanezii nici de cum nu sunt tinuti 10 zile,dar sunt supusi torturilor brutale si inumane, autorisate si practicate de catre Chirtoaca ,noaptea pe ascuns,pentru a nu perturba opinia publica,din care reesa ca mjoritatea populatiei capitalei nu sunt de acord cu aceste metode brutale si barbare.Ajutoarele gratuite pentru sterilizare si constructia unui azil,de catre Associazia Veterinara din Anglia si Vier Photen din Austria,nu sunt acceptate,primaria continua omorarea maidanezilor pe ascuns,acuma mai recent impreuna cu depart.de medicina preventiva din capitala au pus in practica masacrarea maidanezilor prin- otravirea lor.Rusine,autoritatile din Moldova fac afeceri pe seama sarmanilor maidanezi, care nu au nici o vina.Nu exista caini agresivi(daca nu este provocat),paina in timpul de fata nu s-a depistat nici un caz de rabie,nici un fel de boli infectioase ,sun toate inventiile primariei pentru a duce la bun sfarsit afcerea inceputa oficial de la inceputul an.2010.Informazia, despre cum sunt masacrati maidanezii in Rep.Moldova,a fost raspandita in toata Europa prin filmari video,foto,articole in presa europeana si internationala,unde este publicat adevarul pur cum stau lucrurile la Chisinau.Multe organisatii internazionale si europee pentru protectia animalelor sunt implicate in aseasta problema,pentru a stopa masacrul efectuat cu bestialitate si nu numai,multi ministri de externe din Europa sunt la curent despre acest masacru,care incearca sa faca presiune autoritazilor moldave,pentru a stopa masacrul ilegal de maidanezi.Mai multa iformatie :www.oipaitalia.com-protesta contro massacro di randagi in Moldavia !


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version