Stephen Hawking: Oamenii ar trebui sa faca tot posibilul sa evite contactul cu extraterestrii

de R.M.     HotNews.ro
Duminică, 25 aprilie 2010, 16:19 Actualitate | Esenţial


Stephen Hawking
Foto: AGERPRES
Existenta extraterestrilor este aproape sigura, dar omenirea ar trebui sa faca tot posibilul sa evite contactul cu alte forme de viata, avertizeaza celebrul astrofizician Stephen Hawking, citat de BBC News.

Intr-un serial realizat pentru Discovery Channel, una dintre cele mai stralucite minti ale planetei afirma ca este "perfect rational" sa credem ca viata inteligenta exista in afara Terrei. In opinia sa, insa, daca ar descoperi Pamantul, extraterestrii nu ar face decat sa extraga resursele de aici pentru a se muta ulterior pe alta planeta.

"Daca extraterestrii ne-ar vizita, rezultatul ar fi oarecum asemanator celui rezultat in urma descoperirii Americii de catre Columb, si acesta nu a fost prea bun pentru nativii americani", spune el.

Vezi aici extraterestrii imaginati de Stephen Hawking.


Stephen Hawking crede ca, in loc sa incerce in continuu sa comunice cu viata extraterestra, oamenii ar trebui sa faca tot posibilul sa evite contactul.

"Este suficient sa ne privim pe noi insine pentru a vedea cum viata inteligenta se poate transforma in ceva ce nu am dori sa intalnim", explica el.

Premiera serialului Discovery Channel, intitulat "Into the Universe with Stephen Hawking", are loc in aceasta duminica, la ora 21 GMT.



Citeste mai multe despre   


















37015 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    Premiera? la care Discovery? (Duminică, 25 aprilie 2010, 16:01)

    Rntmpx [utilizator]

    Nu va bucurati, premiera documentarului nu e pe Discovery Romania, ci în SUA, la ora 9pm ora Coastei de Est (nu 21 GMT cum scrie în articol).
    • +18 (24 voturi)    
      nu ne deranjeaza (Duminică, 25 aprilie 2010, 18:06)

      Nea Vasile [anonim] i-a raspuns lui Rntmpx

      Il luam de pe torent la o ora dupa ce apare pe Discovery in SUA, asta-i o problema? :)
      • -1 (15 voturi)    
        unu (Luni, 26 aprilie 2010, 6:58)

        unu [anonim] i-a raspuns lui Nea Vasile

        astia sigur or sa ne ia carbunele ca sa=l bage in sobele de pe planeta lor. trebuie opriti cu orice pret dupa cum a spus acea minte liuminata ... cu blitzul.
        murim, luptam, resurse' le-aparam.
        • -13 (17 voturi)    
          Chiar (Luni, 26 aprilie 2010, 8:32)

          Amoredivino [utilizator] i-a raspuns lui unu

          Chiar ma gindeam daca il baga cineva in seama pe acest nevolnic. Daca extraterestrii au posibilitatea sa ajunga aici, nu vad cum am putea noi sa ii oprim sa face ce vrea muschii lor...
          e dus cu pluta Stefanel asta, si il foloseste Descopery ca sa mai faca un episod pentru spalat creierii.
        • +6 (10 voturi)    
          OZN-uri cu carbuni (Luni, 26 aprilie 2010, 10:38)

          flavian [utilizator] i-a raspuns lui unu

          Mda, sunt sigur ca OZN-urile lor folosesc tot carbuni si petrol ca supersonicele cu care ne "mandrim" noi.

          Ati uitat ca universul e infinit ? Nu e loc pentru toata lumea ? Inca mai gandim in vechea paradigma, a resurselor limitate pe o planeta micuta ?

          Vorbim aici de civilizatii care pot pune in miscare planete si extrage energie direct din stele. Nu de "incepatori" ca noi, care suntem gata sa distrugem o planeta intreaga pentru cativa stropi de petrol.
          • -3 (7 voturi)    
            De unde stii ca e infinit? (Luni, 26 aprilie 2010, 10:41)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui flavian

            L-ai masurat?
            Ai vreo baza teoretica sau macar logica?
            • -1 (5 voturi)    
              Dar tu ? (Luni, 26 aprilie 2010, 11:54)

              Rromanika [anonim] i-a raspuns lui Anonim

              Tu de unde stii ca nu e ? "L-ai masurat ? Ai vreo baza teoretica sau macar logica?" Nu pune intrebari absurde ...
              • +4 (6 voturi)    
                baza teoretica... (Luni, 26 aprilie 2010, 12:55)

                Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Rromanika

                este teoria big-bangului...presupunand ca adevarata teoria big-bangului...inseamna ca acum, dupa 14 miliarde de ani de cand a inceput procesul, universul se extinde si azi...ori daca admiti ca "ceva" se extinde...admiti ca nu este infinit nu?...

                asta daca nu luam in calcul posibilitatea unor infintati de "big-banguri"..:P
                • +3 (3 voturi)    
                  infinit (Luni, 26 aprilie 2010, 15:40)

                  b74cbd [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

                  Draga Laurentiu,
                  intre numerele 1 si 2 este o distanta finita, matematic vorbind, nu-i asa?
                  Si totusi, intre numerele 1 si 2 exista o infinitate de numere, nu-i asa?

                  Cred ca exista o diferenta intre infinit si nemarginit.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Bingo! (Marţi, 27 aprilie 2010, 4:04)

                    trandafir [anonim] i-a raspuns lui b74cbd

                    Infinitul mic explica infinitul mare!
          • 0 (0 voturi)    
            si cica omu asta e intelijent?! (Luni, 26 aprilie 2010, 18:31)

            eu [anonim] i-a raspuns lui flavian

            Pana ce sa dam noi de ei cred k au dat ei de noi de mult... universul este poate pradator si ei sunt acolo indiferent k vrem sau nu vrem sa dam de ei... aaa si sa crezi k inteligentza se rezuma numa la a extrage resursele energetice... omu asta e mai sarac la minte k un babuin...
          • 0 (0 voturi)    
            extrateresti nu sunt binevoitori (Marţi, 27 aprilie 2010, 4:02)

            haralamb [anonim] i-a raspuns lui flavian

            1. Exista o carte mai veche "Experienta OZN" - o traducere aparuta la "Dacia" prin 1984. Contine o discutie interesanta despre modul in care americanii au condus cercetarea fenomenului OZN in anii 1945-1970, precum si descrierea unui numar de observatii OZN. Nu exista nici o manifestare care ar putea fi privita drept prietenoasa - comportamentul lor seamana mai mult cu cel al unor spioni care vor sa afle cat mai multe despre Pamant si pamanteni.
            2. "Duhurile rautatii care salasuiesc in vazduhuri" este o denumire plastica pe care Biserica Ortodoxa a dat-o fenomenului OZN. Parintele Cleopa chiar descrie o intalnire de gradul 3...
            3. Cred ca Hawking intelege mai bine ca oricine misterele Cosmos-ului - si nu e nevoie de referiri la StarTrek, Stargate, Star Wars sau alte utopii (pe alocuri) inspaimantatoare...
        • 0 (2 voturi)    
          RE: unu (Luni, 26 aprilie 2010, 13:06)

          Cetentereseaza [anonim] i-a raspuns lui unu

          durere lozinca 'mobilizatoare' !!!
          multzam de-o burta babana de ras !
        • 0 (0 voturi)    
          unu (Duminică, 2 mai 2010, 6:15)

          unu [anonim] i-a raspuns lui unu

          PS
          Eu cred ca extraterestii se afla deja printre noi. E vorba de guvernul Boc si nu numai.
      • -3 (5 voturi)    
        SARACII OAMENI (Luni, 26 aprilie 2010, 13:37)

        Armaghedon [anonim] i-a raspuns lui Nea Vasile

        N-au nici un Dumnezeu. Se indoiesc de existenta lui Dumnezeu, dar cred in existenta extraterestrilor. Suntem vrednici de mila. Vor vedea insa oamenii ca singurul "extraterestru" care va veni in slava Sa pe nori va fi Isus Christos Fiul lui Dumnezeu la Judecata de Apoi cand fiecare om de la cel mai mic pana la cel mai mare va da socoteala pentru felul in care si-a trait viata pe pamant. Cititi Biblia putin credinciosilor, cititi Cuvantul lui Dumnezeu sa vedeti cat de privilegiati au fost americanii nativi ai lui Columb in comparatie cu cei care vor fi gasiti cu pacatele neiertate la venirea Mantuitorului. Mergeti la biserica si pocaiti-va ca v-ati ratacit de tot.
        • +5 (7 voturi)    
          Aoleu, abtine-te ca esti varza... (Luni, 26 aprilie 2010, 14:16)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui Armaghedon

          Ba bine ca nu!
          Daca toti ar fi fost 'credinciosi' am fi ramas tot in epoca de piatra cu o cruce in brate. Credinta nu a facut altceva decat sa provoace conflicte militare sa tina in loc evolutia. Probabil ca au fost ucisi si au murit mai multi oameni in numele credintei decat pentru orice alta cauza.

          CREDINTA = SLABICIUNE

          Cand nu mai ai nicio speranta, te intorci la credinta sperand ca iti va rezolva problemele carora iti este frica sa le dai piept.

          Du-te in orice tara araba si vezi unde i-a dus credinta oarba. Stau toata ziua si se roaga si umbla in zdrente. Traiesc precum niste plosnite pe spinarea altora (eventual a turistilor). Sau isi vand petrolul fara discernamant (Dubai?) pentru a-si lua bunuri de lux de care au atata nevoie sa isi duca la sfarsit ritualul zilnic de rugaciune.

          Du-te la Vatican sa vezi de cate tone de aur este nevoie pentru a savarsi simplele rugaciuni la care indeamna "Dumnezeu".

          Atata poate produce mintea acestor "credinciosi". Clericii au furat mereu de la cei saraci si au osandit pe cei care au indraznit sa se indoiasca de spusele lor. Mai mult, pana nu demult erau si "licenced to kill", de care abuzau.

          Deci credincios = om rudimentar, fara niciun scop in viata afara de cel de a face copii care sa ii ia locul in shopu cu suveniruri.


          Oamenii credinciosi din vechime care erau uneori singurii culti, care stiau sa scrie si sa citeasca s-au dus, de fapt ... cei de acuma au ramas tot la acelasi nivel. Stiu sa scrie si sa citeasca, nu mai fac niciun avans in niciun domeniu. Iau banii de la saraci si construiesc biserici sau si-i insusesc. Asa cum faceau si acum 600 de ani.


          Nu multumesc, prefer sa raman la "credinta" mea. Si anume aceea de a nu deranja pe cei de langa mine si a fi in general bun cu ei. Sa ii respect si sa fiu respectat.
          Pentru mine este suficient si nu trebuie sa cred in cineva.
          • +2 (2 voturi)    
            Hai, nu zau (Luni, 26 aprilie 2010, 20:06)

            mitica [anonim] i-a raspuns lui cristi

            Din ce spui tu inteleg ca
            credincios = om rudimentar
            iar asta inseamna ca
            ateu = om superior

            De aici reiese:
            comunist=ateu=om superior

            Cam nasol, nu? Biserica nu limiteaza cunoasterea, ci impune anumite rigori de ordin moral cunoasterii si mai ales utilizarii roadelor cunoaseterii. Deci mai lasa-ne cu texte de genul "biserica este opiumul popoarelor", ne-a cam ajuns. Nu cred ca esti foarte familiar cu zona umanista, adica artele, filosofia, logica etc. fiindca ai fi fost constient de rolul pe care l-au jucat bisericile in aceasta zona. Nu da cu piatra in cineva care pune pret pe partea spirituala a omului.
  • -8 (36 voturi)    
    singuratate (Duminică, 25 aprilie 2010, 16:17)

    kayrosk [anonim]

    Perfect rational ce deduce Hawking. Din fericire probabilitatea intalnirii cu extraterestri este extrem de mica, in ciuda a ce crede el.

    Recent, tocmai marea probabilitate a neconcordantelor, lipsa de "sincronizare", daca acceptati metafora, sunt realitatile care au deschis ochii comunitatii stiintifice si fostilor sustinatori ai programului SETI.

    Imi pare rau pentru entuziastii Star Treck dar trebuie sa acceptati ca suntem singuri. Fara Big Brother.

    Daca se vor descoperii extraterestri in viitorii 200 de ani, ei vor fi, probabil, niste bacili
    • +2 (16 voturi)    
      De ce ti-au dat atatea minusuri? (Duminică, 25 aprilie 2010, 22:03)

      dd [anonim] i-a raspuns lui kayrosk

      ....
      • +8 (16 voturi)    
        Pentru ostilitate (Luni, 26 aprilie 2010, 8:05)

        flavian [utilizator] i-a raspuns lui dd

        Pentru ca oamenii in gandesc inca la un nivel destul de jos.

        Isi inchipuie ca civilizatii care stapanesc tehnologii avansate, care au reusit sa faca saltul la urmatorul nivel de existenta fara sa se auto-distruga asa cum riscam noi acum sa o facem, inca mai pastreaza mentalitatile noastre.

        Acel egoism si acea teama caracteristice celor care nu au suficient, care sunte limitati si care sunt inca prinsi in dogmele propriei gandiri.

        Ca exista probabil si civilizatii avansate mai putin prietenoase, este posibil. Insa fara indoiala ca marea majoritate a a acestora sunt fiinte evoluate si pasnice. Pentru ca universul n-ar mai putea supravietui si evolua daca toti s-ar comporta cu el asa cum ne comportam noi acum cu pamantul.

        Asadar respectivele civilizatii ne-ar da mai curand o mana de ajutor sa curatam mizeria pe care o facem deja pe propria planeta. Ne-ar mai da si un pic de tehnologie in momentul in care vor fi siguri ca vom fi capabili sa o intelegem si utilizam cum trebuie. Exact asa cum un parinte si-ar ajuta copilul sa creasca, sa inteleaga si sa-si puna ordine in viata, lasandu-i in acelasi timp libertatea propriilor alegeri.
        • +1 (3 voturi)    
          daca exista o civilizatie care sa vina aici (Luni, 26 aprilie 2010, 12:17)

          gazpefoc [anonim] i-a raspuns lui flavian

          fiti siguri ca nu vin unii extrem de avansati, eventual in concediu. cred ca geniul lui Hawkins sta tocmai in asta, faptul ca el "vede" altceva decat restul lumii. a spune ca este un nevolnic dus cu pluta despre unul din cele mai mari genii ale omenirii este.. n-am cuvinte. daca vor veni civilizatiile extraterestre la noi nu vor veni doar sa ne zica salut si sa ne dea tehnologiile lor. si probabil ca nu vor veni unii care sunt apropiati de noi, poate aia stiu deja de ce suntem capabili si nu-i interesam. eventual o expeditie de cercetare din alta parte a galaxiei sau de ce nu, chiar din alta. si daca sunt asemanatori noua, respira oxigen si beau apa, capul de pod pe care il vor face va fi pe o planeta asemanatoare sau chiar a noastra. zic io..
      • 0 (0 voturi)    
        cine scrie comentarii pentru plusuri? (Luni, 26 aprilie 2010, 10:05)

        Rafael Che Guevara [utilizator] i-a raspuns lui dd

        nu este decat unul ce merge cu valul. Criteriul de apreciere mentionat este gresit.
      • 0 (2 voturi)    
        cred ca.. (Luni, 26 aprilie 2010, 10:37)

        cine [anonim] i-a raspuns lui dd

        ...extraterestrii au pus minusurile.."adica cum? - da, in limba lor e permisa cacofonia..- vrei sa zici ca noi nu existam?"
    • +3 (9 voturi)    
      te rog sa nu te iei de Star Trek.... (Luni, 26 aprilie 2010, 3:39)

      haralamb [anonim] i-a raspuns lui kayrosk

      nu de alta, dar e o fantezie optimista. Daca ai vedea Stargate Atlantis (apropo, se "da" pe tudou) ai avea motivr solide sa fii multumit ca inca nu au dat altii de noi...
      • 0 (0 voturi)    
        un s in plus (Luni, 26 aprilie 2010, 15:10)

        kayros [anonim] i-a raspuns lui haralamb

        Nu stiu cum la numele meu a aparut un S inplus. Nu-i nimica. De fapt, stiu cum, datorita vazului meu slab...

        Despre minusuri, nu ma intereseaza. Oamneii trebuie sa se defuleze cumva daca le dai vesti proaste.
        Parerile celorlalti insa merita tot respectul. Macar de-ar fi pentru energia de a gandi la astfel de problematica si tot ar trebui sa impuna considetatie!

        Stargate Atlantis e un serial frumos. dar eu o consider o metafora referitoare la umanitate. Wraithii sunt printre noi, domnilor.

        Cat despre filme, iaca Stargate Unuverse imi place mai mult pentru ca pozitia dilematica e mai pregnanta.

        Depre pregatirea in sine pentru un contact: noi nu suntem in stare sa respectam pe cel de alaturi. Cum sa speri ca exista extraterestri cand paranoicii vad peste tot mana ungurilor?
    • -1 (1 vot)    
      Este o parere si o apreciez (Luni, 26 aprilie 2010, 15:43)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui kayrosk

      Daca ar fi sa ne uitam doar la evolutia omului din ultimii 5000 de ani am putea sa tragem concluzia ca pina acum in mod sigur am fost vizitati de "extraterestri". Parerea mea este ca ultima vizita cu impact asupra omenirii a fost prin informatia extraordinara pe care am primit-o prin intermediul lui Einstein ... si acum ne mai chinuim sa vedem ce a vrut oare sa zica ..... si in plus a venit la un moment oportun, anume acela de a opri un razboi mondial, si ultimul se pare din instora noastra ca si rasa, pentru ca la urmatorul nu o sa mai existam. Totusi, mergind mai departe mi-as pune intrebarea daca nu cumva sintem un experiment destul de bine reusit avind in vedere citeva mici indicii: Caucazieni undeva, bine delimitati, Asiatici f bine delimitati ... Indieni si Negri ... . Abia de 200 de ani a inceput amestecul, iar diferentele intre noi sint extrem de vizibile. Oricum, sintem inca in epoca de piarta, iar o rasa superioara nu ar avea ce sa discute cu noi. Sintem pentru ei cum e maimuta pentru noi. O sa vedem ce ne ofera viitorul, dar in mod sigur cineva de departe ne monitorizeaza. Daca o sa aflam o sa mai vedem, posibil nu in viata asta a noastra, ne mai trebuie timp .....
  • +8 (22 voturi)    
    daca zice asa (Duminică, 25 aprilie 2010, 16:23)

    nelu [anonim]

    o fi stiind Stephen Hawking ceva ...
  • +19 (35 voturi)    
    Intr-adevar (Duminică, 25 aprilie 2010, 16:34)

    vandervaal [anonim]

    o minte luminata. Reget ca o spun, dar exact aceasta idee am promovat-o in discutii/polemici cu prietenii si apropiatii mei, dand ca exemplu chiar descoperirea Americii si consecintele acesteia pentr nativi. De ce ar explora spatiul o alta civilizatie , bazata pe aceleasi elemente de sustinere a vietii, fara indoiala similare cu cele ale bios-ului terestru, decat pentru noi resurse, insuficiente pe planeta respectiva, si pentru colonizare?. Asa vom face si noi peste cateva (putine) mii de ani. Tot Universul nu este decat un hipergigantic organism, in care viul reprezinta, sub diferite forme, max. 1%. Iar viul se comporta peste tot la fel, se reproduce, extinde si consuma resurse, de la celula la biosfera oricarei planete. Pacat ca Hawkins, un creier de geniu, se stinge....
    • +6 (22 voturi)    
      ... (Duminică, 25 aprilie 2010, 17:04)

      altul [anonim] i-a raspuns lui vandervaal

      Exista si "viu" mai inteligent ca noi, care în loc sa ne ia, ar veni mai degraba sa ne învete cum sa folosim si alte forme de energie.
      • +4 (18 voturi)    
        de ce? (Duminică, 25 aprilie 2010, 17:37)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui altul

        ca sa-si creeze concurenta in lupta pt.resurse?ai si tu o logica...
        • +2 (4 voturi)    
          De ce lupta ? (Luni, 26 aprilie 2010, 8:09)

          flavian [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          De ce lupta, cand universul e infinit ? Nu e loc pentru toata lumea ? De ce nu cooperare, impartirea cunostintelor si colaborare spre beneficiul tuturor ?

          Inca mai gandim in vechea paradigma, a resurselor limitate pe o planeta micuta ?

          Vorbim aici de civilizatii care pot pune in miscare planete si extrage energie direct din stele. Nu de "incepatori" ca noi, care suntem gata sa distrugem o planeta intreaga pentru cativa stropi de petrol.
        • +1 (3 voturi)    
          presupui... (Luni, 26 aprilie 2010, 9:01)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          ca ar mai consuma resurse....

          poate o civilizatie cu un milion de ani in fata noastra, a gasit si o reciproca la problema practica a extragerii energiei din materie (vezi replicatorul din ST)... si cred ca dpdv energetic nu ar avea probleme...(antimaterie, zero point energy, astea ar fi cele pe care le stim azi ca s-ar putea sa fie posibile, este ff posibil ca ei sa utilizeze ceva mult mai avansat decat stim noi...)

          Desi cred ca Hawkins are dreptate, se prea poate sa intalnim si altceva...o specie de genul biologului cu ochelari care alearga dupa fluturi sa-i studieze. Noi fiind fluturii. In cazul asta pentru cativa indivizi ar fi tare neplacut, dar supravietuirea speciei nu ar fi amenintata.
    • +16 (20 voturi)    
      Lucrurile sunt impartite - partea 1 (Duminică, 25 aprilie 2010, 17:58)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui vandervaal

      La 20 iulie 1969, Armstrong era primul om care pasea pe Luna. Aceste aselenizari au durat pana la sfarsitul lui 1972, apoi nimic.

      Pamantenii nu au reusit sa-si gestioneze resursele pentru a continua "dumul" catre Marte si apoi mai departe. Ba din contra: s-a marit numarul focoaselor nucleare, a fost o continua forfota pentru "resurse", s-au ascuns inventii care ar fi oferit resurse libere, fara costuri, nu a existat respect fata de aerul pe care-l respiram, apa pe care o bem, pamantul pe care ne cultivam hrana - nu a existat respect fata de noi.

      Nu cred ca o populatie extraterestra care poate calatorii ani lumina a ajuns la acest nivel al dezvoltarii prin lacomie, dezinteres fata de viata semenilor si lipsa de promovare a cercetarii.
      In ultimii 30 de ani sansele de a ne autodistruge au fost mai mari decat a calatori pana pe Luna.

      Cum spun, Hawking stie ce spune, dar nu detaliaza (probabil pentru a promova documentarul). Astfel:

      O populatie care este capabila sa calatoreasca inter-galactic a ajuns la acest nivel al cunoasterii investind foarte mult in stiinta, lasand la o parte lacomia, urmarind alte principii decat cele comerciale. O astfel de populatie este capabila, utilizand androizi (roboti cu inteligenta proprie), sa-si produca singura toate resursele de care are nevoie, fara a fi nevoita sa apeleze la vreo forma de sclavagism (capitalismul inclusiv fiind o astfel de forma - cu unele libertati acceptate). Poate sa extrage resurse inclusiv de pe planete imposibil de locuit pentru o fiinta vie. Poate crea sere artificiale (chiar pe astfel de planete) prin care sa-si asigure necesarul de hrana.

      Nu ar avea motive sa ne invadeze, sa ne transforme in sclavi. Ceea ce s-a intamplat in America cu populatia bastinasa s-a datorat lipsei de resurse - lucru care nu ar mai fi valabil in cazul unei populatii ajunsa la un astfel de nivel al dezvoltarii.

      (end of part 1)
      • -4 (12 voturi)    
        Pai ai multa credinta! (Luni, 26 aprilie 2010, 0:24)

        dobrica [anonim] i-a raspuns lui Claudiu T.

        O forma de inteligenta inalta, nu ar fi chiar ineficienta ca socialistii europeni, care finanteaza familiile cu IQ mic sa faca multi copii, sa strice calitatea speciei. Tu ai vazut profesor universitar cu 11 copii?, nu, daca tu ai avea o ferma ai imulti animalele mai slabe genetic? si apoi ai sustine senin " calitatea animalelor este la fel" ? Fara sa faci un studiu prea mare se vede ca specia umana nu elimina indivizii defectuosi cum a evoluat sute de milioane de ani viata, este ceva contra naturii. Avem din ce in ce mai buna tehnologie, scoli mai bune, dar genetic am scazut in ultima suta de ani, si inca fenomenul este departe sa se opreasca.
        • +2 (2 voturi)    
          . (Luni, 26 aprilie 2010, 15:19)

          sep [utilizator] i-a raspuns lui dobrica

          bine nea Adolf. strange tu oastea ariana si salveaza-ne de verigile genetice slabe ca sa te slavim pururea :))
      • 0 (4 voturi)    
        Socialism galactic (Luni, 26 aprilie 2010, 9:56)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui Claudiu T.

        E incredibil cat pot fii uni de idealisti si rupti de realitate. Aselenizarile au fost intrerupte pentru ca nu exista justificare economica pentru ele, programul avand motivatie in primul rand politica. Inventii care sa ne asigure energie gratis NU EXISTA, incearca sa uiti de motorul cu apa sau du-te inapoi la liceu ca poate ti-a scapat ceva. Progresul tehnologic are doua motoare principale: RAZBOIUL si PROFITUL, sau cum ar spune unii ca tine LACOMIA, fara ea n-am fi ajuns nicaieri, doar nazuinta pentru binele umanitatii nu poate fi un stimulent suficient de puternic. Dar cea mai monumentala aberatie din ce insiri tu acolo e aceea cu populatia care-si produce singura resursele. DIN CE? N-are nevoie de alte resurse pentru asta? Progresul tehnologic nu duce la diminuarea cererii de resurse ci dimpotriva, in 50-100 de ani vom fi nevoiti deja sa exploatam alte planete.
        ====
        Ca incheiere iti dau un sfat: inceteaza sa mai citesti literatura SF de duzina sau sa te uiti pe AXN Sci-Fi. Daca te pasioneaza domeniul iti recomand o carte grozava:
        http://www.scribd.com/doc/6071785/LARRY-NIVEN-Lumea-Inelara
        Poate o sa te ajute sa gandesti. Hai noroc!
        • +1 (1 vot)    
          Corectare (Luni, 26 aprilie 2010, 10:13)

          Lucian [anonim] i-a raspuns lui Lucian

          "cat pot fi unii". Asta ca sa nu ma trezesc ca se ia cineva de gramatica in lipsa ideilor.
        • +3 (3 voturi)    
          energie gratis exista (Luni, 26 aprilie 2010, 10:24)

          bb [anonim] i-a raspuns lui Lucian

          Eu cand aud de energie gratis nu ma gandesc la motorul cu apa ci la utilizarea formelor de energie generate cu generozitate de atatea fenomene naturale din care folosim o pondere extrem de mica. Cu exceptia hidrocentralelor nu prea suntem capabili sa folosim nimic cu un randament acceptabil. Folosim un pic din energia eoliana, un pic din cea solara cat despre alte energii (miscarea valurilor, caldura din straturile foarte adanci etc) suntem la stadiu de experimente empirice. Doar aceste forme de energie sunt suficiente si daca ar fi convertite cu un randament suficient de mare ne-ar asigura cu prisosinta necesarul energetic. Nu spun nimic de energie din fuziuni si fisiuni nucleare (utilizate altfel decat doar sa incalzeasca niste apa), captarea energiei fulgerelor sau alte idei prea revolutionare. Daca aceste energii gratis ne sunt noua [relativ] accesibile de ce crezi ca ele sunt inaccesibile unor civilizatii mai avansate tehnologic?
          • 0 (0 voturi)    
            .... (Luni, 26 aprilie 2010, 11:11)

            maze [anonim] i-a raspuns lui bb

            Intreaga arhitectura globala de securitate e gandita pe controlul zonelor cu hidrocarburi.

            Implicatiile sunt mult prea mari pentru a se schimba ceva radical in sensul asta.
          • +2 (2 voturi)    
            Nu la asta ma refeream (Luni, 26 aprilie 2010, 11:15)

            Lucian [anonim] i-a raspuns lui bb

            Cel caruia i-am raspuns vorbea de "ascunderea inventiilor care ar fi putut sa ne furnizeze energie fara costuri", adica in principiu motorul cu apa. In rest, energia eoliana si cea solara sunt folosite pe scara larga, dar se pare ca nu sunt suficiente. Energia valurilor nu poate fi captata eficient, iar cu energia straturilor adanci ar fi bine sa nu ne jucam pentru ca racirea accelerata a stratului de magma de sub scoarta terestra ar putea avea urmari imprevizibile si catastrofale. Captarea fulgerelor pentru energie este o idee ridicola, iar folosirea motorului de tip turbina cu aburi pentru producerea energiei electrice in centralele nucleare e deocamdata cea mai eficienta metoda cunoscuta, cu un randament de circa 50%.
          • 0 (0 voturi)    
            Fuziuni si fisiuni nucleare (Luni, 26 aprilie 2010, 16:08)

            a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui bb

            Le pui la gramada de parca ar fi foarte asemanatoare.

            Fuziunea e cu adevarat viitorul. Toate energiile "regenerabile" sunt de fapt alimentate de soare. Daca ai fuziune, e ca si cum ai creea un soare. Energie "regenerabila" fara intermediari.

            Din cate imi aduc aminte la toate experimentele cu fuziune nu se produce energie via apa/aburi ca la energia de fisiune ci direct electric.
            • 0 (0 voturi)    
              Uff...fisiunile si fuziunile astea (Luni, 26 aprilie 2010, 21:34)

              Lucian [anonim] i-a raspuns lui a_claudiu

              Pai chiar sunt foarte asemanatoare! Tot ce ne intereseaza pe noi atat din fisiune cat si din fuziune este CALDURA pe care o genereaza, pe care noi o folosim mai departe pentru a produce electricitate prin intermediul unei turbine si al unui generator. Nu ai cum sa produci energie "direct electric" (cum o fi aia) din fuziune, si oricum ar fi foarte ineficient, ce te faci cu imensa cantitate de caldura care se degaja, o arunci?
              • 0 (0 voturi)    
                Foarte asemanatoare?!?!? (Luni, 26 aprilie 2010, 22:39)

                a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

                Pai daca fuziunea si fisiunea sunt asemanatoare apai la fel sunt si si energia solara si energia pe baza de carbune.

                Fuziunea se bazeaza pe elemente aflate in discretie in univers (hidrogen in particular si orice este mai mic decat fierul in general).

                Fisiunea se bazeaza pe atomi grei care sunt in cantitati cu mult mai mici.

                Cat despre transformarea energiei provenite din fuziune direct in energie electrica ma bazez pe un articol citit acum ceva timp in urma pe care nu-l gasesc acum pe moment (scuze nu pot aduce dovezi).

                ITER se bazeaza intradevar pe caldura tranformata in electricitate,dar chiar daca ai avea un randament de 1% resursa practic nelimitata de materii prime il face o solutie imbatabila.
        • +2 (2 voturi)    
          .... (Luni, 26 aprilie 2010, 10:42)

          maze [anonim] i-a raspuns lui Lucian

          Partial ai dreptate in ceea ce spui dar problema e ca viziunea asta nu duce duce decat la autodistrugere. E un drum cu unic sens daca nu ne schimbam in mod radical.

          Asta e paradoxul momentului in care traim, desi suntem din ce in ce mai multi, consumam din ce in ce mai mult, nu exista nici un semn de cooperare pentru a proteja resursele regenerabile, pentru a reduce poluarea. In schimb continuam investitii masive in armament din ce in ce mai sofististicat, economia produce din ce in ce mai multe lucruri inutile care nu fac decat sa creeze si mai multa poluare.

          Desi conditiile de mediu in care evoluam se schimba radical noi continuam sa folosim aceleasi vechi sabloane.

          Cat timp lumea e condusa de o elita orientata pe profit/control nu pleaca nimeni pe nici o alta planeta. Vom trai aici sa vedem si efectele alegerilor noastre iresponsabile ca specie. Pana la urma mi se pare si corect.
        • +3 (3 voturi)    
          Visez la o lume mai buna (Luni, 26 aprilie 2010, 11:15)

          Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

          La "energie gratis" a raspuns deja *bb* - si eu fac comparatie intre evolutia militara si evolutia randamentului energetic.

          Investitiile in tehnologii militare (care apoi sunt inevitabil procurate si de partea adversa) ne fac sa ne invartim intr-un cerc vicios si nu ne ofera siguranta (vezi SUA 9/11). Ba din contra, aceasta tehnologie se poate intoarce impotriva ta (temerile fata de arsenalul atomic).

          Daca s-ar investi mai mult in randament energetic (urmareste evolutia motoarelor auto de la non-euro - 12-15L/100km catre euro 5 - 6,5L/100km si in curand electric - 3,5L/100km) nu ar mai exista motivatie pentru razboi.
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Luni, 26 aprilie 2010, 11:57)

            maze [anonim] i-a raspuns lui Claudiu T.

            Din pacate timpul aproape a expirat.

            Explozia solara din 2012 anuntata de NASA si scaderea intensitatii campului magnetic al pamantului ridica miza la un cu totul alt nivel :

            http://www.youtube.com/watch?v=4_TzIUlaQok
            • 0 (0 voturi)    
              . (Luni, 26 aprilie 2010, 15:22)

              sep [utilizator] i-a raspuns lui maze

              hai mah, iar murim in 2012? la naiba, vroiam sa ajung in Nepal prin 2015 :(
              • 0 (0 voturi)    
                .... (Luni, 26 aprilie 2010, 14:42)

                maze [anonim] i-a raspuns lui sep

                Pai e simplu daca cauti pe net o sa gasesti 2 informatii foarte simple si foarte clare

                1. Campul magnetic actioneaza ca un scut impotriva radiatiilor solare.
                2. Schimbarea polilor magnetici duce la scadearea campului.
                3. Activitatea solara e in crestere.
                4. In 2012 se pare ca va fi o furtuna solara de proportii.

                In mod cert efectele pe glob vor fi catastrofale.
                • 0 (0 voturi)    
                  . (Luni, 26 aprilie 2010, 16:54)

                  sep [utilizator] i-a raspuns lui maze

                  m-am uitat la filmul "Knowing" deja, m-am saturat de astfel de scenarii. o sa "ca caut" alte pelicule fascinante :-)
          • 0 (0 voturi)    
            randament (Luni, 26 aprilie 2010, 12:41)

            gamma [anonim] i-a raspuns lui Claudiu T.

            Daciile vechi consumau doar vre-o 7% la drum lung iar masinile noi cam 5.5-6 .Cam putin pentru 40 ani de evolutie .
            Electricele sunt utile dar raza de actiune e redusa , o masina electrica incarcata are cam aceeasi raza de actiune ca o masina obisnuita cand se aprinde becul de alarma de la rezervor .Nu va faceti iluzii cifrele vehiculate in contextul masinilor electrice sunt obtinute in conditii speciale , asa am vazut si eu logan care consuma 3l/100
        • +2 (2 voturi)    
          "monumentala aberatie" (Luni, 26 aprilie 2010, 11:30)

          Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

          DIN CE resurse? Sa le luam pe rand:

          - energetic (e penurie de energie in jurul nostru, doar ca nu ne intereseaza sa o folosim - culmea este ca stim cum, dar preferam petrolul);

          - resurse (materiale de contructie se gasesc inclusiv pe planete nelocuite, iar androizii le pot extragte); gandeste-te ca avem deja roboti care identifica obiecte si le muta, identifica fete, identifica mirosuri, iau decizii pe baza de algoritmi; cat de mult pot evolua lucrurile depinde doar de timpul alocat pentru a detalia acesti algoritmi;

          - hrana - oare cata agricultura se face in Romania (care a trecut de stadiul lumii a 3-a) cu sapa ? Oare pamantul care ne adusese numele de "granarul europei" a disparut ? E tot o chestiune politica.
          • +1 (1 vot)    
            Aberatie intr-adevar (Luni, 26 aprilie 2010, 12:52)

            Lucian [anonim] i-a raspuns lui Claudiu T.

            Citat: "e penurie de energie in jurul nostru, doar ca nu ne intereseaza sa o folosim - culmea este ca stim cum, dar preferam petrolul"; aceasta fraza este pur si simplu un nonsens, sau poate n-ai inteles tu sensul cuvantului "penurie". Folosim petrolul din motive de costuri si cantitati disponibile, cine ar trece acum in totalitate pe energie eoliana sau solara ar deveni instantaneu necompetitiv economic.

            Mai departe, cred ca n-ai inteles. E cu totul si cu totul absurda si ridicola ideea ca nu vom mai avea nevoie de resurse pentru ca ni le vom produce singuri. Pentru a produce orice ai nevoie de resurse, pricepi? Cum produci tu, sa zicem, fier? Nu trebuie sa dispui de zacaminte de fier sau o sursa de fier vechi? Astea nu sunt RESURSE? Iar partea cu androizii e un exemplu clasic de cum se poate deturna o idee de la aspecte esentiale la cele neinsemnate, asa cum Mihai Rusetel descria in celebra lui "inventie" ce suruburi se folosesc la asamblarea motorului cu apa si nu procesul fizic prin care se poate extrage lucru mecanic util din apa chioara.

            La partea a treia nu stiu, astept sa ma lamuresti.
        • 0 (0 voturi)    
          bine vazut (Luni, 26 aprilie 2010, 21:15)

          kayros [anonim] i-a raspuns lui Lucian

          ai dreptate. Filmele astea ilustreaza un soi de socialism sun autocratia intelighentiei.

          Dar problematica supravietuirii, greutatea zilei de maine nu poateperi decat in fata marilor intrebari ale spiritului.

          Ipoteza extraterestrilor este,, de fapt, o modalitate de consolare in fata incapactatii nosatre de a impartasi, de a lasa o urma, de a ne prezerva ceva din persoana care se va sterge din lume ca nisipul suflat de briza...

          Nu cred in realitatea extraterestrilor. Lumea pur si simplu nu este o piramida cu inteligenta la varf si viata la baza.

          Intelgenta umana este, probabil, un accident. De fapt, nici intre noi nu atarna in balanta. Intrebati-l pe Becali!
    • +14 (18 voturi)    
      Lucrurile sunt impartite - partea 2 (Duminică, 25 aprilie 2010, 18:15)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui vandervaal

      (continuare)

      Terra ar fi utilizata doar ca muzeu viu al evolutiei, sursa de cultura, depozit pentru material genetic sau zona de observatie a diverselor fenomene sociale, evolutii genetice etc.

      Exista totusi si "reversul medaliei": orice padure are si uscaciuni.
      Pot exista astfel:

      - parte din aceste populatii care nu au reusit sa se integreze, sa fie inca capabile de ura si dorinta de dominare. In mod cert nu mai este vorba de lupta pentru resurse ci mai de graba de un gen de probleme psihice; astfel de fiinte ar fi interesate tocmai de distrucerea noastra pentru a provoca populatiile extraterestre "pacifiste";

      - e posibil ca vizita unei populatii extraterestre sa aduca din greseala virusuri si bacterii care sa ne decimeze;

      - e posibil ca certitudinea existentei extraterestrilor sa duca la disparitia bisericii (forma de organizare creata tocmai pentru a da siguranta oamenilor fata de ceea ce nu inteleg) si modificari ale formelor de guvernare - ajungandu-se la tensiuni sociale (pe care nu suntem capabili sa le gestionam).

      Astept cu interes serialul de pe Discovery.
      • +2 (4 voturi)    
        Lucrurile sunt si mai impartite (Luni, 26 aprilie 2010, 8:51)

        Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Claudiu T.

        Un argument mai serios ar fi ca sansele ca viata umana sa fie biologic si chimic compatibila cu orice alta forma de viata sunt extrem de mici, adica sanse ca aminoacizii si proteinele de pe pamant sa fie prezente in aceeasi forma si concentratie pe alte planete sunt aprope nule (chiar si structura celulelor ar fi diferita, ADN-ul a evoluat de-a lungul a sute de milioane de ani), si atunci, de ce ne-ar coloniza? ca sa ia ce resurse? minerale? astea se gasesc pe orice planeta nepopulata.
    • -7 (17 voturi)    
      O minte luminata? De ce?! (Duminică, 25 aprilie 2010, 22:12)

      Teo [anonim] i-a raspuns lui vandervaal

      O minte luminata pentru ca da apa la moara evolutionismului?

      O minte luminata pentru ca hraneste cu iluzii religia evolutionista a credintei in atotputernica natura?

      O minte luminata care se confrunta - la fel ca toti muritorii - cu dovezi concludente ale existentei unei MINTI CREATOARE in spatele intregii creatii.

      Handicapul lui e altul decat cel evident.
  • -8 (32 voturi)    
    eu stau linistit (Duminică, 25 aprilie 2010, 16:38)

    adi.i [utilizator]

    ca ne salveaza americanii!
    • +26 (26 voturi)    
      o sa stai linistit... (Duminică, 25 aprilie 2010, 16:56)

      Marian Grunca [anonim] i-a raspuns lui adi.i

      ... langa bunica-tu.
      • +15 (15 voturi)    
        Ha ha ha (Duminică, 25 aprilie 2010, 17:59)

        Dennis Lopataru [utilizator] i-a raspuns lui Marian Grunca

        Cel mai tare comentariu, am ras de m-am spart.
    • -8 (26 voturi)    
      eu sunt si mai linistit... (Duminică, 25 aprilie 2010, 17:38)

      horia [anonim] i-a raspuns lui adi.i

      ca ne salveaza Super Boc!
    • +10 (10 voturi)    
      ai dreptate (Duminică, 25 aprilie 2010, 21:10)

      Gigi Fisiune [anonim] i-a raspuns lui adi.i

      Sper, in principiu, dar gandeste-te ca generatia salvatorilor s-a cam ramolit deja: Arnold, Bruce Willis, Stallone, Lundgren, Chuck Norris etc.

      Ce ne vom face? Vom muri!
      • +2 (2 voturi)    
        Mai avem o sansa? (Luni, 26 aprilie 2010, 9:49)

        Zigzag [anonim] i-a raspuns lui Gigi Fisiune

        Baiatul ala din Twilight oare face fata?
  • +4 (16 voturi)    
    Sa bagam capul in nisip (Duminică, 25 aprilie 2010, 16:39)

    Mircea [anonim]

    N-a fost niciodata o solutie. Da, este foarte posibil ca o civilizatie mai avansata sa ne considere un fel de "indieni", dar la fel de bine "cucerirea" s-ar putea sa fie cel mai bun lucru ce ni se va intampla. Cine stie, poate nu vor mai fi razboaie, foamete, seceta etc. Poate vom invata de la ei lucruri care ne vor face viata mai usoara, mai placuta. Poate vom trai mai mult cu ajutorul lor.

    Hai sa nu ne gandim doar la lucruri rele, mai mult sau mai putin influentati de istorie sau de filme ci sa vedem in contactul cu alte civilizatii o sansa pentru omenire de a nu se distruge singura. Ca in cazul oricarei intalniri, poate sa mearga bine sau rau.

    In plus, il avem pe Will Smith sa ne ajute daca situatia o ia razna :))
    • 0 (12 voturi)    
      foame, seceta? (Duminică, 25 aprilie 2010, 17:52)

      Flo.ro [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      Pot exista lucruri mai rele decat foamea si seceta.
      Gandeste-te la Matrix sau Borg din StarTrek (reducerea oamenilor la "baterii" sau asimilarea).
      Dar, desigur, cata vreme ii avem pe Will Smith sau Bruce Willis, e totul ok :))
    • +1 (3 voturi)    
      uiti un mic amanunt... (Luni, 26 aprilie 2010, 9:09)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      se presupune ca Terra are in jur de 2 milioane de specii vii.
      Noi sintem direct sau indirect responsabili pentru distrugerea a vreo 100 de mii de specii in ultimele doua secole...FARA SA VREM!!!...De la bizoni la tigri situatia pe care am creato fara sa dorim distrugerea unei specii, fara a o considera "inamica" este destul de grava. Ce sanse crezi ca am avea in cazul in care o asemenea specie, cu un milion de ani in fata noastra s-ar intalni cu noi, si am fi concurenti pe resurse...Mai mici decat le au tigrii azi...aia macar mai mananca niste indieni pe acolo...
      • +2 (4 voturi)    
        Trebuie sa intelegem ceva (Luni, 26 aprilie 2010, 10:36)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        Vorbim de alta rasa, alte fiinte, care cu siguranta nu vor arata ca noi. Asta inseamna, foarte probabil, ca nu vor gandi la fel ca noi.

        Hawking vorbeste dpdv al omului, ce ar face rasa umana daca ar ajunge pe alta planeta. Intrebarea este insa ce ar face rasa extraterestra? S-ar putea ca aia sa nu aiba nici macar dorinte de cucerire, poate pentru ei partea materiala nu exista, poate isi pot procura tot ce au nevoie prin alte mijloace "pasnice". Cine stie, poate ei au ajuns deja ca in Star Trek unde banii nu mai existau pentru ca nu mai aveau nevoie de ei.

        Hai sa nu mai fim negativisti. Nu stim nici a miliarda parte din ce este in univers si deja ne panicam.
        • +2 (2 voturi)    
          am si specificat... (Luni, 26 aprilie 2010, 10:49)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

          "si am fi concurenti pe resurse"

          Personal nu cred ca o civilizatie cu un milion de ani in fata noastra care calatoreste cu viteze "superluminice" mai foloseste resurse in acelasi sens ca noi...presupun ca ar avea cel putin...ceva gen replicatorul din Star Trek si resurse de energie...ce termen sa folosesc...mai mult decat suficiente si aproape nelimitate, care sa si ajute la creearea materiei.....
  • +30 (34 voturi)    
    Poate (Duminică, 25 aprilie 2010, 16:45)

    song2 [anonim]

    "daca ar descoperi Pamantul, extraterestrii nu ar face decat sa extraga resursele de aici pentru a se muta ulterior pe alta planeta."
    Cred ca aici se inseala. Universul, in sine, este o sursa inepuizabila de energie, un fluviu din care noi, oamenii, nu suntem in stare sa extragem nici macar o picatura.
    O civilizatie care a reusit sa strabata sute, poate mii, de ani lumina nu ar fi interesata ce poate oferi acest graunte de nisip din marginea Universului. In cel mai bun caz ne-ar privi exact cum privim noi un musuroi de furnici care a adunat mancare pentru iarna. Amuzati si curiosi de limitarile noastre.
    • +5 (11 voturi)    
      Adevarat...dar (Duminică, 25 aprilie 2010, 17:13)

      Simple [anonim] i-a raspuns lui song2

      Ai dreptate dar sa nu uitam ca locurile unde se poate dezvolta/mentine viata sunt fff putine.Statistic vorbin suntem al naibii de norocosi ca putem comenta stirea asta. Acuma depinde si de ce resurse e nevoie ...
      • +4 (4 voturi)    
        Statistica (Duminică, 25 aprilie 2010, 22:16)

        song2 [anonim] i-a raspuns lui Simple

        Pana de mai curand as fi spus si eu ca suntem norocosi si ca statistica arata ca suntem "planeta aleasa". Dar, uite, au gasit restul de 95% din univers acum vreo doua luni; univers care se credea gol fiindca nu stiau cum sa se uite la el. Dar e plin de galaxii, de stele si, probabil, de planetele aferente.
        Nu cred ca ratiunea pe care o avem ar trebui sa ne linisteasca
      • +1 (1 vot)    
        Da. (Duminică, 25 aprilie 2010, 23:52)

        uwe [anonim] i-a raspuns lui Simple

        Sunt locuri limitate in care se poate dezvolta/mentine viata, dar care viata, viata noastra. Or daca sunt extraterestii sunt diferiti de noi. Pana una-alta, nici nu sunt descoperite toate speciile pe planeta noastra, si inca se mira cei care si-au dat cu "imposibilul" cand gasesc pe fundul oceanelor forme de viata. De cand exista, stiinta a fost contrazisa la un moment dat, indiferent in ce sens.

        Pe de alta parte, noi suntem inchisi in spatiu si timp, si ne-ar fi mult mai usor sa percepem realitatea daca am accepta existenta lumii imateriale, pe care nu reusim s-o percepem din cauza limitelor pe care ni le impunem singuri.
      • +2 (2 voturi)    
        statistic vorbind... (Luni, 26 aprilie 2010, 9:18)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Simple

        lucrurile nu mai stau ca acum 30 de ani...

        S-au descoperit nenumarate sisteme solare, si tendinta spre deosebire de acum 30 de ani este inversa...Acum se presupune ca majoritatea stelelor sunt sisteme solare, nu ca acum 30 de ani cand se presupunea ca majoritatea stelelor sunt deserturi cosmice...

        acum tinand cont de asta, ce-ti mai trebuie este o planeta in zona locuibila...

        http://en.wikipedia.org/wiki/Gliese_581_d

        si deja am descoperit cel putin una (de asta stiam eu)...tinand cont ca abia am zgariat suprafata icebergului...trage singur concluziile...
    • +5 (9 voturi)    
      Ai dreptate, songule! (Duminică, 25 aprilie 2010, 17:22)

      Cavalerul bizantin [anonim] i-a raspuns lui song2

      Şi eu spun tot aşa. Ce mama supărării de resurse vor extratereştrii de pe planeta noastră, când universul are tot ceea îşi pot dori? De la aur la diamante cât camionul, de toate găseşti acolo. Apa nu e o problemă, dacă ai energie, oxigen şi hidrogen ai şi apă garla. Spiritul nostru e posibil să nu-l aibă, aşa că, eu cred că Howking a sbârcit-o, că numai Dumnezeu e fără greşeală. Poate vod de la noi Declaraţia Drepturilor Omului şi Magna Carta...altceva...m-aş mira.
      • 0 (0 voturi)    
        ce nu au extraterestrii (Luni, 26 aprilie 2010, 12:38)

        Razvan [anonim] i-a raspuns lui Cavalerul bizantin

        Poate nu au inca destula hrana gustoasa si fina, cum le-ar furniza niste legume precum cele care se autodenumesc "oameni", la asta v-ati gandit?
        Or fi umbland si ei dupa noi soiuri de caviar si alte alea.
  • +3 (5 voturi)    
    universul este destul de mare (Duminică, 25 aprilie 2010, 16:48)

    Vasile D [anonim]

    o civilizatie avansata are miliarde de planete de harvestit nu vad de ce sar deranja sa ne viziteze pentru a extrage resursele.
    Este posibil ca noi sa fim un fel de gandaci pentru ei si sa ne anihileze sau pur si simplu sa ne studieze arheologic.
    • +3 (7 voturi)    
      miliarde da (Duminică, 25 aprilie 2010, 16:46)

      toma [anonim] i-a raspuns lui Vasile D

      Sunt de accord ca exista miliarde de planete, dar nu toate au conditiile necesare pentru a sustine viata sau macar dezvoltarea unor resurse de care macar noi oamenii avem nevoie. Planetele cu resursele necesare pentru a intretine viata, mai ales cea inteligenta sunt putine in comparatie cu numarul planetelor. Spun asta bazat pe urmatorul articol : http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-450467/Found-20-light-years-away-New-Earth.html
      Si nici macar de asta nu se stie sigur. Ce spune domnul Hawking e doar de bun simt avanad in vedere numarul mic de resurse diferite care se gasesc in sistemul nostru solar in afara Terrei.
    • +5 (7 voturi)    
      harvestim vasile, harvestim! (Duminică, 25 aprilie 2010, 18:12)

      nea caisa [anonim] i-a raspuns lui Vasile D

      starcraft cu vaca pe pasune, ai?:)Nu bagi si in retea, ca am modem wireless si saptamana viitoare bag oile in transhumanta?
      • +2 (2 voturi)    
        trebuie sa recunosc (Duminică, 25 aprilie 2010, 21:03)

        Coacaza [anonim] i-a raspuns lui nea caisa

        cel mai tare comentariu la articolul asta
  • +3 (5 voturi)    
    Mai vedem.. (Duminică, 25 aprilie 2010, 16:52)

    Ion [anonim]

    Eu cred ca declaratiile lui Hawking sunt mai degraba cu efect psihologic. Cred ca el vrea sa dea o lectie oamenilor mai degraba decat sa recomande evitarea oricarui contact cu forme de viata extraterestra. In primul rand, un astfel de contact ar putea avea efecte foarte negative asupra valorilor umane, care ar putea fi vazute intr-o alta lumina, mult mai relativa decat o credem noi acum. Asta ar produce confuzie morala si lipsa unor repere.
    In al doilea rand, o forma de viata extraterestra nu e neaparat mai dezvoltata decat a noastra. Si noi suntem extraterestri probabil pentru alte forme care nu au ajuns nici la stadiul de vertebrate sau ceva comparabil cu o constiinta care percepe in mod complex mediul. Si eu ma astept sa existe alte form de viata mult mai putin dezvoltate decat pe planeta noastra si probabil nu neaparat bazate pe carbon ca aici.
  • +5 (5 voturi)    
    nu sunt de acord (Duminică, 25 aprilie 2010, 16:53)

    nemo [anonim]

    si japonezii erau in urma cu tehnologia si nu au patit-o asa de rau...
  • +8 (12 voturi)    
    lacomia (Duminică, 25 aprilie 2010, 16:57)

    claudiu [anonim]

    De ce trebuie sa pornim neaparat de la premisa ca extraterestrii (daca exista si probabil ca exista) sunt dominati de lacomie si celelalte pacate ale omului?
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Duminică, 25 aprilie 2010, 16:49)

      maze [anonim] i-a raspuns lui claudiu

      Pentru ca judecam prin prisma propriillor sabloane de cele mai multe ori.
    • +3 (3 voturi)    
      banal (Duminică, 25 aprilie 2010, 17:15)

      crap [anonim] i-a raspuns lui claudiu

      sa explici asa ceva.. exista probabilitatea sa fie si rai, nu numai buni; si in cazul asta se intampla o data si gata, nu e ca si cum ai avea sansa sa o iei de la capat - cum n-au avut alta sansa nici amerindienii
    • +6 (14 voturi)    
      Doh (Duminică, 25 aprilie 2010, 17:48)

      muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui claudiu

      De ce sa pornesti de la premiza ca un rechin va dori sa te haleasca?
      Poate e un rechin prietenos si te va duce peste mari si oceane.

      Sunt curios cam ce avantaje vezi tu ca ti-ar aduce extraterestrii? Vei fi mai bun, mai destept si mai frumos?
      De ce iti imaginezi ca extraterestrii sunt ca un fel de asiatice, iar nou ne cam plac asiaticele, nu-i asa?
      In intreaga istorie a omenirii, culturile mai avansate tehnologic le-au decimat pe celelalte.
      Milioanele de sclavi din africa, nativii din cele doua americi, aborigenii din australia, romanii pe daci (si toate triburile din jur)

      Ma indoiesc ca exista UN SINGUR exemplu in care o civilizatie/imperiu a mers doar in vizita la vecinii lui mai slabi, asa, ca sa le dea din bunastare si tehnologie.

      Asa ca ma intreb si eu, oare ce e mai probabil? Ca vecinii nostri extraterestri sa ne dea bomboane, sau sa ne extermine?
      • -1 (7 voturi)    
        corect (Duminică, 25 aprilie 2010, 21:55)

        valer [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

        :)))
      • +1 (1 vot)    
        gresesti dintr-un punct de vedere. (Luni, 26 aprilie 2010, 10:54)

        liviu [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

        consideri ca noi suntem civilizati si dezvoltati tehnologic.
        eu cred ca extraterestrii nu ar avea pur si simplu motive sa ne distruga. daca au ajuns la mii de ani lumina de planeta lor, cel mai probabil au rezolvat problema resurselor. pentru ei mai mult ca sigur nu am fi o amenintare militara... deci pur si simplu nu ar avea nevoie sa ne extermine.
        am fi mai degraba o gradina zoologica pentru ei, sau niste copii care d-abia invata sa mearga.

        cred ca ne vedem prea mult buricul pamantului si vedem gandirea noastra si actiunile noastre mult prea perfecte.
        trebuie sa realizam ca nu suntem cei mai cei. poate atunci nu o sa mai credem ca toate civilizatiile gandesc cu gandirea noastra limitataa si au sentimentele si dorintele noastre animalice.
  • -1 (7 voturi)    
    urmariti linkul (Duminică, 25 aprilie 2010, 17:00)

    maze [anonim]

    se pare ca sunt deja aici toate guvernele stiu, dar nu vor sa ne spuna, se pare ca 2012 va fi momentul contactului

    deschideti ochii cunoasterea creste in mod exponential, doar fiti deschisi catre ea:

    http://www.youtube.com/watch#!v=8QK7QcJktIE&feature=related
  • +2 (2 voturi)    
    cum sa evite? (Duminică, 25 aprilie 2010, 17:30)

    spy [utilizator]

    amerindienii puteau evita contactul cu spaniolii? daca au tehnologia sa ajunga aici probabil nu putem evita si pe de alta parte nu au nevoie de ceva de la noi daca au asemenea performante. exista deja sute de pretinse mesaje de la extraterestrii si relatari despre ei. viitorul va arata veridicitatea lor.
  • +2 (8 voturi)    
    a vazut si Hawking avataru'.... (Duminică, 25 aprilie 2010, 17:31)

    jean luc retard [anonim]

    si s-a speriat si deprimat
  • -1 (13 voturi)    
    pacat (Duminică, 25 aprilie 2010, 17:42)

    N [anonim]

    s-a tampit si SH.

    tot asteptand Nobelu' ala pe care nu i-l dau, s-apuca de chestii dintr-astea, pt bouleni
  • -1 (5 voturi)    
    cam imposibil (Duminică, 25 aprilie 2010, 18:06)

    ics [anonim]

    de fiecare data trebuie sa existe o civilizatie extraterestra si de fiecare data trebuie sa ne fie superioara. daca ar exista o civilizatie extraterestra cel mai probabil ar sta pe planeta ei, la dracu-n praznic, fiindca are nevoie de multa minte si multe resurse pentru a fi capabila sa calatoreasca prin univers, sa vina la noi, sa ne faca praf si sa ne ia cateva fire de iarba. CAM CAT DE PROBABIL E ASA CEVA!? lumea crede ca e acolo sus ceva care sta ascuns si ne priveste pe furis, ne invata, ne mai si rapeste cateva femei si-si freaca palmele in asteptarea invaziei.
    daca o civilizatie extraterestra ar fi intr-atat de isteata ca sa faca toate astea, s-ar concentra pe protejarea unei planete pe care sa se desfasoare, n-ar alerga bezmetica in juru soarelui ca sa mai culeaga din fiecare cate ceva. logic!
  • +1 (3 voturi)    
    indienii (Duminică, 25 aprilie 2010, 18:06)

    lordud [anonim]

    intrebarea ar fi daca pt. amerindieni a fost un pas inainte, descoperirea Americii de catre europeni? Raspunsul e dificil de dat, dar cert e ca "omul este lup pt. oameni". Nu trebuie sa credem ca extraterestrii ar fi neaparat oameni. Nu toate formele de viata incearca sa castige suprematia prin suprimarea altor forme de viata.Insa este evident ca exista o lupta pt. resurse care sa asigure perpetuarea speciei respective. Nu cred ca depinde numai de noi intalnirea cu alte forme de viata din spatiu.Totul e ca intalnirea respectiva e sa fie un pas inainte pt. omenire....
  • 0 (8 voturi)    
    o fi destept (Duminică, 25 aprilie 2010, 18:14)

    luxdesign28.ro [anonim]

    nimic de si, dar nu cred ca are dreptate. Sunt mai multe feluri de inteligenta. El are una dintre ele. Nu cred ca e supra mega arhi. E un om obisnuit care s-a nascut cu o anumita inteligenta pe care, in timp, si-a dezvoltat-o. Foarte bine pentru el.

    Acum sa luam si demostrarea.
    Eu sunt rau, consider ca toti oamenii sunt rai, casi mine. Ceea ce nu este adevarat,
    Eu sun bun, consider ca toti oamenii sunt buni ca si mine. Ceea ce nu este adevarat.
    Adevarul este undeva la mijloc. El ne spune ca vezi Doamne daca spaniolii conchistadori, ulterior englezii si francezii au reusit sa distruga cateva civilizatii (oare care au fost barbarii dintre ei si care cei care erau civilizati ?), asta inseamna, invariabil ca si extratestrii (daca exista) or sa produca aceleasi efecte. Nu zi zau ! Ne lesi ! Tu veziti de fizica ta si lasa teoriile conpirationiste la altii, ca esti varza in domeniul asta domnule. Esti ceva de genul, sunt englez si ma stradui sa fiu roman (adica multilateral dezvoltat - ne pricepem la toate :) eu cel putin recunosc asta.)
  • +8 (12 voturi)    
    ..de data asta.. (Duminică, 25 aprilie 2010, 18:15)

    SoulHealer [anonim]

    ..Hawking se inseala, cu tot respectul pentru descoperirile si teoriile sale stiintifice de exceptie.
    Ne-am obisnuit sa extrapolam modul nostru de a gandi arunci cand e vorba de extraterestri. Ii vedem in carti si filme cu aceleasi trasaturi morale ca noi, pamantenii. O supercivilizatie, pentru ca doar asa ceva ar putea ajunge la noi, nu va veni dupa resurse, pentru ca le va gasi din belsug pe sutele de planete la care ar avea acces, ca sa nu mai vorbim ca nivelul lor tehnologic va exclude nevoia de energie sau resurse telurice obisnuite. Daca vor veni, vor veni din curiozitate, din dorinta irepresibila de a opri decaderea previzibila a trasaturilor ce ii definesc ca specie, sau poate datorita impasului cultural la care singuratea i-a condamnat.
    In plus, propria noastra dezvoltare tehnologica ne da de gol. Primele noastre emisii radio si TV au ajuns deja la cateva mii de stele si prin urmare, daca extraterestrii vor dori, nu ii vom putea impiedica sa ne viziteze. Sa ii asteptam cu incredere si optimism pentru ca, aproape sigur, vom avea doar de castigat!
    • +4 (6 voturi)    
      ...sa nu ne extraziem... (Duminică, 25 aprilie 2010, 21:32)

      eleusis [anonim] i-a raspuns lui SoulHealer

      Intru-totul de acord. Este absolut uimitor cum o minte altminteri stralucita poate gandi atat de simplist si ... antropoid. Poate ca, cine stie, este vorba de un fel de compensare
  • -4 (8 voturi)    
    NU INTELEG (Duminică, 25 aprilie 2010, 18:57)

    eueu [anonim]

    de ce trebuie ca noi oamenii sa ne subestimam atat ?!?e un mega-super-extra miracol natural ca suntem asa cum suntem(cu tot cu defectele noastre).cred ca au fost puse atatea cap la cap zeci de mii de milioane de miliarde de coincidente incat in Univers dupa parerea mea chiar daca mai exista si alte civilizatii nu se ridica la nivelul nostru de inteligenta si nu sunt asa de avansati.in plus in scurt timp se va inventa ceva care va uni 2 puncte despartite de vid ceea ce va face ca viteza luminii sa nu mai fie o problema.deci e doar o chestiune de timp pana Universul se va crestiniza :))
    • +1 (1 vot)    
      hmmm... (Luni, 26 aprilie 2010, 10:08)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui eueu

      "in plus in scurt timp se va inventa ceva care va uni 2 puncte despartite de vid ceea ce va face ca viteza luminii sa nu mai fie o problema:

      Matematic ceva apropiat de ceea ce cauti se numeste "Propulsorul lui Alcubierre". Este insa doar un model matematic, ce se bazeaza pe existenta unei materii nedemonstrate inca..(poate baietii de la Geneva o sa o descopere insa)...si care presupune un nivel de energie de care nici macar nu ne putem apropia!!!. Asa ca atunci cand folosesti termenul "in scurt timp" te cam inseli...doar daca nu-l folosesti in termeni geologici :P...
  • -1 (5 voturi)    
    Este totusi greu, (Duminică, 25 aprilie 2010, 19:56)

    michi maus [anonim]

    doar galaxia noastra care nu este una prea mare daca vrei s-o traversezi iti trebuiesc 100000 de ani, daca ai viteza luminii in vid. Voi discutati prostii. Sansele ca noi sa mai dam peste cineva "prin preajma" , sunt infime. Dar ne mai amuzam si noi. Cat despre faptul ca ar fi buni sau rai , asta este greu de prezis, dualismul este cred eu o chestie universala.(bine si rau)
  • 0 (8 voturi)    
    conflictul poate fi evitat! (Duminică, 25 aprilie 2010, 23:24)

    Ioan [anonim]

    Daca, ca si pana acum, ii vom alege pe cei mai inteligenti dintre noi sa ne reprezinte si sa negocieze cu extraterestrii, de exemplu pe EBA si Becali, conflictul poate fi evitat. Avem sansa sa fim considerati fara ratiune, pentru ca, sa fim cinstiti, ce fiinta cu adevarat inteligenta ar alege asa ceva?!
  • +2 (2 voturi)    
    Sugestie (Luni, 26 aprilie 2010, 0:28)

    Vanghelie [anonim]

    Propun ca super-laserul care va fi construit la noi sa trimita semnale pe rand spre cele mai apropiate stele, si in 10-20 ani avem vizita, este ca si cand am da coordonatele de GPS unor creaturi de un million de ori mai inteligente, cand vor venii aici, ne vor compara cu societatea soarecilor.
    • -1 (1 vot)    
      suntem deja... (Luni, 26 aprilie 2010, 10:12)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Vanghelie

      "vizibili" pe o raza de vreo 80 de ani lumina...insa tinand cont ca printre primele emisii radio, sunt si discursurile lui Hitler...si presupunand ca ar fi fost interpretate...CV-ul nostru este deja serios "sifonat"...
  • +1 (3 voturi)    
    plm (Luni, 26 aprilie 2010, 1:30)

    steven [anonim]

    cred ca omul e un idiot. but then again , im drunk. daca fetele verzi arata bine , nu-i chair atat de rau totushi.
  • +4 (4 voturi)    
    Legile Universului (Luni, 26 aprilie 2010, 1:53)

    splendy [anonim]

    Inainte a facem orice prezumptie despre extraterestrii si comportarea lor, ar trebui sa urmam calea cunoasterii legile Universului, limitele si evolutiile sale, vitezele cosmice si astrofizica planetelor. Personal, cred ca orice civilizatie extra extraterestriala un are voie sa intervina in dezvoltarea unei specii sau alteia, nu are dreptul decit ai indruma pasii. Poate sintem un experiment corect de civilizatie a unor altor civilizatii care au esuat in tentativa lor de a pastra o planeta ca si locuinta, poate incepem sa repetam aceleasi greseli de evolutie.
    Cred ca eforturile oamenilor de stiinta vor aduce mule clarificari in deceniile ce urmeaza.
    Pe de alta parte nu cunoastem inca Pamintul, oceanul planetar, nu cunoastem dinamica evolutiei si a fizicii a vietuitoarelor pe pamint. Un doar simplu exemplu de simlitudine; bataile pe secunda a aripilor unei albine sau insecte nu poate fi reprodusa mecanic si tehnologic, nu s-a pus nici un moment problema cum pot asemenea insecte la dimensiunea lor sa dezvolte asemenea putere. Un exemplu doar, poate unul stupid.. sint si altele desigur.
    Creierul uman nu functioneaza la intreaga capacitate, el are mult mai multe abilitati, comunicarea telepatica fiind doar un alt exemplu.
    Am incredere ca nu ne vom topi resursele complet si daca o vom face sa avem puterea de a trai spiritual asa cum o fac civilizatiile indiene de milenii, fara interese materiale de acumulare directe.
    O civilizatie extraterestra daca ar fi intervenit inoportun sau oportun in viata nostra ar fi creat panica, ar fi dus la instinct de conservare si aparare, ar fi rupt echilibrul planetar complet, ar fi distrus perceptele si canoanele religioase, ne-ar fi intors la comuna primitiva. Ei stiu bine toate acestea, si doar ne ajuta sa intelegem, haideti sa incercam sa ne intelegem si sa intelegem si Universul si tot ceea ce ne inconjoara. Sintem o specie norocoasa, singura dealtfel care a evoluat in timp record. Avem puterea de evolutie, sa evoluam!
  • +5 (5 voturi)    
    dilema (Luni, 26 aprilie 2010, 2:03)

    stranum53 [anonim]

    hmm, subiectul articolului mă trimite cu gândul la "Solaris", cartea lui Stanislav Lem, pentru că autorul descrie exact dilema asta: extindem Terra şi modul omenesc de a gândi la nivelul întregului Univers (populându-l cu un număr variabil de "Terre") sau acceptăm că alte fiinţe pot opera având repere diferite?

    articolul pare să spună că Hawking a ales prima variantă, văzând în alte posibile civilizaţii o oglindă a civilizaţiei umane. dacă e aşa, atunci nu cred că are dreptate. cred că civilizaţiile "extraterestre" interesate de resursele necesare nouă - dacă ar exista - ar fi mai degrabă o excepţie decât o regulă.
  • -2 (4 voturi)    
    stiti povestea cu Nica, oile si lupul (Luni, 26 aprilie 2010, 3:02)

    Tatiana [anonim]

    pai daca vor ''navali'' peste noi va exista deci cineva in Universul acesta de care marile puteri se vor teme ...ha ha ha ...isi vor gasi nasul ...they will find their master ...ha ha ha ; dar pana la navalirea extraterestrilor sa fim realisti...omenirea se confrunta in prezent cu o alta ''navalire'': cea a rasei galbene : stiati ca se vand foarte bine tot felul de agregate ptr. constructii ( macarale, betoniere,...etc...nu le pot numi pe toate ca nu ma pricep prea bine, toate cumparate la mana a doua la preturi mici din Irlanda si Anglia dupa ce le-au folosit ''intens'' in boom-ul din constructii din aceste doua tari) si materiale de constructii in Africa ??? ( pe coasta de vest a Africii : Nigeria, Algeria ...si altele ) si ghiciti cine construieste acolo in Africa ??? ...ati ghicit ...chinezii !!!
  • -1 (3 voturi)    
    stirea e de pa yahoo.com :) (Luni, 26 aprilie 2010, 4:29)

    viny [anonim]

    http://news.yahoo.com/s/afp/20100425/sc_afp/scienceastronomyextraterrestrialhawking
    • 0 (0 voturi)    
      . (Luni, 26 aprilie 2010, 16:50)

      sep [utilizator] i-a raspuns lui viny

      evident. doar n-ai vrea sa fie de pe science.com :-)
  • +2 (2 voturi)    
    Aici parerile pot fi impartite (Luni, 26 aprilie 2010, 9:29)

    Lucian [anonim]

    Este indoielnic ca o civilizatie suficient de avansata tehnologic incat sa ajunga aici de la sute sau mii de ani lumina ar mai folosi hidrocarburile drept sursa de energie (oricum Titan e acoperit de un ocean de metan si etan lichid), iar metale si alte resurse minerale inorganice se gasesc din belsug si pe alte planete si sateliti din Sistemul Solar, precum si in centura de asteroizi. Problema e alta, sa nu cumva sa aiba nevoie de spatiu vital, precum invadatorii din "Independence Day", ceea ce ar fi foarte plauzibil. Una peste alta distinsul savant are dreptate, am face bine sa tinem capul la cutie si sa nu mai urlam atata in noapte ca s-ar putea ca cineva sa ne auda.
  • +1 (1 vot)    
    oare? (Luni, 26 aprilie 2010, 10:45)

    liviu [anonim]

    eu consider ca daca ar fi cu adevarat avansati nu ar fi nevoie sa extraga nimic de pe planeta asta pentru ca nu ar avea nevoie de asa ceva.
    cred ca m-ai degraba ne-ar studia la modul la care studiem si noi leii, ursii , pestii etc.

    cred ca pur si simplu ne-am uitat la prea multe filme SF (sau am citit prea mult).
  • +2 (4 voturi)    
    You fail to open mind! Press any key to continue! (Luni, 26 aprilie 2010, 11:13)

    martianu [anonim]

    Meh...
    Ma uimeste numarul oamenilor care sar repede cu tastatura sa insinueze ca SH nu stie ce zice.
    Multi gandesc problema in termenii cunoscuti, geniul lui SH consta tocmai in faptul ca el poate gandi dincolo de ceea ce omenirea cunoaste. Asa cum universul e infinit si posibilitatile sunt infinite. De ce aveti impresia ca o rasa avansata, ar dori sa ne invete pe noi ceva si ca nu ar avea nevoie de nisipul nostru din planeta. V-ati gandit ca poate acei extraterestri consuma energie vie? Ca e posibil sa ajungem in farfuria lor daca dau de noi? Ca e posibil ca motoarele lor sa nu cosume carbuni si petrol in schimb o sa stam toti in niste custi alergand pe roti ca hamsterii?
    Cum spuneam posibilitatile sunt infinite si peste puterile noastre de imaginatie.
    • +1 (1 vot)    
      mda (Luni, 26 aprilie 2010, 12:26)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui martianu

      nimeni nu spune ca nu au cum sa fie rai. este o posibilitate, dar nu cred ca este una foarte plauzibila.
      dar nu este asa probabil cum zice SH.
      o civilizatie mai avansata cred ca a trecut pente instinctele animalice si lacomia specifica noua.
      cel mai probabil nu vor veni nici sa ne invete, ci numai sa ne studieze.

      cum ziceam si mai sus, poate ne uitam prea mult la filme SF...
      • 0 (0 voturi)    
        si daca (Luni, 26 aprilie 2010, 21:53)

        sfantul sisoie [anonim] i-a raspuns lui liviu

        sarsaila ni'i scoate'n fatza pe unii evoluatzi tehnologic?
        morala e inventata de oameni iar etica difera dela o cultura la alta, chiar aici pe golaba noastra..
        maorii mai gusta si'acum, prin cotloane, la foc de noapte, cate'o cioszvarta ...
    • 0 (0 voturi)    
      ...simpatice martian... (Luni, 26 aprilie 2010, 14:38)

      SoulHealer [anonim] i-a raspuns lui martianu

      ...nu se repede nimeni cu tastatura sa-l contrazica pe Hawking! Faptul ca e un geniu, ca infirmitatea i-a deschis n dimensiuni in plan spiritual, e un lucru indubitabil. Asa cum spui, sunt posibile atatea variante ale unui contact cu extraterestrii cate pot fi imaginate. Nu ne permitem insa un astfel de exercitiu de imaginatie care nu duce nicaieri. Trebuie sa facem un mic recurs la logica, bazat pe bunul simt al fiecaruia dintre noi. Si logica elementara ne spune ca o supercivilizatie, a evoluat mult si in plan etic ca sa zic asa, incat sa nu doreasca sa ne goleasca rezervoarele si sa ne eviscereze vitele sau mai rau, chiar pe noi insine! Aici se vede cat de multa influenta au avut asupra noastra atatea filme si carti in care Aliens sunt (cu cateva exceptii duioase gen E.T), fiinte periculoase, care nu se gandesc decat la extinctia noastra. Problema reala este ca probabilitatea unui contact este extrem de mica din cauza distantelor imense intra si inter galactice si a faptului ca civilizatiile, similare cu a noastra, sunt disjuncte din punct de vedere al duratei lor de viata . Supercivilizatiile, in schimb, au depasit in plan tehnologic si etic, chiar tot ceea ce ne-am putea imagina despre ele si cu siguranta ca se identifica in anumite zone din Univers cu cel pe care in viata de toate zilele marea majoritate a oamenilor il venereaza si i se inchina, Dumnezeu!
  • 0 (2 voturi)    
    Oamenii (Luni, 26 aprilie 2010, 11:17)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ar trebui sa faca tot posibilul sa evite contactul cu prostiile dlui hawking.
  • -1 (1 vot)    
    bip-bip-trip-trip (Luni, 26 aprilie 2010, 11:37)

    alienatu' de deasupra voastra [anonim]

    Mascu zatzi ca trebe sa ma exprim,

    statzi linishtitzi ca nu venim inca peste voi. mai avem niscaiva trebshoare prin galaxiile vecine si dup-aia mergem si noi acasica ca ne e foame si noua si n-am mai dormit de ceva generatzii.
  • +1 (3 voturi)    
    extra sunt deja printre noi ... (Luni, 26 aprilie 2010, 11:44)

    haulita ... [anonim]

    da, sunt 'cei rai'..., ia analizati ce-am patit noi in ultimii 20 de ani... e clar ca extraterestrii astia sunt rai
    • 0 (2 voturi)    
      RE: extra sunt... (Luni, 26 aprilie 2010, 13:07)

      kukubau [utilizator] i-a raspuns lui haulita ...

      10000000000 % adevarat !.....
      ;)
  • +2 (4 voturi)    
    Un rateu al unei minti stralucite (Luni, 26 aprilie 2010, 12:05)

    ik [anonim]

    Daca se limita la studiile stiintifice absolut remarcabile pe care le face era mult mai bine pentru el. Nu avea nevoie de o declaratie din asta oarecum puerila si fara nici un fundament.
  • 0 (2 voturi)    
    in sfarsit (Luni, 26 aprilie 2010, 12:28)

    Otilia [anonim]

    In sfarsit o minte luminata...intotdeauna m-am intrebat de ce oamenii trimit mesaje in spatiu si incearca sa stabileasca o comunicare cu alte civilizatii...asta mi se pare ca este foarte bine descrisa de expresia romaneasca "a o cauta cu lumanarea." Poate ca extraterestrii (in cazul in care exista) ar fi fiinte mai evoluate ca noi si nu ar avea mentalitatile noastre, dar suntem pregatiti sa riscam existenta noastra ca specie pe planeta asta sa aflam asta? Cred ca mai multa prudenta ar fi necesara la lucruri de genul asta....
    • 0 (0 voturi)    
      Enigma Otiliei (Luni, 26 aprilie 2010, 17:05)

      ik [anonim] i-a raspuns lui Otilia

      Nu risti nu cistigi, asta e. Ia sa-l intrebi pe prietenul sau sotul tau daca ar veni extraterestrii la el cu 10 beri la pet s-ar bucura sau nu ?
  • 0 (2 voturi)    
    Parerea mea (Luni, 26 aprilie 2010, 12:55)

    Adi1408 [utilizator]

    Omul nu se refera la faptul ca o sa vina o civilizatie extraterestra cu mii de ani inaintea noastra si sa faca contact cu noi.Aia probabil ca sunt aici deja si noi nu stim.El se refera ca daca intr-o zi intalnim o raza la acelasi punct de evolutie materiala si spirituala ca si noi......intr-un fel ar fi bine sa ii evitam ca e posibil sa ne mancam unii pe altii....dar parerea mea este ca cel mai bine ar fi sa existe contactul pentru ca numai din greseli putem invata....nu inveti nimik din a te feri de ceva.
    • -1 (1 vot)    
      o mica corectura la comentariul tau... (Luni, 26 aprilie 2010, 12:28)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui Adi1408

      "numai din greseli putem invata" - corect, problema e ca nu prea am invatat mare lucru din razboaiele mondiale, armele nucleare etc...
    • 0 (0 voturi)    
      Pai e simplu (Luni, 26 aprilie 2010, 17:19)

      ik [anonim] i-a raspuns lui Adi1408

      Contactul cu unii la fel de avansati tehnologic ca si noi nu se poate, n-are cum. E destul de sigur ca nu exista viata in sistemul solar cu exceptia Pamintului. Daca o sa ne contacteze extraterestrii atunci o s-o faca tot cu o unda radio, n-am auzit inca sa se fi bagat vreo rata interstelara !
  • 0 (0 voturi)    
    cunoastem prin asemanator (Luni, 26 aprilie 2010, 13:19)

    Ioana Munteanu [utilizator]

    Eu vad aici o noua confirmare a inteligentei acestui om. O adevarata sminteala a cuprins omenirea in febra cautarii altor forme de viata. Ca acele forme ar putea sa existe accept, dar frenezia aceasta optimista ma deprima. Totul porneste de la ideea gresita ca o alta forma de viata ar putea sa ne rezolve noua problemele. Umanitatea trebuie sa si le rezolve singura, pina nu intelege asta, degeaba asteapta ajutor din afara. E de bon ton astazi un fel de plictiseala de umanitate. Grecii stiau bine ca cunoastem prin asemanator, e firesc sa dorim in preajma noastra fiinte asemenea noua, in loc sa fim fascinati de monstri. Pina acum, omul pare a fi un experiment ratat, ar fi cazul sa lucram la a-l salva dinauntru, nu din afara. Macar atita datoram speciei noastre: sa aducem la lumina farima de bine care se afla in ea.
  • 0 (4 voturi)    
    saracu' Stefanel (Luni, 26 aprilie 2010, 14:22)

    alin [anonim]

    fix de resursele noastre au nevoie acei imaginati extraterestri. ce sa-ti spun, suntem atat de mari in acest univers, incat fix la noi au tot interesul sa se opreasca si sa ne fure gazu', lemnul si petrolul. sau s-o fi referit la rosiile si castravetii din gradina lui mos Gheorghe ?! iese mosu' cu bata la ei si le-o pune pe capu ala mare, de nu se vad !

    Doamne, cata debilitate in mintea acestui schilodit si a celor care folosind vocea lui cred ca pot fi mai convingatori !

    Vb unora de mai devreme: in loc sa ne vedem de sufletele astea ale noastre schilodite de rautate, ratacite si inveninate, pierdem timpul cu aberatiile astea.
    • 0 (2 voturi)    
      . (Luni, 26 aprilie 2010, 14:58)

      Kevi [utilizator] i-a raspuns lui alin

      Si ce-ar fi sa incepi cu sufletul tau?
  • 0 (0 voturi)    
    Bercea Intergalacticul (Luni, 26 aprilie 2010, 14:53)

    catalin [anonim]

    Sper sa nu aterizeze astia in Romania ca atunci sigur ar crede ca viata pe pamant a aparut cu cateva zeci de ani inainte de sosirea lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Extraterestrii exact ca oamenii? (Luni, 26 aprilie 2010, 16:19)

    BEDE [anonim]

    Extraterestrii care s-ar purta cum spune Hawking ar fi exact ca oamenii. Parca Hawking s-a inspirat din filmul "Avatar", care film seamana oarecum cu istoria indienilor americani moddificata astfel incat sa fie cu happy-end pentru bastinasi - alt lucru care este imposibil.
    Oare atat de limitata este imaginatia noastra incat nu ne putem inchipui ca extraterestrii ar putea actiona altfel decat oamenii?
    Si, daca, sa zicem ca niste extraterestri ar putea veni pe pament, atunci, ei ar avea o tehnologie mult superioara celei de care dispunem noi sau ar fi niste fiinte cu niste capacitati extraordinare de deplasare in spatiu (teleportare?). Si, daca ar fi asa, atunci cat de interesante ar mai fi pentru ei resursele pamantului? Si, daca resursele pamantului ar fi interesante pentru ei si ar fi la-ndemana lor, atunci oamenii nu vor putea nicidecum sa-i opreasca.
  • 0 (0 voturi)    
    Limitat ori scos din context (Luni, 26 aprilie 2010, 16:21)

    Luke [anonim]

    Ori e o parerer scoasa din context, ori Hawking "trebuie" sa spuna treaba asta la comanda cuiva.

    Pe scurt:
    A. Daca civilizatia respectiva e mai avansata decat ni, ea ne gaseste prima si nu noi pe ea (deci in analogia Columb - America, Columb a descoperit America, si nu indienii americani au descoperit Europa).
    Asa ca sfatul lui Hawking suna ciudat.
    B. Daca umanitatea gandeste intr-un fel nu inseamna ca si altii gandesc la fel.

    In concluzie, extraterestrii mai avansati :
    A. nu ne-au descopeirt inca sau
    B. Ne-au descoperit - insa se pare ca nu au sarit ca haplea pe noi (cum am fi facut noi cu altii, se pare). AIci exista 2 sub-idei:
    b1. nu au sarit fiindca sunt mai sus "spiritual"(sau cum s-ar zice, mai morali, mai lumintai, etc)
    b2. sunt si de aia mai rai, dar si de aia mai buni care nu le permit celor mai rai, deci trburile sunt mai complicate.

    Oricum am da-o, sfatul lui Hawking de a semana mai multa teama in relatia cu extraterestrii este prost.
  • 0 (0 voturi)    
    care resurse? (Luni, 26 aprilie 2010, 17:01)

    touretul [utilizator]

    Pamantul nu mai are resurse pentru functionarea speciei umane decat pe o perioada infima in raport cu... timpul geologic. ce resurse sa fure extraterestrii? aerul? e poluat. apa? e poluata? petrolul? e pe terminate, la fel ca toti ceilalti combustibili fosili. ar mai fi probabil energia geotermala. inca miezul Terrei e fierbinte.
    • 0 (0 voturi)    
      limita cunoasterii. (Luni, 26 aprilie 2010, 22:15)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui touretul

      Poate am consumat 1% din posibilitatile pamantului.Daca tu crezi ca nu mai sunt resurse,spune-mi un produs facut de om cu randament 100% si vei vedea ca oamenii nu au ajuns inca la nivelul de cunoastere care sa le permita legaturi cu fiinte de pe alte planete(sau lumi).
  • +1 (1 vot)    
    Opinie (Luni, 26 aprilie 2010, 17:39)

    xyz [anonim]

    Eu cred ca extraterestrii sunt de fapt extraterestre nimfoname cu sani mari si fund sexy care cauta in disperare prin univers barbati virili si frumosi ca noi, iar cand ne vor gasi, ne vor transforma in sclavii lor :) Am si eu dreptul la o parere, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      Da daca (Marţi, 27 aprilie 2010, 0:11)

      daneko [anonim] i-a raspuns lui xyz

      Poate ca nici nu esti prea departe de adevar. Materialul genetic pare a fi destul de rar prin univers.Pe de alta parte nu imi imaginez extraterestrii venind de la milioane de ani lumina sa-mi fure mie butelia. La urma urmei nici eu nu ma duc in Kazahstan sa-mi fac plinul la masina desi benzina o fi mai ieftina pe acolo.
  • 0 (0 voturi)    
    adevarul despre univers (Luni, 6 septembrie 2010, 9:29)

    dacian [anonim]

    Universul este infinit si finit in acelasi timp. Ca sa intelegeti va dau un exemplu: frunza, ca " uzina " a unei plante este finita in materialitatea ei dar, daca facem un studiu asupra ei cu o lupa, apoi cu un microscop optic, apoi electronic si tot asa, marind capacitatea aparatului de observare, vom vedea de fiecare data altceva . Acest " altceva" apare la infinit in studiul nostru asupra frunzei ( ca materie finita) si mai mult de atat, NU VOM AJUNGE NICIODATA LA CAPATUL CELALALT AL FRUNZEI , deoarece investigatia noastra merge asimtotic spre marginea acesteia, neatingand-o niciodata. Asa e si cu universul.
  • 0 (0 voturi)    
    :D (Duminică, 23 ianuarie 2011, 11:16)

    HaDDeS [anonim]

    extrateresti arata ca noi nu va asteptati sa apara nush ce aratanie va garantez noi formele de viata extrateresta sunt ca noi numai ca detin mai multe informati noi suntem inferior lor deci ce sa zis de a lungul timpul sau ce ati vazut in filme nui adevarat extrateresti is finte umane sa putea sa comunice cu noi cu ganduri paznice si pt ei o sa fie o surpriza sa vada ca exista fiinte inteligente eu cred ca americani au descoperit multe vara sa ne zica nou la lume cum vede lumea pe cer obiecte neidentificate is experimente ale americanilor ;)


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version