Bucuresti punkt Bonn, emisiune HotNews.ro-DW

AUDIO Europarlamentarul Marian Jean Marinescu: Europa nu a stiut sa gestioneze criza traficului aerian. O prostie poate fi facuta o data, daca se repeta e de neiertat!

de Sorana Mihailescu     HotNews.ro
Vineri, 23 aprilie 2010, 20:41 Actualitate | Esenţial


Europarlamentarul Marian Jean Marinescu sustine ca Europa nu a stiut sa gestioneze criza care a aparut in traficul aerian, dupa eruperea vulcanului din Islanda. "Sper ca statele membre au tras niste invataminte foarte bune din aceasta criza: o prostie poate fi facuta o data (poate ca nu ai stiut!), dar in momentul in care se repeta, atunci e de neiertat!" - a precizat Marinescu. El a facut aceste declaratii in emsiunea Bucuresti Punkt Bonn, realizata de HotNews.ro si Radio Deutche Welle.

Fragmente din timpul emisiunii


Marian Jean Marinescu:

  • Fenomentul a fost absolut surprinzator, nu se stia ca acest nor va aparea, iar efectele au fost suficient de grave
  • Europa nu a fost pregatita sa gestioneze criza care a aparut in traficul aerian  si nici nu a gestionat-o suficient de bine
  • Foarte multi cetateni europeni au avut de suferit, inclusiv eu
  • Trebuia sa ajung la Varsovia, iar  la Budapesta am incercat sa ma urc intr-un tren, dar nu am reusit din cauza aglomeratiei
  • Am primit un biletel de ordine pe care scria numarul 440 (l-am si pastrat ca amintire); la un moment dat, am vazut ca la casa se chema numarul 600
  • Cand le-am spus ca eu am numarul patru sute, ei mi-au raspuns: "Intai trebuie sa ajungem la o mie, si apoi o luam de la inceput!"; nu am inteles nimic din acest sistem
  • Sper ca statele membre au tras niste invataminte foarte bune din aceasta criza: o prostie poate fi facuta o data (poate ca nu ai stiut!), dar in momentul in care se repeta, atunci e de neiertat!
  • In acest moment, exista un regulament in vigoare care se cheama "Cerul Unic European", votat in Parlamentul Euopean anul trecut, in luna martie
  • Macar in perioada de inceput, cand unele tari ar fi avut spatiile deschise, s-ar fi putut devia aceste curse si, in felul acesta, nu ar mai fi ramas atatia pasageri la locurile de plecare
  • Cred ca exista multe reticente in a da drumul unei coordonari europene; acum am un alt raport pentru coridoare de marfa europene care presupune tocmai acest lucru de coordonare europena (spatiul din cinci, sase tari sa fie coordonate dintr-un singur punct); este o opozitie foarte mare, voi avea mari probleme la negocieri
  • Trebuie ca toate tarile membre sa aibe aceleasi conditii si sa fie coordonare intr-un singur punct astfel incat sa nu mai existe probleme ca pana acum
  • Cred ca autoritatile romane au avut o atitudine foarte buna vis a vis de pasageri, adica au inchis cat mai putin posibil spatiul aerian - pe bucati, pe altitudini
  • Au fost cateva companii care facut incercari, adica au ridicat avioanele si au zis ca au trecut prin nor
  • Norul nu se poate detecta de pe radarul avionului, nu se poate vedea decat din satelit, nu poti sa stii niciodata care este densitatea
  • Cu siguranta, se vor face experiente in legatura cu efectele norului asupra moroarelor de avion;
  • Nu s-a gestionat foarte bine nici coordonarea pe alte mijloace de transport; s-a vazut foarte bine ca Europa nu e pregatita sa preia o parte din fluxul de calatori pe caile ferate; au fost mari probleme, de exemplu, in Intercity s-a mers in picioare
Emisiunea "Bucuresti punkt Bonn" se transmite in fiecare vineri, de la ora 17:00, pe HotNews.ro si pe frecventele Deutsche Welle Romania.
  • Emisiunile de stiri ale Deutsche Welle Romania le puteti asculta aici.
  • Stirile zilei la Deutsche Welle Romania pot fi citite aici.


Citeste mai multe despre   
















1262 vizualizari

  • -2 (8 voturi)    
    invataminte de la un papagal (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 1:41)

    bercea mondialu [anonim]

    daca a juns marinescu sa dea lectii europenilor e vai de mama noastra ! du-te ba la tine la valcea , acolo unde legati cainii de caruta !
    • 0 (0 voturi)    
      Q.E.D. (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 14:30)

      Caligula [anonim] i-a raspuns lui bercea mondialu

      Articolul arata parerile lui Marinescu si nimic mai mult. Cainii din Valcea nu sunt pomeniti si nici papagalii.
  • +2 (4 voturi)    
    da ce incompetenti europenii astia.. (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 8:40)

    and [anonim]

    Pare mai mult opinia unui cetatean frustrat ca a stat in aeroport ore in sir, si nu o analiza serioasa.
    • +1 (1 vot)    
      ba da, europenii (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 10:34)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui and

      au fost incapabili sa gestioneze criza! Norul a trecut prin niste zone restranse. Se putea gestiona totul mult mai bine! Europa este deja proverbiala la incapacitatea de a gestiona indiferent ce situatii! Nu ne adaptam la realitate si suntem niste adormiti. Asta a ajuns europa!
    • +2 (4 voturi)    
      pentru bercea mondialu! (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 11:00)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui and

      Cred ca Marinescu a vorbit in calitate de raportor pe dosarul Single European Sky II, stiu ca el a participat recent la Conferinta internationala "Roadmap to the implementation of Single European Sky", la Madrid.
      Are si experienta in aviatie, adica nu poate fi acuzat ca nu are legatura cu problema in discutie. Daca nu iti place ce zice, asta e alta mancare de peste.
      • +1 (3 voturi)    
        atat a avut de zis expertul ? (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 14:14)

        and [anonim] i-a raspuns lui andrei

        "au fost mari probleme, de exemplu, in Intercity s-a mers in picioare"
        "cand le-am spus ca eu am numarul patru sute, ei mi-au raspuns: "Intai trebuie sa ajungem la o mie, si apoi o luam de la inceput!"; nu am inteles nimic din acest sistem"
        "Foarte multi cetateni europeni au avut de suferit, inclusiv eu"
        "Europa nu e pregatita sa preia o parte din fluxul de calatori pe caile ferate"
        Daca asta e opinia lui de expert, atunci nu stiu ce a facut la conferinta aia. Era normal ca oamenii sa fie afectati, doar nu o sa tii trenuri goale in cazul in care nu stiu ce vulcan erupe. Ce a afirmat dumnealui ar fi putut spune orice calator ce a ramas in aeroport cu zborul anulat.
      • 0 (0 voturi)    
        pt (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 18:16)

        Petrescu [anonim] i-a raspuns lui andrei

        Single European Sky este departe inca de a fi macar in faza de implementare. Deci Dl Marinescu se pare ca a dormit la conferinta respectiva. Pe urma nu Europa a luat decizia inchiderii spatiilor aeriene, ci fiecare stat in parte pe propria responsabilitate. La nivel european s-a asigurat doar centralizarea si distribuirea informatiei, fara nimic decizional. Dar e frustrant cand natura ne controleaza si atunci profitam sa acuzam in dreapta si stanga..
    • 0 (0 voturi)    
      dupa razboi,beaucoup de papagali se arata (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 15:39)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui and

      securistul asta de europarlamentar ,se gaseste sa isi dea cu presupusul intro situatie limita cu care aviatia mondiala nu s-a mai intilnit !puteau fii mii de morti ,dar unor romani meseriasi in toate ca la casa politrucului ,totul le pute!fostul prefect gospodar cum se stie putea gestiona criza !astia nu sunt in stare in tara sa lege doua- trei masuri economice, dar la nivel european sunt titanici !
  • +1 (1 vot)    
    cel mai (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 10:03)

    destept [anonim]

    ce s-or fi facut europenii astia pana acum fara sfaturile lui Jenica zis si Marinica ? E intelugent nevoie mare.
  • +2 (4 voturi)    
    A fost o decizie prudenta si inteleapta! (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 10:20)

    Popescu Tiberiu [anonim]

    Dar daca "Europa" nu ar fi luat nici o masura iar vreun avion de pasageri transportand cateva sute de persoane - intre care ar fi putut fi si dl. Marinescu- zburand prin norul de fum si cenusa s-ar fi prabusit din cauza blocarii motoarelor, ce declaratii s-ar mai fi facut atunci!?? Exact pe invers, dar mult mai dure, gen : " Europa " este o cinica, nu ii pasa de vietile omenesti ci numai de afaceri "... si altele de acest fel.
    Europa a procedat in mod responsabil si a dovedit ca ii pasa de vietile omenesti! Sigur, companiile aeriene, care au pierdut multi bani sunt nemultumite. A fost un caz clasic de forta majora, caruia nimeni nu putea sa ii faca fata, iar masura adoptata de "Europa" a fost cea mai inteleapta si prudenta.
    Companiile aeriene isi vor recupera pagubele, marind pretul biletelor. Sa nu le plangem noi...
    • 0 (0 voturi)    
      Se poate mai bine/ (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 14:40)

      Caligula [anonim] i-a raspuns lui Popescu Tiberiu

      Din cate inteleg Marinescu a pledat pentru o coordonare intre traficul aerian si cel terestru, lucru ce mi se pare ca are sens. In plus, conceplul de cer deschis permite alterarea traseelor zborurilor in asa fel in cat sa nu treaca prin zona cu cenusa vulanica. Puse impreuna acesta argumente au sens. De exemplu: daca un zbor direct Bucuresti-Paris nu e posibil, atunci poate e posibil unul Bucuresti-Lion si conexiune Lion-Paris prin TGV.
  • 0 (0 voturi)    
    Criza aviatica (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 10:37)

    Observer [anonim]

    E clar ca Europa a fost debusolata si a gestionat prost criza. Oamenii s-au calcat in picioare la trenuri pe rutele directe, in timp ce mergand in zig-zag pe rute secundare in aceiasi directie, trenurile erau aproape goale. O spun din experientza. (exista bilete de tren europene care timp de 5 zile iti permit sa mergi oricat in orice directie in toate tarile europene cu exceptia tarii de resedinta)
  • 0 (2 voturi)    
    aberatii (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 13:40)

    ion [anonim]

    fortele aeriene finlandeze si cele britanice au descoperit siliciu topit si resolidificat pe palele turbinelor. Acesta actioneaza in timp, din cauza dezechilibrului de masa, se produc fracturi in metal ducand la explozia motorului dupa un numar de ore de functionare. Nu vreau sa-mi fie frica sa mai zbor cu avionul in urmatorul an, asa ca Europa s-a descurcat foarte bine! Probabil in africa si asia s-ar fi facut ca nu observa norul, si ar fi continuat operatiunile.

    Nenea parlamentaru ioropean ar putea sa aibe o discutie interesanta cu poc si oprea pe tema asta.
  • +1 (1 vot)    
    prostie antologica (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 13:44)

    ion [anonim]

    "Cand le-am spus ca eu am numarul patru sute, ei mi-au raspuns: "Intai trebuie sa ajungem la o mie, si apoi o luam de la inceput!"; nu am inteles nimic din acest sistem"

    Ce e asa de greu de inteles ca sistemul de tichete automate are 3 cifre, si era mai multa lume care astepta - pot fi 30 de ghisee sau mai multe, 20 de oameni la fiecare => de la numarul 400 la peste 1000.
  • 0 (0 voturi)    
    De aia nu ne punem motoare... (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 22:40)

    Ratoiul gulerat [anonim]

    ...noi ratele! Si eu care credeam ca povestea cu drobul de sare e romaneasca.Acu m-am convins ca e universala. Dar cand incerci cu gripa porcina sa prostesti tot globul si cazi de fazan, incerci pe o zona mai mica, respectiv Europa si le spui ca vine bau-bau. Uite ca europenii au marsat la abureala si au pus botul.Papagalii postatori, daca ar fi citit ceva la viata lor si nu ar fi luat de bune, toate aburelile servite pentru vite, ar fi aflat ca s-a spus ca norul se afla la 11.000 de metri.Adica acolo pe unde zboara avioanele. Mai papagalilor, nu v-ati gandit ca avioanele pot zbura si la 2.000 si la 3.000 si la 4.000, chiar si la 5.000 de metri ?!?! Dar de obicei vitele, rumega ce le da stapanul in grajd nu judeca cu mintea lor.Si dupa singurul eveniment petrecut cu ani in urma la cursa Tokyo-Sidney, cand avionul a trecut noaptea prin norul de cenusa, adica nu l-a vazut, ca sa coboare mai jos, avioanele nu puteau sa zboare doar ziua?!? Pentru ca in situatia de atunci, cand s-au oprit motoarele si pilotii asteptau resemnati prabusirea, s-au gandit sa mai incerce sa le porneasca pe la 4.000 de metri, si acestea au pornit.Iar motoarele se opresc pentru ca particulele de cenusa infunda infectoarele, nu ca nu este oxigen.Si de cand este oxigen la peste 10.000 de metri?! De ce au masti de oxigen pilotii avioanelor de vanatoare ?! Ca nu este oxigen! Poate afla si generalul Oprea daca reia clasele de liceu la zi, nu la f.f. ! Asa ca vitele au trei preocupari principale in viata in mileniul III. Munca, distractie si copulatie! Si atunci inteleg de ce se vehiculeaza prin culisele conspiratiei mondiale, ca populatia trebuie redusa. Pentru ca demonstrati ca sunteti vite. Si nu trebuie sa ai o turma mare de vite.
  • 0 (0 voturi)    
    prapad (Duminică, 25 aprilie 2010, 13:01)

    citizen kane [anonim]

    ceea ce pare ca nu intelege dl JM este ca daca s-ar relua emiterea biletelor de la 1, atunci cand inca mai sunt bilete cu nr. 400 care asteapta sa fie bagati in seama, probabil ca cei cu numere mai mici ar lua-o inaintea celor cu numere mari ...
    dar lasa ca vine nea jenica marinica si organizeaza pe astia la UE pe niste baze romanesti, cu know-how de dambovita, pentru ca noi romanii suntem mari organizatori (poate o implica si pe EBA, Syda si alte somitati) ... :)))


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version