Primaria Ploiesti a cumparat troleibuzele second hand care au luat foc la Lausanne

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 23 aprilie 2010, 15:38 Actualitate | Esenţial


Troleibuzele din Ploiesti
Foto: www.24heures.ch
Troleibuzele second hand achizitionate de Primaria Ploiesti in 2009 sunt aceleasi la care a renuntat orasul elvetian Lausanne, dupa ce doua dintre ele au luat foc, relateaza 24heures.ch. Ele au fost refuzate si de municipalitatea din Budapesta, dupa ce un troleibuz s-a stricat in timpul testelor.

Incendiul accidental a doua dintre troleibuze, in 2005, a determinat municipalitatea din Lausanne sa renunte la acest model si a ajuns la un acord cu constructorul german Neoplan privind repatrierea acestora.

Troleibuzele au fost parcate timp de mai multe luni intr-un hangar pentru avioane. Intre timp, au fost puse la vanzare cateva zile, din greseala, pe e-Bay. Au existat chiar si zvonuri legate de o posibila vanzare in Rusia.

Ulterior, transportul public din Budapesta a testat unul dintre aceste troleibuze, in 2007. La capatul a doua saptamani de functionare, atat pe modul electric, cat si diesel, au aparut cateva probleme tehnice.

Un blog chilian specializat in troleibuze si autobuze - trolleybusvalparaiso.blogspot.com - spune ca problemele au aparut din cauza starii proaste a drumurilor din capitala Ungariei, potrivit explicatiei constructorului. Drumurile din Budapesta sunt, in orice caz, mult mai bune decat cele din Ploiesti.

La inceputul lui 2008, doua troleibuze au fost testate de un potential cumparator - RATP Ploiesti. Si aici a existat o problema tehnica, legata de o defectiune a sistemului informatic.

Si apoi, liniste, pana la jumatatea lunii aprilie 2009, cand toate troleibuzele au plecat in Romania, la Oradea, la o societate specializata in revanzarea de bunuri de ocazie.

De aici, au fost vandute la un pret atractiv primariei din Ploiesti, astfel incat 24 dintre cele 28 de troleibuze ale Transportului public din reginea Lausanne (TL) isi vor termina cariera in Romania.

Potrivit portalului StiriPrahova.ro, pretul a fost de circa 150.000 de euro pe bucata.


Citeste mai multe despre   


















7130 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    mdea (Vineri, 23 aprilie 2010, 14:56)

    Bleah [anonim]

    Nu se poate! Astea sunt prea bune pt Ploiesti. ROCAR-uri d-alea vechi nu se mai gaseau?
    • 0 (6 voturi)    
      prostia la romani (Vineri, 23 aprilie 2010, 17:28)

      geo [anonim] i-a raspuns lui Bleah

      e contagioasa si iremediabila. ce-or rade francezii de fraierii de la primaria Ploiesti....
      • +5 (5 voturi)    
        francezii (Vineri, 23 aprilie 2010, 18:21)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui geo

        ce treaba au francezii cu asta? Autobuzele vin din Elvetia, sunt facute de nemti si au fost refuzate de unguri.
  • -2 (2 voturi)    
    E jale. Ne furam caciula (Vineri, 23 aprilie 2010, 15:03)

    Gaby [anonim]

    Eu sunt din Ploiesti si pot sa spun ce tranvaie sunt groaznice.E imposibil de inteles cum s-au ales, pe ce principiu.Eu as face un raport calitate pret si as cumpara noi.Pt ca la second hand , le cumpar mai ieftin dar piese de schimb voi plati in curand.In fine, astea sunt afaceri ilicite.
    Iar de calea ferata nu vreau sa mai spun.Sunt si f zgomotoase.
    • +1 (3 voturi)    
      daca esti din Ploiesti... (Vineri, 23 aprilie 2010, 17:12)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Gaby

      ... atunci da, era vorba despre tramvaie.

      Si sunt total de acord cu primul comentariu... adica nici chiar asa domle... sa pui in aceeasi categorie Ploiestiul cu Lausanne si Budapesta... mi se pare lipsa totala de realism.
      • +1 (3 voturi)    
        Tot pentru gaby (Vineri, 23 aprilie 2010, 19:00)

        Jolly Roger [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

        pai gabita, tramvaiele nu sunt de loc zgomotoase, din-potriva nici nu se aud, din aceasta cauza am avut aproape o coliziune cu unul similar la zürich, daca nu tragea claxonul8adica clopotul) nu l-asi fi vazut,
        problema principala sunt sinele nesudate, dar in general starea foarte proasta a cailor ferate din oras.
  • +4 (4 voturi)    
    mai rau decat ce aveau (Vineri, 23 aprilie 2010, 15:17)

    minny [utilizator]

    ..nu pot fi.
  • +1 (3 voturi)    
    taxa se prima inmatriculare (Vineri, 23 aprilie 2010, 15:28)

    iancu [anonim]

    Cat a fost oare taxa de prima inmatriculare?
    :-)
    • +2 (2 voturi)    
      e (Vineri, 23 aprilie 2010, 17:00)

      Giubugea [utilizator] i-a raspuns lui iancu

      electric
  • 0 (6 voturi)    
    Nu e problema (Vineri, 23 aprilie 2010, 15:52)

    ik [anonim]

    romanul e obisnuit cu provocarile. Sa mearga incet si cu usile deschise pentru o evacuare mai rapida. Bine c-am plecat din Ploiesti.
  • +3 (3 voturi)    
    nu se mai termina... (Vineri, 23 aprilie 2010, 15:58)

    ngi [anonim]

    cand se mai termina??!?
  • +4 (4 voturi)    
    Ar fi fost interesant (Vineri, 23 aprilie 2010, 15:59)

    lucard [anonim]

    Daca aflati cat au costat noi troleele ar fi fost interesant de postat
  • -2 (4 voturi)    
    in continuare (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:03)

    c [anonim]

    se vor cumpara instinctoare de 3000 euro bucata!
    • +9 (11 voturi)    
      instinctoarele ca instinctoarele... (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:52)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui c

      Dar sa vezi cat or sa coste extinctoarele...
  • +2 (2 voturi)    
    Tara spagii si a coruptiei (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:13)

    fny.ro [anonim]

    Chiar asa administratori avem? Astia pentru o spaga mica cumpara orice gunoi?

    Nu mai vezi primari/adminsitratori care sa lucreze spre beneficiul oamenilor care i-au pus acolo, chiar toti oamenii care ajung acolo n-au pic de moralitate? Doar banii conteaza pentru unii?

    De ce nu ii ia la rost nimeni pe toti oamenii astia care fura tara cu orice ocazie prind?
  • +1 (3 voturi)    
    consiliul local cat si primaria (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:18)

    Ploiesteanu' [anonim]

    institutii incompetente in orasul asta..
    isi bat joc si de RATP si de cetateni..
    • +1 (1 vot)    
      adaugire (Vineri, 23 aprilie 2010, 21:17)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui Ploiesteanu'

      si da, ca si comentariile de mai sus, pot specifica ca drumurile sunt PRAF.. grubi, denivelari, sine pentru care geometria si planeitatea nu au fost verificate in ultimii 10 ani daca nu mai bine.. ce sa mai zici de inlocuit dale de beton pentru calea de rulare sau sinele...

      Multa Uniune Europeana le trebuie astora.. poate mai invata si ei ceva (prin schimb de experienta sau din luat notite)
  • +4 (4 voturi)    
    troleibuze (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:27)

    Mbembe [anonim]

    Troleibuzele respective au fost inlocuite de primaria din Lausanne in cadrul unui program de buy back. Au stat in Bucuresti cam un an de zile si au fost testate iar rezulatatele au fost foarte bune. Nu e absolut nimic relevant ca au unele probleme in perioada de exploatare pentru nu poti sa ai o serie de autobue, tramvaie etc fara nici o problema. Au facut o afacere buna astia din Ploiesti cu conditia sa le si intretina cum trebuie
  • +1 (1 vot)    
    nu va nelinistiti (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:31)

    john [anonim]

    Nu trebuie sa ne nelinistim aceste metode sunt des folosite de tarile mai dezvoltate cand vand produse sau chiar fac proiecte industriale in tari din Africa.
  • +2 (2 voturi)    
    Cat o fi fost spaga?! (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:44)

    pamfletaru [utilizator]

    Sunt curios cat o fi fost spaga?! Ma scuzati... comisionul...
  • +1 (1 vot)    
    aa (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:52)

    opiu99ro [utilizator]

    valeu ... vai de capul lor de prostalai.... ce oameni de mamaliga si cu barbia-n piept.
  • 0 (6 voturi)    
    Ce ziceau elvetienii (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:52)

    Daniel [anonim]

    - Ce sa facem ba cu troleibuzele astea, ca-s praf..
    - Pai ce sa facem ma, nu vezi ca iau foc singure, hai sa le aruncam naibii la gunoi
    - Ce? sa le aruncam la gunoi? chiar asa dupa ce-am dat banii pe ele
    - Ah am o idee mai buna, de ce sa le aruncam la gunoi, hai sa le dam la romani si mai luam si ceva bani pe ele... ii prostim noi acolo ca-s bune alea alea, dam niste comisioane si voila
    - Da.. ori la gunoi, ori la romania.. acelasi lucru. doar ca-n romania mai luam si bani pe ele
  • 0 (4 voturi)    
    afaceri (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:53)

    cristus [anonim]

    probabil au fost mai scumpe de 2-3 ori decat unele bune si licitatia a castigat-o cine trebuia.
    Remember Loganurile de 60.000 EURO...
  • -3 (3 voturi)    
    or fi autobuzele proaste (Vineri, 23 aprilie 2010, 17:41)

    rdc [anonim]

    dar ma indoiesc ca drumurile din Ploiesti sunt mai rele decat in Budapesta!
    • +1 (3 voturi)    
      pai daca te indoiesti... (Vineri, 23 aprilie 2010, 19:09)

      Jolly Roger [anonim] i-a raspuns lui rdc

      trebuie sa te indrepti imediat ;o) pentru ca budapesta are sosele mai bune decat in austria sau germania, adica noi noute, la fel cum autostrazile lor sunt cele mai bune din europa.
      dar vorbim aici si de caile ferate ale orasului care au fost innoite in 2005.
      cand treci peste sinele tramvaiului sau si al trenului in ungaria, nici nu-ti dai seama, daca fac eu asa ceva in romania, imi clan´tane dintii si poate avariez grav masina, chair daca am una de teren, gg
      in rest o seara buna
  • +2 (2 voturi)    
    Statul cumpara scump - cu spaga (Vineri, 23 aprilie 2010, 18:05)

    Nicolae [anonim]

    La noi nu conteaza daca iau foc - mor fraierii. Baietii destepti - genul primarului - merg cu gipanele si se mai trezesc si cu stiva de bani de pe la producator - ca spaga pentru acceptarea unor echipamente care pun in pericol viata pasagerilor. Gasca imparatului loveste din nou.
  • 0 (4 voturi)    
    Lasa, e bune pentru noi! (Vineri, 23 aprilie 2010, 18:06)

    gigi [anonim]

    Daca am aluat F16 la second, parca ce mai conteaza neste troleibuze?

    Dar un avion prezidential de ce nu luam? Poate de la polonezi, ca tot nu-s ei multumiti?
    Alo, Berceanu, ce zici de o achizitie care chiar sa merite?
  • -1 (3 voturi)    
    rusine ! (Vineri, 23 aprilie 2010, 18:10)

    Locomotiva Nebuna [utilizator]

    Ce rusine. Si uzinele romanesti au fost falimentate demult, iar lucratorii de acolo sunt acum someri sau in cel mai bun caz paznici pe cine stie unde. Si in Bucuresti au luat prostiile alea de autobuze Mercedes in care nu ai loc deloc. foarte inghesuite sunt.
  • +3 (3 voturi)    
    Educatia intru utilizarea transportului public... (Vineri, 23 aprilie 2010, 19:13)

    dorel [anonim]

    ... este nula in societatea americano-romana de pe plaiurile de la noi.
    Presa si articolul de mai sus o demonstreaza. Dlor ziaristi, de ce nu cautati sa va informati de pe site-urile noastre despre aceste troleibuze? tramclub.org si altele... Tocmai din Chile trebuie sa ne documentam, pe la noi nu se mai poate cauta?
    Poate ca cineva s-o pricepe prin tot RATPh-ul ala sa se ocupe de aceste troleibuze. Poate or fi gasit si vreo solutie la povestea cu luatul foc. Poate ar trebui mai multa informare si mai multa prelucrare. Ar fi si mai bine sa consultam specialisti si sa avem o imagine de ansamblu a problemei, nu?
    • +2 (2 voturi)    
      vreau eu sa va consult (Vineri, 23 aprilie 2010, 21:23)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui dorel

      cand a fost verificata planeitatea si geometria cailor de rulare a traseelor 101 si 102 (singurele trasee de tramvai din oras)?

      ce parere aveti despre dalele de pe vremea lu' Nea Nicu', care in anumite zone au rezistat perfect, si de distrugerea altor portiuni care au fost inlocuite cu pavele sau asfalt de proasta calitate?

      va multumesc,

      un ploiestean
  • +1 (1 vot)    
    Acum se explica (Vineri, 23 aprilie 2010, 23:14)

    Gigi Fisiune [anonim]

    Chiar venea un miros de mici dinspre nord asta-seara.
  • +2 (2 voturi)    
    Ploiesti (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 0:00)

    Dr [anonim]

    Dalele de beton de la tramvaie, pe langa montajul discutabil (pe un pat subtire de nisip si pietris, totul facut in graba) au fost si sunt afectate si de traficul auto, mai ales de cel greu.
    Insa circulatia tramvaielor se desfasoara relativ bine, date fiind conditiile actuale.

    Troleibuzele Neoplan sunt vandute direct de Man Truck and Bus, imporatator oficial MAN. N-au nicio treaba cu vreun intermediar de vehicule second-hand.
    • +2 (2 voturi)    
      date fiind conditiile actuale.. (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 12:28)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui Dr

      Omul se poate descurca cu ce are la dispozitie, cand nu mai are improvizeaza sau ajunge la extreme.. e natural.

      Dar e INADMISIBIL si IMORAL sa iti bati joc de lucrurile pe care le faci si sa oferi servicii de calitate proasta. Nu sunt de acord ca trebuie sa ne degradam cand ar trebui sa avem un minim de calitate si daca tot banii ceruti de prestatorii de servicii sunt pentru niste servicii pe care ei nu ajung sa le ofere!

      Chiar as fi curios daca Dorel, sau altcineva, poate raspunde la intrebarile din comentariul meu de mai sus..
      • 0 (0 voturi)    
        Transport (Duminică, 25 aprilie 2010, 3:51)

        Dr [anonim] i-a raspuns lui ION I

        Te asigur ca, cel putin la tramvaie, se fac eforturi deosebite pentru ca transportul sa se desfasoare in conditii cel putin decente. De exemplu, s-a schimbat actionarea a 13 tramvaie KT4D, inlocuindu-se acceleratorul cu un variator de tensiune continua, ceea ce reduce foarte mult consumul si permite si franarea recuperativa (la franare si la mers ,,la vale" se foloseste proprietatea motorului de a functiona si ca generator si se introduce curent in retea).
        Problema mare, la tramvaie, e linia, care a fost facuta prost de la inceput. Apropo de linie, s-au cumparat ceva sine + traverse de la Brasov si de prin alte parti. Nu inteleg de ce primaria nu aproba montarea ei.
  • 0 (0 voturi)    
    Traiasca spaga! (Duminică, 25 aprilie 2010, 10:35)

    Baiazid [anonim]

    Toate se intampla in Romania.
    Ba mai mult la Ploiesti.
    Tze similitudine intre cei ce se afla la putere in Ro & Pl!
    Unii aduc avioane second hand altii aduc trolee s.h.
    Nu stim dar banuim cat de mare e comisionul.
    La Ploiesti e ceva special de cand orasul a devenit portocaliu.
    Cateva:
    - a fost dezapezirea orasului cu o firma aleasa de primarie care a lasat toata iarna orasul sub zapada. Curtea de Conturi de s-ar sesiza ar putea sa mai descopere pe unde s-au evaporat banii din primarie.
    - acelasi lucru si la scumpirea brutala a biletului de calatorie de la 1,2 lei per calatorie la 1, 5 lei per calatorie. Cea mai scumpa calatorie in transportul public de persoane din Ro.
    - banu strans aici a permis primariei sa acopere deplasarile electorale, sa cumpere trolee refuzate de toata lumea si culmea a mai cumparat si doua tramvaie vechi , de "iepoca"- made Viena, pe care le-a pus prin parcurile orasului transformand putinul spatiu verde al orasului intr-un cimitir de fier vechi importat din Austria.
    - pe langa spaga, daca vedeti factura vedeti firma care trebuie si a cui trebuie,au mai fost si deplasari Austrich pe bani publici ca sa rezolve, ce?
    - fier vechi pentru Ploiesti.
    Care pe langa poluarea arhicunoscuta sa-l mai garnisim cu:
    - fier vechi adus de afara,
    - cu lalele din Olanda aduse prin intermediul unei firme "partenere" cu primaria Pl,
    - trolee obosite,
    -samd.
    Si pentru ca trebuiau sa poarte un nume, li s-a spus: SPAGA DIN PRIMARIA Ploiesti.
  • 0 (0 voturi)    
    sunteti in siguranta (Duminică, 25 aprilie 2010, 11:54)

    primarul [anonim]

    Dragi ploiesteni sunteti in siguranta fiecare troleibuz va avea cate un pompier gata sa actioneze in cazul izbucniri unui incendiu .....si gata s-a rezolvat problema !
  • 0 (0 voturi)    
    bravo lor (Luni, 23 august 2010, 22:28)

    vacarelu alexandru [anonim]

    ne-au traso si de data asta intrati si pe site-ul oradea sa vedeti cit de usor poate afla omu ca exemplu cit are de platit la impozit si mai vedeti si cum e la noi.Putem afla doar ce vrea stapinirea si nu ce ne-ar interesa si pe noi.
    Oare vom avea si noi vreodata un site asemanator?
  • 0 (0 voturi)    
    elvetia? (Marţi, 14 septembrie 2010, 10:05)

    ana [anonim]

    important e daca a existat comision din partea elvetienilor si cit a fost de mare ca sa scape de ele,si dupa aceea ne putem face o parere mai obiectiva


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version