Troleibuzele second hand achizitionate de Primaria Ploiesti in 2009 sunt aceleasi la care a renuntat orasul elvetian Lausanne, dupa ce doua dintre ele au luat foc, relateaza 24heures.ch. Ele au fost refuzate si de municipalitatea din Budapesta, dupa ce un troleibuz s-a stricat in timpul testelor.

Incendiul accidental a doua dintre troleibuze, in 2005, a determinat municipalitatea din Lausanne sa renunte la acest model si a ajuns la un acord cu constructorul german Neoplan privind repatrierea acestora.

Troleibuzele au fost parcate timp de mai multe luni intr-un hangar pentru avioane. Intre timp, au fost puse la vanzare cateva zile, din greseala, pe e-Bay. Au existat chiar si zvonuri legate de o posibila vanzare in Rusia.

Ulterior, transportul public din Budapesta a testat unul dintre aceste troleibuze, in 2007. La capatul a doua saptamani de functionare, atat pe modul electric, cat si diesel, au aparut cateva probleme tehnice.

Un blog chilian specializat in troleibuze si autobuze - trolleybusvalparaiso.blogspot.com - spune ca problemele au aparut din cauza starii proaste a drumurilor din capitala Ungariei, potrivit explicatiei constructorului. Drumurile din Budapesta sunt, in orice caz, mult mai bune decat cele din Ploiesti.

La inceputul lui 2008, doua troleibuze au fost testate de un potential cumparator - RATP Ploiesti. Si aici a existat o problema tehnica, legata de o defectiune a sistemului informatic.

Si apoi, liniste, pana la jumatatea lunii aprilie 2009, cand toate troleibuzele au plecat in Romania, la Oradea, la o societate specializata in revanzarea de bunuri de ocazie.

De aici, au fost vandute la un pret atractiv primariei din Ploiesti, astfel incat 24 dintre cele 28 de troleibuze ale Transportului public din reginea Lausanne (TL) isi vor termina cariera in Romania.

Potrivit portalului StiriPrahova.ro, pretul a fost de circa 150.000 de euro pe bucata.