EvZ: Un metru de autostrada contra a 33 de bugetari

de Ana Batca     EvZ
Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:35 Actualitate | Esenţial


Concedierea a 100.000 de bugetari ar aduce economii la stat de 60 de milioane de euro pe luna. Intre 45 si 60 de milioane de euro lunar - la atat se ridica economia statului daca guvernul ar decide sa taie nodul gordian si sa concedieze intre 75.000 si 100.000 de bugetari.

Astfel, cu banii economisiti, statul ar putea construi lunar intre 2 si 3 km de autostrada, iar intr-un an pana la 36 km, luand in calcul costul pe un kilometru, care ajunge la circa 20 de milioane de euro, conform datelor Ministerului Transporturilor.

Potrivit unui calcul al EVZ, circa 45 de milioane de euro ar ramane in conturile statului daca nu ar fi platite timp de o luna salariile a 75.000 de persoane, calculate la un castig salarial mediu brut pe economie de 1.940 lei, la care se adauga contributiile angajatorului aferente remuneratiilor, in suma de 550 lei pe luna. In cazul in care ar fi concediati 100.000 de oameni, suma economisita lunar se apropie de 60 de milioane de euro. Banii ar fi suficienti sa acopere mai bine de doua treimi din cheltuielile cu dobanzile pe care le plateste lunar guvernul pentru imprumuturile pe care le rostogoleste.

Citeste articolul integral pe Evenimentul Zilei.


Citeste mai multe despre   
















719 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Un metru de autostrada contra a 33 de bugetari (Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:57)

    stefan2008 [utilizator]

    Din partea mea puteti da drumu' ! Cred ca si ceilalti "patroni" ai bugetarilor sunt de acord.
    • 0 (2 voturi)    
      ? (Miercuri, 21 aprilie 2010, 16:26)

      ? [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

      Disponibilizarea de personal nu va aduce bani pentru autostrazi cum eronat se vb in articol sau cum tot eronat se vehiculeaza de anumite persoane. nici macar bani pentru sprijnirea IMM-urilor. Va face doar un transfer de bani de la capitolul de salarii in alte capitole - asistenta sociala si eventual va carpi pe ici pe colo unele cheltuieli ale statului. Daca nu cumva banii vor ajunge in alta parte.
      Nu disponibilizarea e cea mai buna solutie acum si gasirea metodelor si cailor de a imbunatati colectarea la buget si gasirea unor parghii de relansare a sectorului privat. eventual chiar prin interventia statului in investitii. doar ca statul ar tb sa caute cea mai buna solutie si alternativa
      cursurile de calificare si reconversie nu dau de mancare -sunt doar praf in ochi ca si alte aiureli care se tot vehiculeaza - de ex. acordarea de credite subventionate somerilor. orice credit se da doar cu garantii si nu cred ca exista vreo banca sa se arunce cu capul in gol:))
      doar daca nu are statul vreo idee cu preluarea riscului asupra sa.
      • 0 (0 voturi)    
        Cum le stii tu pe toate (Miercuri, 21 aprilie 2010, 16:39)

        Cip [anonim] i-a raspuns lui ?

        Dl economist bugetar...in timp ce in mediul privat sunt disponibilizari pe banda rulanta, in mediul bugetar se mai aude cate un zvon poate poate va ramane un inutil bugetar sa taie frunza la caini...
        • 0 (0 voturi)    
          ? (Miercuri, 21 aprilie 2010, 17:49)

          ? [anonim] i-a raspuns lui Cip

          ai inteles total gresit ce am spus - am spus doar ca disponibilizarile nu vor rezolva absolut deloc problemele economice ale Romaniei. Cheltuielile vor ramane tot ridicate -doar ca sumele trec dintr-un capitol in altul.
          daca intr-o soc com reduci personalul - cheltuielile vor scadea, in sistemul public nu e sigur ca vor scadea - scad doar cheltuielile de personal ca pondere -dar cresc alte cheltuieli -de exemplu cheltuielile cu asistenta sociala. - sau consideri ca disponibilizarile tb facute fara ca aceste persoane sa beneficieze de somaj ?.
          pe termen lung e posibil ca aceste disponibilizari sa fie benefice. Dar pun pariu cu tine ca daca anul acesta se dau afara 100000 peste mai putin de 1 an vor fi angajati la loc:).
          si stim noi care e explicatia :)
          si daca ai fi citit articolul ai fi vazut ca se vb intr-o limba de lemn tratandu-i pe oameni ca pe niste simple cifre.
          si nu e normal - daca faci disponibilizari - mai ales tu ca stat -indiferent de cine e la guvernare ar tb sa ai mecanisme bine puse la punct privind evolutia viitoare a acestora. cursurile de reconversie nu tin de foame. faci reconversia persoanelor cand piata poate absorbi asa ceva - dar nu prea vad atata cerere de forta de munca pe piata :(
          si sunt destule legi care acorda o multime de facilitati -dar tine cont de un lucru - daca nu ai bani nu vei putea beneficia de ele- garantii imobiliare pentru credite, capital de pornire -in cazul afacerilor. sau poate se finanateaza afaceri doar pe idee in romania si nu stiu eu
      • 0 (0 voturi)    
        Da, nu se face nimic! (Miercuri, 21 aprilie 2010, 18:16)

        Wasile [utilizator] i-a raspuns lui ?

        Citez "Nu disponibilizarea e cea mai buna solutie acum si gasirea metodelor si cailor de a imbunatati colectarea la buget"

        Bine, nenea, bravo, interesantă idee! Hai să vedem cum facem să strângem mai mult de la ai naibii privați îmbuibați, să nu atingem fir de păr de bugetar,

        Nu-ți place la stat, că-ți dă salariu mic? Hai la privat, te așteptăm să-ți dovedești competența.
        Te dă afară de la stat și ești competent? Vei găsi sigur loc la privat. Te dă afară și ești incompetent? Păi ce căutai la stat, incompetent fiind, îmi păpai mie impozitele și taxele degeaba??
  • -1 (1 vot)    
    Fratilor, vorbim de oameni la urma urmei! (Miercuri, 21 aprilie 2010, 16:40)

    bigbrother [utilizator]

    Toate statisticile astea cu ce inseamna daca dispare bugetarul suna ca dracu, parca ar fi statistici pe cap de vita furajata! Da-o incolo de treaba, hai sa dam in toti bugetarii ca toti sunt plini de bani, ai dracu, si toti o freaca de miroase in toata tara si numai la privat se face treaba.

    Pana la urma, mare parte din acei oameni (si cunosc cazuri reale) au fost angajati pe criterii de competenta. Ca pe langa ei sunt alti trepadusi, asta e alta poveste. In plus, sa nu uitam ca au fost angajati cand economia duduia si nimic nu prevestea ce o sa se intample.

    Hai sa nu mai facem calcule cat inseamna renuntarea la bugetari ci sa ne intrebam cum putem rezolva aceasta problema fara sa distrugem alte vieti doar pentru ca situatia economica s-a schimbat radical.
  • 0 (0 voturi)    
    Cine (Miercuri, 21 aprilie 2010, 16:57)

    HESS [anonim]

    Crede ca .,,,,concedierea din mediul bugetar ii va aduce mai multi banuti la salar sau mai multi km de autostrazi e un naiv sa nu spunem altcumva.
    Din mediul bugetar vor fi concediati nu aia cu salarii babane ci pulimea. Iar economiile facute de stat vor intra in sacul partidului sau partidelor sub diferite forme.Cat timp hotii vor sta la puterea tarii nu vor vedea romanii decat jaf,trafic de influenta,firme care construiesc autostrazi la pret de aur si calitate de rahat,comisioane grase catre partid,ministrii,firme ale politicieniilor si ministriilor pe numele neamuriilor si familiariilor lor. etc,etc.
  • 0 (0 voturi)    
    ............. (Miercuri, 21 aprilie 2010, 17:12)

    naufragiatul [utilizator]

    pacat ca s-a aajuns la aceasta situatie, aceea de a ne asmuti unii contra altora si de a ne considera unii pe alti mai buni sau mai prosti. Am impresia, ca incercarea de a distruge structurile statului este pe cale de a reusi, atata timp cat exista pareri ca ale tale Stefane. Bugetarii nu sunt doar niste numere, sunt oameni cu familie , rate si alte cele. Bineinteles ca sunt profesionisti in aceeasi masura cum sunt toti angajatii romani, dar, pun pariu, ca cei mai multi nu au dorit sa lucreze la stat ci intr-o companie privata unde sa poata sa-si negocieze salariul, sa se evidentieze prin ceea ce fac, etc, din pacate asa ceva nu se prea poate in Romanai decat asa razlet, pe ici pe colo, si nu reprezinta o stare de fapt.
    Pacat, spun, ca am reusit sa ne scoatem ochii unul altuia, mai ales in conditiile in care nici mare economie nu se face la bugetul de stat, caci marea majoritate a statisticilor sunt tendentios prezentate si reprezinta intr-o mica masura realitatea.
    Mare pacat, spun inca o data, pentru ca nu intelegem ca suntem cu totii oameni si ca trebuie sa ne ajutam nu sa ne dam branci.
    Nicio natiune nu a razbit cu populatia dezbinata si cu o oligarhie in varf, ce stie sa manipuleze prostimea zapacita de ceea ce se petrece si care nu poate sa treaca dincolo de ecranul teveului, mare mare pacat. Niciunde, in UE nu se petrece asa ceva, tarile puternice au crescut numarul de bugetari in anul 2009, Anglia, Franta, Germania etc, si acolo sunt mai multi bugetari raportati la populatia activa.
  • 0 (0 voturi)    
    rectificare (Miercuri, 21 aprilie 2010, 19:02)

    Tudor bugetar [anonim]

    Sunt de acord cu reducerea nr. de bugetari. Dar cifrele de mai sus sunt gresite. Exemplu practic: salariul brut al unui consilier de comuna cu grad 1A este de 1328 lei adica 400 euro. mai sus sunt doar salariile primarului, viceprimarului si secretarului unei comune. Salariul mediu intr-o astfel de primarie (comuna) este undeva la 300 euro. Cu contributiile primariei la salarii deci cheltuielile salariale nu depasesc 400-450 euro pe luna. Din calculul pzentat in articol reiese o cheltuiala salariala medie de 600 euro. Asa ca ... :) eroare.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version