British Airways: Inchiderea spatiului aerian britanic e inutila. KLM Air France: Managementul riscului nu mai poate continua asa

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 19 aprilie 2010, 18:55 Actualitate | Esenţial


Inchiderea spatiului aerian britanic este "inutila", a declarat luni directorul general al companiei British Airways (BA), Willie Walsh, dupa zborul de incercare efectuat duminica, in urma caruia nu au fost inregistrate niciun fel de probleme, relateaza AFP. Pozitia sa este sustinuta de un alt gigant al industriei, Air France KLM, care sustine ca "managementul riscului creat de eruptia vulcanului islandez nu mai poate continua in acest fel".    

"Analiza pe care am efectuat-o pana in prezent, la fel ca si zborurile de incercare derulate de alte companii, furnizeaza noi probe ca restrictiile globale impuse in prezent spatiului aerian sunt inutile", a declarat Walsh, intr-un comunicat de presa.

"Credem ca firmele sunt mai degraba in masura sa evalueze toate informatiile disponibile si sa stabileasca ce riscuri exista", a adaugat el.

Analizele efectuate in urma zborului de incercare au aratat ca "cele patru motoare au functionat fara probleme pe toata durata zborului", precizeaza compania britanica.

Walsh concluzioneaza ca "riscurile sunt minime" si "pot fi gestionate prin proceduri alternative".

"Cerem guvernelor sa adopte urgent o noua politica prin care sa ni se permita reluarea zborurilor", adauga el.

"Managementul riscului creat de eruptia vulcanului islandez nu mai poate continua in acest fel", sustine si Pierre-Henri Gourgeon, presedintele Air France KLM, care arata ca in cursul zilei de luni "mai multe zeci de zboruri au fost efectuate in Europa si nicio anomalie nu a fost raportata".

"Situatia este extrem de urgenta. Milioane de pasageri sunt blocati in lumea intreaga. In cateva zile, mai mult de 60.000 de zboruri au fost anulate in intreaga Europa. Transportul aerian european in totalitatea lui pierde 150 de milioane de euro pe zi si azi ne aflam in cea de-a cincea zi. AIR FRANCE-KLM reprezinta impreuna un sfert, adica 35 milioane de euro pe zi.   
500.000 de angajati directi, si de trei ori mai multi angajati indirecti, sunt in fapt, in ajunul unui somaj tehnic total", potrivit unui comunicat remis HotNews.ro.  


Citeste mai multe despre   


















4147 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    si daca cade... (Luni, 19 aprilie 2010, 19:32)

    unu [anonim]

    vreunul, o sa plateasca cu virf si indesat firmele care au decis sa zboare?
    Oare pilotii lor ce au de spus? Ii trimite la moarte, fiind un joc al cifrelor la mijloc sau zborul e sigur acum?
    Ramine de vazut...
    • +1 (7 voturi)    
      totul e o mare pacaleala (Luni, 19 aprilie 2010, 20:23)

      toto [anonim] i-a raspuns lui unu

      De cand zboara avioane pe cerul planetei au fost mai multe eruptii de vulcani, Etna de cateva ori, in Indonezia si nicodata cenusa nu a afectat zborurile. Nu stiu cine si ce urmareste, dar totul mi se pare exagerat si cusut cu ata alba. Niste incapabili baga frica in oameni si isi bat joc de sutele de mii de calatori.
      • +1 (3 voturi)    
        . (Luni, 19 aprilie 2010, 20:53)

        tomato [anonim] i-a raspuns lui toto

        Chiar asa?

        http://en.wikipedia.org/wiki/KLM_Flight_867
        http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_9
        • +1 (3 voturi)    
          si inca (Luni, 19 aprilie 2010, 23:22)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui tomato

          http://fr.news.yahoo.com/3/20100419/twl-otan-volcan-f16-1be00ca.html
          Cenusa vulcanica are tendinta sa se lipeasca pe interiorul motoarelor (turbine), unde se topeste formand un strat amorf. Acest fenomen reduce circulatia aerului, ceea ce determina supraincalzirea motorului, sau chiar pana de....reactor :).
        • +2 (4 voturi)    
          pina la urma (Marţi, 20 aprilie 2010, 6:28)

          calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui tomato

          depinde care e concentratia de cenusa pe litru' de aer. io n-am de unde o sti. aia de la companii si aia de la autoritati or sti-o (sper).
        • 0 (0 voturi)    
          Chiar asa! (Joi, 22 aprilie 2010, 20:21)

          Hotu Mattua [anonim] i-a raspuns lui tomato

          Cazurile pe care le citezi tu se refera la niste avioane care au intrat direct in norul abia iesit din vulcan. Aici insa este vorba despre un nor de cenusa vulcanica raspandit peste un intreg continent. Este ca si cum trecand prin fumul de la focul de tabara ai ajunge sa te temi de fumul de la o tabara de pe muntele vecin.
      • -1 (3 voturi)    
        pt toto (Marţi, 20 aprilie 2010, 11:44)

        ion [anonim] i-a raspuns lui toto

        Toto, du-te ca esti prost. Esti genul de fanatic religios ce spune crede si nu cerceta. Vrem ca tu si cei ca tine sa dispareti de pe fata pamantului. La naiba, urcati-va toti in avioane si zburati prin norul de cenusa, nu ne suparam!
  • 0 (8 voturi)    
    hope Suzanna (Luni, 19 aprilie 2010, 19:42)

    le flan volant [anonim]

    Riscurile "pot fi gestionate prin proceduri alternative". Fireste. Mereu. Funeralii nationale pentru victimele experimentelor. Ora de rugaciune, intre bingo si seminarul de orientare sexuala bazata pe indicatiile evanghelice.
    Sacrificii pe altarul Capitalismului.
    Take a f*** train! Hit the road, Jack!
    • +6 (6 voturi)    
      depinde... (Luni, 19 aprilie 2010, 19:46)

      jul [anonim] i-a raspuns lui le flan volant

      Daca ai fi un student in Romania cu examene de sustinut in Anglia in cateva zile, si ti-ai citi comentariul cu trenul, cred ca te-ai enerva. La fel si milioanele de oameni cu diverse probleme ce nu pot astepta cele 2 sau 3 zile - cat dureaza calatoria cu trenul...
    • -1 (9 voturi)    
      transportul feroviar si rutier (Luni, 19 aprilie 2010, 20:55)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui le flan volant

      Transportul feroviar si cel rutier de persoane sunt mult mai ecologice decat transportul aerian.
      UE sustine transportul cu autocarul pe distante scurte si cu trenuri rapide pe distante lungi.
  • +7 (9 voturi)    
    APARENTE (Luni, 19 aprilie 2010, 20:38)

    chelu [anonim]

    In ziua de azi aparentele mereu inseala. Cind vezi o stire, daca rascolesti in adincuri de multe ori descoperi ca este tocmai pe dos....

    cenusa vulcanica face rau avioanelor doar in cantitati foarte mari. cele dopua avioane care erau sa cada... si nu au cazut.. au trecut foarte aproape de vulcani respectivi.... vorbesc de maxim 100-200km... si nu au cazut.... sansa ca cenusa sa fie in concentratii suficient de mari la peste 1000km ca sa dauneze extre extrem de mica.. poate doar in cazul eruptiilor catastrofice.. si nu e cazul...

    aviatiile militare a citorva tari vestice au facut mereu teste in aer... etc etc... cu siguranta au stiut ca concemtratia de cenusa atmosferica nu este periculoasa.... si cu toate astea au mentinut no fly zone.... de ce? ... ce e de ascuns.. de ce nu trebuie sa se zvboare in nordul europei in aceasta perioada..?

    nisipul spulberat la mari inaltimi din sahara.. se duce peste tot pe glob.. uneori toamna ajunge si la noi ... vezi cerul rosiatic.... si... nu cade nici un avion.... simbata pe cer perfect senin nu am vazut nici urma ... tenta de culoare.... si cu toate acestea nu am zburat... de ce?

    numai intrebari.. putine raspunsuri....
  • +1 (1 vot)    
    A fost un pretext... (Marţi, 20 aprilie 2010, 0:08)

    TataMare [utilizator]

    (null)
  • +4 (4 voturi)    
    strict problema de bani (Marţi, 20 aprilie 2010, 0:08)

    gg [anonim]

    costurile in cazul unei prausiri pentru o compania aviatica mare sunt mai mici decat pierderile pe care le au stand la sol - e cinic, dar asta e...
  • +2 (2 voturi)    
    e de inteles (Marţi, 20 aprilie 2010, 9:00)

    cet23 [anonim]

    E de inteles. In stilul asta, companiile aeriene dau faliment. Pur si simplu nu-si permit financiar sa stea saptamana si saptamani in sir la sol.
    In ceea ce priveste "managementul riscului" in aviatie acesta e draconic. E unul dintre cele mai stricte domenii de activitate. Motiv pentru care avioanele sunt cele mai sigure mijloace de transport de pe planeta (statistic vorbind).
    Ceea ce vor astia acum e sa coboare o idee standardele de securitate in ideea - grosier vorbind - ca este de unde - astfel incat sansele de accindet oricum vor ramane extrem de mici. Sa le coboare ca sa nu dea faliment.
    Sunt convins ca acum - in domeniul asta - exista niste presiuni fantastice: sa dea sau nu drumul la zboruri? Pe de o parte cei care reglementeaza zborurile nu vor (pe buna dreptate) sa-si asume riscuri si nici critici dure din partea opiniei publice sau mai rau, iar pe de cealalta parte, companiile aeriene nu vor sa moara.
  • +1 (1 vot)    
    Opinia unui calator. (Marţi, 20 aprilie 2010, 11:47)

    MM [anonim]

    Vreau sa dau doua exemple al impactului pe care il are restrictionarea zborurilor in Europa. Primul exemplu este al unei colege care trebuia sa plece din Asia catre Europa vineri dar zborul ei a fost anulat. Acum compania aeriana ii poate garanta un loc pe un avion doar dupa data de 2 mai. Apoi este exemplul meu, eu trebuie sa zbor catre Europa tot din Asia vineri seara si nu stiu sigur daca voi putea pleca. Iar daca nu plec vineri cand apuc sa plec, daca colega mea care trebuia sa plece saptamana trecuta va putea pleca doar peste doua saptamani???
    Ar mai fi varianta unui bilet catre Turcia, Italia sau Grecia dar asta inseamna alti bani si oricum nici in acest caz locuri disponibile sunt doar peste vreo doua saptamani.
    Si mai ganditi-va la oamenii aflati in tranzit prin aeroporturi in afara Europei care asteapta sa ajunga cumva acasa.

    In concluzie eu sunt dispus sa imi asum un risc minim (care oricum ti-l asumi de cate ori te urci intr-un mijloc de transport) ca sa ajung acasa la data stabilita.
    E doar o opinie total subiectiva, dar cred ca cei aflati in situatia asta ar fi de aceeasi parere cu mine.
    • 0 (0 voturi)    
      Risc minim... (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:05)

      Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui MM

      Risc minim, dupa parerea mea, iti asumi cand te urci in avion in conditii normale si nu cand incerci sa-ti fortezi norocul.
      Nimeni nu poate sti ce concentratie de cenusa este in norul ala de se plimba liber pe deasupra Europei...
      Comparatia cu nisipul este si ea fortata intrucat nisipul este cu mult mai greu decat cenusa vulcanica deci va sta cu mult mai putin in aer...
      Si daca Mama-Natura vrea sa ne intoarcem la origini, asta este, nimeni nu cred ca poate face ceva...
      • +1 (1 vot)    
        Raspuns.. (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:16)

        MM [anonim] i-a raspuns lui Zgabeartza Iftode

        Eu vorbesc de situatia actuala, nu de ceea ce a fost in acest sfarsit de saptamana. S-au facut numeroase teste de catre multe companii aeriene, iar rezultatele au fost bune.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version