UPDATE Spatiul aerian romanesc este deschis partial. Primele aeroporturi operationale sunt Timisoara si Arad

de Redactia Stiri     HotNews.ro
Duminică, 18 aprilie 2010, 19:35 Actualitate | Esenţial


Spatiul aerian romanesc a fost redeschis partial luni dimineata, la ora 9:00, in pofida faptului ca Guvernul a decis, duminica la pranz, ca acesta sa ramana inchis pana luni la ora 12:00. Primele aeroporturi deschise sunt cele din Timisoara si Arad.

Secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Marin Anton anuntase ca luni de la ora 15:00 ar putea fi redeschise aeroporturile din Bucuresti, Craiova si Constanta. Ministerul Mediului a anuntat, duminica dupa-amiaza, ca deasupra Romaniei, concentratiile de cenusa vulcanica s-au diminuat semnificativ.


Secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Marin Anton a declarat ca autoritatile si-ar fi dorit redeschiderea aeroporturilor din Bucuresti inca de luni dimineata, "dar datele ne fac sa fim precauti si sa asteptam ora 15.00".

O astfel de decizie ar putea fi luata in sedinta de luni a Comitetului pentru situatii de urgenta, care va avea loc de la ora 10,00, la Palatul Victoria, informeaza Agerpres.

"Sa speram ca de maine (luni - n.r.) va exista posibilitatea redeschiderii circulatiei pe unele aeroporturi din Romania. Acest lucru il vom sti maine dimineata, la ora 10,00, cand ne vom intalni intr-o noua sedinta a Comitetului pentru situatii de urgenta", spunea, duminica, primul-ministru Emil Boc.

Guvernul a decis, duminica la pranz, ca spatiul aerian romanesc sa ramana inchis pana luni la ora 12:00.

Ministerul Mediului a anuntat, duminica dupa-amiaza, ca deasupra Romaniei, concentratiile de cenusa vulcanica s-au diminuat semnificativ.

Spatiul aerian romanesc este momentan deschis doar pentru survol, la o altitudine de peste 8.000 de metri.

Spatiul aerian romanesc a fost inchis partial din noaptea de vineri spre sambata, iar de sambata, de la ora 18:00, a fost inchis total.

Autoritatile au dat asigurari ca norul nu reprezinta un pericol pentru sanatatea populatiei.


Citeste mai multe despre   
















6366 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    tarom (Duminică, 18 aprilie 2010, 21:49)

    george [anonim]

    si cei de la Tarom au call center-ul doar pana la ora 22
    • +2 (2 voturi)    
      acum pot zbura avioanele (Luni, 19 aprilie 2010, 6:30)

      p.onta [anonim] i-a raspuns lui george

      S-au incheiat funerariile din Polonia? Se poate deschide acum spatiul aerian?
  • 0 (0 voturi)    
    beton (Duminică, 18 aprilie 2010, 22:19)

    turistul [anonim]

    trebuie (trebuia) sa plec maine dimineata de la iasi la timisoara la ora 7 ...

    pe situl carpatair (neactualizat inca pana la ora 22) se precizeaza ca vor opera zborul, ministerul mediului spune ca iasul nu va fi deschis pana la 12 cel putin ...

    am sunat la aeroportul din iasi si mi se spune ca aeroportul e deschis si ca e decizia carpatair daca se va zbura sau nu ...

    colac peste pupaza, call center ul carpatair nu are program decat pana la ora 22 !!! in loc sa puna acolo pe cineva 24 din 24 in perioada asta atat de incerta !
  • 0 (8 voturi)    
    O cacialma (Duminică, 18 aprilie 2010, 22:44)

    neaga1900 [utilizator]

    Tind , sa cred , ca si de data aceasta e vorba de o cacialma la scara mondiala ,precum s-a intamplat cu gripa aviara , sau mai nou cu gripa porcina!Am vazut pe cnn, ca mai multe companii aeriene europene , printre care klm si /sau luthansa au efectuat zboruri de proba si totul pare normal!Un haos alimentat artificial, probabil!
    • +3 (7 voturi)    
      clar (Luni, 19 aprilie 2010, 2:58)

      George [anonim] i-a raspuns lui neaga1900

      Sigur au astia ceva cu tine, nu e ca si cum companiile aeriene ar pierde 200 milioane de dolari pe zi.
      • -1 (3 voturi)    
        si mai clar.... (Luni, 19 aprilie 2010, 7:04)

        minus [utilizator] i-a raspuns lui George

        depinde cum raportezi pierderile!
        companiile aeriene au pierderi dacă zboară și au pierderi și dacă nu pot zbura.... te și întrebi de ce nu sunt în faliment declarat!

        Cred ca este o tragedie sa zbori printr-un nor vulcanic dens, dar cred ca acum, peste Europa, se poate zbura fără niciun pericol. Probabil ca in zilele următoare pericolul va fi mai mare!
      • +1 (1 vot)    
        Era doar o parere (Luni, 19 aprilie 2010, 18:48)

        neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui George

        Motiv pentru care NIMENI nu are nimic cu mine! ...Sau esti tu vreunul din cei ce castiga ceva de pe urma norului?
    • 0 (6 voturi)    
      Ha... (Luni, 19 aprilie 2010, 3:02)

      Lea [anonim] i-a raspuns lui neaga1900

      Pfiu! O clipa am crezut ca vorbesti serios....Pe urma am vazut unde-ai pus virgulele si m-am linistit: esti prost de pici.
      • +1 (1 vot)    
        Ii critici pe altii... (Luni, 19 aprilie 2010, 6:17)

        Ionela [anonim] i-a raspuns lui Lea

        Dar la tine te-ai uitat!?
    • -1 (1 vot)    
      clar (Luni, 19 aprilie 2010, 4:57)

      muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui neaga1900

      Probabil ar fi trebuit sa se prabuseasca acele avioane, dar atunci ai fi dat vina pe mossad.
      Daca tot s-au anulat 66000 zboruri, ce mare branza era daca se prabuseau vreo 3 avioane?
      3 din 66000 nu e chiar asa mult, asa ca puteau sa zboare fara probleme.
    • -1 (1 vot)    
      nu e cacialma (Luni, 19 aprilie 2010, 7:44)

      vveninosu [anonim] i-a raspuns lui neaga1900

      dar pur si simplu sunt super protectivi din cauza norului aluia, care pratic e imprevizibil. nu se stie unde e, nu se stie cat de gros e si cum arata acum din cauza vantului, totul se bazeaza pe simularea computerului.

      ceea ce s-ar putea sa faca mai tarziu pt a-si proteja companiile, e sa dea liber la zbor numai in vest, durandu-i drept in mijlocul spatelui de est.
      • +1 (1 vot)    
        Protectie (Luni, 19 aprilie 2010, 9:40)

        Gamma [anonim] i-a raspuns lui vveninosu

        Nu exista un pericol deosebit pt pasageri dar in cazul intalnirii unui nor rarefiat motoarele avionului vor trebui schimbate si nu sunt ieftine.O sa aflam in curand , exista presiuni enorme pentru repornirea zborurilor dar cred ca dupa 2-3 incidente soldate cu inlocuiri de motoare or sa se linisteasca (sau o sa zboare foarte jos cu preturi mult marite - din cauza consumului )

        http://news.yahoo.com/s/csm/20100418/ts_csm/295349_1
        • 0 (0 voturi)    
          Analiza (Luni, 19 aprilie 2010, 9:58)

          Gamma [anonim] i-a raspuns lui Gamma

          http://www.alpa.org/portals/alpa/volcanicash/03_NASADC8AshDamage.pdf

          Analiza unui avion NASA care a intrat intamplator intr-un asemenea nor rarefiat si nedetectabil cu aparatura obisnuita .Motoarele au fost schimbate imediat , ar fi cedat dupa inca 100 ore de functionare in conditii normale . In timpul zborului si la prima vedere totul a parut normal .
        • 0 (0 voturi)    
          Nu-i chiar asa cu pericolul (Luni, 19 aprilie 2010, 10:08)

          Gigell [anonim] i-a raspuns lui Gamma

          Nu stiu daca stii, dar la zborul BA din Indonezia, un motor a crapat de tot dupa ce a fost repornit iar parbrizul a fost matuit complet.
          Majoritatea covarsitoare a accidentelor din motive tehnice au avut o reteta simpla: cineva a zis ca ceva nu prezinta un pericol deosebit + ceasul rau.
          Eu zic ca mai bine un intarziat viu decat un punctual mort.
  • 0 (0 voturi)    
    Unde e Tarom?dar Aeroportul? (Luni, 19 aprilie 2010, 8:15)

    Don kilote [anonim]

    Rugaminte mare de la cineva care eblocat in Barcelona...mai exista aeroportul Otopeni?au plecati toti sa manince hotdogs la Ikea?
    Sunam ca fraierii de aici si nu misca nimic....nici aeroportul nici Taromul...
    Probabil nu si au baut cafeaua...
  • 0 (0 voturi)    
    UPDATE Spatiul aerian romanesc este deschis partia (Luni, 19 aprilie 2010, 9:22)

    ITC [anonim]

    Cred ca trebuie tratat cu mai multa responsabilitate: un avion BA (British Airways, for everyone) a avut motoarele blocate la 11.000 m incercand sa zboare; de altfel, s-au dat explicatii asupra pericolului; problema nu este pericolul - evident ci organizarea informatiei - asta este altceva.
  • 0 (0 voturi)    
    Timisoara Iasi (Luni, 19 aprilie 2010, 9:52)

    Smaranda [anonim]

    Si eu vin azi cu Carpatair-ul dinspre Timisoara spre Iasi. SI ieri mi-au confirmat zborul. Deci se zboara.
    • 0 (0 voturi)    
      ma indoiesc (Luni, 19 aprilie 2010, 11:51)

      turistul [anonim] i-a raspuns lui Smaranda

      eu trebuia sa plec dimineata la 7.45 de la iasi la timisoara si am asteptat in aeroport pana la ora 11 ... ca sa ne comunice dra de la carpatair ca zborul e anulat ...
  • 0 (0 voturi)    
    Spatiul romanesc s-a redeschis. (Luni, 19 aprilie 2010, 9:53)

    weebo [anonim]

    cu putin folos insa atat timp cat in Europa noi restrictii au fost aplicate. De exemplu , in Italia ( nord)s-a redeshis azi-dimineata la 7, si s-a reinchis la 9 ( pana cel putin la orele 20); wizz-airul timisoara-bergamo a fost anulat desi initial se parea ca va decola..
    pare o boala lunga.
  • 0 (0 voturi)    
    functionarea liniilor aeriene in situatii de urgen (Luni, 19 aprilie 2010, 10:55)

    virginia [anonim]

    halal organizare a tuturor (majoritatii) liniilor aeriene. este o situatie de criza iar hotline-ul lor practic inexistent ... dupa anumite ore ... cand ar fi fost normal sa fie 24 ore deschis ...
  • +1 (1 vot)    
    Am fost sigura .... (Luni, 19 aprilie 2010, 20:01)

    neaga1900 [utilizator]

    ..... ca a fost inca o cacialma!Cineva castiga -nu stiu cine, dar asta e sigur!Cata grija ,pentru cei ce zboara ,din partea politiculi!Mai sa fie si noi trebuie sa credem tot ce ni se spune!iata , ca aviatia civila a demonstrat , ca nimic nu se intampla , pe cand cei de la Nato spun contrariul ,ca doar ei conduc...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version