Agentiile de turism din Romania anunta ca nu vor returna banii turistilor, ci vor reprograma vacantele anulate

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 18 aprilie 2010, 15:03 Actualitate | Esenţial


Agentiile de turism nu vor returna banii turistilor care nu au putut zbura cu avionul zilele acestea, din cauza norului vulcanic islandez, ci intentioneaza sa reprogrameze vacantele anulate, a anuntat Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, citat de Mediafax.
  • "Majoritatea companiilor aeriene incearca sa reprogrameze cursele anulate in ultimele zile, iar in cazurile in care acest lucru nu este posibil vor restitui banii. Mai complicat este cazul in care turistul si-a cumparat, alaturi de biletul de avion, si cazare de un hotel din strainatate, pentru ca hotelierii nu accepta, in general, sa restituie banii, ci vor sa reprogrameze vacanta", a declarat Traian Badulescu.
Spatiul aerian romanesc a fost inchis partial din noaptea de vineri spre sambata, iar de sambata, de la ora 18:00, a fost inchis total. Guvernul a anuntat, duminica la pranz, ca restrictiile vor fi mentinute cel putin pana luni, la ora 12:00.

Norul vulcanic provenit din Islanda a dat peste cap si traficul aerian din intreaga Europa, mai multe tari inchizandu-si total sau partial spatiul aerian.


Citeste mai multe despre   
















1454 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    ilegalitate! (Duminică, 18 aprilie 2010, 15:10)

    analistul de serviciu [anonim]

    Domnul acela nu cunoaste legislatia in vigoare!
    Nu numai ca trebuie sa dea banii inapoi, dar trebuie sa-si asume riscul, deoarece multi turisti ar putea sa inceapa urmarirea in instanta a firmelor de turism pentru despagubiri.
    Vai cat se lamenteaza! Dar cand nu ofera ceea ce promit cum este?
    Sa reziste numai aceeia care respecta legea.
    Ceilalti sa dispara!
    Nu asa este in economia de piata?
    • -1 (3 voturi)    
      Gresesti ! (Duminică, 18 aprilie 2010, 15:33)

      bb [anonim] i-a raspuns lui analistul de serviciu

      Comentariu aiurea ! Aici este vorba de forta majora, nu din vina companiei aeriene / agentiei de turism vacanta nu s-a putut petrece conform planificarii.
      Pentru astfel de cazuri exista asigurari speciale, dar cati sunt dispusi sa plateasca pentru asta ? E mai simplu sa plangi si sa soliciti aberant despagubiri.
      Inchiderea spatiului aerian este hotarata la nivel guvernamental si TOATE societatile trebuie sa se supuna, atat din RO cat si din alte tari. Cu ce ai vrea sa te duca acum societatea de turism in Egipt de exemplu ? Cu autocarul ???
      • +1 (1 vot)    
        Tu gresesti (Duminică, 18 aprilie 2010, 20:36)

        Ionel [anonim] i-a raspuns lui bb

        Daca turistul anuleaza plecartea cu 3 zile inainte(de exemplu e internat - caz de forta majora ) pierde bani. In acest caz inteleg cu asigurarea speciala, dar tot ca turistul sa isi ia o asigurare speciala pt cazul cand agentia de turism nu-si respecta promisiunea eprea mult. Poate compania de turism ar trebui sa cumpere o asigurare speciala pt cazul cand ea nu e in stare sa-si respecte promisiunile.
    • 0 (2 voturi)    
      ilegalitate si nu prea (Duminică, 18 aprilie 2010, 16:00)

      celalalt analist [anonim] i-a raspuns lui analistul de serviciu

      Nu este neaparat ilegalitate. Una sunt conditiile meteo nefavorabile, alta sunt situatiile de forta majora, ori inchiderile spatiilor aeriene pe teritoriul UE este caz de forta majora (asa ceva NU s-a mai intamplat in istoria aviatiei).
      Daca exista clauze contractuale care mentioneaza obligatiile/absolvirea de raspundere a agentiei sau companiei aeriene in caz de forta majora, atunci NU trebuie sa plateasca nimic. Pierd clienti daca nu incearca sa reprogrameze zboruri sau vacante, e adevarat, dar NU exista obligatii legale in caz de forta majora...una este ce ni s-ar parea noua ca trebuie sa faca companiile, alta este ce scrie in contracte/cadrul legal

      PS-unde si in ce conditii scrie in legislatia in vigoare ca "trebuie sa dea banii inappoi"?!
      • +2 (2 voturi)    
        ? (Duminică, 18 aprilie 2010, 19:31)

        ? [anonim] i-a raspuns lui celalalt analist

        si daca eu nu pot sa-mi repragramez concediul ce fac ?
        sunt fraierul care pierde banii?
    • +1 (1 vot)    
      hm... (Duminică, 18 aprilie 2010, 20:19)

      calin [anonim] i-a raspuns lui analistul de serviciu

      Ce sa zic... Judecand la rece nu sunt de vina nici oamenii care si-au programat concediile dar nici agentiile de turism.
      Totusi cel mai corect ar fi ori sa li se dea banii inapoi la oameni, ori aceastia sa aiba posibilitatea de a reprograma concediul inclusiv peste 1-2 ani.
      • +1 (1 vot)    
        Agentiile de turism sunt de vina - (Duminică, 18 aprilie 2010, 20:43)

        Ionel [anonim] i-a raspuns lui calin

        nu-isi respecta obligatiunile si atunci ar trebui ca firmele sa-si faca asigurare contra calamitatilor.. Judecata ta e ca si cum unul care imprumuta de la banca si nu isi mai poate plati ratele ca a fost concediat nu e obligat sa plateasca . Crezi ca banca il v-a pasui?
  • +1 (3 voturi)    
    Calmeaza-te (Duminică, 18 aprilie 2010, 15:51)

    M [anonim]

    Analistule, calmeaza-te si trage adanc aer in piept. In contractele pe care le-au semnat turistii, dimpreuna cu agentiile de turism, exista o clauza numita forta majora. Ca sa-ti parafrazez genialitatea din comentariu, "nu numai ca" agentiile de turism NU sunt obligate sa dea banii inapoi, dar chiar NU AU NICI O OBLIGATIE dpdv al legii fata de turist (nu s-au vorbit agentii de turism cu vulcanu sa erupa, nu e vina lor), pot sa invoice forta majora si asta e tot. Turistii se vor duce la asigurari, unde au asigurarea de calatorie, cu care vor rezolva problema. Agentiile de turism (cele care sunt profesioniste) vor face in asa fel incat sa reprogrameze vacantele turistilor si sa-i faca sa se simta bine de banii respectivi pana la urma, pentru ca sa le mearga business-ul si pt ca turistii sa se intoarca tot la ei si pentru urmatoarea calatorie. Deci este mai mult o obligatie morala si o decizie de business inteleapta sa-ti ajuti turistii in cazurile de genul asta, decat sa nu faci nimic.
    Iar tu ar trebui sa te documentezi mai mult privitor la demersurile legale care trebuiesc facute in cazuri de genul asta, decat sa te erijezi intr-un aparatorul dreptatii oropsitilor de agentiile de turism. Si apropo... nenea ala din articol cunoaste legislatia, ca el cu asta se ocupa! Tu... dai din gura si atat. Te pup.
    • +2 (2 voturi)    
      ba sa te calmezi tu (Duminică, 18 aprilie 2010, 19:04)

      doboritorul de bizoni [anonim] i-a raspuns lui M

      daca o clauza dintr-un contract e ilegala, atunci e nula; dar e prea complicat pentru tine.
  • 0 (0 voturi)    
    meseriasii nostri (Duminică, 18 aprilie 2010, 19:32)

    cititor [anonim]

    au papat deja profitul de la cioara de pe gard, adica serviciile (excursii) contractate dar ne-livrate, iar acum se uita chioras.
    din reactia lor se vede mentalitatea de "tunari", mentalitate ce predomina in toate domeniile economiei romanesti. n-am zis toti, doar majoritatea.
    astia suntem, ancorati de 20 de ani in capitalismul salbatic, aventurieri economici (cu mici exceptii).
  • +1 (1 vot)    
    tepari! (Duminică, 18 aprilie 2010, 20:55)

    emil_m [utilizator]

    mentalitate de tepari care isi urmaresc propriile lor interese.Romanii nu ar trebui sa se lase influentati de astfel de specimene preistorice si sa-si ceara banii inapoi.Un concediu nu il iei cand vor agentiile,ci ele trebuie sa-si faca programul in functie de concediile noastre.Daca un zbor cu avionul poate fi reprogramat,doua saptamani de concediu,sa spunem in Italia,nu pot fi reprogramate din simplul motiv ca se termina concediul.In acest context,tunarii din aceste agentii sa faca bine si sa restituie banii romanilor.Iar cei care spun ca nu se pot restitui banii,sunt chinuiti de ignoranta.Banii se pot restitui legal!
    • 0 (0 voturi)    
      Despre forta majora... (Joi, 22 aprilie 2010, 0:09)

      Traian Badulescu [anonim] i-a raspuns lui emil_m

      Buna seara! Am intervenit aici deoarece, fiind citat in articol si asumandu-mi responsabilitatea celor spuse dupa ce am consultat multe surse, trebuie sa fac cateva precizari. In primul rand, aceea ca ECTAA (organizatia europeana a agentiilor de turism) a recomandat reprogramarea concediilor si identificarea de alternative, deci nu returnarea banilor. Pentru ca, daca liniile aeriene au returnat in general banii, hotelierii din Europa si din toata lumea nu au dorit sa faca acest lucru, sustinand ca nu au nici ei vreo vina. Oricum, niciun turist nu a pierdut nimic: ori a primit banii inapoi de la compania aeriana, ori si-a reprogramat concediul! Nu am agentie de turism ci reprezinta breasla agentiilor, dar ma frapeaza repeziciunea cu care toata vine este mereu aruncata pe agentii, doar datorita faptului ca ele reprezinta interfata dintre prestatorul de servicii si client!
      Daca direct de la organizatia europeana a venit recomandarea reprogramarii concediilor, si nu a returnarii banilor... De ce sa fim noi mai catolici decat papa? E forta majora, mii si zeci de mii de turisti au ramas blocati. Legislatia europeana prevede ca liniile aeriene sa returneze banii si eventual sa asigure cazare IN MASURA POSIBILITATII. Si statul roman, precum si multe alte state (si in SUA apare aceasta amenintare la nivel de stat) trebuie sa acorde pensii si uneori nu poate... Ce facem in acest caz, cand suntem depasiti de situatie? Trebuie sa existe buna intelegere. Au fost situatii in care toate cele trei parti au suportat o parte: atat agentia de turism si compania aeriana, cat si turistul. Repet, e caz de forta majora si o situatie nemaiintalnita in istorie! Oricum, agentiile de turism au cautat si identificat solutii de retur al clientilor cu autocarul sau de prelungire a cazarii, dupa caz.
      • 0 (0 voturi)    
        domnule Traian Badulescu! (Joi, 22 aprilie 2010, 2:02)

        emil_m [utilizator] i-a raspuns lui Traian Badulescu

        m-a frapat comparatia pe care o faci dumneata aici,cea dintre noi romanii si celelalte state occidentale.Crede-ma ca este o diferenta ca de la cer la pamant.Si fac aici referire in primul rand la venituri.
        in alta ordine de idei,am spus-o si ma repet:
        -un concediu luat,este luat,nu il poti reprograma.Ce face acea persoana daca nu poate reprograma concediul?Si stii bine ca in Romanica este IMPOSIBIL acest lucru,mai ales cand lucrezi la patron.Lasa tu gargara si da banii inapoi oamenilor,ca asa este ortodox!
        • 0 (0 voturi)    
          Forta majora... (Joi, 22 aprilie 2010, 3:31)

          Traian Badulescu [anonim] i-a raspuns lui emil_m

          Draga domnule Emil,

          Sper ca glumiti. Forta majora nu e doar romaneasca, franceza sau bulgareasca... E aceeasi peste tot. Daca tot suntem membri UE, e normal sa beneficiem de aceleasi reguli, nu? De unde sa dea agentiile banii inapoi daca hotelul din Spania, Franta sau Egipt nu vrea asta, pentru nicio agentie, de oriunde? Romanii trebuie sa invete sa isi faca si diverse tipuri de asigurari care in anumite situatii le pot asigura returnarea banilor. La fel si cu companiile aeriene: sunt internationale iar regulile sunt aceleasi peste tot. Oricum, agentiile de turism au facut tot ce este posibil pentru a rezolva situatia si pentru a multumi clientii.

          PS - cand vom termina o data in a ne mai pozitiona asa de jos si a cere ceva in plus fata de occident sau fata de alte tari doar pentru ca suntem mai "saraci"? Nu suntem nici mai prejos, dar nici mai presus...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version