Initiativa pentru o Justitie Curata: Decizia CCR in cazul ANI, un urias si grav pas inapoi in eforturile de combatere a coruptiei 

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 16 aprilie 2010, 10:37 Actualitate | Esenţial


Organizatiile membre ale Initiativei pentru o Justitie Curata solicita Guvernului "sa adopte de urgenta un act normativ care sa asigure continuitatea institutionala si functionala a Agentiei Nationale de Integritate, acesta fiind un element esential din perspectiva obligatiilor asumate de Romania la momentul aderarii la Uniunea Europeana", se arata intr-un comunicat postat pe site-ul Societatii Academice din Romania.

Reprezentantii organizatiilor arata ca au luat act "cu surprindere si ingrijorare" de decizia CCR de a declara neconstitutionale mai multe articole din legea de functionare a Agentiei Nationale de Integritate, care reprezinta, in opinia lor, "un urias si grav pas inapoi in cadrul eforturilor de combatere a coruptiei si de impunere a unor minime standarde de integritate in spatiul public".

Initiativa pentru o Justitie Curata aminteste ca in raportul intermediar al Comisiei europene privind progresele realizate de Romania in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare a fost evidentiata activitatea Agentiei Nationale de Integritate, iar decizia CCR pune acum sub semnul intrebarii investigatiile desfasurate de Agentie impotriva demnitarilor romani, indiferent de culoarea politica a acestora.

Organizatiile semnatare lanseaza, cu aceasta ocazie, un apel la toate fortele politice responsabile astfel incat Agentia Nationala de Integritate sa isi poata indeplini menirea pentru care a fost creata: aceea de a asigura prevenirea si combaterea conflictelor de interese si a starilor de incompatibilitate, controlul eficient al declaratiilor de avere si cresterea transparentei in mediul public romanesc.

Organizatiile semnatare ale apelului sunt Academia de Advocacy, Societatea Timisoara, Grupul pentru Dialog Social, Centrul Roman de Politici Europene, Institutul pentru Politici Publice, Freedom House, Societatea Academia din Romania, SoJust, Alianta Civica si Active Watch - Agentia de Monitorizare a Presei.



Citeste mai multe despre   
















2003 vizualizari

  • -5 (9 voturi)    
    Vai,hai sa (Vineri, 16 aprilie 2010, 10:40)

    Pantera Roz [utilizator]

    nu ne mai ingrijoram atat si sa cerem mai bine guvernului sa "adopte un act normativ care sa asigure functionarea ANI" legal si eficient.Ce a facut ANI pana acum?Se autosesiza pe cazuri prezentate in presa!Pai de aia si asa trebuie sa functioneze o institutie de stat?!Cu abureli de genul existentei a 3 ministri din guvernul Boc cu conturi nedeclarate in Elvetia,nedovedite de un an,contrar declaratiilor penibilului sef al ANI ca in 3 saptamani face publice numele celor 3?Cu gainariile prezentate la TV,cand tara e devalizata de "baietii destepti" ?!Nici un partid nu vrea o ANI puternica,sa fie clar!Nici un partid nu vrea un Fisc puternic!(Apropo,ce nevoie am avea de ANI daca am avea un Fisc adevarat?!)Asa ca initiativa "Initiativei pt. o justitie curata" e superba,dar cam politizata si cam isterico-lamentativa.Mai mult calm,discernamant si echilibru,d-lor.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Vineri, 16 aprilie 2010, 12:31)

      poweraxxel [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

      Tocmai a pornit o noua isterie pe media din tara noastra. Justificata pentru unii (printr-e care ma situez si eu) si nejustificata pentru altii (precum unii avocati sau politicieni care au urmarit raspunsul oferit), decizia curtii constitutionale (am folosit caractere mici special, ca protest fata de dezacordul fata de decizia luata) de a TRANTI si Agentia Nationala de Integritate nu face decat sa intareasca ceea ce toti romanii gandesc deja de multa vreme. Romanii nu dau 2 bani pe propria constitutie! Si iata si motivele! Am ajuns sa traim intr-o tara in care constitutia acopera chiar si ilegalitatile! Toti au pretentia de a nu se vorbi de rau constitutia. De ce? Pentru ca iata, permite ca sub masca unor exceptii sa scape de judecata oameni corupti! Pai respect trebuie pentru asta? Sau injuraturi? Am vazut de asemenea si opinii de “bine le-a facut”. Ma asteptam! Suntem o tara de tampiti! Normal ca astfel de romani nu puteau lipsi si acum! Dar acestora le transmit: in curand, o sa ramaneti in … lenjeria intima! Dupa ce CNSAS a fost daramat, a urmat si ANI. Cum bine spunea cineva, ce mai urmeaza? DNA? In felul acesta, vremurile mafiei italiene vor renaste pe meleaguri romanesti …
      Mai multe pe http://poweraxxel.wordpress.com/
  • +19 (21 voturi)    
    Decizia Curtii este legala??? (Vineri, 16 aprilie 2010, 10:49)

    B.F. [anonim]

    Daca 7 judecatori ai Curtii Constitutionale erau cercetati de ANI nu aveau dreptul sa participe la judecata. Conform conflictului de interese ei trebuiau sa se autorecuze. Daca ei totusi au luat parte la judecata este foarte grav. In acest caz hotararea nu este lovita de nulitate? Fara 7 judecatori Curtea se mai poate pronunta. Ce parere au juristii?
    • +8 (8 voturi)    
      CORECT (Vineri, 16 aprilie 2010, 10:37)

      cris [anonim] i-a raspuns lui B.F.

      Bine punctat.
      Judecatorii desi cunosteau procedurile le-au incalacat cu buna stiinta.
      la acest nivel nu se poate vorbi ca nu cunosti regulile.
      Astept ca predintele VAIDA sa-i demita (sau sa-i suspende daca nu are acest drept) si sa-i propuna pentru a fi judecati pentru ca au folosit legea in interes personal.
    • -4 (4 voturi)    
      Hm, poate ca nu e chiar asa... (Vineri, 16 aprilie 2010, 11:50)

      vio [anonim] i-a raspuns lui B.F.

      De unde stim ca 7 judecatori erau cercetati de ANI? De la "surse"! Care, culmea, au aparut imediat ce s-a dat sentinta respectiva. De ce nu a aparut aceasta stire importanta inainte?

      Asta seamana cu vorba aia: "dupa razboi, multi viteji (ANI) s-arata!"
      • -3 (3 voturi)    
        Se poate afla! (Vineri, 16 aprilie 2010, 13:12)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui vio

        Sursele au soptit ca cel 7 dosarele ANI s-au deschis in urma unor sezizari. Legea de functionare ANI, declarata intre timp neconstitutionala, prevede ca pentru a putea fi luate in considerare sezizarile sa fie semnate si datate.

        Eu am impresia ca toata lupta asta cu ANI este de fapt o lupta pentru controlul parlamentului. ANI era folosit de PDL pentru ai transforma pe cei din PSD si PNL in independenti si a prelua controlul a doua treimi din parlament. O confirmare a acestui fapt ar fi faptul ca n-or sa mai apara independenti in urmatoarea luna.
    • -2 (4 voturi)    
      Decizia Curtii este legala (Vineri, 16 aprilie 2010, 12:28)

      beckk50 [utilizator] i-a raspuns lui B.F.

      Pentru ca ANI nu a apucat sa dea un rezultat in urma cercetarilor celor 7, deci erau sub prezumptia de nevinovatie. Doar dupa ce s-ar fi demonstrat incompatibilitatea lor, decizia putea fi considerata nula.
      • 0 (2 voturi)    
        Gresit (Vineri, 16 aprilie 2010, 15:07)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui beckk50

        Un judecator suspectat doar de conflict de interese trebuie sa se abtina de a judeca in cauza respectiva. daca este dovedit vinovat nu mai judeca nimic. este o clara incalcare a deontologiei profesiei. dar cand deontologia este definita de trataele lui Costiniu este clar unde este Justitia Romana. Rusine !
    • +2 (2 voturi)    
      corect... (Vineri, 16 aprilie 2010, 13:19)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui B.F.

      ramane o singura problema:
      cine sa o declare ilegala cand tuturor le convine aceasta decizie pentru ca pot fura linistiti in continuare?

      noi suntem singurii care putem sa ne rasculam pentru ca noi, fraierii de rand, suntem singurii care suntem afectati (negativ) de coruptia din tara asta...
  • +11 (11 voturi)    
    normal.... (Vineri, 16 aprilie 2010, 10:52)

    gege [anonim]

    normal ca este neconstitutionala legea de functionare ANI.Sunt multi "baietii destepti" politicieni care sunt deranjati in afacerile lor "cinstite" de carte ANI...chiar asa schilodita de catre parlamentari la momentul infintarii!!!
    oricum vremurile se schimba si vine si momentul cand vor da socoteala....one by one!
  • +18 (18 voturi)    
    unde-s ONG-urile (Vineri, 16 aprilie 2010, 10:53)

    suca [anonim]

    de se plangeau anul trecut de pre-fraudare?

    unde-s vestitii äparatori ai democratiei"de se temeau ca Base este un dictator?

    aaa, am uitat, fac sondaje sa ne arate ca suntem dobitoci.
    acum au bagat capul in pamant si tac.

    iesim in strada doar cand vrem bani. dar nu iesim cand altii ne fura banii pe care-i cerem in strada.

    imi pare rau, dar suntem de mamaliga...
    • +3 (3 voturi)    
      Pai cam asa este.. (Vineri, 16 aprilie 2010, 12:32)

      sile [anonim] i-a raspuns lui suca

      Corect, ca nu am gasit Pro-Democratia in lista de mai sus. Probabil ei considera ca nu e democratic sa intrebi un demnitar de unde are banii.. E clar un atac la drepturile omului.
    • +3 (5 voturi)    
      Pai Renate Weber (Vineri, 16 aprilie 2010, 13:11)

      Mihaela [anonim] i-a raspuns lui suca

      a spus ca ANI incalca statul de drept.Adica doar cei care "isi iau dreptu" au parte de stat si de puterile lui(deci si de justitie),iar ceilalti ,gunoaiele ,o iau numai in barba.
    • 0 (2 voturi)    
      mda (Vineri, 16 aprilie 2010, 13:17)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui suca

      desi nu pot sa-l sufar pe basescu (ca pe orice politician dealtfel)...
      pot spune ca ai mare dreptate cu tot ce zici in comentariu asta...

      o singura chestie as completa... nici sa iesim in strada cand vrem bani nu suntem in stare... la greva bugetarilor se anuntasera 15k si au ajuns 7k...
    • 0 (0 voturi)    
      unde sint (Vineri, 16 aprilie 2010, 16:10)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui suca

      ongurile patriciste: prodemocratia, transparency nu- -mai-stiu-cum, adica pirvulescu, alistar, mihaiu, toma si alti salariati ai lui mos costache? Ciocnesc cu patronul un pahar de sampanie ruseasca in cabinetul acestuia, probabil. Se bucura si ei, saracii, ca daca-i merge lui mos costache le merge si lor.
  • -17 (19 voturi)    
    articol prostesc (Vineri, 16 aprilie 2010, 11:06)

    cetatean [anonim]

    unde in UE mai exista un organism asemanator, ce a rezolvat ANI de la infiintare si cum e cu suprapunerea de atributii cu celelalte organisme ale statului ? Cam asa ceva ar fi trebuit sa se intrebe si autoarea si asa zisa societate academica intergalactica, un grupuscui de persoane cu calificare incerta, reprezentativi pentru ei insisi. Sper.
    Succesuri si la mai multe articole.
    Problemele societatii romanesti sunt altele, inclusiv lupta eterna impotriva coruptiei, politizarea a tot ce misca, promovarea incompetentei, distrugerea invatamantului, etc.
    Sa va traiasca.
    • -5 (5 voturi)    
      Cetatene, (Vineri, 16 aprilie 2010, 10:52)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui cetatean

      pacat ca nu sunt mai multi ca tine...Numai bine,cu respect.
    • +4 (6 voturi)    
      dupa (Vineri, 16 aprilie 2010, 11:35)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui cetatean

      ce citesc primele doua propozitii scrise de matale imi vine in gind un jingle: acasaaa! da da il stii tu, ala de la postu' pe care il vizioneaza nevastta cel mai des.
      • -5 (5 voturi)    
        E bine (Vineri, 16 aprilie 2010, 10:54)

        Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        ca macar stii sa citesti.Deja ai atins imposibilul.Bravo.
    • +5 (7 voturi)    
      problemele sint altele??????? (Vineri, 16 aprilie 2010, 11:36)

      A Dandanache [utilizator] i-a raspuns lui cetatean

      Ce vorbesti, problemele sint altele? Adica verificarea incompatibilitatii si a averilor nejustificate nu are nimic de-a face cu coruptia, cu promovarea incompetentei? Esti asa de sigur? Tu chiar crezi ca in tot UE politicienii pot incasa averi nejustificable si nu-i verifica nimeni? Ca in tot UE politicienii sint toti partasi la firme si legiutori in acelasi timp? Afla o noutate: lipsa unui mecanism care sa tina in friu abuzurile este exact problema de baza, de acolo vin alea care le pomenesti tu.
    • +2 (4 voturi)    
      Romania -justitie=oximoron (Vineri, 16 aprilie 2010, 11:45)

      alt cetatean [anonim] i-a raspuns lui cetatean

      Asa-i , ai dreptate , in urma unei decizii atat de corecte ar trebui sa mai primeasca niste avantaje, sporuri, bonusuri, mai ales cei sapte...
    • +3 (5 voturi)    
      eroare (Vineri, 16 aprilie 2010, 11:52)

      dodu [anonim] i-a raspuns lui cetatean

      Exista! se cheama FISC! la noi fiscul a fost trimis sa se ocupe in exclusivitate de firme nu si de persoanele fizice... prin legile date de "alesii nostrii"
      ANI s-a creat ca o consecinta a acestei mutari... Normal era ca FISCUL sa aiba calitatea asta... dar nu s-a dorit ca MF sa aiba control + alte considerente politice... Indiferent de solutia aleasa de parlamet/guvern anularea acestei solutii(ANI) e un pas inapoi... Ca sa nu mai vorbim cei "7 magnifici" de la curtea suprema...
    • +3 (5 voturi)    
      coruptii dicteaza (Vineri, 16 aprilie 2010, 12:49)

      alt cetatean [anonim] i-a raspuns lui cetatean

      UNDE in UE ai mai vazut atitia corupti pe metru patrat, de la politicieni, politisti, ziaristi, magistrati etc pina, culmea culmilor, la Inalta Curte de Casatie si Justitie???!!! Iti spun eu, ca nicaieri in UE nu exista atita coruptie la nivel inalt ca in Romania.
  • +5 (5 voturi)    
    asa (Vineri, 16 aprilie 2010, 11:24)

    sabo [utilizator]

    domnilor ca sa ne fie foarte clar
    ca exista o conjuratie a lupilor!!
    se ajuta si ei!
  • +5 (9 voturi)    
    ce ong-uri nene (Vineri, 16 aprilie 2010, 11:35)

    e prea mult [anonim]

    in situatia perioadei interbelice, un astfel abuz CCR, cu o vadita tenta de acoperire a propriilor funduri corupte, s-ar fi rezolvat foarte eficient cu 9 gloante intr-o piata publica.
    • -2 (2 voturi)    
      Ah, dictatura... (Vineri, 16 aprilie 2010, 11:58)

      vio [anonim] i-a raspuns lui e prea mult

      ce draguta era ea atunci, dar si inainte de 89!

      Ah, ce ne-am face fara Udrea si "fetele ei"?
    • -1 (3 voturi)    
      Corect, linsajul e raspunsul democratic! (Vineri, 16 aprilie 2010, 12:00)

      vio [anonim] i-a raspuns lui e prea mult

      In China, Coreea sau aiurea, exact asa s-ar fi intamplat. Asta vrei? Asta vrea PD-ul?

      Eu nu.
  • +1 (1 vot)    
    O Doamne !!! (Vineri, 16 aprilie 2010, 11:58)

    vasilica [anonim]

    Oare zidul unde si-au gasit sfarsitul ceausestii nu poate fi folosit din nou?
  • +3 (3 voturi)    
    Lista rusinii (Vineri, 16 aprilie 2010, 12:13)

    Ioan [anonim]

    Sa se publice lista membrilor in ziare si teveuri si idiotii de moderatori sa explice poporului idiot si el ce consecinte are aceasta hotarare.
    Altfel ea isi va face efectul si ne vom plange degeaba in viitor de ce prosti suntem
  • +2 (2 voturi)    
    La rece ... (Vineri, 16 aprilie 2010, 12:23)

    ewrgrstgb [anonim]

    Hai sa judecam la rece.

    ANI functioneaza ne-constitutional, conform legii actuale.

    Dar aceasta lege poate fi oricand schimbata, imbunatatita, astfel ca ANI sa functioneze constitutional. Nimeni nu impiedica modificarea legii.

    Prin urmare, toate strigatele de alarma gen "ANI a fost strangulata" sunt, cu indulgenta, prostesti. Realitatea este ca de cand s-a nascut, ANI avea acest streang de gat. Daca asa au facut legea, prost?!!

    Nimic nu mai mira: in Romania toate legile sunt facute prost, intentionat.

    Alta perla: "un pas inapoi in combaterea coruptiei"... Eu privesc pozitiv: e un pas inainte astfel incat data viitoare judecatorii CCR sa nu mai poata da vina pe constitutionalitate, daca legea de functionare a ANI va fi modificata acum astfel incat ea sa devina constitutionala.

    Alta perla: "vor fi afectate fondurile europene si aderarea la Schengen" ... Aceasta erla trebuia spusa din prima zi de functionare a ANI, cand se stia ca legea ANI este ne-constitutionala. Nu trebuie sa fii expert juridic ca sa iti dai seama de asta.

    Mai asteptam si alte perle, speram sa fie la fel de "interesante" ca sa avem ce comenta...

    :)
    • +3 (3 voturi)    
      hai ca m-ai enervat (Vineri, 16 aprilie 2010, 14:17)

      io [anonim] i-a raspuns lui ewrgrstgb

      deci toata lumea stia de acu' 3 ani ca e neconstitutionala?
      ei uite ca eu nu stiam, si ca mine probabil mai sunt destui altii.
      fa bine si explica-ne exact, care articole din constitutie sunt incalcate de legea ANI?
      alineat cu alineat, daca se poate.
      hai! ca gargara poate face oricine.
      nu e vorba de lege facuta prost, ci de faptul ca CCR vrea prin decizia asta sa reduca atributiile ANI la activitati de arhivare a declaratiilor si atit.
      bun, le arhivam, si la ce folos?
  • +3 (3 voturi)    
    Tembelism, lene intelectuala, rea credinta (Vineri, 16 aprilie 2010, 13:16)

    Sile [anonim]

    Motto: avem o constitutie schweizer, mai mult gaura decit brinza. (Iosif Boda). Un legislator sanatos la bivilica ar fi trabuit sa prevada in Constitutie: 1. Orice lege inainte de a fi promulgata sa fie verificata de Curtea constitutionala. 2. In caz ca legii i s-ar gasi ulterior articole neconstitutionale, respectiva curte sa fie dizolvata pentru: incompetenta, lene intelectuala, rea credinta.Asta pentru ca sa nu ajungem la altceva. O zi buna!
    • 0 (0 voturi)    
      Somn usor. (Vineri, 16 aprilie 2010, 17:01)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Sile

      Ca sa nu ajungem la altceva,nu de alta.
  • +3 (3 voturi)    
    daca in pronuntarea acestei decizii.. (Vineri, 16 aprilie 2010, 13:43)

    egroeg [anonim]

    cei din CCR au avut in vedere si numai 0,001% faptul ca se aflau 9 dintre ei in vizorul ANI,atunci pun in evidenta ca au ceva pe suflet...si mai vrem sa avem in Romania ceea ce se cheama cu adevarat justitie.
  • -1 (1 vot)    
    justitia pacii.... (Vineri, 16 aprilie 2010, 15:41)

    aa [anonim]

    bai justitiabililor, imi pare rau sa va spun dar sunteti patetici......mi-ar fi rusine!
    • 0 (2 voturi)    
      Bai aa, (Vineri, 16 aprilie 2010, 17:03)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui aa

      toata tara asta e patetica.Si nici macar nu-i e rusine pe chestia asta.Nasol,este?!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version