Ministerul Agriculturii: Nici producatorii, nici retailerii nu sunt de acord cu inchiderea marilor magazine duminica

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 12 aprilie 2010, 17:26 Actualitate | Esenţial


Atat producatorii, cat si retailerii resping propunerea deputatului independent Valeriu Steriu privind inchiderea marilor magazine in zilele de duminica, a declarat, luni, Adrian Radulescu, secretar de stat in Ministerul Agriculturii, dupa discutii cu reprezentantii acestora, potrivit Mediafax.
  • "M-am intalnit astazi la pranz cu ei (luni - n. red) si nici producatorii agricoli, nici reprezentantii retelelor comerciale nu vor ca marile magazine sa fie inchise duminica", a afirmat Adrian Radulescu. Oficialul a subliniat ca producatorii agricoli care vand si prin intermediul supermarketurilor si hypermarketurilor ar avea de pierdut daca magazinele ar fi inchise in zilele de duminica.
  • "Nimeni nu vrea ca magazinele sa se inchida. Doar domnul Steriu, care e politician, doreste asta", a adaugat Adrian Radulescu.

Propunere contestata

Deputatul Valeriu Steriu a declarat, recent, ca incearca sa introduca o modificare in legea Codului bunelor practici, pe modelul unor tari din Uniunea Europeana, precum Germania sau Austria, si sa propuna ca marile retele de magazine sa fie inchise in zilele de duminica.

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania a respins vehement propunerea deputatului, sustinand ca pretextul promovarii respectivei initiative, cum ca ar incuraja vanzarile producatorilor alimentari in piete, si ar revigora comertul traditional, nu doar ca nu si-ar atinge scopurile, dar ar conduce la distorsionari periculoase ale pietei.

Delia Nica, vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania, spune ca orarul de functionare al oricarui magazin trebuie sa fie rezultatul exclusiv al deciziei conducerii acestuia, cu respectarea normelor legale in vigoare.

"Interventia statului in acest mod abuziv sfideaza absurdul, incercand sa creeze un avantaj concurential neloial fara a avea vreun moment intentia sa imbunatateasca serviciile prestate populatiei, ci doar impiedicarea desfasurarii activitatii unor comercianti apreciati de public, platitori de taxe si impozite. Statisticile arata ca 13-20% din vanzarile totale din comertul modern in decursul unei saptamani se realizeaza duminica, ceea ce arata limpede ca romanii prefera sa-si foloseasca ziua libera pentru a se aproviziona eficient pentru saptamana care urmeaza", mai arata vicepresedintele Asociatiei, intr-un comunicat.


Citeste mai multe despre   
















1044 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    normal (Luni, 12 aprilie 2010, 16:38)

    kalu [anonim]

    cine poate fi de acord cu o idiotenie? Si in ce tara ati mai vazut asa ceva?
    • 0 (0 voturi)    
      in alte tari (Luni, 12 aprilie 2010, 20:02)

      dana [anonim] i-a raspuns lui kalu

      in Norvegia
    • 0 (0 voturi)    
      cred ca o solutie corecta ar putea fi ... (Luni, 12 aprilie 2010, 21:14)

      Petre Petre [anonim] i-a raspuns lui kalu

      RAFTUL NATIONAL= un raft rezervat de supermarket la fiecare categorie pentru produsele autohtone.
    • 0 (0 voturi)    
      inchiderea (Luni, 12 aprilie 2010, 22:19)

      CRISTI [anonim] i-a raspuns lui kalu

      pai daca iesi doar putin pana in Austria de exemplu si uiti sa-ti iei cu tine mancare pentru duminica ramai nemancat pana luni cand deschid magazinele. Simplu.
  • +4 (4 voturi)    
    inchiderea marilor magazine duminica. (Luni, 12 aprilie 2010, 16:45)

    mircea [anonim]

    O prostie.Nu are nici-o legatura cu productia agricola interna.Nu o sa se duca nimeni cu un cos cu oua,sau trei legaturi de patrunjel de la Cucuieti la Bucuresti,pentru-ca sunt magazinele inchise.In campania prezidentiala,Basescu a spus ceva,dar se pare ca nici parlamentarii PDL nu l-au ascultat de vin acum cu asemenea prostii.O mare problema in mica agricultura romaneasca este desfacerea,dar asta nu inseamna ca trebuie sa mearga taranul,neaparat cu patrunjelul la piata.Poate ar trebui ,initial subventionate niste retele locale de colectare si desfacere.Duminica,taranul se duce si el la biserica,sau la nunta,sau se mai hodineste.La piata nu se duce niciodata cel care munceste in gradina.
    • +2 (2 voturi)    
      nu pot sa cred cat de idioti pot fi parlamentarii (Luni, 12 aprilie 2010, 19:49)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui mircea

      daca altadata mai spuneam despre anotimpul rece ca va fi bine pentru agricultura daca era bogat in precipitatii ,astazi nimeni nu mai e interesat de agricultura Romaniei ajunsa un nonsens!daca este adevarat ca 3 milioane de hectare din cele 9 milioane considerate teren arabil ,raman nelucrate eu as umple campurile in paragina cu puieti de plopi,stejari , arini ,etc.
      cred ca ar fi mult mai util pentru Romania a carei agricultura a disparut dupa lovitura de stat din 1989,probabil exact cum a fost planificat!
      si mai vine un biet Steriu cu propuneri demagogice cu care sa pedepseasca consumatorii!
  • +2 (6 voturi)    
    competitie (Luni, 12 aprilie 2010, 17:35)

    alex [anonim]

    Propunerea de a inchide marile magazine in zilele de duminica "pentru a incuraja egalitatea de sanse intre competitori (super/hipermarketuri vs. piete de legume)" este atat de aberanta, incat nu ajuta la nicio imbnunatatire.

    Este ca si cum la un meci de box, la fiecare 3 runde l-ai lega fedeles pe boxerul mai competitiv, ca sa incaseze bine de la adversarul sau, si asta pentru a incuraja egalitatea de sanse!!!

    O asemenea lege nu doar ca aduce atingere bunei practici comerciale dar restrange concurenta intre competitori si priveaza consumatorul de dreptul de a-si alege vanzatorul produselor conform dorintelor sale!!!

    Ce au in cap cei care propun asemenea aberatii??
    Daca se da exemplul Germaniei, acolo este vorba de legislatia muncii, care prevede ca salariatii sa nu munceasca duminica! este alta mancare de peste...
    • +1 (5 voturi)    
      Absolut corect... (Luni, 12 aprilie 2010, 17:44)

      Unul [anonim] i-a raspuns lui alex

      Nici nu cred ca pot exista argumente plauzible pentru aceasta prostie emisa de un politican populist, ar trebui ca mass media sa il neglijeze si sa il catalogheze pe acest politician ca neserios sau...
      Dar nici macar practicile comerciale din unele tari europene ca Italia, Germania etc... nu sunt corecte.
      De ce trebuie sa inervina statul intre doua parti private. Daca eu sunt de acord ca sa muncesc duminica pentru un anumit pret de ce statul (printrun functionar public) decide el pentru mine cat e bine sa muncesc si cand?
      Nu cred ca ar trebuis a importam chiar tot din UE. Unele nu sunt decat politici socialisto-populiste.
    • +3 (5 voturi)    
      Produse romanesti (Luni, 12 aprilie 2010, 17:50)

      pprog [anonim] i-a raspuns lui alex

      De acord cu tine in mare parte.
      Uite un scenariu posibil: te duci intr-un supermarket sa iti iei cascaval si masline ca astea nu le gasesti in piata dar iti iei si 2 salate din Italia sau 2 cepe din Chile pentru ca iti e mai comod(scutesti un drum in piata). Eu prefer pe cat posibil fructele si legumele romanesti si chiar mi se pare aberant sa cumpar o altfel de ceapa/salata decat cea romaneasca. Probabil aceasta lege e proteasca dar discutia trebuie mutata pentru a se vedea ce anume trebuie facut pentru a incuraja productia autohtona si nu importul. Eu nu cred ca noi nu putem produce mere, cartofi, ceapa, usturoi si salata. Dar daca te duci intr-un supermarket nu prea o sa vezi fructe/legume romanesti pentru ca pe ei ii intereseaza profitul. Pe mine in schimb ma intereseaza sa consum produse romanesti. Nu ti-ai pus problema ca acel boxer de care vorbesti a ajuns sa fie foarte bun pentru ca fost incurajat, i s-au creat toate conditiile pe cand cel slab e poate la inceput de cariera si nu a avut conditiile celuilalt si trebuie facut ceva pentru el. Nu e vorba de lupta din ring aici ci e vorba de antrenament.

      Concluzia mea ar fi ca problema este prost pusa dar nu putem spune ca nu exista o problema. Eu unul m-am saturat de usturoi din China.
      • +2 (2 voturi)    
        nu inteleg (Luni, 12 aprilie 2010, 20:12)

        luxdesign28.ro [anonim] i-a raspuns lui pprog

        Ce are usturoiul cu celelalte. Iti cumperi ce vrei din Supermarket si pe urma te duci frumos in piata si iti iei usturoiul. Dar daca esti lenes mananci usturoi din China. Fiecare cu alegerile lui !
    • 0 (2 voturi)    
      Macar (Luni, 12 aprilie 2010, 18:07)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui alex

      de-ar fi fost agricultori in piete...

      Foarte multe piete INCA sunt ocupate de mafia tiganeasca (desigur, mana in mana cu domnii in costum din Administratia Locala), iar taranul are de ales:
      - ori le da marfa la un pret de nimic, iar apoi bisnitarul face profit de 2-300%
      - ori se duce cu produsele inapoi acasa (daca vinde pe langa piata, imediat il inhata Politia Comunitara)
  • 0 (0 voturi)    
    Normal ca producatorii nu sunt de acord! (Luni, 12 aprilie 2010, 18:09)

    gheorghe [anonim]

    Pentru ca ei sunt producatori cum sunt eu papa de la Roma. Ei cumpara de la retalieri si vand in piata cu un pret mai mare. Am mai spus odata, 80% dintre ei sunt speculanti.
  • 0 (2 voturi)    
    Dorintele consumatorului (Luni, 12 aprilie 2010, 21:21)

    Banu Udrea [utilizator]

    Producatorii si supermarketurile nu vor ca acestea din urma sa se inchida. E normal, fac profit duminca. Ce s-ar intampla daca acestea s-ar inchide? Romanii ar cumpara sambata, sau vinerea. Pentru produsele romanesti si pentru comertul intern acest lucru ar fi bun. Ca sa gandim logic, ce s-ar intampla duminica atunci cand nu ai Cora sau Carrefour sau Auchan sau altele deschise? Te duci le piata sau la magazinul din colt si iti cumperi ce ai nevoie.

    Aici e o problema de perspectiva. Nu trebuie vazut acest lucru doar din punctul de vedere al consumatorului. Consumatorul daca vrea rosii in forma de para, industria agricola face acest lucru. Consumatorul trebuie in primul rand educat, dupa care poate sa faca alegerea singur. Nu se restrange piata si nu este o masura abuziva. Ar fi o interventie a statului pe piata? Da. Este interventia abuziva? Nu. Statul este langa consumator pentru a-l proteja. Pana acum a preferat sa avatajeze investitiile externe. Dar trebuie sa lasam importurile sa primeze in fata produselor nationale? Nu. Orice roman care tine la tara sa catusi de putin stie ca agricultorul national trebuie sa primeze. Vrem sa putem sa mergem duminica sa la Carrefour de exemplu si sa cumparam tot in acelasi loc. E comod, faci un singur drum, cumperi tot odata. Dar nu putem face un efort sa mergem in piata, sa stam putin mai mult timp si sa cautam produsele de sezon, romanesti?

    Eu personal sunt de acord cu aceasta propunere si cred ca consumatorul trebuie educat si piata trebuie reglementata, pentru a permite producatorilor si micii agriculturi sa se dezvolte.
    Poate ca ar fi o masura care nu e bazata pe statistici nationale, si e doar preluata din Uniune. Atunci sa se faca studii, sa stim si noi ce si cand consuma romanul si sa inchida 1 zi/saptamana supermarketurile. Cine isi face cumparaturile vineri? Dar luni? 5%?

    Propunerea e decenta, dar nu vad baza reala...
    • -1 (1 vot)    
      tu achiar lucrezi pe undeva? (Marţi, 13 aprilie 2010, 6:19)

      calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui Banu Udrea

      sau poate esti masochist? de ce sa-mi petrec nu stiu cite ore pe saptamina la cumparaturi? de ce sa trebuiasca sa ma pliimb printre 15 tarabe si sa intreb "cu cit dati patrunjelu'"? pentru ca bunica facea la fel?

      n-am timp de asa ceva! simbata, duminica, martea sau joia, nu am timp de studiat patrunjelu'. vreau sa-l iau la pret minim si la calitate maxima. si cind ma duc la cumparaturi vreau sa iau toate proviziile saptaminale dintr-un foc. de la pasta de dinti la rosii si de la hirtie igienica la sapun.

      vrea statu' sa protejeze producatoru' romanesc? sa se dea peste cap sa aiba producatoru' romanesc intiietate la carfur. sa le dea subventii. sa organizeze retele de colectare.

      eu personal vreau ca statu' sa ma protejeze PE MINE. sincer, ma doare la basca de producatoru' autohton, dupa cum si pe producatoru' autohton il doare la basca de mine. eu vreau ca statu' sa asigure controale sanitar-veterinare la produsele vindute. atit in piete cit si la supermarket, cit si la magazinu' din colt!

      cu politicile de promovare a agriculturii sa se ocupe ministeru' de resort. nu e treaba mea. bai comunistilor, mai lasati "patrihotismul" ca s-a cam imputit cuvintul ala in 50 de ani de over-use.

      fiecare pentru el si pentru familia lui, asa e normal. pentru "tara" sa lucreze aia de-s in functii, alesi, numiti si platiti pentru asta.
      • +1 (1 vot)    
        Cui ii pasa de parerea ta? (Marţi, 13 aprilie 2010, 17:35)

        Banu Udrea [utilizator] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

        Daca tie iti pasa doar de tine? Spuneam ca e problema de perspectiva...si ai confirmat acest lucru.

        Parte din datoria statului este din comertul exterior. Daca nu ai idee cum se creaza aceasta datorie, inseamna ca nu stii in ce tara traiesti si ce lume e in jurul tau. Daca producatorul autohton si deci exportul moare, si statul va avea mai putini bani ca sa te protejeze pe tine!!! Cine te mai protejeaza atunci?
        Nu trebuie sa fii patriot ca sa vezi ce e bine. Macar sa stii ca vorbesti aceeasi limba ca si oamenii din jurul tau. Daca pornesti cu deviza "fiecare pentru el", poti sa emigrezi din puntul meu de vedere

        Vrei ca statul sa te protejeze pe tine? Statul nu poate interveni in afacerile Carrefour sa iti puna tie pe raft produse romanesti...

        Da, eu sunt masochist si prefer sa stiu ca nu trimit bani unui grup modial, ci unui taran din piata care vorbeste aceeasi limba cu mine...
  • 0 (0 voturi)    
    Sunt de acord sa se inchida! (Marţi, 13 aprilie 2010, 21:24)

    Tudor [anonim]

    Nici nu se pune in discutie. Pentru a fi macar o zi pe saptamana scutiti de agitatia din viata de zi cu zi, eu zic ca e ceva omenesc in a avea macar duminica linistita si fara forfota "marilor cumparaturi".
    Votez pentru aprobarea legii!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version